Ik heb zelf gekozen voor ext4 boven xfs, omdat het een verbetering is op ext3 en standaard ondersteund wordt. xfs stond ook wel in mijn lijst, maar het was nog niet helemaal mature en met debian weet ik niet of je dan wel een stabiele moderne implementatie van xfs hebt, ext4 wordt enorm veel gebruikt en is duidelijk superieur aan ext3 op sommige vlakken. Xfs is helemaal nog niet zo populair... en vind persoonlijk stabiliteit enorm belangrijk, dan maar het saaie ext3 of ext4, al vond ik het verwijderen van honderduizenden hardlinks van back-up software wel tergend traag, het lijkt wel uren werk.
Zeker indien je spreekt over productie-servers, dan is wat opslagruimte verliezen veel minder belangrijk dan redundancy en data-integriteit. Dus xfs is het beste vind ik wat kortzichtig. Ben zelf enorm enthousiast over zfs, maar dat is helaas op Linux niet in de verste verte bruikbaar. Veel mensen zeggen dat btrfs de toekomst is, maar ook nog niet klaar.https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/XFS
Red Hat Enterprise Linux 5.4 64 bit version has all needed kernel support but does not include command line tools for creating and using the system, but the tools from CentOS work. The motivation is that the system port may not yet be stable enough
wel mooi, maar ik vind persoonlijk grote hoeveelheid schijven veel gaver, dan kun je ook echt schalen met snelheid! 8xraid10 zit je aan schrijfsnelheden van 300-350MB per seconde, raid-5 nog hoger.DJ-Promo schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:49:
Mijn server draait weer.
van:
5x500GB raid5 ( chunk 64k, XFS )
naar:
3x2TB Samsung F4 ( chunk 64k, EXT4 )
Extra:
Sharkoon Rebel + Norco SS-400
[ Voor 12% gewijzigd door chronoz op 04-07-2011 22:43 ]