Deze week loopt mijn Eweka account af en zat te denken aan een andere USP. Dit naar aanleiding van kenmerkende censuur en het snelheid limiet van 50Mbit. Sinds kort is de verhoging naar 120Mbit van Ziggo Ai1-E ook bij mij 'geactiveerd' en het laatste onderdeel van de upgrade van 100Mbit naar 1Gbit van ons thuis-netwerk komt deze week ook.
Na een hoop gelezen te hebben zit ik te twijfelen tussen
UsenetXL Ultimate (€10 p/mnd als je voor een jaar betaald, 120Mbit, dicht bij 600 dagen retentie, SSL, 14 connecties) en
Astraweb Unlimited DSL (omgerekend ~€6 p/mnd als je voor de jaar actie gaat, gelezen dat ze 120Mbit ondersteunen, 775+ dagen retentie, SSL, 20 connecties)
De voordelen van
UsenetXL is dat account sharing is toegestaan (ik deel het sowieso al met één iemand anders, dus dat is €5 per persoon, al €1 goedkoper dan Astraweb

), dat je kan betalen met iDeal en een gratis trial account voor 2 dagen. Bij
Astraweb is account sharing dus niet toegestaan, moet je betalen met paypal/creditcard en heb je een moeilijk trial account (eerst betalen en dan geld terug vragen als je besluit niet te verlengen). Daarentegen heb je 6 connecties meer en ongeveer 175 dagen langere retentie.
Zo te zien ligt UsenetXL mij wat beter, wat denken/vinden jullie?
Een ander vraagje: hoe zit dat met de maximale snelheid per connectie?
[
Voor 12% gewijzigd door
n2k op 27-09-2010 05:42
]