[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 97.493 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Vandaag mijn 1000HE opgepikt. Gelijk ook even aan mijn familie geshowed, mijn moeder wou er gelijk ook eentje hebben :)

Ik vind het nog verrassend lekker typen vanaf de luie bank, het is allemaal wel ff net wat kleiner natuurlijk maar dat komt wel goed.

Het meest moet ik nog wennen aan de lagere resolutie. Geeft me nu nog een beetje een beperkt gevoel maar dat zal ongetwijfeld gewoon wennen zijn. De 1024 x 768 resolutie heb ik ook al geprobeerd maar dat vind ik ook niet echt prettig werken. ( Ik wil altijd zien wat er in mijn taakbalk open staat, anders krijg ik het benauwd :) )

Touchpad is ook nog wel even wennen, wanneer ik met 2 vingers naar beneden / boven scroll dan wil hij nog wel eens flippen / schuiven wanneer ik mijn 2 vingers stil houd. De functies met de 3 vingers gaan me wel wat makkelijker af.

Ik heb de zwarte Eee 1000HE, jammer dat je dan telkens je vingerafdrukken ziet. Verder is het een heel fijn apparaatje waar ik nog viel spass aan gaan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:16:
Wordt de 1008 de mooiste netbook tot nu toe?
Ik heb zelf een 13,2 inch laptop maar werkt een 10,2 inch laptop nou prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:07:
[...]

Ik heb zelf een 13,2 inch laptop maar werkt een 10,2 inch laptop nou prettig?
Ik heb een 7 inch, 9 inch, 10 inch, 12 inch, en 13,3 inch laptop (gehad).

De 13,3 inch MacBook vond ik iets te zwaar om mee te nemen maar was verder qua beeldgrootte erg goed.
De 7 inch EEE PC 701 was waardeloos, veel te klein. De 900 9 inch EEE PC was alleen bruikbaar voor korte duur.

Ik heb nu nog een 12 inch en een 10 inch en vind de 12 inch qua grootte perfect en de 10 inch qua gewicht en portability perfect. Als je de 10 inch alleen voor surfen gebruikt (Firefox) dan kun je een fullscreen effect krijgen en dan werkt het prima op de lage resolutie. Ja, een 10 inch werkt dus prettig maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen ' em te klein vinden om hem voor lange tijd te gebruiken. Try it before you buy dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb net 2 keer geprobeerd om mijn Eee 1000HE op Super Performance Mode te laten draaien maar hij liep bij beide keren gelijk na 2 a 3 seconden vast. Uitzetten was de enige mogelijkheid.

Meer mensen die dit ook hebben gehad? Ik ga morgen maar eens ff de BIOS updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

is er iemand die al een goede navigatiesoftware heeft draaien op de eee (900 in mijn geval) ik ben een beetje aan het rondgooglen welke software nu ook werkt op een laptop inclusief bluetooth ontvanger. Ik word er alleen niet veel wijzer van. Tomtom schijnt niet te kunnen? Verder lees ik wat over microsoft autoroute maar dat is ook niet veel. Iemand tips? Ik weet dat het ergens in een van de topics al besproken ook is maar kan het met geen mogelijkheid terugvinden

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Heb je Garmin Mobiel PC al geprobeerd? Deze schijnt goed te werken.
Zelf moet ik deze ook nog testen. **kuch**FTD**kuch***

Al div. navigatie getest, hou het voorlopig bij m'n XL...

[ Voor 7% gewijzigd door Windkracht13 op 04-05-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:59

BS

Ik ben al veel aan het zoeken geweest maar het is mij nog helaas niet duidelijk.
Kan ik gewoon elk soort 2GB Ram module in mijn eepc 1000h zetten?

Uiteraad ervan uitgaand dat we over notebook modules praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
BS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:13:
Ik ben al veel aan het zoeken geweest maar het is mij nog helaas niet duidelijk.
Kan ik gewoon elk soort 2GB Ram module in mijn eepc 1000h zetten?

Uiteraad ervan uitgaand dat we over notebook modules praten.
Elk soort niet, Je zit wel aan specs vast maar zover ik weet is er geen lijst met geteste modulles door Asus.

Ik heb verschillende upgrades gezien en gedaan met: Corsair 2 GB Value Select VS2GSDS667D2

Merk: Corsair
Intern geheugen: 2048 MB
Intern geheugentype: DDR2-SDRAM
Kloksnelheid bus: 667 MHz
Model: 240-Pin DIMM
Lead plating: Gold

En dat werkt perfect, Zie ook: http://www.mycom.nl/Produ...0VS2GSDS667D2/144021.aspx

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:16:
Wordt de 1008 de mooiste netbook tot nu toe?

[afbeelding]
die is plat :O 8)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Heeft iemand al ervaring met Windows 7 op een 1000HE?

Volgens onderstaande link is het voor een EEE Pc 900 nodig om een 4gb USB stick te gebruiken:
http://www.multimolti.de/...ows-7-on-asus-eee-pc-900/

Maar gaat dit ook op voor een 1000HE?
( Het gaat bij mij trouwens om W7 build 7100 )

[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-05-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56

s3n

vandevorst schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:32:
Die is inderdaad zeer mooi ;)
Zal ook wel een 500 euro gaan kosten.

Verder vind ik de twee varianten met aluminium ook zeer mooi ;)
Ik vind hem ook echt mooi. Ben benieuwd wat dit gaat kosten / wanneer deze leverbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:08

XanderDrake

Build the future!

Asus introduceert binnenkort een 11.6 inch EEE PC en komt later met zijn eigen Intel CULV laptops!
Bron

Voor mij is 11.6 inch in ieder geval de sweetspot: een combinatie van heerlijk compact (kleiner dat de compactste 12 inchers) en toch een goede resolutie (waar Netbooks het af laten weten) :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:59

BS

crack_en_hack schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:44:
[...]

Elk soort niet, Je zit wel aan specs vast maar zover ik weet is er geen lijst met geteste modulles door Asus.

Ik heb verschillende upgrades gezien en gedaan met: Corsair 2 GB Value Select VS2GSDS667D2

En dat werkt perfect, Zie ook: http://www.mycom.nl/Produ...0VS2GSDS667D2/144021.aspx
Inderdaad met dit geheugen werkt hij prima.
Kan ik een aantal programma's net even soepeler laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:58
Prutzer80 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:41:
Heeft iemand al ervaring met Windows 7 op een 1000HE?

Volgens onderstaande link is het voor een EEE Pc 900 nodig om een 4gb USB stick te gebruiken:
http://www.multimolti.de/...ows-7-on-asus-eee-pc-900/

Maar gaat dit ook op voor een 1000HE?
( Het gaat bij mij trouwens om W7 build 7100 )
Ja hier!

Afgelopen weekend Windows 7 RC 7100 geinstalleerd via een SD kaartje.

Installatie duurde zo'n 15 minuten. Alle drivers behalve ACPI werden herkent. Deze moet je dus even ergens van internet plukken, werken je Hotkeys ook meteen weer!

Ervaringen tot nog toe: Alles werkt als een tierelier! Het werkt een stuk sneller als Windows XP (heb wel 2GB erin zitten). Grafisch ziet het er allemaal wat gelikter uit. Synchronisatie met mijn Touch HD gaat ook perfect. Alle software die ik draai loopt soepel en snel.

Zit nu nog even te wachten op de Nederlandse Language Pack maar die komt geloof ik over 2 weken al uit. Nog even wachten dus ;-).

Oh ja, eeectl heb ik er ook opgezet en automatisch laten starten. Met deze config (Fan draait niet, backlight staat gedimd) haal ik een werkdag accutijd en hoor je de fan niet blazen.

Al met al een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Marsmellow schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:47:
[...]

Ja hier!

Afgelopen weekend Windows 7 RC 7100 geinstalleerd via een SD kaartje.

Installatie duurde zo'n 15 minuten. Alle drivers behalve ACPI werden herkent. Deze moet je dus even ergens van internet plukken, werken je Hotkeys ook meteen weer!

Ervaringen tot nog toe: Alles werkt als een tierelier! Het werkt een stuk sneller als Windows XP (heb wel 2GB erin zitten). Grafisch ziet het er allemaal wat gelikter uit. Synchronisatie met mijn Touch HD gaat ook perfect. Alle software die ik draai loopt soepel en snel.

Zit nu nog even te wachten op de Nederlandse Language Pack maar die komt geloof ik over 2 weken al uit. Nog even wachten dus ;-).

Oh ja, eeectl heb ik er ook opgezet en automatisch laten starten. Met deze config (Fan draait niet, backlight staat gedimd) haal ik een werkdag accutijd en hoor je de fan niet blazen.

Al met al een aanrader dus!
Ik ga hem vanavond dan maar eens installeren, heb hem nu op een 8GB stick staan en hoop dat dit goed gaat.

Ik hoef de boel op mijn 1000HE niet eens zelf al te partitioneren: de HD was al gepartitioneerd naar C: en D: dus ik gooi gewoon Win7 op D: Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/images/smilies/icon_got_yeahbaby.gif

Heb er ( nog ) maar 1gb intern in zitten dus ben wel benieuwd of het allemaal een beetje gaat draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ik heb de RC op 1000H. Werkt prima. Het enige wat ik nog extra moest installeren was de ACPI drivers. Ik heb de gene genomen die ook op Vista werken. Tijdens het werken krijg ik enkel wel een error, maar daar moet ik nog eens naar kijken.
Alles werkt vrij vlot. Zelfs Office 2007.
Mijn 1000H heeft wel 2GB geheugen en een 320GB HDD met een dual-boot met Ubuntu 9.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Mensen met een zwarte 1000HE (Nederlands model) ik heb jullie hulp nodig.

Een kennis van mij heeft voor 99 Euro een nieuwe 1000HE kunnen kopen van een postorder bedrijf.

Hij is helemaal nieuw en werkend alleen 1 probleem:

Er zit geen accu en adapter meer bij, deze zijn waarschijnlijk eruit gehaald om als vervangend onderdeel te worden gebruikt.
Maar die 1000HE zelf is nog helemaal nieuw alleen incompleet dus.

Nou heb ik Asus gebeld maar op één of andere manier kon die persoon geen part/typenummer vinden van deze onderdelen.

Wel gaf hij mij deze sites die originele asus onderdelen leveren voor de europeese markt:

www.replacedirect.com
www.asusparts.eu

Dus (je voelt hem al aan komen) kan iemand mij het part/type nummer geven van zijn accu en adapter van een zwarte 1000HE (nederlands model).

Een foto of scan van het type plaatje zou helemaal geweldig zijn _/-\o_

Verder had ik Asus nog een aantal vragen gesteld die mij zelf nog niet helemaal duidelijk waren, dus voor de geinteresseerde heb ik hier een antwoord van Asus zelf:

Asus raad het sterk af om een 7200rpm schijf in een EEE in te bouwen i.v.m. warme, dit kost je dus je garantie!
De accu van een 1000HE past ook op een 1000H
Asus raad het sterk af om 3rd party accu's te gebruiken i.v.m. ongelijke en/of piekspanningen die deze accu's kunnen geven.
De cardreader van een 1000HE is niet in te bouwen in een 1000H

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

in het vorige topic had ik gelezen dat wanneer je 1024x768 compress mode draait dat dit dan meer energie kost? nou ben ik nergens dit verder tegengekomen..

heeft iemand hiermee al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37

Reinier

\o/

crack_en_hack schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:36:
Dus (je voelt hem al aan komen) kan iemand mij het part/type nummer geven van zijn accu en adapter van een zwarte 1000HE (nederlands model).
Dit is wat mijn 1000HE me vertelt:
Accu: PL-23-901
Adapter: EXA0801XA

Misschien heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Windows 7 7100 nu geinstalleerd op mijn 1000HE. Draait werkelijk als een zonnetje, en dat met maar 1gb intern :)

Heb alle items in FireFox en in de taskbar wel wat kleiner gemaakt omdat het anders wel heel wat ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
De officiële aankondiging van de 1008HA mag natuurlijk niet ontbreken, ik zal hem morgen even in de tabel met specs verwerken, kan mooi tussen de 1002 en de S101's in ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
Prutzer80 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:36:
Windows 7 7100 nu geinstalleerd op mijn 1000HE. Draait werkelijk als een zonnetje, en dat met maar 1gb intern :)

Heb alle items in FireFox en in de taskbar wel wat kleiner gemaakt omdat het anders wel heel wat ruimte inneemt.
jup windows 7 is echt een genot op je 1000h of 1000HE.

heb hem nu al 2 maanden ofzo op mijn 1000H met 1gig gegeheugen. echt geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Heeft iemand zijn netboekje al ge-upgrade met een Kingston HyperX 2 GB geheugenreepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
G_Kracht schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:09:
Heeft iemand zijn netboekje al ge-upgrade met een Kingston HyperX 2 GB geheugenreepje?
Welk voordeel denk je hiermee te behalen ten opzichte van goedkoper geheugen? Ik denk namelijk dat je weinig prestatie winst zult hebben.
In de pricewatch kon ik trouwens geen 1x2GB vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
koendt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:15:
[...]

Welk voordeel denk je hiermee te behalen ten opzichte van goedkoper geheugen? Ik denk namelijk dat je weinig prestatie winst zult hebben.
In de pricewatch kon ik trouwens geen 1x2GB vinden?
Dat is dus de vraag. Is er een significante performance winst te behalen met HyperX geheugen? Jij denkt van niet. Zijn er benchmarks beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:10

Slapstick

Me, myself or I

Toch maar eens posten in het topic waar ik aan de topicstart mee heb geholpen :+.

Onlangs mijn EEE 1000H van anderhalve meter op een houten vloer laten vallen. Het is je aan te raden me dat niet na te doen! Hij is zo buggy als de neten en hij maakt lawaai als een stofzuiger :(. De verbindingspunten aan de zijkant, de kant waar de audio aansluiting zit, zijn afgebroken en daardoor is er een constante kier in mijn laptop.

Als echte tweaker, heb ik er natuurlijk al wel wat lijm tussen gestopt, maar dat is maar een tijdelijk middel en ik kan mijn laptop zo niet echt heel handig weer uit elkaar halen ;). Even een rant, maar ik moest het gewoon even kwijt

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Slapstick schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:17:
Toch maar eens posten in het topic waar ik aan de topicstart mee heb geholpen :+.

Onlangs mijn EEE 1000H van anderhalve meter op een houten vloer laten vallen. Het is je aan te raden me dat niet na te doen! Hij is zo buggy als de neten en hij maakt lawaai als een stofzuiger :(. De verbindingspunten aan de zijkant, de kant waar de audio aansluiting zit, zijn afgebroken en daardoor is er een constante kier in mijn laptop.

Als echte tweaker, heb ik er natuurlijk al wel wat lijm tussen gestopt, maar dat is maar een tijdelijk middel en ik kan mijn laptop zo niet echt heel handig weer uit elkaar halen ;). Even een rant, maar ik moest het gewoon even kwijt
Oei das shit man :'( , Laten wij tweakers 2 minuten stilte in acht nemen :z

Gelukkig zijn die 1000H's nu niet zo duur meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik blijf bij mijn 1000HE vastlopers krijgen als ik hem naar Super Performance Mode zet.
Na het updaten van de BIOS speelt dit probleem nog steeds.

Volgens dit draadje komt het door brak geheugen :(
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=64266

Is opzich niet zo erg dat hij niet in Super Performance Mode draait, verder is het een topdingetje.

[ Voor 17% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-05-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Vandaag op school een aflevering Thunderbirds aan het kijken op m'n 900 toen ik er achter kwam dat m'n batterij nog maar 20% had. Backlight teruggeschroeft van 30 naar 15% en m'n CPU-snelheid van 630 naar 360MHz en zo nog 2 uur Thunderbirds kunnen kijken en een beetje kunnen internetten. M'n extra batterij met 10800mAh bevalt zeer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Wat voor geheugen gebruik je momenteel?
Het zou niet mogen gebeuren met het orginele ram.

Ik heb zelf er nu OCZ 800mhz 2gb inzitten, deze valt goed te overclocken...
Het zelfde geld voor de Kingston die ik als eerste teste.

http://www.informatique.nl/130786 - Kingston
http://www.informatique.nl/145145 - OCZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Windkracht13 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:18:
Wat voor geheugen gebruik je momenteel?
Het zou niet mogen gebeuren met het orginele ram.

Ik heb zelf er nu OCZ 800mhz 2gb inzitten, deze valt goed te overclocken...
Het zelfde geld voor de Kingston die ik als eerste teste.

http://www.informatique.nl/130786 - Kingston
http://www.informatique.nl/145145 - OCZ
Ik draai nu nog gewoon met het standaardgeheugen dat erin zit. ( heb hem nog niet open gemaakt )

Voor dat geld hoef ik het inderdaad niet te laten, is het een merkbaar verschil qua prestaties wanneer ik er 2gb in prop? Windows7 rating standaard zag er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pOGxO7xmvfqXVQmUqPWcf2xd/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Laatst online: 25-07 14:41
Ik krijg bij het installeren van WIn 7 de vraag waar de drivers zijn? het lukt me niet ze te vinden of te omzeilen.
Iemand een idee? Of TUT met uitleg over dit probleem?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
martijnd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:10:
Ik krijg bij het installeren van WIn 7 de vraag waar de drivers zijn? het lukt me niet ze te vinden of te omzeilen.
Iemand een idee? Of TUT met uitleg over dit probleem?
Welke EEE heb je? En welke build van Windows 7?
Mijn 1000H installeerde zonder problemen, moest alleen de ACPI drivers instaleren en de vista drivers van de videokaart, omdat de ACPI anders ging zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Ik heb een 1000h, laatste build van windows 7.
Ik installeer vanaf een externe dvd drive.

[ Voor 33% gewijzigd door martijnd op 08-05-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Voor mijn 900HD wil ik wat extra geheugen bestellen, nu stelt Kingston een 2GB variant voor, maar er is ook nog een 1GB variant; KVR667D2S5/2G. Immers zit er al 1GB in en kan het moederbord max 2GB aan.

Ik heb de Asus Eee900HD nog niet open getrokken, maar kan er gewoon 1 GB bij worden geplaatst of zit er maar 1 SO-DIMM-slot in, zodat je wel 2GB moet bestellen en plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
JK schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:43:
Voor mijn 900HD wil ik wat extra geheugen bestellen, nu stelt Kingston een 2GB variant voor, maar er is ook nog een 1GB variant; KVR667D2S5/2G. Immers zit er al 1GB in en kan het moederbord max 2GB aan.

Ik heb de Asus Eee900HD nog niet open getrokken, maar kan er gewoon 1 GB bij worden geplaatst of zit er maar 1 SO-DIMM-slot in, zodat je wel 2GB moet bestellen en plaatsen?
Er zit maar 1 geheugenslot in ;)

Je zal er dus 1 van 2GB in moeten zetten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kwobra op 08-05-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
JK schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:43:
Elke EEE PC heeft maar 1 SO-DIMM-slot dus maar ruimte voor 1 geheugenmodule. Dus zal het de 1x2GB moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ok, bedankt beide voor het snelle antwoord. Dan ga ik de 2GB module bestellen, kost ook niets meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
martijnd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:37:
Ik heb een 1000h, laatste build van windows 7.
Ik installeer vanaf een externe dvd drive.
Als ik jou was zou ik de iso opnieuw downloaden en branden als ik jou was op het nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen met branden of op een opstartbare stick/kaartje zetten?
Gewoon de W7 iso mounten en installeren die hap!
Zelf heb ik W7 geïnstalleerd met dit proggie (zie link), werkt perfect. (1000H/80GB HD/2GB Mem)
http://www.ltr-data.se/opencode.html#ImDisk

Of je kunt deze methode proberen.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=67759

Mis wel enkele opties in W7 zoals…
Geen 1024 * 768 resolutie.
Geen OSD bij CapsLock/Numlk/Scrlk.
Geen werkende Touchpad on/off met Fn/F3 (wel osd)
Geen (goed)werkende Bluetooth.

Ik wacht wel op de Netbook uitvoering van W7 en tot die tijd “back to XPpro/home”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:50:
[...]

Elke EEE PC heeft maar 1 SO-DIMM-slot dus maar ruimte voor 1 geheugenmodule. Dus zal het de 1x2GB moeten worden ;)
Of je moet gaan solderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
crack_en_hack schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:36:
Mensen met een zwarte 1000HE (Nederlands model) ik heb jullie hulp nodig.

Een kennis van mij heeft voor 99 Euro een nieuwe 1000HE kunnen kopen van een postorder bedrijf.

Hij is helemaal nieuw en werkend alleen 1 probleem:

knip...........
Wow is er kans dat er nog meer van dat soort aanbiedingen komen??? en zo ja wat moet ik in de gaten houden. Wil ook wel weer wat anders na mijn eee900 :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
0Burner0 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:30:
[...]

Wow is er kans dat er nog meer van dat soort aanbiedingen komen??? en zo ja wat moet ik in de gaten houden. Wil ook wel weer wat anders na mijn eee900 :):)
Die kans schat ik zeer klein, Hij kende daar iemand en ze hadden blijkbaar om één of andere reden van een nieuwe 1000HE de accu en de adapter moeten wegnemen, vandaar dat een incomplete maar toch nieuwe 1000HE overbleef die je natuurlijk nooit meer kan verkopen.
Dus een 1 malig koopje denk ik.

Maar dan nog, Een accu en adapter kosten ook ± 80 Euro en 45 Euro, dus tel dat bij de 100.

Ja kan ook je eigen 1000H of HE bouwen 8)7

Gewoon alle parts los kopen en knutselen maar: http://www.asusparts.eu/i...h=66920_66921_66922_66967
Slapstick schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:17:
Als echte tweaker, heb ik er natuurlijk al wel wat lijm tussen gestopt
Een echte tweaker had nieuwe parts gekocht: http://www.asusparts.eu/i...h=66920_66921_66922_66967

[ Voor 29% gewijzigd door crack_en_hack op 10-05-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:05:
Waarom zo moeilijk doen met branden of op een opstartbare stick/kaartje zetten?
Gewoon de W7 iso mounten en installeren die hap!
Zelf heb ik W7 geïnstalleerd met dit proggie (zie link), werkt perfect. (1000H/80GB HD/2GB Mem)
http://www.ltr-data.se/opencode.html#ImDisk

Of je kunt deze methode proberen.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=67759

Mis wel enkele opties in W7 zoals…
Geen 1024 * 768 resolutie.
Geen OSD bij CapsLock/Numlk/Scrlk.
Geen werkende Touchpad on/off met Fn/F3 (wel osd)
Geen (goed)werkende Bluetooth.

Ik wacht wel op de Netbook uitvoering van W7 en tot die tijd “back to XPpro/home”.
bij beide opties loop ik tegen het probleem aan dat hij drivers wil hebben en aan mij vraagt waar deze staan. Snap er niks van , iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
martijnd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:04:
[...]

bij beide opties loop ik tegen het probleem aan dat hij drivers wil hebben en aan mij vraagt waar deze staan. Snap er niks van , iemand?
Probleem is opgelost, ik heb een nieuwe iso gedownd en installed en alles werkt neaar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hoe zijn hier de ervaringen met autoladers voor de eeeseries? Ik ben wat aan het googlen maar vind van alles met uiteenlopende prijzen

http://www.umpcshop.nl/pr...sus-eee-pc-autolader.html 41 euro
http://www.vimacdirect.nl...a&cName=laadadapters-asus 19 euro

Wie heeft er hier goede ervaringen met een autolader voor de 900?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15504 4,5 euro (gratis verzendkosten)
Wie heeft er hier goede ervaringen met een autolader voor de 900?
Ervaringen staan op Dealextreme onder de informatie over het product en die zijn lovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers...

Elan touch/smart-pad versie 7.0.4.5.

http://www.emc.com.tw/eng...ETD7.0.4.5_ps2drv_x86.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

World Exclusive: Review van de Asus EEE PC 1008HA Clamshell

Ik moet zeggen, hij is mooi. Hij krijgt dan ook een 10 op 10 voor design.
Hij is ook echt bijzonder kwa functioneel ontwerp. De meeste verbindingen zitten achter klepjes (!) en moet je eens kijken wat Asus heeft gedaan met de de VGA verbinding:

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/10793-img9759s.jpg
Dat ... dingetje zit ergens in de case gebouwd, magnetisch gekoppeld!
En dat voor een Netbook :o

Wat jammer is, is dat het eigenlijk nog steeds een netbook is met weinig inspirerende specs. OK hij heeft wel de 'snellere' Atom N280, maar dat was het ook. Geen bijzonderen chipsets, grotere harddrives, niet meer ram, hogere resolutie schermen. Nee, wat dat betreft ben ik niet onder de indruk.
Accutijd is wel goed!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:30
XanderDrake schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:25:
World Exclusive: Review van de Asus EEE PC 1008HA Clamshell

Ik moet zeggen, hij is mooi. Hij krijgt dan ook een 10 op 10 voor design.
Hij is ook echt bijzonder kwa functioneel ontwerp. De meeste verbindingen zitten achter klepjes (!) en moet je eens kijken wat Asus heeft gedaan met de de VGA verbinding:

[afbeelding]
Dat ... dingetje zit ergens in de case gebouwd, magnetisch gekoppeld!
En dat voor een Netbook :o

Wat jammer is, is dat het eigenlijk nog steeds een netbook is met weinig inspirerende specs. OK hij heeft wel de 'snellere' Atom N280, maar dat was het ook. Geen bijzonderen chipsets, grotere harddrives, niet meer ram, hogere resolutie schermen. Nee, wat dat betreft ben ik niet onder de indruk.
Accutijd is wel goed!
dat is inderdaad een prachtige netbook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

vandevorst schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:32:
dat is inderdaad een prachtige netbook!
Jaaah nogal:
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/10793-img9768s.jpg
8)

Alleen, ik vind persoonlijk dat het een beetje doorschiet.
In het begin, toen de EEE 701 werd aangeboden voor $199, dacht ik bij mezelf: geniaal, een typisch eletronisch gebruiks product (ipv design/fashion product) wat je gewoon elke dag kan gebruiken, verslijten, afschrijven en een jaar tot twee jaar later een nieuwe kan halen! Kost niets en je krijgt er meteen betere specs bij. Plus je hoeft niet gefrustreerd te worden als er ergens een krasje zit.

Nou, bij deze lappert is dat principe niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Mooie netbook, dat zeker, maar voor mij niet echt interessant.

Schiet toch wel een beetje door moet ik zeggen, hij is inderdaad erg dun maar dat hoeft voor mij niet altijd even positief te zijn. Heb altijd de indruk dat het op die manier net wat fragieler is.

De slogan van de EEE pc is inmiddels ook al gewijzigd, aan het begin was dit nog "Easy to use, Easy to learn, Easy to play". Op de doos van mijn EEE 1000HE stond iets als "Excellent, Exciting" ( andere tekst ben ik vergeten )

Toch blijft het grappig dat het concept voor een "derde wereld laptop" uitgegroeid is naar een complete nieuwe markt voor netbooks 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-05-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37

Reinier

\o/

Prutzer80 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:37:
De slogan van de EEE pc is inmiddels ook al gewijzigd, aan het begin was dit nog "Easy to use, Easy to learn, Easy to play". Op de doos van mijn EEE 1000HE stond iets als "Excellent, Exciting" ( andere tekst ben ik vergeten )
De derde E is de oorspronkelijke Easy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Toch blijft het grappig dat het concept voor een "derde wereld laptop" uitgegroeid is naar een complete nieuwe markt voor netbooks 8)
Typisch, zo ontzettend typisch :N
Ach ja, nu heeft de OLPC XO-1 tenminste weer bestaansrecht ;)

Dit had ik er meer als een jaar geleden over te zeggen, toen het me duidelijk werd wat Asus van plan was:

XanderDrake schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:08:
Waar ik Asus trouwens wel complimenten voor moet geven(niet persoonlijk bedoeld btw), is dat ze van de EeePC een aardig sterke merknaam hebben weten te maken en nu zelfs een Apple achtige fanboy achterban hebben.
Ja daar heb je gelijk in. Ik ben bang dat de fanboyisme die je beschrijft is gebaseerd op de club die zo halsrijkend toe keek naar de originele EEE van $199.
Asus is erg goed geweest in die neppe euforie te creeëren en daar vervolgens op te teren al een parasiet... Uitstel na uitstel, prijs verhoging na prijs verhoging...
Nu willen ze weer "de Apple methode" toepassen en duurdere, more stylish EEE's te introduceren...

En zo werd de digitale verlosser van de derde en tweede wereld weer een leuk hebbedingetje van het Westen.

*diepe, zéér diepe zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:30
XanderDrake schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:01:
[...]

Jaaah nogal:
[afbeelding]
8)

Alleen, ik vind persoonlijk dat het een beetje doorschiet.
In het begin, toen de EEE 701 werd aangeboden voor $199, dacht ik bij mezelf: geniaal, een typisch eletronisch gebruiks product (ipv design/fashion product) wat je gewoon elke dag kan gebruiken, verslijten, afschrijven en een jaar tot twee jaar later een nieuwe kan halen! Kost niets en je krijgt er meteen betere specs bij. Plus je hoeft niet gefrustreerd te worden als er ergens een krasje zit.

Nou, bij deze lappert is dat principe niet van toepassing.
daar heb je gelijk in.
Al begon het inderdaad met een goedkope 701, echter toen bleek er vraag naar een grotere versie (900). Ze zullen echt niet zomaar een 10" versie na de 900 hebben ingevoerd, de verkoop van de 900 zal gewoon wel een stuk beter zijn geweest.

Ze gaan niet zomaar wat op de markt brengen, er zal gewoon grote vraag zijn naar mooie, compacte computers voor dagelijks gebruik. En vergeleken met wat er op de markt was zijn deze nog steeds spotgoedkoop. Er was namelijk enkel zoiets als een flybook waar je een 2000-3000 euro voor betaalde. Deze specs waren dan ook wel een stuk beter (relatief gezien) maar betaalbaar dus absoluut niet.

En goed, waarvoor ze gemaakt zijn zijn ze ook gewoon goed in: tekstverwerken en internetten onderweg.
Ik heb nog een "oude, grote" laptop (15.6") met 1.60ghz processor en 1gb geheugen. Zoiets als een eee pc, maar dan veel te lomp en een accu welke op zijn beste dag 2.5 uur meeging. Tja, had ik maar 2 jaar gewacht denk ik nu ;) (al was dat ivm school niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:10
Telkens als ik mijn server wil benaaderen via windows shares moet ik iedere keer mijn user + pass terug intypen, bij XP Pro op mijn desktop en Vista Ultimate op mijn laptop kan ik aanvinken dat hij dit onthoud.

Is dit ook mogelijk in XP Home ?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qvqygz.jpg

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
zanza006 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:26:
Telkens als ik mijn server wil benaaderen via windows shares moet ik iedere keer mijn user + pass terug intypen, bij XP Pro op mijn desktop en Vista Ultimate op mijn laptop kan ik aanvinken dat hij dit onthoud.

[afbeelding]
Ik weet niet of dat kan, maar als je op je server en pc gewoon hetzelfde account aanmaakt dan logt ie iig ook automatisch in als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 1008 staat Extremely Expensive Egobooster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Jammer,... het gaat er nu een beetje op lijken dat ze die hele EEE naam gaan uitmelken voor zover ze dat al niet deden.

Ze hebben wel 15 verschillende modellen met bijna allemaal dezelfde specs 8)7

Nou heeft Intel wel een dikke vinger in de pap door eisen te stellen aan hun Atom gebruik maar dan nog vind ik het weinig nut hebben om door te blijven gaan met allemaal andere modellen qua specs...

Kunnen ze beter losse EEE behuizingen gaan leveren, dan kan je er zelf inproppen wat je wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

heeft iemand een oplossing voor de werking van Eee instant key en super hybrid engine aan de praat gekregen in Windows 7? en de werking van de knoppen met het FN functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb de 2gb module van Kingston besteld (zie paar berichten terug), deze is vandaag binnengekomen.
Betreft type KVR667D2S5/2GB. Maar mooi niet werken! Scherm blijft zwart, ledjes gaan wel aan... verder helemaal niets. Ben ik mooi klaar mee, de leverancier al een mailtje gestuurd, ben alleen bang dat ze 'm geopend niet terug willen hebben. Kan natuurlijk ook zijn dat de module defect is, maar ik heb hier geen andere laptop die 'm eventueel ook zou kunnen gebruiken. De EeePC900HD is m'n enige 'lap'top.

Misschien handig om in de Openingspost een tabelletje te maken met geheugen welke geschikt is en wat ook door andere tweakers is getest en OK bevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
JK schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:09:
Ik heb de 2gb module van Kingston besteld (zie paar berichten terug), deze is vandaag binnengekomen.
Betreft type KVR667D2S5/2GB. Maar mooi niet werken! Scherm blijft zwart, ledjes gaan wel aan... verder helemaal niets. Ben ik mooi klaar mee, de leverancier al een mailtje gestuurd, ben alleen bang dat ze 'm geopend niet terug willen hebben. Kan natuurlijk ook zijn dat de module defect is, maar ik heb hier geen andere laptop die 'm eventueel ook zou kunnen gebruiken. De EeePC900HD is m'n enige 'lap'top.
Mijn eerste post in deel 8 bevestigt jou probleem:
Wiethoofd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:47:
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/kingstond2s52g-k.jpg
Links: niet werkend in de EEE 900 (grijze rechterkant sticker)
Rechts: werkend in de EEE 900 (blauwe rechterkant sticker)
Afbeelding is klikbaar naar grotere versie!!
Misschien handig om in de Openingspost een tabelletje te maken met geheugen welke geschikt is en wat ook door andere tweakers is getest en OK bevonden?
Dat moet op zich wel kunnen, dus bij deze een oproep als je je geheugen geüpgrade hebt naar groter en/of sneller even vermelden welk type en merk geheugen je in welk type EEE gestopt hebt, dit kan hier in het topic maar om hier vervuiling te voorkomen kan het ook via Direct Message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:30
Ik wist niet dat het geheugen uitbreiden van de EEE zo vreselijk goedkoop is. Morgen is het loon weer binnen en dan maar meteen 2GB halen. Of ik wacht nog even op het overzicht. Zul je net zien dat ik weer het foute geheugen koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Dan zou ik wachten op het overzicht. Er schijnen meer niet te werken.

Als de linker het niet doet (heb ik nu), zou het kunnen liggen dat er meer chips op zitten?
Op het originele reepje zitten een stuk minder chips, net als die rechter met de blauwe sticker.
Ik ben echt benieuwd wat de leverancier 'm terug wil nemen.
Ik heb trouwens wel het rechterdoosje (blauwe sticker), maar de reep die in de linker zit... en mijne komt uit Maleisie ipv China, maarja ze hebben overal fabrieken zitten.

Ik heb hier nog een topic waar het bij de een wel werkt en de ander niet;
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=26116

Had ik dat maar eerder gelezen. Maarja, met Kingston had ik nooit problemen en ook via m'n werk
check ik welk model moet werken, dat bestel ik en gaat altijd goed.

edit; zojuist voor de zekerheid even de bios geupdate naar 0501 (3-MAR-2009), de boot booster in de bios uitgeschakeld en toen de 2gb reep erin gedaan, maar echt helaas pindakaas. Ik heb m'n best gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door JK op 13-05-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
JK schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:43:
Dan zou ik wachten op het overzicht. Er schijnen meer niet te werken.

en toen de 2gb reep erin gedaan, maar echt helaas pindakaas. Ik heb m'n best gedaan.
Ik snap niet waarom iedereen zo geilt op Kingston :?, Een onwijs brak merk die erg naukeurig is met waar het ingestopt wordt.
De ene batch van het zelfde type werkt wel en de andere weer niet 8)7

Erg onstabiel dus als je het mij vraagt.

Neem gewoon een echt geheugen merk: Corsair 2 GB Value Select VS2GSDS667D2 8)
Wiethoofd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:13:
dus bij deze een oproep als je je geheugen geüpgrade hebt naar groter en/of sneller even vermelden welk type en merk geheugen je in welk type EEE gestopt hebt
Bij deze:

Van 1GB naar 2GB op verschillende 1000H's en 1000HE's

En nog levenslange garantie ook :9

Wel update ik altijd eerst de BIOS naar de laatse versie voordat ik de upgrade doe en natuurlijk ff statisch ontladen voordat je gaat knutselen :D

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 13-05-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G zit in mijn 1000H, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Wat ik net heb opgemerkt bij de Kingston KVR667D2S5/2G is dat er de volgende partnumbers zijn:
99[b][green]U[/][/b]5295-0[b][green]1[/][/b]1.A00LF   Werkend
99[b][red]0[/][/b]5295-0[b][red]4[/][/b]1.A00LF   Niet werkend

Inmiddels 4 reacties dat bovenstaande wel werkende module keurig draait in 900's en 1000H(E)'s maar nog geen 901 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:10
Mijn wifi werkt goed, maar het toon continu het icon dat het zogezegd verbinding aan het maken is met een netwerk, achter xxx tijd word het normaale icon getoont (soms duurt dit 10minuutn soms 30minuut)

Screenshot: http://i33.tinypic.com/35ku794.jpg

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik heb een PCI -> ZIF adapter gekocht zodat ik een 1.8 inch harde schijf in kon bouwen. Nu heb ik dat allemaal mooi gedaan, maar nu past de cover er niet meer op (HDD te dik)... Zijn hier al andere covers voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Inmiddels het lijstje met werkende geheugen-upgrades gemaakt, niet erg spectaculair, dus als je een exotische upgrade gedaan hebt of er een snellere 1GB-module in hebt geprikt, deel het even mee, dan werk ik de tabel bij. Onderstaande zal binnenkort met updates in de TS komen.
MerkSerieTypeGrootteSnelheidWerkt metPW
CorsairValue SelectVS2GSDS667D21x2GB667MHz1000H(E)Pricewatch -- Corsair VS2GSDS667D2
KingstonValueRAMKVR667D2S5/2GB 11x2GB667Mhz900 // 1000H(E)Pricewatch -- Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G
KingstonValueRAMKVR800D2S5/2G1x2GB800Mhz1000HEPricewatch -- Kingston ValueRAM KVR800D2S5/2G
TranscendJetRamJM667QSU-2G1x2GB667Mhz701Pricewatch -- Transcend JetRam JM667QSU-2G
1 Partnumber: 99U5295-011.A00LF werkt wel, 9905295-041.A00LF werkt niet
Mocht je een ander type EEE hebben maar hetzelfde geheugen als hierboven gebruikt, graag even vermelden/meedelen als het werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Wiethoofd op 13-05-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Wat denken jullie, is hopen op een 1000HE maar dan met 1366*768 scherm de komende tijd realistisch? Dat is namelijk het enigste wat mij van het kopen van een 1000HE weerhoud op dit moment.. Er komen iig wel steeds meer 10 en 11 inch 1366px netbooks.. Maar die sucken tot op heden..

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 13-05-2009 17:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Er is wel een Eee PC 1005HA-M aangekondigd, deze heeft, in tegenstelling tot de 1008HA, wel een tikje zwaardere removable battery.

Verder denk ik niet dat er 1366px netbooks uitkomen, al zou je een kijkje kunnen nemen in: De 7 tot 11 inch subnotebook markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Wiethoofd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:40:
Er is wel een Eee PC 1005HA-M aangekondigd, deze heeft, in tegenstelling tot de 1008HA, wel een tikje zwaardere removable battery.

Verder denk ik niet dat er 1366px netbooks uitkomen, al zou je een kijkje kunnen nemen in: De 7 tot 11 inch subnotebook markt.
Nouja bijv de Dell 10" heeft een goedkope 1366px scherm upgrade. En ik heb ergens gelezen dat er voor netbooks op dit moment meer 10" en 11" 1366px panelen gemaakt worden (LG bijv)
HP mini 2140 heeft geloof ik ook een 1366px optie..

Zou anders een 1366px paneel makkelijk in een 1000HE te modden zijn? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 13-05-2009 17:55 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Wiethoofd, er is nog een productnr van de KVR667D2S5/2G, namelijk 9931070-001.A00G .
Dit nr heb ik. Ben nog met de leverancier bezig, gaat allemaal wel goed komen, heeft met de chipset te maken.

Goed om te zien dat er al een lijstje ontstaat!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De tabel staat inmiddels in de topic start onder het kopje Geheugen upgrades.

@ JK, graag even laten weten of jou reepje geheugen met dat partnumber ook werkt in jou <vul hier type EEE in> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

9931070-001.A00G dus niet in een EeePC 900HD, maar zodra ik een juiste module heb geef ik alle gegevens graag door om anderen te helpen.. ik hoop binnen nu en een week ofzo wat meer te weten, maar ben tussendoor ook nog even druk met een verhuizing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:14
Wiethoofd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:42:
Inmiddels het lijstje met werkende geheugen-upgrades gemaakt, niet erg spectaculair, dus als je een exotische upgrade gedaan hebt of er een snellere 1GB-module in hebt geprikt, deel het even mee, dan werk ik de tabel bij.
Merk: A-Data
Omschrijving: 2048MB A-Data DDR2 SoDimm Retail 800Mhz

Werkt goed op m'n EEE 4G/701 (Gisteren geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
zedonite schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:10:
[...]

Ook in de 1000HE ^^. Ik ben gewoon even naar computerland gereden met m'n apparaat, gezegd dat ik er 2 GB geheugen in wilde en een paar minuten later kreeg ik 'm werkend met 2 GB geheugen terug. Dat is toch een stuk makkelijker dan al dat gedoe met serienummers? ;-) Misschien is het niet het allerbeste geheugen ever, maar het blijft maar een netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
maarud schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:19:
Ik heb een PCI -> ZIF adapter gekocht zodat ik een 1.8 inch harde schijf in kon bouwen. Nu heb ik dat allemaal mooi gedaan, maar nu past de cover er niet meer op (HDD te dik)... Zijn hier al andere covers voor?
misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
zedonite schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:10:

Om toch zo volledig mogelijk te zijn even controleren of het het volgende geheugen uit de pricewatch is: pricewatch: Adata AD2800002GOS-128X8RT (CPU-Z en dan het SPD-tabblad valt het ook terug te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
zanza006 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:26:

[afbeelding]
Dat is denk ik gewoon de beperking van windows XP home. Sommige daarvan konden met gpedit of regedit bijgesteld worden, al is het makkelijker gewoon even XP pro te installeren of linux te gebruiken, mocht je geen XP-only software nodig hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:14
Wiethoofd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:55:
[...]

[...]

Om toch zo volledig mogelijk te zijn even controleren of het het volgende geheugen uit de pricewatch is: pricewatch: Adata AD2800002GOS-128X8RT (CPU-Z en dan het SPD-tabblad valt het ook terug te vinden).
offtopic:
Ja, dat klopt. Het is de AD2800002GOS-128X8RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik heb tijdelijk even een asus 1000HE te leen. Nou wil ik een dvd bestand afspelen met VLC mediaplayer. Ik heb de nieuwste versie en het k-lite codec pack geinstalleerd. Het bestand speelt gewoon af en vloeiend. Maar zodra ik voor de schermvullende optie kies stotterd het beeld heel erg en is het niet meer te volgen. Als ik dan met de muis naar beneden ga en de "taakbalk" van VLC te voorschijn komt speelt de film echter weer vloeiend (Speelt nog steeds schermvullend af.. maar met de taakbalk in beeld ) Heel vreemd dit.. Weet iemand misschien hoe dit komt? Ik gebruik hem icm windows 7 RC en 2 gig geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:10

Slapstick

Me, myself or I

souljah1h schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:17:
Ik heb tijdelijk even een asus 1000HE te leen. Nou wil ik een dvd bestand afspelen met VLC mediaplayer. Ik heb de nieuwste versie en het k-lite codec pack geinstalleerd. Het bestand speelt gewoon af en vloeiend. Maar zodra ik voor de schermvullende optie kies stotterd het beeld heel erg en is het niet meer te volgen. Als ik dan met de muis naar beneden ga en de "taakbalk" van VLC te voorschijn komt speelt de film echter weer vloeiend (Speelt nog steeds schermvullend af.. maar met de taakbalk in beeld ) Heel vreemd dit.. Weet iemand misschien hoe dit komt? Ik gebruik hem icm windows 7 RC en 2 gig geheugen
Ik gebruik VLC mediaplayer portable op windows xp en ik heb er geen last van. Het duurt altijd wel even om van klein scherm naar groot scherm te gaan maar stotteren doet hij niet.

Onder VLC mediaplayer normaal stottert hij ook niet. Misschien toch windows r7 gerelateerd?

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
En wat als je een andere mediaspeler probeert zoals GOM of WMP of zelfs MPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34

Zenyatta

Tsjakka!

Ik heb een gewone Eee 1000H. Is het aan te raden het werkgeheugen uit te breiden? Ik bedoel: voor veel meer dan office en internet op een andere locatie dan thuis gebruik ik hem niet.
Als ik er deze zomer Windows 7 op ga zetten, is het dan wel handig er 2GB ram in te hebben?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Christijn schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:08:
Ik heb een gewone Eee 1000H. Is het aan te raden het werkgeheugen uit te breiden? Ik bedoel: voor veel meer dan office en internet op een andere locatie dan thuis gebruik ik hem niet.
Als ik er deze zomer Windows 7 op ga zetten, is het dan wel handig er 2GB ram in te hebben?
Het is altijd handig om er meer en een tikje sneller geheugen in te zetten, vooral ook omdat je in het geval van een EEE met een SSD/flash-opslag je Page/Swap file uit kunt schakelen en zo "nutteloze" read en write acties kunt voorkomen en langer met je SSD toe moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Bedankt voor het overzicht Wiethoofd, ik ga morgen de binnenstad eens verkennen op zoek naar het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wiethoofd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:57:
En wat als je een andere mediaspeler probeert zoals GOM of WMP of zelfs MPC?
Heb ik al geprobeerd.. maar .bup files weet die geen raad mee icm met vob en andere bestanden :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Ik heb een 1000H met 2GB geheugen en Windows 7. Heb je prestatiewinst als je de Page/Swap file uit kunt schakelen?
Voornamelijk ook Office, internet en divx/dvd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
souljah1h schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 07:42:
Heb ik al geprobeerd.. maar .bup files weet die geen raad mee icm met vob en andere bestanden :x
GOMPlayer heeft inderdaad even een installatie van de ffdshow codec nodig om te werken, misschien dat dan het afspelen in VLC ook beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
koendt schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:40:
Heb je prestatiewinst als je de Page/Swap file uit kunt schakelen?
Dat zou mooi zijn, Waar kan je dit zo snel uitschakelen?

Ik las wel in andere topics dat dit vaak problemen geeft bij grote programma's...

Nou heb ik ook Photoshop en Adobe Audition op mij EEE (ja dat werkt perfect) en ik zou niet willen dat die zich verslikken.

Zou het verplaatsen van de Page/Swap file naar een andere partitie mogelijk zijn en heeft dit prestatie winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Het vastzetten van de grootte van je pagefile is altijd een winst omdat je dan geen cpu-tijd kwijt bent aan het rezisen van die file. Voor Photoshop en Audition zou je inderdaad een hele kleine pagefile ingeschakeld kunnen laten om gezeik te voorkomen.

Rechtsklik Deze computer (Starttoets+Pause Break) -> Tabblad Geavanceerd -> Onder het kopje Prestaties op Instellingen klikken. Onder Geavanceerd kun je vervolgens bij Virtueel geheugen de boel wijzigen door op Wijzigen te klikken.

Hier kan je het vinkje voor 'Geen wisselbestand' zetten om deze uit te schakelen. Wil je hem alleen verkleinen, zet dan bij Aangepaste grootte in de minimum en maximum waarden 2x dezelfde waarde. In het geval van Photoshop geïnstalleerd zou ik deze op 256MB vastzetten, misschien dat 128MB ook nog zou kunnen, maar verkleinen sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ook een reepje Corsair ValueSelect DDR2 667MHz geheugen gehaald bij de MyCom voor 26 euro en hij werkt prima op de 1000H. Jammer dat ze het Kingston 800MHz geheugen niet hadden, maar heel veel zal je er ook wel niet van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Heeft iemand ervaring met het terugzetten van een image van de EEE recovery CD op een HDD die groter is dan waarmee de EEE PC kwam.
Ik heb een 500GB HDD en daar moet een image weer terug op maar niet op de standaard ingestelde partitie van 80 GB.
Als ik normaal een image terugzet maakt hij er standaard 2x80GB van op een 160GB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De image heeft een vaste grootte voor de harde schijf opgeslagen, je zult met een partitioneringsprogramma vanaf een boot cd/usb-stick de partitie dan moeten resizen naar 500GB of de eigen gewenste grootte.

Als je dus je image terugzet krijg je een 80GB en een 420GB partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:48:
Heeft iemand ervaring met het terugzetten van een image van de EEE recovery CD op een HDD die groter is dan waarmee de EEE PC kwam.
Ik heb een 500GB HDD en daar moet een image weer terug op maar niet op de standaard ingestelde partitie van 80 GB.
Als ik normaal een image terugzet maakt hij er standaard 2x80GB van op een 160GB HDD.
check dit programma even uit....

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Ik heb ad-hoc minilaptop nodig. Ook is gevallen op een 1000HE met 2gb te kopen vanwege de lange accuduur van ca. 8uur maar omdat ik niet de mogelijkheid heb om veel te laden. Ik krijg ook zo snel niet alle info van de vorige topics bij elkaar dus moet maar even zo (is niet de manier maar wel om even snel info te krijgen op wat vragen die ik zosnel niet ik de ts kon vinden)

-bevat deze nu wel op geen interne dvd/cdrom drive of kan je die wel inbouwen
-kan je deze zondermeer op de accu van een auto/motor prikken (sigarettenstopcontact)
-kan je voor thuisgebruik er gewoon een normaal keyboard aanhangen (lcd zal wel lukken gezien de vga-uitgang)
-ik het een speciale versie van windows of kan ik de licentie/cd van mijn oude pc de eee voorzien van xppro.
-met een atom kon je maar 3 progs draaien toch. Is dat als in 1x ffox met meedere tabs, 1x mail en bv 1x routeplanner ?. Kan je dan bv ook nog googleearth er naast draaien of is dat kansloos.

Ga van het weekend weg dus moet morgen eigenlijk ergens kopen..

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Zie mijn antwoorden in de quote ;) .
shades schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:38:
Ik heb ad-hoc minilaptop nodig. Ook is gevallen op een 1000HE met 2gb te kopen vanwege de lange accuduur van ca. 8uur maar omdat ik niet de mogelijkheid heb om veel te laden. Ik krijg ook zo snel niet alle info van de vorige topics bij elkaar dus moet maar even zo (is niet de manier maar wel om even snel info te krijgen op wat vragen die ik zosnel niet ik de ts kon vinden)

-bevat deze nu wel op geen interne dvd/cdrom drive of kan je die wel inbouwen

Nee, en kan je ook niet inbouwen. (geen plaats voor), je zou een externe drive moeten nemen.

-kan je deze zondermeer op de accu van een auto/motor prikken (sigarettenstopcontact)

Ja, je kan een car charger adapter kopen van Asus, let op met andere merken i.v.m. voltages enzo.
Zie: http://www.informatique.n...arger-voor-eee-serie.html

-kan je voor thuisgebruik er gewoon een normaal keyboard aanhangen (lcd zal wel lukken gezien de vga-uitgang)

Als je een keyboard heb met een USB aansluitingen wel, er zit geen oude PS2 aansluiting op maar daar zijn verloopjes naar USB voor.

-ik het een speciale versie van windows of kan ik de licentie/cd van mijn oude pc de eee voorzien van xppro.

XP Home is het, je kan iedere XP erop installeren zolang je maar een eigen CD en code hebt, De code van de sticker op de laptop werkt alleen op XP Home die erbij zit.

-met een atom kon je maar 3 progs draaien toch. Is dat als in 1x ffox met meedere tabs, 1x mail en bv 1x routeplanner ?. Kan je dan bv ook nog googleearth er naast draaien of is dat kansloos.

Onjuist :N , Je kan alles draaien zoveel tegelijk als je wil zolang je atom het maar kan trekken, het is i.i.g. niet beperkt tot 3 progs ofzo.

Ga van het weekend weg dus moet morgen eigenlijk ergens kopen..

Suc6 ermee d:)b .

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 16-05-2009 00:26 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic