One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Wat versta je onder non user replaceable? Als je de cover weet los te schroeven kan je de accu vervangen. Maar even een accu losklikken en vervangen is er niet bij.Philflow schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:00:
[...]
Waar baseer je dat precies op? Alle nieuwe Macbooks komen ook met non user replaceable accu.
Verwijderd
Hmm, gek.. Azerty heeft dus een 48kw terwijl 4Launch beweert 63Wh erbij te leveren (EEE 1005HA-H)Beste Dwars,
Wij hebben zojuist antwoord verkregen vanuit onze afdeling Productmanagement wat betreft uw navraag. Zij geven aan dat hierbij de 10.5hrs*, 6-Cell 63Wh Li-ion Battery geleverd wordt.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd
Met vriendelijke groet,
[Insert medewerker]
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Heeft de T91 dan gewoon DDR2-SODIMM slots? Bij veel EEE's zit het RAM immers op de print gesoldeerd, een vervangbaar RAM-reepje zou een hoop schelen.Fonk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:13:
[...]
Mijn advies is en blijft voor RAM OCZ 800 Hmz geheugen, goede headroom en redelijk stabiel overclock potensieel.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat het officieel niet toegestaan is de accu zelf te vervangen. Net als bij de 1008HA neem ik aan.
Ja, joep_k in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9"Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:03:
[...]
Heeft de T91 dan gewoon DDR2-SODIMM slots? Bij veel EEE's zit het RAM immers op de print gesoldeerd, een vervangbaar RAM-reepje zou een hoop schelen.
Wat betreft het touchscreen, dat kan best wel kloppen. Alleen snap ik niet dat ze het er gelijk niet op zetten. Scheelt ook weer niet zoveel centen zo'n controller. Maar goed, zoveel waarde hecht ik ook niet aan multitouch.
Over de trage CPU, tsja, een Atom is sowieso al traag. Maar gewoon overclocken dat ding. Maar sowieso zal het weinig uitmaken denk ik. Ik kon me ook tot 3 jaar geleden redden met een PII 350MHz voor simpele taken, dus waarom zou een Atom 1,33GHz dat nu niet meer kunnen. Scheelt dat ik ook een notebook er bij heb en de netbook echt puur en alleen voor simpele dingen is.
Zou de Atom overigens (800/533)* 1,33 = 2,00GHz kunnen halen op een 800MHz reepje?
Edit:
Ja dus
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=611190
Daar is een Z520 op 2GHz gezet in een MID met passieve koeling. Dat kan nog best leuk worden met setfsb. Ben benieuwd. Hoop mijn T91 morgen binnen te krijgen, 4launch laat ze nu overkomen vanuit het magazijn voor verzending.
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 16-07-2009 10:46 ]
Interessant. Ik zit er sterk aan te denken om een 1005HA-H aan te schaffen, en die grotere accu is toch wel heel erg lekker! Zit overigens nog steeds erg te twijfelen tussen de 1005 en de Toshiba mini NB-200. Beide krijgen erg goede reviews, toshiba schijnt alleen een iets minder scherm te hebben. Krijg je dan wel weer een beter touch pad, hdd schokbescherming en een usb poort om usb devises op te kunnen laden terwijl de netbook uit staat voor terug. Moeilijk...Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:03:
[...]
Hmm, gek.. Azerty heeft dus een 48kw terwijl 4Launch beweert 63Wh erbij te leveren (EEE 1005HA-H)
Hoe is dat nu met de T91? Moet je de huidige 1GB vervangen? Ik moet mijn T91 nog openschroeven, maar dat kan pas als ik thuis ben.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Overigens vraag ik me af of er nog een nieuw Tablet topic moet komen. Het komt meer in en er loopt wel ééntje, maar optimaal is dat topic niet. Met name in de software zullen Tablets afwijken en hier constant handige tools ed delen lijkt me ook niet heel handig. Ik wil er best mee aan de slag komende week.
[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 16-07-2009 11:06 ]
De 1000HE/1005HA-H heb ik nooit uitgetest, alleen de eee900. Ik heb nog niet echt spannende dingen geprobeerd, dat is ook niet waarvoor ik een netbook heb ;-)Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:11:
joep_k:
is de laptop veel beter dan een 1000HE/1005HA-H? Of heb je geen vergelijkingsmateriaal?
Kan je gewoon films kijken zonder dat het gaat schokken? 720p?
En ik neem aan dat MSN + Word + Winamp + IE tegelijkertijd prima werken? Of zit er veel vertraging gezien de toch wel langzame processor
En hoe zit het met warmteontwikkeling? En met het geluid dat de netbook produceert?
720p kijken met out-of-the-box gomplayer is niet te doen, dat schokt te veel.
Ik ga er nu windows 7 op zetten, dus vergeef me dat ik niet meer moeite ervoor doe.
Het geluids niveau en de warmte blijven erg laag, maar ook nog niet stressed getest.
hmmm
Ik merk wel al dat je met touchscreen anders wil/kan werken dan veel huidige apps doen. Een goed topic daarvoor lijkt me erg handig...GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:00:
Als ik de foto zo zie zit er maar 1 slot in. Maar goed, voor 25 euro heb je al een 2GB module en aangezien je toch geen dual channel kan gebruiken (of iig: Niet nuttig als het wel kan) heb ik gewoon 1x 2GB genomen. Kan het er sowieso in en scheelt ook weer een klein beetje in het verbruik
Overigens vraag ik me af of er nog een nieuw Tablet topic moet komen. Het komt meer in en er loopt wel ééntje, maar optimaal is dat topic niet. Met name in de software zullen Tablets afwijken en hier constant handige tools ed delen lijkt me ook niet heel handig. Ik wil er best mee aan de slag komende week.
hmmm
Heb vorig jaar EEEBuntu op m'n EEE 900 naast de standaard Xandros geinstalleerd. Daarna is de EEE in de kast verdwenen maar voor m'n komende vakantie wil ik 'm weer van een uptodate installatie voorzien.
Zijn er nog major ontwikkelingen geweest op distro gebied? Xandros was ok, maar beperkt. EEEBuntu was uitgebreider, maar had nog wat quirks waardoor er toch nog wat tweaking nodig was.
Zijn er uberhaupt nog mensen die linux draaien op hun netbook? Afgaande op dit topic bijzonder weinig
Voor de 901 had je ook maar 1 upgrade slot. De andere gig is vastgesoldeerd.GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:00:
Als ik de foto zo zie zit er maar 1 slot in. Maar goed, voor 25 euro heb je al een 2GB module en aangezien je toch geen dual channel kan gebruiken (of iig: Niet nuttig als het wel kan) heb ik gewoon 1x 2GB genomen. Kan het er sowieso in en scheelt ook weer een klein beetje in het verbruik
Weinig ervaring, maar ik zou zeggen: Gewoon Ubuntu? Ik weet niet of je echt een speciale distro wil, maar ik zou niet inzien waarom een normaal OS niet zou werken. Zeker als je al aangeeft dat de rest te beperkt is... Je zou ook nog naar Ubuntu Netbook Remix kunnen kijken btw.Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
Wat is tegenwoordig een gangbare linux distro voor een EEE 900?
Heb vorig jaar EEEBuntu op m'n EEE 900 naast de standaard Xandros geinstalleerd. Daarna is de EEE in de kast verdwenen maar voor m'n komende vakantie wil ik 'm weer van een uptodate installatie voorzien.
Zijn er nog major ontwikkelingen geweest op distro gebied? Xandros was ok, maar beperkt. EEEBuntu was uitgebreider, maar had nog wat quirks waardoor er toch nog wat tweaking nodig was.
Zijn er uberhaupt nog mensen die linux draaien op hun netbook? Afgaande op dit topic bijzonder weinig
* GENETX verwachte een shitload aan TR's vanwege een dubbelpost. Nee, ik ben te lui om deze te trashen
[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 16-07-2009 11:22 ]
Ik gebruik geen linux, simpelweg omdat geen van de distributies sneller opstart en zuiniger draait dan een gestripte xp.Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
Maar toen ik ging testen, was EasyPeasy toch een van de makkelijkere.
Wat voor reactie verwacht je dan op welke vraag?Ryan1981 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:54:
Ik ga denk ik maar een vraagje naar 4-launch sturen met een linkje naar dit forum. Kijken of ze er wat mee doen.
Thx.GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:17:
@ joep_k: Aah, je gaat er Win 7 op zettenZie even de vorige pagina omtrent het touchscreen. Dat gaat niet out of the box werken, maar je moet de windows xp "driver" installeren, wat eigenlijk een config tool is. Pas dan gaat het werken.
Out of the box deed het touchscreen het, maar niet goed gekalibreerd. Ik kon geen standaard kalibratie van windows vinden, dus die van de cd gepakt. Kalibreren daarmee lukt, maar erna werkte het helemaal niet meer.
... nog geen oplossing
hmmm
Resetten hielp niet, maar een system restore naar vlak na de install heeft wel geholpen.GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:38:
Misschien dat je nog even moet resetten in het Windows config scherm? Dat moest die persoon met de Windtop ook.
De touchpanel is nu gekalibreerd en werkend.
Wel raar dat ik nogsteeds geen standaard windows kalibratie gevonden heb. Dus wat nou de normale manier is om de touchpanel aan de praat te krijgen.. ?
hmmm
Ja touchscreen werkt nu goed. En met 'normaal' doelde ik meer op: is mijn poging een gelukje of zal het de rest hier zo ook lukken? Maar ik ben blij dat het werkt in een non-final.GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:51:
Weird, dus je touchscreen werkt nu wel goed? En over normaal: Hoe normaal is het als je een non Final versie van een OS op een netbook zet waarvan de drivers niet beschikbaar zijn. maw, wees blij dat het überhaupt vrij makkelijk met een workaround werkt.
Windows 7 heeft wel een aantal leuke features voor tablets (die ik gevonden heb). Ik hoop er gauw nog meer te vinden.
De bootbooster haalt nu niet veel meer uit, aan of uit is het een seconde of 30 tot login scherm.
hmmm

Standby...

Home schermpje...

En een voorproefje van een van de applets, in portrait-mode. Touchscreen vraagt er immers om....
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die 5 secondes voor de bios-boot is dan in verhouding nog langer. Dus als het werkt, zal het alleen mooi zijn.joep_k schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:39:
[...]
De bootbooster haalt nu niet veel meer uit, aan of uit is het een seconde of 30 tot login scherm.
Ik gebruik EEEbuntu dual boot icm met windows in dual boot. Als je niet te veel wil prutsen kun je ook moblin proberen, http://www.moblin.org/Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
Dat ziet er al veelbelovend uit.Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:34:
Okee, sinds de EEE tabletjes nu uit zijn, ga ik ook maar eens aan een leuk projectje beginnen...
[afbeelding]
Standby...
[afbeelding]
Home schermpje...
[afbeelding]
En een voorproefje van een van de applets, in portrait-mode. Touchscreen vraagt er immers om....
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Dane-Elec S2D667-06456-C 2GB DDR2 PC5300 667MHz SODIMM (C67 volgens de verpakking) werkt goed in de Asus EEE 1000HE. Dit verkopen ze gewoon bij de Mediamarkt, voor degenen die mot hebben met hun reguliere hardwaresuppliers.
[ Voor 5% gewijzigd door Tokus op 16-07-2009 19:34 ]

Ik mail Asus om te vragen wanneer de 1000HV naar Nederland komt, krijg ik netjes antwoord terug en daarin staat (kort samen gevat) dat ze geen idee hebben en dat ik de tweakers pricewatch maar in de gaten moet houden

Dat een bedrijf zelf niet eens weet wanneer ze hun eigen product "gaan" verkopen, net of de tweaker pricewatch dat wel "eerder" weet
Nou heb ik wel meer ervaringen met Asus gehad dat ze zelf niet weten wat of in welke kleur of uitvoering ze het verkopen maar dit is wel heel bizar...
Maargoed, Ik denk dat de 1000HV in Nederland nog wel even op zich laat wachten...
Nou wil ik deze als vervanger voor mijn 1000H in Italië gaan kopen maar ik vraag me af of ik dan geen probleem krijg met BIOS/drivers e.d. in de Italiaanse taal...?
XP zal geen probleem zijn want ik doe toch een verse instal met XP Pro.
Nou valt mij op dat de 1000HV in Italië alleen in het blauw te krijgen is, opzich niet lelijk maar ik hoor vaak dat de blauwe 1000HE's meer paars dan blauw zijn.
Herkennen meer tweakers dit...?
Zijn er al andere bezitters van een 1000HV...?

[ Voor 7% gewijzigd door crack_en_hack op 16-07-2009 19:49 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Niet dat er nu direct zoveel tablet pc's zijn (leek voor de T91 een beetje doodgebloed), maar ook gezien de functionaliteit van Win7 lijkt me één topic met touchscreen tips&tricks wel handig. Wellicht komen er binnenkort wel meer fabrikanten met een T91clone (zou niet de eerste keer zijn dat een product van Asus opvolging krijgt),GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:00:
Die import gaat blijkbaar niet via hun. Zo gek vind ik dat niet.crack_en_hack schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:47:
Ik mail Asus om te vragen wanneer de 1000HV naar Nederland komt, krijg ik netjes antwoord terug en daarin staat (kort samen gevat) dat ze geen idee hebben en dat ik de tweakers pricewatch maar in de gaten moet houden.
Verwijderd
Ik kan maar 1 ding zeggen: ZORG DAT JE IN xxxxNAAM DIE SSD KRIJGT! Wat een verschil! Je kan nu gewoon wel werken met het ding.In plaats van traag opstarten, constant hangen, traag browsen, etc.Klippy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:57:
[...]
Onzinnig zal vast, denk ook niet dat je de extra snelheid echt zal merken, maar hij is niet echt veel duurder, dus echt stom zal het niet zijn om de nieuwe variant te kopen.
Zou op een 100 Euro uitkomen inclusief verzending vanuit de VS. Op een tientje ga ik dan ook niet kijken.
Ik denk dat ik hem maar eens gewoon ga bestellen, zo te lezen op eeeuser.com is alles een verbetering inderdaad
Ik gebruik nu zelfs mijn geheugen fatsoenlijk, top!
Verwijderd
1000HE wit € 364,-
Touchscreen € 100,-
2 GB geheugen volgens TS € 34,-
Uiteraard is het onmogelijk dat hij helemaal stil is. Huidige laptop maakt gewoon teveel geluid.. Geen idee hoe ik dat kan omschrijven... Ik wil er gewoon eentje dat als je er 3 meter van af staat je in principe niks hoortHelemaal stil wordt een beetje lastig denk ik. Dan moet je een passief gekoelde laptop hebben en ik weet niet of die bestaan. Mijn ervaring met laptops is overigens dat het in veel gevallen de HDD is die het meest geluid maakt. Misschien een SSD overwegen?
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 22:18 ]
Ziet er netjes uit. Waar maak je zulke dingen mee? Heb zoals altijd al willen maken i.c.m. een EEE Touch.Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:34:
Okee, sinds de EEE tabletjes nu uit zijn, ga ik ook maar eens aan een leuk projectje beginnen...
[afbeelding]
Standby...
[afbeelding]
Home schermpje...
[afbeelding]
Kun je dan niet veel beter nog even op de T101H wachten?Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:09:
Goed, morgen ga ik maar eens bestellen:
1000HE wit € 364,-
Touchscreen € 100,-
2 GB geheugen volgens TS € 34,-
Tsja, je MSI is ook alweer wat jaartjes ouder. Wel eens schoongemaakt? Dat wilde bij mijn A6T ook behoorlijk in de herrie en temps schelen.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:09:
Uiteraard is het onmogelijk dat hij helemaal stil is. Huidige laptop maakt gewoon teveel geluid.. Geen idee hoe ik dat kan omschrijven... Ik wil er gewoon eentje dat als je er 3 meter van af staat je in principe niks hoort. Kan met desktops ook, waarom zou het niet met een laptop moeten kunnen? Zoveel doe ik er niet op: Office, MSN, Winamp, Windows media player en surfen
[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 16-07-2009 22:21 ]
Verwijderd
GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:19:
[...]
Kun je dan niet veel beter nog even op de T101H wachten?
[...]
Tsja, je MSI is ook alweer wat jaartjes ouder. Wel eens schoongemaakt? Dat wilde bij mijn A6T ook behoorlijk in de herrie en temps schelen.
Wat is het voordeel van de T101H boven de 1000HE? SSD is natuurlijk leuk, maar wel beetje klein. Daarnaast is het een behoorlijk glossy scherm als ik zo op google kijk. Krijg je daar niet heel snel vingers op te zien?De T101H is voorzien van een 10 inch scherm en een Atom N270-processor, en heeft een toetsenbord dat bijna zo groot zou zijn als dat van een normale laptop.
Just like the 8.9-inch T91, the T101H sports an Intel Atom Z520 1.33GHz processor, a max 2GB memory and a 16GB SSD. The display supports 1024 x 600 resolution, and the battery boasts up to a 5.4 hour lifespan.
Also seen in January at CES, the T101H is said to hit stores in late August or early September and it features a 10.1-inch multi-touch-ready panel with a resolution of 1024 x 600 pixels, a 1.33 GHz Atom Z520 CPU, 1GB of RAM, integrated graphics, and a 16GB SSD, plus a bundled 15GB SDHC card. The netbook/tablet also comes with a 0.3 megapixel camera, 10/100 LAN, WiFi, Bluetooth, built-in GPS, 3G, plus a digital TV tuner, and a battery lasting for up to 5.4 hours. The 1.5kg Eee PC T101H will be available in black and white.
De MSI maakt al vanaf het begin veel lawaai. Al paar keer system door eraf geschroeft om stof uit fan te halen, maar dat mocht niet baten. Sinds een paar dagen valt hij ook gewoon af en toe uit... En als ik hem dan opnieuw aanzet dan doet het scherm helemaal niks
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 22:25 ]
Dat er standaard een touchscreen in zit dat je als tablet kan gebruiken. Het lijkt me namelijk bij lange na niet ideaal om met een pen op het scherm dat staat te moeten schrijven. Daarnaast zou dat van die SSD niet moeten kloppen, er staat niet voor niets een H achter.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:24:
Wat is het voordeel van de T101H boven de 1000HE? SSD is natuurlijk leuk, maar wel beetje klein. Daarnaast is het een behoorlijk glossy scherm als ik zo op google kijk
Verwijderd
http://www.asustablet.com/asus-eee-pc-t101h-specifications/GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:26:
[...]
Dat er standaard een touchscreen in zit dat je als tablet kan gebruiken. Het lijkt me namelijk bij lange na niet ideaal om met een pen op het scherm dat staat te moeten schrijven. Daarnaast zou dat van die SSD niet moeten kloppen, er staat niet voor niets een H achter.
Vond nog meer sites die het over SSD hadden, http://www.umpcportal.com/products/ASUS/T101H/ heeft het dan weer over een 160GB schijf
Maargoed, duurt sowieso nog 3 maanden ofzo voordat die uitkomt...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 22:33 ]
daar schrijft men over begin augustus.
Haha, ik heb hem inmiddels al besteld (de FPM32GLSE).Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:38:
[...]
Ik kan maar 1 ding zeggen: ZORG DAT JE IN xxxxNAAM DIE SSD KRIJGT! Wat een verschil! Je kan nu gewoon wel werken met het ding.In plaats van traag opstarten, constant hangen, traag browsen, etc.
Ik gebruik nu zelfs mijn geheugen fatsoenlijk, top!
Zal wel de ervaringen neerzetten als hij binnen is, maar dat kan even duren vanuit de VS.
Ik heb er de laatste tijd ook last van, voorheen eigenlijk niet echt. Maar ik gebruik het ding maar zelden en alleen voor browsen of wat klein downloadwerk of een filmpje kijken in bed.
Lijkt wel of het de laatste tijd erger is geworden, vooral nu ik FireFox gebruik ipv Seamonkey. Die schrijft blijkbaar wat vaker dingen weg. Nu is dat wel te tweaken, maar ik heb de opslagruimte toch nodig als ik Win7 wil proberen.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Zelfs touchscreen was weinig probleem. Ik moest alleen calibreren met de windows 7 ingebouwde calibratie tool en klaar.
Ubuntu heeft z'n eigen Ubuntu Netbook remix. Werkt out of the box/usb-stick en full support.Rukapul schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
/me Wiethoofd is meer thuis in z'n XP-install Hier valt voor de gemiddelde gebruiker prima mee te werken en een iets geavanceerdere gebruiker weet met google de nodige tweaks te vinden voor een nLited, snel startende en licht in het gebruik zijnde XP-install.Zijn er uberhaupt nog mensen die linux draaien op hun netbook? Afgaande op dit topic bijzonder weinig
http://mydellmini.com/for...intel-gma-500-driver.htmlkmf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:20:
Net windows 7 RC 32 bit geinstalleerd op mijn T91. Op de vga driver na lijkt alles goed te werken.
Zelfs touchscreen was weinig probleem. Ik moest alleen calibreren met de windows 7 ingebouwde calibratie tool en klaar.
Maar zou zo te lezen ook in de Windows Update moeten zitten.
Overigens nog een vraagje aan T91 bezitters: Hoe warm wordt hij? Ik las ergens dat hij wel vrij warm kon worden. De Atom zelf kan wel 1,8 tot 2GHz halen als het moet. Dus als de koeling goed is lijkt me dat ideaal.
Verwijderd
Hmmm, dan zal ik na mijn vakantie volgende week wel pas een beslissing nemenGENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:34:
http://www.asustablet.com...n-early-august-says-asus/
daar schrijft men over begin augustus.
Ziet er goed uit wanneer is de release??Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:34:
[afbeelding]
Standby...
[afbeelding]
Home schermpje...
[afbeelding]
En hoe maak je zo iets??
Verwijderd
Met ^^0Burner0 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 01:24:
[...]
Ziet er goed uit wanneer is de release??
En hoe maak je zo iets??
Agenda gebruik ik toch nauwelijks, maar een virtuele agenda zou wel handig zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 01:29 ]
Nu nog 364 betalen voor een 1000HE? Ik zou er niet aan beginnen voor die prijs. Het is toch een model dat er uit gaat.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:09:
Goed, morgen ga ik maar eens bestellen:
1000HE wit € 364,-
Ik denk dat de 1000H er eerder uit gaat, Die HE zal nog wel even blijven want hij is er nog niet eens zo heel lang.Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 05:53:
[...]
Nu nog 364 betalen voor een 1000HE? Ik zou er niet aan beginnen voor die prijs. Het is toch een model dat er uit gaat.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Tuurlijk gaat de 1000H er eerder uit, maar de 1000HE ook. Wordt vervangen door de 1005HA.crack_en_hack schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 06:23:
[...]
Ik denk dat de 1000H er eerder uit gaat, Die HE zal nog wel even blijven want hij is er nog niet eens zo heel lang.
Voorraad zal er nog wel een tijdje zijn, je kunt zelf nog steeds de 900 kopen.
37 graden idle en 67 graden bij het afspelen van een 720p filmpje. getest met speedfanGENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:13:
[...]
Overigens nog een vraagje aan T91 bezitters: Hoe warm wordt hij? Ik las ergens dat hij wel vrij warm kon worden. De Atom zelf kan wel 1,8 tot 2GHz halen als het moet. Dus als de koeling goed is lijkt me dat ideaal.
Ik heb ook maar 2 gig ram besteld, want met windows 7 blijft er maar 400mb over.
Wat ik trouwens irritant vind is dat de 100% schermhelderheid van windows eerder 50% is. Om dat op 100% te krijgen moet je je keyboard gebruiken.
hmmm
joep. Heb jij die "unknown device" nog weg kunnen krijgen? Welke driver is dat?
Unknown device heb ik ook nog, ja. Zou dat de bluetooth kunnen zijn? (of mischien wel de 3gkmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:00:
Zo. met windows 7 komt de T91 echt tot z'n recht. Alles werkt veel makkelijker. Zeker het "flick" voor pagedown and pageup.
joep. Heb jij die "unknown device" nog weg kunnen krijgen? Welke driver is dat?
hmmm
Post ze hier ook maar even, dan help ik wel mee met zoeken. Vaak kun je heel veel met die codes vinden namelijk. Ik weet hoe het is om drivers voor een notebook te vinden, mijn A6T heb destijds voor de release van Win XP -> Win Vista geupgrade. Wat dat betreft had Asus zeker na 30 januari wel alle drivers beschikbaar, zelfs in x64 smaak.
Een handige site was destijds http://www.asustreiber.de . Op die site zie ik iig nu ook op de 2e pagina ATK ACPI drivers. Mogelijk dat je die mist, of in ieder geval in combinatie met OSD en ATK Hotkey voor alle toetsen. Je moet je overigens wel registreren als je alle downloads makkelijk naar binnen wilt trekken daar.
Mijn T91 is nog nioet verzonden iig, 4launch wacht er ook nog op vanuit het magazijn. Kan niet wachten, maar aan de andere kant ook maar even goed, moet nog bezig met de NBBG
eerst complimenten voor de mooie TS!!!
er zit een klein foutje bij het 901 model: de 4+8 gb versie is de xp versie en de 4+16 gb xandros.
Verder heb ik op het eeeuser forum een uitgebreide tutorial gemaakt om windows 7 te installeren op de 4g ssd.
Dat draadje is up to date met drivers ed en heeft een aantal handige tweaks zoals verplaatsen van diverse folders naar d:, winsxs manipulate en comprimeren van c:.
zie forum.eeeuser.com
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
ACPI\ASUS010
Maar ja... welke dat is...
Kan win7 64 bit eigenlijk op de T91 gebruikt worden?
[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 17-07-2009 09:58 ]
Eitje. Zoals ik al aangaf: Asus ATK0100 ACPI:kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:57:
De hardware id's zijn
ACPI\ASUS010
Maar ja... welke dat is...
Probeer deze eens.
Wat is beter voor jou?Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:05:
Ik heb eigenlijk nog nooit overwogen een tablet te nemen, maar die nieuwe T91A ziet er interessant uit. Ik hoef alleen nooit aantekeningen te maken. Is het ook prettig om alleen maar mee te surfen, een beetje zoals een vergrote iPhone? Of kan ik dan beter een standaard netbook nemen?
Ik vind surfen in tablet-mode met win7 best goed gaan. Het tikken van adressen met de onscreen keyboard is natuurijk wel behelpen. En ik ga echt geen forum postings doen daarmee. En dan is het wel handig dat je zo kan switchen naar laptop-mode.
Het browsen kan met de scrollbar, maar ook met flicks (pagina verschuiven net zoals op de iphone)
Vooral effe snel strips en ebooks lezen is ook wel handig in tablet mode. Met cdisplay kan je bijvoorbeeld aangeven dat een single mouseclick "previous or next"-page is in het programma. Dan kan je links klikken voor de volgende pagina, en rechts voor de vorige.
Kun je niet beter gaan schrijven?kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:17:
Ik vind surfen in tablet-mode met win7 best goed gaan. Het tikken van adressen met de onscreen keyboard is natuurijk wel behelpen. En ik ga echt geen forum postings doen daarmee. En dan is het wel handig dat je zo kan switchen naar laptop-mode.
Nope. Die geeft een error zonder melding. En "update driver" en dan naar die folder surfen pikt win 7 ook niet.GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:15:
[...]
Eitje. Zoals ik al aangaf: Asus ATK0100 ACPI:
Probeer deze eens.
[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 17-07-2009 10:29 ]
non zal it dat lens prober?
(nou, zal ik dat eens proberen?)
Nope... tikken gaat toch ietsie beter.
but maybe in English?
Yup much better, but still awkward
[ Voor 28% gewijzigd door kmf op 17-07-2009 10:29 ]
Hmmz, Vista herkende zelfs mijn 1337 paint like handschrift. Had ik geschreven op mn touchpad op mijn laptop. Dat kon ik niet eens lezen, maar Vista welkmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:23:
[...]
non zal it dat lens prober?
(nou, zal ik dat eens proberen?)
Nope... tikken gaat toch ietsie beter.
Maar blijkbaar is ATK010 dus iets anders als de 01000-versie. Kun je ook geen drivers vinden met Windows 7 zelf? Las op internet ook iemand die via de troubleshooter wel een driver vond.
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 17-07-2009 10:34 ]
Gaan we dat proberen. Ik heb al toestemming gehad van mijn vriendin om haar 1000HE onder handen te nemen.SpeedingWilly schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:23:
[...]
Ik heb voor mijn laptop Acronis Disk Director 10 gebruikt om zo'n irritantie recovery partitie te verwijderen. Dat werkte perfect!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Zit er dezelfde accu in of zijn het andere verschillen?
Wat houd precies het 'seashell ' ontwerp in?
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=50071
Seashell: plat design à la macbook airkrn176 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:38:
Ik vraag me nu af wat eigenlijk het verschil is tussen de 1005HA en de 1005HA-H ?
Zit er dezelfde accu in of zijn het andere verschillen?
Wat houd precies het 'seashell ' ontwerp in?
Verschil tussen de beide 1005 types is de N270 / N280 dacht ik.
Uit eigen ervaring: toetsenbord 1000 HE typt veel fijner dan 1005, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk
[ Voor 12% gewijzigd door 996 op 17-07-2009 10:53 ]
vast wel, maar schrijven met de stylus is toch wat krampachtig. Een beetje onzinnig ook als je met 1 handeling ook gewoon een toetsenbord heb. Dat is nou juist het voordeel van een convertible.GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:30:
[...]
Hmmz, Vista herkende zelfs mijn 1337 paint like handschrift. Had ik geschreven op mn touchpad op mijn laptop. Dat kon ik niet eens lezen, maar Vista wel. Heb je het al op NL ingesteld, mogelijk dat hij gaat corrigeren aan de hand van engelse woorden nu (probeer anders dat eens). Sowieso leert het programma ook je handschrift aan als het goed is. Dus in het begin zul je wat vaker moeten corrigeren, maar na verloop van tijd zou het beter moeten gaan.
Ik tik sowieso sneller dan dat ik kan schrijven.
Ik heb geen drivers kunnen vinden. Maar gezien het feit dat de T91A met win7 komt, dan kan ik net zo goed wachten er op. Voorlopig werkt de T91 zo out of the box wel goed genoeg mmet win7.Maar blijkbaar is ATK010 dus iets anders als de 01000-versie. Kun je ook geen drivers vinden met Windows 7 zelf? Las op internet ook iemand die via de troubleshooter wel een driver vond.
Ok dat is wel duidelijk. Het on screen toetsenbord moet wel echt goed werken anders is de toegevoegde waarde te laag voor mij, denk ik. Bedankt.kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:17:
[...]
En ik ga echt geen forum postings doen daarmee. En dan is het wel handig dat je zo kan switchen naar laptop-mode.
@ philflow, Ik laat het binnenkort ook nog wel even weten, ik ben van plan wel door te zetten met het tablet only idee
Net geprobeerd. Dat pakketje werkt wel. Geen unknown device meer. Alleen die tray utility is een beetje in de war. De camera kan ik niet aanzetten. En er is een optie voor.... "GPS on"GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:13:
@ kmf, de laatste link van mij niet meer getest? Wel regelt ACPI belangrijke zaken, destijds miste dat ook bij mijn A6T waardoor ik minder lang op de accu kon, lees: Processor wilde niet van fullspeed af en stond ook nog 0,05V te hoog.
Aah, kijk dan zijn we verderkmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:26:
[...]
Net geprobeerd. Dat pakketje werkt wel. Geen unknown device meer. Alleen die tray utility is een beetje in de war. De camera kan ik niet aanzetten. En er is een optie voor.... "GPS on"
Download ATK Hotkey en ATK OSD nog en installeer deze:
http://www.asustreiber.de/downloads/2-asus-atk-komponenten
Mogelijk heb je, Asus kennende, ook nog Wireless Console nodig en ook andere tools zoals Power4Gear Hybrid om energiebesparing standen te switchen. Die van Vista zullen wel werken denk ik, ze staan er nml niet tussen bij Win 7:
http://www.asustreiber.de/downloads/windows-vista/581-tools
hmmm
Helaas, na het installeren van power4gear en de andere toolsGENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:34:
[...]
Aah, kijk dan zijn we verder. Waarschijnlijk heb nu idd bijwerkingen omdat je andere drivers/software mist.
Download ATK Hotkey en ATK OSD nog en installeer deze:
http://www.asustreiber.de/downloads/2-asus-atk-komponenten
Mogelijk heb je, Asus kennende, ook nog Wireless Console nodig en ook andere tools zoals Power4Gear Hybrid om energiebesparing standen te switchen. Die van Vista zullen wel werken denk ik, ze staan er nml niet tussen bij Win 7:
http://www.asustreiber.de/downloads/windows-vista/581-tools
can't open acpi atk0100 kernel mode driver
je kan beter even direct linken naar de asus download, ipv de rapidshare in dat draadje:GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:45:
Wat betreft ACPI, op Windows 7 heb ik weinig kunnen vinden, aangezien Vista drivers ook moeten werken zou deze wel eens uitkomst kunnen bieden:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=50071
http://dlsvr.asus.com/pub...00HD/Asus_ACPI_Driver.zip
@ kmf: dit is de correcte ACPI driver die werkt op alle EEE pc's
edit:
in mijn windows 7 draadje op eeeuser forum kan je altijd kijken voor de laatste driver-updates:
(onderaan 1e post)
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=56897
daar staat ook de superhybridengine, de instantkey en de webcamtool gelinked!
edit: ik zal het hier even inkopieren:
----
I use these updated drivers:
asus acpi 4.00.10
asus superhybridengine 1.18
asus eee instantkey 1.08
asus ecap 1.0.1.4 webcam tool
the new windows 7 intel vga driver!
this one is only needed if you want the caps/num/scroll lock notifying window to work
broadcom bluetooth
these ones are not really needed anymore with RC/RTM, but might add some functionality:
lan Atheros ar81 family windows driver 1.0.0.44
realtek hd audio 2.28 driver
wireless ralink RT2790 2.3.2.0
elantech touchpad 7.0.4.5
[ Voor 70% gewijzigd door birdibird op 17-07-2009 12:31 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Okay maar de accu is voor alle 1005HA-H modellen hetzelfde? 6-cells xx watt?996 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:53:
[...]
Seashell: plat design à la macbook air
Verschil tussen de beide 1005 types is de N270 / N280 dacht ik.
Uit eigen ervaring: toetsenbord 1000 HE typt veel fijner dan 1005, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk
Want ik wil natuurlijk wel een Asus EEE met een accu die zo lang mogelijk meegaat!
http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm
Helaas. Ook die p4g, acpi, etc werken ook niet lekker op de T91. Ik denk dat ik vanavond maar een reinstall ga doen.birdibird schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:10:
[...]
je kan beter even direct linken naar de asus download, ipv de rapidshare in dat draadje:
http://dlsvr.asus.com/pub...00HD/Asus_ACPI_Driver.zip
@ kmf: dit is de correcte ACPI driver die werkt op alle EEE pc's
edit:
in mijn windows 7 draadje op eeeuser forum kan je altijd kijken voor de laatste driver-updates:
(onderaan 1e post)
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=56897
daar staat ook de superhybridengine, de instantkey en de webcamtool gelinked!
edit: ik zal het hier even inkopieren:
[...]
Heb je bij asus support zelf al gekeken?
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Bron?, Volgens mij komt dit model gewoon naast de 1000HE en niet als vervanger van.Philflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 06:58:
[...]
maar de 1000HE ook. Wordt vervangen door de 1005HA.
De 1000HE word nogsteeds gemaakt zover ik weet, De 1000H zelfs ook nog...
[ Voor 12% gewijzigd door crack_en_hack op 17-07-2009 16:25 ]
Ik heb zojuist contact gehad met Informatique. Zij leveren de 1005HA-BLK037X met een 48Wh accu, net als Azerty dus. Alleen 4launch beweert dat ze hem met een 63Wh leveren...krn176 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:40:
[...]
Okay maar de accu is voor alle 1005HA-H modellen hetzelfde? 6-cells xx watt?
Want ik wil natuurlijk wel een Asus EEE met een accu die zo lang mogelijk meegaat!
Ze adverteren op hun site overigens wel allemaal met een accuduur van 10,5 uur

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Mijn eigen logica. Het nieuwe 10" model is de 1005. Dat neemt niet weg dat andere oudere modellen nog wel een tijdje verkocht worden.crack_en_hack schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:24:
[...]
Bron?, Volgens mij komt dit model gewoon naast de 1000HE en niet als vervanger van.
Maar ook hier: "The Eee PC 1005HA is also cheaper than the 1008HA, with a starting price of around $389. And it’s thinner and lighter than the Eee PC 1000HE which it’s designed to replace. "
http://www.liliputing.com...eee-pc-1005ha-review.html
Bron?De 1000HE word nogsteeds gemaakt zover ik weet, De 1000H zelfs ook nog...
[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 19:08 ]
HotHardware - ASUS Eee PC T91 Swivel-Screen Tablet Netbook
t-break - ASUS EeePC 1101HA
Is het echt merkbaar? Zoja, waarin?
Is eigenlijk alleen maar merkbaar als je Vista of Win 7 draait. XP heeft er niet veel aan tenzij je zwaar gaat photoshoppen of virtualiseren, wat toch al niet zo lekker gaat op een Atom.Duckwhisperer schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:49:
Wat is nu het grote verschil tussen 1GB en een uitrusting met 2GB?
Is het echt merkbaar? Zoja, waarin?
Of OSX wil draaien..... op de EeeBoxPhilflow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:06:
[...]
Is eigenlijk alleen maar merkbaar als je Vista of Win 7 draait. XP heeft er niet veel aan tenzij je zwaar gaat photoshoppen of virtualiseren, wat toch al niet zo lekker gaat op een Atom.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
[ Voor 63% gewijzigd door birdibird op 17-07-2009 23:45 ]
"Asus Eee PC 1101HA: Upgrade the RAM to 2GB, lose ability to overclock"
http://www.liliputing.com...ability-to-overclock.html
Dat zou ik graag een keer met benchmarks gestaafd zien. Ik ben van mening dat 2GB 0,0 snelheidswinst oplevert op een netbook met XP op een aantal uitzonderlijke gevallen na.birdibird schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:44:
met 2 gb kan je met een gerust hart het virtuele geheugen uitzetten, wat snelheidswinst oplevert
Ja is niet zo mooi. En ook een BIOS upgrade zou een einde maken aan de feature.catchingfire schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:54:
Oe... interessant nieuwtje voor (potentiele) Asus Eee 1101HA kopers:
"Asus Eee PC 1101HA: Upgrade the RAM to 2GB, lose ability to overclock"
http://www.liliputing.com...ability-to-overclock.html
In mijn laptops ga ik meestal voor de goedkoopste die ik kan vinden. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.kmf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:54:
Welke 2GB rammetje is aangeraden voor de T91?
[ Voor 80% gewijzigd door Philflow op 18-07-2009 07:14 ]
Dit topic is gesloten.
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic