Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:45

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Een nieuw forum en een nieuwe policy zal waarschijnlijk wat vragen met zich mee brengen en daarom hebben wij besloten om een feedback topic voor dit forum te openen. In dit topic kan je dan ook al je op- en aanmerkingen kwijt over Non-Windows Based Mobiles (NBM) en het reilen en zeilen daarbinnen. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en of er nog wat aan verbeterd kan worden. Er kunnen dingen bijvoorbeeld niet volledig zijn of we zijn iets vergeten te behandelen in de policy.

Ook kun je hier je ei kwijt over hoe de mods binnen NBM de policy hanteren en naleven. Het is niet de bedoeling dat jullie op elk slotje hier een blikje opentrekken, echter gaat hier om het bredere verhaal en daar waar op- of aanmerkingen zijn valt dus over te discussiëren.

In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:
  1. Vragen en opmerkingen over de Policy van NBM
  2. Moderatie feedback binnen NBM
  3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot NBM
Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:
  1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via mail of DM richting de desbetreffende mod)
  2. Je beklag doen over een bepaalde moderator (dit mag via DM naar die mod ;))
  3. Het melden van een uit de hand gelopen topic (dat mag via een topic report of in Schop een Modje)
  4. Je beklag doen over een user (dit mag via een TR)
Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten.

Veel plezier in NBM :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Is het niet beter als je "mobiles" in "smartphones" verandert? Ik kom net aanzetten (had nog niet gezien dat er ook iets is voor domme GSMs) en dacht huh? Dus alle mobieltjes die niet op windows draaien en PDA's bij elkaar en dan een apart windows smartphone gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Volgens mij waren er redenen waarom we daar niet voor gekozen hebben, maar dat kan ik me zo 1..2..3 even niet meer bedenken. Maar, aangezien dit niet een keuze is geweest die we gister hebben gemaakt, denk ik dat het verstandiger is om `m zo te laten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 20:08
Waarschijnlijk vanwege de mobiele indeling van de WM-tak?
Iets met Pocket PC etc.

Prachtige actie, deze opsplitsing. Duidelijk!

[ Voor 20% gewijzigd door dnhelle op 04-04-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
dnhelle schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:20:
Waarschijnlijk vanwege de mobiele indeling van de WM-tak?
Iets met Pocket PC etc.

Prachtige actie, deze opsplitsing. Duidelijk!
Klopt, mensen associëren veel Smart Phones met Windows Mobile. Nou is een Symbian toestel of een andere OS natuurlijk ook een Smartphone maar die link wordt vaak veel minder snel gelegd. Vandaar dus.

Glad you like it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Je bent mod geworden, DaannO?
Allaboutphones de lucht uit en hier verder?

Zou mooi zijn om per categorie (GSM, NWBM en WBM) een toestelverwachting te hebben.
Dan heb je ook een basis om te discussieren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dnhelle schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:08:
Je bent mod geworden, DaannO?
Allaboutphones de lucht uit en hier verder?

Zou mooi zijn om per categorie (GSM, NWBM en WBM) een toestelverwachting te hebben.
Dan heb je ook een basis om te discussieren... ;)
Is dit een suggestie voor de nieuwe fora :? AAP heeft hier verder niks mee te maken en dat zal altijd zo blijven dus dat gaat er niet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
DaannO schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:43:
[...]

Is dit een suggestie voor de nieuwe fora :? AAP heeft hier verder niks mee te maken en dat zal altijd zo blijven dus dat gaat er niet komen :)
De niet bestaande koppeling met AAP kan ik me voorstellen.
Het is wel een suggestie voor de nieuwe fora, maar zoals ik het zo lees wordt dat dus niet opgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dnhelle schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:04:
[...]

De niet bestaande koppeling met AAP kan ik me voorstellen.
Het is wel een suggestie voor de nieuwe fora, maar zoals ik het zo lees wordt dat dus niet opgepakt?
Nee, tweakers.net zal zo iets niet gaan doen in de nabije toekomst omdat de redacteurs zich met andere dingen bezighouden zoals reviews en het dagelijks nieuws. Verder is het ook niet interessant omdat maar voor 1 fora helemaal te gaan bijhouden, ze hebben wel andere dingen te doen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252817

Ik vind het geweldig zo, mooi gesorteerd en al. Maar helaas kan ik nergens de topic meer vinden van Nokia 6500 Classic en/of Slide? Zomaar verdwenen? Ik dacht dat het toch bij Non-Windows Mobile was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dat toestel loopt niet op een "slim" OS dus je moet dan bij GSM's zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 11:29
Waneer hoort iets hier thuis en niet bij GSM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Als het op een 'geavanceerd' besturingssysteem draait zoals Symbian (S60, S80, UIQ), Linux of Andriod

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit, anders mijn excuses.

Het N82 deel wordt al weer aardig rommelig en vol en ik zou de startpost graag uitgebreid zien met een FAQ en Firmware versies e.d.

Met de huidige TS contact overgehad maar die zit wat krap in de tijd waar ik voldoende tijd heb om een TS te onderhouden. Hierbij dus de vraag of een nieuw deel (deeltje 3) mag worden gefabriceerd? :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

Dag dames en (voornamelijk) heren,

al een tijdje loop ik rond met een brandende vraag. Ik heb overwogen hier een topic over te starten, want google kan mij niet van voldoende info voorzien. Aan de andere kant, misschien is het een relatief domme vraag. Dus stel ik hem hier, in volle vertrouwen dat iemand mij kan zeggen of deze vraag wel of niet topicwaardig is.
Dit forum draait goed, en is een ontzettend belangrijk naslagwerk voor mij voor allerlei dingen. En ik wil dat in een opmerking niet verzieken.
Mijn vraag is eigenlijk simpel, en misschien dom: is het mogelijk om een non-Windows-based telefoon/PDA naar Windows Mobile te flashen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 244445 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:59:

al een tijdje loop ik rond met een brandende vraag. Ik heb overwogen hier een topic over te starten, want google kan mij niet van voldoende info voorzien. Aan de andere kant, misschien is het een relatief domme vraag. Dus stel ik hem hier, in volle vertrouwen dat iemand mij kan zeggen of deze vraag wel of niet topicwaardig is.
Dit forum draait goed, en is een ontzettend belangrijk naslagwerk voor mij voor allerlei dingen. En ik wil dat in een opmerking niet verzieken.
Mijn vraag is eigenlijk simpel, en misschien dom: is het mogelijk om een non-Windows-based telefoon/PDA naar Windows Mobile te flashen?

Mvg
Hoewel ik geen moderator ben denk ik persoonlijk dat (hoewel ik het een interessante vraag vind) er geen mogelijkheid is dat zoiets legaal gedaan mag worden i.v.m. licenties enzo,en daardoor ook buiten de policy van t.net valt. Denk namelijk dat er een moeilijke grens zit tussen wat wel en niet mag. Het ligt er natuurlijk ook aan of je er over wilt speculeren (waardoor het waarschijnlijk wel binnen de grenzen van t.net valt) of dat je het echt wilt gaan proberen (wat er dus buiten valt).

Kortom, persoonlijk zou ik hem topicwaardig en intressant vinden indien het bij speculaties blijft, waardoor er misschien een intressant discussie ontkettend tussen de verschillen/achtergronden tussen WM en Smartphones.

p.s. groeten is overbodig. Zie Het algemeen beleid #groeten

offtopic:
Theoretisch zou het flashen gewoon moeten lukken omdat er veelal gebruik wordt gemaakt van soortgelijke hardware ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 244445 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:59:

Mvg
Op zich zou dit nog best een topic waardige vraag zijn, echter een snel rondje door Google zou al snel een "nee" opleveren. Het is dan ook niet echt de bedoeling dat je in dit topic je vraag neer zet, als je niet zeker weet of je ene topic kunt openen met een bepaalde vraag dan kun je beter even een mod DM'en voortaan :)

* DaannO neemt even de honneurs waar voor Ginz omdat die op vakantie is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270466

Ben ik nou scheel of bestaat er geen topic voor de N93(i)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In Non-Windows Based Mobiles & PDA's Beleid lees ik:
Bekijk even of het topic wel geplaatst mag worden. Zaken zoals ringtones en firmwaremodificaties zijn niet toegestaan in Non-Windows Based Mobiles & PDA's.
Ik vind dit een rare opmerking in het beleid. Ik zou eerder verwachten dat uitgelegd wordt wat wel en niet mag. Waar zou ik dit moeten bekijken?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 06:50

geerttttt

Manisch positief

Het kan aan mij liggen, maar missen we hier nu echt een centraal Google Android topic?

Ik wil er best een opstellen, maar ik vind het zonde om tijd te steken in iets wat gesloten gaat worden of om een of andere reden nutteloos is.

Graag jullie mening.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Mag best, zolang het gewoon een nette ts is etc dan is het prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Met een heuse ontheffing om hier over lockjes te praten van pven :) ;

Een hele goede dag mods.
Schijnbaar is de Nokia N96 een geliefde telefoon onder de Tweakers gebruikers, maar niet zo onder de mods.
Na terechte waarschuwingen in het N96 Tech-topic heb ik een N96 Telecom-topic geopend zodat iedereen alsnog z'n spanningen en discussies over de telefoon kwijt kan.
Dit laatste topic is zojuist gesloten omdat er teveel onzin in stond.
Ik ben het niet met dit oordeel eens.
Het is duidelijk te zien dat er meerdere mensen antwoorden uit het topic konden en kunnen halen en daar is een forum toch voor bedoeld lijkt mij.
Nou zegt mod Pven wel dat het beleid er misschien niet op bedacht is en dat jullie in beraad gaan.
Het is niet de eerste telefoon die populair en gewild is en het lijkt mij dus niet zo dat dit nooit voorkomt op T.net.
Enfin... mijn verzoek is om het topic nog even een weekje open te laten, desnoods met een timer erbij dat ie echt na 168uur gesloten wordt, maar laat iedereen z'n spanningen even weg typen in het N96 Telecom topic.
Als er nou overlast van kwam kan ik begrijpen dat hij per direct dicht gaat, maar het topic zorgt voor veel hits van Google e.d. en nieuwe members en wil je er niks van lezen dan klik je er zo omheen.
Hopend op een mooi antwoord terug.

djpdjpnl

[ Voor 5% gewijzigd door djpdjpnl op 12-09-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
GoT is van naturen een technisch forum. Dit betekent dat we graag discussies zien over de inhoud van telefoons en randverschijnselen daarvan. Prijzen, abo's en aanbiedingen zijn daarom dus eigenlijk niet interessant en speciaal voor dat hebben we een pricewatch.

Tot nu toe is het beleid altijd geweest dat we zulke topics niet toe staan, vandaar dat die van jou dicht is gegaan. Echter gaan we binnenkort wel het beleid aanpassen maar tot die tijd zien we prijs gerelateerde topics dus liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Nu kan ik een hele discussie gaan beginnen over dat het heel duidelijk is dat een abonnement afsluiten ook behoorlijk technisch is (elk perfect abonnement naait je op de een of andere manier toch).
Het is jullie forum, jullie bepalen het beleid en daar moet ik me bij neerleggen.
Ik hoop dat het in de toekomst inderdaad beter geregeld is op dit vlak. :)

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 23:49
Hallo Moderator Pven,

Ik wou je even zeggen dat ik het zeer spijtig vind dat het topic "Het grote N96 abonnementen topic! " dicht moet aangezien men op Tweakers alleen technische topics verwacht..

Terwijl wel topics zoals

- Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes
- Aanbiedingen Audio en HiFi
- De goedkoopste en beste aanbiedingen
- Libertel 120 abo, waar nog goedkoop te krijgen?
- aanbiedingen van providers

en nog velen anderen wel mogelijk zijn - Wat is hier technisch aan???? - Het topic welke gesloten is, is in ieder geval technischer dan deze wat hierboven staan... :+

Eerst was het niet goed dat we het over de telefoon abonnementen hadden op het technische topic van de N96 wat ik zeer zeker begrijp. Mensen die alleen geïnteresseerd zijn over de technische aspecten van de N96 hebben hier natuurlijk alleen maar last van.

Hierna komt iemand met het initiatief om een nieuw forum te beginnen over de geschikte abonnementen/aanbiedingen van de N96 welke zeer veel mensen op het forum enorm handig vonden. Ook had niemand hier last van en jammer genoeg moest alsnog dit topic dicht wat ik gewoon enorm spijtig vindt; met als reden dat deze niet technisch genoeg is?

Ik zou het dan ook enorm prettig vinden als jullie moderators er nog eens over willen nadenken of dit topic alsnog heropend kan worden zodat de mensen die geinstresseerd zijn in het aanschaffen van N96 hier terecht kunnen.

Alvast superbedankt voor je moeite,

Mitchell.

[ Voor 4% gewijzigd door MitchellOnline op 13-09-2008 14:39 ]

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 23:49
DaannO schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:30:
GoT is van naturen een technisch forum. Dit betekent dat we graag discussies zien over de inhoud van telefoons en randverschijnselen daarvan. Prijzen, abo's en aanbiedingen zijn daarom dus eigenlijk niet interessant en speciaal voor dat hebben we een pricewatch.

Tot nu toe is het beleid altijd geweest dat we zulke topics niet toe staan, vandaar dat die van jou dicht is gegaan. Echter gaan we binnenkort wel het beleid aanpassen maar tot die tijd zien we prijs gerelateerde topics dus liever niet :)
Dan moet iedereen ook op deze manier behandeld worden en de niet-technische topics allemaal gesloten worden, wat duidelijk niet het geval is...

[ Voor 3% gewijzigd door MitchellOnline op 13-09-2008 14:41 ]

• DaannO
2coowl4you schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:40:
[...]

Dan moet iedereen ook op deze manier behandeld worden en de niet-technische topics allemaal gesloten worden, wat duidelijk niet het geval is...
Sommige fora hebben hun beleid er al op aangepast, wij niet omdat we van mening zijn dat dit geen toegevoegde waarde voor ons heeft. Echter, zoals eerder gezegd, gaat dit in de toekomst veranderen :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Allereerst dank voor je uitgebreide bericht! :)
Ik wou je even zeggen dat ik het zeer spijtig vind dat het topic "Het grote N96 abonnementen topic! " dicht moet aangezien men op Tweakers alleen technische topics verwacht..
Ik zal ze stuk-voor-stuk behandelen.
Terwijl wel topics zoals

- Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes
Dit topic is voor tikfoutjes op de frontpage en heeft niets met techniek te maken. Het betreffende subforum heeft niets met techniek te maken, omdat dat forum bedoeld is voor feedback mbt de frontpage.
- Aanbiedingen Audio en HiFi
- De goedkoopste en beste aanbiedingen
Zoals DaannO heeft gemeld betreft dat topics uit andere subfora, volgens het lokale beleid aldaar wordt dat wel toegestaan. Omdat wij een ander lokaal beleid hanteren, staan we dit soort topics vooralsnog niet toe.
- Libertel 120 abo, waar nog goedkoop te krijgen?
Dat is een topic uit 2001 ...
- aanbiedingen van providers
Dat topic zit op slot.
en nog velen anderen wel mogelijk zijn - Wat is hier technisch aan???? - Het topic welke gesloten is, is in ieder geval technischer dan deze wat hierboven staan... :+
Daar zijn we het niet mee eens. Het topic werd een grote opsomming van verschillende abonnementen waar je een N96 bij kunt krijgen, daarbij werd er meer over abonnementen gepraat dan over de N96. Omdat een beetje Tweaker in staat is om zelf de goedkoopste abonnementen erbij te zoeken, staan we dat soort topics vooralsnog niet toe.
Eerst was het niet goed dat we het over de telefoon abonnementen hadden op het technische topic van de N96 wat ik zeer zeker begrijp. Mensen die alleen geïnteresseerd zijn over de technische aspecten van de N96 hebben hier natuurlijk alleen maar last van.

Hierna komt iemand met het initiatief om een nieuw forum te beginnen over de geschikte abonnementen/aanbiedingen van de N96 welke zeer veel mensen op het forum enorm handig vonden. Ook had niemand hier last van en jammer genoeg moest alsnog dit topic dicht wat ik gewoon enorm spijtig vindt; met als reden dat deze niet technisch genoeg is?
We hebben het bewust even aangekeken om te kijken waar het topic naartoe ging. Dat het niet in het N96-topic hoort, daar zijn we het over eens. Dat er een opsomtopic wordt gemaakt om elkaar op aanbiedingen te attenderen waarbij uiteindelijk maar een paar berichten echt relevant waren, is voor ons de doorslag geweest. In Windows Based Mobiles & PDA's hebben we in het verleden een experiment gehouden met een soortgelijk topic en die is om dezelfde redenen op slot gegaan. Blijkbaar is het erg moelijk om ontopic te blijven in dat soort topics. Zoals bekend ligt de focus hier op de techniek, de rest (zoals abonnementen) is bijzaak en als de rest van een bedenkelijk niveau is dan zijn we genoodzaakt om in te grijpen.
Ik zou het dan ook enorm prettig vinden als jullie moderators er nog eens over willen nadenken of dit topic alsnog heropend kan worden zodat de mensen die geinstresseerd zijn in het aanschaffen van N96 hier terecht kunnen.

Alvast superbedankt voor je moeite,

Mitchell.
Nee, vooralsnog blijft dat topic gesloten. Uiteraard gaan we er wel iets mee doen, maar het kan even duren voordat alle neuzen in dezelfde richting wijzen.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt je afvragen wat overzichtelijker is voor de gehele database van GoT, het terloops vermelden van nieuwe databundels binnen een reeds bestaand topic of aan dat enkele (en snel gedateerde) feit een geheel nieuw topic besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Een nieuw topic heeft de voorkeur, omdat het in het N95-topic verder niet ter zake doet. Het mag vermeld worden, maar discussie over de nieuwe bundels hoort daar niet. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

misschien een idee voor de mods.. misschien is het makkelijk aangezien er in een korte tijd een aantal nieuwe telefoons uitkomen om een subforum te maken met:

ANDROID

OS

HTC G1
HTC G2

SAMSUNG 750i

enzo

het is maar een idee

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

verbraakje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:46:
misschien een idee voor de mods.. misschien is het makkelijk aangezien er in een korte tijd een aantal nieuwe telefoons uitkomen om een subforum te maken met:

ANDROID

OS

HTC G1
HTC G2

SAMSUNG 750i

enzo

het is maar een idee
Er is ook en topic over Windows mobile en zo veel telefoons die op WM draaien.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

TerreurBV schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:00:
[...]

Er is ook en topic over Windows mobile en zo veel telefoons die op WM draaien.
klopt maar voor die telefoons worden aparte topics aan gemaakt.. en dit topic is meer een topic over android en niet over de de g1 speciaal en er worden ook meer dan 1 telefoons besproken

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
verbraakje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:14:
[...]

klopt maar voor die telefoons worden aparte topics aan gemaakt.. en dit topic is meer een topic over android en niet over de de g1 speciaal en er worden ook meer dan 1 telefoons besproken
Met de HTC Magic die begin juni uitkomt zou daar best een losse thread over gemaakt mogen worden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wmb mag er gewoon voor elke telefoon een losse thread gemaakt worden. De main Android thread kunnen mensen dan ervaring over het OS zelf kwijt en de telefoon geleuter mag dan in de verschillende toestel threads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
En als de vraag naar discussie over Android blijft groeien als verwacht, zal in de toekomst een eigen Android subforum wel te verantwoorden zijn. Maar, op dit moment gewoon opsplitsen in NBM.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
dat is toch geen verwijzing? dat is een verwijzing naar een forum voor developers.

en waarom niet? deze telefoon mag je verschillende roms op draaien dus er is niets strafbaars aan, google keurd het goed.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ was reactie op raydekok in "Google Android OS - Deel 2"

Ik heb je bericht in het tech-topic hier naar toe verplaatst. We hebben het intern in beraad en komen er zsm op terug. :)

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 30-05-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
pven schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:35:
^ was reactie op raydekok in "Google Android OS - Deel 2"

Ik heb je bericht in het tech-topic hier naar toe verplaatst. We hebben het intern in beraad en komen er zsm op terug. :)
thanks, dat zou erg fijn zijn.

android begint steeds groter en interessanter te worden voor veel mensen. het lijkt mij een grijs gebied. t-mobile zal een eventuele andere rom niet leuk vinden maar google juicht het toe. dit staat wat haaks op elkaar.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En het hogen woord is eruit. Wij, de jury, achten dat....

Nee, even serieus, wij zijn van mening dat Android opensource is en daarmee ook voor haar gebruikers. Dit betekent dat het aanpassen, modificeren en opleuken of verneuken van een rom toegestaan is voor alleen Android native telefoons en roms met het Android OS. Direct linken naar roms op bijv XDA is daarmee ook toegestaan.

Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Het valt me op dat er de laatste tijd hier op GoT (algemeen) veel mensen rond lopen die niet echt vriendelijk zijn in de omgang. Het sentiment algemeen van veel mensen is dat ze andere mensen meteen moeten bashen als ze iets beter weten ipv ze te helpen. Kijk dat iets eerder is behandeld en dat je het op kan zoeken door de zoek functie te gebruiken betekent niet dat je iemand meteen de grond in mag boren. Tevens zijn er mensen die alles al een lange tijd volgen en die zijn met alles bekend, maar een nieuw komer die het nog niet volgt die weet het nog niet. De gebruiker die het lang volgt denkt dan dat als je de zoek functie gebruikt je meteen het antwoord vindt terwijl dat in lang niet alle gevallen zo is. Als je een probleem hebt probeer er maar eens zoek termen voor te vinden.

Wij zelf maken dit soort dingen ook wel eens mee. Je volgt een topic en daar wordt iets besproken wat je interesseert maar op dat moment heb je er niks aan. Maanden later kom je het probleem zelf tegen en dan denk je bij je zelf "Shit, daar had ik iets over gelezen maar hoe zat dat ook alweer?". Na lang zoek werk vindt je die ene posting weer maar dat wil niet altijd lukken. Dit laat zien hoe moeilijk het soms kan zijn om een specifiek iets te vinden met de zoek functie. Als ik dan een post maak in de vorm van "Joh ik had ooit iets hier over gelezen maar hoe zat dat dan?" dan krijg ik wel een normaal antwoord maar een beginner die eigenlijk dezelfde vraag stelt krijgt een tik tegen zijn gezicht.

Bijvoorbeeld dit soort dingen kom ik steeds vaker en vaker tegen:
Wanhopige user: "Ik heb probleem X en ik kom er maar niet uit"
Longtime user 1: "Anders probeer even de zoek functie voor je vraagt"
Longtime user 2: "Als je de zoek functie gebruikt kom je er zo achter, ipv je domme vragen stelt"
Longtime user 3: "Zoek functie gebruiken is ook moeilijk"

"Wanhopige gebruiker" snapt het dan allemaal niet denk bij zichzelf "wat een klote forum" en gaat weg. Soms gebeurd het dat "Wanhopige gebruiker" terug komt met het verhaal dat het hem nog steeds niet is gelukt. Dan krijg je meestal een post er achteraan in de trend van "Als je nou de zoek functie had gebruikt dan was je er achter gekomen dat...".

Dit alles hadden we kunnen vermeiden als het eerste antwoord niet zo grof was maar meer in de trend van "De oplossing is ... dit alles had je ook zelf kunnen opzoeken door te zoeken naar de termen A B C".

Dit is niet iets specifiek voor een thread of een topic, ik kan zo een paar threads aanwijzen waar dit is en ik vindt dat de algemene fatsoen en omgang normen ook hier gepromoot mogen worden. Je kan immers niet van iedereen verwachten dat ze alles weten en als iemand dan iets niet weet en een vraag stelt dan moet je of op een fatsoenlijke manier antwoorden of helemaal niet.

Waarom post ik dit dan hier?

Wat voor mij de druppel was is iets wat onlangs in het i8910 HD forum gebeurde. Ik maakte een observatie waar ik een posting over maakte, er kwam een beste goede discussie op gang tot iemand dit moest posten.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32222707

Sowieso al als je met zo'n zin begint ga ik niet inhoudelijk in op dee post. Die eerste zin is precies wat ik bedoel met de omgang. Ik heb nog geprobeerd om die persoon erop te wijzen dat hij wat vriendelijker mag zijn maar dat is dus weggemod met de opmerking dat ik het hier moest proberen. Dat doe ik dus.

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over een specifieke thread of post. Het gaat mij om het algemene sentiment wat bij GoT in de lucht hangt en ik vindt dat de mods daar ook een handje in hebben.

Ik vindt dat mensen vanaf nu erop gewezen moeten worden dat als ze antwoord geven ze dat op een vriendelijke, behulpzame en fatsoenlijke manier moeten doen en anders gewoon niet.

Niet dat ik moraal riddertje wil spelen, maar het is me denk ik aardig gelukt. :)

Anyweg, wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt wel gelijk. Maar het is ook een gevolg van een influx van vele nieuwe users die denken dat ze dit forum als hun persoonlijke helpdesk kunnen gebruiken. Dat levert frustratie op bij de regulars. Hoe dan ook, het is niet goed. De regel is, als je iets ziet wat niet kan, maak dan een TR, en reageer zelf vooral *niet*. Wat dat betreft, als je een reactie ziet zoals je die hierboven beschrijft, maak dan een TR, dan pakken we dat aan. Want het is inderdaad niet goed voor de sfeer :)

Overigens is het sowieso handig om aan te geven wat je zelf al geprobeerd hebt als je hier op het forum een vraag komt stellen. Maar ik begrijp dat dat niet het punt van discussie is hier.

Ergo, maak een TR als je zoiets ziet. Stellen we zeker op prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 14:40
DaannO schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:04:
En het hogen woord is eruit. Wij, de jury, achten dat....(...) het aanpassen, (...) van een rom toegestaan is voor alleen Android native telefoons en roms met het Android OS.
Hoe zit het met images voor Openmoko? Er loopt een draadje, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1287529, niet echt high traffic of zo, maar als er een link naar een SHR-, H:1- of Debian-image in terecht komt, is dat net zo "legaal" als een link naar een (Koolu/Trimachi-)Android-image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Sorry voor de late reply.

Ja, net zo legaal, dus toegestaan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat ik me zojuist zit af te vragen...
Non-Windows Based Mobiles & PDA's oftewel mobieltjes en PDA's die niet op Windows Mobile draaien...
Hier valt Android ook onder vind ik, maar super want dit bestaat: Android Based Mobiles dus dat is ook top..

Dan heb je dus nog wel al die telefoontjes over die geen van beide OS'en draaien en wat moet je daar nou mee?
Oja juist, je hebt NBM, maar ik persoonlijk vind het gek (valt me nu pas op hoor) dat er nog Windows in de titel wordt gebruikt.. en Android niet.. Beetje gek om het natuurlijk Non-Windows en Android Based Mobiles & PDA's te noemen, want straks komt daar Symbian bijvoorbeeld bij en dan wordt het helemaal een wirwar natuurlijk...

Dusja ik stel voor om de naam 'Non-Windows Based Mobiles & PDA's' te veranderen.. in wat.. geen idee..
Zou iets kunnen zijn in de trend van 'OBM' ofzo oftewel Overige Mobiles & PDA's.. Het is maar 'n suggestie hoor.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18
Als ik zo naar de huidge NBM topics kijk is het overgrote deel wat overblijft symbian S60 based telefoons. Ik vraag me af of er naast het idee Symbian S60 en de overige indeling; Android, iPhone OS, Win Mobile en de categorie plain GSM's nog een andere OS/telfoon indeling is op te zetten met voldoende draagvlak (lees: topics+reply's).
Misschien een idee om NBM om te dopen naar Symbian S60 en Maemo forum en overige smartphones onder te brengen onder GSM wat nu ook al gebeurd met bijvoorbeeld de LG's.

Argh!! Net op "verstuur bericht" geklikt terwijl ik vergeten ben dat er ook nog blackberry's bestaan... 8)7 Zie maar of mijn 2 centjes bruikbaar zijn :+

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 19-10-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 14:18
De huidige spelers op de telefoonmarkt qua OS'n zijn eigenlijk:
FabrikantNaamPlatform
AppleiPhone OSMac OS
RIMBlackberry OSJava implementatie
PalmWebOSLinux
Symbian (Nokia)Symbian OS (S60)Eigen ontwikkeld platform
GoogleAndroidLinux gebaseerd
MicrosoftWindows MobileWindows platform
NokiaMaemoLinux
Intel & anderenLiMoLinux

Hierin kun je naar mijn overweging het volgende onderscheid maken qua fora
  • Windows-based mobiele apparaten (Windows Mobile)
  • Linux-based mobiele apparaten (Maemo, LiMo, Android, andere 3rd party Linux OS'n)
  • Java, en anderen gebaseerde mobiele apparaten (Blackberry OS, Symbian)
  • Apple iPhone...
Zo krijg je denk ik ook een eerlijke verdeling in de fora qua topics. Aangezien in het Linux forum vooral Android de boventoon zal zetten waarmee dus het hele forum een bestaansrecht erft, ook mocht de Palm Pre of Pixi in Nederland uitkomen. In het Java, en anderen forum zal dit vooral Symbian zijn. Echter zoals de marktwerking nu is, zal Blackberry OS en apparaten steeds meer op gaan komen zetten.

Just my 2 cents :)

[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 19-10-2009 17:24 . Reden: Palm WebOS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zijn allebei ook wel mooie gedachtengangen.. Alhoewel ik Android liever niet onder een
Linuxstempel zie hangen.. Misschien heeft iemand andere frisse ideeen en of gedachtengangen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Waarom kan Android dan niet bij Linux telefoons ingedeeld worden? Het is namelijk een OS wat wel degelijk op de Linux kernel gebaseerd is. Naast dat kun je dit dan ook mooi samenvoegen met de minderheid van andere Linux gebaseerde telefoons. Vooral qua topiccount zou dit elkaar mooi aanvullen.

Daarnaast wil ik trouwens de suggestie plaatsen om ... Based Mobiles & PDA's te vervangen door ... based mobiele apparaten, aangezien er niet meer echt onderscheid tussen PDA's en mobiele telefoons bestaat, aangezien dit bijna allemaal telefoon-capable apparaten zijn geworden.

Het nadeel van de huidige indeling vind ik vooral dat hype mobiele telefoon besturingssystemen worden voorgetrokken op besturingssystemen waar een minder groot aandeelpercentage van is. Als grote voorbeeld is dit natuurlijk Symbian's S60. Welke al echt lang bestaat, maar niet eens een eigen forum heeft, in tegenstelling tot Android wat een stuk korter bestaat.

Graag zou ik ook wat input krijgen van een mod/admin en hun mening over de indelingen in Telecommunicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PDA's doen we inderdaad niet meer :)

Verder zie ik die indeling niet echt zitten. Het gaat er in duidelijkheid niet op vooruit. We hebben initieel het onderscheid gemaakt tussen WM en non-WM vanwege de overduidelijke heerschappij van WM qua telefoons. Daar is Android bijgekomen om het een eigen plekje te geven. Ik vind een onderscheid op type (Linux/Java, etc) niet duidelijker dan wat het nu is. Veel mensen zullen niet meteen weten wat waar hoort.

We zijn trouwens achter de schermen wel met de indeling bezig. Daarom gaan we waarschijnlijk uberhaubt niets aanpassen nu. Uiteraard wordt dit soort input wel op prijs gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bedankt voor het mergen van mijn topicje met dit topic, had ik niet aan gedacht...
Dat jullie er achter de schermen mee bezig zijn had ik al vernomen, maar enige tijdsindicatie nog niet?

Ik ben het met RoD eens dat een Linux of Java topic niet echt gaat bijdragen aan een goed overzicht..
Dat is imho wel heel ver verbanden zoeken.. Zo moet ik straks 'n HTC Dragon topic plaatsen onder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We hebben geen tijdsindicatie. Aan de ene kant omdat we dat niet willen, en aan de andere kant omdat we het simpelweg niet weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
RoD schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:32:
PDA's doen we inderdaad niet meer :)

Verder zie ik die indeling niet echt zitten. Het gaat er in duidelijkheid niet op vooruit. We hebben initieel het onderscheid gemaakt tussen WM en non-WM vanwege de overduidelijke heerschappij van WM qua telefoons. Daar is Android bijgekomen om het een eigen plekje te geven. Ik vind een onderscheid op type (Linux/Java, etc) niet duidelijker dan wat het nu is. Veel mensen zullen niet meteen weten wat waar hoort.

We zijn trouwens achter de schermen wel met de indeling bezig. Daarom gaan we waarschijnlijk uberhaubt niets aanpassen nu. Uiteraard wordt dit soort input wel op prijs gesteld :)
Toch vind ik het krom om Android een heel eigen forum te geven terwijl Symbian (S60) dat niet heeft, aangezien daar al een stuk meer telefoons van uit gekomen zijn.

Daarnaast vind ik wel dat je een duidelijker onderscheid gaat maken wanneer je op platform gaat verdelen. Misschien was het initiele voorstel inderdaad niet duidelijk genoeg, maar het zou ook op zo'n manier kunnen:
  • Windows Mobile based mobiele apparaten
  • Linux & Android based mobiele apparaten
  • Symbian based mobiele apparaten
  • Andere mobiele besturingssystemen en apparaten
Hierin heb ik inderdaad nog gekozen om Linux en Android bij elkaar te zetten omdat feitelijk Android bovenop Linux gebouwd is. Ook is het zo dat we nog niet weten of er afsplitsingen gaan komen van het open-source besturingssysteem van Google. Mocht dit zo zijn, dan kan dit ook nog daar ingedeeld worden.

Echter ben ik wel van mening dat vooral Symbian ook een eigen plek zou moeten krijgen op GoT, ook omdat het al jarenlang een actief gebruikt OS is, wat nog niet met uitsterven bedreigt wordt. Daarvoor wil ik ook even deze afbeelding erbij pakken:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f4/Smartphone_2009.svg/497px-Smartphone_2009.svg.png

Eigenlijk een kromme verdeling op GoT dus 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom heb je dat nooit eerder gemeld dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Android heeft een nieuw forum gekregen omdat het een OS in opkomst is, en we daar op GoT op in willen springen. Verder worden forums niet aangemaakt op basis van marktaandeel, maar op basis van GoT-aandeel ;)

Overigens wordt Symbian wel met uitsterven bedreigt :P Het marktaandeel neemt al een tijdje af en steeds minder fabrikanten maken er gebruik van. Zelfs Nokia heeft gezegd dat het een budget-OS wordt voor hen.

Maar zoals ik al zei, we zijn al achter de schermen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

RoD schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:03:
Maar zoals ik al zei, we zijn al achter de schermen bezig.
Nog nieuws te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt de ontwikkelingen van het MWC wel meegekregen denk ik. Vooralsnog laten we het denk ik zo. Maar als je een voorstel hebt...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.