[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 97.309 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

crack_en_hack schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:41:
[...]

http://www.asus.nl/produc...=0&model=2792&modelmenu=1

Weet iemand trouwens waar je die grijze/metallic 1000HE kan krijgen...? (die tussen de blauwe en de roze)
Heb hem ook nog nergens gezien. Het zijn een beetje MacBook kleurtjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopspirit.fr/wp-content/uploads/new/asus-eee-pc-1000he-lps-11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopspirit.fr/wp-content/uploads/new/asus-eee-pc-1000he-lps-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopspirit.fr/wp-content/uploads/new/asus-eee-pc-1000he-lps-13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Ik moet zeggen dat ik de 1008 en de 1005 HA-M beide interessante apparaten vind. Wat ik me nou afvraag bij netbooks die de 270 processor hebben (heel veel dus) hoe dingen tegelijk draaien. Wat ik zou willen in surfen en tegelijk iTunes (ja, perse iTunes) gebruiken. Gaat dat een beetje tegelijk, of gaan er dan dingen haperen. Gemiddeld heb ik zo'n 4 sites tegelijk open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand ervaringen met het openschroeven van de 1000h? Dingen waar je voor moet oppassen? Opend hij ook zoals op 1 van de links op de startpost, die is alleen van een 900. Iemand aub een linkie misschien?

Gisteren hem laten vallen en de wireless kaart is volgens mij los want hij doet het niet meer en in het systeem nergens meer terug te vinden. Hoop dat ik hem nog kan vastzetten..

[ Voor 24% gewijzigd door LosGieros op 10-08-2009 13:52 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:46
[...]

Weet iemand trouwens waar je die grijze/metallic 1000HE kan krijgen...? (die tussen de blauwe en de roze)

[afbeelding]

Ook kwam ik een 1000H3G tegen, is dat weer een andere variant ofzo...? :?

http://www.phonehouse.nl/laptop/asus/1000h3g/
In de 3g kun je, aan de naam te zeggen, een simkaart plaatsen waarna je mobiel internet abo kunt nemen ;)
Je zit dan dus op het gsm netwerk met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
kamphuis schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:56:
Is er nog animo voor een review van de 1005ha-m? Zo ja, wil ik best wel even wat tijd er in steken.
ook ik ben benieuwd naar je ervaring met de 1005ha-m. Ben erg aan het twijfelen tussen deze en de "H" versie.

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Dancing_Animal schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:50:
Ik moet zeggen dat ik de 1008 en de 1005 HA-M beide interessante apparaten vind. Wat ik me nou afvraag bij netbooks die de 270 processor hebben (heel veel dus) hoe dingen tegelijk draaien. Wat ik zou willen in surfen en tegelijk iTunes (ja, perse iTunes) gebruiken. Gaat dat een beetje tegelijk, of gaan er dan dingen haperen. Gemiddeld heb ik zo'n 4 sites tegelijk open staan.
Als je itune gewoon op de achtergrond liedjes laat afspelen, en 4 sites bezoekt zonder flash is er geen enkel probleem.

Als je Youtube HD gaat kijken loopt je computer te haperen. En daar tussen heb je nog allerlei mogelijkheden.

Overigens zal een N280 niet beter multi tasken dan een N270, daarvoor is het verschil echt te klein.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 10-08-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Heb een post geschreven op m'n blog (incl. een aantal foto's) over de 1005HA die ik specifiek wil gaan gebruiken in combinatie met GPS en HRM (Heart Rate Monitor).

http://blog.koenvermoesen.be/2009/08/03/asus-eee-pc-1005ha/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 09:13
Iemand inmiddels al een T91 te pakken? En ik vond ook ergens info dat er een T101 aan zat te komen, welke GPS intern had, weet iemand wanneer/of deze uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:07:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van het scherm.
Scherm

Hiervoor heb ik het apparaat eigenlijk gekocht. Dit was nog een van de netbooks met een mat scherm. Ik wil gewoon buiten in de trein of waar dan ook goed kunnen werken. Met een glossy scherm is dit in mijn ogen gewoon onmogelijk. Het scherm van de 1005HA-M is mij zeker niet tegengevallen. Wanneer ik buiten werk(in de volle zon) en de blacklight van het scherm opschroef naar maximaal, is er gewoon super mee te werken. Om de blacklight naar maximaal op te schroeven heb je wel eeectl nodig.

Atom

Voordat je een netbook koopt moet je echt weten wat voor een prestaties je in huis haalt. Op verschillende sites op internet wordt ook snel duidelijk dat je er niet te veel van moet verwachten. Ik ben toch blij verast met de snelheid van dit kleine apparaat. Opstarten gaat rap in mijn ogen rap en met iron(chrome) kan ik heerlijk, met behoorlijk wat tabs over internet surfen met een muziekje aan. Alleen verwacht geen hd-flash video, want dat gaat gewoon niet lukken. Office werkt goed en een 720p video wil ook nog wel lukken, al heb dit nog niet echt goed getest. In mijn ogen voldoet divx/xvid prima voor dit scherm. Spelletjes begin ik niet aan, want ik moet hier op werken ;). Ik zal mijzelf niet in de verleiding brengen met een spelletjes om zo mijn productiviteit te doen slinken.

Coral_Reef_Adventure_720 speelt hij af met 65% cpu

Input

Toetsenbord typt lekker al als hij niet geheel vlak, maar ik erger mij daar niet aan. Touchpad van de muis vind ik heerlijk, maar dit is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, dus ga ff naar een mediamarkt oid om het te testen. De muisknop(pen) is(zijn) behoorlijk moeilijk om in te drukken, wat af en toe best irri is.

Batterij

Nog niet echt getest. Ik kan er gewoon een dag mee doorkomen als ik er intensief op werk, en daar heb ik hem ook voor. Met blacklight op full gaat er volgens mij wel een uurtje van af. Ik zal dit een keer ff testen met een stopwatch ;) als ik zin heb. Hehe.

Als jullie vragen hebben hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kamphuis schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:28:
[...]
Wanneer ik buiten werk(in de volle zon) en de blacklight van het scherm opschroef naar maximaal, is er gewoon super mee te werken. Om de blacklight naar maximaal op te schroeven heb je wel eeectl nodig.
Kijk dat horen we graag. thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
LordLynx schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:52:
Iemand inmiddels al een T91 te pakken?
Wit is al leverbaar dus, zwart nog niet. Afijn, hoe slecht ik ook kan wachten (ok, dat valt mee :P ), wacht i toch op de zwarte. 4launch en Centralpoint geven 12 augustus aan. Centralpoint heeft het over een leverdatum, al weet ik niet of dat ook de datum is dat ik hem geleverd krijg, of in het magazijn
En ik vond ook ergens info dat er een T101 aan zat te komen, welke GPS intern had, weet iemand wanneer/of deze uitkomt?
Ik heb september gelezen, maar ook 22 oktober ivm Windows 7 is een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
_AvA_ schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:57:
Ik heb een review geschreven van mijn Eee PC 1005HA-H.
productreview: Asus Eee PC 1005HA-H Zwart review door _AvA_

Als jullie nog meer willen weten, tik dan even een reactie met wat je wilt weten.
Ik ben benieuwd of je er buiten mee kan werken, dus in de (volle) zon...

Heeft een glossy scherm namelijk, ben erg benieuwd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Appo op 10-08-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zunshine schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:28:
[...]
Heeft een glossy scherm namelijk, ben erg benieuwd :)
Schijnt van wel:
i2Paq schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:22:
[...]
Ik heb de 1005HA-H, en zoals Philflow zegt en zoals ik zelf getest heb geeft het scherm met gebruik van de Eeectl zo'n bak licht dat het prima werken is.

De 1005HA-H bevalt mij super goed, heb er 2Gb in zitten en draai Office2007 naast IE en nog diverse andere zaken prima.
Natuurlijk "reageerd" hij wat trager als een programma opstart maar als je daar niet op let dan zul je er erg blij mee zijn.
Ik heb wel veel pre-installed shit eraf gegooid zoals Skype, Norton en nog wat andere zaken die eerder (pag. 33 of 34) ook al genoemd worden.
i2Paq in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9"

[ Voor 55% gewijzigd door Philflow op 10-08-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313614

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een eee pc. Ik heb interesse in de 1000HE.
Maar nu zie ik dat er ook een 1005HA is uitgekomen, de opvolger van de 1000HE, dus lijkt me beter.
Alleen zie ik het verschil met de 1005HA en de 1005HA-M en de 1005HA-H niet?
Alvast bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Ik heb net een video op youtube gevonden: klik

Ik denk dat je er nog wel redelijk mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
[...]

[afbeelding]

Ook kwam ik een 1000H3G tegen, is dat weer een andere variant ofzo...? :?

http://www.phonehouse.nl/laptop/asus/1000h3g/
vandevorst schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:45:
[...]

In de 3g kun je, aan de naam te zeggen, een simkaart plaatsen waarna je mobiel internet abo kunt nemen ;)
Je zit dan dus op het gsm netwerk met internet.
Na wat verder te hebben gezocht lijkt het erop dat alleen ThePhoneHouse deze 1000H3G verkoopt, lijkt me sterk dat ze daarvoor een heel ander model gaan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 10-08-2009 17:38 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 313614 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:44:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een eee pc. Ik heb interesse in de 1000HE.
Maar nu zie ik dat er ook een 1005HA is uitgekomen, de opvolger van de 1000HE, dus lijkt me beter.
Alleen zie ik het verschil met de 1005HA en de 1005HA-M en de 1005HA-H niet?
Alvast bedankt voor de uitleg.
Ik zou even dit topic nalezen want het is uitgebreid aan bod gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:39:
[...]

Ik zou even dit topic nalezen want het is uitgebreid aan bod gekomen ;)
Oke ik zal het nog een keer doorlezen.
Bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:48
crack_en_hack schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:37:
Na wat verder te hebben gezocht lijkt het erop dat alleen ThePhoneHouse deze 1000H3G verkoopt, lijkt me sterk dat ze daarvoor een heel ander model gaan maken.
Blijjkbaar niet, mist namelijk een intern 3G modem.
Ingebouwd 3G modem: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijneshuis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
Ik heb een eeepc t91 en ben er erg blij mee.
Ik heb er meteen 2 gig in gedaan, maar toen kwamen er problemen.
Als ik de t91 aan doe krijg ik op het bureaublad meteen horizontale strepen.
Ook loopt de t91 meteen vast, maar dan na het opnieuw opstarten is het wel goed.
Het geheugen wat er bij hoorde gaf geen problemen (standaard 1 gig)
Ik heb zelf het geheugen van Kingston kvr800d2s5/2g gekocht.
Ik weet niet wat ik fout doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12
martijneshuis schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:09:
Ik heb een eeepc t91 en ben er erg blij mee.
Ik heb er meteen 2 gig in gedaan, maar toen kwamen er problemen.
Als ik de t91 aan doe krijg ik op het bureaublad meteen horizontale strepen.
Ook loopt de t91 meteen vast, maar dan na het opnieuw opstarten is het wel goed.
Het geheugen wat er bij hoorde gaf geen problemen (standaard 1 gig)
Ik heb zelf het geheugen van Kingston kvr800d2s5/2g gekocht.
Ik weet niet wat ik fout doe. :)
Hee, dat heb ik ook wel eens! Mijn 901 heeft ook 2GB Kingston geheugen maar dan 667. Ik heb het niet elke keer dat ik opstart maar eens in de zoveel weken. Ik had bedacht dat het lag aan de accu, ik lijk het vaker te hebben wanneer ik met een lege accu opstart terwijl de stekker erin zit, dus wanneer de accu wordt geladen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een 901, en heb net een pcie zif adapter binnengekregen. Ik wou graag even melden hoe dit nu werkt, en hoe de adapter in de eee past. De adapter vervangt de 8 GB SSD, en (tenminste, de versie die ik heb) heeft een switch om master en slave te kiezen. Als ie geinstalleerd is zit de connector aan de onderkant, de bovenkant is glad (moet waarschijnlijk wel wat isolatietape op). Een zif schijf had ik nog niet besteld, ik wou eerst dit eens testen, en er was nergens op het internet te vinden hoe goed dit nu zou passen (er waren wel berichten over een aangepaste back cover). Maar volgens mij moet een 5 mm zif schijf goed passen. Ik ga zelf een mk3008GAL toshiba schijf bestellen, die staan ruim voldoende op ebay.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Zijn er nu mensen die eigenlijk al een 1005HA-H in hun bezit hebben ?

Ik zit er sterk over te denken om een alternatief te gaan zoeken welke zelfde specs en zeker accuduur heeft bij default.

Ik zag trouwens ook dat de 1005HA zo'n apple like toetsenbord heeft, zoals op de vorige pagina ook te zien is bij een bepaalde versie.

Dit vind ik opzich echt een minpunt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:42:
Zijn er nu mensen die eigenlijk al een 1005HA-H in hun bezit hebben ?

Ik zit er sterk over te denken om een alternatief te gaan zoeken welke zelfde specs en zeker accuduur heeft bij default.

Ik zag trouwens ook dat de 1005HA zo'n apple like toetsenbord heeft, zoals op de vorige pagina ook te zien is bij een bepaalde versie.

Dit vind ik opzich echt een minpunt :(
Ja, ik.

Wat wil je weten?

Zelf ben ik uiterst tevreden over het apparaat.

Windows XP Sp3, Office2007, alles loopt prima. Er zit wel 2Gb memory in.
Het toetsenbordlayout is als een gewone, zeg maar "standaard". Geen idee hoe jij aan het Apple like idee komt.
Batterij-life is ruim 9 uur, helderheid scherm is prima, geen probleem bij het werken met de meest vreemde licht-invalshoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De 1005HA-M begint nu wel erg goedkoop te worden. Voor 287 heb je de witte incl. bezorgen.

pricewatch: Asus Eee PC 1005HA Zwart
pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M Wit

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Hmm, kan iemand wat meer vertellen over de 1005HA-M

Hoe is de hitteproductie? Staat de fan standaard aan als je alleen MSN/office gebruikt? Maakt de fan veel geluid? Vanaf hoeveel meter hoor je de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 204528 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:40:
Hoe is de hitteproductie? Staat de fan standaard aan als je alleen MSN/office gebruikt? Maakt de fan veel geluid? Vanaf hoeveel meter hoor je de fan?
Geen direct antwoord op je vraag maar de fan snelheid kun je beperken met Eeectl volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik heb nu een week of 2 de 1005HA-H en ben er ook erg tevreden over. Natuurlijk heb ik in eerste instantie voor de H gekozen vanwege de accu. Iemand al een adresje waar je deze accu los kunt bestellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Ryan1981 op 12-08-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234409

Ik heb mijn 1101HA geupgrade met 2GB geheugen. Nu ben ik, zoals op zoveel sites aangekondigd werd, de overclock functie in de bios kwijt.

De performance boost vond ik toch wel prettig. Nu wil ik hem overclocken met "setfsb", maar welke clockgen?
Iemand enig idee. Zoeken op internet levert tot nu toe niets op. Random clockgen's proberen ook niet(het zijn er teveel om allemaal uit te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:43:
[...]

Geen direct antwoord op je vraag maar de fan snelheid kun je beperken met Eeectl volgens mij.
Ja, en ook je backlight, etc. Maar ben wel benieuwd naar hoe stil de laptop is. Mijn kapotte MSI maakte erg veel lawaai, terwijl ik de Acer van iemand waar ik wel eens langs ging amper hoorde (je zou een speld kunnen horen laten vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 234409 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:10:
De performance boost vond ik toch wel prettig.
Werk je met Windows 7? Want onder XP is er geen performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:44:
[...]

Werk je met Windows 7? Want onder XP is er geen performance boost.
Ik werk onder XP, maar ik merk toch wel degelijk een prestatie winst; scrollen door m'n muziek lijst in MP11 gaat bijvoorbeeld net even wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 234409 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:57:
[...]
Ik werk onder XP, maar ik merk toch wel degelijk een prestatie winst; scrollen door m'n muziek lijst in MP11 gaat bijvoorbeeld net even wat soepeler.
Ik zou dat weleens gestaafd willen zien met harde cijfers :) Ik denk eerder dat de lijst nu in je cache zit en dat het daardoor sneller gaat. Maar los daarvan, van 1.73GHz t.o.v. 1.33Ghz ga je in ieder geval meer merken.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Ik zou dat weleens gestaafd willen zien met harde cijfers :) Ik denk eerder dat de lijst nu in je cache zit en dat het daardoor sneller gaat. Maar los daarvan, van 1.73GHz t.o.v. 1.33Ghz ga je in ieder geval meer merken.
Mijn opmerking van de performance boost sloeg overigens op de overclock, maar ook het extra geheugen is XP net even wat sneller (alleen al het placebo effect maakt hem 2x zo snel :P ).

maar om even terug te komen op m'n vraag: niemand die weet welke clockgenerator de 1101ha gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:13:
[...]

Ja, ik.

Wat wil je weten?

Zelf ben ik uiterst tevreden over het apparaat.

Windows XP Sp3, Office2007, alles loopt prima. Er zit wel 2Gb memory in.
Het toetsenbordlayout is als een gewone, zeg maar "standaard". Geen idee hoe jij aan het Apple like idee komt.
Batterij-life is ruim 9 uur, helderheid scherm is prima, geen probleem bij het werken met de meest vreemde licht-invalshoeken.
ik vind persoonlijk de leverbarheid wat vaag, de -H versie dan. het toetsenbord zoals de ha bij de mediamarkt en dergelijke ligt is een apple like toetsenbord, dus geen normaal laptop board. toetsen zijn anders en hebben een tussenruimte.

de medimark en saturn hebben overigens een plain ha-h staan dus geen n280 versie.. er is geen winkel die ze op voorraad heeft.

daarom zou ik opzich een alternatief met dezelfde accuduur willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:31
Hier hadden ze bij de Mediamarkt een 1005HA staan, dus het model met de accu van 8.5 uur.

Bij Maxict beweren ze hem voor €325 op voorraad te hebben, vraag me alleen beetje af of dit wel het echte HA-H model is met de 10.5 uur accu, de meeste zijn duurder of slecht leverbaar. De productcode lijkt wel goed te zijn (BLK037X)

Bij mijn huidige HP is het verschil tussen 1GB ram en 2GB met XP nihil, zeker met lichte "netbook" gerichte applicaties. Ook duurt slaapstand langer met meer ram geheugen (de 1005 bij de mediamarkt had geen werkende slaapstand ^_^, opstarten ging wel verdraaid snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Het opstarten gaat snel met het voorgeinstalleerde image, maar zodra je alle updates, virusscanner etc installeerd duurt het een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Ryan1981 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:44:
Ik heb nu een week of 2 de 1005HA-H en ben er ook erg tevreden over. Natuurlijk heb ik in eerste instantie voor de H gekozen vanwege de accu. Iemand al een adresje waar je deze accu los kunt bestellen?
Maakt je netbook veel geluid, of valt dat wel mee?
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

ik vind persoonlijk de leverbarheid wat vaag, de -H versie dan. het toetsenbord zoals de ha bij de mediamarkt en dergelijke ligt is een apple like toetsenbord, dus geen normaal laptop board. toetsen zijn anders en hebben een tussenruimte.

de medimark en saturn hebben overigens een plain ha-h staan dus geen n280 versie.. er is geen winkel die ze op voorraad heeft.

Ik dacht dat de ha-h versie juist wel een soort apple toetsenbord had, blijkbaar zat ik fout...

Weet je hoeveel de ha-h versie kost bij mediamarkt/saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 12:12
Anoniem: 234409 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:05:
[...]

Mijn opmerking van de performance boost sloeg overigens op de overclock, maar ook het extra geheugen is XP net even wat sneller (alleen al het placebo effect maakt hem 2x zo snel :P ).

maar om even terug te komen op m'n vraag: niemand die weet welke clockgenerator de 1101ha gebruikt?
die clock generator weet ik niet.
maar je zou hier kunnen kijken http://www13.plala.or.jp/setfsb/

maar ik heb ook een 1101ha en met xp en 2gb merkte ik niks van dat hij beter reageerde,daarentegen met 1gb en een 20% overclock merkte ik het wel degelijk.

ik draai nu win 7 op de netbook met 2gb en dat merk je wel degelijk.
de overclock functie is dan idd weg,maar ik moet zeggen dat ik het onder win 7 niet mis,
ik heb nu met afspelen van 720p onder win 7 geen problemen meer,terwijl ik dat onder win xp wel had (schokkend beeld en geluid wat niet synchroon loopt) (zowel onder win 7 als xp met MPC en core avc en ac3 filter voor het geluid).

dus mijn conclusie is dat hij onder win 7 met 2gb en zonder overclock beter draait dan onder win xp met 1gb en een 20% overclock.

maar dat is mijn mening, een ander zal er weer anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nooberke schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:05:
Hier hadden ze bij de Mediamarkt een 1005HA staan, dus het model met de accu van 8.5 uur.

Bij Maxict beweren ze hem voor €325 op voorraad te hebben, vraag me alleen beetje af of dit wel het echte HA-H model is met de 10.5 uur accu, de meeste zijn duurder of slecht leverbaar. De productcode lijkt wel goed te zijn (BLK037X)

Bij mijn huidige HP is het verschil tussen 1GB ram en 2GB met XP nihil, zeker met lichte "netbook" gerichte applicaties. Ook duurt slaapstand langer met meer ram geheugen (de 1005 bij de mediamarkt had geen werkende slaapstand ^_^, opstarten ging wel verdraaid snel)
maar een -h versie heeft een 1,3 mp cmera en geen 0,3 dacht ik. de mediamrkt heeft de 0,3 versies liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Ik merk weinig van het apple like toetsenbord (als dat er überhaupt op zit) in het dagelijkse gebruik.
Maar ja, nog nooit op een Apple laptop gewerkt.

Tis maar net hoe hoog je de lat voor jezelf legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eppo666 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:37:
[...]

die clock generator weet ik niet.
maar je zou hier kunnen kijken http://www13.plala.or.jp/setfsb/

maar ik heb ook een 1101ha en met xp en 2gb merkte ik niks van dat hij beter reageerde,daarentegen met 1gb en een 20% overclock merkte ik het wel degelijk.

ik draai nu win 7 op de netbook met 2gb en dat merk je wel degelijk.
de overclock functie is dan idd weg,maar ik moet zeggen dat ik het onder win 7 niet mis,
ik heb nu met afspelen van 720p onder win 7 geen problemen meer,terwijl ik dat onder win xp wel had (schokkend beeld en geluid wat niet synchroon loopt) (zowel onder win 7 als xp met MPC en core avc en ac3 filter voor het geluid).

dus mijn conclusie is dat hij onder win 7 met 2gb en zonder overclock beter draait dan onder win xp met 1gb en een 20% overclock.

maar dat is mijn mening, een ander zal er weer anders over denken.
Het verschil is ook niet wereldschokkend. Ik had zelf eigenlijk ook geen verschil verwacht onder XP, maar ik was toch prettig verrast dat het wel een kleine prestatie winst oplevert.

Ik moet zelf Win 7 nog uitproberen, maar je reactie belooft veel goeds.

Op de site van setFSB is de 1101 helaas niet terug te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:51:
[...]
Ik merk weinig van het apple like toetsenbord (als dat er überhaupt op zit) in het dagelijkse gebruik.
Met apple-like toetsen bord wordt meestel het 'chiclet' toetsenbord bedoeld zoals de 1000HE dat heeft. De 1005HA heeft dat niet. Overigens was Sony de eerste die dit type keyboard gebruikte voor notebooks.
http://www.netbookchoice....E2%80%99-keyboard-anyway/

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:54:
[...]

Met apple-like toetsen bord wordt meestel het 'chiclet' toetsenbord bedoeld zoals de 1000HE dat heeft. De 1005HA heeft dat niet. Overigens was Sony de eerste die dit type keyboard gebruikte voor notebooks.
Bij de mediamarkt utrecht ligt er volgens mij toch echt een 1005HA met een "chiclet"....

Nu even over dat typenummer... die HA heeft ook een 6-cel dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:54:
[...]

Waarvoor dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 12:12
Anoniem: 234409 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:54:
[...]

Het verschil is ook niet wereldschokkend. Ik had zelf eigenlijk ook geen verschil verwacht onder XP, maar ik was toch prettig verrast dat het wel een kleine prestatie winst oplevert.

Ik moet zelf Win 7 nog uitproberen, maar je reactie belooft veel goeds.

Op de site van setFSB is de 1101 helaas niet terug te vinden...
maar de usw15 chipset die in de 1101ha zit staat er wel,
vraag me niet welke setting je moet hebben maar 1 van de vele zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:11:
[...]

Bij de mediamarkt utrecht ligt er volgens mij toch echt een 1005HA met een "chiclet"....

Nu even over dat typenummer... die HA heeft ook een 6-cel dus ?
Mediamarkt Breda had een 1005HA, en er stond op dat hij 8.5 uur accu duur had (Asus sticker). Webcam weet ik niet.

Toetsenbord is zoals op:
http://www.slashgear.com/.../asus_eee_pc_1005ha_2.jpg

Prijs was €400 }:O

Er is dus een:
1005HA 1005HA-BLK074X
1005HA-M 1005HA-WHI056X
1005HA-H 1005HA-BLK037X

10,5 uur*, 6-Cells 63Wh Li-ion Batterij --->HA-H
8,5 uur*, 6-Cells 48Wh Li-ion Batterij --->HA
4 uur*, 3-Cells 23Wh Li-ion Batterij --->HA-M

De HA-H heeft altijd een N280 en de andere 2 modellen niet?

Denk ik zo juist?

Als ik een HA-H bestel bij een shop wil ik wel zeker weten dat ik ook echt een HA-H bestel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Klopt, die heb ik ook.

Nu ik eea. vergelijk met zo'n Apple toetsenbord wekt de Asus de indruk hetzelfde toetsenbord te hebben, maar dat is dus niet zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

nooberke schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:36:
[...]
8,5 uur*, 6-Cells 48Wh Li-ion Batterij --->HA
4 uur*, 3-Cells 23Wh Li-ion Batterij --->HA-M
Volgens mij klopt dat niet. 1005HA-M = 1005HA en heeft Atom N270 en 48Wh. Zie ook Notebookjournal.de
De HA-H heeft altijd een N280 en de andere 2 modellen niet?
Dat klopt. En de H heeft een High glossy scherm, de M een Mat schem ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:12:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. 1005HA-M = 1005HA en heeft Atom N270 en 48Wh. Zie ook Notebookjournal.de

[...]

Dan neig ik toch naar een normale 1005 denk ik, ondanks de 270...

Dan komt de vraag... de mediamarkt modellen... is dat dan wel of geen M, begint er wel op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Dan neig ik toch naar een normale 1005 denk ik, ondanks de 270...

Dan komt de vraag... de mediamarkt modellen... is dat dan wel of geen M, begint er wel op te lijken.
Zou je hem wel bij de MM halen aangezien hij daar toch een stukje duurder is als bij menig ander winkel?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:57:
[...]
Online is veel goedkoper idd.

Fanatix schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:11:
[...]

Zou je hem wel bij de MM halen aangezien hij daar toch een stukje duurder is als bij menig ander winkel?
Tja... 30-60 euro extra en direct hebben of wachten, niet kunnen gebruiken....

Tijd kost ook geld toch ?

Dan vraag ik me nog steeds af of ik beter een glossy kan nemen of mat... mat lijkt beter aangezien ik die glossy altijd wat "glossy" vond zeg maar :P

een mat met 280 zou fijn geweest zijn, maar ze hebben die 280 er geheid in gezet bij een glossy omdat de streamende consument dit mooier vindt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 13-08-2009 00:09 ]

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 149075 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:08:
[...]

Dan vraag ik me nog steeds af of ik beter een glossy kan nemen of mat... mat lijkt beter aangezien ik die glossy altijd wat "glossy" vond zeg maar :P

een mat met 280 zou fijn geweest zijn, maar ze hebben die 280 er geheid in gezet bij een glossy omdat de streamende consument dit mooier vindt.
Ag van die paar procent. http://computermonger.com...-n280-vs-n270-review.html

Dat is ook waar... maar de accu scheelt wel even 1,5 uur... dat is wel fix.

Maarja, 1,5 uur kun je ook door je glossy scherm verdoen natuurlijk ;)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En je kunt natuurlijk altijd blijven wachten op sneller, goedkoper enz.
Heb onlangs de 1005HA-H gekocht en ben er (tot nu toe) erg tevreden mee!

• Philflow

Philflow

[...]
Ik zou voor de 1005HA-M gaan. N270 of N280 merk je toch niet. En de accu is lang genoeg van beide.

Verder is de prijs net mooi gedaald:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=241756

Weet iemand trouwens het exacte verschil in gewicht?
De 1005HA-H staat als 1.1kg in de PW maar dat klopt volgens mij niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 13-08-2009 09:06 ]

• nooberke
Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:12:

Wordt er dan geen model met de 3-cell accu verkocht in Nederland 8)7

Dat Glossy vindt ik wel jammer, heb hier alles mat staan, 2x business notebook en 1 ietwat oudere. Maarja de iets sterkere accu kan ik goed gebruiken (geen adapter meenemen naar school O-) )

Het verschil tussen de Mediamarkt en online is wel iets meer dan 30-60 euro :o

• Philflow

Philflow

nooberke schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:39:
[...]
Wordt er dan geen model met de 3-cell accu verkocht in Nederland 8)7
Volgens mij niet.

Anoniem: 135412

Iemand enig idee of de 1101Ha bij Saturn of Mediamarkt (of andere grote keten/winkel) te koop staat? Wil em eigenlijk eerst wel ff in het echt zien....
En weet iemand wel 6 cells accu er standaard bij geleverd wordt?

• Philflow

Philflow

Anoniem: 135412 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:03:
Iemand enig idee of de 1101Ha bij Saturn of Mediamarkt (of andere grote keten/winkel) te koop staat? Wil em eigenlijk eerst wel ff in het echt zien....
En weet iemand wel 6 cells accu er standaard bij geleverd wordt?
6 cell is standaard ja. 4400mAh.

Hou er wel rekening mee dat er een 11.6" Acer is die veel meer heeft te bieden. Zie mijn posts hier: Het Algemene Netbook topic De Celeron versie zou weleens 399,- kunnen gaan kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 13-08-2009 10:08 ]

• Fanatix
  • Nu online
[...]

Een beetje computershop heeft deze ook wel op voorraad. En dan kan je ook nog eens terugkomen voor service. Want met alles wat je koopt kan het misgaan ;).
Ondanks als Tweaker is het toch fijn als je ergens naar binnen kan stappen lijkt me waar je geholpen word door mensen die je snappen i.p.v. een service centre waar ze de meeste ICT termen niet kennen.

Nou scheelt het dat ik hem via m'n werk meegenomen heb, maar goed :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Philflow

Philflow

Fanatix schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:27:
[...]
Een beetje computershop heeft deze ook wel op voorraad. En dan kan je ook nog eens terugkomen voor service. Want met alles wat je koopt kan het misgaan ;).
Op zich wel leuk maar als er iets serieus aan de hand is moet ie toch terug naar Asus. En aangezien de garantie pick up & return is maakt het wat mij betreft weinig uit of ik online koop of in een winkel.

• nooberke
Goed dat jullie dit zeggen. Mijn plaatselijke computer boer belooft een HA te hebben staan met een N280 :9

Ik denk dat ik is een mailtje ga sturen.

Mijn HP6715b komt van Zercom af, bij problemen werd ik direct doorgestuurd naar HP. Eerst altijd even duidelijk uitleggen dat je als particulier een business notebook heb en dan wordt je een keer of 15 doorverbonden >:)

Wel altijd gekregen wat ik wou hebben, 2 maal een nieuwe adapter en XP en Vista rom's

• Fanatix
  • Nu online
Philflow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:29:
[...]

Op zich wel leuk maar als er iets serieus aan de hand is moet ie toch terug naar Asus. En aangezien de garantie pick up & return is maakt het wat mij betreft weinig uit of ik online koop of in een winkel.
Nee dat snap ik, maar indien bij wijze van de HDD defect is of een geheugen module kunnen ze die daar direct vervangen onder het mom van garantie.
Indien je mobo de hik heeft kan je het inderdaad vergeten en moet deze gewoon terug en dat is inderdaad overal, zowel bij de MM als bij Alternate als bij Piets Computershop.

• Philflow

Philflow

Fanatix schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:36:
[...]
Nee dat snap ik, maar indien bij wijze van de HDD defect is of een geheugen module kunnen ze die daar direct vervangen onder het mom van garantie.
Doet de Mediamarkt dat ja? een nieuwe HDD erin zetten? asl dat zo is is het een voordeel ja.

• Fanatix
  • Nu online
Philflow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:45:
[...]

Doet de Mediamarkt dat ja? een nieuwe HDD erin zetten? asl dat zo is is het een voordeel ja.
Dat was als voorbeeld wat een lokale pc boer (of een mycom of welke winkel dan ook) die kunnen dat gewoon doen.
Bij de MM zal het gewoon opsturen zijn, omdat ze geen eigen technische dienst hebben. :)

• nooberke
Mycom is nou ook weer niet zo geweldig, die doen ook bijna alles gewoon opsturen. Je hebt alleen het voordeel dat je bij iets kleins meteen een vervangend onderdeel krijgt.

Heb mail terug van de pc boer, het is een normale HA met N280 8)7 wel binnen 6 minuten reactie _/-\o_

De lokale pc boer met tweaker niveau knullen bevalt mij nog steeds het best qua garantie en service ;)

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

zunshine schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Maakt je netbook veel geluid, of valt dat wel mee?

[...]

Ik dacht dat de ha-h versie juist wel een soort apple toetsenbord had, blijkbaar zat ik fout...

Weet je hoeveel de ha-h versie kost bij mediamarkt/saturn?
Als hij zwaar belast wordt hoor je de ventilator duidelijk ja. Persoonlijk gebruik ik hem om video te kijken, te surfen, te chatten e.d. en dan hoor je hem nauwelijks. Daarnaast gebruik ik hem in de trein waar het geluidsiveau sowiso al hoog is, maar op mijn zolderkamer hoor ik hem lichtjes als hij warm begint te worden. Voor mij geen probleem.

• Philflow

Philflow

nooberke schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:56:
Heb mail terug van de pc boer, het is een normale HA met N280 8)7 wel binnen 6 minuten reactie _/-\o_
Even voor de goede orde: dat is een HA-H.
Fanatix schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:46:
[...]
Dat was als voorbeeld wat een lokale pc boer (of een mycom of welke winkel dan ook) die kunnen dat gewoon doen.
De MM Arena heeft ook een technische dienst, maar volgens mij sturen ze hem gewoon op, net als Mycom denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Philflow op 13-08-2009 11:09 ]

• nooberke
Philflow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:08:

Even voor de goede orde: dat is een HA-H.
Hoe weet je dat zo zeker? Als je me een goede reden geeft ga ik nog wel even zeuren om de productcode >:) O-)

[ Voor 15% gewijzigd door nooberke op 13-08-2009 11:19 . Reden: verduidelijking ]

Ik ben ook van plan een 1005HA-H te kopen.
Alleen wacht ik nog even omdat de prijs aan het dalen is 8)

Nu heb ik nog een vraag voordat ik de 1005HA-H bestel.
Krijg je er ook een laptop tas of sleeve bij?

• Philflow

Philflow

nooberke schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:15:
[...]
Hoe weet je dat zo zeker? Als je me een goede reden geeft ga ik nog wel even zeuren om de productcode >:) O-)
1005HA-H: N280, glossy scherm, 1.4 kg, 63Wh
1005HA-M: N270, mat scherm, 1.3 kg, 48Wh

[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 13-08-2009 11:58 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 313614 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:52:
Ik ben ook van plan een 1005HA-H te kopen.
Alleen wacht ik nog even omdat de prijs aan het dalen is 8)

Nu heb ik nog een vraag voordat ik de 1005HA-H bestel.
Krijg je er ook een laptop tas of sleeve bij?
Een prima sleeve.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De rits in die sleeve zorgt anders voor krassen op mijn 1005 :(

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

hemiparo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:55:
[...]

De rits in die sleeve zorgt anders voor krassen op mijn 1005 :(
Ik doe hem met de voorkant als eerste er in en voorzichtig de rits dicht, blijft een krijgertje en een andere die past heb ik nog niet kunnen vinden.

Edit: ben toch eens even gaan zoeken, ik heb liever niet een sleeve en nu kwam ik uit bij de Sushi Retro bag for Netbooks.
Leuke kleuren, niet te duur, lijkt me een prima alternatief.

[ Voor 21% gewijzigd door i2Paq op 13-08-2009 13:30 ]

• nooberke
Philflow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:54:

De productcode is : 1005HA-BLK037X

(er zit daadwerkelijk een N280 in)

Met vriendelijke groet,

Als mijn productcodes kloppen is dit dus toch echt een 1005HA-H met de zwaarste accu en glossy scherm. Ik neem aan dat de verkoper dus eerst fout zat en niet ik :*)

Overigens gaan ze op veel sites de fout in met betrekking tot de 1005HA-M/H als ik zo rondkijk.

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 09:55
Ja het is natuurlijk ook vragen om ellende; zulke afwijkende specs alleen maar met een lettertje aan te geven. Niet handig van Asus - daar komen ontevreden klanten van.

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Ik zie dat er nogal wat verwarring heerst over welke modellen er nu precies zijn.

http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm
Deze link geeft een grote tabel met daarin bijna alle Eee PC modellen, zo kun je goed zien wat nu de specs zijn.

Overigens werd er een paar pagina's terug gevraagd of de ventilator uit de 1005HA-H veel geluid maakt... De reden dat ik dit punt niet in mijn review (productreview: Asus Eee PC 1005HA-H Zwart review door _AvA_) heb opgenomen is omdat ik er nog nooit over na had gedacht, ik had hem ook nog niet gehoord.
Als ik in een doodstille kamer zit met alleen de eee pc dan hoor je de ventilator zachtjes blazen, het is zeker niet storend en het geluid van het toetsenbord tijdens het tikken is al veel harder dan het geluid van de ventilator.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik geloof dat de verwarring ging over 1005HA-H en 1005HA-M, wat niet in die tabel staat.

Het zou handig zijn als deze info in de startpost word opgenomen:

Gewicht van de 1005HA-H weet ik niet zeker, zou ook 1.35kg kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xijYxWS6EZkO86VyQWqsqtmp/full.jpg
Hier de doos waarin de Eee PC binnen kwam.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ii93QddyyftT4rfC0z6jE1pA/full.jpg
In de doos bevonden zich de verpakking van de Eee PC, de muis die ik er bij besteld had (pricewatch: Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000#) een reepje geheugen en een cadeautje van de webshop.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g8hBCAEEfnrAKN9PXJQy85x4/full.jpg
Zo zit de netbook verpakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Efji1yTHXU732I3IbVctge4a/full.jpg
Net binnen en dan al het geheugen vervangen.... De geheugenupgrade kostte mij twee tientjes, maar is het naar mijn mening waard. Ik hoef me nu geen zorgen te maken over dat er te veel vensters open staan en dat de laptop trager word.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1xZNJIE1qLHjJD9Pk4Kg6lDw/full.jpg
Het oude reepje geheugen.

Vooraanzicht
Klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UVX4WowXOSgqyRzeUfYXVBEz/thumb.jpg
Klikbaar.
Het toetsenbord
Klikbaar.

Het glossy scherm zorgt ervoor dat de kleuren veel mooier uitkomen dan bij een mat scherm. Asus levert Splendid mee, een programmaatje waarmee je de kleuren nog levendiger kunt maken. Het contrast van het scherm valt me alleszins mee, qua scherm ben ik tevreden. Ik vond die glossy schermen maar niks, al dat glimmende... Maar overdag heb je er binnenshuis helemaal geen last van, en in de volle zon ook niet als je met eeectl de backlight op full zet.
Ga voor de gein eens een mediamarkt binnen en bekijk de verschillen.

Overigens, ik ben de enige die een review heeft geschreven op tweakers.net, terwijl meerdere mensen ook deze laptop hebben... Het invullen van een review is zo gedaan, en als je wilt hoef je er geen eens tekst bij te typen.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14
_AvA_ schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:28:
[afbeelding]
Net binnen en dan al het geheugen vervangen.... De geheugenupgrade kostte mij twee tientjes, maar is het naar mijn mening waard. Ik hoef me nu geen zorgen te maken over dat er te veel vensters open staan en dat de laptop trager word.
Zou je even kunnen vermelden welk type geheugen je er in gedrukt hebt en welke EEE PC je precies hebt, dan kan dit bijgewerkt worden in de Topic Start

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 27-03 10:44

shades

huh ?

Heb je direct na het uitpakken het geheugen al vervangen ? Dat had ik ook gedaan maar toen wilde de 1000HE niet starten (EEK!). Originele ram weer teruggeplaatst en toen ging het goed. Na het allereerste bootproces (de setup) nog maar eens geprobeerd en weer de 2G wel geaccepteerd.

Is er al iemand geweest die de 160G hdd heeft vervangen voor een SSD ? Kan dat zomaar ?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

shades schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:44:
Is er al iemand geweest die de 160G hdd heeft vervangen voor een SSD ? Kan dat zomaar ?
Niet gedaan maar dat kan zeker, zolang het een 2.5" SATA SSD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

ik heb op vakantie ook de nodige dvdtjes (via de sdkaartje en externe hdd) gekeken via het bijgeleverde windvd pakket maar het schokt nogal. Iedere paar seconden slaat ie een seconde beeld over. Geluid loopt prima. Ik een atom280n en 2Gb geheugen moet toch makkelijk een dvd5 af kunnen spelen ? In de sp kon ik daar niets over vinden of ik heb er overheen gekeken..

Ik heb een 1000HE met 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Het kan zijn dat de lees snelheden van de SD kaart of externe HD te langzaam zijn. Probeer het eens van je interne harde schijf.

Als dat nog steeds niet lukt gebruik dan een andere player, zoals VLC of MPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ohw misschien leuke info, ik heb een 32GB sdhc kaartje in mijn 1005HA gehad (toendertijd gekocht voor bij mijn panasonic lumix LX3 digitale camera) en die kon hij goed uitlezen. Geen testen mee gedaan verder. Kan als ik thuis ben eventueel de specs en merk van het kaartje nog opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Philflow schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:02:
Het kan zijn dat de lees snelheden van de SD kaart of externe HD te langzaam zijn. Probeer het eens van je interne harde schijf.

Als dat nog steeds niet lukt gebruik dan een andere player, zoals VLC of MPC.
ook met hikjes - zelfde; vlc ken ik niet maar die mpc zit in zon codec pak toch (k-lite)? pak ik die wel..

edit:
mpc geeft ook schokjes. :?
Ben ik de enige die dit probleem ondervindt ?

[ Voor 8% gewijzigd door shades op 14-08-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
shades schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:10:
[...]

ook met hikjes - zelfde; vlc ken ik niet maar die mpc zit in zon codec pak toch (k-lite)? pak ik die wel..

edit:
mpc geeft ook schokjes. :?
Ben ik de enige die dit probleem ondervindt ?
K-lite ? Eigenlijk moet je daar ver weg van blijven en als je het echt nodig hebt beter FFDshow installeren.
Das ook 1 pakket met alle codecs, maar haalt je systeem niet zo maar door de war.

Je kan de volgende stappen ondernemen:

1. Google naar dit programma : GraphEdit.exe van Microsoft
2. Start het op met administrator rechten
3. laad nu je film eens in en kijk welke codecs er gebruikt worden.

GraphEdit is erg handig om in beeld te krijgen welke codecs voor audio en video een bestand (audio of video) gebruiken.

Raakt windows dan in de war weet je 1 ding zeker dat het aan je codecs ligt. GraphEdit is van Microsoft en een zeer betrouwbare tool.
Je EEE Pc is ook snel genoeg, die van mij speelt zelfs 1080P af (ik bedoel maar)

Zorg er voor dat er niet al te veel op de achtergrond draait, dat je (hoe gek het ook klinken mag) Defender van Microsoft uit zet als je al een ander anti-spam pakket gebruikt.
want het is nu dubbel werk van je pc.

Start --> Uitvoeren -> Services.msc [Enter]

In dat geval kan je ook Windows Defender Service stoppen en als je er op klikt niet automatisch meer laten opstarten tijdens het opstarten van de PC.
Gewoon de service op uitschakelen zetten.

Check dus of er zaken dubbel draain.

Stond er een oude virus scanner op? maar is ie er nog niet af en nu wel een nieuwe?

Misshien allemaal common sense maar aan dit soort dingen ligt het vaak.

Geloof me als jij een 1000H hebt of welke versie dan ook is ie snel genoeg want die van mij loopt als een speer, in windows 7 helemaal maar in vista dus ook.

Draai ook Ccleaner en haal desnoods je prefedge cache eens leeg.

Zet even aero uit het probeer het nog een keer (mocht je Vista draaien)

1 tip als je alle normale dingen op je pc hebt zoals office, windows updates, messenger etc mag je HKLM RUN helemaal leeg halen in het register.

Voor de video kaart zijn geen stuurprogrammas nodig die moeten opstarten tijdens het rebooten. Natuurlijk wel je virusscanner en misschien heb je skype etc.

Checken en nog eens checken, defragmenteren, schijfcontrole.

Dit is wat ik allemaal doe en dan maak ik als een gek een Ghost image zodat ik weet dat me pc ALTIJD schoon terug te zetten is via Ghost in DOS.

Ik heb zelf wel wat fouten gemaakt, te lang door gewerkt en verwijderde me ghost image.. tja hehe
Dus ik ben nu bezig alles op nieuw er op te zetten.

Altijd deze volgorde aan houden:

0. BIOS Up2Date
1. Windows
2. Chipset drivers
3. Wlan drivers
4. Office
5. Windows Updates (Alles)
6. Windows Live Messenger

Dan pas de rest (indien je het echt nodig hebt want je zet er dus FFDshow op en je kan alle audio en video afspelen die je maar bedenken kan)

K-lite, zo ver mogelijk vandaan blijven is mijn mening.

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik blijf die 900HD toch ook wel een vet apparaat vinden... jammer dat er geen BT in zit, maar dit is wel op te lossen met een stickje opzich... Super klein !

Ondanks dat glossy verhaal hierboven ben ik er niet van overtuigd... hoewel ik die accu er wel in wil hebben opzich :D

Waar heb je die 1005HA-H eigenlijk kunnen bestellen en zo snel van binnen als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Fonk schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:57:
[...]

K-lite ? Eigenlijk moet je daar ver weg van blijven en als je het echt nodig hebt beter FFDshow installeren.
Das ook 1 pakket met alle codecs, maar haalt je systeem niet zo maar door de war.

Dan pas de rest (indien je het echt nodig hebt want je zet er dus FFDshow op en je kan alle audio en video afspelen die je maar bedenken kan)

K-lite, zo ver mogelijk vandaan blijven is mijn mening.

Success
Dank voor het verhaal.
Ik heb nog geen tijd gehad om het allemaal uit te proberen maar laat ik nu net gisteren wel k-lite hebben geinstalleerd. Werd inderdaad een enorme hoeveelheid aan spul op het systeempje gezet. Zal het maar weer deinstalleren dan .

Hou mijn bevindingen wel even op de hoogte - is misschien handig voor anderen die ook schokkerig beeld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296662

Vanmiddag maar eens even langs Informatique gereden om IRL de 1005HA en 1008HA te vergelijken. Van beide was ik erg gecharmeerd, vooral de 1005HA al is de 1008HA wel een stuk dunner. Het touchpad viel me alleen ontzettend tegen. Dat er geen duidelijke randen aan zitten (het pad eindigt waar de bobbeltjes ophouden) vond ik niet zo'n probleem, maar ik vond ze zo stroef werken. Op de meeste laptops (ook mijn MSI) bestaat het touchpad een heel glad plastic plaatje waar je vinger zo overheen glijdt. Het touchpad bij de 1005 en 1008 bestaat uit hetzelfde glossy plastic als de rest van de case, en ik vond dat je daar veel minder makkelijk overheen schoof. In reviews ben ik alleen maar enthousiaste reakties tegengekomen over het touchpad. Ben ik nu echt de enige die dit zo ervaart? Het was voor mij een reden om verder te gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 296662 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:46:
Vanmiddag maar eens even langs Informatique gereden om IRL de 1005HA en 1008HA te vergelijken. Van beide was ik erg gecharmeerd, vooral de 1005HA al is de 1008HA wel een stuk dunner. Het touchpad viel me alleen ontzettend tegen. Dat er geen duidelijke randen aan zitten (het pad eindigt waar de bobbeltjes ophouden) vond ik niet zo'n probleem, maar ik vond ze zo stroef werken. Op de meeste laptops (ook mijn MSI) bestaat het touchpad een heel glad plastic plaatje waar je vinger zo overheen glijdt. Het touchpad bij de 1005 en 1008 bestaat uit hetzelfde glossy plastic als de rest van de case, en ik vond dat je daar veel minder makkelijk overheen schoof. In reviews ben ik alleen maar enthousiaste reakties tegengekomen over het touchpad. Ben ik nu echt de enige die dit zo ervaart? Het was voor mij een reden om verder te gaan zoeken...
Ik heb geen probleem met de werking van de muis.
Op pad gebruik ik hem en als ik ergens langer zit gebruik ik een wireless muis.
Om zo iets kleins nou een prima apparaat te laten lopen, zo is het altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23
Ik sinds kort een tweede hand eee 900 (met celleron). Maar nu is de SSD overleden, overal bad sectors en XP boot niet meer. Nu heb ik deze gevonden:
http://www.amazon.com/gp/...AIW6?ref=dynamitedata.com
Maar past deze? En wie weet waar ik deze kan bestellen? Amazon levert dit product namelijk niet naar nederland. Of kan ik beter een andere SSD nemen? En zo ja, welke dan?

Laptop wordt geretourneerd.

[ Voor 4% gewijzigd door ymoona op 16-08-2009 18:37 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een nieuwe 901 opgehaald voor 175 euro :) strak wit, 2GB er al vast in en alles er uiteraard bij.

Het is een windows versie dus met licentie en 12GB SSD. Ideaal en ik ga er snel linux op zetten uiteraard ;)

Ben blijk dat bluetooth hierin zit, hij was vrij lastig te vinden en ik wilde toch eigenlijk dit formaat omdat hij zo lekker klein is. OOk de atom 270 is super fijn tov de 900... hoewel voor de leken welke grote HD's willen de 900 echt ideaal is.

Ik zal hier nog wel redelijk vaak gaan posten nu ik er een heb :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 17-08-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
/me Wiethoofd deelt even mee dat in de loop van de middag het nieuwe deel online komt.

Dit dan wel zodra ik de volledige 1005HA-serie heb uitgevogeld van Asus. Wat een rampenzooi qua naamgeving en duidelijkheid en vindbaarheid van de specs en de boel netjes naast elkaar kunnen zetten.

Wat ik al wel kan meedelen is dat er weinig veranderd tov de huidige TS alleen staan er veel meer typen EEE PC's in, wat iedereen natuurlijk op zal vrolijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja leuk he die 1005HA versies.

1-2 pagina's terug staan alle typen en nummers welke je moet hebben als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
En we mogen in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 verder.

Het uitzoeken van de 1005HA-typen tot half 3 's nachts heeft toch gewerkt maar of iemand het toch allemaal even kan controleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Wat nou mogen? Moeten zul je boedoelen :+

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic