[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 97.496 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:46:
- Is er verschil merkbaar tussen 1gb en 2gb intern RAM?
- Wordt er een sleeve/beschermingstas bijgeleverd?
- Ja, afhankelijk van wat je doet maar als je meerder applicaties draait is hij duidelijk sneller.
- Ja er zit een sleeve ( zacht foam ) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Zijn er hier trouwens tweakers die hun EEE PC op een 24" 16:9 scherm aan de praat gekregen hebben in de native resolutie, en dan doel ik met name op de 900 (Celeron M) gebruikers. Ik heb namelijk een 24" full HD 16:9 scherm op de kop weten te tikken.

M'n 22" 16:10 scherm werkte niet, ook niet na drivermods en het gebruik van Powerstrip. Het schijnt zo te zijn dat met een oude (nergens meer te downloaden) bios-versie (8804) tov de meest recente (1006) wel alle resoluties gebruikt kunnen worden.

Misschien Windows 7 eens proberen op m'n EEE en kijken of de boel dan wel werkt....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:43:
Zijn er hier trouwens tweakers die hun EEE PC op een 24" 16:9 scherm aan de praat gekregen hebben in de native resolutie, en dan doel ik met name op de 900 (Celeron M) gebruikers. Ik heb namelijk een 24" full HD 16:9 scherm op de kop weten te tikken.

M'n 22" 16:10 scherm werkte niet, ook niet na drivermods en het gebruik van Powerstrip. Het schijnt zo te zijn dat met een oude (nergens meer te downloaden) bios-versie (8804) tov de meest recente (1006) wel alle resoluties gebruikt kunnen worden.
Ik heb ook een eee 900 HD en het is mij ook niet gelukt om onder windows XP de 1366x768 resolutie aan de praat te krijgen, ik gebruik nu maar 1024x768. Onder Ubuntu netbook remix lukte het wel maar ubuntu werkt te langzaam om een HD film full screen te kunnen draaien. Bovendien is Ubuntu niet bepaald foutloos. Ik hoop dat asus nog 'ns een goede driver uit gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Het is puur voor HDTV-rips en films (480p max) dus eens die netbook remix vanaf een usb-stickje proberen en kijken of het daarmee wil zou ook nog te proberen zijn.

Moeten natuurlijk wel alle video-bestanden afgespeeld worden :P

Ik zal nog eens op zoek gaan naar die oudere bios-versie en anders komt er een mooi Nvidia ION-systeempje voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Zijn er hier mensen die problemen hebben ondervonden met de batterij van de eeepc?

De accu van mijn 901 wil namelijk niet verder laden dan zo'n 86% (blijft onbeperkt doorladen) en soms valt het netbook spontaan uit
(komt niet door beweging, heb ik al gecheckt, fijn die SSD :) )

Mijn idee is dat er één cel van de accu kapot is en maar 5 cellen kan laden.
Ik heb al calibratie uitgevoerd, de wear level van de batterij is 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Hmm, ziet er interessant uit, deze Eee PC 1101HA (Seashell) die ik op de Global Asus site aantref!
Inclusief 11.6" Widescreen display met 1366 x 768 en 11 hours battery life :P

Hier overigens een hands-on video op Youtube van de alom bekende (Duitse) Sascha.

[ Voor 22% gewijzigd door mathijsv op 28-06-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
mathijsv schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:23:
Hmm, ziet er interessant uit, deze Eee PC 1101HA (Seashell) die ik op de Global Asus site aantref!

Hier overigens een hands-on video op Youtube van de alom bekende (Duitse) Sascha.
Ziet er erg tof uit, Vooral de resolutie + batterij duur. Alleen waarom moeten ze er nu weer een Glossy scherm in stoppen :'( . Komen ze eindelijk met Goeie specs, pracht resolutie, licht gewicht, stoppen ze er glossy in |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
mathijsv schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:23:

Ja, las er ook al wat over!
Maar let wel even goed op, de CPU is een Z versie, deze is dus zlfs slomer dan de N versie.
Ik bedoel dus de N270/280's zijn sneller dan de Z 520/30.
Enige voordeel van de Z is dat hij Intel VT heeft (alleen handig als je iets als VMware wil draaien lijkt me)

Video is dit keer wel DirectX 10 (GMA500)
Maar, ookal werk ik nu al een jaar op Vista, ik zie de voordelen nog steeds niet voor die chip.

Kijk, zodra Asus met ION komt en een snellere cpu of dual core Atom dan hebben ze er aan mij een verkocht.

Dus wat heb je aan een HD scherm van de 110x versie als de CPU dat niet trekt en de N versie het wel trekt.

Maar goed, iemand die geen EeePC heeft zou misschien toch die willen kopen omdat de prijs volgens mij wel laag is en je toch wel volledig DirectX 10 hebt.

Asus had de Atom N er in moeten laten, of een betere Z versie, maar denk om kosten te drukken dat ze dit niet hebben gedaan.

Verder wel erg mooi design weer :)

Edit: Zag de youtube video, maar zodra ik een glossy scherm zie hmzz, jammer dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:19

Zenyatta

Tsjakka!

Het design is inderdaad erg goed. Ik ben benieuwd wat de prijs zal zijn. Ongetwijfeld erg hoog. Maar misschien dat ik mijn trouwe, driekwart jaar oude 1000H vervang voor deze. Een glossy scherm is daarentegen wat mij betreft wel een nadeel...

Overigens staat er bij Asus op de site dat er XP op staat. Ik dacht dat dat alleen mocht als er een scherm van maximaal 10 inch met slechts beperkte resolutie in zit. Iemand die daar meer van weet?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Fonk schreef op maandag 29 juni 2009 @ 04:55:
[...]
Ik bedoel dus de N270/280's zijn sneller dan de Z 520/30.
Dat dacht ik eerst ook maar dat blijkt niet zo te zijn. Z530 presteert identiek aan N270.

N270 (Samsung NC10)
Povray 3.6 (CPU) Sekunden 5.693,00

Z530 (MSI Wind U115)
Povray 3.6 (CPU) Sekunden 5.582,00

Wel is GMA950 sneller dan GMA500. Maar GMA 500 ondersteunt weer hardware matige H264 decoding. Een Z520 met GMA500 kan zelfs 1080p afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik kon vanacht niet slapen, dus ik heb eindelijk maar es een paar game emu's op video gezet.
MAME neo geo ( met capcoms Marvel superherous VS streetfigter en Starwars vector 1983
en de nintendo 64 emu project64 met Ridge racer. en ook nog ff Virtua fighter 2 pc versie.
heb je wat te kijken. Project 64 werkt over t algemeen vloeiend, maar net bij zon complex en snel spel als ridge racer wil t geluid wel es stotteren, maar dat merk je niet in de frame rate (800x600) daar komt de atom toch net 10% te kort. Een dual core zou daar geen probleem mee hebben. MAME loopt vlekkeloos.

Filmpje

[ Voor 66% gewijzigd door verleemen op 30-06-2009 04:22 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik was aan het rond neuzen en kwam dit aparaat tegen.

http://www.hetmag.nl/nieuws/gadgets/1651-archos-9

Nu heb ik geen intresse in het aparaat maar meer in de win7 versie.

Ik denk dat dit een goede uitgeklede versie is van windows voor een eee900

Of heb ik het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij een onverwachte regenbui vielen er een paar druppels op onze Eee 901. Heel weinig, maar toch genoeg om een aantal toetsen uit te schakelen.

onder andere doet F4 het niet meer, in combinatie met de Fn toets stuurt die de britghtness omhoog. Nu kwam ik daar pas achter toen ik de brightness helemaal naar beneden had gedraaid. Ergo, ik heb een zwart scherm! Door een externe monitor aan te sluiten kan ik de netbook gewoon bedienen maar het eigen scherm krijg ik niet aan de praat.

Is er een software functie, in config. scherm of bios om de brightness/helderheid omhoog te schuiven? of kan at echt alleen maar met die combinatie van
Fn en F4???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:14:
Is er een software functie, in config. scherm of bios om de brightness/helderheid omhoog te schuiven? of kan at echt alleen maar met die combinatie van
Fn en F4???
Met EEEctl kun je de sterkte van de backlight regelen.
http://cpp.in/dev/eeectl/
Maar dat is misschien niet wat je zoekt...

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 30-06-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:17:
[...]
Met EEEctl kun je de sterkte van de backlight regelen.
http://cpp.in/dev/eeectl/
Maar dat is misschien niet wat je zoekt...

het is niet wat ik zoek, maar het zou een work around kunnen zijn. Alleen is het ofwel voor linux of het moet nog door een compiler heen, beide zijn niet mogelijk....

yo Philflow dat was te snel gereageerd, dit heeft wel degelijk geholpen, dus thx!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ik heb eindelijk beslist.
Ik heb mijn 1 jaar oude Aspire one voor 225€ verkocht.

Ik heb nu een witte Asus ee1101 besteld voor 380€ bij Trendycomputers.nl.
Ik heb er maar meteen ook een geheugenreepje van 2Gb bijgenomen.

Let er wel op dat er 2 versies zijn.
1 met een 6cell batterij van 48Wh en een 6 cell van 63Wh.

Vanaf 7julie zijn ze leverbaar dus ik moet nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De nieuwe Eee's lijken lekker goedkoop te worden:
Der Asus Eee PC 1005HA-M ist mit einer Atom N270 CPU der älteren Generation bestückt, verfügt ebenfalls über WLAN 802.11n, hat allerdings kein Bluetooth integriert. Der Akku - ebenfalls eine 6-zellige Lithium-Ionen-Batterie mit 4400 mAh - ist auf eine kürzere Laufzeit von bis zu 8,5 Stunden ausgelegt. Preis: 299 Euro UVP
http://www.notebookcheck....ag.54+M511841794b4.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 21:41
Philflow schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:17:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar dat blijkt niet zo te zijn. Z530 presteert identiek aan N270.

N270 (Samsung NC10)

Z530 (MSI Wind U115)

Wel is GMA950 sneller dan GMA500. Maar GMA 500 ondersteunt weer hardware matige H264 decoding. Een Z520 met GMA500 kan zelfs 1080p afspelen.
Hmm, wat moet ik denken van de volgende tabel, waarin ook de Acer Aspire One 751 met Atom Z520-processor is opgenomen. Die biedt hier nogal tegenvallende resultaten.. Zijn die ook te verwachten met de nieuwe Asus Eee 1101HA, of zie ik een configuratieverschil over het hoofd :s
Heb je trouwens een bron van je benchmarks?

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/risultati-benchmark-atom-netbook.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mathijsv schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:09:
[...]
Hmm, wat moet ik denken van de volgende tabel, waarin ook de Acer Aspire One 751 met Atom Z520-processor is opgenomen. Die biedt hier nogal tegenvallende resultaten..
De Z520 in de Acer 751 is gedownclocked naar 1.24GHz. Die zal dus flink langzamer zijn dan een 1.6 Atom (Z530/N270). Bron: productreview: Acer Aspire One D751h-Bk Zwart review door Philflow (Verder is de hard drive speed gecapped)
Zijn die ook te verwachten met de nieuwe Asus Eee 1101HA, of zie ik een configuratieverschil over het hoofd :s
Ik denk dat die bij Asus op 1.33GHz draait. Op zich surft de Acer 751 ook prima hoor. En 1080p H264 afspelen gaat veel beter dan met N270/GMA950.
Heb je trouwens een bron van je benchmarks?
Excuses. Notebookjournal.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inhoudelijk kletsen over de EEE PC? Tja, eh, nog even niet. Er ligt er eentje thuis, maar die is roze en dus volledig het domein van mijn vrouw..... Nu heeft vrouwlief bedacht dat het ding mee moet op vakantie, (gelukkig heeft ze een sleeve voor dat ding en die is zwart :Y , anders had dat ding echt niet in de auto gemogen.... :')

Verder is mijn vrouw best lief hoor.

Goed, tot zo ver de inleiding. Volgende vraag: (Jullie willen vast weten welk type het is... geen idee. Ik heb het ding een keer voor haar gekocht en daarna heb ik er niets meer mee te maken.)

Ik was dus op zoek naar een autolader voor dat geval, dus opladen aan de sigaretten aansteker. In mijn auto zitten er drie, dus naast de telefoon en de tomtom kan ook de laptop wel opgeladen worden.
Echter nu zit ik te zoeken en kom ik allemaal verschillende types tegen (met nogal verschillende prijzen en nogal verschillende beschikbaarheden.)
Deze vond ik wel leuk: pricewatch: Adapt Car Charger voor Asus Eee PC 900
Prijs is oke, levertijd is oke. Maar tja, ehh, past die zo maar op iedere EEE PC of hebben die dingen allemaal weer een andere adapter net zo als de gemiddelde telefoon van bijvoorbeeld Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Die doet het niet op een roze eee pc, want hij is tenslotte zwart. Behalve als je een zwart-roze auto hebt...

(Als je niet weet wat voor type je vrouw's eee is, dan kun je ook niet vaststellen of deze lader al dan niet werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ik heb gisteren de 1000HE gekocht... Tot nu toe wel erg tevreden over! De speakertjes gaan standaard niet heel erg hard, maar na wat spelen met de equalizer komt er toch wel aardig wat geluid uit!

Qua batterijduur heb ik nog niet veel kunnen testen, maar de gespecificeerde 9,5 is uiteraard niet te halen lijkt mij ;)

Wat mij voor de rest op viel is dat het beeld ietwat flikkert als de ik de brightness van het scherm wat lager heb staan... Is dit normaal? Dit is mijn eerste netbook dus ik heb hier geen ervaring mee.... Vraag mij dus af of dit vaker voor komt bij lage brightness/energiezuinige instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar draait jou eeepc op linux of windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Om even terug te komen op m'n 'kan ik een 24" van beeld voorzien'-probleem: het is mogelijk om een 24" (1920*1080) van beeld te voorzien met een EEE PC 900, dan wel niet in de native resolutie, maar wel met de juiste aspectratio (16:9).

Met Fn+F6 naar "CRT Only" geeft een melding dat de native resolutie van 1080p niet ondersteund wordt, als je op OK klikt springt je CRT aan met 1024*600, even in je beeldscherm eigenschappen de boel op 1600*900 zetten en films en series kijken prima weg *O* Dan wel niet in de native resolutie maar wel in de native aspectratio :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wiethoofd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:26:
Met Fn+F6 naar "CRT Only" geeft een melding dat de native resolutie van 1080p niet ondersteund wordt,
Misschien kan Powerstrip het wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Als je de post met m'n 'probleem' had doorgelezen had je kunnen lezen dat met PowerStrip ook de ondersteuning voor 1680*1050 al niet wou, en aangezien ik nu wel de native aspectratio heb klaag ik niet want niets wordt vervormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freshnezz,

het probleem van jou met dat flikkeren van jou display is waarschijnlijk een driver probleem probeer eens de drivers van jou vga even opnieuw te installeren.

en even op jou vraag over jou battery duur de battery gaat wel aardig lang mee als je bepaalde dingen in jou bios uitschakeld.
hoe meer dingen je uitschakeld in de bios hoe minder stroom hij verbruikt.
probeer dat maar eens, misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:01:
@Freshnezz,

het probleem van jou met dat flikkeren van jou display is waarschijnlijk een driver probleem probeer eens de drivers van jou vga even opnieuw te installeren.

en even op jou vraag over jou battery duur de battery gaat wel aardig lang mee als je bepaalde dingen in jou bios uitschakeld.
hoe meer dingen je uitschakeld in de bios hoe minder stroom hij verbruikt.
probeer dat maar eens, misschien heb je er wat aan.
Ok thanks, ik ga het wel proberen met andere drivers. Sowieso flikkert hij alleen bij lage brightness en als ie aan de adapter hangt komt het (bijna) niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
*knip* Zie te topicwaarschuwing

[ Voor 94% gewijzigd door GENETX op 03-07-2009 15:53 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

cdl schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:16:
Ik hoop dat mijn volgende vraag toegstaan is hier.

Ik zit te twijfelen tussen 1000HE en de Samsung NC10. Ik probeer een beetje beeld te vormen van alle plussen en minnen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ik zo lees is het geluid van de NC10 niet echt heel goed, de NC10 is dan wel iets lichter (scheelt maar 100gram volgens mij) en het design van de NC10 vind ik persoonlijk iets mooier. Aan de andere kant hoor ik veel positieve geluiden over de accuduur, de processor en webcam van de 1000HE.
Hoe zijn de boxjes van de 1000HE? Als jullie zouden moeten kiezen tussen 1000HE en NC10, welke zou het worden en waarom?
Je vraag is ook die van mij, maar ik ben aan het kijken naar de Samsung NC10 en de Asus EEE PC 1005HA-H.
Na de nodige reviews gelezen te hebben neig ik naar de Asus.
Ik weet dat de Asus EEE PC 1005HA-H nog niet leverbaar is, dus ik ga af op de geschiedenis van zijn voorgangers v.w.b. de betrouwbaarheid en dergelijke.
Het plan is er 2 aan te schaffen, 1 voor mijzelf en 1 voor mijn zoon (15jaar en net over naar de 4de HAVO).
Mijn eigen laptop gaat de verkoop in, die van mijn zoon is kapot.

Mocht iemand een review weten over de Asus EEE PC 1005HA-H dan graag, via Google vindt ik alleen aankondigingen van deze Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:00:
[...]
Je vraag is ook die van mij, maar ik ben aan het kijken naar de Samsung NC10 en de Asus EEE PC 1005HA-H.
Na de nodige reviews gelezen te hebben neig ik naar de Asus.
Mijn mening: scherm van de NC10 is mat en veel beter voor buiten gebruik. Als de 1005 hetzelfde scherm als de 1008 gebruikt is het contrast ook slechter dan van NC10. Voordeel van Asus is met name de accu duur.
Asus is overgestapt op glimmende en lagere kwaliteit schermen en dat is zeer spijtig imo.
Mocht iemand een review weten over de Asus EEE PC 1005HA-H dan graag, via Google vindt ik alleen aankondigingen van deze Asus.
Google.com Asus 1005HA review levert dit op:
http://www.google.com/sea...05HA+review&aq=f&oq=&aqi=
Mijn voorkeuren: Laptopmag en Notebookreview

Het scherm van de 1008 is gemeten door Notebookjournal.de

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 02-07-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:27:
[...]

Mijn mening: scherm van de NC10 is mat en veel beter voor buiten gebruik. Als de 1005 hetzelfde scherm als de 1008 gebruikt is het contrast ook slechter dan van NC10. Voordeel van Asus is met name de accu duur.
Asus is overgestapt op glimmende en lagere kwaliteit schermen en dat is zeer spijtig imo.

[...]

Google.com Asus 1005HA review levert dit op:
http://www.google.com/sea...05HA+review&aq=f&oq=&aqi=
Mijn voorkeuren: Laptopmag en Notebookreview

Het scherm van de 1008 is gemeten door Notebookjournal.de
Bedankt voor je reactie en de linkjes.
Ik heb op zowel Laptopmag als Notebookreview de reviews gelezen en die zijn gelukkig positief.

Over het scherm kan ik weinig vinden, ook niet in de review van de 1008 op Notebookjournal.de
Moet wel vermelden dat mijn Duits nicht so gut ist ;)

Misschien dat anderen hier die reeds met zo'n scherm werken hierover iets kunnen roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:57:
[...]
Over het scherm kan ik weinig vinden, ook niet in de review van de 1008 op Notebookjournal.de
Moet wel vermelden dat mijn Duits nicht so gut ist ;)
Asus 1008 krijgt 1.5 van de 5 sterren. Samsung NC10 krijgt 3.5 sterren. Asus 1000HE ook 3.5

Asus 1008:
durchschnittl. Luminanz cd/m² 136,00 (hoog is feller)
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,70 (laag is zwarter)
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 1,00
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 142,00 (hoog is hoger contrast)
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 143,00

Samsung NC10:
durchschnittl. Luminanz cd/m² 192,00
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,22
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,52
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 454,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 365,00

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 02-07-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:09:
[...]

Asus 1008 krijgt 1.5 van de 5 sterren. Samsung NC10 krijgt 3.5 sterren. Asus 1000HE ook 3.5

Asus 1008:
durchschnittl. Luminanz cd/m² 136,00 (hoog is feller)
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,70 (laag is zwarter)
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 1,00
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 142,00 (hoog is hoger contrast)
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 143,00

Samsung NC10:
durchschnittl. Luminanz cd/m² 192,00
Schwarzwert bei 100 cd/m2 cd/m² 0,22
Schwarzwert bei maximaler Helligkeit cd/m² 0,52
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 454,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 365,00
Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:00:
[...]
ik ben aan het kijken naar de Samsung NC10 en de Asus EEE PC 1005HA-H.
interessante link: http://www.hardware.info/...mdnZ2pxZGWa/ASUS_1005HA/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

hoe goed is de 1000HE buiten te gebruiken, iemand daar ervaring mee ?

Twijfel nog tussen de 1000HE en de Samsung NC10, bijna alleen omdat de NC wel buiten te gebruiken is voor de rest lijkt de 1000HE me een betere keuze voor mij.
(Ik wil een netbook hebben voor gebruik op de camping)

Mischien moet ik uiteindelijk toch geduld hebben en hopen dat de MSI U110 op tijd uitkomt en niet te duur is, dat zou de meester in buitenwerken moeten zijn.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
tismij schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:05:
hoe goed is de 1000HE buiten te gebruiken, iemand daar ervaring mee ?

Twijfel nog tussen de 1000HE en de Samsung NC10, bijna alleen omdat de NC wel buiten te gebruiken is voor de rest lijkt de 1000HE me een betere keuze voor mij.
(Ik wil een netbook hebben voor gebruik op de camping)

Mischien moet ik uiteindelijk toch geduld hebben en hopen dat de MSI U110 op tijd uitkomt en niet te duur is, dat zou de meester in buitenwerken moeten zijn.
Hoe bedoel je buiten gebruiken? De 1000HE heeft in ieder geval geen glossy scherm dus dat maakt hem erg makkelijk om te gebruiken buiten. Ik zit met dat apparaatje vaak zat op mijn balkonnetje te surfen.

Het is natuurlijk kansloos om met dat ding in de zon te gaan zitten maar dat geld voor alle flaptops/netbooks natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

als ik maar op een zonnige dag een stukje schaduw op kan zoeken en gewoon surfen/emailen.
Kun je ook op je balkon nog iets zien als het een zonnige dag is ?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Prutzer80 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:26:
[...]
Het is natuurlijk kansloos om met dat ding in de zon te gaan zitten maar dat geld voor alle flaptops/netbooks natuurlijk.
Met een Samsung NC10 kan ik toch behoorlijk goed in de zon werken. Met laptops met een nog fellere display is het zelfs zeer comfortabel in de zon werken.

Wellicht dat de Eeectl tool de 1000HE een hoop kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit met m'n 1000HE ook prima in de volle zon te werken. Tis niet ideaal maar wel te doen.. Die hele unit wordt dan alleen zo heet :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Omdat ik naar het strand ging en wat te lezen wilde hebben keek ik bij onze lokale boekenboer/super de boer en zag de PCM van deze maand met daarin: Netbooks* - 19 nieuwste modellen getest (pag 20).
Mooi leesvoer voor op het strand dacht ik ;)

Na dit gelezen te hebben en de diverse reviews - testen op notebookjournal.de wordt het de Asus Eee Pc 1000HE.
Heb heel sterk getwijfeld over de Samsung NC20, nog een beetje, maar ik ga toch voor langdurig kunnen werken boven snelheid.

Daarnaast kan ik de Asus krijgen voor € 319,-, dat lijkt me ook niet gek t.o.v. de Samsung voor € 444,-

[ Voor 23% gewijzigd door i2Paq op 03-07-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Die prijs van 319 is dat ex BTW.
Ik zie overal de prijzen namelijk rond de 350 euro voor de 1000he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:28:
Daarnaast kan ik de Asus krijgen voor € 319,-, dat lijkt me ook niet gek t.o.v. de Samsung voor € 444,-
Ik weet niet of je het weet maar je vergelijkt een 10" Asus met een 12" Samsung. De Samsung NC10 kost 362,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

strietboy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:22:
Die prijs van 319 is dat ex BTW.
Ik zie overal de prijzen namelijk rond de 350 euro voor de 1000he
Jij weet mijn prijs niet, deze hoeft niet per se de meest gangbare te zijn ;)
Philflow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet of je het weet maar je vergelijkt een 10" Asus met een 12" Samsung. De Samsung NC10 kost 362,-
Ik keek naar de NC20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja dat zag ik. Daarom zei ik "je vergelijkt een 10" Asus met een 12" Samsung." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:41:
[...]

Ja dat zag ik. Daarom zei ik "je vergelijkt een 10" Asus met een 12" Samsung." :)
Aha, maar dat iets grotere scherm was bijzaak, ik kijk/keek voornamelijk naar de prestaties.
Was leuk geweest, die NC20, maar toch maar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
tismij schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:29:
als ik maar op een zonnige dag een stukje schaduw op kan zoeken en gewoon surfen/emailen.
Kun je ook op je balkon nog iets zien als het een zonnige dag is ?
Als ik de backlight lekker fel zet dan zie ik het best wel goed, ik heb alleen een zwarte 1000HE en die wordt aardig heet omdat ie zwart is. Je kan dus beter een witte nemen als je je handen niet wilt branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Weet iemand al of Eeectl ook werkt met de nieuwe modellen: 1005, 1008, 1101?

Edit: Ja het blijkt te werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 08-07-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik heb sinds vorige week de 1000HE samen met de Logitech blauwe tand muis M555b en ik moet zeggen dat het netbookje prima bevalt. Alleen het geluid valt me tegen :'(. Gisteren voor het eerst de accu leeg na ruim 4 dagen waarbij die elke avond wel een paar uur stond te brommen :) .

Ik heb echter nog 2 vragen:

Als ik op FN + F1 druk dan gaat ie snel "slapen", maar die blauwe leds blijven knipperen en dus verbruikt ie dan stroom. Is dit zo in te stellen dat ie dan "stroomloos" wordt weggezet? Of moet ik de machine elke keer naar slaapstand zetten (of helemaal uit)? :?

2de vraag is mbt het opladen van de accu. Moet ik wachten tot ie elke keer helemaal leeg is, of kan ik 'm bij bv 20% restlading alvast opladen. Bij m'n HP Pavilion heb ik dit laatste gedaan met als gevolg dat de batterij het al na 2 uur opgeeft. Maakt de laadduur nog wat uit, kan die bv een hele nacht aan het infuus of is het beter na 3 uur opladen al te stoppen. Hoe gedraagt de accu zich na langere tijd? Haalt die dan de 8 uur nog?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Wat jij gebruikt is standby modus. Hierin verbruikt hij wel stroom, maar niet heel veel.
Dit is vooral handig als je de laptop verplaatst, of als je even weggaat. Echter blijft alles in je ram staan waardoor je altijd stroom nodig hebt (in slaapstand gaat het naar hdd, en kan de pc dus helemaal uit)

Ofwel, als je deze snachts wegzet, zou ik slaapstand gebruiken. Opstarten duurt langer dan standby, maar gaat een stuk sneller dan telkens opnieuw uit-aanzetten en je houdt je programma's ook gewoon open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Unne Offerse schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:28:
2de vraag is mbt het opladen van de accu. Moet ik wachten tot ie elke keer helemaal leeg is, of kan ik 'm bij bv 20% restlading alvast opladen. Bij m'n HP Pavilion heb ik dit laatste gedaan met als gevolg dat de batterij het al na 2 uur opgeeft. Maakt de laadduur nog wat uit, kan die bv een hele nacht aan het infuus of is het beter na 3 uur opladen al te stoppen. Hoe gedraagt de accu zich na langere tijd? Haalt die dan de 8 uur nog?
Het is het beste om een accu helemaal leeg te laten gaan en dan pas weer helemaal in 1x op te laden.
Anders krijg je een luie accu.
Je kan hem zo lang als je wil aan de lader laten, als hij vol is issie vol en dan stopt het laden automatisch.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

crack_en_hack schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:39:
[...]
Het is het beste om een accu helemaal leeg te laten gaan en dan pas weer helemaal in 1x op te laden.
Anders krijg je een luie accu.
Ik geloof dat dat uit de tijd van oudere accus is, niet voor Li-ion. Wel is het goed af en toe een deep cylces te maken, zo eens per 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 20:22
Freshnezz schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:01:
Wat mij voor de rest op viel is dat het beeld ietwat flikkert als de ik de brightness van het scherm wat lager heb staan... Is dit normaal? Dit is mijn eerste netbook dus ik heb hier geen ervaring mee.... Vraag mij dus af of dit vaker voor komt bij lage brightness/energiezuinige instellingen
Ik heb de 1000HE nu alweer een poosje en in het begin had ik ook dit irritant probleempje. In het begin gaf ik nog de schuld aan de achtergrond verlichting, het blijkt echter een "feature" te zijn van Intel. Dit is om energie te besparen !

Je kunt het uitzetten in de Intel tool bij Display Settings en dan de button Advanced Settings. Er staat dan iets over energie besparing. Ik kan het nu niet precies zeggen aangezien ik hem niet bij de hand heb.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
misschien handig voor de mensen die denken aan een upgrade, in de startpost staat hij nog niet vermeld.
ik heb op mijn 901 met xp een kingston kvr800d2s5/2g module met succes aan de praat gekregen. prestatiewinst is goed merkbaar tijdens licht multitasken

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

1005HA gestest door Notebookjournal. Blijkt dat de display veel beter is dan van de 1008HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:30:
1005HA gestest door Notebookjournal. Blijkt dat de display veel beter is dan van de 1008HA.
Het hele apparaat komt t.o.v. de 1000HE er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:09:
[...]
Het hele apparaat komt t.o.v. de 1000HE er goed uit.
Ja klopt. Al was dat voor mij geen verrassing na alle eerdere reviews. Het scherm was wel een verrassing, 5x hoger contrast 1008HA, terwijl ik had verwacht dat ze allebei hetzelfde panel gebruiken.

Gewicht van 1.3kg is ook keurig, net als Samsung NC10, N110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:23:
[...]

Ja klopt. Al was dat voor mij geen verrassing na alle eerdere reviews. Het scherm was wel een verrassing, 5x hoger contrast 1008HA, terwijl ik had verwacht dat ze allebei hetzelfde panel gebruiken.

Gewicht van 1.3kg is ook keurig, net als Samsung NC10, N110.
Ik heb nog even getwijfeld tussen de 1005HA-H en de 1000HE, maar als ik beiden vergelijk op de Asus site is geen van beide een slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:49:
[...]
Ik heb nog even getwijfeld tussen de 1005HA-H en de 1000HE, maar als ik beiden vergelijk op de Asus site is geen van beide een slechte keus.
Alleen heeft de 1000HE geen voordelen boven de 1005HA volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:50:
[...]

Ik snap je niet?

Volgens mij heeft de 1000HE een card-reader aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:55:
[...]
Oh dat weet ik niet. Ik vind vooral het gewicht en uiterlijk voordelen van de 1005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:00:
[...]

Oh dat weet ik niet. Ik vind vooral het gewicht en uiterlijk voordelen van de 1005.
En het prijsverschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:50:
[...]

Voorzover ik weet heeft de 1005HA Toch echt een blingling glossy scherm :'( , en is de 1000HE mat :9~
Maar http://www.youtube.com/watch?v=XSC11L3xKNI laat toch weer een redelijk beeld zien van de 1005HA, zelfs in zonlicht. Ik twijfel zelf nog sterk (had een 1000H, maar wilde upgraden naar een 1101 vanwege de hogere resolutie.)

Maar helaas is de 1101 ook glossy, iemand al info over het scherm daarvan?, want in bovenstaande youtube filmpje van de 1005 lijkt het toch goed te doen >:)
i2Paq schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:55:
[...]
Ik snap je niet?

De 1005HA Heeft ook een card reader aan boord ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CrashOverDrive op 08-07-2009 16:11 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Blijft een persoonlijke keuze.

Ik zie, behalve het ontwerp, geen noodzaak zo'n 60,- extra uit te geven voor de 1005HA-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Met Eeectl kun je de backlight feller zetten, dan is buiten geen probleem.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=396818
i2Paq schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:18:
Ik zie, behalve het ontwerp, geen noodzaak zo'n 60,- extra uit te geven voor de 1005HA-H.
Eens, 60 eur is een hoop geld voor wat bling bling.

Maar wat is dan de 1005HA-M? kleinere accu?

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 08-07-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:26:
[...]
Eens, 60 eur is een hoop geld voor wat bling bling.

Maar wat is dan de 1005HA-M? kleinere accu?
De 1005HA-M, deze heeft een Intel Atom N270 ipv. een Intel Atom N280 zoals de 1005HA-H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

heb nu een tijdje de 1000he en vroeg me af of je die hdd van 160gb zomaar kan vervangen voor een solidstate van rond de 120gb ofzo. Heeft iemand dat al geprobeerd

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:19

Zenyatta

Tsjakka!

shades schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:53:
heb nu een tijdje de 1000he en vroeg me af of je die hdd van 160gb zomaar kan vervangen voor een solidstate van rond de 120gb ofzo. Heeft iemand dat al geprobeerd
Voor zover ik weet zijn er wel mensen hier die dat geprobeerd hebben. Op zich denk ik dat het geen problemen moet opleveren. Het enige waar je volgens mij even op moet letten is dat sommige schijven net te dik zijn en niet zullen passen. Dat is in ieder geval met de 1000H het geval.

Zelf vind ik een SSD van 120GB nog een beetje te duur, dus voor mij speelt dat ook mee.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:48:
[...]
De 1005HA-M, deze heeft een Intel Atom N270 ipv. een Intel Atom N280 zoals de 1005HA-H.
Wat een prijs verschil voor 3% betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Zijn er meer mensen die problemen hebben om bij hotmail in te loggen met Xandros (EEE PC900)? Ook andere Microsoft Live diensten geven problemen, de live pagina's lijken gewoon niet te reageren of niet te bestaan.
www.hotmail.com wordt wel gevonden, maar het inloggen lukt niet. Ik krijg dan de melding "Connection was reset". Tot ongeveer één maand geleden werkte het wel prima.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

996

Hoera, ik hoor binnenkort ook bij de club trotse bezitters. Heb een 1000HE besteld. Mede dankzij de vele positieve berichten hier.

Besteld bij 4Launch:
1 Asus Netbook Eee PC 1000HE 10", N280, 160GB, XP (wit) € 343.00
1 Corsair 2GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 Value € 23.50
1 Microsoft Basic Optical Wheelmouse Bulk (wit) € 8.20
1 TakeMS 4GB Mini rubber USB2.0 (zwart) € 11.00

Eigenlijk is ie voor mijn vriendin. Zelf wil ik al een tijdje naar Apple switchen, maar aangezien dat financieel nog niet zo aantrekkelijk is zal ik mezelf voorlopig ook met deze netbook vermaken. Dat gaat best lukken. Tik deze post op onze dagelijkse laptop: Acer Ferrari 3000 _/-\o_ uit 2003 dus die netbook is voor onze behoeften snel zat.

Heb vandaag de 1005 en 1008 in de winkel bekeken (Duitsland) maar besloten dat die toch niet zo'n fijne toetsaanslag hebben. Wel mooi glossy schermen!. De N280 is bovendien een paar procent sneller en voor het idee is dat wel leuk...daarom voor de 1000HE gegaan (ook makkelijk zelf geheugen te vervangen, en misschien ooit nog wel een SSD erin)

De USB stick heb ik erbij genomen om Win 7 te kunnen installeren. Ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 22:09
Hoi

Ik sta op het punt om een Asus 1000HE te kopen. Nu wilde ik er een Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT inzetten en Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G. Zal dit zorgen voor significant meer energie verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dhub85 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:47:
Ik sta op het punt om een Asus 1000HE te kopen. Nu wilde ik er een Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT inzetten en Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G. Zal dit zorgen voor significant meer energie verbruik?
Nee die WD is redelijk zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Wat denken jullie van het gebruiken van een EEE PC als basic thuis-server? De situatie is als volgt: ik heb een hele tijd m'n oude laptop (Centrino 1.5ghz) als thuis-server gebruikt, maar deze is recentelijk overleden. Nu moet er vervanging komen en de keus is tussen een ultra-budget pc en een netbook. Het apparaat zal niet veel hoeven doen, webservertje spelen voor heel weinig bezoekers (voornamelijk als ik een foto of ander bestand wil hosten), bittorrent-bak met webinterface en Samba-server (icm een externe 1TB schijf die ik al heb).

Het idle-verbruik is dus belangrijker dan de prestaties of het full-load verbruik. Het alternatief, een "gewone" pc met Athlon of Sempron LE kost ongeveer 100 euro minder, maar neemt meer ruimte in. Daarnaast heeft een netbook een tobo en scherm voor installatie en troubleshooting (als SSH niet werkt). Geluidsproductie is ook belangrijk, aangezien het ding in de woonkamer komt te staan. Ubuntu zal dienst gaan doen als OS.

Wat is wijs: EEE of gewone pc?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Eee lijkt me een goede keuze, mede door het lage stroomverbruik. Ik heb het weleens gemeten met een Samsung NC10, display uit, gebruikt als desktop. Ik geloof dat het 12-14 watt verbruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Laatst online: 25-07 14:41
Heeft iemand de drivers voor deze:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19654

Asus Eee 1000H

Graag via PM Thanx

[ Voor 7% gewijzigd door martijnd op 09-07-2009 20:52 ]

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Wat er bij DX staat:
- Driverless and solderless installation
Ook de nodige reacties al doorgenomen onder het product op de site?
Graag via PM Thanx
Dan heeft niemand er wat aan, graag ook zelf zoeken naar drivers, je vermeldt niet eens voor welk besturingssysteem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 00:55
Heeft er iemand toevallig al de externe DVD brander die nu bij de Aldi te koop is aan de praat gekregen aan een ASUS EEE netbook die draait op linux :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Christijn schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:01:
[...]

Voor zover ik weet zijn er wel mensen hier die dat geprobeerd hebben. Op zich denk ik dat het geen problemen moet opleveren. Het enige waar je volgens mij even op moet letten is dat sommige schijven net te dik zijn en niet zullen passen. Dat is in ieder geval met de 1000H het geval.

Zelf vind ik een SSD van 120GB nog een beetje te duur, dus voor mij speelt dat ook mee.
Ah, das inderdaad een goede tip - ik zit er op het moment ook niet aan te denken maar zodra de prijs/gb verhouding interessant wordt wil ik wel een poging wagen. Goed naar de specificaties van de afmetingen kijken. Is inderdaad niet veel ruimte.

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Philflow schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:17:
[...]

N270 (Samsung NC10)

Z530 (MSI Wind U115)

Weet je eigenlijk is de software die je gebruikt van cruciaal belang, evenals hoe goed je Vista of XP getweaked is.
Zorg altijd voor de nieuwste drivers, chipset eerst installeren, dan audio, video en ook alleen wat je echt nodig hebt. Ik begruik geen bluetooth dus zet ik dat uit in services als in de BIOS.

In de BIOS heb ik LAN uit (gebruik alleen WIFI)
in de BIOS heb ik ook Camera uit en BT.

Mijn installatie-

Vista Ultimate op de nieuwste 2003 BIOS er op gezet met een externe Samsung DVD drive.
Dan volg ik een stappen plan die ik zelf met de hand heb geschreven van stap 1 tot een stap op 100
om alles optimaal in te stellen en tegelijk houd ik prestatie monitor in de gaten om te zien waar Vista het druk mee heeft.

Voorbeeld:

Audiodlg.exe is een onderdeel wat voor vista's audiosysteem zorgt. Dit staat vaak hoog in de lijst met meeste CPU cycles. Dit verlaag je door alle effecten in de audio instellingen van Realtek uit te zetten. Doe dat eens en let goed op, de cycles gaan van 15 naar 2.
Zo kan je zelf kijken welke items te veel vragen van het systeem en met google en wat nuchtere kennis kan je Vista zo snel laten draaien dat al je vrienden 'boos worden' van hoe kan jij nu 1080P draaien op dat kleine dingen? en bij mij werkt het niet eens op me normale laptop die 3 keer duurder is dan die van jou.
Tja haha. Gewoon zorgen dat JIJ de baas over het OS bent en nooit andersom. Moet wel zeggen dat ik soms 8 uur bezig ben geweest op 1 dag om puur 1 onderdeel van het OS onder de knie te krijgen.
Het register bestuderen heeft zeker wel 1 jaar mogen duren.
Ik wil gewoon altijd weten wat er draait en waarom het draait en of het ook wel optimaal draait. 1 van de reden dat ik geen software gebruik die je pc 200% sneller zou maken met 1 druk op de knop, 9 van de 10 keer is dat gewoon onzin en bedrog. Buiten dat je toch liever als Tweaker zelf wil weten wat je handmatig kan instellen en ook kan begrijpen en testen of het idd sneller loopt? Zo ben ik tenminste.

Zelfde geld voor EeeCTL. Hoe ver kan je daar mee gaan? Hoeveel invloed heeft het DDR RAM geheugen wat je koopt? Is het echt zo dat bijv. OCZ 'sneller' werkt dan Crucial? Zou je niet beter 800MHZ geheugen er in kunnen zetten i.p.v. 667?

Al dit soort dingen hielden mij bezig voordat ik de 1000H kocht. Mijn idee was het beste en snelste te kopen en het onder de 1000 euro te houden.
Dat is gelukt en mijn conclusie is dat ik pas een nieuwe Netbook koop als ION van Nvidia door Asus er in word gezet en dan wil ik ook een CPU die minimaal zo lekker draait als mijkn Atom nu. Vooral het overclock potensieel is van de Atom vrij groot.

Hoe krijg ik 1080P draaiend op de 1000H? Even er van uit gaan dat dit nooit optimaal is want dat kan gewoon niet echt. Maar zien of hij uberhaupt voor 20 minuten instaat is het af te spelen zonder dat het OS vast loopt, die test wilde ik wel aangaan;)

Wat is het eerste wat je doet als jij HD wil afspelen op dit wonder machientje?
Je gaat zoals ik naar het beste op zoek.

Waar begin ik dan?
De decoder's. Ik zoek eerste naar de beste AVC decoder, die volgens de meeste als 'snelste ' decoder voor video word gezien. Dus wat ga ik doen? Juist! googlen.
Waar kwam ik na 3 uur uit? ----> CoreAVC

Goed, nu hebben we de beste video decoder maar we missen nog audio toch?
Dus opzoek naar de ' beste' AAC decoder.
Volgens testen was/is dit Nero, maar ik heb een hekel aan Nero's installer. Ik wil zelf .ax files handmatig kunnen registeren en de-registeren want hoe weet ik anders welke decoders de beste zijn voor me systeem?
Toch maar naar CoreAAC, deze decoder komt er goed uit de test en is van het zelfde bedrijf als CoreAVC. Dus ik dacht, ja, dan moet die software ookwel goed voor elkaar zijn, en dat is idd zo.

Je hebt ook monolith ( zoiets?) iig die gemaakt is met de open source FAAD. Dus je kan idd Ffdshow gebruiken maar ik raad het ten zeerste af, de decoders zijn wel open source en kunnen sneller verbeteren in de toekomst maar voor AVC raad ik toch echt CoreCodec's decoders aan.

Nu hebben we 2 bestanden. Daar kom ik achter na installeren, backup van de install mappen maken, op mijn andere partitie zetten en Ghost weer herstellen zodat mijn PC weer terug is naar voor de installatie (ook moet je register schoon zijn, anders kan je nooit weten of je 100% terug in de tijd bent, dit weet je wel met Ghost)
Niet met systeem herstel ben ik bang.

Vergeet niet Matroska Splitter 1.9.42.1 te installeren, die is nodig. Heb ik ook uit elkaar gesloopt maar dat is een te lang verhaal voor nu hier.

Hier onder het belangrijkste:

We hebben 2 files.

Coreavcdecoder.ax (Video decoder)
Coreaac.ax (AAC Audio decoder)

Regsvr32 Coreavcdecoder.ax
Regsvr32 Coreaac.ax

Als Haali splitter correct op je systeem staat dan heb jij nu als je MKV wil afspelen in bijv Windows Media Player 11 goed beeld en geluid.

Waarom ik alles test met windows media player en niet de classic player of andere? Omdat ik weet dat windows media player zwaarder is en het dus alleen maar beter kan worden met die andere, maar dat doe ik pas als WMP van het OS zelf ook goed werkt.

Goed, ik haal een test video binnen.
I Am Legend.1080P.MKV (download die!) Ook een geweldige film trouwens.
Maar download dus de trailer om je systeem te gaan testen.

Juist, beeld in WMP11 door het geliefde CoreAVC. en geluid door CoreAAC gesplit door Haali om Ts of MKV de kan te geven om te 'splitten' in de stream zodat WMP het snapt.
Zo simpel is het verhaal, gaat wel dieper maar zo snapt iedereen waarom je die software dingen nodig hebt en dus niet in windows standaard zitten.

Oke, wat zie ik? Beeld wat niet lekker loopt. Hm tijd voor een overclock tot de max vanwat mijn Atom en OCZ Geheugen aankan zonder dat het OS crashed.

Ik geef mijn eigen .ini aan jullie om mee te testen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[Settings]
Core.Save = Fan; Speed; Backlight;
Core.Menu = Speed,embed; Fan,popup; Backlight,popup; Core;
Core.Icon = Speed.FSB; Temp.C,00FFFF;
Core.IconDelay = 5000
Speed.Profiles = 45,179,1,1600 Mhz; 50,190,1; 52,190,1,2002 Mhz;
Speed.StepDelay = 500
Speed.FSBIconMul = 33
Fan.Profiles = 10,50,45; 20,55,50; 30,60,55; 40; 50; 60,65,55; 70; 80,70,65; 90; 100,75,60;
Backlight.Profiles = Uit,0; Laag,10; Middel,50; Hoog,100;
[States]
Fan.Mode=1
Fan.Speed=
Speed.Profile=2002 Mhz
Backlight.Level=0

Kan zijn dat het niet precies 2002 Mhz is, maar het is bij mij heel stabiel. Geloof iets van 1980Mhz.

En nu? Ja mensen ik ga voor de TV zitten hoor perfect geluid, hooguit 1 hapering soms en het beeld loopt acceptabel goed. Precies zoals in de Youtube filmpjes!

Zou ik nu een hele MKV film willen downloaden om het voor 2 uur te testen? Nee. Want dat heb geen nut haha. Het loopt redelijk en mijn test heeft het volstaan maar nee geef me liever gewoon een normale DVD of avi.

Nu je dit weet kan je het zelfde gaan toepassen bij de nieuwe DivX HD 7.x

Is DivX 7 beter? Minder belastend voor het systeem? Hmm, ik ben er nog niet uit. DivX kan je het beste helemaal installeren ipv handmatig .ax registeren. Maar ik ben met het testen van Divx 7 gestopt ook omdat ze nog in beta fase zitten en ik alleen wilde bewijzen dat Asus EEE PC 1080 (kan) afspelen met de zware WMP11. Dus tegen Hardware.info zeg ik nogmaals jullie beeld van Atom is niet correct.
Atom is zuinig en totaal niet sloom te noemen, wel als het OS wat op de pc kwam vol is gegooit met rommel software ja, dan word ie idd sloom maar dat zouden alle pc's worden waar 2000 programmas naast de klok in windows opstarten.

Mensen ik wens jullie veel tweak plezier, want als er iets leuk is aan Netbooks van asus is het tweaken.
Hoe vaak lees je niet dat men schrijft 'Ik verbaas me over de snelheid, ookal is het maar een Atom CPU´

Tja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Laatst online: 25-07 14:41
Wiethoofd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:59:
[...]

Wat er bij DX staat:

[...]

Ook de nodige reacties al doorgenomen onder het product op de site?

[...]

Dan heeft niemand er wat aan, graag ook zelf zoeken naar drivers, je vermeldt niet eens voor welk besturingssysteem!
Er wordt wel een cd met drivers bijgeleverd, ik ben deze kwijt.
Ik zoek drivers voor win xp of windows 7

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Species5618 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:12:
Wat denken jullie van het gebruiken van een EEE PC als basic thuis-server? De situatie is als volgt: ik heb een hele tijd m'n oude laptop (Centrino 1.5ghz) als thuis-server gebruikt, maar deze is recentelijk overleden. Nu moet er vervanging komen en de keus is tussen een ultra-budget pc en een netbook. Het apparaat zal niet veel hoeven doen, webservertje spelen voor heel weinig bezoekers (voornamelijk als ik een foto of ander bestand wil hosten), bittorrent-bak met webinterface en Samba-server (icm een externe 1TB schijf die ik al heb).

Het idle-verbruik is dus belangrijker dan de prestaties of het full-load verbruik. Het alternatief, een "gewone" pc met Athlon of Sempron LE kost ongeveer 100 euro minder, maar neemt meer ruimte in. Daarnaast heeft een netbook een tobo en scherm voor installatie en troubleshooting (als SSH niet werkt). Geluidsproductie is ook belangrijk, aangezien het ding in de woonkamer komt te staan. Ubuntu zal dienst gaan doen als OS.

Wat is wijs: EEE of gewone pc?
Ik heb nu een paar maanden de 901 als servertje draaien, staat dag en nacht aan, 9 a 10W idle en dat werkt prima voor o.a. utorrent. Fileserver doet hij bij mij niet, maar dat lijkt me geen probleem. De dingen die je noemt zijn niet bepaald cpu-intensief, dus voldoet zo'n netbookje prima. Ik heb deze oplossing gekozen vanwege het zeer lage idle-verbruik, lage warmte-ontwikkeling en de stilte. Alleen op heel warme dagen vorige week kon ik de fan nog wel eens aan de slag horen gaan, maar verder merk ik er niks van, terwil hij een halve meter naast me staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 12-09 13:11
Waarom geen NAS? Kost bijna hetzelfde en doet dit allemaal veel beter. _/-\o_
Ik heb oa een Synology DS209+ draaien en die doet alles wat jij vraagt, waarschijnlijk tegen een veel lager stroom verbruik. Daarnaast is zo'n apparaat erop gemaakt om 24/7 aan te staan. ;)
Die 1 Tb schijf hang je gewoon aan de NAS

[ Voor 4% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 10-07-2009 09:59 ]

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Het gene wat ik altijd jammer vond bij deze netbooks is dat er geen touchscreen op zit. Nu zit ik toevallig door de nieuwe makro folder heen te bladeren en zie ik een T91 eee staan. Dus met touchscreen, daar lees ik alleen weinig over ben ik een van de weinig die dit echt als een toegevoegde waarde ziet? Die T91 is helaas wel maar 8,9 inch ik zou graag zeg maar een 1000HE (bijvoorbeeld) willen maar dan met touchscreen, zie wel dat een aantal mensen dit zelf gebouwd hebben, daar ben ik helaas niet handig genoeg voor :)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Operations schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:04:
Het gene wat ik altijd jammer vond bij deze netbooks is dat er geen touchscreen op zit. Nu zit ik toevallig door de nieuwe makro folder heen te bladeren en zie ik een T91 eee staan. Dus met touchscreen, daar lees ik alleen weinig over ben ik een van de weinig die dit echt als een toegevoegde waarde ziet? Die T91 is helaas wel maar 8,9 inch ik zou graag zeg maar een 1000HE (bijvoorbeeld) willen maar dan met touchscreen, zie wel dat een aantal mensen dit zelf gebouwd hebben, daar ben ik helaas niet handig genoeg voor :)
Die leuke Dell units hebben ook een touch optie.. Minpunten zijn wel de resolutie, het ram en de battie..
(die gekleurde lattitude netbooks dus)

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 11-07-2009 16:34 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:42
Operations schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:04:
Er gaat ook een T101 komen met een 10 inch scherm.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Kassad schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Er gaat ook een T101 komen met een 10 inch scherm.
Okee top, maar ben ik de enige die dit echt praktisch vind? Of wellicht is het minder praktisch als ik denk?

[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 11-07-2009 22:54 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:45

ByteDelight

Retro computing is alive!

Operations schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:48:
[...]

Okee top, maar ben ik de enige die dit echt praktisch vind? Of wellicht is het minder praktisch als ik denk?
Ik vindt dit een HELE interessante 9" netbook / tablet!
Deze heeft eindelijk de US15W chipset die slechts enkele Watts gebruikt (ipv. de afgeslankte 945G die >15 Watt verstookt), en een 32GB ssd!
Ik ga in Het grote SSD topic ~ Deel 4 effe kijken of ik kan achterhalen wat voor een ssd daarin zit.

Ook ik ben dan geïnteresseerd of je Windows7 hier fatsoenlijk op aan de praat krijgt, zeker omdat ik de Atom in deze netbook nog niet ken (Z520 1.33 GHz).
De Z520 is single core met hyperthreading (net als de N270 dus, maar dan langzamer).

Afbeeldingslocatie: http://www.benophetinternet.nl/tweak/asus_eee_t91.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 12-07-2009 08:13 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
bverstee schreef op zondag 12 juli 2009 @ 08:07:
[...]

Ik vindt dit een HELE interessante 9" netbook / tablet!
Deze heeft eindelijk de US15W chipset die slechts enkele Watts gebruikt (ipv. de afgeslankte 945G die >15 Watt verstookt), en een 32GB ssd!
Ik ga in Het grote SSD topic ~ Deel 4 effe kijken of ik kan achterhalen wat voor een ssd daarin zit.

Ook ik ben dan geïnteresseerd of je Windows7 hier fatsoenlijk op aan de praat krijgt, zeker omdat ik de Atom in deze netbook nog niet ken (Z520 1.33 GHz).
De Z520 is single core met hyperthreading (net als de N270 dus, maar dan langzamer).

[afbeelding]
Dit is ook het advertentie waar ik op doelde, ik weet alleen dus niet of deze een volwaardig toetsenbord heeft. Dat vind ik wel nodig, vandaar dat de t101 net iets beter geschikt is voor mij denk ik zo. En die is dus ook weer een stuk nieuwer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bverstee schreef op zondag 12 juli 2009 @ 08:07:
[...]
Een trage Atom, 1GB en (waarschijnlijk) een trage SSD van 32GB. Lijkt me een lekkere setup voor Windows 7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een EEE pc 1000HA. Het is een prima ding en zelfs met 1 GB DDR loopt windows 7 nog prima.
Ik heb dus een 160 GB harddisk. Is er iemand die windows 7 heeft draaien op een SD memory kaart en dus de SD kaart als boot device heeft? Is dit een stuk sneller en kun je daarvoor elke SD kaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

996 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:50:
Hoera, ik hoor binnenkort ook bij de club trotse bezitters. Heb een 1000HE besteld. Mede dankzij de vele positieve berichten hier.

Besteld bij 4Launch:
1 Asus Netbook Eee PC 1000HE 10", N280, 160GB, XP (wit) € 343.00
1 Corsair 2GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 Value € 23.50
1 Microsoft Basic Optical Wheelmouse Bulk (wit) € 8.20
1 TakeMS 4GB Mini rubber USB2.0 (zwart) € 11.00

Eigenlijk is ie voor mijn vriendin. Zelf wil ik al een tijdje naar Apple switchen, maar aangezien dat financieel nog niet zo aantrekkelijk is zal ik mezelf voorlopig ook met deze netbook vermaken. Dat gaat best lukken. Tik deze post op onze dagelijkse laptop: Acer Ferrari 3000 _/-\o_ uit 2003 dus die netbook is voor onze behoeften snel zat.

Heb vandaag de 1005 en 1008 in de winkel bekeken (Duitsland) maar besloten dat die toch niet zo'n fijne toetsaanslag hebben. Wel mooi glossy schermen!. De N280 is bovendien een paar procent sneller en voor het idee is dat wel leuk...daarom voor de 1000HE gegaan (ook makkelijk zelf geheugen te vervangen, en misschien ooit nog wel een SSD erin)

De USB stick heb ik erbij genomen om Win 7 te kunnen installeren. Ben benieuwd ...
Heb deze netbook inmiddels in gebruik genomen: mooi apparaat, werkt vlot maar dat komt natuurlijk ook door de verse win xp en door de upgrade naar 2 GB geheugen.

Wel heb ik het volgende probleem:
Met Partition Magic 8.1 de twee bestaande partities verkleind, er is nu 60 GB aan unallocated space, maar die kan ik niet gebruiken in Partition Magic of Schijfbeheer, snap er niets van? Ik kan er geen partitie van maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 16:30 . Reden: Dubbel gepost... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel heb ik het volgende probleem:
Met Partition Magic 8.1 de twee bestaande partities verkleind, er is nu 60 GB aan unallocated space, maar die kan ik niet gebruiken in Partition Magic of Schijfbeheer, snap er niets van? Ik kan er geen partitie van maken ?
Probeer het eens met Easeus Partition Master…(Gratis!).

http://www.partition-tool.com/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Thanks, maar die heeft hetzelfdeprobleem, kan niets doen met die unallocated space. Vreemd hè?
Zal misschien te maken hebben dat achter die unallocated space de verborgen asus partitie staat voor system recovery?

[ Voor 39% gewijzigd door 996 op 12-07-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acronis Disk Director is voor mij de koning van disk beheer/partitie software. (Niet gratis!, wel een free trial.)

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 12-07-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Thanks, die free trial ga ik nu proberen, had ik namelijk niet gevonden. Hebben julie zelf ook soortgelijke problemen gehad? Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt en best wel regelmatig met Parition Magic gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Smarron

The bend

Ik wilde ook een partitie wijzigen en toen startte de hele laptop niet meer op. Altijd dat gezeur gehad met fabrikanten die van die recovery partities aanmaken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

996 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:30:
Thanks, maar die heeft hetzelfdeprobleem, kan niets doen met die unallocated space. Vreemd hè?
Zal misschien te maken hebben dat achter die unallocated space de verborgen asus partitie staat voor system recovery?
Hier staat wat leesvoer over partities....

http://www.sjoerd-visser.demon.nl/multiboot/partitie.html
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic