Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 214.084 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardcoreWR
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-03 15:31
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:56:
[...]

verschilt inderdaad per groep, volgens mij is dat bij de meeste providers zo.
Retentie is bij iedere newsgroep gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bv202 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:15:
Misschien wel ja :)

Bij Astraweb staat er ook wel dit:

[...]

Wat betekent dit in de praktijk? Dat bij elke download er tot 40% bij wordt gerekend? :s
Hang eens een bijlage aan een mailtje en verstuur dat en kijk hoe veel het groter is. Op usenet is dat hetzelfde, daarom is iedereen overgeschakeld op yenc wat veel efficienter is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

HardcoreWR schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:01:
[...]

echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardcoreWR

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heeft iemand wel eens issues gehad met een 502 Account Expired melding bij XSNews? Ik kan vandaag ineens niet meer inloggen, en krijg die melding terug. Check ik m'n status dan is vandaag (9-9-10) de verlengingsdatum, maar ik heb gewoon een doorlopend abo. De incasso van de maandprijs is nog niet gedaan maar dat was in eerdere maanden ook niet zo (werd altijd tussen de 12e en de 16e afgeschreven) en in die gevallen bleef het abo gewoon werken.

Anoniem: 32279

HardcoreWR schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:01:
nee dat is niet zo. Een paar topics terug kan je een uitleg van Punica (van Eweka) vinden waarom niet. Kort samengevat: de groepen waarin gigantisch veel geupload wordt hebben een lagere retentie dan groepen waarin minder geupload wordt.

Is ook logisch, er is een bepaalde hoeveelheid opslag en als die vol is is die vol en worden de oudste zaken uit die groep overschreven door het nieuwe materiaal. Op die manier kan er zo een verschil van 50 dagen of meer ontstaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-09-2010 11:48 ]

Anoniem: 179986

Het lijkt me logisch dat een X aantal dagen retentie niet betekent dat er bestanden aanwezig moeten zijn in een groep als die groep niet populair is maar het zou als een tang op een varken slaan als de daadwerkelijke retentie lager ligt in bepaalde groepen.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:45:
[...]

nee dat is niet zo. Een paar topics terug kan je een uitleg van Punica (van Eweka) vinden waarom niet. Kort samengevat: de groepen waarin gigantisch veel geupload wordt hebben een lagere retentie dan groepen waarin minder geupload wordt.

Is ook logisch, er is een bepaalde hoeveelheid opslag en als die vol is is die vol en worden de oudste zaken uit die groep overschreven door het nieuwe materiaal. Op die manier kan er zo een verschil van 50 dagen of meer ontstaan.
Snoeki, ik durf met zekerheid te zeggen dat ik dit juist nooit zo uitgelegt heb, dus misschien dat je de uitleg van iemand anders met die van mij verward. "HardcoreWR" is trouwens een collega van me :).

lex333: We zijn druk bezig met de upgrade op te zetten, alles is inmiddels geinstalleerd, nu is het tijd om DOA's te replacen etc etc. Dus work in progress !

• HardcoreWR
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:45:
[...]

EDIT: Punica heeft al gereageerd

[ Voor 17% gewijzigd door HardcoreWR op 09-09-2010 11:59 ]

• Daveys
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-01-2022
De laatste twee weken heb ik het rare verschijnsel dat de .rar wel compleet lijkt in de downloadfolder maar quickpar 'm zo niet ziet. Die geeft de .rar als incompleet aan. Toen ik de post bekeek via Supersearch van Newsleecher was er maar 1 file incompleet. Hebben meer mensen die van usenet4u.nl gebruik maken dit probleem?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

MazeWing

The plot thickens...

sinds gisteren astraweb om mijn 120mbit verbinding optimaal te benutten, maar kan niet zeggen dat ik er echt tevreden over ben. Haal zo tussen de 7-12 MB/s en hij schommelt nogal erg veel. Poorten veranderen en hoeveelheid connections (gebruik nu 20) maken niet echt veel uit. Hoe minder connections, hoe lager de snelheid. SSL is helemaal slecht voor de snelheid...

Volgende maand toch maar wat anders nemen, want dit werkt niet echt zoals ik verwacht had.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een account bij Eweka combineren met een account bij Lightning Usenet? Voor 10 euro per maand moet je dan die 120mbit toch wel voltrekken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 21:14

Sm0k3r

cough...cough...

Tsurany schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:54:
Een account bij Eweka combineren met een account bij Lightning Usenet? Voor 10 euro per maand moet je dan die 120mbit toch wel voltrekken?
Waarom niet gewoon een usenet provider die +120Mbit aanbiedt er zijn er genoeg en waar ik zit (i-telligent usenet) vraagt precies een 10tje per maand en geeft ook +120Mbit.

@MazeWing: wie heb je als ISP want Astraweb deed en doet het bij mij perfect, vult mijn hele lijn en is stabiel. Ik gebruik wel hun standaard server adres "news.astraweb.com" geen eu of us ervoor. Maar nu maakt het voor mij niet uit welke USP ik heb want UPC loopt nog steeds zijn klanten te plagen met tijdelijke cap op de bandbreedte, dus als je UPC hebt is dat misschien de reden waarom jouw bandbreedte schommelt.

edit: UPC cap is misschien voorbij, gisteravond zat mijn snelheid op de 54-58Mbit zonder te zakken naar 30Mbit, wat me wel nog opvalt is dat mijn verbinding iets minder goed is want ik had voorheen 56-62Mbit maar ik ga zo de modem rebooten dus misschien krijg ik daarmee een paar Mbits terug maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Sm0k3r op 10-09-2010 09:10 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234657

Ik denk ik moet even wat zoeken, doe ik wel vaker, niks mis mee.

Ik kijk op yabsearch.nl, en vind daar een hele lelijke 502 bad gateway pagina.

Zou hij uit de lucht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01
Tsurany schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:54:
Of gewoon 3 Lightning accounts nemen. Daarmee trek je de 120Mbit ook wel vol en het is net zo duur als eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hij doet het hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit : laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 12-09-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:21:
[...]

waarom zou je dat doen? Neem dan astraweb, haal je makkelijk 120mbit en heb je retentie van 750 dagen voor dezelfde prijs.
Inderdaad, plus dat het waarschijnlijk onmogelijk is om de snelheid van drie accounts te combineren.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

pven schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:24:
[...]

Inderdaad, plus dat het waarschijnlijk onmogelijk is om de snelheid van drie accounts te combineren.
Waarom zou dat onmogelijk zijn? Meer accounts is meer draadjes, dus ook meer bandbreedte.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Marzman schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:15:
[...]

Waarom zou dat onmogelijk zijn? Meer accounts is meer draadjes, dus ook meer bandbreedte.
mjah, half... als je je hdd niet meerekend. Als je 20+ draadjes tegelijk zet, zullen de zoektijden van je hdd de effectieve snelheid limiteren.

Ik heb een paar jaar geleden eens een testje gedaan op mn colodoos (100Mbit). Met 3 draadjes Giganews trok ik 9.7Mb/sec. Met 10 draadjes kwam ik op ongeveer 4-5 uit, waarbij downloads haperden omdat mn schijven niet snel genoeg de individuele bestanden konden wegschrjiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jaaoie17 schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:21:
[...]

Of gewoon 3 Lightning accounts nemen. Daarmee trek je de 120Mbit ook wel vol en het is net zo duur als eweka.
Eweka heeft hogere retentie dan Lightning usenet.
Sm0k3r schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:53:
[...]
Waarom niet gewoon een usenet provider die +120Mbit aanbiedt er zijn er genoeg en waar ik zit (i-telligent usenet) vraagt precies een 10tje per maand en geeft ook +120Mbit.
Of de retentie is ruk of er zit een leuk datalimiet op. I-telligent usenet heeft maar 350 dagen, Eweka loopt tegen de 600.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Punica- schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:55:
[...]

Snoeki, ik durf met zekerheid te zeggen dat ik dit juist nooit zo uitgelegt heb, dus misschien dat je de uitleg van iemand anders met die van mij verward. "HardcoreWR" is trouwens een collega van me :).

lex333: We zijn druk bezig met de upgrade op te zetten, alles is inmiddels geinstalleerd, nu is het tijd om DOA's te replacen etc etc. Dus work in progress !
Hoe staat het nou met UPC want na een uur of 16:00 haal ik maar de helft van de snelheid en na een uur of 17-18 nog maar 10% van de snelheid. Soms nog minder en haal ik maar 40KB/s. Usenetserver, GigaNews, XLned en Astraweb hebben hier geen last van.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

MazeWing

The plot thickens...

Sm0k3r schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:53:
[...]

@MazeWing: wie heb je als ISP want Astraweb deed en doet het bij mij perfect, vult mijn hele lijn en is stabiel. Ik gebruik wel hun standaard server adres "news.astraweb.com" geen eu of us ervoor. Maar nu maakt het voor mij niet uit welke USP ik heb want UPC loopt nog steeds zijn klanten te plagen met tijdelijke cap op de bandbreedte, dus als je UPC hebt is dat misschien de reden waarom jouw bandbreedte schommelt.

edit: UPC cap is misschien voorbij, gisteravond zat mijn snelheid op de 54-58Mbit zonder te zakken naar 30Mbit, wat me wel nog opvalt is dat mijn verbinding iets minder goed is want ik had voorheen 56-62Mbit maar ik ga zo de modem rebooten dus misschien krijg ik daarmee een paar Mbits terug maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Heb ziggo 120mbit

Op het moment is ie weer wel stabiel. Download nu met 14,27 MB/s
Ik ga het eens even aanzien en kijken wat ie in de loop van de dag gaat doen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Tsurany schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:25:
Of de retentie is ruk of er zit een leuk datalimiet op. I-telligent usenet heeft maar 350 dagen, Eweka loopt tegen de 600.
Daarom heb ik een astraweb block account erbij van +/-7 euro (25GByte).

En waarom i-telligent usenet, omdat ze nog geen enkele keer uit de lucht zijn geweest en uiterst stabiel zijn, geen fluctuaties, altijd de volle snelheid, enige fluctuatie die ik had meegemaakt was niet dankzij hun maar was UPC maar dat is nu ook al verholpen.

Hier een blije downloader, alleen er mag wel wat meer uitkomen om te downloaden ;)

edit: UPC probleem is er nu echt niet meer, ben nu via Astraweb aan het downloaden en haal 56Mbit en zit al over de 5GByte.

[ Voor 8% gewijzigd door Sm0k3r op 13-09-2010 09:49 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Boomster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:27:
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een astraweb account, betaald met ideal.
Dit account zou half juli aflopen. Echter het account is nog steeds actief, maw ik download nu gratis vanaf astraweb. Kan astraweb een ideal account stilzwijgend verlengen? Ik was van mening dat het account vanzelf opgeheven zou worden?

:?
Flyby_Wire schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:41:
[...]

http://helpdesk.astraweb....le&kbarticleid=21&nav=0,3

"For Unlimited accounts, your membership will be automatically renewed every 30 or 90 days and you will be charged automatically.

For Pay-by-Download accounts, you will not be rebilled when you have used up your credit limits. You will only need to pay once for x number of gigabytes, and your account will be expired once you have reached the credits limit."
Hallo...

Ik ben nu ook nieuwschierig hoe dit bovenstaande gaat... Heb namelijk precies hetzelfde. Geen bericht oid van Astraweb gehad....

Ik heb vanaf 11 juli 2009 die 96 dollar aanbieding, heb het even nagezocht op internetbankieren. Heb destijds via i-deal betaald.

Kunnen ze nu zo weer 96 dollar (omgerekend in euro's) van je rekening halen?

Mijn jaar is al 2 maanden voorbij, en Astraweb werkt nog steeds... Iemand hier ervaringen mee? Vaag hoor, dit. :/ Er zal toch ongetwijfeld iemand zijn hier die dit weet? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 13-09-2010 18:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Format-C schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:57:
[...]

[...]

Hallo...

Ik ben nu ook nieuwschierig hoe dit bovenstaande gaat... Heb namelijk precies hetzelfde. Geen bericht oid van Astraweb gehad....

Ik heb vanaf 11 juli 2009 die 96 dollar aanbieding, heb het even nagezocht op internetbankieren. Heb destijds via i-deal betaald.

Mijn jaar is al 2 maanden voorbij, en Astraweb werkt nog steeds... Iemand hier ervaringen mee? Vaag hoor, dit. :/ Er zal toch ongetwijfeld iemand zijn hier die dit weet? :)
Nee ze kunnen niet zomaar geld van je rekening plukken, alleen als je daar toestemming heb voor gegeven en iDeal is dat niet, enige USP's die incasseren is XSnews (Chelloo) en I-Telligent Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

K, thanks.

Zal binnenkort wel een mail oid krijgen denk ik. :)

En dan betaal ik gewoon weer. Ben erg tevreden over Astraweb. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 14:41
Hebben meer mensen met Astraweb last van connectie problemen ?
Ik krijg sinds een paar dagen constant de melding : connection limit reached, terwijl ik toch echt maar met 20 threads leech.
Dit op alle servers van Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Format-C schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:57:
[...]

[...]

Hallo...

Nee je krijgt een email met een iDeal link. Maar aangezien Astraweb zijn zaakjes niet in orde heeft ken ik genoeg lui die al maanden gratis downloaden omdat ze nooit geen mail gehad hebben.
taz3d_nl schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:42:
Ik krijg sinds een paar dagen constant de melding : connection limit reached, terwijl ik toch echt maar met 20 threads leech.
Waarom gebruik je er 20? Als er 1 blijft hangen ben je de sigaar. als je er echt zoveel wilt gebruiken zou je er bv 18 in kunnen stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 14-09-2010 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist een account genomen bij I-telligent usenet. Gaat de telefoon, een medewerker van hun met de vraag welke provider ik heb ivm met de UPC en Ziggo problemen. :) Verder heeft hij mij nog wat uitgelegd.

Ik sta er een beetje perplex van. Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt dat een USP de klanten nabelt. Als de newsreader net zo draait als hun service ben ik verkocht.

Edit: oeps zie nu pas dat ik de laatst gereageerde was. Sorry admins/moderator. :)

Edit2: De snelheid ziet er goed uit. Maximaal. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/9841/voorbeeldv.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 14-09-2010 22:03 ]

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:47:
Zojuist een account genomen bij I-telligent usenet. Gaat de telefoon, een medewerker van hun met de vraag welke provider ik heb ivm met de UPC en Ziggo problemen. :) Verder heeft hij mij nog wat uitgelegd.

Ik sta er een beetje perplex van. Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt dat een USP de klanten nabelt. Als de newsreader net zo draait als hun service ben ik verkocht.

Edit: oeps zie nu pas dat ik de laatst gereageerde was. Sorry admins/moderator. :)

Edit2: De snelheid ziet er goed uit. Maximaal. 8)7

[afbeelding]
Hoor jij geen +/-120Mbit te halen met UPC of Ziggo of is dit al jouw maximum snelheid die je hebt kunnen achterhalen via een speedtest waardoor je riep dat het maximaal is.

edit: mijn download via UPC kakte gisteravond weer in naar 42Mbit nu en dat is dan de constante snelheid zonder fluctuaties, iig beter dan de 30Mbit maar alsnog weer vreemd gebeuren dit omdat het niet meteen gebeurt maar na een aantal GB's.

Ik wacht het geduldig af en ga niet meer bellen naar UPC, ik vind het belachelijk dat je 10 cent moet betalen per minuut en ruim 10 á 20 minuten in de wacht staat, als ze nou net als Ziggo een gratis nummer hadden dan vind ik het minder erg om in de wacht te staan, ik zet dan gewoon de speaker aan van mijn telefoon...

[ Voor 26% gewijzigd door Sm0k3r op 15-09-2010 12:36 ]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht heeft hij een 100Mbit netwerk liggen of een modem met een 100Mbit WAN poort ;)

http://www.deyterra.com

Heb astraweb met ideal voor een maandje betaald, volgens de site van astraweb wordt deze account automatisch verlengd, maar hoe gaat dat in zijn werk?

kan astraweb nu elke maand het geld van mijn rekening afschrijven of moet ik het elke maand handmatig betalen?

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:38
taz3d_nl schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:42:
Ja laatste dagen is het echt drama met Astraweb. Veel van bovenstaande meldingen, ik krijg ook nog "Article not found" en veel incompletes!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:41:
Heb astraweb met ideal voor een maandje betaald, volgens de site van astraweb wordt deze account automatisch verlengd, maar hoe gaat dat in zijn werk?

kan astraweb nu elke maand het geld van mijn rekening afschrijven of moet ik het elke maand handmatig betalen?
Misschien moet ook even de posts op de rest van de huidige pagina lezen? Een aantal posts boven je kun je namelijk al het antwoord vinden: Anoniem: 227911 in "Newsservers met binaries [deel 9]" .

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

DeOS schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:06:
[...]

Misschien moet ook even de posts op de rest van de huidige pagina lezen? Een aantal posts boven je kun je namelijk al het antwoord vinden: Anoniem: 227911 in "Newsservers met binaries [deel 9]" .
Meestal houd ik het toch goed bij, dit helemaal gemist 8)7

Verder doet astraweb het bij mij wel goed, had het weekeinde 1 keer wat gedoe een paar minuten ,maar vandaag ook weer zonder problemen 30 gig binnengehaald op 14MB/sec.
Sm0k3r schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:13:
als ze nou net als Ziggo een gratis nummer hadden dan vind ik het minder erg om in de wacht te staan, ik zet dan gewoon de speaker aan van mijn telefoon...
gratis is het alleen als je telefonie van ziggo hebt, maar je staat maar 1 minuut in de wacht bij Ziggo als je overdag belt.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 15-09-2010 21:29 ]

Sm0k3r schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:13:
[...]

Hoor jij geen +/-120Mbit te halen met UPC of Ziggo of is dit al jouw maximum snelheid die je hebt kunnen achterhalen via een speedtest waardoor je riep dat het maximaal is.
Nee, heb 100Mbit glasvezel. ;) Ik hoef die troep van UPC niet meer. Genoeg gezeik mee gehad in het verleden. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 16-09-2010 02:26 ]

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:26:
gratis is het alleen als je telefonie van ziggo hebt, maar je staat maar 1 minuut in de wacht bij Ziggo als je overdag belt.
Ok, dus Ziggo is goedkoper en de helpdesk is sneller en gratis, ik roep bewust geen beter... ;)
Anoniem: 227911 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 02:25:
Nee, heb 100Mbit glasvezel. ;) Ik hoef die troep van UPC niet meer. Genoeg gezeik mee gehad in het verleden. 8)7
Oh dan ziet jouw resultaat er zeker goed uit, mazzelpik dat je naast UPC ook nog glas heb, hier in amsterdam maar een paar wijken met glas, tegen de tijd dat er in heel amsterdam glasvezel verkrijgbaar is ben ik oud en grijs.

Ben recent verhuist en kom me op het nieuwe adres aanmelden voor glas. Gezien de prijs toch maar gedaan 45 euri voor 100Mbit met onbeperkt bellen. :)

Maar dwaal een beetje af. Tot nu toe wel tevreden met I-telligent. Ondertussen al uitgevonden dat ze reseller zijn van news-service.com.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 227911 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:01:
Ben recent verhuist en kom me op het nieuwe adres aanmelden voor glas. Gezien de prijs toch maar gedaan 45 euri voor 100Mbit met onbeperkt bellen. :)

Maar dwaal een beetje af. Tot nu toe wel tevreden met I-telligent. Ondertussen al uitgevonden dat ze reseller zijn van news-service.com.
Ach in ben tevreden over ze, geen problemen qua incasso gehad, geen enkele keer en ze zijn bij mij nog nooit uit de lucht gegaan en ik download aardig wat, van anime tot echte films oud en nieuw.

Ik ben een trouwe hond, ben meer dan een jaar XSnews klant geweest en daarvoor Eweka, maar blijf nu nog wel bij i-telligent totdat ze (en hopelijk niet) hun dienst gaan afzwakken omdat ze "groot" genoeg zijn en klanten kunnen missen.

Plan B heb ik al en dat is Astraweb, ben ik ook tevreden over maar die zijn redelijk prijzig maar denk dat ik nog wel mijn block account ga opwaarderen want retentie van i-telligent is nog stijgende.

Maar enige wat mij echt dwarszit is altijd de ISP en daar is zo weinig keuze in, enige met veel baandbreedte is voor mij UPC maar zodra ik de keuze heb stap ik ook af want ze zijn duur!!!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:55
De laatste dagen is het inderdaad slechts gesteld met astraweb (in de avond uren in ieder geval).
Slome snelheid, wegvallende threads (met als gevolg limit reached), ongeacht server/poort/ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375943

Lightningusenet geeft al een paar dagen geen reactie op E-mail, dus ik denk dat het voorbij is, jammer ik had hem graag geprobeerd, ik wilde namelijk met Ideal betalen ze maken er reclame voor maar je kunt alleen maar met je credit kaart betalen , maar bij een bedrijf dat volgens tweakers geregistreerd staat in Honkong, waar geen adres en telefoon nummer van bekend is doe ik dat liever niet.

Rakkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
@rakkert, ik heb net even gekeken, maar ik kan gewoon ideal selecteren bij betaalmethodes :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar want bij betaal methodes zie ik alleen maar 3 creditkaart mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb gisteren (zondag) nog 90 dagen bijgekocht met iDeal bij Lightning Usenet, dus ik weet niet waar je het over hebt.

edit: als ik op "koop dagen" klik dan zie ik de optie iDeal, en daaronder 3 creditcard mogelijkheden.
zoals op het plaatje hieronder dus

[ Voor 37% gewijzigd door M a r c o op 20-09-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Anoniem: 375943 schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:45:
Waar want bij betaal methodes zie ik alleen maar 3 creditkaart mogelijkheden
Ik log in op de website, ga naar "koop dagen" en zie dan dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/331oqa9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het zelfde plaatje, maar zonder Ideal, ik heb het op 2 computers geprobeerd, en ook met verschillende browsers, weet iemand misschien een oorzaak, want op E-mails naar hun service krijg ik geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Je bent een Nederlander? Dit heb je ook goed ingevuld?

Probeer anders eens een nieuw account aan te maken.

Het is nog maar net maandag, dus je kunt niet verwachten dat ze je email "per direct" beantwoorden natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een nieuw account aangemaakt, (ik heb er nu 4) en heb het zelfde probleem (geen Ideal) toen heb ik een vriend gevraagd het ook eens te proberen hij heeft ook geen Ideal, wat kan dat zijn dat jullie het whttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/confused.gifel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Ik krijg ook gewoon iDeal te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I-telligent zit op het moment op de 381 dagen en gaan naar 400+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb ooit jaren geleden eens een keer een provider gezien die aan betalingen via mobiel (sms) deed waarbij je een maand vooruit kon(ben hem alleen vergeten) Ik zoek dit nu weer. omdat ik niet elke maand ga downloaden (denk ik). Daarbij zoek ik een hoge retentie en een snelheid zodat ik altijd mijn volledige lijn kan benutten (15Mbit) 1.9MB.

Zijn er tegenwoordig nog newsservers die je maandelijks kan gebruiken/opzeggen?

Oh: ik zie dat eweka dit ook gewoon kan, nouja daar maar bij denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-09-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

koekoek2003nl schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:29:
Ik heb ooit jaren geleden eens een keer een provider gezien die aan betalingen via mobiel (sms) deed waarbij je een maand vooruit kon(ben hem alleen vergeten) Ik zoek dit nu weer. omdat ik niet elke maand ga downloaden (denk ik). Daarbij zoek ik een hoge retentie en een snelheid zodat ik altijd mijn volledige lijn kan benutten (15Mbit) 1.9MB.

Zijn er tegenwoordig nog newsservers die je maandelijks kan gebruiken/opzeggen?
Dan moet jij op zoek gaan naar een block-account, bijvoorbeeld www.astraweb.com.

Je koopt dan een aantal GB's die houdbaar zijn totdat ze uiteindelijk op zijn gebruikt en dan kan je daarna weer bijtanken.

@wissertje: zij waren de enige die echt gingen groeien toen ze het riepen itt een andere USP, ik kreeg in februari een mailtje van ze met de mededeling dat groei is gestart, ze zaten toen op zo'n 180 dagen ofzo, erg laag en het klopt wat je zegt, ze zijn al over de 365 dagen heen, dus +/- 200 dagen erbij in minder dan een jaar.

Zij waren wel optimistisch, 400 dagen eind juli riepen zij en we zitten al in september maar ach, heb pas sinds kort de behoefte in een nog hogere retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sm0k3r schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:46:
[...]
@wissertje: zij waren de enige die echt gingen groeien toen ze het riepen itt een andere USP, ik kreeg in februari een mailtje van ze met de mededeling dat groei is gestart, ze zaten toen op zo'n 180 dagen ofzo, erg laag en het klopt wat je zegt, ze zijn al over de 365 dagen heen, dus +/- 200 dagen erbij in minder dan een jaar.

Zij waren wel optimistisch, 400 dagen eind juli riepen zij en we zitten al in september maar ach, heb pas sinds kort de behoefte in een nog hogere retentie.
Klopt maar door een enorme feed heeft het even stil gestaan las ik eerder vandaag. *klik*

Wel goed dat ze goed communiceren met de klanten. Waar zie je dit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 375943 schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:26:
Ik heb een nieuw account aangemaakt, (ik heb er nu 4) en heb het zelfde probleem (geen Ideal) toen heb ik een vriend gevraagd het ook eens te proberen hij heeft ook geen Ideal, wat kan dat zijn dat jullie het whttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/confused.gifel hebben?
E-mailen! Heb het ook gehad, mailtje naar de support en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:55:
[...]

Klopt maar door een enorme feed heeft het even stil gestaan las ik eerder vandaag. *klik*

hahahahaha ik kom niet verder dan deze thread omdat ik al iets langer dan een jaar klant ben, alleen ik zie dat ze Amsterdam al hebben gehad.

Maar ach ik heb nog nooit iets gewonnen in mijn hele leven behalve tijdens games of wedstrijden, dus zal het wel daar aan liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sm0k3r op 21-09-2010 19:08 ]

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:55:
[...]

dat zie je overal hoor, bij giganews, eweka en astraweb staat het gewoon op de voorpagina wat de retentie op dat moment is?

verde ris i-telligent een te dure provider, komop zeg, 10 euro voor 365 dagen retentie op volle snelheid, dat is toch veel te veel?

Maarja, ik ben vergeten astraweb op te zeggen (had per ongeluk een abonnement zonder korting genomen) en heb net 11,34 euro betaald voor een maandje... dus ik moet niet zeuren

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-09-2010 12:33 ]

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:30:
[...]

dat zie je overal hoor, bij giganews, eweka en astraweb staat het gewoon op de voorpagina wat de retentie op dat moment is?

verde ris i-telligent een te dure provider, komop zeg, 10 euro voor 365 dagen retentie op volle snelheid, dat is toch veel te veel?

Maarja, ik ben vergeten astraweb op te zeggen (had per ongeluk een abonnement zonder korting genomen) en heb net 11,34 euro betaald voor een maandje... dus ik moet niet zeuren
Goedkoop en duur is erg relatief, er zijn duurdere voor wat zij geven aan kwaliteit en support dus een te dure is in deze verkeerd gebruikt.

XSnews vraagt 11 euro voor hun grootste pakket

Download2day vraagt 12 euro voor hun grootste pakket

Hitnews 16,95 .....

Cheapnews 12,50 .....

etc etc

Daarentegen is i-telligent bij mij nog geen een keer offline gegaan en mijn verbinding is constant.

En ik ben altijd bereid te betalen voor kwaliteit, dankzij TFHfony heb ik nogmaals kwaliteit in huis gehaald en dat is Astraweb, dus ik betaal eigenlijk meer dan 10 euro per maand aan usenet.

Daarentegen rook ik 1 slof peuken in minder dan een maand en drink ik jack daniels single barrel dus als ik geld wou besparen zou ik dat eerder op die vlakken doen ipv mijn downloads.

Zoals ik al zei; erg relatief.

p.s. ze mogen voor mij ook best 1 á 2 euro goedkoper worden hoor, 24 euro op jaarbasis is voor mij toch bijna een halve slof peuken ;)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik heb de laatste tijd wat vreemds. Ik zit bij Eweka en heb zelden incompletes. Alleen de serie True Blood lijkt wel vervloekt ofzo, posts van een dag oud en incomplete, posts van een week oud en incomplete? Posts van vorige seizoenen, dvdrip, hd maakt niet uit, ik moet gewoon echt moeite doen om alle afleveringen compleet binnen te halen... Moest zelfs een torrent aanslingeren voor S03 finale...

Hoe kan dat in godesnaam?

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:23

The_Worst

Unox

Eweka heeft waarschijnlijk een Notice & Takedown-request ontvangen van de rechtmatige eigenaars...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 02:49
The_Worst schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:26:
Eweka heeft waarschijnlijk een Notice & Takedown-request ontvangen van de rechtmatige eigenaars...
Dat klopt, denk niet dat ze daarmee veel leden houden, het is ook wel erg die censuur.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Dat meen je niet, ik dacht dat nieuwsgroepen daarvan verschoond waren? Is daar ook ergens een bron van te vinden of wordt dat maar liever niet besproken?

moet toch eens met het clubje waarmee ik de verbinding deel naar een andere usenetprovider kijken?

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:23

The_Worst

Unox

Mar2zz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:33:
Dat meen je niet, ik dacht dat nieuwsgroepen daarvan verschoond waren? Is daar ook ergens een bron van te vinden of wordt dat maar liever niet besproken?

moet toch eens met het clubje waarmee ik de verbinding deel naar een andere usenetprovider kijken?
Eweka is nu onderdeel van het Amerikaanse Highwinds en ze zijn één van de grootste usenetproviders dus ze vallen nogal op...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Account betaald via ideal bij astraweb maar kan geen account aanmaken :(
kwam wel op de pagina (na de betaling) om een account aan te maken, maar krijg een error melding.

Heb maar contact opgenomen met astraweb helpdesk, en nu hopen dat ze snel reageren.

[ Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-09-2010 00:01 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Heb weer Supernews na 3 maanden Hitnews, maar ik download met Grabit gewoon met 15MB, maar bij metsabnzbd+ 10MB.
Ik weet dat dit een beetje off-topic gaat, maar is het gewoon dat op bepaalde tijden, dat het aan ligt Supernews ligt of toch aan sabnzbd+?
Zal morgen wel nog een keer checken, maar misschien hebben mensen het ook bij Supernews, dat de op bepaalde tijden de download een beetje inkakt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 20:33
koekoek2003nl schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:35:
kwam wel op de pagina (na de betaling) om een account aan te maken, maar krijg een error melding.

Heb maar contact opgenomen met astraweb helpdesk, en nu hopen dat ze snel reageren.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik stuurde een mail naar het adres dat bij de error stond maar kreeg een mail terug dat ik een ticket moest aanmaken....

Dus nu de ticket aangemaakt, ik hoop dat ze mij snel aan een account helpen, direct betalen zonder directe wederdienst hou ik niet van.

Anoniem: 255291

Ik heb sinds kort een abo op supernews, en een heel vreemd probleem.

Ik heb een ziggo kabel internet abo, hoogste speed. Bij connecten naar supernews (met sabnzbd) loopt de download in eerste instantie goed, maar na enkele minuten klapt elke keer mijn hele internet eruit !

Ik heb inmiddels mijn kabelmodem meerdere malen gereset, en mijn router ook (apple time capsule). Maar elke keer gebeurt hetzelfde: connecten met supernews en dag internet. Ook al sinds geruime tijd.

Waar kan het aan liggen ?

Ik heb verschillende poorten geprobeert op news.supernews.com en gefluctueert met het aantal connects, maar niks wil baten. Zou het met de combi van ziggo en supernews te maken kunnen hebben ?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 255291 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:55:
Ik heb sinds kort een abo op supernews, en een heel vreemd probleem.

Ik heb een ziggo kabel internet abo, hoogste speed. Bij connecten naar supernews (met sabnzbd) loopt de download in eerste instantie goed, maar na enkele minuten klapt elke keer mijn hele internet eruit !

Ik heb inmiddels mijn kabelmodem meerdere malen gereset, en mijn router ook (apple time capsule). Maar elke keer gebeurt hetzelfde: connecten met supernews en dag internet. Ook al sinds geruime tijd.

Waar kan het aan liggen ?

Ik heb verschillende poorten geprobeert op news.supernews.com en gefluctueert met het aantal connects, maar niks wil baten. Zou het met de combi van ziggo en supernews te maken kunnen hebben ?
Hier op zich geen problemen mee. Hoeveel threads heb je open staan? Met 10 draadjes trek ik met Supernews met 14,2Mbyte mijn lijn helemaal dicht. Probeer eens het aantal lijntjes wat te verminderen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WernerB schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:43:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik stuurde een mail naar het adres dat bij de error stond maar kreeg een mail terug dat ik een ticket moest aanmaken....

Dus nu de ticket aangemaakt, ik hoop dat ze mij snel aan een account helpen, direct betalen zonder directe wederdienst hou ik niet van.
heb ik ook gehad, de volgende dag was alles geregeld. Het is even balen, maar vanaf nu blijft het goed werken en astraweb doet het de laatste tijd echt perfect.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:19:
[...]

heb ik ook gehad, de volgende dag was alles geregeld. Het is even balen, maar vanaf nu blijft het goed werken en astraweb doet het de laatste tijd echt perfect.
Ja ik had dezelfde nacht nog een mailtje met inloggegevens.
Je moet idd even handmatig een mailtje sturen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb laatst met astraweb een bestand gedownload die iets van 730 dagen oud was, wel iets beschadigd natuurlijk maar nog gewoon kunnen repareren.
Ongelofelijk hoe lang die retentie is!

http://specs.tweak.to/15535

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

tjtristan schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:49:
Ik heb laatst met astraweb een bestand gedownload die iets van 730 dagen oud was, wel iets beschadigd natuurlijk maar nog gewoon kunnen repareren.
Ongelofelijk hoe lang die retentie is!
Idd.. recentelijk iets gedownload van 740 dagen: Minimale reparatie nodig. Inmiddels zitten ze op 769 dagen. MAAR... Je hebt altijd baas boven baas. Giganews zit al weer op de 779 dagen :) En beiden blijven dagelijks doorgroeien.
Ik wil niet weten wat voor opslag hier bij komt kijken...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Idd hoe kunnen ze het allemaal onderhouden en bijhouden... Hoeveel storage hebben ze daar wel niet. En hoe kan het dat idereen daar gewoon max kan downloaden, wat voor lijn en server staan daar wel niet ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zat eerst ook nog bij eweka en heb er eigenlijk nooit klachten over gehad.
tot ik opeens een heleboel niet meer kon binnenhalen door de censuur, ben nu overgestapt naar newsconnection.
daar kan ik gewoon weer alles binnenhalen.
heb eigenlijk 1 probleem en dat is dat na iedere minuut de download even 4 seconden helemaal stil staat, dat had ik bij eweka niet ?
aangezien ik verder niets veranderd heb moet het dus aan newsconnection liggen vermoed ik.
hebben er hier nog meer newsconnection en er ook last van :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Op het XSNews forum klagen meer mensen over dit probleem. (Newsconnection is reseller ervan)

TFHfony schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:53:
Idd.. recentelijk iets gedownload van 740 dagen: Minimale reparatie nodig. Inmiddels zitten ze op 769 dagen. MAAR... Je hebt altijd baas boven baas. Giganews zit al weer op de 779 dagen :) En beiden blijven dagelijks doorgroeien.
Ik wil niet weten wat voor opslag hier bij komt kijken...
Ik dacht dat astraweb op 680 dagen zat, tijdje niet op de site gekeken. Ik zal het even aanpassen in newsleecher's supersearch :9

Ze moeten trouwens niet over de 850 dagen heen gaan, anders heb ik geen zoekprogramma's / sites meer om het te vinden _O-

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-09-2010 16:33 ]

Anoniem: 59483

Ik test nu even Astraweb voor een maandje, en het valt me op dat ik niet de volledige snelheid van mijn verbinding behaal.

Ik heb een Unlimited DSL account met discount, en haal op dit moment maar 2.2 MB/s terwijl ik met Usenetserver en Eweka ongeveer 3.4 MB/s haalde.

ISP is Ziggo met Alles-in-1 Plus in Utrecht.

Vanaf XMSnet FttH komt hij ongeveer op een 3.8 MB/s (max. snelheid van verbinding is 6 MB/s)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 59483 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:26:
Ik test nu even Astraweb voor een maandje, en het valt me op dat ik niet de volledige snelheid van mijn verbinding behaal.

Ik heb een Unlimited DSL account met discount, en haal op dit moment maar 2.2 MB/s terwijl ik met Usenetserver en Eweka ongeveer 3.4 MB/s haalde.

ISP is Ziggo met Alles-in-1 Plus in Utrecht.

Vanaf XMSnet FttH komt hij ongeveer op een 3.8 MB/s (max. snelheid van verbinding is 6 MB/s)
Met 20 draadjes bij Astraweb haal ik rond de 6Mbyte/sec bij recente bestanden. Bij oudere bestanden is dat ongeveer de helft.
Met Supernews trek ik mijn 120mbit met 10 draadjes al dicht.

Heb je evt. al geprobeerd te wisselen tussen hun EU en VS server?

United States (us.news.astraweb.com)
Europe (europe.news.astraweb.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:22
Gebruik lightning usenet. Overdag en 's avonds prima verbinding icm UPC (30mbit) alleen 's nachts is het een drama, rond de 1,5/1mb download per seconde. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een traceroute naar Supernews doe, dan zie ik dat ze in het netwerk van Giganews hosten.
Hoe zit het met hun retentie? Ik zie op de site 500+ dagen staan, maar hoe is dat in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338676

Ik had vorige maand een abbo aangemaakt bij astraweb, is allemaal super, alleen spijtig dat je niet aan accountsharing kan doen ... Tis te zeggen, maar 1 IP adres tegelijk en das nogal lastig om te zien wanneer mijn makker wel of niet aan het downloaden is ... Daarom ben ik nu weer op zoek naar een andere nieuwsserver .... Welke is aan te raden en is account sharing op meerdere IP's toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338676 schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:58:
Ik had vorige maand een abbo aangemaakt bij astraweb, is allemaal super, alleen spijtig dat je niet aan accountsharing kan doen ... Tis te zeggen, maar 1 IP adres tegelijk en das nogal lastig om te zien wanneer mijn makker wel of niet aan het downloaden is ... Daarom ben ik nu weer op zoek naar een andere nieuwsserver .... Welke is aan te raden en is account sharing op meerdere IP's toegestaan?
Eweka, Hitnews en XLned staan account sharing toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338676

Hitnews heb ik vroeger gehad maar is nu niet meer mogelijk omdat ik in Belgie woon, klopt dit? Ik heb in ieder geval vroeger ervan moeten afstappen omdat het niet meer ging ofzoiets ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 59483 schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:36:
Als ik een traceroute naar Supernews doe, dan zie ik dat ze in het netwerk van Giganews hosten.
Hoe zit het met hun retentie? Ik zie op de site 500+ dagen staan, maar hoe is dat in de praktijk?
Supernews is inmiddels onderdeel van Giganews. Je download dan ook effectief gewoon van de Giganews servers, alleen met een andere frontend.
De retentie is dan ook EXACT 500 dagen. Vorige maand is Supernews van 400 naar 500 dagen gegaan in één keer. Dit konden ze zo doen, omdat ze in hun Supernews frontends gewoon de 400 dagen limiet naar 500 dagen hebben ingesteld. De Giganews servers waar ze het van af trekken hebben bijna 800 dagen retentie.
Supernews zal altijd minder retentie aanbieden dan Giganews, vanwege het prijsverschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:19
Heb nu maar weer een jaar abo afgesloten bij astranews voor 96$ p/j.(via de voucher) Kost me nog geen 6 euro p/m :) met de huidige koers.

Trek toch weer volle bak met me 120Mbit lijntje (14,3MB)

[ Voor 4% gewijzigd door Mike421 op 26-09-2010 12:31 ]

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Anoniem: 59483 schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:11:
[...]

Eweka, Hitnews en XLned staan account sharing toe.
Lightning ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

8.4 uit de voorwaarden.

Zonder uitdrukkelijke toestemming van KongShare Ltd., is het de Client niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere gebruikers, al dan niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij mag het wel, ik share gewoon en hoor er niks van. En voor 2,50 per maand kan je het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33
Ja mag wel, heb ze daar laatst nog over gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2k
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-12-2024

n2k

Deze week loopt mijn Eweka account af en zat te denken aan een andere USP. Dit naar aanleiding van kenmerkende censuur en het snelheid limiet van 50Mbit. Sinds kort is de verhoging naar 120Mbit van Ziggo Ai1-E ook bij mij 'geactiveerd' en het laatste onderdeel van de upgrade van 100Mbit naar 1Gbit van ons thuis-netwerk komt deze week ook.

Na een hoop gelezen te hebben zit ik te twijfelen tussen UsenetXL Ultimate (€10 p/mnd als je voor een jaar betaald, 120Mbit, dicht bij 600 dagen retentie, SSL, 14 connecties) en Astraweb Unlimited DSL (omgerekend ~€6 p/mnd als je voor de jaar actie gaat, gelezen dat ze 120Mbit ondersteunen, 775+ dagen retentie, SSL, 20 connecties)

De voordelen van UsenetXL is dat account sharing is toegestaan (ik deel het sowieso al met één iemand anders, dus dat is €5 per persoon, al €1 goedkoper dan Astraweb :p), dat je kan betalen met iDeal en een gratis trial account voor 2 dagen. Bij Astraweb is account sharing dus niet toegestaan, moet je betalen met paypal/creditcard en heb je een moeilijk trial account (eerst betalen en dan geld terug vragen als je besluit niet te verlengen). Daarentegen heb je 6 connecties meer en ongeveer 175 dagen langere retentie.

Zo te zien ligt UsenetXL mij wat beter, wat denken/vinden jullie?
Een ander vraagje: hoe zit dat met de maximale snelheid per connectie?

[ Voor 12% gewijzigd door n2k op 27-09-2010 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:50
Astraweb kun je ook met iDeal betalen. Helaas geen sharing, maar verder top (voor mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2k
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-12-2024

n2k

mtr33 schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:02:
Astraweb kun je ook met iDeal betalen. Helaas geen sharing, maar verder top (voor mij dan).
Ojah, ik weet niet hoe ik dan kom bij dat je alleen met paypal/credit card kan betalen, ik zal wel in de war zijn met een andere USP :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ga weer wisselen. Astraweb net opgezegd ivm de vaak dramatische snelheden. Zit te denken aan XLned.
Ervaringen op dit moment voor de Gold (120Mbps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

UltraSub schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:26:
Ga weer wisselen. Astraweb net opgezegd ivm de vaak dramatische snelheden. Zit te denken aan XLned.
Ervaringen op dit moment voor de Gold (120Mbps)?
Mijn jaarabo bij Astra is ook bijna afgelopen en ben nu supernews aan het uitproberen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 16:34

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik denk dat ik XSnews ga opzeggen ivm zeer tegenvallende resultaten.

Copy/paste vanaf XSnews forum:
Beste Xsnews,

Ik ben al enkele jaren een tevreden gebruiker van jullie (elite)diensten, echter heb ik de laatste maanden te kampen met een onstabiele downloadsnelheid.
Altijd was mijn verbinding onzettend stabiel en de grafiek in Grabit was zo goed als waterpas. Sinds de upgrade van 80 naar 120 mbit pingelt mijn snelheid tussen de 14.000 KB/s en 3.000 KB/s.

Ik ben eerst naar Ziggo gestapt en heb hen zo ver gekregen om een nieuwe ubee modem op te sturen. Geen verschil.
Heb een nieuwe router gekocht omdat de oude al 6 jaar oud was. Geen verschil.
Heb een SSD schijf ingebouwd en een raid-0 configuratie voor het downloaden. Geen verschil.

Verder heb ik geprobeerd:
Op verschillede tijdstippen downloaden. Zonder router en andere desktops/latops. Newsleecher ipv Grabit.
Geen van allen hebben mij helaas een uitkomst geboden.

Vorige week heb ik een 2e Usenet abbonement aangeschaft en wat blijkt? Deze zit qua topsnelheid wel beneden jullie aanbod maar de snelheid is erg constant en stabiel. Vervolgens heb ik de packs van die usenet provider laten downloaden vanaf jullie server en dit is de uitkomst Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/floris-k/XSnews.JPG

Wederom een instabiele verbinding. Ik zou graag willen weten of jullie weten wat ik hier aan kan doen. Zou het liefst bij jullie klant blijven gezien de goede ervaringen maar de situatie zoals in de grafiek is al enkele maanden bezig en kom dus niet aan de 'ongelimiteerde snelheden' die jullie middels het Elite abbonement aanbieden.
Heb nu een abbonement bij I-telligent. Deze is stabiel maar hangt rond de 90-100mbit/s.
XSnews is iig bij mij afgevallen. Zeker nadat ik hun forum heb doorgenomen en ze niet of nauwelijks meer de moeite nemen om hun klanten te woord te staan. Ik zal mezelf eens verdiepen in Astraweb, supernews en XLned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb een redelijke poos bij xlned gezeten. Snelheden waren top, accountsharing werkte goed (trek met 4-6 connecties mijn 90Mbit vol). Ze cappen het 120Mbit abbonement helemaal niet dus je zou het prima kunnen sharen met iemand die ook zeer snel internet heeft.

Reden dat ik naar astraweb ben overgestapt is de matige retentie van xlned, al begint deze momenteel wel te groeien, ze lopen nog fors achter op eweka, astraweb etc etc.

http://test.xlned.com/ kun je overigens een snelheidstest doen.

Een vriend van me heeft een eweka abbonement, het valt me op dat de snelheid naar UPC de laatste tijd weer heel acceptabel is!. Paar keer geprobeerd, en savonds haal je met 4 connecties vaak 2,5-3mb/s. Het blijft jammer dat eweka geen snellere abbonementen aanbied, zeker nu steeds meer mensen internet >50Mbit krijgen.

Ik heb zelf overigens nog een astraweb abbonement tot januari 2011, en eigelijk bevalt astraweb me tot nu toe prima. Alleen de snelheid van de oudere bestanden is soms wat matig.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 28-09-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Floris-K schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:58:
Ik denk dat ik XSnews ga opzeggen ivm zeer tegenvallende resultaten.

Copy/paste vanaf XSnews forum:

[...]

Heb nu een abbonement bij I-telligent. Deze is stabiel maar hangt rond de 90-100mbit/s.
XSnews is iig bij mij afgevallen. Zeker nadat ik hun forum heb doorgenomen en ze niet of nauwelijks meer de moeite nemen om hun klanten te woord te staan. Ik zal mezelf eens verdiepen in Astraweb, supernews en XLned :)
Mail de supportbox van i-telligent, ze reageren veelal snel, ze hadden mij diezelfde dag nog telefonisch geholpen toen ik van mijn 60Mbit maar 30Mbit overhield maar dat was een UPC probleem terwijl ik hun een beetje de schuld gaf, my bad :o

edit: dit is het mailadres support@i-telligent.nl

[ Voor 10% gewijzigd door Sm0k3r op 28-09-2010 12:47 ]

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik was van plan een blockaccount bij Astraweb te nemen, maar nu zie ik dat Blocknews een beter alternatief biedt:
200GB - $21.59 tegenover 180GB - $25 bij Astraweb.

In dit topic kan ik niets terugvinden over deze USP. Heeft iemand ervaringen met deze?

EDIT:
Ik heb even het goedkoopste pakket besteld (€2 voor 5GB) om te kijken of deze het waard is. Ze beloven 745 dagen retentie en een download van 752 dagen oud was 100% compleet. De snelheid was gewoon de maximum van mijn verbinding (30mbit).

Straks even op wat drukkere tijdstippen downloaden en als dat goed gaat, zal ik deze gebruiken :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bv202 op 30-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 12:20
koekoek2003nl schreef op woensdag 22 september 2010 @ 23:35:

Ik heb precies hetzelfde op dit moment, alleen bij mij krijg ik de hele tijd een bericht dat de gebruikersnaam reeds in gebruik was. Dus zojuist even een mailtje gestuurd naar news@astraweb.com en toen kreeg ik daar weer een bericht van dat ik een ticket moest aanmaken.

Melding: "“Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs. ”"

Het zit mij alleen niet lekker dat ik een wachtwoord naar ze moet versturen. Heb dus maar even een wachtwoord gegenereerd via zo'n leuk tooltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Pfff ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij bij XSnews.
Maar als ik iets download met newsconnection dan komt maar de helft aan, de rest is beschadigt.

Wordt weer tijd voor een andere denk ik :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.