Canon EOS 500D

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Kan iemand mij laten zien hoe de focuspunten van de 500d zijn verdeeld? Ik wil namelijk weten of deze op de snijpunten van de gulden snede liggen.

Ik twijfel namelijk een beetje tussen de 500d en de d5000 en één van de verschillen tussen deze 2 is dat de d5000 een raster met de gulden snede door de zoeker kan laten zien. Dit is uiteraard niet het heetste hangijzer bij de keuze, maar ik ben er toch nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Zo. ;) Trek je eigen conclusies, zou ik zeggen. Qua AF vind ik zelf het 11-puntensysteem van de concurrerende Nikons een stuk beter, zeker als het om de ligging ervan gaat. Maar ja, die mening wordt maar door de helft van de mensen op dit forum gedeeld, ben ik bang. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34
De nikon rasters die ik ken in zoekers van ze, verdelen het veld in horizontaal met 3 lijnen, waardoor je 4 vakjes krijgt. Wat dus niet de rule of thirds betekent, wat uitgaat van 3 vakken horizontaal gezien.

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/NikonD5000/Images/VFinder.jpg
zoals hier te zien is dus.

De focuspuntjes van de nikon lijken wel aardig op 1/3e te liggen, dus dat is wel netjes :)

[ Voor 33% gewijzigd door Nomad op 10-03-2010 13:56 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
De rasters volgen de gulden snede inderdaad niet, maar de AF-punten wel. Althans, voor zover ik nu, starend door de viewfinder van mijn D90, kan zien. ;) Dan heb je er nog twee punten helemaal naast en helemaal boven en nog twee verticaal tussen de thirds in. Afijn, dit plaatje maakt een hoop duidelijk. Je hebt dan ook een vergelijking met de 500D (Rebel T1i).

Edit vanwege edit: inderdaad!

[ Voor 3% gewijzigd door Krylinck op 10-03-2010 14:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Laatst online: 10-09 08:40
Gebruik je die gridlines dan eigenlijk alleen maar om ervoor te zorgen dat je horizon recht is, nu de focuspunten al op de guldensnedelijnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ik wel, ik heb vaak rechte lijnen in mijn foto's. Maar ja, in vrijwel elk bewerkingsprogramma valt een scheve horizon te corrigeren. Je kunt de lijnen ook uitzetten trouwens. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Bij de MM hebben ze (Amsterdam Arena) voor 579,- incl 18-55 kitlens. De mooiste aanbieding die ik tot nu toe gezien heb. Helaas hebben ze geen dubbele lenskit met ook de telezoomlens.

Ik wilde ook een telezoom hebben, welke raden jullie mij aan? Gewoon de Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS?

Het budget dat ik daar nog aan uit wil geven is zo'n 200E. Gezien het feit dat ik de keuze al had gemaakt voor de dubbele lenskit (prijs van kit is dan 818E).

Doen ze bij de MM overigens makkelijk over mooie prijzen als je een geheugenkaart, extra accu, tas, UV-filter, zonnekap, ed aanschaft?

En nu ik toch bezig ben met vragen stellen... Welk UV-filter en zonnekap moet ik nemen? Daar heb ik echt geen enkel verstand van!

[ Voor 11% gewijzigd door Galois op 17-03-2010 11:25 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34
als je op got even rond leest naar adviezen, dan zie je dat de 55-250IS inderdaad vaak wordt aangeraden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nomad schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:24:
als je op got even rond leest naar adviezen, dan zie je dat de 55-250IS inderdaad vaak wordt aangeraden.
Daar heb ik inderdaad veel positieve verhalen over gelezen, maar vaak zijn ze gebasseerd op 'je krijgt 'm erbij in een pakket en inderdaad hij is erg goed'.

Mijn vraag hier is misschien net even iets anders... Als je de keuze hebt, moet ik dan toch die nemen, of toch een andere (in de prijsklasse van 200E)?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

Galois schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:19:
Bij de MM hebben ze (Amsterdam Arena) voor 579,- incl 18-55 kitlens. De mooiste aanbieding die ik tot nu toe gezien heb. Helaas hebben ze geen dubbele lenskit met ook de telezoomlens.

Ik wilde ook een telezoom hebben, welke raden jullie mij aan? Gewoon de Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS?

Het budget dat ik daar nog aan uit wil geven is zo'n 200E. Gezien het feit dat ik de keuze al had gemaakt voor de dubbele lenskit (prijs van kit is dan 818E).

Doen ze bij de MM overigens makkelijk over mooie prijzen als je een geheugenkaart, extra accu, tas, UV-filter, zonnekap, ed aanschaft?

En nu ik toch bezig ben met vragen stellen... Welk UV-filter en zonnekap moet ik nemen? Daar heb ik echt geen enkel verstand van!
Ik heb laatst bij de MM in Almere wel de dubbel lenskit gekocht voor nog geen 800 euro, incl de 2 lensen die jij noemt. mischien is het aan te raden even door te vragen bij de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

m-unit schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Ik heb laatst bij de MM in Almere wel de dubbel lenskit gekocht voor nog geen 800 euro, incl de 2 lensen die jij noemt. mischien is het aan te raden even door te vragen bij de MM
Ik heb ze net nog gebeld! :)

Rare gasten... (maar ik wil er vanavond heen en dan zal ik wel doorvragen). Wel vreemd dat ze per MM andere prijzen gebruiken (Almere: 589,-, A'dam: 579,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit

m-unit

Galois schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:44:
[...]

Rare gasten... (maar ik wil er vanavond heen en dan zal ik wel doorvragen). Wel vreemd dat ze per MM andere prijzen gebruiken (Almere: 589,-, A'dam: 579,-)
en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Galois schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:44:
[...]

Dat is nou franchise...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ze hadden 'm niet meer op voorraad. In de computer stond dat ze er nog één hadden (dat was wat ze ook aan de telefoon zeiden), maar die konden ze nergens vinden, dus zal wel een verkeerde telling oid geweest zijn.

Dat ze de 55-250 mm in de MM van A'dam niet verkopen komt omdat de MM franchisers zijn en ze er dus voor gekozen hebben om die niet te verkopen...

De BCC (laagste prijsgarantie -25% op prijsverschil) heeft 'm ook in het assortiment voor 649,-. Maar helaas ook niet op voorraad.

Nu twijfel ik of ik zal wachten totdat de BCC 'm weer heeft (ze wisten niet wanneer) of dat ik zaterdag naar Foto Booms (op voorraad) ga en voor 819E het hele pakket haal...

De MM had er ook iets van 80 in bestelling zeiden ze, maar wisten niet wanneer ze binnen zouden komen (in ieder geval voor 3 mei zei de meneer).

Zouden de prijzen dan weer omlaag gaan met die nieuwe lading?

Kan op zich nog wel een maandje wachten als het mij dan 100E minder kost... (of eigenlijk toch weer niet!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit

m-unit

Galois schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:55:
[...]

Ze hadden 'm niet meer op voorraad. In de computer stond dat ze er nog één hadden (dat was wat ze ook aan de telefoon zeiden), maar die konden ze nergens vinden, dus zal wel een verkeerde telling oid geweest zijn.

Dat ze de 55-250 mm in de MM van A'dam niet verkopen komt omdat de MM franchisers zijn en ze er dus voor gekozen hebben om die niet te verkopen...

De BCC (laagste prijsgarantie -25% op prijsverschil) heeft 'm ook in het assortiment voor 649,-. Maar helaas ook niet op voorraad.

Nu twijfel ik of ik zal wachten totdat de BCC 'm weer heeft (ze wisten niet wanneer) of dat ik zaterdag naar Foto Booms (op voorraad) ga en voor 819E het hele pakket haal...

De MM had er ook iets van 80 in bestelling zeiden ze, maar wisten niet wanneer ze binnen zouden komen (in ieder geval voor 3 mei zei de meneer).

Zouden de prijzen dan weer omlaag gaan met die nieuwe lading?

Kan op zich nog wel een maandje wachten als het mij dan 100E minder kost... (of eigenlijk toch weer niet!).
819 is een mooie prijs hoor, ik heb bij de MM 799 betaald, dus 2 tientjes meer, ik verwacht dat je bij de foto boom, (whats in the name) betere service en advies kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Heb 'm vandaag aangeschaft bij de MM voor 815E (stond voor 899 in de computer).

En daarbij mocht ik gebruik maken van de 4 halen, 3 betalen actie (tas, filters en extra accu gehaald) waardoor mijn camera slechts 782,33E heeft gekost volgens de bon.

Ben tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag .
De laatste tijd zie ik op mijn foto's witte, rode en blauwe puntjes. Ze vallen extra op wanneer de achtergrond donker is.
Als de foto uitvergroot wordt het witte puntje een kruisje.

Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:43:
Ik heb een vraag .
De laatste tijd zie ik op mijn foto's witte, rode en blauwe puntjes. Ze vallen extra op wanneer de achtergrond donker is.
Als de foto uitvergroot wordt het witte puntje een kruisje.

Wat kan dit zijn?
Upload even een foto zodat we die kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een voorbeeld foto.
iso 100, sluitertijd 30 sec. diafragma 8.0

http://img11.imageshack.us/img11/8337/dpp002x.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 20:05 . Reden: Maak even een thumb als je dit soort plaatjes plaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Waarschijnlijk zijn het hot pixels. Zijn het er heel veel, en vallen ze op als je je foto op gewoon formaat bekijkt (dus niet 200% ofzo)? Meestal is het niet zo'n groot probleem namelijk.

Edit: dit lijkt mij een
Bright Dot Defects

A bright dot defect [3] is a group of three sub-pixels (one pixel) all of whose transistors are not working. This allows all light to pass through to the RGB layer, creating a bright white pixel that is always on.

[ Voor 30% gewijzigd door Moby op 20-03-2010 16:37 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
Ik heb ook 1 'hot pixel'. Canon over gemaild en die adviseerde mij terug te gaan naar de dealer.

[ Voor 7% gewijzigd door keldererik op 21-03-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb net een mailtje naar Canon gestuurd. Even afwachten dus.
Ben benieuwd wat ze zullen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar en wanneer heb je deze camera gekocht? Te lang wachten met het nemen van actie kan namelijk je rechten beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera heb ik in december gekocht. Zit nog garantie op.

Ik heb iets gevonden waardoor de Hotpixels minder worden. 3 van de 4 pixels zijn verdwenen
1. Zet de camera op Manual.
2. Maak een foto met de lenskap er op. Camera op MF, sluitertijd 1/40, iso 100.
3. Ga vervolgens naar via menu - Sensorreinging - naar Reining Handmatig.
4. Wacht tot dat de spiegel omhoog klapt en wacht 30~60 sec.
5. Maak weer een foto met de lenskap erop. (zie punt 2.)
6. Nu zie dat er minder hotpixels zijn.

Dit werkt bij mijn camera.... 3 hotpixels minder.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Dan waren het geen hot pixels... Maar rommel op je sensor. Ik zag overigens ook maar één ding op je foto dat echt een hot pixel leek.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sinds een paar dagen zie ik een heel klein pluisje in mijn zoeker.

Helaas niet op de zoeker of lens, dus ik was al bang dat het op de sensor was. Objectief eraf gehaald en hij blijkt tegen het glaswerk nog onder mijn zoeker (en dus in de camera). Het stuk dat horizontaal zit.

Vervelend en aangezien ik altijd erg voorzichtig mijn objectieven verwissel (camera op de kop en in schone ruimte en proberen zo snel mogelijk te doen), ben ik bang dat dit veel vaker zal voorkomen.

Hoe erg is dit? En wat valt er tegen te doen? Waar moet ik op letten om dit soort dingen te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is een stofdeeltje op je matglas of in het zoekerhuis.dit kan je laten oplossen in een csp punt van canon.ik zou het laten doen.ik had het met me 50D ook wel een gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:51:
dat is een stofdeeltje op je matglas of in het zoekerhuis.dit kan je laten oplossen in een csp punt van canon.ik zou het laten doen.ik had het met me 50D ook wel een gehad.
Je ziet 'm duidelijk liggen... Ik kan er toch wel bij met een pincet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 00:55

Milo.

klik

Een blazertje gebruiken helpt meestal wel. Zou zeker niet met iets hards binnen je camera prutsen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Milo. schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:17:
Een blazertje gebruiken helpt meestal wel. Zou zeker niet met iets hards binnen je camera prutsen.
Hij is weg... weggeblazen. En waar hij nou is?

Je voorkomt dit soort pluisjes toch niet of nauwelijks? Wat kun je eraan doen om het te voorkomen? En hoe erg is het? Kunnen ze makkelijk bij je sensor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:49
De sensor zit in hetzelfde stuk, dus vrij makkelijk. Helemaal voorkom je het niet. Met zo'n blazertje kun je het gewoon wegblazen. De sensor reinigt zichzelf trouwens. Helemaal zaligmakend zal het niet zijn, maar allicht wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Zolang je het niet herhaaldelijk duidelijk op de foto ziet (dat het dus op je sensor zit) zou ik me er niet druk om maken en is het hoogstens (zeer) irritant.
Voorkomen doe je het inderdaad niet. Met een blazertje blaas je het inderdaad weg en zelfs als het op je sensor zit kan je gewoon je spiegel opklappen en blazen.
Ik heb het ook regelmatig maar met wat blazen, blazen, ergeren, blazen en dan is het meestal wel weg. Heb nu in iedergeval geen stofjes of haren in mn zoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Vraagje...

Ik heb (logisch in dit topic) de 500D met de dubbele lenskit (18-55 en 55-250 mm). Nu hoor ik van verschillende kanten dat een lenskap/zonnekap een vereiste is. Dat je die als eerste erbij moet kopen.

Twee vragen hierover. Jullie mening en welke lenskap kan ik het beste kopen?

En nog een extra vraag... Is een lenskap en zonnekap hetzelfde? (volgens mij wel toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een lenskapje is in mijn beleving het ding dat erbij zit om het frontelement te beschermen als je hem niet gebruikt. Dat zwarte klepje zeg maar. Als zonnekap heb je gewoon het voorgeschreven type nodig. Of die nu van Canon is of van eBay komt, maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:09:
Een lenskapje is in mijn beleving het ding dat erbij zit om het frontelement te beschermen als je hem niet gebruikt. Dat zwarte klepje zeg maar. Als zonnekap heb je gewoon het voorgeschreven type nodig. Of die nu van Canon is of van eBay komt, maakt niet zoveel uit.
Die zit er dus bij deze lenzen niet bij (EF-S 18-55mm en EF-S 55-250mm)

Er worden wel specifieke lenskappen aangeraden door Canon (EW-60C en ET-60). Dit zijn de enige lenskappen die erop passen?

Ze zijn niet zo duur, dus ik kan ze sowieso wel halen, maar hoe nuttig achten jullie ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nut voor de 18-55 is klein en het nut voor de 55-250 is groot. Die dingen heten overigens zonnekappen!

Waarom ie voor de 18-55 niet zo nuttig is lees je: job in "Zonnekap EW-60C moeilijk te monteren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Redelijk nuttig. Ik gebruik ze buiten als bescherming van het glas en bij heftige zon dient hij natuurlijk het doel waar 'ie voor gemaakt is. Maar echt onmisbaar zijn ze niet, je kunt vrij gemakkelijk zonder.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Krylinck schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:33:
Redelijk nuttig. Ik gebruik ze buiten als bescherming van het glas en bij heftige zon dient hij natuurlijk het doel waar 'ie voor gemaakt is. Maar echt onmisbaar zijn ze niet, je kunt vrij gemakkelijk zonder.
Je schroeft 'm er alleen op als het zonnig is? Anders doe je het zonder?

John Freeman zegt in zijn boek "Fotografie" meerdere keren dat het een musthave is voor objectieven. Het eerste wat je moet aanschaffen...

Edit: Wat ik zou willen zien is een foto mét en een foto zónder. Die kan ik helaas nergens vinden... :-(

[ Voor 9% gewijzigd door Galois op 13-04-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dat kun je vinden. Ik heb hem er meestal achterstevoren opzitten, zodat als ik hem nodig heb hij direct beschikbaar is. Zo gaat ie ook in de tas. Dus ja, ik gebruik hem alleen bij veel zon. Daar is ie tenslotte ook voor gemaakt. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Krylinck op 13-04-2010 20:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het ook als een must have voor objectieven. Ik gebruik ze ook binnen om flares te voorkomen van andere lichtbronnen. Alleen in geval van de 18-55 is het verminderd nuttig vanwege het roterende frontelement is het niet mogelijk om een bloemvormige zonnekap te maken. Een dergelijke zonnekap zou veel nuttiger zijn dan het ding dat ze nu hebben bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:32:
Het nut voor de 18-55 is klein en het nut voor de 55-250 is groot. Die dingen heten overigens zonnekappen!

Waarom ie voor de 18-55 niet zo nuttig is lees je: job in "Zonnekap EW-60C moeilijk te monteren"
Heb 'm gisteravond op bol.com toch maar besteld (was een stuk goedkoper dan waar dan ook!).

En vandaag al binnen. Hij past perfect hoor... Was helemaal niet moeilijk om 'm te monteren zoals het linkje waar jij hierboven naar verwijst.

Baal er wel van dat met kap mijn tas te klein is... Grrrr :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Omgekeerd bevestigen lost een hoop op. Zo past 'ie namelijk wel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het linkje dat ik aangaf was een linkje naar de uitleg waarom die zonnekap minder effectief is, niet naar het moeilijk bevestigen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camera is terug van reparatie. De Hotpixels zijn er niet meer... :) :) .
Mobyrick schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:35:
Waarschijnlijk zijn het hot pixels. Zijn het er heel veel, en vallen ze op als je je foto op gewoon formaat bekijkt (dus niet 200% ofzo)? Meestal is het niet zo'n groot probleem namelijk.

Edit: dit lijkt mij een

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joentje66
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Een vraag aangaande de EOS 500D. Is de HD videofunctie werkelijk een pré. M.a.w. gebruik je deze functie veel? M.i. schaf je een videocamera aan als video's wilt maken, geen spiegelreflexcamera. Zie ik dit fout?

Als dat niet zo is dan denk ik dat voor mij als beginnend amateurfotograaf een Canon EOS 450D ook voldoende is en deze prijstechnisch ook gunstiger is. Ik hoop dat iemand hier een goed antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Laatst online: 06-09 14:43

Malloot

bekijk eens wat anders

Een groot voordeel op een DSLR is de scherptediepte. En dat is ook meteen het enige voordeel :P
Hij neemt wel op in HD, maar de beelden zijn behoorlijk ontscherp. Zie bijvoorbeeld dit vergelijk met de 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

In principe is videografie op een dSLR ver superieur aan zo goed als elk ander apparaat dat video kan maken omdat je:
- lenzen kunt verwisselen
- een sensor hebt die groter is (lichtgevoeliger, veelzijdiger, in het algemeen betere beeldkwaliteit)

Het probleem zit hem erin dat dSLRs ergonomisch wat crappy zijn om video op te nemen: ze zijn op de eerste plaats voor foto's te maken, met een soort van nagedachte dat er ook video uit moet kunnen komen rollen.

Als je gemakkelijk video's wilt nemen, met een apparaat dat ervoor is ingericht, koop een videocamera. Als je prijs stelt op betere kwaliteit dan gemiddeld of met scherptediepte wilt experimenteren in video, neem een dSLR met videofunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadeel: tijdens het filmen scherpstellen moeilijk en lelijk.
geluid meestal waardeloos, ook omdat je de mechamische onderdelen in de camera op het filmpje hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Jep, ook belangrijk. Echter, het scherpstellen van veel - ook betere - videocamera's tijdens het filmen vind ik ook geen schoonheidsprijs verdienen. Belangrijker nog, die apparaten focussen heel vaak mis tijdens het filmen. Op een dSLR - zeker als je gebruik wilt maken van de DoF-mogelijkheden en snelle lenzen - zul je het liefst je focus toch vast willen zetten. Als je dan echt focus wilt veranderen tijdens een shot koop je een follow focus of tape je focus stops op je lens zodat je van het ene naar het andere ingestelde focuspunt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:22:
Als je dan echt focus wilt veranderen tijdens een shot koop je een follow focus of tape je focus stops op je lens zodat je van het ene naar het andere ingestelde focuspunt gaat.
Nog één van die aspecten die een videocam standaard al heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb helemaal geen ervaring met video, dus misschien klink dit als een hele domme vraag.
Maar hoe zit dat met die focus stops?

Ga je dan eerst je scene al een keer doorlopen en handmatig de focus bepalen van verscheiden momenten, en markeer je die dan op die tape?
En hoe werkt dat dan bij een videocamera die zoiets standaard heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

vziw hebben vergelijkbaar geprijsde videocamera's dat niet ingebouwd hoor... Die hebben allemaal gewoon autofocus zonder instelbare afstanden en hardwareknoppen om hem naar dat punt te laten gaan.

Focus stops zijn de poor man's methode: er zijn een soort slangenklemmen die je om je focusring kunt doen, en daarnaast kun je nog een soort slangenklem monteren met verschuifbare blokjes erop. Dan komt de focusring naar de ene kant tegen het ene blokje, en naar de andere kant tegen het andere blokje, en heb je twee focusafstanden gedefinieerd. Ruw, maar effectief. In allerlei soorten en maten terug te vinden, meestal DIY spul, ik ken geen commerciele variant.

Uiteraard kunnen de wat meer profi videocamera's dat zelf ook wel, maar dan praat je over het 3k-segment. Ik ken geen <1500€ camera's die dat standaard hebben, of kijk ik met mijn neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar die bestaan ook gewoon niet ;) Videocamera's lopen zo'n beetje tot 1100 euro en beginnen weer vanaf 2.5k. Ertussen bestaan wel wat modellen, maar dat zijn allemaal exoten B) Vanaf die 2.5k hebben bijna alle camera's echter wel een knop waar je een focuspunt op kunt vastleggen om vanaf een ander focuspunt razendsnel naartoe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joentje66
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Oke ik snap hem, mag ik daar dan uit concluderen dat als ik een fatsoenlijke spiegelreflex camera wil, dat ik dan ook een EOS 450D kan nemen als ik beginner ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Jeroentje66,
Zeker, video op een dslr is leuk als je er tijd in wilt steken, zomaar een filmpje maken zoals je op een compact doet is er niet bij. Je moet continu scherp stellen, mits jij en je onderwerp op een vast punt staan.
De 450d is een goed toestel dat gelukkig nog steeds verkocht wordt nu we al twee generaties verder zijn (500d en 550d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Voor foto's en ergonomie doet de 450D helemaal niks onder voor de 500D en 550D. Die toestellen koop je voor resp. hi-res scherm en videofunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
500D loopt toch ook stukje beter op high iso hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Afgelopen week de 500D met kitlens gehaald bij de MM.

Heb het hele topic doorgelezen, maar iets wat ik niet lees:
Wat doen jullie met het LCD, beschermfolie of afdekkapje erover ?
Ik merk dat het scherm altijd vettig is als ik door de zoeker heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
dat vettige op het beeldscherm lijkt me geen probleem is zo weggepoets met je mouw, het enige is natuurlijk krassen voorkomen. Dan lijkt me zo'n hard opplakbaar beschermkapje beter dan zo'n folietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb nog nooit een Canon camera gezien waar een beschermer zin had. Je moet echt heel erg je best doen een kras op je scherm te maken. Laat dat geld maar lekker in je zak!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
loyske schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:17:
Afgelopen week de 500D met kitlens gehaald bij de MM.

Heb het hele topic doorgelezen, maar iets wat ik niet lees:
Wat doen jullie met het LCD, beschermfolie of afdekkapje erover ?
Ik merk dat het scherm altijd vettig is als ik door de zoeker heb gekeken.
Als je hem goed vervoerd in een nette tas dan komt daar echt geen kras op. Bescherming word verder ook vettig, dus dat heeft weinig zin.

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 15-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Op mijn scherm zitten vele heeeele kleine krasjes, iets dat je ziet als je hem op een bepaalde stand houdt maar last heb ik er absoluut niet van. Het is eerder het vettige vingerwerk dat opvalt. Maar zoals gezegd is dat met een korte veeg weer weg. Zou me er ook niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 12-09 16:43
Thanx voor de antwoorden, denk dat ik het ook maar zo laat ;)

Nog een vraag over de HDMI-aansluiting.
Ik heb zo'n kabel op mijn Sony TV aangesloten voor de Camcorder.
Maar met de 500D krijg ik geen beeld op de TV.
Ik neem aan dat dit geen speciale kabel moet zijn en dus werkt met iedere HDMI <-> mini-HDMI kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de informatie!
about het filmen, ik heb op youtube gekeken en daar staan wel 1080p movies afkomstig van de 500d dus het moet mogelijk zijn.

HD video 1920 x 1080 (1080P, 16:9) bij 20 fps

staat op kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vandaag een 500D incl 18-55 is lens gekocht. alleen merk ik bij het in/uit zoemen draaiend aan de ring, je een raar geluid hoort, alsof er schuim/papier inzit. Is dit normaal, anders ga ik morgen weer terug naar Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 22:18
B0MBACI schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:23:
Vandaag een 500D incl 18-55 is lens gekocht. alleen merk ik bij het in/uit zoemen draaiend aan de ring, je een raar geluid hoort, alsof er schuim/papier inzit. Is dit normaal, anders ga ik morgen weer terug naar Mediamarkt.
Bedoel je de voorste ring van de focus? ;) Dan moet je namelijk eerst even de auto focus uitzetten, want dan hoor je volgens mij de focus motor waar je zeg maar doorheen draait :+ (Correct me if I'm wrong)

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 12-07-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Rctworld schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:28:
[...]

Bedoel je de voorste ring van de focus? ;) Dan moet je namelijk eerst even de auto focus uitzetten, want dan hoor je volgens mij de focus motor waar je zeg maar doorheen draait :+ (Correct me if I'm wrong)
Nope niet die de achterste, waar je normaal op hoort te draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Hmm, ik heb een 5D mark II dus ietsje offtopic, maar die heeft ook video en het valt in de praktijk erg tegen.

Het hangt er vanaf wat je wilt filmen. Als pro filmer kun je met een dslr best uit de voeten vanwege de verwisselbare lenzen en kleine DOF, je onderwerpen bewegen dan meestal voorspelbaar. Maar voor huis-tuin- en keukenfilmpjes werkt het totaal niet. Kinderen bewegen en blijven niet in je DOF. Dus dan kun je kiezen, of je draait aan die focusring in de hoop ze scherp te kunnen houden (hopeloos) of je vergroot de DOF met je diafragma (eveneens hopeloos ivm veel te weinig licht).

Komt erop neer dat ik nooit film met de 5D, heb er een Ixus 990 bij voor het filmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

B0MBACI schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:31:
[...]

Nope niet die de achterste, waar je normaal op hoort te draaien :D
Mjah, ik heb het ook, ik heb altijd aangenomen dat het correct is.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Voor mij is het te laat had eergisteren 580 euro betaald in MM Rotterdam, hij is nu 498,- op http://www.dailymania.nl/

500D+18 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Dan zou ik toch terug gaan om te vragen of je het prijsverschil terug kan krijgen en anders gewoon de camera terugbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Milo. schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:21:
Dan zou ik toch terug gaan om te vragen of je het prijsverschil terug kan krijgen en anders gewoon de camera terugbrengen...
De dailymania is alleen voor MM Amsterdam, laagste prijs garantie geldt alleen in straal van 15km...

En ik ga zo op vakantie dus heb geen tijd meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

even terugkomend op de vraag over een screenprotector oid, ik heb er wel 1 op mijn 500D.

iets van GGS, volgens mij van dealextreme of focalprice vandaan. Wordt inderdaad ook vettig, maar eigenlijk voor de rest vergeet ik het dat hij erop zit. Iedereen die mn camera vasthoudt/gebruikt heeft het ooit opgemerkt.

naja of het nodig is, weet ik niet, maar ik moet wel zeggen dat ik het met een fijner gevoel in mn tas gooi (niet speciaal een cameratas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
B0MBACI schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:17:
Voor mij is het te laat had eergisteren 580 euro betaald in MM Rotterdam, hij is nu 498,- op http://www.dailymania.nl/

500D+18 55
_/-\o_

Ik ben mij sinds gisteren gaan oriënteren op een opvolger van mijn verouderde, versleten en in onbruik geraakte toestellen. Ik was al uit gekomen bij de 500D en besloot dat dit het apparaat was (in de prijsklasse €500/€600) die het beste past bij mijn wensen en de wijze waarop ik hem ga gebruiken. Helemaal perfect om nu tegen die aanbieding op te lopen. Ik heb hem besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

We hebben een 500D besteld en komt morgen binnen met een kitlens 18-55. Daarnaast gelijk een 55-200 lens en accessoirekit besteld, maar helaas niet op voorraad.

Ik heb nog een Class 6 SDHC van Sandisk kaart van 4 GB die ik eerst maar ga gebruiken ipv de bijgeleverde class 2 kaart...

Eindelijk de overstap gemaakt sinds mijn eerste HP 2MP compact naar een beter compact en dan 2 grotere zoom camera's en nu eindelijk DSLR. Ben benieuwd hoe de overstap is.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik momenteel de 24-70 L op de 500D en dat valt me niet tegen moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik gebruik de 500D nu sinds een maand of 3 en hij bevalt super!
Ik heb de 18-55 kitlens en een 70-300 zoomlens erbij die beiden hun werk goed doen. Nu al ben ik soms verbaasd over de kwaliteit die ik eruit weet te toveren.

Nu ben ik aan het sparen en op zoek naar een goede Prime Lens, wss een 28mm F/1.8.
Met onze crop sensor krijg je dan de mooiste plaatjes voor straatfotografie en bokeh fotografie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 14-08 21:46
Een Brit is naar zeggen bezig met het maken van een alternatieve firmware voor de Canon 500D.
Hier kun je meer lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:40
ik ga binnenkort ook de eos 500d halen, maar hoe gaat deze camera om met class 10 kaarten?

Ik wil namelijk deze kaart gaan kopen
productreview: Transcend SDHC 16GB Class 10 review door vavoem

maar de tweaker die deze review heeft geschreven gaf de volgende tip:
Controleer eerst via fora of je camera niet alleen de standaard SD, SDHC of SDXC aan kan maar ook of hij wel geschikt is voor een hogere snelheid daar SD blijkbaar niet zoals het hoort backward compatible is met de eerst volgende snelheid maar meteen terug schakelt naar het laagste niveau.

Dus kan iemand bevestigen of de 500d egschikt is voor deze hogere snelheden, heb de handleiding gedownload maar kan het daar niet in vinden

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik vind de review een beetje een raar verhaal. De verschillende klasses bij SD-kaarten zijn namelijk geen verschillende modi. De klassen geven alleen maar aan wat de minimimale snelheid is die een SD-kaart kan leveren (volgens de fabrikant). Een klasse 10 kaart zou minimaal 10 MB per seconde moeten kunnen schrijven, een klasse 6 kaart minimaal 6 MB/s. Het kan echter maar zo zijn dat een klasse 6 kaart veel meer dan 10 MB/s schrijft, vziw is klasse 6 lange tijd de snelste klasse geweest. Class 10 is later pas ingevoerd om onderscheid te kunnen maken tussen snelle en hele snelle kaartjes.
Dat de reviewer problemen had met het kaartje komt omdat zijn camera vodn dat het kaartje niet snel genoeg was om HD video op te nemen. De camera heeft dus de snelheid gemeten en besloten dat het niet genoew was. Het kan zijn dat HD video inderdaad veel meer data verstookt dan 10MB/s, maar het kan ook zijn dat het Transcend kaartje gewoon niet helemaal de belofte nakomt. Wat dat betreft is de review van 3d0zer een stuk interessanter. Daar worden namelijk meetresultaten getoond van verschillende kaartjes. Wat daarbij opvalt is een bedroevend lage score voor de random write test met 512k blocks (1Mb/s, 50% van de snelheid van het traagste kaartje uit zijn lijst). Die score zou kunnen verklaren waarom de camera het kaartje te traag vond: als de camera een random write test deed dan lijkt het transcend kaartje erg traag.

Kortom: je kunt veilig het kaartje kopen, je camera zal zo hard schrijven als ie kan. Let er wel op dat het ene kaartje het andere niet is. De klasse geeft maar een van de mogelijk relevante snelheden aan. Bij typisch gebruik kunnen kaarten van dezelfde klasse nogal verschillen. Uit de testresultaten van 3d0zer blijkt dat een Sandisk Extreme ||| klasse 10 ongeveer 2 maal zo snel is dan de Transcend klasse 10. Of je dat het prijsverschil waard vind is aan jou :)

Edit: Als je van plan bent om in HD te gaan filmen zou ik overigens een ander kaarrtje nemen. Ik zie net dat de 500d in HD zo'n 330MB/min verstookt. Dan moet je dus minimaal 5.5 MB/s kunnen schrijven. In theorie kan zou de Transcend dat wel kunnen - ik vrees alleen dat het in de praktijk alleen in laboratoriumomstandigheden lukt. Ik zou dan eerder voor een wat duurder kaartje van sandisk of dane-electric gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door T-MOB op 22-11-2010 20:36 ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Ik heb de 32GB versie en hij doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
T-MOB schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:19:
Ik vind de review een beetje een raar verhaal. De verschillende klasses bij SD-kaarten zijn namelijk geen verschillende modi. De klassen geven alleen maar aan wat de minimimale snelheid is die een SD-kaart kan leveren (volgens de fabrikant). Een klasse 10 kaart zou minimaal 10 MB per seconde moeten kunnen schrijven, een klasse 6 kaart minimaal 6 MB/s. Het kan echter maar zo zijn dat een klasse 6 kaart veel meer dan 10 MB/s schrijft, vziw is klasse 6 lange tijd de snelste klasse geweest. Class 10 is later pas ingevoerd om onderscheid te kunnen maken tussen snelle en hele snelle kaartjes.
Dat de reviewer problemen had met het kaartje komt omdat zijn camera vodn dat het kaartje niet snel genoeg was om HD video op te nemen. De camera heeft dus de snelheid gemeten en besloten dat het niet genoew was. Het kan zijn dat HD video inderdaad veel meer data verstookt dan 10MB/s, maar het kan ook zijn dat het Transcend kaartje gewoon niet helemaal de belofte nakomt. Wat dat betreft is de review van 3d0zer een stuk interessanter. Daar worden namelijk meetresultaten getoond van verschillende kaartjes. Wat daarbij opvalt is een bedroevend lage score voor de random write test met 512k blocks (1Mb/s, 50% van de snelheid van het traagste kaartje uit zijn lijst). Die score zou kunnen verklaren waarom de camera het kaartje te traag vond: als de camera een random write test deed dan lijkt het transcend kaartje erg traag.

Kortom: je kunt veilig het kaartje kopen, je camera zal zo hard schrijven als ie kan. Let er wel op dat het ene kaartje het andere niet is. De klasse geeft maar een van de mogelijk relevante snelheden aan. Bij typisch gebruik kunnen kaarten van dezelfde klasse nogal verschillen. Uit de testresultaten van 3d0zer blijkt dat een Sandisk Extreme ||| klasse 10 ongeveer 2 maal zo snel is dan de Transcend klasse 10. Of je dat het prijsverschil waard vind is aan jou :)

Edit: Als je van plan bent om in HD te gaan filmen zou ik overigens een ander kaarrtje nemen. Ik zie net dat de 500d in HD zo'n 330MB/min verstookt. Dan moet je dus minimaal 5.5 MB/s kunnen schrijven. In theorie kan zou de Transcend dat wel kunnen - ik vrees alleen dat het in de praktijk alleen in laboratoriumomstandigheden lukt. Ik zou dan eerder voor een wat duurder kaartje van sandisk of dane-electric gaan.
Heel verhaal, maar klopt voor geen meter. 1080p lukt zelfs op een class 2 kaart dus op een Transcend Class 10 lukt dat helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar jij hebt de 32 Gb versie, en ook meerdere foto's snel achter elkaar nemen schrijft hij zonder problemen weg?

Evenals video in 720 en 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
n0elite schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:00:
[...]
Heel verhaal, maar klopt voor geen meter. 1080p lukt zelfs op een class 2 kaart dus op een Transcend Class 10 lukt dat helemaal.
Mijn verhaal sluit helemaal niet uit dat je het zou redden met een class 2 kaart. Een kaart die class 10+ snelheden haalt mag je ook als class 2 verkopen. Maar goed, er zijn ook mensen die problemen ondervinden met een class 6 SD-kaart. Het probleem is - en dat is ook de strekking van mijn verhaal - dat de SD-klasse niet alles zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080P op een class2 zal wellicht werken, maar het is buiten de specs, dus ik zou het niet doen.

Bovendien als ik kijk naar de volgende kaartjes: pricewatch: Transcend SDHC 32GB Class 2 & pricewatch: Transcend SDHC 32GB Class 10 dan zit er 5 euro tussen de 32 GB varianten. Als je een camera van 500+ euro koopt en dan op 1% van het bedrag gaat lopen bezuinigen...... Tsja, misschien moet ik daar maar niet teveel tijd aan spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik ga sowieso geen class 2 kopen.
Ik wil juist een class 10, enige reden dat ik hier die vraag stel is omdat een medetweaker die review geschreven had waarin hij aangaf dat je moet kijken of je apparaat wel sd 3.0 kaarten aankan.

maar ik koop die 16GB class 10 transcend kaart en hoop dat alles dan naar behoren werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je koopt een class6 kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Qosmic schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:41:
Ik wil juist een class 10, enige reden dat ik hier die vraag stel is omdat een medetweaker die review geschreven had waarin hij aangaf dat je moet kijken of je apparaat wel sd 3.0 kaarten aankan.

maar ik koop die 16GB class 10 transcend kaart en hoop dat alles dan naar behoren werkt
Het werkt gewoon, zie mijn reactie hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Qosmic schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:41:
Pas bij sd 4.0 wordt snelheid een compatibiliteitsissue. Issues met huidige kaarten SD / SDHC / SDXC hebben voornamelijk te maken met de grootte van de kaarten.
Gezien de positieve ervaring van n0elite zal dat wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 500D + kitlens is nu in een mooie aanbieding bij SATURN voor maar 444 euro.

Ik twijfel nog tussen deze en de 550D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
is idd een mooie aanbieding, bij de media markt arena is hij 488.

maar dit is wel de versie zonder IS, en die bij saturn ook als ik em zo in de folder zie.

hierboven raden ze dan toch de IS versie aan ipv deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er maar 1 standaard combi te koop (body + lens), dus ik denk dat het met IS is.

Maare, wat is IS eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
dat dacht ik dus ook maar er zijn er dus 2.
1 met IS en 1 zonder IS.

als je wil weten wat IS is moet je ff kijken in het dslr starters topic.

[ Voor 32% gewijzigd door Qosmic op 23-11-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, even gekeken:

IS = stabilisatie van de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het gaat niet zozeer om de IS zelf (hoewel dat ook fijn is), maar meer omdat de 18-55 zonder IS volgens meerdere reviews optisch gewoon veel slechter is dan de 18-55 IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, als je de keuze hebt tussen de twee is de IS een no-brainer. Wanneer je echter opgescheept zit met de non-IS is het het niet waard om over te stappen, want zoveel verschil is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
n0elite schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:05:
[...]

Het werkt gewoon, zie mijn reactie hierboven :)
Zelf gebruik ik sinds afgelopen weekend ditzelfde kaartje in combinatie met de Canon 60D, RAW, HD footage in 720p en 1080P schiet hij perfect zonder foutmeldingen of iets dergelijks.

Ik sluit me dus helemaal aan bij jou conclusie: "Het werkt gewoon" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:22:
De 500D + kitlens is nu in een mooie aanbieding bij SATURN voor maar 444 euro.

Ik twijfel nog tussen deze en de 550D
Goed nieuws:
voor 444 heb je inderdaad de 500D met kitlens, ZONDER IS
maar voor slechts 479 heb je de 500D met kitlens MET IS. (Heb hem net opgehaald!)

Ook hebben ze de 550D, met kitlens, met IS, voor 580 euro!! Echt een top aanbieding dus.
Aanbieding is nog t/m zaterdag geldig. In het filiaal in Tilburg hadden ze er nog enkele tientallen liggen.

tjah..

Verwijderd

Dat zijn de betere aanbiedingen. Helaas te vroeg voor mij, kan pas met Kerst kopen. En vooralsnog neig ik toch naar de 550.

Hoop dat de Media Markt nog gaat stunten in december.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste