Die wil jij helemaal niet, jij wil altijd "echte" SATA poortenVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:55:
Stroomsplitter bedoel je. Alhoewel zo'n datasplitter mij wel een enorm interessant ding lijkt - die wil ik ook!
Even niets...
Die wil jij helemaal niet, jij wil altijd "echte" SATA poortenVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:55:
Stroomsplitter bedoel je. Alhoewel zo'n datasplitter mij wel een enorm interessant ding lijkt - die wil ik ook!
Even niets...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | ASRock N3150DC-ITX | € 122,50 | € 122,50 |
1 | ASRock Q1900DC-ITX | € 101,49 | € 101,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 223,99 |
[ Voor 3% gewijzigd door De Fluppe op 02-09-2015 13:37 ]
Heb je de koeling nog aangepast voor de Xeon? Ik las online dat er soms wat hitte problemen waren als je een de CPU verving.ijdod schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:41:
Inmiddels enige ervaring opgedaan met FreeNAS. Loopt allemaal goed, meeste hickups waren user error; de rest voornamelijk door wat ongelukkige features van de jails en de brakke IPv6 ondersteuning daarin. Die laatste zijn inmiddels (provisorisch) opgelost. Technisch is het eigenlijk geen DIY: het is een HP Microserver G8 geworden uiteindijk. Ik kon voor weinig ergens een passende Xeon overnemen, dus qua CPU loopt het ook lekker door.
Even niets...
De standaard koeling is ingericht op een 35W TDP, mijn Xeon (E3-1220L) heeft een TDP van 20W (tegen 35W van de Celeron), dus ik verwacht daar geen problemen mee. Een aantal andere veel gebruikte Xeons op dit platform hebben echter een hogere TDP (45 en meer), ik kan me voorstellen dat je dan tegen koelproblemen aanloopt.FireDrunk schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:35:
[...]
Heb je de koeling nog aangepast voor de Xeon? Ik las online dat er soms wat hitte problemen waren als je een de CPU verving.
[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 02-09-2015 13:54 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Even niets...
Verwijderd
De N3150 Braswell is niet de opvolger van Bay Trail (J1900) - dat is de N3700. En hij is niet sneller, en waarschijnlijk ook niet zuiniger. De TDP is lager, omdat hij van kleinere procestechnologie gebruik maakt; 14nm (broadwell). Maar het verbruik in idle hoeft daarmee niet lager te zijn; al heb ik dat niet getest omdat ik geen Braswell heb.De Fluppe schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:26:
Het ASRock Q1900DC-ITX bordje is hier enorm populair heb ik gemerkt.
Is er een bepaalde reden dat dit nog steeds de voorkeur krijgt op de opvolger met N3150?
Deze laatste zou in de SoC hardwarematige ondersteuning hebben voor H264 en H265 en een TDP van slechts 6W in plaats van 10W.
Hier zie je de 2 (non-DC) varianten tegen elkaar vergeleken:Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:13:
[...]
De N3150 Braswell is niet de opvolger van Bay Trail (J1900) - dat is de N3700. En hij is niet sneller, en waarschijnlijk ook niet zuiniger. De TDP is lager, omdat hij van kleinere procestechnologie gebruik maakt; 14nm (broadwell). Maar het verbruik in idle hoeft daarmee niet lager te zijn; al heb ik dat niet getest omdat ik geen Braswell heb.
Maar serieus, een processorupgrade van meerdere generaties die 0,0 sneller is?! Alleen de maximale energieverbruik is iets lager. Voor tablet/laptop is dat leuk maar voor een NAS is dat totaal niet interessant. De chip had prima 20W TDP mogen zijn als je daar iets leuks voor krijgt: 8 cores, meer cache, meer DRAM kanalen, betere turbo, 10G ethernet, noem maar op... Dan kom je op Xeon-D wat wel een leuk maar overpriced NAS platform is.
Die N3150 is gewoon langzamer dan de J1900 en toch duurder. Voor een NAS eigenlijk niet interessant. Je noemt H265 encoding als voordeel, maar ik dacht dat Plex enzo louter softwarematige transcoding doet, dus daar heb je dan niets aan. Alleen de AES-NI instructies zijn wel leuk, zodat AES niet meer je storage vertraagt. Oke, dat is de enige plus dan.
Maar ASRock heeft geen 'DC' bordje van de N3700, alleen van de N3150. Waarom is mij een raadsel. Nu is hun oude product gewoon superieur: de Q1900DC-ITX. Die is nog f*cking goedkoper ook. Ik snap er niet veel van....
Als die er inderdaad bij zit, kan dat wel het prijsverschil verklaren. Als je een zelf een Coolermaster NA65 of iets dergelijks erbij moet kopen, kost dat ook nog een 25 euro ofzo.Free Bundle : 1 x 65W DC-in 19V 3.42A Power Adapter
[ Voor 11% gewijzigd door Harrie op 02-09-2015 17:27 ]
Verwijderd
die is ook maar 60 watt en geen 80 watt (dat is een fout in pricewatch)Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:38:
Deze is maar 16 euro (80W): pricewatch: Jetway Power adapter 80W
19v levert wel meer vermogen. Je kunt namelijk met sommige bordjes meer amperes halen op 19v ipv 12vSoms staat erbij dat je 19V nodig hebt, maar in mijn geval werkte 12V ook gewoon. Bij sommige bordjes staat erbij dat je 9-19V ofzo kunt gebruiken, maar soms staat er enkel 19V terwijl 12V dus ook gewoon werkt. Althans in mijn geval. Ik heb drie of vier soorten J1900/Athlon5350 bordjes. Ik haal ze vaak wel door elkaar.
mja, of misschien nog een msata slot erbij oid. 8 sata poorten zou toch niet zo vreemd moeten zijn of wel? Nu heb je 4 sata poorten, en de eerst volgende is meteen 12 sata poorten. Behoorlijk gat.SATA/600.. tja.. is dat echt zo leuk voor een NAS? Ik had liever meer native SATA/300 poorten gehad. Dat had het een veel leuker platform gemaakt, dan nog een of twee ASMedia chipjes erbij en je hebt een chill instap ZFS NAS platform voor weinig geld, zuinig, passief gekoeld.. gewoon chill!
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door justice strike op 02-09-2015 18:57 ]
Verwijderd
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Even niets...
is het die 8tb archive schijf? die geeft volgens mij crap performance in raid. en met crap bedoel ik letterlijk 4 mb per seconde oid.Extera schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:32:
De andere disks werken prima met P20 firmware.
De 8TB word niet herkend, vanuit de BIOS van de HBA zie ik de disk niet.
Ook direct aan het moederbord wordt de disk niet herkend.
Mogelijk heb ik weer een slechte schijf te pakken, maar dat zou wel heel slecht zijn!
Vrijdag test ik de disk in een Z97 systeem van een vriend...
[ Voor 12% gewijzigd door Q op 03-09-2015 15:14 ]
jacovn in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3"Q schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:13:
Nu de IBM M1015 niet eens meer in de price watch staat, wat is nu de HBA - to - go? De M1115 ? Is er niet wat goedkopers?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
ff ebay afstruinen voor een Dell Perc H200/H310.Q schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:36:
Hmm, schiet niet echt op eigenlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Pantagruel op 03-09-2015 16:30 ]
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ja dat is helaas wel de pech met zendingen uit de States, BTW en inklaring komen er nog eens bijmaomanna schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:08:
laatst een H310 op ebay besteld, voor 73 dollar, maar moest nog wel ff 27,- afrekenen aan BTW en inklaring.
incl verzenden bijna de prijs van een nieuwe hier in NL.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verwijderd
volgens de siteVerwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:00:
Het extra stroomverbruik komt waarschijnlijk door de IPMI-capable BMC-controller. En die verbruikt ongeveer evenveel als het hele moederbord zonder IPMI-functionaliteit. Tsja... dat is de afweging die je moet maken.
Verwijderd
Al die x10 bordjes hebben IPMI en een ingebouwde VGA kaart (schijnbaar nodig om door te geven aan IPMI).Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:09:
BMC + LSI controller zal waarschijnlijk meer verbruiken dan de rest van het bord. Dus niet de zuinigste oplossing.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 00:21 ]
Verwijderd
Even niets...
die 4 gaan wel samen, maar het is de 5e die dan moet sneuvelen (prijs) ...Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:33:
Ah FreeNAS doctrine. Ja dan ontkom je niet aan aan concessies. Zuinige bordjes kun je dan eigenlijk wel vergeten. Je kunt niet alles hebben hè. Je moet wel keuzes durven te maken. Zuinig? ECC? IPMI? LSI SAS? Alle vier tegelijk gaat ècht niet....
Verwijderd
LSI SAS is al niet zuinig, verbruikt evenveel als een hele computer (8,5 watt is bij mij een Ivy Bridge quadcore). Idem voor IPMI, dat verbruikt ook ongeveer evenveel als een hele computer - voor zover ik heb gezien althans het zou kunnen verschillen.FireDrunk schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:03:
Zuinig, ECC, IPMI en LSI SAS gaat prima samen. Alleen goedkoop kan er niet bij
[ Voor 11% gewijzigd door FireDrunk op 05-09-2015 14:58 ]
Even niets...
Verwijderd
Verwijderd
Het is idd enigszins van den zotte dat een SAS HBA net zoveel verbruikt als een rappe quadcore pc.Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:36:
Als één zo'n stom SAS-controllertje evenveel gebruikt als een hele computer met highend quadcore processor, dan noem ik dat onzuinig ja. Het levert 8x SATA/600, nou wauw. Intel doet 0,0 watt met 6x SATA/600 met DIPM ingeschakeld. Dat is wat we willen!
Als je de ZFS thread doorleest is de wens voor een eenvoudige 8 kanaals AHCI SATA controller aanwezig, echter de producenten zien er denk ik geen been in. Zolang Intel/Asmedia en consorten er geen winst in zien gaat het er ook gewoonweg niet van komen.Marvell SAS is ook zuiniger dan LSI SAS, dus het alternatief is er opzich wel. Maar het zijn vooral de AHCI chips die vrijwel niets verbruiken, zeker niet in idle. 8W idle verbruiken is gewoon absurd.
Niet ieder Amerikaan denk op die manier, er zijn er heus wel die ook verder denken dan hun neus lang is en die de volgende generatie niet willen opzadelen met het door hun gegenereerde afval.Dat is gewoon de Amerikaanse mentaliteit: stroom kost geen fuck want we bombarderen toch de wereld plat voor goedkope olie, dus dan maakt het niet meer uit. Het is vooral de Europese mentaliteit die zuinige hardware pusht, zoals de EuP wat nodig is om moederborden in de EU toegelaten te krijgen. Standaard staat dat ook nog uit, overigens. Zucht...
Mijn filosofie is simpel, als iets 'niets' doet, hoort het ook niets te verbruiken. Een TV die standby staat, een wasmachine die klaar is met programma maar nog één LEDje heeft branden, dat hoeft geen 10 watt te slurpen dat is echt volkomen absurd. Idem voor een SAS controller die idle is. Het punt is, het is gewoon totaal geen item om hardware zuinig te maken, alleen in Europa willen we dat omdat wij drie keer zoveel betalen voor energie. Dan begint het uit te maken. En bovendien zijn wij hier in Europa meer bewust van zaken als klimaatverandering e.d. In Amerika zijn er keiharde lobbies om dat soort 'boomknuffelaars' een halt toe te roepen. Gevolg is dat wij hardware gebruiken die enorm onzuinig is vergeleken met wat mogelijk zou zijn als er iets meer aandacht voor dit punt zou zijn tijdens de ontwerpfase. Want je maakt mij niet wijs dat een SAS controller die niets doet, geen 0,1 watt zou kunnen verbruiken. Dat kan volgens mij prima. Een CPU met chipset kan dat immers ook, en daar zit toch echt veel meer techniek in dan zo'n stomme SAS controller.
Zo dat lucht op.
Mm, kost geen drol, daar denk ik anders over als ik naar mijn maandbedrag kijk dat de electra leverancier afboekt.GioStyle schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:22:
Aan de ene kant heb je zwaar gelijk. Wat te denken over de (router)modems die Ziggo gebruikt? Het verbruik daarvan ligt afhankelijk van het model tussen de 8W en 15W. Dat verbruik is alleen nodig om een signaal te splitsen (internet en telefonie). Hoeveel huishoudens in Nederland zullen zo'n modem hebben? Misschien een miljoen? Dan praat je op jaarbasis al over 70 miljoen kWh wat echt wel wat efficiënter zou kunnen.
Aan de andere kant: energie kost geen drol tegenwoordig. Kwestie van genoeg zonnepanelen plaatsen om je eigen verbruik af te dekken. Dan hou je jaarlijks ongeveer 50 a 70 euro over op je energierekening.
Als je de zinsnede mbt de router/modems langzaam leest dan komt het bewustzijn van het enorme verbruik van dat domme ding in je meterkast wel heel erg door.Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:26:
Dat is de reden dat ik die ook aan de meter heb gehangen, want ook als ik geen internetverkeer verstook, wordt dat ding toch kolerewarm en verbruikt het meer dan mijn quadcore systeem (8,5 watt). Ik vind dat niet kunnen voor een lullig ARM chipje wat er denk ik in zit...
Energie kost geen drol? Dat ziggo modempje alleen al tegen de 25 euro per jaar. Laat ik hem 4 jaar hebben is dat 100 euro. Dat is dan één fucking apparaat. Dat loopt bij elkaar toch wel aardig op.
Zonnepanelen is leuk, maar daar mag je ook vele duizenden euro's aan uitgeven. Als je maandelijks 6000 euro binnenharkt dan geef ik je gelijk, maar door mijn idealistische carrièrekeuze zit dat er voorlopig niet in.
Nu kan ik alleen niet echt dit soort chassis vinden in nederland. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik zag de ri-vier van Q voorbij komen, maar die is dus niet meer leverbaar.GioStyle schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:32:
Mwah, ik heb een relatief zuinige build:
Moederbord: ASRock E3C224D4I-14S
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR16LE11L/8
CPU: Intel Pentium G3220
Power supply: Seasonic G450
Harddrives: Western Digital WD30EZRX (10x)
[ Voor 0% gewijzigd door novastorm76 op 06-09-2015 19:56 . Reden: ik had toch meer dan 1 post ;) ]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Is op zich allemaal niet zo spannend hoor kan je makkelijk af met een ASRock C2550D4I of een C2750D4I, als je echt bang bent CPU pk's te kort te komen.
Met alle respect voor CiPHER, maar ik zou er niet aan beginnen, veel werk dat je een stille fan ook kan laten doen voor minder.Maar zijn er DIY handleidingen dan voor het maken van je eigen koelers etc? @CiPHER
Imho niet echt een probleem voor bv een zzp'er, of een heel klein bedrijfje, is het netjes nee niet echt, maar aan de andere kant, ook weer niet echt een heel groot probleem.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:40:
Je gaat het internet toegang geven tot dezelfde machine en operating system die je persoonlijke data gaat opslaan? Dat is wel een punt van zorg. Dat zie ik als not-done.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 00:58 ]
Misschien wat kort door de bocht, maar als je hardware het ondersteunt is ZFS onder ESXi prima te doen, ook met de gratis licentie.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:56:
of zit je vast aan een pakket als ESXi met zijn beperkingen. Beter dat je daar nu goed over nadenkt.
Dat klinkt altijd enorm gaaf. Maar is het niet "gevaarlijk" om dit te doen? for all i know beperk je ZFS door er een laag tussen te doen. of snap ik het principe nu niet helemaal (moet mij er nog op inlezen)DXaroth schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:52:
[...]
Misschien wat kort door de bocht, maar als je hardware het ondersteunt is ZFS onder ESXi prima te doen, ook met de gratis licentie.
Je moet je storage controllers aan de VM doorgeven, dan zit tussen de schijf en het OS geen laag tussen en kan het prima werken. Ik heb het zelf een tijd gedaan en daarna virtualisatie er tussenuit gehaald. Ging prima, hoefde niks aan de config te wijzigen.novastorm76 schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:56:
[...]
Dat klinkt altijd enorm gaaf. Maar is het niet "gevaarlijk" om dit te doen? for all i know beperk je ZFS door er een laag tussen te doen. of snap ik het principe nu niet helemaal (moet mij er nog op inlezen)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 13:14 ]
Ja, een voeding heb ik nog thuis liggen.De Fluppe schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:27:
Heb je al een voeding en voldoende stroom- en sata-kabels?
Zo niet ga je ze achteraf nog moeten bijbestellen en je geduld nog meer op de proef stellen.
Even niets...
Voor ZFS als ZIL.maomanna schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:46:
en waarom die SSD?
Verwijderd
Ja, ik heb een mail gestuurd of ze het onderdeel om willen ruilen en de kosten willen verrekenen. moet goed komen lijkt mij.FireDrunk schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:47:
@NovaStorm, heb je je bestelling al wel aangepast? Kan vaak prima hoor. Gewoon zeggen dat je 1 product niet wil, dan storten ze het geld terug.
[ Voor 10% gewijzigd door Q op 07-09-2015 15:02 ]
Wel een SFX voeding, hoop ik?novastorm76 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:31:
[...]
Ja, een voeding heb ik nog thuis liggen.Dat scheelt weer een paar duiten. ik had nog wat kleine meuk van oude projecten liggen. waaronder dus 4x 1TB schijven. (en nog wat kleinere schijven)
[ Voor 20% gewijzigd door Michelli op 07-09-2015 15:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Die kende ik nog nietVerwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:45:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Ik denk zomaar dat je niet echt meent dat mensen Xeon-D moeten kopen, ik denk dat je ook donders goed weet dat dit spul erg duur en niet verkrijgbaar is. Maar ik denk dat het ook nooit oprecht je punt was om Xeon-D aan te smeren.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:06:
@Q: nog steeds niet verkrijgbaar? half jaar geleden aangekondigd? Huh? En zijn al ietwat gedateerde Avoton bordje is ook niet goedkoop; ongeveer de helft van zo'n Xeon-D en daar zit dus ook al dual 10G bij. Je hebt wel gelijk dat je dan alleen de server op 10G hebt, maar je kunt dan twee clients met 10G uitrusten dan heb je geen 10G switch nodig.
Je punt is onredelijk. Je doet alsof mensen 'stoer' doen door een duurder Avoton bord te kopen, wat overigens een redelijke keuze kan zijn tov goedkopere alternatieven. Die notie van 'stoer doen' vind ik echt zot. Je gaat vervolgens die mensen trollen met Xeon-D hardware. Mensen proberen gewoon een leuke NAS in elkaar te zetten, rekening houdende met hun eisen en met Xeon-D trollen is unfair.Punt is: doe het of goedkoop en dan zit je op gigabit. Of ga het stoer doen en ga voor 10G. Wat heb je aan een dure tussenstap zoals 430 euro voor een Avoton bordje? Mehh, denk ik dan. Veel geld voor weinig meerwaarde boven de J1900 van 100 euro - ja ECC dan wowww. Die extra CPU power heb je weinig aan als het om gigabit gaat. Of mis ik wat?
Ik denk zelf dat de order afgezien van het geheugen helemaal niet gecanceled had hoeven worden, het Avoton bordje is eigenlijk prima voor wat de wensen waren zoals ik het kan zien.ZFS storage
Samba 4 (voor bv active directory)
Sabnzb
Couchpotato
Sickbeard
Plex
Backup tools
Webserver
Mailserver
En er komt natuurlijk altijd wel wat bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Q op 07-09-2015 16:25 ]
Dat las ik dus ook. Dus ik moet even alles weer goed gaan nakijken. ESXi is wel een mooie als het zou kunnen omdat het gewoon het draaien van een aparte server scheelt. en daarmee dus ook weer stroom en onderdelen etc. Ik ga maar eens even naar andere voorbeelden kijken qua NAS met ESXi en ZFS.Dadona schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:32:
Maar een Avoton heeft toch geen VT-d? Tenminste, volgens mij ben ik geen berichten over de Asrock gezien dat VT-d ondersteund is. Met ZFS wil je de controller doorgeven binnen ESXi, maar dat gaat je zonder VT-d niet lukken.
mijn 96 hot swap chassis onder windows met hardware raid is 24/7 gezien zuiniger dan mijn ZFSGuru setupVerwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:25:
@BartNL: hot-swap werkt geeneens met DIPM stroombesparing. Dus dan moet je al concessies doen op gebied van zuinigheid. En waar laat je zo'n rackmounted server? In je eigen 19" rack? Lekker energieonzuinig en een teringherrie. Mij niet gezien...
[ Voor 32% gewijzigd door Q op 07-09-2015 20:08 ]
Maar als ik het dus goed begrijp dan is het, als ik de E3C224D4I-14S combineer met bv een E3-1230 V3, dan heb ik wel de VT-d die nodig is voor passthrough? Of heeft de VT-x dit ook?GioStyle schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:11:
Combinatie van Asrock E3C224D4I-14S + G3258 -> 300 + 70 = 370 euro.
En dan heb je in theorie dezelfde performance, maar je kan bij de laatste optie nog uitbreiden naar een Xeon. Voor de rest qua features behoorlijk gelijkwaardig.
[ Voor 8% gewijzigd door novastorm76 op 07-09-2015 20:43 . Reden: ik kan ook zelf zoeken natuurlijk.... ]
VT-d is vereist om controllers door te geven, let wel, het mogen geen controllers zijn die door ESX zelf gebruikt gaan worden.novastorm76 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:41:
[...]
Maar als ik het dus goed begrijp dan is het, als ik de E3C224D4I-14S combineer met bv een E3-1230 V3, dan heb ik wel de VT-d die nodig is voor passthrough? Of heeft de VT-x dit ook?
edit: al gevonden: https://www.thomas-krenn....T_Virtualization_Features
Enorm bedankt trouwens voor het lijstje Q. erg overzichtelijk
Nee klopt. als ik het goed begrijp draai je ESXi vanaf een usb en laat je een VM met passthrough de storage aanspreken en die dan via ZFS alles aanbieden.DXaroth schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:11:
[...]
VT-d is vereist om controllers door te geven, let wel, het mogen geen controllers zijn die door ESX zelf gebruikt gaan worden.
Verwijderd
@CiPHER: Het gaat om nuttig, relevant advies naar mensen toe, op basis van hun wensen, daar is dit topic voor. Het Xeon-D platform is non-advies en dat weet je best wel.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:23:
@Q: je ad hominem's mag je voor je houden. Met 'stoer' bedoelde ik een interessant/leuk/gaaf platform voor thuis waar je zelf heel tevreden mee bent. Niet in de zin van 'stoer doen' t.o.v. anderen. Klinkt ook wel een beetje hypocriet, want je bent zelf de topicstarter van het 'showoff' topic. Daar zul je mijn build niet terugvinden, ook al voldoe ik aan de gestelde eisen. Stoer doen is niet waar het om gaat. Het gaat erover of een heleboel geld uitgeven wel voldoende oplevert. Mijn punt was dat je beter òf voor iets goedkoops kon gaan, òf het helemaal goed kon doen en voor een 'stoer' platform als Xeon-D kon gaan.
Dat Xeon-D nog niet leverbaar is, was mij nog niet bekend. Bedankt voor de aanvullende informatie!
[ Voor 3% gewijzigd door Q op 07-09-2015 23:43 ]
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq