Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Wilf schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:21:
Ik heb de MC207N/A en een MBP maar op de MB werkt Microsoft Messenger niet. Ik heb inmiddels maar aMSN geïnstalleerd maar ik blijf het wel een beetje raar vinden: WLM 6.0.x en 7.0.x (de versies die op de originele website staan) doen het allebei niet op de MB maar wel prima op de MBP. Dit zijn de verschijnselen:

- Ik klik op WLM-icoon en het programma start
- Het programma lijkt normaal te openen en ik kan gewoon mijn logingegevens invoeren
- Hierna gebeurt er niks; het programma blijft hangen en is niet af te sluiten. In de dock staat echter NIET 'programma reageert niet' dus ik kan geen stop forceren. Cmd+Q reageert niet, afsluiten reageert niet. de MB kan niet uitgezet worden, ik kan niet meer uitloggen, ik kan wel andere programma's blijven gebruiken.

Het enige wat dan nog rest is 10 seconden de powerknop indrukken, dan sluit de MB wel af.
Ik kan je Adium aanraden, werkt erg goed en kun je helemaal naar je eigen stijl customizen.
http://www.adium.im

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

aMSN werkt ook prima. Ik heb ook iChat op beide laptops maar die doet het al 3 weken niet meer (Jabber.org is over de zeik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Hoite schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:06:
Ik ben van plan een macbook aan te gaan schaffen,
<knip>
Hij is inmiddels aangeschaft (zie sig). Bevalt uitstekend, zoals verwacht, ik ga binnenkort mn review posten, ik zag dat die er nog niet waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoite op 01-02-2010 01:12 . Reden: aan de verkeerde kant van de /quote getypt :P ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:53

page404

Website says no

Ik heb de MC207N/A en een MBP maar op de MB werkt Microsoft Messenger niet. Ik heb inmiddels maar aMSN geïnstalleerd maar ik blijf het wel een beetje raar vinden: WLM 6.0.x en 7.0.x (de versies die op de originele website staan) doen het allebei niet op de MB maar wel prima op de MBP. Dit zijn de verschijnselen:

- Het programma lijkt normaal te openen en ik kan gewoon mijn logingegevens invoeren
- Hierna gebeurt er niks; het programma blijft hangen en is niet af te sluiten. In de dock staat echter NIET 'programma reageert niet' dus ik kan geen stop forceren. Cmd+Q reageert niet, afsluiten reageert niet. de MB kan niet uitgezet worden, ik kan niet meer uitloggen, ik kan wel andere programma's blijven gebruiken.

Het enige wat dan nog rest is 10 seconden de powerknop indrukken, dan sluit de MB wel af.
klinkt als een typisch windows programma ja :/ O-)
Zoals hierboven aangeraden, Adium of aMSN. Die laatste vind ik helemaal niks, Adium is daarentegen een fijn programmaatje.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Ja ook hier draait Adium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nou dat is wel heel rigoureus, er zijn meer manieren om een programma te stoppen als het zelf niet meer wil. Je kunt bijvoorbeeld command - alt - escape indrukken, dan kun je alle programma's die openstaan geforceerd stoppen. Je kunt ook alt ingedrukt houden en dan rechtsklikken op het dock icon, dan staat er forceer stop in plaats van stop. Ook kun je in Hulpprogramma's -> Activiteitenweergave het programma opzoeken en van daaruit geforceerd stoppen. Een ruwe power off zou ik niet doen als het niet nodig is...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik heb de eerste review geschreven voor mn macbook, was tevens ook mijn eerste review.
http://tweakers.net/produ...hz-%28najaar-2009%29.html
zou graag willen weten wat jullie er van vinden.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Aangezien ik het zat ben om iedere dag mijn Magsafe van huis mee naar mijn werk te nemen wil ik graag een extra adapter kopen. Nu zie ik op Ebay vele soorten langs komen. Ze zien er allemaal uit als de echte en de meeste geven aan "genuine". Helaas is dat niet iets wat ik vanaf hier kan bepalen. Punt is, heeft iemand ervaring met een magsafe zoals:
http://cgi.ebay.co.uk/60W...m439b13a24e#ht_3516wt_968

Dichterbij huis zie ik ze voor 25 pond vanuit de UK doen. Al heb ik soms het idee dat het waarschijnlijk hetzelfde product is, alleen dan met een extra tussenlaag!

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Laatst online: 05-03 14:53
Heej allemaal,

Ik en 2 andere klasgenoten van mij hebben de laatste tijd eens wat rondgesnuffeld in de apple wereld en we zijn een beetje apple-geil geworden :9 We zijn nu allemaal van plan om de witte Macbook te kopen :9~

Dacht dat ik het maar hier ff zou vermelden dat jullie binnekort er weer een apple gek bij hebben :p
Owja en ik kan bij aankoop voor 90 euro 2 gig ram erbij laten plaatsen, zodat ik in totaal dan 4 gig heb.
Is dit het volgens jullie waard ? Ik zat zelf te denken dat de extra snelheid wel fijn zou zijn :)

En iedereen zit maar te zeuren nu tegen me dat die specificaties slechter zijn dan goedkopere normale laptops waar windows op draait. Maar is het niet zo dat OS X gewoon ook beter draait zonder zeik. Die systemen zijn toch beter afgestemd op elkaar of had ik dat nu verkeerd begrepen ?

En laat ze zowieso maar lulle.. Ik koop me wel een Apple, want zij kunnen ook videokaarten van 270 euro kopen, de gekken :P

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Azertyftw schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:54:

Owja en ik kan bij aankoop voor 90 euro 2 gig ram erbij laten plaatsen, zodat ik in totaal dan 4 gig heb.
Is dit het volgens jullie waard ? Ik zat zelf te denken dat de extra snelheid wel fijn zou zijn :)
Ik zou er even mee wachten. mijn vriendin heeft de witte macbook met 2 gig, en die draait prima. Mocht je later tekort komen kan je eenvoudig (en tegen die tijd wellicht goedkoper) naar 4 gig.
En iedereen zit maar te zeuren nu tegen me dat die specificaties slechter zijn dan goedkopere normale laptops waar windows op draait. Maar is het niet zo dat OS X gewoon ook beter draait zonder zeik. Die systemen zijn toch beter afgestemd op elkaar of had ik dat nu verkeerd begrepen ?
mijn ervaringen tot nu toe zijn dat unix-achtige operating systems wat 'lichter' zijn dan Windows OS-en. ik vind ze stabieler en responsiever bij gelijke hardware. Het zingt nu een beetje rond op de blogs en forums dat er eigenlijk een hardware upgrade zou moeten komen (en daarom worden de huidige modellen nu als overpriced benoemd), maar die verwacht ik niet in de macbook whites aangezien die net opgefrist zijn.
En laat ze zowieso maar lulle.. Ik koop me wel een Apple, want zij kunnen ook videokaarten van 270 euro kopen, de gekken :P
eeehhh 8)7 even spellingchecken joh :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
page404 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:33:

[...]

eeehhh 8)7 even spellingchecken joh :>
Is volgens mij Belgisch ;)

@ Azertyftw: Als je hem echt nu nodig hebt, zou ik hem kopen, heb je nog geduld dan zou ik nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Pino112 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:23:
[...]

Is volgens mij Belgisch ;)

@ Azertyftw: Als je hem echt nu nodig hebt, zou ik hem kopen, heb je nog geduld dan zou ik nog even wachten.
Waarom zou die wachten? De witte unibody MB is vrij nieuw. Scheelt dus ideaal moment om te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
swtimmer schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:51:
[...]

Waarom zou die wachten? De witte unibody MB is vrij nieuw. Scheelt dus ideaal moment om te kopen!
Euw, fuck. Ik haalde de MB en de MBP-topics door elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
Oh okee :) Per se nodig hebben is het niet.. wil gewoon fatsoenlijk mobiel kunnen werken. Nu heb ik lang gekeken naar Apple en ik wilde me dan ook een systeem van Apple aanschaffen. Mijn Windows pc hou ik ernaast btw. Met de carnaval veel werken en denk dat ik hem vlak daarna ga kopen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Kan iemand mij vertellen wat precies de verschillen zijn tussen de mei versie van 2009 en de najaars versie van 2009?
Ik weet dat het van 2.13 Ghz naar 2.26 Ghz is gegaan.
Maar heeft de mei versie 160 GB of 250 GB?
Heeft de mei versie ook al ingebouwde accu of niet?
Heeft de mei versie Snow Leopard of de gewone Leopard?
Heeft de mei versie de glazen behuizing of de gewone?

Ik ben namelijk aan het twijfelen of de nieuwe versie te kopen of de mei versie ( nieuw )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen ingebouwde accu, geen idee met HDD, en de behuizing is ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Great, eind november MacBook gekocht, en nu al kaputt :X :D
Geen idee wat er mis is, maar zodra ik m op wil starten hoor ik alleen maar een repeterende (met 6 seconden interval oid) lage "alarm" toon.
Verder hoor ik vaag dat iets probeert aan te gaan / opspinnen, maar er gebeurt verder niks.

Ik had sowieso al vanaf dag 1 dat er iets rammelde van binnen, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft...
Ah well, dat wordt zaterdag maar ff naar de apple store in Maastricht, binnen 3 maanden naar de tering lijkt me ietwat snel :X
Zit nu thuis op een brakke oude acer te surfen waarvan de ramplank niet eens meer werkt...teh horror!!! ;(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

kamstra schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:57:
Great, eind november MacBook gekocht, en nu al kaputt :X :D
Geen idee wat er mis is, maar zodra ik m op wil starten hoor ik alleen maar een repeterende (met 6 seconden interval oid) lage "alarm" toon.
Verder hoor ik vaag dat iets probeert aan te gaan / opspinnen, maar er gebeurt verder niks.

Ik had sowieso al vanaf dag 1 dat er iets rammelde van binnen, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft...
Ah well, dat wordt zaterdag maar ff naar de apple store in Maastricht, binnen 3 maanden naar de tering lijkt me ietwat snel :X
Zit nu thuis op een brakke oude acer te surfen waarvan de ramplank niet eens meer werkt...teh horror!!! ;(
Klinkt als een dode HDD, maar probeer eens een PRAM reset.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
Ik was toch nog aan het twijfelen of nu een macbook of toch de pro.
Ben daarom naar de mediamarkt gegaan om toch nog eens de verschillen rustig te bekijken.
Mij komt de macbook toch een beetje goedkoop aan met al dat plastic en zoals je ook aan het show model zag, wordt het erg snel vies en bekrast.
Aangezien ik student ben en veel met de laptop op en neer moet in de trein e.d. lijkt het me toch verstandiger om dan voor een pro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Kanarie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:00:
[...]

Klinkt als een dode HDD, maar probeer eens een PRAM reset.
Helaas...heb nog ff gegoogled, maar kom alleen maar error beeps tegen tot max 5 keer achter elkaar.
Die van mij blijft echter unlimited doorgaan met tussenpozen van een seconde of 4.
Klinkt iig niet alsof ik dit zelf ff kan fixen zonder m open te schroeven, wat ik dus niet ga doen aangezien ik dan :w kan zeggen tegen mijn garantie

meh, gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn MacBook (Fall 2009) het geheugen en de harddisk vervangen, en daarna de onderkant er weer opgedaan.

Nu valt het mij op dat er een kleine opening (lees: kier) zit tussen de behuizing en de onderklep. Nu heb ik de klep er al afgehaald, en opnieuw opgedaan, maar dit schijnt niets uit te maken. In eerste instantie dacht ik dat het materiaal verbogen was, maar dit lijkt mij niet het geval.

Is het normaal dat er een kier ontstaat, en is er eventueel een oplossing voor?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Mmmz vandaag is het dan toch gebeurd bij het scharnier zitten 2 scheurtjres in mijn MacBook (late 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vreemd: Nadat ik de harddisk van mijn MacBook (fall 2009) heb vervangen, en Mac OS X 10.6.2 opnieuw heb geinstalleerd, zegt het OS ineens dat mijn batterij van 5450 naar 5111 mAh is gedropt.

Heb vannacht al een calibratie uitgevoerd, maar dat haalde weinig uit.

Ga er toch maar vanuit dat dit een software foutje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook sinds kort in het bezit van een macbook 13inch

Is het mogelijk om de 3 buttons linksboven in een venster, te verplaatsen naar de rechterhoek zoals windows?
Ik kan er maar niet aan wennen namelijk die linkerkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daar zijn misschien wel hacks voor te vinden (al vraag ik het me af), ik zou er maar gewoon aan wennen :) Na een week weet je niet beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:36:
ook sinds kort in het bezit van een macbook 13inch

Is het mogelijk om de 3 buttons linksboven in een venster, te verplaatsen naar de rechterhoek zoals windows?
Ik kan er maar niet aan wennen namelijk die linkerkant..
Sinds kort, inderdaad, in het begin kon ik er ook niet aan wennen, maar na een tijdje wen je er aan. Binnen een week ofzo wel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister dat mijn hoofdaccount op OSX vastloopt. Als ik bijvoorbeeld van applicatie wissel krijg ik direct de beachball waarna ik 2/3 minuten moet wachten op de actie. Dat gaat dan weer een minuut goed totdat de computer weer vastloopt. Nu heb ik gelukkig nog een account en die werkt wel naar behoren, ik vraag me echter af hoe ik dit account toegang geef tot alle bestanden en mappen op het andere account? Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:15:
Ik heb bij mijn MacBook (Fall 2009) het geheugen en de harddisk vervangen, en daarna de onderkant er weer opgedaan.

Nu valt het mij op dat er een kleine opening (lees: kier) zit tussen de behuizing en de onderklep. Nu heb ik de klep er al afgehaald, en opnieuw opgedaan, maar dit schijnt niets uit te maken. In eerste instantie dacht ik dat het materiaal verbogen was, maar dit lijkt mij niet het geval.

Is het normaal dat er een kier ontstaat, en is er eventueel een oplossing voor?
ik heb een soortgelijke probleem alleen heb ik (nog) niks vervangen in mijn macbook. Van de ene op de andere dag zat de kier er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:53:
Ik heb sinds gister dat mijn hoofdaccount op OSX vastloopt. Als ik bijvoorbeeld van applicatie wissel krijg ik direct de beachball waarna ik 2/3 minuten moet wachten op de actie. Dat gaat dan weer een minuut goed totdat de computer weer vastloopt. Nu heb ik gelukkig nog een account en die werkt wel naar behoren, ik vraag me echter af hoe ik dit account toegang geef tot alle bestanden en mappen op het andere account? Kan iemand me hiermee helpen?
Heb je al gekeken naar je permissies? Schijfhulpprogramma -> controleer schijfbevoegdheden / controleer schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JottemJ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:51:
[...]

Heb je al gekeken naar je permissies? Schijfhulpprogramma -> controleer schijfbevoegdheden / controleer schijf
Ja, die heb ik uitgevoerd. Hier vond hij inderdaad een conflict en die is meteen hersteld. Ook heb ik vanaf de schijf Mac OSX opnieuw geinstallerd en het in veilige modus geprobeerd. Helaas met weinig resultaat, nog steeds vastklappers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:04
Zijn er nog tips qua aanschaffen voor studenten atm? Plaats waar hij het goedkoopst is (met studentenkorting), goede aanbiedingen etcetera? Wil deze maand ook overstappen naar een nieuwe Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Surfspot.nl -> eigen school checken. Soms is dit goedkoper dan via je local APR... Je school regelt soms ook nog wat extra % korting.

Haagse Hogeschool is dacht ik zelfs 12% korting terwijl de Hogeschool Zeeland "slechts" 8% is. De minimum is 6% dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Is het bij de nieuwe Macbook unibody gewoon nog mogelijk om zelf geheugen en harde schijf te vervangen / uit te breiden zonder verlies van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ormagon schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:17:
Is het bij de nieuwe Macbook unibody gewoon nog mogelijk om zelf geheugen en harde schijf te vervangen / uit te breiden zonder verlies van garantie?
Volgens Ivizi (mac reseller in Maastricht) niet.
Body openen was einde garantie volgens hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kamstra schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:48:
[...]

Volgens Ivizi (mac reseller in Maastricht) niet.
Body openen was einde garantie volgens hen.
Onzin.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GielFox schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:08:
Zijn er nog tips qua aanschaffen voor studenten atm? Plaats waar hij het goedkoopst is (met studentenkorting), goede aanbiedingen etcetera? Wil deze maand ook overstappen naar een nieuwe Macbook.
Even mezelf quoten (eerdere post ooit):
Studenten krijgen standaard 6% korting, dit is wat je krijgt via de education store. Sommige onderwijsinstellingen hebben echter deals met Apple waardoor de korting kan oplopen tot 12%.

Mijn ervaring is:
EDU-store: 6% korting
Surfspot: 8% korting
Bellen: 12% korting

Wat ik echter niet helemaal snap is waarom surfspot niet dezelfde korting levert aangezien je daar moet inloggen met je account van je onderwijsinstelling...

Maargoed! Op de bedragen waar het om gaat bij Apple computers... Kan het verschil tussen bellen of klikken makkelijk 100 euro zijn (dat was het bij mij). Daar heb ik wel een belletje met een aardige mevrouw voor over hoor!

Mijn advies is dus bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
Pat-Skim schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:24:
Surfspot.nl -> eigen school checken. Soms is dit goedkoper dan via je local APR... Je school regelt soms ook nog wat extra % korting.

Haagse Hogeschool is dacht ik zelfs 12% korting terwijl de Hogeschool Zeeland "slechts" 8% is. De minimum is 6% dacht ik.
Ik kan op die site niks vinden van apple laptops ( en ja ik ben ingelogd ). Of verschilt het aanbod per Hoge School?

Verwijderd

raoul1989 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:55:
[...]

Ik kan op die site niks vinden van apple laptops ( en ja ik ben ingelogd ). Of verschilt het aanbod per Hoge School?
Staat (bij mij) onder partnershops (bovenaan in de menubalk vind je partnershops)

EDIT: Overigens wil ik even benadrukken, zoals in mijn bovenstaande post, dat bellen soms meer korting op kan leveren dan via surfspot. Ik zou ze morgen even bellen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 00:04 ]

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Surfspot is bij mij (TuDelft) op de Macbook ook 12%, dus volgens mij verschilt het nogal per instelling.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• raoul1989
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:02:
[...]

Staat (bij mij) onder partnershops (bovenaan in de menubalk vind je partnershops)

EDIT: Overigens wil ik even benadrukken, zoals in mijn bovenstaande post, dat bellen soms meer korting op kan leveren dan via surfspot. Ik zou ze morgen even bellen :)
Ik heb het gevonden! Is (maar) 8% voor mij.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Dit zei de mac reseller in Hoorn dus ook.
Ik vroeg of hij ook een SSD in z'n macbook had zitten, maar volgens hem verviel dan de garantie van de laptop. Ehh? *mompelde iets met user-replaceable* maar verkoper zei dat dát onzin was.
Ik ben het nog steeds niet met 'm eens :P

• page404

page404

Website says no

zucht....
http://manuals.info.apple..._13inch_HardDrive_DIY.pdf
Follow the instructions in this document carefully. Failure to follow these instructions could damage your equipment and void its warranty.
Ofwel: volg de gebruiksaanwijzing goed en je garantie blijft intact.

Volgens mij is dit artikel nog duidelijker: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=13946

kunnen we tegenwoordig niet meer zelf googlen? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door page404 op 11-02-2010 09:19 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

stijnos1991 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:56:
[...]

Dit zei de mac reseller in Hoorn dus ook.
Ik vroeg of hij ook een SSD in z'n macbook had zitten, maar volgens hem verviel dan de garantie van de laptop. Ehh? *mompelde iets met user-replaceable* maar verkoper zei dat dát onzin was.
Ik ben het nog steeds niet met 'm eens :P
Laat 'm de garantievoorwaarden maar 's doorlezen dan. Het is natuurlijk wel zo dat als je gaat zitten kutten en je maakt iets kapot, dat je dan kunt fluiten naar garantie daarop. Maar als je zelf je hdd vervangt of geheugen bijzet en je dvd-drive gaat kapot is er niets aan de hand. Overigens, knappe reseller die doorheeft dat jij dat geheugen er zelf in hebt gezet en 't niet hebt laten doen.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hoe nou onzin, dat zeiden ze toch echt :P

Anyway, heb m nu naar apple reseller in .lu gebracht om te kijken wat er aan t handje is.
Hoop dat ze me vandaag bellen, maar zal wel wat langer duren ben ik bang

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kamstra schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:23:
[...]

Ja, ik kan ook wle zeggen dat koeien paars zijn omdat ik dat nou eenmaal van Milka gehoord heb, maar dat maakt 't niet waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen Macbook en een Macbook Pro (ze zien er allebij toppie uit, dus dat is niet het probleem).
Wel twijfel ik tussen de Kracht. Echt veel verschillen zie ik niet tussen de Macbook en de MB Pro (13").
Ik ga ongetwijfeld via bootcamp windows installeren(sommige applicaties werken nu eenmaal niet met OS X) en Licht gamen (Call Of Duty 4, GTA 4,...)

Maakt het hier veel uit welke ik koop ? De MB of de MB Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:51:
Ik twijfel nog tussen Macbook en een Macbook Pro (ze zien er allebij toppie uit, dus dat is niet het probleem).
Wel twijfel ik tussen de Kracht. Echt veel verschillen zie ik niet tussen de Macbook en de MB Pro (13").
Ik ga ongetwijfeld via bootcamp windows installeren(sommige applicaties werken nu eenmaal niet met OS X) en Licht gamen (Call Of Duty 4, GTA 4,...)

Maakt het hier veel uit welke ik koop ? De MB of de MB Pro
Nee dat maakt niet veel uit :) Alleen grotere HD en geen infrarood etc, kwa hardware voor de rest hetzelfde. De macbook Pro krijgt binnenkort als het goed is wel een update, misschien dat je daar nog even op moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb een probleem met de macbook van mijn moeder 2.13 ghz 2gig. Hij startte super traag op (5-10min) en soms helemaal niet. Daarnaast liep hij vaak vast en was hij gewoon heel erg traag. Ik heb het herstellen van de schijf geprobeerd, maar geen effect. Een upgrade naar snow leopard geprobeerd, maar kreeg een installatie mislukt melding (de harde schijf kon niet als opstart schijf ingesteld worden), daarna de schijf geformateerd naar journaled (uitgebreid) en opnieuw geinstalleerd, maar dezelfde melding. Als ik dan opnieuw opstart staat snow leopard er wel op, maar start hij net zo traag op en is hij eenmaal opgestart nog net zo traag.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen, of wat er kapot is/vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je de apple hardware test al eens gedaan? (Staat als het goed is op de dvd) Ik vermoed eigenlijk dat je ram of de hardeschijf de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aloys schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:24:
Heb je de apple hardware test al eens gedaan? (Staat als het goed is op de dvd) Ik vermoed eigenlijk dat je ram of de hardeschijf de boosdoener is.
Had ik nog niet gedaan, maar net uitgevoerd (de uitgebreide variant) en er zijn geen fouten gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er van bewust dat de ingebouwde speakers van de MacBook niet van de allerbeste kwaliteit zijn, maar kan het kloppen dat mijn linkerspeaker wat 'doffer' klinkt dan de rechterspeaker?

Gaat trouwens om de MacBook 13.3" Late 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Wat ik mij afvroeg heeft iemand 7200 rpm schijf in zijn macbook? Zijn de prestaties aanzienlijk beter?
Ik zit er namelijk over te denken om mijn Windows desktop de deur uit te doen en voor een laptop te gaan... en een Macbook ziet er wel interessant uit. Ik zit echter te twijfelen om de hardeschijf te vervangen en evt. extra geheugen (4GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

koendt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:17:
Wat ik mij afvroeg heeft iemand 7200 rpm schijf in zijn macbook? Zijn de prestaties aanzienlijk beter?
Ik zit er namelijk over te denken om mijn Windows desktop de deur uit te doen en voor een laptop te gaan... en een Macbook ziet er wel interessant uit. Ik zit echter te twijfelen om de hardeschijf te vervangen en evt. extra geheugen (4GB).
Sneller tov wat? Welke eisen heb je dat je nu al weet dat je die 7200rpm gaat merken? Die 4GB kan ik me nog een beetje voorstellen, maar om nu meteen de harddisk te gaan vervangen is misschien een beetje zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

page404 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:08:
[...]

Sneller tov wat? Welke eisen heb je dat je nu al weet dat je die 7200rpm gaat merken? Die 4GB kan ik me nog een beetje voorstellen, maar om nu meteen de harddisk te gaan vervangen is misschien een beetje zinloos.
Ooit het resultaat van een fatsoenlijke SSD mogen aanschouwen? :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb sinds gisteren een Macbook 13 inch white (unibody).

De Macbook begint nu toch best wel warm te worden van onderen, terwijl ik al zeker twee uur niks ermee doe, hij staat dan gewoon aan en op de lader maar verder word er niks mee gedaan. Gisteren terwijl ik em juist intensief gebruikte werd ie helemaal niet echt warm....apart. Is dit normaal? Niet superheet, maar wel gewoon warm. Bij mijn vorige laptop (zepto) werd het op een gegeven moment zo erg, de verflaag brandde ervanaf zeg maar..dus wellicht ben ik nu extra(extreem) voorzichtig ;)

Also....

Geen enkele manier om voiceclips via MSN of een progje te sturen? Ik stuur regelmatig voiceclips naar iemand op MSN en dit gaat nu niet meer...echt shit. En ik snap het niet, normaal gaat het altijd vliegensvlug, maar gisteren stuurde ik een 3MB file naar iemand op MSN en dat ging idiooooot sloom. How come?

[ Voor 42% gewijzigd door devilsnight op 17-02-2010 23:38 ]

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:57:
Ik ben er van bewust dat de ingebouwde speakers van de MacBook niet van de allerbeste kwaliteit zijn, maar kan het kloppen dat mijn linkerspeaker wat 'doffer' klinkt dan de rechterspeaker?

Gaat trouwens om de MacBook 13.3" Late 2009.
Volgens mij zit links ook de subwoofertje (jaja, er zit 2.1 geluid in je macbook), wat het doffe wellicht kan verklaren :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
devilsnight schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:27:
Geen enkele manier om voiceclips via MSN of een progje te sturen? Ik stuur regelmatig voiceclips naar iemand op MSN en dit gaat nu niet meer...echt shit. En ik snap het niet, normaal gaat het altijd vliegensvlug, maar gisteren stuurde ik een 3MB file naar iemand op MSN en dat ging idiooooot sloom. How come?
Welke chat tool gebruik je? De Microsoft MSN tools zijn in staat om een directe verbinding tussen de personen tot stand te brengen voor downloads, terwijl Adium het (als ik me niet vergis) via de servers van MS moet doen.

Liege, liege, liegebeest!

• page404

page404

Website says no

Kanarie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:32:
[...]

Ooit het resultaat van een fatsoenlijke SSD mogen aanschouwen? :)
nee, maar volgens mij ging het daar ook niet over :)

• devilsnight
cailin_coilleach schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:28:
[...]

Welke chat tool gebruik je? De Microsoft MSN tools zijn in staat om een directe verbinding tussen de personen tot stand te brengen voor downloads, terwijl Adium het (als ik me niet vergis) via de servers van MS moet doen.
Chat tool? Ik wist niet van het bestaan van deze, ik kan in MSN al files versturen (fotos ,videos,etc) maar niet previewen wat ook wel jammer is. Maar het gaat vooral om voiceclips.

EDIT

Ik ben heel erg blij nu, ik heb een site gevonden voor alternatieven voor MSN, en guess what. Er zit eentje bij die precies alles kan wat je in MSN op Windows ook kan, dus ik kan mijn voiceclips versturen...niiiiiiiiiiice!

http://www.makeuseof.com/...ions-for-msn-on-mac-os-x/

Die ik gebruik heet aMSN

[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 18-02-2010 14:21 ]

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb vandaag 8GB geheugen in mijn MacBook unibody white geïnstalleerd en tot nu toe werkt dit prima, memtest ook zonder problemen. Ik post het omdat ik zelf naar ervaringen zocht en die kon ik nergens vinden op NL fora. De Macbook white unibody ondersteunt volgens apple officieel max 4GB, maar 8GB werkt dus ook zoals ook hier terug te vinden is: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Hi, Ik heb een macbook 2009. Sinds een paar weken heb ik gemerkt dat er aan de bovenkant van mijn mac een donkere halo te zien is. Het is geen vlek of stof of zoiets... Hieronder een foto:

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8365/macchia1.th.jpg

Heeft iemand enige idee van wat het is? Het zit tussen de witte hoesje en het scherm... :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb geen idee,maar voor de zekerheid ga ik dan altijd terug naar de winkel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Artuzzo schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:58:
Hi, Ik heb een macbook 2009. Sinds een paar weken heb ik gemerkt dat er aan de bovenkant van mijn mac een donkere halo te zien is. Het is geen vlek of stof of zoiets... Hieronder een foto:

[afbeelding]

Heeft iemand enige idee van wat het is? Het zit tussen de witte hoesje en het scherm... :| :/
Ik moet zeggen dat het op het plaatje lastig te zien is welk gedeelte van de MacBook het precies. Als ik dat moet schatten zeg ik dat het een zijkant van het scherm is.

Dan zijn er volgens mij een tweetal mogelijkheden:
- Onbewust is het scherm in de buurt geweest van een brandende kaars en er is daardoor en verkleuring ontstaan (kan, maar vindt het er net niet helemaal zo uitzien).
- Misschien iets aan de binnenkant bij de led-verlichting ofzo.

Het gaat ook niet weg als je een goede cleaner gebruikt? (Monster iClean en consorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Rox_NL schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:22:
[...]

Ik moet zeggen dat het op het plaatje lastig te zien is welk gedeelte van de MacBook het precies. Als ik dat moet schatten zeg ik dat het een zijkant van het scherm is.

Dan zijn er volgens mij een tweetal mogelijkheden:
- Onbewust is het scherm in de buurt geweest van een brandende kaars en er is daardoor en verkleuring ontstaan (kan, maar vindt het er net niet helemaal zo uitzien).
- Misschien iets aan de binnenkant bij de led-verlichting ofzo.

Het gaat ook niet weg als je een goede cleaner gebruikt? (Monster iClean en consorten)
Hi, bedankt voor je meningen:

Ik gebruik geen cleaners, ik heb geen goede ervaring daarmee.
Ik heb nooit de laptop dichtbij een kaars neergelegd hij is ook weinig gebruikt en altijd in zijn sleevs geweest.
Het is idd niet heel zichbaar. Dat merk je vooral als het licht met een bepaalde hoek op de laptop schijnt of met neon lampen. Het is wel intern tussen het scherm en de behuizing. Heel apart. Over 1 uur loop ik langs de macstore...dat zullen we zien..

Update...

Hij is door de winkel genomen. Over 1 week zal ik iets van hun horen. :) Ik had het niet verwacht van apple...

[ Voor 5% gewijzigd door Artuzzo op 20-02-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nu een MacBook (late 2008).. Toen de unibody versie uitkwam, had ik hem gekocht een maandje daarna, en ben nog steeds erg blij mee :)

Ik hou het harde schijf schoon, en verwijder films en dergelijks gelijk als ik ermee klaar ben. Ook met programma's ben ik zuinig mee.. Zo'n 110 gb heb ik nu vrij staan, just in case!

Wat ik fijn vind is dat de MacBook zo'n 4 uur meegaat, wel balen dat de nieuwste nu 8 uur meegaat, maar dan is het niet user-replacable, wat de mijne wel weer is..

Binnenkort komt mijn iMac binnen, en ik ga dan naar alle waarschijnlijkheid mijn laptop veel minder gebruiken, alleen voor reisjes of dergelijks..

Zelf vind ik het fijn als de Macbook koud aanvoelt als ie lang niet aan is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:03
Ik sta op het punt (binnen een week) een laptop te kopen, nu heb ik twee laptops geselecteerd, namelijk:
Sony Y-Series laptop: http://www.sony.nl/product/vn-y-series/vpcy11s1e-s
Apple Macbook
Apple Macbook Pro, valt af vanwege prijs-huidige specs.

Als ik op uiterlijk moet kiezen, kies ik de Macbook. Mijn vraag is: Hoe lang gaat de Macbook nu mee, als ik gewoon ga internetten, en tekstverwerken. Dus wifi aan en beeldscherm op 50%??? Nog een punt waarover ik een vraag heb: Hoe snel worden de witte toetsen van de Macbook vies?, mijn moeder denkt er snel vlekken op komen en dat die er moeilijk af gaat. Zij raad te macbook op de foto's afgaande af, mijn vader denkt dat de macbook een achterhaalde aankoop is, aangezien het beeldscherm minder is en de resolutie ook, tevens zei hij dat de hardeschijf ook nog kleiner is (250gb vs 320gb). Ik weet ook niet of ik zoveel ruimte ruimte gebruik, van mijn 320gb schijf in mijn hackintosh heb ik nog 250gb over. Ik gebruik dus zo'n 50gb.

Voor mij gaat het dus vooral om Mac OS X of Windows 7, nu denk ik dat het geen probleem is aangezien ik Windows ook gewoon op de Macbook kan draaien. Mijn hackintosh vind ik wel goed werken, waar het "apple" gevoel waar veel mensen het over hebben, mis ik wel (het "het is zo geweldig, ik stap nooit meer over naar Windows"). Ik kan ook gewoon goed met Windows 7 werken. Wat adviseren jullie als jullie het zo horen?

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn-HK op 23-02-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Martijn-HK schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:14:
Apple Macbook Pro, valt af vanwege prijs-huidige specs.
Er wordt binnenkort een update verwacht hoor, de geruchten gaan dat dat vandaag is! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Pino112 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:16:
[...]

Er wordt binnenkort een update verwacht hoor, de geruchten gaan dat dat vandaag is! :*)
I know, macrumors volg ik al enkele weken. Of morgen (Steve Jobs is jarig, hoorde ik iemand zeggen), of volgende week.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn-HK op 23-02-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Pino112 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:16:
[...]

Ik heb een macbook. Het gaat lang mee. Met wifi aan en scherm op zijn max ongeveer 4,5 uur. Het hangt ook van wat je ermee doet af. Als je zonder wifi werkt dan rekend die circa 7,5 uur. Als dit de werkelijkheid is heb ik het zelf niet getest maar het duur echt heel lang.

Voor de macbook had ik een vaio FZ 21S serie. Het verschil is groot:

N1) accu gaat lang mee.
N2) geen last van lawaai i.v.m. ventilator videokaart of andere dingen.
N3) Nooit te warm zelfs als je die op schoot voor meer dan 2 uur gebruikt. (de vaio ging smelten)
N4) Snel opstarten en uitsluiten tijden.
N5) Kleine adapter.
N6) Stevig.
N7) Je kunt vanaf het begint de taal van je OS kiezen. Je hoeft geen duurdere versie van het os te kopen hiervoor.

Nadelen:
1)Beperkt aantal games (bootcamp->windows7->probleem opgelost)
2)Witte kleur glossy, je ziet de vingers afdrukken
3)Geen HDMI of DVI uitgang(moet je een adapter miniport -> dvi of hdmi kopen en dat kost 29 euro p.s.)
4) 13''?
5) Als je de mac in combinatie met een Win systeem gebruikt en wil je bestaande van de ene naar de andere pc wisselen dan moet je een Sofware aanschaffen die je op je mac moet installeren. Hiermee kan je een externe harde schijf als NTFS formatteren en dit kunnen lezen en schrijven in allebei systemen. (optie 2 gratis: de harde schijf als fat 32 formatteren maar dan heb je een beperking tot 4 gb die je in 1 keer kan schrijven)
6)ff wennen aan de sneltoetsen en de mac toetsenbord?

Misschien wilt iemand anders mijn last bijvullen of verbeteren?

Als je al een desktop hebt en je geen eisen hebt aan een 15'' dan zou ik de macbook wit kopen. Gewoon 899 euro of 809 als je student bent.

Als je een 15'' nodig hebt zou ik nog ff afwachten tot de nieuwe modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Artuzzo op 23-02-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
Artuzzo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:38:
2)Witte kleur glossy, je ziet de vingers afdrukken
Tenminste een reden om 'm netjes te houden en vaak te poetsen ;)
Artuzzo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:38:
5) Als je de mac in combinatie met een Win systeem gebruikt en wil je bestaande van de ene naar de andere pc wisselen dan moet je een Sofware aanschaffen die je op je mac moet installeren. Hiermee kan je een externe harde schijf als NTFS formatteren en dit kunnen lezen en schrijven in allebei systemen. (optie 2 gratis: de harde schijf als fat 32 formatteren maar dan heb je een beperking tot 4 gb die je in 1 keer kan schrijven)
Zoiets is alleen nodig als je een externe harde schijf aan beide machines wilt kunnen hangen. Maar om bestanden direct over te zetten tussen je Mac en PC hoef je niet via een externe HD te werken, dat kan ook direct. Gewoon bestandsdeling aanzetten op één of beide, of een FTP-servertje draaien waar je heen connect. Zo kun je bijvoorbeeld ook externe HD's gewoon aan één van de twee hangen, delen, en op die manier erbij komen met de ander.

[ Voor 4% gewijzigd door Serenity op 23-02-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Maar hoe zit het nu met de toetsen van de Macbook, worden die nu snel vies? Kun je ze makkelijk schoonmaken? Als ik laat ik zeggen, de Macbook volgende week bestel. Is het dan een goede keuze? Volgens de buyersguide van macrumors, zit de Macbook nu midden in een product cycle. Zal Apple deze met de huidige Macbook Pro's in een keer updaten, naar een versie met Arrendale (core i3 ofzo)?

Misschien is het verstandig even te kijken wat de nieuwe Macbook Pro's gaan worden? Ik heb geen niet met haast nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn toetsen zijn na ruim een maand nog net zo wit als in het begin, maar ik ben dan ook geen smeerpijp. Waar je wel op moet letten is dat ie enorm krasgevoelig is, even in en uit de sleeve schuiven geeft al hele dunne krasjes die alleen onder de juiste lichtomstandigheden zichtbaar zijn. Dit is inherent aan het gebruikte materiaal, maar als je daar niet tegen kunt, kun je beter voor de pro gaan. Ook als je van jezelf weet dat je een lompe aap bent, kun je waarschijnlijk beter voor een pro gaan, grotere beschadigingen zijn dan namelijk ook niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Tip om je toetsenbord schoon te houden:

1. Keyboard Cleaner app
2. Brillenpoetsdoekjes

Keyboard Cleaner maakt je scherm zwart, en zorgt ervoor dat je toetsen (op 1 combo na) niets meer doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.lifehacker.com/assets/resources/2007/02/keyboard%20cleaner.png

Zo kun je gemakkelijk je toetsen boenen, en brillenpoetsdoekjes zijn daar ideaal voor. Maak het scherm (en de casing) er ook altijd mee schoon. Op volledig zwart zie je vlekken goed, dus kun je die gelijk wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
De toetsen zelf blijven mooi wit. Het is eerder het plastic van de topcase zelf dat wat groezelig wordt. Bij mij is dat duidelijk grijzer dan in het begin. Maar dat is na een jaar, met misschien maar één keer schoonmaken tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Serenity schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:37:
Tip om je toetsenbord schoon te houden:

1. Keyboard Cleaner app
2. Brillenpoetsdoekjes

Keyboard Cleaner maakt je scherm zwart, en zorgt ervoor dat je toetsen (op 1 combo na) niets meer doen:

[afbeelding]

Zo kun je gemakkelijk je toetsen boenen, en brillenpoetsdoekjes zijn daar ideaal voor. Maak het scherm (en de casing) er ook altijd mee schoon. Op volledig zwart zie je vlekken goed, dus kun je die gelijk wegpoetsen.
... want het is natuurlijk onmogelijk om even je laptop uit te schakelen ;) :P

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
Digistorm schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:30:
[...]

En het duurt natuurlijk ook zo lang he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Digistorm schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:30:
[...]
Kunnen MacBooks ook uit dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
Serenity schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:22:
[...]

Omg xD Ik was net van plan om een slok te nemen van mn koffie toen ik dit las xD
Hoezo droog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Serenity schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:22:
[...]

Ze bedoeld misschien dat je de accu niet zo eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Nee sorry man, deze keer ligt het aan jou dat jij het niet snapt. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unhooked
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb een samsung syncmaster P2370 zojuist gekoppeld aan mijn macbook pro als extern scherm. Deze geeft het beeld zo lijkt het goed weer, maar de drivers en de handleiding op cd-rom zijn alleen voor windows, ook op de site van samsung geen drivers voor mac te vinden. Zijn deze dus niet nodig op een macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Nee.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kamstra schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:23:
[...]

Anyway, heb m nu naar apple reseller in .lu gebracht om te kijken wat er aan t handje is.
Hoop dat ze me vandaag bellen, maar zal wel wat langer duren ben ik bang
Bueno, heb mijn Mac inmiddels weer terug.
Eind van t verhaal: kaduuk moederbord en kaduuk geheugen, dus beide vervangen onder garantie..
Vaag dat dat allebei naar z'n grootje was, maar goed.
Hij werkt weer als een zonnetje nu :)

• Liegebeest
Je bedoelt: "Ja (, ze zijn niet nodig)" :9

Enne, tip: wel even de kleuren van het scherm kalibreren via System Preferences. Dat komt het beeld vaak ten goede.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:58
Unhooked schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:50:
Ik heb een samsung syncmaster P2370 zojuist gekoppeld aan mijn macbook pro als extern scherm. Deze geeft het beeld zo lijkt het goed weer, maar de drivers en de handleiding op cd-rom zijn alleen voor windows, ook op de site van samsung geen drivers voor mac te vinden. Zijn deze dus niet nodig op een macbook?
Niet dat je onder een recente Windows drivers zou hoeven te installeren.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

die drivers zijn meestal alleen om een kleurenschema te installeren, meer niet.

Lekker kort.

• Artuzzo
Artuzzo schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:58:

[afbeelding]

Update:

Vandaag ff langs de winkel geweest, ze gaan het scherm vervangen. Ik laat jullie meer weten als ik de factuur krijg.

• Unhooked
  • Laatst online: 27-09-2023
cailin_coilleach schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:41:
[...]

Je bedoelt: "Ja (, ze zijn niet nodig)" :9

Enne, tip: wel even de kleuren van het scherm kalibreren via System Preferences. Dat komt het beeld vaak ten goede.
Bedankt voor de tip! Heb de instructies gevolgd met positief resultaat. Zowel contrast als gamma een stukje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Artuzzo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:52:
[...]

Update:

Vandaag ff langs de winkel geweest, ze gaan het scherm vervangen. Ik laat jullie meer weten als ik de factuur krijg.
Laatste update: de macbook is terug met nieuwe scherm op. Geen uitleg over het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Heeft iemand de laatste macbook white van einde 2009? Heb je dan de upgrade gedaan van 2 naar 4 gb geheugen? Hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01
donaldo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:17:
Ik heb vandaag 8GB geheugen in mijn MacBook unibody white geïnstalleerd en tot nu toe werkt dit prima, memtest ook zonder problemen. Ik post het omdat ik zelf naar ervaringen zocht en die kon ik nergens vinden op NL fora. De Macbook white unibody ondersteunt volgens apple officieel max 4GB, maar 8GB werkt dus ook zoals ook hier terug te vinden is: link.
Ondersteunt de MacBook (late 2009) echt 8GB memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Macbook Late '09 (unibody): Intel 945GZ chipset.
Macbook Pro '09 (unibody): Intel 848P Chipset.

MB'09 ondersteund volgens Intel maximaal 4GB ram
MBP'09 maximaal 8gb.

Maar officieel ondersteunen en werken is een ander verhaal natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
Pat-Skim schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:54:
Macbook Late '09 (unibody): Intel 945GZ chipset.
Macbook Pro '09 (unibody): Intel 848P Chipset.

MB'09 ondersteund volgens Intel maximaal 4GB ram
MBP'09 maximaal 8gb.

Maar officieel ondersteunen en werken is een ander verhaal natuurlijk :)
Laat ik mijn vraag anders stellen. WERKT de MacBook (Late 2009) met 8GB geheugen? Ik weet dat officieël maar 4GB wordt ondersteund, maar als deze MacBook werkt met 8GB geheugen is dat een nieuwtje voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Volgens verschillende bronnen (o.a. Gizmondo, LowEndMac,EveryMac) werkt gewoon vlekkeloos. Apple verkoopt ze alleen met maximaal 4gb voor het verschil met de MBP te behouden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
Pat-Skim schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:26:
Volgens verschillende bronnen (o.a. Gizmondo, LowEndMac,EveryMac) werkt gewoon vlekkeloos. Apple verkoopt ze alleen met maximaal 4gb voor het verschil met de MBP te behouden denk ik :)
Dan ga ik toch voor een MacBook! €844,50 met studenten korting; een sleeve van €30,- erbij, Intel X25-M voor €200,- en 4GB Crucial Kit voor €100,- komt uit op een nette €1177,50 voor een killer MacBook =)

Fijn om dan toch nog de optie te hebben om (over een jaartje of 2) te upgraden naar 8GB DDR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

het is nog geen 100% garantie he die ik geef :P! zeg alleen dat zij zeggen dat het werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Uchiha1911 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:35:
[...]

Dan ga ik toch voor een MacBook! €844,50 met studenten korting; een sleeve van €30,- erbij, Intel X25-M voor €200,- en 4GB Crucial Kit voor €100,- komt uit op een nette €1177,50 voor een killer MacBook =)

Fijn om dan toch nog de optie te hebben om (over een jaartje of 2) te upgraden naar 8GB DDR3.
Als je als student de macbook via surfspot koopt, betaal je maar 809,20 euro. Ik heb zo gedaan.
Het idee van een x-25 is volgens mij overbodig. De macbook late 2009 is razend snel. Als je 4 gb geheugen erop zet heb je een top laptop. Als over 1 jaar de prijs een 30% daalt dan koop je een solid. Dit is en blijft mijn stomme mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Als je 4 gb geheugen via de macstore wilt laten installeren vragen ze je 125 euro.
Ik heb op de handleiding gelezen en het lijkt me super simpel om dat zelf te doen.
Alleen ik weet echt niet wat het beste geheugen is voor de macbook unibody. Iemand ervaring daarmee?

Ik heb al een keer bij Crucial gekocht. Het was een goede geheugen.

[ Voor 11% gewijzigd door Artuzzo op 27-02-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Pat-Skim schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:26:
Hi, maar volgens intel is max 4gb. Dus het lijkt me geen marketing strategie in dit geval.

Je kunt het hiet zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Yeah dat had ik al aan gekaart. Echter is dat het "maximaal officieel ondersteunde" in sommige configuraties zoals in de Macbook kan het wel werken blijkbaar
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste