Ik ga straks een 500d kopen, maar ik vroeg me af of die workshop die ze voor 35,- aanbieden erg aan te raden is voor mensen die technisch best onderlegd zijn (al zeg ik het zelf ;p), en zelf een handleiding kunnen doorspitten, maar voor wie het toch de eerste dslr wordt. Ik vraag het maar even, want ik kan nergens vinden waar die trainingen precies gehouden worden (ja, op verschillende locaties staat op de website), en als ik zoveel moeite moet doen voor iets wat ik eigenlijk niet echt nodig heb, dan vind ik het ook weer zo zonde.
Ik zat er tevens over na te denken om er het volgende geheugen bij te kopen:
http://www.kamera-express...age=product&product=26271
Dit geheugen is het snelst, dus ik zal zeker geen last hebben van wachttijden. Of is Ultra II geheugen ook snel genoeg voor deze camera? Dan kan ik er eentje kopen met meer capaciteit en dat is altijd wel fijn vind ik.
Ik vraag me alleen af hoeveel (ongeveer) foto's /videos je ermee kunt maken. Ik heb geen idee hoe groot foto's worden wanneer je ze opslaat in RAW formaat (ik ga uit van rond de 25MB per foto?) of jpg (MB of 10?).
edit: Op dpreview zie ik dat RAW's ongeveer 25MB zijn idd en jpg's rond de 4 - 7MB zitten. Dus in RAW zou je dan een stuk of ~160 foto's kunnen maken en in jpg een stuk of ~640 - ~960 ofzo op een geheugenkaartje van 4GB.
[
Voor 9% gewijzigd door
scorpie op 24-08-2009 13:13
]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470