Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318704

Goeie, ga ik dat ff checken! Die Asus UL30 ziet er erg vet uit, maar al met al kost dat ook weer zo'n €700.- voor je klaar bent, dus dat wordt hem niet. En aangezien ik af en toe videobewerking doe heb ik wel wat krachtigs nodig, dus die desktop blijft :P.

Mijn keuze wordt of de Samsung N510, HP 311C of Sony W serie.. Op dit moment neig ik naar de Sony, ziet er erg strak uit, compact, met 2Gb ram erin genoeg power voor wat ik wil en Window7 erop. En dan daarna maar ns kijken of een folio nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Anoniem: 318704 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:40:
Goeie, ga ik dat ff checken! Die Asus UL30 ziet er erg vet uit, maar al met al kost dat ook weer zo'n €700.- voor je klaar bent, dus dat wordt hem niet. En aangezien ik af en toe videobewerking doe heb ik wel wat krachtigs nodig, dus die desktop blijft :P.

Mijn keuze wordt of de Samsung N510, HP 311C of Sony W serie.. Op dit moment neig ik naar de Sony, ziet er erg strak uit, compact, met 2Gb ram erin genoeg power voor wat ik wil en Window7 erop. En dan daarna maar ns kijken of een folio nodig is.
De sony W heeft wel een kleiner scherm houd daar rekening mee. Ook heeft die een GMA950 :'( . Voor ongeveer 20/30 euro meer heb je bij de N510 dus een 11.6 scherm, Nvidia 9400, betere accu, goed toetsenbord , strak design en mat scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8)7

Daar heb je ook weer een punt.. Kan ik daar ook W 7 home premium op installeren? Me broertje gaat binnekort een nieuwe laptop kopen en volgens mij zitten er 3 licensies op windows?! Dus dat zou wel chill zijn.

Nu neig ik weer naar de Samsung :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Anoniem: 318704 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:20:
8)7

Daar heb je ook weer een punt.. Kan ik daar ook W 7 home premium op installeren? Me broertje gaat binnekort een nieuwe laptop kopen en volgens mij zitten er 3 licensies op windows?! Dus dat zou wel chill zijn.

Nu neig ik weer naar de Samsung :P
Ja daar kan je ook prima W7 op installeren :) http://www.youtube.com/watch?v=KhLwivlxYgc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke top! Dan ga ik ff kijken wat deze gaat kosten met 2Gb RAM en nog wat fratsen. Grote kans dat dit hem wordt!

Bedankt voor je hulp! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Anoniem: 318704 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:38:
Oke top! Dan ga ik ff kijken wat deze gaat kosten met 2Gb RAM en nog wat fratsen. Grote kans dat dit hem wordt!

Bedankt voor je hulp! ;-)
Geen dank hoor :) Sleeve zit er al bij dus die hoef je niet aan te schaffen! 2 gig geheugen heb je ook al voor 25 euro dus als je goed zoekt zit je onder de 500 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dat is wel goed om te weten! €500.- is mijn magische bovengrens, dus daaronder zou zeer welkom zijn! Ik ga wel ff bij wat winkels langs

Merci! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Anoniem: 318704 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:20:
Me broertje gaat binnekort een nieuwe laptop kopen en volgens mij zitten er 3 licensies op windows?!
1 licensie natuurlijk bij een Windows versie die mee wordt geinstalleerd op 'n laptop =)

Wacht dan even op de ge-update, versie van de N510:
arnoud_h schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:03:
De adviesprijs (zoals mijn info nu is) wordt 539 met een 250GB schijf,
Windows 7 Home Premium en upgrade van de batterij van 5200 naar 5900mAh.

Dit onder voorbehoud, ik verwacht 1e helft van november eerste levering.
Grotere HDD, grotere accu en Windows 7 Home Premium.. Ikzelf vind dat het geld wel waard.

Tevens moet je is goed kijken waar je je vragen nou moet stellen..
Momenteel heb je het alleen over 11,6" wat weer beter hier kan worden besproken: [Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 6 En de N510 heeft zijn eigen prachtige topic: [Ervaringen] Samsung N510 :+ :Y

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar als het goed is wordt het apart laptop & Windows.

Wat betreft die upgrade, die was ik idd al tegen gekomen, daar ga ik nog ff overnadenken.

Dat 11.6" in het 12"-14" topic hoort wist ik niet, maar ik was in 'gesprek' met Souljah1h en daar kwam de N510 uit voort, dus vandaar dat ik in dit topic bleef ;-).

Anyways, ik ga nog ff nadenken over die N510, de ouwe of de soon to be nieuwe versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Pelle

🚴‍♂️

Anoniem: 75074 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:48:
Ik ben ook opzoek naar een Netbook voor redelijk prijs, nu zie ik in de folder van mediamarkt de volgende Netbook:
Packard bell DOT s NL098 voor een prijs van 200 euro (tussen 08:00 en 10:00 uur op Zaterdag)
Specificatie: Intel Atom processor N270 (1.60GHZ, 512K L2 Cache, 533 MHZ FSB)
1 GB werkgeheugen, 160 GB harde schijf , 10.1 LED, 802.11 g, 10/100 LAN,
Intel 945GSEW Express videokaart, Webcam, Software: Windows XP Home Edition .

Ik heb de prijzen vergeleken in Pricewatch, maar dit is toch heel goedkoop!
Alleen als ik het plaatje op de folder vergelijk met de plaatje op ander online winkel of in Packard bell site dan komt de foto van de laptop niet met elkaar overeen.
Is dit een oude model versie van DOT s NL098?
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze Netbook?

Ik wil het gebruiken voor internet (Wifi) en email lezen en soms uizending gemist kijken!
Ik zie 'm niet staan op http://www.mediamarkt.nl/...nnelMyStore?storeId=29754. Is flyer van R'dam Centrum. Betekent dat dat het weer eens een plaatsgebonden aanbieding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:25
Ik zit ondertussen ook te denken aan een netbook maar mijn ideale maat zou 9" zijn. Vind 10 inch net iets te groot. Nu lijkt mij de eee pc 901 perfect maar volgens mij is die tegenwoordig lastig te krijgen en zijn er verder sowieso niet zoveel 9" netbooks meer te krijgen?

Iemand suggesties?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check de pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/cat/688/netbooks.html

Wat zoekcriteria invullen, dan kom je wel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tevens is de behuizing van 9" en 10" vaak hetzelfde qua formfactor formaat,
maar kan een 10" wel veel voordelen bieden, zoals een hogere resolutie wat imho super is!
(mijn Asus EEE701 is nagenoeg hetzelfde qua formaat als de EEE901 zit alleen een kleiner scherm in)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:25
CLB schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:00:
Tevens is de behuizing van 9" en 10" vaak hetzelfde qua formfactor formaat,
maar kan een 10" wel veel voordelen bieden, zoals een hogere resolutie wat imho super is!
(mijn Asus EEE701 is nagenoeg hetzelfde qua formaat als de EEE901 zit alleen een kleiner scherm in)
ik weet dat inderdaad de wat oudere netbooks soms een kleiner scherm met hetzelfde formaat als 9" hebben. Ik heb echter net zitten kijken en 10" zijn allemaal groter dan bijvoorbeeld de eee901. Ik weet niet waar die grens bij mij vandaag komt maar een 9" in de hand voelt als een extreem draagbare computer die ik zo altijd in m'n tas zou stoppen en 10" is opeens wat moeite ofzo ...

anyway ik ga weer even open onderzoek uit... 901 lijkt mij nog steeds beste prijs kwaliteitsverhouding voor een 9"

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Je hebt ook die 9" Asus tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 75074 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:48:
Ik ben ook opzoek naar een Netbook voor redelijk prijs, nu zie ik in de folder van mediamarkt de volgende Netbook:
Packard bell DOT s NL098 voor een prijs van 200 euro (tussen 08:00 en 10:00 uur op Zaterdag)
Specificatie: Intel Atom processor N270 (1.60GHZ, 512K L2 Cache, 533 MHZ FSB)
1 GB werkgeheugen, 160 GB harde schijf , 10.1 LED, 802.11 g, 10/100 LAN,
Intel 945GSEW Express videokaart, Webcam, Software: Windows XP Home Edition .

Ik heb de prijzen vergeleken in Pricewatch, maar dit is toch heel goedkoop!
Alleen als ik het plaatje op de folder vergelijk met de plaatje op ander online winkel of in Packard bell site dan komt de foto van de laptop niet met elkaar overeen.
Is dit een oude model versie van DOT s NL098?
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze Netbook?

Ik wil het gebruiken voor internet (Wifi) en email lezen en soms uizending gemist kijken!
Was net bij de mediamarkt in Zwolle en daar was een enorme run op deze netbooks, om 8.15 waren ze allemaal al uitverkocht, terwijl ze er rond de 100 hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:02
Was in Groningen ook zo, er waren 100 op voorraad en om 0800 stonden er 170 in de rij (ongeveer).
Met wat mazzel was mijn vriendin in staat om er nog wel een te bemachtigen, en die staat nu naast me te pruttelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:56

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou nu nog maar even wachten met het bestellen van een Vaio W in ieder geval , de huidige nederlandse modellen (W12 als model) zijn geleverd met die extra sterke accu die echt flink lomp uitsteekt. De standaard platte 3cell krijg je er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325063

Hey mensen,

Nu ik zelf een laptop heb voor school dacht mn vriendin dat zij er ook wel een kon gebruiken.
Helaas heeft ze niet zo veel geld en ze wil er overal mee naartoe dus het word waarschijnlijk een netbook.
Haar eisen waren:

lange accutijd (6cell)
goede webcam (1.3mp)
en de prijs was rond de 300 euro

na enig surfen kwamen we bij de asus eee 1000he,jammergenoeg niet meer beschikbaar..
vervolgens zagen we een aanbieding voor de asus eee 1101HA
pricewatch: Asus Eee PC 1101HA Zwart
Maar dit scheen volgens ervaringen geen goede keus te zijn. Nu heb ik aan jullie de vraag
of jullie nog leuke opties weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zou meer kijken naar de resolutie, gewicht, processor dan naar 'n webcam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325063

ik weet het maar ze gaat hem alleen gebruiken voor school en thuis..dus ze wil graag een goede webcam..

We zaten al te kijken naar de Eee 1005 serie, en dan vooral de 1005HA-H door de webcam..maar weten jullie ook alternatieven die misschien toch wel een hogere resolutie hebben.
Hij word alleen maar gebruikt voor schoolwerk en spelletje op internet en het onderling verschil tussen netbooks van deze prijsklasse is niet zo denderend groot...

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 325063 op 04-11-2009 16:11 ]

Hoi! Een tijdje terug kwam er aan de orde of er in de HP mini 5101 en de Sony W12etc. 2Gb ram kon.
Ik heb hier nog even navraag over gedaan en dit kan gewoon wel. Het mag niet van microsoft, maar het is dus wel mogelijk en het werkt ook gewoon.

Ik ga toch nog ns ff kijken naar de HP Mini 5101 met hoge resolutie scherm :D.

Mzzl!

Anoniem: 326528

Waar ik zelf helemaal weg van ben is mijn laptop de Sony Vaio!!! ... Knip

En kheb m'n moeder een paar weken terug een HP mini notebook cadeau gedaan! Waar ik eindelijk spijt van heb :P Want had hem graag liever zelf gehouden! Moet je maar eens een kijkje nemen staan ze tegen voordelige prijzen... en nu met sinterklaas hebben ze sinterklaas aanbiedingen zeker de moeite waard! Heb mn Sony Vaio daar ook gekocht! Alweer geknipt, spam hoort hier niet thuis.

[ Voor 11% gewijzigd door DaMarcus op 17-12-2009 21:55 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Anoniem: 326528 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:05:
Ik ben een schreeuwerige spamm0r die z'n eigen site promote!!!

[ Voor 50% gewijzigd door woekele op 12-11-2009 17:13 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

oops, dubbel

[ Voor 130% gewijzigd door woekele op 12-11-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik heb enkele dagen een nieuwe netbook. Sony VAIO W12S1E/W

ik heb er Ubuntu 9.10 opgezet. maar nu blijft die ventilator de hele tijd hard draaien. schijnt een algemeen probleem te zijn binnen Ubuntu. In XP werkt die regulering van ventilators/sensoren veel beter namelijk. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joe-star schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:54:
ik heb enkele dagen een nieuwe netbook. Sony VAIO W12S1E/W

ik heb er Ubuntu 9.10 opgezet. maar nu blijft die ventilator de hele tijd hard draaien. schijnt een algemeen probleem te zijn binnen Ubuntu. In XP werkt die regulering van ventilators/sensoren veel beter namelijk. Iemand een oplossing hiervoor?
Heb je tijd om een review te schrijven? Ben erg benieuwd naar o.a. deze netbook! Heb je de bruine of de witte? (Of de roze? :9 )

Mzzl ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik was op zoek naar iets degelijks, mijn eerste keuze was een Samsung model, maar sony minstens net zo goed.

Afbeeldingslocatie: https://www.sonystyle.dk/catalog/4A/4ACEBDE1A3B0011AE10080002BC29BE2.jpg

+ resolutie scherm (1366x768 LED)
+ 250 GB HDD
+ behuizing is stevig en goed design, maar daar betaal je ook voor

- prijs (toch wel een dure netbook (+/- 440 euro)
- kleine shift toets
- meegeleverde 6 cel batterij steekt uit (hoeft niet perce irritant te zijn, het creëert een helling) optisch niet echt bevredigend. geen idee of die batterij standaard is. hij zal ongetwijfeld wel langer meegaan dan de platte batterij
- 2 usb poorten (veel netnooks hebben er 3)
- speakers zitten aan de onderkant, niet echt geschikt om films te kijken, hooguit voor feedback geluidjes

de accutijd is zo'n 6 uur. opladen duurt lang, zeker meer dan 2.5 uur. wat ik zelf dan weer dom vind is dat er naast een sd slot ook een magicgate slot is. maar dat is nou eenmaal sony. de webcam is zeer klein, en heeft dus ook veel licht nodig. toetsenbord ziet er sjiek uit, beetje mac style. typt ook goed, ondanks het formaat. 1080p kan ie ook makkelijk aan, hoger heb ik nog niet getest.

veel minpunten zijn misschien niet terecht. het is een klein apparaat wat nou eenmaal z'n beperkingen heeft. er stond windows 7 op. misschien dat ik XP er nog bij zet, dan kan ik photoshop even testen. dat zal ie vast wel aankunnen ondanks de toch langzame GPU. tot nu toe ben ik tevreden

enig echt minpunt is de ventilator, maar uit ervaring met andere notebooks weet ik dat het niet doen afslaan van de ventilator een specifiek ubuntu sensor probleem is.

[ Voor 4% gewijzigd door Joe-star op 13-11-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
Stil hier :P.

* GENETX legt een touw om dit topic en de geruchtencarrousel om het topic weer op gang te krijgen :P

Google is wellicht aan de slag met het maken van een eigen netbook voor chrome os!
Naast de geruchten dat Google aan een eigen telefoon zou werken, zou het bedrijf ook aan een eigen netbook werken. De netbook zou volgens de geruchten een stukje groter als de doorsnee netbook worden en eind 2010 op de markt moeten verschijnen. Daarmee zou het bedrijf Apple willen achtervolgen door hardware en software te combineren.
http://notebookspot.nl/ni...n-eigen-netbook-039-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:02
Ben benieuwd wat de Google netbook gaat kosten, mocht hij uitkomen.
Een koppelverkoop met de telefoon zie ik ook wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 00:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica