Canon EOS 500D

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 76 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:41
johoo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:13:
Weet iemand wat de prijs van een 500D (body) bij Mediamarkt is? Staat helaas niet in de pricewatch.
ze zijn ook bereikbaar via de telefoon hoor.
Dit is niet iets wat je op got hoeft te vragen.

Het idee van een forum is niet dat je even snel je vraag kan stellen (daar heb je helpdesks voor), maar dat je een vraag stelt wanneer je er zelf niet uit komt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:57

DUX

blijft ook nu voor Oranje

offtopic:
Mediamarkten geven geen prijzen over de telefoon, is hun policy. Kreeg één keer slechts een onwerkbaar ruwe schatting uit ("tussen de x-honderd en de x-honderd Euro").

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 20:12
Klopt, een beetje een rare reaktie van een mod. :? 8)7

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:45

scorpie

Supra Addict

Een mod is ook maar een mens, die ook kan vergeten of zelfs niet eens weten dat MM geen prijzen geeft aan de telefoon.

Verder ben ik ook wel benieuwd, wil eigenlijk de kit kopen met 18-55 lens.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Uhm, de mod heeft in dit geval wel gelijk. Ik probeer even een filmpje van die directeur te vinden bij kassa of radar die aangaf dat prijzen wel degelijk telefonisch worden gegeven (dat is beleid). Ik heb er dan ook nog nooit problemen mee ondervonden. Probleem is eerder dat ze zeer slecht telefonisch bereikbaar zijn ;) (wat er tijdens een actie waarschijnlijk niet beter op wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 20:12
Dan ben ik waarschijnlijk de uitzondering. Ik krijg bij MM steevast geen prijzen door. Het kost mij trouwens meer moeite om hier het goede draadje te zoeken en dan daar een berichtje in te typen met de vraag over hoeveel hij kost, dan even naar MM bellen. ;)

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Ik gaf dat advies dan ook omdat ik het zelf frequent gedaan heb, bellen naar de mediamarkt voor een prijs.
johoo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:34:
Klopt, een beetje een rare reaktie van een mod. :? 8)7
als je iets niet in orde vind op got, dan kan je daarover een DM sturen, of een topicreport of iets dergelijks.
Om mij ga je even langs bij HQ, maar in het topic plaatsen op deze manier is niet zoals we het graag zien. Het lokt slechts offtopic discussies uit. :)

@mig29: thnx :)

[ Voor 68% gewijzigd door Nomad op 11-06-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68473

Ok, dit is balen. Net een Sigma 28-300 gekocht (ja ik weet het maar is voor vakantiefotos).
Blijkt dat die lens niet met de 500d wil autofocussen. Geeft error en raadt aan de contactpunten te reinigen.
Manual focus werkt wel maar autofocus blijft motortje draaien..
Denken jullie dat lens naar sigma sturen voor firmware update hierbij helpen kan? (Gekocht via marktplaats).

:?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat moet kunnen. Waarschijnlijk gewoon rechippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Denkvraag:
Zou je liever één 500D willen kopen om foto's te kunnen maken én kunnen filmen?

of

Koop je 450D en een aparte FullHD camera zodat je veilig spiegelreflex op kunt bergen en dus meer kan sparen als je gaat filmen?

Qua prijs is tweede keuze iets meer geld, maar je krijgt wel meer filmmogelijkheden en makkelijker zoomen, ipv steeds aan dure zoomlens te draaien als je 500D hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:03
MrDummy schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:05:
Denkvraag:
Zou je liever één 500D willen kopen om foto's te kunnen maken én kunnen filmen?

of

Koop je 450D en een aparte FullHD camera zodat je veilig spiegelreflex op kunt bergen en dus meer kan sparen als je gaat filmen?

Qua prijs is tweede keuze iets meer geld, maar je krijgt wel meer filmmogelijkheden en makkelijker zoomen, ipv steeds aan dure zoomlens te draaien als je 500D hebt. :)
Het hangt er heel erg vanaf hoeveel waarde je hecht aan de kwaliteit en mogelijkheden van het filmen. Is dit zeer veel, dan zou ik altijd voor een aparte camera gaan. Allemaal leuk, filmen met een dSLR, maar zolang het nog niet goed uitgewerkt is blijft het niks.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Ik ben sinds een kleine week eigenaar van dit leuke beestje. Vriendin wilde perC een Nikon D60 VR, maar die was gelukkig al uitverkocht en toen hebben we deze vergeleken met een standaard D60 die in MediaMarkt stond. (Foka had niet eens meer een normale D60 staan)

Al met al ... vind hem perfect.

Moet alleen nog wennen aan de instellingen ( sorry, kom uit dino tijdperk met rolletjes en een old sk00l pentax & Nikon F60 :Y) ... maar verwacht het wel snel onder de knie te krijgen en te groeien erin )

Ook het video gedeelte valt me reuze mee. Vond het een 'leuk extraatje' wat bij de camera kwam en had minder verwacht. Wel is het zo dat er een HOOP opties niet toegankelijk zijn bij filmen.

Daarom wilde ik in dit topic wijzen op de volgende petitie http://www.petitiononline.com/firm500d/ , tweakerts en mede-eigenaren van een 500D, laat u horen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247059

Ik krijg geen video output op mijn TV via de meegeleverde RCA kabel. Alles al geprobeerd. (Wii lukt wel op de zelfde input, geluid van de Canon 500d is ook te horen, maar beeld blijft zwart. Ik heb al geprobeerd NTSC in te stellen, maar geen resultaat).

Iemand enig ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 11:29
Er staat sinds vandaag een review van de 500D op de frontpage.

- Welke meegeleverde Canon-software hebben jullie geinstalleerd?
- Mijn mediaplayer classic geeft een foutmelding bij het afspelen van de opgenomen video's. Ze spelen wel goed af, maar zonder geluid. Hoe kan ik dat het handigst oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik heb hem ook op tv's aangesloten, inmiddels op verschillende. Ik snap alleen niet waarom er maar 1 geluidskabeltje is, normaal heb je rood en wit maar dit zal een ander systeem zijn. Niet echt handig, nu heb ik maar geluid van één kant. Maar voorderest werkt het bij mij prima, je doet de kabel erin en je ziet het op de tv. Weet je zeker dat je de kabeltjes in de goede aansluiting hebt en dat de tv op het juiste kanaal staat?

Ik heb alle meegeleverde software geinstalleerd, echter gebruik ik nu niks meer.. vind het niks. Heb nu Adobe Lightroom, werkt prachtig. Voor bekijken van de jpg's die uit de bewerking komen gebruik ik faststone image viewer, kan ik ook aanraden. Je kan fullscreen in perfecte scherpte de beelden bekijken, dat is wel anders dan bij bijvoorbeeld de windows fotogalerie.
De oplossing voor het afspelen van de video's is om ze te bekijken met quicktime. Werkt perfect.

Verder ben ik tevreden met deze camera en de kitlens 18-55, hoewel het bereik niet veel is. Maar aan de andere kant, voor de prijs is de lens prima.

[ Voor 25% gewijzigd door t0mmiiiii op 12-08-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

t0mmiiiii schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:19:
Ik heb hem ook op tv's aangesloten, inmiddels op verschillende. Ik snap alleen niet waarom er maar 1 geluidskabeltje is, normaal heb je rood en wit maar dit zal een ander systeem zijn. Niet echt handig, nu heb ik maar geluid van één kant. Maar voorderest werkt het bij mij prima, je doet de kabel erin en je ziet het op de tv. Weet je zeker dat je de kabeltjes in de goede aansluiting hebt en dat de tv op het juiste kanaal staat?

Ik heb alle meegeleverde software geinstalleerd, echter gebruik ik nu niks meer.. vind het niks. Heb nu Adobe Lightroom, werkt prachtig. Voor bekijken van de jpg's die uit de bewerking komen gebruik ik faststone image viewer, kan ik ook aanraden. Je kan fullscreen in perfecte scherpte de beelden bekijken, dat is wel anders dan bij bijvoorbeeld de windows fotogalerie.
De oplossing voor het afspelen van de video's is om ze te bekijken met quicktime. Werkt perfect.

Verder ben ik tevreden met deze camera en de kitlens 18-55, hoewel het bereik niet veel is. Maar aan de andere kant, voor de prijs is de lens prima.
omdat het monogeluid is wat de D500 opneemt en afspeelt. Op te lossen door een splitter te gebruiken, je krijgt links en rechts hetzelfde geluid.

ben zelf nog aan het uitvogelen welke software voor mij geschikt is. Lightroom of Aperture (maar vanwege de GUI krijgt Aperture steeds meer de voorkeur)

Zijn er trouwens mensen hier die gebruik gaan maken van de workshop verzorgd door NIDF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 247059 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:46:
Ik krijg geen video output op mijn TV via de meegeleverde RCA kabel. Alles al geprobeerd. (Wii lukt wel op de zelfde input, geluid van de Canon 500d is ook te horen, maar beeld blijft zwart. Ik heb al geprobeerd NTSC in te stellen, maar geen resultaat).

Iemand enig ervaring hiermee?
Gaat je display van de camera wel uit? Bij mij is het zo dat ALLES wat je normaal op de camera ziet, doorgegeven wordt naar de TV (menu om plaatjes te schieten t/m review van plaatjes/filmpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
zeeg schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:26:
- Welke meegeleverde Canon-software hebben jullie geinstalleerd?
- Mijn mediaplayer classic geeft een foutmelding bij het afspelen van de opgenomen video's. Ze spelen wel goed af, maar zonder geluid. Hoe kan ik dat het handigst oplossen?
Je moet de H264 codec installeren.... Op mijn pc hapert ie (c2duo 2.4ghz, 3gb ram, x300 ati) om de 3 seconden (om 1080p 30fs van 5dii af te spelen, met mplayer classic en vlc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55
Sinds Donderdag eindelijk een 500D + 18-55 IS Kitlens, op zich niet ontevreden over de foto's maar goed de beeldkwaliteit ten opzichte van een compact camera is natuurlijk ook al een wereld van verschil, toch is het wel duidelijk dat ik nog een hoop te leren heb om het maximale eruit te halen. Met name op het gebied van kleuren ben ik nog niet geheel overtuigd, al blijft het moeilijk te zeggen aangezien de kleuren op het display van de camera heel anders zijn als die op de van de laptop en die zijn op zijn beurt ook weer niet te vergelijken met de kleuren die mijn PS3 + TV weergeven.

Nu ga ik morgen naar Bavaria City Racing dus kan alle auto's weer eens van dichtbij op de gevoelige plaat vastleggen(en de mensen ook maar daar kan ik niet warm van worden, behalve de grid girls misschien ;) ), nog iemand tips voor zulke situaties(ook een beetje afhankelijk van het weer natuurlijk)?

Zat zelf met de Manual mode te klooien en dan met 1/160e sluitertijd(mag niet te laag zijn, anders staan de wielen stil op de foto's), diafragma 10, ISO 200, beeldstijl op landschap, AI Focus AF en Continue Opname. Maar met name over de beeldstijl ben ik onzeker aangezien het qua kleuren een totaal ander plaatje op kan leveren dan waar je op zit te wachten, nu kun je wel corrigeren met Photoshop en andere tools maar voorkomen is beter dan genezen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Als je geen raad weet met de kleuren: schiet in RAW en stel je kleuren pas in Lightroom in (daar kun je heel gemakkelijk kiezen uit instellingen en bekijken wat je het mooiste vindt). En natuurlijk veel oefenen/lezen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
ssj3gohan schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:19:
Als je geen raad weet met de kleuren: schiet in RAW en stel je kleuren pas in Lightroom in (daar kun je heel gemakkelijk kiezen uit instellingen en bekijken wat je het mooiste vindt). En natuurlijk veel oefenen/lezen.
Ja, sla ze op dit moment voor de zekerheid sowieso in RAW en jpeg tegelijk op, met 16GB ben je namelijk hoe dan ook wel even zoet :) Maar zou een UV-filter veel helpen voor de kleurechtheid of is dat vooral marketinggeblaat omdat het uiteindelijk voor je foto's nog altijd beter is zonder extra's op je lens foto's te schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 10:53

Rannasha

Does not compute.

Rctworld schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:23:
[...]
Maar zou een UV-filter veel helpen voor de kleurechtheid of is dat vooral marketinggeblaat omdat het uiteindelijk voor je foto's nog altijd beter is zonder extra's op je lens foto's te schieten?
Da's marketing-geblaat. Een UV-filter heeft geen merkbaar effect op je foto's (tenzij het filter van erg lage kwaliteit of beschadigd is).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ook hier sinds 2 weken inmiddels in bezit, en beetje hetzelfde als RCTworld. Mooiere foto's dan via een compactcamera, maar ook nog niet echt iets heel moois weten te schieten.
De leukste foto (vanuit een lekenperspectief) die ik heb geschoten zijn een stel koeien tijdens een laaghangende zon. (maar nog geen idee wat ik moet doen met de scherpte, compositie, etc)
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2cglyx0.jpg

ook nog een hoop te leren/lezen/oefenen

@RCTworld, laat je nog even weten hoe de foto's eruit zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Bij deze randje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedehaan.nl/BCR/10.jpg

Had in totaal 1700 foto's gemaakt en ze waren zeker niet allemaal even goed want het was nog een beetje behelpen met de ervaring die ik heb met de camera op het moment en dSLR's in het algemeen, ook nog wat aangekloot met filmen wat opzich voor een test-case geen onaardige compilatie opleverde:
http://www.youtube.com/watch?v=ZCq-9eyElu8

Verder heb ik wel gemerkt dat een zonnekap en een wat grotere en kwalitatief betere lens waarschijnlijk geen kwaad kan, met name omdat close-ups haast enkel mogelijk zijn als de auto's direct naast je rijden en om in zo'n situatie mooie foto's te schieten is nog niet zo simpel, staat tegenover dat je met 15MP behoorlijk wat kunt croppen zonder dat je daar bij normaal gebruik iets van terug ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik ga straks een 500d kopen, maar ik vroeg me af of die workshop die ze voor 35,- aanbieden erg aan te raden is voor mensen die technisch best onderlegd zijn (al zeg ik het zelf ;p), en zelf een handleiding kunnen doorspitten, maar voor wie het toch de eerste dslr wordt. Ik vraag het maar even, want ik kan nergens vinden waar die trainingen precies gehouden worden (ja, op verschillende locaties staat op de website), en als ik zoveel moeite moet doen voor iets wat ik eigenlijk niet echt nodig heb, dan vind ik het ook weer zo zonde.

Ik zat er tevens over na te denken om er het volgende geheugen bij te kopen:
http://www.kamera-express...age=product&product=26271
Dit geheugen is het snelst, dus ik zal zeker geen last hebben van wachttijden. Of is Ultra II geheugen ook snel genoeg voor deze camera? Dan kan ik er eentje kopen met meer capaciteit en dat is altijd wel fijn vind ik.
Ik vraag me alleen af hoeveel (ongeveer) foto's /videos je ermee kunt maken. Ik heb geen idee hoe groot foto's worden wanneer je ze opslaat in RAW formaat (ik ga uit van rond de 25MB per foto?) of jpg (MB of 10?).

edit: Op dpreview zie ik dat RAW's ongeveer 25MB zijn idd en jpg's rond de 4 - 7MB zitten. Dus in RAW zou je dan een stuk of ~160 foto's kunnen maken en in jpg een stuk of ~640 - ~960 ofzo op een geheugenkaartje van 4GB.

[ Voor 9% gewijzigd door scorpie op 24-08-2009 13:13 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
ultra2 is snel genoeg voor filmen in mijn 5d2 en schrijft in 20 seconden mijn foto buffer leeg van mijn camera.
Dat is mij snel genoeg, maar dat is voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Aangezien het toch mijn eerste dslr wordt, denk ik dat ik die extreme3 dan ook niet echt nodig heb, ga wel voor 8GB ultra2 ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
In de handleiding word aangeraden om Class 6 kaartjes te gebruiken voor het filmen.
Dat zijn dus de Extreme 3 kaartjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:29 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik moet zeggen, ik heb een aantal keren wat filmpjes gemaakt, en het werkt als een tierelier, echt nergens problemen mee, en het gaat ook gewoon rapido. Ik denk dat die Extreme III's voor de wat veeleisendere mensen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik volgende week een 500D aanschaffen (ik twijfel alleen nog over het objectief, maar dat terzijde).

Nu vroeg ik mij het volgende af: ik heb de 'volle' 15,1 MP niet vaak nodig, maar houd wel van heldere foto's (zonder al te veel ruis). Stel, ik maak met de 500D een foto met ISO800 in (zeg) 8 MP formaat, heb ik dan hetzelfde resultaat als dat ik een ISO800 foto maak op 15,1 MP en deze vervolgens in Photoshop (o.i.d.) verklein naar 8 MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je per-pixelruis is iets anders dan de totale ruis op je foto. Bovendien verandert je korrelgrootte niet als je hem resizet. Niet doen, zou ik zeggen. Als je persé geweldige per-pixel-ruisprestaties of grote korrels wil hebben moet je naar een Canon 5D (niet de mark II dus) of een Nikon D40 (niet D40X dus) kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door mux op 08-09-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 106% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:31 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Poeh schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:23:
Nu vroeg ik mij het volgende af: ik heb de 'volle' 15,1 MP niet vaak nodig, maar houd wel van heldere foto's (zonder al te veel ruis). Stel, ik maak met de 500D een foto met ISO800 in (zeg) 8 MP formaat, heb ik dan hetzelfde resultaat als dat ik een ISO800 foto maak op 15,1 MP en deze vervolgens in Photoshop (o.i.d.) verklein naar 8 MP?
Waarom zou je? Geheugenkaartjes kosten geen drol.

{signature}

• Poeh
Nu lees ik als 'minpunt' dat de body van de 500D geen 'image stabilization' (IS) heeft. Is dit eenvoudig te ondervangen door een objectief met IS erop te schroeven, of niet?

• Nomad
Poeh schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:23:
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik volgende week een 500D aanschaffen (ik twijfel alleen nog over het objectief, maar dat terzijde).

De andere antwoorden hierboven snap ik niet zo goed die je gekregen hebt, dus ik doe ook een poging.
Je wilt volgens mij gewoon normaal formaat platen (zeg 8mp) en zo weinig mogelijk ruis.
Je vraag is of dat resultaat beter te behalen is met 15mp en in photoshop, of meteen op 8mp schieten.
Het antwoord is dat het niet heel veel uitmaakt waarschijnlijk, maar dat photoshop het iets beter zal kunnen omdat hij veel meer rekenkracht ter beschikking heeft.
Gezien geheugenkaarten vrij goedkoop zijn, zou ik gewoon 15mp schieten.

• Poeh
Nomad schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:36:
[...]

De andere antwoorden hierboven snap ik niet zo goed die je gekregen hebt, dus ik doe ook een poging.
Je wilt volgens mij gewoon normaal formaat platen (zeg 8mp) en zo weinig mogelijk ruis.
Je vraag is of dat resultaat beter te behalen is met 15mp en in photoshop, of meteen op 8mp schieten.
Het antwoord is dat het niet heel veel uitmaakt waarschijnlijk, maar dat photoshop het iets beter zal kunnen omdat hij veel meer rekenkracht ter beschikking heeft.
Gezien geheugenkaarten vrij goedkoop zijn, zou ik gewoon 15mp schieten.
Gelukkig maar, ik dacht al dat het aan mij lag! ;) Bedankt voor je heldere uitleg. Ik had namelijk gehoopt dat het resultaat tussen 15 mp & Photoshop enerzijds en 8 mp direct uit de camera nagenoeg hetzelfde zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een 500D met kitlens (18-55 IS). Op de automaatstand enkele schitterende foto's gemaakt en gisteravond wat zitten prutsen met de diverse instellingen.

Echter, het maken van filmpjes wil niet helemaal lukken. Althans, het scherpstellen tijdens het maken van filmpjes. Op YouTube zie je diverse filmpjes waarin de 500D continu blijft scherpstellen, maar dat wil bij mij niet lukken. Ik kan wel op '*' drukken tijdens het filmen, maar dan hoor je een koffiemolengeluid waar niemand vrolijk van wordt. Zie ik iets over het hoofd?

Mocht het toch niet mogelijk zijn om fatsoenlijk te filmen, d.w.z. met continue scherpstelling zonder koffiemolengeluid, dan gaat hij vandaag nog retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Volgens mij kan je alleen manual focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Laatst online: 01:52

J2S

Het lijkt me dat dat koffiemolen geluid het scherpstel mechanisme is en dus aan de lens ligt, niet de camera. De enige manier om dat op te lossen is dus een lens erop te zetten met USM (Canon) of HSM (Sigma). Ik weet zo even niet of Tokina of Tamron ook gelijke systemen hebben.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
en dan nog hoor je de lens scherpstellen op de film.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
abrakadaver schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:54:
en dan nog hoor je de lens scherpstellen op de film.
??? met HSM/USM's? Ik dacht dat die krengen zo duur waren door hun snelheid & stilheid :? (naast het glas natuurlijk)
Scirocco schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:45:
Volgens mij kan je alleen manual focussen.
Nee, je kan ook auto focus doen, alleen is het een bitch zoals hij nader verklaarde met het continu knarsende geluid en dat je soms terug valt naar dichtbij waarvan hij weer langzaam naar infinite gaat. Dus heb je opeens 3 seconde vaag tot scherper wordend beeld in het midden van je filmpje. Tevens heb je een face recognition optie, die op gezichten blijft scherpstellen. Leuk, maar voor mij persoonlijk niet interessant tijdens een auto race bv -O-

[ Voor 51% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-09-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
LinuX-TUX schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:11:
[...]

Nee, je kan ook auto focus doen (...)
Waar stel je dat in dan? Bij mij gebeurt er namelijk helemaal NIETS als ik van dichtbij naar veraf ga. Dan blijft veraf gewoon enorm wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Poeh schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:25:
[...]

Waar stel je dat in dan? Bij mij gebeurt er namelijk helemaal NIETS als ik van dichtbij naar veraf ga. Dan blijft veraf gewoon enorm wazig.
Sorry, my bad, zat dingen door elkaar te halen. Dacht dat er Manual Focus bedoelt werd in de trend van je lens bedienen. Ik noem het voortaan wel semi-auto-focus, je moet zelf het knopje indrukken idd :$

PS: Voor je je camera terug brengt, teken even de petitie die in m'n signature staat :+ kan ik over een paar maandjes genieten van de (hopelijk) nieuwe firmware ;)

PPS: Het moet namelijk wel mogelijk zijn, in die face-recognition modus doet hij namelijk wel full auto scherpstellen (dacht ik :$) Semi auto scherpstellen, hij volgt het focus object vol continu en als je op de focus knop drukt heeft hij hem bijna meteen.

[ Voor 31% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-09-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Lastig, lastig ... Ik vrees dat ik maar met deze 'beperking' moet leren leven. Mooie foto's vind ik altijd nog belangrijker dan mooie video's. En ik heb gemerkt dat de diverse AF mogelijkheden met een bepaalde handigheid toch nog redelijke resultaten geven.

Tenzij jullie me een alternatieve camera (niet per-se Canon) kunnen aanraden welke én prachtige foto's maakt én mooie video's schiet!

By the way: ik onderteken de petitie sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Leuk die petitie, goed initiatief en zou de camera een stuk interessanter, maar ik geef het weinig kans.. waarom zou Canon in godsnaam de video functie gelijk maken aan die van de 5DII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Wouter87 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:13:
Leuk die petitie, goed initiatief en zou de camera een stuk interessanter, maar ik geef het weinig kans.. waarom zou Canon in godsnaam de video functie gelijk maken aan die van de 5DII?
Of ze er idd iets aan doen is een ander verhaal idd. Aansturing zit er al in voor face-recognition, zou een kleine moeite voor ze zijn om dat door te trekken naar focus behoud, maar wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wouter87 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:13:
Dat kan niet, aangezien er geen fullframe sensor in een 500D zit.

• Wouter87
  • Laatst online: 16-09-2021
mcdronkz schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:46:
[...]

Dat kan niet, aangezien er geen fullframe sensor in een 500D zit.
Dat snap ik, maar ik bedoelde het meer firmware-technisch gezien, kan me niet voorstellen dat ze de video software identiek gaan maken aan de 5DII of 7D :)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wouter87 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:43:
[...]

Dat snap ik, maar ik bedoelde het meer firmware-technisch gezien, kan me niet voorstellen dat ze de video software identiek gaan maken aan de 5DII of 7D :)
Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.

Als ze de video software identiek maken aan die van de 7D is er voor Canon nog niet zoveel aan de hand, de 7D bied voldoende meerwaarde boven de 500D om aantrekkelijk te blijven.

De 5DMKII biedt ook voldoende meerwaarde boven de 500D, maar in vergelijking met de 7D weet ik het nog zo net niet. Sterker nog, de 7D krijgt - afgezien van de sensor - betere videocapiciteiten dan de 5DMKII.

Ik vermoed dus ook wel dat de 5DMKII op korte termijn gelijkgetrokken wordt met de 7D qua firmware om de camera op filmgebied interessant te houden. Met alleen een fullframe sensor trek je mensen toch niet over de streep denk ik, zeker niet nu de 7D uit is.

Maar goed, dit wordt meer een 7D vs 5DMKII verhaal, ik denk dat Canon de gok best kan wagen om de videofunctionaliteit van de 500D gelijk te trekken met die van de 7D, dan zullen er van beide types voldoende verkocht worden. Mensen gaan volgens mij toch in eerste instantie voor een fotocamera, en de 7D is daarin een stuk beter dan een 500D, maar de 500D is weer zoveel goedkoper dat je het de consument lastig genoeg maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik heb nu een 450D en ben daar heel tevreden mee, een vriend van me wil deze echter overnemen dus voor mij een goeie gelegenheid om iets anders te halen, de 500D.

Hoe blij zijn jullie met het filmen met de 500D, ik had nl een Panasonic 3CCD Camcorder waar ik echt niet blij van werd, deze heb ik dus weggedaan om hem door de 500D te vervangen, scheelt ook weer een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
neo2001 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:47:
Ik heb nu een 450D en ben daar heel tevreden mee, een vriend van me wil deze echter overnemen dus voor mij een goeie gelegenheid om iets anders te halen, de 500D.

Hoe blij zijn jullie met het filmen met de 500D, ik had nl een Panasonic 3CCD Camcorder waar ik echt niet blij van werd, deze heb ik dus weggedaan om hem door de 500D te vervangen, scheelt ook weer een apparaat.
ik ben dan wel benieuwt naar het verschil in videokwaliteit, de 500D heeft een trage autofocus tijdens filmen maakt tevens dan ook veel herrie op de slechte/kleine ingebouwde microfoon en in full HD heb je maar 20FPS lijkt me eene beetje schokkerig, mar het ligt er natuurlijk ook aan waarvoor je hem gebruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Laatst online: 29-04 07:35
Zojuist de 500D incl. 18-55 IS en 50mm f/1.8 besteld! Nu maar afwachten totdat het speelgoed binnenkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
720p is al een hele klap beter dan de Panasonic cam, deze schoot maar op 720x576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Twee weken geleden een 500D gekocht.

Eerste model had problemen met het filmen op 720P. Check dit screenshot: http://i46.tinypic.com/df7hjc.png

Die witte puntjes zie je gedurende de hele video en dit doet hij ook bij het afspelen op de camera zelf dus het ligt niet aan een codec ofzo.

Woensdag ingeruild voor een nieuwe.

Meteen even getest en deze had geen last van het probleem tijdens het filmen op alle modussen. Alleen wat me meteen opviel was dat de flitser een heel raar geluid maakte dat heel anders klonk als die andere 500D.

Vandaag nog wat getest en de flitser heeft het helemaal begeven. Morgen maar weer effe terug voor weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Afgelopen vrijdag een eos 500d met standaard kitlens opgehaald.
Vanmorgen wat zitten spelen ermee viel me ineens op dat de autofocus points in de viewfinder erg wazig en niet op de goede plek geprojecteerd werden.
Lens verwijderd en bleek het metalen frame (pje) wat het matte glaasje op zijn plek houd los in de body te liggen :?
Nou is dit mijn eerste dslr en het lijkt me dat de binnenkant van de body errug gevoelig is voor vuil en mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Weer vastgezet en het zit weer goed maar nu zie ik wat stof korrels in mijn view.....
Baal eigenlijk dat dit na 1 dag al gebeurd.

Ermee teruggaan en een nieuwe eisen of schoonmaken en verder niet zeuren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 04-05 04:46
Zeker mee terug gaan, als je zoveel geld voor een camera betaalt moet hij wel fatsoenlijk werken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
rsvmark schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:10:
Afgelopen vrijdag een eos 500d met standaard kitlens opgehaald.
Vanmorgen wat zitten spelen ermee viel me ineens op dat de autofocus points in de viewfinder erg wazig en niet op de goede plek geprojecteerd werden.
Lens verwijderd en bleek het metalen frame (pje) wat het matte glaasje op zijn plek houd los in de body te liggen :?
Nou is dit mijn eerste dslr en het lijkt me dat de binnenkant van de body errug gevoelig is voor vuil en mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Weer vastgezet en het zit weer goed maar nu zie ik wat stof korrels in mijn view.....
Baal eigenlijk dat dit na 1 dag al gebeurd.

Ermee teruggaan en een nieuwe eisen of schoonmaken en verder niet zeuren???
igg op een goede manier laten schoonmaken.zelf doen is :( echt een rot klus .ik spreek uit ervaring.ik heb daar ook stof gehad na dat ik het 2 keer bij de lokale fotoboer had laten doen.toen naar een echte csp geweest en toen was het pas goed opgelost.

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik ga er vanmiddag mee terug.
Heb net gebeld met het hoofdkantoor en op zich hebben ze 14 dagen omruilgarantie dus daar probeer ik op aan te sturen.
Thanks voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 16:36
Japanners streven normaal gesproken 'zero failure' na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
MadButcher schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:33:
Japanners streven normaal gesproken 'zero failure' na.
En ik "zero tolerance" dus daar moeten we uit gaan komen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Net terug geweest naar de bcc en ze hebben gelijk een nieuwe besteld voor me :P
Mag ik er weer een uitpakken!!
Goede service dus !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
rsvmark schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:12:
Net terug geweest naar de bcc en ze hebben gelijk een nieuwe besteld voor me :P
Mag ik er weer een uitpakken!!
Goede service dus !!
en zo als het hoort dus :)

Anoniem: 239393

Aangezien ik het even niet kan vinden:

Welke SD-kaartjes gebruiken jullie voor de 500D?
Hoe groot zijn de bestanden in RAW, jpeg?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Use the force

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb een transcend 16GB class 6 kaartje.
Veel meer dan genoeg voor mij (ik schiet alles in jpeg en raw, zelfs mijn 'kiekjes'). Maar het is voor mijn gevoel wel fijn om te weten dat ik me nooit zorgen hoef te maken om de hoeveelheid ruimte die ik nog over heb.
hij is ook snel genoeg om alle specificaties te halen van de camera, terwijl het eigenlijk een langzame class6 kaart is.
een xtreme serie van sandisk is welliswaar sneller, maar imho overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb er ook een kaartje in zitten die niet aan de max specs voldoet van Canon, maar er staat bij dat het alleen problemen kan geven bij lang filmen op 1080p, en dat doe ik toch niet. Die specs zijn meestal gebaseerd op extreme gevallen, dus bij meer dan x minuten op 1080p filmen ofzo, dan is de buffer vol en moet het allemaal weggeschreven worden, en dat gaat dan langzaam, en dan trekt ie het niet. Aangezien ik dat soort situaties toch niet tegenkom, vond ik het de meerprijs niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey, ik ben bijna in de gelukkige positie dat ik me ineens een dslr kan veroorloven (eerste baan :P) en aangezien ik met fotografie toch nog nauwelijks ervaring heb leek dit model me een prima instapper. Nu zou ik graag ook zien dat het apparaat op 1080p met een goede refreshrate kan filmen, zodat ik geen digicam meer hoef aan te schaffen. Ik heb dit topic er een beetje op nageplozen en hoewel ik veel positieve reacties over het filmen lees ben ik toch nog niet helemaal overtuigd... als ik filmpjes op youtube zie van bijvoorbeeld de Panasonic Lumix GH1 ben ik toch wel onder de indruk. Het is natuurlijk een flink duurder apparaat, maar ik vind de videofunctie toch wel belangrijk.

Wat ik voornamelijk graag wil weten is of de 1080p kwaliteit echt de moeite is, of dat het toch meer als een leuk extra'tje gezien moet worden (wegens de 20fps). Ik zit er sterk op te hopen dat de opvolger van de 500D namelijk juist op dit punt wat verbeterd is ;)

Bvd

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Tjah, voor die filmpjes die ik heb geschoten vond ik 720P @ 30fps anders prima. Het zijn wat vakantiefilmpjes of filmpjes van leuke situaties, maar echt geen hollywood blockbuster films die je ermee filmt, en dan vind ik persoonlijk 720P wel goed genoeg. Ik kocht juist een fotocamera omdat ik foto's vaak een mooiere impressie van de omgeving vind geven ipv films. Maarja, het blijft een persoonlijk verhaal, dus dat moet je voor jezelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik denk ook wel dat ik voor de 500D zal gaan, het budget speelt natuurlijk ook een rol en voor een beginner als ik lijkt veel duurder me ook niet verstandig. Het is meer dat ik twijfel of ik moet wachten tot Canon met een opvolger komt waarin het filmaspect misschien wat beter is uitgewerkt.

Weet iemand trouwens wanneer die ongeveer te verwachten is?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Als je een beetje googled zie je dat hij eind 2010 verwacht wordt.
Zag op marktplaats wel mensen die een de 500D aanboden omdat ze op "de lijst" staan voor de 550D..
Maar of dat onzin is of niet, geen idee!

Ik ga zelf de 500D halen, als volgend jaar de opvolger uitkomt, zien we wel weer of die beter is en een update waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

scorpie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:35:
Tjah, voor die filmpjes die ik heb geschoten vond ik 720P @ 30fps anders prima. Het zijn wat vakantiefilmpjes of filmpjes van leuke situaties, maar echt geen hollywood blockbuster films die je ermee filmt, en dan vind ik persoonlijk 720P wel goed genoeg. Ik kocht juist een fotocamera omdat ik foto's vaak een mooiere impressie van de omgeving vind geven ipv films. Maarja, het blijft een persoonlijk verhaal, dus dat moet je voor jezelf bepalen.
resolutie heeft uiteraard geen bal te maken met kwaliteit van een film, absolute klassiekers zijn in 512 verticaal of 8mm film (ruwweg equivalent) geschoten, etc., maar als je de techniek goed beheerst en dingen als een focus follower, rails, steadicams, licht etc. aanschaft op je 500D kun je uitzonderlijk goed filmen, gemakkelijk op tv-serieniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben nu echt aan het twijfelen tussen de EOS 500D en de Nikon D5000, voornamelijk omdat de laatste toch weer 100 euro goedkoper is terwijl er op het gebied van fotokwaliteit niet veel verschil is als ik de diverse reviews mag geloven. Die 100 euro extra is dus alleen voor de betere filmkwaliteit; ik vraag me dus hard af of dat het waard is?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Als ze voor jou echt helemaal gelijk zijn, dan zou ik gewoon eens naar de winkel stappen en ze beide in je handen nemen. Eventueel even mee werken als de verkopen meewerkt.
'T is nu geen groot financieel fiasco als je Canon/Nikon "fout" kiest in het begin. Maar als je dan nieuwe lenzen koopt is het leuk dat je ze ook nog op je volgende bodies kunt zetten.

Qua feautures is er in ieder geval geen standvaste winnaar tussen Nikon of Canon. Daarom dat er ook fanboys zijn van beide ipv iedereen die ziet welke het beste spul heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:02

CasGas

.

Op dit moment heb ik een 350d en zit sterk te overwegen om over te stappen naar een 500d, vooral om de MP's extra maar ook de video functie. Er is op dit moment geen enkel ander apparaat die verwisselbare lenzen heeft in deze prijsklasse. Vooral de DOF is 1 van de grote redenen om hiervoor te kiezen.
Wat ik vooral wil filmen zijn motoren, niet erop maar vanaf de kant zullen we maar zeggen, ik krijg al geweldige ideeen in me hoofd als ik echt gebruik kan maken van DOG. Op dit moment heb ik nog een mini-dv camera en die tapes word ik helemaal gestoord van, dat vind ik gewoon teveel gekloot..

Heeft iemand al de overstap gemaakt van een 350d +grip naar een 500d, hoe bevalt de ergonomie?

En heeft iemand test filmpjes staan in 720p ergens?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik ga morgen voor een Canon 500d kijken. Is een gebruikte body, maar volgens de verkoper nog in zeer goede staat. Prijs = 390 euro. Vind ik vrij laag, is er iets waar ik op moet letten?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
voor de 500d specfiek geen idee maar let vooral op hoe de body er uit ziet kijk en tuest of alles werkt .neem evt iemand mee die er verstand(meer ) van heeft. en vraag waarom hij hem weg doet.
en verder als het niet goed voelt is dat meestal ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Vragen zoals bij elke tweedehandscamera hoeveel kliks het ding heeft gehad, en is de sensor schoon. Zit er nog garantie op (bonnetjes!). Zijn de batterijcontacten nog schoon, net als het flitsvoetje. Ik zou natuurlijk ook zeker erachter proberen te komen waarom de camera weggaat en ook waarom voor die prijs. Durf te vragen.

Neem ook een eigen geheugenkaart mee en maak vooral testfoto's :) Bovenal moet de camera prettig voor jou zijn qua gewicht, vorm, prestaties en functionaliteit.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik zit ook wel te kijken naar de 500d.

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb eigenlijk erg weinig ervaring met fortografie, eigenlijk helemaal niet. Het enige wat ik gedaan heb is fotograferen met een Sony zakformaat kameratje W2xx serie. Maar ik merk dat ik daar tegen de limieten aanloop van de kamera, niet in te stellen belichtingsduur, slechte ISO, bolling van fotos door de lens etc etc.
Nou ben ik niet op zoek naar een topmodel en zal ik waarschijnlijk zeer binnenkort ook niet heel veel lenzen bij gaan kopen. Waar het mij om gaat is gewoon mooie fotos kunnen maken, meer instellingsmogelijkheden hebben en straks iets door kunnen groeien naar basale fotografie (vaker fotograferen) en misschien nog een lensje of twee erbij. Maar dat zal het dan ook wel zijn, ik zal bijvoorbeeld niet met een kamera van 1200 euro rondlopen ofzo.

Denken jullie dat de 500d bij me past? Ik denk zelf van wel maar een beetje onafhankelijke mening is natuurlijk altijd welkom.

Ik hou zowel van binnen (personen) als buitenfotografie (architectuur en kunst). En nachtfotografie (als dat een term is) vind ik echt super. Vooral een mooi belichte stad vanaf een hoog punt bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 18-02-2010 09:51 ]

• jip_86
  • Laatst online: 22:47
Als je iets verder wilt dan de standaard kitlens moet je er op rekenen dat je met tas, geheugenkaart, filter erbij al snel aan de 1000 euro komt. Dat was bij mij wel zo in ieder geval.
Zeker als je dan nog een lens extra wilt of een flitser koopt heb je al snel die 1200 euro gehaald. Als dat geen probleem is, zeker doen. Anders kun je misschien beter naar de 1000D kijken bijvoorbeeld.

Aangezien de TS blijkbaar niet meer op GoT komt, heb ik maar even de OP rechtgezet. Niet heel spannend, maar toch duidelijk netter dan dat ie was :*)

• dangerpaki
jip_86 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:00:
Als je iets verder wilt dan de standaard kitlens moet je er op rekenen dat je met tas, geheugenkaart, filter erbij al snel aan de 1000 euro komt. Dat was bij mij wel zo in ieder geval.
Zeker als je dan nog een lens extra wilt of een flitser koopt heb je al snel die 1200 euro gehaald. Als dat geen probleem is, zeker doen. Anders kun je misschien beter naar de 1000D kijken bijvoorbeeld.
Ik hoef in principe op dit moment eigenlijk alleen de body met standaard lens en geheugenkaart met tast erbij. Ik neem aan dat je met filter een UV filter bedoelt? Wat ik daarover gelezen heb is inconsequent, de ene zegt dat het niets doet voor het beeld, de ander zegt dat je er juist mee achteruit gaat, anderen zweren er weer bij. Een extra flitser hoeft momenteel ook nog niet. En de film functie is eigenlijk wel handig op 720p.

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik denk dat je beter naar de 1000D kan kijken. Dan word de set rond de 600 ipv 1200 en de 1000D is een stuk beter dan je oude camera.

Alleen kan de 1000D niet filmen. De eerste camera die kan filmen in de line-up is de 500d ;)

• mux

mux

99% efficient!

Momenteel betaal je nog een hoop geld extra voor kunnen filmen, dus het loont nog om hard en diep na te denken of je dat echt wilt hebben. Anders is zoals gezegd de 1000D een camera die ongekende value for money biedt (met betere beeldkwaliteit en ook betere prestaties op andere punten dan de rivalen qua prijs: Nikon D3000 en Olympus E-420).

Het geld dat je hiermee bespaart kun je dan steken in zaken die je fotografie echt op een hoger niveau tillen: bouncebare TTL-flitser, goed gevorderdenglas en een goed fotostatief.

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09-2022
De 1000D mist ook een hoog resolutie lcd schermpje. Vind het toch wel fijn om een beetje te zien hoe een foto is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

Er is een nieuwe firmware uit voor de 500D, iemand die hem wilt uitproberen? :P

http://www.dpreview.com/n...canonrebeltlifirmware.asp

http://web.canon.jp/imagi...eosdigital6/firmware.html

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

keldererik schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:17:
De 1000D mist ook een hoog resolutie lcd schermpje. Vind het toch wel fijn om een beetje te zien hoe een foto is gelukt.
Je zult altijd moeten inzoomen om te zien of je foto is gelukt, en je kunt op de 1000D inzoomen tot je op pixel-niveau zit van de foto. Eigenlijk zijn hi-res schermpjes overrated, zeker voor dat doel. Ze zijn wel nuttig voor live view, specifiek videofunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 22:47
Ik ga hem er wel op zetten als ik tijd heb. Alhoewel ik ook geen dingen zie die ik nu direct nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit
  • Laatst online: 17-04 14:46

m-unit

PSN: sjaak99 //

past de ES-71 II op een canon eos 500d lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Ligt er natuurlijk aan wat voor lens, want er zijn nogal wat verschillenden...

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 27-02-2010 19:29 . Reden: mig29: dergelijke zaken graag via een DM/TR :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Is het trouwens handig om nu een 500d te kopen of kan ik beter wachten tot de opvolger komt? ik hoor hele tegenstrijdige dingen. Als de opvolger om de hoek staat wacht ik natuurlijk even. Maar gaat het nog lang duren dan maakt het me niet veel uit, als ik maar een goede camera heb. Iemand een onderbouwd idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Gister de d500 gekocht!

Echter heb ik een vraagje wat is het snelste flash geheugen dat ik kan gebruiken voor deze camera? SD HD Geheugen dat is mij bekend maar zijn er merken onderling die een snellere doorvoersnelheid hebben oid?

alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carloijpelaar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10-2022
Google is your friend, maar ook zijn er dergelijke topics te vinden op het forum!

Goodluck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit

m-unit

Afgelopen zaterdag de 500d gekocht bij de MM voor een setprijs van 799 euro, incl EF-S 18-55mm IS en een EFS 55.250mm IS.

ben tot nu toe zeer tevreden, ik heb even op het internet gezocht voor een geheugenkaartje, nu kan ik voor een schappelijke prijs aan de EKMSD16GB133XHC komen, dit is een 16gb high speed kaartje van emtec.
De schrijfsnelheid van dit kaartje is ongeveer 20mb per seconden.

Met de camera ben ik wel van plan om de 720p filmfunctie te gaan gebruiken.

Is dit kaartje dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Ik heb zojuist zelf een class 6 SDHC 16 gig sanddissk nogwat kaartje besteld a 56 euro dacht ik.
De doorvoersnelheid weet ik helaas niet.

Want ik zag dat er vanuit Canon werd aangeraden om een class 6 kaartje te gebruiken oa voor het filmen.

Maargoed ik ben een leek op digitale fotografie gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Laatst online: 05-05 14:15

SdR

m-unit schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:39:
Afgelopen zaterdag de 500d gekocht bij de MM voor een setprijs van 799 euro, incl EF-S 18-55mm IS en een EFS 55.250mm IS.

ben tot nu toe zeer tevreden, ik heb even op het internet gezocht voor een geheugenkaartje, nu kan ik voor een schappelijke prijs aan de EKMSD16GB133XHC komen, dit is een 16gb high speed kaartje van emtec.
De schrijfsnelheid van dit kaartje is ongeveer 20mb per seconden.

Met de camera ben ik wel van plan om de 720p filmfunctie te gaan gebruiken.

Is dit kaartje dan voldoende?
Psst.. hij is nu in de aanbieding (MM Breda) voor 555,- !! Misschien valt er nog iets te regelen? Of was de prijs incl extra lens?

[ Voor 4% gewijzigd door SdR op 03-03-2010 09:06 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit

m-unit

SdR schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:05:
[...]

Psst.. hij is nu in de aanbieding (MM Breda) voor 555,- !! Misschien valt er nog iets te regelen? Of was de prijs incl extra lens?
yup incl de extra lens, evengoed bedankt! :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste