[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 97.494 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

dank - ik neem aan dat ze bij de pdashop wel raad weten met extra geheugen, extra cddrive en de sigarettevoeding?.

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
shades schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:27:
dank - ik neem aan dat ze bij de pdashop wel raad weten met extra geheugen, extra cddrive en de sigarettevoeding?.
Ik hoop het voor je ;) anders is het niet heel moeilijk om het geheugen zelf te upgraden.

Ik zou gewoon naar een MyCom winkel gaan, die zitten door het hele land en weten wat ze doen.

Een externe drive en de auto adapter is simpel, als je weet hoe je iets in een USB aansluiting moet doen en hoe je een stekker in het stopcontact steek kom je hier ook wel uit.

Een externe drive bijvoorbeeld: Sony: DRX-S70U-R

En die auto adapter zou ik gewoon de originele Asus nemen, dan weet je zeker dat het goed zit ook qua garantie.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Man, wat fijn dat extra geheugen! En erg fijn ook dat men e 99u5295 kon sturen :)
* letatcest schrikt van de snelle opstarttijd van de ubuntu netbook remix..

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fix voor de OSD CapsLock/ScrollLock/Numlock onder W7.

http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php

Evt. kun je ook nog een bleep horen als je CapsLock/ScrollLock/Numlock indrukt.
Ga naar...Control Panel/Ease of Access Center/Make the keyboard easier to use/Turn on Toggle keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Afgelopen donderdag dacht ik m'n vriendin blij te maken met een Transcend 16 GB class 6 SDHC-kaart, als uitbreiding voor haar Asus eee 900 (4 + 16 GB diskplek). Helaas blijkt deze eee niet overweg te kunnen met SDHC, ondanks dat Asus op de website vermeldt van wel. Google leert dat meer mensen hier tegenaan lopen, en het lijkt er dan ook op dat Asus er een SD-cardreader in heeft gestopt, die "soms" "min of meer" SDHC aan kan.
M'n vriendin heeft nu een garantieclaim neergelegd bij de leverancier, Google leert ook dat Asus in sommige gevallen een nieuwe laptop levert, dus ik ben benieuwd wat hier uit komt.

In een cardreader werkt het kaartje wel gewoon, maar dan wordt het een dure USB-stick, waarbij het wachten is tot-ie afbreekt. Juist intern +16 GB leek zo'n mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Opvallend, want ik had voor mijn oude EEE 900 ook een Transcend 16 GB SDHC kaartje gekocht en deze werkt perfect. Het is inderdaad een hele mooie en goedkope manier om zo je geheugen uit te breiden van de EEE900. Destijds helemaal volgegooid met Family Guy-afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Mijn EEE kon keurig m'n TakeMS 16GB kaartje aan (totdat de behuizing daarvan het begaf (zie m'n review)) en doet het ook prima met m'n SanDisk 16GB atm, misschien een BIOS-update doen en kijken of het dan wel werkt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Robkazoe schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:21:
Opvallend, want ik had voor mijn oude EEE 900 ook een Transcend 16 GB SDHC kaartje gekocht en deze werkt perfect.
Hmm dit klinkt positief voor de kans dat Asus het apparaat gaat vervangen!
Wiethoofd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:38:
... misschien een BIOS-update doen en kijken of het dan wel werkt.
Welke bios versie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Versie 1004, nog geen behoefte gehad om nog eens te updaten omdat de boel gewoon werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Bios-upgrade van 05nogwat naar 1006 heeft helaas niet geholpen :(
Weten we dat in ieder geval ook als Asus er om gaat vragen. Wel raar, want de bios-info zegt dat een paar bios-versies terug het SDHC-probleem gefixt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zit te twijfelen om ook een EEEpc te kopen en dan met EEEbuntu. Zou ik EEEbuntu ook op mijn oude laptop kunnen uitproberen (\[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550) om te kijken hoe het werkt enzo. Of werkt EEEbuntu echt alleen op de EEEpc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou best wel mijn 1000H willen upgraden naar Windows 7. Maar ben nogal een warhoofd, dus heb ff jullie hulp nodig.

- Mijn Netbook is mijn primaire PC wat betreft email enzo (outlook). Ook staat er zoveel data op dat ik veel liever niet zou formateren, kom ik hier omheen of is het echt het beste om dat toch wel te doen?

- Welke versie van windows 7 kan ik het beste erop zetten, de laatste die te downloaden was van MS, of is er al een versie die is aangepast voor netbooks (wil niet die versie waarin je maar 3 prog. tegelijk kunt openen obv)

- Ik heb in mijn telefoon een miniSD kaartje van 8GB, kan ik die met adapter gebruiken om Windows 7 te installeren? Want las hier ook ergens dat iemand gewoon de DVD van windows 7 gemount had, neem aan dat je dat dan in XP doet. Of hoe werkt dit precies?

- Waar moet ik verder nog aan denken? (drivers die ik beter kan downloaden voordat ik aan het hele proces begin enzo)

- Ik gebruik nog altijd de oude standaard 80Gb HD. Is het aan te raden om hier windows 7 op te zetten, of neemt deze zoveel ruimte in dat ik dan beter een nieuwe HD kan kopen? Zou het wel makkelijker maken om mijn oude data over te zetten natuurlijk... Gewoon windows 7 op nieuwe HD en oude in een case hangen en dan loop ik 0 risico...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Antwoorden in quote.
martijn12345 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:10:
Ik zou best wel mijn 1000H willen upgraden naar Windows 7. Maar ben nogal een warhoofd, dus heb ff jullie hulp nodig.

- Mijn Netbook is mijn primaire PC wat betreft email enzo (outlook). Ook staat er zoveel data op dat ik veel liever niet zou formateren, kom ik hier omheen of is het echt het beste om dat toch wel te doen?

Volgens mij moet je wel opnieuw installeren, upgrade gaat niet. Maar formatteren hoeft. Misschien is een dualboot wel mogelijk als je Windows 7 maar in een andere map installeert, al zou ik dit niet aanbevelen.
Ik formateer altijd bij een nieuwe installatie, zo voorkom je dubbele bestanden op je schijf.

- Welke versie van windows 7 kan ik het beste erop zetten, de laatste die te downloaden was van MS, of is er al een versie die is aangepast voor netbooks (wil niet die versie waarin je maar 3 prog. tegelijk kunt openen obv)

Voor het testen zijn enkel de Ultimate versies te krijgen. Dit maakt niet echt uit. Persoonlijk zou ik de versie van de MS website gebruiken, doe ik ook en werkt prima. Er bestaan wel nieuwe builds, maar die moeten via het illegale circuit gedownload worden en heb je tot malware etc ingebakken.

- Ik heb in mijn telefoon een miniSD kaartje van 8GB, kan ik die met adapter gebruiken om Windows 7 te installeren? Want las hier ook ergens dat iemand gewoon de DVD van windows 7 gemount had, neem aan dat je dat dan in XP doet. Of hoe werkt dit precies?

Dan moet je de SD kaart bootable maken. Daarvoor zou je even moeten googlen.

- Waar moet ik verder nog aan denken? (drivers die ik beter kan downloaden voordat ik aan het hele proces begin enzo)

Bij de RC worden alle drivers geinstalleerd behalve de ACPI, maar die kan je later van Asus website halen. Voor een goede werking ervan zal je ook de videokaart opnieuw moeten installeren, ook zo gedaan.

- Ik gebruik nog altijd de oude standaard 80Gb HD. Is het aan te raden om hier windows 7 op te zetten, of neemt deze zoveel ruimte in dat ik dan beter een nieuwe HD kan kopen? Zou het wel makkelijker maken om mijn oude data over te zetten natuurlijk... Gewoon windows 7 op nieuwe HD en oude in een case hangen en dan loop ik 0 risico...

80GB zou moeten lukken, mijn Windows 7 installatie neemt niet zo gek veel in beslag. Ik heb zelf wel een 320GB er inzitten, want ze waren niet extreem duur en kan ik veel media meenemen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag 1000HE binnen. Net dingetje. Ben wel aan het twijfelen of ik er een OCZ core 64gb ssd in moet zetten die ik nog heb liggen ipv de huidige schijf. Een stuk kleiner maar wel vaak een stuk sneller...Tenzij hij gaat bokken zoals die jmicron ssd's wel eens doen...

Is xp er weer opzetten easy?

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 19-05-2009 19:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Net een nLite-XP gemaakt volgens een handleiding op internet, werkt ACPI niet... Blijkt dat ik iets teveel heb weggesloopt, ik moest multi-processorsupoort aan laten staan (Hyperthreading) zodat hij kon kiezen voor APCI-multiprocessor-pc :+ Nu werkt alles supersnel en perfect, en ik heb nog bijna 2GB op de ingebouwde 4GB... :) (EEE 901)

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 19-05-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
maarud schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:11:
Net een nLite-XP gemaakt volgens een handleiding op internet, werkt ACPI niet... Blijkt dat ik iets teveel heb weggesloopt, ik moest multi-processorsupoort aan laten staan (Hyperthreading) zodat hij kon kiezen voor APCI-multiprocessor-pc :+ Nu werkt alles supersnel en perfect, en ik heb nog bijna 2GB op de ingebouwde 4GB... :) (EEE 901)
Zoek ff op FTD ofzo voor windows EEE daar is een goede versie al met nlite gemaakt werkt top.
Wel je eigen key gebruiken he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
ACPI heb ik ook problemen mee gehad. Erg raar want ik had mijn nLite-versie van Windows XP slechts twee dingen geript: Taalbestanden (alles behalve engels en nederlands) en toetenbordondersteuning (idem). En toen werkte bij mij de ACPI-driver ook helemaal niet en begon hij telkens te zeuren dat hij "battery" niet kon installeren. Blijkbaar is de EEE-pc nogal gevoel voor nLite-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

kan iemand me vertellen hoe ik mn 1000H opstart in veilige modus? en wat kan ik doen als mijn boot-bestand beschadigd is of veranderd? nu kom ik windows niet meer in namelijk..

[ Voor 46% gewijzigd door S87 op 21-05-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
Kijk eens naar fixboot.

Hier nog een: http://articles.techrepub...100-10878_11-6031733.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ongelofelijk, met Eeectl kun je de backlight van de 1000HE 2x zo fel maken. Zonder Eeectl is de 1000HE niet geschikt voor buiten, met wel. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
S87 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:11:
kan iemand me vertellen hoe ik mn 1000H opstart in veilige modus? en wat kan ik doen als mijn boot-bestand beschadigd is of veranderd? nu kom ik windows niet meer in namelijk..
Is dat niet te doen door gewoon op F8 te drukken tijdens de boot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Zo, ik ben weer bij. Even alles terug gelezen want was een paar dagen weg.

Er vielen mij een aantal dingen op.

Mensen, Ja, HyperX DDR2 RAM heeft wel zin ja, zeker samen met Eeectl.
Maar 1 waarschuwing:

Ik had deze ooit besteld en ontving die mooie modules met de post, bleek dat het er dus 2 zijn.
Ik weet niet of er inmiddels HyperX geheugen van 2 GB bestaat in 1 Dim.
Dat het om 2 modules ging was me op de site niet goed opgevallen.
Kon gelukkig ze terug sturen en heb nu OCZ 800 Mhz 2 GB DDR2.

De headroom is wat groter en me overclock is een stuk stabieler, alhoewel ik het overclocken niet echt wat vind toevoegen bij de dagelijkse internet zaken. Gamen misschien maar dat doe ik toch niet veel.

Het is wel extreem goed en goedkoop geheugen, en 800 Mhz werkt dus prima.

Als mensen zeggen op fora (met uitzondering van Eeeuser natuurlijk) dat je dom bent om duur geheugen in een netbook te zetten reageer ik daar maar niet meer op, wat ik eerder wel deed.

Nogmaals, Asus en vast ook de Wind zijn gewoon PC's ( vanuit gaan dat er dan wel een normale HDD in zit)

Aangepaste Nlite XP (onnodig)

Aangepast OS (onnodig)

Hoe gek mensen me ook vinden, mijn Asus EEE PC 1000H is de enige ' PC ' die ik nog gebruik, omdat hij alle voordelen heeft die ik zoek. 7 uur lang op accu, weegt niets, kan hem mee nemen.

Gebruik hem als Media Center
Gebruik hem als Muziek studio (Ik maak me eigen muziek, cubase etc)
Gebruik hem voor Internet, Mail, MSN
Gebruik hem voor games (zo nu en dan)

Ik zou als je nu moet kiezen welke netbook je wil kopen toch voor Atom (minimaal 270) plus HDD gaan.
De Celeron is goedkoper maar heeft volgens mij geen HT (Hyperthreating)

Vista werkt goed op deze netbook en Windows 7 loopt als een trein.
Toch, er zijn nog steeds mensen met teksten als:

Een netbook is niet voor zware dingen
Een netbook kan geen Vista aan.

Haha een vriend van mij heb een pc die is 9 keer zo duur als mijn Asus en daar loopt Vista als een slak op.
Hij snapt nooit waarom Vista op een netbook die ik heb zo snel draait.

Heeft ook te maken met gewoon niet te veel zooi installeren.
En als je Kaspersky er op zet moet je dus wel de spyware scanner van MS uitzetten.
Utorrent is prima.
Gewoon niet te veel programmas die onnodig zijn en resources slurpen.

HyperX zou ik alleen kopen als er 1 dim van 2 GB bestaat.
Maar voor mij geen reden nu, wilde wel mensen die er aan zitten te denken dit te kopen even waarschuwen dat het dus helaas 2 modules zijn en dat past niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Fonk schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:01:
Ik had deze ooit besteld en ontving die mooie modules met de post, bleek dat het er dus 2 zijn.
Ik weet niet of er inmiddels HyperX geheugen van 2 GB bestaat in 1 Dim.
Dat het om 2 modules ging was me op de site niet goed opgevallen.
Je kunt het ook afleiden uit het typenummer ;)
Voorbeeld: pricewatch: Kingston HyperX KHX6400S2LLK2/4G
KHX = Kingston HyperX
6400 = de snelheid PC6400 is 800MHz geheugen
S2 = SO-DIMM DDR2
K2 = Kit of 2
4G = Set van 4GB in totaal
Dus 2x2GB (4GB) van 800MHz DDR2 SO-DIMM, type HyperX van Kingston ;)
Kon gelukkig ze terug sturen en heb nu OCZ 800 Mhz 2 GB DDR2.
Care to share het typenummer of heb ik hem al in de tabel in de TS staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
crack_en_hack schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:48:
Heeft iemand ervaring met het terugzetten van een image van de EEE recovery CD op een HDD die groter is dan waarmee de EEE PC kwam.
Ik heb een 500GB HDD en daar moet een image weer terug op maar niet op de standaard ingestelde partitie van 80 GB.
Als ik normaal een image terugzet maakt hij er standaard 2x80GB van op een 160GB HDD.
Hoe blij ik ook ben met de hardware van Asus wil ik wel even wat melden over die EEE CD.

Met alle respect maar dit is de aller aller aller slechtste CD die ooit bij een PC is geleverd.

Open Ghost Explorer en zie wat een zooi er van is gemaakt. Die hele structuur klopt niets van. Recycle Bin is te vaak vol en leeg gemaakt.
De temp dir staat gewoon in C:\Windows\Temp\ (dit moet leeg zijn Asus!)

Het terug zetten werkt ook niet ideaal en kan fout gaan.

Procedure:

Huidige situatie:

Schijf heeft 2 partities, waarvan 1 (30 GB) Active Primary C: en 1 (470 GB) Primary D:

Op C: heb ik alleen Windows en programma's staan en deels mijn User account.

Op D: heb ik dit:

Gebruikers
|---------------[Mijn Naam]
|---------------------Afbeeldingen
Documenten
Downloads
Favorieten
Muziek

Gedeeld (Software)
Muziek
Opslag (Ghost Image op Datum)
Video

Dan reboot ik met SD card in Mini Windows XP
Start Ghost en herstel de image van de originele Asus CD

Juist! De 2 partities worden weer 1 grote en weg is alle date.

Ben ik even blij met me backup!

Ik wilde alleen even kijken hoe XP er dus uit ziet en wat voor rommel ze er aan extra's hebben opgezet.

De reden was ook dat ik me account wilde activeren bij EEE Storage, dat is gebeurt.

CD heb ik nog en bij Asus er over klagen lijkt me ook niet zo slim want ze doen wel hun best.
Maar netjes? Totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:09:
[...]

Je kunt het ook afleiden uit het typenummer ;)
Voorbeeld: pricewatch: Kingston HyperX KHX6400S2LLK2/4G
KHX = Kingston HyperX
6400 = de snelheid PC6400 is 800MHz geheugen
S2 = SO-DIMM DDR2
K2 = Kit of 2
4G = Set van 4GB in totaal
Dus 2x2GB (4GB) van 800MHz DDR2 SO-DIMM, type HyperX van Kingston ;)

[...]

Care to share het typenummer of heb ik hem al in de tabel in de TS staan?
Bedankt voor dat lijstje!

Over het geheugen zegt CPU-Z het volgende:

DDR2
2048 MBytes
PC2-6400 (400 Mhz)
OCZ
OCZ2M8002G Partnummer

Bios versie is 1902
03/25/2009

Als dat niet genoeg info is zoek ik wel even verder

Edit:

http://www.pixmania-pro.n.../559252/comparometre.html

[ Voor 6% gewijzigd door maartn op 21-05-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je bent niet de enige die er baat bij zult hebben ;)
Over het geheugen zegt CPU-Z het volgende:
OCZ OCZ2M8002G Partnummer
Een pricewatchlinkje ter bevestiging (hij staat al in de openingspost): pricewatch: OCZ OCZ2M8002G

Had je die HyperX modules nu wel of niet gebruikt? Want dan heb ik een 1GB module van 800MHz voor in het lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Fonk schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:01:
Als mensen zeggen op fora (met uitzondering van Eeeuser natuurlijk) dat je dom bent om duur geheugen in een netbook te zetten reageer ik daar maar niet meer op, wat ik eerder wel deed.

Nogmaals, Asus en vast ook de Wind zijn gewoon PC's ( vanuit gaan dat er dan wel een normale HDD in zit)

Aangepaste Nlite XP (onnodig)

Aangepast OS (onnodig)

Hoe gek mensen me ook vinden, mijn Asus EEE PC 1000H is de enige ' PC ' die ik nog gebruik, omdat hij alle voordelen heeft die ik zoek. 7 uur lang op accu, weegt niets, kan hem mee nemen.

Gebruik hem als Media Center
Gebruik hem als Muziek studio (Ik maak me eigen muziek, cubase etc)
Gebruik hem voor Internet, Mail, MSN
Gebruik hem voor games (zo nu en dan)

Ik zou als je nu moet kiezen welke netbook je wil kopen toch voor Atom (minimaal 270) plus HDD gaan.
De Celeron is goedkoper maar heeft volgens mij geen HT (Hyperthreating)

Vista werkt goed op deze netbook en Windows 7 loopt als een trein.
Toch, er zijn nog steeds mensen met teksten als:

Een netbook is niet voor zware dingen
Een netbook kan geen Vista aan.

Haha een vriend van mij heb een pc die is 9 keer zo duur als mijn Asus en daar loopt Vista als een slak op.
Hij snapt nooit waarom Vista op een netbook die ik heb zo snel draait.

(...)
Sorry, maar daar kan ik me totaal niet in vinden. Mijn twee jaar oude laptop (2.0 ghz Dual Core + 2GB geheugen + videokaart met eigen geheugen + Vista) rent rondjes om m'n 1000HE met 2GB geheugen. Ik heb ook nog een redelijk nieuwe PC met 3 Ghz Dual Core, 8 GB geheugen en GeForce 9800GT staan en die rent daar nog eens een paar rondjes omheen.

Zo een netbook is prima te gebruiken om te surfen, mailen en eens wat kleine dingetjes te doen, maar voor de zware applicaties is het gewoon niet bedoeld en werkt het ook niet. Ik kan echt niet Lightroom of Photoshop gebruiken op een netbook met mijn RAW foto's. Het is leuk dat je jezelf leugens voor wilt houden, maar het atom platform is een stuk trager, dat is een feit. Zo een onboard videokaart met shared geheugen wil dan ook niet helpen.

Ik ben hartstikke tevreden met m'n netbook om mobiel te kunnen werken en internetten, maar je moet mensen zo een apparaat niet als main PC aan gaan praten hier. Daarnaast, als ik voor m'n werk een dag op locatie zit dan ga ik echt niet achter een 10 inch schermpje zitten, dan pak ik gewoon weer een 15 inch notebook erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:54:
Sorry, maar daar kan ik me totaal niet in vinden. Mijn twee jaar oude laptop (2.0 ghz Dual Core + 2GB geheugen + videokaart met eigen geheugen + Vista) rent rondjes om m'n 1000HE met 2GB geheugen. Ik heb ook nog een redelijk nieuwe PC met 3 Ghz Dual Core, 8 GB geheugen en GeForce 9800GT staan en die rent daar nog eens een paar rondjes omheen.

Zo een netbook is prima te gebruiken om te surfen, mailen en eens wat kleine dingetjes te doen, maar voor de zware applicaties is het gewoon niet bedoeld en werkt het ook niet. Ik kan echt niet Lightroom of Photoshop gebruiken op een netbook met mijn RAW foto's. Het is leuk dat je jezelf leugens voor wilt houden, maar het atom platform is een stuk trager, dat is een feit. Zo een onboard videokaart met shared geheugen wil dan ook niet helpen.

Ik ben hartstikke tevreden met m'n netbook om mobiel te kunnen werken en internetten, maar je moet mensen zo een apparaat niet als main PC aan gaan praten hier. Daarnaast, als ik voor m'n werk een dag op locatie zit dan ga ik echt niet achter een 10 inch schermpje zitten, dan pak ik gewoon weer een 15 inch notebook erbij.
Natuurlijk is een netbook niet overal even geschikt voor, maar het is absolute onzin dat een netbook alleen geschikt is voor een beetje simpel surfen en mailen. Ik heb zelf mijn netbook o.a. gebruikt voor flink uitgebreide Matlab simulaties en dat werkte perfect.

Als jij daar anders over denkt moet je dat vooral zelf weten, maar om mensen die jouw ervaring niet delen hier openlijk voor leugenaar uit te maken is vooral erg dom en kortzichtig. En arrogant ook, want waarom zouden we jouw gebruikersprofiel als norm voor een "main PC" verheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:14:
[...]

Als jij daar anders over denkt moet je dat vooral zelf weten, maar om mensen die jouw ervaring niet delen hier openlijk voor leugenaar uit te maken is vooral erg dom en kortzichtig. En arrogant ook, want waarom zouden we jouw gebruikersprofiel als norm voor een "main PC" verheffen?
Ik noem niemand leugenaar (en zeker niet arrogant, dom en kortzichtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Wekko schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:54:
[...]

Niet om het een of ander maar Photoshop en volgens mij Lightroom ook, maken niet echt gebruik van je videokaart...
Verder waren Netbooks dacht ik nooit bedoeld om laptops/desktops te vervangen maar meer om mobiel lichte dingen te kunnen doen dus als mensen Laptop/desktop prestaties denken te kunnen verwachten van een Netbook dan zijn zij verkeerd voorgelicht toch? (dat ze veel taken goed/uitstekend kunnen uitvoeren wilt niet zeggen dat zij daar voor zijn gemaakt toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Leuke discussie over de netbook performance. Maar mijn 4 jaar oude Asus laptop met Pentium 4M 1.6/1GB/Ati9700 met 64MB klopt alle Atom netbookjes toch echt. 8) En ja ook ik ben heel tevreden met m'n netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
jorisandkaylas schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 03:17:
[...]

Niet om het een of ander maar Photoshop en volgens mij Lightroom ook, maken niet echt gebruik van je videokaart...
Verder waren Netbooks dacht ik nooit bedoeld om laptops/desktops te vervangen maar meer om mobiel lichte dingen te kunnen doen dus als mensen Laptop/desktop prestaties denken te kunnen verwachten van een Netbook dan zijn zij verkeerd voorgelicht toch? (dat ze veel taken goed/uitstekend kunnen uitvoeren wilt niet zeggen dat zij daar voor zijn gemaakt toch?)
Dat was precies mijn punt ;).

De losse videokaart heeft vooral als voordeel dat ie geen werkgeheugen opslurpt. Ik weet eigenlijk niet of photoshop/lightroom er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Tja, klein, licht, een werktijd van 7+ uur, en ook nog maar 300 euro... Dan verwacht ik geen supersnelheid.

Al merk ik dat Rhino3D eigenlijk nog best goed draait op m'n 1000HE :)

Ik merk wel dat ik er nog een keer een SSD in moet stoppen. Of wie heeft de standaard schijf uit de 1000HE al vervangen door een snellere 7200rpm schijf of SSD?

[ Voor 30% gewijzigd door maratropa op 22-05-2009 10:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

maratropa schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:40:
Ik merk wel dat ik er nog een keer een SSD in moet stoppen. Of wie heeft de standaard schijf uit de 1000HE al vervangen door een snellere 7200rpm schijf of SSD?
Ik geen 1000HE, maar een Samsung NC10, heb de HDD vervangen voor een WD Black. Review hier.
Je moet wel afvragen wat voor taken je precies sneller wilt laten lopen. Voor mijn gebruik (voornamelijk surfen) heb ik er niet heel veel baat bij. Vooral als ik Firefox open laat staan, en de NC10 telkens op standbye staat, is de HDD zelden een bottleneck (ook als het 5400rpm is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:53:
[...]

Ik geen 1000HE, maar een Samsung NC10, heb de HDD vervangen voor een WD Black. Review hier.
Je moet wel afvragen wat voor taken je precies sneller wilt laten lopen. Voor mijn gebruik (voornamelijk surfen) heb ik er niet heel veel baat bij. Vooral als ik Firefox open laat staan, en de NC10 telkens op standbye staat, is de HDD zelden een bottleneck (ook als het 5400rpm is).
Nja das waar. Ik heb wel even getest met een 64gb OCZ core, en dat maakte hem in alles wel heel veel sneller. Jammer dat er toch issues ontstonden (gare SSD controller, niet echt geschikt voor OS), dus nu weer m'n 5400 schijf er in. Als je op de desktop SSD gewend bent dan reageert windows wel traag door zo'n 5400 rpm schijfje.. Maarja een goede SSD kost evenveel als de laptop :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

maratropa schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:58:
[...]
Maarja een goede SSD kost evenveel als de laptop :)
Wel als je een grote wil hebben ja. Maar als je genoeg hebt aan 30Gb heb je tegenwoordig de pricewatch: OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB. Die presteren in sommige situaties zelfs beter dan de Intels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
maratropa schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:40:
Of wie heeft de standaard schijf uit de 1000HE al vervangen door een snellere 7200rpm schijf of SSD?
Ik heb al een aantal 1000H en HE's moeten upgraden maar toen ik een tijdje geleden Asus belde voor wat vragen hebben die mij afgeraden om een 7200rpm schijf in te bouwen i.v.m warme ontwikkeling omdat de harde schijf vrij dicht op het moederbord zit.

Of je dat zo zwaar moet nemen weet ik niet want het verschil qua temperatuur tussen een 5400rpm en een 7200rpm schijf van Western Digital is 5° C (volgens de specs op de site)

Of dat ik het echt ook zo is weet ik niet...

[ Voor 25% gewijzigd door crack_en_hack op 22-05-2009 11:54 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ de 7200rpm in mijn netbook blijft koeler dan de 5400rpm die er eerst in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Philflow schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:53:
^ de 7200rpm in mijn netbook blijft koeler dan de 5400rpm die er eerst in zat.
Wat voor 7200rpm heb je dan...?

Dat zou een leuk iets zijn voor de topicstart, net als geheugen nu ook harde schijven die geschikt zijn qua temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

0Burner0 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Is dat niet te doen door gewoon op F8 te drukken tijdens de boot??
dat werkte dus niet meer, nadat ik iets in het boot.ini file had veranderd.. starte xp helemaal niet meer op

heb uiteindelijk de recover dvd gebruikt om weer xp terug te krijgen, helaas bestanden kwijtgeraakt hierbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S87 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:02:
[...]

dat werkte dus niet meer, nadat ik iets in het boot.ini file had veranderd.. starte xp helemaal niet meer op

heb uiteindelijk de recover dvd gebruikt om weer xp terug te krijgen, helaas bestanden kwijtgeraakt hierbij..
Maak met het gratis programma van Seagate “DiscWizard” back-ups van je C: partitie nadat je al je programma’s/updates enz. hebt geïnstalleerd!
Zet al je data op D: (of op externe media) en als de boel in het honderd draait gewoon C: herstellen.
Op die manier hoef je niet iedere keer alles opnieuw te installeren.
Er zit ook een optie op om een opstartbare usb/sd, stick/kaartje te maken.

Werkt helaas alleen op Seagate drives (maar die zitten standaard in alle Eeepc dacht ik zo…)

http://www.seagate.com/ww...port/downloads/discwizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo,

ik wil een 1000HE bestellen, leuke gadget. Ik wil er direct 2 GB geheugen bij bestellen.

Wat kan ik het beste kopen, 800mhz of 667mhz? Gebruikt de netbook de volle 800mhz wanneer deze erin zit? Of heeft 800mhz geen toegevoegde waarde en voldoet 667 volledig?

En wat zit er eigelijk standaard in, 1GB ... mhz?

Alvast bedankt

Greets Nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
nijntje82 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:25:
En wat zit er eigelijk standaard in, 1GB ... mhz?
667MHz zit er standaard in, Ik geloof niet dat 800MHz veel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Standaard zit er een 1GB 400MHz DDR2 SO-DIMM in, de 667MHz upgrade is het wel waard maar als je voor bijna hetzelfde geld een 800MHz DIMM op de kop kunt tikken, waarom laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb een 1000HE bij Azerty besteld, en ze hadden daar ook het type kingston 800mhz wat in de openingspost staat, dus die heb ik er meteen bij genomen. Die werkt iig...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik heb zelf de 667 MHz geheugen geplaatst in mijn 1000H. Zelf denk ik niet dat 800 MHz niet zoveel uit maakt. Maar de prijzen van 800 MHz geheugen is tegenwoordig zo laag dat je het eigenlijk niet kan laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maakt helemaal niets uit. 800Mhz werkt niet sneller dan 667Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:15:
[...]

Maak met het gratis programma van Seagate “DiscWizard” back-ups van je C: partitie nadat je al je programma’s/updates enz. hebt geïnstalleerd!
Zet al je data op D: (of op externe media) en als de boel in het honderd draait gewoon C: herstellen.
Op die manier hoef je niet iedere keer alles opnieuw te installeren.
Er zit ook een optie op om een opstartbare usb/sd, stick/kaartje te maken.

Werkt helaas alleen op Seagate drives (maar die zitten standaard in alle Eeepc dacht ik zo…)

http://www.seagate.com/ww...port/downloads/discwizard
bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Draai nu al een tijdje probleemloos op de Win7 RC op mijn 1000HE. Heb nog een vraagje daarover:

Weet iemand hoe je de sneltoetsen voor het volume aan de praat kunt krijgen ( Fn + F11/F12 etc.. )
Brightness instellen doet het wel maar het volume dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12
Ik heb een kleine maand geleden Ubuntu 9.04 op mijn EEE geïnstalleerd en eigenlijk ben ik er niet echt tevreden over en wil ik Windows XP weer terug. Nu krijg ik alleen de recovery niet gestart. Iedere keer krijg ik de melding dat de disks niet gevonden zijn. Dit zal waarschijnlijk komen omdat de primary partitie grotendeels gewijzigd is en als swap + ext4 is geformatteerd. Nou heb ik al wat gegoogled, maar daar kon ik niet echt iets bruikbaars vinden. Ook heb ik geprobeerd om het met een bootable partitiemanager voor elkaar te krijgen, maar die wil tot nog toe niet starten van mijn USB-drive op mijn EEE terwijl die op mijn normale PC wel start. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan en weet de oplossing hiervoor, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik had toen ook het probleem dat ik mijn USB-stick niet "bootable" kreeg. Ik had toen nog twee EEE's (900 en 1000H) en de bootable USB-stick was bedoeld voor de 1000H. Ik stopte hem in de 1000H, daar deed hij het niet. Toen stopte ik hem in de 900 en daar deed hij het wel. Vervolgens probeerde ik het nogmaals in de 1000H en ook toen deed hij het niet.

Het geluk dat ik had is dat er een nieuwe versie van het BIOS was uitgebracht. Toen had ik hem geupdate en toen deed de USB-stick het opeens wel. Dus mijn tip is probeer je BIOS te upgraden naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Zonet de specs van de 10004DN toegevoegd en extra 1000HE en 1008HA reviews aan de start post toegevoegd. Wel even moeten snijden in de 701/Surf-reviews en een linkcheck gedaan omdat het ander niet in een post paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Robkazoe schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:35:
Ik had toen ook het probleem dat ik mijn USB-stick niet "bootable" kreeg. Ik had toen nog twee EEE's (900 en 1000H) en de bootable USB-stick was bedoeld voor de 1000H. Ik stopte hem in de 1000H, daar deed hij het niet. Toen stopte ik hem in de 900 en daar deed hij het wel. Vervolgens probeerde ik het nogmaals in de 1000H en ook toen deed hij het niet.

Het geluk dat ik had is dat er een nieuwe versie van het BIOS was uitgebracht. Toen had ik hem geupdate en toen deed de USB-stick het opeens wel. Dus mijn tip is probeer je BIOS te upgraden naar de laatste versie.
Ik heb volgens mij de laatste BIOS versie er op staan, begin mij heb ik daar een update van gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:26
Wanneer komen er netbooks met 1080p functionaliteit?
Ik kan het onderscheid tussen de grafische chips niet terugvinden in de startpost, mss aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De grafische chips die in de EEE gebruikt worden zijn vrij simpel. Ze kunnen een leuk 3D spelletje spelen maar verwacht geen FarCry achtige spellen.

Voor 1080p heb je een aantal dingen nodig. Als eerste een goede grafische chip en ten tweede een output die het signaal kan verzenden (HDMI bv). De meeste Netbooks maken gebruik van de Intel Atom processor. Maar Intel geeft restricties aan het gebruik van de Atom-processor. Zo mag de processor alleen gebruikt worden in netbooks welke een beelddiagonaal van 10,2" of minder hebben. HDMI is uit den boze en een deluxe grafische chipset die 1080p kan decoderen ook.

Dus als je een netbook wilt inzetten voor FullHD-beeldmateriaal, dan moet je wachten tot VIA of AMD met goede alternatieven komen die wel HDMI en een ATi 4xxx chipset ondersteunen. Je kunt dan beter kijken naar een Nettop zoals de EEE Box of het nVidia ION platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:31:
Voor 1080p heb je een aantal dingen nodig. Als eerste een goede grafische chip en ten tweede een output die het signaal kan verzenden (HDMI bv).
Met een moderne CPU kan je 1080p (h.264) ook volledig in software decoderen, dus je hebt geen 'goede' grafische chip nodig. Je moet al terug naar het PIII tijdperk om een (dan al slechte) GPU te vinden die geen 1080p aan 30fps aankan.

Een Atom kan blijkbaar al 720p aan (in software, want die GMA in de EEE helpt geen bal bij decodering), en 1080p is nou niet zo echt ver daarvandaan (2x zoveel pixels).

Die output heb je ook maar nodig omdat de resolutie van netbooks te laag is. Er zijn genoeg laptops waar het scherm 1920x1080 kan weergeven. Een goede output is van belang als je met '1080p bekijken' eigenlijk bedoelt '1080p bekijken op de TV in de huiskamer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Dus als je een netbook wilt inzetten voor FullHD-beeldmateriaal, dan moet je wachten tot VIA of AMD met goede alternatieven komen die wel HDMI en een ATi 4xxx chipset ondersteunen. Je kunt dan beter kijken naar een Nettop zoals de EEE Box of het nVidia ION platform.
Het Ion-platform van nVidia wordt ook in nettopvorm gegoten hoor: nieuws: Lenovo werkt aan Ion-netbook :) en die kan als nettop al 1080p aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:27:
[...]

Ik heb volgens mij de laatste BIOS versie er op staan, begin mij heb ik daar een update van gedaan.
Via F2 in je bios je opstartvolgorde wijzigen?

Ik heb nu net een verse xp lite versie erop gezet + alle drivers van asus, maar toch krijg ik nog steeds de foutmelding: "a network cable is unplugged". deze melding komt om de zoveel seconden naar boven.
Wat kan ik hier nog tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Laatst online: 08:26
Voor 1080p heb je een aantal dingen nodig. Als eerste een goede grafische chip en ten tweede een output die het signaal kan verzenden (HDMI bv). De meeste Netbooks maken gebruik van de Intel Atom processor. Maar Intel geeft restricties aan het gebruik van de Atom-processor. Zo mag de processor alleen gebruikt worden in netbooks welke een beelddiagonaal van 10,2" of minder hebben. HDMI is uit den boze en een deluxe grafische chipset die 1080p kan decoderen ook.
Er is al een netbook met HDMI-uitgang (Dell Mini 10). Dat het scherm zelf geen 1080p kan weergeven maakt niet uit, zolang ie dat maar doet op de HDMI uitgang. HDMI mag dus wel icm een Atom en icm Windows XP Home.

Maar ik kan nergens informatie vinden wanneer netbooks met NC40 chipset (1080p capable naar het schijnt) zouden uitkomen. Blijkbaar mag ook dat: een betere ugp (GMA4000), ook met XP Home etc...
De restricties van MS kan ik ook nergens klaar en duidelijk vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung NC10 versus EEE 1008

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2i1dp3s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja ziet er strak uit. Ik ben benieuwd heo het is als ze hem naast zo'n Compaq mini zetten. Die dingen zijn ook erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de 1008 versus de 1005

Afbeeldingslocatie: http://portablemonkey.com/images/uploads/articles/1005ha-vs-1008ha.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Eerst dacht ik dat de HP 2140 mijn eerste netbook zou worden, maar die viel af door de resolutie van 1024 x 576. De Samsung N310 leek me een leuk alternatief, maar de batterij daarvan is weer ondermaats (die van de 2140 eigenlijk ook) Dus mijn hoop was gevestigd op de Asus 1008HA, maar ik weet dat ik me heel erg ga storen aan het niet kunnen upgraden van het geheugen naar 2GB. Er later een SSD in zetten zal ook niet één twee drie gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Deacon op 27-05-2009 20:55 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Waarom kun je die laptop niet upgraden dan naar 2GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
En waarom zou je er geen SSD in kunnen zetten, er zit nu ook een 1,8 of 2,5" harde schijf in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Misschien een beetje late reactie, maar eergister is m'n nieuwe 2GB module van Kingston binnengekomen
met type 99U5295-011.A00LF, deze werkt dus inderdaad met de EeePC 900HD. Iedereen die hieraan meedacht heel erg bedankt! Zelf was ik er nooit achter gekomen :)
Ben ook blij dat Simmcity hier moeite in heeft gestoken om het juiste model bij Kingston te krijgen ipv simpelweg bijv. geld terug te geven.

Dus Wiethoofd, in de openingspost kan je ook nog '(HD)' achter '900' zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
JK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
MuSeLive schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 03:31:
[...]

Via F2 in je bios je opstartvolgorde wijzigen?
Opstartvolgorde heb ik aangepast. 1 keer met de USB drive op 1 en 1 keer removable devices op 1, beide keren hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag voor de Asus Eee-pc gebruikers. Heeft 1 van jullie ooit Traktor Scratch Pro op zijn Eee-Pc uitgeprobeerd? En werkte dat.

Ik wil namelijk misschien een Acer 3810T-353 kopen en wil weten of hij snel genoeg is voor Traktor Pro. Het schijnt dat mensen het op de EEE-PC probleemloos kunnen draaien. Als dat zo is dan weet ik dat hij op de Acer 3810T ook zou moeten kunnen draaien.

PS: Waar ik voornamelijk nieuwsgierig naar ben is hoe de Eee-Pc zich houdt als je de keylock's aangooit en er nog wat effecten bij gebruikt. Dan schijnt Traktor de meeste processorcapacitiet te gebruiken.

Dus. . . .Iemand?????

En bij voorbaat dank natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
JK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:29:
Misschien een beetje late reactie, maar eergister is m'n nieuwe 2GB module van Kingston binnengekomen
met type 99U5295-011.A00LF, deze werkt dus inderdaad met de EeePC 900HD. Iedereen die hieraan meedacht heel erg bedankt! Zelf was ik er nooit achter gekomen :)
Ben ook blij dat Simmcity hier moeite in heeft gestoken om het juiste model bij Kingston te krijgen ipv simpelweg bijv. geld terug te geven.

Merk je iets van dat extra geheugen in je prestaties? Ik heb ook een 900HD en vraag me af of ik ook naar 2 GB moet gaan. Draai nog gewoon de originele XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je meer/beter geluid uit je Eeetje? (XP/Vista/W7)

Installeer SRS Premium Sound !

(volg de aanwijzingen uit dit draadje)

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=69188

Klinkt echt super !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Robkazoe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:16:
Waarom kun je die laptop niet upgraden dan naar 2GB?
Wiethoofd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:45:
En waarom zou je er geen SSD in kunnen zetten, er zit nu ook een 1,8 of 2,5" harde schijf in?
Beide kan, maar het gaat niet zo makkelijk als bij de meeste laptops. Je moet de netbook flink uit elkaar halen zoals hier te zien is

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Die geheugenupgrade is 2 schroefjes, bij mijn 900 in ieder geval. De SSD/HDD is inderdaad iets meer werk, maar wat let je het uit te besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wiethoofd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:35:
Die geheugenupgrade is 2 schroefjes, bij mijn 900 in ieder geval. De SSD/HDD is inderdaad iets meer werk, maar wat let je het uit te besteden?
Als je de foto's van die Italiaanse website ziet, dan is het geheugen daar een heel stuk meer werk. De onderkant heeft amper losse klepjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Vreemd. MediaMarkt heeft dus in niet één filiaal de S101 staan. Is dat ding te duur voor de netbookmarkt ofzo? Ik zou het ding nou weleens in het echt willen zien. Bij Paradigit / MyCom (nog niet langsgeweest) staat ie op de site voor €499, pricewatch niet lager dan €449. Wat maakt dat ding nou zo megaduur? Een paar tientjes verschil met de rest ok, maar dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik denk dat het als een topmodel geplaatst moet worden (ondanks de niet super speciale ingrediënten van het apparaat). Daar moet dan weer flink voor betaald worden en gezien netbooks zo populair zijn vanwege (onder andere) de prijs is denk ik de S101 nooit echt mega populair gaat worden. Weinig omzet betekent ook weinig winkels die hem aanbieden en dat zal de prijs ook niet echt drukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dancing_Animal schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:27:
Wat maakt dat ding nou zo megaduur? Een paar tientjes verschil met de rest ok, maar dit...
De gebruikte materialen. Weet niet precies wat het is, soort aluminium of een ander licht metaal. Ziet er zeer strak uit. Net als de 1002HA overigens, alleen is de S101 lichter, dunner en met SSD. Bij ofwel Mycom ofwel Paradigit Ceintuurbaan A'dam hebben ze er 1 staan.

Edit: Helaas is de display niet zo goed: http://www.notebookjourna...t-netbook-eee-pc-s101-699

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 31-05-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:58

XanderDrake

Build the future!

Een crosspost, maar ik wil jullie ook voorzien van dit nieuws ;) :

Wat ik hier vind over nVidia Ion :
Bron, Kijk ook Hier.

In een notendop: Asus is sterk aan het overwegen om ook te beginnen met Ion d:)b

In den beginne zag het er naar uit dat Ion een beetje ondergewaardeerd was bij de grote jongens. Maar toen kwam Acer, een paar maanden later Lenovo en nu kan ook Asus! Het gaat de goede kant op!

EEE PC 1002HA + Ion O+ .

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om OS X op de 1000HE te installeren?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

In de mediamarkt hier in brussel hebben ze een 1000he te koop, maar het toonzaalmodel heeft z'n windows in het frans staan. De verkoper daar zegt dat je tijdens de eerste opstart je taal kan kiezen, maar dat staat nergens op de doos vermeld (staat geen enkele indicatie van taal/regio op de doos).

Nu is mijn vraag of ik kan verifieren of dit correct is (aan het typenummer of iets anders)?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
cdl schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:42:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om OS X op de 1000HE te installeren?
Het is iig wel mogelijk op een 1000H:
VVVJeroen schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:13:
OSX is in ieder geval te installeren (http://forums.msiwind.net/mac/osx-eee-1000h-t1920.html (ok, is op een 1000H, maar dat verschild hardware matig niet geweldig) en volgens mij is het hier ook wel voorbij gekomen.... (kan zo niet zeggen wanneer ;))
Het is wel (verassing!) lastig om te doen.. maar dat valt te verwachten lijkt me?
En voor de volledigheid ook maar even een tutoriallinkje: http://www.enik.ch/2008/1...rd-1055-on-the-eee-1000h/

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:20:
De verkoper daar zegt dat je tijdens de eerste opstart je taal kan kiezen, maar dat staat nergens op de doos vermeld (staat geen enkele indicatie van taal/regio op de doos).
Het lijkt me dat je hem gewoon terug kunt brengen als hij niet is in de taal die je wilt of als je niet je eigen taal kunt kiezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ik heb het volgende stuk gevonden: http://ipis-osx.wikidot.com/forum/t-134394
Daarin een link naar een 1000HE guide: http://www.enik.ch/2009/0...d-1057-on-the-eee-1000he/

Ik heb zelf nog geen 1000HE, maar zal binnenkort wel gebeuren aangezien OS X er dus wel op kan draaien :)

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:20:
Een vraagje:

In de mediamarkt hier in brussel hebben ze een 1000he te koop, maar het toonzaalmodel heeft z'n windows in het frans staan. De verkoper daar zegt dat je tijdens de eerste opstart je taal kan kiezen, maar dat staat nergens op de doos vermeld (staat geen enkele indicatie van taal/regio op de doos).

Nu is mijn vraag of ik kan verifieren of dit correct is (aan het typenummer of iets anders)?

Bedankt!
Ik heb laatst een 1000HE moeten installeren voor iemand en ik kon idd een taal kiezen aan het begin.

Maar dit is alleen bij de aller eerste opstart vanuit de doos, eenmaal een taal gekozen kan dit niet meer veranderd worden tenzij je hem weer helemaal formatteerd en de image van de CD terug zet.

Er zitten trouwens 3 CD's bij een 1000HE, Nederlands, Engels, Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik hoor jullie speculeren over de nVidia ION Heaven, wat zijn echter jullie verwachtingen van het Atom Pine Trail Platform icm een Broadcom Chip voor HD?

http://www.hardware.info/...ft_HDdecoding_uit_handen/

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Bericht over het EEE keyboard:
Video: hands-on with ASUS' Eee Keyboard at Computex

Een soort iPod Touch met Windows XP!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
WHOA ik heb net even mijn 1000HE aan een 52" samsung HD scherm gezet bij een klant! Dat was wel cool. :) (en ging prima)

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 05-06-2009 22:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 02:09
iemand al de Eee PC 1000HV gespot in nederland

in italie is ie te koop
De Eee PC 1000HV is in de meeste opzichten een doodgewone, bijna slaapverwekkend saaie netbook. Haast alles is zoals je gewend bent van deze apparaten: 1,66GHz Intel Atom-processor, 1GB geheugen, 160GB harddisk, VGA-uitgang en de gebruikelijke sloot aan draadloze communicatiemodules en aansluitingen.
Eee Box

Maar de grafische chip aan boord van dit 10 inch apparaat (1024x600) is wel een bijzondere: dat is de Radeon HD 3450-chip, die Asus ook al gebruikte in de Eee Box 206, haar ‘HD’-nettop. Deze videochip is prima in staat om HD-filmweergave te versnellen. Je kunt er zelfs een aantal moderne games heel aardig mee spelen.

Enige probleem: de netbook is voor zover bekend op dit moment alleen nog in Italië verkrijgbaar, waar het apparaat spontaan opdook in een webwinkel. Of en wanneer het notebookje naar Nederland komt, weten we niet. Maar de huidige Italiaanse webwinkelprijs van iets meer dan 300 euro ziet er alvast goed uit.
http://gadget.nl/computer...hip-steekt-de-kop-op.html

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook een netbook, (1000HE) maar wat me opvalt is dat youtube slecht loopt.
gewoon normale filmpjes gaat nog wel, maar in HQ begint het te stotteren.
nu weet ik niet of dit een algemeen bekend probleem is of dat er iets in de instelling niet helemaal goed is.

Verder bevalt het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:20:
Sinds kort heb ik ook een netbook, (1000HE) maar wat me opvalt is dat youtube slecht loopt.
Dit is normaal voor Atom/GMA950 netbooks.

Wat je wel zou kunnen proberen is iets over te klokken. Asus heeft daar een eigen oplossing voor dacht ik: Superhybrid tool.
Ook kun je overklokken met SetFSB (maar dan moet je wel weten wat je aan het doen bent :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt in de super perfomance mode gaat het wel wat beter. en om hem nu helemaal tot het uiterste te clocken vind ik ook niet alles.

toch een kleine tekortkoming aan het kleine wonder. (of aan youtube door te zwaar te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Het ligt aan flash die slechte hardware versnelling ondersteund met de HD (720p) video's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet eens met HD (dat is ondoenbaar)

Maar dan word het tijd dat ze er eens wat aan gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
hebben mensen ook last van een hele slechte kwaliteit micrifoon. mensen via skype of msn horen mij echt enorm slecht gekraak enzo. als ik het gewoon opneem is het ook niet om aan te horen en heel onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:43:
Het is niet eens met HD (dat is ondoenbaar)
Gewone Youtube moet goed gaan hoor. Het is alleen HD dat stottert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:20:
nu weet ik niet of dit een algemeen bekend probleem is of dat er iets in de instelling niet helemaal goed is.

Verder bevalt het prima ;)
Laatste Bios zou dit moeten oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
syntesia schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:33:
hebben mensen ook last van een hele slechte kwaliteit micrifoon. mensen via skype of msn horen mij echt enorm slecht gekraak enzo. als ik het gewoon opneem is het ook niet om aan te horen en heel onduidelijk
Ik heb net even een stukje opgenomen en afgeluisterd (praten, muziek) maar dat klinkt goed.
Ik ben dan geen audiofiel, maar er zat weinig ruis in genoeg versterking om mij te horen fluisteren op een meter afstand(recht voor de Eeepc)
Ik heb trouwens een 1000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:03:
[...]

Laatste Bios zou dit moeten oplossen ;)
Klopt, met de laatste bios is het aanmerkelijk beter. Bedankt voor de tip

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
bassiexp schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:54:
[...]

Ik heb net even een stukje opgenomen en afgeluisterd (praten, muziek) maar dat klinkt goed.
Ik ben dan geen audiofiel, maar er zat weinig ruis in genoeg versterking om mij te horen fluisteren op een meter afstand(recht voor de Eeepc)
Ik heb trouwens een 1000H
hmm dan denk ik dat mijn microfoon kapot is want mijn kwaliteit is echt slecht robot achtig maar dan ook nog dikke gekraak enzo.. dat valt toch gewoon onder garantie microfoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het zoeken naar een oplossing voor Wlan in een 900HD.

Hier zit een realtek-kaart in welke wel netwerken ziet maar nooit kan verbinden of DHCP krijgt.

Ik zie meerdere mensen met dit probleem alleen zonder oplossing.... sommige draadloze netwerken schijn je wel te kunnen benaderen... andere niet...
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic