[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 97.381 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Anoniem: 313614

Ik ben ook van plan een 1005HA-H te kopen.
Alleen wacht ik nog even omdat de prijs aan het dalen is 8)

Nu heb ik nog een vraag voordat ik de 1005HA-H bestel.
Krijg je er ook een laptop tas of sleeve bij?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

nooberke schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:15:
[...]
Hoe weet je dat zo zeker? Als je me een goede reden geeft ga ik nog wel even zeuren om de productcode >:) O-)
1005HA-H: N280, glossy scherm, 1.4 kg, 63Wh
1005HA-M: N270, mat scherm, 1.3 kg, 48Wh

[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 13-08-2009 11:58 ]

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 313614 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:52:
Ik ben ook van plan een 1005HA-H te kopen.
Alleen wacht ik nog even omdat de prijs aan het dalen is 8)

Nu heb ik nog een vraag voordat ik de 1005HA-H bestel.
Krijg je er ook een laptop tas of sleeve bij?
Een prima sleeve.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De rits in die sleeve zorgt anders voor krassen op mijn 1005 :(

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

hemiparo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:55:
[...]

De rits in die sleeve zorgt anders voor krassen op mijn 1005 :(
Ik doe hem met de voorkant als eerste er in en voorzichtig de rits dicht, blijft een krijgertje en een andere die past heb ik nog niet kunnen vinden.

Edit: ben toch eens even gaan zoeken, ik heb liever niet een sleeve en nu kwam ik uit bij de Sushi Retro bag for Netbooks.
Leuke kleuren, niet te duur, lijkt me een prima alternatief.

[ Voor 21% gewijzigd door i2Paq op 13-08-2009 13:30 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:28
Philflow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:54:

De productcode is : 1005HA-BLK037X

(er zit daadwerkelijk een N280 in)

Met vriendelijke groet,

Als mijn productcodes kloppen is dit dus toch echt een 1005HA-H met de zwaarste accu en glossy scherm. Ik neem aan dat de verkoper dus eerst fout zat en niet ik :*)

Overigens gaan ze op veel sites de fout in met betrekking tot de 1005HA-M/H als ik zo rondkijk.

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 13:31
Ja het is natuurlijk ook vragen om ellende; zulke afwijkende specs alleen maar met een lettertje aan te geven. Niet handig van Asus - daar komen ontevreden klanten van.

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Ik zie dat er nogal wat verwarring heerst over welke modellen er nu precies zijn.

http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm
Deze link geeft een grote tabel met daarin bijna alle Eee PC modellen, zo kun je goed zien wat nu de specs zijn.

Overigens werd er een paar pagina's terug gevraagd of de ventilator uit de 1005HA-H veel geluid maakt... De reden dat ik dit punt niet in mijn review (productreview: Asus Eee PC 1005HA-H Zwart review door _AvA_) heb opgenomen is omdat ik er nog nooit over na had gedacht, ik had hem ook nog niet gehoord.
Als ik in een doodstille kamer zit met alleen de eee pc dan hoor je de ventilator zachtjes blazen, het is zeker niet storend en het geluid van het toetsenbord tijdens het tikken is al veel harder dan het geluid van de ventilator.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik geloof dat de verwarring ging over 1005HA-H en 1005HA-M, wat niet in die tabel staat.

Het zou handig zijn als deze info in de startpost word opgenomen:

Gewicht van de 1005HA-H weet ik niet zeker, zou ook 1.35kg kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xijYxWS6EZkO86VyQWqsqtmp/full.jpg
Hier de doos waarin de Eee PC binnen kwam.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ii93QddyyftT4rfC0z6jE1pA/full.jpg
In de doos bevonden zich de verpakking van de Eee PC, de muis die ik er bij besteld had (pricewatch: Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000#) een reepje geheugen en een cadeautje van de webshop.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g8hBCAEEfnrAKN9PXJQy85x4/full.jpg
Zo zit de netbook verpakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Efji1yTHXU732I3IbVctge4a/full.jpg
Net binnen en dan al het geheugen vervangen.... De geheugenupgrade kostte mij twee tientjes, maar is het naar mijn mening waard. Ik hoef me nu geen zorgen te maken over dat er te veel vensters open staan en dat de laptop trager word.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1xZNJIE1qLHjJD9Pk4Kg6lDw/full.jpg
Het oude reepje geheugen.

Vooraanzicht
Klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UVX4WowXOSgqyRzeUfYXVBEz/thumb.jpg
Klikbaar.
Het toetsenbord
Klikbaar.

Het glossy scherm zorgt ervoor dat de kleuren veel mooier uitkomen dan bij een mat scherm. Asus levert Splendid mee, een programmaatje waarmee je de kleuren nog levendiger kunt maken. Het contrast van het scherm valt me alleszins mee, qua scherm ben ik tevreden. Ik vond die glossy schermen maar niks, al dat glimmende... Maar overdag heb je er binnenshuis helemaal geen last van, en in de volle zon ook niet als je met eeectl de backlight op full zet.
Ga voor de gein eens een mediamarkt binnen en bekijk de verschillen.

Overigens, ik ben de enige die een review heeft geschreven op tweakers.net, terwijl meerdere mensen ook deze laptop hebben... Het invullen van een review is zo gedaan, en als je wilt hoef je er geen eens tekst bij te typen.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
_AvA_ schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:28:
[afbeelding]
Net binnen en dan al het geheugen vervangen.... De geheugenupgrade kostte mij twee tientjes, maar is het naar mijn mening waard. Ik hoef me nu geen zorgen te maken over dat er te veel vensters open staan en dat de laptop trager word.
Zou je even kunnen vermelden welk type geheugen je er in gedrukt hebt en welke EEE PC je precies hebt, dan kan dit bijgewerkt worden in de Topic Start

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 13:17

shades

huh ?

Heb je direct na het uitpakken het geheugen al vervangen ? Dat had ik ook gedaan maar toen wilde de 1000HE niet starten (EEK!). Originele ram weer teruggeplaatst en toen ging het goed. Na het allereerste bootproces (de setup) nog maar eens geprobeerd en weer de 2G wel geaccepteerd.

Is er al iemand geweest die de 160G hdd heeft vervangen voor een SSD ? Kan dat zomaar ?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

shades schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:44:
Is er al iemand geweest die de 160G hdd heeft vervangen voor een SSD ? Kan dat zomaar ?
Niet gedaan maar dat kan zeker, zolang het een 2.5" SATA SSD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

ik heb op vakantie ook de nodige dvdtjes (via de sdkaartje en externe hdd) gekeken via het bijgeleverde windvd pakket maar het schokt nogal. Iedere paar seconden slaat ie een seconde beeld over. Geluid loopt prima. Ik een atom280n en 2Gb geheugen moet toch makkelijk een dvd5 af kunnen spelen ? In de sp kon ik daar niets over vinden of ik heb er overheen gekeken..

Ik heb een 1000HE met 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Het kan zijn dat de lees snelheden van de SD kaart of externe HD te langzaam zijn. Probeer het eens van je interne harde schijf.

Als dat nog steeds niet lukt gebruik dan een andere player, zoals VLC of MPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:24

Ryan1981

Je ne sais pas

Ohw misschien leuke info, ik heb een 32GB sdhc kaartje in mijn 1005HA gehad (toendertijd gekocht voor bij mijn panasonic lumix LX3 digitale camera) en die kon hij goed uitlezen. Geen testen mee gedaan verder. Kan als ik thuis ben eventueel de specs en merk van het kaartje nog opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Philflow schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:02:
Het kan zijn dat de lees snelheden van de SD kaart of externe HD te langzaam zijn. Probeer het eens van je interne harde schijf.

Als dat nog steeds niet lukt gebruik dan een andere player, zoals VLC of MPC.
ook met hikjes - zelfde; vlc ken ik niet maar die mpc zit in zon codec pak toch (k-lite)? pak ik die wel..

edit:
mpc geeft ook schokjes. :?
Ben ik de enige die dit probleem ondervindt ?

[ Voor 8% gewijzigd door shades op 14-08-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
shades schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:10:
[...]

ook met hikjes - zelfde; vlc ken ik niet maar die mpc zit in zon codec pak toch (k-lite)? pak ik die wel..

edit:
mpc geeft ook schokjes. :?
Ben ik de enige die dit probleem ondervindt ?
K-lite ? Eigenlijk moet je daar ver weg van blijven en als je het echt nodig hebt beter FFDshow installeren.
Das ook 1 pakket met alle codecs, maar haalt je systeem niet zo maar door de war.

Je kan de volgende stappen ondernemen:

1. Google naar dit programma : GraphEdit.exe van Microsoft
2. Start het op met administrator rechten
3. laad nu je film eens in en kijk welke codecs er gebruikt worden.

GraphEdit is erg handig om in beeld te krijgen welke codecs voor audio en video een bestand (audio of video) gebruiken.

Raakt windows dan in de war weet je 1 ding zeker dat het aan je codecs ligt. GraphEdit is van Microsoft en een zeer betrouwbare tool.
Je EEE Pc is ook snel genoeg, die van mij speelt zelfs 1080P af (ik bedoel maar)

Zorg er voor dat er niet al te veel op de achtergrond draait, dat je (hoe gek het ook klinken mag) Defender van Microsoft uit zet als je al een ander anti-spam pakket gebruikt.
want het is nu dubbel werk van je pc.

Start --> Uitvoeren -> Services.msc [Enter]

In dat geval kan je ook Windows Defender Service stoppen en als je er op klikt niet automatisch meer laten opstarten tijdens het opstarten van de PC.
Gewoon de service op uitschakelen zetten.

Check dus of er zaken dubbel draain.

Stond er een oude virus scanner op? maar is ie er nog niet af en nu wel een nieuwe?

Misshien allemaal common sense maar aan dit soort dingen ligt het vaak.

Geloof me als jij een 1000H hebt of welke versie dan ook is ie snel genoeg want die van mij loopt als een speer, in windows 7 helemaal maar in vista dus ook.

Draai ook Ccleaner en haal desnoods je prefedge cache eens leeg.

Zet even aero uit het probeer het nog een keer (mocht je Vista draaien)

1 tip als je alle normale dingen op je pc hebt zoals office, windows updates, messenger etc mag je HKLM RUN helemaal leeg halen in het register.

Voor de video kaart zijn geen stuurprogrammas nodig die moeten opstarten tijdens het rebooten. Natuurlijk wel je virusscanner en misschien heb je skype etc.

Checken en nog eens checken, defragmenteren, schijfcontrole.

Dit is wat ik allemaal doe en dan maak ik als een gek een Ghost image zodat ik weet dat me pc ALTIJD schoon terug te zetten is via Ghost in DOS.

Ik heb zelf wel wat fouten gemaakt, te lang door gewerkt en verwijderde me ghost image.. tja hehe
Dus ik ben nu bezig alles op nieuw er op te zetten.

Altijd deze volgorde aan houden:

0. BIOS Up2Date
1. Windows
2. Chipset drivers
3. Wlan drivers
4. Office
5. Windows Updates (Alles)
6. Windows Live Messenger

Dan pas de rest (indien je het echt nodig hebt want je zet er dus FFDshow op en je kan alle audio en video afspelen die je maar bedenken kan)

K-lite, zo ver mogelijk vandaan blijven is mijn mening.

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Ik blijf die 900HD toch ook wel een vet apparaat vinden... jammer dat er geen BT in zit, maar dit is wel op te lossen met een stickje opzich... Super klein !

Ondanks dat glossy verhaal hierboven ben ik er niet van overtuigd... hoewel ik die accu er wel in wil hebben opzich :D

Waar heb je die 1005HA-H eigenlijk kunnen bestellen en zo snel van binnen als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Fonk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:57:
[...]

K-lite ? Eigenlijk moet je daar ver weg van blijven en als je het echt nodig hebt beter FFDshow installeren.
Das ook 1 pakket met alle codecs, maar haalt je systeem niet zo maar door de war.

Dan pas de rest (indien je het echt nodig hebt want je zet er dus FFDshow op en je kan alle audio en video afspelen die je maar bedenken kan)

K-lite, zo ver mogelijk vandaan blijven is mijn mening.

Success
Dank voor het verhaal.
Ik heb nog geen tijd gehad om het allemaal uit te proberen maar laat ik nu net gisteren wel k-lite hebben geinstalleerd. Werd inderdaad een enorme hoeveelheid aan spul op het systeempje gezet. Zal het maar weer deinstalleren dan .

Hou mijn bevindingen wel even op de hoogte - is misschien handig voor anderen die ook schokkerig beeld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296662

Vanmiddag maar eens even langs Informatique gereden om IRL de 1005HA en 1008HA te vergelijken. Van beide was ik erg gecharmeerd, vooral de 1005HA al is de 1008HA wel een stuk dunner. Het touchpad viel me alleen ontzettend tegen. Dat er geen duidelijke randen aan zitten (het pad eindigt waar de bobbeltjes ophouden) vond ik niet zo'n probleem, maar ik vond ze zo stroef werken. Op de meeste laptops (ook mijn MSI) bestaat het touchpad een heel glad plastic plaatje waar je vinger zo overheen glijdt. Het touchpad bij de 1005 en 1008 bestaat uit hetzelfde glossy plastic als de rest van de case, en ik vond dat je daar veel minder makkelijk overheen schoof. In reviews ben ik alleen maar enthousiaste reakties tegengekomen over het touchpad. Ben ik nu echt de enige die dit zo ervaart? Het was voor mij een reden om verder te gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 296662 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:46:
Vanmiddag maar eens even langs Informatique gereden om IRL de 1005HA en 1008HA te vergelijken. Van beide was ik erg gecharmeerd, vooral de 1005HA al is de 1008HA wel een stuk dunner. Het touchpad viel me alleen ontzettend tegen. Dat er geen duidelijke randen aan zitten (het pad eindigt waar de bobbeltjes ophouden) vond ik niet zo'n probleem, maar ik vond ze zo stroef werken. Op de meeste laptops (ook mijn MSI) bestaat het touchpad een heel glad plastic plaatje waar je vinger zo overheen glijdt. Het touchpad bij de 1005 en 1008 bestaat uit hetzelfde glossy plastic als de rest van de case, en ik vond dat je daar veel minder makkelijk overheen schoof. In reviews ben ik alleen maar enthousiaste reakties tegengekomen over het touchpad. Ben ik nu echt de enige die dit zo ervaart? Het was voor mij een reden om verder te gaan zoeken...
Ik heb geen probleem met de werking van de muis.
Op pad gebruik ik hem en als ik ergens langer zit gebruik ik een wireless muis.
Om zo iets kleins nou een prima apparaat te laten lopen, zo is het altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:15
Ik sinds kort een tweede hand eee 900 (met celleron). Maar nu is de SSD overleden, overal bad sectors en XP boot niet meer. Nu heb ik deze gevonden:
http://www.amazon.com/gp/...AIW6?ref=dynamitedata.com
Maar past deze? En wie weet waar ik deze kan bestellen? Amazon levert dit product namelijk niet naar nederland. Of kan ik beter een andere SSD nemen? En zo ja, welke dan?

Laptop wordt geretourneerd.

[ Voor 4% gewijzigd door ymoona op 16-08-2009 18:37 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een nieuwe 901 opgehaald voor 175 euro :) strak wit, 2GB er al vast in en alles er uiteraard bij.

Het is een windows versie dus met licentie en 12GB SSD. Ideaal en ik ga er snel linux op zetten uiteraard ;)

Ben blijk dat bluetooth hierin zit, hij was vrij lastig te vinden en ik wilde toch eigenlijk dit formaat omdat hij zo lekker klein is. OOk de atom 270 is super fijn tov de 900... hoewel voor de leken welke grote HD's willen de 900 echt ideaal is.

Ik zal hier nog wel redelijk vaak gaan posten nu ik er een heb :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 17-08-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
/me Wiethoofd deelt even mee dat in de loop van de middag het nieuwe deel online komt.

Dit dan wel zodra ik de volledige 1005HA-serie heb uitgevogeld van Asus. Wat een rampenzooi qua naamgeving en duidelijkheid en vindbaarheid van de specs en de boel netjes naast elkaar kunnen zetten.

Wat ik al wel kan meedelen is dat er weinig veranderd tov de huidige TS alleen staan er veel meer typen EEE PC's in, wat iedereen natuurlijk op zal vrolijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja leuk he die 1005HA versies.

1-2 pagina's terug staan alle typen en nummers welke je moet hebben als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
En we mogen in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 verder.

Het uitzoeken van de 1005HA-typen tot half 3 's nachts heeft toch gewerkt maar of iemand het toch allemaal even kan controleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:50
Wat nou mogen? Moeten zul je boedoelen :+

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic