[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 97.497 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57

WTM

Ik heb iets vaags met mijn EEE 1000H (80GB harddisk).

Ik heb een bioswachtwoord ingesteld. Deze vraagt hij soms wel en soms niet. Ik sluit de laptop altijd fatsoenlijk af en hij staat dus niet in een soort hibernate of iets dergelijks als ik geen wachtwoord prompt krijg.

Iemand zoiets al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

996

Bedankt voor de link: moest dus eerst een logische partitie aanmaken want er waren al 4 primaire. Twee gewone: C en D-schijf en twee verborgen, daardor kon ik geen extra partitie aanmaken ook al was er wel ruimte vrij. In de logische partitie die de d-schijf "vervangt" heb ik dan drie schijven aangemaakt. Zo heb ik de vier schijven C/D/F/G die ik hebben wil. (E schijf is één van de verborgen partities)
Inmiddels heb ik Win7 geinstalleerd in dual-boot met de xp die er al op stond. Werkt vlot hoor en eindelijk kan ik ook Aero zien op een laptop. Enige wat niet meteen werkte zijn sommige FN toetscombinaties. Maar daar is een ACPI driver voor te vinden via het EEE forum, alle toetscombi's werken u prima.

Kan iedereeen die een vlot, draagbaar, stil en zuinig internet/mail/office systeempje wil hebben de Asus 1000HE aanraden. Ik ben er tevreden mee! _/-\o_ Mede dankzij jullie tips en ervaringen.

[ Voor 31% gewijzigd door 996 op 12-07-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
bverstee schreef op zondag 12 juli 2009 @ 08:07:
[...]

Ik vindt dit een HELE interessante 9" netbook / tablet!
Deze heeft eindelijk de US15W chipset die slechts enkele Watts gebruikt (ipv. de afgeslankte 945G die >15 Watt verstookt), en een 32GB ssd!
Ik ga in Het grote SSD topic ~ Deel 4 effe kijken of ik kan achterhalen wat voor een ssd daarin zit.

Ook ik ben dan geïnteresseerd of je Windows7 hier fatsoenlijk op aan de praat krijgt, zeker omdat ik de Atom in deze netbook nog niet ken (Z520 1.33 GHz).
De Z520 is single core met hyperthreading (net als de N270 dus, maar dan langzamer).

[afbeelding]
DaMarcus wees mij er ook op en ik ben ineens fan *O* _/-\o_

Ideaal voor op school. Zeker nu ik straks geen boeken meer heb, maar de dictaten digitaal zijn. Formules met MS Equation Writer maken, schakelingen digitaal oppennen en dat met zo'n mooi compact ding met <1kg. Ideaal, dan kan ik zelfs mn Asus F3Sc ook nog meesleuren naar school voor het zwaardere werk buiten college :P

Een paar facts:
- SSD zelf is 16GB, daarbij heb je ook nog een SD kaart van 16GB wat totaal 32GB maakt.
- Zoek op Youtube! Zat filmpjes waarbij men aantoont dat het scharnier goed werkt.
- Zo is er ook een filmpje waar W7 goed loopt en....
- Multitouch *O* Ook voor het touchscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:57

Zenyatta

Tsjakka!

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:48:
Ik heb een EEE pc 1000HA. Het is een prima ding en zelfs met 1 GB DDR loopt windows 7 nog prima.
Ik heb dus een 160 GB harddisk. Is er iemand die windows 7 heeft draaien op een SD memory kaart en dus de SD kaart als boot device heeft? Is dit een stuk sneller en kun je daarvoor elke SD kaart kopen?
Ik vraag me een beetje af of je kan booten vanaf SD. Zelf heb ik het nooit geprobeerd, maar het lijkt me dat je drivers nodig hebt voor de cardreader die pas in Windows (of Linux) worden ingeladen...
WTM schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:12:
Ik heb iets vaags met mijn EEE 1000H (80GB harddisk).

Ik heb een bioswachtwoord ingesteld. Deze vraagt hij soms wel en soms niet. Ik sluit de laptop altijd fatsoenlijk af en hij staat dus niet in een soort hibernate of iets dergelijks als ik geen wachtwoord prompt krijg.

Iemand zoiets al eens gehad?
Welke biosversie heb je? Misschien dat het updaten van je bios helpt?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52
Smarron schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:42:
Ik wilde ook een partitie wijzigen en toen startte de hele laptop niet meer op. Altijd dat gezeur gehad met fabrikanten die van die recovery partities aanmaken.
Ik heb voor mijn laptop Acronis Disk Director 10 gebruikt om zo'n irritantie recovery partitie te verwijderen. Dat werkte perfect!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan ook een netbook aan te schaffen, op dit moment lijkt de Asus EEE PC 1101 HA de beste keuze voor mij. Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes over deze netbook:

1. Is het een groot nadeel dat deze netbook gebruik maakt van een 1,33 GHZ processor?
2. Op verschillende site's lees ik dat die processor overclockbaar is tot 1,73 GHZ, het is dus mogelijk om deze
processor ook op ongeveer 1,6 GHZ te laten draaien, net zoals de meeste netbooks dus. Nou vroeg ik me alleen af of het erg slecht is voor de processor als die continu op 1,6 GHZ zou draaien. Dat dat dan iets ten koste gaat van de batterijduur dat maakt met niet zoveel uit, ik ben vooral bang voor de extra warmte en de eventuele nadelige gevolgen voor de machine.
3. Is het mogelijk om het RAM geheugen uit te breiden, zo ja met wat voor een soort en wat zou dan het maximum zijn??
4. Heeft iemand toevallig nog een link waar een goede review van deze netbook te lezen is, omdat hij pas net uit is heb ik er nog niet zoveel kunnen vinden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:37:
1. Is het een groot nadeel dat deze netbook gebruik maakt van een 1,33 GHZ processor?
Iets trager, maar de Atom is sowieso al neit snel. De T91 heeft ook die CPU en daar heb ik me gister even over ingelezen. Windows 7 draaide iig op de Youtube filmpjes vlot met Win 7.
2. Op verschillende site's lees ik dat die processor overclockbaar is tot 1,73 GHZ, het is dus mogelijk om deze
processor ook op ongeveer 1,6 GHZ te laten draaien, net zoals de meeste netbooks dus. Nou vroeg ik me alleen af of het erg slecht is voor de processor als die continu op 1,6 GHZ zou draaien. Dat dat dan iets ten koste gaat van de batterijduur dat maakt met niet zoveel uit, ik ben vooral bang voor de extra warmte en de eventuele nadelige gevolgen voor de machine.
Meer warmte en je klokt ook je geheugen en PCIe over. Oppassen dus. Het kan wel, maar wel alles goed in de gaten houden.
3. Is het mogelijk om het RAM geheugen uit te breiden, zo ja met wat voor een soort en wat zou dan het maximum zijn??
4. Heeft iemand toevallig nog een link waar een goede review van deze netbook te lezen is, omdat hij pas net uit is heb ik er nog niet zoveel kunnen vinden.
Geen idee. Ram zal wel lukken (2GB max misschien). Reviews: Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:37:
In de openingspost staan succesvol gebruikte typen geheugen, deze zullen hoogstwaarschijnlijk ook werken in nieuwere EEE PC's, dus dat lijstje er bij pakken en je zit vrijwel zeker goed.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:45
Goedemiddag,

Ik heb wel interesse in de 1000he, alleen had ik 1 vraagje. Ik download tamelijk vaak op hoge snelheden, en aangezien er geen 802.11n(draft heet dat ?) op zit, zou dat dan uitmaken ? Ik download zo rond de 3,5mb/sec ( 30 mbs verbinding. En dat 802.11 protocol heeft toch niks te maken met gewoon een ethernetkabel in de pc steken ?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
6pack15 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:24:
Goedemiddag,

Ik heb wel interesse in de 1000he, alleen had ik 1 vraagje. Ik download tamelijk vaak op hoge snelheden, en aangezien er geen 802.11n(draft heet dat ?) op zit, zou dat dan uitmaken ? Ik download zo rond de 3,5mb/sec ( 30 mbs verbinding. En dat 802.11 protocol heeft toch niks te maken met gewoon een ethernetkabel in de pc steken ?

Alvast Bedankt!
De 1000HE heeft wel 802.11n(draft) wireless hoor.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

6pack15 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:24:
Goedemiddag,

Ik heb wel interesse in de 1000he, alleen had ik 1 vraagje. Ik download tamelijk vaak op hoge snelheden, en aangezien er geen 802.11n(draft heet dat ?) op zit, zou dat dan uitmaken ? Ik download zo rond de 3,5mb/sec ( 30 mbs verbinding.
Zels al zat er geen n op, dan zou het niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een 16 GB SSD besteld die een stukje sneller is dan de crap die er standaard inzit. 90 MB lezen, 55 MB schrijven per seconde. Dat moet alle vertragingen wel oplossen lijkt me zo. Heb al van 1 naar 2 GB geupgrade dus daar zit ook zeker geen bottleneck.

Kan ik eindelijk Windows 7 normaal draaien zonder de helft op de 2e schijf te zetten die NOG trager is dan de 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

GENETX schreef op maandag 13 juli 2009 @ 01:29:
[...]
Een paar facts:
- SSD zelf is 16GB, daarbij heb je ook nog een SD kaart van 16GB wat totaal 32GB maakt.
- Zoek op Youtube! Zat filmpjes waarbij men aantoont dat het scharnier goed werkt.
- Zo is er ook een filmpje waar W7 goed loopt en....
- Multitouch *O* Ook voor het touchscreen!
De T91 is al mondjesmaat op de UK markt beland, ik ben benieuwd wanneer we de eerste tabletjes in Nederland kunnen verwachten...

EDIT: Hij ligt dus blijkbaar al bij de Makro. ;)... let wel, het basismodel zoals ie in dat krantje staat is NIET multitouch, alleen de -A series zijn multi. Maar dan nog een behoorlijke netbook voor het geld.

Persoonlijk wacht ik nog even op de T91Ago, want als ik dan een nieuwe net/notebook koop, dan wil ik natuurlijk ook alles erop en eraan ;)... ik weet ook nog niet wat de prijzen zullen zijn maar ik gok dat het basismodel ~450 350 Er mag wel 100 euro af na die Makro advertentie... euro gaat kosten en het superdeluxe (-Ago) model met multitouch, GPS, 3G, DVB-T er voor 600 euro uit zal gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 14-07-2009 00:21 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Wat is het verschil tussen de EEE 900 16GB en de EEE 900 20GB ?

Naturlijk de schijfruimte... Maar waarom zijn er 2 verschillende types? Is de 20GB beter dan de 16GB ofzo?

Ik vind 16GB nogal een raar formaat namelijk. Hardeschijven gaan toch altijd als 20/40/60/80/120/160GB (SSD's zijn 32GB / 64GB / 128GB)

Kan iemand me uitleggen waarom er 2 verschillende zijn, en waar het verschil precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:42:
Wat is het verschil tussen de EEE 900 16GB en de EEE 900 20GB ?

Naturlijk de schijfruimte... Maar waarom zijn er 2 verschillende types? Is de 20GB beter dan de 16GB ofzo?

Ik vind 16GB nogal een raar formaat namelijk. Hardeschijven gaan toch altijd als 20/40/60/80/120/160GB (SSD's zijn 32GB / 64GB / 128GB)

Kan iemand me uitleggen waarom er 2 verschillende zijn, en waar het verschil precies zit?
Als je in de start post kijkt zie je ze daar ook naast elkaar staan. De 16GB is een 4GB+12GB met Windows XP licentie, de 20GB is een 4GB+16GB met Xandros geïnstalleerd.

/me Wiethoofd kan het weten, die heeft tenslotte een 20GB 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 14-07-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
In de startpost staat bij allebei "Xandros", dus dat XP klopt niet helemaal dan :P

Maar er zitten dus 2 SSD's in? Een kleine en een grote? Wat is het nut daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:42:
Wat is het verschil tussen de EEE 900 16GB en de EEE 900 20Kan iemand me uitleggen waarom er 2 verschillende zijn, en waar het verschil precies zit?
De 20GB is precies 4GB beter ;)... allebei de modellen hebben een built-in SSD van 16GB, bij de 20GB variant zit er nog een 4GB SSD in een van de PCI-e sloten.

Overigens ziet het nieuwe EEE Keyboard van ASUS er ook wel smakelijk uit:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3620/3628273283_78c06dee2c_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3309/3628273165_c4b224347f_o.jpg

One word:

Shiny.

Steve Jobs en Art Lebedev, ga maar naar huis, ASUS heeft het ultieme toetsenbord-wiel bij deze uitgevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
De kleine is snel (nodig voor het OS), de grote is trager (Data gebruik).

Edit: Ze hebben dus allemaal een "snelle" 4Gb, de andere is traag en goedkoper voor Asus om er in te zetten. Zeker ten tijde van de introductie van dat model, toch al weer een jaar geleden.

[ Voor 56% gewijzigd door troftnom op 14-07-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:53:
In de startpost staat bij allebei "Xandros", dus dat XP klopt niet helemaal dan :P
Staat helemaal niet bij beide Xandros O-)
Maar er zitten dus 2 SSD's in? Een kleine en een grote? Wat is het nut daarvan?
De 4GB is voor OS en is sneller dan de grotere tweede schijf.

Ikzelf merk dat ik eigenlijk m'n 4GB gebruik en de rest op m'n 16GB SD-kaartje prop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hoe snel is een 16GB SD kaartje in vergelijking tot die 2e SSD dan? Want als een SD kaartje sneller is, dan kan ik die beter gebruiken natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 02:10:
Hoe snel is een 16GB SD kaartje in vergelijking tot die 2e SSD dan? Want als een SD kaartje sneller is, dan kan ik die beter gebruiken natuurlijk :P
productreview: TakeMS MS16GSDC-HC6R review door Wiethoofd heb ik grafiekjes met snelheden staan onder het kopje Prestaties, ik zal dan nog even voor je de snelheid van de 2e SSD meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Omdat ze nog niet genoemd waren en ze niet meer in de startpost passen:
LegitReviews - ASUS Eee PC 1005HA Seashell
ITPro - Asus Eee PC 1005HA
Hexus - ASUS Seashell 1005HA

En speciaal voor Stoney3K: Hexus - ASUS Eee Keyboard (ULPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed tijd voor mij om een netbook voor erbij te gaan kopen :)

De Asus EEE 1000HE is voor zover ik kan zien de meest gekochte EEE op het moment.

Voor 7 euro meer heb je de 1005ha. Het verschil tussen deze twee laptops:

HE vs ha
1.45kg vs 1.2kg
7 uur looptijd vs 10,5 uur looptijd

Ik ben sowieso van plan een touchscreen erbij te kopen om hem in te bouwen voor de heb (zou niet zo moeilijk moeten zijn volgens tutorials op internet). Nu lees ik echter dat er een EEE uitkomt die al voorzien is van touchscreen, welke ergens in september zou verschijnen.

Nu kan ik wel blijven uitstellen (lang leve technologie, dan zou ik namelijk nooit moeten kopen maar altijd moeten wachten), maar dat wil ik eigenlijk alleen als er serieuze ontwikkelingen aankomen. Een processor die bijv. 2x zo goed is, warmte afname met 50%, etc. Kan iemand mijn advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:47:
*knip* Kan iemand mijn advies geven?
Lees even een paar pagina's terug, daar wordt gesproken over het "verschil" tussen beide Pc's, met verwijzingen naar diverse reviews.

Review 1000HE.

Review 1005HA-M.

Let wel, er is een 1005HA-M en een 1005HA-H versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:47:
HE vs ha
1.45kg vs 1.2kg
7 uur looptijd vs 10,5 uur looptijd
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Echte gewichten en accu tijden kun je vinden op Notebookjournal.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:16:
[...]

Lees even een paar pagina's terug, daar wordt gesproken over het "verschil" tussen beide Pc's, met verwijzingen naar diverse reviews.

Review 1000HE.

Review 1005HA-M.

Let wel, er is een 1005HA-M en een 1005HA-H versie.
Ik had die pagina's doorgelezen. Kwam er vooral op neer dat er weinig verschillen zijn, alleen dat de 1005 een glossy scherm heeft terwijl die van de HE mat is. Heb momenteel een glossy op mijn MSI, wel erg irritant met licht! Niet alleen in de zon, maar ook binnen heb je er last van ;(

In andere woorden: een goede reden om voor de HE te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55
Ik heb van een mede-tweaker een hele nette zwarte ASUS 900 ( 4 + 16 GB ) overgenomen met 2 GB intern en een 7800 mAh mugen accu. Tesamen heb ik hier € 136,-- voor betaald incl. porto :o

De originele doos en kassabon ( met nog 3 maanden garantie ) en de originele batterij ( 4400 mAh ) en 1 GB reepje zitten er ook bij. Net zoals de sleeve, de oplader en de CD's enz enz.

Ik heb met de 7800 mAh mugen accu geen last van drain verschijnselen.
Er staat Xandros op en ik wil binnenkort EEEBUNTU proberen.
Verder ben ik benieuwd of iemand al een externe USB DVD brander aan de praat heeft gekregen onder Xandros.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/ASUSEEE900.jpg

Hierboven staat hij naast mijn 12,1" lenovo die dan in 1 keer groot lijkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Stoney3K schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:17:
[...]

De T91 is al mondjesmaat op de UK markt beland, ik ben benieuwd wanneer we de eerste tabletjes in Nederland kunnen verwachten...

EDIT: Hij ligt dus blijkbaar al bij de Makro. ;)... let wel, het basismodel zoals ie in dat krantje staat is NIET multitouch, alleen de -A series zijn multi. Maar dan nog een behoorlijke netbook voor het geld.

Persoonlijk wacht ik nog even op de T91Ago, want als ik dan een nieuwe net/notebook koop, dan wil ik natuurlijk ook alles erop en eraan ;)... ik weet ook nog niet wat de prijzen zullen zijn maar ik gok dat het basismodel ~450 350 Er mag wel 100 euro af na die Makro advertentie... euro gaat kosten en het superdeluxe (-Ago) model met multitouch, GPS, 3G, DVB-T er voor 600 euro uit zal gaan.
pricewatch: Asus Eee PC T91 Zwart
Hij staat al in de Pricewatch ;)

Ik kwam er later idd ook achter dat enkel de A-versie multitouch heeft. Ben overigens benieuwd of dat echt een ander scherm zal worden. Met een beetje geluk is de functie enkel niet enabled in Windows XP met de Eee TouchSuite. Zelf gooi ik er toch wel Windows 7 op ;)

Wat betreft de Makro, € 350 € 415 inc. BTW ;) , Zo gek zijn de prijzen dus niet. Ik ga gewoon lekker voor het basismodel. Het moet toch mijn schrift worden voor tijdens college. Voor de rest pak ik mn Asus F3Sc er wel bij. Boeken heb ik iig niet meer nodig, dus die worden vervangen voor de T91 ipv de grote laptop zelf 8) . Voor 400 euro (ok, met extra SD kaaart en RAM gaat het alweer snel meer worden :P ) wil ik er best mee spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 14-07-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

996

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Ik had die pagina's doorgelezen. Kwam er vooral op neer dat er weinig verschillen zijn, alleen dat de 1005 een glossy scherm heeft terwijl die van de HE mat is. Heb momenteel een glossy op mijn MSI, wel erg irritant met licht! Niet alleen in de zon, maar ook binnen heb je er last van ;(

In andere woorden: een goede reden om voor de HE te gaan
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat in de zon het scherm van de 1000HE ook redelijk onleesbaar wordt, ook al is het mat en zet je brightness op de hoogste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

996 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:23:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat in de zon het scherm van de 1000HE ook redelijk onleesbaar wordt, ook al is het mat en zet je brightness op de hoogste stand.
Hmm, fijn om te lezen. Ik ging er eigenlijk van uit dat een mat scherm veel beter leesbaar was dan een glossy scherm, aangezien ik op mijn oude pc (tft, mat) nooit problemen had en op mijn laptop met glossy wel

@ GENETX, die heeft weer een kleiner beeldscherm, namelijk 8,9inch

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Weet ik Dwars, maar dat is het probleem niet. Ik zie het niet als een notebook, maar echt als kleine kut netbook. Een goede notebook heb ik namelijk wel en de netbook zal deze ook nooit gaan vervangen.

Mijn eisen zijn dus juist ook klein, compact en licht. <1 kg is leuk in de tas samen met mijn bijna 3kg wegende F3Sc. Dat houd daarnaast lekker in de hand en de T91 is echt een stuk kleiner als de T1101H. Die laatste heeft ook een HDD en dat wil ik ook niet.

Het is puur voor het lezen van dictaten in de collegezaal, maken van aantekeningen. 400 euro is nog een bedrag wat ik er voor over heb. Daarvoor wil ik wel eens prutsen. Nu zullen andere denken: Waarom geen normaal netbook met grotere toetsen: Enig idee hoeveel moeite het invoeren van formules is, laat staan elektronische schakelingen? :P Tablets FTW en de T91 doet wat dat betreft aan alle eisen voor erbij als digitaal schrift.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 14-07-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GENETX schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:46:
Mijn eisen zijn dus juist ook klein, compact en licht. <1 kg is leuk in de tas samen met mijn bijna 3kg wegende F3Sc. Dat houd daarnaast lekker in de hand en de T91 is echt een stuk kleiner als de T1101H. Die laatste heeft ook een HDD en dat wil ik ook niet.
Hetzelfde geldt hier, voor het stampwerk trek ik mijn Acer 7720G wel uit de tas, de T91 is juist leuk om af en toe even een filmpje te kijken, muziekje op te zetten, wat aantekeningen te maken en om gewoon met een tablet te patsen. :P

Ik wil zelf ook liever de T91, want een groter scherm en HDD vreten weer accu en met de T91 (nagenoeg zonder bewegende delen) kan ik probleemloos een halve marathon rennen en het ding 10 meter gooien met het vertrouwen dat ie nog heel blijft. Verder is een HDD-loze tablet een heel stuk stiller en trilt het ding minder als je hem vasthebt.
Ik kwam er later idd ook achter dat enkel de A-versie multitouch heeft. Ben overigens benieuwd of dat echt een ander scherm zal worden. Met een beetje geluk is de functie enkel niet enabled in Windows XP met de Eee TouchSuite. Zelf gooi ik er toch wel Windows 7 op ;)
Daar zou nog wel eens wat in kunnen zitten, dat de -A alleen duurder is omdat er een Windows 7 licentie bij zit die multitouch snapt, net zoals de 701-4GXP met Windows toentertijd duurder was dan die met Xandros. Ik denk dat we dat de komende week wel uit gaan vinden, want als ie in Nederland is duurt het niet lang totdat er een paar Tweakers de ingewanden uit het ding gaan trekken en kijken wat er daadwerkelijk onder de kap zit. Goed kans dat de multitouch gewoon niet gebruikt wordt in XP of uit staat in de BIOS (zelfde idee als overclocken van de CPU), want voor ASUS is het goedkoper om voor zulke grote onderdelen dezelfde hardware in bulk in te kopen.
....Tablets FTW en de T91 doet wat dat betreft aan alle eisen voor erbij als digitaal schrift....
Digitaal schrift? Electronic Flight Bag! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 14-07-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

996 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:23:
[...]
Door Eeectl te installeren kun je de brightness extra hoog zetten en wel goed buiten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Stoney3K schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:02:
Daar zou nog wel eens wat in kunnen zitten, dat de -A alleen duurder is omdat er een Windows 7 licentie bij zit die multitouch snapt, net zoals de 701-4GXP met Windows toentertijd duurder was dan die met Xandros. Ik denk dat we dat de komende week wel uit gaan vinden, want als ie in Nederland is duurt het niet lang totdat er een paar Tweakers de ingewanden uit het ding gaan trekken en kijken wat er daadwerkelijk onder de kap zit. Goed kans dat de multitouch gewoon niet gebruikt wordt in XP of uit staat in de BIOS (zelfde idee als overclocken van de CPU), want voor ASUS is het goedkoper om voor zulke grote onderdelen dezelfde hardware in bulk in te kopen.
Duurder weet ik nog niet eens, ze zijn gewoon nog niet beschikbaar en hetzelfde geldt voor de prijs. Op Youtube vindt je al wel T91's met multitouch. Asus heeft dus iig wel varianten waar het in zit gebouwd. Hetzelfde met het touchpad overigens, die dingen waren altijd al multitouch, alleen de drivers niet. Uiteraard is het geen garantie, maar de kans zit er dik in idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Hallo Allemaal,

Ik heb mij zitten verdiepen in de netbooks die vandaag de dag te krijgen zijn en ben er achter gekomen dat de EEE series erg goed uit de reviews komen. Ik ben er alleen nog niet achter hoe het nu zit met die batterij versie en of hij nu wel of niet de linux bezit.

Ik zou graag de EEEPC1005HA-BLU047 willen hebben.

Op de website staat dat er 3 batterij versies zijn:
10.5hrs*, 6-Cell 63Wh Li-ion Battery
8.5 hrs*, 6-Cell 48Wh Li-ion Battery
4 hrs*, 3-Cell 23Wh Li-ion Battery

Natuurlijk wil ik die van 63 Wh hebben en het liefst nog een 2e, maar ik kan het typenummer niet vinden en de webwinkels zetten het er ook niet bij.

Als 2e staat er bij sommige overzichten dat er een soort dualboot met linux is. Ik heb niet met zekerheid kunnen vaststellen of deze blauwe versie dat heeft, eerste indruk lijkt van niet.

Hoop dat iemand hier de antwoorden weet op mijn vragen.

Alvast bedankt,

Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ryan1981 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:26:
Op de website staat dat er 3 batterij versies zijn:
Op Asus.nl?

Ik ga er vanuit dat de nederlandse 1005-HA versies de middelste accu hebben. NBJ had een 4400mAh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:26:
Hallo Allemaal,

Ik heb mij zitten verdiepen in de netbooks die vandaag de dag te krijgen zijn en ben er achter gekomen dat de EEE series erg goed uit de reviews komen. Ik ben er alleen nog niet achter hoe het nu zit met die batterij versie en of hij nu wel of niet de linux bezit.

Ik zou graag de EEEPC1005HA-BLU047 willen hebben.
Hmm, zou ik jou morgen vragen waarom je voor de 1005HA hebt gekozen?
Hij is 6 euro duurder dan de 1000HE en uit de stats blijkt verder geen verschil. Volgens http://www.notebookjourna...-asus-eee-pc-1000he-865/7 is de 1000HE beter dan de 1005HA: http://www.notebookjourna...sus-eee-pc-1005ha-m-941/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:00:
[...]

Hmm, zou ik jou morgen vragen waarom je voor de 1005HA hebt gekozen?
Hij is 6 euro duurder dan de 1000HE en uit de stats blijkt verder geen verschil. Volgens http://www.notebookjourna...-asus-eee-pc-1000he-865/7 is de 1000HE beter dan de 1005HA: http://www.notebookjourna...sus-eee-pc-1005ha-m-941/5
Notebookjournal gebruikt een wat vreemde manier om de accuduur te meten. De battery eater test gebruikt 40% CPU load. Dat is veel meer dan normaal surfen. Volgens mij komt de 1005HA er in andere reviews beter van af dan de 1000HE (qua accu duur).

Verder is het ontwerp van de 1005 wat moderner en is ie ook 140 gram lichter, zo'n 10%.

De 1000HE heeft een mat scherm, terwijl de 1005 een glimmend scherm heeft. Dat zal voor veel mensen belangrijk zijn, aangezien het met de 1000HE beter buiten werken is.

Edit: Laptopmag krijgt 9 uur uit de 1005HA vs. 7 uur voor de 100HE, maar wellicht dat dat een andere accu is.

Edit2 : yep dat was met een 5900 mAh accu. Terwijl in NL 4400mAh krijgen, denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 14-07-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de 1005HA ziet er wel veel mooier uit, maar de 100HE zal wel wat steviger aan elkaar zitten.. Maargoed, ik ben van plan de laptop ook buiten te gaan gebruiken dus dan zou ik toch voor de1000HE moeten gaan... Morgen dan maar even een winkel uitzoeken en kijken welk intern geheugen compatibel is :)
@ hierboven: duidelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:47:
Hmm, de 1005HA ziet er wel veel mooier uit, maar de 100HE zal wel wat steviger aan elkaar zitten.. Maargoed, ik ben van plan de laptop ook buiten te gaan gebruiken dus dan zou ik toch voor de1000HE moeten gaan...
Ik denk dat de 1005HA met Eeectl ook wel te doen is buiten. Ik vind reflecties nooit zo'n ramp als de backlight tenminste goed fel kan. Sommige mensen hebben er wel last van.

Zelf zou ik dan ook voor de 1005HA gaan. Mooier en lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:51:
[...]

Ik denk dat de 1005HA met Eeectl ook wel te doen is buiten. Ik vind reflecties nooit zo'n ramp als de backlight tenminste goed fel kan. Sommige mensen hebben er wel last van.

Maar op die 1005HA kan je (nog) niet een touchscreen installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Als ik al die testen op de verschillende site's lees over de 1000HE en de 1005HA dan krijg ik sterk het idee dat men heel verschillend test.
Tis vreemd dat er zo veel zaken bij elke test weer anders uit de bus komen.

Zo is het voor iemand die eea. zo leest schier onmogelijk een (juiste) keuze te maken gebaseerd op de diverse uitkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:51:
[...]

Is de Eeecrl al getest op de 1005HA?
Alleen daar voor, ik dacht dat juist de tests doorslaggevend waren?

En welke 1005HA dan, de M of de H?

[ Voor 3% gewijzigd door i2Paq op 14-07-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:09:
[...]
Is de Eeecrl al getest op de 1005HA?
In ieder geval werkt ie op de 1008.
Alleen daar voor, ik dacht dat juist de tests doorslaggevend waren?
Qua prestaties en battery life zijn de verschillen gering. Qua uiterlijk en gewicht wat groter. Een 10" netbook moet niet meer dan 1.3kg wegen vind ik. En ik hou wel van glossy schermen.
En welke 1005HA dan, de M of de H?
Eerder de H. Maar ik zou zelf voor de 1101HA gaan. Ik heb even een 11" netbook gehad, en 1366*768 is een groot verschil met 1024*600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Philflow schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:15:
Eerder de H. Maar ik zou zelf voor de 1101HA gaan. Ik heb even een 11" netbook gehad, en 1366*768 is een groot verschil met 1024*600.
Hmm, die 1101HA krijgt niet bijzonder veel bijval als ik eea. zo lees.

Is die resolutie niet erg hoog voor een 11"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

i2Paq schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:42:
[...]
Hmm, die 1101HA krijgt niet bijzonder veel bijval als ik eea. zo lees.
Het enige minpunt is volgens mij de CPU die op 1.33GHz loopt. Maar door de overklok functie kan die op 1.7Ghzdraaien waardoor die net zo snel is als een Atom N280.

Hoe de stabiliteit en accu duur dan zijn weet ik niet zeker. Ik wil eerst een review zien die die vragen beantwoordt voor dat ik hem zou kopen.
Is die resolutie niet erg hoog voor een 11"?
Had ik geen last van. Heel af en toe is er een website die te kleine letters heeft maar daar gebruikte ik NoSquint in Firefox voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

Iemand ervaring met de nieuwe SSD's van Super Talent voor de 900 serie?

Ben van plan om die in mijn 901 te stoppen. Ben namelijk een beetje moe van die slechte write performance. Bij downloaden van kleine files zit je steeds te wachten totdat alles weer eens reageert.
Is daar trouwens een andere oplossing nog voor?

Maar ik wilde ook eens Windows 7 erop zetten of in elk geval kijken hoe dat loopt.

Ervaringen met deze SSD's? Op papier ziet het er goed uit. 150MB hoef ik niet te halen, maar volgens mij is alles een vooruitgang tov de originele.
Kom zelf niet veel verder dan deze "reviews":

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820609436
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=591584

[ Voor 13% gewijzigd door Klippy op 14-07-2009 19:53 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:46:
[...]

Het enige minpunt is volgens mij de CPU die op 1.33GHz loopt. Maar door de overklok functie kan die op 1.7Ghzdraaien waardoor die net zo snel is als een Atom N280.

Hoe de stabiliteit en accu duur dan zijn weet ik niet zeker. Ik wil eerst een review zien die die vragen beantwoordt voor dat ik hem zou kopen.
Ik heb hier de eerste goede review die ik kon vinden:

http://reviews.cnet.co.uk...9030092,49302872-1,00.htm

Toch vinden ze het hier een groot bezwaar dat hij maar op 1,33 GHZ loopt, ik hoop toch echt dat dat niet zo erg is als ze zeggen.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze netbook?? Ik zou namelijk wel erg graag willen weten of 1,33 GHZ nou wel of niet te langzaam is en of het overclocken betrouwbaar is. (dan heb ik het over overclocken tot 1,5GHZ / 1,6 GHZ niet tot de volle 1,73 GHZ)

Voor de rest lijkt mij dit de beste keuze, ik wil er als ik hem koop in ieder geval wel 2gb RAM in zetten, maar ik wil dus eerst iets meer over de prestaties weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:55:
[...]
Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze netbook??
Bij Notebook Italia hebben ze het vrij goed getest: http://translate.google.c...l=it&tl=en&hl=en&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klippy schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51:
Iemand ervaring met de nieuwe SSD's van Super Talent voor de 900 serie?

Ben van plan om die in mijn 901 te stoppen. Ben namelijk een beetje moe van die slechte write performance. Bij downloaden van kleine files zit je steeds te wachten totdat alles weer eens reageert.
Is daar trouwens een andere oplossing nog voor?

Maar ik wilde ook eens Windows 7 erop zetten of in elk geval kijken hoe dat loopt.

Ervaringen met deze SSD's? Op papier ziet het er goed uit. 150MB hoef ik niet te halen, maar volgens mij is alles een vooruitgang tov de originele.
Kom zelf niet veel verder dan deze "reviews":

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820609436
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=591584
Staat in de reviews dat het onzinnig is. Ik heb zelf de 90 MB/55MB per seconde versie besteld in Amerika en volgens planning wordt die morgen afgeleverd!!! Gaat ook in een 901 hier overigens.

Ik ga naar Harry P. morgenavond dus zal wel donderdag worden voor hij erin gaat, maar dan laat ik het weten. Ik lees op eeeuser.com alleen maar goede ervaringen dus ben benieuwd.

Overigens is de traagheid van die 901 SSD algemeen, of je nu Ubuntu, XP Home, XP Pro of W7 draait het is en blijft prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 14:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:55:
Toch vinden ze het hier een groot bezwaar dat hij maar op 1,33 GHZ loopt, ik hoop toch echt dat dat niet zo erg is als ze zeggen.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze netbook?? Ik zou namelijk wel erg graag willen weten of 1,33 GHZ nou wel of niet te langzaam is en of het overclocken betrouwbaar is. (dan heb ik het over overclocken tot 1,5GHZ / 1,6 GHZ niet tot de volle 1,73 GHZ)
Het klinkt wel erg eng in de review... zoals dat het openen van meerdere windows quasi onmogelijk is. En wat voor effect zou dat overklokken hebben op de accuduur? Temperatuur neemt in ieder geval flink toe blijkt uit die italiaanse review. En of ie nu echt in de buurt komt van een N280 is me niet duidelijk.

Ik twijfel zelf erg over een 11-12" netbook (1101HA, NC20, ??) of een 10" +N280+1366x768 (HP Mini 110 XP en waarschijjnlijk op termijn vele anderen). Vraag me wel af of 1366x768 op 10" te doen is, het is niet zo dat ik er hele dagen op ga werken maar heb ook geen trek in hoofdpijn na een kwartiertje surfen. Portability is echter weer een stuk groter met een 10", een 12" is qua footprint zo groot als een A4-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen
- welk geheugen compatibel is met de 1000HE
- of het inbouwen van touchscreen eenvoudig is
- of het scherm goed leesbaar is buiten in de zon
- of de 1000HE niet erg heet wordt of lawaai maakt vanwege fan

Laptop die ik nu heb wordt echt onwijs heet en constant die *#$& fan die lawaai maakt.. Wil er nu een die gewoon helemaal stil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
  • Ik heb gewoon 2GB Kingston So-Dimm gekocht, was maar 17 euri ofzo. Werkt prima.
  • Als je een beetje handig bent (en vooral niet bang) is het niet ontzettend moeilijk (hoewel ik het zef niet gedaan heb hoor). Hier kun je zien hoe je het moet doen, met een kit die verkrijgbaar is op Ebay. Ik heb zelf de netwerkkaart vervangen, en dat was behoorlijk makkelijk.
  • Ik vindt van niet. Zelfs met de brightness op 100%.
  • Mijn lappie wordt max ongeveer 60/65 graden, en dan maakt de fan wel degelijk een goed hoorbaar lawaai. Maar ik kan er mee leven. Als je een erg stille nettop wil, is een ander type mischien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, je hebt het over 60/65 graden... Bij wat voor een gebruik is dat?

Ik zal dan maximaal de volgende programma's op hetzelfde moment draaien: uTorrent, MSN, Word 2007 en IE/firefox. Krijg je dan al 'hinder' van de fan en temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Leech_NL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:39:
[list]
Ik vindt van niet. Zelfs met de brightness op 100%.
Wat ik van iedereen hoor is dat je met de 1000HE goed buiten kunt werken mits je Eeectl installeert.
eeectl is a tiny yet powerful program for Asus EEE PC series, it runs on Windows® and allows you to control & overclock your EEE PC on the fly.
Current features:
- FSB speed control.
- PCIE speed control.
- CPU voltage control.
- Temperature monitor.
- Fan speed control(incl. used-defined automatic mode).
- Screen backlight control(twice brighter!).
- Highly configurable, hotkeys, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

catchingfire schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:14:
[...]
Het klinkt wel erg eng in de review... zoals dat het openen van meerdere windows quasi onmogelijk is.
Zwaar overdreven hoor. Ik had een Acer 751 met 1,24 Ghz Z520 ik kon prima surfen met Firefox. Als je Google Chrome gebruikt gaat het helemaal soepel. Ok zware flash is niet mogelijk maar dat kan met Atom N270 ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:52:
[...]

Staat in de reviews dat het onzinnig is. Ik heb zelf de 90 MB/55MB per seconde versie besteld in Amerika en volgens planning wordt die morgen afgeleverd!!! Gaat ook in een 901 hier overigens.

Ik ga naar Harry P. morgenavond dus zal wel donderdag worden voor hij erin gaat, maar dan laat ik het weten. Ik lees op eeeuser.com alleen maar goede ervaringen dus ben benieuwd.

Overigens is de traagheid van die 901 SSD algemeen, of je nu Ubuntu, XP Home, XP Pro of W7 draait het is en blijft prut.
Onzinnig zal vast, denk ook niet dat je de extra snelheid echt zal merken, maar hij is niet echt veel duurder, dus echt stom zal het niet zijn om de nieuwe variant te kopen.
Zou op een 100 Euro uitkomen inclusief verzending vanuit de VS. Op een tientje ga ik dan ook niet kijken.

Ik denk dat ik hem maar eens gewoon ga bestellen, zo te lezen op eeeuser.com is alles een verbetering inderdaad ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Heb ondertussen terugkoppeling van een webshop gehad over de accu die in de EEEPC1005HA-BLU04 zit:
Na navraag bij onze leverancier is gebleken dat de volgende accu wordt meegeleverd met de netbook:

1005HA-H met Atom N280 en 10 uur batterij (62.6W/h), ook gaven zij aan dat het niet mogelijk is om losse accu’s te bestellen.
Vraag ik me alleen nog af linux er ook op staat echter zal dit voor mij niet doorslaggevend zijn. Zodra hij leverbaar is wordt dit hem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:25:
Heb ondertussen terugkoppeling van een webshop gehad over de accu die in de EEEPC1005HA-BLU04 zit:

[...]

Vraag ik me alleen nog af linux er ook op staat echter zal dit voor mij niet doorslaggevend zijn. Zodra hij leverbaar is wordt dit hem :D
GRR en ik weet nog steeds niet welke ik het beste kan nemen :(. Waaorm kies je voor de 1005HA ipv 1000HE? Op de 1005HA kan je geen touchscreen installeren, of maakt je dat niks uit?

Als ik google zie ik trouwens
Afbeeldingslocatie: http://netbookmag.files.wordpress.com/2009/05/asus-eee-pc-1005ha.jpg
Wit, maar dus een zwart scherm.. Dat vind ik niet echt mooi

De 1000HE lijkt helemaal wit (al lijkt het meer speelgoed):
Afbeeldingslocatie: http://www.4notebook.nl/icecatimages/high/118167.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57

WTM

Christijn schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:16:

[...]

Welke biosversie heb je? Misschien dat het updaten van je bios helpt?
Ik heb een bios update gedaan, kijken of 't wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:28:
[...]
Wit, maar dus een zwart scherm.. Dat vind ik niet echt mooi
De 1005 vind ik echt veeel mooier dan de 1000HE, met name omdat de 1000HE nogal log is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Touchscreen is voor mij idd niet van belang. Ik ben van plan hem te gaan gebruiken voor in & rondom huis & in de trein en dan voornamelijk de basis functies zoals chatten/mailen/surfen en af en toe wat TV series kijken. Daarnaast heb ik begrepen dat de 1005HA een betere prestatie neerzet wat betrefd de accu. Als laatste vind ik ook dat hij er beter uitziet (aan de buitenkant iig) maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Deze review heeft mij ook een beetje overtuigd:

http://reviews.cnet.com/l...g=contentMain;contentBody

Hoop dat je er iets aan hebt en succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ryan1981 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:58:
Daarnaast heb ik begrepen dat de 1005HA een betere prestatie neerzet wat betrefd de accu.
Ik denk dat je dat baseert op amerikaanse reviews. In Europa hebben we een 4400mAh accu. Volgens mij gaat de 1000HE langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat je dat baseert op amerikaanse reviews. In Europa hebben we een 4400mAh accu. Volgens mij gaat de 1000HE langer mee.
Zie: Ryan1981 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nou weet ik niet wie ik moet vertrouwen, die webshop of Notebookjournal. Mijn ervaring is dat Notebookjournal het vaak bij het rechte eind heeft. Dat was in ieder geval zo met de Samsung N110 en N120, waar ook een hoop verwarring was over welke capaciteit de accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:41:
[...]

Nou weet ik niet wie ik moet vertrouwen, die webshop of Notebookjournal. Mijn ervaring is dat Notebookjournal het vaak bij het rechte eind heeft. Dat was in ieder geval zo met de Samsung N110 en N120, waar ook een hoop verwarring was over welke capaciteit de accu heeft.
Ik heb Azerty en 4Launch beide een email gestuurd:
Goedemiddag,

zou u mij misschien kunnen vertellen wat de capaciteit van de accu is die geleverd wordt bij de Asus EEE 1005 HA-H: [linkje]

Er zijn blijkbaar 3 verschillende accu's in omloop:

Zou u bij de leverancier kunnen navragen welke accu bij de laptop wordt geleverd? Ik wil graag zekerheid, aangezien ik bij mijn vorige laptop aankoop een accu meegeleverd kreeg die lager was dan beloofd.

Met vriendelijke groet,
Dwars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

@philflow

Ik ben eerlijk gezegd ook nog niet 100% overtuigd, de webshop heeft het over de 1005HA en niet de BLUE047. Als ik op het typenummer zoek EEEPC 1005HA-BLU047 krijg ik wel degelijk altijd de vermelding van de 10.5 uur batterij tijd wat indirect betekend dat de 63 w/h accu er in zit. Nu zegt dat natuurlijk ook niets maar voor zover ik weet zijn de typenummers vaak wel eenduidig. Jammer dat ik nergens een review/ervaring heb kunnen vinden van deze laptop aangezien hij nog niet leverbaar is. Heb nu een paar keer gezien dat hij rond 17 juli verwacht wordt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Mijn webshop was 4launch :P Maar hoe meer er wat sturen hoe beter, gaan ze misschien wat moeite doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:57

Zenyatta

Tsjakka!

- welk geheugen compatibel is met de 1000HE
Heb je in de startpost gekeken?
- of het inbouwen van touchscreen eenvoudig is
Hoe handig ben je? :)
- of het scherm goed leesbaar is buiten in de zon
Bij mijn 1000H is het scherm in de zon niet heel erg makkelijk te lezen. Met de brightness hoog wil het nog een beetje lukken, maar echt prettig is het niet. In hoeverre de schermen van de 1000H en de 1000HE verschillen weet ik niet.
- of de 1000HE niet erg heet wordt of lawaai maakt vanwege fan
Echt stil is ie niet. Het blijft immers een fan. De geluidsproductie valt me nog best mee. Wat mij betreft is het een stille fan.
Laptop die ik nu heb wordt echt onwijs heet en constant die *#$& fan die lawaai maakt.. Wil er nu een die gewoon helemaal stil is
Helemaal stil wordt een beetje lastig denk ik. Dan moet je een passief gekoelde laptop hebben en ik weet niet of die bestaan. Mijn ervaring met laptops is overigens dat het in veel gevallen de HDD is die het meest geluid maakt. Misschien een SSD overwegen?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Goed, de zwarte T91 is leverbaar in Nederland en ik sta op het punt maar gewoon 1 te bestellen. Uiteraard het liefste alles in 1 keer compleet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Eee PC T91 Zwart€ 410,68€ 410,68
1Kingston ValueRAM KVR800D2S6/2G€ 20,77€ 20,77
1TakeMS MS16GSDC-HC6R€ 30,50€ 30,50
ImporterenTotaal€ 461,95

Ik zit enkel nog met de vraag of de EeePC's standaard met sleeve worden geleverd. Ik meende dat dat altijd wel zo was, maar is dat nu nog steeds, of hebben mensen modellen zonder geleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
GENETX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:07:
#ProductPrijsSubtotaal
1TakeMS MS16GSDC-HC6R€ 30,50€ 30,50
ImporterenTotaal€ 30,50

Ik zit enkel nog met de vraag of de EeePC's standaard met sleeve worden geleverd. Ik meende dat dat altijd wel zo was, maar is dat nu nog steeds, of hebben mensen modellen zonder geleverd gekregen?
Ik weet niet of je m'n review over dat geheugenkaartje gelezen hebt, maar je kunt beter voor een SanDisk gaan.

Verder werden alleen de Surfs zonder sleeve geleverd, vanaf de 900 wordt alles met sleeve geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zie nu pas dat het zo slecht gesteld is.. Dacht even vlot: Valt allemaal wel mee, toch even wat anders zoeken dus. Thx, dan laat ik een sleeve achterwege :)

Die Sandisk is me weer te duur... Het is ook puur voor extra opslag, er zit ook al een 16GB kaartje bij (ben benieuwd welke class dat is). De mindere kan wel in de cardreader, het gaat er meer om dat ik 3x 16GB = 48GB aan opslagruimte aan boord heb. :)

Edit:
http://www.slashgear.com/...-review-round-up-1549436/
Nog een leuke roundup + samenvatting van een aantal reviews.

[ Voor 59% gewijzigd door GENETX op 15-07-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dwars,

Voor zover ik kan nagaan verkopen wij de versie met de 48wh accu

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Medewerker

Azerty Helpdesk
Helaas, vrees dat die van 4Launch dan ook maar 48wh is
GENETX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:17:
Zie nu pas dat het zo slecht gesteld is.. Dacht even vlot: Valt allemaal wel mee, toch even wat anders zoeken dus. Thx, dan laat ik een sleeve achterwege :)

Die Sandisk is me weer te duur... Het is ook puur voor extra opslag, er zit ook al een 16GB kaartje bij (ben benieuwd welke class dat is). De mindere kan wel in de cardreader, het gaat er meer om dat ik 3x 16GB = 48GB aan opslagruimte aan boord heb. :)
Inbouw SSD is toch redelijk prijzig? Nus is pak en beet 10 gig geheugen toch behoorlijk wat... Ben je dan niet beter af met een extern schijfje van 500GB die je via USB kan gebruiken? Voor zover ik weet zijn er ook schijven die geen externe stroomaansluiting nodig hebben

Die round-up is erg negatief! :o

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:04:
[...]

[...]

Inbouw SSD is toch redelijk prijzig? Nus is pak en beet 10 gig geheugen toch behoorlijk wat... Ben je dan niet beter af met een extern schijfje van 500GB die je via USB kan gebruiken? Voor zover ik weet zijn er ook schijven die geen externe stroomaansluiting nodig hebben
Nee, het is puur voor aantekeningen en het meeste moet, waarvoor de netbook ook is gemaakt, via het inernet lopen. 16GB SSD zit al in de T91, net als een extra 16GB SD kaart. Daar stop ik dan nog eens 16GB bij in de cardreader en ik kan aardig voorruit zonder dat ik met extern spul moet kloten.
Die round-up is erg negatief! :o
Valt mee, het hangt er van af hoe je hem wilt gebruiken. Voor mij belangrijk: Aardige accuduur (5 uur is prima en dat haalt hij wel), heel goed schernier(!), en klein en compact. Toetsenbord schijnt ook goed te zijn voor zo'n kleintje. Dus ik ben positief.

Nadelen: Klein scherm, ja, maar zoveel beter is 10" ook niet... Ik ben juist blij dat hij compact is. En ja, ik weet dat Windows XP ruk is, maar daarom ga ik er ook Windows 7 op gooien. Nadelen die in mijn ogen er niet toe doen. Maar juist die punten waar ik de meeste waarde aan hecht zijn wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:04:
[...]
Van de positieve kant gezien: dan weegt ie maar 1.3kg i.p.v. 1.4kg :) En het lijkt me dat de grootste accu uitsteekt(?).

Edit: toch niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Laatst online: 17-09 18:41

joep_k

......

Ik zit even te spelen met mijn nieuwe T91. Het enige nadeel tot nu toe is de afwezigheid van multitouch op de touchpad. In ben het gewend van de eee900 en zonder is wel een handicap. Ik sluit niet uit dat ik naar de t91a upgrade als die er is....

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is het touchpad niet multitouch? Het Touchscreen is dat niet en bij de T91A wel, meet het touchpad zou multitouch moeten zijn in beide. Misschien even kijken naar de drivers? Want zelfs oude touchpads die eerst zonder multitouch kwamen bleken deze functionaliteit wel te hebben na een update. Zelfs mijn 3 jaar oude Asus A6T zou dat moeten kunnen.

Nog een paar vragen:
1. Zou je overigens het klepje kunnen openschroeven en kunnen zeggen wat er onder zit cq. mogelijk is om up te graden?

2. Wat zat er bij de netbook, ook een sleeve?

3. Welke klasse heeft de SD kaart die er bij komt (class 2,4 of 6?)

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 15-07-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Laatst online: 17-09 18:41

joep_k

......

GENETX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:43:
Is het touchpad niet multitouch? Het Touchscreen is dat niet en bij de T91A wel, meet het touchpad zou multitouch moeten zijn in beide. Misschien even kijken naar de drivers? Want zelfs oude touchpads die eerst zonder multitouch kwamen bleken deze functionaliteit wel te hebben na een update. Zelfs mijn 3 jaar oude Asus A6T zou dat moeten kunnen.

Nog een paar vragen:
1. Zou je overigens het klepje kunnen openschroeven en kunnen zeggen wat er onder zit cq. mogelijk is om up te graden?

2. Wat zat er bij de netbook, ook een sleeve?

3. Welke klasse heeft de SD kaart die er bij komt (class 2,4 of 6?)
Ik kan me ook niet voorstellen dat de touchpad uiteindelijk niet gaat werken met multitouch, maargoed raar dat het niet nu al werkt.
en verder:

1. Ja is te upgraden
2.sleeve zit erbij, netbook zelf (natuurlijk ;) ) stroomkabel/adapter in 2 delen, cd en handleiding
3. sd kaart is class 6

--update
de sd kaart werkt ook goed in een camera trouwens
Afbeeldingslocatie: http://www.tjang.nl/001_20090715_IMGP5148.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door joep_k op 15-07-2009 19:05 ]

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Thx :) Dan ga ik hem ook bestellen :D . Uiteraard kun je van mij een grote review verwachten, zal sowieso een hands-on publiceren zodra ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep_k:
is de laptop veel beter dan een 1000HE/1005HA-H? Of heb je geen vergelijkingsmateriaal?

Kan je gewoon films kijken zonder dat het gaat schokken? 720p?
En ik neem aan dat MSN + Word + Winamp + IE tegelijkertijd prima werken? Of zit er veel vertraging gezien de toch wel langzame processor

En hoe zit het met warmteontwikkeling? En met het geluid dat de netbook produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:11:
joep_k:
is de laptop veel beter dan een 1000HE/1005HA-H? Of heb je geen vergelijkingsmateriaal?

Kan je gewoon films kijken zonder dat het gaat schokken? 720p?
Hij heeft de US15W chipset hè, die kan hardwarematig hd content afspelen :)
En ik neem aan dat MSN + Word + Winamp + IE tegelijkertijd prima werken? Of zit er veel vertraging gezien de toch wel langzame processor
Dat deed zelfs mijn PII 350MHz met 256MB onder XP al. Wel met enige vertraging, maar goed..

En de temps, ik zag zo'n 100 farenheid op het web, dus 37 graden.

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 15-07-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Klopt, zolang het H264 is geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:45:
Klopt, zolang het H264 is geloof ik.
Maar dan wel Vista of W7, XP mist de juiste ondersteuning voor hardwarematige videoversnelling icm de Atom en de Intel IGP/chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
TBH: Wie gaat de T91 nou niet ontdoen van Windows XP om er Windows 7 op te gooien? Een non tablet OS is echt de doodsteek van de hele T91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nog een 1101HA review: http://www.tbreak.com/2009/07/asus-eeepc-1101ha/
Ik vind toch al die reports over "trage performance" zorgelijk. Terwijl er ook wordt beweerd dat ie 25% overclocked (gaat tot 32%) qua performance ongeveer op een lijn zou zitten met de N270/N280. Resolutie en battery-life zijn wel top.

Maar kun je er wat dingen parallel op draaien, draait iets als Photoshop Elements, Picasa enigszins soepel, stotteren Youtube (HD)filmpjes of Apple movie trailers niet all over the place? kun je er een 720p-tje mee afspelen (.mkv, .wmv, .MTS AVCHD)? .... of is een HP Mini 110 met 1366x768 schermpje icm de Broadcom HD accelerator optie dan toch een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

catchingfire schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:24:
Maar kun je er wat dingen parallel op draaien, draait iets als Photoshop Elements, Picasa enigszins soepel, stotteren Youtube (HD)filmpjes of Apple movie trailers niet all over the place?
Geen enkele netbook kan volgens mij vloeiend Youtube HD afspelen.

Youtube HQ lukt wel met een lichte overklok.
kun je er een 720p-tje mee afspelen (.mkv, .wmv, .MTS AVCHD)?
Alle H264 gaat soepel door de GMA500. Zelfs 1080p. Wmv is een ramp.
.... of is een HP Mini 110 met 1366x768 schermpje icm de Broadcom HD accelerator optie dan toch een betere keuze?
Ik weet niet hoe goed die Broadcom chip is. Maar als ik zie wat jij ermee wil gaan doen twijfel ik of een netbook wel echt iets voor jou is :) Heb je weleens met een netbook gewerkt?

Edit: trouwens die reviewers begrijpen er niet veel van "However, the underpowered GMA500 doesnt let you play back anything hi-def which is a bit of a shame as the screen looks gorgeous." Ze weten dus blijkbaar niet hoe ze de juiste codecs moeten installeren.

Edit 2: NBR heeft de T91 gereviewed: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=399575

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:34:
Ik weet niet hoe goed die Broadcom chip is.
Zie hier voor een vergelijk van 1080p playback op een HP Mini 110 XP met het Broadcom HD kaartje en een Lenovo S10 zonder dat kaartje: http://www.netbookchoice....ets-video-demo/#more-3953

En zie hier een press release van Adobe: http://www.adobe.com/abou...0209AdobeandBroadcom.html
"As a result of this work, Adobe Flash Player software, a key component of the Adobe Flash Platform, will be optimized and supported in Broadcom® Crystal HD netbook solutions and further accelerate the transition to H.264 video delivery on netbooks. Users of Intel Atom processor powered netbooks, like the recently announced HP Mini 110XP incorporating Broadcom’s Crystal HD Enhanced video accelerator, will be able to view rich Flash technology based content and applications from sites such as YouTube, CBS, BBC iPlayer, Pandora.tv and others. The smooth, high quality playback of HD video is expected to yield very low system power consumption and low CPU utilization. Flash Player with support for Broadcom’s Crystal HD solutions is expected to be available in the first half of 2010."

.... het duurt nog even dus, maar Youtube HD playback zit eraan te komen.
Maar als ik zie wat jij ermee wil gaan doen twijfel ik of een netbook wel echt iets voor jou is :) Heb je weleens met een netbook gewerkt?
Ehm nee! Maar ik zie het als een aanvulling op m'n MacBook voor de kinderen (onderbouw basisschool, dus nog geen 3D-zaken), zodat ze wat in een vertrouwde Windows omgeving (zoals op school) wat kunnen klooien en surfen , voor onderweg in de auto/vliegtuig/trein/bus ipv een DVD-speelschermpje (heb er een maar slechte ervaringen mee) en mp3-speler (gewoon een berg mp3's erop en wat dvd images of eventueel HD materiaal)... en voor mezelf als backup voor op de bank of bed te surfen, om tijdens een tripje wat te kunnen surfen en het kaf van 't koren te scheiden wat de vakantiefoto's betreft en wat minimale bewerkingen te doen (Picasa en eventueel PS Elements mocht dat uberhaupt draaien), gescande pdf-tijdschriften/boeken te lezen. En dan uiteraard wat OpenOffice dingen, maar dat mag geen probleem zijn.

Lijken me op zich geen hoogdravende activiteiten toch? Of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
GENETX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:08:
Thx :) Dan ga ik hem ook bestellen :D . Uiteraard kun je van mij een grote review verwachten, zal sowieso een hands-on publiceren zodra ik hem binnen heb.
Can hardly wait.... :)

Naast de 'standaard' ervaringen met de single-core Atom (vs Dual) ben ik wel benieuwd naar het gebruik van de tablet als eBook reader (pdf, cbr etc). De combi netbook (licht & batterijduur), tablet (rotate 90d) en touchscreen (duh..) maakt dit in mijn ogen bijna tot de ideale portable (nu nog HDMI out ipv VGA).
Absoluut geen vervanging voor een full-blown laptop, maar dat is ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

net mijnT91 wit bij de makro opgehaald :)

Eerste wat opvalt... touchscreenprogje van asus werkt natuurlijk niet zoals ik wil. Firefox ipv ie daarin? misschien kan het, maar ik zie die optie niet.

Geen bios. Dus wellicht speedbooster?

Toetsenbord is groter dan mijn 901, maar het tikt een beetje... raar... niet echt accuraat vergeleken met 901.

Verder spelen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

catchingfire schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:06:
[...]
.... het duurt nog even dus, maar Youtube HD playback zit eraan te komen.
Ziet er allemaal mooi uit. Maar de Z520 met GMA500 kan dus ook 1080p H264 afspelen. Zonder extra broadcom chip. Helaas weten de meeste reviewers niet hoe ze de codecs moeten configureren.

Dat de Atom N270 met GMA950 zuigt voor HD playback was me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mtr33 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:07:
[...]

Can hardly wait.... :)

Naast de 'standaard' ervaringen met de single-core Atom (vs Dual) ben ik wel benieuwd naar het gebruik van de tablet als eBook reader (pdf, cbr etc). De combi netbook (licht & batterijduur), tablet (rotate 90d) en touchscreen (duh..) maakt dit in mijn ogen bijna tot de ideale portable (nu nog HDMI out ipv VGA).
Absoluut geen vervanging voor een full-blown laptop, maar dat is ook niet de bedoeling.
Dumpt allen uw reviewwensen in dit topic
@ Notebookspot.nl, registratie vereist maar vereist geen activatie ;)

Ik ga hem hoe dan ook van Windows 7 voorzien zodra ik de kans krijg. Windows XP met de T91 is uit de reviews toch al een no go. Dus wat dat betreft wil ik niet een 13-in-een-dozijn review maken waarbij ik de Asus software en XP af ga kraken. Nee, ik wil juist zien wat voor potentie de T91 en Windows 7 hebben.

Daarnaast zal ik wellicht ook nog eens wat uitgebreider de tablet functies testen. 1 die ik vaak mis is het gebrek aan tests met formules en elektronische schakelingen. Aantekeningen kan ik niet maken omdat 90% van de tijd eerder genoemde in college voor mijn kiezen krijg ;)
kmf schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:12:
Eerste wat opvalt... touchscreenprogje van asus werkt natuurlijk niet zoals ik wil. Firefox ipv ie daarin? misschien kan het, maar ik zie die optie niet.
Enkel voor IE volgens mij...

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 15-07-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 18:04
Vandaag naar de Makro daar heb ik de T91 (zwart) gekocht.

Natuurlijk wordt hij met een hoop voor geinstaleerde zooi gelevert maar liep redelijk snel,
iets wat ik niet had verwacht.

Heb mijn eerst nadeel of mogelijke defect al gevonden:
Hij slaat soms ineens vast,regaeert niet op de muis of toetsenbord.

Mogelijk komt dit door de accu die ik nog niet had opgeladen dus morgen zal ik het eventjes opnieuw checken.

Verder ziet hij er zeer degelijk uit,
goed stevig schanier,
fijn toetsenbord.

Binnenkort meer !

[ Voor 1% gewijzigd door Voxxie op 15-07-2009 21:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

als je met de standaard installatie op asus backup klikt, krijg je ook een hoop .NET framework fouten voor je kiezen..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb nog even wat onderzoek gedaan naar het touchscreen. Het is een Ideacom TSC, die zit ook in de MSI Wind Top. Helaas is dat geen Multitouch, maar goed ik ben al blij dat het met Windows 7 werkt:
http://techstauf4.com/200...revisited-with-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:57
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:04:Helaas, vrees dat die van 4Launch dan ook maar 48wh is
Het slechtste van deze "netbook" (ook al heb ik hem (nog) niet) is het verschil tussen de modellen.
B, M en H.. which is which... Asus gebeld, maar die mogen het niet direct aan End users vertellen.. waarom niet?

Nergens staat een schema met het verschil. Ik wil gewoon die met 63W (de grote batterij).
De M en de H schijnen allebei 6 cell batterij te hebben. De H is het duurste dus is het vreemd om te denken dat die dan de grootste (10 uur) batterij heeft?

Beste resource die ik kon vinden is:
http://www.netbookreviews.net/asus/eee-pc-1005ha/
The Asus Eee PC 1005HA-H model features the newer Intel Atom N280 1.66GHz CPU, and adds Bluetooth 2.1 + EDR, a larger 6-cell li-ion 2800mAh battery, which should last 10 hours. Both models feature 3x USB 2.0 ports (one more than the 1008HA), and a 10-inch 1024×600 pixel LED backlit LCD.
De H lijkt mij die met de grootste batterij, maar kan het niet zeker weten omdat er nergens een duidelijk schematje staat. Zodra ik de mijne heb wil ik wel weten wat de batterij nou is. Ik kan ook best met 8 uur batterij doen, maar het frustreerd mij gewoon dat het niet duidelijk is. Plus dat ASUS en de winkels het niet weten of niet willen/mogen vertellen wat, wat is. Alleen maar lastig en irritant voor je klanten denk ik dan.

Bijkbaar is er ook een B, V en P modellen systeem in de US ofzo...

[ Voor 0% gewijzigd door Maynar op 16-07-2009 01:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GENETX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:03:
Ik heb nog even wat onderzoek gedaan naar het touchscreen. Het is een Ideacom TSC, die zit ook in de MSI Wind Top. Helaas is dat geen Multitouch, maar goed ik ben al blij dat het met Windows 7 werkt:
http://techstauf4.com/200...revisited-with-windows-7/
Dat is dus de touchscreen-controller en die is door ASUS in de -A serie relatief eenvoudig te vervangen, waarschijnlijk zitten de soldeerpads voor een multitouch controller al op het moederbord.

Nieuwe touchscreen-mallen laten maken en aparte PCB's bestellen voor elk model kost immers veel meer geld dan voor een 'non-multitouch' even een andere controller op dezelfde plaats erop solderen of zelfs andere firmware in dezelfde controller bakken. Ik gok dat een multitouch-hack mogelijk wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:15:
[...]

Ziet er allemaal mooi uit. Maar de Z520 met GMA500 kan dus ook 1080p H264 afspelen. Zonder extra broadcom chip. Helaas weten de meeste reviewers niet hoe ze de codecs moeten configureren.

Dat de Atom N270 met GMA950 zuigt voor HD playback was me duidelijk.
Dat valt dus wel mee, alleen moet je meer 'moeite doen' om de software optimaal in te stellen en is de speler ookwel van groot belang.

Bij mij heeft 1080P het wel 15 minuten volgehouden zonder eeectl.
7xxx graat trouwens perfect.

De reviews over T91 hmm tja ik zou me niet te veel zorgen maken, want 'slomer dan..' in welk opzicht?

De CPU is op papier idd slomer en Asus had van mij ook wel een latere versie er in mogen zetten, maar de chip is wel weer te overclocken:)

Persoonlijk denk ik dat chipset een grotere rol speelt.

Toch wacht ik zelf nog even op ION van Nvidia.

Maar mensen die T91 kopen snap ik goed.

Mijn advies is en blijft voor RAM OCZ 800 Hmz geheugen, goede headroom en redelijk stabiel overclock potensieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Maynar schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:05:
[...]

Het slechtste van deze "netbook" (ook al heb ik hem (nog) niet) is het verschil tussen de modellen.
B, M en H.. which is which...
De H heeft de "zwaarste" processor meen ik, geen idee welke batterij.
Ik heb dit ook even aan mijn leverancier gevraagd omdat mijn broer aan het kijken is naar de 1005HA-H.

Ik wacht ondertussen op mijn 1000HE met 2GB, een Freecom Mobile DVD RW Recorder DVD+/-RW en een Logitech VX Nano Cordless Laser Mouse for NB :9~

[ Voor 68% gewijzigd door i2Paq op 16-07-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Net gemerkt van T91. De SSD heeft dezelfde write problemen als de SSD van de 901. Het is iets sneller, maar bij firefox merk je toch weer een vertraging terwijl ie de history wegschrijft.

Enne... je kan de accu niet weghalen/vervangen. Dus over een jaartje mag dit model niet verkocht worden in europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kmf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:48:
Enne... je kan de accu niet weghalen/vervangen. Dus over een jaartje mag dit model niet verkocht worden in europa?
Waar baseer je dat precies op? Alle nieuwe Macbooks komen ook met non user replaceable accu.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic