[Exchange 2010] Outlook/Activesync verbindingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Ik heb na de installatie van een nieuwe mailserver problemen om Outlook 2007 verbonden te krijgen.

Exchange 2007 is vervangen door Exchange 2010, waarbij OWA zonder problemen werkt. Ik heb echter op een client computer (welke al die tijd zonder problemen verbonden is geweest met Exchange 2007) nu de e-mail instellingen verwijderd waarna ik probeer een nieuwe connectie te maken. Ik krijg elke keer de melding:

Kan de actie niet voltooien. De verbinding met Micorosft Exchange is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.

De mailbox kan niet gecontroleerd worden. Ook m'n iPhone kan geen verbinding meer krijgen met de mailserver, welke de melding "De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'Exchange' is onjuist." geeft.

Zie Gamerkoe in "Het algemene Exchange 2010 topic" voor wat reacties al

Ik heb inmiddels een nieuw certificaat aangevraagd, waarin de naam van de server wel genoemd is. Wanneer ik via https://www.testexchangeconnectivity.com/ een connectie test doe, dan krijg ik meldingen als "Certificate name validation failed." Ik heb het nieuwe certificaat toegewezen aan IMAP, POP, IIS en SMTP. OWA werkt prima, en die herkend het nieuwe certificaat ook zonder problemen.

Ik hoop dat jullie tips hebben, alvast bedankt daarvoor _/-\o_ !

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Heb je certificaat met één naam, of met meerdere namen? Heb je bijvoorbeeld je autodiscover.hostname.tld er ook op staan?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
ralpje schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:46:
Heb je certificaat met één naam, of met meerdere namen? Heb je bijvoorbeeld je autodiscover.hostname.tld er ook op staan?
Het is een UCC certificaat met de volgende SAN's:
- zeech (dit is de servernaam)
- zeech.domein
- autodiscover.domein
- mail.domein (POP3 & Outlook)
- webmail.domein (OWA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hangt je server aan het internet?
Is de interne en externe domainname hetzelfde?
Werkt Owa zowel vanaf je Lan als vanaf het internet correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
De Exchange server is gevirtualiseerd op een Server (Server 2008 R2). Deze fysieke server is via een router verbonden. De Exchange server's netwerk kaart is een 'externe', ofwel netwerk technisch rechtstreeks verbonden aan de router. De vorige server had hier overigens ook geen problemen mee..

Wat bedoel je met interne en externe domainname hetzelfde?

OWA werkt prima vanuit het netwerk (zeech), als vanaf Internet (zeech.domein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de FQDN van de server? Is die intern en extern hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:25:
Wat is de FQDN van de server? Is die intern en extern hetzelfde?
De server is met de volledige FQDN zowel intern als vanuit extern te bereiken. Ik kan het niet even controleren (@ work nu), maar volgens mij is voor OWA beide de volledige FQDN ingesteld. Is dat een probleem? Ik zou het voor de zekerheid moeten checken, maar ik meen dat het alleen bij OWA zo is ingesteld, IMAP kan je toch ook niet apart instellen voor intern/extern? Tenminste, bij het aanmaken van het certificaat heb ik dit niet gedaan, maar op hetzelfde (mail.domein) ingesteld (http://blogs.microsoft.co...ages/365930/original.aspx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FQDN die je gebruikt om de https verbinding op te zetten moet exact in het certificaat staan. Als het uitgegeven is door een Trusted CA zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Wanneer ik via textexchangeconnectivity.com een test doe op het Outlook Autodiscover gedeelte, dan krijg ik onderstaande foutmelding:

Host name <DOMEIN> does not match any name found on the server certificate CN=*.host-services.nl, OU=Domain Control Validated - RapidSSL(R), OU=See www.rapidssl.com/resources/cps (c)10, OU=GT06041902, O=*.host-services.nl, C=NL, SERIALNUMBER=9Aaa4hRkVbtVjkonU5Fssqpvb5diAX4N

Ik kan niet achterhalen waarom het certificaat host-services.nl wordt gebruikt, omdat dit niet mijn eigen domain/certificaat is. Ik heb tevens geen RapidSSL certificaat, maar dus 1 van certificatesforexchange.com. Ik begrijp niet waarom dit hierop uit komt, omdat de test wel het autodiscover bestand van het correct domein haalt. De DNS wordt ook goed doorgeleid en een ping gaat ook goed..

Jazzy had nog diverse vragen/tips? Hoop dat ik nog iets over het hoofd zie :'( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Wanneer heb jej e autodiscover A-Record aan je DNS toegevoegd? Kan het zijn dat hij nog niet overal gerepliceerd is?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Alles werkt inmiddels :-). Ik denk dat misschien het verwijderen van het oude certificaat + het helemaal correct instellen van alles het werkend heeft gemaakt. Bedankt voor de tips!

Pagina: 1