ben wel benieuwd wat de uitkomst is
je hebt ze erbij immers

A wise man's life is based around fuck you
kleine toevoeging, maar het melden waard dacht ik zo.Powershell schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:33:
[...]
ja als je voldoet aan de criteria:
Forest is 2003 level of hoger
Domain is 2003 level of hoger
Global Catalog server is minstens Win2003 SP1 of hoger
Exchange 2003 Organization level is native 2003
Exchange 2003 SP2 moet ook geinstalleerd zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door nilisvw op 19-08-2010 21:52 ]
Verwijderd
http://msexchangeteam.com/archive/2010/08/23/455899.aspx
These new ISInteg cmdlets come with some cool new functionality!
The cmdlets work with the database mounted. It's no longer required to unmount the database to perform an integrity check or fix database errors.
You can repair logical corruption at the mailbox level.
You can fix corrupt search folders.
You can fix the Provisional Fid.
You can fix Aggregate Counts.
Ik moet vanwege enkele redenen me server configueren op een andere host (vmware naar xenserver) en moet daarom windows 2008 met exchange 2010 opnieuw installeren.
Wil echter wel dat ik straks de db mount dat ik dan weer mijn mailadres kan koppelen.
Of is dat een kwestie van mailbox user aanmaken en koppelen ana de juiste db en klaar ?
Want als dat zo is ben ik wel benieuwd hoe hij dat dan precies onthoud.
Ik moest je vraag even twee keer lezen voor ik begreep wat je bedoelt.webgangster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:10:
Weet toevallig iemand hoe ik een Exchange 2010 mailbox database later aan een gebruiker kan koppelen nadat ik Exchange 2010 opnieuw geinstalleerd heb ?
Ik moet vanwege enkele redenen me server configueren op een andere host (vmware naar xenserver) en moet daarom windows 2008 met exchange 2010 opnieuw installeren.
Wil echter wel dat ik straks de db mount dat ik dan weer mijn mailadres kan koppelen.
Of is dat een kwestie van mailbox user aanmaken en koppelen ana de juiste db en klaar ?
Want als dat zo is ben ik wel benieuwd hoe hij dat dan precies onthoud.
Misschien kun je beter een topic openen met je vraag. Lees je dan even in over database portability.
Heb maar even een nieuw topic aangemaakt (Mailbox koppelen aan een user (Exchange 2010)).Jazzy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:23:
[...]
Ik moest je vraag even twee keer lezen voor ik begreep wat je bedoelt.
Misschien kun je beter een topic openen met je vraag. Lees je dan even in over database portability.
27 themas voor OWA? Damn.Twenty-seven themes are available, and they have new administrative options
* Alex) gaat deze morgen meteen installeren op zijn Exchange-bak.
Host-OS: Windows Server 2008 R2
Voor de Client Access Role gaf hij deze meldingen:
Doe er uw voordeel mee.Client Access Role Prerequisites
Failed
Error:
Install hotfix Microsoft Knowledge Base article 982867 from http://code.msdn.microsoft.com/KB982867.
Click here for help... http://technet.microsoft....ch.err.Ex28883C&l=0&cl=cp
Error:
This computer requires the update described in Microsoft Knowledge Base article 979744 (http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=3052&kbid=979744). Please install the required update to proceed.
Error:
Install hotfix Microsoft Knowledge Base article 983440 from http://code.msdn.microsoft.com/KB983440.
Error:
This computer requires the update described in Microsoft Knowledge Base article 977020 (FIX: An application that is based on the Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 2 and that invokes a Web service call asynchronously throws an exception on a computer that is running Windows 7). Please install the required update to proceed.
Edit: installatie voltooid, hij is bij mij net iets langer dan een uur bezig geweest. Eerste indrukken: even wennen aan de vernieuwde OWA, maar hij's fijn.
[ Voor 84% gewijzigd door Alex) op 26-08-2010 01:35 ]
We are shaping the future
kb983440 mag je zelfs eerst naar microsoft bellen om die te downloaden
An ASP.NET 2.0 hotfix rollup package is available for Windows 7 and for Windows Server 2008 R2
Link van Alex heeft alleen downloads van Windows7, vermoed dat die wel hetzelfde zijn als 2008R2 maarja waarom stoppen ze die hotfixes niet gewoon bij SP1 in een mapje ?
Klinkt allemaal leuk nog niet goed getest etc terwijl SP1 wel officieel uit is.
Linkje met overzicht welke hotfixes je nodig hebt :
http://eightwone.com/2010/08/25/exchange-2010-sp1/
[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 26-08-2010 16:59 ]
Zo erg is het gelukkig nog niet, de link gaat naar: http://code.msdn.microsof...eases.aspx?ReleaseId=4410DDX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:56:
Leuk al die hotfixes die je zelf nog even mag regelen voordat je sp1 kan installeren.
kb983440 mag je zelfs eerst naar microsoft bellen om die te downloaden
An ASP.NET 2.0 hotfix rollup package is available for Windows 7 and for Windows Server 2008 R2
Maar irritant is het wel...
Aan de andere kant, de vernieuwde Outlook Web App is echt bloedsnel (voor mijn gevoel), en heeft een klein handig knopje bij een mailtje met attachments: "Download all attachments" die een zip genereert.
[ Voor 31% gewijzigd door Alex) op 26-08-2010 17:20 ]
In hele kb artikel staat geen link naar code.msdn ?Jazzy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:05:
[...]
Zo erg is het gelukkig nog niet, de link gaat naar: http://code.msdn.microsof...eases.aspx?ReleaseId=4410
Maar irritant is het wel...
(staan bij 2 andere kb's die genoemd worden wel)
Kan me van tijde geleden herinneren dat je bovenin pagina optie had om hotfix te krijgen. (met idee dat je dan bericht krijgt als er update is, terwijl je die nooit krijgt)
Inmiddels moet je dus op code.msdn kijken dus ?
Kijk nou eens welke link je van Exchange 2010 SP1 Setup krijgt: http://code.msdn.microsoft.com/KB983440DDX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:20:
[...]
In hele kb artikel staat geen link naar code.msdn ?
(staan bij 2 andere kb's die genoemd worden wel)
(zie ook de quote in: Alex) in "Het algemene Exchange 2010 topic")
http://blogs.msexchange.o...assigned-on-a-cas-server/
Weet iemand toevallig welk script microsoft hier bedoelt ? :
Active Mailbox Database Redistribution
This feature is present in two forms. The first form is a script that can be periodically run by administrators to balance the distribution of active database copies across a database availability group (DAG). The second form we hope to implement is the addition of copy distribution awareness to Active Manager's best copy selection (BCS) process.
[ Voor 60% gewijzigd door DDX op 27-08-2010 15:21 ]
Verwijderd
Wie kan me op weg helpen.
Autodiscover heeft niets met je archiefmailbox te maken, geen probleem dus.Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:36:
Wil de online archive van Exchange 2010 gebruiken in mijn Outlook 2010 client. Heb autodisover niet ingeregeld, kan ik toch mij archive gebruiken in Outlook. Google bood geen oplossing.
Wie kan me op weg helpen.
Verwijderd
Outlook Anywhere? Controleer dan even of je wel daadwerkelijk verbonden was met Exchange 2010 zonder Autodiscover, je ziet je archiefmailbox alleen als je online bent.Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:54:
Hoe kun je dan je Online archive selecteren in Outlook, heb getest met een tijdelijk test certificate en geconstateerd dat zonder autodiscover Online archive niet actief is binnen Outlook. Met autodiscover weer wel.
Wat staat er rechtsonder in Outlook? Verbonden met Exchange?Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:32:
Outlook Anywhere werkt, maar geen Online Archive.
Effects of Throttling on Your Deployment in Exchange 2010 SP1
Verwijderd
Misschien is het beter om een support request bij Microsoft in te schieten voor dit probleem, want dit is ook voor ons erg lastig troubleshooten omdat:Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:49:
Online verbonden met Microsoft Exchange, zie nu dat het extern wel werkt maar intern niet. Suggesties.
- We niet live kunnen meekijken in jouw omgeving
- En er nog heel weinig documentatie beschikbaar is over Personal Archive/Online Archive.
[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 28-08-2010 18:33 ]
Had een perfecte dcdiag van te voren. Alles loopt lekker, tot hij bij de hub aan komt, krijgt services niet meer gestart. Doe een dcdiag, gewoon geen connectie meer mogelijk met de DC. Geeft de melding; 'fqdn' is not resolvable, try specifying fqdn
Uurtje getroubleshoot, maar uiteindelijk was ik erg blij met een snapshot in esx
Probeer volgende week nog wel eens. Geen tijd meer nu. Erg wazig.
[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 28-08-2010 22:05 ]
Doe eens:DDX schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:13:
Weet iemand toevallig welk script microsoft hier bedoelt ? :
[...]
1
| cd $exscripts |
Opgelost door de index mappen te wissen.
Meer mensen met dit probleem ?
edit: hmms op de een of andere manier doet de search het nog wel
lang wachten (zonder dat het vergrootglas beweegt) en opeens wel results.
[ Voor 44% gewijzigd door DDX op 01-09-2010 11:25 ]
Iets meer info graag..DDX schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:31:
En probleem is weer terug, via advanced find 0 resultaten.
Meer mensen met dit probleem ?
Test-ExchangeSearch geeft aan dat zoeken goed gaat (searchtime ongeveer 3 seconde in alle db's)
De normale search in outlook (2010, de search rechtsboven in de interface) geeft direct resultaat als ik zoek op iets.
Terwijl de Advanced find met zelfde zoekopdracht zeker zo'n 10 seconde niets doet en dan spontaan met de results komt.
Verwijderd
http://msexchangeteam.com/archive/2010/09/01/456094.aspx
Kijk, dat is dus zo gaaf aan het Exchange team! Jullie klagen hier in dit topic over de rare ervaring rond het installeren van die hotfixes, mijn collega MVP's en ik hebben die feedback doorgegeven aan het Exchange team en twee dagen later staat er een duidelijke blog post.Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:15:
Exchange 2010 sp1 FAQ en known issues op de exchange team blog:
http://msexchangeteam.com/archive/2010/09/01/456094.aspx
Ja inderdaad helemaal geweldig.Jazzy schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:23:
[...]
Kijk, dat is dus zo gaaf aan het Exchange team! Jullie klagen hier in dit topic over de rare ervaring rond het installeren van die hotfixes, mijn collega MVP's en ik hebben die feedback doorgegeven aan het Exchange team en twee dagen later staat er een duidelijke blog post.
Ik ben zelf nu het volgende boek aan het doornemen:
Microsoft Exchange Server 2010 Administrators Pocket Consultant
Echt een geweldig boek met enorm veel informatie, waar geen andere boek aan kan tippen. Ook niet de Unleashed.
Die volgorde is vooral belangrijk als je een groot aantal servers moet aanpassen en graag wilt dat alles gedurende de upgrades blijft werken.nilisvw schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:40:
Zo inmiddels ook geupgrade naar SP1. Ik heb echter niet eerst de CAS servers gedaan en daarna de mailboxservers maar andersom. Ik zag pas later het artiekel van msexchangeteam, echter heeft het geen problemen opgeleverd en was het vrij gemakkelijk moet ik zeggen.
Helaas heb ik te weinig tijd om me echt te verdiepen in wat er allemaal verandert is. Heb wel vanalles gelezen maar nog niet mee bezig geweest.
[ Voor 33% gewijzigd door nilisvw op 05-09-2010 17:50 ]
Merk geen snelheidsverschil in OWA. Behalve dat het zelfs langer duurt voor ik het login form krijg te zien.
Wat ik wel bloedje irritant vind, is het grotere lettertype. Lijkt wel alsof je IE op 115% hebt staan of zo. Is dat iets specifieks bij mij, of heeft iedereen hier dat gemerkt na de upgrade?
Je kunt natuurlijk de CSS-files wijzigen die gebruikt worden... zolang je maar een backup hebt.
Kom op zeg, dit is voor blinden en ouden van dagen....
/edit
Bouw dan op zijn minst de optie in om dat zelf aan te passen bij options.
[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 05-09-2010 18:35 ]
Of juist wel gezien het steeds grotere aandeel kleine LCD schermen (netbooks) met relatief hoge resolutiesUltraSub schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:35:
Volgens mij denken ze daar niet na bij MS.
Kom op zeg, dit is voor blinden en ouden van dagen....
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik snap wat je bedoeld. Maar het leuke is dat in de body van de mail een normaal lettertype wordt gehanteerd, en in de rest van de app juist grotere lettertypes. Is nogal een uitzoek werk denk ik. I heb nog nooit een css voor owa aangepast, en ben er eigenlijk ook erg huiverig voor. Hou niet van geklooi met owa, genoeg zeik mee gehadnilisvw schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:25:
Dat moet opzich redelijk makkelijk zijn aan te passen dus denk niet dat ze daar een optie voor gaan maken wanneer je het zelf ook kunt aanpassen in de css files e.d.
Niet mee eens. Om de doodsimpele reden dat daar DPI size voor gebouwd is. Iemand die zijn hoog resolutie scherm niet kan lezen, zet in zijn windows theme de size naar 125% en alles wordt groter. Ook de web app dus. Met als resultaat dat het probleem hetzelfde blijftalt-92 schreef op maandag 06 september 2010 @ 07:54:
[...]
Of juist wel gezien het steeds grotere aandeel kleine LCD schermen (netbooks) met relatief hoge resoluties
ikzelf ben net over gemigreerd van ex2003 naar ex2010 moet zeggen dat het een wereld van verschil is en dat het een stuk fijner werkt. dat icm outlook 2010 is een super combinatie.
enige puntje is dat mijn owa op een ander domein word aangeboden naar buiten als dat mijn DC heet. ga je binnenin het netwerk naar de webmail via de buitenkant dan wil dat nog niet vlekkeloos werken. wel als ik naar https://servernaam/owa ga dan logt ie netjes in met de credentials van de ongelogde gebruiker.
iemand nog tips daarvoor?
en wat zijn de gevolgen dan als ik dat nu alsnog doe. weinig zin om dan later weer de boel te kunnen herstellen. voegt hij er namen bij of reset ie de boel met de nieuwe ingevoerde gegevens.sanfranjake schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 01:59:
Heb je al een client-access domein ingesteld: Configure External Client Access Namespaces
Verwijderd
dan heb je waarschijnlijk Integrated Windows authentication aanstaan voor owa. Intern werkt dit idd makkelijk, voor extern kun je beter Form based gebruikenrobertobadjo schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:05:
... wel als ik naar https://servernaam/owa ga dan logt ie netjes in met de credentials van de ongelogde gebruiker.
iemand nog tips daarvoor?
dat klopt ja. kan altijd nog een omweg maken maar ff kijken of het werkt. pak gewoon in de dns van webmail.servernaam.nl dat ie eerst naar buiten gaat. dan handeld mijn firewall dat wel afVerwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:37:
[...]
dan heb je waarschijnlijk Integrated Windows authentication aanstaan voor owa. Intern werkt dit idd makkelijk, voor extern kun je beter Form based gebruiken
Verwijderd
Van je interne netwerk via de firewall naar buiten en weer terug naar je interne mailserver verdient geen schoonheidsprijs + je belast je firewall onnodig.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 12:08 ]
ik merkte dat ook plus dat dat niet zodanig werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:03:
Als je intern en extern andere DNS namen gebruikt, is het makkelijk om intern ook een zone maken voor je externe dnsname en daarin een A record aan te maken met de naam van je mailserver.
Van je interne netwerk via de firewall naar buiten en weer terug naar je interne mailserver verdient geen schoonheidsprijs + je belast je firewall onnodig.
ik had al een extra dns zone aangemaakt maar als je daar naar toe gaat dan krijg ik ipv het mooie gele outlook inlog pagina een digest aanmeldpopupje.
plus dat je echt perse https moet invullen want hij redirect niet intern. blijft dus even mee vogelen. SP1 ga ik voorlopig nog even niet aan beginnen voordat het lettertype issue verholpen is.
Verwijderd
Je kan ssl uitzetten voor OWA... maar dat raad ik niet aan.
Vroeger, mails instant op mijn telefoon. Na de upgrade, 20-30 minuten vertraging geen uitzondering. Ook het connecten naar de server op de telefoon duurt veel langer. Verder is niks gewijzigd, dus het zou haast de upgrade moeten zijn....
kan het niet een soort van dns probleem zijn dat ie ergens naar zoekt wat er niet is en dat hij daarna een andere optie probeerd. check je logs eensUltraSub schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:34:
ActiveSync is hier ernstig vertraagd na de upgrade naar SP1.
Vroeger, mails instant op mijn telefoon. Na de upgrade, 20-30 minuten vertraging geen uitzondering. Ook het connecten naar de server op de telefoon duurt veel langer. Verder is niks gewijzigd, dus het zou haast de upgrade moeten zijn....
Verwijderd
Dan hier nog wat FB:Jazzy schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:23:
[...]
Kijk, dat is dus zo gaaf aan het Exchange team! Jullie klagen hier in dit topic over de rare ervaring rond het installeren van die hotfixes, mijn collega MVP's en ik hebben die feedback doorgegeven aan het Exchange team en twee dagen later staat er een duidelijke blog post.
Ook upgrade gedaan naar SP1. Netjes de HF's voor 2008 R2 geinstalleerd en setup afgetrapt: Error: missing HF 977020
op zich vreemd want volges de tabel zou die NA zijn voor 2008R2?
Hmmm... Das misschien wel een goede. Want daar heb ik dus een hoop gedonder mee gehad tijdens de upgrade! Zoek ik ff uit.robertobadjo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:38:
[...]
kan het niet een soort van dns probleem zijn dat ie ergens naar zoekt wat er niet is en dat hij daarna een andere optie probeerd. check je logs eens
/edit
Geen error te zien in de logs. Maar dan ook niks.
Dcdiag vlekkeloos. Toch maar eens de mscds cname en de fqdn in de host file gezet. Heb ik eerder ook al eens gehad, en dat versnelde wel het opstarten (geen idee waarom, als dcdiag goed werkt).
[ Voor 24% gewijzigd door UltraSub op 07-09-2010 14:11 ]
Eerste kolom is de Downloadlink en als daar meerdere bestanden te downloaden zijn dan vind je in de tweede en derde kolom welke bestandsnaam je moet hebben. Dat laatste is niet het geval bij deze hotfix, vandaar dat in die kolommen N.A. staat. Zo duidelijker?Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:45:
[...]
Dan hier nog wat FB:
Ook upgrade gedaan naar SP1. Netjes de HF's voor 2008 R2 geinstalleerd en setup afgetrapt: Error: missing HF 977020
Verwijderd
ben benieuwd naar de bevindingen.UltraSub schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:56:
[...]
Hmmm... Das misschien wel een goede. Want daar heb ik dus een hoop gedonder mee gehad tijdens de upgrade! Zoek ik ff uit.
/edit
Geen error te zien in de logs. Maar dan ook niks.
Dcdiag vlekkeloos. Toch maar eens de mscds cname en de fqdn in de host file gezet. Heb ik eerder ook al eens gehad, en dat versnelde wel het opstarten (geen idee waarom, als dcdiag goed werkt).
apart want volgens het tabel is het een HF voor windows 7Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:45:
[...]
Dan hier nog wat FB:
klik
zelf niet die error gehad. met installatie van sp1 kreeg ik de standaard HF tabel en kon ik zo verder.
helaas dan weer van de OWA lettertype

[ Voor 5% gewijzigd door robertobadjo op 07-09-2010 20:22 ]
Excuus, je hebt gelijk. Was me niet opgevallen omdat ik de fixes gewoon heb geïnstalleerd nav. de readyness check. Die 977020 zat daar ook bij trouwens (Server 2008 R2).Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:39:
Nee, want als je zo redeneert zouden nl voor alle versies alle hotfixes van toepassing zijn.
Verwijderd
Windows 7 deelt dezelfde codebase met 2008 R2, net zoals Vista die met 2008 deelt.robertobadjo schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:21:
[...]
apart want volgens het tabel is het een HF voor windows 7
nu je het zegt ff dom blond momentje ja.Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:28:
[...]
Windows 7 deelt dezelfde codebase met 2008 R2, net zoals Vista die met 2008 deelt.

kan me overigens niet heugen dat ik die hotfix gehad heb. heb ze allemaal geinstalleerd volgens de installatie. domweg volgen dus.
edit: net ff opgezocht (dan moet ik het weten ook) ook ik heb die hotfix geinstalleerd dus blijkbaar echt nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door robertobadjo op 07-09-2010 20:35 ]
Verwijderd
Nps. ik dacht helemaal prepared te zijn voor de upgrade door dat artikel. Vandaar mijn post: Als jij een lijntje die kant op hebt kunnen ze het misschien aanpassen :-)Jazzy schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:24:
[...]
Excuus, je hebt gelijk. Was me niet opgevallen omdat ik de fixes gewoon heb geïnstalleerd nav. de readyness check. Die 977020 zat daar ook bij trouwens (Server 2008 R2).
Binnen OWA wordt het online archive getoond, ik kan er ook berichten naartoe slepen. In Outlook (2010, professional) worden de archiefmappen niet getoond. Ik kan ook niet vinden hoe deze functionaliteit kan worden ingeschakeld, tutorials geven allemaal aan dat de archiefmappen automatisch worden toegevoegd aan de client...
Het lijkt niet uit te maken of de archiving mailbox in dezelfde store woont als de normale mailbox (dat zou ook niet moeten uitmaken, we draaien SP1).
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Kan het probleem te maken hebben met het feit dat de client-pc waarop Outlook 2010 draait niet in het zelfde domein zit als de lab server?
--
De key is in ieder geval van ná juli (ons abbonement is toen pas begonnen). Zojuist even een key opnieuw ingevoerd, helaas zonder het gewenste effect...
[ Voor 35% gewijzigd door MindStorm op 10-09-2010 12:17 . Reden: even getest ]
Bug zou opgelost worden in SP1, maar toch niet...DDX schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:45:
Bevestigd als bug en planning is dat het opgelost is in sp1.
Helaas geen eerdere patch en zelfs geen workarround waarmee ik toch language kan instellen voor de owa interface.
Nieuwe supportcase geopend en conclusie dat het niet opgelost gaat worden.
Voor de naslag :As I told you over the phone, I have consulted third level support and was told that this issue is known but is a Wont Fix, meaning there is no workaround or fix but that this case will be set as non-decremented.
Issue definition:
customer wants to use the default language in ecp
he gets prompted to choose language every time he is connecting to ecp
he does not get prompted when connecting to owa
The Prompt is showing the langauge specified with Set-OwaVirtualDirectory as the default option.
this should have been solved in exch 2010 sp1, but issue is still there
Scope:
This case can be considered solved when the customer is not getting prompted to choose language when connecting to ECP. This is as long as this issue is not by design or caused by third party product.
Resolution:
It seems ECP doesn't match the OWA logic for how to determine the language the user should get. This is documented in the OWA2007 internationalization spec. There are 2-3 fall-backs reading different properties. All those properties were added due to customer escalations.
This was something decided to fix in ECP for SP1.
If you set a default language on the OWA virtual directory (e.g. Set-OwaVirtualDirectory –DefaultClientLanguage 2057) then users are not prompted to choose a language and time zone the first time they use OWA.
As a result the “Languages” attribute on the mailbox is never updated. This prevents ECP from working for the user; clicking on the Options button results in the following redirect back to /owa/lang.owa?url...
<html><head><title>Object moved</title></head><body>
<h2>Object moved to <a href="%2fowa%2flang.owa%3furl%3d%252fecp%252fdefault.aspx%253frfr%253dowa">here</a>.</h2>
</body></html>
That then just redirects back to /owa and the user gets a view of his inbox:
<html><head><title>Object moved</title></head><body>
<h2>Object moved to <a href="%2fowa%2f">here</a>.</h2>
</body></html>
One possible workaround suggested was to Set-Mailbox –Languages en-GB but this doesn’t work; the value is written to the AD (msExchUserCulture) but that has no effect and the redirect still happens. Presumably the language choice is also written somewhere else where OWA actually reads it from?
This has unfortunately been closed as a Wont Fix.
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 10-09-2010 11:56 ]
neem aan dat hij het archief op de server opslaat.
Dat klopt niet helemaal, je zou zowel via Outlook 2010 als OWA bij je archief moeten kunnen, het archief wordt (inderdaad) op de server opgeslagen.robertobadjo schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:01:
dus met andere woorden als je met je client outlook 2010 gebruik maakt van de archivering dan kan je niet bij je archief mailtjes dus moet je inloggen in de OWA zodat je ze daar kan opzoeken. hmm daar ben ik wel nieuwschierig naar. eens ff testen die optie.
neem aan dat hij het archief op de server opslaat.
Mij lukt het nu in ieder geval niet (en ik ben niet de enige, zo blijkt).
Is aangepast, nog bedankt voor het melden! http://msexchangeteam.com/archive/2010/09/01/456094.aspxVerwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:45:
[...]
Dan hier nog wat FB:
Verwijderd
Er is nu een fix voor dit issue, zie de blog post voor de link.
Opletten met klanten die via GPO de PowerShell execution policies zetten! De upgrade disabled services, verwijdert binaries en probeert vervolgens de WMI service aan te spreken (die nu gedisabled is) om die policies te checken => fail en een getrashte server op de koop toe.
ref http://www.spad.co.uk/blog/?p=385
http://workinghardinit.wo...tter&utm_campaign=IT-news
Verwijderd
http://msexchangeteam.com/archive/2010/10/07/456538.aspx
Nog geen van die 3 kb-artikelen, 4 als je de list of changes mee telt, staan online. Op welke link heb je geklikt dan?DDX schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:11:
Handig dat ze linken naar KB over Rollup4 voor RTM
(en een andere kb noemen die niet bestaat)
Verwijderd
De link klopt gewoon hoor? Die linkt naarDDX schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:11:
Handig dat ze linken naar KB over Rollup4 voor RTM
(en een andere kb noemen die niet bestaat)
http://www.microsoft.com/...d56595d0ec&displaylang=en
En er staat ook een duidelijke melding over de kb artikelen:
Note: The above links may not be live at the time of this posting.
http://www.microsoft.com/...d56595d0ec&displaylang=en
2 links naar KB982639
en 1 naar niet werkende KB2407028
Verwijderd
En om daar op in te haken heeft MS hier een lijst met issues en oplossingen gepubliceerd mbt Exchange 2010 en Outlook 2003:Jazzy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:38:
Exchange 2010 en Outlook 2003 is een lastige combi. Naast alle bekende en beschreven issues zijn er de problemen met het openen van meerdere gedeelde agenda's. Hier was tot nu toe weinig informatie over te vinden, maar deze blogpost geeft mogelijke oplossingen:
http://workinghardinit.wo...tter&utm_campaign=IT-news
http://social.technet.mic...loying-exchange-2010.aspx
Exchange 2007 is vervangen door Exchange 2010, waarbij OWA zonder problemen werkt. Ik heb echter een client computer (welke al die tijd zonder problemen verbonden is geweest met Exchange 2007) nu de e-mail instellingen verwijderd waarna ik probeer een nieuwe connectie te maken. Ik krijg elke keer de melding:
Kan de actie niet voltooien. De verbinding met Micorosft Exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.
De mailbox kan niet gecontroleerd worden. Ook m'n iPhone kan geen verbinding meer krijgen met de mailserver, welke de melding "De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'Exchange' is onjuist." geeft.
Ik heb reeds op Internet gezocht naar een oplossing, maar deze niet kunnen vinden. Ik kom overal (Outlook connection issues with Exchange 2010 mailboxes because of the RPC encryption requirement) pagina's tegen waar ze het hebben over RPC encryptie, waarbij ik me afvraag of dit wel het probleem is wat er speelt. Ik krijg verder ook geen foutmeldingen in beeld, en een upgrade naar Exchange 2010 SP1 biedt ook geen oplossing
Ik hoop dat iemand tips heeft
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Nee, Outlook 2007.Jazzy schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:03:
Outlook 2003 dus?
Ik heb een certificaat van certificatesforexchange.com, (volgens mij) een reseller van GoDaddy. Ik had al een vermoeden dat het oorspronkelijke certificaat misschien de verkeerde servernaam bevat, of eigenlijk niet de naam van de server zelf. Ik moet alleen nu het certificaat vernieuwen, en op de support van certificatesforexchange.com zijn ze nog niet echt snelVerwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:49:
Wat voor certificaat gebruik je?
Verwijderd
Hier kun je makkelijk de connectie van buitenaf testen : https://www.testexchangeconnectivity.com/
[ Voor 13% gewijzigd door Jazzy op 14-10-2010 21:04 ]
Zie [Exchange 2010] Outlook/Activesync verbindingsproblemenJazzy schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:55:
Open anders even een topic, ik kan wel een aantal vragen bedenken...
Exchange 2010 Hub Transport Role Architecture
Misschien nog even toelichten: Je kunt het Personal Archive alleen zien in Outlook 2010 als je Office 2010 Professional Plus in een VL contract hebt gekocht.
Thuis connecten met je Home and Student versie van Outlook 2010 kan dus wel, maar zonder toegang tot het archief.
Een van ons had het idee om de exch2010 in beide datacenters in het zelfde subnet te hangen (zodat van de server het lijkt op een lokaal subnet waar de helft in het andere datacenter zal zitten). Weet iemand of dit gevolgen heeft voor de werking van DAC/DAG bij het automatisch overschakelen in het geval een server of een datacenter uitvalt? Op technet en de vele blogs gaat iedereen er van uit dat je ze in 2 verschillende subnets hebt staan. (gaat in totaal om 8 servers per dag, 16 in totaal voor mailboxen - en een hoopje cas die in een cas array komen).
(geen idee over de exacte tech die er voorzorgt dat beide locaties in hetzelfde subnet zitten - maar het werkt en heeft volgens netwerk team geen gevolgen voor snelheid etc. - de link tussen de twee dc's is snel genoeg en we krijgen genoeg bandbreedte gereserveerd.)
En aangezien het een brainstorm is, kijken we natuurlijk ook naar een normale setup - om te zien of 1 subnet voordelen/nadelen heeft ten opzichte van 2 subnetten. Vooral een punt voor is om een split-brain te zien voorkomen in de meest uiteenlopende situaties.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Misschien niet de reaktie waar je om vraagt, maar bij zo'n omgeving zou ik het ontwerpen laten doen door een architect. Vooral bij multi-datacenter komt er nogal wat kijken bij het HA verhaal, waarvan subnets en sites maar één van de vele aspecten zijn.Een van ons had het idee om de exch2010 in beide datacenters in het zelfde subnet te hangen (zodat van de server het lijkt op een lokaal subnet waar de helft in het andere datacenter zal zitten).
Het zijn architecten en na het brainstormen en het uitwerken van twee opzetten wordt het nog voorgelegd aan MS voor een opinie (gaat trouwens om een omgeving voor deze regio van 50k mailboxen - met wereld wijd een totaal van 120k). Het is dan slechts ook een brainstormsessie met verschillende ideeen om ze al dan niet direct af te kunnen schieten of verder uit te werken.Jazzy schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:08:
Misschien niet de reaktie waar je om vraagt, maar bij zo'n omgeving zou ik het ontwerpen laten doen door een architect. Vooral bij multi-datacenter komt er nogal wat kijken bij het HA verhaal, waarvan subnets en sites maar één van de vele aspecten zijn.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Maar wat ik meer bedoel, je kunt zo'n klein brokje niet los zien van het gehele design. In principe begin je eerst met een globaal design op basis van de functionele en technische requirements. Vervolgens ga je dat verder uitwerken en hou je rekening met de technische eisen waaraan je moet voldoen. Als je dan kijkt naar connectivity dan geldt voor DAG members onder andere het volgende:
- iedere DAG member mag in een eigen subnet zitten
- de subnets moeten routable zijn, DAG members moeten elkaar kunnen bereiken
- het replicatienetwerk moet in een ander subnet zitten dan het MAPI netwerk
- roundtrip latency tussen de verschillende DAG members mag niet groter dan 250 ms zijn
Maar netwerk kun je niet los zien van load balancing. Waar DAG members in 16 verschillende subnetten kunnen zitten, geld voor de meeste geclusterde load balancers dat beide nodes in het zelfde subnet moeten zitten. Dat is vooral relevant als je een LB node in elk datacenter zou willen plaatsen.
Vergeef me mijn opmerking over architecten. Mijn beeld van een architect is dat die veel ervaring heeft en een soort consultant met helicopter view is. Helaas zie ik in de praktijk veel architecten die met de Technet pagina's naast zich proberen een ontwerp te schrijven en daarbij maar ten dele begrijpen wat ze aan het doen zijn. Die indruk krijg ik ook een beetje van wat jij beschrijft, even brainstormen en een idee op tafel gooien zonder te weten dat dit idee kant nog wal slaat. Van een architect verwacht ik iets anders, maat dat kan ook gewoon mijn fout zijn.