Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:42:
Zojuist dvd binnengehaald van 348 dagen oud, helemaal compleet, dus geen par-bestanden nodig gehad. Dit met XSNews 8)
Hmmm das raar... terwijl hun site nog aangeeft in de 200 dagen te qua retentie...
In iedergeval gaat het met eweka en de retentie problemen ook steeds beter, nu alleen nog snellere abo's in hun pakket en ik ben weer helemaal blij met ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Nock372 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:24:
[...]

Net mail terug gekregen van de beheerden van FPCorner en hij zegt dat het verschil tussen de 2 enkel de prijs is, kan jij zeggen of dit klopt?
Nee, dat kan ik niet :) Ik heb alleen het MATS abbo gehad,,,,

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
Punica- schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:47:
[...]

Probeer voor de grap eens iets tussen de 280 en 335 dagen oud te downloaden.. Dat gaat als het goed is nu perfect, en dat gaat dus de komende weken aflopend steeds beter worden (dus van 329 dagen tot 1)
Vandaag had ik iets wat ik nodig had van 299 dagen oud, bestaande uit 119 parts wat hij nu aan het downloaden is, waarvan de eerste 50 parts tot nu toe helemaal compleet zijn, slechts 1 part miste 1 block. Zeer netjes dus!

3 dagen geleden zei je dat bestanden vanaf 280 dagen oud goed te downloaden zijn, hoe is dat vandaag? Bestanden vanaf 270 dagen bijv?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:53
Waarom zijn jullie allemaal zo positief ingesteld over Eweka? Ik lees hier dat de retentie niet om naar huis te schrijven is en dat de prijs a 7,50 per maand nou niet echt voordelig meer is met al de concurrentie tegenwoordig. Ik zit zelf bij Astraweb, 5,70 per maand, onbeperkt downloaden, onbeperkte snelheid en een retentie van 350+ dagen. Werkt prima. Haal de volledige snelheid. :) Een minpuntje is dat er geen accountsharing mogelijk is vanaf meerdere IP's, maar zelf deel ik hier in huis de 20 connecties met 10-10 en nog haal ik volledige snelheid :) Dus waarom iedereen zo postief over Ewaka is, ik weet het niet, leuk dat ze accountsharing hebben, maar als de retentie niet eens 200+ dagen is heb ik er ook niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister en eergisteren toch nog stuff kunnen binnenhalven van 300+ dagen. Alleen is er wat fout gegaan waardoor ze heel wat incompleet spul hebben, dit was voor mij de laatste keer eweka denk ik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Idd ik heb ook voor een maand eweka besteld maar ben al na 2 weken overgestapt op astraweb. Daar ben ik wel tevreden mee: goede retentie en lekkere snelheid. Met eweka haalde ik veel te veel corrupte shit binnen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik was juist niet positief over Eweka,

Ok... ze zijn goedkoop, maar mijn snelheid is een paar dagen minder dan de helft geweest dan wat ik normaal kan halen (met bijv. GigaNews).
Het meest vervelende vind ik dat hun performance niet constant is en dat ze continue aan het platform aan het werk zijn en dat als excuus gebruiken.
Maar goed... ik ben dus weer terug bij GigaNews en dat bevalt met prrrrrima!

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:57:
[...]

Hmmm das raar... terwijl hun site nog aangeeft in de 200 dagen te qua retentie...
In iedergeval gaat het met eweka en de retentie problemen ook steeds beter, nu alleen nog snellere abo's in hun pakket en ik ben weer helemaal blij met ze :)
Die komen er aan volgens Punica Askie ;) Niet op zeer korte termijn maar ze komen wel.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
TFHfony schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:26:
[...]
Alleen de eigenaar heeft een wat aparte handleiding. Maar als je zijn pointers op zijn site gewoon netjes volgt is er uitstekend met hem te praten...
De eigenaar is een arrogantie kwast, die mij getild heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik zit al ruim 2 jaar eweka en om een uitstekende usenetprovider nou af te rekenen op 1 maandje snelheidsproblemen met oudere retentie :? ... ik heb op dit moment oom een astrawebje lopen (de aanbieding) maar denk er wel over om gewoon eweka voort te zetten temeer omdat ik dat abo deel met een ander en t leuk is als backup server :P

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Sluit ik me ook bij aan. Zelf heb ik nu ongeveer een jaar XS News als USP via Chelloo.com. Op een gegeven moment was de snelheid om te janken maar dat bleek achteraf bij UPC te liggen. Maar zo moest ik afgelopen weekend van poort wisselen om weer een optimale snelheid te halen. Ik zat op 0.8MB/s op
poort 563 en op poort 443 haalde ik weer 2.8MB/s.

Af en toe rare bedoenigen, maar verder klaag ik niet over ze. Niet alles verloopt foutloos in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:18:
Waarom zijn jullie allemaal zo positief ingesteld over Eweka? Ik lees hier dat de retentie niet om naar huis te schrijven is en dat de prijs a 7,50 per maand nou niet echt voordelig meer is met al de concurrentie tegenwoordig. Ik zit zelf bij Astraweb, 5,70 per maand, onbeperkt downloaden, onbeperkte snelheid en een retentie van 350+ dagen. Werkt prima. Haal de volledige snelheid. :) Een minpuntje is dat er geen accountsharing mogelijk is vanaf meerdere IP's, maar zelf deel ik hier in huis de 20 connecties met 10-10 en nog haal ik volledige snelheid :) Dus waarom iedereen zo postief over Ewaka is, ik weet het niet, leuk dat ze accountsharing hebben, maar als de retentie niet eens 200+ dagen is heb ik er ook niets aan...
Ik heb op de site gekeken van Astraweb, maar ik zie nergens de 5,70 per maand staan ( ook niet als ik omreken van $ naar € ...
Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Dat was de $96 aanbieding die vanaf 4 juli 2 weken geldig was tot 18 juli.
Nu is de aanbieding weer vervangen door de 11 dollar per maand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:02:
Aha.. ga ik even verder kijken, ben er nog niet helemaal uit.. m'n oog viel op je bedrag per maand, vandaar mijn vraag.
Ben sinds gisteren van tweakdsl naar ziggo overgestapt en dat is voor usenet wel een flinke stap terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
Dennis Lammers schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:02:
Inderdaad, erg jammer, 11$ is aanzienlijk minder interessant en maakt 't niet meer zo'n goedkope provider (+/- 7.76€), puur de retentie is alleen nog interessant. :/
Ik hoop nu maar op een nieuwe aanbieding na de huidige die wel weer op 't niveau stunter zit, was te laat voor de 96$ helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Leftblank op 29-07-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd bij tweaknews bij downloads allemaal CRC error. Zelfs van bestanden die 2 dagen oud zijn. Meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Mensen die klagen over de snelheid van eweka:
- Je hebt 8x SSL lijntje
- Je hebt 8x normaal lijntje

per abbo kun je dus 16 lijntjes tegelijk trekken! :*) (zo doe ik het....)

[ Voor 5% gewijzigd door Lennart_1337 op 29-07-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

Op dit moment heeft eweka een max van 40Mbit/s. Is er misschien wat bekend of dat uitgebreid wordt? Was vroeger altijd zeer te spreken over eweka en heb lang een abonnement gehad, maar met mn 60Mbit lijn nu ben ik overgestapt naar XSnews. En daar haal ik toch wisselende snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat ik XLNed maar eens probeer, omdat tweaknews niet meer toereikend is qua snelheid (20mb/s), en de 60mb te duur. Er zijn echter niet zoveel ervaringen met XLNed in dit topic...

120mbit voor 10 euro/maand (bij maandelijkse betaling). En accountsharing.

Neem gewoon eerst een maandje, kijken of het een beetje bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XLNed voor de test naast mijn Eweka lopen, retentie is iets minder dan Eweka, maar de snelheid is stabiel op de 13 Mbit die ik haal, en compleetheid is goed in orde.
Ik ben in ieder geval tevreden, net als 2 vrienden van me die er af en toe gebruik van maken en mijn broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B2 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:52:
Op dit moment heeft eweka een max van 40Mbit/s. Is er misschien wat bekend of dat uitgebreid wordt? Was vroeger altijd zeer te spreken over eweka en heb lang een abonnement gehad, maar met mn 60Mbit lijn nu ben ik overgestapt naar XSnews. En daar haal ik toch wisselende snelheden.
Probeer het eens op de alternatieve SSL poort (564/444)
let op, niet elk programma kan daarmee overweg!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Leftblank schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:45:
[...]

Inderdaad, erg jammer, 11$ is aanzienlijk minder interessant en maakt 't niet meer zo'n goedkope provider (+/- 7.76€), puur de retentie is alleen nog interessant. :/
Ik hoop nu maar op een nieuwe aanbieding na de huidige die wel weer op 't niveau stunter zit, was te laat voor de 96$ helaas.
bij mij op de CC heb ik 69 euro betaalt voor die 96$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Lennart_1337 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:32:
- Je hebt 8x SSL lijntje

Dus kan je dan aan 16x5= 80 Mbit downloaden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:34:
[...]

Probeer het eens op de alternatieve SSL poort (564/444)
let op, niet elk programma kan daarmee overweg!
Doe ik al, evenals een aangepaste usenet-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Altijd tevreden klant geweest bij Eweka maar sinds vrijdag maar weer eens Hitnews geprobeert(2 maanden voor 8,99€) echter vandaag kreeg ik de melding server too busy :X geen status berichten op de site.
Volgende keer(of eerder) maar weer Eweka.

[ Voor 7% gewijzigd door audiojunk op 02-08-2009 13:52 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
thefxr schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 06:35:
[...]

bij mij op de CC heb ik 69 euro betaalt voor die 96$
Ye, de 96$ aanbieding was heel erg netjes, maar de enige aanbieding die ze atm hebben is 11$ per maand, dus 132$ per jaar, dat is toch een heel stuk minder voordelig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:53

Neo

Rockvee2 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:26:
Ik krijg de laatste tijd bij tweaknews bij downloads allemaal CRC error. Zelfs van bestanden die 2 dagen oud zijn. Meerdere mensen dit?
Ja ik heb hier ook veel last van. ik zal eens een mailtje naar de helpdesk sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Ik heb ook veel CRC error zoals ik al eerder aangaf. Is iets van de laatste week a 2 weken.

Ik gebruik Sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 21:38
Ik heb sinds afgelopen vrijdag Fiber 60 van UPC.

Eerst had ik een SMS dagaccount bij Eweka genomen, maar de posts van >100 dagen liepen niet zoals 't hoort. (is dus de bekende storing)

Op zaterdag heb ik 'n 5 dagen proefabbo bij Xsnews genomen, en: _/-\o_
Ik heb posts tot 350 dagen oud compleet binnen gehaald met ruim 6 MB/s.

Inmiddels heb ik aangegeven bij Xsnews dat ze na de proeftijd het geld voor 'n Elite abbo mogen afschrijven. Xsnews bevalt me prima dus.

En met ssl over poortje 444 haal ik 24/7 de volle bak qua snelheid. >:)
Met de normale verbinding zit ik s'avonds op 1.5 tot 2.5 MB/s met 8 draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ben sindskort aan het verdiepen in nieuwsgroepen en heb nu een 3 dagen trial van hitnews genomen.
Astraweb vind ik te duur en aangezien ik net ben begonnen, ga ik niet gelijk een jaar abbo nemen.

Kan ik hier eventueel een oproep doen om een account te sharen met iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik weet dat ik altijd zeur over Eweka maar nu moet de veer er wel even in. Ik haal atm gewoon een posting van 336 dagen binnen op volle snelheid en zonder beschadigingen. Kijk, daarvoor doe je het! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Nog nieuws op het front?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Voor iedereen die trouwens News Bin Pro gebruikt, ik heb het weg gedaan en ben overgestapt naar Grabit. Dit is een gratis programma wat ik een stuk fijner vindt werken, het kan zichzelf automatisch afsluiten als ie klaar is met downloaden. Deze optie ontbreekt bij NBP zodat je laptop heel de nacht aan blijft staan als je een film download.

Verder vindt ik het ideaal dat alles automatisch wordt gerepareerd en uitgepakt, zodat je de volgende ochtend meteen aan de gang kunt zonder te parren en rarren. Dit heeft NBP volgens mij ook, maar ben er nooit achter gekomen hoe het werkt.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
NeoMe schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:43:
Voor iedereen die trouwens News Bin Pro gebruikt, ik heb het weg gedaan en ben overgestapt naar Grabit. Dit is een gratis programma wat ik een stuk fijner vindt werken, het kan zichzelf automatisch afsluiten als ie klaar is met downloaden. Deze optie ontbreekt bij NBP zodat je laptop heel de nacht aan blijft staan als je een film download.

Verder vindt ik het ideaal dat alles automatisch wordt gerepareerd en uitgepakt, zodat je de volgende ochtend meteen aan de gang kunt zonder te parren en rarren. Dit heeft NBP volgens mij ook, maar ben er nooit achter gekomen hoe het werkt.
Ja in die lijn vind ik Alt.binz ook een erg vriendelijk progje en ook freeware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:32
Lennart_1337 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:32:
- Je hebt 8x SSL lijntje

Hmmmja...

Dan zal ik wel de enige zijn die een Eweka account heeft met een 8 lijntjes-limiet, ongeacht de gebruikte server(s). 4x SSL naast 4x van de normale server gaat wel(, helpt de snelheid niet btw). Een 9e lijntje openen, gaat helaas niet.
ruyckske schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:35:
[...]

Ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
ruyckske schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:35:
[...]

Ja dat wil ook wel weten. Anders moet ik overstappen naar een andere newsserver omdat mn abbo wordt verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Het is in een enkel geval mogelijk om meer dan 8 connecties te maken op de hier omschreven manier.

Dit is echter niet de bedoeling en eerder een bug dan een feature. Deze mogelijkheid word ook uitgeschakeld.

Verder hopen wij binnenkort uitspraken te doen via een nieuwsbrief over onder andere een snelheids upgrade, want die gaat er komen. Wij willen echter geen overhaaste snelheidsupgrade uitvoeren zonder hiervoor voldoende capaciteit te hebben.

Op dit moment staat de speedcap effectief op 50Mbit, ook al staat op onze website 40Mbit.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

Mystikal

It never hurts to help!

NeoMe schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:43:

Onzin >:) . Gebruik het al jaren in combinatie met auto-unpack(freeware?) en dat werk prima. Veel in te stellen en ook auto-shutdown na uitpakken van alle 'files' en/of van de eerste 'set of files'.

Basement Bios ---- Exo-S

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 11:01

itlee

Gas erop!

Net een account bij Eweka aangemaakt, ingesteld, ....40mbit pakket gekocht, kom niet verder dan 550kbyte per sec....

maar even een mailtje gestuurd naar eweka. (de verbinding van downloadclient is 100mbit dus daar ligt het zeker niet aan.

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
itlee schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:47:
Net een account bij Eweka aangemaakt, ingesteld, ....40mbit pakket gekocht, kom niet verder dan 550kbyte per sec....

maar even een mailtje gestuurd naar eweka. (de verbinding van downloadclient is 100mbit dus daar ligt het zeker niet aan.
Al via SSL geprobeerd? Wil wel eens schelen en welke ISP heb je?

[ Voor 0% gewijzigd door Henri op 13-08-2009 20:58 . Reden: removed: "en usp"... silly question :P ]

Verwijderd

itlee schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:47:

Als je UPC hebt is dat het probleem al, die capped hier non-stop, zelfs savonds en overdag alles af op 400kbyte per seconden. Duurt nog tot september, dan gaan eindelijk de caps eraf.

Heeft overigens iemand hier nog invites voor newzbin?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
..

[ Voor 96% gewijzigd door MrAcid op 18-08-2009 13:26 . Reden: Invites op. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik had last van capping. Tegenwoordig heb ik dat niet meer. Met of zonder SSL ongeacht het tijdstip. Ik zit ook via eweka. Ik heb wel last van iets snelheidsverlies sinds ik een router heb. Het is wel een goedkoop dingetje van sweex. Zou een duurdere router de situatie iets verbeten?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Ligt uiteraard aan je verbindingssnelheid en aan de snelheid die de router normaliter behoort aan te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Sluit ik me bij aan, zelfs m'n WRT54G v2.2 met Tomato-firmware trekt niet meer dan 45Mbit. Dat terwijl dit toch een van de snellere routers is uit het oldskool-tijdperk.

Een D-Link DIR655, DIR855 of Sitecom WL-308 zullen je probleem oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
DaMarcus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:20:
Sluit ik me bij aan, zelfs m'n WRT54G v2.2 met Tomato-firmware trekt niet meer dan 45Mbit. Dat terwijl dit toch een van de snellere routers is uit het oldskool-tijdperk.

Een D-Link DIR655, DIR855 of Sitecom WL-308 zullen je probleem oplossen :)
Of een oud P3 pc'tje met 2 NIC's erin en pfsense erop. Is vooral aan te raden bij fervente torrentgebruikers.

Heb hier zelf een Compaq Deskpro staan (P3 1 GHZ, 256 MB SDRAM), werkt als de spreekwoordelijke tiet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

SoaDmaggot schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:13:
Ligt uiteraard aan je verbindingssnelheid en aan de snelheid die de router normaliter behoort aan te kunnen :)
De verbindingssnelheid is goed. Hoe kan ik zien hoeveel de router normaal aankan? Het gaat om een 30mbit verbinding.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
KillGhost schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:52:
[...]

De verbindingssnelheid is goed. Hoe kan ik zien hoeveel de router normaal aankan? Het gaat om een 30mbit verbinding.
Dit staat normaal gepsproken in de specificaties van de router. Je kan er niet blind van uitgaan dat een router die een 100Mbit poort heeft ook 100Mbit aankan 9 op de 10 doen veeeeeeeeeeeeeeeel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Punica- schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:07:
[...]

Dit staat normaal gepsproken in de specificaties van de router. Je kan er niet blind van uitgaan dat een router die een 100Mbit poort heeft ook 100Mbit aankan 9 op de 10 doen veeeeeeeeeeeeeeeel minder.
In de specificaties staat dan dus gewoon doodleuk 100 Mbit :)
KillGhost schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:52:
[...]

Als je een router van een a-merk met wireless N koopt kun je er wel een beetje van aangaan dat die de 30 Mbit aan kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:52:
[...]
Duurt nog tot september, dan gaan eindelijk de caps eraf.
Waar bazeer je dat op?
1) UPC heeft de afgelopen 2 maanden met succes diverse testen uitgevoerd mbt gewijzigde netwerk management settings.
Doel van deze testen was om performance op gebeid van snelheid bij gebruik van nieuwsgroepen verder te verbeteren en daarmee ook direct de klanttevredenheid te verbeteren.
2) Het feit dat de testen succesvol zijn geweest resulteert in aanpassingen in deze settings welke UPC in augustus en september gefaseerd gaat doorvoeren.
3) Begonnen zal worden in provincie Flevoland waarna stap voor stap de overige UPC regio's aan de orde zullen komen.
4) Zodra de exacte planning van welke regio aan de beurt is, zal COAX NL op de hoogte worden gebracht.
5) UPC verwacht dat eind september dit in heel haar footprint uitgerold hebben en dat hiermee de snelheid van de hogere tiers bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd wordt.
- UPC gaat dus gewoon door met TrafficManagement, alleen met gewijzigde settings.
- snelheid nieuwsgroepen wordt significant verhoogt wil niet zeggen dat de cap er af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
het downloaden via usenet 1000 kb/s kost me 73 kb/s aan upload, dat lijkt met niet helemaal gezond, eerst was het nog 60 en daarvoor nog lager.
wie heeft ook deze waarde?

[ Voor 8% gewijzigd door thefxr op 17-08-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Is het mogelijk om op afstand mijn pc opdracht te geven om een nzb te downloaden (en beter nog, direct te branden)?

Ik neem aan dat ik dan een programma moet hebben lopen op mijn pc. Ik gebruik nu Newsleecher maar heb er geen optie in gevonden waarmee je van buitenaf een opdracht kan geven tot downloaden.

Bestaat dit?

[ Voor 181% gewijzigd door een moderator op 22-08-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15

-ET-

Phone Home

Via sabnzbd kan je via een webinterface een nzb bestand uploaden welke vervolgens wordt gedowload. Meteen branden zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Met sabnzbd in combinatie met Newzbin kun je ook gewoon vanaf iedere internetaansluiting een report op Newzbin bookmarken die dan vervolgens gedownload wordt. Dan kun je dus ook via je telefoon (met internet) en op je werk opdrachten geven om te downloaden. Staat het klaar als je thuis komt. :)

Branden heeft verder niet zoveel met dit topic te maken maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:50:
Is het mogelijk om op afstand mijn pc opdracht te geven om een nzb te downloaden (en beter nog, direct te branden)?

Ik neem aan dat ik dan een programma moet hebben lopen op mijn pc. Ik gebruik nu Newsleecher maar heb er geen optie in gevonden waarmee je van buitenaf een opdracht kan geven tot downloaden.

Bestaat dit?
Auto-import van NZB bestanden, en de bestanden via FTP uploaden?
Of vai RDP, als dat openstaat waar je bent.

[ Voor 176% gewijzigd door een moderator op 22-08-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
of SabNZBd+ proberen natuurlijk, lekkere webinterface wat alle functies heeft die newsleecher ook heeft (qua downloaden en repair'n'extract).
Met een script branden lijkt me nogal foutgevoelig en sowieso niet echt wenselijk.. je kan er dan immers maar 1 per periode dat je weg bent automatisch branden.. kan je net zo goed die 10 minuten uittrekken als je thuis bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

thefxr schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 01:05:
het downloaden via usenet 1000 kb/s kost me 73 kb/s aan upload, dat lijkt met niet helemaal gezond, eerst was het nog 60 en daarvoor nog lager.
wie heeft ook deze waarde?
Ik heb ook wel aardig wat aan upload op dat moment. Waar ligt dat eigenlijk aan? Wat upload ik op zo'n moment. Iemand een idee?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
KillGhost schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:02:
[...]

Ik heb ook wel aardig wat aan upload op dat moment. Waar ligt dat eigenlijk aan? Wat upload ik op zo'n moment. Iemand een idee?
ACK packets, lijkt me. Hoe sneller je packets binnen krijgt met snel downloaden, hoe sneller en meer het ook bevestigd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Frank-NL schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

ACK packets, lijkt me. Hoe sneller je packets binnen krijgt met snel downloaden, hoe sneller en meer het ook bevestigd zal worden.
Ah, okay. Thanks!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Er wordt niks bevestigt, de upload komt van de article requests die je programma stuurt. Daardoor is je upload hoger wanneer je meer connecties gebruikt, en ook wanneer de poster zijn post in kleinere en meer articles heeft opgedeeld.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Waarom wordt er niks bevestigd, het is toch gewoon een normale TCP verbinding?

Dat van die article requests was ik overigens vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Laat ik het zo zeggen; het protocol is ourderwets. Er wordt een packet gestuurd, dat wel of niet ontvangen wordt. De ontvangende partij stuurt daarna mogelijk een nieuwe request, of ziet een timeout en stuurt na opnieuw openen van een connectie opnieuw de request. In het protocol zit geen intelligentie, en inhoudelijk wordt er niet gereageerd op ontvangen packets.
Vandaar dat de timeout instelling cruciaal is bij usenet. Te korte timeout en je programma opent een nieuwe verbinding (zonder de oude te sluiten, die is immers volgens je programma al gesloten) terwijl volgens de server de 'oude' verbinding nog geopend is. Hierdoor ga je 1 verbinding extra gebruiken. Dat een paar keer herhalen en je hebt geen geopende verbindingen meer over en krijg je meldingen dat je over je max. connecties bent heengegaan zonder dat je nog werkende verbindingen hebt..
<edit> voor de duidelijkheid: de ACK zorgt niet voor (significante) upload, en wordt genegeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door rapsac op 18-08-2009 12:51 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Eweka heeft problemen volgens mij? Ik krijg time-outs, zeer belabberde en wisselvallige downloadsnelheden (tussen 0 en 200kb/s, normaal 1.2Mb/s) via ssl. Zie op de site dat ze gisteren problemen hadden maar die zouden opgelost moeten zijn.

Meer mensen met problemen?

[edit]Hm, hele ochtend problemen en nu gaat 'ie weer.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 22-08-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:16:
- UPC gaat dus gewoon door met TrafficManagement, alleen met gewijzigde settings.
- snelheid nieuwsgroepen wordt significant verhoogt wil niet zeggen dat de cap er af is.
Volgens mij is het nu al geactiveerd. Tussen 12:00 en 24:00 is de snelheid tot 1/3 gereduceerd mbt usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Download2day heeft wat nieuwe abonnementsvormen.
Zo kun je nu blocks kopen wat te vergelijken is met beltegoed.
Voor 100GB betaal je b.v. 24,75 en is onbeperkt geldig en geen snelheidslimiet.
Je hebt ze in 20/25/100 en 500 GB.
Daarnaast is er nu ook eindelijk een 20Mb abo.

Alle informatie vind je hier.

Voor mij zijn die blocks best wel een uitkomst aangezien ik geen grootgebruiker ben en soms zelfs dagen/weken geen binaries download.
In newsleecher zag ik dat ik aan 600GB zit en dat in 2 jaar.
Nu zou me dat ongeveer 75euro op jaarbasis gaan kosten met 3 van die blocken a 24,75 waar ik voorheen 140euro per jaar kwijt was voor 4x een kwartaal abo.

Maargoed, het gaat erom dat ze nu voor bijna iedereen wel een passende abonnementsvorm hebben, erg netjes.
Over de service was ik al meer dan tevreden. :*)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
LoneRanger schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:46:
[...]
Voor mij zijn die blocks best wel een uitkomst aangezien ik geen grootgebruiker ben en soms zelfs dagen/weken geen binaries download.
In newsleecher zag ik dat ik aan 600GB zit en dat in 2 jaar.
Nu zou me dat ongeveer 75euro op jaarbasis gaan kosten met 3 van die blocken a 24,75 waar ik voorheen 140euro per jaar kwijt was voor 4x een kwartaal abo.
[...]
Ik gok dat je, afhankelijk van je snelheid, toch echt aanzienlijk goedkoper uit kunt zijn dan dmv blocks, neem bijv Hitnews, een 2 jaar abo met 30 mbit kost daar 'maar' 120 euro waarmee je toch aanzienlijk meer kunt downloaden, alleen als je zeker bent dat je 't met een 500GB block gaat redden kun je nog iets besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Leftblank schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:41:
[...]

Ik gok dat je, afhankelijk van je snelheid, toch echt aanzienlijk goedkoper uit kunt zijn dan dmv blocks, neem bijv Hitnews, een 2 jaar abo met 30 mbit kost daar 'maar' 120 euro waarmee je toch aanzienlijk meer kunt downloaden, alleen als je zeker bent dat je 't met een 500GB block gaat redden kun je nog iets besparen.
Het ging me niet zozeer over of ik het te duur vind want anders had ik natuurlijk allang verder gekeken.
Voor mij is het een stuk efficiënter die blocks juist omdat ik zo gespreid gebruik maak van usenet.
Daarbij telt voor mij het gemak dat ik binnen 10 minuten e.e.a. al geactiveerd is mocht m'n abo verlopen zijn en een verbintenis van 2 jaar aan een stuk zie ik sowieso niet zitten.

Hoe dan ook, het leek me het wel waard om metname die blocks te vermelden hier aangezien er vast wel meer tweakers zijn voor wie zoiets nuttig zou kunnen zijn.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

kleine 18 euro voor 180 gb op astraweb

• LoneRanger
  • Niet online
ksi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:09:
kleine 18 euro voor 180 gb op astraweb
Goeie tip!
Ik had daar wel eens eerder gekeken maar had toen kennelijk de optie om met IDeal te kunnen betalen gemist of mss kon het toen nog niet.
Dat je daar ook blocks kon kopen was mij onbekend.
Er staat trouwens instant access maar of dat dan ook binnen een kwartiertje is?
Najah, kan ik mooi even uittesten aangezien ik nog een weekje heb bij D2D.

Verwijderd

LoneRanger schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Goeie tip!
Ik had daar wel eens eerder gekeken maar had toen kennelijk de optie om met IDeal te kunnen betalen gemist of mss kon het toen nog niet.
Dat je daar ook blocks kon kopen was mij onbekend.
Er staat trouwens instant access maar of dat dan ook binnen een kwartiertje is?
Najah, kan ik mooi even uittesten aangezien ik nog een weekje heb bij D2D.
Goed opletten na je betaling. Je moet dan een username en wachtwoord aanmaken die dan ook meteen werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Zeg eens eerlijk... wat halen jullie het meeste van usenet af?
Ik zelf (Amerikaanse) tv series. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
@Dennis Lammers, lees ff de waarschuwing :).

Weet iemand of hitnews uitbreidsplannen heeft? Nu 200 dagen en dat is best wel toereikend, maar ik denk dat de druk wel groter wordt nu ook steeds meer budget newservers (denk aan Astraweb enzo) een langere retentie opbouwen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Astraweb budget noemen en zelf bij hitnews zitten?

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:58
Ik heb die vraag ook gemailed maar op korte termijn geen planning zij de klantenservice hitnews. En ze vroegen of ik vaak meer dan 200 dagen retentie nodig heb. Mijn antwoord weinig tot nu 3 keer op paar honderd downloads.

• EWK
  • Niet online

EWK

Ja, zoveel verschillen ze niet in prijs. Die 1 jaars actie voor nog geen 8 euro per maand (unlimited snelheid) Daar heb je bij Hitnews een 40 mbit account voor.

Nu heeft Hitnews account sharing, dus wellicht niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar toch

Hoi!

• ksi

ksi

Account sharing is de moeite waard om me even in te verdiepen. Das niet slecht met een 40 mbit account....

• EWK
  • Niet online

EWK

Denk dat je niet helemaal op de hoogte was van de prijzen ksi (npi)... :>

Hoi!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wil ik net iets downloaden met Eweka als provider en wat schets mijn verbazing:

5,7 MB/s waar dit voorheen 4,7 maximaal was. Ik kan nergens op de site en./of het forum terug vinden dat ze de max snelheid aangepast hebben. Kan iemand dit hier bevestigen?

En nee, mijn ISP is niet ineens meer snelheid gaan bieden. Al enige tijd zit ik bij Ziggo op 50 Mbit en haalde deze lijn keurig. Echter was er een harde limiet van Eweka op 40 Mbit

Xbox Live ID:Notna8310

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Grappig dat je dat zegt.

Mijn collega had gisteren max 40MBit en vandaag kwam hij tot 55MBit.
Ik heb ook even snel gekeken en ik kan zowel op het fora als op de site niets vinden.
Zou wel top zijn (en een reden om mijn secundaire abonnement weer te verlengen).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Limiet op het Eweka platform is officeel 40mbit en onofficeel 50mbit..
Uitbreiding hiervan is onderweg maar een ETA is er nog niet...

-TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Astraweb is goed bezig: '380+ Days across ALL groups' :)

Sinds ik SABnzbd gebruik merk ik dat ik soms timeouts krijg bij Astraweb (europe.news.astraweb.com:119), ik heb er de logging in Newsleecher nog eens op nageslagen en ook daar kreeg ik dat soort meldingen. Ik heb er geen last van, maar het viel me toevallig op.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 04-09-2009 10:04 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

pven schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:03:
Astraweb is goed bezig: '380+ Days across ALL groups' :)

Sinds ik SABnzbd gebruik merk ik dat ik soms timeouts krijg bij Astraweb (europe.news.astraweb.com:119), ik heb er de logging in Newsleecher nog eens op nageslagen en ook daar kreeg ik dat soort meldingen. Ik heb er geen last van, maar het viel me toevallig op.
Wellicht heb je alle 20 de toegestande draadjes openstaan. Breng dit eens terug naar 18 ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TFHfony schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:21:
[...]

Wellicht heb je alle 20 de toegestande draadjes openstaan. Breng dit eens terug naar 18 ;-)
Die stond op vier, deze ochtend heb ik het toevallig naar acht verhoogd. Toen het op vier stond had ik iig al de warnings, maar goed: het is (op de melding na) verder niet storend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

pven schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:28:
[...]

Die stond op vier, deze ochtend heb ik het toevallig naar acht verhoogd. Toen het op vier stond had ik iig al de warnings, maar goed: het is (op de melding na) verder niet storend. :)
Connecties zijn zo overrated, ik had met een support medewerker van I-Telligent Usenet over connecties waarom ze overal 10 op hadden en liet hij mij 5 gebruiken, haal ik alsnog maximale snelheid.

Zij gaan binnnekort hun bandbreedtes ophogen zei hij en connecties blijven 10, zij moeten het wel weten denk ik...

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:11:
[...]
Connecties zijn zo overrated, ik had met een support medewerker van I-Telligent Usenet over connecties waarom ze overal 10 op hadden en liet hij mij 5 gebruiken, haal ik alsnog maximale snelheid.
Je moet eigenlijk nooit meer connections (threads) inzetten als je daadwerkelijk nodig hebt.
Het vertraagd alleen maar je pc en eventuele andere netwerk activiteiten. (ga maar eens wat surfen als je 5 connections hebt lopen en vergelijk dat eens met 10 connections)

Meer connections is alleen maar nodig als je last hebt van een hoge Latency (netwerkvertraging). In alle overige gevallen is het eigenlijk onzin. (m.u.v. als de threads gecapped zijn, dan moet je wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:33:
[...]

Je moet eigenlijk nooit meer connections (threads) inzetten als je daadwerkelijk nodig hebt.
Het vertraagd alleen maar je pc en eventuele andere netwerk activiteiten. (ga maar eens wat surfen als je 5 connections hebt lopen en vergelijk dat eens met 10 connections)

Meer connections is alleen maar nodig als je last hebt van een hoge Latency (netwerkvertraging). In alle overige gevallen is het eigenlijk onzin. (m.u.v. als de threads gecapped zijn, dan moet je wel)
Ah dat zal dan de reden zijn waarom die I-Telligent Usenet kerel dat mij vertelde, ook over latency en extra proc. kracht.

Dat van die extra proc. kracht wist ik maar dat van latency nam ik met een korreltje zout, zij doen aan short en smart routering wat volgens hun kortste weg is naar de servers, zodoende "maar" 10 connecties.

Wel zooitje nerds daar, maar wel grappig dat ze bellen voor support.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last met astraweb van trage downloads met oudere posten? Ben iets aan het binnen hengelen van 287 dagen maar kom niet hoger dan 1/3 van de snelheid. Pak ik nieuw spul heb ik wel volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:17:
Meer mensen last met astraweb van trage downloads met oudere posten? Ben iets aan het binnen hengelen van 287 dagen maar kom niet hoger dan 1/3 van de snelheid. Pak ik nieuw spul heb ik wel volle bak.
Nee, geen last van. Sowieso schommel ik altijd ronde de 1MB/s, sneller kan het bij mij niet worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergat erbij te zetten dat nieuwe downloads met 60Mbit binnenrollen en oude files soms met 20Mbit. Probleem is dus alleen bij hogere snelheden denk ik. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59

gex

De gekste

Ook ik heb Eweka icm met onsbrabantnet, en haal sinds een paar dagen zo'n 11MB/s, dit komt aardig in de buurt van het maximaal haalbare, verder kan ik hier niets over terugvinden bij Eweka. Wel een groot verschil van bijna 5 MB/s naar 11MB/s, iemand meer met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Na mijn laatste post haal ik nog steeds met Eweka 5,7 Mb/s. Lijkt er dus op dat ze de lijnen gaan verhogen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Iemand ervaring met UsenetXL? Ik kwam ze tegen op binaries4all en ik heb er nog niet zo veel van gehoord. Het ziet er volgens mij wel goed uit? Aan de retentie te zien zitten ze bij XSNews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Laatst online: 26-08 08:14
Iemand ook problemen met snelheid van xsnews? Normaal haal ik volle snelheid nu maar 60%-70 van mijn max. Via ftp van uvtwente haal ik wel gewoon mijn max

nee ik heb geen ziggo of upc... en ja ik heb 12 connecties open

net ff grabit ipv newsleecher gebruikt en daar haal ik wel bijna mijn max (90%) mee

[ Voor 24% gewijzigd door TI_Observer op 06-09-2009 11:35 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
jvoorhout schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:26:
Iemand ook problemen met snelheid van xsnews? Normaal haal ik volle snelheid nu maar 60%-70 van mijn max. Via ftp van uvtwente haal ik wel gewoon mijn max

nee ik heb geen ziggo of upc... en ja ik heb 12 connecties open
Hier ook, ik denk dat ze capaciteitsproblemen hebben. Vannacht trok ik mijn lijn dicht (10.5 MB/s, UPC FP90), nu zit ik tussen de 5-6.5 MB/s.

Edit:
Ik gebruik ook NL, ook maar eens gaan testen met Grabit dan... ;)

Edit 2:
Nop, ik haal met Grabit dezelfde snelheden.
Lol, WTF... Grabit begint een download die nog in de downloadmap stond ook te repairen. En die staat al op mijn dataschijf... :+

[ Voor 20% gewijzigd door Richub op 06-09-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Laatst online: 26-08 08:14
Richub schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:35:
[...]

Hier ook, ik denk dat ze capaciteitsproblemen hebben. Vannacht trok ik mijn lijn dicht (10.5 MB/s, UPC FP90), nu zit ik tussen de 5-6.5 MB/s.

Edit:
Ik gebruik ook NL, ook maar eens gaan testen met Grabit dan... ;)
ja maar normaal gesproken haal ik met newsleecher een gemiddelde van 10,2MB/s op mijn single core cpu en dan hoeft hij niet te decoden (daarom gebruik ik ook newsleecher).. en nu haal ik maar 6,5MB/s gemiddeld
en met grabit haal ik normaal wel altijd de 11,3MB/s strak maar dan duurt het decoden zo lang en nu fluctueert hij tussen de 10 en 11MB/s (dus lager dan normaal)

[ Voor 4% gewijzigd door TI_Observer op 06-09-2009 11:41 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand hier enig idee wat de werkelijke retentie van xsnews is?. Aangezien op de website iets van 240d staat, maar ik net een post van 280d al compleet binnen haalde :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb al posts van 350+ dagen binnengehaald die nog prima te parren waren. :)

Ik denk dat de grens ongeveer op 365-375 dagen ligt op het moment.

Edit:
Hmm... Er zit iets niet lekker bij Xsnews, Downloads gaan traag, en ik krijg ook connection errors in newsleecher.

Met 'n 1 dag SMSaccount bij Eweka haal ik wel minstens 8 MB/s. Dus UPC knijpt op het moment niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Richub op 12-09-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Bah. Vandaag zware problemen bij XLned om iets binnen te halen van 186d. Download ging met 2MB/s ipv 5,8 en hij was zwaar incompleet, nog net te repareren, terwijl XLNed reclame maakt met 220d.

Beetje jammer, krijg toch weer zin om terug te gaan naar eweka nu ik die berichten over >40 Mbit lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Modbreak:Waar wel geen idee, maar niet hier in iedergeval.

[ Voor 81% gewijzigd door bjck op 06-09-2009 19:41 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Ik moet zeggen dat ik terug heel tevreden ben over Eweka. Prijs is goed, retentie is super en de snelheid is nu ook verhoogd.

.

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.