Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of het wat is die Onkyo, ik vind hem er wel erg interessant uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Anders ik wel. Hoop dat ik een goede keus heb gemaakt door voor de Pro-Ject te gaan... Een miskoop zal het in ieder geval niet zijn.

De Onkyo is direct drive en compleet manual. M'n vader was blij verrast met de geluidskwaliteit. Maar hij heeft dan ook drie oudere (10 tot bijna 40 jaar oude) instappers staan.

Zal later verslag uitbrengen. :)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@KeRsTmAnNeKe, Ik ben benieuwd of je die piep kan oplossen. Ik heb hier ook af en toe een piep. Het is een vrij hoge frequentie, >1kHz. Het irritante is dat die piep er soms is en soms niet. Ik verdenk zelf de lift hier in het gebouw. Mijn aanname is; dat als de lift in beweging is dan wordt er zoveel troep gemaakt wordt op het net dat ik dat terug hoor.
Ik ben nog niet met kabels en filters aan de gang geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk dit zijn dus weer de normale vraagprijzen voor een PS-4300

http://link.marktplaats.nl/m909062771

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij ziet er ook nog netjes uit, dus mocht er iemand hier op zoek zijn naar een volautomaat dan is deze het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Weet iemand hoe het zit met die gewichten die je op je platenspeler/platen kan leggen, die zogenaamd de geluidskwaliteit verbeteren..... ?

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zojuist ook mijn nieuwe Led Zeppelin I door de Knosti gehaald. Dat scheelt ook behoorlijk. De plaat tikte nieuw uit de verpakking behoorlijk. Nu is dat eigenlijk helemaal weg.
Zag wel dat ik ook het 'Knosti pluisje' aan m'n naald had (na het afspelen van, ik schat, zo'n 4 platen) hangen. Heb 't met een naaldborsteltje weggehaald.
Iemand enig idee hoeveel platen je gemiddeld kan wassen met 1 zo'n fles Knosti vloeistof? Ik heb nu zo'n 21 platen gewassen, in batches van 7, met daartussen elke keer de vloeistof filteren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een stuk of 100. MAAR: dat goedje wordt steeds viezer, ook na dat filtertje. Daardoor droogt vuil weer gewoon in. Ik raad van harte aan om na te spoelen met demi water. Heb zelf 2 disco antistat setjes. 1: wassen, 2: naspoelen (demi water ververs ik na elke 10 platen, € 0,45 per ltr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn ervaring is dat mijn vloeistof minder snel vervuilt als ik nieuwe platen was. Met oude platen gaat dat (logisch) veel sneller.
Ikzelf vervang de vloeistof na een plaat of 50, met een keer of 2 filteren tussendoor. Zelfs dan is de vloeistof nog maar licht verkleurd. Na zoveel wasbeurten is de fles ook leeg daar ik de Knosti bak wel eens moet aanvullen vanwege uitdruipverlies.
Overigens gebruik ook ik een mengsel van gedenatureerd water en isopropanol.
Naspoelen vind ik zelf niet nodig. Het is ook veel extra werk en je hebt een extra bak nodig. Mijn platen klinken echt stukken beter en het bekende pluisje steekt slechts zelden de kop op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 22:44
Vandaag heb ik een bijzondere dag meegemaakt als (beginnende) vinyl en vintage spullen liefhebber. Via een bekende van mij gehoord dat helaas een familielid overleden is, die zijn leven lang veel met muziek gedaan heeft. Veel versterkers werden opgeknapt en gereviseerd. En veel muziek is verzameld, voornamelijk op vinyl maar ook veel op bakeliet. Het huis staat dan ook echt helemaal vol (het bekende "verzamelprogramma" van RTL 4 valt in vergelijking met dit mee). Vanwege mijn interesses met het vinyl mocht ik een kijkje nemen. Ik werd dusdanig enthousiast dat ik heb aangeboden op mee te helpen met "opruimen".

Inmiddels heb ik een beetje gekeken naar wat er aan vinyl te vinden is. Zoals ik het nu kan voorzien, denk ik dat het ongeveer 15 kallax kasten vol zijn (de 4 x 2 variant). Omgerekend denk ik zo rond de 10 en 20 duizend platen. Nou vroeg ik me af of jullie wellicht een efficiënte manier weten om enige structuur in de platen te krijgen? ik zou het liefst alles in discogs willen hebben (ook om de platen te kunnen verkopen). Als ik een ruwe schattig zou maken, zou ik misschien 1 minuut per plaat bezig zijn. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 500 platen per dag zou kunnen "verwerken". Ik vroeg me af of er geen mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld een foto van de cover te maken, waarmee met een soort OCR de verdere "matching" al gedaan kan worden. Wat denken jullie?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundman12 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:14:
Weet iemand hoe het zit met die gewichten die je op je platenspeler/platen kan leggen, die zogenaamd de geluidskwaliteit verbeteren..... ?
Mijn oud leiding gevende bij mijn vorige baan was akoesticus (TU delft natuurkunde en afgestudeerd richting akoestiek), en die had er wel eens serieus aan gemeten (dus ook met serieuze meetapparatuur). Geen verschil kunnen constateren.
Ik weet niet of zijn verhaal betrouwbaarder is dan de mooi samengestelde zinnen van een hifi-recencent.....
;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 44% gewijzigd door mr_petit op 14-03-2015 20:30 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens met dat lijstje! Wel grappig dat iemand met zoveel platen zulke relatief eenvoudige spelers heeft staan, ik had er toch minstens wel eentje in de 500-1000 euro klasse verwacht.

Over de Shure V15 III gesproken, die zat onder de SL-1410 die ik van de week hier in de buurt opgehaald heb. Daarnaast liep ik nog tegen een PL-200 incl originele AT-130e aan. Naaldje speelt nog uitstekend. Kosten alles samen: 60 euro. Die platenspelers zijn al gereserveerd voor familieleden, de naaldjes houd ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nyarlathotep schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:03:
Mijn ervaring is dat mijn vloeistof minder snel vervuilt als ik nieuwe platen was. Met oude platen gaat dat (logisch) veel sneller.
Ikzelf vervang de vloeistof na een plaat of 50, met een keer of 2 filteren tussendoor. Zelfs dan is de vloeistof nog maar licht verkleurd. Na zoveel wasbeurten is de fles ook leeg daar ik de Knosti bak wel eens moet aanvullen vanwege uitdruipverlies.
Overigens gebruik ook ik een mengsel van gedenatureerd water en isopropanol.
Naspoelen vind ik zelf niet nodig. Het is ook veel extra werk en je hebt een extra bak nodig. Mijn platen klinken echt stukken beter en het bekende pluisje steekt slechts zelden de kop op.
Als de huidige fles met reinigingsmiddel 'op' is, dan ga ik ook zelf aan de gang met demiwater en isopropanol. Ik heb nu denk ik ook al 10% minder er in zitten, vanwege uitdruipen e.d.
Maar thanks iig, ik zal wel rond de 50x aanhouden. Het merendeel van de platen waren echt heel smerig

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 14-03-2015 21:25 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
ranjo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:08:
Vandaag heb ik een bijzondere dag meegemaakt als (beginnende) vinyl en vintage spullen liefhebber. Via een bekende van mij gehoord dat helaas een familielid overleden is, die zijn leven lang veel met muziek gedaan heeft. Veel versterkers werden opgeknapt en gereviseerd. En veel muziek is verzameld, voornamelijk op vinyl maar ook veel op bakeliet. Het huis staat dan ook echt helemaal vol (het bekende "verzamelprogramma" van RTL 4 valt in vergelijking met dit mee). Vanwege mijn interesses met het vinyl mocht ik een kijkje nemen. Ik werd dusdanig enthousiast dat ik heb aangeboden op mee te helpen met "opruimen".

Inmiddels heb ik een beetje gekeken naar wat er aan vinyl te vinden is. Zoals ik het nu kan voorzien, denk ik dat het ongeveer 15 kallax kasten vol zijn (de 4 x 2 variant). Omgerekend denk ik zo rond de 10 en 20 duizend platen. Nou vroeg ik me af of jullie wellicht een efficiënte manier weten om enige structuur in de platen te krijgen? ik zou het liefst alles in discogs willen hebben (ook om de platen te kunnen verkopen). Als ik een ruwe schattig zou maken, zou ik misschien 1 minuut per plaat bezig zijn. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 500 platen per dag zou kunnen "verwerken". Ik vroeg me af of er geen mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld een foto van de cover te maken, waarmee met een soort OCR de verdere "matching" al gedaan kan worden. Wat denken jullie?

Zie voor meer info (dadelijk) het "Het grote vinyl vraag & aanbod topic" :*)
[/mo]
Ik weet niet wat je voor een telefoon hebt, maar ik maak al geruime tijd gebruik van MilkCreate op mijn iPhone (miss kun je er een lenen als je er geen hebt), welke de API van Discogs gebruikt. Zo heb ik altijd mijn wantlist en collection bij me, en daarnaast heeft deze aan het scannen van de barcode al genoeg. Dat is als je de barcode kunt lezen. Zo win je dus tijd met de bulk en kun je wat langer doen over de handmatige invoer.

Ook als ik zaken toevoeg aan Discogs ga ik altijd eerst naar de master release om te bevestigen dat er niet nog meer vergelijkbare versies zijn van de LP die ik net wil toevoegen. Kijk maar eens voor de grap naar Queen, Bruce Springsteen en alle andere jaren 70 t/m 90 releases. Vroeger had je een platenpers op elk continent en in praktisch elk land, met evenzoveel uitgaven.

Succes!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45
Helaas hebben vrij weinig lp's hebben een barcode, alleen de wat nieuwere releases...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56
Vandaag is het zover, mijn Technics SL1810 gaat naar een mede tweaker toe. Ik hoop dat hij er veel plezier mee gaat hebben.

Stanton 500 mk2 cartridge met gloednieuwe naald is gemonteerd en afgesteld zoals op mijn 1210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren gekocht bij Sounds in Venlo:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150314_001_zpsefbnhqxi.jpg
Racoon - All In Good Time

Momenteel lekker aan het genieten van het vinyl... Tevens ook handig dat je een CD mee krijgt voor de plekken waar geen platen speler voor handen is... :) Nu nog afwachten wanneer mijn bestelde LP van Dropkick Murphy's binnen gaat komen... Wordt telkens maar uitgesteld en voor als nog staat de lever datum nu op 20 maart 2015...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Racoon d:)b Goed album (heb hem zelf ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 15 maart 2015 @ 04:04:
Helaas hebben vrij weinig lp's hebben een barcode, alleen de wat nieuwere releases...
Dat waag ik te betwijfelen, en dan nog elke barcode is winst t.o.v. handmatige invoer.

Glas half vol of half leeg?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gisteren binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/bfhsus.jpg

Dubbel lp, cd, bonus cd, dvd, nog wat printed materials en alles in een mooie box. Blij mee, leuks voorbereiding op het concert in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gisteren de lp nog even in mn handen gehad... ben wel een Dire Straits fan van Sailing to Philadelphia vind ik wel tof... maar moet Privateering die ik op iTunes heb nog wel eens luisteren... is dit dan ook goed?

Was gisteren in Utrecht en daar nog wel even bij Plato en Plaatboef naar binnen geweest... om uiteindelijk bij de MM het album van Ron Wood te kopen.

Over die barcode's, net even een stapeltje bekeken het nieuwe/rerelease spul heeft nu allemaal wel een barcode, dus dat is makkelijk te scannen, wat jaren 80 platen wisselt het, sommige hebben het wel, anderen niet. Daarvoor heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind zo'n barcode lelijk dus pech vind ik het niet dat die 70-er jaren platen het niet hebben. ;)

Genoeg identificatiemogelijkheden: o.a. releasenummer, labelcode, uitloopgroef, en wat al niet meer op de labels en hoezen wordt gedrukt. Dan maar handmatig even die code inkloppen... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 15-03-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:36:
Ben benieuwd of het wat is die Onkyo, ik vind hem er wel erg interessant uit zien.
Zwaar apparaat. Plint van echt hout met mooie fineer. Motot loopt stabiel, zonder brom of wat dan ook. Klinkt lekker helder, ook met standaard element.

Slechts even kunnen bewonderen, maar Onkyo heeft zo te zien/horen een prima platenspeler afgeleverd.

M'n vader heeft er €349,- voor betaald. :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
@Servor: nice! Hoe klinkt de plaat? Verwacht de mijne morgen, ben benieuwd!

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Gisteren bij Plato Groningen deze 2 meegenomen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ic41HSgh.jpg?1
Jean Michel Jarre - Magnetic Fields
Kraftwerk - Electric Cafe

Ook vandaag bij Thakker een AT95e en een nieuwe snaar voor m'n JVC JL-A1 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Mintjes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
Vandaag de Technics SL-1810 opgehaald bij Redhawk. Meteen aangesloten en laten spelen en ooh wat klinkt hij mooi. Super bedankt nogmaals Redhawk!

Afbeeldingslocatie: http://i971.photobucket.com/albums/ae194/frankmintjes/Snapchat-6341639382703716119_zpsrnafnus8.jpg
Nu snel plaatjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima apparaat, bijna 40 jaar oud maar echt van het soort dat over 20 jaar ook gewoon nog draait. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 15-03-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mooi man en genieten maar. :)

Controleer ook ff de antiskating, staat die niet op +1.5 ? dan is hij verschoven/verdraaid met schoonmaken.

[ Voor 64% gewijzigd door Bestla op 16-03-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
@cmndr_adama: goede smaak ;)
Die hebben we hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
ViolatoR schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:34:
@Servor: nice! Hoe klinkt de plaat? Verwacht de mijne morgen, ben benieuwd!
Sorry voor de late reactie maar het weekend was hectisch en daarna geveld door een laat griepje geloof ik... nog weinig naar het album kunnen luisteren en naar het vinyl al helemaal niet. Hij ligt nog op de stapel om gewassen te worden, ga ik morgen doen denk ik. De CD er al wel een paar keer ingeschoven. Net zoals Privateering (wat ik echt een schitterend album vind) moet hij nog wel even 'pakken'. Van het weekend maar eens rustig met de lyric sheet op schoot en een goed glas whisky beluisteren vanaf de zwarte schijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Nu online
4Br0k3n3rr0r schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:42:
@cmndr_adama: goede smaak ;)
Die hebben we hier ook!
Dat valt te bezien, m'n vriendin is het in elk geval niet helemaal met je eens :P
Electric Cafe is imho wel een erg lekkere plaat, sinds zaterdag draait ie elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
@Servor: Geen probleem :) ik heb hem inmiddels wel al geluisterd en hij klinkt echt fantastisch kan ik je vertellen (had ook niet anders verwacht :p).

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
Hmm. Vandaag 2 albums binnen via marktplaats en discogs. Nightwish - once en ddp.
Bij once werd via discogs Mint aangegeven. Maar mint in deutschland is blijkbaar anders dan hier.. A/B knetterd de knetter, C is wel redelijk, D is een maxi sound nummer. Die verder wel goed klinkt.
Ddp ook knetter de knetter, ondanks maar 1 keer gedraaid...

Alle 4 schoon gemaakt met de knosti, maar heeft weinig geholpen. Ben in iig wel een beetje klaar met 2de hands meuk. Komt nog 1 uit belgie deze week (nightwish - oceanborn). Hopen dat die wel goed is, maar dat betwijfel ik nu.

Ga straks wel verder met cds..

[ Voor 5% gewijzigd door Renegade666 op 19-03-2015 20:15 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dat is het nadeel vna vinyl, kan er als nieuw uit zien en nog knetteren als een malle... overigens kan 'echt' nieuw vinyl dat ook, zoals bv Unplugged van Nirvana en ook de albums van the XX heb ik gemerkt.

Vandaag ook Tracker binnen, dadelijk even luisteren... en ook Rivals van Kensington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk heeft hij de platentijd niet bewust meegemaakt.
Ik bedoel, dat men massaal overstapte naar cd's had natuurlijk ook zo z'n redenen :lol:

Maar het hoeft natuurlijk niet, de plaat die hier nu draait is uit 1984 en klinkt echt kraakhelder, als nieuw. (en gewoon van MP, voor €1,40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinyl87
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 18:08
Crossposten zien we liever niet op GoT.

[ Voor 114% gewijzigd door FeaR op 20-03-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Renegade666 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:13:
Hmm. Vandaag 2 albums binnen via marktplaats en discogs. Nightwish - once en ddp.
Bij once werd via discogs Mint aangegeven. Maar mint in deutschland is blijkbaar anders dan hier.. A/B knetterd de knetter, C is wel redelijk, D is een maxi sound nummer. Die verder wel goed klinkt.
Ddp ook knetter de knetter, ondanks maar 1 keer gedraaid...

Alle 4 schoon gemaakt met de knosti, maar heeft weinig geholpen. Ben in iig wel een beetje klaar met 2de hands meuk. Komt nog 1 uit belgie deze week (nightwish - oceanborn). Hopen dat die wel goed is, maar dat betwijfel ik nu.

Ga straks wel verder met cds..
Heb je al contact gehad met de verkoper op Discogs?

Discogs is duidelijk over wat mint en near mint zou moeten zijn. Als een verkoper zich daar niet aan houdt mag je hem daarop aanspreken.

Vaak zijn ze geneigd om korting te geven of om zelfs je geld terug te krijgen. Afhankelijk van hoe duur die was kan het de moeite zijn, vaak moet je hem dan wel terug sturen namelijk. VOor een album van een tientje is het dan niet de moeite, maar 5 euro korting bv weer wel.

Wat je ook doet, het is niet de bedoeling negatieve comment achter te laten zonder eerst contact te hebben gehad in een poging het op te lossen. Als je er niet uitkomt, by all means laat negatieve review achter.

Marktplaats .... no comments :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Even iets heel anders:

Aankomende maand is het Record Store Day. Nu heb ik even door de lijst met releases gebladerd en daar zitten toch een aantal releases bij die ik eigenlijk graag zou willen hebben.

Hoe zit het op record store day? (dit is mijn eerste), heeft de platenzaak alle releases binnen, of maar een aantal, of hoe of wat is het geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Nee, de meeste zaken hebben maar een deel van de releases, er zijn er dan ook honderden. Je hebt het meeste kans als je naar de RSD gaat in een plaats waar meerdere zaken meedoen en dan tegen openingstijd voor de deur staan. Van sommige platen zullen ze maar 1 of 2 exemplaren hebben, dus moet je er vroeg bij zijn. Na een uur is het meeste interessante wel weg, je zult zien dat je niet de enige bent die vroeg is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
birdie_man schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:13:
Nee, de meeste zaken hebben maar een deel van de releases, er zijn er dan ook honderden. Je hebt het meeste kans als je naar de RSD gaat in een plaats waar meerdere zaken meedoen en dan tegen openingstijd voor de deur staan. Van sommige platen zullen ze maar 1 of 2 exemplaren hebben, dus moet je er vroeg bij zijn. Na een uur is het meeste interessante wel weg, je zult zien dat je niet de enige bent die vroeg is ;-)
Thanks voor de snelle reactie. Het is niet zo dat de meeste releases nog op internet te vinden zijn? Anders ga ik wel even rondbellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De platenzaak bij ons doet een bestelling op input van de klanten. Heb zelf ook een drietal releases opgegeven, en het is maar zien of ze die krijgen.
Vorig jaar had ik toch 3 platen gescoord, ook al waren deze véél te duur. Ik had ook de Superunknown singles box van Soundgarden apart laten houden, maar 70 euro was gewoonweg belachelijk.

RSD is eigenlijk gewoon een lachertje, en je moet er niet te zwaar aan tillen.
Als je kijkt op Discogs zie je best veel RSD releases te koop, nieuw in seal voor een gewone prijs. Slechts een handjevol diehards betalen de volle mep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik weet niet zo goed wat ik van RSD moet vinden. Het schiet zijn doel een beetje voorbij denk ik, maar aan de andere kant brengen ze (soms) wel leuk spul (opnieuw) uit. Soms ook enorm veel rommel hoor. Vroeger werd ik er ook zenuwachtig van, nu geloof ik het wel. De spullen die me interessant lijken gaan op de wishlist en als ik daar een keer voor een leuke prijs tegenaan loop, prima. En anders pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Renegade666 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:13:
Bij once werd via discogs Mint aangegeven. Maar mint in deutschland is blijkbaar anders dan hier..
Tweede hands platen zijn nooit mint, tenzij ze nog gesealed zijn.Als ik bij een 2e hands plaat mint zie staan, sla ik deze onmiddellijk over, de verkoper weet dan kennelijk niet waar hij het over heeft.Natuurlijk kan de verkoper beweren dat hij hem nooit gedraait heeft, maar die gok neem ik iig niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door blobber op 20-03-2015 10:33 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

blobber schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:31:
[...]

Tweede hands platen zijn nooit mint, tenzij ze nog gesealed zijn.Als ik bij een 2e hands plaat mint zie staan, sla ik deze onmiddellijk over, de verkoper weet dan kennelijk niet waar hij het over heeft.Natuurlijk kan de verkoper beweren dat hij hem nooit gedraait heeft, maar die gok neem ik iig niet ;)
Ligt er een beetje aan vind ik. Een verkoper met weinig verkopen en ratings zou ik niet op mint of near mint waardering vertrouwen. Ik zou hem dan eerst een bericht sturen met de vraag (en link naar) de Discogs beschrijving van de waarderingen en hem vragen te bevestigen of hij diezelfde waardering gebruikt. En duidelijk maken dat als het niet blijkt te kloppen dat je geld (evt via paypal) terug zal eisen en een negatieve comment achter laat. Die ene keer dat ik dat deed heeft de verkoper zijn item waardering naar beneden gehaald en mij bedankt voor het linken naar de discogs pagina met uitleg :P.

Bij een andere heb ik mijn geld terug gekregen (en die wilde de LP ook niet terug).

Verder als het mij lijkt dat het een winkel is met duizenden verkopen en >99% positieve ratings, maakt het mij niet uit of de LP gesealed is of niet. Ik vertrouw er dan wel op dat mint mint is, maar ik check wel of ze een return policy hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31
Eenvoudig vraagje: ik heb een Thorens TD160. De centrale pin ervan lijkt iets breder te zijn dan standaard. Ik heb gisteren een nieuwe dubbel-lp binnen gekregen (Brave-Marillion) en die krijg ik niet eens op de schijf. Andere lp's gaan er ook strak overeen, waardoor ik behoorlijk moeite moet doen om ze eraf te krijgen.

Wat raden jullie me aan in zo'n geval? Voorzichtig het gat in de lp's vergroten met een boortje? Met een schuurpapiertje de pin van de speler proberen te versmallen?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Sommige Thorensen (ik heb ook een TD160 met hetzelfde "euvel") zijn idd behoorlijk chubby in het midden zeg maar ;). Wat ik altijd doe is mijn naaldborstel die ooit bij een Denon element + naald zat en mooi taps toeloopt even in het gat van de LP stoppen en even flink aanduwen, dan passen ze 9 vd 10 keer prima. Het komt maar heel af en toe voor uberhaupt, bij mij althans. Je hoeft niet echt met boortjes oid aan de slag te gaan.

--edit, dit borsteltje dus: https://c2.staticflickr.c...83421771_7e1a8cdb84_b.jpg . Past aan het begin wel, maar uiteindelijk niet door het gat, maar loopt taps toe zoals gezegd zodat je lekker kunt 'peuren' ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Servor op 20-03-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:35
Voor mij hoeft RSD helemaal niet meer. Een aantal jaren terug stond ik paraat om het 'geweld' voor de deur van de platenzaak te trotseren, maar nu ben ik er wel klaar mee. Wat begon als een mooi initiatief om platenzaken in het bloemetje te zetten is het tegenwoordig een commerciële grap geworden waar het uitmelken van de vinylmania het belangrijkste doel is. Uiteraard is een grotere omzet de ultieme beloning voor platenzaken, maar ik heb het ondertussen gehad dat RSD niets meer biedt dan gekleurde 7"-inch platen en platen die er meer uitzien als bootlegs dan als offciële releases. RSD is de dag waarop de zwakte van vinyl het best te zien/voelen is.

Men zou zich beter focussen op de platenzaken zelf door bijvoorbeeld het openen van nieuwe platenzaken te stimuleren of labels te overtuigen te investeren in betere represses en het goedkoper maken van vinyl. En vooral te overtuigen dat er een toekomst is voor vinyl na de hele vinylmania, want als we zo verder doen dan kan het best zijn dat vinyl weer op de achtergrond gaat belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:25:
want als we zo verder doen dan kan het best zijn dat vinyl weer op de achtergrond gaat belanden.
Ja.... en dat je dan een micro seiki bl-91 weer voor 500 euro kan scoren.... *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Le Enfant! schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:25:

Men zou zich beter focussen op de platenzaken zelf door bijvoorbeeld het openen van nieuwe platenzaken te stimuleren
Iemand hier wel eens aan gedacht? Een "eigen" muziek/vinylwinkel beginnen? In deze tijden? Moet zeggen dat er bij ons in de wijde omtrek geen muziekwinkel meer te ontdekken is, zeker niet sinds het sluiten van de FRS (voor zover dat als muziekwinkel gezien kan worden) denk ik dat je serieus een ritje van een half uur moet maken voor je de eerste winkel tegenkomt.

Ik wil niet zeggen dat het een droom van me is, maar denk er wel regelmatig aan op de 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:34:
[...]
Iemand hier wel eens aan gedacht? Een "eigen" muziek/vinylwinkel beginnen? In deze tijden?
Ja, ik denk er steeds vaker aan :) Vinyl verkopen en ook wat leuke vintage platenspelers die ik opgeknapt en afgesteld kan meeverkopen. Maar goed, heb nu goed betaalde baan en dikke hypotheek. Ik stap niet zomaar in zo'n avontuur, gouden kooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:44:
[...]

Ja, ik denk er steeds vaker aan :) Vinyl verkopen en ook wat leuke vintage platenspelers die ik opgeknapt en afgesteld kan meeverkopen. Maar goed, heb nu goed betaalde baan en dikke hypotheek. Ik stap niet zomaar in zo'n avontuur, gouden kooitje.
Haha, same here dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Er zijn sowieso veel goede releases de laatste tijd op vinyl.... :)

Vandaag deze gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3yOs0xo.jpg?1

[ Voor 4% gewijzigd door Soundman12 op 20-03-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
InflatableMouse schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:13:
[...]

Heb je al contact gehad met de verkoper op Discogs?

Discogs is duidelijk over wat mint en near mint zou moeten zijn. Als een verkoper zich daar niet aan houdt mag je hem daarop aanspreken.

Vaak zijn ze geneigd om korting te geven of om zelfs je geld terug te krijgen. Afhankelijk van hoe duur die was kan het de moeite zijn, vaak moet je hem dan wel terug sturen namelijk. VOor een album van een tientje is het dan niet de moeite, maar 5 euro korting bv weer wel.

Wat je ook doet, het is niet de bedoeling negatieve comment achter te laten zonder eerst contact te hebben gehad in een poging het op te lossen. Als je er niet uitkomt, by all means laat negatieve review achter.

Marktplaats .... no comments :X
Ik heb nog geen contact gehad. Verder niet zoveel tijd voor gehad.
Ik zal dat vandaag of morgen even doen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
ELO :D
Die hebben we hier op cd (voor de discman) en plaat. Een van mijn favorieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Net Stiff upper lip geluisterd, wat denk je OFF CENTER :(

Die gaat dus terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Cap schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:48:
Eens met dat lijstje! Wel grappig dat iemand met zoveel platen zulke relatief eenvoudige spelers heeft staan, ik had er toch minstens wel eentje in de 500-1000 euro klasse verwacht.
Dat klopt wel, ik heb ook nog niet alles gehad van de collectie :9 . Zo heb ik nog een Thorens gezien (waar ik tot nu toe nog niet bij kan). Wel heb ik ook nog een Gyro Dec gezien, die is geloof ik wel iets prijziger. Wat me ook opviel was dat ik 4 Philips FP146 spelers vond, waarschijnlijk omdat die tangentiaal speelt.

Dit snufje had ik nog niet eerder gezien. Een Philips 22GA160 met een naald met twee tips er op. Met een uitstekend lipje is de juiste kant te kiezen. Waarschijnlijk om ook bakkeliet af te kunnen spelen:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Slm56d3jGMY/VQycf4RxupI/AAAAAAAAHKE/Q6JgYy5-Yws/s400/IMG_4576.JPG
(met het witte labeltje is de naald om te draaien)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-7-NMVklfB_Y/VQycgIZZoUI/AAAAAAAAHKI/oFo9mnuLIKA/s400/IMG_4577.JPG

Wat betreft het zoeken op foto bij Discogs, ze hebben er wel over nagedacht. Ik geloof alleen niet dat het iets is geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 09:00

masauri

aka qwybyte

ranjo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:08:
Nou vroeg ik me af of jullie wellicht een efficiënte manier weten om enige structuur in de platen te krijgen? ik zou het liefst alles in discogs willen hebben (ook om de platen te kunnen verkopen). Als ik een ruwe schattig zou maken, zou ik misschien 1 minuut per plaat bezig zijn. Dat zou betekenen dat ik ongeveer 500 platen per dag zou kunnen "verwerken". Ik vroeg me af of er geen mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld een foto van de cover te maken, waarmee met een soort OCR de verdere "matching" al gedaan kan worden. Wat denken jullie?
Gewoon een dag werk van maken met gelijkgestemden.
Allemaal een laptop/pc en gaan met die banaan.
Als ge in de buurt zou wonen zou het me niet uitmaken.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ranjo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:29:
[...]
Dit snufje had ik nog niet eerder gezien. Een Philips 22GA160 met een naald met twee tips er op. Met een uitstekend lipje is de juiste kant te kiezen. Waarschijnlijk om ook bakkeliet af te kunnen spelen:
De ene kant is voor 78rpm (staat er denk ik ook wel op). (en de andere kant dus voor 16-45rpm)
Het is een veel gebruikte constructie op oudere tafels.
Dat zijn vaak keramische elementen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 21-03-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Hier ook ELO gescoord. En Tourist van St Germain :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CM_mDFnaViw/VQz9qBm2SnI/AAAAAAAACG8/N8BPIq4aauY/s1152/IMG_20150321_162839.jpg

En nog even een plaatje van de blauwe ELO in actie
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-XEM9FJPSmig/VQz9w8_whaI/AAAAAAAACHE/0qYiufSTzq8/s1152/IMG_20150321_162859.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Soundman12 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:37:
Net Stiff upper lip geluisterd, wat denk je OFF CENTER :(

Die gaat dus terug :)
Inmiddels een oplossing voor het probleem gevonden, het heet een vijl :P Vanmiddag het gat wat groter gemaakt, nu is het niet meer merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Maar nu met meer speling rond de centerpin?

Ook even bezig geweest om de singlepuck van de AMI D40 uit 1952 passend te maken voor de centerpin van de SL1210.
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/bx1zie6fr/Singlepuck.jpg

Staat veel beter zo dan met de originele. imho. :P Alleen nog even polijsten.

[ Voor 83% gewijzigd door Bestla op 22-03-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Bestla schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:23:
Maar nu met meer speling rond de centerpin?
Dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Als je nu maar weet hoe de plaat moet liggen is dat geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Bestla schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:18:
Als je nu maar weet hoe de plaat moet liggen is dat geen probleem lijkt me.
Het is redelijk simpel want ik heb gewoon een hoek uitgevijlt, dus als ik hem aan 1 kant op leg moet hij in het midden en omdraaien moet hij in de hoek liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Nu online
Bij Plato van de week ook nog Trans Europa Express van Kraftwerk meegenomen, en ik heb van m'n ouders gehoord dat m'n AT95e en snaar inmiddels ontvangen zijn.
Als ik eind van de week weer thuis ben vanuit het ziekenhuis heb ik dan mooi weer even iets te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
ViolatoR schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:36:
@Servor: Geen probleem :) ik heb hem inmiddels wel al geluisterd en hij klinkt echt fantastisch kan ik je vertellen (had ook niet anders verwacht :p).
Ik vind het toch een beetje als album een tikje te saai, moet ik tot mijn spijt zeggen. De songs zijn wonderschoon, prachtig geschreven en elke muzikant zou zich op zijn schouders mogen kloppen als hij zo'n song af wist te leveren, maar het hele album door zit je gewoon te wachten op een Corned Beef City of een Gator Blood. Gewoon even de gitaar laten gillen om de keltische mistdampen op te laten trekken ;).

(aan de andere kant, misschien zie ik dit over 4 jaar als het mooiste werk van MK *ooit* ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Qua afwisseling ben ik het inderdaad met je eens, die is er gewoon vrijwel niet, maar de kwaliteit is wel gewoon erg hoog. Maar om gewoon even lekker tot rust te komen vind ik het een heerlijke plaat :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31
Heb exact de zelfde gedachten. Heb nu de MP3-versie, maar twijfel nog over de vinyl versie. Mooie aanbieding afwachten. Wellicht op de Platen & CD beurs...

Ondertussen aangeschaft via Discogs:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41GD68Ay%2BfL._SX355_.jpg

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Dat is wel een lekkere plaat idd. Zou ik ook nog eens op vinyl willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vinylgek zoals we hier zijn , dit is de nieuwe aanwinst op vinyl.

Maar lekker op 7" 45 rpm

Pearl Jam - Love, Reign O 'er me / Rockin in the Free World

Jaja, het origineel is van The Who/ Pete Townsend en de B kant is van Neil Young. Maar een goede cover is gewoon een goed nummer. En Eddie Vedder doet zijn naam eer aan, en zingt zoals het hoort in dit nummer.

[ Voor 144% gewijzigd door Bestla op 24-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Nieuwe aanwinst van deze week:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9pm98pX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hzHIL6R.jpg

Meest geniale 7" ooit xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Die laatste 7" is inderdaad zwaar geniaal! :D

Ik denk eraan om gewoon de nieuwe van The Prodigy, Nightwish en Muse gewoon op plaat te halen. Meestal krijg je er toch ook een cd en/of downloads bij (erg handig voor mijn mp3-speler, want die gebruik ik toch vrij vaak... de batterij van mijn telefoon is lang niet zo zuinig als dat ding), dus kun je de muziek overal afspelen.

En binnenkort even kijken wat weg kan (wie weet een stel Tweakers blij mee maken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En anders pluk je die mp3'tjes van een willekeurige torrent site, of indien mogelijk van Bandcamp en doneer je nog een klein bedrag aan de artiest. Die laatste optie is uiteraard favoriet en vaak wel nodig want niet heel veel platen worden vergezeld van een downloadcode.

Gisteren bij zijn show in Utrecht Hand_Cannot_Erase van Steven WIlson op plaat gekocht. Al vond ik de dubbelaar met een prijs van 30 euro eigenlijk te duur. Maar als ik hem elders haal scheelt het hooguit een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Inmiddels deze binnen gekregen via Discogs :P :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A7Fj9Cbm.jpg?1

Jammer dat ik hem niet bij de platenzaak kon vinden, dat had weer verzendkosten gescheeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Net binnen van Discogs : The Prodigy - Out of Space / Ruff in the jungle bizness
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/96g97wbob/Prodigy_out_of_space.jpg
Hoogstaande text ook :P
"Out Of Space"

I'm gonna send him to outer space,
To find another race.
I'm gonna send him to outer space,
To find another race.
...
I'll take your brain to another dimension.
(hold it!)
Pay close attention

Gaat het nog leuk worden in de jukebox met nog in de pijplijn Firestarter en op de 1210 met Smack my Bitch Up.
:+

[ Voor 52% gewijzigd door Bestla op 26-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Redhawk! Score van vandaag, 3 lekkere wave plaatjes voor een tientje.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2pLDwFeR1EWJ7jqqgU-o3Be21Kk6LhPWatWozFApm9VCexjigNGo9mYDHAHv_F0fucflhexbp9AtNCSJtj0DQAhEbJLrY4cK-YCw2foN_chYL_t0YDu8_BsnIrCjCMPsmOzdp3KJk6SwSw_gaXv2-diw/IMG_5448.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ohhhhh, Siouxsie , that brings back memories. Hong Kong Gardens, Spellbound, Cities in dust enzo. NICE !

* Bestla 's muziekkennis is van de jaren 60 tot nu.

[ Voor 39% gewijzigd door Bestla op 26-03-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:41:
Ohhhhh, Siouxsie , that brings back memories. Hong Kong Gardens, Spellbound, Cities in dust enzo. NICE !

/me 's muziekkennis is van de jaren 60 tot nu.
Klopt ja! Cities in dust, en dan keihard. Lekker hoor. Die Prodigy plaat is trouwens ook 1 groot feest (van herinnering).
Mijn muziek kennis en smaak loopt van 1979 tot 1992 grotendeels.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Hong Kong gardens en Cities in Dust zijn besteld op Discogs.

Je hebt soms iemand nodig die je op het spoor zet.

Thanks Wehmut :)

Ik kom zo aan onze verzameling. je hoort eens wat, je loppt zomaar tegen iets aan. Erg leuk. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 26-03-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Zo, vandaag een van mijn eerste platenspeler reparaties gedaan. Het ging om de Garrard Zero 100 sb. Bij het spelen kwam er veel herrie uit de speler, maar uiteindelijk wilde de plaat wel draaien. Het viel me op een gegeven moment wel op dat het "slippende geluid" wel erg mechanisch klonk. Dat moest dus wat anders zijn.

Na de speler open gemaakt te hebben was dit het geluid wat er uit kwam:
[YouTube: http://youtu.be/xOvRSveppi4]

De motor moest dus even open, daarna leek dit de oorzaak:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-bhPgl7EAXNk/VRQu6B3SGGI/AAAAAAAAHKo/VebwYHG-iK8/s400/IMG_4596.JPG

Een soort metaal schijfje wat op de magneet zit, waarschijnlijk om te zorgen dat de motor ook in balans is (gezien de putjes die uit zijn geboord). Het leek me dus het beste om dit schijfje weer vast te lijmen. Het liefst natuurlijk opnieuw in balans. Gelukkig was uit de lijmsporen van de vorige keer op te maken hoe het schijfje te vorige keer vast zat:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-w8m4jV7kdY0/VRQu6N3cGrI/AAAAAAAAHKs/Dc4SMAF5D9o/s400/IMG_4600.JPG

Met een stift even een markering gemaakt en met een secondelijm de boel vast gezet. Op deze foto is te zien dat ook hier het patroon van de vorige lijmbeurt nog matcht.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-c9NkhcpuJQo/VRQu6Tv_fvI/AAAAAAAAHKw/sD3NmWRWdSE/s400/IMG_4602.JPG

Vervolgens alles weer in elkaar gezet en voila:

[YouTube: http://youtu.be/sKEQOl-OLrw]

Helaas bleek, toen heel de speler weer in elkaar zat, dat de riem helaas te versleten is, en ook een kanaal niet meer werkte. Met nameten bleek dat dat in ieder geval ergens gebeurd te zijn tussen het element en de verbindingen onder de speler.

In ieder geval weer een interessante ervaring rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:04:
Hong Kong gardens en Cities in Dust zijn besteld op Discogs.

Je hebt soms iemand nodig die je op het spoor zet.

Thanks Wehmut :)

Ik kom zo aan onze verzameling. je hoort eens wat, je loppt zomaar tegen iets aan. Erg leuk. :P
Nice, good move! Heb ik ook regelmatig. Zo heb ik onlangs The House of Love gehoord bij 33|45 vinyl records in Leiden. Nooit van gehoord terwijl het precies in mijn straatje past. Gelijk blind alle albums van die band gekocht via Discogs (plaat die ze draaiden wilde hij niet verkopen, privé collectie).
Ik hoop niet dat ik je nu nog armer ga maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:41:

* Cap 's muziekkennis is van de jaren 60 tot nu.
Deze LP is zeker ook nice maar het beste is toch het werk uit de eerdere periode, van Kaleidoscope en Juju. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Weet ik toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nieuwe Motorpsycho release in de pre-order gezet: http://www.stickman-records.de/news/?id=219 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Prodigy - Smack my Bitch Up 12" is binnen via Discogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Vet: http://freshgadgets.nl/sc...nde-platenspeler-van-lego

en laten we de serieuze noot van deze kant even achterwege.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:39
Vind m nog best goed klinken! Als je het vergelijkt met die eerdere LEGO platenspeler die hier ooit voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Vind m nog best goed klinken! Als je het vergelijkt met die eerdere LEGO platenspeler die hier ooit voorbij is gekomen.
Ja daar sluit ik mij helemaal bij aan, hij klinkt flink beter dan de Lego platen speler die ik een hele tijd geleden gepost heb... Ook de motor heeft een stabielere draaisnelheid... En hij heeft inderdaad een erg mooi uiterlijk (lijkt wel zo'n moderne high-end platen speler)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ook bij deze variant blijkt maar weer eens dat Lego niet het ideale materiaal is om een draaitafel uit te maken.. :+

In mijn tijd waren er volgens mij geen bruine (of beige) legoblokjes. Of is mijn geheugen echt aan het achteruit gaan?

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 27-03-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mee eens, maar het is gewoon gaaf om te zien dat het kan... Ook al is de speler zelf zeker niet perfect... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Een LP van lego zou pas leuk zijn. Neem een grote legoplaat en zet die helemaal vol met gladde stukjes zodat je een glad oppervlak krijgt. Nu is het zaak om zo'n snijtafel te vinden die de muziek rechtstreeks op de legoplaat snijd.

Het zal vast tikken als een malle, mee hee, je kan niet alles hebben toch ? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pioneer PLX-1000, ziet er niet best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
@Redhawk: Ik heb Hong Kong Garden ook nog liggen, m'n eerste eigen single :D
Ik heb 'm alleen nog nooit gedraaid, doodzonde.

@Servor: Motorpsycho is awesome, had niet gedacht dat er iemand op dit forum Motorpsycho nog zou kennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
4Br0k3n3rr0r schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:24:
@Redhawk: Ik heb Hong Kong Garden ook nog liggen, m'n eerste eigen single :D
Ik heb 'm alleen nog nooit gedraaid, doodzonde.
Voor mij is het jeugdsentiment en gaat hij wel in de jukebox.

Maar als hij in mint staat is zou ik hem lekker zo houden. :)

Eerste single? Golden Earring - Sleepwalking :P

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/dz52j5un3/GE_Sleepwalking.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Bestla op 28-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Auch pioneer... Gelukkig zijn er nog genoeg SL1200 op de 2 dehandsmarkt

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 16:44

f.h

Begin januari een SL-1210MK2 gekocht met een Musical Fidelity V90 LPS pre-amp en een 2M Red element. Erg blij mee en nu weer lekker mijn centen aan het stukslaan op juweeltjes.

Laatste aanwinst: het nieuwe album van Selah Sue dubbel LP + cd echt een prachtige hoes
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oka4svB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf, ik heb haar eerste album op LP, moet het nieuwe album snel eens gaan luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vandaag binnen : Siouxsie - Cities in dust en Pearl Jam - Spin the black circle.

Op NPO Cultura nu bezig Jimi Hendrix op Monterey Festival 1967. _/-\o_
Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic