K-lite ? Eigenlijk moet je daar ver weg van blijven en als je het echt nodig hebt beter FFDshow installeren.
Das ook 1 pakket met alle codecs, maar haalt je systeem niet zo maar door de war.
Je kan de volgende stappen ondernemen:
1. Google naar dit programma : GraphEdit.exe van Microsoft
2. Start het op met administrator rechten
3. laad nu je film eens in en kijk welke codecs er gebruikt worden.
GraphEdit is erg handig om in beeld te krijgen welke codecs voor audio en video een bestand (audio of video) gebruiken.
Raakt windows dan in de war weet je 1 ding zeker dat het aan je codecs ligt. GraphEdit is van Microsoft en een zeer betrouwbare tool.
Je EEE Pc is ook snel genoeg, die van mij speelt zelfs 1080P af (ik bedoel maar)
Zorg er voor dat er niet al te veel op de achtergrond draait, dat je (hoe gek het ook klinken mag) Defender van Microsoft uit zet als je al een ander anti-spam pakket gebruikt.
want het is nu dubbel werk van je pc.
Start --> Uitvoeren -> Services.msc [Enter]
In dat geval kan je ook Windows Defender Service stoppen en als je er op klikt niet automatisch meer laten opstarten tijdens het opstarten van de PC.
Gewoon de service op uitschakelen zetten.
Check dus of er zaken dubbel draain.
Stond er een oude virus scanner op? maar is ie er nog niet af en nu wel een nieuwe?
Misshien allemaal common sense maar aan dit soort dingen ligt het vaak.
Geloof me als jij een 1000H hebt of welke versie dan ook is ie snel genoeg want die van mij loopt als een speer, in windows 7 helemaal maar in vista dus ook.
Draai ook Ccleaner en haal desnoods je prefedge cache eens leeg.
Zet even aero uit het probeer het nog een keer (mocht je Vista draaien)
1 tip als je alle normale dingen op je pc hebt zoals office, windows updates, messenger etc mag je HKLM RUN helemaal leeg halen in het register.
Voor de video kaart zijn geen stuurprogrammas nodig die moeten opstarten tijdens het rebooten. Natuurlijk wel je virusscanner en misschien heb je skype etc.
Checken en nog eens checken, defragmenteren, schijfcontrole.
Dit is wat ik allemaal doe en dan maak ik als een gek een Ghost image zodat ik weet dat me pc ALTIJD schoon terug te zetten is via Ghost in DOS.
Ik heb zelf wel wat fouten gemaakt, te lang door gewerkt en verwijderde me ghost image.. tja hehe
Dus ik ben nu bezig alles op nieuw er op te zetten.
Altijd deze volgorde aan houden:
0. BIOS Up2Date
1. Windows
2. Chipset drivers
3. Wlan drivers
4. Office
5. Windows Updates (Alles)
6. Windows Live Messenger
Dan pas de rest (indien je het echt nodig hebt want je zet er dus FFDshow op en je kan alle audio en video afspelen die je maar bedenken kan)
K-lite, zo ver mogelijk vandaan blijven is mijn mening.
Success