Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:
  • 210.583 views

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:33

TFHfony

Professional Weirdo

Flyby_Wire schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:41:
[...]

http://helpdesk.astraweb....le&kbarticleid=21&nav=0,3

"For Unlimited accounts, your membership will be automatically renewed every 30 or 90 days and you will be charged automatically.

For Pay-by-Download accounts, you will not be rebilled when you have used up your credit limits. You will only need to pay once for x number of gigabytes, and your account will be expired once you have reached the credits limit."
Vraag ik mij toch af hoe ze dat willen doen bij iDeal :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-05 11:01
Ben op dit moment aan het rondkijken voor een nieuwe Newsserver.
Dit met de ophande zijnde snelheidsverhoging van Ziggo.
Daarbij zoek ik een hoge retentie tegen een redelijke prijs.

Wat ik tot nu toe heb gevonden,

Usenetxl 120 mbit €9.95(per maand) Retentie=600

Accountsharing toegestaan.
Is de retentie van 600 dagen voor rond €10,- nu het max haalbare, of zie ik nog een ander over het hoofd?
Iemand al ervaring met Usenetxl?

[Voor 4% gewijzigd door Von Henkel op 19-08-2010 18:20]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Von Henkel schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:18:
Ben op dit moment aan het rondkijken voor een nieuwe Newsserver.
Dit met de ophande zijnde snelheidsverhoging van Ziggo.
Daarbij zoek ik een hoge retentie tegen een redelijke prijs.

Wat ik tot nu toe heb gevonden,

Usenetxl 120 mbit €9.95(per maand) Retentie=600

Accountsharing toegestaan.
Is de retentie van 600 dagen voor rond €10,- nu het max haalbare, of zie ik nog een ander over het hoofd?
Iemand al ervaring met Usenetxl?
Is op zich een nette aanbieding. Je kan evt ook nog hier naar kijken: www.astraweb.nl
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze de 120mbit halen op de EU server. Maar voor US$ 96 (Ongeveer 75 euro) per jaar, heb je ruim 730 dagen retentie.
Astraweb heeft af en toe wel performance issues ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

ik vermoed dat je met astraweb het gaat halen, ik trek zo mijn inmiddels herstelde ziggo verbinding dicht en ik heb nu 80mbit. Het gaat zo snel op volle snelheid dat ik zeker durf te stellen dat je hoger dan 80mbit uitkomt.

Dit dus wel met de eu servers.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

LOL... Had beter moeten opletten inderdaad :)

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:04

Smarron

The bend

Supernews heeft zijn retentie verhoogd van 400 naar 500 dagen. :)

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Smarron schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:53:
Supernews heeft zijn retentie verhoogd van 400 naar 500 dagen. :)
Klopt :) Stelletje Prutz0rs,

Afgelopen week stuur ik een mailtje om te vragen of ze daar plannen toe hebben. Krijg ik een mailtje terug:
date Tue, Aug 17, 2010 at 12:03 PM
subject [Ticket #2487407] ** Request

We do try to tailor our services to meet our members' changing needs. In fact, most changes to our service are the result of our members' suggestions. Thank you for your suggestion. Unfortunately at this time I am unaware of when changes will be made to our retention. Please look to our website for upcoming changes to our service.
Nou ja :) Vervelend is anders :)

• Sm0k3r
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2020

Sm0k3r

cough...cough...

snoeki schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:38:
ik vermoed dat je met astraweb het gaat halen, ik trek zo mijn inmiddels herstelde ziggo verbinding dicht en ik heb nu 80mbit. Het gaat zo snel op volle snelheid dat ik zeker durf te stellen dat je hoger dan 80mbit uitkomt.

Dit dus wel met de eu servers.
eu of us maakt niet uit, je kan gewoon news.astraweb.com gebruiken en volgens mij routeren ze gewoon naar beste connectie.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

bij mij scheelt het ongeveer 4MB/sec in de spitsuren, buiten de spitsuren zeg maar is het wel gelijk.
Ik heb dus maar eu ingesteld, dan haal ik nu strak 9,45MB/sec (limiet momenteel van mijn verbinding).

Je moet er denk ik even mee experimenteren wat voor jou het beste werkt. Ik heb wel dingen gelezen dat de US servers wat completer zijn, maar ik heb hier nog geen last van gehad.

[Voor 21% gewijzigd door Dikkiedikdik op 20-08-2010 10:52]

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-05 11:01
@Smarron de meeste providers zijn nu hun retentie aan het verhogen.

Ik heb net bij Astraweb gekeken en dat zou best een alternatief zijn(maar wat een slechte website hebben ze)
Hun hebben er alleen zelf niet over welke download snelheid ze ondersteunen, alleen max whatever het is.
En ik zag dat hun abbo doorliep tot wederopzegging. Is de eerste waar ik dit nu bij zie..
Dit zijn de minpuntjes wat ik daarvan zag..

Ik heb nog 1 maand de tijd :+
Von Henkel schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:17:
@Smarron de meeste providers zijn nu hun retentie aan het verhogen.

Ik heb net bij Astraweb gekeken en dat zou best een alternatief zijn(maar wat een slechte website hebben ze)
Hun hebben er alleen zelf niet over welke download snelheid ze ondersteunen, alleen max whatever het is.
En ik zag dat hun abbo doorliep tot wederopzegging. Is de eerste waar ik dit nu bij zie..
Dit zijn de minpuntjes wat ik daarvan zag..

Ik heb nog 1 maand de tijd :+
ik heb astraweb in het verleden gehad en nu weer en de helpdesk is erg goed. Ze beantwoorden binnen 24 uur je vraag, meestal al binnen 12 uur.

Opzeggen kan ook gewoon met een mailtje trouwens. En de website is niet zo heel slecht, na het inloggen krijg je een mooie pagina met overzichten en verder is er niets te beleven, maar meer heb je ook niet nodig. Bij alle Amerikaanse bedrijven heb je een abonnement dat doorloopt, dat is op zich ook fijn hoor, ik vind het geen probleem in iedergeval.

4 Jaar geleden zag de website er trouwens hetzelfde uit als nu, maar ze moeten het toch van mond op mond reclame hebben denk ik.

Astraweb in 2001: http://web.archive.org/we...http://news.astraweb.com/ (12 Gig downloaden voor 33 dollar)

Astraweb in 2003: http://web.archive.org/we...://www.news.astraweb.com/

Zoek de verschillen met 2010 :o

[Voor 20% gewijzigd door Dikkiedikdik op 20-08-2010 17:16]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ben nu een paar dagen bij Lightning Usenet en ben zeer tevreden. Heb een hoge download snelheid (tussen de 4 en 5MB/s) en betaal maar 2,50 per maand. Twee van zulke accounts samen kunnen zeker mijn 60Mbit internet verbinding volgooien. Retentie is niet geweldig maar dat heb ik ook niet nodig, het is hoog genoeg voor mij doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:43
Tsurany schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:39:
Ben nu een paar dagen bij Lightning Usenet en ben zeer tevreden. Heb een hoge download snelheid (tussen de 4 en 5MB/s) en betaal maar 2,50 per maand. Twee van zulke accounts samen kunnen zeker mijn 60Mbit internet verbinding volgooien. Retentie is niet geweldig maar dat heb ik ook niet nodig, het is hoog genoeg voor mij doen.
Interessant. Ik was ook opzoek naar een andere Usenet server. Ik vond XS News al redelijk goedkoop, maar daar is de aangeboden snelheid i.c.m. de goedkoopste pakketten niet best. Mogelijk lightningusenet een leuke test is.

Gebruik jij ook de SSL mogelijkheid? Dat vind ik zelf een belangrijk punt, vooral met het punt op Brein.

Je zegt dat de retentie niet al te best is. Op de website zie ik staan TOT 317(wtf hoe kom je tot dit getal) dagen. Met het woordje TOT ertussen zegt deze uitspraak niets. Wat zijn jouw ervaringen met de retentie? Kun je bijvoorbeeld een bestand downloaden die een half jaar oud is?

[Voor 5% gewijzigd door GAEvakYD op 21-08-2010 09:39]

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Tsurany
  • Niet online
Ik gebruik de SSL mogelijkheid ja, dat werkt prima. Ik zal de retentie eens gaan testen.
Edit: Top Gear aflevering in 720p van 264.5 dagen oud is binnen gehaald en uitgepakt zonder reparatie.
Top Gear aflevering in 720p van 349.6 dagen oud faalt, 18 missing volgens Sabnzbd.
Top Gear aflevering in 720p (maar wel 2GB groot) van 321.8 dagen oud is uitgepakt na reparatie.

[Voor 61% gewijzigd door Tsurany op 21-08-2010 13:37]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:43
Tsurany schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:01:
Ik gebruik de SSL mogelijkheid ja, dat werkt prima. Ik zal de retentie eens gaan testen.
Edit: Top Gear aflevering in 720p van 264.5 dagen oud is binnen gehaald en uitgepakt zonder reparatie.
Top Gear aflevering in 720p van 349.6 dagen oud faalt, 18 missing volgens Sabnzbd.
Top Gear aflevering in 720p (maar wel 2GB groot) van 321.8 dagen oud is uitgepakt na reparatie.
Oke bedankt. Dat is voor mij meer dan voldoende.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• RuudBurger
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:14
http://www.bintube.com/usenet/ loopt een stuk instabieler dan Supernews.
Haal soms wel 14.5MB/s, maar hij loopt toch vaker rond de 7MB/s. Supernews hield het altijd netjes boven de 10, zelfs op drukke momenten.

Afrader voor de snellere verbinding dus, de retentie is echter wel relaxt ^^.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GAEvakYD schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:37:
[...]
Gebruik jij ook de SSL mogelijkheid? Dat vind ik zelf een belangrijk punt, vooral met het punt op Brein.
Brein kan weinig doen als je download uit nieuwsgroepen. Of ben je ook een uploader? Die kunnen ze wel aanpakken maar dan heb je eerder een nieuwsserver nodig die korte logs heeft en geen ipadressen meepost dan ssl.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• debeer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:29
Heb sinds vandaag een supernews abbo erbij, had al hitnews (die straks vervalt).
Ik heb em nu op 10 lijnen staan, max is 30.
Hoe hebben jullie deze instelling staan?

www.debeerzietzevliegen.nl

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:16
Ik overweeg ook om een betaald usenet abonnement te nemen.

Ik heb Ziggo Z2, dat is 15 Mbit.
Is voor mij snel genoeg, ik download met mijn eminent EM7080, en deze kan ook niet sneller dan 15 Mbit.

Ik zoek dus een 10Mbit abonnement met een hoge retentie.

Uit eigen onderzoek kom ik uit bij

1= XLned.com - kheb nu een demo account, en voldoet aan de verwachtingen. Ik kom bij een jaarabonnement uit op 4,43 p/m (10Mbit / 4 connecties). Ik kan alleen nergens vinden of ze een data limiet hebben :?

2= hitnews.eu . Een vriend van me gebruikt deze, en bevalt hem goed. Deze kost 4,50 per maand (10Mbit / 8 connecties)

Hebben jullie nog alternatieven, en maakt het aantal connecties veel uit :?

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Grolsch schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:48:
en maakt het aantal connecties veel uit :?
10mbit haal je met de meeste usenetproviders met 3 a 4 connecties al, zou daar niet naar kijken. Is alleen interessant als je op termijn een snellere verbinding gaat nemen.

als je iemand kent die samen met jou een verbinding wilt delen kan je ook naar eweka kijken, dat is 7,50 euro per maand en dan kan je beiden een paar lijnen nemen (met eweka haal je tussen de 40 en 50 mbit), dus dan heb je ook 10 mbit en betaal je de helft per persoon, dus 3,75 euro en heb je een fijne retentie (2 keer zo hoog als van xlned). Mocht retentie niet zo van heel groot belang zijn, dan zou ik gewoon de provider nemen die jou nu bevalt. Qua prijs zit je wel gelijk met alle 3 de providers die ik hier noem.

Ik zou je alleen niet snel een jaarabonnement aanraden. Alleen doen als het aanzienlijk scheelt in de kosten (zoals bij astraweb waar het echt rendabel is).

[Voor 21% gewijzigd door Dikkiedikdik op 26-08-2010 11:58]

• Grolsch
gebruiken jullie trouwens SSL of gewoon plain 119 om te downloaden via newsgroepen :?

Het viel me op dat via SSL toch een stuk langzamer is (zal wel met de en/decryptie te maken hebben ) (1100KB plain vs. 750KB via SSL)

[Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 27-08-2010 11:57]

• Nerpissad
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-05 13:46

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Grolsch schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:56:
gebruiken jullie trouwens SSL of gewoon plain 119 om te downloaden via newsgroepen :?

Het viel me op dat via SSL toch een stuk langzamer is (zal wel met de en/decryptie te maken hebben ) (1100KB plain vs. 750KB via SSL)
als je alleen download zie ik het nut niet in van het gebruik van SSL. daarbij komt dat wanneer je SSL gebruikt zodat er niet gecapped kan worden, SSL je ook niet gaat helpen.

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Heb net een accountje afgesloten voor nog geen 10 dollar bij Supernews met 500dagen retentie & SSL. 8)
Gebruikte voorheen Tweaknews, nam al genoegen met veel incomplete's, maar dat er nu zelfs posts van 299 dagen niet te downloaden zijn bij Tweak, ben ik overgestapt. De betreffende post komt nu op max. snelheid met SSL prima binnen. :9

specs

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:49

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Bijna een jaar Supernews gebruikt alleen de laatste tijd regelmatig incomplete bestanden.
Nu Xlned aan het testen maar dat is een en al drama maar 6MB terwijl ik voorheen makkelijk 14 haalde.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• 151407
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2013
heb mijn 2x lightning usenet opgezegt en een supernews account genomen.
met 2x lightning kwam ik niet hoger dan 10/11 mb/s
met een supernews haalt ik 14,30 gemiddeld. en meer retentie nu. voor die 11.99 dollar ideaal. wel duurder dan lightning maar heb liever meer retentie en snelheid dan cheap:)

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017
Grolsch schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:56:

Heb even getest met SSL op een 100 mbit verbinding en kwam tussen 20-50 mbit uit met Eweka (en daar is 50 Mbit het max.). De overhead lijkt dus mee te vallen met SSL. En je hebt het voordeel dat het minder geknepen wordt door UPC ;)

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
UPC knijpt al lang niet meer het usenet verkeer, dus daar hoef je het niet voor te doen.
SSL is zowel een extra belasting voor je eigen PC, als voor de servers van de usenet provider. Nu hoeft dat geen probleem te zijn als je een snelle pc hebt, maar als je geen SSL nodig hebt zou ik het gewoon uitlaten.

UpCloud - High performance VPS met MaxIOPS

• Luqq
  • Laatst online: 13:48
Na verschillende usenet providers nu toch bij astraweb terechtgekomen, en eerste reactie is: wow! Wat een compleetheid bij 700+ dagen retentie :o So far nog niks gemist!

• SatScan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 04-02-2018
Al jaren veruit de beste!

Ben dan ook zeer tevreden over astraweb! Heb het nu al verschillende jaren en eigenlijk nooit echte downtime ofzo gehad!

SSL werkt perfect en snelheid is laatste jaren top.

Niet de goedkoopste maar wel de beste naar mijn mening!

Grtz,
Luqq schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:48:
Na verschillende usenet providers nu toch bij astraweb terechtgekomen, en eerste reactie is: wow! Wat een compleetheid bij 700+ dagen retentie :o So far nog niks gemist!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

SatScan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:55:
Al jaren veruit de beste!

Ben dan ook zeer tevreden over astraweb! Heb het nu al verschillende jaren en eigenlijk nooit echte downtime ofzo gehad!

SSL werkt perfect en snelheid is laatste jaren top.

Niet de goedkoopste maar wel de beste naar mijn mening!

Grtz,

[...]
Het meest efficient vind ik alsnog mijn combo, ik heb Astraweb block account genomen naast mijn Nederlandse USP.

Waarom een block account, omdat je toch maar heel sporadisch iets exotisch nodig hebt die een retentie vereist van 600+ dagen (veelal anime).

Dus heb maandelijks gewoon een voordelige NL usenet provider en block account van 25GB voor "speciale" downloads.

Anders is Astraweb iets aan de dure kant voor de "normale" downloads.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Luqq
  • Laatst online: 13:48
Bij astraweb lopen mn connecties nu steeds weg..na een tijdje kan ik met geen enkele mogelijkheid connecten! Ligt dit aan mijn timeout settings?

• Schotborgh
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
N.v.m

[Voor 101% gewijzigd door Schotborgh op 30-08-2010 02:06]

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:28
Astraweb is aan het prutsen... Ik wilde, naar aanleiding van wat positieve berichten op de laatste paar pagina's van dit topic, daar registreren.

Betalingsgegevens ingevuld, met iDeal voldaan, betaling gelukt, door naar het invullen van de gewenste username en password. Daar begon het:
- Het form submit naar een niet-SSL site, dat geeft dus al een warning in je browser
- De volgende pagina zegt "Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs."
- Transaction- en Subscription IDs heb je niet, enkel een heel brij niet-geidentificeerde cijfertjes in je betalingsbevestiging
- Forward je dan maar je betalingsbevestiging naar news@ dan krijg je een auto-bounce met
Thank you for your recent message regarding "Error! An error has occured. Please email news@astraweb.com with your preferred username, password, Transaction and Subscription IDs."

If you would like to contact support, please use our webform:

http://www.news.astraweb.com/contact.html

This is an automated reply. Your message has NOT been read and you will not receive a reply.
Dus nu maar een ticket aangemaakt via die link... Eens kijken wanneer ik in kan loggen. Ik had juist hun (mede) gekozen omdat ze adverteren met instant access, ik wil voor vanavond een film downloaden...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01-2014
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:18:
Dus nu maar een ticket aangemaakt via die link... Eens kijken wanneer ik in kan loggen. Ik had juist hun (mede) gekozen omdat ze adverteren met instant access, ik wil voor vanavond een film downloaden...
Ik denk pas na het weekend. Volgens mij is er niemand van de support in het weekend aanwezig, of ik moet me vergissen?

• Paul
  • Laatst online: 09:28
Dat viel dan weer mee, vannacht om 4:41 :) Helaas kon ik daarna nog steeds niet inloggen :( Wel op de website (Member Area en Support Center) maar niet op de nieuwsservers...

Via het Member Area password gereset, error, mag maar 12 chars lang zijn |:( Ok, korter wachtwoord gekozen, staat in de 'Succes'-melding letterlijk dat het instantly is doorgevoerd. Mooi :) Niet dus, werkt nog niet :(

Ticket heropend met uitleg wat ik allemaal gedaan heb. 5 minuten later werkt het ineens wel :S Maar heb nog geen feedback op het ticket, dus het was niet iemand die het handmatig gefixt heeft lijkt me.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

ik had ook al een week (of 2 wellicht) geleden ellende met het aanmaken van een username. Moest ook hulp vragen.

Maar als het eenmaal werkt is het top hoor. Wellicht ligt dat aan ideal, er zit ergens in dat aanmeldproces wat mis en ze lossen het wel binnen 24 uur op, maar je schrikt wel even.

Als je call eenmaal in behandeling is lossen ze het meestal wel binnen een paar minuten op, dat heb ik ook een paar keer al gehad. Maar ik kreeg dan ook gelijk een reactie per mail terug.

[Voor 54% gewijzigd door Dikkiedikdik op 29-08-2010 11:34]

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:50
Heb laatste weken geen snelheidsproblemen met Eweka meer, eindelijk weer eens fullspeed... echter komt daar wel het probleem bij kijken dat vrijwel al m'n files steeds 1 block missen en soms heb ik niet genoeg par files om het te fixen :{ meer mensen met dit probleem?

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:08
Storing bij Eweka?
29-8-2010 21:52:35 Unable to authenticate at server: Eweka (400 lbreader62.eweka.nl: Connection limit reached, - news@eweka.nl).
Ik maak gebruik van newsreader26.eweka.nl

[Voor 11% gewijzigd door Schweino op 29-08-2010 21:56]

• Grolsch
lfs schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:51:
[...]

Heb even getest met SSL op een 100 mbit verbinding en kwam tussen 20-50 mbit uit met Eweka (en daar is 50 Mbit het max.). De overhead lijkt dus mee te vallen met SSL. En je hebt het voordeel dat het minder geknepen wordt door UPC ;)
Ik vermoed dat SSL op een normale PC met een fatsoenlijke processor weinig verschil maakt.
Ik maak gebruik van m'n eminent, en daar zit niet zo'n snelle processor in.

• mrlocke
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 02-04 00:38
Om even terug te komen op het gedoe rond bepaalde files die doelbewust van de servers gehaald worden wegens copyrightschending (Entourage / alle content van HBO) en Eweka ben ik benieuwd wat hier de juridische basis voor is. Heeft iemand enig idee of dit alleen Eweka betreft of ook de andere bekende usenetproviders, en of dit iets van de laatste tijd is?
Ik heb nl. het idee dat hier helemaal geen juridische basis voor is in NL, en dat dit gewoon wordt gedaan omdat sommige providers geen zin hebben in een juridisch getouwtrek?
Ik ben al 3 jaar trouwe Eweka-klant maar als dit iets Eweka-specifieks is dan is ga ik snel op zoek naar een andere USP die niet zo snel toegeeft aan bangmakerij.... maar ik zou hier graag wat meer ervaringen over horen... Iemand? Mail naar Eweka wordt overigens niet inhoudelijk beantwoord wegens 'hinten naar illegale content'.... 8)7

• taz3d_nl
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-04 21:22
Is Astraweb bij jullie ook nog steeds traag ?
Kom niet boven de 4mbit uit, heb alle servers al geprobeerd :(

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mrlocke schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:04:
Om even terug te komen op het gedoe rond bepaalde files die doelbewust van de servers gehaald worden wegens copyrightschending (Entourage / alle content van HBO) en Eweka ben ik benieuwd wat hier de juridische basis voor is. Heeft iemand enig idee of dit alleen Eweka betreft of ook de andere bekende usenetproviders, en of dit iets van de laatste tijd is?
Ik heb nl. het idee dat hier helemaal geen juridische basis voor is in NL, en dat dit gewoon wordt gedaan omdat sommige providers geen zin hebben in een juridisch getouwtrek?
Ik ben al 3 jaar trouwe Eweka-klant maar als dit iets Eweka-specifieks is dan is ga ik snel op zoek naar een andere USP die niet zo snel toegeeft aan bangmakerij.... maar ik zou hier graag wat meer ervaringen over horen... Iemand? Mail naar Eweka wordt overigens niet inhoudelijk beantwoord wegens 'hinten naar illegale content'.... 8)7
Ik kan Entrourage altijd gewoon downloaden met hitnews. Maar dat er een juridische basis is geloof ik wel, Eweka is ook de grootste Nederlandse USP dus die zal als eerste aangeschreven worden.

/▌

• C8H10N4O2
  • Niet online
Ik ben inmiddels overgestapt van Eweka naar Usenetserver om te kijken hoe zij presteren.

Ik zie dat hun servers in de USA staan, maar haal toch probleemloos 30 Mbit (de maximum snelheid van mijn verbinding).

Voor $10 zeker de moeite waard om eens te testen.

Hier heb ik een linkje naar Usenetserver om hun duurste abonnement voor $10 p/maand te krijgen ipv $15.98.
https://accounts.usenetse...bs&a_bid=9b373509&chan=bn (heb ik van een banner van een website)

[Voor 4% gewijzigd door C8H10N4O2 op 01-09-2010 14:51]

• fmb
  • Laatst online: 13-05 23:35
taz3d_nl schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22:
Geen problemen hier, download altijd bij Astraweb (zojuist ook nog) met het max. van mijn verbinding (ongeveer 1,5 megabyte per seconde)

Warmtepomp: Remeha Elga Ace 6kW. Zonnepanelen: 14 x 310 wp Suntech + micro omvormers IQ7 Enphase

taz3d_nl schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:22:
vandaag nog niet geprobeerd, maar afgelopen week altijd minimaal 9MB/sec gehaald (vaak haal ik 12MB/sec) met alles behalve met bestanden van ouder dan 500 dagen, die gaan met 5MB/sec ongeveer.

Zeker geen 4Mbit maar..

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-05 01:51
JeFFJuH schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:51:
Ik ben inmiddels overgestapt van Eweka naar Usenetserver om te kijken hoe zij presteren.

Ik zie dat hun servers in de USA staan, maar haal toch probleemloos 30 Mbit (de maximum snelheid van mijn verbinding).

Voor $10 zeker de moeite waard om eens te testen.

Hier heb ik een linkje naar Usenetserver om hun duurste abonnement voor $10 p/maand te krijgen ipv $15.98.
https://accounts.usenetse...bs&a_bid=9b373509&chan=bn (heb ik van een banner van een website)
Voor geïnteresseerden: account sharing is NIET toegestaan bij Usenetserver.com (heb 't even aan een medewerker gevraagd).
met astraweb haal ik momenteel maar 5MB/sec, dus het is wel wat trager geworden hier.

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01-2014
Misschien dat je route een beetje dicht zit? Ik haal hier gewoon de volle 100Mbit met Astraweb.

Alleen oudere files gaan wat trager, maar zo vaak download ik die toch niet. 8)7

[Voor 30% gewijzigd door Wissertje op 02-09-2010 22:47]

• Hertog_Martin
Hertog_Martin schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:50:
Heb laatste weken geen snelheidsproblemen met Eweka meer, eindelijk weer eens fullspeed... echter komt daar wel het probleem bij kijken dat vrijwel al m'n files steeds 1 block missen en soms heb ik niet genoeg par files om het te fixen :{ meer mensen met dit probleem?
Niemand?

Ik heb het probleem nog steeds. Heb op een andere computer geprobeerd, verschillende Eweka servers, met en zonder SSL, NZB files van verschillende sites, nieuwere versie van Newsleecher en ook GrabIt geprobeerd; elke file die ik download is damaged en mist enkele blocks en de PAR bestanden zijn 9 van de 10 keer niet voldoende om het te repareren. Ik kan dus praktisch niets meer downloaden.. *Diepe zucht*

• jimmy87
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-05 14:25
Zojuist nog een film binnen getrokken van Eweka en net zoals normaal gewoon 100% compleet. :)

• Hertog_Martin
jimmy87 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 01:26:
Zojuist nog een film binnen getrokken van Eweka en net zoals normaal gewoon 100% compleet. :)
Dan snap ik het ook niet meer. Misschien ligt het aan de combinatie van mijn specieke UPC verbinding en Eweka... of m'n Eweka abbo. Hoe dan ook heb ik net astraweb besteld en in gebruik; 2 a 3x sneller en bestanden die net met Eweka steeds incompleet waren gewoon 100%.

• thefxr
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-05 13:19
Hertog_Martin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 01:34:
[...]

Dan snap ik het ook niet meer. Misschien ligt het aan de combinatie van mijn specieke UPC verbinding en Eweka... of m'n Eweka abbo. Hoe dan ook heb ik net astraweb besteld en in gebruik; 2 a 3x sneller en bestanden die net met Eweka steeds incompleet waren gewoon 100%.
geheugen of harddisk aan het failen?

• Hertog_Martin
Zoals ik zei werkt het nu met astraweb wel prima bij dezelfde bestanden. Plus dat ik het met eweka ook op m'n laptop had geprobeerd. Geen hardware-matig probleem dus.

• mtr33
  • Laatst online: 08:04
Hoe snel moet je pc zijn om een 100Mbit lijn volledig te benutten met AltBinz? Het lijkt erop dat ik de files in het begin wel op volle snelheid binnen haal, maar vervolgens vertraagt decoding het geheel. Na verloop van tijd download ik nog maar op 70mbit en staan er 20+ packets te wachten op decoding. Het lijkt me toch dat een dualcore@2500 genoeg zou moeten zijn e.e.a. weg te werken???

• wvdlinden
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-04 14:40
mtr33 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:04:
Hoe snel moet je pc zijn om een 100Mbit lijn volledig te benutten met AltBinz? Het lijkt erop dat ik de files in het begin wel op volle snelheid binnen haal, maar vervolgens vertraagt decoding het geheel. Na verloop van tijd download ik nog maar op 70mbit en staan er 20+ packets te wachten op decoding. Het lijkt me toch dat een dualcore@2500 genoeg zou moeten zijn e.e.a. weg te werken???
Daar heb ik ook last van gehad, vooral met Grabit.
Overgestapt op Altbinz, maar dit liep ook niet altijd even soepel. Nu met Newsleecher gaat met wel goed.

Heb het nu niet bijdehand, maar kijk eens bij je instellingen of je prioriteiten kan aanpassen (of kan dit alleen bij Grabit)?

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:42
Hertog_Martin schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 01:12:
[...]

Niemand?

Ik heb het probleem nog steeds. Heb op een andere computer geprobeerd, verschillende Eweka servers, met en zonder SSL, NZB files van verschillende sites, nieuwere versie van Newsleecher en ook GrabIt geprobeerd; elke file die ik download is damaged en mist enkele blocks en de PAR bestanden zijn 9 van de 10 keer niet voldoende om het te repareren. Ik kan dus praktisch niets meer downloaden.. *Diepe zucht*
Ik heb hier ook geen problemen. Gisteren nog een paar bestanden van 656 dagen binnen kunnen halen zonder problemen. _/-\o_

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• mtr33
  • Laatst online: 08:04
Heb het nu niet bijdehand, maar kijk eens bij je instellingen of je prioriteiten kan aanpassen (of kan dit alleen bij Grabit)?
Prio decoding al op hoogste gezet, maar dan houdt ie de download nog niet bij helaas.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

UPC is weer aan het spelen met de bandbreedte hoor...

Ik heb i-telligent usenet en haalde altijd mijn maximum tot een paar dagen terug, ik heb ze gemaild en ze hebben geantwoord met dat er niks is met hun verbinding en dat ze genoeg capaciteit hebben maar ik geloofde het niet en stuurde ze screenshots van mijn newsbin pro. Werd hierna gebeld en we hebben test gedaan via www.upc.nl/speedtest en www.speedtest.net en ja hoor ik haal gewoon 58Mbit (van de 60Mbit UPC).

Mijn schaamte kwam pas op toen ik Astraweb ging gebruiken en wat gebeurt er daar, keurig 58Mbit en opeens na een paar minuten PATS 30Mbit, 28, 30, 31, 33, 30Mbit, doe ik een speedtest meteen na downloaden, precies weer rond de 30Mbit, wacht ik een poosje (half uur) dan heb ik "opeens" weer mijn 60Mbit terug hmmmmm.

Helaas heb ik alleen i-telligent en astraweb dus kan het niet met meerdere testen maar 2 is denk ik wel genoeg want ze zijn geen collegas van elkaar, i-telligent is nederlands en astraweb amerikaans, dus UPC "knijpt" volgens mij op een slimme manier usenet verkeer.

Mijn theorie is dus gebaseerd op de test die ik heb gedaan want met beide providers begin ik met voluit downloaden en na een paar minuten dus opeens 50% van mijn verbinding.

[Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 07-09-2010 13:56]

• Coenen
  • Laatst online: 14:06

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Of UPC knijpt na een half uur al je verkeer, omdat als je een speedtest doet nadat je snelheid is gehalveerd je speedtest resultaat ook de halve snelheid is. Je zou bijvoorbeeld een file van 1GB van http://www.bbned.nl/speedtest/ kunnen downloaden om te kijken of UPC je dan ook gaat knijpen.
Niet echt lekker idd van UPC als ze op deze manier snelheid aan het beperken zijn.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Coenen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:02:
Of UPC knijpt na een half uur al je verkeer, omdat als je een speedtest doet nadat je snelheid is gehalveerd je speedtest resultaat ook de halve snelheid is. Je zou bijvoorbeeld een file van 1GB van http://www.bbned.nl/speedtest/ kunnen downloaden om te kijken of UPC je dan ook gaat knijpen.
Niet echt lekker idd van UPC als ze op deze manier snelheid aan het beperken zijn.
Ja, ik heb ook al de 1GB file gedownload met hetzelfde resultaat, als ik de download test meteen na de usenet download doe dan download ik met 2,5-3MB per seconde maar +/- 10 minuten later heb ik mijn 6,5-7MB terug.

Vreemd fenomeen en heb UPC er al over gebeld, mijn vraag is geforward naar 2de of 3de lijn dus ik wacht het af, ze bellen mij vandaag of op zijn laatst maandag erover terug.

Dus ik kan een 700MB bestand met volle snelheid downloaden, een 4,3GB bestand gedeeltelijk want op het einde hou ik 30Mbit, dus .mkv bestanden van 8GB of groter gaat na een aantal GB opeens de helft trager....

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-05 18:35

Phyxion

_/-\o_

mtr33 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:00:
[...]

Prio decoding al op hoogste gezet, maar dan houdt ie de download nog niet bij helaas.
Je wilt decoding juist op lowest zetten omdat decoding juist veel power vreet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ok heb UPC gesproken en ze zeggen dat ik pech heb, zij geven 60Mbit maar garanderen geen 60Mbit voor usenet want ze zijn geen usenetprovider?????

Dat vond ik heel vreemd dus heb gezegd dat ze geen internetverbinding verkopen maar een UPC verbinding, ik ben dus met 60Mbit verbonden aan hun netwerk en zij dus voorbij hun netwerk alles met mijn bandbreedte kunnen doen. Ik ben verbonden met het usenet platform via een internetverbinding of een UPC verbinding vroeg ik hun, kon hij opeens geen antwoord op geven want als hij zou zeggen internetverbinding dan moest ik mijn 60Mbit kunnen behouden en mogen ze niet mijn bandbreedte cappen na een aantal GB's.

Dus ik werd uiteindelijk verbonden met een klachtenafdeling, nou toen was het klaar, die begrepen er helemaal niks van want zijn geen techneuten en roepen alleen maar ja u heeft gelijk en willen anders een paar euro crediteren, als ik een paar euro wil besparen dan zou ik wel stoppen met roken zei ik, ik betaal voor 60Mbit dus wil ik 60Mbit hebben, je koopt toch ook geen lamborghini om dmv een snelheids begranzer alleen maar 80KM per uur te rijden, dan zou ik anders wel een fiat hebben gekocht. Maar ja meneer hij "kan" 300KM per uur maar wij bepalen wanneer u dat wel kan en mag doen, alleen op vliegvelden en circuits, ho maar dat was niet de afspraak, als ik 300KM per uur wil rijden wil ik dat elke dag "kunnen" doen, daar heb ik voor betaald.

Dinsdag wordt ik weer teruggebeld en ze gaan een capaciteitstest doen op de wijkcentrale....

• Punica-
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06
Sm0k3r... die 6.5/7Mbit, is dat toevallig precies 700KB/sec....

Onze klanten beginnen namelijk dezelfde klachten te melden....

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Punica- schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:46:

Hij bedoelt daar 6,5/7Mbyte -> De 60mbit van zijn lijn.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Punica- schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:46:

Nee MByte niet 7Mbit, het is precies de helft van mijn verbinding tijdens het downloaden via nieuwsgroepen, niet meteen maar na een paar minuten of GBytes, dan kom ik op 29-30-31Mbit.

Daarna is 30Mbit ook meteen mijn internetsnelheid maar dat is na 5 á 10 minuten weer 60Mbit, ga ik weer downloaden via nieuwsgroepen herhaalt dit hele gebeuren zich.

• Punica-
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06
Duidelijk, thanks.

• BigB
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Hier ook weer dikke shit met UPC en Eweka laatste tijd
Haal nu 400KB/s en na 0:00 gaat het naar 2000KB/s heb een oude 16Mbit abbo

• lex333
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-04-2016
Punica,
nog nieuws van het eweka front.?? Aangezien jullie geen eigen fora meer hebben vraag ik het hier even..

• stifler70
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-05 19:10
Hier ook met UPC icm Newsdemon en Thundernews, lever op bepaalde momenten van de dag gewoon 2/3 aan snelheid in. Beetje balen. Ging zo goed de laatste tijd.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Niet normaal, heb nu tig telefoontjes al gehad van UPC (ja ze hebben echt terug gebeld) en zij beweren dat er niks aan de hand is, nou ik merk het nu, ben iets aan het downloaden en het is 11GB, na zo'n 4GB kakt mijn hele verbinding in.

Het is een soort FUP, ik heb net mijn newsbin voor 10 min uitgezet en download nu met 47,1Mbit, heb 17Mbit terug gekregen door mijn internetverbinding te laten "afkoelen" 8)7

• Bv202
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 11:54
Zo, net voor het eerst een maand betaald bij Eweka. Dit is de eerste keer dat ik usenet gebruik (althans met een payserver, heb al wel iets gedownload via de nieuwsserver van m'n ISP), dus ben benieuwd of 't de moeite is :)

Best wel duur. Waarschijnlijk zoek ik wel iemand om de kosten mee te delen, want veel download ik toch niet :p

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze mijn geld ontvangen via een internationale overschrijving? Ik woon in België :)

Tyvm :)

• 286128
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Tja, tis duur, maar ik durf eigenlijk niet te switchen, nu ik dit een paar keer heb getracht, omdat de kwaliteit van Eweka voor mij persoonlijk gewoon top is; goede snelheid/retentie noem het maar op.

Kun je als zgn. buitenlander dan niet beter een CLICK AND BUY account nemen? Wat ik heb is;
een mywirecard.com account daaraan gekoppeld CLICK AND BUY, mijn betalingen, ook al ben ik wel een Nederlander (maar dit zou dan niet uitmaken want mywirecard is wereldwijd en CLICK AND BUY ook voor België toch?), worden wel meteen behandeld.

• Bv202
Click and Buy dient toch voornamelijk om met creditcard te betalen? Die heb ik namelijk niet :P

• Grolsch
Bv202 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:49:
Zo, net voor het eerst een maand betaald bij Eweka. Dit is de eerste keer dat ik usenet gebruik (althans met een payserver, heb al wel iets gedownload via de nieuwsserver van m'n ISP), dus ben benieuwd of 't de moeite is :)

Best wel duur. Waarschijnlijk zoek ik wel iemand om de kosten mee te delen, want veel download ik toch niet :p

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ze mijn geld ontvangen via een internationale overschrijving? Ik woon in België :)

Tyvm :)
check http://www.lightningusenet.com
Kost 2,50 per maand, en performed aardig goed (30~40Mbit)

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Grolsch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:46:
[...]

Apart antwoord, hij vroeg niet of er een goedkopere provider was maar hoe lang het duurt voordat zijn geld is ontvangen van buitenland naar nederland, maar zie wel vaker dit soort posts voorbij komen (Mr.Jinx waar ben je? ;) ).

Hangt echt van de bank af, ik heb vanuit duitsland arcadespullen besteld en had goed contact met de verkoper en dat duurde 4 dagen voordat hij mijn geld binnen had, maar heb recentelijk 2 pc onderdelen gekocht en die hadden mijn geld al op de 2de dag. Mail ze gewoon en vraag het ze dmv sceenshot overboeking of geef de kenmerken door.

• Grolsch
Sm0k3r schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:37:
[...]

Apart antwoord, hij vroeg niet of er een goedkopere provider was maar hoe lang het duurt voordat zijn geld is ontvangen van buitenland naar nederland, maar zie wel vaker dit soort posts voorbij komen (Mr.Jinx waar ben je? ;) ).
Nee, hij vertelde dat hij het veel geld vond (ewaka) en dat hij iemand zocht om de kosten mee te delen.
Toen gaf ik hem een link van een usenetprovider welke 1/3 kost.

Ik gebruik het nu zelf sinds een week, en ben erg enthousiast over prijs/snelheid/retentie.

• Bv202
Grolsch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:46:
[...]

Ik wou eerst naar lightningusenet staan, maar daar kan je enkel betalen met creditcard (heb ik niet) en iDeal (bestaat niet in België). Ik heb hun een mail gestuurd met de vraag of je niet per overschrijving/paypal kunt betalen en dat gaat blijkbaar niet...
Hangt echt van de bank af, ik heb vanuit duitsland arcadespullen besteld en had goed contact met de verkoper en dat duurde 4 dagen voordat hij mijn geld binnen had, maar heb recentelijk 2 pc onderdelen gekocht en die hadden mijn geld al op de 2de dag. Mail ze gewoon en vraag het ze dmv sceenshot overboeking of geef de kenmerken door.
Ok, bedankt :)
Nu al een mail sturen lijkt me vrij nutteloos. Belgische overschrijvingen naar een andere bank kunnen al zo'n 2-3 dagen duren, laat staan naar het buitenland :p

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Bv202 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:56:
[...]

Ik wou eerst naar lightningusenet staan, maar daar kan je enkel betalen met creditcard (heb ik niet) en iDeal (bestaat niet in België). Ik heb hun een mail gestuurd met de vraag of je niet per overschrijving/paypal kunt betalen en dat gaat blijkbaar niet...

[...]

Ok, bedankt :)
Nu al een mail sturen lijkt me vrij nutteloos. Belgische overschrijvingen naar een andere bank kunnen al zo'n 2-3 dagen duren, laat staan naar het buitenland :p
2 á 3 dagen binnenland, damned dat is relatief lang zeg, maar iig goed mail contact houden, dat doe ik altijd als ik iets bestel vanuit het buitenland (hangt van het bedrag af) , ik bel soms ook meteen om te kijken of mijn order binnen is gekomen en of hij al verwerkt is en nee is niet gebaseerd op ongeduld maar zekerheid.

• 286128
  • Niet online
Bv202 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:56:
[...]
Belgische overschrijvingen naar een andere bank kunnen al zo'n 2-3 dagen duren, laat staan naar het buitenland :p
Wat ik reeds zei;

Neem een wirecard.com account, ieder land in de EU heeft dan een eigen rekeningnummer in DAT land, het duurt dan 2 of 3 dagen voordat je geld erop staat (conform jouw 2/3 dagen wat het normaliter duurt), neem een CLICK and BUY account, koppel je Wirecard aan je CLICK and BUY, laad er eens per kwartaal gewoon ff 25 euro op, en je kunt elke keer meteen overmaken en meteen gebruik maken van je EWEKA-account, of betaal meteen voor een jaartje, dat kan ik meen ik ook en is ook meteen goedkoper.
Bv202 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:49:
7 euro in de maand is toch niet duur? je hebt je kosten er al uit met die ene download lijkt mij?

maar toch genoeg vrienden / collega's die willen delen?

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ik ben het trouwens ook sinds kort aan het doen en nee niet omdat ik te gierig ben om 10,- euro te betalen maar een vriend van me is niet echt aan de rijke kant (geen baan en WW als inkomen) en deel mijn i-telligent account met hem.

Delen van account is geen probleem als je het maar doet met iemand die je echt vertrouwt en kent, ik zie soms op fora dat ze account willen of gaan delen met een online kennis, je weet nooit wat die download en account staat wel op jouw naam.

Mijn vriend download alleen Wii spellen en ik weet 100% zeker dat het daar bij blijft.

En meteen als antwoord op de vraag "wat zouden ze kunnen downloaden?", genoeg vunzigheid of spul wat echt illegaal en verboden is, en daar wil je niet mee gelinked worden en geen bezoekje krijgen van een speciale eenheid ofzo.

edit: ik vraag er trouwens geen geld voor, ik heb een Deluxe account maar heb een 60Mbit verbinding van UPC die ik (sinds kort) toch niet vol krijg en dus genoeg bandbreedte over hou voor hem en zijn Wii spelletjes hehehe

[Voor 12% gewijzigd door Sm0k3r op 08-09-2010 14:24]

• Tsurany
  • Niet online
Dat is wel heel idioot overdreven he? Zolang jullie beiden SSL gebruiken, wat je doet als je eventueel vage dingen download, zal echt niemand langskomen. Het idee van een speciale eenheid op bezoek is al helemaal bespottelijk.
Zelfs al zou je geen SSL gebruiken en kinder porn downloaden, dan nog zal niemand langskomen. En als jij laat zien dat het niet van jou IP komt dan hebben ze geen enkele reden bij jou langs te komen.

Tsurany schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:28:
Dat is wel heel idioot overdreven he? Zolang jullie beiden SSL gebruiken, wat je doet als je eventueel vage dingen download, zal echt niemand langskomen. Het idee van een speciale eenheid op bezoek is al helemaal bespottelijk.
Zelfs al zou je geen SSL gebruiken en kinder porn downloaden, dan nog zal niemand langskomen. En als jij laat zien dat het niet van jou IP komt dan hebben ze geen enkele reden bij jou langs te komen.
Ik kan het nog wel begrijpen dat je dit denkt, ik kom ook mensen tegen die denken dat je in de gevangenis komt als je een flashkaartje voor je nintendo ds besteld in china en dat vind ik een veel vreemder idee dan iemand die kinderporno gaat downloaden.

De logbestanden worden kort bewaard en volgens mij is er bijna geen kinderporno op usenet te vinden, maar begrijp die angst wel, gelukkig kent iedereen wel iemand om het mee te delen, lijkt me ook handiger qua betalingen e.d.

• TheJuul
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:05
Is het bekend dat er bepaalde newsgroepen lagere retentie hebben dan andere? Ik zit zelf bij Eweka en probeer een aantal bestanden te downloaden vanaf de groep alt.binaries.hdtv nou zijn deze bestanden wel 477 dagen en 363 dagen oud. Eweka zegt zelf dat zij tot 600 dagen retentie hebben. Geld dit dus slechts voor enkele groepen?

En welke alternatieven zouden jullie aanraden, ik zit zelf te denken om over te stappen op Astraweb of Supernews.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Tsurany schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:28:
Allereerst is dit niet idioot overdreven maar heet dit gewoon voorzichtig zijn.

Weet je wat idioot is, dingen snel onderschatten, daardoor worden er veel fouten gemaakt.

Weet je wat ook idioot is, iets delen met een persoon die je amper kent of is communiceren via een chat box of forum voldoende om over iemand te oordelen of hij of zij wel te vertrouwen is, wellicht ben ik dan ouderwets en zal het wel aan mij liggen...

En wie had het over kinderporno zoals ik zei zijn er meer dingen dan alleen vunzigheden te vinden op usenet, usenet platform was en is een communicatie middel, er is zat te vinden op usenet behalve films of foto's.

Waarom denk je dat ik er bewust bij riep dat ik het niet doe omdat ik gierig ben, in tegendeel, mijn vriend hoeft er niks voor te betalen maar wou zeker weten dat hij geen vreemde dingen met mijn account doe, en dat is meteen idioot overdreven?

Gelukkig is dit allemaal relatief dus kan jou het niet kwalijk nemen dat jij het idioot vindt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

snoeki schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:59:
[...]

Ik kan het nog wel begrijpen dat je dit denkt, ik kom ook mensen tegen die denken dat je in de gevangenis komt als je een flashkaartje voor je nintendo ds besteld in china en dat vind ik een veel vreemder idee dan iemand die kinderporno gaat downloaden.

De logbestanden worden kort bewaard en volgens mij is er bijna geen kinderporno op usenet te vinden, maar begrijp die angst wel, gelukkig kent iedereen wel iemand om het mee te delen, lijkt me ook handiger qua betalingen e.d.
Dat is er wel hoor. Alleen zou het kunnen dat de USP die groepen verwijderd heeft. Ik heb zelf bij een provider gewerkt en ben ook een middag bezig geweest om groepen met kinderporno er uit te gooien. Dan moet je het dus ook downloaden en bekijken :(

En een dag later klaagde er een klant dat er groepen verwijderd waren van de newsserver. Toen ik vroeg welke groepen dat dan waren was het enige wat hij zei "laat maar..." en dat was ook het einde van het gesprek.

/▌

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

TheJuul schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:14:
Is het bekend dat er bepaalde newsgroepen lagere retentie hebben dan andere? Ik zit zelf bij Eweka en probeer een aantal bestanden te downloaden vanaf de groep alt.binaries.hdtv nou zijn deze bestanden wel 477 dagen en 363 dagen oud. Eweka zegt zelf dat zij tot 600 dagen retentie hebben. Geld dit dus slechts voor enkele groepen?

En welke alternatieven zouden jullie aanraden, ik zit zelf te denken om over te stappen op Astraweb of Supernews.
Voor een hele hoge retentie raad ik persoonlijk Astraweb aan, kost wat maar je krijgt wel wat.

Paar posts terug had ik hier al een taktiek voor, zodat je een goedkopere NL provider kan combineren met een block account van Astraweb omdat je toch niet altijd zover terug download.

TheJuul schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:14:
Geld dit dus slechts voor enkele groepen?
verschilt inderdaad per groep, volgens mij is dat bij de meeste providers zo.

• TheJuul
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:05
Sm0k3r schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:22:
Voor een hele hoge retentie raad ik persoonlijk Astraweb aan, kost wat maar je krijgt wel wat.
Dit valt toch wel mee? Ik betaal nu € 7,50 bij Eweka, Astraweb zou volgens deze aanbieding $ 11 kosten ongeveer € 8,70.

Alleen jammer dat veel buitenlandse partijen account sharing niet toestaan.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

snoeki schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:56:
[...]

verschilt inderdaad per groep, volgens mij is dat bij de meeste providers zo.
Harddisks kan je in de winkel dan ook niet kopen per zo veel dagen maar alleen per zo veel gigabyte (of terrabyte). Dus het aantal dagen kan altijd wel fluctueren per groep, maar ook op de hele server.

/▌

• Bv202
€7,5 per maand is €90 per jaar. Ik vind dit best veel, wetende dat ik relatief weinig download door onder andere downloadlimieten dat onze rotISP's hanteren.

Ik denk niet dat er zoveel risico aan delen verbonden is. Gewoon een paar duidelijke afspraken maken en dat moet lukken lijkt me. En je hebt altijd nog het IP-adres :)
Neem een wirecard.com account, ieder land in de EU heeft dan een eigen rekeningnummer in DAT land, het duurt dan 2 of 3 dagen voordat je geld erop staat (conform jouw 2/3 dagen wat het normaliter duurt), neem een CLICK and BUY account, koppel je Wirecard aan je CLICK and BUY, laad er eens per kwartaal gewoon ff 25 euro op, en je kunt elke keer meteen overmaken en meteen gebruik maken van je EWEKA-account, of betaal meteen voor een jaartje, dat kan ik meen ik ook en is ook meteen goedkoper.
Wat een lastige procedure zeg. Ik zie niet meteen het voordeel tegenover rechtstreeks overschrijven. Het gaat hier waarschijnlijk alleen maar duurder worden, want ik ga er vanuit dat Wirecard/Click and Buy ook niet gratis zijn :)
maar toch genoeg vrienden / collega's die willen delen?
Ik ken niemand IRL die zelfs maar weet wat Usenet is en ik heb dan nog een informaticarichting op school gevolgd, waar dus ook niemand dit wist. Iedereen zit hier nog vast aan TPB :s
Misschien dat het in NL anders is, maar hier wordt Usenet echt niet veel gebruikt :(

[Voor 13% gewijzigd door Bv202 op 08-09-2010 18:31]

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Bv202 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:27:
€7,5 per maand is €90 per jaar. Ik vind dit best veel, wetende dat ik relatief weinig download door onder andere downloadlimieten dat onze rotISP's hanteren.
Dan is een block account perfect voor je, je betaalt dan per GigaByte, dan is Astraweb zeker iets voor jou, Pay-Pal is een gratis dienst en is zelfs nu te koppelen aan een bankrekeningnummer ipv alleen een credit card.

En waarom Astraweb, hun super retentie waar jij mee begon, zij zitten op 720 dagen of meer en je betaalt niet per maand maar per GigaByte wat je download. Snelheid is gewoon wat jij aan internetverbinding hebt (behalve bij mij want UPC capped na een aantal GigaBytes) want ik heb hem persoonlijk getest en ik vulde mijn 60Mbit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk niet dat er zoveel risico aan delen verbonden is. Gewoon een paar duidelijke afspraken maken en dat moet lukken lijkt me. En je hebt altijd nog het IP-adres :)
Dan kun je beter een lightning usenet nemen. Hoe vaak komt het voor dat je een post van 600 dagen oud wilt downloaden? Bijna nooit en anders neem je er zo'n block bij voor die enkele keer dat dit gebeurd. Hoef je niet te delen en geen afspraken te maken wie wanneer download.
Ik ken niemand IRL die zelfs maar weet wat Usenet is en ik heb dan nog een informaticarichting op school gevolgd, waar dus ook niemand dit wist. Iedereen zit hier nog vast aan TPB :s
Misschien dat het in NL anders is, maar hier wordt Usenet echt niet veel gebruikt :(
Serieus? Zelfs bladen als Computer Idee (wat toch niet echt heel technisch is) die hebben het oeverloos behandeld. Hier weet iedereen wel wat het is.

/▌

• Bv202
Da's nog geen slecht idee eigenlijk :)

$25 is ongeveer €20, dus ongeveer 3 maanden bij Eweka. Ik denk niet dat ik in 3 maanden tijd 180gb download, ik zal 't eens een maandje in de gaten houden :)
Dan kun je beter een lightning usenet nemen. Hoe vaak komt het voor dat je een post van 600 dagen oud wilt downloaden? Bijna nooit en anders neem je er zo'n block bij voor die enkele keer dat dit gebeurd. Hoef je niet te delen en geen afspraken te maken wie wanneer download.
Daar ging mijn voorkeur ook naar uit. Maar zoals ik eerder zei is het enkel mogelijk te betalen met creditcard, wat ik niet heb :(

Maar zo'n "block-account" ga ik wel overwegen, bedankt. Toch eerst dat maandje bij Eweka proberen :D

[Voor 57% gewijzigd door Bv202 op 08-09-2010 19:56]

block accounts bij astraweb zijn soms in de aanbieding, dan krijg je 30 gig gratis.

• 286128
  • Niet online

[...]

Wat een lastige procedure zeg. Ik zie niet meteen het voordeel tegenover rechtstreeks overschrijven. Het gaat hier waarschijnlijk alleen maar duurder worden, want ik ga er vanuit dat Wirecard/Click and Buy ook niet gratis zijn :)
Volgens mij is het gratis en daarnaast als het eenmaal geregeld is is het geregeld en kun je ook
voor overige diensten en zaken, omdat ik ook iets heb tegen het hebben van een creditcard, dingen
kopen of aanschaffen op internet waar een CC voor nodig is.

• Bv202
Misschien wel ja :)

Bij Astraweb staat er ook wel dit:
All binaries on usenet are encoded, either using yenc or uuencoding. When the binaries are posted in yenc or uuencoding onto our servers, it is stored in that format. When you download the binaries, it is sent from our servers to you and we keep track of the amount of data that is sent to you. The data that is downloaded is then decoded by your news reader software. This can be up to 40% larger than the file when it is saved on your hardisk.
Wat betekent dit in de praktijk? Dat bij elke download er tot 40% bij wordt gerekend? :s

• lfs
  • Laatst online: 24-11-2017
Bv202 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:15:
Misschien wel ja :)

Bij Astraweb staat er ook wel dit:

[...]

Wat betekent dit in de praktijk? Dat bij elke download er tot 40% bij wordt gerekend? :s
Als je dit leest lijkt het erop dat astraweb meer rekent dan je download. Als ik met Eweka een nzb van 1500 mb download is het bestand ook 1500 mb dus misschien dat ze meer rekenen zodat je meer moet betalen?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

lfs schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:36:
[...]

Als je dit leest lijkt het erop dat astraweb meer rekent dan je download. Als ik met Eweka een nzb van 1500 mb download is het bestand ook 1500 mb dus misschien dat ze meer rekenen zodat je meer moet betalen?
Onzin. Ga hier maar eens lezen:

Wikipedia: yEnc
Wikipedia: Uuencoding

[Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 08-09-2010 21:47]

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True