Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 213.826 views

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik heb de laatste tijd wat vreemds. Ik zit bij Eweka en heb zelden incompletes. Alleen de serie True Blood lijkt wel vervloekt ofzo, posts van een dag oud en incomplete, posts van een week oud en incomplete? Posts van vorige seizoenen, dvdrip, hd maakt niet uit, ik moet gewoon echt moeite doen om alle afleveringen compleet binnen te halen... Moest zelfs een torrent aanslingeren voor S03 finale...

Hoe kan dat in godesnaam?

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 10:00

The_Worst

Unox

Eweka heeft waarschijnlijk een Notice & Takedown-request ontvangen van de rechtmatige eigenaars...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:55
The_Worst schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:26:
Eweka heeft waarschijnlijk een Notice & Takedown-request ontvangen van de rechtmatige eigenaars...
Dat klopt, denk niet dat ze daarmee veel leden houden, het is ook wel erg die censuur.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Dat meen je niet, ik dacht dat nieuwsgroepen daarvan verschoond waren? Is daar ook ergens een bron van te vinden of wordt dat maar liever niet besproken?

moet toch eens met het clubje waarmee ik de verbinding deel naar een andere usenetprovider kijken?

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 10:00

The_Worst

Unox

Mar2zz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:33:
Dat meen je niet, ik dacht dat nieuwsgroepen daarvan verschoond waren? Is daar ook ergens een bron van te vinden of wordt dat maar liever niet besproken?

moet toch eens met het clubje waarmee ik de verbinding deel naar een andere usenetprovider kijken?
Eweka is nu onderdeel van het Amerikaanse Highwinds en ze zijn één van de grootste usenetproviders dus ze vallen nogal op...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Account betaald via ideal bij astraweb maar kan geen account aanmaken :(
kwam wel op de pagina (na de betaling) om een account aan te maken, maar krijg een error melding.

Heb maar contact opgenomen met astraweb helpdesk, en nu hopen dat ze snel reageren.

[ Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-09-2010 00:01 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Heb weer Supernews na 3 maanden Hitnews, maar ik download met Grabit gewoon met 15MB, maar bij metsabnzbd+ 10MB.
Ik weet dat dit een beetje off-topic gaat, maar is het gewoon dat op bepaalde tijden, dat het aan ligt Supernews ligt of toch aan sabnzbd+?
Zal morgen wel nog een keer checken, maar misschien hebben mensen het ook bij Supernews, dat de op bepaalde tijden de download een beetje inkakt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 11:24
koekoek2003nl schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:35:
kwam wel op de pagina (na de betaling) om een account aan te maken, maar krijg een error melding.

Heb maar contact opgenomen met astraweb helpdesk, en nu hopen dat ze snel reageren.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik stuurde een mail naar het adres dat bij de error stond maar kreeg een mail terug dat ik een ticket moest aanmaken....

Dus nu de ticket aangemaakt, ik hoop dat ze mij snel aan een account helpen, direct betalen zonder directe wederdienst hou ik niet van.

Anoniem: 255291

Ik heb sinds kort een abo op supernews, en een heel vreemd probleem.

Ik heb een ziggo kabel internet abo, hoogste speed. Bij connecten naar supernews (met sabnzbd) loopt de download in eerste instantie goed, maar na enkele minuten klapt elke keer mijn hele internet eruit !

Ik heb inmiddels mijn kabelmodem meerdere malen gereset, en mijn router ook (apple time capsule). Maar elke keer gebeurt hetzelfde: connecten met supernews en dag internet. Ook al sinds geruime tijd.

Waar kan het aan liggen ?

Ik heb verschillende poorten geprobeert op news.supernews.com en gefluctueert met het aantal connects, maar niks wil baten. Zou het met de combi van ziggo en supernews te maken kunnen hebben ?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 20:28

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 255291 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:55:
Ik heb sinds kort een abo op supernews, en een heel vreemd probleem.

Ik heb een ziggo kabel internet abo, hoogste speed. Bij connecten naar supernews (met sabnzbd) loopt de download in eerste instantie goed, maar na enkele minuten klapt elke keer mijn hele internet eruit !

Ik heb inmiddels mijn kabelmodem meerdere malen gereset, en mijn router ook (apple time capsule). Maar elke keer gebeurt hetzelfde: connecten met supernews en dag internet. Ook al sinds geruime tijd.

Waar kan het aan liggen ?

Ik heb verschillende poorten geprobeert op news.supernews.com en gefluctueert met het aantal connects, maar niks wil baten. Zou het met de combi van ziggo en supernews te maken kunnen hebben ?
Hier op zich geen problemen mee. Hoeveel threads heb je open staan? Met 10 draadjes trek ik met Supernews met 14,2Mbyte mijn lijn helemaal dicht. Probeer eens het aantal lijntjes wat te verminderen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

WernerB schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:43:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik stuurde een mail naar het adres dat bij de error stond maar kreeg een mail terug dat ik een ticket moest aanmaken....

Dus nu de ticket aangemaakt, ik hoop dat ze mij snel aan een account helpen, direct betalen zonder directe wederdienst hou ik niet van.
heb ik ook gehad, de volgende dag was alles geregeld. Het is even balen, maar vanaf nu blijft het goed werken en astraweb doet het de laatste tijd echt perfect.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:19:
[...]

heb ik ook gehad, de volgende dag was alles geregeld. Het is even balen, maar vanaf nu blijft het goed werken en astraweb doet het de laatste tijd echt perfect.
Ja ik had dezelfde nacht nog een mailtje met inloggegevens.
Je moet idd even handmatig een mailtje sturen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb laatst met astraweb een bestand gedownload die iets van 730 dagen oud was, wel iets beschadigd natuurlijk maar nog gewoon kunnen repareren.
Ongelofelijk hoe lang die retentie is!

http://specs.tweak.to/15535

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

tjtristan schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:49:
Ik heb laatst met astraweb een bestand gedownload die iets van 730 dagen oud was, wel iets beschadigd natuurlijk maar nog gewoon kunnen repareren.
Ongelofelijk hoe lang die retentie is!
Idd.. recentelijk iets gedownload van 740 dagen: Minimale reparatie nodig. Inmiddels zitten ze op 769 dagen. MAAR... Je hebt altijd baas boven baas. Giganews zit al weer op de 779 dagen :) En beiden blijven dagelijks doorgroeien.
Ik wil niet weten wat voor opslag hier bij komt kijken...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Idd hoe kunnen ze het allemaal onderhouden en bijhouden... Hoeveel storage hebben ze daar wel niet. En hoe kan het dat idereen daar gewoon max kan downloaden, wat voor lijn en server staan daar wel niet ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zat eerst ook nog bij eweka en heb er eigenlijk nooit klachten over gehad.
tot ik opeens een heleboel niet meer kon binnenhalen door de censuur, ben nu overgestapt naar newsconnection.
daar kan ik gewoon weer alles binnenhalen.
heb eigenlijk 1 probleem en dat is dat na iedere minuut de download even 4 seconden helemaal stil staat, dat had ik bij eweka niet ?
aangezien ik verder niets veranderd heb moet het dus aan newsconnection liggen vermoed ik.
hebben er hier nog meer newsconnection en er ook last van :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Anoniem: 227911

Op het XSNews forum klagen meer mensen over dit probleem. (Newsconnection is reseller ervan)

Anoniem: 32279

TFHfony schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:53:
Idd.. recentelijk iets gedownload van 740 dagen: Minimale reparatie nodig. Inmiddels zitten ze op 769 dagen. MAAR... Je hebt altijd baas boven baas. Giganews zit al weer op de 779 dagen :) En beiden blijven dagelijks doorgroeien.
Ik wil niet weten wat voor opslag hier bij komt kijken...
Ik dacht dat astraweb op 680 dagen zat, tijdje niet op de site gekeken. Ik zal het even aanpassen in newsleecher's supersearch :9

Ze moeten trouwens niet over de 850 dagen heen gaan, anders heb ik geen zoekprogramma's / sites meer om het te vinden _O-

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-09-2010 16:33 ]

Anoniem: 59483

Ik test nu even Astraweb voor een maandje, en het valt me op dat ik niet de volledige snelheid van mijn verbinding behaal.

Ik heb een Unlimited DSL account met discount, en haal op dit moment maar 2.2 MB/s terwijl ik met Usenetserver en Eweka ongeveer 3.4 MB/s haalde.

ISP is Ziggo met Alles-in-1 Plus in Utrecht.

Vanaf XMSnet FttH komt hij ongeveer op een 3.8 MB/s (max. snelheid van verbinding is 6 MB/s)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 59483 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:26:
Ik test nu even Astraweb voor een maandje, en het valt me op dat ik niet de volledige snelheid van mijn verbinding behaal.

Ik heb een Unlimited DSL account met discount, en haal op dit moment maar 2.2 MB/s terwijl ik met Usenetserver en Eweka ongeveer 3.4 MB/s haalde.

ISP is Ziggo met Alles-in-1 Plus in Utrecht.

Vanaf XMSnet FttH komt hij ongeveer op een 3.8 MB/s (max. snelheid van verbinding is 6 MB/s)
Met 20 draadjes bij Astraweb haal ik rond de 6Mbyte/sec bij recente bestanden. Bij oudere bestanden is dat ongeveer de helft.
Met Supernews trek ik mijn 120mbit met 10 draadjes al dicht.

Heb je evt. al geprobeerd te wisselen tussen hun EU en VS server?

United States (us.news.astraweb.com)
Europe (europe.news.astraweb.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Gebruik lightning usenet. Overdag en 's avonds prima verbinding icm UPC (30mbit) alleen 's nachts is het een drama, rond de 1,5/1mb download per seconde. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een traceroute naar Supernews doe, dan zie ik dat ze in het netwerk van Giganews hosten.
Hoe zit het met hun retentie? Ik zie op de site 500+ dagen staan, maar hoe is dat in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338676

Ik had vorige maand een abbo aangemaakt bij astraweb, is allemaal super, alleen spijtig dat je niet aan accountsharing kan doen ... Tis te zeggen, maar 1 IP adres tegelijk en das nogal lastig om te zien wanneer mijn makker wel of niet aan het downloaden is ... Daarom ben ik nu weer op zoek naar een andere nieuwsserver .... Welke is aan te raden en is account sharing op meerdere IP's toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338676 schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:58:
Ik had vorige maand een abbo aangemaakt bij astraweb, is allemaal super, alleen spijtig dat je niet aan accountsharing kan doen ... Tis te zeggen, maar 1 IP adres tegelijk en das nogal lastig om te zien wanneer mijn makker wel of niet aan het downloaden is ... Daarom ben ik nu weer op zoek naar een andere nieuwsserver .... Welke is aan te raden en is account sharing op meerdere IP's toegestaan?
Eweka, Hitnews en XLned staan account sharing toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338676

Hitnews heb ik vroeger gehad maar is nu niet meer mogelijk omdat ik in Belgie woon, klopt dit? Ik heb in ieder geval vroeger ervan moeten afstappen omdat het niet meer ging ofzoiets ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 59483 schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:36:
Als ik een traceroute naar Supernews doe, dan zie ik dat ze in het netwerk van Giganews hosten.
Hoe zit het met hun retentie? Ik zie op de site 500+ dagen staan, maar hoe is dat in de praktijk?
Supernews is inmiddels onderdeel van Giganews. Je download dan ook effectief gewoon van de Giganews servers, alleen met een andere frontend.
De retentie is dan ook EXACT 500 dagen. Vorige maand is Supernews van 400 naar 500 dagen gegaan in één keer. Dit konden ze zo doen, omdat ze in hun Supernews frontends gewoon de 400 dagen limiet naar 500 dagen hebben ingesteld. De Giganews servers waar ze het van af trekken hebben bijna 800 dagen retentie.
Supernews zal altijd minder retentie aanbieden dan Giganews, vanwege het prijsverschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-02 13:22
Heb nu maar weer een jaar abo afgesloten bij astranews voor 96$ p/j.(via de voucher) Kost me nog geen 6 euro p/m :) met de huidige koers.

Trek toch weer volle bak met me 120Mbit lijntje (14,3MB)

[ Voor 4% gewijzigd door Mike421 op 26-09-2010 12:31 ]

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Anoniem: 59483 schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:11:
[...]

Eweka, Hitnews en XLned staan account sharing toe.
Lightning ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

8.4 uit de voorwaarden.

Zonder uitdrukkelijke toestemming van KongShare Ltd., is het de Client niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere gebruikers, al dan niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij mag het wel, ik share gewoon en hoor er niks van. En voor 2,50 per maand kan je het altijd proberen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 16:09
Ja mag wel, heb ze daar laatst nog over gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2k
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-12-2024

n2k

Deze week loopt mijn Eweka account af en zat te denken aan een andere USP. Dit naar aanleiding van kenmerkende censuur en het snelheid limiet van 50Mbit. Sinds kort is de verhoging naar 120Mbit van Ziggo Ai1-E ook bij mij 'geactiveerd' en het laatste onderdeel van de upgrade van 100Mbit naar 1Gbit van ons thuis-netwerk komt deze week ook.

Na een hoop gelezen te hebben zit ik te twijfelen tussen UsenetXL Ultimate (€10 p/mnd als je voor een jaar betaald, 120Mbit, dicht bij 600 dagen retentie, SSL, 14 connecties) en Astraweb Unlimited DSL (omgerekend ~€6 p/mnd als je voor de jaar actie gaat, gelezen dat ze 120Mbit ondersteunen, 775+ dagen retentie, SSL, 20 connecties)

De voordelen van UsenetXL is dat account sharing is toegestaan (ik deel het sowieso al met één iemand anders, dus dat is €5 per persoon, al €1 goedkoper dan Astraweb :p), dat je kan betalen met iDeal en een gratis trial account voor 2 dagen. Bij Astraweb is account sharing dus niet toegestaan, moet je betalen met paypal/creditcard en heb je een moeilijk trial account (eerst betalen en dan geld terug vragen als je besluit niet te verlengen). Daarentegen heb je 6 connecties meer en ongeveer 175 dagen langere retentie.

Zo te zien ligt UsenetXL mij wat beter, wat denken/vinden jullie?
Een ander vraagje: hoe zit dat met de maximale snelheid per connectie?

[ Voor 12% gewijzigd door n2k op 27-09-2010 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 16:20
Astraweb kun je ook met iDeal betalen. Helaas geen sharing, maar verder top (voor mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2k

n2k

mtr33 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:02:
Astraweb kun je ook met iDeal betalen. Helaas geen sharing, maar verder top (voor mij dan).
Ojah, ik weet niet hoe ik dan kom bij dat je alleen met paypal/credit card kan betalen, ik zal wel in de war zijn met een andere USP :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Ga weer wisselen. Astraweb net opgezegd ivm de vaak dramatische snelheden. Zit te denken aan XLned.
Ervaringen op dit moment voor de Gold (120Mbps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

UltraSub schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:26:
Ga weer wisselen. Astraweb net opgezegd ivm de vaak dramatische snelheden. Zit te denken aan XLned.
Ervaringen op dit moment voor de Gold (120Mbps)?
Mijn jaarabo bij Astra is ook bijna afgelopen en ben nu supernews aan het uitproberen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik denk dat ik XSnews ga opzeggen ivm zeer tegenvallende resultaten.

Copy/paste vanaf XSnews forum:
Beste Xsnews,

Ik ben al enkele jaren een tevreden gebruiker van jullie (elite)diensten, echter heb ik de laatste maanden te kampen met een onstabiele downloadsnelheid.
Altijd was mijn verbinding onzettend stabiel en de grafiek in Grabit was zo goed als waterpas. Sinds de upgrade van 80 naar 120 mbit pingelt mijn snelheid tussen de 14.000 KB/s en 3.000 KB/s.

Ik ben eerst naar Ziggo gestapt en heb hen zo ver gekregen om een nieuwe ubee modem op te sturen. Geen verschil.
Heb een nieuwe router gekocht omdat de oude al 6 jaar oud was. Geen verschil.
Heb een SSD schijf ingebouwd en een raid-0 configuratie voor het downloaden. Geen verschil.

Verder heb ik geprobeerd:
Op verschillede tijdstippen downloaden. Zonder router en andere desktops/latops. Newsleecher ipv Grabit.
Geen van allen hebben mij helaas een uitkomst geboden.

Vorige week heb ik een 2e Usenet abbonement aangeschaft en wat blijkt? Deze zit qua topsnelheid wel beneden jullie aanbod maar de snelheid is erg constant en stabiel. Vervolgens heb ik de packs van die usenet provider laten downloaden vanaf jullie server en dit is de uitkomst Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/floris-k/XSnews.JPG

Wederom een instabiele verbinding. Ik zou graag willen weten of jullie weten wat ik hier aan kan doen. Zou het liefst bij jullie klant blijven gezien de goede ervaringen maar de situatie zoals in de grafiek is al enkele maanden bezig en kom dus niet aan de 'ongelimiteerde snelheden' die jullie middels het Elite abbonement aanbieden.
Heb nu een abbonement bij I-telligent. Deze is stabiel maar hangt rond de 90-100mbit/s.
XSnews is iig bij mij afgevallen. Zeker nadat ik hun forum heb doorgenomen en ze niet of nauwelijks meer de moeite nemen om hun klanten te woord te staan. Ik zal mezelf eens verdiepen in Astraweb, supernews en XLned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:09

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb een redelijke poos bij xlned gezeten. Snelheden waren top, accountsharing werkte goed (trek met 4-6 connecties mijn 90Mbit vol). Ze cappen het 120Mbit abbonement helemaal niet dus je zou het prima kunnen sharen met iemand die ook zeer snel internet heeft.

Reden dat ik naar astraweb ben overgestapt is de matige retentie van xlned, al begint deze momenteel wel te groeien, ze lopen nog fors achter op eweka, astraweb etc etc.

http://test.xlned.com/ kun je overigens een snelheidstest doen.

Een vriend van me heeft een eweka abbonement, het valt me op dat de snelheid naar UPC de laatste tijd weer heel acceptabel is!. Paar keer geprobeerd, en savonds haal je met 4 connecties vaak 2,5-3mb/s. Het blijft jammer dat eweka geen snellere abbonementen aanbied, zeker nu steeds meer mensen internet >50Mbit krijgen.

Ik heb zelf overigens nog een astraweb abbonement tot januari 2011, en eigelijk bevalt astraweb me tot nu toe prima. Alleen de snelheid van de oudere bestanden is soms wat matig.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 28-09-2010 11:32 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Laatst online: 02-05 15:51

Sm0k3r

cough...cough...

Floris-K schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:58:

[...]

Heb nu een abbonement bij I-telligent. Deze is stabiel maar hangt rond de 90-100mbit/s.
XSnews is iig bij mij afgevallen. Zeker nadat ik hun forum heb doorgenomen en ze niet of nauwelijks meer de moeite nemen om hun klanten te woord te staan. Ik zal mezelf eens verdiepen in Astraweb, supernews en XLned :)
Mail de supportbox van i-telligent, ze reageren veelal snel, ze hadden mij diezelfde dag nog telefonisch geholpen toen ik van mijn 60Mbit maar 30Mbit overhield maar dat was een UPC probleem terwijl ik hun een beetje de schuld gaf, my bad :o

edit: dit is het mailadres support@i-telligent.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Sm0k3r op 28-09-2010 12:47 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik was van plan een blockaccount bij Astraweb te nemen, maar nu zie ik dat Blocknews een beter alternatief biedt:
200GB - $21.59 tegenover 180GB - $25 bij Astraweb.

In dit topic kan ik niets terugvinden over deze USP. Heeft iemand ervaringen met deze?

EDIT:
Ik heb even het goedkoopste pakket besteld (€2 voor 5GB) om te kijken of deze het waard is. Ze beloven 745 dagen retentie en een download van 752 dagen oud was 100% compleet. De snelheid was gewoon de maximum van mijn verbinding (30mbit).

Straks even op wat drukkere tijdstippen downloaden en als dat goed gaat, zal ik deze gebruiken :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bv202 op 30-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-04 07:15
koekoek2003nl schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:35:

Ik heb precies hetzelfde op dit moment, alleen bij mij krijg ik de hele tijd een bericht dat de gebruikersnaam reeds in gebruik was. Dus zojuist even een mailtje gestuurd naar news@astraweb.com en toen kreeg ik daar weer een bericht van dat ik een ticket moest aanmaken.

Melding: "“Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs. ”"

Het zit mij alleen niet lekker dat ik een wachtwoord naar ze moet versturen. Heb dus maar even een wachtwoord gegenereerd via zo'n leuk tooltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Pfff ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij bij XSnews.
Maar als ik iets download met newsconnection dan komt maar de helft aan, de rest is beschadigt.

Wordt weer tijd voor een andere denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen met Astraweb die connectieproblemen hebben, check dit even.
Updated Server Connection Settings

It has been over a year and a half ago that we mentioned we would be phasing out older connection details in order to make things simpler and more consistent.
The following hostnames/server addresses are no longer supported. If you are using any one of these names to connect to our servers then please use the settings as listed in the "Current Settings" section.

Deprecated Server Addresses:
======================
- pbdl.news.astraweb.com
- europe.news.astraweb.com
- secure.news.astraweb.com
- eu.secure.news.astraweb.com
- us.secure.news.astraweb.com

Current Settings
============
These are the settings that remain valid for use:

General Servers (Non SSL) on ports 119, 23, 1818 or 8080:
- news.astraweb.com
- eu.news.astraweb.com (European servers)
- us.news.astraweb.com (U.S. servers)

Secure Servers (SSL) on ports 443 or 563.
- ssl.astraweb.com
- ssl-eu.astraweb.com (European servers)
- ssl-us.astraweb.com (U.S. servers)

If you should have any problems with these settings, please contact Support for assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

chucky666 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:28:
Maar als ik iets download met newsconnection dan komt maar de helft aan, de rest is beschadigt.

Ik ben deze week van XSnews naar superweb overgestapt en bevalt me goed.
Zit elke keer rond de 14mbyte/sec en bijna constant dus mij hoor je niet meer klagen :P

Daarnaast tot nu toe ook nog niet hoeven te repareren terwijl ik een paar 1080p films en 360-ISO's heb gedownload. Al met al een kleine 50GB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 16:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Floris-K schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:58:

[...]

:D

Jouw post kwam ik daar net ook tegen, is het bij jullie ook allemaal zo erg? De snelheid is prima maar ik krijg geen reet meer binnen, alles lijkt wel beschadigd. Bij oude posts snap ik dat, niet bij posts van 140 tot 300 dagen.

Helaas is het vanaf UPC nogal lastig om uberhaupt snelheid te vinden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gonadan schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:06:
[...]

:D

Jouw post kwam ik daar net ook tegen, is het bij jullie ook allemaal zo erg? De snelheid is prima maar ik krijg geen reet meer binnen, alles lijkt wel beschadigd. Bij oude posts snap ik dat, niet bij posts van 140 tot 300 dagen.

Helaas is het vanaf UPC nogal lastig om uberhaupt snelheid te vinden.
ik krijg hier ook niets meer binnen, alles beschadigd.
en ze zeggen er zelf niets over.
zelfs een paar mail hierover beantworden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chucky666 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:39:
[...]

ik krijg hier ook niets meer binnen, alles beschadigd.
en ze zeggen er zelf niets over.
zelfs een paar mail hierover beantworden ze niet.
Antwoord heb ik tot nu toe ook niet gekregen. Wel heb ik een 24-uurs abonnement genomen van Eweka. Dat gaat eigenlijk prima met UPC, geen snelheidsproblemen en tot nu toe alles binnen zonder repareren. Mocht ik ten tijde van het aflopen van die 24 uur nog geen redelijk antwoord van XSnews hebben stap ik acuut over om in ieder geval 30 dagen Eweka te proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het enige wat ik op Eweka aan te merken heb is dat ze misschien een beetje weinig connecties bieden, verder is het perfect :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Twylight schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:03:
Het enige wat ik op Eweka aan te merken heb is dat ze misschien een beetje weinig connecties bieden, verder is het perfect :Y
Weinig? Acht is toch zat? Mits je de enige bent die het gebruikt. ;)

Zelf kon ik er weing mee vanwege de bekende UPC <-> Eweka problemen, daar heb ik nu helemaal geen last van. Maar dat kan ook aan het tijdstip liggen, ik weet niet precies wanneer ik het spitsuur moet verwachten. Vooralsnog gaat hij harder dan XSnews welke een 30 Mbit limiet had en daar meestal onder zat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Twylight schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:03:
ik was juist van eweka overgestapt vanwege hun mooie censuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chucky666 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:59:
ik was juist van eweka overgestapt vanwege hun mooie censuur.
Welke censuur?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat ze zelf ook wat bestandjes weghalen bij bepaalde series, zodat je die ook niet kan downloaden.
over bepaalde bestanden voor een bepaalde handheld zullen we het maar helemaal niet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

chucky666 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:20:
dat ze zelf ook wat bestandjes weghalen bij bepaalde series, zodat je die ook niet kan downloaden.
over bepaalde bestanden voor een bepaalde handheld zullen we het maar helemaal niet hebben ;)
Ah, hebben ze die Kuik een 'delete' knop gegeven? Dan zal ik daar eens onderzoek naar doen, is me namelijk nog niet opgevallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
chucky666 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:20:
[...]

Daar heb ik echt nog nooit wat van gemerkt, en ik download toch zeker tussen de 400 en 800GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Twylight schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:31:
[...]
Daar heb ik echt nog nooit wat van gemerkt, en ik download toch zeker tussen de 400 en 800GB per maand.
Wat moét je toch in hemelsnaam met zoveel films, muziek, programma's, games etc :X Dat is écht veel zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Leolinedance schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:22:
[...]

Wat moét je toch in hemelsnaam met zoveel films, muziek, programma's, games etc :X Dat is écht veel zeg...
Ik volg best veel series en kijk veel films, bovendien download ik alles in 720p/1080p dus dat is al voor een aflevering al snel 2GB en voor een film al snel 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
chucky666 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:28:

Hier hetzelfde probleem. Klagen heeft toch geen zin omdat er toch niet op wordt gereageerd, het enige wat ik je kan aanraden is zo snel mogelijk overstappen als je abonnement toch aan het aflopen is. (Mij hebben ze vorige keer een extra jaar weten aan te smeren).

Vorig jaar was alles nog heel snel bij XSNews, maar de afgelopen paar maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 20:13
Ik ben ook weg bij Xsnews.

Alle downloads waren bij mij incompleet de laatste weken, en iets uploaden stotterde zodanig dat het ook incompleet op de servers aankwam. :(

Na wat geklooi of het niet aan mijn servertje en of router/netwerk lag zag ik de klachten over Xsnews hier, en dan is een conclusie snel getrokken...

Jammer, ze waren een van de beste providers, zeker in combinatie met een UPC FiberPower lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb zelf echt jaren bij Xsnees gezeten en was super tevreden. Die grafiek van de snelheid was vaak zo ford als waterpas. Ongeveer sinds mijn Ziggo upgrade naar 120mbit is het achteruit gegaan. Na contact gaven ze aan dat zij makkelijk 120 aan konden, praatje over glasvezel en hun servers dus ben het ergens anders gaan zoeken.

Nu reageren ze echt nergens meer op. Geen mails, niet op het forum.. niks..
Als ze nou eerlijk waren geweest in hun uitleg dan had ik ze na al die tevreden jaren nog wel wat ruimte gegeven. Alleen hun arrogant houding naar de klanten toe heeft mij doen besluiten om op te zeggen.

Dus mocht je zelf ook problemen hebben met xsnews. Zeg dan maar op want een antwoord zul je helaas nooit krijgen.

Heb nu I-telligent en Supernews op proef en ga voor de tweede. I-telligent is redelijk stabiel maar rond de 80-90mbit bij mij. Supernews zit tussen de 110-120mbit. Daarnaast heb ik nog steeds niks hoeven te repareren! Gisteren weer drie 1080p films binnen gehaald en ben verbaasd.

Wist nooit dat dat aan je provider kon liggen. Dacht dat iedereen moest repareren met quickpar en moest dat bij bijna elke download. Daarnaast de laatste tijd bij xsnews ook downloads die niet te repareren waren. Kon je een andere downloaden.. ook best frusty lol ik ben iig weer een tevreden downloader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik volg de trend: weg bij xsnews (instabiele snelheid), nu een 200gb bij blocknews genomen. benieuwd of dat goedkoper uitkomt, ik vermoed van wel!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ben sinds gisteravond een maandje aan het proberen bij astraweb voor 8,95.
eindelijk weer een strak grafiekje en geen wilde golven zee meer.
en alles is compleet zo te zien, blijf maar bij hun hangen denk ik ;)

maar als ik het dus goed zie dan hebben xsnews/newsconnection/download2day alle 3 dezelfde servers ofzo :?

[ Voor 20% gewijzigd door chucky666 op 03-10-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nu bijna een jaartje bij NewsXS en nog altijd heel erg tevreden over :)
Eerder had ik nog wel een groot minpunt dat ze een retentie hadden van 210d maar dat is al een tijd geleden opgeschroefd naar 300d.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Floris-K schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 08:18:
Heb nu I-telligent en Supernews op proef en ga voor de tweede. I-telligent is redelijk stabiel maar rond de 80-90mbit bij mij. Supernews zit tussen de 110-120mbit. Daarnaast heb ik nog steeds niks hoeven te repareren! Gisteren weer drie 1080p films binnen gehaald en ben verbaasd.
Supernews is al enige tijd onderdeel van Giganews. Als Supernews abonnee download je effectief van de Giganews servers, met als enige limiet dat de retentie op 500 dagen staat. Beter kan je eigenlijk niet vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou, na een nachtje downloaden is er met het het 24-uursabonnement van Eweka maar 1 ding niet te repareren, dit tegenover bijna alles bij XSNews.

Ook heb ik antwoord op mijn vraag gekregen, of ik niet beter mijn firewall en antivirus kan nakijken want het zou moeten werken. Goed, eerste lijns antwoord dus. Nu aangeven dat het toch echt bij hun ligt (zie Eweka-verhaal) en kijken wat dat voor reactie geeft.

Gelukkig betaal ik dit soort dingen altijd per maand dus ik kan zo over als het moet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Zo, mijn Astraweb probleem is ook alweer opgelost en net even gekeken met Newsleecher hoeveel KB/s ik ongeveer haal. Ik zit op dit moment op ~13500,0 KB/s in tegenstelling tot 2050,0 KB/s bij XSNews. XSNews is echt drastisch achteruit gegaan, het zal mij niets verbazen als ze binnenkort geen klanten meer overhouden door dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik ben ook overgeschakeld naar Astraweb (block account). Ik download maximaal 30gb per maand, dus met zo'n 180gb account kom ik 6 maanden toe :)

Ik heb eerst een account bij Blocknews geprobeerd, maar echt tevreden ben ik daar toch niet. Op bepaalde momenten haalde ik niet hoger dan 500kb/s :s
Bij Astraweb heb ik tot nu toe nog geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 20:13
psychoclown schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:00:
Eerder had ik nog wel een groot minpunt dat ze een retentie hadden van 210d maar dat is al een tijd geleden opgeschroefd naar 300d.
Ik heb vanmorgen ook weer bij Newsxs 'n abbo afgesloten. :)

Ik had er al eerder een abbo, en was er toen erg tevreden over, hopelijk nu weer.
Retentie is nu idd beter met 300 dagen.

Wat mij betreft een tip voor alle (toekomstige) ex-Xsnews klanten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 03-05 10:07
Daarnet XLned afgesloten 120bit voor een jaar 90 euro, netjes en hij haalt de snelheid bijna (+-13,5 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
psychoclown schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:00:
Astraweb heeft een retentie van 700 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Slashdotter schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:05:
[...]

Astraweb heeft een retentie van 700 dagen
Maak daar maar 769 dagen van ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307734

Beste mensen, ik ben de wondere wereld van usenet aan het leren kennen. Ik heb een eenvoudig 4MB abonnement bij Telfort, welke payserver raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb je überhaupt iets van het topic gelezen? Waar twijfel je tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een 4MB internet abonnement, dan heb je dus 40Mb ter beschikking en is elke usenet provider van 40Mb of sneller geschikt. Ik zou dan lightning usenet aanraden, dan heb je 50Mb voor 2,50 per maand een retentie van 300 dagen. Dat is prima om mee te beginnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Telfort levert geen 40Mbit/s dus ik neem aan dat hij een 4Mbit/s heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toch staat er 4MB, dan ga ik er vanuit dat we het over ~40Mb hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pardon. Het is dus 4Mbit/s. Ze maken het ook niet makkelijk he?

Ik keek naar http://voordeligusenet.nl/pakketten-overzicht/ omdat die een grote verscheidenheid aan pakketten aanbieden, maar de 285 dagen retentie lijkt me wat laag. Ik begrijp dat jullie rond de 300 dagen wel voldoende vinden?

Waarom is Lightning usenet trouwens zo goedkoop? Ik zie zo snel het verschil met andere aanbieders niet.

Waarom ik hier ook graag even advies vraag is omdat ik uit dit topic begrijp dat bepaalde payservers voor veel fouten in de bestanden lijken te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet niet waarom Lightning zo goedkoop is, echter ik ben er wel tevreden mee. Met betrekking tot retentie, je moet zelf weten hoeveel je wilt. Ik vind 300 dagen meer dan genoeg omdat ik zelden tot nooit iets wil hebben dat ouder is en in de tussentijd niet opnieuw geupload is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Als je genoegen neemt met 300 dagen, en niet meer dan 50 Mbit nodig hebt, is Lightning Usenet op het moment de meeste interessante aanbieder.

Ik zelf vind 300 dagen vrij goed te doen. Meer is prettig, maar voor mij niet noodzakelijk.
De Prijs van 2,50 is ontzettend laag in vergelijking met andere aanbieders.
Ik was eerst ook achterdochtig, maar gebruik het nu al 4 maanden naar alle tevredenheid, en ik heb net weer 3 maanden bijgekocht.

Als ik iets nodig hebt wat ouder is dan 300 dagen, dan kun je soms ook bij een andere provider toegang voor 1 dag afsluiten per sms ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt!

Het enige voordeel van een 4Mbit/s verbinding is dat je een goedkoper abonnement kan nemen. Met Lightning Usenet komt dat argument dus te vervallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Laatst online: 03-05 16:59
Nog meer mensen problemen met astraweb? Krijg nu al enkele dagen de volgende melding in Newsleecher

Unable to logon. Server respone: "connect: Winsock Resolve Host: Cannot convert host adress: `europe.news.astraweb.com` - Host not found (#11001)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:04
svennn schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:57:
Nog meer mensen problemen met astraweb? Krijg nu al enkele dagen de volgende melding in Newsleecher

Unable to logon. Server respone: "connect: Winsock Resolve Host: Cannot convert host adress: `europe.news.astraweb.com` - Host not found (#11001)".
Is al genoemd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Vraagje

Ben lid van Eweka, zij bieden tot 40mbit aan maar ik download nu echt 5500kb, hoe kan dit ?

Heb momenteel 60mbiit van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Versteegrob schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:16:
Vraagje

Ben lid van Eweka, zij bieden tot 40mbit aan maar ik download nu echt 5500kb, hoe kan dit ?

Heb momenteel 60mbiit van UPC
Eweka biedt een downloadsnelheid 50 Mbit/s per usenetaccount. Vanzelfsprekend is de maximale haalbare snelheid ook afhankelijk van uw abonnement bij uw ...
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 06-10-2010 18:31 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eweka bied tot 50Mb/s volgens hun website en dat komt neer op 6,25MB/s. Zouden ze 40Mb/s bieden dan zou je aan 5MB/s downloaden.

En misschien eens hoofdletter gebruik bij bits en bytes doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dank u maar zag op een vergelijkingsite 40MB/s staan vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tsurany schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:35:
Eweka bied tot 50Mb/s volgens hun website en dat komt neer op 6,25MB/s. Zouden ze 40Mb/s bieden dan zou je aan 5MB/s downloaden.

En misschien eens hoofdletter gebruik bij bits en bytes doornemen.
Hoe is 50Mb/s = 6.25MB/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ja. Delen door 8 he....
NPI basiskennis ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wat is het dan volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

8Mb is 1MB, 50Mb is 6,25MB. Verschil tussen Megabit en MegaByte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Laatste vraag, hoeveel spelling hebben jullie met betaalservers tijdens het downloaden ?

Had net Tele2 altijd rond de 1600/1800 KB/s.

Sinds vanmiddag heb ik UPC, het begon bij 5500 KB/s tussen 16 uur en 18 uur.

Nu is het vanaf 20 uur rons de 2000 KB/s - 3000KB/s, is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
UPC heeft er een cap op zitten die tijdens de spits er op gegooid wordt, dat is rond deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
WTF ? serieus? Relax...

Bedankt in ieder geval voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2k

n2k

Heyho, ik heb besloten een maandje het pakket UsenetXL Ultimate (120Mbit, 586 dagen retentie) voor €11.99, gedeeld met een vriend, dus maar €6 de man. Maar goed ik heb dus nu een heleboel posts die rond de 550 dagen oud zijn en deze wil downloaden. Deze komen allemaal corrupt binnen terwijl ze toch echt 586 dagen retentie aanbieden. Nu heb ik contact opgenomen met de helpdesk en hun zeggen dat die retentie alleen geldt 'voor de populaire groepen', dus ik een mailtje terug met de vraag: "Kan ik ergens zien hoeveel retentie welke groep dan werkelijk heeft?". "Nee op het moment helaas niet, hier word aangewerkt..." kreeg ik als antwoord terug. Nou lekker dan, denk ik (en ook de ervaring dat de snelheden veel fluctueren rond de 8-12MB/s).

Ik ben ook even langs mijn vorige USP (Eweka) geweest en via de Live Support ben ik te weten gekomen dat hun 600 dagen voor elke groep geldt.

Heeft Astraweb dit ook? Dan neem ik daar gewoon een account die heeft tenslotte ook nog meer dagen retentie. Alhoewel ik wel 'een beetje bang ben' voor dit artikel in hun knowledgebase (ala Eweka) http://helpdesk.astraweb....&kbarticleid=7&nav=0,5,10

Excuus als er d/t fouten in zitten 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door n2k op 06-10-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Astraweb belooft dat 't voor elke groep telt:
"Our retention growth is for ALL groups, not just a few select groups. Our retention growth also includes headers, unlike many other services that do not include headers as part of their retention growth."

http://helpdesk.astraweb....ews&_a=viewnews&newsid=35
http://www.news.astraweb.com/tools/stats.html

Die procedure heeft elke USP trouwens denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Bv202 op 06-10-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twylight schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:42:
UPC heeft er een cap op zitten die tijdens de spits er op gegooid wordt, dat is rond deze tijd.
Dat is al ongeveer al een jaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Volgens mij is er nooit een cap geweest maar een capaciteitsprobleem waarvan ze geen zin hadden om het op te lossen.

Leuk trouwens al die hoge retenties, maar 'vroegah' kon je extra blokkies bijvragen als er iets vernaggeld was. Nu zijn de postsspots zo oud dat je vette pech hebt. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 07-10-2010 09:16 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Laatst online: 02-05 15:51

Sm0k3r

cough...cough...

n2k schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:58:
Heyho, ik heb besloten een maandje het pakket UsenetXL Ultimate (120Mbit, 586 dagen retentie) voor €11.99, gedeeld met een vriend, dus maar €6 de man. Maar goed ik heb dus nu een heleboel posts die rond de 550 dagen oud zijn en deze wil downloaden. Deze komen allemaal corrupt binnen terwijl ze toch echt 586 dagen retentie aanbieden. Nu heb ik contact opgenomen met de helpdesk en hun zeggen dat die retentie alleen geldt 'voor de populaire groepen', dus ik een mailtje terug met de vraag: "Kan ik ergens zien hoeveel retentie welke groep dan werkelijk heeft?". "Nee op het moment helaas niet, hier word aangewerkt..." kreeg ik als antwoord terug. Nou lekker dan, denk ik (en ook de ervaring dat de snelheden veel fluctueren rond de 8-12MB/s).

Ik ben ook even langs mijn vorige USP (Eweka) geweest en via de Live Support ben ik te weten gekomen dat hun 600 dagen voor elke groep geldt.

Heeft Astraweb dit ook? Dan neem ik daar gewoon een account die heeft tenslotte ook nog meer dagen retentie. Alhoewel ik wel 'een beetje bang ben' voor dit artikel in hun knowledgebase (ala Eweka) http://helpdesk.astraweb....&kbarticleid=7&nav=0,5,10

Excuus als er d/t fouten in zitten 8)7
Ik gebruik Astraweb en hun retentie klopt zelfs voor de exotische groepen (anime en manga), ik haal 600+ dagen spul binnen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 10:35
Zullen we toch maar even verder naar een nieuw deel? :*

Newsservers met binaries [deel 10]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Laatst online: 01-04 22:28
*weg* daar zijn dit soort topics niet voor bedoeld

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 10-10-2010 20:14 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.