[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 97.495 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
RutgerM, ik zou eerst eens beginnen met een driver en BIOS-update, kijken of dat helpt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

syntesia schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:31:
[...]

hmm dan denk ik dat mijn microfoon kapot is want mijn kwaliteit is echt slecht robot achtig maar dan ook nog dikke gekraak enzo.. dat valt toch gewoon onder garantie microfoon ?
Weet je zeker dat het niet aan je microfoon ligt? Heb je al getest met een andere microfoon? Zou natuurlijk ook aan de microfoon ingang van de EEE kunnen liggen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
ik heb mijn webcam nog aangesloten waar een microfoon in zit. en die werkte wel prima.
en ik ga niet zelf aan mijn eee priegelen want daar ben ik nietgoed in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:51:
RutgerM, ik zou eerst eens beginnen met een driver en BIOS-update, kijken of dat helpt.
Had ik iets over gelezen maar niet echt een oplossing bij gevonden.

Gaan we dat eerst even doen !

Toch raar dat je eigenlijk een niet werkend systeem koopt.

Bios-update biedt geen sjoege :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
Bios-update biedt geen sjoege :(
Ik heb sinds een paar dagen de 1000h.
Bevalt prima moet ik zeggen, maar wat is nu de laatste bios update.
Als ik via de software dit wil updaten (asusupdate) dan staan er meerdere genoemd.
Is het dan gewoon de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
de laatste voor jouw eee pc heeft nummer 1902, zie voor meer info de download site van asus

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Bij General Download (midden rechts) doe je het volgende:
in de eerste drop down EEE Family, daaronder EEE PC, dan de 1000H/XP en na het drukken komt er een overlay waar je kiest voor XP of Linux (maakt in dit geval niet uit, is dezelfde BIOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ik hoop dat mijn volgende vraag toegstaan is hier.

Ik zit te twijfelen tussen 1000HE en de Samsung NC10. Ik probeer een beetje beeld te vormen van alle plussen en minnen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ik zo lees is het geluid van de NC10 niet echt heel goed, de NC10 is dan wel iets lichter (scheelt maar 100gram volgens mij) en het design van de NC10 vind ik persoonlijk iets mooier. Aan de andere kant hoor ik veel positieve geluiden over de accuduur, de processor en webcam van de 1000HE.
Hoe zijn de boxjes van de 1000HE? Als jullie zouden moeten kiezen tussen 1000HE en NC10, welke zou het worden en waarom?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
tntkiller schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:27:
iemand al de Eee PC 1000HV gespot in nederland

in italie is ie te koop

http://gadget.nl/computer...hip-steekt-de-kop-op.html
Woow dit zou een mooie vervanger voor mijn 1000H kunnen zijn maar helaas nog geen enkel spoor in NL van deze 1000HV :'( ,dus dat zal nog wel een maand duren denk ik...
cdl schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:16:

Ik zit te twijfelen tussen 1000HE en de Samsung NC10. Ik probeer een beetje beeld te vormen van alle plussen en minnen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ik zo lees is het geluid van de NC10 niet echt heel goed, de NC10 is dan wel iets lichter (scheelt maar 100gram volgens mij) en het design van de NC10 vind ik persoonlijk iets mooier. Aan de andere kant hoor ik veel positieve geluiden over de accuduur, de processor en webcam van de 1000HE.
Hoe zijn de boxjes van de 1000HE? Als jullie zouden moeten kiezen tussen 1000HE en NC10, welke zou het worden en waarom?
1000HE natuurlijk ;)

Als ze zelf zegt dat het geluid van de NC10 niet echt heel goed is zal dat van een 1000HE niet nog slechter zijn en dus alleen maar beter.
De accuduur, de processor en webcam van de 1000HE zijn inderdaad beter bij een 1000HE en dat zijn toch dingen die bij mij meer waarde hebben dan 2 lullige speakertjes en 100gram verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door crack_en_hack op 11-06-2009 17:23 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet de 1000HE en de 900HD even naast elkaar vergelijken ergens, maar is de 1000 is zoveel groter ?

Het zou iets van 2,5 CM moeten zijn... lijtk me allemaal niet zo spannend... want op een 900 kan ik niet echt snel typen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Wiethoofd;

Ik ben was een tijd afwezig maar zal even reageren:
Had je die HyperX modules nu wel of niet gebruikt? Want dan heb ik een 1GB module van 800MHz voor in het lijstje
Ik heb de verpakking niet opgemaakt zodat ik hem nog kon omruilen. Maar ik weet bijna zeker dat het werkt omdat een andere 1000H gebruiker het daar over had en er van baalde dat er geen module is met 2 GB.

@Wekko:
Wekko schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:54:
[...]

Sorry, maar daar kan ik me totaal niet in vinden. Mijn twee jaar oude laptop (2.0 ghz Dual Core + 2GB geheugen + videokaart met eigen geheugen + Vista) rent rondjes om m'n 1000HE met 2GB geheugen. Ik heb ook nog een redelijk nieuwe PC met 3 Ghz Dual Core, 8 GB geheugen en GeForce 9800GT staan en die rent daar nog eens een paar rondjes omheen.

Zo een netbook is prima te gebruiken om te surfen, mailen en eens wat kleine dingetjes te doen, maar voor de zware applicaties is het gewoon niet bedoeld en werkt het ook niet. Ik kan echt niet Lightroom of Photoshop gebruiken op een netbook met mijn RAW foto's. Het is leuk dat je jezelf leugens voor wilt houden, maar het atom platform is een stuk trager, dat is een feit. Zo een onboard videokaart met shared geheugen wil dan ook niet helpen.

Ik ben hartstikke tevreden met m'n netbook om mobiel te kunnen werken en internetten, maar je moet mensen zo een apparaat niet als main PC aan gaan praten hier. Daarnaast, als ik voor m'n werk een dag op locatie zit dan ga ik echt niet achter een 10 inch schermpje zitten, dan pak ik gewoon weer een 15 inch notebook erbij.
Jij noemt een lijstje op met nummers. zoals ik heb een dual core of ik heb 4 GB ram.
Daar gaat het niet om, buiten het feit dat de meeste software tegenwoordig achter loopt op de hardware mogelijkheden.

Ik zeg je alleen dat een EEE PC 1000H + 2 GB OCZ + WD Scorpio een top combinatie is.
Alles werk, en daar blijf ik bij. En ja ik heb ook een duur systeem gehad waarvan 80% van de tijd je die kracht niet eens benut.

Dat jij zegt dat ik leugens versprijd? hahaha ik geef hier weer wat MIJN objectieve ervaring is en ik heb het niet over een spel als Crysis. Als ik dat wil spelen koop ik wel een Xbox.

Mijn advies is let niet te veel op nummers, of hoe goed hardware info TV ook is wat men over de Atom daar zegt. Het is gewoon simpel weg NIET waar.

Zolang mijn Vista Ultimate in 20 seconden opstart en klaar is.
Internet explorer snel reageert en alles gewoon draait zoals het moet blijf ik bij dit standpunt.
Windows 7 gaat alles nog beter trouwens.

Een leuk voorbeeld:

Een boeken kast die klein is maar waar wel alle boeken in passen die je nodig hebt, is vaak al voldoende voor 90% van de mensen.

Omdat die kast klein is wil het dus niet zeggen dat je er geen duur informatica boek netjes in kan zetten.

Is de boeken kast (ongeacht of ie klein is of groot) een chaos, dus installeer je anti- spyware die al in vista zit en je zet hem in vista niet uit, dan krijg je reacties als 'Vista doet er wel 20 min over om op te starten, Atom is de schuld hier van en sloom' kom op zeg?

De gebruiker is de baas over zijn of haar PC en nooit andersom. Als je windows onder controle hebt, weet wat er op staat en alles extreem goed op orde hebt en niet 1000den iconen naast de klok, geloof me dan loopt jouw EEEPC ook als een speer.

Waarom zou ik 1200 euro uitgeven aan een core 2 duo als om de maand er nieuwe hardware komt en ik me dan niet meer kan beheersen en er geen eind is in aankomen doen (psychologisch voordeel van een EEE kopen waar je de kern niet van kan vervangen = goed voor je bank saldo)

Wat krijg je voor 350 euro.

Een laptop die niets weegt
Een mini laptop waar de accu langer mee gaat dan welke andere op dit moment.
Draagbaar, Wifi ( N! ), goede audio, scherp beeld, 3 X USB

Nog iets wist je dat ze bij de productie van Donald Duck de 1000H gebruiken ? :P
Ja, op kantoor. Hij kan meer dan je denkt en ik zou zeggen probeer het eens en oordeel dan pas naar gebruikservaring ipv zeggen dat de 8 hoger is als de 7 ;)

Je software indelen en weten wat er draait wel wel belangrijk om hem sneller te krijgen, maar dat is gewoon even goed bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:20:
Sinds kort heb ik ook een netbook, (1000HE) maar wat me opvalt is dat youtube slecht loopt.
gewoon normale filmpjes gaat nog wel, maar in HQ begint het te stotteren.
nu weet ik niet of dit een algemeen bekend probleem is of dat er iets in de instelling niet helemaal goed is.

Verder bevalt het prima ;)
Dat heb ik ook. :)
Misschien in de toekomstige versie van windows en Flash 11.x dat er wat beter om word gegaan met resources. Maar het kan idd ook wel zijn dat Atom het niet trekt zonder extra cooling.
Zet anders EeeCTL op 1600 Mhz dus de normale stand zonder Asus overclock tool en dan de cooling op 100%. Dus Fan 100% wie weet werkt het dan.

Ik vind Flash HD sowieso wel een beetj eveel vragen van het systeem.

Of check de video settings van de GMA en zet compressie uit. Daar mee spelen werkt soms ookwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fonk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:53:
Nog iets wist je dat ze bij de productie van Donald Duck de 1000H gebruiken ? :P
Ja, op kantoor. Hij kan meer dan je denkt en ik zou zeggen probeer het eens en oordeel dan pas naar gebruikservaring ipv zeggen dat de 8 hoger is als de 7 ;)
Heb je een bron? Wel interessant om even te lezen/kijken :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
syntesia schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:33:
hebben mensen ook last van een hele slechte kwaliteit micrifoon. mensen via skype of msn horen mij echt enorm slecht gekraak enzo. als ik het gewoon opneem is het ook niet om aan te horen en heel onduidelijk
Ik heb voor jou wel een leuke tool, nog freeware ook en werkt super.

Ook ik wilde eens de webcam en mics gaan testen (tot vorige week mee gewacht)

Teneerste heb ik mijn BIOS allemaal op normaal /bedrijfssetting
Mijn bootup /sequence is

Flash Card
CD ROM
Removeble Dev.

Ik heb alle opties aanstaan behalve Camera en Bleutooth (puur omdat ik het niet gebruikte)

Je kan als je de ACPI monitor Traytool niet laat mee starten met windows gewoon handmatig aan zetten.
Je hebt alleen de monitor van asus nodig om alle functies actief geladen te houden, de TrayIcon / Tool is niet nodig als je met een externe monitor werkt.

Oke, ik start dan dus traytool op en start vanuit windows de Cam.

Ik ga er vanuit dat je Realtek Manager op standard hebt staan, dan heb je ruis onderdrukker aan en die singaal vorm nogwat die er onder staat ook aan.

Maar om het simpel te maken: open realtek audio configuartie - ga naar Microfoon - zet straalvorming uit.

Pas op met je speakers, dit versterkt de Mic ingang heel groot! Maar ook Echo dus zet je speakers wat lager.

Nu de software die ik dus ideaal vind en freeware is:

My Screen Cam 2.1.0 van UK Software.

Ideaal om te kijken hoe je cam opneemt voor je op MSN gaat of Skype. Je kan ook meteen de microfoon testen. Ik zit een stuk van me EEE af, hij staat links van me in de hoek en voor me staat een externe monitor.

Als je in Realtek de straalvorming uit zet hoef je niet voor je mic te zitten en pakt ie een breeder spectrum. Ik kon zelfs me keuken in lopen en de opname was nog steeds perfect.

En zie hier weer? Hoe goede kwaliteit cam wij hebben gekregen van Asus :D
Zet je netbook op tafel zorg voor goede verlichting in huis en zie? hoe scherp het is :D
Oke, een sphere van Logitech is nog beter haha maar dan betaal je ook te veel geld vind ik.

My Screen Cam 2.1.0 kan draaien standalone ;)

Ik wil soms software op USB stick zetten en zonder dat ik setup moet draaien. Je zal je er over verbazen hoe veel software (vooral freeware) geen eens setup.msi/exe nodig heeft.
Hoe ik dat test? Simpel:

Ik installeer eerst de software in C:\Program Files\Etc\

Dan kopieeer ik die \Etc\ map naar bijv mijn portable software map op D:\
Dan kan je kijken bij Uninstall.log of er bestanden naar System32 zijn geplaatst en die kan je dan even kopieeren maar meestal is het niet nodig, soms moet je 1 of 2 wel bewaren.

