Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:33:
Ook hier is het nog even wachten op de i7 27" iMac.

Omdat ik dan mijn "oude" MB Pro 17" waarschijnlijk niet meer zoveel ga gebruiken en hij lastig 'even' mee te slepen is heb ik toch maar de (mentale) stap gewaagd om mijn MB Pro in te gaan wisselen voor een Macbook 13" (de witte dus).

Weet iemand of er in Nederland nog winkels zijn die een late 2006 MB Pro 17" 2.16ghz als inruil accepteren op een macbook of dat het makkelijker is hem op de betere tweedehands sites aan te bieden?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het switchen van MBPro 17" naar een MB13" ? Ga ik er spijt van krijgen?
Ik ben overgestapt van een MB Pro 15" naar een MB Pro 13".
Hier heb ik absoluut geen spijt van gekregen. Integendeel. De 13" is zo veel makkelijker mee te nemen. Ik was ook bang dat ik de resolutie te laag zou vinden, maar dit valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:25:
[...]

Ik ben overgestapt van een MB Pro 15" naar een MB Pro 13".
Hier heb ik absoluut geen spijt van gekregen. Integendeel. De 13" is zo veel makkelijker mee te nemen. Ik was ook bang dat ik de resolutie te laag zou vinden, maar dit valt reuze mee.
Dank voor het antwoord. Ik wil echter de stap maken van pro naar niet-pro. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:02
Iemand anders hier met een macbook X3100 en grafische problemen met Plex/XBMC/Boxee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:53

page404

Website says no

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:32:
[...]

Dank voor het antwoord. Ik wil echter de stap maken van pro naar niet-pro. Iemand hier ervaring mee?
't is nogal een overgang natuurlijk, sowieso van 17" naar 13".
Op zich zijn de afwegingen simpel:
- je scherm is veel kleiner
- je hebt geen verlicht toetsenbord
- je hebt geen omgevingslichtsensor
- geen firewire

dat zijn de belangrijkste overwegingen in je overstap. Kun je daar mee leven? Doen, het is verder een perfecte bak, die 13" MB. en vlot genoeg, voor zover ik heb gezien. tenzij je hele zware toepassingen wil gaan draaien, maar dat denk ik niet als je voor deze keuze staat.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ook zit er geen infrarood meer op waardoor de remote niet te gebruiken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah okee,

dank allen.... heldere tips. Denk dat ik me geen buil ga vallen aan een 'gewone' macbook als ik dit zo lees.

Nu die grote Pro nog even slijten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Whieee schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:12:
[...]
Wie gebruikt Firewire nou nog? Veel mensen. Heel veel.
Oh, daar had ik even overheen gelezen maar inderdaad: dagelijks. Firewire is veel beter dan dat gedrocht dat USB is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:23
page404 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:27:
het lijkt er trouwens op dat het geheugen uit de mid-2009 mbp zondermeer overgezet kan worden in de late 2009 macbook (allebei 1066MHz). Dat zou fijn zijn, als ik in de toekomst op wil graden kan ik de 4GB van de MBP in de MB stoppen en hoef ik alleen 8GB :P voor de MBP aan te schaffen. 2 upgrades voor de prijs van één ;)
Is iemand al ergens iets tegengekomen over de vraag of het mogelijk is om toch meer dan 4 GB in een Macbook te stoppen?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

StevenK schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:01:
[...]

Is iemand al ergens iets tegengekomen over de vraag of het mogelijk is om toch meer dan 4 GB in een Macbook te stoppen?
Nee, dat wordt niet ondersteund.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• StevenK
Pixeltje schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:59:
[...]

Nee, dat wordt niet ondersteund.
En inmiddels heb ik al van een apple leverancier een aanbieding gekregen van een MacBook met 8 GB. Schijnt met de laatste dus wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week mijn macbook aangezet, kreeg harde piepen te horen, vervolgens startte de macbook (Mei '09) niet op en heb ik 'm handmatig uit moeten zetten. Sindsdien het probleem niet meer gehad maar het zit me toch niet echt lekker.. Schijnt te duiden op motherboard of ram error, maargoed na het voorval heb ik verder niks meer gemerkt. Wat raden jullie aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 00:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de "nieuwe" 60w lichtnetadapter (met die nieuwe aansluiting) ook kunt gebruiken op een 1st gen MacBook die geleverd werd met de "oude" lichtnetadapter?

Oud: http://store.apple.com/nl...TY1NDEwMQ&mco=MTE0MDc2NTE
Nieuw: http://store.apple.com/nl...TY1NDEwMQ&mco=MTMzODYzNTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:07:
Weet iemand of je de "nieuwe" 60w lichtnetadapter (met die nieuwe aansluiting) ook kunt gebruiken op een 1st gen MacBook die geleverd werd met de "oude" lichtnetadapter?

Oud: http://store.apple.com/nl...TY1NDEwMQ&mco=MTE0MDc2NTE
Nieuw: http://store.apple.com/nl...TY1NDEwMQ&mco=MTMzODYzNTI
Ja, de MagSafe aansluiting is hetzelfde, alleen de vorm van het omhulsel is anders.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook gezien dat het 809,- was ja, maar was niet helemaal de bedoeling denk ik.. Zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:54:
[...]

Ik had ook gezien dat het 809,- was ja, maar was niet helemaal de bedoeling denk ik.. Zie link.
Komt omdat die dagen zijn afgelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de streep door de 999 euro erg flauw, dat heeft deze nooit gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:12:
[...]

Komt omdat die dagen zijn afgelopen ;)
Ow toch. My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Vandaag zou mijn MBP 15" , 2,66 etc etc afgeleverd worden vanuit de UK....maar helaas, het wordt een dag later...

Ik zit in hetzelfde schuitje als Captain N: de MBP is mijn eerste Grote Appel en na aanschaf van een iPhone 2 maanden terug ben ik me wat meer in de appelen gaan verdiepen.
Ik kwam toevallig in de Appelwinkel in Delft terecht en dat sprak me allemaal toch wel aan.
Mooi design, maar uitproberen van de apparaten werd niet veel: weinig tijd en het werkt toch heel anders dan een Winhoos bak.
Maar het kost allemaal wel een bak meer.
Mijn huidige laptop is een 7 jaar oude Dell (die het overigens probleemloos gedaan heeft) en die gaat naar mijn dochter en ik verwen mezelf met een MBP.
Maar 1800 euro vond ik toch nog steeds aardig aan de prijs.Na een beetje rondkijken op GoT en eBay kwam ik uit bij Electronic King en heb daar een MBP besteld voor zo'n 1250 euro (nieuw, dispatch from UK(geen invoerrechten)).
Bij EK kan je een "best offer" geven en daar wordt snel op gereageerd. Zo toch nog 10% van de eBay "Buy Now" prijs af weten te halen.
Enfin, morgen weten we of het allemaal goed is gegaan, maar er zijn er al meer geweest die hier op GoT een Appel aangeschaft hebben bij EK.
Overigens ook nog AppleCare aangeschaft op eBay: 97 euro.

Ik ben dus helemaal klaar voor het Appel avontuur!

Maar wat valt er nu te bedienen op de MBP met de Aaifoon?
Kwam er net e.e.a. over tegen m.b.t. de IR-problematiek....maar is me nog niet helemaal duidelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:47:
Ik vind de streep door de 999 euro erg flauw, dat heeft deze nooit gekost.
Ze hebben bij alle macbooks hogere prijzen staan dan de Apple prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ridder schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:17:
(...)

Maar wat valt er nu te bedienen op de MBP met de Aaifoon?
Kwam er net e.e.a. over tegen m.b.t. de IR-problematiek....maar is me nog niet helemaal duidelijk.....
Alvast veel plezier met je macbook pro.

Over de infrarood:
De nieuwste macbook heeft geen infraroodpoort meer, waardoor de afstandbediening van Apple (voor iTunes en videoprogramma's) er niet op werkt. Jij krijgt de macbook pro zeg je, die heeft wel gewoon nog een IR-poort. Dus je zou een afstandsbediening kunnen aanschaffen.

Met je iPhone kan je:
Ongeveer alles denk ik... Maar, je kunt - als je met je iPhone op hetzelfde netwerk zit als je MBP - via wifi van alles bedienen op je MBP met je iPhone. Er zijn allerlei applicaties hiervoor. De beste die ik ken zijn Remote om je iTunes te bedienen (met album art, afspeellijsten en alles!), een programma die je iphone als touchpad laat fungeren (naam kwijt) en een programma om je powerpointslides te wisselen (en je kunt de volgende alvast zien en zo).
Dit is allemaal via wifi! Dus niet IR.

Er is trouwens ook een MacBook Pro ervaringen en discussie tread :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Bedankt voor de reactie....

Dan verkas ik nu maar naar het MBP topic.....ik dacht dat dit er 1 was....niet goed gelezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Johnny schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:35:
Ja, de MagSafe aansluiting is hetzelfde, alleen de vorm van het omhulsel is anders.
Enig idee of je ook dat stukje wat je erop klikt (met de daadwerkelijke stekker pinnetjes) ook los verkrijgbaar is? Ik heb mijn MBP in de US gekocht, dus heb een Amerikaanse MagSafe. Natuurlijk kan ik er wel een reisstekkertje tussen doen, maar een kant en klare stekker is toch wel leuk. Maar niet voor 79 euro. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Captain N schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:40:
[...]

Enig idee of je ook dat stukje wat je erop klikt (met de daadwerkelijke stekker pinnetjes) ook los verkrijgbaar is? Ik heb mijn MBP in de US gekocht, dus heb een Amerikaanse MagSafe. Natuurlijk kan ik er wel een reisstekkertje tussen doen, maar een kant en klare stekker is toch wel leuk. Maar niet voor 79 euro. :P
marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Captain N schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:40:
[...]

Als je op een (Apple) Duckhead zoekt moet het wel lukken denk ik. :)

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ah, dat is inderdaad wat ik zocht! Thanks. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• L.N.
  • Laatst online: 17:10
Ik baal! Vanmorgen mijn Macbook niet goed op de tafel gezet en de Macbook is dus naar beneden gedonderd. Precies op het scharnier (Macbook stond aan en het scherm opengeklapt). Het resultaat: een scheur is de behuizing, het "deksel" met scherm zit niet helemaal recht in de behuizing en harde schijf is defect. Ben benieuwd hoeveel dit geintje gaat kosten.....

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
LuukNouwen schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:08:
Ik baal! Vanmorgen mijn Macbook niet goed op de tafel gezet en de Macbook is dus naar beneden gedonderd. Precies op het scharnier (Macbook stond aan en het scherm opengeklapt). Het resultaat: een scheur is de behuizing, het "deksel" met scherm zit niet helemaal recht in de behuizing en harde schijf is defect. Ben benieuwd hoeveel dit geintje gaat kosten.....
Gadver wat naar voor je! Was het een nieuwe (unibody) witte MacBook, of een oude niet-unibody? Ik wil niet de vervelende gast zijn, maar ben toch wel benieuwd naar een plaatje van de schade..

Ik ben van plan weer een MacBook aan te schaffen, de vorige witte die ik had scheurde na een jaar intensief gebruik simpelweg ook uit, en heb hem vervangen door een iMac. Toch jeukt het gemis van een laptop, en ben nu aan het twijfelen tussen een Pro en een witte (technisch niet heel veel verschil). Alleen heb ik de angst dat de witte alsnog weer sneller stuk gaat dan een alu versie, vandaar de vraag.

Ik duim met je mee dat de schade niet al te duur te herstellen is!

• L.N.
DRvDijk schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:53:
[...]

Gadver wat naar voor je! Was het een nieuwe (unibody) witte MacBook, of een oude niet-unibody? Ik wil niet de vervelende gast zijn, maar ben toch wel benieuwd naar een plaatje van de schade..

Ik ben van plan weer een MacBook aan te schaffen, de vorige witte die ik had scheurde na een jaar intensief gebruik simpelweg ook uit, en heb hem vervangen door een iMac. Toch jeukt het gemis van een laptop, en ben nu aan het twijfelen tussen een Pro en een witte (technisch niet heel veel verschil). Alleen heb ik de angst dat de witte alsnog weer sneller stuk gaat dan een alu versie, vandaar de vraag.

Ik duim met je mee dat de schade niet al te duur te herstellen is!
Het is een witte (niet-unibody) Macbook met Intel GMA950 van bijna 2 1/2 jaar oud, dus het valt mee dat ik geen gloednieuwe Macbook heb laten vallen. Een foto heeft weinig zin, omdat de scheurtje minimaal zijn (vergelijkbaar met de scheurtjes die regelmatig in de topcase voorkomen) en het scherm zit wel iets scheef, maar dat ik maar 2 of 3 mm max. Voordat ik hem liet vallen, zat ik al te overwegen om mijn huidige te verkopen en een Macbook Pro te kopen. De mijne heeft nog AppleCare en wat accessoires, waardoor ik niet zo veel bij hoef te leggen voor een nieuwe (omdat ik hem bedrijfsmatig van de belasting kan afschrijven, de BTW kan terugvorderen en onderwijskorting krijg). Ik zou dan voor de pro gaan vanwege de stevigere behuizing.

Verwijderd

Hebben er al mensen COD4 en GTA4 via bootcamp op de nieuwe Macbook gespeeld?

Ik vraag me af hoeveel fps je dan hebt op de native resolutie.

Verwijderd

Ik heb een scheurtje zwarte plastic macbook topcase. Ik ben al een paar maanden over mijn jaar garantie heen. Maken ze dit nog gratis aangezien het een veelvoorkomend probleem is bij deze macbook's?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:59:
Ik heb een scheurtje zwarte plastic macbook topcase. Ik ben al een paar maanden over mijn jaar garantie heen. Maken ze dit nog gratis aangezien het een veelvoorkomend probleem is bij deze macbook's?
Scheuren in de topcase waren een veelvoorkomend probleem bij de witte MacBooks, maar een zeldzaam probleem bij de zwarte. Ik betwijfel of het garantie gaat worden, maar je kan het beste gewoon even bij een Premium Reseller binnenlopen en het daar voorleggen. Nee heb je, ja kan je krijgen immers.

Launching containers into space

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:44:
[...]

Scheuren in de topcase waren een veelvoorkomend probleem bij de witte MacBooks, maar een zeldzaam probleem bij de zwarte. Ik betwijfel of het garantie gaat worden, maar je kan het beste gewoon even bij een Premium Reseller binnenlopen en het daar voorleggen. Nee heb je, ja kan je krijgen immers.
Waar kwamen die scheuren vooral voor? Alleen op de magneetplekken, of ook op andere plekken? Ik heb veel scheuren in de topcase, terwijl die in maart dit jaar nog is vervangen. Volgens mij hebben ze de nieuwe topcase verkeerd gemonteerd, want zelfs in de front bezel (dat ding waar de camera etc. inzit) scheuren. Terwijl ik niemand ken die zo voorzichtig met zijn laptop omgaat dan ikzelf.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De 'magneetplekken' waren inderdaad de meestvoorkomende, maar ik heb topcases gezien met scheuren op allerlei plaatsen. Links/rechts van het toetsenbord, langs het trackpad, etc.

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:36:
De 'magneetplekken' waren inderdaad de meestvoorkomende, maar ik heb topcases gezien met scheuren op allerlei plaatsen. Links/rechts van het toetsenbord, langs het trackpad, etc.
Links en rechts van het toetsenbord heb ik het inderdaad. Binnenkort maar eens naar een mac retailer dan, want dit is natuurlijk zeer lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Amac nu 799,- (met studentenkorting 750,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:51:
[...]

Bij Amac nu 799,- (met studentenkorting 750,-).
De 'oude' macbook, that is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:44:
[...]

De 'oude' macbook, that is, toch?
Ja, dat is de vorige versie. Door a-mac nu aangeduid als macbook 'classic'.

Link, zie onder kopje 'sale' op de voorpagina,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heeft mijn Macbook Unibody late 2008 van 5 's middags tot 2 's nachts achterin de auto (in de kou) gelegen.
Toen ik hem daarna wilde gebruiken wilde hij het eerst half uur niet opladen. Ik vermoed dat het iets met de koude te maken heeft, of heeft dit misschien een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:01:
Gisteren heeft mijn Macbook Unibody late 2008 van 5 's middags tot 2 's nachts achterin de auto (in de kou) gelegen.
Toen ik hem daarna wilde gebruiken wilde hij het eerst half uur niet opladen. Ik vermoed dat het iets met de koude te maken heeft, of heeft dit misschien een andere reden?
Nee, dat klopt wel ongeveer. Dit soort batterijen doet niet zoveel als ze erg koud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de liefde voor de Mac is zojuist wat afgekoeld...

Ik heb een dode pixel in mijn scherm. Wat zijn hier de ervaringen mee? Kan dit voor garantie terug, of zeggen ze dan; 1 dooie pixel mag? Ik heb nog geen Apple Care, maar mijn laptop is net 3 weken oud ofzo, dus garantie nog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:48:
En de liefde voor de Mac is zojuist wat afgekoeld...

Ik heb een dode pixel in mijn scherm. Wat zijn hier de ervaringen mee? Kan dit voor garantie terug, of zeggen ze dan; 1 dooie pixel mag? Ik heb nog geen Apple Care, maar mijn laptop is net 3 weken oud ofzo, dus garantie nog genoeg.
Je krijgt een nieuw beeldscherm volgens mij. Vriend van mij had het met macbookpro en hij kreeg een nieuw beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hangt het er van af waar de pixel zich bevindt. Bijvoorbeeld aan de zijkant of juist midden in, en hoeveel het er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheurtje in de topcase van mijn plastic macbook, buiten de garantie om. Gebeld met apple, ze gaan het gratis maken en heb dus case nr gekregen.

Alleen nou belde ik met een paar apple service points en allemaal moeten ze een nieuwe topcase opgestuurd krijgen dus komt er op neer dat ik mijn macbook minimaal 5 dagen kwijt ben. Nou kan ik mijn macbook niet zolang missen ivm school en werk.

20 februari ga ik op ski vakantie, zou ik tot die tijd kunnen wachten? Of is dat case nr wat ik heb gekregen niet zolang geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:18:
Scheurtje in de topcase van mijn plastic macbook, buiten de garantie om. Gebeld met apple, ze gaan het gratis maken en heb dus case nr gekregen.

Alleen nou belde ik met een paar apple service points en allemaal moeten ze een nieuwe topcase opgestuurd krijgen dus komt er op neer dat ik mijn macbook minimaal 5 dagen kwijt ben. Nou kan ik mijn macbook niet zolang missen ivm school en werk.

20 februari ga ik op ski vakantie, zou ik tot die tijd kunnen wachten? Of is dat case nr wat ik heb gekregen niet zolang geldig?
Je casenummer heeft inderdaad een "houdbaarheidsdatum" maar je kunt daarna wel weer een nieuw casenummer aanvragen.

Overigens heb je hiervoor meestal geen casenummer nodig. Op het moment dat de rest van je Macbook er gewoon netjes uitziet zal een servicepunt de topcase wel voor je vervangen, ook zonder Applecare of buiten je officiële garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel voor de allereerste keer op mn allereerste macbook bezig! Tot hiertoe gaat alles goed, al is het uiteraard even wennen als je al zolang windows gewend bent. Maar het bevalt me heel goed! Toetsenbord gaat ook super!
Beetje nutteloze post dus maar wilde ff laten horen hoe blij ik ben lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het scherm opdeelt in 4 hoeken, dan zit het in het linksboven gedeelte, maar daarin weer ongeveer tegen het rechts onder gedeelte, redelijk in het midden van het scherm dus, maar niet helemaal.

Nou moet ik vermelden dat de pixel het soms wel doet, en soms niet. Nu doet hij het, maar toen ik gisteren bezig was deed hij het niet. Nog even afwachten wat er gebeurd dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:18:

Bij mij is de topcase ook vervangen door AM Bridge (Sittard), maar ik was mijn Macbook maar een half uur kwijt. Nadat zij mij Macbook hadden gezien en vastgesteld hadden dat er scheuren in de topcase zaten en dat dit onder de garantie viel, kon ik de Macbook weer meenenem. AM Bridge bestelde een nieuwe topcase en zodra deze binnen was hebben we een reparatieafspraak gemaakt. Op de afgesproken tijd stond ik bij hun in de zaak en werd de topcase direct vervangen. Na een half uur liep ik weer naar buiten met een gerepareerde Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hoe zat het ook alweer als je MacBook niet in slaapstand gaat als de batterij (bijna) leeg is maar gewoon uitvalt? Het is zonet weer gebeurd en ik wil het in de toekomst wel voorkomen. Ik kan niet echt vinden wat dan het probleem is.

MacBook Unibody Late 2008. Cycles: 279. Health: 96%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meestal heeft dan de batterij iets minder capaciteit dan 'ie denkt. Even kalibreren zou dat op moeten lossen. Overigens is een batterij met 280 cycles ook wel redelijk aan 't einde van z'n leven*, dus mischien is een nieuwe een goed idee.

*) als je nog gewoon zo'n losse hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 26-12-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPMTSLR schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:36:
Heb een 13'' alu(okt 08) en heb nu links in het midden een wit vlekje in het beeldscherm. Hij geeft de kleur wel goed aan alleen zit er dus een witte waas op in de vorm van een vlekje. iemand enig idee wat dit kan zijn?
toevallig een sterke lamp achter de macbok staan? dan komt het wellicht door de apple zelf heen :S (werk bij mij alleen met een giga zaklamp, maar oke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Maar waarom zou ik een nieuwe batterij kopen als hij het nog perfect doet? Health is nog 96% en dat klopt wel zo ongeveer.

Edit: Voor calibreren (zoals Apple het aangeeft) moet je 'm volledig opladen en vervolgens leeg laten lopen totdat ie in sluimerstand gaat. Laat dat nou net het probleem zijn. Hij gaat niet in sluimerstand maar valt gewoon uit.

[ Voor 48% gewijzigd door mrfunk op 26-12-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jpboere schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:29:
Maar waarom zou ik een nieuwe batterij kopen als hij het nog perfect doet? Health is nog 96% en dat klopt wel zo ongeveer.
Blijkbaar niet want dan zou 'ie niet uitvallen ;) Maar kalibreer 'm eens. Ik vermoed dat dat health getalletje dan opeens een stuk lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:31:
[...]

Blijkbaar niet want dan zou 'ie niet uitvallen ;) Maar kalibreer 'm eens. Ik vermoed dat dat health getalletje dan opeens een stuk lager wordt.
Zal het eens proberen.

Apple:
"Koppel de lichtnetadapter los terwijl de computer is ingeschakeld en gebruik de computer vervolgens vanaf de batterij. Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven.
Zorg dat de computer ingeschakeld blijft totdat de sluimerstand wordt ingeschakeld. Bewaar uw werk en sluit alle programma's wanneer het venster met de melding over een bijna lege batterij verschijnt. Doe dit voordat de sluimerstand wordt ingeschakeld."

Die laatste stap wordt dus moeilijk maar ik zal 'm dan zelf wel in sluimer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

jpboere schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:51:
[...]

Zal het eens proberen.

Apple:
"Koppel de lichtnetadapter los terwijl de computer is ingeschakeld en gebruik de computer vervolgens vanaf de batterij. Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven.
Zorg dat de computer ingeschakeld blijft totdat de sluimerstand wordt ingeschakeld. Bewaar uw werk en sluit alle programma's wanneer het venster met de melding over een bijna lege batterij verschijnt. Doe dit voordat de sluimerstand wordt ingeschakeld."

Die laatste stap wordt dus moeilijk maar ik zal 'm dan zelf wel in sluimer zetten.
Nah, hij mag ook uitgaan. Maar inderdaad, zorg dat je op tijd je spullen opslaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Ok, gecalibreerd. iStat Pro en Coconut geven beide bij 280 cycles 96% aan. Volgens mij ligt het dus niet aan de batterij maar is het misschien meer iets softwarematigs.

Ga nog even verder google induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is in principe niet sofwarematig. Wat er gewoon gebeurt is dat je batterij aan het einde van de capaciteit een voltage-dip geeft die groter is dan waar je macbook overheen kan komen. Ik heb 't ook vaak gehad. De enige oplossing toen was een nieuwe batterij. Als je AppleCare hebt kun je hen wellicht overhalen je een nieuwe te sturen. Is mij twee keer gelukt, de tweede keer met wat extra lullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple heeft een artikel online gezet waarin ze aangeven wanneer je een SMC reset uit zou moeten proberen en wanneer niet. Het zomaar uitvallen/slapen is 1 van de problemen waarbij ze een SMC reset juist aanraden. Het kan dus ook een probleem zijn die in het SMC zit en die je door het resetten oplost. Het artikel met de lijst wanneer wel/niet resetten en de instructies hoe te resetten vindt je hier: Intel-based Macs: Resetting the System Management Controller (SMC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Laatst online: 07-09 16:56
Hey allemaal,
Dit is mijn eerste post op tweakers, dus mijn excuses indien ik in het verkeerde topic post.
Ik zit met het volgende:
Ik heb m'n unibody macbook een paar maanden geleden uit m'n hand laten vallen, en sindsdien is het scherm een kleine millimeter verschoven ten opzichte vanaf de onderkant :(
Ook merk ik dat de hinge (scharnier), minder stroef is, en de magneet van het scherm minder goed werkt.
De macbook valt soms een klein stukje open, als ik 'm niet goed vasthoudt.
Het is aan de macbook niet te zien dat deze gevallen is.
Wat denken jullie, zou Apple dit onder de garantievoorwaarden repareren?
Ik heb m'n macbook gekocht bij Dynabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

laten vallen? eigen schuld toch? ik denk dat ze dat wel kunnen zien bij het service center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
@ page404
Ja dat is waar, maar ik heb niet het idee, dat de lossere scharnier en het probleem met de magneet komt, doordat ik de computer vanaf een kleine 30 cm hoog uit m'n handen heb laten vallen...

En d'r zitten verder geen krassen of deuken aan de buitenkant, wat is jullie ervaring met de service centers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pineapple schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:22:
Hey allemaal,
Dit is mijn eerste post op tweakers, dus mijn excuses indien ik in het verkeerde topic post.
Ik zit met het volgende:
Ik heb m'n unibody macbook een paar maanden geleden uit m'n hand laten vallen, en sindsdien is het scherm een kleine millimeter verschoven ten opzichte vanaf de onderkant :(
Ook merk ik dat de hinge (scharnier), minder stroef is, en de magneet van het scherm minder goed werkt.
De macbook valt soms een klein stukje open, als ik 'm niet goed vasthoudt.
Het is aan de macbook niet te zien dat deze gevallen is.
Wat denken jullie, zou Apple dit onder de garantievoorwaarden repareren?
Ik heb m'n macbook gekocht bij Dynabyte
Geen garantie, is sindsdien dus met de val gebeurt....

Zo jammer dat mensen al dit soort dingen proberen als garantie te claimen...Gek he dat de prijzen hoger worden en bedrijven niet zo scheutig zijn meer met garantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
Ik snap 't, maar bedoel je dan dat er niet gekeken wordt naar het feit, welke problemen eventueel wel door die kleine val komen, en welke niet. En dat dan de niet aan die val gerelateerde problemen wel onder de garantie gerepareerd worden

Aangezien ik me niet kan voorstellen dat die minder slappe magneet, en de scharnier de oorzaak zijn, van het feit dat de computer een kleine klap gekregen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodra ze merken dat het door een val komt, wat in een aantal gevallen niet zo heel erg moeilijk te achterhalen/bewijzen is, dan schuiven ze het gewoon onder user abuse. Dat valt dan buiten de garantie. Vaak krijg je dan nog dingen als onderzoekskosten die je moet betalen en kun je het tegen betaling laten repareren. Wat er echter dan vaak gebeurd en wat echt niet nieuw is, is dat men dan ook niet meer verder kijkt. Verzekeringsmaatschappijen doen dat ook, zodra je auto al schade heeft en iemand knalt er achter op dan is het jammer maar helaas en wordt er niets vergoed (ze kunnen volgens hun zeggen dan niet zien of het eerdere schade is of dat het door het ongeval komt). In hoeverre je dan nog juridisch sterk staat zou ik niet weten maar zo'n verhaal kan heel aannemelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Eindelijk heb ik mijn Macbook terug, maar wat een gedoe was het!

26 november: Macbook van de tafel laten vallen met als gevolg dat de harde schijf defect was, twee scheurtjes in de bottomcase en het scherm sloot niet mooi. De harde schijf werd binnen garantie vervangen (had ik er zelf ingeplaatst).

27 november: Macbook naar AM Bridge (Apple Service Centre) gebracht

Di 1: gebeld, maar werd niet teruggebeld.

3 dec: nog geen reactie offerte gehad. Na een belletje bleek dat ze mijn reparatiebevestiging niet hadden ontvangen. Bevestiging nogmaals gestuurd en ik krijg een reactie op mijn eerste bevestiging (die ze niet hadden ontvangen!)

12 dec: vervangende scharnieren waren binnen. De bottomcase was volgens hen niet beschadigd. Ze bleven dit volhouden ondanks dat ik zeker wist dat er duidelijke scheuren inzaten.

13 dec: Volgens afspraak zou de Macbook gerepareerd zijn. Zelf maar weer eens gebeld of dit daadwerkelijk was. Bleek nog niet klaar te zijn. Zou pas de volgende week klaar zijn.

16 dec: Weer gebeld, omdat ik wederom niet teruggebeld was. Macbook was nog niet klaar, maar zou de dag erna klaar zijn. Ivm mijn werk afgesproken dat ik de Macbook zou ophalen op de 19e om 19.00 bij hun winkel in het centrum van Sittard, omdat die vanwege een koopavond open zou zijn.

19 dec: Naar hun winkel in Sittard gereden (rond 19.00 daar). Macbook bleek niet daar te zijn, ondanks duidelijke afspraak. De directeur van AM Bridge is speciaal naar het reparatiecentrum gereden zodat ik daar de Macbook kon afhalen.

21 dec: Macbook blijkt vanzelf aan te gaan als je deze dichtklapt. Waarschijnlijk zaten de scharnieren er niet goed in, waardoor het de powerknop raakt als je hem dichtklapt. Dit hadden ze bij AM Bridge ontdekt bij het testen en was daarom niet afgeleverd bij hun winkel. Maar dat waren ze vergeten mij te vertellen :( Natuurlijk was behoorlijk kwaad. Afgesproken was dat ik een gratis nieuw bottomcase zou krijgen.

28 dec: Macbook ingeleverd

30 dec: Macbook gerepareerd met nieuwe scharnieren, top- en bottomcase.

Maar van dik een maand zonder Macbook word ik niet blij. Tel daarbij op dat ik er 4 keer voor naar Sittard heb moeten rijden, veel moeten bellen en vaak niet terug ben gebeld. De kosten van de reparatie waren €110, maar tel daar nog maar €30 bij voor de benzinekosten en telefoonkosten (gedeeltelijk vanuit Belgie waar ik werk) . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes, 140 euro voor nieuwe topcase, bottomcase en scharnieren na het laten vallen. Valt me alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:53:
Netjes, 140 euro voor nieuwe topcase, bottomcase en scharnieren na het laten vallen. Valt me alles mee.
Ehm, de topcase was niet defect. Die is waarschijnlijk defect gegaan doordat ze de scharnieren er verkeerd ingezet hebben. Daarnaast heeft de reparatie meer dan een maand geduurd, wat mij ook geld heeft gekost (werk ook als freelancer en kon hem daar dus niet voor gebruiken). Ik had liever de bottomcase zelf betaald als het geheel dan binnen een week gefixt werd. Dit heeft me nu meer geld gekost dan dat die bottomcase waard is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

31 december een Macbook gekocht voor het dinnetje (MC207). Was nog een hele zoektocht! Alleen Mediamarkt Alphen had ze nog op voorraad, en toen ik aankwam bleek dat bijna niet te kloppen ook, want ze konden ze nergens vinden in het magazijn. Uiteindelijk nog één gevonden...

Ik moest wel ff wennen aan de snelheid bij het opzetten, hij was aanzienlijk langzamer dan mijn MBP late 2008, en de batterijduur is ook niet veel langer dan 4 uur in de praktijk. Ook heeft het beeldscherm geen autodimfunctie, daar was ik niet van op de hoogte.

Hopelijk was de snelheid (het lange wachten tot hij ergens op reageerde) even een break-in ofzo. De batterij? Nou ja, die 7 uur is natuurlijk ook meer een verkooppraatje. Voor de rest is het wel een mooie machine.

Nu kan ik voor het eerst iChat gebruiken, gelijk ff een jabberaccount gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Wilf schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:02:
31 december een Macbook gekocht voor het dinnetje (MC207). Was nog een hele zoektocht! Alleen Mediamarkt Alphen had ze nog op voorraad, en toen ik aankwam bleek dat bijna niet te kloppen ook, want ze konden ze nergens vinden in het magazijn. Uiteindelijk nog één gevonden...

Ik moest wel ff wennen aan de snelheid bij het opzetten, hij was aanzienlijk langzamer dan mijn MBP late 2008, en de batterijduur is ook niet veel langer dan 4 uur in de praktijk. Ook heeft het beeldscherm geen autodimfunctie, daar was ik niet van op de hoogte.

Hopelijk was de snelheid (het lange wachten tot hij ergens op reageerde) even een break-in ofzo. De batterij? Nou ja, die 7 uur is natuurlijk ook meer een verkooppraatje. Voor de rest is het wel een mooie machine.

Wat betreft die accu ben ik het niet helemaal met je eens. Als ik helderheid op 50% zet, met Wifi aan en gewoon aan het internetten ben, geeft hij ongeveer 7,5 uur aan. Ik heb dan een 15" MBP mid2009, maar dat moet niets uitmaken volgens mij :) Je kan natuurlijk niet verwachten dat wanneer je op 100% helderheid gaat zitten gamen hij dan nog 7 uur meegaat ;). De accu van de MB's/MBP's zijn over het algemeen erg goed, is er misschien iets verkeerds met jouw accu ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik had helderheid op 3 blokjes, Bluetooth uit, alleen Safari aan en dan stond de batterij op iets van 4:40 (na het uitpakken en voor het eerst volledig opladen en dan loskoppelen). Uiteraard verandert dat wel als je Safari afsluit ofzo (gaat 'ie wel naar 7 uur) maar daar heb je weinig aan :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wilf op 02-01-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Wilf schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:02:
Ik gebruik voor dit soort zaken al tijden adium en skype, waarom besluit je iChat te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Gewoon, benieuwd, en ik ken meerdere mensen met iChat. Die zijn alleen via MobileMe aangesloten, kan ik die dan wel toevoegen met mijn iChat jabber account? Het lijkt er op van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
En met iChat kan je itt bij adium natuurlijk je webcam (+ fancy effecten, kuch) gebruiken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb inmiddels iChat gebruikt samen met din (handig een MB kado geven :P) en het bevalt prima. Beiden via Jabber, lekker ouwehoeren middels videochat of gewone chat. Leuker en overzichtelijker dan Skype en MSN (laatstgenoemde is dan ook echt waardeloos op OS X, wat een troep!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een MobileMe of een .Mac adres hebt dan is dat een AIM ding, geen jabber adres. Als je jabber wil gebruiken kan ik je overigens de huidige beta versie van Adium 1.4 aanraden want daarin werkt iets als filetransfer via een proxy wel (in iChat gewoon niet). Kun je ook meteen je MSN erin kwijt wat een stuk beter werkt dan met de officiele MSN client (die overigens rond april 2010 vernieuwd wordt in de vorm van beta versie van MSN Messenger for Mac 8.0 met daarin audio/video chat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
Mensen,
Ik ben van plan om volgende week te gaan kijken voor een nieuwe macbook (of mbp), beide vind ik mooie machienes, alleen als je kijkt bij macrumors is het niet aan te raden om een mbp te kopen. qua prestaties vind ik ze allebei goed (niet zo gek want ze hebben de zelfde prestaties...) al heeft de alu unibody wel een kleine voorkeur. Nu weet ik dat er eind januari een nieuwe aankondiging komt.. indien er een update voor mbp zal komen zal deze dan snel in prijs zakken? word het dan de moeite waard tegenover de witte macbook? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 11:50
Ik zit met hetzelfde probleem. Ben er nu wel uit dat ik een Apple wil, heb ook een mini gekocht via tweakers en is toch wel erg mooi. Maar ik wacht nog maar even, hoef niet te nieuwste maar wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk... (hollander he ;-)) Hoop dat de oude MPB's in prijs zakken als de nieuwe komen eind van de maand (als ik de geruchten mag geloven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
maar zouden deze dan dusdanig in prijs zakken dat het de moeite word? ik kan ook gewoon gebruik maken van de studenten korting namelijk en vaak doen ze dan alleen de macbooks die er liggen (met 2 gig) tegen een leuk prijsje (dus kan je geen gebruik maken van onderwijs korting) zal het dan tegen elkaar opwegen? of blijft het uiteindelijk even duur?? wat zijn jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik een MacBook Unibody 13", echter wil ik er eigenlijk vanaf en een iMac aanschaffen. Nu zie ik niet erg veel advertenties van een vergelijkbaar model staan op marktplaats of dergelijke. Aan jullie dus de vraag; wat is onderstaand systeem ongeveer waard?

Systeem: MacBook Unibody 13" (Qwerty)
Aankoopdatum: 31/01/2009
Processor: 2.0Ghz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 2 GB 1067 Mhz DDR3
HD: 160GB 5400rpm
Videokaart: GeForce 9400M 256Mb
Batterij Conditie: 99% (iStat)
Batterij Cycli: 90
Software: OSX 10.6.2 / Microsoft Office 2008 for Mac (NL)
Garantie: AppleCare tot en met 31/01/2012
Conditie: Als Nieuw

Alvast bedankt voor de prijsindicaties!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:35:
Op dit moment heb ik een MacBook Unibody 13", echter wil ik er eigenlijk vanaf en een iMac aanschaffen. Nu zie ik niet erg veel advertenties van een vergelijkbaar model staan op marktplaats of dergelijke. Aan jullie dus de vraag; wat is onderstaand systeem ongeveer waard?

Systeem: MacBook Unibody 13" (Qwerty)
Aankoopdatum: 31/01/2009
Processor: 2.0Ghz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 2 GB 1067 Mhz DDR3
HD: 160GB 5400rpm
Videokaart: GeForce 9400M 256Mb
Batterij Conditie: 99% (iStat)
Batterij Cycli: 90
Software: OSX 10.6.2 / Microsoft Office 2008 for Mac (NL)
Garantie: AppleCare tot en met 31/01/2012
Conditie: Als Nieuw

Alvast bedankt voor de prijsindicaties!
Je zult moeten concurreren met de huidige macbook, ondanks dat die van jou van aluminium is. Mensen die een 2e hands overwegen zullen waarschijnlijk dat doen om geld te besparen. De enige meerwaarde van jou macbook over de huidige is aluminium behuizing (en audio in poort) uit m'n hoofd. De macbook heeft weer andere voordelen (processor, harde schijf, batterij).

Nieuwe macbook kost 899,- (zonder korting). Maar, de jouwe is wel in goede staat zo te zien. Ik zou dus uitgaan van een waarde van ongeveer 600-700 euro. Ik weet niet wat Apple-care gekost heeft, dus dit heb ik niet meegenomen in de berekening.

Overigens is dit hoe ik meestal redeneer, ben geen expert of ervaringsdeskundige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

zat ook in die richting te denken. er wordt veel geld gevraagd voor 2ehands Mac's, maar of mensen het er ook voor krijgen is bij mij de vraag. ik heb nu al 2x besloten om voor die 100 eur meer gewoon een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist contact gehad met MacBizz. Volgens hun is mijn MacBook € 700 waard. Niet slecht dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
Als je nu een abonnement neemt op de Veronica Magazine (1 jaar, 25 euro), maak je kans op
één van de vijf MacBooks à 899 euro.
Is dus de 13".
Wil graag een MB(P) kopen, dus even meedoen.
Niet geschoten is altijd mis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Pino112 op 13-01-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Wie heeft ervaring met de "switch to mac cable" van Belkin?
Ik wil overstappen van MS (windows XP) naar apple. De apple-store zegt dat dit perfect werkt........
Werkt dat goed, geen gedonder?

groet tokala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:35:
Hallo,
Ik wil overstappen van MS (windows XP) naar apple. De apple-store zegt dat dit perfect werkt........

groet tokala
Ik zie dat de betreffende verkoper dus eigenlijk stelt dat je maar even een slordige 50 euro moet ophoesten voor een USB kabeltje? Zou ik niet doen. Je Mac kan prima verbinding maken met een Windows share op je XP machine, en dan kan je via het netwerk al je data migreren.

Kosten? Als je nog geen netwerk hebt, een netwerkkabel. Dat mag je nooit meer dan een euro kosten. Kost het meer, word je afgezet, net zoals met deze zwaar overpriced USB kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:35:
Hallo,
De wat?!

Oh, dit ding. Noem het de Migration Assitent voor Windows->Mac ipv Mac->Mac.

Ik zou 't geld er niet voor over hebben.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen maandag ook een nieuwe witte MacBook, op zich werkt het allemaal erg aangenaam en goed. Alleen gebeurde er gisteren wel iets vreemds: ik rebootte hem en daarna waren de datum en tijd plotseling gereset naar 01-01-01 en een of ander onjuist tijdstip, hierdoor logde hij ineens ook niet meer automatisch in op het draadloos netwerk. Na het goedzetten van datum en tijd en een reboot was alles weer als vanouds en sindsdien is iets dergelijks ook niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:13:
Ik heb sinds afgelopen maandag ook een nieuwe witte MacBook, op zich werkt het allemaal erg aangenaam en goed. Alleen gebeurde er gisteren wel iets vreemds: ik rebootte hem en daarna waren de datum en tijd plotseling gereset naar 01-01-01 en een of ander onjuist tijdstip, hierdoor logde hij ineens ook niet meer automatisch in op het draadloos netwerk. Na het goedzetten van datum en tijd en een reboot was alles weer als vanouds en sindsdien is iets dergelijks ook niet meer gebeurd.
Ik heb vaak een niet kloppende tijd als ik reboot nadat ik in Windows gewerkt heb in bootcamp. Als ik dan de preference pane open van datum & tijd corrigeert hij zichzelf meteen.

Weet je nog wat je aan het doen was voordat het gebeurde? Voor de reboot dus. Dat deed je vast niet willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:02:
[...]

Ik heb vaak een niet kloppende tijd als ik reboot nadat ik in Windows gewerkt heb in bootcamp. Als ik dan de preference pane open van datum & tijd corrigeert hij zichzelf meteen.

Weet je nog wat je aan het doen was voordat het gebeurde? Voor de reboot dus. Dat deed je vast niet willekeurig.
Ik heb daarvoor niet echt wat bijzonders gedaan, gewoon wat op internet rondgeneusd. De reboot had dus ook niet echt een speciale reden.

Eerder op de dag had ik wel wat zitten prutsen met o.a. de datum en tijd notatie, maar het kan goed dat ik hem tussentijds al eens opnieuw had opgestart en toen was er dus niks aan de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door Commendatore op 20-01-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 07:09
Gister haalde ik mijn macbook uit de tas. Natuurlijk was die leeg dus aan de oplader gehangen. Alleen na 3 dagen is die nog leeg. Osx zegt dat de accu aan vervanging toe is. Ledje op de adapter blijft groen of gaat gewoon uit.

Twee weken geleden was de accu nog 94% goed. Alleen.... Ik ben over de kabel van de adapter heen gereden met de bureaustoel. Vaak als ik hem aansloot of ik iets aan de kabel zat ging het ledje uit. Als ik de aansluiting(met de magneet) omdraaide was het euvel weg.

Dus nu weet ik niet of het echt de accu is of mijn adapter. Coconut crasht meteen, het systeem geeft wel aan dat de accu aangesloten is.

Beetje dure grap om even de accu te vervangen als achteraf blijkt dat de adapter stuk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
Even naar een APR om te testen? Die hebben vast wel een extra adapter die je heel even eraan mag hangen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige APR's kunnen ze ook een battery en adapter diagnose doen met een efi boot. Ben het programma nog niet op internet tegen gekomen, zou je zo moeten kunnen downloaden ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn unibody macbook ook binnen! erg over te spreken!

Ik meende me te herinneren ergens codes voor de fabrikant van het scherm te hebben gezien maar kan ze niet meer vinden. Ben erg nieuwsgierig dus weet iemand die toevallig (of linkje oid?) :)

Valt me trouwens op dat bij gebruik van iChat of andere videochat programma's de CPU erg snel heet(!) wordt. makkelijk 75 en soms ook wel 85-90 graden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 07:09
Accu is dus helemaal stuk. Het systeem werkt wel gewoon op vol vermogen inplaats zichzelf terug te klokken. Wel jammer, want zit er eigelijk nooit achter dus een nieuwe kopen is beetje geldverspilling. Het was wel handig als ik server moest fixen in a'dam of in de kelder :)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Nog iets opvallends met mijn nieuwe 13" witte macbook unibody: als ik een koptelefoon heb aangesloten, hoor ik vaak (meestal) een plop/kraak als ik bijvoorbeeld mijn bureaulamp aan- of uitzet. Ook hoor ik tussendoor weleens een plop/kraak. Als het geluid via de interne speakers loopt, hoor ik volgens mij niks. Het maakt ook niet uit of de computer aan de netspanning hangt of niet. Als er een tijdje geen geluid is afgespeeld treed het echter niet op, vermoedelijk omdat de 'geluidskaart' dan is uitgeschakeld?

Nog meer mensen die dit hebben opgemerkt?

[ Voor 20% gewijzigd door Commendatore op 26-01-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Ik ben van plan een macbook aan te gaan schaffen, maar ik ben een beetje bang dat Office Centre nog een oud model heeft liggen en aangezien OC Zwolle hem niet op voorraad heeft, moet hij worden doorgeleverd vanaf een andere vestiging.
Hoe weet ik zeker dat ik het meest recente model heb?
dit typenummer komt wel overeen met diegene van de Apple Store.
code:
1
Apple Macbook 2.26 GHz MC207N/A White

Maar hebben ze dit nummer niet ook voor eerdere modellen gebruikt?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:34
Nee. Elke MacBook heeft een ander typenummer. Het Typenummer kan je ook in de pricewatch gooien. Die geeft ook aan welke editie het betreft. Meestal geeft een Apple Retailer het aan, als het om eerdere versies gaat.
Macbooks zijn niet lastig leverbaar ofzo hoor. Dus waarschijnlijk is het gewoon de nieuwste? ;)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoite schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:06:
Ik ben van plan een macbook aan te gaan schaffen, maar ik ben een beetje bang dat Office Centre nog een oud model heeft liggen en aangezien OC Zwolle hem niet op voorraad heeft, moet hij worden doorgeleverd vanaf een andere vestiging.
code:
1

Daarbij heeft de nieuwste versie nogal wat andere uiterlijke kenmerken dan de vorige versie. Hij heeft een witte, wat rondere unibody behuizing, heeft geen firewire, heeft een trackpad die lijkt op 1 grote knop, etc.

Als hij dat allemaal heeft is het de nieuwste, want daar is pas 1 versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Hoite schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:06:
code:
1

dit is de nieuwe versie

de vorige was de mc206NA die ik heb

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb de MC207N/A en een MBP maar op de MB werkt Microsoft Messenger niet. Ik heb inmiddels maar aMSN geïnstalleerd maar ik blijf het wel een beetje raar vinden: WLM 6.0.x en 7.0.x (de versies die op de originele website staan) doen het allebei niet op de MB maar wel prima op de MBP. Dit zijn de verschijnselen:

- Ik klik op WLM-icoon en het programma start
- Het programma lijkt normaal te openen en ik kan gewoon mijn logingegevens invoeren
- Hierna gebeurt er niks; het programma blijft hangen en is niet af te sluiten. In de dock staat echter NIET 'programma reageert niet' dus ik kan geen stop forceren. Cmd+Q reageert niet, afsluiten reageert niet. de MB kan niet uitgezet worden, ik kan niet meer uitloggen, ik kan wel andere programma's blijven gebruiken.

Het enige wat dan nog rest is 10 seconden de powerknop indrukken, dan sluit de MB wel af.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste