Nope. nVidia ook niet. Microsoft heeft de stekker er uit getrokken en gezegd dat dit niet meer mag op het Windows OS. Waarom pressies weet ik niet maar ik vind dit heel erg zonde. Dit is ook de rede dat een CF setup idle al 50-70 watt meer verbruikt dan een X2 kaart.Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:17:
Het verbruik in idle mode is nog steeds significant. Heeft AMD nog plannen voor hybrid power?
Ik zit me ook af te vragen of het niet nu al mogelijk is softwarematig je hele videokaart uit te schakelen en dan de IGP te gebruiken (en handmatig de videokabel om te pluggen).
Jep ik ben erg benieuwd naar de overclockbaarheid. Daar aan kunnen we misschien wel zien hoe volwassen het 40nm proces op dit moment is. nVidia gaat echt problemen krijgen met haar marges aangezien die 9800 GT een stuk duurder is + langzamer.frankknopers schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:34:
[...]
De kaart moet begin mei gelanceerd worden. De review samples van de HD4700 serie zijn al een tijdje geleden uitgegeven, dus ik verwacht dat het wel een hard-launch wordt. Qua prestaties zit ie tussen de HD4830 en de HD4850, terwijl het stroomverbruik op ongeveer 80 watt TDP ligt (de HD4850 is 110 watt TDP).
De kaart gebruikt GDDR5 icm 128-bits bus, waardoor de geheugenbandbreedte op het niveau van de HD4850 ligt. Qua ruwe rekenkracht zit ie dicht tegen de HD4850 aan met 960 GFlops (HD4850 = 1TFlop). Verder geen nieuwe features dacht ik, gewoon een derde generatie DX10.1 kaart van AMD
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....