Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:17:
Het verbruik in idle mode is nog steeds significant. Heeft AMD nog plannen voor hybrid power?

Ik zit me ook af te vragen of het niet nu al mogelijk is softwarematig je hele videokaart uit te schakelen en dan de IGP te gebruiken (en handmatig de videokabel om te pluggen).
Nope. nVidia ook niet. Microsoft heeft de stekker er uit getrokken en gezegd dat dit niet meer mag op het Windows OS. Waarom pressies weet ik niet maar ik vind dit heel erg zonde. Dit is ook de rede dat een CF setup idle al 50-70 watt meer verbruikt dan een X2 kaart.
frankknopers schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:34:
[...]

De kaart moet begin mei gelanceerd worden. De review samples van de HD4700 serie zijn al een tijdje geleden uitgegeven, dus ik verwacht dat het wel een hard-launch wordt. Qua prestaties zit ie tussen de HD4830 en de HD4850, terwijl het stroomverbruik op ongeveer 80 watt TDP ligt (de HD4850 is 110 watt TDP).

De kaart gebruikt GDDR5 icm 128-bits bus, waardoor de geheugenbandbreedte op het niveau van de HD4850 ligt. Qua ruwe rekenkracht zit ie dicht tegen de HD4850 aan met 960 GFlops (HD4850 = 1TFlop). Verder geen nieuwe features dacht ik, gewoon een derde generatie DX10.1 kaart van AMD :)
Jep ik ben erg benieuwd naar de overclockbaarheid. Daar aan kunnen we misschien wel zien hoe volwassen het 40nm proces op dit moment is. nVidia gaat echt problemen krijgen met haar marges aangezien die 9800 GT een stuk duurder is + langzamer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jejking schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:15:
Op VR-Zone staan de slides niet meer in ieder geval. Google is mijn bitch, maar niet op dit moment helaas :/
VR-Zone werd vriendelijk gevraagd door AMD of ze het wilden verwijderen.

Je kan sommige slides echter ook terug vinden in de meer recentere HD4890 reviews zoals de Innovation vs Rebranding slide. Oh en het zou kunnen dat de HD4700 serie nog deze maand gelanceerd wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door CJ op 17-04-2009 10:52 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Hier nog slides van de HD4700
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=292117

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-03-31/52b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-03-31/52c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2009/03/31/HD4770spec.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Bullus op 17-04-2009 11:09 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:52:
[...]

VR-Zone werd vriendelijk gevraagd door AMD of ze het wilden verwijderen.

Je kan sommige slides echter ook terug vinden in de meer recentere HD4890 reviews zoals de Innovation vs Rebranding slide. Oh en het zou kunnen dat de HD4700 serie nog deze maand gelanceerd wordt.
Zou misschien 23-25 April kunnen zijn als ook een nieuwe Phenom II 945 (weet niet meer of de 955 ook meteen uit kwam of dat die later komt) uit komt en AMD OverDrive 3.0.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 17-04-2009 11:59 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

HD 4890 X2 unlikely
We have investigated if any of ATI’s partners will actually make an HD 4890 X2 card powered with two RV790 chips and most of them are negating that they plan do make such a card.

With a moderate clock, this card should be possible, it would draw a lot of power as HD4890 has maximal board power of 190W but still a dual card could be possible.

ATI said that it doesn’t plan to bring such a card, but we were told before that partners could do it, but partners said that the performance of dual X2 4980 card would not be enough to beat GTX 295 and therefore doesn’t make much sense to make it.

At this point we are not aware that someone will make an HD 4890 X2 card, but if the partner decides to go this direction, ATI can provide materials and some support to make such a project alive.
http://www.fudzilla.com/i...k=view&id=13228&Itemid=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Ik weet het niet hoor.

Ik heb de laatste tijd nog diverse berichten gelezen op Techzine, TomsHardware en Hardware Info (PC Games Hardware interview) dat er juist wél enkele kaartenbouwers bereid zijn om de HD4890 X2 te bouwen.

Interview Youtube: klik

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja en Nee. Ja de HD4890 gebruikt meer stroom. Ik heb gemeten dat het verbruik van een DH4890 CF setup 45 watt hoger is dan dat van een HD4870 X2. Nu zal een X2 denk ik ook iets minder gebruiken dan twee losse kaarten. Dus ik denk dat het verschil dan nog iets van 20-30 watt is. Goed te doen lijkt mij. Je moet alleen wel een iets betere cooler maken want de huidige wordt met een 30 watt load extra wel een stuk luidruchtiger. Er zijn al merken zoals Gainward en Asus die al een aangepaste cooler voor de X2 hebben.

Ik denk ook dat ze de GTX295 er mee kunnen verslaan. Zeker als ze die core clocks op 875-900 zetten.

Maar goed we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou niet te veel op dat Youtube interview af gaan. Die gozer is een marketingpuppet die alleen de standaard info weet op te lepelen. Vraag hem details over de techniek er achter en hij staat met z'n mond vol tanden. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wanneer komt het jubileumtopic CJ? :)

100 topics!! *O*

Netjes hoor. Gefeliciteerd alvast. ;) d:)b

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
RappieRappie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:00:
Wanneer komt het jubileumtopic CJ? :)

100 topics!! *O*

Netjes hoor. Gefeliciteerd alvast. ;) d:)b
Kan niet wachten _/-\o_

Maare, dan wel om het te vieren, extra info over de R800 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde aan ons graka-orakel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Ik post hier even iets van Xbit labs, die ik al in het AMD topic gepost heb. Het artikel is een interview met Tom Sonderman van Globalfoundries. Er waren twee antwoorden die ik waardig vond om hier bij ATI te posten: (en hopelijk is dit hier nog niet voorbijgevlogen)

Source: Xbit labs
X-bit labs: It is rather well known that the vast majority of chips are produced using rather mature process technologies, e.g. 65nm and older. However, the first bulk process tech Globalfoundries will launch is 32nm tech. Isn’t such a plan too ambitious?

Tom Sonderman: We don’t believe so. 32nm bulk silicon is already running in Dresden and we’ll be ready to accept customer designs later this year with an aggressive production ramp in 2010. We have proved time and time again (90nm, 65nm, 45nm) that we can adopt leading-edge technologies at mature yields as well or better than anyone else in the industry. We expect this trend to continue with 32nm.

X-bit labs: When does AMD plan to start outsourcing its chipset and graphics chip production to Globalfoundries?

Tom Sonderman: We intend on competing for AMD’s graphics business in the 32nm/28nm technology node.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is wel interessant ja. MAar goed Production ramp in 2010 dus kan ook eind 2010 zijn. En intel zit dan ook al op 32nm. Maar goed dan krijgen we wellicht wel de eerst kaarten met 32nm die niet van TSMC komen. Ik gok dat we rond die tijd op de R900 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 to natively support HD 4890 and HD4770

AMD has scored a nice victory and it looks like they will get their drivers for HD 4890 and HD 4770 cards on the Windows 7 installation disk.

We are not sure if these drives will be the best one at the time of Windows 7 release but at least they will work out of the box and we are sure that Nvidia will try to strike such a deal for its top models.

We are not sure what happens with the previous models but since ATI has Catalyst there is a chance that much more ATI cards will be natively supported by Windows 7. The question if the 3D acceleration will also get supported out of the box remains unanswered but we can recommend that once you get Windows 7 final and if you have the latest Radeon card, simply go and get the latest drivers to ensure that your games run fast.

Windows 7 is we still hope scheduled for release in 2009 but we don’t know any fixed date except it should happen in the second half of 2009.

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=13231&Itemid=1

HD 4890 X2 unlikely

We have investigated if any of ATI’s partners will actually make an HD 4890 X2 card powered with two RV790 chips and most of them are negating that they plan do make such a card.

With a moderate clock, this card should be possible, it would draw a lot of power as HD4890 has maximal board power of 190W but still a dual card could be possible.

ATI said that it doesn’t plan to bring such a card, but we were told before that partners could do it, but partners said that the performance of dual X2 4980 card would not be enough to beat GTX 295 and therefore doesn’t make much sense to make it.

At this point we are not aware that someone will make an HD 4890 X2 card, but if the partner decides to go this direction, ATI can provide materials and some support to make such a project alive.

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=13228&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:59:
...

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=13231&Itemid=1

HD 4890 X2 unlikely

[i]We have investigated if any of ATI’s partners will actually make an HD 4890 X2 card powered with two RV790 chips and most of them are negating that they plan do make such a card.

...
Had je deze topic een beetje gevolgd dan had je al geweten dat de HD4890 X2 er wel degelijk aan zal komen. Denk dat CJ dit al meerdere malen aangegeven heeft. En persoonlijk geloof ik CJ meer dan Fudzilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post gewoon het ''nieuws'' van fudzilla. Wat je wilt geloven, geloof je maar. Ik volg DIT topic altijd maar als je het zo goed weet dan had je ook door kunnen hebben dat dit niet een selectief nieuws-topic is. Het is niet de bedoeling dingen hier te posten die je wilt geloven. Nieuws is nieuws, positief of negatief. Nu was dit niet echt neiuws maar meer een bericht van fudzilla.

Het zou mij niet verbazen als een x2 komt. Persoonlijk vind ik het energieverbruik van een hd4870x2 al belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:35:
Ik post gewoon het ''nieuws'' van fudzilla. Wat je wilt geloven, geloof je maar. Ik volg DIT topic altijd maar als je het zo goed weet dan had je ook door kunnen hebben dat dit niet een selectief nieuws-topic is. Het is niet de bedoeling dingen hier te posten die je wilt geloven. Nieuws is nieuws, positief of negatief. Nu was dit niet echt neiuws maar meer een bericht van fudzilla.

Het zou mij niet verbazen als een x2 komt. Persoonlijk vind ik het energieverbruik van een hd4870x2 al belachelijk.
Ben het helemaal met je eens. Alle respect voor bijna 100 topics van CJ en de grote inzet van zijn kant maar dit is niet de grote CJ show. Hij heeft het vaak goed maar for all we know is hij een guerilla marketeer in dienst van AMDATI...... O-)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmmm als je dat zo leest en het eerste gerucht klopt zou de RV870 in Augustus komen en de GT300 ergens eind nov/dec.

Lijkt een beetje op de R300 vs NV30 :) toen was AMD ook een maand of 3 eerder. Hopelijk voor AMD is het weer zo'n situatie. Echter vrees ik dat de GT300 ook een monster zal zijn. nVidia gaat niet snel weer zo'n fout maken. Net als intel niet nog een keer een 2e P4 zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kom maar op inderdaad. Dan zing ik het nog wel ff uit met m'n DX9 kaartje, gaan we direct over naar een DX11 :D

Ik mag hopen dat dit waar is.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Astennu schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:13:
Uhmmm als je dat zo leest en het eerste gerucht klopt zou de RV870 in Augustus komen en de GT300 ergens eind nov/dec.

Lijkt een beetje op de R300 vs NV30 :) toen was AMD ook een maand of 3 eerder. Hopelijk voor AMD is het weer zo'n situatie. Echter vrees ik dat de GT300 ook een monster zal zijn. nVidia gaat niet snel weer zo'n fout maken. Net als intel niet nog een keer een 2e P4 zal maken.
Vergeet niet dat ze al jaren bezig zijn.... Dat ATI heel sterk uit de hoek is gekomen met de R700 zal wel invloed hebben op de GT300 maar of ze het hele design aan kunnen passen betwijfel ik.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
winwiz schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:32:
[...]

Vergeet niet dat ze al jaren bezig zijn.... Dat ATI heel sterk uit de hoek is gekomen met de R700 zal wel invloed hebben op de GT300 maar of ze het hele design aan kunnen passen betwijfel ik.
True maar nVidia heeft veel moeite gedaan voor de shaders in de G80. Ik denk dat ze die basis nog een keer zullen gebruiken. Tot nu toe hebben ze niet al te veel aan die shaders verandert. Misschien omdat ze zo moeilijk waren om te maken was het niet makkelijk om er even DX10.1 shaders van te maken ? Ik gok dat ze dat bij de GT300 wel gedaan hebben. Wat ATi van RV670 naar RV770 een beetje heeft gedaan. En dat ze gewoon voor een grote maar toch krachtige chip zullen gaan beetje alla GT200.

Het gaat zeker spannend worden. Ik ben heel erg benieuwd wie er straks gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om een DX10.1 kaart te maken moet nVidia niet zo zeer veranderingen toepassen aan hun shaders... ze moeten hun texture units dan grondig aanpassen om zaken als Fetch4/Gather4 aan te kunnen. Dat is een wat grotere ingreep dan simpelweg de shaders naar DX10.1 op te waarderen.

Het jubileum topic komt er overigens dit weekend aan. Misschien vannacht nog. Een tipje van de sluier, het bevat voor deze ene keer de geschiedenis van alle Radeons en nog een stuk voorgeschiedenis vanaf de ATI EGA Wonder, naar de Mach serie tot aan de Rage. Alleen dat kost nog effe wat extra moeite om in elkaar te flansen. Ik heb me er een beetje op verkeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als dank beloof ik hem van voor naar achter te lezen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
CJ schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:44:

Het jubileum topic komt er overigens dit weekend aan. Misschien vannacht nog. Een tipje van de sluier, het bevat voor deze ene keer de geschiedenis van alle Radeons en nog een stuk voorgeschiedenis vanaf de ATI EGA Wonder, naar de Mach serie tot aan de Rage. Alleen dat kost nog effe wat extra moeite om in elkaar te flansen. Ik heb me er een beetje op verkeken. :+
Respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het nieuwe topic komt er zo aan. Er kunnen nog wat fouten in de tekst zitten, maar het is nu een beetje laat om alles door m'n persoonlijke PR manager te laten keuren. Die mag er de komende week naar kijken. :+

Edit: Deeltje 100:

*O* [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 100 *O*

[ Voor 20% gewijzigd door CJ op 19-04-2009 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op naar deel 128 ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!