Ik ben hier terug met enkel vragen ivm met mijn ESXI server en FreeNas.
Na wat te hebben gelezen op internet heb ik eindelijk LACP werkende gekregen met 2 NIC's op mijn gevirtualiseerde NAS.
Nu heb ik wat getest met grote bestanden te schrijven (10GB) naar de NAS met verschillende pc's tegelijkertijd maar ik kom een "probleem" tegen.
Momenteel heb ik 1 groot ZFS volume en daarop 2 datastore's voor backups van windows en osx (dit zijn voorlopig ook mijn 2 test folders).
Binnen freeNAS heb ik dan 2 share's aangemaakt via CIF en AFP met een gebruiker en wachtwoord voor de toegang.
Als ik nu begin te schrijven naar de NAS kom ik op snelheden tussen de 40-50 MB/s wat ik zeker niet slecht vind maar het probleem doet zich voor bij meerdere schrijfacties tegelijkertijd.
- 1 Computer (windows) 40-50 MB/s
- 2 Computers (windows en osx) 40MB/s
- 3 Computers (2x windows en 1x osx) 30-35MB/s
Het probleem doet zich voor bij 3 computers op het winows platform, de computer die het eerst start met zijn actie behoud zijn snelheid van 30MB/s net als de OSX laptop.
De 2de windows computer start met 35MB/s en zakt dan telkens langzaam af in stapjes van 0,5 tot 0,2 MB/s tot een snelheid van 1-2MB/s. En deze blijft tot het schrijven is voltooid, maar 10GB schrijven aan 1-2 MB/s is echt wel tergend traag dus annuleer ik telkens de schrijfactie.
Iemand hier een verklaring voor? Het maakt niet uit hoeveel keer ik het ook probeer, het blijft mislukken