Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Gebruikt Supernews datalimieten? Er staat wel iets over in op de website.
Accounts blijven de gehele maand actief, of totdat u uw downloadlimiet bereikt. Als er een download plaatsvindt op het moment dat u uw limiet bereikt, biedt Supernews u de gelegenheid die download te voltooien. De voorbij de limiet gedownloade extra bytes worden voor de volgende maand in rekening gebracht.

U kunt bijhouden hoeveel u gedownload hebt in onze Ledenruimte. De weergegeven downloadhoeveelheid omvat niet de bytes die als headers zijn gedownload. Denk eraan dat binaire bijvoegsels versleuteld zijn zodat het gedownloade aantal bytes niet overeenstemt met de grootte van uw bestanden.

Wanneer u uw downloadlimiet hebt bereikt, kunt u desgewenst uw account meteen hernieuwen, in onze Member Center. U kunt er ook voor kiezen dit automatisch te doen wanneer u uw limiet hebt bereikt.
Iemand met ervaring met Supernews?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

bitshape schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:24:
Gebruikt Supernews datalimieten? Er staat wel iets over in op de website.

[...]

Iemand met ervaring met Supernews?
Die limiet geldt alleen als je een blok-pakket afneemt. Bij de normale abonnementen speelt dat niet. Ter info:

Period Start Period End Days GB
01/09/2010 02/09/2010 30.57 563.55
02/09/2010 03/09/2010 28.00 438.74
03/09/2010 04/09/2010 30.96 1,305.78
04/09/2010 05/09/2010 30.00 320.66
05/09/2010 06/09/2010 31.00 471.42
06/09/2010 07/09/2010 30.00 222.66
07/09/2010 08/06/2010 28.49 320.08
01/09/2010 08/06/2010 209.02 3,642.89

In Maart dus 1,3 Terrabyte gedaan en niets gehoord. Tot nog toe ook gewoon nog niet down geweest, kortom: ZEER tevreden...

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 06-08-2010 19:02 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:00:
In Maart dus 1,3 Terrabyte gedaan en niets gehoord. Tot nog toe ook gewoon nog niet down geweest, kortom: ZEER tevreden...
Ik heb ook 2 lang hier veel gedownload en hoorde ook nooit wat. Al haalde ik volgens mij eerder gemiddeld 700 gig per maand en nooit 1,3 TB, maar toen waren de internetverbindingen ook niet zo snel als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:24:
Ik heb straks 120mbit van Ziggo en zoek nog iets erbij om sneller te downloaden.

Ik heb nu dit:

4 lijnen Eweka (me retentie van 500 dagen ongeveer)
4 lijnen Ziggo (met retentie van 1 maand)

Wat is hierop een mooie aanvulling zodat ik de 120mbit straks volledig pak?
LightningUsenet?
Weet niet hoe snel de 4 lijnen van Ziggo zijn?
En dan heb ik trouwens ook een vraag terug,
als jij download, pakt die dan lijnen van verschillende servers? Zo ja, hoe stel je dat in?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
In NewsLeecher kan je gewoon meerdere servers toevoegen in de server manager, hij connect dan automatisch met alle servers die daar aangevinkt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:24:
Ik heb straks 120mbit van Ziggo en zoek nog iets erbij om sneller te downloaden.

Ik heb nu dit:

4 lijnen Eweka (me retentie van 500 dagen ongeveer)
4 lijnen Ziggo (met retentie van 1 maand)

Wat is hierop een mooie aanvulling zodat ik de 120mbit straks volledig pak?
Met 120Mbit raad ik i-telligent usenet aan, maat van me heeft fibrepower 120 UPC en die haalt een constante 15MB per seconde.

Ik heb UPC 60Mbit en haal 59-62Mbit, iig een stabiele lijn, dat die van mij beetje fluctueert komt door UPC.

Zowel mijn maat als ikzelf downloaden trouwens bekabeld en hebben zelfde router, D-Link 655.

[ Voor 11% gewijzigd door Sm0k3r op 07-08-2010 14:14 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tja dat weten we nu wel dat jij i-telligent aanraad en dat die maat van je het ook heeft. Hoevaak heb je dat hier al niet geroepen?
ps: ik heb er nog nooit van gehoord, zou persoonlijk voor een bekendere provider kiezen zoals eweka, supernews, giganews, xsnews, astraweb etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:11:
Met 120Mbit raad ik i-telligent usenet aan, maat van me heeft fibrepower 120 UPC en die haalt een constante 15MB per seconde.
Ik vind hem te duur. Ik zoek een goedkope oplossing, heb namelijk al eweka en ziggo en die blijven, ik zoek een aanvulling voor max. 5 euro per maand. Misschien had ik dat er even bij moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lightning heeft voorwaarden waar ik niet mee akkoord wil gaan. Zo moet opzeggen aangetekend gebeuren en 2 maanden van te voren en weet ik niet wat meer. Ik zoek een constructie als 1 maand betalen en dan weer een maand, zoals eweka heeft (of de meeste buitenlandse providers), ik zoek geen usenetprovider die op contractbasis werkt en waar je minimaal 3 maand lid moet zijn.

Dit staat in de voorwaarden die je moet aanvinken als je lid wilt worden:
Opzegging van de door contractspartijen gesloten overeenkomst, dient schriftelijk en aangetekend te geschieden. Voor elke overeenkomst geldt een opzegtermijn van 2 kalendermaanden voor het einde van de in lid 4 genoemde periode. Er kan uitsluitend opgezegd worden per de eerste van de kalendermaand volgende op de vervaldatum.
Vreemd genoeg staat echter wel op de homepage dat er geen opzegtermijn is????? Ik vertrouw het niet, dit kan alleen maar gedonder geven.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ok bedankt voor de uitleg.
Ik zie het inderdaad in de voorwaarden van Lightning staan.
Maar aan de andere kant staat er ook gewoon in de aanbieding: Geen Opzegtermijn.
Mijne is nu bijna afgelopen en ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik heb via Ideal betaald dus lijkt me stug dat ze hem ongevraagd verlengen en het geld van mijn rekening halen.
Dus ik ga er vanuit dat het wel een flexibele provider is, maar dat laat ik nog wel weten.

Edit; Zie dat je het zelf ook gelezen hebt, het is idd raar, maar ik denk dat die voorwaarden er staan voor een jaarabonnement etc.
Maar zoals ik zei laat ik het wel even weten, hij verloopt over 3 dagen ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door yorkick op 07-08-2010 15:16 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorkick, dank je, ik wacht het even af hoe het bij jou gaat.

neem ik in de tussentijd wel even met een andere vriend een eweka abonnementje zodat ik daar ook 4 lijnen van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Hoewel erg tevreden over Supernews, toch even deze maand bintube.com proberen. De retentie van 720! dagen klonk wel heel aantrekkelijk. Even wat testjes gedaan, en de 550+ nzbs gaan wel wat langzamer, rond de 7MB. Maar lijkt verder goed te werken. Nieuwere nzbs worden gewoon met 14.5MB binnen gehaald, dus tot nu toe tevreden. Een random NZB van 720 dagen (HD film), is ook nog gelukt, dus ze maken het waar :P

Ik hoor hier ook veel mensen over incomplete. Ik heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad als ik onder de aangegeven retentie van de provider bleef. Heb tot nu toe Hitnews, Supernews lang genoeg gehad om dit te concluderen :).
SABNzbd geeft wel eens "failed" aan, maar heeft wel netjes de MKV uitgepakt, welke ook gewoon volledig afspeelt. Misschien is het bij video's minder relevant omdat deze ook hun eigen error correctie heeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Bv202 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:20:
Heeft iemand ervaring met deze?

http://www.lightningusenet.com/

Erg goedkoop, te goedkoop om waar te zijn. Maar ik vind op het internet allemaal positieve reacties :s
Goede ervaringen hier, gebruik zelf Lightningusenet als backup server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Ik vind hem te duur. Ik zoek een goedkope oplossing, heb namelijk al eweka en ziggo en die blijven, ik zoek een aanvulling voor max. 5 euro per maand. Misschien had ik dat er even bij moeten zetten.
Misschien is libranews wat voor erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sillymidget schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:21:
Ik hoor hier ook veel mensen over incomplete. Ik heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad als ik onder de aangegeven retentie van de provider bleef.
Tweaknews heeft nu erg veel last van incomplete's is mijn ervaring. Postings die 100% compleet zijn gepost, daarvan is bij mij tweederde incomplete. En als een poster te weinig (2,5 %) Par2 bestanden er bij upload, krijg ik deze niet meer gerepareerd.

Standaard bij posten op usenet is dan ook 10% Par2, helaas doet niet elke poster dat.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Mr. Jinx schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:27:
Tja dat weten we nu wel dat jij i-telligent aanraad en dat die maat van je het ook heeft. Hoevaak heb je dat hier al niet geroepen?
ps: ik heb er nog nooit van gehoord, zou persoonlijk voor een bekendere provider kiezen zoals eweka, supernews, giganews, xsnews, astraweb etc..
2x heb ik het aangeraden en geroepen, bij deze eerst mijn antwoord op jouw vraag.

Meestal raad je iets aan als je goede ervaringen ermee hebt of had, XSnews en Eweka (al is Eweka al heel lang geleden) heb ik al gehad en geen goede ervaringen mee gehad dus raad ik die niet aan.

Supernews, Giganews en Astraweb nog niet dus die kan ik moeilijk aanraden, waarom raad jij die andere aan, heb je ze allemaal getest?

Zo ja, dan zijn ze jou kennelijk niet bevallen dat je ze zowat allemaal al hebt gehad.....

[ Voor 4% gewijzigd door Sm0k3r op 07-08-2010 18:29 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Hoeveel Mbit heb je erbij nodig, Eweka is 50Mbit en de gratis Ziggo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 15:30
IK heb sinds een tijdje een Ziggo alles in 1 plus ( 22mbit ) alleen daar heb ik een download limiet van 50gb per maand. Dat is dus niet genoeg en nu zoek ik een payserver. Nu had ik LightningUsenet gevonden, maar nu lees ik hier in het topic dat dat toch niet de beste optie is. Welke raden jullie mij aan? Retentie van 300dagen is denk ik wel standaard, veel langer hoeft ook niet van mij, heb nu 1 maand dus bij 300 dagen gaat er een wereld voor me open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben een grote fan van GigaNews, maar las 300 dagen retentie is kun je ook voor SuperNews gaan (dochter van GigaNews gecapped op 400 dagen).
$11 per maand.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
rally schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 09:42:
Ik ben een grote fan van GigaNews, maar las 300 dagen retentie is kun je ook voor SuperNews gaan (dochter van GigaNews gecapped op 400 dagen).
$11 per maand.
$9,99 ;) http://www.supernews.com/superspecial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizardz schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 23:55:
IK heb sinds een tijdje een Ziggo alles in 1 plus ( 22mbit ) alleen daar heb ik een download limiet van 50gb per maand. Dat is dus niet genoeg en nu zoek ik een payserver. Nu had ik LightningUsenet gevonden, maar nu lees ik hier in het topic dat dat toch niet de beste optie is. Welke raden jullie mij aan? Retentie van 300dagen is denk ik wel standaard, veel langer hoeft ook niet van mij, heb nu 1 maand dus bij 300 dagen gaat er een wereld voor me open.
eweka voor 7 euro in de maand is een leuke optie. Kan je ook delen met iemand en dan 4 lijnen gebruiken, dan trek je je verbinding gegarandeerd vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kende ik nog niet, maar ik zoek een verbinding van ongeveer 4MB/sec en dan ben ik helaas met libranews een stuk duurder uit dan eweka.

Ik neem wel een 2e abo bij eweka voor een maandje om te testen, volgens mij is er verder niemand die normale voorwaarden heeft en zo goedkoop is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
m0nk schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:46:
Ondervind iemand hier ook problemen met Astraweb? Download klappert als een gek.
Hmmm, ik had hier nog nooit last van gehad, totaan vandaag. Heb Ziggo 80 Mbit, maar ik kwam niet meer boven de 1MB/s uit met Astraweb. Dacht dat het aan GrabIt lag, dus meteen andere software geprobeerd maar het werkte nog niet. Ook bleef hij de error "article not found" geven, terwijl als ik dan op retry klikte hij hem opeens wel vond. Nu is het wat beter, 3MB/s, maar nog steeds niet super. Erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:39:
[...]

eweka voor 7 euro in de maand is een leuke optie. Kan je ook delen met iemand en dan 4 lijnen gebruiken, dan trek je je verbinding gegarandeerd vol mee.
Eweka is 7,50 voor 30 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb ik wel eens naar gekeken, maar omdat zij usenet vol spammen heb ik besloten ze niet te nemen. Overigens zijn ze reseller, ik weet zo 1-2-3 niet wie hun leverancier is.

Ah, reseller van XSnews.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 08-08-2010 19:53 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:42:
[...]

die kende ik nog niet, maar ik zoek een verbinding van ongeveer 4MB/sec en dan ben ik helaas met libranews een stuk duurder uit dan eweka.

Ik neem wel een 2e abo bij eweka voor een maandje om te testen, volgens mij is er verder niemand die normale voorwaarden heeft en zo goedkoop is helaas.
Nog even over Lightning, dit stond er in het laatste mailtje van hun:

"Hartelijk dank voor het gebruiken van de
Usenetdienst van LightningUsenet. Dit is een
herinneringsmail dat uw account binnen 7 dagen zal
aflopen.

Indien u gebruik wilt blijven maken van uw
LightningUsenet account, adviseren wij u om tijdig
nieuw tegoed bij te kopen."

En dat is nadat ik hem 1 maand heb gehad, dus ik ga ervan uit dat hij niet automatisch verlengd wordt en je altijd kan kiezen om hem op te zeggen.
Anders stuur je hun een mailtje om om duidelijkheid te vragen. Mijn abonnement verloopt over 2 dagen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21:00
LightningUsenet werkt met een prepaid systeem (net als bijvoorbeeld Eweka): je betaalt vooraf. Je zit dan dus ook niet vast aan een abonnement. Wanneer je tegoed bijna op is krijg je een herinneringsmail (zie hierboven) en als men dan niet verlengt, zal de toegang tot de servers automatisch stopgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Inmiddels een accountje genomen bij Supernews.

En moet zeggen: Loopt als een gek. Met Eweka haalde ik ongeveer 1Mb/sec, nu trek ik mn 25Mbit UPC lijntje gewoon dicht.

Het is feitenlijk gewoon giganews, dus als hun snelheden en stabiliteit identiek zijn... dan weet ik het wel. $9,99 is natuurlijk geen geld. En dat je dan 'slechts' 400dagen retentie hebt enz... dat is meer dan genoeg, en ik kan geen redenen vinden om het (veel) duurdere giganews te nemen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik wel... ik download nog wel eens materiaal waarvoor een hogere retentie nodig is (yup... tot 2 jaar geleden).
Dan is GN toch wel lekker. En die extra Euro's vind ik het wel waard (maar dat bepaald iedereen dus voor zichzelf :) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het liever zo goedkoop mogelijk, toen ik nog bij Planet zat (3 providers geleden :p ) kon ik me prima redden met een retentie van 2 weken. Het is inderdaad iets minder shoppen zoals in een videotheek, maar meer kijken wat er langs komt. Meestal kijk je toch de nieuwe dingen.

Ik heb nu denk ik 200 dagen ofzo (geen idee, maar dat was standaard dacht ik) en ben dit jaar pas een keer iets tegengekomen wat te oud was. Een herrinnering voor gemaakt in FTD en anderhalve week later kwam die er op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Sm0k3r schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:21:
[...]
2x heb ik het aangeraden en geroepen, bij deze eerst mijn antwoord op jouw vraag.
2x, ja 2 pagina's vol. Alleen al in dit deeltje :+
Newsservers met binaries [deel 9]
Maar kennelijk ben je er zeer tevreden over, dus houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een tijdje geleden Newsleecher + eweka + newsbin geprobeert.

Maar ik moet zeggen ik vind dus niet meer dan via forums en rapidshare of andere hosting providers.

Ook niet sneller. De fora waar ik op zit reuploaden meestal materiaal dat ze zelf van private torrents afhalen en dat staat er meestal binnen de dag op.
Dus ik zie de waarde van usenet downloaden voor mij persoonlijk niet echt.
Ik vind het alleen maar lastiger en meer moeite.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kain_niaK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:01:
Ik heb een tijdje geleden Newsleecher + eweka + newsbin geprobeert.

Maar ik moet zeggen ik vind dus niet meer dan via forums en rapidshare of andere hosting providers.

Ook niet sneller. De fora waar ik op zit reuploaden meestal materiaal dat ze zelf van private torrents afhalen en dat staat er meestal binnen de dag op.
Dus ik zie de waarde van usenet downloaden voor mij persoonlijk niet echt.
Ik vind het alleen maar lastiger en meer moeite.
En die forums daar kan iedereen op registreren?

Voor degene die de private torrents maken waar je het over hebt heeft usenet ook niet direct zin als downoadmedium, voor de mensen in releasegroepen ook niet :p

Als je rapidshare links krijgt of ftp links dan gaat het toch allemaal wat vluchtiger (want die worden weer offline gehaald) en zit je zelf in een scene. Ik heb ook een tijdje op fxp forums rondgehangen, maar ik vond dat toch te veel gedoe. Want tenzij je iemand kent moet je jezelf wel bewijzen, waar je bij usenet gewoon lekker lam kan downloaden zonder er verder wat voor hoeft te doen.

Voor mij is het voordeel dat het altijd snel gaat, dat je nooit hoeft te wachten tot een uploader online komt en dat ook ouder materiaal nog steeds beschikbaar is (een minder populaire torrent van 200 dagen oud die ga je echt niet op volle snelheid binnen krijgen en een rapidshare link zal een 404 geven)

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 09-08-2010 11:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Net usenetxl.nl besteld. Leuke aanbieding: 50 Mbit voor 7,50 p/m. Heb zelf maar 22 Mbit, maar deze aanbieding is goedkoper :-)

Eerste ervaring is goed. Volledige 2600 Kb/s met 14 threads.

Ik ken overigens de private torrentscene ook vrij goed, mijn ervaring is dat een release redelijk snel op usenet verschijnt (hoef 'm echt niet persé een dag eerder te hebben), de snelheid is dan stabieler dan een torrent.

[ Voor 37% gewijzigd door Edgarz op 09-08-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Marzman schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

En die forums daar kan iedereen op registreren?

Voor degene die de private torrents maken waar je het over hebt heeft usenet ook niet direct zin als downoadmedium, voor de mensen in releasegroepen ook niet :p

Als je rapidshare links krijgt of ftp links dan gaat het toch allemaal wat vluchtiger (want die worden weer offline gehaald) en zit je zelf in een scene. Ik heb ook een tijdje op fxp forums rondgehangen, maar ik vond dat toch te veel gedoe. Want tenzij je iemand kent moet je jezelf wel bewijzen, waar je bij usenet gewoon lekker lam kan downloaden zonder er verder wat voor hoeft te doen.

Voor mij is het voordeel dat het altijd snel gaat, dat je nooit hoeft te wachten tot een uploader online komt en dat ook ouder materiaal nog steeds beschikbaar is (een minder populaire torrent van 200 dagen oud die ga je echt niet op volle snelheid binnen krijgen en een rapidshare link zal een 404 geven)
Iedereen kan erop registeren maar links komen niet in de index terecht (van google) en worden meestal gecodeerd tot .dlc bestand.
De beste uploaders zetten hun filles ook op meerde hosts. Het gebeurt zelden dat alle hosts het materiaal er af gehaald hebben. Daarnaast vind je populair materiaal soms wel 50 keer door verschillende uploaders.
Mijn gebruikersgemak is gewoon --> naar site gaan --> zoeken op naam. Hij zoekt dan alleen de titels af --> hoogste kwaliteit gevonden --> links kopieren en naar jdownloader sturen --> jdownloader download automatisch en extract automatisch naar de juiste map --> kijken.

Eigenlijk exact hetzelfde als je met usenet kunt doen maar toch vind ik dit systeem leuker.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Mr. Jinx schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

2x, ja 2 pagina's vol. Alleen al in dit deeltje :+
Newsservers met binaries [deel 9]
Maar kennelijk ben je er zeer tevreden over, dus houden zo.
Dat was niet aanraden, dat was in response op andere specs van USP's, aanraden was wat ik deed waarop jij antwoorde en dat deed ik maar 2 keer, maar never mind verder....

En zeer tevreden is sterk, ze hebben me "nog" niet teleurgesteld maar er zijn genoeg na hun die hierna een kans krijgen.

Heb geleerd van een paar dingen, ISP's en USP's zijn moeilijk iemand aan te raden want er zijn veel factoren waardoor jij, ik of iemand anders het goed of slecht ervaren, daarom roep ik altijd overige hardware specs erbij.

Andere maat van me heeft hele slechte ervaringen met bijvoorbeeld UPC en raad het niemand aan, maar dat lag meer aan hem vanwege zijn cheapass router die niet eens hoger dan 50Mbit kan routeren en ook nog eens wireless ging downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 09-08-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:32

Mystikal

It never hurts to help!

DJSmiley schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:56:
Inmiddels een accountje genomen bij Supernews.

En moet zeggen: Loopt als een gek. Met Eweka haalde ik ongeveer 1Mb/sec, nu trek ik mn 25Mbit UPC lijntje gewoon dicht.

Het is feitenlijk gewoon giganews, dus als hun snelheden en stabiliteit identiek zijn... dan weet ik het wel. $9,99 is natuurlijk geen geld. En dat je dan 'slechts' 400dagen retentie hebt enz... dat is meer dan genoeg, en ik kan geen redenen vinden om het (veel) duurdere giganews te nemen eigenlijk.
Ik draai ook nu een maandje supernews en ben 'super' :P tevreden. Ik heb mijn tweaknews (jaarabbo) ook nog, maar ik lag me zo te ergeren. En dat geld was toch al uitgegeven 8)7. Maar ik haal mijn volledige 9,5MB per sec soms en anders altijd 8,5 en hoger. Helemaal tevreden, zeker als Ziggo straks gaat upgraden naar 120Mbit.
Laatst een BR binnengehengeld van 48GB. 1 uur en 27 minuten.... 8)7. Ik kan me tijden herinneren.....
ach vroeger... De tijd dat de batavieren nog met z'n 5-en waren.... :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05

nFo

Is usenet.nl een goede provider ?
14 dagen uitproberen.

http://www.usenet.nl/UNF/NL/home.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:42:
[...]

Zoals al eerder bevestigd door iemand anders hier,
LightningUsenet kent geen opzegtermijn of wat dan ook.
Je koopt een tegoed van 30 of 90 dagen, zodra die op is, kan je nieuwe kopen, of niet.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Laatst online: 20:33
Ik had wat vreemds, ik kon via eweka een bestand van 308 dagen oud niet downloaden. Dus ik dacht even aan de supportdesk van Eweka vragen daar kreeg ik de volgende melding: "Deze bestanden zijn op last van de rechter van Usenet gehaald"

Is dit mogelijk? Gebeurd dit? Ik vind het wel heel irritant als ik iets niet kan downloaden!

Edit: het lukte wel om 2 van de 50 rar bestanden gedeeltelijk te downloaden...

[ Voor 10% gewijzigd door wouter.N op 13-08-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

wouter.N schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:51:
Ik had wat vreemds, ik kon via eweka een bestand van 308 dagen oud niet downloaden. Dus ik dacht even aan de supportdesk van Eweka vragen daar kreeg ik de volgende melding: "Deze bestanden zijn op last van de rechter van Usenet gehaald"

Is dit mogelijk? Gebeurd dit? Ik vind het wel heel irritant als ik iets niet kan downloaden!

Edit: het lukte wel om 2 van de 50 rar bestanden gedeeltelijk te downloaden...
Yep dit gebeurt.. Is een Notice & Takedown regeling welke elke Usenetprovider moet hebben..
Ik zou zeggen stop maar met downloaden want hij is toch er helemaal vanaf gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
The CarNagE Man schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:50:
[...]

Yep dit gebeurt.. Is een Notice & Takedown regeling welke elke Usenetprovider moet hebben..
Ik zou zeggen stop maar met downloaden want hij is toch er helemaal vanaf gehaald..
WTF? die is puur nieuws wat je hier verteld, of lig ik zo achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Een rechten die zo'n uitspraak binnen 308 dagen kan doen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Is al jaren hoor.. Wordt alleen niet echt mee te koop gelopen..
Er zijn wat kleine rechtzaakjes geweest die het mogelijk hebben gemaakt dat het snel kan maar of het met deze post is weet ik niet zeker..
De rechthebbende heeft gewoon aangegeven aan Eweka dat hun die post eraf willen hebben en dat mag. Hun moeten namelijk aardig wat bewijs opsturen wil het pas gebeuren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Dit is wel echt helemaal nieuw voor mij. Toch misschien is uitkijken naar en nieuwe nieuwsserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik stap binnenkort over van Tweakdsl naar UPC 25mbit pakket. Nu heb ik een aantal vragen ik kan nergens echt een UPC topic vinden en omdat het toch usenet gerelateerd is kan het hier ook wel. Knijpt UPC usenet verbindingen dicht? Of kan je gewoon met je volle snelheid downloaden? Zoja, welke usenet provider raden jullie aan?? Ik heb in het verleden powernews gehad en daar was ik wel tevreden over. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
The CarNagE Man schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:50:
[...]

Volgens mij is het in dit geval alleen in Nederland gebeurt, ik gok dat usenet-providers in bv Amerika het spul nog wel online hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
The CarNagE Man schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:22:
Is al jaren hoor.. Wordt alleen niet echt mee te koop gelopen..
Er zijn wat kleine rechtzaakjes geweest die het mogelijk hebben gemaakt dat het snel kan maar of het met deze post is weet ik niet zeker..
De rechthebbende heeft gewoon aangegeven aan Eweka dat hun die post eraf willen hebben en dat mag. Hun moeten namelijk aardig wat bewijs opsturen wil het pas gebeuren ;-)
echt een belachelijk beleid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pven schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:03:
[...]

Volgens mij is het in dit geval alleen in Nederland gebeurt, ik gok dat usenet-providers in bv Amerika het spul nog wel online hebben staan.
Volgens mij doen binarynewsservers heel weinig met gecancelde posts (ik denk dat het zo down gehaald wordt?) op andere newsservers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
thefxr schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:27:
[...]

echt een belachelijk beleid!
Jij vindt het belachelijk dat belanghebbenden hun eigendom beschermen? 8)7
Marzman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:58:
[...]

Volgens mij doen binarynewsservers heel weinig met gecancelde posts (ik denk dat het zo down gehaald wordt?) op andere newsservers.
Een cancel-post komt toch vanuit de uploader, niet vanuit de usenet-provider? De usenet-provider kan het wel van zijn servers verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pven schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:00:
[...]

Een cancel-post komt toch vanuit de uploader, niet vanuit de usenet-provider? De usenet-provider kan het wel van zijn servers verwijderen.
Niet perse,

http://www.faqs.org/faqs/usenet/cancel-faq/part1/

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kan allebei inderdaad, kan zelfs door iemand anders. Op de nl-nieuwsgroepen zijn er wat mensen die posts cancelen om spam te beperken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Weer wat geleerd, dank. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
pven schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:00:
[...]

Jij vindt het belachelijk dat belanghebbenden hun eigendom beschermen?
ik vind het belachelijk dat een usenetprovider het schoothondje is van brein en hun klanten dus niet biedt waarop ze recht hebben,verder ken ik alleen rechtszaken die over nzb index sites gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
thefxr schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

ik vind het belachelijk dat een usenetprovider het schoothondje is van brein en hun klanten dus niet biedt waarop ze recht hebben,verder ken ik alleen rechtszaken die over nzb index sites gaan.
Wie heeft het over Brein? Misschien dat ik niet alles heb gevolgd, maar ik lees dat een rechter heeft bevolen om bepaalde artikelen offline te halen. Heeft Brein die rechtszaak aangespannen? Het zou natuurlijk ook door de rechthebbende aangespannen kunnen zijn, ik heb in deze niet genoeg informatie om Brein de schuld te kunnen geven. ;)

Daarbij geeft een usenet-provider jou geen garantie dat illegaal geuploade zut beschikbaar blijft. Hoe zou je het bv vinden als ze alle kinderporno erop lieten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

De Notice&Takedown komt meestal van de rechthebbende. Soms is dat een belangenorganisatie zoals MPAA, Brein of BUMA/Stemra maar ook vaak gewoon de filmmaatschappij zelf.. Die hebben hier ook kantoren en afdelingen die het internet afspeuren.. En door de grote interesse opeens in Usenet is dit sinds een jaar al aan de gang. Dit wordt meestal zonder bekend te maken gedaan omdat het niemand iets aangaat.. De provider heeft het op zijn platform staan en die is er verantwoordelijk voor en moet het dus verwijderen..
Ze zijn geen schoothondje.. Een Notice&Takedown is bij elke provider.. Zelfs bij KPN en XS4ALL.. Want usenet is op dat punt het zelfde als een website dan.. En als het illegaal is dan mag het niet meer online staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Het is eenmaal een feit dat Eweka een van de grootste/grotere USP's is in Nederland. Ze zijn daarnaast ook een dochteronderneming van Highwinds Capital, grootste usenetonderneming van de USA, waardoor ze nu heel makkelijk het doelwit worden van de auteursrechtenorganisaties.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Het was een spelletje van EA-sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het lijkt me ook niet heel effectief als ze elke USP appart moeten aanschrijven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

DanielZ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:56:
Ik stap binnenkort over van Tweakdsl naar UPC 25mbit pakket. Nu heb ik een aantal vragen ik kan nergens echt een UPC topic vinden en omdat het toch usenet gerelateerd is kan het hier ook wel. Knijpt UPC usenet verbindingen dicht? Of kan je gewoon met je volle snelheid downloaden? Zoja, welke usenet provider raden jullie aan?? Ik heb in het verleden powernews gehad en daar was ik wel tevreden over. Iemand nog tips?
Ik ben ook van Tweakdsl overgestapt naar UPC (60mbit). Ik heb Supernews genomen als vervanger van Tweaknews. Ik download op elke willkeurig tijdstip van de dag met 7MB/s.

Antwoord op je vraag dus: Nee, UPC knijpt niks :)

Een vriend van mij heeft UPC (ook 60mbit) + Eweka en die haalt mijn snelheden in elk geval niet. Stapt ook over volgende maand naar Supernews.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Marzman schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:26:
Het lijkt me ook niet heel effectief als ze elke USP appart moeten aanschrijven.
Klopt, maar toch werkt het zo (ook) omdat veel USP's de cancel-messages gewoon negeren.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

wouter.N schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:19:
Het was een spelletje van EA-sport
Ook alle uitgevers van Games doen het steeds vaker.. Moet ook wel omdat ze dan geld verliezen..
De truc is gewoon de bestandsnaam welke de uploader gebruikt wat moeilijker te maken zodat het niet zichtbaar is wat het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan de Ziggo bezitters:

Ik heb sinds vrijdag problemen met ziggo (zoals velen). Ik heb momenteel TWEE accounts op eweka, maar haal nog maar 4 MB/sec (hievoor 10), dit ligt niet aan Eweka, maar aan Ziggo en de Ubee modems.

Nu haal ik wel met speedtest uit bijv. Frankfurt mijn volle verbinding en nu zoek ik een usenetprovider die in het buitenland zit. Ik wil even een paar 100 mb kunnen downloaden als test om te zien of ik met die provider(s) wel de snelheid ga halen, want bij Ziggo kan het nog maanden duren voordat het goed is.

Ik weet dat je bij Giganews een testaccount kan krijgen, maar giganews is nogal duur. Qua retentie heb ik 600 dagen nodig ongeveer. Welke providers zijn er met testaccounts? Als je wat weet, wil je het dan noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ik weet niet wie er hier zo te spreken was over i-telligent maar ik haal mooi niet meer dan 7,50 op dit moment.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ikbengoofy schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:50:
Ik weet niet wie er hier zo te spreken was over i-telligent maar ik haal mooi niet meer dan 7,50 op dit moment.
7,50 van de hoeveel Mbit?

En heb je support al benaderd?

Ik gebruik trouwens SSL nog steeds ook al zegt UPC dat ze niet knijpen i.c.m. SSL poort 600, heb het nooit zonder SSL geprobeerd.

edit: in de topic spotnet hebben ze het over een gratis news-reader:

"Je kunt ook de gratis nieuwsserver news2.neva.ru (geen wachtwoord nodig) gebruiken. Deze heeft 400 dagen retentie."

Heeft iemand het hier geprobeerd want .ru vind ik niet echt betrouwbaar aangezien er veel hackers en scripters uit oost europa komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Sm0k3r op 17-08-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels ook dit hele topic doorlopen en kwam ook nog dit tegen, die voeg ik bij bovestaande tips:

http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html

http://www.news.astraweb....her.cgi?t=h43vom3sb75ppj5

https://www.binverse.com/...ss-signup.cfm?ap_id=10009

http://computertotaal.nl/hitnews

Astraweb ga ik zeker testen, die heeft usa servers, dus dat moet wel werken. Helaas kan ik daar geen trial of speedtest van vinden? Ik neem anders wel een maandabonnement, maar wil liever even een 100 mb ofzo pakken om te zien of het echt mijn probleem oplost.

Kut ziggo ook met gekloot met de ubee modem, eweka was altijd top en nu zit ik met 2 eweka abonnementen , maar daar maak ik vrienden wel blij mee. Met 2 MB/sec in de avond downloaden is gewoon gaar met mijn dure internetabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:31:
ik heb inmiddels ook dit hele topic doorlopen en kwam ook nog dit tegen, die voeg ik bij bovestaande tips:

http://www.news.astraweb....her.cgi?t=h43vom3sb75ppj5

https://www.binverse.com/...ss-signup.cfm?ap_id=10009

http://computertotaal.nl/hitnews

Astraweb ga ik zeker testen, die heeft usa servers, dus dat moet wel werken. Helaas kan ik daar geen trial of speedtest van vinden? Ik neem anders wel een maandabonnement, maar wil liever even een 100 mb ofzo pakken om te zien of het echt mijn probleem oplost.

Kut ziggo ook met gekloot met de ubee modem, eweka was altijd top en nu zit ik met 2 eweka abonnementen , maar daar maak ik vrienden wel blij mee. Met 2 MB/sec in de avond downloaden is gewoon gaar met mijn dure internetabonnement.
Eventueel heb je ook nog:

http://www.supernews.com/superspecial.html

Ik zit trouwens bij Ziggo en heb een abbo bij zowel Supernews als Astraweb. Mijn ervaringen:

Supernews is op zich geweldig. Zijn nooit down, alles is zeer compleet en ik trek met 10 lijntjes mijn 80mbit volledig vol. En ik mag 30 lijntjes ;-) Nadeel: De retentie is maar 400 dagen.
Ze zijn onderdeel van Giganews en effectief maak je gebruik van de servers van Giganews, maar dan met een retentie-cap op 400 dagen. De retentie is dus ook niet 401 dagen, maar precies 400.
Ze hebben servers zowel in Amerika als in Europa.

Astraweb: Is een stukkie minder stabiel, maarja: Ik wil ook wel eens wat downloaden wat wat ouder is dan 400 dagen. Met ruim 720 dagen retentie, is dat hier goed te doen.
Ze hebben zowel een serverfarm in EU als in de USA. Alleen, als ik van de serverfarm in Europa download, dan heb ik zeer regelmatig te maken met incompletes. Zeker bij wat oudere bestanden. Om deze reden heb ik standaard de USA server ingesteld staan. Vreemd genoeg komt dan wel alles redelijk OK binnen, alleen haal ik met mijn 20 draadjes een instabiele snelheid tussen de 50mbit en 80mbit.
De Europese server geeft me qua snelheid wel volle bak.
Verder heeft Astraweb met enige regelmaat diverse performance issues

Succes in je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

TFHfony schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Eventueel heb je ook nog:

http://www.supernews.com/superspecial.html

Ik zit trouwens bij Ziggo en heb een abbo bij zowel Supernews als Astraweb. Mijn ervaringen:

Supernews is op zich geweldig. Zijn nooit down, alles is zeer compleet en ik trek met 10 lijntjes mijn 80mbit volledig vol. En ik mag 30 lijntjes ;-) Nadeel: De retentie is maar 400 dagen.
Ze zijn onderdeel van Giganews en effectief maak je gebruik van de servers van Giganews, maar dan met een retentie-cap op 400 dagen. De retentie is dus ook niet 401 dagen, maar precies 400.
Ze hebben servers zowel in Amerika als in Europa.

Astraweb: Is een stukkie minder stabiel, maarja: Ik wil ook wel eens wat downloaden wat wat ouder is dan 400 dagen. Met ruim 720 dagen retentie, is dat hier goed te doen.
Ze hebben zowel een serverfarm in EU als in de USA. Alleen, als ik van de serverfarm in Europa download, dan heb ik zeer regelmatig te maken met incompletes. Zeker bij wat oudere bestanden. Om deze reden heb ik standaard de USA server ingesteld staan. Vreemd genoeg komt dan wel alles redelijk OK binnen, alleen haal ik met mijn 20 draadjes een instabiele snelheid tussen de 50mbit en 80mbit.
De Europese server geeft me qua snelheid wel volle bak.
Verder heeft Astraweb met enige regelmaat diverse performance issues

Succes in je keuze :)
Heb jij Astraweb en hebben zij echt 730 dagen retentie want op hun website staat 400 dagen en groeiende, zo ja als jij dit 100% weet neem ik dit naast mijn huidige USP want ik wil een anime downloaden van 632 dagen terug, dus heb het eigenlijk maar kort nodig en 10$ voor 2 anime DVD's vind ik nog wel te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sm0k3r schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

Heb jij Astraweb en hebben zij echt 730 dagen retentie want op hun website staat 400 dagen en groeiende, zo ja als jij dit 100% weet neem ik dit naast mijn huidige USP want ik wil een anime downloaden van 632 dagen terug, dus heb het eigenlijk maar kort nodig en 10$ voor 2 anime DVD's vind ik nog wel te doen ;)
Ik heb even ter test een download van 693 dagen oud gestart (Een oude Scooby-Doo DVD) en deze komt gewoon binnen, dus... Mijn antwoord is dus in principe ja. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat jouw bestanden er op zullen staan, maar eigenlijk zie ik geen reden waarom niet.
Mijn advies is dus wel om gebruik te maken van de US-serves zoals ik hier boven schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

TFHfony schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:08:
[...]

Ik heb even ter test een download van 693 dagen oud gestart (Een oude Scooby-Doo DVD) en deze komt gewoon binnen, dus... Mijn antwoord is dus in principe ja. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat jouw bestanden er op zullen staan, maar eigenlijk zie ik geen reden waarom niet.
Mijn advies is dus wel om gebruik te maken van de US-serves zoals ik hier boven schreef.
Kan je mij een PM sturen met je mailadres dan mail ik jou de link toe zodat je hem kan uitttesten (of jij hem kan downloaden).

Zou je zo vriendelijk willen zijn mij hiermee te helpen zodat ik niet voor niks 10 euro verspil :P

edit:

Ok heb net gekocht maar kan nog niet verbinden, heb met iDeal betaald.

Ben niet super ongeduldig maar wil wel weten hoelang het gemiddeld duurt voordat je account wordt geactiveerd.

edit2: ja hij doet het, bedankt voor het uittesten en ik heb hem over 9 minuten binnen.
Kost wat maar heb nu wel de DVD binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sm0k3r op 17-08-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

You're welcome :) En veel plezier met je DVD.
Ben nog even aan het testen geweest en 732 dagen komt nog compleet binnen... 734 dagen was al zo incompleet dat ik niet kon repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

TFHfony schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:04:
You're welcome :) En veel plezier met je DVD.
Ben nog even aan het testen geweest en 732 dagen komt nog compleet binnen... 734 dagen was al zo incompleet dat ik niet kon repareren.
NEEEE is 4:3 heb 2 hele dikke zwarte balken links rechts........... hij is te oud hahahahahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Ze hebben zowel een serverfarm in EU als in de USA. Alleen, als ik van de serverfarm in Europa download, dan heb ik zeer regelmatig te maken met incompletes. Zeker bij wat oudere bestanden. Om deze reden heb ik standaard de USA server ingesteld staan. Vreemd genoeg komt dan wel alles redelijk OK binnen
Ik heb de EU-server als primairy ingesteld en de US-server als backup, dat werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pven schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:39:
[...]

Ik heb de EU-server als primairy ingesteld en de US-server als backup, dat werkt prima. :)
Bij wat oudere bestanden (zeg 400+ dagen) levert mij dat toch met enige regelmaat bestanden op die beschadigd zijn, dus... vandaar dat ik het liever bij de US server houdt.
Het meeste trek ik trouwens toch binnen via Supernews. Ik heb op dit moment gewoon standaard 10 draadjes op Supernews (EU) staan en 10 draadjes op Astraweb (US). Bevalt me op zich prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

TFHfony schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

Bij wat oudere bestanden (zeg 400+ dagen) levert mij dat toch met enige regelmaat bestanden op die beschadigd zijn, dus... vandaar dat ik het liever bij de US server houdt.
Het meeste trek ik trouwens toch binnen via Supernews. Ik heb op dit moment gewoon standaard 10 draadjes op Supernews (EU) staan en 10 draadjes op Astraweb (US). Bevalt me op zich prima :)
Ik heb gewoon news.astraweb.com gebruikt en trok mijn 60Mbit helemaal vol, 59, 60 en zelfs 61Mbit.

Je hoeft dus niet perse eu of us ervoor te plaatsen, gewoon news.astraweb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:05:
Je hoeft dus niet perse eu of us ervoor te plaatsen, gewoon news.astraweb.com
ik heb momenteel een ziggo probleem en kan alleen buiten nederland 80 mbit halen vreemd genoeg, eweka bijvoorbeeld werkt ruk momenteel bij mij en andere mensen uit de stad door ziggo (en ziggo is aan het onderzoeken, maarja...)

ik denk dat ik met usa servers gewoon 80 mbit weer haal (of in die richting kom). Dan erger ik me niet aan het trage ziggoprobleem (download toch alleen maar op de pc of speel offline games) en zoekt ziggo het verder maar uit.

Enige vervelende is dat astraweb geen testaccount ofzo heeft, maar een paar euro is ook wel te doen en je kan met ideal betalen zag ik. Nouja, zolang ik maar kan downloaden op volle snelheid, dan vind ik alles goed. Die paar euro meer maakt me ook niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:11:
[...]

ik heb momenteel een ziggo probleem en kan alleen buiten nederland 80 mbit halen vreemd genoeg, eweka bijvoorbeeld werkt ruk momenteel bij mij en andere mensen uit de stad door ziggo (en ziggo is aan het onderzoeken, maarja...)

ik denk dat ik met usa servers gewoon 80 mbit weer haal (of in die richting kom). Dan erger ik me niet aan het trage ziggoprobleem (download toch alleen maar op de pc of speel offline games) en zoekt ziggo het verder maar uit.

Enige vervelende is dat astraweb geen testaccount ofzo heeft, maar een paar euro is ook wel te doen en je kan met ideal betalen zag ik. Nouja, zolang ik maar kan downloaden op volle snelheid, dan vind ik alles goed. Die paar euro meer maakt me ook niks uit
Ik ben i-telligent klant maar heb net een Astraweb 25GB block account erbij gekocht voor de retentie, dit kan jij ook doen, neem een block account erbij en die hoef je niet dagelijks te gebruiken, gebruik dit als test naast jouw huidige USP, merk je dat je niet de gewenste snelheid behaalt, pech, maar dan kan je hem bewaren voor dingen die buiten de retentie valt.

Ik ben nu heel zuinig met mijn 25GB er is net al 7GB vanaf gegaan en gebruik deze alleen voor dingen die buiten de retentie van i-telligent valt en ik haalde er volle snelheid mee, daarentegen ben ik wel een UPC klant dus kan niet beloven dat jij ook volle bak hebt aangezien je Ziggo klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, astraweb betaald, maar de pagina van het aanmaken van een username deed het niet en nu heb ik betaald, maar kan niet inloggen en heb geen username.

Wat moet ik daar nu mee? Heb een mail naar ze gestuurd, maar pfffff, wat een bagger. Ziggo, zak in de stront met je internet, dit is geen werken zo. Ik krijg zelfs timeouts bij bol.com en hema.nl |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Ik kon sinds gisteren niet meer op Eweka inloggen, maar het hele vreemde was dat ik niemand op het forum aldaar aantrof welke op dezelfde reader problemen ondervond.
Na twee dagen schelden en foeteren toch maar eens gekeken naar mijn account-status, toen bleek dat mijn termijn al verlopen was, al (hoe raad je het) twee dagen om precies te zijn :P
Het hele vreemde was wel dat ik _geen_ email heb gehad met daarin een herinnering, welke ik normaliter op 14 en 7 dagen van te voren kreeg en dan als last resort nog 24 uur van tevoren, maar die heb ik dus alle drie niet gehad :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf altijd klant geweest (en nog steeds) bij EWEKA, maar een collega wees mij op deze:

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:43:
Ben zelf altijd klant geweest (en nog steeds) bij EWEKA, maar een collega wees mij op deze:

Iemand hier ervaring mee?
Ja

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een link om na betaling een astraweb account aan te maken? Nu heb ik betaald, maar kan niks en mijn emailadres komt niet voor in de database zegt de website van astraweb?

Is dat deze link? Die werkt bij mij niet, maar dat ligt volgens mij aan mijn brakke verbinding:
http://news.astraweb.com/accts/multisign.cgi

ik krijg dit terug van die pagina: 200 news.astraweb.com NNRP Service Ready (posting ok) (yEnc enabled). 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 400 news.astraweb.com: Idle timeout.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:53:
heeft iemand een link om na betaling een astraweb account aan te maken? Nu heb ik betaald, maar kan niks en mijn emailadres komt niet voor in de database zegt de website van astraweb?

Is dat deze link? Die werkt bij mij niet, maar dat ligt volgens mij aan mijn brakke verbinding:
http://news.astraweb.com/accts/multisign.cgi

ik krijg dit terug van die pagina: 200 news.astraweb.com NNRP Service Ready (posting ok) (yEnc enabled). 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 500 What? 400 news.astraweb.com: Idle timeout.
Het beste wat je kan doen is even contact opnemen:

http://helpdesk.astraweb.....php?_m=tickets&_a=submit

Gewoon even zo veel mogelijk gegevens doorgeven omtrent je betaling. Moet het wel goedkomen lijkt me. Succes en laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:19:
Het beste wat je kan doen is even contact opnemen:

http://helpdesk.astraweb.....php?_m=tickets&_a=submit

Gewoon even zo veel mogelijk gegevens doorgeven omtrent je betaling. Moet het wel goedkomen lijkt me. Succes en laat het even weten.
ik heb een mail gestuurd, ik zal morgenochtend even zien of ik een reactie heb en post hier nog wel even de uitkomsten. Persoonlijk heb ik liever hoe Eweka het doet, gewoon username sturen en niet zelf aanmaken.

Wat me trouwens ook opviel, je kan de goedkopere aanbieding (van kleverig ofzo) niet met ideal betalen, dus ik heb maar een gewoon abonnementje genomen voor ik meen 11,70 euro (zal wel 15 dollar geweest zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

ik heb een mail gestuurd, ik zal morgenochtend even zien of ik een reactie heb en post hier nog wel even de uitkomsten. Persoonlijk heb ik liever hoe Eweka het doet, gewoon username sturen en niet zelf aanmaken.

Wat me trouwens ook opviel, je kan de goedkopere aanbieding (van kleverig ofzo) niet met ideal betalen, dus ik heb maar een gewoon abonnementje genomen voor ik meen 11,70 euro (zal wel 15 dollar geweest zijn).
LOL.. Hmmm, als ik hier kijk, kan iDeal gewoon wel:

Ik maak trouwens gebruik van: http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html
Die mogelijkheid hebben ze zo nu en dan. Loop je wel een risico mee. En ik ben eigenlijk niet echt een fan van Astraweb, maar voor zo'n 6 euri per maand 730+ dagen retentie als backup server...
Mijn hoofdserver blijft Supernews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

die idealknop was er om 18:00 niet, maar ik regel het wel met die klantenservice (als ik eerst maar eens inloggegevens kan aanmaken). En als dat niet lukt, dan annuleer ik het abonnement en sluit gewoon een nieuwe af met die aanbieding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb omstreeks 03:00 een antwoord ontvangen en ze vragen mij welke username ik wil hebben. Dat heb ik net doorgegeven.

Als het aan de praat is ga ik mailen over die kleverig actie. We zullen wel zien, gelijk een goede test om de klantvriendelijkheid te testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, binnen een half uur reactie terug, ze hebben handmatig alles ingesteld voor mij en het werkt (althans, ik kan inloggen , heb het thuis nog niet geprobeerd omdat ik op het werk zit).

Vanavond even testen en als het bevalt mail ik ze weer dat ik een jaarabonnement wil met zo'n aanbieding en hoe dat het beste te regelen is.

Heb ik wel 4 lijnen van Ziggo, 16 lijnen van Eweka en 20 lijnen van Astraweb :o 8)7 , beetje zonde van het geld, maar hopelijk haal ik ondanks de problemen van Ziggo op mijn netwerk nu weer 10MB/sec ipv 4 tot 7 MB/sec.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:28:
Zo, binnen een half uur reactie terug, ze hebben handmatig alles ingesteld voor mij en het werkt (althans, ik kan inloggen , heb het thuis nog niet geprobeerd omdat ik op het werk zit).

Vanavond even testen en als het bevalt mail ik ze weer dat ik een jaarabonnement wil met zo'n aanbieding en hoe dat het beste te regelen is.

Heb ik wel 4 lijnen van Ziggo, 16 lijnen van Eweka en 20 lijnen van Astraweb :o 8)7 , beetje zonde van het geld, maar hopelijk haal ik ondanks de problemen van Ziggo op mijn netwerk nu weer 10MB/sec ipv 4 tot 7 MB/sec.
Dump die van Ziggo en gebruik Eweka en Astraweb samen, en waarom nam je geen blockaccount zoals ik, Eweka als main en voor de echt hoge retentie de Astraweb inschakelen.

En met jouw Astraweb account heb je Eweka niet eens meer nodig als het goed is, dus kan je all 50 connecties Astraweb gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nog meer mensen met problemen bij cheapnews de laatste tijd? Gebruik het al een half jaar maar de laatste 2 maanden wordt de snelheid steeds lager.. ik krijg op het grootste deel van de dag nog maar 50-200KB/s binnen (internet hier is 1,2MB/s stabiel)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:13:
Dump die van Ziggo en gebruik Eweka en Astraweb samen, en waarom nam je geen blockaccount zoals ik, Eweka als main en voor de echt hoge retentie de Astraweb inschakelen.
Ik heb momenteel wat netwerkproblemen met ziggo en kan maar max. 3 a 4 MB/sec halen momenteel door Ziggo gekloot. Nu wil ik mijn 10MB/sec terug en ik heb het idee dat dat met Astraweb wel lukt met de USA servers. Alles buiten Nederland kan ik namelijk wel met 10MB/sec binnenkrijgen. Het is dus een experiment zodat ik mij niet meer erger aan die lage downloadsnelheid van 3MB/sec (waar hebben we het over, maar afijn, ik betaal meer dan 100 euro per maand aan ziggo en het moet gewoon werken).

Ik heb geen block account genomen omdat ik denk bij astraweb te blijven (samen met 4 lijnen van eweka).

Ik had voor de ziggo ellende 2 eweka's genomen zodat ik de hele zomer door lekker kon downloaden en eens kon ervaren hoe het downloaden met zo'n lekkere snelheid zou zijn...

Maar je mag toch maar 20 lijnen met astraweb leggen? Maar dat leek me al veel te veel? Of is dat nu 50 geworden? Ik heb Eweka tot ergens halverwege 2011 al betaald, dus tja, dat houden we dan maar. En als Astraweb niet werkt ga ik naar Giganews, maar die vond ik wat duur eigenlijk (18 euro de maand). Met giganews heb ik zeker geen ellende van die ziggo netwerkproblemen, maar astraweb leek me ook wel goed (heb in het verleden wel packs daar gekocht).

En die van ziggo waren gratis, die gedoogde ik een tijdje, maar veel heb je er niet aan met 30 dagen retentie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:58:
[...]
Maar je mag toch maar 20 lijnen met astraweb leggen? Maar dat leek me al veel te veel? Of is dat nu 50 geworden?
20 bij unlimited accounts
50 bij block accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

Ik heb momenteel wat netwerkproblemen met ziggo en kan maar max. 3 a 4 MB/sec halen momenteel door Ziggo gekloot. Nu wil ik mijn 10MB/sec terug en ik heb het idee dat dat met Astraweb wel lukt met de USA servers. Alles buiten Nederland kan ik namelijk wel met 10MB/sec binnenkrijgen. Het is dus een experiment zodat ik mij niet meer erger aan die lage downloadsnelheid van 3MB/sec (waar hebben we het over, maar afijn, ik betaal meer dan 100 euro per maand aan ziggo en het moet gewoon werken).

Ik heb geen block account genomen omdat ik denk bij astraweb te blijven (samen met 4 lijnen van eweka).

Ik had voor de ziggo ellende 2 eweka's genomen zodat ik de hele zomer door lekker kon downloaden en eens kon ervaren hoe het downloaden met zo'n lekkere snelheid zou zijn...

Maar je mag toch maar 20 lijnen met astraweb leggen? Maar dat leek me al veel te veel? Of is dat nu 50 geworden? Ik heb Eweka tot ergens halverwege 2011 al betaald, dus tja, dat houden we dan maar. En als Astraweb niet werkt ga ik naar Giganews, maar die vond ik wat duur eigenlijk (18 euro de maand). Met giganews heb ik zeker geen ellende van die ziggo netwerkproblemen, maar astraweb leek me ook wel goed (heb in het verleden wel packs daar gekocht).

En die van ziggo waren gratis, die gedoogde ik een tijdje, maar veel heb je er niet aan met 30 dagen retentie.
Ik heb 50 connecties met kleinste block account en die knalde met 7.5MB binnen (60Mbit UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:18:
20 bij unlimited accounts
50 bij block accounts
Ah, vandaar.

Maar nu even voor de duidelijkheid: meer is toch niet beter in dit geval? Althans, hoe meer lijnen, hoe meer je processor moet werken en als je met 10 lijnen al 80mbit haalt, wat voegt het gebruik van 20 lijnen toe?

Ik zit wat te bekijken en merk niet zoveel verschil of ik nu 10 of 20 lijnen gebruik. En is SSL aan te raden om te gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:00:
[...]

Ah, vandaar.

Maar nu even voor de duidelijkheid: meer is toch niet beter in dit geval? Althans, hoe meer lijnen, hoe meer je processor moet werken en als je met 10 lijnen al 80mbit haalt, wat voegt het gebruik van 20 lijnen toe?

Ik zit wat te bekijken en merk niet zoveel verschil of ik nu 10 of 20 lijnen gebruik. En is SSL aan te raden om te gebruiken?
Met 10 lijnen Supernews trek ik mijn verbinding wel vol. Met 20 lijnen Astraweb haal ik rond de 60 á 70 mbit. Maar inderdaad: hoe meer lijnen, hoe zwaarder je CPU belasting. Dus je moet gewoon kijken met hoeveel lijnen je je lijn voltrekt en het daar bij houden.
SSL belast je CPU nog veel meer, dus alleen als jij een beetje last hebt van het alu-hoedje syndroom kan je SSL aanzetten zodat niet te controleren is wat je download (bv door je ISP). Maar daar downloaden in NL legaal is (van muziek/video) maakt het toch niet echt uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:43:
Met 10 lijnen Supernews trek ik mijn verbinding wel vol. Met 20 lijnen Astraweb haal ik rond de 60 á 70 mbit. Maar inderdaad: hoe meer lijnen, hoe zwaarder je CPU belasting. Dus je moet gewoon kijken met hoeveel lijnen je je lijn voltrekt en het daar bij houden.
SSL belast je CPU nog veel meer, dus alleen als jij een beetje last hebt van het alu-hoedje syndroom kan je SSL aanzetten zodat niet te controleren is wat je download (bv door je ISP). Maar daar downloaden in NL legaal is (van muziek/video) maakt het toch niet echt uit ;)
ik download natuurlijk alleen heel legale dingen :+

Verwijderd

Vraagje over astraweb:

ik heb nu mijn account actief is gemaild dat ik de kleverig jaaraanbieding wil gebruiken en hoe het dan moet met mijn huidige accont.

Astraweb heeft me dit gemaild:
If you would like to upgrade your account, please signup again for your new account on our website for the special: http://www.news.astraweb....her.cgi?t=pg0y6bulbcqam57

When prompted for your username/password, do not proceed. Instead, email us your new order number and username and we will convert your account. A pro-rated refund will be issued on your previous order. You will be billed $96 immediately and a refund will be issued for the unused time on your old account.
Klinkt allemaal logisch, maar nu vroeg ik mij af, kan Astraweb wel geld terugstorten op mijn rekening aangezien ik met ideal heb betaald? Ik had ze gevraagd of ik niet gewoon de maand die ik nog heb bij die andere account kan krijgen, dus betalen voor een jaar en 13 maanden gebruiken.

Misschien heb ik het in te brak Engels gevraagd. Heeft iemand ervaring met hter terugboeken via ideal? Zo niet, dan denk ik dat ik het gewoon over 2 weken doe, dan mis ik maar een week.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 09:25 ]

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 05:53
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een astraweb account, betaald met ideal.
Dit account zou half juli aflopen. Echter het account is nog steeds actief, maw ik download nu gratis vanaf astraweb. Kan astraweb een ideal account stilzwijgend verlengen? Ik was van mening dat het account vanzelf opgeheven zou worden?

:?

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

Distortion

Bottle to Throttle

Boomster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:27:
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een astraweb account, betaald met ideal.
Dit account zou half juli aflopen. Echter het account is nog steeds actief, maw ik download nu gratis vanaf astraweb. Kan astraweb een ideal account stilzwijgend verlengen? Ik was van mening dat het account vanzelf opgeheven zou worden?

:?
http://helpdesk.astraweb....le&kbarticleid=21&nav=0,3

"For Unlimited accounts, your membership will be automatically renewed every 30 or 90 days and you will be charged automatically.

For Pay-by-Download accounts, you will not be rebilled when you have used up your credit limits. You will only need to pay once for x number of gigabytes, and your account will be expired once you have reached the credits limit."

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.