ik was op zoek naar iets degelijks, mijn eerste keuze was een Samsung model, maar sony minstens net zo goed.
+ resolutie scherm (1366x768 LED)
+ 250 GB HDD
+ behuizing is stevig en goed design, maar daar betaal je ook voor
- prijs (toch wel een dure netbook (+/- 440 euro)
- kleine shift toets
- meegeleverde 6 cel batterij steekt uit (hoeft niet perce irritant te zijn, het creëert een helling) optisch niet echt bevredigend. geen idee of die batterij standaard is. hij zal ongetwijfeld wel langer meegaan dan de platte batterij
- 2 usb poorten (veel netnooks hebben er 3)
- speakers zitten aan de onderkant, niet echt geschikt om films te kijken, hooguit voor feedback geluidjes
de accutijd is zo'n 6 uur. opladen duurt lang, zeker meer dan 2.5 uur. wat ik zelf dan weer dom vind is dat er naast een sd slot ook een magicgate slot is. maar dat is nou eenmaal sony. de webcam is zeer klein, en heeft dus ook veel licht nodig. toetsenbord ziet er sjiek uit, beetje mac style. typt ook goed, ondanks het formaat. 1080p kan ie ook makkelijk aan, hoger heb ik nog niet getest.
veel minpunten zijn misschien niet terecht. het is een klein apparaat wat nou eenmaal z'n beperkingen heeft. er stond windows 7 op. misschien dat ik XP er nog bij zet, dan kan ik photoshop even testen. dat zal ie vast wel aankunnen ondanks de toch langzame GPU. tot nu toe ben ik tevreden
enig echt minpunt is de ventilator, maar uit ervaring met andere notebooks weet ik dat het niet doen afslaan van de ventilator een specifiek ubuntu sensor probleem is.
[
Voor 4% gewijzigd door
Joe-star op 13-11-2009 19:13
]