Eindelijk heb ik mijn Macbook terug, maar wat een gedoe was het!
26 november: Macbook van de tafel laten vallen met als gevolg dat de harde schijf defect was, twee scheurtjes in de bottomcase en het scherm sloot niet mooi. De harde schijf werd binnen garantie vervangen (had ik er zelf ingeplaatst).
27 november: Macbook naar AM Bridge (Apple Service Centre) gebracht
Di 1: gebeld, maar werd niet teruggebeld.
3 dec: nog geen reactie offerte gehad. Na een belletje bleek dat ze mijn reparatiebevestiging niet hadden ontvangen. Bevestiging nogmaals gestuurd en ik krijg een reactie op mijn eerste bevestiging (die ze niet hadden ontvangen!)
12 dec: vervangende scharnieren waren binnen. De bottomcase was volgens hen niet beschadigd. Ze bleven dit volhouden ondanks dat ik zeker wist dat er duidelijke scheuren inzaten.
13 dec: Volgens afspraak zou de Macbook gerepareerd zijn. Zelf maar weer eens gebeld of dit daadwerkelijk was. Bleek nog niet klaar te zijn. Zou pas de volgende week klaar zijn.
16 dec: Weer gebeld, omdat ik wederom niet teruggebeld was. Macbook was nog niet klaar, maar zou de dag erna klaar zijn. Ivm mijn werk afgesproken dat ik de Macbook zou ophalen op de 19e om 19.00 bij hun winkel in het centrum van Sittard, omdat die vanwege een koopavond open zou zijn.
19 dec: Naar hun winkel in Sittard gereden (rond 19.00 daar). Macbook bleek niet daar te zijn, ondanks duidelijke afspraak. De directeur van AM Bridge is speciaal naar het reparatiecentrum gereden zodat ik daar de Macbook kon afhalen.
21 dec: Macbook blijkt vanzelf aan te gaan als je deze dichtklapt. Waarschijnlijk zaten de scharnieren er niet goed in, waardoor het de powerknop raakt als je hem dichtklapt. Dit hadden ze bij AM Bridge ontdekt bij het testen en was daarom niet afgeleverd bij hun winkel. Maar dat waren ze vergeten mij te vertellen

Natuurlijk was behoorlijk kwaad. Afgesproken was dat ik een gratis nieuw bottomcase zou krijgen.
28 dec: Macbook ingeleverd
30 dec: Macbook gerepareerd met nieuwe scharnieren, top- en bottomcase.
Maar van dik een maand zonder Macbook word ik niet blij. Tel daarbij op dat ik er 4 keer voor naar Sittard heb moeten rijden, veel moeten bellen en vaak niet terug ben gebeld. De kosten van de reparatie waren €110, maar tel daar nog maar €30 bij voor de benzinekosten en telefoonkosten (gedeeltelijk vanuit Belgie waar ik werk) .