Ah ok. Ja ik heb zo'n PERC 6/i en wil daarom vmdirectpath gebruiken zodat deze direct in de vm beschikbaar is. maar dan moet ik wel zeker weten een goede cpu/mobo combo hebben die hier mee werkt wat dus totaal niet te vinden is.FireDrunk schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:22:
[...]
Performanceverlies zal er wel zijn, maar een RDM is niet heel veel sneller dan een VMDK hoor. Verschil zit hem vooral in dat je het device direct kan uitlezen (SMART enzo) het is er in principe om VM's directe access te geven op SAN's om zo hun 'speciale' tools uit te kunnen voeren. Het verlies zal misschien een paar procent zijn.
Grote voordeel is, dat ik gewoon disks live kan omruilen zonder mijn array te laten werken..
Namelijk gewoon een Storage vMotion uitvoeren
* helaas kan dit alleen met vCenter, dus het kan niet Live aangezien ik niet van plan ben om een vCenter VM in te richten
Dus je schijven vervangen met nieuwe schijven werkt heel simpel
op jouw manier van opzetten met RDM en dan dus software raid met mdadm denk ik? wat voor read/write snelheden mag je verwachten dan? ik wil eigenlijk graag esxi gaan gebruiken en dus een grote storage bouwen in een vm maar het begint er op te lijken dat software raid in linux dan de enige optie is. wat voor filesystem ga je dan gebruiken? xfs?
Out of order...