En dan krijg je dit:

D:\Gebruikers\$User\Overige\Software\Portable\Video\Opname\Uk Software\My Screen Cam 2.1.0\Extract\Engels\Win32

Hehehe :P

Ja, ik houd van orde haha. Ik heb dus mappen op bedrijfs naam\ product met versie nummer\ Extract (wil zeggen dat het standalone is en een exe opstartbaar.

Voor de Cam versie heb je dit nodig:

My Screen Cam.exe (die heete eerst anders maar vond dit een mooiere naam)
Comdlg32.ocx (die moet in deze map staan)
Videocapx.ocx (die ook, en die zet ie na de install van dit programma in system32)

Dan kan je de install weer uninstallen, of zoals ik doe Ghost terug zetten. En zie? My Screen Cam werkt zonder installtie) :)

Zo heb ik Adobe Reader standalone, Firefox, Cubase, Nuendo, Utorrent, etc.

Succes met je Cam :) Ik ben niet zo van het cammen maar er is iemand die wil me zien op MSN pff, na ja eerst naar de kapper lol. Maar deze software kan ik je wel aanraden en is leuk om mee te spelen.
Let wel op! Hij neemt Video en Audio zonder compressie op! Dus zorg wel voor genoeg vrije ruimte:)

[ Voor 0% gewijzigd door Bolletje op 23-03-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Tsurany schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:39:
[...]

Heb je een bron? Wel interessant om even te lezen/kijken :)
Uhm het was bij Nova of het nieuws volgens mij gisteren :)
Het ging over Donald Duck, ja volgens mij Nova.

Toen zag ik die man zitten.. zo van heeeeeeeeeeeej das een EEE 1000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fonk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:52:
[...]

Uhm het was bij Nova of het nieuws volgens mij gisteren :)
Het ging over Donald Duck, ja volgens mij Nova.

Toen zag ik die man zitten.. zo van heeeeeeeeeeeej das een EEE 1000 :P
Ga ik zo even zoeken. Bedankt!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb een versie genaamd
Windows EEE XP gedownload van een newsgroup en geinstalleerd met mijn eigen key.

Werkt perfect en snel.
Nu wil ik een joystick aan sluiten maar kan hem niet kalibreren etc.
Windows vind hem wel maar mis de snelkoppeling naar game controllers in mijn configuratie scherm weet iemand hoe ik dit kan instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De EEE XP-versie die je gedownload hebt is een nLited versie van een volledige XP, lees: EEE drivers geïntegreerd, nutteloze dingen er uit gesloopt, alleen de nodige drivers etc. Je zult een volledige XP-versie of een eigen nLited versie moeten maken om je game controllers Spelbesturing in je configuratiescherm terug te krijgen.

Je zou nog de drivers van de joystick zelf kunnen installeren en kijken of je in die software nog wat met instellingen en de kalibratie kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:29:
De EEE XP-versie die je gedownload hebt is een nLited versie van een volledige XP, lees: EEE drivers geïntegreerd, nutteloze dingen er uit gesloopt, alleen de nodige drivers etc. Je zult een volledige XP-versie of een eigen nLited versie moeten maken om je game controllers Spelbesturing in je configuratiescherm terug te krijgen.

Je zou nog de drivers van de joystick zelf kunnen installeren en kijken of je in die software nog wat met instellingen en de kalibratie kunt spelen.
Thnx voor je repley

Het klopt dat het een nLited versie is. Ik hoopte alleen dat er een optie was om dit achter af nog aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

ik heb sinds kort windows 7 geinstalleerd middels deze tut: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=486789 alles werkt oke op 1 ding na; ik kan mijn systeem niet raten, hij loopt bij de performance rating test van w7 vast op een melding dat mijn videokaart de test niet zou ondersteunen. Ieman enig idee? Ik heb wat geklooi gehad met de drivers voor mijn scherm maar die zijn uiteindelijk opgelost. Ik kan op de eeeforums weinig vinden.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb gisteren fftjes in de mediamarkt op de EEE TOP kunnen tekenen ( ik is kunstenaar van beroep )
En dat ging wonderwel heel goed. Dus als je je zelf geen wacom tablet kunt veroorloven dan kan je op een TOP al redelijk uit de voeten.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

dano_nl schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:29:
ik heb sinds kort windows 7 geinstalleerd middels deze tut: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=486789 alles werkt oke op 1 ding na; ik kan mijn systeem niet raten, hij loopt bij de performance rating test van w7 vast op een melding dat mijn videokaart de test niet zou ondersteunen. Ieman enig idee? Ik heb wat geklooi gehad met de drivers voor mijn scherm maar die zijn uiteindelijk opgelost. Ik kan op de eeeforums weinig vinden.
zou op zich geen probleem moeten zijn, ik had win7 tijdje terug ook op de 1000H en daar deed ie rating wel ok.. wel met een waarschuwing in het begin maar ik kon de rating wel uitvoeren
score was trouwens een 3,5 zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik krijg mijn mousepad niet meer aan de praat op mijn 1000H met winxp.
Weet iemand een manier of heeft iemand hier ervaring mee? Of is een herinstal van windows de enige mogelijkheid? Ik heb gegoogle maar geen oplossing kunnen vinden. Ook de toetscombi Fn-F* werkt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Thombias op 18-06-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
@ Thombias
Ik zou er een usb muis aan vastknopen en de meest recente drivers van het touchpad downloaden en instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe bios update voor de 1000H (XP).

BIOS 2003

1.Set DVMT size to the max 224MB.

Via de welbekende weg te downloaden (Asus site of Asus Update programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb een 2e hands eee pc 4g gekocht voor in de auto. Het scherm van deze 4g is stuk, maar via een externe monitor zou het moeten werken. Alleen krijg ik dit niet voor elkaar.
Als ik de laptop aan zet, gebeurt er verder niks. De lampjes gaan wel aan, maar er wordt geen beeld naar mijn externe scherm door gegeven. Iemand enig idee hoe ik dit kan forceren of instellen?
Met FN F5 werkt het in ieder geval niet op dit moment. Heb het vermoeden dat de laptop ergens blijft hangen, maar kan dus niet zien waar.

Iemand enig idee?
Misschien in het bios dat het ingesteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

Ik heb een MSN vraagje. Als ik een webcam sessie met iemand hou op m'n 1000HE, dan kan ik alleen kiezen uit een klein formaat webcam schermpje. De webcam op de 1000HE is 1,3Mpixel en zou een groter beeld aan moeten kunnen. Iemand die weet hoe ik dat kan oplossen?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

cdl schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:18:
Ik heb een MSN vraagje. Als ik een webcam sessie met iemand hou op m'n 1000HE, dan kan ik alleen kiezen uit een klein formaat webcam schermpje. De webcam op de 1000HE is 1,3Mpixel en zou een groter beeld aan moeten kunnen. Iemand die weet hoe ik dat kan oplossen?
Dat ligt as far as I know aan MSN. Je kan skype proberen, die heeft een hogere resolutie. Standaard is skype 320*240. Met een snelle PC is deze te hacken naar 640*480 maar meer dan 320*240 is niet aan te raden met deze processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:19

Zenyatta

Tsjakka!

cdl schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:16:

Als ik jou was, zou ik niet te zwaar hangen aan de speakertjes en de webcam. Ook aan het design zou ik niet te veel waarde hechten. Het zijn leuke features als ze goed zijn, dat wil zeggen, goede speakers en goede webcam evenals een mooie buitenkant van je computertje, maar comfort en accuduur zijn volgens mij veel belangrijker.

Volgens mij is de accuduur van de 1000HE verreweg het beste, dus ga daar eens verder op oriënteren. Je kan ook even proberen beide apparaten uit te testen in een winkel. Dan weet je een beetje waar je qua comfort aan toe bent. Het gewicht is dan eventueel pas van belang als je de hele tijd met je laptopje wil gaan lopen zeulen.

Qua hardware zijn alle apparaatjes wel ongeveer hetzelfde. Misschien dat je budget nog een rol speelt?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

Ik kan alleen uit 'klein' kiezen, niks anders. Dit is volgens mij 160x120px. Medium 320x240px moet toch wel lukken?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

Christijn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:40:
[...]

Als ik jou was, zou ik niet te zwaar hangen aan de speakertjes en de webcam. Ook aan het design zou ik niet te veel waarde hechten. Het zijn leuke features als ze goed zijn, dat wil zeggen, goede speakers en goede webcam evenals een mooie buitenkant van je computertje, maar comfort en accuduur zijn volgens mij veel belangrijker.

Volgens mij is de accuduur van de 1000HE verreweg het beste, dus ga daar eens verder op oriënteren. Je kan ook even proberen beide apparaten uit te testen in een winkel. Dan weet je een beetje waar je qua comfort aan toe bent. Het gewicht is dan eventueel pas van belang als je de hele tijd met je laptopje wil gaan lopen zeulen.

Qua hardware zijn alle apparaatjes wel ongeveer hetzelfde. Misschien dat je budget nog een rol speelt?
Ik heb inmiddels de 1000HE aangeschaft. Speakertjes zijn idd van ondergeschikt belang. Doorslag gaven de batterijduur, processorprestatie tov NC10 en goede webcam. Gewicht is 1,4kg tov 1,3kg van de NC10, weinig verschil dus.
Verder heb ik net een 2Gb module besteld. Nu met 1Gb draait ie ook lekker hoor. Photoshop CS draait tot nu toe goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door cdl op 18-06-2009 13:49 ]

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdl schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:44:
[...]

Ik heb inmiddels de 1000HE aangeschaft. Speakertjes zijn idd van ondergeschikt belang. Doorslag gaven de batterijduur, processorprestatie tov NC10 en goede webcam. Gewicht is 1,4kg tov 1,3kg van de NC10, weinig verschil dus.
Verder heb ik net een 2Gb module besteld. Nu met 1Gb draait ie ook lekker hoor. Photoshop CS draait tot nu toe goed :)
Hoe ervaar je deze in gebruik en mobiliteit tov de 900 ?

Het gaat me vooral om het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:03:
[...]

Hoe ervaar je deze in gebruik en mobiliteit tov de 900 ?

Het gaat me vooral om het toetsenbord.
Dit is de eerste keer dat ik een netbook heb, over de 900 kan ik dus niet oordelen. Maar het typen op de 1000HE gaat best prettig. Ik gebruik de laptop voornamelijk om te surfen maar ook om PHP scripts te schrijven. Het is natuurlijk allemaal wat compacter en sommige toetsen zijn i.c.m. een 'fn' toets. Maar het stoort wat mij betreft niet.
En qua mobiliteit is het nog goed te doen. Ik zie dat de 900 rond 1kg zit, de 1000HE is ongeveer 1,4kg. Scheelt heel weinig maar de accuduur van de 1000HE is fantastisch! Asus claimt 9,5uur maar opgeladen heb ik maximaal 8,5uur gezien, wat nog erg veel is.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
koendt schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:36:
@ Thombias
Ik zou er een usb muis aan vastknopen en de meest recente drivers van het touchpad downloaden en instaleren.
Gedaan, maar het enige wat er veranderd is dat in het icoon(rechts naast de klok) het kruisje veranderd in een verkeersbordachtig iets. Via configuratie-muis kan ik niet in of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Af en toe als ik de EeePC900HD opstart (met 2gb kingston module ipv originele module), start XP goed op. Log ik in met m'n wachtwoord, dan krijg ik 'scrambled' beeld. Alles door elkaar heen. Even de powerknop 4 sec. indrukken en opnieuw opstarten en niets aan de hand. Gebeurd eens in de zoveel tijd.. benieuwd wat dat kan zijn. Misschien toch iets met het geheugen.

Andere vraag; hebben jullie (eigenaren van een 900/901) ook elke keer als je de poweradapter in het stopcontact doet, dat er dan een flinke vonk + klap(je) (van de vonk) af komt? Vraag me af of dit eigenlijk wel goed kan zijn... zal in m'n omgeving ook eens navragen bij andere 900 eigenaren of ze hetzelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
JK schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:44:
Af en toe als ik de EeePC900HD opstart (met 2gb kingston module ipv originele module), start XP goed op. Log ik in met m'n wachtwoord, dan krijg ik 'scrambled' beeld. Alles door elkaar heen. Even de powerknop 4 sec. indrukken en opnieuw opstarten en niets aan de hand. Gebeurd eens in de zoveel tijd.. benieuwd wat dat kan zijn. Misschien toch iets met het geheugen.

Andere vraag; hebben jullie (eigenaren van een 900/901) ook elke keer als je de poweradapter in het stopcontact doet, dat er dan een flinke vonk + klap(je) (van de vonk) af komt? Vraag me af of dit eigenlijk wel goed kan zijn... zal in m'n omgeving ook eens navragen bij andere 900 eigenaren of ze hetzelfde ervaren.
Ja daar heb ik ook last van mijn eee900 komt uit taiwan (ebay). Ziet er wel kicke uit maar weet ook niet of het kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
En toen kwam de TEGRA.
Asus heeft ook al een demomodel Maar dan met de tegra in het touchpad
Ik moest t gewoon ff kwijt.

[ Voor 36% gewijzigd door verleemen op 19-06-2009 03:35 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Omdat ik mijn eee pc vandaag stuk hebben laten vallen (grote barst in het scherm) heb ik snel een nieuwe nodig. Ik kan echter nergens in nederland de 1000 vinden, want ik wil er toch wel heel graag eentje met solid state, ik zie wel gebeuren dat hij nog een keer valt en aangezien niet iedereen hier altijd goed backupt en soms die mogelijkheid er gewoon niet is, is het wel prettig om een solid state te hebben. Worden die hier uberhaupt nog geleverd of zal ik toch naar een harddisk versie moeten (of gaan die ook gewoon niet meer stuk als je ze laat vallen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:16
Ik heb zelf niet veel belangrijke data op de Asus 1000h.
Maar voor backup heb ik er altijd een 4Gbyte sdhc kaart inzitten, waar ik de bestanden in een truecrypt container backup. Voor meer data kan altijd nog een groter/meer sdhc kaartjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Quarin schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:47:
Omdat ik mijn eee pc vandaag stuk hebben laten vallen (grote barst in het scherm) heb ik snel een nieuwe nodig. Ik kan echter nergens in nederland de 1000 vinden, want ik wil er toch wel heel graag eentje met solid state, ik zie wel gebeuren dat hij nog een keer valt en aangezien niet iedereen hier altijd goed backupt en soms die mogelijkheid er gewoon niet is, is het wel prettig om een solid state te hebben. Worden die hier uberhaupt nog geleverd of zal ik toch naar een harddisk versie moeten (of gaan die ook gewoon niet meer stuk als je ze laat vallen?)
Het is eigenlijk de normale HD die veel geleverd wordt. Voordeel is dat die krengen goedkoper zijn en meer capaciteit brengen t.o.v. Solid State. Daar baalde ik ook wel van toen ik van de 900 naar de 1000H moest upgraden. Maar zorgt er ook wel weer voor dat ik voorzichtiger met de laptop omga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik heb vandaag de 1000HD gehaald.
Alleen heb problemen met het openen van websites.
Sommige doen het goed, maar anderen heeft hij problemen mee.
Denk aan hotmail...laat de plaatjes niet zien en als hij inlogd dan geeft hij aan dat hij de pagina niet kan laden. Adobe.com laat hij de layout niet goed zien...javascript error.
Erg vervelend.

Dacht misschien de installatie.
Dus even windows XP pro geinstalleerd helemaal schoon, drivers geinstalleerd.
Maar zelfde probleem.
Geen drivers geintsalleerd behalve wireless voor de verbinding.
Probleem blijft.

Java gedownload
IE gereset
IE settings laag gezet.

Maar niks heeft effect. Word er nu wel gek van. |:(

Iemand een idee wat het kan zijn.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weerz schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:53:
Ik heb vandaag de 1000HD gehaald.
Als je nu even zegt waar je ze kunt halen... dus blijkbaar zonder te betalen... lijkt me een flex plan :+

Videodrivers zijn up-to-date ?

Flash eens naar de laatste bios voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Al een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Ow die was ik vergeten...die heb ik ook geupdate de bios.
Video drivers zijn geen beter versie van.
Firefox geintsalleerd...zelfde probleem.

En waar ik hem heb gehaald.
Bij de laptopshop in rotterdam asus 1000hd. Why :?

[ Voor 10% gewijzigd door Weerz op 21-06-2009 22:02 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Kan je met een andere laptop wel vrolijk surfen op je draadloze netwerk? Misschien ligt het niet aan je laptop.

Probeer ook een pingtest vanuit cmd:
ping www.google.nl -t
ping www.hotmail.com -t

die dat een paar minuten en druk dan op Ctrl+C, geen packet-loss?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Hoi

Ik had al een 701 4G (ga ik later nog verkopen) maar sinds dit weekend heb ik er een 904HA erbij.
Nu had ik voor mijn 701 een crystal case en een kleine draagtas waar alles in paste.

Voor mijn 904HA zoek ik nog een aantal items waar ik graag jullie advies voor had (reageer dus aub alleen als je ervaring met een 904 hebt en niet met andere modellen).

Wat ik nog zoek voor de 904:
- Crystal case
- Een extra batterij die dezelfde maat heeft als het origineel van 5600mah (is de 8000mah net zo groot of groter?)
- Draagtas, liefst ze goed mogelijk passend waar de 904, de voeding en een mini muis bij in past. Het moet ook goede bescherming geven.
- Siliconen toetsenbord bescherming.

Ik stel jullie tips op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt kijken op DealExtreme, die hebben een heleboel EEE-merchandise. Ik heb dit tasje besteld, kost niets, mooi zwart en het bied genoeg ruimte voor m'n EEE 900 met een externe schijf, de nodige usb-sticks en m'n oordopjes.

Een crystal case en extra batterijen staan er ook, evenals siliconen bescherming voor je toetsenbord, maar dan zal je zelf even moeten kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:42:
Je kunt kijken op SPAM die hebben een heleboel EEE-merchandise. Ik heb dit tasje besteld, kost niets, mooi zwart en het bied genoeg ruimte voor m'n EEE 900 met een externe schijf, de nodige usb-sticks en m'n oordopjes.

Een crystal case en extra batterijen staan er ook, evenals siliconen bescherming voor je toetsenbord, maar dan zal je zelf even moeten kiezen ;)
Klinkt als SPAM
Heb je aandelen in dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Nadat ik de image had teruggezet(van de DVD) doet mijn toetsenbord het niet.
Ik blijf dus in het proces hangen waar ik een gebruikersaccount moet aanmaken.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Thombias schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:55:
[...]
Klinkt als SPAM
waarom is dat nou SPAM? DX is een heel erg bekende shop die meermalen op tweakers besproken en aangehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

Thombias schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:01:
Nadat ik de image had teruggezet(van de DVD) doet mijn toetsenbord het niet.
Ik blijf dus in het proces hangen waar ik een gebruikersaccount moet aanmaken.
Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor.
Kun je wel met je tobo in de bios komen? Het klinkt meer als een kapot tobo eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Thombias schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:55:
Klinkt als SPAM
Met M a r c o
M a r c o schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:09:
waarom is dat nou SPAM? DX is een heel erg bekende shop die meermalen op tweakers besproken en aangehaald wordt.
Tevens zijn de verzendkosten gratis, redelijk snelle levering, belachelijk veel producten en een hele lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:43:
[...]

Kun je wel met je tobo in de bios komen? Het klinkt meer als een kapot tobo eerlijk gezegd.
Toetsenbord werkt op miraculeuze wijze weer. Touchpad werkt nog niet. Dus maar een usbmuis eraan geplugd.

Misschien is het wel een heel simpel iets.
Ik probeer asus helpdesk wel ff te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Ik heb dat ook gehad, dat gedoe met het touchpad. Met name omdat de installatie van de updated driver / eLan software niet correct draaide. Ik heb alles wat met touchpad te maken had uninstalled, en daarna draaide de herinstallatie wel goed en werkt alles weer (Elantech driver 7.0.4.3). Misschien helpt dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Andere vraag; ik kreeg vandaag mijn geheugenupgrade binnen: Een OCZ 2M8002G voor mijn 1000H. Stop ik het erin, wordt er maar 1GB van herkend. Iemand iets dergelijks meegemaakt? Doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech met dit stripje? Het staat in het succesvoole upgrades lijstje in de topicstart, dus zou okee moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:40

Pubbert

random gestoord

Ik ben ook van plan een Asus EEE te bestellen voor mijn vriendin, ze wil hem voor haar nieuwe opleiding gaan gebruiken. Belangrijk is dus de accuduur, dat ze ondanks de kleine adapter, alsnog lekker lang op de accu kan werken.

Ik lees in flink wat reviews uiteenlopende accutijden, welke springt er nu eigenlijk een beetje tussenuit? De 1000's schijnen 9 uur te hebben? Ik geef wel de voorkeur aan een Atom 280 CPU, aangezien ik lees dat die toch wel iets beter presteert dan de 270 ondanks de 60mhz verschil.

Ik ben door de verschillende subvarianten van de 10005, 1000, 1008, 1002 een beetje de weg kwijt dus ik hoop dat iemand mij even kan informeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 22-06-2009 21:38 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Thund3r schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:37:
Ik ben door de verschillende subvarianten van de 10005, 1000, 1008, 1002 een beetje de weg kwijt dus ik hoop dat iemand mij even kan informeren :)
Op sites als Notebookjournal.de, Notebookcheck.com en Laptopmag.com kun je vele reviews vinden die al je vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Arjan P schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:09:
Andere vraag; ik kreeg vandaag mijn geheugenupgrade binnen: Een OCZ 2M8002G voor mijn 1000H. Stop ik het erin, wordt er maar 1GB van herkend. Iemand iets dergelijks meegemaakt? Doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech met dit stripje? Het staat in het succesvoole upgrades lijstje in de topicstart, dus zou okee moeten zijn.
Gewoon even in je bios kijken. Daar staat dan wel 2 Gb. Meestal geeft hij daarna wel 2 Gb aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
Ik ben ook van plan een Asus EEE te bestellen voor mijn vriendin, ze wil hem voor haar nieuwe opleiding gaan gebruiken. Belangrijk is dus de accuduur, dat ze ondanks de kleine adapter, alsnog lekker lang op de accu kan werken.

Ik lees in flink wat reviews uiteenlopende accutijden, welke springt er nu eigenlijk een beetje tussenuit? De 1000's schijnen 9 uur te hebben? Ik geef wel de voorkeur aan een Atom 280 CPU, aangezien ik lees dat die toch wel iets beter presteert dan de 270 ondanks de 60mhz verschil.

Ik vind op dit moment de 1000HE de meeste bang for buck:
De accuduur is prima, er zit een HD in van 160GB, 1 GB aan geheugen is voor niet al te zware programma's ook prima te doen. Verder zit er een Atom 280 in. Ik heb er zelf afgelopen maand ook 1 gekocht voor op de luie bank en hij bevalt ons echt prima.

Mijn vriendin gebruikt hem nog het meest en die is er ook erg goed over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Prutzer80 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:41:
[...]
Ik vind op dit moment de 1000HE de meeste bang for buck:
De 1000HE is een goed netbook maar nu komt de 1005HA er aan. Lichter, mooier en nog langere accuduur.
http://blog.laptopmag.com...n-with-asus-eee-pc-1005ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:52:
[...]

De 1000HE is een goed netbook maar nu komt de 1005HA er aan. Lichter, mooier en nog langere accuduur.
http://blog.laptopmag.com...n-with-asus-eee-pc-1005ha
Dit lijkt enorm op de Samsung... die overwoog ik namelijk tov de 1000 omdat deze lichter is en opzich ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:53:
[...]
Dit lijkt enorm op de Samsung...
Er zijn wel overeenkomsten maar ook verschillen. Samsung N110 loopt rond af terwijl de 1005 scherp afloopt: het zogenaamde 'sea shell' ontwerp, net als de 1008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:58:
[...]

Er zijn wel overeenkomsten maar ook verschillen. Samsung N110 loopt rond af terwijl de 1005 scherp afloopt: het zogenaamde 'sea shell' ontwerp, net als de 1008.
Ja dat klopt, maar overal gezien hebben ze toch echt een overeenkomst.

Ik zal eens kijken wat nu de optie gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Over anderhalve week naar Canada, heb de 1000H besteld, en een extra accu... dan kom ik de vliegreis wel door denk ik :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Om het nog verwarrender te maken kan je beter voor een 1000HV gaan ;) , dit is in feite een 1000HE met betere videokaart...
Kortom: alles wat die andere hebben + meer :Y .

Maar dan moet die wel een beetje snel naar NL komen want die wil ik wel hebben...
Ik vond de 1000HE het net niet waard om hem te verruilen voor mijn 1000H maar doordat de HV een betere videokaart heeft is het een hele goeie vervanger.

Iemand enig idee wanneer die nou komt :?...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Thombias schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:26:
[...]

Gewoon even in je bios kijken. Daar staat dan wel 2 Gb. Meestal geeft hij daarna wel 2 Gb aan.
Hey thanks, dat deed het 'em. Lastig in de BIOS te komen trouwens. Voor wie het nog niet weet: powerswitch aan tegelijk met ESC, vervolgens F2 kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Heeft het nu nog zin om een 1000HE te kopen of zit die 1005 er echt al aan te komen? Snap dat je dan altijd wel kan wachten, maar als die volgende week komt is het een beetje zonde. Komt die pas over 3 maanden dan wacht ik daar niet op zeg maar.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Asus en levertijden (of verwachte leverdata) zijn nou niet woorden die je vaak in één zin tegenkomt. Hou de verschillende webshops + pricewatchpagina's bij zou ik zeggen. Denk dat niemand hier echt iets zinnigs over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:48:
Heeft het nu nog zin om een 1000HE te kopen of zit die 1005 er echt al aan te komen? Snap dat je dan altijd wel kan wachten, maar als die volgende week komt is het een beetje zonde. Komt die pas over 3 maanden dan wacht ik daar niet op zeg maar.
Die 1005 heeft een nog betere accu schijnt en way beter design !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaXGS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-02 20:07
Heeft iemand al een 1008HA in z'n handen gehad? Ik vroeg me af of het wel een stevige behuizing heeft. Ik ben van plan om er een paar jaar mee te gaan backpacken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
crack_en_hack schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:43:
[...]

Ik vond de 1000HE het net niet waard om hem te verruilen voor mijn 1000HE .......
Zou ik ook niet doen, nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Touchpad doet het nog steeds niet. Mailtje van Asus Helpdesk gehad dat ik het moet aanzetten in de BIOS.
Goh, daar had ik nog niet gekeken als tweakert.(dus wel). Maar weer een antwoordt erop geschreven of ze nog een betere oplossing kunnen verzinnen.

Wel snelle reactie trouwens van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Operations schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:48:
Heeft het nu nog zin om een 1000HE te kopen of zit die 1005 er echt al aan te komen?
Azerty zegt 14 dagen

Edit: In duitsland hebben ze hem al en goedkoop ook: 299,-
http://www1.hardwareversa...aid=26768&agid=998&ref=13

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 24-06-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
SMulTiE schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:49:
[...]

Zou ik ook niet doen, nee :+
Oepsie, Ik bedoel natuurlijk als vervanger voor mijn 1000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaXGS schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:37:
Heeft iemand al een 1008HA in z'n handen gehad? Ik vroeg me af of het wel een stevige behuizing heeft. Ik ben van plan om er een paar jaar mee te gaan backpacken namelijk.
In dat geval zou ik een macbook kopen. Deed mijn zus ook en je hebt in iedere grote stad wel een applestore zitten. Dus als je dan een supportcontract afsluit ben je verzekerd van een werkende PC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:14:
[...]

In dat geval zou ik een macbook kopen. Deed mijn zus ook en je hebt in iedere grote stad wel een applestore zitten. Dus als je dan een supportcontract afsluit ben je verzekerd van een werkende PC :D
Macbooks zijn stukken duurder en zijn minder degelijk en gevoeliger voor stof en vocht. Dus voor backpacken zou ik wat degelijkers uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:43:
[...]

Macbooks zijn stukken duurder en zijn minder degelijk en gevoeliger voor stof en vocht. Dus voor backpacken zou ik wat degelijkers uitzoeken.
Dus jij zegt dat een EEE beter is dan een macbook ? :o

Sorry hoor, ik heb mensen hier mee maanden in de woestijn zien bivakeren en het resultaat was dat ze alleen wat extra krassen hadden :)

Als je uit ervaring praat zou ik zeggen je hebt een punt, maar dat heb je dus blijkbaar niet.

En een "betere" PC zonder servicepunt heb je ook niets aan aangezien je niet steeds op 1 plaats bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Macbooks hebben een harde schijf, als je een EEE uitzoekt met SSD/Flash of er zelf een SSD in zet kan ie nog tegen schokken, tevens is een EEE kleiner, goedkoper, kan je je Windows-progs er op draaien die je nu al hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:45:
[...]

Dus jij zegt dat een EEE beter is dan een macbook ? :o
Nee, foute conclusie. Beter lezen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:45:
[...]

Sorry hoor, ik heb mensen hier mee maanden in de woestijn zien bivakeren en het resultaat was dat ze alleen wat extra krassen hadden :)
Als je uit ervaring praat zou ik zeggen je hebt een punt, maar dat heb je dus blijkbaar niet.
Ik spreek uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Nee, foute conclusie. Beter lezen.

[...]

Ik spreek uit ervaring
JIj spreekt uit jouw ervaring, echter ken ik meerdere mensen die geen problemen hebben ondervonden.

Wat vind je een betere vergelijking, alleen jouw ervaring of die van meerderen naast elkaar ?

Tevens... SSD is leuk, maar voor je backpack verhaal nooit voldoende voor al je foto's !!

OK, externe hardeschijf mee, ik zou die schijf juist als backup willen gebruiken en niet als main storage !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
De reactie snelheid van de Helpdesk is echt supersnel bij Asus. Gisteravond een mailtje gestuurd nu al een reactie.
Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:28:
De reactie snelheid van de Helpdesk is echt supersnel bij Asus. Gisteravond een mailtje gestuurd nu al een reactie.
Klasse!
Wow, en hoe los je dat op in een land waar je hem niet gekocht hebt met je rugzak op je rug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

996

De 1005 is inderdaad een interessante variant. De looks van de 1008 gecombineerd met het makkelijk ugraden van hegeugen en harde schijf van de 1000HE. Ik verwacht dat de 1005 eind deze week voorradig is bij diverse webinkels. Maar dat baseer ik alleen op de indicatie van deze webwinkel. Helaas geeft een andere webwinkel aan 15 juli pas een levering te verwachten.

Zelf twijfel ik nog om misschien op de 1000HV te wachten. Maar goed zo kun je altijd wel blijven wachten...

[ Voor 15% gewijzigd door 996 op 24-06-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:56:
[...]

Wow, en hoe los je dat op in een land waar je hem niet gekocht hebt met je rugzak op je rug ?
Wat wil je nou? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je iemand die op reis gaat en om advies vraagt eerlijk advies geeft aan de hand van voordelen en nadelen en niet een of andere... "ik heb nu een EEEpc advies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

996 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:00:

Zelf twijfel ik nog om misschien op de 1000HV te wachten. Maar goed zo kun je altijd wel blijven wachten...
Wat is het voordeel van de HV tov de 1005 dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Philflow schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:14:
[...]

Azerty zegt 14 dagen

Edit: In duitsland hebben ze hem al en goedkoop ook: 299,-
http://www1.hardwareversa...aid=26768&agid=998&ref=13
Dat is zeker goedkoop. De verzendkosten naar NL zijn € 17,50, dus dat valt ook wel mee. Alleen ga ik ervan uit dat het een Duitse toetsenbordindeling heeft en daardoor niet aantrekkelijk voor de meesten hier.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

996

Het is ook de versie zonder bluetooth volgens mij.
Deze is met blauwtand en dan ook wat duurder. Ook N280 ipv 270.

[ Voor 62% gewijzigd door 996 op 24-06-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:08:
[...]

Dat je iemand die op reis gaat en om advies vraagt eerlijk advies geeft aan de hand van voordelen en nadelen en niet een of andere... "ik heb nu een EEEpc advies".
Heb ik het over een Eeepc gehad???? 8)7
Je leest echt slecht! Ik zeg alleen dat hij beter wat anders kan kiezen dan een macbook naar mijn mening. Niks Eeepc advies! Wat mij betreft neemt hij een Samsung of zo iets of misschien toch een macbook. Dat is zijn keuze.

Waarom moeten we dit bediscuseren? Je reacties slaan echt nergens op. :O

Laten we deze discussie asseblief afsluiten want het leidt nergens toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:28:
[...]

Heb ik het over een Eeepc gehad???? 8)7
Je leest echt slecht! Ik zeg alleen dat hij beter wat anders kan kiezen dan een macbook naar mijn mening. Niks Eeepc advies! Wat mij betreft neemt hij een Samsung of zo iets of misschien toch een macbook. Dat is zijn keuze.

Waarom moeten we dit bediscuseren? Je reacties slaan echt nergens op. :O

Laten we deze discussie asseblief afsluiten want het leidt nergens toe.
Ik kan er alleen over zeggen dat iemand in dit topci naar een EEE informeert, ik een macbook aanraad in plaats van een EEE. Jij geeft zelf aan dat je de macbook afkeurt wat in dit topic leidt tot het feit dat je een EEE wel goed zal vinden.

Hence... wat doe je anders in dit topic ;)

Ik ben wel klaar verder met je eigenwijze opmerkingen om ASUS de hemel in te prijzen zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:44:
[...]

Ik kan er alleen over zeggen dat iemand in dit topci naar een EEE informeert, ik een macbook aanraad in plaats van een EEE. Jij geeft zelf aan dat je de macbook afkeurt wat in dit topic leidt tot het feit dat je een EEE wel goed zal vinden.

Hence... wat doe je anders in dit topic ;)

Ik ben wel klaar verder met je eigenwijze opmerkingen om ASUS de hemel in te prijzen zeg maar.
Wordt eens volwassen. Ik ben klaar met deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:10:
[...]

Wat is het voordeel van de HV tov de 1005 dan ?
De HV heeft een apparte (geen onboard) 256MB ATI videokaart.
Thombias schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:28:
Klasse!
Waar mail je dan naartoe want ik heb de laatse maanden een 4 tal mails gestuurd en maar bij 1 kreeg ik reaktie...
Zelf toen ik ze 2x opbelde kreeg ik bij 1 keer één of andre duffe idioot aan de foon die niet eens wist wat ze zelf verkopen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:44:
[...]
Ja want Asus zit al in de hemel want het is een top-merk met top producten ;), alleen het bedrijf zelf is een beetje moeilijk bereikbaar :z

[ Voor 62% gewijzigd door crack_en_hack op 24-06-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:07:
[...]

Je "zou" hem dus kunnen vervangen ? Lijkt me opzich niet nodig.

De 1005 heeft een beter design wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wat een "discussie" zeg. Als je een eerlijk en objectief advies wilt hebben over een Asus en Mac, kun je beter een aparte topic maken. In dit soort topics zul je natuurlijk veel pro-Asus opmerkingen horen. In de Apple-fora zul je weer veel pro-Apple opmerkingen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
crack_en_hack schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:07:
[...]

[...]

Waar mail je dan naartoe want ik heb de laatse maanden een 4 tal mails gestuurd en maar bij 1 kreeg ik reaktie...
Zelf toen ik ze 2x opbelde kreeg ik bij 1 keer één of andre duffe idioot aan de foon die niet eens wist wat ze zelf verkopen.
Via de site asus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pinobigbird schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:13:
[...]
Dat is zeker goedkoop. De verzendkosten naar NL zijn € 17,50, dus dat valt ook wel mee. Alleen ga ik ervan uit dat het een Duitse toetsenbordindeling heeft en daardoor niet aantrekkelijk voor de meesten hier.
Klopt maar ik verwacht dat de duitse prijzen een indicatie kunnen zijn voor nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:48:
Wat een "discussie" zeg. Als je een eerlijk en objectief advies wilt hebben over een Asus en Mac, kun je beter een aparte topic maken. In dit soort topics zul je natuurlijk veel pro-Asus opmerkingen horen. In de Apple-fora zul je weer veel pro-Apple opmerkingen horen.
Ach, de kwaliteit van Apple en Asus loopt niet veel uiteen. Mijn MacBook had 3 gebreken die gerepareerd moesten worden in 2 jaar (webcam, behuizing, batterij) en mijn EEE had er al één in 6 maanden (lekkende batterij op de Asus 900) :) . Beiden verkocht.
Ben nu in het bezit van een Samsung NC10 en NC20 die probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tismij schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 07:53:
of je kijkt gewoon in de pricewatch :)
Het verschil is natuurlijk dat ie in Duitsland al op voorraad is, terwijl geen enkele Nederlandse webshop hem heeft. In Duitsland zijn de laptops niet duurder dan in Nederland. Dus die prijs van 299,- kan wel degelijk een indicatie zijn voor hoe de prijzen over een maand zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 25-06-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:04:
[...]

Ach, de kwaliteit van Apple en Asus loopt niet veel uiteen. Mijn MacBook had 3 gebreken die gerepareerd moesten worden in 2 jaar (webcam, behuizing, batterij) en mijn EEE had er al één in 6 maanden (lekkende batterij op de Asus 900) :) . Beiden verkocht.
Ben nu in het bezit van een Samsung NC10 en NC20 die probleemloos werken.
Ik heb destijds ook gekeken naar de Samsung NC10 mijn keuze is toen op Asus gevallen ivm. het makkelijke upgraden volgens een aantal gebruikers. Hoe is dat in jouw geval? Is de NC10 makkelijk te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een EEE 1000HE te kopen, maar een paar vraagjes met betrekking tot het geheugen.

- Is er verschil merkbaar tussen 1gb en 2gb intern RAM?
- Zo ja, hoe kom ik er achter wat compatibel is met de EEE 1000HE (ik vond deze: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-025762), stom ik had de OP moeten lezen, mijn oog is gevallen op deze:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-041737

en

- Wordt er een sleeve/beschermingstas bijgeleverd?

Alvast bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 18:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic