Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de tweede helft van 2007 komt Nokia met de 6500 Classic en Slide. De Nokia 6500 Classic is een quadband toestel draaiend op Symbian Series 40, meet 109,8 x 45 x 9,5 mm (en is dus zeer plat), weegt 94 gram heeft een 240 x 320 TFT kleurenscherm met 16 miljoen kleuren, twee megapixel camera, 1 Gb intern geheugen, microUSB en Bluetooth. De Nokia 6500 Slide is met 16,4 mm en 125 gram niet zo smal en licht maar overtreft de Classic in prestaties met twee camera’s waaronder een 3,2 megapixel camera, microSD slot en video-out. Beide toestellen zullen los ongeveer 350 euro gaan kosten.

Hier alvast twee foto's, meer foto's zijn hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.yournextmobile.nl/wp-content/uploads/2007/06/yournextmobilenlnokia6500classic1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yournextmobile.nl/wp-content/uploads/2007/06/yournextmobilenlnokia6500slide1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hierbij de site van deze toestellen: http://www.nokia6500series.com/
We kunnen ze over een maandje in Nederland misschien al verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, niet hele indrukwekkende specs, maar wel aantrekkelijk voor het oog. Doet me alleen wel even denken aan SE.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:02:
Zo, niet hele indrukwekkende specs, maar wel aantrekkelijk voor het oog. Doet me alleen wel even denken aan SE.
Vind je? De Nokia 6500 Slide heeft een 3,2MP cam met AF, video out, VGA video recording, UMTS, QVGA 16,7 miljoen kleurenscherm, hoogwaardige behuizing van magnesium, 1GB intern geheugen. Dat vind ik echte behoorlijke forse specs voor een mid-end toestel (wat het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

De prijszetting klopt iig niet.. Reken maar rond de 320 euro voor de Classic en 370 euro voor de Slide.. Hiermee positioneert Nokia deze 2 telefoons in het hogere segment, in plaats van de middenklasse zoals ze zelf aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ScSi schreef op maandag 04 juni 2007 @ 07:51:
De prijszetting klopt iig niet.. Reken maar rond de 320 euro voor de Classic en 370 euro voor de Slide.. Hiermee positioneert Nokia deze 2 telefoons in het hogere segment, in plaats van de middenklasse zoals ze zelf aangeven.
Dat is wel middenklasse hoor. Nieuwe high-end telefoons kosten bijna altijd rond de 500 euro. Die prijs daalt vaak snel tot 400 euro. De prijs van de Nokia 6500 Slide & Classic zal wel snel tot €300 en onder de €300 dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hier meer foto's (ook van 8600, 6120, 2630, 1200 en andere nieuwe modellen van overige merken)

http://www.flickr.com/photos/ccsinsight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Heb zelf liever de 6120 classic

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:46
Deze 6500 Slide ziet er wel erruug strak uit hoor. Maar...
Hij draait op Sybian 40 series? Is dat niet een beetje een nadeel? TomTom enzo gaan dan toch niet werken? De Symbian 60 series is toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Flappie schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:45:
Deze 6500 Slide ziet er wel erruug strak uit hoor. Maar...
Hij draait op Sybian 40 series? Is dat niet een beetje een nadeel? TomTom enzo gaan dan toch niet werken? De Symbian 60 series is toch beter?
Series 40 is niet van Symbian, maar van Nokia. Series 60 is in principe ook een Nokia naam, maar betekent dat het Symbian OS gebruikt wordt. S60 is 'beter' in de zin dat het meer op een traditioneel OS lijkt waarop je 3rd party software zoals TomTom kunt installeren. Maar S40 heeft als voordelen dat het eenvoudiger is en (veel) sneller. Je kunt er overigens wel 3rd party Java software op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:46
Genoil schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:55:
[...]

Series 40 is niet van Symbian, maar van Nokia. Series 60 is in principe ook een Nokia naam, maar betekent dat het Symbian OS gebruikt wordt. S60 is 'beter' in de zin dat het meer op een traditioneel OS lijkt waarop je 3rd party software zoals TomTom kunt installeren. Maar S40 heeft als voordelen dat het eenvoudiger is en (veel) sneller. Je kunt er overigens wel 3rd pary Java software op draaien.
Oke duidelijk. Thx.

Ik vraag me nog wel af wat de kwaliteit van de 3.2 MegaPixel Carl Zeis camera is. Want het aantal MP zegt ook niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:36:
[...]
Vind je? De Nokia 6500 Slide heeft een 3,2MP cam met AF, video out, VGA video recording, UMTS, QVGA 16,7 miljoen kleurenscherm, hoogwaardige behuizing van magnesium, 1GB intern geheugen. Dat vind ik echte behoorlijke forse specs voor een mid-end toestel (wat het is).
Ik doelde ook meer op de "niet-slide" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Ja dit is wel typerend voor de verwarring die ontstaat door 2 toch wel behoorlijk verschillende telefoons onder hetzelfde typenummer te scharen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het nummer eigenlijk al in gebruik was:

http://www.nokia-asia.com/nokia/0,,27135,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Classic is charming! Hoewel de camera minder is zit er ook 1 GB ingerammeld als ik de tekst goed heb gelezen. Ik heb alleen een hekel aan die look van de symbian besturingssoftware dus daarom zou ik deze telefoon niet kopen. Ik ben ervan overtuigd dat die UI er veel beter uit kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:44:
[...]

De Classic is een stuk goedkoper, iets boven de €300 bij de lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:50:
Ik heb alleen een hekel aan die look van de symbian besturingssoftware dus daarom zou ik deze telefoon niet kopen.
Series 40 (het OS van de 6500 series) is niet van Symbian, maar van Nokia zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een plaatje die telefoons, hier ga ik zeker op letten als ze volgend jaar uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

DaannO schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:51:
Hierbij de site van deze toestellen: http://www.nokia6500series.com/
We kunnen ze over een maandje in Nederland misschien al verwachten. :)
Is dat niet heel erg optimistisch? Nokia zelf spreekt van Q3. Als je ziet dat we met de 6300 ook aan het einde van het kwartaal zaten, dan spreken we van eind september in plaats van week 26. Enig idee waarom deze dan zo vroeg zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben ik eigenlijk iets te vroeg geweest met de aanschaf van mijn Nokia 6300. De 6500 slide ziet er goed uit ook de specs zijn in orde :9. Eens kijken of ik mijn 6300 verkocht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ScSi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:00:
[...]

Is dat niet heel erg optimistisch? Nokia zelf spreekt van Q3. Als je ziet dat we met de 6300 ook aan het einde van het kwartaal zaten, dan spreken we van eind september in plaats van week 26. Enig idee waarom deze dan zo vroeg zou komen?
De producten worden steeds sneller met het in de markt zetten van mobiels. Aangezien de zomercampagne in aantocht is, wil iedereen natuurlijk een graantje mee pikken. Echter moet ik er wel bij vermelden dan Nokia altijd later is dan dat ze opgeven bij mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Bartjeee schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:27:
Ben ik eigenlijk iets te vroeg geweest met de aanschaf van mijn Nokia 6300. De 6500 slide ziet er goed uit ook de specs zijn in orde :9. Eens kijken of ik mijn 6300 verkocht krijg.
Ik denk er net hetzelde over.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil die zwarte.............supermooi........zat er over te denken een nokia 6300 aan te schaffen maar denk toch dat ik maar ff wacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Ook ik wacht dan toch nog maar even met het verlengen van mijn contract. Ben benieuwd of je deze met een 2jarig contract van pak em beet 17,50 gratis mee kunt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Op de meeste sites lees ik q3. Vind vooral de slide wel aantrekkelijk. Ik wil geen smartphone toestanden en vind een "metalen" body wel aantrekkelijk.

Na tig jaar se nu weer nokia die wat mij betreft weer op de goede weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2021
De 6500 Classic ziet er prachtig uit, doet me denken aan de Ipod Nano.

Afbeeldingslocatie: http://www.yournextmobile.nl/wp-content/uploads/2007/06/yournextmobilenlnokia6500classic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.debsel.nl/wordpress/wp-content/uploads/nano.jpg

Mooie opvolger straks voor m'n Motorola SLVR, qua design ongeveer gelijk maar qua specs een stuk beter.

Afbeeldingslocatie: http://art-barn.com/josh/20060730_slvr.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door -=Arjan=- op 13-06-2007 15:04 ]

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

DaannO, ik zie op je site dat hij weer verschoven is naar week 30. Het verwondert me niets van Nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ScSi schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:22:
DaannO, ik zie op je site dat hij weer verschoven is naar week 30. Het verwondert me niets van Nokia :)
Klopt inderdaad. Ze hebben het aangepast en het zou me niet verbazen als het nog later werd. Ze zijn blijkbaar van plan om het over de zomer heen te tillen om na die periode ook nog nieuwe toestellen te hebben ofzo.

Ik weet het ook niet, but don`t shoot the messenger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

DaannO schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:29:
[...]

Klopt inderdaad. Ze hebben het aangepast en het zou me niet verbazen als het nog later werd. Ze zijn blijkbaar van plan om het over de zomer heen te tillen om na die periode ook nog nieuwe toestellen te hebben ofzo.

Ik weet het ook niet, but don`t shoot the messenger. :P
Uiteraard niet, ik blijf nog even bij mijn Nokia 6300 ;) Ben blij met jouw 'toestelverwachtingen', zo weet ik altijd net iets meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal foto's van de 6500 classic

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mischien ondertussen al iets meer? Educated guess over wanneer ie uitkomt?
I kan niet wachten, heb op het moment geen mobiel. Drivin me nuts! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mijne staat ook op instorten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik volgde met interesse het nieuws over de Samsung U700. Maar na een review gelezen te hebben over de matige camera, de matige accuduur en het feit dat QVGA-filmpjes niet eens weergegeven kunnen worden, ben ik verder gaan kijken. Gisteren kwam ik de 6500 Slider tegen. Hoewel ik nooit een Nokia-fan was, heeft deze toch wel mijn aandacht getrokken. Geen-fratsen-design, strak, en toch de door mij gewenste features.

Toch wil graag wel weten of de 'dealbreakers' van de U700 niet ook in de 6500 zitten. Dus: kan iemand een educated guess doen of deze 320x240 MPEG4-filmpjes 'gewoon' full-screen kan weergeven? En de accuduur van Nokia's, is die normaal gesproken in orde?

Overigens vermeldt een preview een release van ergens in augustus.

Enne... Voor een paar tientjes heb je tegenwoordig al een GSM, wellicht kunnen jullie die ter overbrugging aanschaffen? Anders zit je geheid nog een maand zonder.

[ Voor 18% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-07-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
MarcoC schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:36:
[...]
Weet je zeker dat ie UMTS heeft?
Op de Nokia site (http://www.nokia.nl/A4432267) kom ik er, behalve '3G videobellen', niets over tegen.
Bij de 6233 (http://www.nokia.nl/A4392096) wordt bijvoorbeeld gesproken over WCDMA, maar bij de 6500 Slide zie ik er niets over...

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
6500 slide heeft maximum transferrate van 384Kbps, las ik ergens. Dat komt overeen met EDGE. Op de specs-page die je gaf staat idd ook alleen maar EDGE. Dat suckt, aangezien Telfort de enige is die EDGE heeft in Nederland: veel te duur IMO en bovendien stoppen ze ermee of zijn ze er al mee gestopt.

Shit, di's dan toch wel weer een domper. Niet dat ik UMTS direct wil gebruiken, maar misschien over een jaar wel. Beeldbellen wordt hiermee in Nederland hoe dan ook eigenlijk onmogelijk, of zie ik dat verkeerd? GPRS haalt echt de benodigde bandbreedte niet.

[edit] Nog wat nagelezen. De 6500 slide ondersteunt WCDMA tot een maximum van 384Kbps. WCDMA is, zoals ik het nu begrijp, een van de mogelijke protocollen voor UMTS. De vraag is dan nog of de Nederlandse providers WCDMA ondersteunen. Verder lezen :)

[edit2] Nou, ik geloof het verder wel. Het lijkt erop dat WCDMA gewoon de standaardtechniek is die hier voor UTMS gebruikt wordt. Dus kort gezegd: de 6500 Slide heeft wel UMTS. Een google op 'nokia 6500 umts' levert ook wel genoeg hits op om dat te staven.

[ Voor 31% gewijzigd door Fuzzillogic op 19-07-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

En hup, weer 4 weken verschoven.. Nokia is toch een bitch als het op tijd releasen van telefoons aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Idd erg irritant. Wellicht willen ze eerst nog wat meer 6300's verkopen, voordat ze de 6500 erin gooien?
Maargoed, ik wacht wel af, die Slide lijkt me namelijk wel wat! (er vanuit gaande dat er dus iid 3G/UMTS op zit).

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik kan niet lang meer wachten op deze telefoon. Kan me abbo al een tijdje verlengen en toch besloten om de N95 niet te halen. Nokia bring it on!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Sry voor de 2 post achter elkaar maar slecht nieuws.

De 6500 slide support GEEN UMTS met HSDPA, zie hieronder:

http://www.phonegg.com/List/HSDPA-Cell-Phones.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 00:13

TheFirepit

Vuurbal

MorDrakka schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:31:
Sry voor de 2 post achter elkaar maar slecht nieuws.

De 6500 slide support GEEN UMTS met HSDPA, zie hieronder:

http://www.phonegg.com/List/HSDPA-Cell-Phones.html
Mocht het waar zijn wat je zegt, dan is het vreemd dat op dezelfde site hier staat dat de 6500 slide wel UMTS en HSDPA support heeft.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
EngelF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:20:
[...]

Mocht het waar zijn wat je zegt, dan is het vreemd dat op dezelfde site hier staat dat de 6500 slide wel UMTS en HSDPA support heeft.
Daar staat nergens HSDPA. Kom nou mensen, dat toestel heeft gewoon 'plain old UMTS'. Dus wel 3G, maar geen snel 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Fuzzillogic schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:15:
[...]

Daar staat nergens HSDPA. Kom nou mensen, dat toestel heeft gewoon 'plain old UMTS'. Dus wel 3G, maar geen snel 3G.
Oeps, foutje... ik zag per ongeluk HSCSD voor HSDPA aan, sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Weet iemand waar de voorgang (met betrekking tot de release datum) van de 6500 te vinden is? (niet de slide maar de gewone)

Op de site van Nokia kan ik er niks over vinden. Of ik zie het natuurlijk weer eens niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 20:10
Volgens mijn favoriete telecomwinkel kunnen we de 6500 classic augustus-september verwachten. Nokia kennende (volgens de verkoper) zal het september worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
EngelF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:29:
Weet iemand waar de voorgang (met betrekking tot de release datum) van de 6500 te vinden is? (niet de slide maar de gewone)

Op de site van Nokia kan ik er niks over vinden. Of ik zie het natuurlijk weer eens niet...
Ook wel handig:
http://www.daanno.com/forum/toestelverwachtingen-vf4.html

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Kan iemand een educated guess doen over de IMAP en SyncML-capaciteiten van deze telefoontjes? Zullen ze IMAP/SyncML over SSL ondersteunen, kun je bij IMAP de gewenste folders kiezen, en wordt push-email ondersteunt?

Bij m'n huidige telefoon, Siemens s55 (ja oud) is IMAP-support eigenlijk een veredelde vorm van pop3, which kinda defies the idea. ;( SSL is wel zo fijn, aangezien GSM al gespec'd is tot 32km, en ik geen behoefte heb om m'n e-mail en wachtwoorden over zo'n 3200km² te strooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
*schop*

Helemaal niemand die op basis van de huidige mid-range Nokia-toestellen hier een uitspraak over kan doen? Of is er misschien ergens al een manual van de 6500 in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het lijkt mij namelijk de ideale opvolger voor de Nokia 6230i die mijn moeder op het moment heeft. Echter is die zo vaak gevallen dat ze een nieuwe gsm nodig heeft.
Gezien de prijs zal deze hoogstwaarschijnlijk wel gratis zijn bij een 2 jarig abo, nietwaar?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik hoop ook bij 1 jaar want ik wil absoluut geen 2 jaar abonnement :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

mooie optie om mijn 6230i te vervangen. Hopelijk wordt ie snel gereleased!

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand al wat over de release tijd van de 6500 gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hopelijk in september, dan kan ik al een nieuw toestel uitkiezen,
in december loopt mijn abbo af ;)

Specs zien er heel netjes uit (slide) en voor die prijs!
Zal hopelijk niet veel bij hoeven te betalen bij 20 euro per maand/2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoeveel je bij zal moeten betalen voor 1jr 25 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Fietsbel schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:
Het lijkt mij namelijk de ideale opvolger voor de Nokia 6230i die mijn moeder op het moment heeft. Echter is die zo vaak gevallen dat ze een nieuwe gsm nodig heeft.
Gezien de prijs zal deze hoogstwaarschijnlijk wel gratis zijn bij een 2 jarig abo, nietwaar?
Waarom dan een niet-bepaald-goedkope 6500 aanschaffen? Niet iedereen gebruikt de features van een mobiel (hell, zelfs van de tweakers gebruikt nog maar 1/3 de internet-features 8)7). Veel mensen willen enkel bellen, alle overige features vormen alleen maar een obstakel.

Dus als je moeder een beetje is zoals de mijne, zoek een eenvoudig maar degelijk toestel uit, eventueel tweede hands, en neem een sim-only abo of zelfs pre-paid. Veel goedkoper. Mijn ma loopt al jaren rond met een Siemens M35. Erg degelijk ding. Ik heb er alleen een li-ion accu ipv de standaard NiMH-accu ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Net bij Belcompany geweest, en men kon me er niet vertellen wanneer een van deze 2 verwacht wordt...

Moest de komende weken maar af en toe binnenlopen, misschien dat er dan meer info was.

Weet dan niemand er wat over verder?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:51
Enig nieuws omtrent de beschikbaarheidsdatum van deze mooie nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Binnen een goede 5 a 6 weken zouden ze beide te koop moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Volgens de toestelverwachting van week 32 zouden ze in week 38 beschikbaar moeten worden.

Op het forum van de nieuwe site van DaannO kan je het een beetje volgen.

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Afgelopen dagen was er weer het e.e.a. te doen over 'pinnen met je mobiel'. Dat gaat m.b.v. 'near field communication'. Op webwereld staat dat er al een tijdje mobieltjes met deze techniek op de markt is. Als ik echter bij de specs van de 6131 kijk, dan wordt er nergens gerept over deze techniek.

Hoe zit het met de 6500? Ondersteunt deze wel deze techniek? Ik zou het jammer vinden om nu een mobiel te kopen (waarvan ik hoop dat-ie minstens 3 jaar meegaat) die deze feature mist en dus eigenlijk nu al achterloopt qua techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:59:
Afgelopen dagen was er weer het e.e.a. te doen over 'pinnen met je mobiel'. Dat gaat m.b.v. 'near field communication'. Op webwereld staat dat er al een tijdje mobieltjes met deze techniek op de markt is. Als ik echter bij de specs van de 6131 kijk, dan wordt er nergens gerept over deze techniek.

Hoe zit het met de 6500? Ondersteunt deze wel deze techniek? Ik zou het jammer vinden om nu een mobiel te kopen (waarvan ik hoop dat-ie minstens 3 jaar meegaat) die deze feature mist en dus eigenlijk nu al achterloopt qua techniek.
Dat komt omdat de normale 6131 ook geen NFC chip heeft, ze hebben gewoon een testexemplaar uitgebracht met een NFC chipje erin.

NFC is geen feature van je telefoon, het is gewoon een chip die te vergelijken is met RFID.
Het is dus ook niet aan de telefoonfabrikanten maar aan de banken, OV bedrijven, winkels ed om die dingen in te voeren. Nokia kan niet voor jou beslissen wat er op de NFC chip in je gsm komt te staan.
Je zou zo'n toestel dan dus ook via de bank moeten krijgen wil je hem als debit/creditcard gebruiken.
Ook al zouden ze een NFC chip in de 6500 stoppen, wat overigens maar een paar cent kost, je zou er niks aan hebben omdat er niks nuttigs op zou staan.

NFC is trouwens verre van nieuw, en als ik me niet vergis heeft Rabomobiel een test lopende met een paar honderd mensen die dus een toestel met NFC hebben waarmee ze bij de C1000 kunnen betalen. En binnenkort zouden ze ook met de NS in zee gaan.

Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_Field_Communication

Of google bijvoorbeeld eens naar "mastercard paypass".

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ah ok. Eigenlijk dus het omgekeerde van wat Bluetooth 2.1 doet met NFC: ipv op het target-apparaat (betaalconsole in dit geval) zit de RFID-chip op/in de mobiel. Duidelijk. Dat zou betekenen dat 'betalen met je mobiel' wel weer dikke kul is, want je kunt die chip net zo goed op je voorhoofd plakken. Of op je reet. Betalen met je reet is dan dus mogelijk. Het enige waar je je mobiel dan nog voor gebruikt is het 'opladen' van je 'mobiel', en het bekijken van transacties.

Een hoop heisa weer om niks. NEXT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:04:
Ah ok. Eigenlijk dus het omgekeerde van wat Bluetooth 2.1 doet met NFC: ipv op het target-apparaat (betaalconsole in dit geval) zit de RFID-chip op/in de mobiel. Duidelijk. Dat zou betekenen dat 'betalen met je mobiel' wel weer dikke kul is, want je kunt die chip net zo goed op je voorhoofd plakken. Of op je reet. Betalen met je reet is dan dus mogelijk. Het enige waar je je mobiel dan nog voor gebruikt is het 'opladen' van je 'mobiel', en het bekijken van transacties.

Een hoop heisa weer om niks. NEXT!
offtopic: betalen met je reet lijkt me best leuk. :P Ik wil het hoofd van degene achter de kassa wel zien als je op de kassa gaat zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:49:
[...]

Dat komt omdat de normale 6131 ook geen NFC chip heeft, ze hebben gewoon een testexemplaar uitgebracht met een NFC chipje erin.

Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_Field_Communication

Of google bijvoorbeeld eens naar "mastercard paypass".
Of kijk hier:

Dé betaalmethode van de toekomst: NFC

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

offtopic: betalen met je reet lijkt me best leuk. :P Ik wil het hoofd van degene achter de kassa wel zien als je op de kassa gaat zitten. ;)
offtopic:
En dan vakkundig manouvreren zodat de *BLIEP* van de kassa precies samenvalt met de *FART* :+

Verwijderd

De Classic is besteld, nu de release nog afwachten. :P

• Tonkey
  • Nu online
Ik zou graag de slide willen bij mijn verlenging ;)
alleen heb ik de brief dat ik binnenkort terug moet al binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:18:
De Classic is besteld, nu de release nog afwachten. :P
Uhm, waar? Ik ben wel benieuwd naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Bijvoorbeeld hier:

http://www.belzaak.nl/gsm/Nokia/873/Nokia_6500_Slide.html

Kosten: € 371,58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon hier besteld i.c.m. Hi 25 (nu voor 20 euro per maand) en 49,00 euro.

Los: 349,00 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
Met het abbo wat ik wil moet ik 65 euro bijbetalen,
bij de andere site slechts 19 euro ;) (onder jou post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

vandevorst schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:52:
[...]

Met het abbo wat ik wil moet ik 65 euro bijbetalen,
bij de andere site slechts 19 euro ;) (onder jou post)
Ik heb gewoon de eerste site gepakt die hem los verkocht, geen prijsvergelijkingen gedaan...

Zou je met ons willen delen van welke site jij die prijzen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Vind het maar duur... bv bij een vodafone 150euro abo moet je nog steeds voor een slide betalen. Vreemd? Of ben ik te lang uit die telco wereld geweest? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
KoppenSneller schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:34:
[...]

Ik heb gewoon de eerste site gepakt die hem los verkocht, geen prijsvergelijkingen gedaan...

Zou je met ons willen delen van welke site jij die prijzen haalt?
Hier: http://www.gsmbox.nl/los_...iption=Nokia+6500+Classic is de gsm goedkoper, dan de link die jij gaf.
Tenminste, icm orange 2 jaar €25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

vandevorst schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

Hier: http://www.gsmbox.nl/los_...iption=Nokia+6500+Classic is de gsm goedkoper, dan de link die jij gaf.
Tenminste, icm orange 2 jaar €25,-
Sorry, ik had het over de Slide, die is geloof ik een paar tientjes duurder. Klein misverstandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
KoppenSneller schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:28:
[...]

Sorry, ik had het over de Slide, die is geloof ik een paar tientjes duurder. Klein misverstandje :)
Ik had het ook over de slide ;)
en tussen die 2 sites zit een prijsverschil van ongeveer 50 euro met hetzelfde abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

is er al een duidelijkere leverdatum bekend?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Fietsbel schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:41:
is er al een duidelijkere leverdatum bekend?
Volgens All About Phones staat ie nog gepland voor week 38, dus over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bij Komplett staat nog dat-ie binnen 10 dagen verwacht wordt. Maar bij enkele Duitse sites wordt er gerept over eind oktober/begin november. :(

• Tonkey
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:55:
Bij Komplett staat nog dat-ie binnen 10 dagen verwacht wordt. Maar bij enkele Duitse sites wordt er gerept over eind oktober/begin november. :(
Ik hoop dat dat het in nederland wél snel is!!!
ik ga de 15e een nieuw abbo afsluiten... anders ga ik nog zonder gsm naar huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
week 40 alweer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 23:23
Waar lees je dat?

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:04

Verwijderd

Je mag blij zijn al het week 40 wordt. Nokia maakt mij echt helemaal gek, ze zijn echt niet te vertrouwen met levering van toestellen. Ik heb enkele keer een andere merk genomen dan nokia omdat ik wachten te zat was. Maar helaas moest ik toch steeds mijn oude nokia uit de kast pakken, omdat ik de kwalileit bij andere toestellen niet kon terug vinden. Vooral met LG shine was het echt dramatisch :). Na enige onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen, dat het begin november moet uitkomen, als we geluk hebben natuurlijk. Want als je over "nokia" spreekt, kan het ook makkelijk december worden...

• DaannO
De 6500 serie is al in Nederland te zien. Nokia heeft zogenaamde breakfast meetings en daar wordt je voorgelicht over die toestellen. De 6500 ,7500 prism zijn er een paar om te noemen. Jammer genoeg heb ik zelf geen tijd om er aanwezig te zijn. :)

• Fuzzillogic
Ik denk dat ze zichzelf in de vingers snijden met de steeds latere levering. Voor mij zijn de features, kwaliteit en de looks van belang. Welk merkje erop staat eigenlijk minder. Als er voor de release van de 6500 slide een vergelijkbaar toestel op de markt komt dat mijn goedkeuring kan wegdragen, dan is het zwaaizwaai Nokia.

IMO heeft de 6500 toch een minpuntje door geen HSDPA te ondersteunen en relatief dik en zwaar te zijn. Nou weegt dat niet op tegen de voordelen zoals ik ze zie, maar de concurrentie zit ook niet stil. (SE W910i, Motorola Z10)

• Tonkey
  • Nu online
Tja.. ik vind dit toestel gewoon geweldig mooi.
maar vandaag eens in de winkel kijken wat er zoal is :P

• Tonkey
  • Nu online
toch voor de 6500 slide gegaan!

ze verwachten deze over ongeveer 2 weken, en dit bericht komt van nokia,
dus week 40 zal heel aardig goed kloppen!

• Fuzzillogic
Enig idee wat-ie los in de winkel gaat kosten? Ivm garantie/service koop ik liever een apparaat ergens in de stad dan via een webwinkel, ook als dat enkele tientjes duurder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:54:
Enig idee wat-ie los in de winkel gaat kosten? Ivm garantie/service koop ik liever een apparaat ergens in de stad dan via een webwinkel, ook als dat enkele tientjes duurder zou zijn.
Ik denk, ook rond de 379,-. zoals op internet aangegeven dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
en ja hoor... week 41 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wel een harde datum overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pff schiet lekker op zo.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik kan er ook niet meer van maken dan dat het is. Maar iets is nog altijd beter dan niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
DaannO schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:49:
[...]

Ik kan er ook niet meer van maken dan dat het is. Maar iets is nog altijd beter dan niets ;)
Dat is zeker!!!
En ik wacht liever nog 2 weken extra, dat ik een gsm heb die ik ook wil en mooi vind, dat dat ik nu wordt afgescheept met de samsung d900i (ook mooi, maar niet zo mooi en goed ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DaannO schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:49:
[...]

Dat klopt ook wel, maar wachten is altijd vervelend :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
DaannO schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:30:
[...]

Wel een harde datum overigens ;)
[sarcastic]Whoehoe! waar zijn de slingers & partymutsen?[/sarcastic]

Ze (nokia) hadden gewoon meteen een harde datum moeten geven in plaats van iedere keer uitstellen. Ik geloof niet dat dit ze dit keer op keer niet zagen aankomen en verdenk ze er een beetje van om ons op deze manier aan het lijntje te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
floffert schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:04:
[...]

[sarcastic]Whoehoe! waar zijn de slingers & partymutsen?[/sarcastic]

Ze (nokia) hadden gewoon meteen een harde datum moeten geven in plaats van iedere keer uitstellen. Ik geloof niet dat dit ze dit keer op keer niet zagen aankomen en verdenk ze er een beetje van om ons op deze manier aan het lijntje te houden..
Niet slim, want concurenten kunnen met toestellen komen, waardoor klanten weglopen.
Echter is het bij mij omgekeert, want anders had ik de f700 van samung gehad.

Ik zou ook zeggen, dat ze misschien beter de gsm 1 of 2 maanden later kunnen aankondigen, en dan meteen een harde datum geven. Maar misschien is het ook tactiek om zo vroeg mogelijk een gsm aan te kondigen, ook al moet de productie nog beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De aankondiging op de site van Nokia zelf heeft het al tijd tijd gehad over 2007Q4 als releasedatum. Dat kwartaal begint op 1 oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristian8888
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03-2024
Op Bol staat dat de Nokia 6500 Slide een levertijd heeft van 3-5 werkdagen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
kristian8888 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:47:
Op Bol staat dat de Nokia 6500 Slide een levertijd heeft van 3-5 werkdagen...!
Dat staat er al weken. Ik gok dat je 5 dagen na het bestellen een mailtje krijgt met "helaas nog niet leverbaar! U ontvangt uw telefoon zodra hij leverbaar is!" en ondertussen hebben ze je al als 'klant' binnengehaald. Ze weten ongetwijfeld dondersgoed dat het toestel zo ongeveer nog gemaakt moet worden.

Bij CentralPoint, waar eerst nog 8 oktober als leverdatum stond, staat nu 14 oktober ;(
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste