Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal met eweka echt maar 40 mbits, 8 lijnen ssl. Hoe komen jullie aan die snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06

Lulukai

God's gift to women

Sowieso lag de limiet bij Eweka al langer om 50 Mbit ipv de 40 die ze aangaven op hun website. Probeer eens zonder SSL.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ruyckske schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:59:
Sowieso lag de limiet bij Eweka al langer om 50 Mbit ipv de 40 die ze aangaven op hun website. Probeer eens zonder SSL.
Nou blijkbaar niet als mensen het ineens gaan merken. Wellicht dat ze het gefaseerd over de verschillende servers hebben gedaan. Ik zit zelf op server 6 en heb het dus pas sinds een week....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:58
Ik gebruik hitnews maar ssl lukt niet normaal wel. Waar kan dat aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:28:
Vergat erbij te zetten dat nieuwe downloads met 60Mbit binnenrollen en oude files soms met 20Mbit. Probleem is dus alleen bij hogere snelheden denk ik. 8)7
nou na wat getouwtrek en dat ze de schuld gaven dat ik geen 64 bit newsreader had (die ik wel heb :P) dan toch reactie mogen ontvangen
quote: Astraweb
We have a lot more load balancing/caching servers to handle articles that are under high demand and therefore higher load. This typically means the first N days of retention have many more servers at task sharing the workload to give a fast response. Any articles older than N days are under less demand, hence require fewer caching servers. We actively monitor the server workload and make changes as necessary to maintain a fast server response for everyone

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

gebruikt er nog iemand ipv6 en eweka, ik krijg meestal helemaal geen connecties en soms 1 of 2 sessies met een heel lage snelheid. xsnews loopt best lekker over ipv6.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb met Eweka SSL vaak last van time-outs (sslreader.eweka.nl) :(
Hebben meer gebruikers van Eweka daar problemen mee? Zelfs als ik het aantal verbindingen terug schroef heb ik het probleem (ben zelfs al terug naar 4 connecties gegaan).

http://www.deyterra.com

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen problemen mee, connect ook via SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tortelli schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:36:
Iemand hier enig idee wat de werkelijke retentie van xsnews is?. Aangezien op de website iets van 240d staat, maar ik net een post van 280d al compleet binnen haalde :P.
Zoiets had ik met Hitnews. Die staan voor 200 dagen, maar ik haalde dit weekend iets binnen van 210 dagen. Blijkbaar zijn ze aan 't opbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:29:
[...]

Zoiets had ik met Hitnews. Die staan voor 200 dagen, maar ik haalde dit weekend iets binnen van 210 dagen. Blijkbaar zijn ze aan 't opbouwen...
Heb hetzelfde met I-Telligent, staat ook 200 dagen maar ik haalde iets binnen van 228, dat is 1 maand meer, tegenwoordig moeten we blij zijn, vroeger was het omgekeerd, XSnews had ik toen, 100+ riepen ze maar ik haalde niet eens de 80 dagen, was 70 ofzo.

Dus wereld staat op zijn kop en is veel beter voor ons!!!

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Bah. Weer teruggegaan naar eweka omdat ik overal lees dat ze nu wel 50mbit ondersteunen..haal ik hele tijd maar max 32-40 mbit met 6 draadjes(3 normaal 3 ssl). Bah.

edit: haal stabiel 40mbit, maar wél met 8 draadjes..moet toch maar een keer mn eigen abbo nemen ipv sharen :(

[ Voor 25% gewijzigd door Luqq op 16-09-2009 16:44 ]

• MrAcid
  • Niet online
Trek zojuist via Eweka bestanden binnen van een jaar en een dag (366 dagen dus) binnen, zonder repair.

Erg netjes! Top!

Verwijderd

Ik heb vannochtend een SMS abonnement bij Eweka afgesloten voor een dagje om eens te proberen.
Ik haal met 8 lijntes gemiddeld op de SSL verbinding rond de 3000 KB/s.. zelf ik een Ziggo abonnement met een download van zo'n 48 MB.. is dit normaal deze snelheid ? Ik lees dat Eweka inmiddels ook rond de 50 MB zou moeten zitten..

Verwijderd

Iemand anders ook problemen met de SSL server van hitnews.eu momenteel? unable to connect...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:53:
Ik heb vannochtend een SMS abonnement bij Eweka afgesloten voor een dagje om eens te proberen.
Ik haal met 8 lijntes gemiddeld op de SSL verbinding rond de 3000 KB/s.. zelf ik een Ziggo abonnement met een download van zo'n 48 MB.. is dit normaal deze snelheid ? Ik lees dat Eweka inmiddels ook rond de 50 MB zou moeten zitten..
Eweka hoort op dit moment 4,7 Mb/s te kunnen halen. De test met 50 Mbit is weer weg. 3mb/s halen is dus wel aan de lage kant. Weet niet welk progsel je gebruikt om mee te downloaden maar wellicht moet je ff naar je speed limits kijken?

Xbox Live ID:Notna8310

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Notna schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:33:
[...]

Eweka hoort op dit moment 4,7 Mb/s te kunnen halen. De test met 50 Mbit is weer weg. 3mb/s halen is dus wel aan de lage kant. Weet niet welk progsel je gebruikt om mee te downloaden maar wellicht moet je ff naar je speed limits kijken?
3MB per seconde is 24Mbit, hmmmmm dan gaat er niet iets goed...

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Iemand hier last van lage snelheid op tweaknews ? ik heb de hele dag dat de downloadsnelheid enorm wisselt en voornamelijk tussen de 700 en 1000 KB/ps zit terwijl ik hiervoor gewoon de 2400KB per seconde vrij stabiel haalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik wil me binnenkort maar eens wagen aan het gebruik van nieuwsservers, maar ben nog compleet n00b en heb nog wel een vraag.

Ik heb namelijk een 30Mbps UPC abonnement en heb begrepen dat zij nieuwsservers nog steeds knijpen (correct me if I'm wrong).

Nu zoek ik dus een nieuwsserver (eventueel met SSL) welke accountsharing toelaat (min. 2 accounts) onder de € 10,- waarmee ook de max. download van 30Mbps haalbaar is (sneller hoeft dus ook niet).

Hebben jullie tips welke server ik het best kan nemen icm UPC? Lees goede verhalen over o.a. Eweka en Hitnews, maar geld dit ook icm UPC?

edit:
Zojuist besloten om maar eens een maandje Eweka te gaan proberen. mocht dit tegenvallen dan kunnen we altijd weer met wat anders aan de slag

[ Voor 11% gewijzigd door floriske.nl op 18-09-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Met tweaknews heb ik de laatste tijd niet mijn volledige downloadsnelheid maar ongeveer 40%, soms is het weer 100% en soms weer lager. Hij staat altijd op 7 connecties. Meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 00:00
Rockvee2 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:26:
Met tweaknews heb ik de laatste tijd niet mijn volledige downloadsnelheid maar ongeveer 40%, soms is het weer 100% en soms weer lager. Hij staat altijd op 7 connecties. Meerdere mensen met dit probleem?
Ik heb ook last van traag usenet van tweaknews icm ziggo maar de ziggo server gaat wel door 20Mbit/s

Zie me post in tweaknews traag/storing

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik weet niet wat jullie halen op de mindere momenten, mijn verbinding is 16/17 mbit (Telfort) en vanaf 6 connecties haal ik die constant. Met 4 connecties haal ik ongeveer 14 mbit en fluctueert het een beetje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

xlned is hier momenteel ook niet echt snel. Connecties blijven soms hangen en ik haal in geen velden of wegen mijn snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Tortelli schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:23:
xlned is hier momenteel ook niet echt snel. Connecties blijven soms hangen en ik haal in geen velden of wegen mijn snelheid.
Is het bij jou al opgelost? Bij mij schommelt XLned ook nogal. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Zijn er ook mensen die last hebben van snelheidsproblemen met Hitnews? Ik haal helaas maar maximaal 1MB/sec met een 30 mbit abonnement van UPC. Dit speelt al een aantal weken.

Als ik vervolgens mijn trail account gebruik van XSNews dan haal ik wel de maximaal snelheid (3,41MB/sec) 30mbit

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 20-09-2009 18:55 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 14:10
Giganews ftw! Het mag dan een beetje prijzig zijn, maar ik haal praktisch altijd 10+ MB/sec (Laatste uit SABnzbd history: Downloaded in 1 minute 46 seconds at an average of 10.99 MB/s, een download van 1.14GB), retentie is echt super en dit alles is ook extreem consistent. Daar waar ik bij Hitnews nog wel es wat snelheiddrops of een periode incomplete downloads had, is dit mij bij giganews op een enkele benodigde repair na nog nooit overkomen.

Ergo: Giganews + 100mbit internet + SABnzbd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Interessant. Want ik heb vrijwel dezezelfde combo (GN+50MBit+SABNZBD).
Nu heb ik een interessant probleem. Als ik download via SABNZBD dan fluctueerd de download heel sterk (en stop soms compleet).
Mijn configuratie zou stevig genoeg moeten zijn om dit zo te draaien (Areca 1220 RAID controller, met 4 schijven, Intel Q6600 met 8GB en Windows 2008 Server).
Gisteren ben ik begonnen met testen van Newsleecher op deze machine en presto: Superstrakke download met minimale fluctiaties.

Is er iemand die ook een dergelijk probleem heeft (of heeft gehad) en er een oplossing voor weet? Want ik ben echt een MEGAfan van deze combo.

Oh, ik zou nog twee dingen aan je "FTW-Lijstje" toevoegen:
Newzbin en de nzbStatus plugin voor FireFox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

XLned is nu compleet onbereikbaar bij mij, ook de website niet. Ik hoop dat het tijdelijk is, want ik heb net betaald voor nog een maandje usnet bij hun. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan kloppen, dit staat op de site van xlned.com

Storing core netwerk XLned
21 september 2009, 08:14:00 CEST (+0200) - Probleem
Op dit moment ondervinden we problemen met ons core netwerk. Dit probleem kan er toe leiden dat het downloaden niet zo snel gaat als normaal. Engineers zijn er mee bezig, we verwachten het probleem binnen afzienbare tijd opgelost te hebben. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

• Schwarz87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10-2019
Quadro! schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:30:
Welke abo heb je dan? Ik ben vandaag op aanraden begonnen met het newsgroup gebeuren, via hitnews met sabnzbd. Ik heb ziggo alles-in-1 50 mbit/s en wil (obviously) zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk..

Daarnaast, wat is een handige binary site waar gewoon de nieuwste zooi gerangschikt staat op genre oid? gebruik nu newzleech.com maar vind de browse functie matig

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:33:
Trek zojuist via Eweka bestanden binnen van een jaar en een dag (366 dagen dus) binnen, zonder repair.

Erg netjes! Top!
Huh? Is de retentie verhoogd? Ik heb in newsleecher nog staan dat ik tot 200 dagen wil zoeken, maar dat kan ik dus uitbreiden? Heb het even niet zo gevolgd de afgelopen maanden.

Edit: als ik nu eerst eens op eweka.nl kijk voordat ik een vraag stel :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 14:31 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Giganews ftw! Het mag dan een beetje prijzig zijn, maar ik haal praktisch altijd 10+ MB/sec (Laatste uit SABnzbd history: Downloaded in 1 minute 46 seconds at an average of 10.99 MB/s, een download van 1.14GB), retentie is echt super en dit alles is ook extreem consistent. Daar waar ik bij Hitnews nog wel es wat snelheiddrops of een periode incomplete downloads had, is dit mij bij giganews op een enkele benodigde repair na nog nooit overkomen.

Ben het opzich met je eens, giganews is gewoon de beste in mijn ogen, maar toch mijn account daar gecancelled en een 120 Mb account bij hitnews genomen, de kosten van deze splits ik met mijn broertje (account sharing toegestaan), dus betaal maar 8 euro in de maand ipv 30 dollar per maand.
Is de retentie idd nog 200 dagen zoals op de site staat (heb de vraag ook aan hitnews gesteld, maar die zijn nu uiteraard gesloten).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:47:
[...]

Ben het opzich met je eens, giganews is gewoon de beste in mijn ogen, maar toch mijn account daar gecancelled en een 120 Mb account bij hitnews genomen, de kosten van deze splits ik met mijn broertje (account sharing toegestaan), dus betaal maar 8 euro in de maand ipv 30 dollar per maand.
Is de retentie idd nog 200 dagen zoals op de site staat (heb de vraag ook aan hitnews gesteld, maar die zijn nu uiteraard gesloten).
200 tot 210 haal je wel, verder kun je in de meeste gevallen wel vergeten. (Al kun je automagisch een proefaccountje bij Hitnews aanvragen, dus leef je uit)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Leftblank schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:51:
[...]

200 tot 210 haal je wel, verder kun je in de meeste gevallen wel vergeten. (Al kun je automagisch een proefaccountje bij Hitnews aanvragen, dus leef je uit)
Heb al een account genomen daar, alleen tot 4/10 nog een giganews account erbij. Maar om nu speciaal oude posts te gaan zoeken om te kijken tot hoever ik kom.....

[edit] reactie van hitnews
Hallo

het is nog steeds 200 dagen en we zijn er mee bezig om dit binnenkort te gaan uitbreiden

Met vriendelijke groet / Best regards,

Sytze Langbroek

[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-09-2009 11:56 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:30:
[...]

Huh? Is de retentie verhoogd? Ik heb in newsleecher nog staan dat ik tot 200 dagen wil zoeken, maar dat kan ik dus uitbreiden? Heb het even niet zo gevolgd de afgelopen maanden.

Edit: als ik nu eerst eens op eweka.nl kijk voordat ik een vraag stel :X
Idd 370 dagen als ik het me goed herinner. Dus dat is wel erg fijn :D

---

Gebruik nu sinds een jaartje Eweka (met SSL) icm SABnzbd+, daarvoor Newszilla van XS4ALL gebruikt. Eweka is toch wel een stuk fijner. Voornamelijk de retentie natuurlijk itt Newszilla en de relatief goede prijs tov Giganews. Deel ook de 8 lijntjes met een ander dus heb er 4. Heb wel SABnzbd+ op een limit van 800 KB/s gezet ivm delen van internet. Zou makkelijk 1400 KB/s halen met mijn XS4ALL Only Basic.

Hiervoor trouwens vele programma's gebruikt van GUI versies voor onder Windows (lees Ubuntu met VMware en daarop Windows XP) zoals Newsleecher, GraBit, Alt.Binz en helemaal in mijn begin periode van newsgroups Xnews. Onder Linux heb ik Hellanzb en Nzbget geprobeerd.

Vooral het limiteren bij de Linux varianten ging niet echt lekker maar wilde wel een newsreader hebben die over weg kan met een bepaalde Engelse indexer ;) Dus uiteindelijk SABnzbd+ geprobeerd en ik vind het heerlijk werken. Kan alleen nog niet helemaal vinden hoe ik categories die unknown zijn meteen te verwijzen in de misc groep/folder. Maar goed dit topic gaat over de Newsservers.

grahamofthewheels.com

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Same here. Nooit problemen mee gehad, altijd optimale snelheid, geweldige retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Of er is iets veranderd in de laatste release candidates van Newsbin Pro, of Giganews heeft de laatste tijd opvallend meer incompletes.

Iemand anders dit opgevallen?

(ik merkte het zelf op omdat ik van een bepaalde groep elke dag de nieuwe headers ophaal)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Tot nu toe heb ik nog geen incompletes gehad bij Giganews (ik gebruik zowel Newsleecher als SABNZBD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Welke usenet providers supporten er account sharing (behalve hitnews, als ik bij giganews met 4 draadjes 5MB/s haal en met hitnews 2 MB/s dan valt ie voor mij af).
Maar goed dat ik mijn account bij GN niet gecancelled heb maar suspended heb voor 2 maanden. Denk dat ik toch terug ga, tenzij ik er 1 vind die even snel is (liefst ook zelfde retentie) met sharing.

@onderbuurman: Eweka heeft weer het nadeel dat je op 1 node zit ipv een loadbalancer, maar staan die sharing toe of laten ze het toe?

[edit] staan het toe dus
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP-adressen?
Ja, dat kan. Zolang u de aantal maximale connecties van 8 maar niet overschrijdt.

[ Voor 32% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-10-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:35:
Welke usenet providers supporten er account sharing (behalve hitnews, als ik bij giganews met 4 draadjes 5MB/s haal en met hitnews 2 MB/s dan valt ie voor mij af).
Maar goed dat ik mijn account bij GN niet gecancelled heb maar suspended heb voor 2 maanden. Denk dat ik toch terug ga, tenzij ik er 1 vind die even snel is (liefst ook zelfde retentie) met sharing.
Eweka.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
XLNed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

.... tenzij ik er 1 vind die even snel is (liefst ook zelfde retentie) met sharing.
Niemand heeft dezelfde retentie als GN, dus als dat een eis is, zou ik deze eis laten varen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Nitai op 05-10-2009 20:33 . Reden: Verkeerde bericht gequote ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Nitai schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:32:
[...]

Niemand heeft dezelfde retentie als GN, dus als dat een eis is, zou ik deze eis laten varen ;)
Eweka zit op dit moment aan 402 dagen retentie en Giganews aan 424. Zo een groot verschil vind ik het zelfs niet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja, maar met Eweka heb ik op dit moment het probleem dat hij bij de laatste paar KB blijft "hangen".
Dit "fenomeen" heb ik bij zowel NewsLeecher als SABNZBD en is uitermate irritant.

Ik gebruik Eweka samen met GN, maar ik ben nu weer alleen over gegaan op GN. Want een file van 800MB binnenhalen en vervolgens minuten wachten totdat Eweka klaar met de laatste paar bytes is uitermate irritant.
Oh, met alleen GN heb ik hier geen last van en met alleen Eweka wel :(

Hebben meer mensen hier last van of nog beter... en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
rally schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:08:
Ja, maar met Eweka heb ik op dit moment het probleem dat hij bij de laatste paar KB blijft "hangen".
Dit "fenomeen" heb ik bij zowel NewsLeecher als SABNZBD en is uitermate irritant.

Ik gebruik Eweka samen met GN, maar ik ben nu weer alleen over gegaan op GN. Want een file van 800MB binnenhalen en vervolgens minuten wachten totdat Eweka klaar met de laatste paar bytes is uitermate irritant.
Oh, met alleen GN heb ik hier geen last van en met alleen Eweka wel :(

Hebben meer mensen hier last van of nog beter... en oplossing?
Dit probleem zou al verholpen moeten zijn. Dit was nasleep een stroom/airco storing in ons DC afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:12:
[...]

Dit probleem zou al verholpen moeten zijn. Dit was nasleep een stroom/airco storing in ons DC afgelopen weekend.
Is er toevallig al wat meer bekend betreffende op hande zijnde verhoging v.d. snelheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb het net getest, maar dan is er dus nog steeds een probleem.
Net weer een file proberen te downloaden en dan blijft hij zo'n 30 seconden hangen op de laaste paar Kb.

Zie ook onderstaande screenshot. Deze thread heeft ongeveer 30-35 seconden gehangen.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/Eweka20091006_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
rally schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:37:
Ik heb het net getest, maar dan is er dus nog steeds een probleem.
Net weer een file proberen te downloaden en dan blijft hij zo'n 30 seconden hangen op de laaste paar Kb.

Zie ook onderstaande screenshot. Deze thread heeft ongeveer 30-35 seconden gehangen.

[afbeelding]
Kan je het eens zonder SSL proberen?

(Ik raad zowieso iedereen aan om SSL niet te gebruiken tenzij je het echt nodig hebt omdat je ISP capped.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sure.. zal ik straks doen, maar dan moet ik even mijn reader opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Punica- schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:46:
(Ik raad zowieso iedereen aan om SSL niet te gebruiken tenzij je het echt nodig hebt omdat je ISP capped.)
Mag ik vragen waarom?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

[...]
I-Telligent Usenet doet ook aan accountsharing volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Omdat het anders totaal geen nut voor je verbinding heeft en ook uit sociaal oogpunt, er is niet evenveel SSL capaciteit als normaal reader capaciteit, als iedereen SSL zou gebruiken zouden we dat niet meer gratis kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tweaknews loopt niet helemaal lekker. Vandaag en gisteren waren vier van de 5 downloads op mijn NMT onbruikbaar. En ook de serie die ik nu op mijn pc download wordt niet helemaal gevonden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Iemand sinds vandaag ook problemen met newsreader50 server van eweka?? Mijn verbinding is ineens gedropped van 1.7MB naar 400kb nog maar? Mijn lijn is verder in orde lijkt want speedtest.net geeft in ieder geval geen drop in snelheid aan? Gebruik als provider Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
voor de mensen die planet/kpn hebben,

kpn heeft zn eigen news server

heb ik prima ervaringen mee

# Nova.planet.nl:119: 0

# text.nova.planet.nl:119: 0

# news.kpn.nl:119: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
keepitfrosty schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:07:
Iemand sinds vandaag ook problemen met newsreader50 server van eweka?? Mijn verbinding is ineens gedropped van 1.7MB naar 400kb nog maar? Mijn lijn is verder in orde lijkt want speedtest.net geeft in ieder geval geen drop in snelheid aan? Gebruik als provider Online
Hmm lijkt niet aan mijn nieuwsserver te liggen. Heb net aangemeld bij een andere en hetzelfde probleem. Verbinding blijft steken rond de 400kb en dropped om de zoveel tijd naar 0 voor 1 seconde en gaat dan weer naar 400. Begint er toch op te lijken dat Online wat aan het cappen is op nieuwsgroepen?? Iemand anders met een Online verbinding die dat ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

@keepitfrosty:

Soms ligt het aan de virusscanner en/of aan de nzb die je gebruikt.. Probeer eens een andere post en schakel je virusscanner uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
The CarNagE Man schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:35:
@keepitfrosty:

Soms ligt het aan de virusscanner en/of aan de nzb die je gebruikt.. Probeer eens een andere post en schakel je virusscanner uit..
Heb al meerdere nzb gebruikt en ook de virusscanner is al getest. Blijft maar tot 400kb komen met af en toe drops naar 0kb. Snap er niks van want heeft 2 jaar goed gedraaid en sinds deze week ineens dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 02-09 09:17
twijg92 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:10:
voor de mensen die planet/kpn hebben,

kpn heeft zn eigen news server
knip
alleen de retentie ligt op 4? dagen als ik het goed heb.
verder had ik er ook prima ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vendrom schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

alleen de retentie ligt op 4? dagen als ik het goed heb.
verder had ik er ook prima ervaring mee.
Dat was een jaar of 3-4 geleden. De retentie ligt rond de 3 weken. Voor normaal gebruik heel aanvaardbaar. Zeker omdat hij gratis

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

keepitfrosty schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

Heb al meerdere nzb gebruikt en ook de virusscanner is al getest. Blijft maar tot 400kb komen met af en toe drops naar 0kb. Snap er niks van want heeft 2 jaar goed gedraaid en sinds deze week ineens dit probleem.
Heb je het ook als je gewoon download via IE of iets dergelijks? Heb je dan ook zo een snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
The CarNagE Man schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:14:
[...]

Heb je het ook als je gewoon download via IE of iets dergelijks? Heb je dan ook zo een snelheid?
als ik een speedtest uitvoer haal ik rond de 1400kb. Dus internetten gaat verder prima lijkt het. Het is puur het nieuwsgroepen gedeelte wat nu ineens blijft hangen. Alsof ze aan het cappen zijn op mijn lijn. Net contact gehad met Online en hun DSL meting geeft ook 1500kb tot aan het modem. Dat was verder goed. Medewerker gaf ook aan geen info te hebben de ze lijn knijpen voor nieuwsgroepen maar daar lijkt het nu dus wel veel op.

[ Voor 48% gewijzigd door keepitfrosty op 07-10-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
keepitfrosty schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:54:
[...]

als ik een speedtest uitvoer haal ik rond de 1400kb. Dus internetten gaat verder prima lijkt het. Het is puur het nieuwsgroepen gedeelte wat nu ineens blijft hangen. Alsof ze aan het cappen zijn op mijn lijn. Net contact gehad met Online en hun DSL meting geeft ook 1500kb tot aan het modem. Dat was verder goed. Medewerker gaf ook aan geen info te hebben de ze lijn knijpen voor nieuwsgroepen maar daar lijkt het nu dus wel veel op.
De problemen die je omschrijft hebben toch 9 v/d 10x te maken met een vervelende virusscanner of firewall. Dit kan 'zomaar' ontstaan doordat deze zich continu updaten. Je kan ook eens proberen om al je usenet programma's te reinstallen, of even een ander programma proberen. Het gedrag wat jij omscrhijft lijkt niet op knijpen door de ISP, dan valt hij namelijk niet terug naar 0KB. Verder kan dit probleem ontstaan doordat je posts probeert te downloaden die te nieuw zijn, of te oud (we hebben op dit moment 404 dagen retentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Punica- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:57:
[...]

De problemen die je omschrijft hebben toch 9 v/d 10x te maken met een vervelende virusscanner of firewall. Dit kan 'zomaar' ontstaan doordat deze zich continu updaten. Je kan ook eens proberen om al je usenet programma's te reinstallen, of even een ander programma proberen. Het gedrag wat jij omscrhijft lijkt niet op knijpen door de ISP, dan valt hij namelijk niet terug naar 0KB. Verder kan dit probleem ontstaan doordat je posts probeert te downloaden die te nieuw zijn, of te oud (we hebben op dit moment 404 dagen retentie)
Ja dat ga ik straks ook even proberen. Virusscanner heb ik al nagelopen en firewall van windows 7 lijkt me ook niet echt een boosdoener maar gooi ik zo ook even uit. Zit eventueel te denken aan een brakke switch die ik ertussen heb zitten. Want problemen zijn volgens mij ook ontstaan na het ertussen plaatsen van deze. Alleen dat was de eerste paar dagen in ieder geval nog niet zo. Maar ga er vandaag nog wel even mee stoeien. Zouden nieuwe posts (pak ik normaal gesproken wel namelijk) kunnen zijn maar ik had al even post van eergisteren gepakt zelfde probleem. Moet toch te fixen zijn lijkt mij, want 20mbit hebben en maar 400kb halen is wel een beetje triest al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zit hier met een bepaalde situatie,

- ISP = UPC FB30 mbit
- Huidige USP = Hitnews
- Situatie = Overswitchen naar andere USP ( bijvoorbeeld xsnews aanbieding op chelloo.com )

Het punt is alleen, ik deel atm met iemand m'n account, bij hitnews toegestaan, en qua maandelijkse kosten bevalt me dat prima... punt is alleen, dat xsnews zo ontiegelijk weinig keus heeft qua accounts, ze hebben volgens mij 5mbit, 20mbit en 120 mbit ( over gigantische sprongen gesproken... )

20mbit is te weinig en 120mbit is te veel voor met 2 mensen ( 30 mbit en 20 mbit )

Reden waarom ik wil switchen is omdat ik met hitnews gewoon ontiegelijk bedroevende snelheden krijg, dit is uiteraard vooral in de avonduren.

Eisen zijn dus:
- Niet te duur
- Als het ffies kan account delen toegestaan
- Een account van 40 ~ 60 mbit

Heb zelf zitten rondkijken bij giganews ( extreem duur........ wil namelijk geen 30gb max kunnen downloaden... ) xsnews, hitnews, maar ik kom d'r ff uit niet.

Zijn er nog providers die doen wat ik nodig heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Ja, ziggo nemen. UPC knijpt dus beter zal het er niet op worden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Fatal Mind schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:44:
Zijn er nog providers die doen wat ik nodig heb ?
www.Eweka.nl
Eisen zijn dus:
- Niet te duur Check, €7,50 / mnd --> 1 jaar retentie :D
- Als het ffies kan account delen toegestaan Check, je mag alle 8 de lijntjes delen
- Een account van 40 ~ 60 mbit Check, 8 x 5 Mb
Ingevuld

Ik heb zelf ook Eweka, vind het FANTASTISCH werken. Snelle servers, goede support en accountsharing (samen met een vriend 4:4)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
NoxiuZ schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:48:
Ja, ziggo nemen. UPC knijpt dus beter zal het er niet op worden.
Dat is natuurlijk geen optie... als je in UPC gebied zit kan je geen Ziggo nemen,

+ Dit probleem is niet van UPC, maar echt van Hitnews aangezien ik gisteravond een test account van xsnews genomen heb, en ik opeens ( tada... ) ging de speed van 700 KB/s naar 2.5 MB/s ( klopt wel door een te kuttige router )
Matis schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:51:
[...]

www.Eweka.nl

[...]

Ingevuld

Ik heb zelf ook Eweka, vind het FANTASTISCH werken. Snelle servers, goede support en accountsharing (samen met een vriend 4:4)
Tja, Eweka heb ik hiervoor gehad, ik ben juist naar hitnews gegaan omdat daar ook een hoop gezeik mee was.

Had ik wel even kunnen melden... maar Eweka is ook geen optie helaas.

[ Voor 60% gewijzigd door Fatal Mind op 07-10-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Fatal Mind schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:56:
Tja, Eweka heb ik hiervoor gehad, ik ben juist naar hitnews gegaan omdat daar ook een hoop gezeik mee was.
Care to share?
:+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatal Mind schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:44:
- Situatie = Overswitchen naar andere USP ( bijvoorbeeld xsnews aanbieding op chelloo.com )

punt is alleen, dat xsnews zo ontiegelijk weinig keus heeft qua accounts, ze hebben volgens mij 5mbit, 20mbit en 120 mbit ( over gigantische sprongen gesproken... )

20mbit is te weinig en 120mbit is te veel voor met 2 mensen ( 30 mbit en 20 mbit )
Eerst kijken, dan schrijven ;)
Via Chelloo.com: 30, 60, 90 en 120 mbit
Via de website: 5, 20 en unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

Eerst kijken, dan schrijven ;)
Via Chelloo.com: 30, 60, 90 en 120 mbit
Via de website: 5, 20 en unlimited
Klopt dit heb ik gevonden, maar als ik de actie neem via chelloo.com is account delen geen optie:
zie ook:
Extra acties van xsnews zoals gratis proefperiode en accountsharing gelden niet voor dit abonnement.
Anders had ik idd geen probleem gehad.

Via de xsnews site kan je alleen account delen op 5 en 20mbit ,op 120mbit doen ze niet aan delen,

@ Matis: Bedankt voor je moeite, had ik eerder moeten melden, maar ook bij Eweka waren er snelheids problemen met UPC + retentie problemen ( dit is zo'n half jaar ongeveer geleden ? )

[ Voor 22% gewijzigd door Fatal Mind op 07-10-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Fatal Mind schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

Dat is natuurlijk geen optie... als je in UPC gebied zit kan je geen Ziggo nemen,

+ Dit probleem is niet van UPC, maar echt van Hitnews aangezien ik gisteravond een test account van xsnews genomen heb, en ik opeens ( tada... ) ging de speed van 700 KB/s naar 2.5 MB/s ( klopt wel door een te kuttige router )

[...]

Heeft UPC nu een overeenkomst met XSnews of lijkt het maar zo (en is het tijdelijk tot die ook geknepen gaat worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
keepitfrosty schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:24:
[...]

Ja dat ga ik straks ook even proberen. Virusscanner heb ik al nagelopen en firewall van windows 7 lijkt me ook niet echt een boosdoener maar gooi ik zo ook even uit. Zit eventueel te denken aan een brakke switch die ik ertussen heb zitten. Want problemen zijn volgens mij ook ontstaan na het ertussen plaatsen van deze. Alleen dat was de eerste paar dagen in ieder geval nog niet zo. Maar ga er vandaag nog wel even mee stoeien. Zouden nieuwe posts (pak ik normaal gesproken wel namelijk) kunnen zijn maar ik had al even post van eergisteren gepakt zelfde probleem. Moet toch te fixen zijn lijkt mij, want 20mbit hebben en maar 400kb halen is wel een beetje triest al zeg ik het zelf.
Probleem gevonden lag inderdaad aan mijn gare switch die ertussen zat deze weggehaald en alles gaat weer als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

MeNTaL_TO schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:52:
[...]

Heeft UPC nu een overeenkomst met XSnews of lijkt het maar zo (en is het tijdelijk tot die ook geknepen gaat worden?)
UPC route iig erg goed naar xsnews. Ik heb zelf al maanden een account @ xlned wat opzich prima bevalt alleen de retentie is niet heel super @ 220d. Net even xsnews account van een vriend geprobeerd (chelloo.com account btw) daarmee haal ik @ 8 connecties max snelheid (10.3MB/s @ 90Mbit UPC FP) Met xlned (120Mbit account) blijf ik op 8 connecties momenteel hangen rond de 8MB/s :P.

Eweka heeft een andere vriend, gebruik ik soms voor hele oude files maar die is behoorlijk sloom inverhouding. Met 4 connecties (zou je dus 20Mbit >> 2,5MB/s moeten kunnen halen) blijf ik momenteel rond de 1MB/s hangen..... ssl aan/uit maakt hierbij helemaal niets meer uit.
edit: eweka gaat nu, 5 minuutjes later ineens wel harder @ 2.3MB/s.

edit2:
Voor de grap eens een testje gedaan. Newsleecher 3.9, nzb met zeer grote blocksize (2,2MB) wat voor optimale snelheden zorgt met weinig connecties.
xlned 120Mbit abbo (unlimited dus) 1 connectie ssl @ 563: 3.5MB/s
xsnews 20Mbit account (limited dus) 1 connectie ssl 563: 2.4MB/s (max voor abbo dus)
xsnews (chelloo.com) 120Mbit account 1 connectie ssl @ 563: 7.1MB/s 8)
eweka 40Mbit (capped op 5Mbit/connectie) 1 connectie ssl @ 563: 550KB/s (niet vreemd aangezien eweka capped per connectie)

xsnews heeft de routing op dit moment dus het beste voor elkaar. xlned lijkt de afgelopen paar dagen sowieso wat slomer te zijn aangezien ik normaal altijd perfecte snelheden haal op 8 connecties.

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 07-10-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 17:37
Ik kom sinds vandaan bij XLned niet verder dan ongeveer 3300KB ipv de 5800KB die ik normaal haal.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Om even te reageren op het bericht van Punica:

Ten eerste zou downloaden via SSL wel moeten werken en zou je niet 30-35 seconden moeten wachten tot de laaste Kb's voltooid zijn.
Ten tweede gebruik is SSL omdat het niemand wat aangaat wat ik op mijn verbinding doe en al helemaal niet omdat alles wat ik doe volledig legaal is (downloaden van muziek, films is in NL volledig legaal).

Blijkbaar bied Eweka alleen SSL aan voor mensen die niet op andere manier kunnen verbinden. Dus dan gaat mijn Eweka account er maar uit als ik geen gebruik "mag" maken van SSL :(
Bovendien... SSL werkt niet eens optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:52:
[...]
Heeft UPC nu een overeenkomst met XSnews of lijkt het maar zo
Wij peeren direct naar UPC. Het is gewoon een kwestie van voldoende capaciteit inkopen bij UPC.
(en is het tijdelijk tot die ook geknepen gaat worden?)
UPC doet aan traffic management op hun EIGEN netwerk. Dat wil zeggen dat op piekuren usenetverkeer een wat lagere prioriteit krijgt, afhankelijk van de drukte op dat moment. Het is dus absoluut niet zo, dat er op basis van USP "geknepen" wordt. (was in het verleden anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:24:

Ten eerste zou downloaden via SSL wel moeten werken en zou je niet 30-35 seconden moeten wachten tot de laaste Kb's voltooid zijn.
Ten tweede gebruik is SSL omdat het niemand wat aangaat wat ik op mijn verbinding doe en al helemaal niet omdat alles wat ik doe volledig legaal is (downloaden van muziek, films is in NL volledig legaal).

Blijkbaar bied Eweka alleen SSL aan voor mensen die niet op andere manier kunnen verbinden. Dus dan gaat mijn Eweka account er maar uit als ik geen gebruik "mag" maken van SSL :(
Bovendien... SSL werkt niet eens optimaal.
Het gebruik van SSL dient alleen om het NNTP protocol te verhullen, waardoor je trafficshapen kon omzeilen. (trafficmanagement van UPC prikt er inmiddels al doorheen)

Jouw provider mag niet kijken wat je download, dat mag alleen Justitie indien er een gerechtelijk bevel aanwezig is. Het kan dus ook nooit tegen je gebruikt worden als dat gerechtelijk bevel er niet is. Geen enkele rechter zal zo'n bevel afgeven als jij je normaal aan de wet houdt (downloaden van films en muziek is legaal, zoals je zelf al aangeeft) Daar komt bij dat als justitie besluit jouw verbinding af te tappen, de SSL handshake ook wordt uitgelezen. Wat dat betreft is SSL dus echt een wassen neus

Downloaden met SSL zorgt voor een grote belasting van de servers omdat alles eerst gecodeerd moet worden voor het verzonden wordt. Dit vergt niet alleen tijd maar ook een heleboel recources op de servers, waardoor er meer servers moeten worden ingezet (kost geld) . Aan de kant van de gebruiker moet alles weer gedecodeerd worden, ook dit kost tijd en resources. De prestaties van downloaden met SSL zal dus altijd minder zijn als zonder SSL.

Het gaat er dus niet om of je wel of niet mag downloaden met SSL, maar of het überhaubt wel zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
@ XS_Johan:

Is het voor jullie niet mogelijk een paar accounts extra in het leven te roepen ? de accounts op jullie site zijn wat beperkt als ik eerlijk mag zijn, 5, 20, 120 vooral die laatste is een giga sprong, ik zie bijvoorbeeld liever ook nog iets met 50 of 60mbit ertussen, ( zou voor mij heel goed uitkomen bijvoorbeeld ) ik wil graag van jullie dienst gebruikmaken, maar ik wil ook mijn account kunnen delen,( ivm met maandelijkse lasten enzo erg praktisch ) en als ik een 120mbit account heb mag ik die volgens jullie regels niet delen ( kan ik begrijpen ) De actie's van chelloo.com zijn leuk, en prima voor mijn fiber30 abbo van UPC, maar ook daar kan ik niet mijn account delen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fatal Mind op 08-10-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
rally schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:24:
-knip-
Zal ik nog wat beters vertellen? SSL kun je ook gewoon meekijken. Hoef je niet moeilijk voor te doen. SSL aanbieden is leuk maar vwb security ken je er helemaal niets mee. Daarnaast; áls je al intressant genoeg bent om af te tappen nemen ze echt wel de moeite om ook je SSL uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Bedankt XS_Johan voor de duidelijke uitleg, scheelt mij weer een verhaal :)

Rally, ik zeg nergens dat je niet met SSL _mag_ downloaden, ik probeer alleen je probleem op te lossen. Ik weet ook zo uit me hoofd niet waarom bij jou de laatste paar KB' s blijven hangen, ik probeerde je gewoon een simpele oplossing te geven om je zo verder te helpen met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatal Mind schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:31:
@ XS_Johan:

Is het voor jullie niet mogelijk een paar accounts extra in het leven te roepen ? de accounts op jullie site zijn wat beperkt als ik eerlijk mag zijn, 5, 20, 120 vooral die laatste is een giga sprong,
Er is een 5mbit, een 20 mbit en voor de highspeed users, een speciaal abonnement waar geen speedcap op zit. Als we al anonnemntenn gaan toevoegen (doen we niet) dan zullen dat ook non-shared abonnementen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tja, maar zo kunnen mensen die dus wat meer snelheid willen, maar ook willen delen dus helemaal niks bij jullie, en da's jammer, dan moet ik toch maar weer verder zoeken naar een andere provider, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik begrijp dat account sharing dus niet. Waarom is dat nodig? Voor € 7.95 per maand kun je downloaden wat je wil en dan nog is dat te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook mensen zoals ik die 2 internetverbindingen hebben en een enkele keer wel eens de andere lijn gebruiken om iets te downloaden... Lang leve de accountsharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 23:16
rally schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:28:
Ik begrijp dat account sharing dus niet. Waarom is dat nodig? Voor € 7.95 per maand kun je downloaden wat je wil en dan nog is dat te duur?
Ik share met twee anderen. Voor iets minder dan twee euro per maand kan ik downloaden wat ik wil... Waarom zou je meer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Fatal Mind schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:31:
@ XS_Johan:

Is het voor jullie niet mogelijk een paar accounts extra in het leven te roepen ? de accounts op jullie site zijn wat beperkt als ik eerlijk mag zijn, 5, 20, 120 vooral die laatste is een giga sprong, ik zie bijvoorbeeld liever ook nog iets met 50 of 60mbit ertussen, ( zou voor mij heel goed uitkomen bijvoorbeeld ) ik wil graag van jullie dienst gebruikmaken, maar ik wil ook mijn account kunnen delen,( ivm met maandelijkse lasten enzo erg praktisch ) en als ik een 120mbit account heb mag ik die volgens jullie regels niet delen ( kan ik begrijpen ) De actie's van chelloo.com zijn leuk, en prima voor mijn fiber30 abbo van UPC, maar ook daar kan ik niet mijn account delen.
Als het goed is doen zij wel aan accountsharing. Ik heb het niet getest want ik vertrouw mensen niet met inlog gegevens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmm, wat vertrouw je er niet aan dan ? ziet er toch gewoon netjes uit, ga als je hitnews verlopen is maar eens een maandje proberen, bevalt het niet, tja jammer van die paar eurie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keuze zat dus.
Ik was eigenlijk juist www.snellerdownloaden.com aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Heb ineens vanaf vanavond wat problemen met downloaden (via Hitnews), erg traag. Heb er afgelopen jaar geen problemen mee gehad...

Maar wel gelijk een mooie reden om dat XSnews te testen, heb nu wel een mooie snelheid (2670.59 KB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Op astraweb is te lezen dat er van de week een transatlantische kabel kapot is geraakt of iets dergelijks. Misschien hebben de recente snelheidsdalingen hier wat mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Persoonlijk vind ik supernews geweldig. De retentie is 350 dagen en ik trek mijn 100mbit verbinding vol.Kost 11.99 dollar per maand.Volgens mij hoort supernews since vorig jaar bij giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er goed uit... hebben geen DL-limiet he? en accountsharing? kon er niks over vinden...

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:04

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ksi schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:54:
Op astraweb is te lezen dat er van de week een transatlantische kabel kapot is geraakt of iets dergelijks. Misschien hebben de recente snelheidsdalingen hier wat mee te maken.
kan ik bevestigen , astraweb loopt voor geen meter net, gelukkig heb ik good old eweka ook nog ;) (en zeker met account deling een ideale "backup" server )

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
ksi schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:54:
Dan heeft er toch meer verkeer onder te leiden, of heeft astraweb zo'n kabel voor hun alleen?
En astraweb zit ook in Adam, dus daar zit heel europa op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:40:
[...]

kan ik bevestigen , astraweb loopt voor geen meter net, gelukkig heb ik good old eweka ook nog ;) (en zeker met account deling een ideale "backup" server )
Maf... geen problemen hier met Astraweb de laatste dagen. Ik trek nog steeds mijn 50mbit vol bij ze. Maak je wel gebruik van hun Europese Server Farm?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Astraweb heeft toch een Europese server? Als je die gebruikt dan kan ik me niet echt voorstellen dat je last hebt van die kabel.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
thefxr schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:53:
[...]

Dan heeft er toch meer verkeer onder te leiden, of heeft astraweb zo'n kabel voor hun alleen?
En astraweb zit ook in Adam, dus daar zit heel europa op.
Wij missen die kabel ook (het is een Level3 kabel) en met ons nog meer europese partijen, zo'n kabel is inderdaad absoluut niet dedicated tot 1 provider. Echter wij hebben nog geen capaciteits issues omdat we nog een aantal circuits tussen EU / USA hebben.

Pven: Astraweb heeft inderdaad een europese farm, maar het is niet ondenkbaar dat zij voor bepaalde files toch moeten terug vallen op USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Liggen de nieuwsgroepen van KPN eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 13:01
Nee, maar krijg maar verbinding met 1 connectie terwijl dit normaal 3 was. Bij de andere 2 krijg ik een connection host limit foutmelding. Max 900KB/s. Vorige week liep het ook al niet helemaal op de volledige snelheid, storing? Je hoort mij trouwens niet klagen, ik betaal alsnog niets voor deze gratis service en het is nu al bijna een heel jaar echt superstabiel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Zojuist een elite proef abo genomen bij XSNEWS. Alles ingesteld in alt-binz, maar er gebeurt niks.

Duurt dit langer ofzo? Of moet het nog geactiveerd worden?
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.