Zie hier voor een vergelijk van 1080p playback op een HP Mini 110 XP met het Broadcom HD kaartje en een Lenovo S10 zonder dat kaartje:
http://www.netbookchoice....ets-video-demo/#more-3953
En zie hier een press release van Adobe:
http://www.adobe.com/abou...0209AdobeandBroadcom.html
"As a result of this work, Adobe Flash Player software, a key component of the Adobe Flash Platform, will be optimized and supported in Broadcom® Crystal HD netbook solutions and further accelerate the transition to H.264 video delivery on netbooks. Users of Intel Atom processor powered netbooks, like the recently announced HP Mini 110XP incorporating Broadcom’s Crystal HD Enhanced video accelerator, will be able to view rich Flash technology based content and applications from sites such as YouTube, CBS, BBC iPlayer, Pandora.tv and others. The smooth, high quality playback of HD video is expected to yield very low system power consumption and low CPU utilization. Flash Player with support for Broadcom’s Crystal HD solutions is expected to be available in the first half of 2010."
.... het duurt nog even dus, maar Youtube HD playback zit eraan te komen.
Maar als ik zie wat jij ermee wil gaan doen twijfel ik of een netbook wel echt iets voor jou is

Heb je weleens met een netbook gewerkt?
Ehm nee! Maar ik zie het als een aanvulling op m'n MacBook voor de kinderen (onderbouw basisschool, dus nog geen 3D-zaken), zodat ze wat in een vertrouwde Windows omgeving (zoals op school) wat kunnen klooien en surfen , voor onderweg in de auto/vliegtuig/trein/bus ipv een DVD-speelschermpje (heb er een maar slechte ervaringen mee) en mp3-speler (gewoon een berg mp3's erop en wat dvd images of eventueel HD materiaal)... en voor mezelf als backup voor op de bank of bed te surfen, om tijdens een tripje wat te kunnen surfen en het kaf van 't koren te scheiden wat de vakantiefoto's betreft en wat minimale bewerkingen te doen (Picasa en eventueel PS Elements mocht dat uberhaupt draaien), gescande pdf-tijdschriften/boeken te lezen. En dan uiteraard wat OpenOffice dingen, maar dat mag geen probleem zijn.
Lijken me op zich geen hoogdravende activiteiten toch? Of...?