Canon EOS 500D

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:28

gizmo9003

Go For It!

Via de EOS utility kun je remote foto's maken. Dan heb je de optie om ze alleen op je PC te laten opslaan, of op je PC en op de geheugenkaart in de camera.

Maar is het ook mogelijk, om op 1 of andere manier de foto's alleen op de geheugenkaart van de camera op te slaan? Want de verbinding met de PC is traag, dus voor RAW files schiet dit niet op.
Het nemen van een foto moet wel vanaf een pc gestuurd kunnen worden, dus een losse remote shutter is voor mij niet bruikbaar.

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377953

Misschien een stomme vraag, maar het is dus niet mogelijk om een externe microfoon hier op aan te sluiten of het geluid op de een of andere manier beter te maken?

Zelf heb ik hem nodig voor filmpjes en natuurlijk foto's voor school. Is de filmkwaliteit voor amateur gebruik gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Even een vraagje aan de mensen die met lange sluitertijden werken. Ik ben afgelopen weekend een beetje aan het spelen geweest met de Tv stand (dus dat je opgeeft hoelang je de sluitertijd wilt hebben en dat hij de rest afvangt). Ineens viel het me op dat ik een aantal rare puntjes op mijn foto's kreeg, na wat research blijken dat hot-pixels te zijn en deze schijnen in veel camera's voor te komen bij langere sluitertijden (zelfs in een boekje wat ik heb waarin tips staan over de 500d wordt expliciet vermeld bij het hoofdstuk sluitertijden dat dit kan optreden), na verloop van tijd zakte de schrik dus een beetje (had er in eerste instantie behoorlijk buikpijn van zeker omdat de camera nog geen 6 maanden oud is).

Nu is mijn vraag of meer mensen hier dus last van hebben, hoeveel last jullie er van hebben en wat jullie er aan doen. Bij mij gaat het om een 3 a 4 lichte puntjes verspreid over de foto (afhankelijk van de sluitertijd worden ze feller en lijken ze ook iets groter (bij 30sec zijn ze 3x3 / 4x3 pixels) te worden, maar dat schijnt een soort "lekken" te zijn), 1 rood/roze een groene en een blauwe, ze vallen vooral op wanneer je dus foto's maakt met donkere vlakken (in lichte vlakken zijn ze minder/niet zichtbaar).

Heb een programma losgelaten op een raw opname (zonder ruisreductie voor langere sluitertijden) die is gemaakt met 25sec sluitertijd en de dop op de lens. Het programma kwam met 19 hot pixels (waarbij volgens mij een aantal pixels dicht bij elkaar liggen en dus mogelijk zijn veroorzaakt door een defecte pixel in de buurt (die dan "lekt") en een dode pixel, die dode valt pas op als je helemaal inzoomt (het gaat hier namelijk maar om 1 pixel op de tig miljoen), maar de hotpixels zijn vrij goed zichtbaar. De eerste hotpixels treden overigens al op rond een sluitertijd van 1 sec (dan zijn ze niet echt erg fel, maar op een compleet zwarte foto vallen ze zeker op). Het programma wat de analyse deed kan een (tekst)bestand exporteren met de pixels die niet kloppen, kan ik hier iets mee? Of kan ik nog iets doen met een soort referentie foto waarin de hotpixels goed zichtbaar zijn zodat ik deze op de een of andere manier kan "aftrekken" van een gemaakte foto.

Lijkt mij niet dat dit een gevalletje is voor reparatie (waarschijnlijk is de boodschap van canon/reparateur dat ik blij mag zijn dat ik niet meer hotpixels heb), heb canon al gemaild of ze me konden vertellen of ik zelf een mapping kon forceren (sommige camera's hebben schijnbaar techniek aan boord om dit soort dingen uit eindelijk weg te mappen (dus gewoon die ene pixel negeren), maar daar konden ze me geen antwoord op bieden. Camera is al een keer gereset en de firmware is up-to-date (waren tips vanuit canon).

Baal er stiekem toch wel een beetje van, koop tenslotte een dSLR om te klooien met zaken als sluitertijd, zit dan niet echt te wachten op irritante rode plekjes.

Overigens, er zat ook een functie in de camera die iets doet met stofwis correcties, maar ik kon zo snel niet vinden wat deze deed en hoe het werkte, is dit iets wat mij kan helpen?

Nog een andere vraag trouwens, hoe gaan jullie om met RAW? Ik gebruik Photoshop CS2, maar deze snapt het raw formaat van Canon niet, het enige tooltje waarmee het nu lukt is welke is meegeleverd met de camera, maar volgens mij zijn daar de mogelijkheden best beperkt (deze kan naar Tiff exporteren welke vervolgens wel door CS2 wordt opgepakt).

De ruisreductie voor langere sluitertijden haalt de hotpixels trouwens vrij goed weg, echter wordt de hele foto dan iets donkerder

Wat hebben trouwens ze de functie voor ruisreductie bij langere sluitertijden ver weggeduwd, heb de eerste paar keer echt flink moeten zoeken. Snap nog steeds niet waarom dat soort instellingen onder het menu persoonlijke instellingen is gegooid.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb ook duidelijke hotpixels gehad in mn 500D, stuk of 3 a 4 die je echt op elke foto makkelijk kon vinden.
maar er is een 'fix' ervoor die het mogelijk kan verhelpen. (zoeken op keywords als 'remove' 'stuck' 'hot' 'pixels' '500d' 'canon')

http://www.slashgear.com/...your-digital-slr-2227392/

ik heb het uitgevoerd en daarna heb ik ze niet meer gezien.
opzich is het geen ramp, een hotpixel is te fixen door elk programma, maar het is wel irritant ja.

edit: je moet raw ondersteuning apart downloaden van de adobe site...

edit2: omdat het bijna kerst is...http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

[ Voor 13% gewijzigd door randje op 21-12-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik zag laatst dat m'n 1000d er meerdere heeft. Ik zag het alleen op m'n schermpje van de camera bij helemaal ingezoomd. Ik bekijk mijn foto's op de computer vaak 1:1 en zo heb ik nog nooit een hot pixel ontdekt. Komt waarschijnlijk omdat lightroom die hot pixels automatisch fixt? Ik weetdus wel dat m'n 1000d ook hotpixels heeft, maar ik heb er uiteindelijk nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

randje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:26:
ik heb ook duidelijke hotpixels gehad in mn 500D, stuk of 3 a 4 die je echt op elke foto makkelijk kon vinden.
maar er is een 'fix' ervoor die het mogelijk kan verhelpen. (zoeken op keywords als 'remove' 'stuck' 'hot' 'pixels' '500d' 'canon')

http://www.slashgear.com/...your-digital-slr-2227392/

ik heb het uitgevoerd en daarna heb ik ze niet meer gezien.
opzich is het geen ramp, een hotpixel is te fixen door elk programma, maar het is wel irritant ja.

edit: je moet raw ondersteuning apart downloaden van de adobe site...

edit2: omdat het bijna kerst is...http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
Bedankt, zal vanavond eens kijken. Heb gisteren het trucje geprobeerd wat voor een aantal canons scheen te helpen (foto op 1/40, dan cleaning en weer een foto op 1/40), maar dat mocht niet baten. De link die je geeft heeft een wat andere procedure, dus misschien dat dat wel gaat werken.

CameraRaw had ik al gevonden, maar helaas vindt Adobe het niet nodig om oudere versies te ondersteunen. De laatste versie voor CS2 ondersteunt helaas de EOS 500d niet voor zover ik kon vinden :(.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gisteren de mapping procedure geprobeerd, maar dat hielp helaas niet. Heb hem 2 minuten in de reiniging stand gezet, maar de pixels blijven "hot". Wel nog een beetje zitten spelen met een aantal opnames en deze door een hot/dead pixel tester heen gegooid, deze geeft aan dat tot 5sec sluitertijd de foto's schoon zouden zijn, nu is op de 1 en 5 sec sluitertijd wel iets te zien als je inzoomt, maar dat is volgens het tooltje binnen de grenzen (op een zwart vlak vallen ze wel een beetje op, maar pas na de 5 sec zijn ze erg fel). Op 5 sec heb ik 2 hotpixels, bij 15 ~ 30 zijn dat er 19. Nu is fotograferen met lange sluitertijden toch al iets bijzonders, dus een beetje moeten editen om het werkend te krijgen valt wel mee, je maakt meestal ook geen honderden fotos met zulke sluitertijden. Ben blij dat de boel schoon is bij tijden < 1 sec. Ook wel bijzonder is trouwens dat mijn dead-pixel ook pas optreedt bij 5+ sec, terwijl ik had verwacht deze altijd te hebben (dus misschien is hij wel niet dood).

Daarnaast heb ik een tooltje gevonden welke automatisch je foto's kan ontdoen van hot/dode pixels aan de hand van een bestand met de locaties van de pixels of aan de hand van een foto waarin ze zichtbaar zijn (dus de zwarte foto met enkel de hot/dead pixels). Het mooie is dat deze met het RAW formaat van de EOS kan omgaan en ook dat formaat kan wegschrijven. Deze slaagt er best goed in om de pixels te verwijderen, had niet verwacht dat het zou lukken omdat het een clustertje van +/- 9 pixels is (of dat je een ontiegelijk lelijke vlek zou krijgen), maar op de geoutputte foto is er niets van te zien. Nu zul je over het algemeen op zoveel megapixels 9 afwijkende pixels niet goed zien, maar wanneer deze knalrood zijn vallen ze helaas wel behoorlijk op.

Ik zag wel dat de camera (of de camera software die canon levert) dead-pixels zelf al corrigeert. Op de raws is er een zichtbaar, maar in de jpegs (en de TIFF die gemaakt wordt door het tooltje van canon) is deze verdwenen en waren enkel de hotpixels zichtbaar.

Ook kwam ik tot de ontdekking dat Photoshop Elements 7 (zat gratis bij mijn laptop, dat is werkelijk voor het eerst dat de meegeleverde software iet toevoegt behalve extra tijd om het te uninstallen) het 500D RAW formaat goed ondersteunt, dat is mooi, want camera raw plukt ook automatisch de hotpixels eruit, alleen ik vraag me af hoe? Hij poetst netjes de foute pixel (clusters) weg, maar ik vraag me af hoe hij weet dat het hotpixels zijn. Als dat op basis is van felheid ben ik benieuwd hoe deze reageert op een foto van een sterrenhemel :D

Misschien dat iemand hier iets mee kan :) Ik ben in ieder geval blij dat er een vrij redelijke oplossing is om van het probleem af te komen.

Schrok me overigens gisteren nog een keer kapot, om te testen op hotpixels raden ze aan de iso en sluitertijd hoog te zetten, dus ik maak een foto op iso 800 en sluitertijd 30sec, zoom ik in zie ik naast de normale hotpixels ook grijze waas door de opname. Dacht meteen dat mijn sensor nu helemaal bugged was, maar bedacht me later dat een hoge ISO ook voor ruis zorgt, na de iso teruggedraaid te hebben viel het allemaal weer mee, maar dat was weer even schrikken. :{ Die ruis werd overigens door het tooltje mooi genegeerd, maar als je inzoomt schrik je je kapot.

Voor de dead pixels gebruik ik Dead/Hot pixel Test van Michael Salzlechner (is uit 2001, maar werkt best aardig met TIFF files). Het tooltje om automatisch de hotpixels te laten verwijderen is PixelFixer (http://www.pixelfixer.org/). Beide vrij primitief ogende programma's maar werken behoorlijk lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 00:39
gizmo9003 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:27:
[...]

Goed nieuws:
voor 444 heb je inderdaad de 500D met kitlens, ZONDER IS
maar voor slechts 479 heb je de 500D met kitlens MET IS. (Heb hem net opgehaald!)

Ook hebben ze de 550D, met kitlens, met IS, voor 580 euro!! Echt een top aanbieding dus.
Aanbieding is nog t/m zaterdag geldig. In het filiaal in Tilburg hadden ze er nog enkele tientallen liggen.
Is dit een aanbieding die in alle filialen geldt?
In de online folders van filialen die bij mij in de buurt zitten, staat die er helaas niet in. ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ibin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:02:
[...]

Is dit een aanbieding die in alle filialen geldt?
In de online folders van filialen die bij mij in de buurt zitten, staat die er helaas niet in. ;)
:z al naar de datum gekeken? Of is dit een erg flauw grapje, zijn post is bijna een maand oud :D

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 00:39
.Gertjan. schreef op donderdag 23 december 2010 @ 07:26:
[...]

:z al naar de datum gekeken? Of is dit een erg flauw grapje, zijn post is bijna een maand oud :D
:X

Ging er vanuit dat het december was. |:(
Helaas. Op bol.com op zich ook een leuke prijs van €520,- voor de 500D met kitlens.

Wat zijn jullie ervaringen met het online bestellen van dit soort camera's?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ibin schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:14:
[...]

:X

Ging er vanuit dat het december was. |:(
Helaas. Op bol.com op zich ook een leuke prijs van €520,- voor de 500D met kitlens.

Wat zijn jullie ervaringen met het online bestellen van dit soort camera's?
Online loop je een risico dat hij al "uitgeprobeerd" is. Zoiets zie je vaak bij zaken als een Wehkamp waar je het product x dagen op proef kunt krijgen. Dan bestellen mensen de camera, testen hem uit en sturen hem terug, soms doen mensen dat zelfs om hem voor iets te gebruiken (dus een reportage) en vervolgens weer inpakken en terugsturen. Dat is het voordeel en tevens nadeel van de "wet koop op afstand".

Ik heb hem voor de zomer bij de BCC gekocht, die stunt geregeld met de prijzen en zaten destijds zelfs onder de goedkoopste webshop (uit mijn hoofd was het 550E voor een 500D + 18-55 kitlens.
En bij thuiskomst gaf mijn vader aan nog een leuke zoomlens te hebben (dacht 30~250) van een oude EOS (analoog model) en dat ik die kon proberen. En gelukkig, het werkte, heb nu dus een mooie set lenzen :D lens is een Tamron en heeft geen IS, maar is toch best een aardig lensje (zeker als het gratis is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik heb een vraag over de 500D

Ik wil een DSLR aanschaffen met de functie om met de zelfontspanner een aantal foto's achter elkaar te maken.
Nu lees in ik in de handleiding van de 500D dat het mogelijk is om de zelfontspanner op 10 seconden te zetten en daarna het gewenst aantal afdrukken in te stellen. Ook staat er iets over de interval tussen de afdrukken in te stellen maar er staat niet bij wat deze interval is.

Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn met deze interval? maximale tijd tussen de foto's??
Het staat uitgelegd op pagina 69 van de manual..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 35872 schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:21:
Ik heb een vraag over de 500D

Ik wil een DSLR aanschaffen met de functie om met de zelfontspanner een aantal foto's achter elkaar te maken.
Nu lees in ik in de handleiding van de 500D dat het mogelijk is om de zelfontspanner op 10 seconden te zetten en daarna het gewenst aantal afdrukken in te stellen. Ook staat er iets over de interval tussen de afdrukken in te stellen maar er staat niet bij wat deze interval is.

Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn met deze interval? maximale tijd tussen de foto's??
Het staat uitgelegd op pagina 69 van de manual..
De interval is afhankelijk van de sluitertijd (bij een sluitertijd van 30 sec zal de interval nooit korter dan 30 sec kunnen zijn) en de tijd die nodig is om de foto naar de kaart te schrijven. Een deel van de foto's kan in de buffer, maar die raakt uiteindelijk vol. Ik ben vandaag met bracketing bezig geweest en dat ging vrij snel, de spiegel klapte 3x kort na elkaar omhoog, de foto's waren in RAW genomen, dus met RAW kun je minimaal 3 foto's in de buffer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342130

Voor iedereen die problemen heeft met Hot-Pixels: Neem een foto met de lenskap nog op je camera op Manual stand met de volgende settings: 1/4s en 100 iso. Ga dan naar manuele (en niet auto) sensorreiniging en wacht 5 seconden. Doe je camera uit. Maak nu nog een foto op 1/4s en 100 ISO met de lenskap op. En nog een met ISO 1600. Als het goed is, is de hot-pixel nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 16:20
Zijn er hier ook mensen met een 500D + 24-70? Ik wilde gisteren in de winkel even proberen met een 24-70 en mijn body. Hij vertikte het gewoon iets te doen. Mijn body met allerlei andere lenzen (17-55 2.8, 16-35L en 70-200 F2.8 ||) was geen probleem. De 24-70 op een andere body werkte wel gewoon. Vond het maar een vaag probleem, winkel snapte er ook niet veel van. Contactjes hebben we ook nog schoon gemaakt, maar mocht allemaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou gewoon moeten werken, het is een standaard Canon EOS EF mount (zowel camera als lens).

Vreemd :?

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 28-12-2010 19:23 ]

Gabriël AM5

Anoniem: 94989

vandaag ook mijn eerste dslr gekocht, uiteraard een 500d met 18-55 IS lens.

nu nog druk bezig met het doornemen van de handleiding ;)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 02:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

CanonRumors gezien?
2k, 3k, 4k video op een 550D, later opde 60D en 5D.
Misschien ook ooit op de 500D?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• jip_86
sapphire schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:23:
Zou gewoon moeten werken, het is een standaard Canon EOS EF mount (zowel camera als lens).

Vreemd :?
Ja heel vreemd. Firmware was nog niet de nieuwste (1.0.9), nu maar geupdate naar 1.1.0. Lijkt me niet dat dat het probleem is, maar ga nu ook niet direct terug naar de winkel om het weer te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

De canon EOS 500D 18-55 is vanaf 2 januari in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 444 euro.
Ik denk dat ik er toch maar eentje ga halen.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cozm0 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:56:
De canon EOS 500D 18-55 is vanaf 2 januari in de aanbieding bij de MediaMarkt voor 444 euro.
Ik denk dat ik er toch maar eentje ga halen.
zag het ook.
heb er eergister nog 529 voor betaald.

is het de lens met IS of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Wat is IS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
IS staat voor Image Stablization. Het zorgt ervoor dat bewegingsonscherpte zo veel mogelijk wordt tegengegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337884

jip_86 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:08:
[...]

Ja heel vreemd. Firmware was nog niet de nieuwste (1.0.9), nu maar geupdate naar 1.1.0. Lijkt me niet dat dat het probleem is, maar ga nu ook niet direct terug naar de winkel om het weer te testen.
Was een hoax en is inmiddels van de site verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Anoniem: 337884 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Was een hoax en is inmiddels van de site verwijderd.
Wat bedoel je? Ik heb gewoon 1.1.0 op mijn 500D staan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Ik neem aan dat je bedoeld dat de MM versie voor 444 euro de 500D zonder IS is.
Is de aanbieding zodanig goed dat ik hem niet moet laten liggen of kan ik beter gewoon de versie met IS ergens gaan kopen?
Enig idee of ze de andere versies ook (in de aanbieding) hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Cozm0 op 02-01-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jip_86 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:43:
[...]

Wat bedoel je? Ik heb gewoon 1.1.0 op mijn 500D staan hoor.
Mijn fout, ik heb verkeerd gequote. Ik doelde op de post omtrent de 2, 3, en 4k opnames.....dat was niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cozm0 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:49:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld dat de MM versie voor 444 euro de 500D zonder IS is.
Is de aanbieding zodanig goed dat ik hem niet moet laten liggen of kan ik beter gewoon de versie met IS ergens gaan kopen?
Enig idee of ze de andere versies ook (in de aanbieding) hebben?
ik hoorde dat naast de extra optie van IS de lens met IS kwalitatief ook beter is.
maar goed, als de 500D met IS gewoon 529 euro blijft (bij de MM) is het verschil wellicht te groot qua prijs-kwaliteit.

maar wellicht dat de 500d met is ook goedkoper word.

bij mediamarkt gewoon bakken waar die dozen ongesorteerd inliggen alsof het cheap-ass camera's zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verschil is inderdaad niet alleen de stabilisatie, maar ook over het algemeen een scherpere lens met minder CA en een beter contrast. Als de kit met IS-lens gewoon 529 euro blijft kan je voor die 80 euro prijsverschil er nog een losse 18-55 IS bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Ik heb ook een 500D.
Nu heb ik gisteren een nieuw kaartje gehaald bij de mm, een sandisk ultra 2 4gb volgens mij uit mijn hoofd.
Nu valt me op dat hij wel goed vastklikt in de camera, maar als ik het kaartje eruit wil halen blijft hij steken, hij schiet er niet uit zeg maar.

Getest met nog 2 andere te langzame sd kaartjes, en die schieten er wel goed uit, dus het ligt niet aan de camera :D thank god :D

Waarom schiet dat kaartje er niet uit, op het oog is dikte en lengte precies hetzelfde als het kaartje wat er wel goed uitschiet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 16:02
Bij mij bleef hij eerst ook 'hangen' maar nu niet meer (naar een paar keer in en uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-03 10:43
Muthas schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:47:
Verschil is inderdaad niet alleen de stabilisatie, maar ook over het algemeen een scherpere lens met minder CA en een beter contrast. Als de kit met IS-lens gewoon 529 euro blijft kan je voor die 80 euro prijsverschil er nog een losse 18-55 IS bij halen.
Dit zag ik gisteren nog maar net op tijd (ik hoef niet perse een lens in de kast te hebben liggen die er over 20 jaar nog steeds stof ligt te vergaren). Vandaag heb ik de 500D-kit met de IS lens gekocht, mijn eerste dSLR :) incl. 8GB kaartje en UV lens en toen was het geld op

Dat betekent dus lekker spelen vanavond. En op zoek naar een online basiscursus... (noob)

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 16:02
Gefeliciteerd met je aankoop! Goede keuze ;)

Ik heb veel van http://www.digitalefotografietips.nl/ gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-03 10:43
Haha, zoveel info, dat zal me een paar weken kosten...

Bedankt Linkinted, zo uitgebreid had ik het gisteren nog niet gevonden.

De paar plaatjes die ik gisteren heb gemaakt, binnen met weinig licht en alles op auto, zijn echt geweldig scherp, nooit overbelicht! De vergelijking met mijn oude Olympus mju600 mag eigenlijk geen vergelijking heten, echt een wereld van verschil. :)

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens op ebay kun je lekker goedkoop leuke gadgets halen.

IR remote:
http://cgi.ebay.com/IR-Re...m1c14c62c8c#ht_4293wt_905

http://cgi.ebay.com/IR-Re...230d1e6534#ht_3521wt_1139

ik heb de laatste gekocht, hij werkt gewoon perfect, echt een ideale toevoeging als je met statief werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 94989 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:28:
trouwens op ebay kun je lekker goedkoop leuke gadgets halen.

IR remote:
http://cgi.ebay.com/IR-Re...m1c14c62c8c#ht_4293wt_905

http://cgi.ebay.com/IR-Re...230d1e6534#ht_3521wt_1139

ik heb de laatste gekocht, hij werkt gewoon perfect, echt een ideale toevoeging als je met statief werkt
Zat vandaag toevallig op amazon te kijken voor een remote. Ik las dat een van de grote nadelen daarin is dat de IR sensor op de voorkant zit, dit zou betekenen dat je altijd voor je camera moet staan om deze te gebruiken. Lijkt me niet echt handig als je bijvoorbeeld vanaf de rand van een klif een foto wilt maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

een remote met kabel is in jouw beschreven situatie goed geschikt.
Erg goedkoop (heb er zelf 1 van phottix, heeft me nog geen 5 euro gekost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 03-05 11:41

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Heb een vraagje voor de mensen met grip, hebben jullie die van Canon? En is die ook daadwerkelijk de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 15:21
Ik heb er vandaag mee in mijn handen gestaan in de Mediamarkt, want er is geen btw en voor de versie met 18-55mm lens met IS betaal je 539/1.19 is ongeveer 450 exclusief SD kaartje. Ik twijfel nog een beetje tussen de 550D (eigenlijk omdat deze de tweakers award eind 2010 had gewonnen dus ik had zoiets van zal wel goed zijn).

Ik loop al 2 jaar met het idee om een digital SLR te kopen, heb er in mijn hele leven misschien 10 foto's mee gemaakt dus het mag een instap model zijn, en volgens mij zit die 500D in dat segment, maar dan met genoeg features om een beginner een jaar of wat bezig te houden. Nog even wat reviews lezen maar ik denk dat ik hem morgen ook echt ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Visitor.q schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:06:
Ik heb er vandaag mee in mijn handen gestaan in de Mediamarkt, want er is geen btw en voor de versie met 18-55mm lens met IS betaal je 539/1.19 is ongeveer 450 exclusief SD kaartje. Ik twijfel nog een beetje tussen de 550D (eigenlijk omdat deze de tweakers award eind 2010 had gewonnen dus ik had zoiets van zal wel goed zijn).

Ik loop al 2 jaar met het idee om een digital SLR te kopen, heb er in mijn hele leven misschien 10 foto's mee gemaakt dus het mag een instap model zijn, en volgens mij zit die 500D in dat segment, maar dan met genoeg features om een beginner een jaar of wat bezig te houden. Nog even wat reviews lezen maar ik denk dat ik hem morgen ook echt ga kopen.
De 500d heeft in 2009 de gouden steeksleutel gewonnen, dus die zal ook wel goed zijn :P

Nee even serieus, een 500d is een prima camera met genoeg mogelijkheden om het fotograferen lekker uit te proberen en te leren. De 550d is echter wel in het voordeel als je van plan bent veel te gaan filmen met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Gertjan. schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Zat vandaag toevallig op amazon te kijken voor een remote. Ik las dat een van de grote nadelen daarin is dat de IR sensor op de voorkant zit, dit zou betekenen dat je altijd voor je camera moet staan om deze te gebruiken. Lijkt me niet echt handig als je bijvoorbeeld vanaf de rand van een klif een foto wilt maken ;)
daar begon mijn huisgenoot ook al over.
Maar euh, wat dacht je van ernaast gaan staan of met je arm erover buigen en dan drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik zou zelf alleen een IR remote kopen als je hem wilt gebruiken voor een zelfprotret en in de andere gevallen een draadontspanner halen. Geen gekloot met je armen om af te drukken, nooit een lege batterij en gewoon dat ding locken voor een lange opname. Aan de andere kant: via dealextreme of eBay haal je die dingen voor <$10, dus dat is nauwelijks de discussie waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370355

Is de Canon 500D compatible met de nieuwe snellere kaarten van SanDisk?

Ik zie op de site staan: Compatible with all SDHC™ and SDHC™ UHS-I supporting host devices.
Dus ik zou zeggen van wel, maar ik denk ik vraag het even voor de zekerheid!

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even een vraagje over mijn 500D, in principe kan 't ding 3,4 foto's per seconde nemen, maar na een aantal RAW foto's (zeg 3-4 seconden?) houdt hij op en is 'ie ergens druk mee bezig (rode lampje van schrijfactiviteit is dan aan).

Nu heb ik het vermoeden dat dit aan mijn geheugenkaartje ligt (een Sandisk extreme 20 of 25 MB/sec) maar voordat ik een godsvermogen investeer in een snellere kaart wil ik t toch even zeker weten..

Ik weet niet of de volgende rekensom opgaat, maar als je er van uit gaat dat een gemiddelde RAW foto 20 MB is zou hij in een seconde 68MB weg moeten kunnen schrijven. Dat lijkt me wat overdreven, nietwaar?

[ Voor 19% gewijzigd door Pixeltje op 12-07-2011 12:01 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:49
Ja, en ook niet correct, kijk hier maar eens:

geheugenkaart snelheid maakt bijna nooit uit?

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:59:
Ik weet niet of de volgende rekensom opgaat, maar als je er van uit gaat dat een gemiddelde RAW foto 20 MB is zou hij in een seconde 68MB weg moeten kunnen schrijven. Dat lijkt me wat overdreven, nietwaar?
De buffer van de camera zelf blijft het belangrijkst voor hoe lang je de max fps vol houdt. Daarna gaat uiteindelijk je fps toch omlaag omdat je sommetje wel correct is. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Voutloos schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:52:
[...]
De buffer van de camera zelf blijft het belangrijkst voor hoe lang je de max fps vol houdt. Daarna gaat uiteindelijk je fps toch omlaag omdat je sommetje wel correct is. :)
Hmm, het is dus wel degelijk interessant om een snellere kaart te kopen als ik dat topic zo lees; zal geen wonderen verrichten maar nu kan ik wel erg weinig RAW's schieten voor de buffer vol is en de kaart nog bezig is met wegschrijven...

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Aight! schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:21:
Heb een vraagje voor de mensen met grip, hebben jullie die van Canon? En is die ook daadwerkelijk de meerprijs waard?
Ja ik heb een grip van Canon voor mijn 40D, is dat de meerprijs waard geen idee, ik vind hem wel prettig plus ik ben nogal merkgebonden ik zou eerst iets kopen wat van Canon vóór Canon is, voor ik zou kijken naar andere merken die hetzelfde aanbieden. Ik heb de BG-E2 gekocht ipv de aanbevolen BG-E2N en ook nog eens 2dehands als nieuwstaat voor 65 eu dus kijk eens rond het hoeft niet altijd nieuw en duur te zijn.

Ik begreep in mijn geval dat het enige verschil tussen de N en de niet N versie een soort weathersealing is aan je batterijklepje zodat ook deze spatwaterdicht is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aight! schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:21:
Ik heb een Meike grip gekocht; was iets goedkoper maar vooral voor gekozen omdat er meer knopjes op zitten ;) zit ook knopje op voor focuspunten e.d.

ding bevalt erg goed en kan qua 'feel' geen verschil zien met de originele canon (die ik ook in mijn handen gehad heb). wellicht zit er kwaliteitsverschil in, maar ik kruip toch niet met dat ding door de modder oid, dus verwacht dat hij t lang genoeg uithoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 03-05 11:41

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Jah heb ook een no-name gekocht, werkt perfect, ziet er hetzelfde uit alleen dan zonder canon erop. Alleen het wieltje voelt een beetje goedkoop aan.

Vond het simpel weg de extra 60 euro niet waard. Heb hem denk ik nu bijna een half jaar of zo, toen ik die post maakte. Veel fijner nu, zou simpel weg geen camera zonder grip willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aight! schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:22:
Jah heb ook een no-name gekocht, werkt perfect, ziet er hetzelfde uit alleen dan zonder canon erop. Alleen het wieltje voelt een beetje goedkoop aan.

Vond het simpel weg de extra 60 euro niet waard. Heb hem denk ik nu bijna een half jaar of zo, toen ik die post maakte. Veel fijner nu, zou simpel weg geen camera zonder grip willen.
Nee dat laatste zeker! Is erg fijn om m'n grote handen gewoon goed op die camera te kunnen positioneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is het mogelijk om, net als bij de 450D kan, een raster te tonen op het scherm van de 500D? Op internet gaan wilde verhalen rond, maar ik kan in mijn 500D de juiste instelling niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Na iets meer dan een jaar mijn trouwe 500D verkocht ;(

Vaarwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 15:03

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb maandag een 500D gekocht, omdat dit de eerste Kerst is voor een neefje leek het me wel leuk om mooie foto's te kunnen maken... Hij heeft de hele week goed gewerkt. Wel sporadisch een "01 Error - Comunication between camera and lens is faulty, clean the lens contacts" op de camera. Maar ik dacht dat het kwam omdat ik te dicht op een object zat, want dan gebeurde het altijd.

Maar sinds vanmiddag krijg ik constant de 01 Error. Ik had eerst een stuk of 20 foto's gemaakt voordat ik de 01 Error kreeg.
Ik heb:
- Lens opnieuw geplaatst
- Contacten schoongemaakt met een droog doekje, zowel die op de lens als op de body
- Camera uit en aan gezet (meerdere keren)
- Fabrieksinstellingen gereset.

Niks werkt :'(

Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen? Ik heb al contact opgenomen met de winkel, en die wilden dat ik langs kwam. Beetje lastig aangezien zij aan de andere kant v/h land zitten en er over een paar uurtjes de hele familie voor de deur staat.

Dussss.. heeft iemand nog een tip? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
_Eend_ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:12:
Ik heb maandag een 500D gekocht, omdat dit de eerste Kerst is voor een neefje leek het me wel leuk om mooie foto's te kunnen maken... Hij heeft de hele week goed gewerkt. Wel sporadisch een "01 Error - Comunication between camera and lens is faulty, clean the lens contacts" op de camera. Maar ik dacht dat het kwam omdat ik te dicht op een object zat, want dan gebeurde het altijd.

Maar sinds vanmiddag krijg ik constant de 01 Error. Ik had eerst een stuk of 20 foto's gemaakt voordat ik de 01 Error kreeg.
Ik heb:
- Lens opnieuw geplaatst
- Contacten schoongemaakt met een droog doekje, zowel die op de lens als op de body
- Camera uit en aan gezet (meerdere keren)
- Fabrieksinstellingen gereset.

Niks werkt :'(

Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen? Ik heb al contact opgenomen met de winkel, en die wilden dat ik langs kwam. Beetje lastig aangezien zij aan de andere kant v/h land zitten en er over een paar uurtjes de hele familie voor de deur staat.

Dussss.. heeft iemand nog een tip? O-)
toon volledige bericht
Je kunt proberen andere firmware op je camera (gewoon via de canon software op de PC kun je dat doen).

Verder denk ik dat het probleem toch ergens in de lens/camera zit. Je kunt naar een lokale fotozaak en daar een andere lens testen, als die het wel doet dan weet je dat het aan de lens ligt, en anders de body.
Meestal kun je met een lief gezicht dan wel een camera/lens huren bij hun. Kost je paar tientjes hooguit, maar dan kun je wel foto's maken!
De kosten kun je dan later in overleg delen met de winkel/canon misschien (maar ga er niet van uit).

Moet je btw wel naar een fotozaak gaan, en niet naar de mediamarkt of dixons..want die gaan je geen camera verhuren :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 15:03

_Eend_

🌻🇺🇦

Het was al te laat.. De plaatselijke Foto-toko was al dicht op kerstavond. Na kerst maar naar de winkel gereden waar ik 'm vandaan heb gehaald. Daar bleek dat de lens defect was, en hebben ze 'm voor me omgeruild.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste