Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
Tylen schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:05:
[...]

??? Als je je macbook gebruikt voor presentataties of mediacenter.... Dan heb je hem dus al... En heb je dus al een IR-ontvanger.... Beetje onzin dus wat je nu zegt.
Volgens mij snap je niet wat hij bedoelt. De nieuwe MacBook heeft GEEN IR-poort meer, de remote zal dus ook niet werken (die met IR werkt).

Zie ook http://www.macrumors.com/...additional-minor-changes/
- There is no infrared port, meaning that the new model is incompatible with Apple Remotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 22:25
edit: ^dat dus.

[ Voor 87% gewijzigd door sheepdog op 22-10-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dus???
Oke overnieuw.
sheepdog schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:11:
En nog iets: de remote werkt niet meer, omdat er geen IR-ontvanger in zit |:(

Lekker als je je macbook gebruikt voor presentaties of als mediacenter...
Dus als je hem gebruitk voor presentaties.... DAN HEB JE DUS AL EEN MACBOOK.
Dus werkt je IR-Ontvanger ;)

Je gaat toch geen nieuwe kopen terwijl je weet dat je dat IR oog nodig hebt.. Dan koop je dus een MacBook Pro....

Met andere woorden. Als je van plan bent een nieuwe te kopen en het IR oog nodig hebt. Dan koop je een Macbook Pro.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
dude, ik heb idd een macbook, maar ik ben niet van plan daar de rest van m'n leven mee te doen en een macbook pro is een stuk duurder. Ergo: ontbreken IR in nieuwe macbook is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

sheepdog schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:14:
dude, ik heb idd een macbook, maar ik ben niet van plan daar de rest van m'n leven mee te doen en een macbook pro is een stuk duurder. Ergo: ontbreken IR in nieuwe macbook is kut.
Gast. Dan kun je bezig blijven.
Er zit ook geen FireWire op de MacBook en wel op de MacBook Pro en eerdere MacBook-versies.
Er zit een ander beeldscherm op de MacBook, die van MBP is beter.
Je kunt bezig blijven.
Je koopt wat je nodig vind/hebt. Klaar.
Logisch dat je moet inleveren als MB t.o.v. MBP.
De nieuwe MacBook Pro "13 is even duur als de vroegere instap MacBooks, namelijk € 1200,-.
De nieuwste MacBook is slechts € 900,-.

[ Voor 14% gewijzigd door Jo-re-mi op 22-10-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
Ja, en wat kost zo'n IR ontvanger denk je? 3 hele dollars ofzo?

Prima dat jij dat slikt van Apple, ik vind het onzin om zoiets te schrappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Serieus hoeveel mensen gebruiken IR? Koop je toch een extern dingetje als je het zo nodig vind. De prijs is wel gezakt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sheepdog schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:20:
Ja, en wat kost zo'n IR ontvanger denk je? 3 hele dollars ofzo?

Prima dat jij dat slikt van Apple, ik vind het onzin om zoiets te schrappen!
Vanuit gebruikersperspectief is het lastig te begrijpen ja. Ik vermoed echter dat de nieuwe MB te dicht tegen de 13" MBP aan gaat kruipen waardoor ze noodgedwongen wat features hebben geschrapt, in de hoop dat mensen die dat belangrijk vinden toch voor de 13" MBP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

souljah1h schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:21:
Serieus hoeveel mensen gebruiken IR? Koop je toch een extern dingetje als je het zo nodig vind. De prijs is wel gezakt he ;)
Voor presentaties wil ik dat ding nog wel eens gebruiken, al werkt een iPod Touch ook prima.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Jo-re-mi schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:53:
[...]

Gast. Dan kun je bezig blijven.
Er zit ook geen FireWire op de MacBook en wel op de MacBook Pro en eerdere MacBook-versies.
Er zit een ander beeldscherm op de MacBook, die van MBP is beter.
Je kunt bezig blijven.
Je koopt wat je nodig vind/hebt. Klaar.
Logisch dat je moet inleveren als MB t.o.v. MBP.
De nieuwe MacBook Pro "13 is even duur als de vroegere instap MacBooks, namelijk € 1200,-.
De nieuwste MacBook is slechts € 900,-.
Gast, dude, homie, buddy, etc ... u snapt mijn punt, laat dit soort dingen vooral achterwegen, het lijkt namelijk alsof er op de man gespeeld wordt.

Er zit wel een punt in dat Apple steeds meer schrapt, ook al wordt het spul goedkoper. Er zijn zat studenten die een Mac willen en ook presentaties moeten geven. De remote was daarvoor IMO ideaal. Nu word je verplicht om een MBP aan te schaffen voor iets wat misschien 2 euro kost om te laten zitten. Dit soort 'segmentatie' wordt door Apple ver doorgevoerd maar het kan ook wat minder.

Het argument prijs slaat wel ergens op, maar we praten nog steeds over 900 euro. Hoeveel moeite kan het zijn om de IR-poort te laten zitten? Ja, je kan ook een losse IR-adapter kopen, maar werkt de Apple Remote dan nog? Ziet dat er net zo netjes uit?

Edit: om de discussie met FireWire voor te zijn: begrijpelijk dat dit wel op de Pro's zit aangezien het vooral gebruikt wordt in een meer professionelere setting.

[ Voor 5% gewijzigd door JottemJ op 22-10-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Nou, en daar gaat mijn wens om een Macbook te kopen. Zo'n infrarood poort vind ik juist handig, want ik wil het ding dan ook inzetten om muziek over de SPDIF te gooien. Erg jammer dat ze dat er maar uit gehaald hebben, alsof dat kleine verschil de meeste mensen overhaalt een Pro te halen, terwijl het blijkbaar vroeger wel kon.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

coptician schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:38:
Nou, en daar gaat mijn wens om een Macbook te kopen. Zo'n infrarood poort vind ik juist handig, want ik wil het ding dan ook inzetten om muziek over de SPDIF te gooien. Erg jammer dat ze dat er maar uit gehaald hebben, alsof dat kleine verschil de meeste mensen overhaalt een Pro te halen, terwijl het blijkbaar vroeger wel kon.
De mijne is te koop :P Mooie 13" Unibody ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Wat een geneuzel over die remote. Gebruik je toch lekker je iPhone. En als je dat ding per se nodig hebt koop je toch een MBP? Zeker als je zakelijk presentaties gaat geven, dan gaat zo'n witte MacBook nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Toch schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:51:
Wat een geneuzel over die remote. Gebruik je toch lekker je iPhone. En als je dat ding per se nodig hebt koop je toch een MBP? Zeker als je zakelijk presentaties gaat geven, dan gaat zo'n witte MacBook nergens over.
Mwah vind dat toch zeker wel van toepassing voor een Macbook. Witte Macbook kan altijd. Het merk is wat het hem doet ;) Maar ik hoop gewoon dat ze de huidige remote vervangen voor een Bluetooth variant :) Dat zou idealer zijn (niet meer richten)

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 22-10-2009 18:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
Een BT remote zou inderdaad niet gek zijn, want immers een remote van 20 euro versus een iPhone/iPod van een paar honderd euro. Ja, dahaag! o/

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

cailin_coilleach schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:28:
Een BT remote zou inderdaad niet gek zijn, want immers een remote van 20 euro versus een iPhone/iPod van een paar honderd euro. Ja, dahaag! o/
Mooiste is dat je niet gebonden bent aan IF of niet :) Nadelen van IF zijn dus weg (richten, afstand) en iedere macbook/iMac heeft Bluetooth tegenwoordig icm Frontrow/Plex ideaal dus

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Engadget heeft zijn review van de MB online staan.
And... that's it. The MacBook is an extremely competent, utterly boring laptop that doesn't have enough ports. If you're desperate for a new Mac and you've only got a grand, it'll do you fine, and the unibody upgrade and nicer screen are certainly welcome -- plastic laptops simply don't come any more solidly built than this. If it were up to us, however, we'd stay home on Saturday nights until we'd stashed enough coin for the $1,199 13-inch MacBook Pro.
Voordelen: Stevig, snel en mooi gebouwd.
Nadelen: Weinig poorten, plastic beschadigt als een gek en rubber onderkant trekt veel troep aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Toch schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:51:
Want iedereen heeft een IPhone ja.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem best wel mooi eigenlijk. Kan natuurlijk nog jaren vooruit met m'n huidige MBP (non-unibody), maar misschien komt het omdat ik een beetje ben "uitgekeken" op al dat zilver? Wit is toch echt Apple.

Ze zijn ook een beetje retro gegaan met het nieuwe model, vergelijk deze twee maar eens qua outer lining:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/28/88760179_01d4b7ef6e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macbook/images/design_ports_20091020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Yep, viel anderen ook al. Zeker als je er van bovenaf op kijkt is het net de oude "toilet seat" iBook. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:37:
[...]

Want iedereen heeft een IPhone ja.
idd ! voor mij waren deze dingen ook een rede om te gaan voor het oude model mac book als vervanging voor mijn mini ipv. het nieuwe model.

Vind de specs eigenlijk tegenvallen. Heel mooi dat de prijs zakt, maar zaken als gestript aantal poorten en een interne accu vind ik nogal afknappers, vooral als je je bedenkt dat een mac relatief duur is tov. andere laptops (puur qua prijs gezien ;) ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maakte hierboven al een beetje de opmerking over 'laptop voor d'r bij', maar in dat licht is het gemis van een IR poort (dat is toch de enige poort die ontbreekt, samen met fw zoals bij de vorige generatie?) niet echt een drama. Iedereen vergeet geloof ik meteen al dat die nieuwe acccu ook gewoon even 7 uur meegaat en dan het nieuwe beeldscherm en trackpad... we hebben het hier over een 'instaplaptop' hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
7 uur is netjes zonder meer. Maar njah ik vind toch zoeen ingebouwdeaccu toestanden een nare smaak opleveren. Doet me een beetje aan als een heel nasty wijze om mensen maar te dwingen gebruik te maken van je dure technische dienst. Vroegah nieuwe accu halen, nu kun je hem binnenbrengen om iemand erin te laten schroeven (hetgeen prolly wel linksom of rechtsom ergens in een prijs meebetaald wordt). Ik vind het iig. een vreemde keuze. Idem voor aantal usbpoorten: zo ongeveer alles in deze wereld (naja op mijn koffiezetapperaat na dan :P ) is via usb en dan is 2 poorten voor een flaptop erg zuinig. Als ik op verplaatsing werk bv. dan heb ik al een muis eraan hangen, een extern hddtje en telefoon opladen is ook wel erg lekker maar die past al niet meer en zo zullen er wel meer mensen zijn ook.

Al is het ook weer begrijpelijk dat ze niet willen dat hun budgetmodel bijna gelijk wordt aan het stapje hogerop, maar dan nog vind ik vreemde bezuinigskeuzes die gemaakt zijn geworden. In ieder geval voor mij de rede om fijn een oude mac book te halen (is nu ook nog gunstig voor de prijs :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het nog raarder vinden als het instapmodel meer usb poorten had als mijn 15" MBP ;) laatste keer dat ik telde had die er ook maar 2.
Ik zie inderdaad dat het vorige model nu al in prijs verlaagd is... 829 bij Dynabyte. Zou ik toch voor de nieuwe gaan (875 bij MacCity). Maar dat komt omdat ik een voorkeur heb voor het late 2009 model >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje mbt de garantie v/d harde schijf.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik, met behulp van een officiële guide, de harde schijf van mijn 13'' macbook vervangen. Deze heb ik in een behuizing gedaan en sporadisch gebruikt, hij heeft het een half jaar gedaan.

Vandaag was ik bezig met enige informatie te ordenen, en opeens maakte de schijf allemaal ratelende geluiden en besloot hij ermee op te houden.

Dit leek mij natuurlijk een kwestie een product dat niet voldoet aan de verwachtingen, de harde schijf is 1 jaar normaal gebruikt en daarna slechts 6 maanden sporadisch, en heeft toen de geest gegeven.

Ik neem aan dat een dergelijke schijf langer mee hoort te gaan, en ik wil garantie claimen, zeker omdat ik applecare heb afgesloten.

Maar mijn vraag was nu: hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het moge duidelijk zijn dat de harde schijf veel minder lang is meegegaan dan verwacht/hoort maar deze is echter 'overleden' buiten de macbook.
Hebben jullie ideeën hoe dit het beste is aan te pakken, heb ik garantie?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:31:
Even een kort vraagje mbt de garantie v/d harde schijf.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik, met behulp van een officiële guide, de harde schijf van mijn 13'' macbook vervangen. Deze heb ik in een behuizing gedaan en sporadisch gebruikt, hij heeft het een half jaar gedaan.

Vandaag was ik bezig met enige informatie te ordenen, en opeens maakte de schijf allemaal ratelende geluiden en besloot hij ermee op te houden.

Dit leek mij natuurlijk een kwestie een product dat niet voldoet aan de verwachtingen, de harde schijf is 1 jaar normaal gebruikt en daarna slechts 6 maanden sporadisch, en heeft toen de geest gegeven.

Ik neem aan dat een dergelijke schijf langer mee hoort te gaan, en ik wil garantie claimen, zeker omdat ik applecare heb afgesloten.

Maar mijn vraag was nu: hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het moge duidelijk zijn dat de harde schijf veel minder lang is meegegaan dan verwacht/hoort maar deze is echter 'overleden' buiten de macbook.
Hebben jullie ideeën hoe dit het beste is aan te pakken, heb ik garantie?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Is het geen optie om hem weer in te bouwen in de MB en dan de MB voor reparatie aan te bieden? Zullen ze alsnog zeggen dat je garantie is verlopen, maar als je per definitie je garantie wilt claimen kun je daar wel tegenin gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
ik denk dat je hem idd zult moeten gaan inbouwen terug :P Je hebt garantie over het geheel, niet over de collectie onderdelen ;)

Wat je ook kunt doen is gewoon melden dat de schijf dood is, je je laptop dringend nodig had en daarom al vervangen hebt oid. en garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Op zich ook niet helemaal eerlijk. Ja, je mag er best vanuit gaan dat een laptop HDD langer dan een jaar mee mag gaan, in een laptop. Punt is dat een HDD in een externe behuizing die je overal mee naartoe sleept veel kwetsbaarder is, vooral in van die goedkope behuizingen zonder ook maar iets van foam voor schokdemping. Leg dat schijfje plat op je bureau en stoot per ongeluk tegen het bureau aan, en je hebt al kans op schade.

In je MacBook zit een sudden motion sensor ingebouwd die je schijfkop in zo'n geval "parkeert", onder andere om die reden gaat zo'n schijfje dan veel langer mee.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
--meangry-- idd niet helemaal eerlijk, al gaan ze je ook geen garantie geven vermoedelijk als je nieuwe hdd het leven gaat geven (want is niet van hun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

polthemol schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:04:
ik denk dat je hem idd zult moeten gaan inbouwen terug :P Je hebt garantie over het geheel, niet over de collectie onderdelen ;)

Wat je ook kunt doen is gewoon melden dat de schijf dood is, je je laptop dringend nodig had en daarom al vervangen hebt oid. en garantie claimen.
Mee uit kijken hoor! Niemand kan controleren of die schijf gestorven is in de warme bescherming van je mac, of in de kille boze buitenwereld, ergens onderop een stapel onderdelen.

Het zal moeilijker zijn om op die manier garantie te krijgen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:19:
[...]

Jouw aanname hier is veel arroganter. Ik heb het uiteraar aan de reparateur zelf gevraagd, en die vertelden mij dat zij dat niet konden vanwege verschillende garantiefraudemogelijkheden.
Ik raad je sterk aan om voordat je van leer trekt (en je dus nog arroganter opstelt) eerst eens zelf zoekt. Dan weet je ook waar men het over heeft en zou je ook posts gevonden hebben op diverse fora waarbij mensen exact dezelfde uitspraak doen als jij maar dan met tegenovergestelde ervaringen. Daar zijn dus kennelijk mensen waarbij het wel kan en mag van de reparateur. Het is dan ook niet zo heel erg raar dat als iemand een beetje zoekt dat soort dingen tevoorschijn krijgt en dat dan ook wel geloofwaardig vindt (net als van jouw uitspraak). Je vergeet hier dat jij net als al die anderen niet meer dan gewoon wat tekst bent en waarvan niet bepaald eenvoudig is na te gaan in hoeverre dat wat je zegt ook klopt. M.a.w. wie moet men dan geloven, jou of anderen? Had je nou een andere toon aangenomen waarin duidelijk naar voren kwam dat dat je eigen ervaring was dan was het ook niet zo arrogant overgekomen als dat het nu doet.
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:21:
ppl heeft wel vaker last van die houding. Het feit dat hij daar af en toe op aangesproken wordt zet 'm blijkbaar niet aan het denken.
Ben ik blij dat iemand zegt waarvan bekend is dat hij volledig onredelijk is, niet nadenkt en zich aardig weet te bedienen van flames. Daar ben je al diverse malen door diverse mensen over aangesproken, gaat er nou nog geen lichtje branden? Misschien dat je ook eens een keertje de nodige faqs van het forum kunt doorlezen...

Heren, een iets vriendelijkere manier van reageren op een ander mag wel. Mensen hoeven niet meteen de grond in te worden geboord als hun ervaringen/informatie afwijkt van je eigen. Ontkrachten mag natuurlijk altijd.
Whieee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Voor presentaties wil ik dat ding nog wel eens gebruiken, al werkt een iPod Touch ook prima.
Dat is voor mij ook de enige reden waarom die remote nut heeft, de hele bediening van bijv. iTunes hebben ze inmiddels al sinds lange tijd op het toetsenbord geïntegreerd. Sindsdien heeft voor mij die remote ook weinig nut meer op de Macs. Voor presentaties heb je vaak ook nog een andere tool maar het kan best ook prettig zijn om even naar je laptop te lopen om op de spacebar (of wat dan ook) te drukken voor de volgende slide. Voorkomt dat je zo statisch ergens blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
Ik zat er eens over na te denken om toch maar eens 4gb geheugen in mijn MacBook te stoppen. Ik had een hele tijd terug gelezen dat de 4gb kit van Kingston de minste problemen gaf icm de MacBook.

Na een blik in de pricewatch moest ik echter tot mijn lichte verbazing constateren dat het ddr3 EDIT: de kit van Kingston: Kingston KTA-MB1066K2/4G, geheugen duurder is geworden dan pakweg een half jaar geleden. Raar, in mijn opinie worden dit soort zaken in de loop van de tijd meestal goedkoper.

Maar goed, nu is mijn vraag welk (4gb) ddr3 geheugen er bij jullie in je MacBook zit gepropt en of dit problemen geeft?

[ Voor 4% gewijzigd door HeEvert op 25-10-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
HeEvert schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:48:

Maar goed, nu is mijn vraag welk (4gb) ddr3 geheugen er bij jullie in je MacBook zit gepropt en of dit problemen geeft?
Ik heb bij de plaatstelijke pc-boer (Norrod) gewoon geheugen gehaald van Crucial. Dat werkt prima: het afgelopen halfjaar heb ik daar geen problemen mee gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32799054,noline]
Als je, vanuit Apple gezien, zeker wilt zijn van je zaak is het aan te raden om Kingstong geheugen te nemen en dan met name de KTA serie.

Bijv: pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 00:47:
[...]

Ben ik blij dat iemand zegt waarvan bekend is dat hij volledig onredelijk is, niet nadenkt en zich aardig weet te bedienen van flames. Daar ben je al diverse malen door diverse mensen over aangesproken, gaat er nou nog geen lichtje branden? Misschien dat je ook eens een keertje de nodige faqs van het forum kunt doorlezen...
meerdere voorbeelden graag van bovenstaande! tip: je kan ze vinden via http://gathering.tweakers...nd/poster/288974/messages . Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
rclahsen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:21:
[...]

Ik heb bij de plaatstelijke pc-boer (Norrod) gewoon geheugen gehaald van Crucial. Dat werkt prima: het afgelopen halfjaar heb ik daar geen problemen mee gehad. :)
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen!
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:45:
[...]

Als je, vanuit Apple gezien, zeker wilt zijn van je zaak is het aan te raden om Kingstong geheugen te nemen en dan met name de KTA serie.

Bijv: pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/4G
Dat geheugen van Kingston bedoelde ik ook! Was het alleen even vergeten te melden in mijn eerdere post.

[ Voor 6% gewijzigd door HeEvert op 25-10-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat een opmerking over een serienummer al niet teweeg kan brengen :|
Gaan jullie niet wat fel op elkaar in?
Heren, een iets vriendelijkere manier van reageren op een ander mag wel. Mensen hoeven niet meteen de grond in te worden geboord als hun ervaringen/informatie afwijkt van je eigen. Ontkrachten mag natuurlijk altijd.
Lijkt me dan ook een leuke om aan te houden;)

Anyway:
Mijn macbook is dus op reparatie, en ik heb een vervangende mac (macbook air) mee, nette service van de Machouse, want hoef er niet voor te betalen. Het is wel even wennen, want geen optische drive, (dus geen bootcamp-windows) en maar 1 USB poort;) Tijd voor een Hubje dus!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een feest is het toch om te werken met een MacBook met SSD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:31:
Wat een feest is het toch om te werken met een MacBook met SSD. :)
Welke macbook heb je? (as in: wat voor schijf zat erin, hoeveel geheugen etc) Ik heb er ook aan zitten denken, want volgens mij heb ik een 4200/5400 toerenschijf. Als ik een 128GB SSD in mijn mac krijg, moet dat schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

komende donderdag kan je bij de mediamarkt arena een macbook halen voor 750 euro.

wat ik gelezen gaat het om de mc240. Niet het nieuwste model. Maar wat zijn de grootste verschillende tussen de nieuwste en deze.behalve de processor snelheid en hd

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

DancePlaza schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:03:
komende donderdag kan je bij de mediamarkt arena een macbook halen voor 750 euro.

wat ik gelezen gaat het om de mc240. Niet het nieuwste model. Maar wat zijn de grootste verschillende tussen de nieuwste en deze.behalve de processor snelheid en hd
Geheugensnelheid, harde schijf grootte, processorsnelheid en unibody, zijn grootste verschillen. En je hebt bij het nieuwe model geen FWpoort meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:08:
[...]

Geheugensnelheid, harde schijf grootte, processorsnelheid en unibody, zijn grootste verschillen. En je hebt bij het nieuwe model geen FWpoort meer.
En vergeet niet:
- glazen multitouch trackpad
- LED backlit scherm
- Accu die langer meegaat

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
Ik zou persoonlijk sowieso voor een Alu MacBook gaan ipv de witte, nadat ik deze twee in de winkel had vergeleken viel mij op dat de witte er wat viezig uitzag en er zaten krasjes op, de keus viel dan ook op de Alu.

Het zou aan het exemplaar in de winkel kunnen gelegen hebben maar ik weet wel dat nu bijna een jaar verder mijn Alu MacBook er nog steeds als nieuw uitziet ondank het bijna dagelijks meenemen van dit geweldige apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Gister mijn Macbook opgehaald in de winkel helaas bleef de :::::::::::::::::::::: knop hangen, vanochtend naar de winkel gegaan om een DOA aan te vragen en morgen krijg ik een niewe.
Misschien vanmiddag nog als ik zonder file naar huis kan rijden.

Gisteravond Iwork, missing sync en Itunes getest, ik moet zeggen mijn performance issues met Itunes zijn op de apple allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Het scherm van mijn MacBook (early 2008) heeft kuren. Er zijn strepen te zien vanaf de menubalk naar beneden, en volgens mij wordt het aantal lijnen groter naarmate ik meerdere programma's tegelijk open heb staan.
Ik heb onderstaande foto met mijn iPhone gemaakt, dus de kwaliteit is niet heel goed. Maar je kunt zo wel een idee krijgen van het probleem.

Iemand die dit herkent? Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/5642/fotoei.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

HeEvert schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:41:
Ik zou persoonlijk sowieso voor een Alu MacBook gaan ipv de witte, nadat ik deze twee in de winkel had vergeleken viel mij op dat de witte er wat viezig uitzag en er zaten krasjes op, de keus viel dan ook op de Alu.

Het zou aan het exemplaar in de winkel kunnen gelegen hebben maar ik weet wel dat nu bijna een jaar verder mijn Alu MacBook er nog steeds als nieuw uitziet ondank het bijna dagelijks meenemen van dit geweldige apparaat!
Mwah, ik zit te denken aan de nieuwe MacBook (wacht nog ff op kinderziektes - zijn die er al?), ik heb nu een jaar een MBP maar dat alu blijft ook niet overal even mooi... En het kan nauwelijks iets hebben! Zo is de bovenkant boven de UTP-aansluiting zo dun dattie al ingedeukt is en ook heb ik een flinke deuk in de kaartsleuf. Aluminium kan niet zoveel hebben, vooral niet als het zo dun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond net bij de Saturn in Groningen, met contant geld bij om een 'oude' Macbook te kopen (de 160gb hd versie). Alleen de prijs was me net te hoog nog, dus ik stel 10% korting voor, heeft hij meteen een deal te pakken. Eerst nul op rekest, toen het geld laten zien, en toch zijn baas gebeld. Vervolgens nog niet mogelijk, wel een sleeve cadeau. Zelfs de 6% studentenkorting was niet mogelijk.

Hoe verwachten ze daar het oude model te slijten, terwijl de nieuwe 70e duurder is, maar daar wel 6% studenten korting vanaf kan (=53e ongeveer). Voor die 17e verschil pakt dus écht niemand een ouder model.

Voor 750e was ik zijn man geweest, maar helaas. Ik geen macbook, hij geen omzet :(

(of ben ik nou zo onredelijk geweest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unhooked
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb ook een vraag/opmerking over de studentenkorting.
Ik begreep van de plaatselijke I For You hier, dat zij de korting claimen bij apple en daarvoor een kopie van je bewijs van inschrijving of collegekaart nodig hebben. Die 6% gaat dus niet ten koste van de marge van de leverancier. Waarom de saturn die korting jou niet aanbiedt is mij dus onduidelijk.

En heeft het dan zin om in de pricewatch een scherp geprijsde leverancier te zoeken en alsnog 6% korting te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:02:
Stond net bij de Saturn in Groningen, met contant geld bij om een 'oude' Macbook te kopen (de 160gb hd versie). Alleen de prijs was me net te hoog nog, dus ik stel 10% korting voor, heeft hij meteen een deal te pakken. Eerst nul op rekest, toen het geld laten zien, en toch zijn baas gebeld. Vervolgens nog niet mogelijk, wel een sleeve cadeau. Zelfs de 6% studentenkorting was niet mogelijk.

Hoe verwachten ze daar het oude model te slijten, terwijl de nieuwe 70e duurder is, maar daar wel 6% studenten korting vanaf kan (=53e ongeveer). Voor die 17e verschil pakt dus écht niemand een ouder model.

Voor 750e was ik zijn man geweest, maar helaas. Ik geen macbook, hij geen omzet :(

(of ben ik nou zo onredelijk geweest?)
jammer vorige week kon je bij de mediamarkt arena een macbook voor die prijs krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, lekker dan. Mis eerst de MBA voor 888e en nu de MB voor 750e. Wilde een mail sturen naar Saturn, maar ze hebben geen mail of contact adres. Misschien dat ik nog 1 keer de som voor leg daar ter plekke, of dat ie maar zijn baas erbij roept, want om nou te zeggen dat het een goede verkoper was, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb voor het weekend bij de apple winkel mijn appeltje omgeruild omdat de : toets bleef hangen. Om dit te kunnen doen moest er een RMA nummertje aangemaakt worden bij apple. Dit had de vriendelijk winkelmeneer voor mij gedaan.
Vandaag kreeg ik een belletje van een engels sprekende heer van apple om te vragen of alles naar wens ging en of de omruiling goed was gegaan.
Complimentjes voor apple!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPMTSLR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02-2023
Heb een 13'' alu(okt 08) en heb nu links in het midden een wit vlekje in het beeldscherm. Hij geeft de kleur wel goed aan alleen zit er dus een witte waas op in de vorm van een vlekje. iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij de nieuwe mabcook zelf geheugen upgrade doen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:59:
Kun je bij de nieuwe mabcook zelf geheugen upgrade doen achteraf?
Ja, dat kan vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

met behoud van de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 13:53

page404

Website says no

harddisk en geheugen mogen onder behoud van garantie vervangen worden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wanneer de nieuwe Macbook in de winkels komt? Ik vernam dat dat januari zou zijn?
En weet iemand of er ergens nog acties zijn of komen met de Macbook? Scheen vorige week 750e te zijn bij de MediaMarkt Arena, maar in Groningen helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Nieuwe macbook? Ik heb vorige week mijn nieuwe macbook opgehaald in de winkel komt er weer een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:07
Er zijn net nieuwe (ééntje eigenlijk) uitgebracht, dus 't zal dan wel weer +/- een half jaar duren voordat er een nieuwe komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Heb een nieuwe topcase op mn MacBook! Late 2007, en nog netjes onder de garantie.

Wat is dat goddelijk zeg! Heb zelf hem 2e hands gekocht, maar hij typt (en vooral klikt, zat een hoop troep onder) weer als nieuw! Weer + 100 aan de waarde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, sinds een kwartier ben ook ik eigenaar van een Macbook. Weliswaar het ' oude' model, maar voor 775e vond ik het prima, die hd krijg ik toch niet vol, en zware apps ga ik niet draaien (counterstrike misschien een keer en pokerstars).

Moet helaas zo weg, maar eerste indrukken zijn goed. Ben erg benieuwd hoe hij zich houdt ten opzichte van mijn Toshiba a100-683. Wel wil ik nog applecare, maar dat is via Ebay aanzienlijk goedkoper dan in de winkel. Iemand een betrouwbare reseller voor me? Mag via dm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al die unibody plastic macbook? hoe is de kwaliteit?

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:25:
Ja, ik heb hem al een paar dagen. Ik ben er zeer over te spreken. Bouwkwaliteit voelt heel degelijk aan, scherm ziet er mooi uit en alles loopt lekker vlot (met 2GB werkgeheugen). Ik heb er zeker geen spijt van! Ik heb getwijfeld om toch een MBP te pakken, maar ik vond (persoonlijk!) dit geen 250 euro meer waard. Zie daarvoor het andere topic daarover.

Volgende week post ik een foto in het show je apple topic en plaats ik misschien een kleine review. Maar als ik in de tussentijd gerichte vragen kan beantwoorden hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey die cd krijg ik niet meert uit me macbook,
geforceerde eject maakt wel geluid maar de cd komt er niet uit.

Zou een appel store dit goedkoop kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Laatst online: 10-09 19:21
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:54:
Ey die cd krijg ik niet meert uit me macbook,
geforceerde eject maakt wel geluid maar de cd komt er niet uit.

Zou een appel store dit goedkoop kunnen fixen?
Had een paar dagen geleden, dat ik een cd in m'n MBP, maar gebeurde niks. CD kwam er niet meer uit, werd niet eens gezien. Daarna kwam ik erachter dat m'n hele MBP de dvd-drive niet meer zag. Echter na reboot werkte hij gewoon weer, maar neem aan dat je dit al geprobeerd hebt.

Wat ook wel eens werkt, is via Toast de cd proberen uit te werpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:25:
Jawel ik heb hem ook, de behuizing voelt idd zeer degelijk het is een leuk speeltje maar daarbij ook mijn eerste Mac dus ik kan niet echt vergelijken met andere mac's.
De krasje rond de USB poorten (zoals engadget al vertelde) zijn wel jammer voor zo'n mooie laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
blaCkduSt schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:28:
Heb vanmiddag met mijn broertje voor hem een nieuwe MacBook besteld via MyCom.
Zij leveren standaard 3 jaar garantie op al hun notebooks, ook op Apple!
Dat scheelt weer 250 euro :*)
Geachte heer/mevrouw,

Wij geven geen 3 jaar garantie op onze notebooks.

Hier geld de normale fabriek garantie voor.
Helaas dus..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Is er iemand die een ( Mini ) Review kan maken over de Late 2009 Macbook? Je zou me daar enorm mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

hij ligt één dezer dagen hier op de mat, zijn er specifieke dingen die je wil weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:55:
Is er iemand die een ( Mini ) Review kan maken over de Late 2009 Macbook? Je zou me daar enorm mee helpen!
Ok, hier gaat hij dan, mijn eerste review.

MacBook late 2009 / 2.26 GHz / 2GB / 320GB

Context:
Ik kom af van een aluminium macbook (voordat ze pro's werden) die ik van mijn werkgever te leen had. Die moest weer terug naar de baas, helaas.

Algemeen:
Ik ben erg tevreden over de macbook en vooral de update ervan. Door de toevoegingen zit alles wat ik wilde in een macbook nu ook in de goedkoopste versie. Ik heb het dan over het led backlit display, multitouch trackpad, accu die lang meegaat en een stevige behuizing (ik maakte me zorgen over de scheurtjes in het vorige model).

Aansluitingen:
Vergeleken met windows laptops zijn de aansluitingen wat karig, maar als ik eerlijk ben zit alles wat ik nodig heb er op. Ik gebruik geen firewire, alleen USB. Ik heb wel een hubje nodig, maar dat werkt prima. Het combineren van de audio in en uit vond ik een rare zet, maar in de praktijk zou ik een losse audio in toch niet gebruikt hebben. Voor SD kaartjes gebruik ik m'n camera (met USB).

Scherm:
Het scherm ziet er prima uit, helder en mooie kleuren. Je moet weten dat ik geen professioneel photoshopper ben, maar ik vind dit scherm duidelijk mooier dan de schermen van windows laptops in mijn omgeving. Het schijnt dat de Pro een groter kleurbereik heeft, maar dat viel mijn ongetrainde oog niet zo gauw op. Ignorance is bliss...
Iets anders over het scherm trouwens nog. Je hebt het glossy / matte debat. Zowel de macbook als de macbook pro hebben een glossy scherm. Maar bij de macbook is het veel minder glossy omdat er geen glasplaat voorzit. Waar ik er bij de aluminium macbook nogal eens last van had, valt dit bij de macbook veel minder op.

Software/performance:
Ik heb getwijfeld over 2GB of 4GB en heb gekozen voor 2GB omdat ik dat later zelf nog zou kunnen vervangen. Het werkgeheugen in combinatie met de 2.26GHz processor blijkt prima te zijn voor mijn bezigheden. Dit is dus gewoon internetten, e-mail, iTunes, iPhoto (incl. bewerken), Office, Logic en gitaar- en drumsoftware. Alles loopt lekker vlot en vaak ook door elkaar. Dit is ook de verdienste van Snow Leopard denk ik.

Accu:
7 uur is misschien wat optimistisch, maar ruim 5 uur haal ik zeker wel. Lekker!

Behuizing:
Hier is veel over geschreven, vooral in vergelijking met de macbook pro. De behuizing voelt solide aan. Ik verwacht geen problemen met scheurtjes door de unibody behuizing. Ik denk dat hij wel wat besmettelijker is en misschien wat krasgevoeliger dan de macbook pro. De krasgevoeligheid werd door Engadget wel overdreven als je die review misschien gelezen hebt. Maar ja... ik heb altijd gevonden dat producten die je gebruikt... die zullen gebruikerssporen tonen. Doordat het wit is valt het volgens mij nauwelijks op. En daarbij, de aluminiumbehuizing vertoonde na een jaar bij mij ook gewoon gebruikerssporen en ik ben echt best wel zuinig!

Overige:
Wat ik een absoluut minpunt vind is het gebrek aan infrarood poort waardoor de afstandsbediening niet meer te gebruiken is. Dit lijkt me nou niet echt een 'pro' feature. Als je een iPhone hebt een een draadloos netwerk thuis kan je de iPhone gebruiken... maar ik vind het jammer!

Conclusie:
Ik heb het in andere topics ook al gezegd. Ik vind gewoon dat je voor de MacBook waar voor je geld krijgt. Hedendaagse specs, technologie en Apple software voor 900 euro (en nog een printer ook). Als je dan ook nog studentenkorting krijgt wordt het helemaal een mooie deal. Het staat voor mij vast dat de Macbook Pro beter is. Die heeft meer aansluitingen, verlicht toetsenbord en een betere behuizing. Maar, voor mij was dit niet het extra geld waard, voor vele anderen wel. Ik heb het geld, maar ik besteed het liever aan andere dingen. Maar, zoals gezegd... ik ben dan ook maar een normale consument!

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Je word hartelijk bedankt! Ik krijg inderdaad studenten korting dus zou ik hem kunnen oppikken voor 840 euro. Kan ook de PRO versie krijgen voor 1000 ( 12.5 % korting van dixons vanaf dondardag/vrijdag ) Ben even aan het kijken of het die 160 euro meer waard is. Het is voor een collega van mij die graag in aanraking wil komen met OSX :)

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 11-11-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Die 12,5% geldt toch ook voor de Macbook ;) Dus dan wordt het verschil groter, 787 vs 1005. Ongeveer 220 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:49:
Je word hartelijk bedankt! Ik krijg inderdaad studenten korting dus zou ik hem kunnen oppikken voor 840 euro. Kan ook de PRO versie krijgen voor 1000 ( 12.5 % korting van dixons vanaf dondardag/vrijdag ) Ben even aan het kijken of het die 160 euro meer waard is. Het is voor een collega van mij die graag in aanraking wil komen met OSX :)
No problem.

160 euro? Normaal scheelt het 250 euro terwijl de MBP nog een kleinere harde schijf heeft ook.

160 euro verschil maakt het wel lastiger. Maar... check even het 'macbook versus macbook pro' topic zou ik zeggen. Hangt natuurlijk ook af van of je iets geeft om Firewire, SD, hoger kleurbereik van 't scherm, aluminium behuizing en IR-sensor.,, (en misschien vergeet ik nog wel wat.)

EDIT: Scherp Aloys!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Aloys schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:13:
Die 12,5% geldt toch ook voor de Macbook ;) Dus dan wordt het verschil groter, 787 vs 1005. Ongeveer 220 euro :)
Haha was me nog helemaal niet opgevallen dat ze die ook hadden! Bedankt voor de tip! Ik zal het even bespreken met de beste man :) Bedankt voor alle input jongens.

Edit: zie nu dat ik hem niet kan bestellen omdat die niet op voorraad is.. :x

[ Voor 9% gewijzigd door souljah1h op 11-11-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik sluit me voledig bij de reviewer aan. Dit is precies hetzelfde als mijn ervaring. Ik kom van een windows laptop (voor mijn werk) dell latitude E6400 ook met een led backlit scherm, zie niet heel erg veel kwaliteits verschil in het beeld.
Ik moet wel zeggen dat SnowLepp. heel wat lekkerder draait dan XP, heb mijn werk laptop nu net 2 weken en ik heb ccleaner al moeten installeren om de PC een beetje aan het draaien te houden.
Op Apple lijkt alles veel gemoedelijker en sneller te gaan. Ook heb ik het gevoel dat de nieuwe update van S.L. ook de performance nog eens verhoogd maar dat kan ook gevoel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

souljah1h schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:49:( 12.5 % korting van dixons vanaf dondardag/vrijdag )
Is dat lokaal? Ik kan op de site er niks over vinden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Wilf schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:13:
[...]
Is dat lokaal? Ik kan op de site er niks over vinden..?
Same here, kun je hier iets meer over vertellen? Anders ga ik hem morgen halen voor mijn moeder.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Wel even googlen hea jongens :). www.kortingrace.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:29:
[...]

Same here, kun je hier iets meer over vertellen? Anders ga ik hem morgen halen voor mijn moeder.
Ik vermoed dat hij dit bedoelt:
https://www.kortingrace.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Dixons doet zeker niet aan studentenkorting op Macbooks ? 6% + 12,5% zou helemaal geweldig worden :)

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Nee dat doet dixons niet jammer genoeg :) Maar 12.5 is ook genoeg! Ik ga morgen even kijken of ze hem in de winkel op voorraad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
souljah1h schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:06:
Nee dat doet dixons niet jammer genoeg :) Maar 12.5 is ook genoeg! Ik ga morgen even kijken of ze hem in de winkel op voorraad hebben
Meh nu word het wel heel interresant. Dixons in bijenkorfen hebben vaak voldoende voorraden!

[ Voor 8% gewijzigd door ipazza op 11-11-2009 17:35 ]

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

ipazza schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:34:
[...]

Meh nu word het wel heel interresant. Dixons in bijenkorfen hebben vaak voldoende voorraden!
Laat ik die nou net niet in de buurt hebben! Heb wel een V&D met een dixons.. ( Leeuwarden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

goh, wat toevallig... "de macbook is tijdelijk uitverkocht", en dus niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

het lijkt er trouwens op dat het geheugen uit de mid-2009 mbp zondermeer overgezet kan worden in de late 2009 macbook (allebei 1066MHz). Dat zou fijn zijn, als ik in de toekomst op wil graden kan ik de 4GB van de MBP in de MB stoppen en hoef ik alleen 8GB :P voor de MBP aan te schaffen. 2 upgrades voor de prijs van één ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

page404 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:17:
goh, wat toevallig... "de macbook is tijdelijk uitverkocht", en dus niet te bestellen.
tjsa en anders gewoon in de winkel dat ding bestellen en betalen :P

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik ben sinds een paar dagen ook in bezit van een Macbook Pro. :)

Hij bevalt erg goed en ben er erg blij mee. Ik heb hiervoor nooit met Mac OSX gewerkt, behalve dan op m'n iPhone. Die bevalt zo goed dat ik ook nu de stap naar de de Macbook ook wel aandurfde. Over het algemeen werkt alles erg intuitief moet ik zeggen. :) De touchpad is echt een verademing na m'n oude laptop, het gaat allemaal lekker snel (opstarten/afsluiten!) en het ziet er natuurlijk ook gelikt uit.

Waar ik nog wel aan moet wennen is de indeling van je harde schijf. Ik ben zo gewend een C-schijf te hebben met de standaard Windows-indeling, dat het hier even zoeken is in Finder. De verschillende mapjes als Pictures en Documents zijn neem ik aan gewoon vergelijkbaar als het Mijn Documenten view-mapje in Windows. Maar in Windows kun je ook altijd nog naar C:/ gaan om daar naar de echte locatie van die documenten te gaan. Dat is hier niet echt het geval volgens mij? Ook als ik bijvoorbeeld een mp3 download, dan verschijnt deze in het Download mapje dat default aanwezig is. Wanneer ik dit nummer dan open in iTunes wordt het nummer ook in een iTunes map gezet in Music, maar blijft 'ie ook nog staan in de Downloads map. Beetje verwarrend. ^^;

Ook is het afsluiten van vensters nog een beetje verwarrend. Ik nam aan dat het rode kruisje linksboven identiek was aan het kruisje in Windows, maar dat blijkt toch niet helemaal zo te zijn. De programma's blijven gewoon open staan. Met de gele minimaliseer knop zie ik 'm ook nog in je dock staan, maar verder lijkt die rode knop de boel ook gewoon te minimaliseren. Om echt af te sluiten moet je command-Q gebruiken, of zie ik wat over het hoofd? Iemand enig idee wat dan de toegevoegde waarde is van de rode knop? Het bewaren van tab-bladen in Firefox lijkt hierdoor overigens ook niet helemaal goed te werken...

Iemand die deze beginnend Mac-gebruiker een kleine opheldering kan geven? :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:05
Eigenlijk heb je alles al begrepen hoor Captain N.

* Bij Finder-> (harde schijfnaam) -> Gebruikers -> (username) -> voila hierzo de zogenaamde 'deze documenten', dit noemt Apple de home-map. Deze map trouwens nooit van naam veranderen!

* iTunes staat standaard zo ingesteld dat als hij een nummer opent, deze ook meteen kopiëert naar (harde schijfnaam) -> Gebruikers -> (gebruikersnaam) -> Muziek -> iTunes -> iTunes Music. Die map wordt automatisch aangepast als je tags in iTunes aanpast, dus het is een zeer nette oplossing. Als je een liedje slechts wil beluisteren zonder dit kopiëren, kan je altijd met spatie de quickview activeren, of met Quicktime openen.

* Het vensterbeheer vind ik persoonlijk ook vrij ingewikkeld in mac OS. Het rode bolletje (cmd+w) gaat meestal het programma 'afsluiten', zonder het werkelijk te sluiten in het geheugen. Enkele niet standaard programma's reageren echter ander: Limewire gaat zich bv afsluiten bij cmd+w. Limewire kan je wel nog steeds verbergen met cmd+h, of het minimaliseren (cmd+m, of als je dit speciaal instelt in de Finder: dubbelklik op de balk bovenaan het venster).
Ik denk dat de meeste gebruikers bijna altijd hun vensters afsluiten met cmd+w, omdat dit zo'n comfortable combinatie is. Het bewaren van tabbladen gebeurt inderdaad enkel bij cmd+q, en niet bij cmd+w. Helaas! In die enkele gevallen zou je ze dus moeten verbergen of minimaliseren, die laatste is meestal makkelijker met dubbelklik op de bovenste balk.

Nog iets dat je je zeker moet toevertrouwd hebben: cmd+spatie, en de hele wereld ligt aan je voeten ;) (snel bestanden openen en rekenmachine)
En zeker ook de moeite nemen om Mail in te stellen en iCal te gebruiker: de meeste Windows gebruiken meestal IE voor hun mail en zelfs geen enkele elektronische agenda...

Veel plezier nog

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vandaag even langs de Dixons geweest, kreeg te horen dat hij niet op voorraad was en hun niet wisten wanneer die zou komen. Heb me telefoon nummer achter gelaten en hij belt me morgen terug. Kon wel laten bestellen + de 12.5% korting maar zou dan niet weten wanneer die weer binnen komt

• page404

page404

Website says no

kleine aanvulling daarop: het lijkt meer alsof je het venster sluit ipv het programma met de rode knop. Met CMD+Q (of afsluiten in het menu) sluit je echt het programma zelf en dus ook uit het geheugen.

Mail en iCal zijn inderdaad perfect en werken ook prima samen met Google Calender en Gmail.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Bedankt voor de uitleg. Ik zie inderdaad ook dat als ik meerdere Firefox vensters open heb en je in 1 de rode knop gebruikt die echt afgesloten wordt, maar het laatste venster blijft gewoon draaien in de achtergrond als je de rode knop gebruikt. Met cmd+Q lijken de tabs wel bewaard te blijven overigens.

iCal ga ik zeker gebruiken, want ik neem aan dat die goed te syncen is met m'n iPhone calender. Mail moet ik nog even zien. Ben meer van de webmail op een of andere manier (gebruikte Outlook ook nooit).

Gebruiken jullie overigens een virusscanner op jullie Macs?

[ Voor 5% gewijzigd door Captain N op 12-11-2009 16:41 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ik gebruik geen virusscanner, en hoop dat zo lang mogelijk vol te houden ;)
ik blijf toch van mening dat dat een typisch Windows-noodzakelijkheid is, zo'n virusscanner.

een ding over de nieuwe macbook: het viel me meteen op dat er geen omgevingslichtsensor in zit, zoals in de MBP. was dit in de vorige macbooks wel het geval?

[ Voor 32% gewijzigd door page404 op 13-11-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(...)
Gebruiken jullie overigens een virusscanner op jullie Macs?
Ik scan af en toe mijn mac met ClamXav, een gratis virusscanner voor OS X. Deze virusscanner controleert ook op Windows-virussen. Ik doe dit vooral omdat ik nogal eens wat bestanden uitwissel met mensen die Windows gebruiken. En, mocht er ooit een keer een gevaarlijk virus komen voor OS X, dan wil ik wel soort-van voorbereid zijn.

ClamXav kan waarschijnlijk niet op tegen de grote namen... maar hij wordt op veel websites toch aangeraden.

Hij doet er trouwens wel erg lang over om je mac helemaal te scannen... dus meestal pak ik alleen de downloads folder en wat documenten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 18:02
Ik heb in 2 jaar geen virusscan uitgevoerd. De windows gebruikers moeten zich maar zorgen maken om virussen. Dat is de reden waarom ik een macbook heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godmiljaar, dat is wel even frusti, die 12.5% korting actie van Dixons. Als ik dat geweten had... Zit je dan een week met je early 2009 model voor hetzelfde geld als een late 2009 model van de Dixons. Niet tof.

Dat gezegd te hebben, ik meende dat de early 2009 ook een multitouchpad heeft? Met 2 vingers kan ik scrollen enzo, maar verder biedt dit geen mogelijkheden? Meende dat je met 4 vingers alle schermen weg kon doen, maar dat werkt niet.

Hoe verbindt je je iPhone met je Mac? Zodat je je Mac kan bedienen met muziek enzo vanaf je iPhone?

Tevens, hoe kom ik erachter of ik Leopard, of Snow Leopard heb? Of iig het nieuwste. Iemand wees mij erop dat ik de nieuwste heb, maar ik kom niet verder dan Mac OS X.

Verder ben ik erg tevreden over de Mac. Lekker snel, alles voelt degelijk, en voor wat ik ermee doe is het een dikke prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Sinds gister heb ik ook de nieuwe unibody MacBook. Hiervoor had ik een Unibody MacBook 2,4 GHz maar toen ik de nieuwe witte zag was ik verkocht. Een Apple in een vintage jasje met degelijke specificaties. _/-\o_

De oude MacBook was de laatste tijd natuurlijk een beetje een ondergeschoven MacBook maar nu met de Oktober update is daar verandering ingekomen. De ronde behuizing, het glazen touchpad en de mooie glimmende afwerking. Fantastisch.

Gister toen de MacBook binnen kwam, gelijk even de onderkant gedemonteerd om een SSD te plaatsen. Maar wat ziet er toch weer mooi uit van binnen. En de onderkant is van hetzelfde materiaal als een iPod dock. Wat ook wel weer grappig is. :P

Overigens is de welbekende Engadget review wel flink over de top. Om een voorbeeld te noemen, het scherm wat in de MacBook zit is een stuk beter dan die van mijn 'oude' Unibody. En ach wie gebruikt er momenteel nog FireWire. We leven toch niet meer in 2000. Plastic krast vast en zeker meer dan aluminium maar natuurlijk krijg je geen krasjes als je een USB poort gebruikt. Ik vraag me af wat er voor mensen werken bij Engadget.

Enige punt wat ik eventueel als negatief aanstip is het gebrek aan toetsenbordverlichting. Aan de andere kant vraag ik me ten sterkste af of toetsenbordverlichting plus de witte toetsen wel een mooie combinatie is.

Al met al een schitterende frisse witte MacBook met prima prestaties voor een hele mooie prijs.

Het wachten op de iMac i7 kan beginnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier is het nog even wachten op de i7 27" iMac.

Omdat ik dan mijn "oude" MB Pro 17" waarschijnlijk niet meer zoveel ga gebruiken en hij lastig 'even' mee te slepen is heb ik toch maar de (mentale) stap gewaagd om mijn MB Pro in te gaan wisselen voor een Macbook 13" (de witte dus).

Weet iemand of er in Nederland nog winkels zijn die een late 2006 MB Pro 17" 2.16ghz als inruil accepteren op een macbook of dat het makkelijker is hem op de betere tweedehands sites aan te bieden?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het switchen van MBPro 17" naar een MB13" ? Ga ik er spijt van krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Captain N schreef op donderdag 12 november 2009 @ 02:33:
Maar in Windows kun je ook altijd nog naar C:/ gaan om daar naar de echte locatie van die documenten te gaan. Dat is hier niet echt het geval volgens mij?
Misschien ten overvloede, maar de locaties in Finder -zijn- de echte locatie van die documenten :)

Al je files worden verzameld onder /Users/$USERNAME, dat is jouw home directory. Dat is waar al je werk komt te staan en waar het hoort te staan. De "Documents" folder is dus ook echt /Users/$USER/Documents en "Pictures" is ook echt /Users/$USER/Pictures.

Dat maakt het backuppen wel zo gemakkelijk :) Zorg dat je /Users/$USER backupt en je hebt gegarandeerd al je files. *

*: Enige uitzonderingen daar gelaten. Omdat ik FileVault gebruik heb ik bijvoorbeeld mijn muziek en mijn foto's buiten mijn homedir opgeslagen en heb ik -zelf- die directories vervangen door symlinks / shortcuts naar de echte locatie. En vergelijkbaar staan mijn VMs van Parallels niet onder Documents, maar in /var/Parallels. Maar zoals gezegd heb je dat zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[b]Captain N schreef op donderdag 12 november 2009 @ 02:33:[/b

Ook is het afsluiten van vensters nog een beetje verwarrend. Ik nam aan dat het rode kruisje linksboven identiek was aan het kruisje in Windows, maar dat blijkt toch niet helemaal zo te zijn. De programma's blijven gewoon open staan. Met de gele minimaliseer knop zie ik 'm ook nog in je dock staan, maar verder lijkt die rode knop de boel ook gewoon te minimaliseren. Om echt af te sluiten moet je command-Q gebruiken, of zie ik wat over het hoofd? Iemand enig idee wat dan de toegevoegde waarde is van de rode knop? Het bewaren van tab-bladen in Firefox lijkt hierdoor overigens ook niet helemaal goed te werken...

Iemand die deze beginnend Mac-gebruiker een kleine opheldering kan geven? :)
In MacOS (all versies ooit) is er geen directe koppeling tussen de applicatie en z'n windows. Een app kan best aan staan en geen windows hebben. Dat is in Windows vrijwel onmogelijk. Het kan wel, maar dan heb je van die systray apps nodig.

In MacOS is het gedrag in principe overigens compleet bepaald door de applicatie. Veel single-window apps die weinig nut hebben zonder UI bijvoorbeeld sluiten wel als je hun window sluit.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 18-11-2009 10:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

carfreak02 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:52:
Overigens is de welbekende Engadget review wel flink over de top. Om een voorbeeld te noemen, het scherm wat in de MacBook zit is een stuk beter dan die van mijn 'oude' Unibody. En ach wie gebruikt er momenteel nog FireWire. We leven toch niet meer in 2000. Plastic krast vast en zeker meer dan aluminium maar natuurlijk krijg je geen krasjes als je een USB poort gebruikt. Ik vraag me af wat er voor mensen werken bij Engadget.
Het scherm in de nieuwe MacBook is nog altijd matig in vergelijking tot wat men in de MacBook Pro stopt. En dat is misschien uit zakelijk oogpunt (productdifferentiatie) begrijpelijk, maar wel jammer natuurlijk. Voor wat betreft krassen icm USB gebruik: jij bent kennelijk niet een van die vele personen die altijd even met de connector de poort 'opzoekt', wat zonder twijfel resulteert in krasjes. En firewire is zeker een gemis, ook al doe jij het af als ouderwetse techniek. USB2.0 heeft weliswaar een hogere piekdoorvoer dan Firewire400, maar USB2.0 weet deze snelheid vrijwel nooit te halen. Wanneer je een stabiele datatransfer wilt met lage CPU belasting, de mogelijkheid om te daisy-chainen, en fatsoenlijke power over je port, heb je meer aan FW400 dan aan USB. Om precies die redenen is veel audio en video-apparatuur voorzien van firewire aansluitingen ipv USB. Er zullen vele audio- en video-enthousiastelingen zijn die het niet met je eens zijn.

Wie gebruikt Firewire nou nog? Veel mensen. Heel veel.

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste