Die heb ik ook liggen. Reason heb ik blind (doof?Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:41:
Gaaf, ik heb haar eerste album op LP, moet het nieuwe album snel eens gaan luisteren
Vanmiddag even het het optreden van the Frantic Four gezien. Uit 2013 Wembley Arena ( Status Quo in originele bezetting )
Die maat van mij is toch al gek van muziek, dus na het F1 gekijk gelijk dit er achteraan.
ok, dit heeft geen kl*te met vinyl te maken, maar ik vond het leuk om te melden.
Die maat van mij is toch al gek van muziek, dus na het F1 gekijk gelijk dit er achteraan.
ok, dit heeft geen kl*te met vinyl te maken, maar ik vond het leuk om te melden.
Die Selah Sue van hierboven heb ik ook net gekocht, samen met een best of Van Morrison.
Wat me trouwens opviel is dat er per kant heel weinig nummers staan, iets wet wel vaker voorkomt met recente platen. Wat me telkens opvalt, is dat die platen altijd opmerkelijk dikker zijn dan anders. Zit er iets achter, of is het gewoon 'sjieker' om een dubbel-LP uit te brengen.
Wat me trouwens opviel is dat er per kant heel weinig nummers staan, iets wet wel vaker voorkomt met recente platen. Wat me telkens opvalt, is dat die platen altijd opmerkelijk dikker zijn dan anders. Zit er iets achter, of is het gewoon 'sjieker' om een dubbel-LP uit te brengen.
2 kanten van een LP ga je in goede kwaliteit niet redden met cd lengte, en tenzij je iets geks wildoen met kant 4 kan je beter zorgen dat de nummers netjes over 4 kanten verspreid zitten, buitenkant van een lp klinkt beter dan binnen.
Overigens hoeft een goed album echt niet 74 minuten te duren, schijnt meer een sport te zijn (of must vanuit platenmaatschappij?) om er zoveel mogelijk op te persen lijkt wel.
Overigens hoeft een goed album echt niet 74 minuten te duren, schijnt meer een sport te zijn (of must vanuit platenmaatschappij?) om er zoveel mogelijk op te persen lijkt wel.
Minder speeltijd betekend ook dat je meer dynamiek/harder signaal (vooral in de lage tonen) op de plaat kwijt kan.
Ook kan je overspraak verminderen als de groeven verder uit elkaar staan (soms hoor je bij de stille groef voor een track de track al spelen)
Ga er vanuit dat 30 minuten per kant op een LP echt het absolute maximum is waarbij er ook geschoven is geweest met nummers etc (nummers met zacht signaal aan het einde van een kant etc).
Dat werd wel eens in de jaren 80 gedaan maar nu nauwelijks meer denk ik.
Meestal is een complete LP (2 kanten) van oudsher ongeveer 45 minuten, wat heden ten dage een heel kort album betekent.
Ook kan je overspraak verminderen als de groeven verder uit elkaar staan (soms hoor je bij de stille groef voor een track de track al spelen)
Ga er vanuit dat 30 minuten per kant op een LP echt het absolute maximum is waarbij er ook geschoven is geweest met nummers etc (nummers met zacht signaal aan het einde van een kant etc).
Meestal is een complete LP (2 kanten) van oudsher ongeveer 45 minuten, wat heden ten dage een heel kort album betekent.
"man is not truly one, but truly two,"
ja dat ook :-)
Altijd leuk om eens een Arcade lp uit de kast te trekken en te kijken hoe ze dat op elkaar hebben weten te persen... Staan lekker veel nummer(tje)s op, maar komt de geluidskwaliteit in ieder geval niet ten goede.
Ook mooi dat bands vroeger 'dubbel-albums' hadden en dat was allemaal heel speciaal, bv Exile van de Stones... dat wordt nu gewoon op 1 cdtje geperst en is niks speciaals meer
(al zijn er ook dubbel albums die op dubbel cd komen... toevallig heb ik van de Stones beide uitvoeringen...)
Altijd leuk om eens een Arcade lp uit de kast te trekken en te kijken hoe ze dat op elkaar hebben weten te persen... Staan lekker veel nummer(tje)s op, maar komt de geluidskwaliteit in ieder geval niet ten goede.
Ook mooi dat bands vroeger 'dubbel-albums' hadden en dat was allemaal heel speciaal, bv Exile van de Stones... dat wordt nu gewoon op 1 cdtje geperst en is niks speciaals meer
Het lijkt tegenwoordig juist weer een sport om korte albums uit te brengen. Ik vind 45 minuten eigenlijk wel standaard voor een album. Korter hoeft van mij niet. Een album is dan te kort om er lekker 'in te komen'.mr_petit schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:03:
Minder speeltijd betekend ook dat je meer dynamiek/harder signaal (vooral in de lage tonen) op de plaat kwijt kan.
Als je b.v. de laatste plaat van AC/DC bekijkt, die duurt maar 35 minuten. Dat vind ik dan weer te kort. Ook zie ik op MusicMeter wel eens nieuwe platen van 30 minuten langskomen. Dan ga je haast denken dat de muzikant geen inspiratie had ofzo...
Die vorm van overspraak is herkenbaar volgens mij, doordat je het rechterkanaal dan in je linker speaker hoort (als je ze goed hebt aangesloten of geen mono hebtmr_petit schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:03:
Ik hoorde het bijvoorbeeld ook wel eens op een CD (en die hebben geen last van groef overspraak
Als zo'n tape een tijdje opgerold zit heb je soms dat de ene wikkel het magnetisme van de andere overneemt.
Je moet het kunnen waarderen maar ik vind het persoonlijk wel wat hebben dat ze dat soort onvolmaaktheden er niet uit halen.
Amerikaanse vakbonden hadden ooit bepaald dat een elpeekant maximaal 18 minuten mocht duren anders moest er voor de muzikanten worden bijbetaald.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Ja bij tape is dat eigenlijk een precies vergelijkbaar voorbeeld. Daar laat ook de opvolgende wikkeling (zeg maar de volgende groef) een imprint achter op de voorliggende wikkeling(groef).InflatableMouse schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:20:
[...]
Die vorm van overspraak is herkenbaar volgens mij, doordat je het rechterkanaal dan in je linker speaker hoort (als je ze goed hebt aangesloten of geen mono hebt). Een andere vorm van overspraak komt van de tapes en dan met name bij de oudere.
Als zo'n tape een tijdje opgerold zit heb je soms dat de ene wikkel het magnetisme van de andere overneemt.
Bij platen hoor je dan inderdaad het linkerkanaal van de opvolgende groef in het rechterkanaal. Vooral als er nog geen signaal is (dus voordat de track net begint) kan het soms hoorbaar zijn, of een hele zachte passage die opgevolgt wordt door een hele harde passage (bij klassieke muziek komt dat heel veel voor).
Ik geloof dat er wel technieken zijn die dus tijdens het snijden van de master een groef voorlopen en zodoende de groefafstand corrigeren. Maar dat kost natuurlijk ook ruimte op de plaat (al kan je die stillere groeven weer veel dichter naast elkaar leggen)
Yep, hij is nog in mint staatBestla schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:31:
[...]
Voor mij is het jeugdsentiment en gaat hij wel in de jukebox.
Maar als hij in mint staat is zou ik hem lekker zo houden.
Deze prachtige box van Toto bij Large besteld. Als echte fan moest ik de Ltd. Edition natuurlijk hebben met daarin een dvd, cd, dubbel lp, t-shirt, litho en poster:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Mooie set hoor.
Daar doen we het toch ook een beetje voor, mooie sets met goodies.
Daar doen we het toch ook een beetje voor, mooie sets met goodies.
Briljante band idd. Heb zo'n beetje hun hele discografie (wat best een omvangrijke verzameling is), incl. EP's op CD, ben nu een klein beetje aan de vinyl qua Motorpsycho. Maar weet niet zo goed waar te beginnen, heb vorig jaar Behind The Sun aangeschaft en nu deze.4Br0k3n3rr0r schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:24:
@Servor: Motorpsycho is awesome, had niet gedacht dat er iemand op dit forum Motorpsycho nog zou kennen!
Net ook gaan halen, had het waarschijnlijk helemaal vergeten als ik je post niet gezien had! Zalig album!f.h schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:28:
Laatste aanwinst: het nieuwe album van Selah Sue dubbel LP + cd echt een prachtige hoes
Zo. In plaats van platenspelers kun je maar beter kastruimte bij gaan kopen.
Want die 340 albums moet je natuurlijk wel netjes op kunnen bergen
Zie het Vinyl Vraag en Aanbod topic.
Want die 340 albums moet je natuurlijk wel netjes op kunnen bergen
Zie het Vinyl Vraag en Aanbod topic.
Net Relayer van Yes , Gates of Delirium lekker hard gedraaid, lekker na genieten met Soon.
Vrouw komt thuis, zegt niets........ok, lekker dit.
Vrouw komt thuis, zegt niets........ok, lekker dit.
Wellicht ten overvloede, maar dit weekend bij bol 20% korting op alle LP's.
Nou, niet alle LP's...f.h schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:53:
Wellicht ten overvloede, maar dit weekend bij bol 20% korting op alle LP's.
En waar het wel bij staat, zijn nog even duur heb ik het idee. Er staat geen prijs met streep doorheen zoals normaal bij hun acties..
bv: Het album van Marduk - Frontschwein , kost 21.99. Dat was hij laatst ook al.
[ Voor 25% gewijzigd door Renegade666 op 05-04-2015 14:54 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Inderdaad. Even geprobeerd met Tracker. Was kort geleden nog 24,99, nu 26,99. En er gaat geen cent vanaf in het bestelproces. Stelletje naaiers.
Oh, wacht. Tót 20%... Dus 0% voldoet toch aan de actie...
[ Voor 17% gewijzigd door Cass Casey op 05-04-2015 15:08 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Marketing bullshit at it's bestCass Casey schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:06:
Inderdaad. Even geprobeerd met Tracker. Was kort geleden nog 24,99, nu 26,99. En er gaat geen cent vanaf in het bestelproces. Stelletje naaiers.
Kon inderdaad geen pijl trekken over wat wel en wat niet. Ik heb in ieder geval de dubbel LP van M83 met 18% korting gescoord 
Kan me voorstellen wat het doet, maar is dat een app/website ofzo?Cass Casey schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:06:
Even geprobeerd met Tracker.
[ Voor 49% gewijzigd door f.h op 06-04-2015 10:48 ]
Mijn nieuwe aanwinsten van afgelopen weekend. 
The Tallest Man on Earth was ik persoonlijk nog nooit tegen gekomen in een winkel, kon ik niet laten staan dus. Ben niet zo bekend met dit album, maar dat maakt het juist leuk.
Eric Clapton kon ik ook niet laten staan, die moest ik gewoon hebben

The Tallest Man on Earth was ik persoonlijk nog nooit tegen gekomen in een winkel, kon ik niet laten staan dus. Ben niet zo bekend met dit album, maar dat maakt het juist leuk.
Eric Clapton kon ik ook niet laten staan, die moest ik gewoon hebben
Nieuwe album van Mark Knopflerf.h schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:44:
Kon inderdaad geen pijl trekken over wat wel en wat niet. Ik heb in ieder geval de dubbel LP van M83 met 18% korting gescoord
[...]
Kan me voorstellen wat het doet, maar is dat een app/website ofzo?
Hier zaterdag nog Selah Sue's Reason gekocht en Reverence van Faithless... Die laatste heb ik denk ik al 10+ jaren op cd liggen, maar nog nooit helemaal geluisterd...
[ Voor 19% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 06-04-2015 11:14 ]
Vanmiddag komen mijn broer met vrouw en kids naar ons. Tijd voor culturele opvoeding van de kids.
Dat betekent dat de jukebox aan gaat.
Dat betekent dat de jukebox aan gaat.

Leuk, die ELO platen. Ik hoef er volgens mij nog maar 2 of 3, en dan heb ik ze allemaal
Gisteren had ik ELO - Discovery in m'n handen, in nieuwstaat, met binnenin de hoes nog een origineel inschrijfformulier voor de ELO fanclub en een bestelformulier voor ELO merchendise
Ik heb Discovery al liggen, vond het dus een beetje zonde om 'm alleen voor dat inschrijfformuliertje te kopen
Vaak bu'j te bang!
Weet iemand waar ik "voâh wêhnug" een "record clamp" kan kopen? Heb toch weinig zin om 50 tot 150 euro neer te leggen voor een blok aluminium.
Ik zag op eBay varianten van 28-30 euro inclusief een soort waterpas. Iemand daar ervaring mee?
Mooiste zou eigenlijk zijn als ik iemand kan vinden die beschikt over een draaibank...
Ik zag op eBay varianten van 28-30 euro inclusief een soort waterpas. Iemand daar ervaring mee?
Mooiste zou eigenlijk zijn als ik iemand kan vinden die beschikt over een draaibank...
Verwijderd
Een clamp is wat anders dan zo'n gewicht/puck. Welk doel heb je ermee?Cass Casey schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:01:
Weet iemand waar ik "voâh wêhnug" een "record clamp" kan kopen? Heb toch weinig zin om 50 tot 150 euro neer te leggen voor een blok aluminium.
Ik heb een clamp, die gebruik ik om licht gebogen lp's mee op het plateau te drukken. Clamp kun je aandraaien en goed vastzetten, in tegenstelling tot een gewicht/puck.
Zelf heb ik deze (€ 54):

Hier iets voor 20 piek: http://www.vinylvinyl.nl/clearaudio-clever-clamp.html
Ah, weer wat geleerd. Ik wil 'm inderdaad gebruiken om gebogen lp's op de draaischijf te drukken. Heb gisteren een plaat van Chris Rea uit de kast gepakt en die was modelletje fruitschaal.
Maar het effect van zo'n puck/gewicht is toch hetzelfde? Of raad je aan om een clamp te gebruiken?
Maar het effect van zo'n puck/gewicht is toch hetzelfde? Of raad je aan om een clamp te gebruiken?
Voordeel van een clamp tov een puck is denk ik dat de motor/lagers/whatever niet met extra gewicht belast wordt. Of het voor de rest ook nog wat uitmaakt durf ik niet te zeggen.
Verwijderd
Een puck/gewicht belast je lager, een clamp niet. Ook kan je een clamp meer neerwaartse druk geven dan een gewicht dat kan. Ik weet niet waarom men eigenlijk kiest voor een gewicht..
Let op dat het niet in alle gevallen van buiging helpt. Een clamp bij model fruitschaal verbuiging, helpt dan bijvoorbeeld maar aan 1 kant (bol boven).
Let op dat het niet in alle gevallen van buiging helpt. Een clamp bij model fruitschaal verbuiging, helpt dan bijvoorbeeld maar aan 1 kant (bol boven).
Een gewicht wordt gebruikt door "audiofielen" zodat de toegevoegde massa helpt bij het constanter laten draaien van hun superieure snaar aangedreven machines.
Ja ja, de sarcasme druipt er vanaf
.
Oke, meer serieus dan. het zijn vaak stappen motortjes, die dus pulsmatig de platter laten draaien. Het idee is dat tussen elke puls de plaat weer iets in snelheid afneemt omdat de aandrijving heel kort wegvalt, om weer op snelheid te worden gebracht met de volgende puls. Door massa toe te voegen (massa traagheid, iets met natuurkunde) zou tie minder in snelheid afnemen tussen de pulsen (of is het pulzen
). Effectief vermindert dat dus wow en/of flutter.
Een gewicht is nooit zozeer bedoelt om een kromme plaat recht te maken, dat is eigenlijk bijzaak. Bovendien zijn die gewichten nooit zo zwaar dat je een kromme plaat met gewicht alleen weer recht kan buigen, tenzij het heel weinig is en een slappe 120gr plaat is of zo. Met een 180-200gr vinyl kan je het echt wel vergeten met zo'n gewichtje. Maar nogmaals, daar zijn ze eigenlijk helemaal niet voor.
Ja ja, de sarcasme druipt er vanaf
Oke, meer serieus dan. het zijn vaak stappen motortjes, die dus pulsmatig de platter laten draaien. Het idee is dat tussen elke puls de plaat weer iets in snelheid afneemt omdat de aandrijving heel kort wegvalt, om weer op snelheid te worden gebracht met de volgende puls. Door massa toe te voegen (massa traagheid, iets met natuurkunde) zou tie minder in snelheid afnemen tussen de pulsen (of is het pulzen
Een gewicht is nooit zozeer bedoelt om een kromme plaat recht te maken, dat is eigenlijk bijzaak. Bovendien zijn die gewichten nooit zo zwaar dat je een kromme plaat met gewicht alleen weer recht kan buigen, tenzij het heel weinig is en een slappe 120gr plaat is of zo. Met een 180-200gr vinyl kan je het echt wel vergeten met zo'n gewichtje. Maar nogmaals, daar zijn ze eigenlijk helemaal niet voor.
Nieuwe aanwinst gehaald bij de Mediamarkt of all places.
Joe Bonamassa - Muddy Wolf at Red Rock.
Joe Bonamassa - Muddy Wolf at Red Rock.

Mediamarkt kan best een tof aanbod hebben, maar dat wisselt per filiaal. Antwerpen ligt veel, Eindhoven heeft best wat, Tilburg weer heel stuk minder, Utrecht stuk of 12-15 en Breda niks bv.
Prijzen zijn wel goed... wel even checken of je geen lompe butsen in de hoes ziet, gaan er niet altijd even netjes mee om.
Prijzen zijn wel goed... wel even checken of je geen lompe butsen in de hoes ziet, gaan er niet altijd even netjes mee om.
Als we het dan toch over natuurkunde hebben: z'n puck is wel heel inefficient in het verhogen van de traagheidsmoment (inertia). Je wilt namelijk vooral gewicht aan de buitenkant van de plaat toevoegen. Daarvoor hebben sommige merken een koperen mat.InflatableMouse schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:27:
Oke, meer serieus dan. het zijn vaak stappen motortjes, die dus pulsmatig de platter laten draaien. Het idee is dat tussen elke puls de plaat weer iets in snelheid afneemt omdat de aandrijving heel kort wegvalt, om weer op snelheid te worden gebracht met de volgende puls. Door massa toe te voegen (massa traagheid, iets met natuurkunde) zou tie minder in snelheid afnemen tussen de pulsen (of is het pulzen). Effectief vermindert dat dus wow en/of flutter.
Naar mijn mening en weten is het doel van de puck wel om het centrum van de plaat aan te drukken, want voor het verhogen van het traagheidsmoment is het ontzettend ineffectief. Je verhoogt je traagheidsmoment van je complete plateau waarschijnlijk met minder dan 3%.
Wellicht zien de ontwerpers van die pucks dat over het hoofd en wanen ze zich in een sprookjesbos.
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 07-04-2015 18:13 ]
Ja, ik weet het. Dat is het sprookjesbos waar veel audiofielen in verdwalen. Vandaar dat er ook zoveel "snake oil" te koop is en gekocht wordt.mr_petit schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:11:
[...]
Als we het dan toch over natuurkunde hebben: z'n puck is wel heel inefficient in het verhogen van de traagheidsmoment (inertia). Je wilt namelijk vooral gewicht aan de buitenkant van de plaat toevoegen. Daarvoor hebben sommige merken een koperen mat.
Naar mijn mening en weten is het doel van de puck wel om het centrum van de plaat aan te drukken, want voor het verhogen van het traagheidsmoment is het ontzettend ineffectief. Je verhoogt je traagheidsmoment van je complete plateau waarschijnlijk met minder dan 3%.
Wellicht zien de ontwerpers van die pucks dat over het hoofd en wanen ze zich in een sprookjesbos.
Ik verzin het ook niet zelf he en ik verkondig het ook niet als waarheid
Zojuist voor €10,- opgepikt bij de Media Markt, mijn eerste 'echte' vinylaankoop:

Op Discogs gaan deze nog minimaal voor het dubbele weg, gevalletje mazzel denk ik. Dit draai ik op een Sony PS-LX431, die ik voor €5,- een aantal maanden geleden bij de kringloop heb meegetrokken. Ik moet zeggen, zelfs met Spotify als vergelijking dat het nog niet eens zo slecht klinkt allemaal. Het kan vast beter, maar dit is een leuk begin. Ben ondertussen al aan het kijken of ik een iets mooiere platenspeler kan vinden

Op Discogs gaan deze nog minimaal voor het dubbele weg, gevalletje mazzel denk ik. Dit draai ik op een Sony PS-LX431, die ik voor €5,- een aantal maanden geleden bij de kringloop heb meegetrokken. Ik moet zeggen, zelfs met Spotify als vergelijking dat het nog niet eens zo slecht klinkt allemaal. Het kan vast beter, maar dit is een leuk begin. Ben ondertussen al aan het kijken of ik een iets mooiere platenspeler kan vinden
[ Voor 7% gewijzigd door n41r0j op 07-04-2015 21:01 ]
Wat een gaaf topic!
Zelf ben ik gek op vinyl en vintage platenspelers. Ik gebruik op dit moment een DUAL 704 in vrijwel originele staat. D.w.z. alleen de audiokabel en de naald zijn vervangen. Het Shure-element zit er nog op. Zelf zou ik geen andere platenspeler willen.
Wel denk ik er over om de kunststof bak te vervangen voor een houten 'onderstel'. Maar aangezien ik daar geen ervaring mee heb, blijft het voorlopig nog even bij denken.
Mijn laatste aanwinst op LP was het nieuwe live-album van Blues Pills. Wat een prachtig album is dat! Uiteraard de muziek, maar zeker ook het artwork en het vinyl zelf. Kant D, het is een ouderwetse dubbelaar, bevat geen muziek, maar het logo van de band in reliëf! Probeer dat maar eens met een CD.
Tja, het vinyl-virus....... Om met een bekende persoon te spreken: "Je begrijpt het als je het snapt.'
Zelf ben ik gek op vinyl en vintage platenspelers. Ik gebruik op dit moment een DUAL 704 in vrijwel originele staat. D.w.z. alleen de audiokabel en de naald zijn vervangen. Het Shure-element zit er nog op. Zelf zou ik geen andere platenspeler willen.
Wel denk ik er over om de kunststof bak te vervangen voor een houten 'onderstel'. Maar aangezien ik daar geen ervaring mee heb, blijft het voorlopig nog even bij denken.
Mijn laatste aanwinst op LP was het nieuwe live-album van Blues Pills. Wat een prachtig album is dat! Uiteraard de muziek, maar zeker ook het artwork en het vinyl zelf. Kant D, het is een ouderwetse dubbelaar, bevat geen muziek, maar het logo van de band in reliëf! Probeer dat maar eens met een CD.
Tja, het vinyl-virus....... Om met een bekende persoon te spreken: "Je begrijpt het als je het snapt.'
Je mazzeltje had nog groter kunnen zijn als je even in het Vinyl Vraag en Aanbod topic had gekekenJorian29 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:58:
Zojuist voor €10,- opgepikt bij de Media Markt, mijn eerste 'echte' vinylaankoop:
Op Discogs gaan deze nog minimaal voor het dubbele weg, gevalletje mazzel denk ik.
Je zou die kunstof bak van binnen kunnen beplakken met zelfklevende bitumen. Dat dempt ook.Vintage1967 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:00:
Maar heel erg veel maakt dat niet uit; de 704 is standaard al een goede tafel.
Tja, maar het oog wil ook wat. Ik zie het al voor me: prachtige massief houten plateau met mooie, schokabsorberende pootjes. Als je dat combineert met het prachtige mechaniek van de 704........mr_petit schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:02:
[...]
Je zou die kunstof bak van binnen kunnen beplakken met zelfklevende bitumen. Dat dempt ook.
Maar heel erg veel maakt dat niet uit; de 704 is standaard al een goede tafel.

[ Voor 5% gewijzigd door Vintage1967 op 08-04-2015 12:57 ]
Kan het zijn dat de albums nat afgespeeld zijn? Dat gebeurde veel met Lenco-tafels. Punt is dat de regel dan eigenlijk is 'eens nat gespeeld, altijd nat spelen '. Je blijft het horen en ik weet niet of het reinigen dat gaat verhelpen. Toegegeven, ik vraag ook nooit of een album dat ik wil kopen ooit nat gespeeld is.Renegade666 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:13:
Hmm. Vandaag 2 albums binnen via marktplaats en discogs. Nightwish - once en ddp.
Bij once werd via discogs Mint aangegeven. Maar mint in deutschland is blijkbaar anders dan hier.. A/B knetterd de knetter, C is wel redelijk, D is een maxi sound nummer. Die verder wel goed klinkt.
Ddp ook knetter de knetter, ondanks maar 1 keer gedraaid...
Alle 4 schoon gemaakt met de knosti, maar heeft weinig geholpen. Ben in iig wel een beetje klaar met 2de hands meuk. Komt nog 1 uit belgie deze week (nightwish - oceanborn). Hopen dat die wel goed is, maar dat betwijfel ik nu.
Ga straks wel verder met cds..
Zijn je andere albums al binnen? En hoe is die kwaliteit?
Ik heb ook best slechte ervaringen met Discogs, hier koop ik alleen platen die nog in de seal zitten. Maar liever ga ik gewoon naar de platenzaak, veel leuker en ik help de platenzaak er nog eens mee.
Ik druf het niet te zeggen dat ze nat gespeeld zijn. Ben er ook niet verder mee bezig geweest.Vintage1967 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:55:
[...]
Kan het zijn dat de albums nat afgespeeld zijn? Dat gebeurde veel met Lenco-tafels. Punt is dat de regel dan eigenlijk is 'eens nat gespeeld, altijd nat spelen '. Je blijft het horen en ik weet niet of het reinigen dat gaat verhelpen. Toegegeven, ik vraag ook nooit of een album dat ik wil kopen ooit nat gespeeld is.
Zijn je andere albums al binnen? En hoe is die kwaliteit?
Kreeg vage tekst weer terug. DUs ik dacht laat maar zitten.
Het 2de album Oceanborn was echt in mint conditie. Hij was gewoon nieuw, zat keurig in het plastic. En draait probleemloos
Ondertussen ook nog 3 nieuwe album (2 laatste albums Nightwish en Enslaved) via Nuclear Blast binnen. Deze zijn ook probleemloos.
Platenzaak zal inderdaad leuker zijn, echter zijn deze niet in de beurt, en die paar die er wel zijn, hebben vaak niet de platen die ik zoekPoulske schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:22:
Ik heb ook best slechte ervaringen met Discogs, hier koop ik alleen platen op die nog in de seal zitten. Maar liever ga ik gewoon naar de platenzaak, veel leuker en ik help de platenzaak er nog eens mee.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Dat is minder dan, bij mij zit Sounds Venlo op 10 minuten fiets afstand en die hebben een gigantisch aanbod aan vinyl platen, zowel nieuwe als tweedehands. Heerlijk om daar een zondagmiddag tussen te snuffelen.Renegade666 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:24:
[...]
Ik druf het niet te zeggen dat ze nat gespeeld zijn. Ben er ook niet verder mee bezig geweest.
Kreeg vage tekst weer terug. DUs ik dacht laat maar zitten.
Het 2de album Oceanborn was echt in mint conditie. Hij was gewoon nieuw, zat keurig in het plastic. En draait probleemloos
Ondertussen ook nog 3 nieuwe album (2 laatste albums Nightwish en Enslaved) via Nuclear Blast binnen. Deze zijn ook probleemloos.
[...]
Platenzaak zal inderdaad leuker zijn, echter zijn deze niet in de beurt, en die paar die er wel zijn, hebben vaak niet de platen die ik zoek
Gister een flexidisc ontvangen. Van het weekend m'n nieuwe platenspeler ophalen en meteen die flexidisc uitproberen.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Het is natuurlijk al een subchassis speler, dus die pootjes zijn niet strikt noodzakelijkVintage1967 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:33:
[...]
Tja, maar het oog wil ook wat. Ik zie het al voor me: prachtige massief houten plateau met mooie, schokabsorberende pootjes.
Ik zou m met een oud naaldje uitproberenSannrHerr schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:04:
Gister een flexidisc ontvangen. Van het weekend m'n nieuwe platenspeler ophalen en meteen die flexidisc uitproberen.

Helemaal mee eens! Sterker nog, flexidisks zijn heel leuk voor je verzameling, maar ik zou ze helemaal niet draaien. Lekker je favoriete album aanschaffen en daar van genieten.......
Het lastige is dat er een nummer op staat dat alleen op deze flexidisc is uitgegeven!Vintage1967 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:43:
[...]
Helemaal mee eens! Sterker nog, flexidisks zijn heel leuk voor je verzameling, maar ik zou ze helemaal niet niet draaien. Lekker je favoriete album aanschaffen en daar van genieten.......

Wachten tot iemand 'm naar Mp3 ript dus.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Nou ben ik wel nieuwsgierig .......... Welk nummer en welke band?SannrHerr schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:22:
[...]
Het lastige is dat er een nummer op staat dat alleen op deze flexidisc is uitgegeven!
Wachten tot iemand 'm naar Mp3 ript dus.
Zaterdag aanstaande is er een snuffelmarkt in de Zeelandhallen in Goes. Ik heb geen idee hoe of wat, maar ga er wel kijken wat er aan mooi vinyl te scoren is. Hopelijk liggen de prijzen voor 2e hands wat lager dan wat ze op MP vragen.
Ik weet dat er regelmatig een snuffelmarkt is in de Zeelandhallen, dus als iemand weet wat ik daar op het gebied van vinyl mag verwachten, houd ik me aanbevolen. Ik lees het graag.
Ik weet dat er regelmatig een snuffelmarkt is in de Zeelandhallen, dus als iemand weet wat ik daar op het gebied van vinyl mag verwachten, houd ik me aanbevolen. Ik lees het graag.
Dit weekend is er ook weer platen&cd beurs. wie gaat er naartoe?
Punk band. Geen idee welke titel.Vintage1967 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:03:
[...]
Nou ben ik wel nieuwsgierig .......... Welk nummer en welke band?
This little package deal is still available for a few more people. It includes the following things:
VINYL LP: This is the only way to get the black vinyl version, there are only 100 made and hand numbered.
T-SHIRT: Available from small to 3XL sizes for men, small - large for girlies.
POSTER: Size A3.
PATCH: High qualty embroidery with iron on backing.
STICKERS: 4 round glossy stickers.
BUTTON BADGES: 4 different designs.
FLEXI DISC: Contains 1 unreleased song, hand numbered.
CD: The new noise for the car or wherever you want to play it.
This deal costs £34.00 with the following shipping options:
EUROPE STANDARD = £7.00 to £10.00
EUROPE TRACK & TRACE = £10.00 to £15.00
WORLD STANDARD = £15.00
WORLD TRACK & TRACE = £20.00
[ Voor 4% gewijzigd door SannrHerr op 09-04-2015 13:06 . Reden: dode site ]
Dan wordt het wel lastig, ook om te kijken of iemand het nummer al geript heeft. Blijft zo'n flexidisk natuurlijk altijd leuk voor je verzameling
Gaan er eigenlijk nog mensen dit weekend naar de Platen & CD beurs? Voor mij de eerste keer. Zal een beetje een bomen/bos gevoel geven, vermoed ik.
-EDIT-
-EDIT-
Ik dus. ;-)Raymond schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:10:
[ Voor 40% gewijzigd door Cass Casey op 09-04-2015 12:47 ]
Die subbeurs van de verzamelbeurs in de jaarbeurs? Ik was daar vorige keer; 'tis erg massaal en ik vond het moeilijk om er iets te vinden wat ik leuk vond en wou kopen. Ik doe het niet zo voor moeilijke eerste pressings en andere zeldzaamheden, ik wil gewoon de muziek die ik leuk vind voor weinig op de kop tikken.Cass Casey schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:46:
Gaan er eigenlijk nog mensen dit weekend naar de Platen & CD beurs?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik ga ook wel even naar Utrecht, maar zonder lijstje of verwachtingen. Gewoon een leuke dag van maken, beetje browsen, standjes aflopen en hopelijk een spontane aanschaf of 2. Dat gejaag ben ik klaar mee, kan net zo blij zijn met de drie-voor-een-tientje vondst.
Vintage1967 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:12:
Waar en wanneer?
Ik ga ook... Het betreft de Mega CD / DVD /Platenbeurs in de jaarbeurs van Utrecht. Via online verkoop is de entree 11,50 euro...Raymond schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:10:
Heeft er iemand een verlanglijstje van LP's / CD's die hij of zij nog moet hebben?
Misschien typisch Hollands, maar juist als ik voor een mooi prijsje een goed album op de kop tik ben ik blij. Voor geld is alles te koop. Misschien is dat juist het leuke van verzamelen. Het zijn ook niet altijd de zeldzame, dure albums die het beste zijn. Van een Dio-album (heel gangbaar) geniet ik ook.
En af en toe meer uitgeven voor een speciale uitgave of bootleg vind ik ook leuk. Wat dat betreft heb ik al redelijk wat aan Metallica-materiaal uitgegeven.
Wat ik belangrijk blijf vinden, zijn de kwaliteit van hoes en LP. Mindere kwaliteit laat ik liggen, ondanks een mogelijk lage prijs. Voor een vuile LP heb ik de Knosti. Dat is dus geen enkel probleem meer
.
En af en toe meer uitgeven voor een speciale uitgave of bootleg vind ik ook leuk. Wat dat betreft heb ik al redelijk wat aan Metallica-materiaal uitgegeven.
Wat ik belangrijk blijf vinden, zijn de kwaliteit van hoes en LP. Mindere kwaliteit laat ik liggen, ondanks een mogelijk lage prijs. Voor een vuile LP heb ik de Knosti. Dat is dus geen enkel probleem meer

Een hele lange lijst................maar ik wil ook de komende 23 jaar gelukkig getrouwd blijvenrcor schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:48:
[...]
[...]
Ik ga ook... Het betreft de Mega CD / DVD /Platenbeurs in de jaarbeurs van Utrecht. Via online verkoop is de entree 11,50 euro...
Heeft er iemand een verlanglijstje van LP's / CD's die hij of zij nog moet hebben?
Veel plezier in ieder geval. Ik ben benieuwd wat je scoort!
Dat gaat wel goed komen hoor! Al mijn aanwinsten (CD's / LP's / Minidisc / Cassettes) die ik op de kop tik zal ik met jullie delen! Ik kijk er in ieder geval wel naar uit... Mocht jij ook gaan: jij dan ook veel plezier toe gewenst...Vintage1967 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:01:
[...]
Een hele lange lijst................maar ik wil ook de komende 23 jaar gelukkig getrouwd blijven![]()
Veel plezier in ieder geval. Ik ben benieuwd wat je scoort!
wat een vreselijk gaaf topic!
Ik heb mijn platenspeler en een berg (oude) platen van m'n ouders geerfd. Platenspeler is een Marantz TT151, na wat reviews gelezen te hebben is het verre van een superding, maar de 'emotionele' waarde is hoog.
Op die manier probeer ik ook m'n eigen platen te kopen. Aan de ene kant er een sport van maken om zo goedkoop mogelijk platen te scoren, aan de andere kant ook gewoon de nieuwere platen aanschaffen.
M'n eerste plaat die ik zelf aangeschaft heb was Daft Punk - Random Access Memories.
Ik ga met veel plezier dit topic in de gaten houden.
Owjah, als iemand Dire straits platen heeft voor een prikkie dan hou ik me aanbevolen
Ik heb mijn platenspeler en een berg (oude) platen van m'n ouders geerfd. Platenspeler is een Marantz TT151, na wat reviews gelezen te hebben is het verre van een superding, maar de 'emotionele' waarde is hoog.
Op die manier probeer ik ook m'n eigen platen te kopen. Aan de ene kant er een sport van maken om zo goedkoop mogelijk platen te scoren, aan de andere kant ook gewoon de nieuwere platen aanschaffen.
M'n eerste plaat die ik zelf aangeschaft heb was Daft Punk - Random Access Memories.
Ik ga met veel plezier dit topic in de gaten houden.
Owjah, als iemand Dire straits platen heeft voor een prikkie dan hou ik me aanbevolen
PH-MRK request startup
Tip: kijk voor vraag en aanbod even op dit topic. Succes!Mrkoekie schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:10:
wat een vreselijk gaaf topic!
Get Lucky klinkt echt waanzinnig veel beter op vinyl. 
Omdat ik het alleen maar voor dat nummer zou doen heeft de prijs van RAM me er toe weerhouden om hem te kopen.
Omdat ik het alleen maar voor dat nummer zou doen heeft de prijs van RAM me er toe weerhouden om hem te kopen.
Ik heb de cd helemaal grijsgedraaid (spotify danGoodfellas schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:40:
Get Lucky klinkt echt waanzinnig veel beter op vinyl.
Mocht je 'm dus op de kop kunnen tikken tijdens een aanbieding, raadt ik 'm zeer zeker aan!
PH-MRK request startup
Kak, zag RAM en Discovery laatst voor 17 euro/stuk liggen bij Plato in Utrecht (of was dat weer Concerto?) Achteraf natuurlijk balen dat ik ze beide niet meenomen heb
tnx.. had ik ook al gekeken en helaas geen Dire Straits tegengekomen, Maar ik hou 'm in de gatenVintage1967 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:38:
[...]
Tip: kijk voor vraag en aanbod even op dit topic. Succes!
PH-MRK request startup
Dire Straits waren gelukkig best populair, albums kom je overal tegen, dus gewoon zoeken in een zo goed mogelijke versie. Het enige album wat lastiger is is On Every Street. ExtendedancEPlay is ook nog wel een leuke 7", als je hem voor weinig tegen komt.
Voor de liefhebbers van Daft Punk Random Access Memmories:
http://web.randomaccessmemories.com/deluxe/
Een deluxe box-set... Zeer fraai moet ik zeggen, helaas heb ik het album al op vinyl, anders had ik het wel geweten...

Edit:
Ik zie nu dattie wel duur is: 199.99 euro... Maar wel erg vet!
Een deluxe box-set... Zeer fraai moet ik zeggen, helaas heb ik het album al op vinyl, anders had ik het wel geweten...
Edit:
[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 09-04-2015 23:19 ]
Ik heb hem op het lijstje, als ik hem ergens tweedehands of goedkoop kan scoren doe ik dat zeker. Tot op heden alleen maar voor $60 gevonden wat met de huidige wisselkoers neer komt op 42 euro. In contrast: de cd kost $12.50Mrkoekie schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:53:
[...]
Ik heb de cd helemaal grijsgedraaid (spotify dan) onderweg naar de alpe d'huez en tijdens m'n eerste beklimming tijdens de alpe d'huzes. Ik moet zeggen dat de rest van de nummers ook vele malen beter klinken als ze van 't glimmende vinyl afkomen!
Mocht je 'm dus op de kop kunnen tikken tijdens een aanbieding, raadt ik 'm zeer zeker aan!

Hoe mooi en prachtig het mag zijn, dit is nu een mooi voorbeeld hoe verrot de vinyl industrie is op dit moment. Alles voor de € en maar melken, want ja wij kopen het toch wel, = limited dus $$rcor schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:11:
Voor de liefhebbers van Daft Punk Random Access Memmories:
Een deluxe box-set... Zeer fraai moet ik zeggen, helaas heb ik het album al op vinyl, anders had ik het wel geweten...![]()
Edit:
Loop ik ook tegen aan. Als je een album op cd (standaard), digipack. LP (standaard), 2LP, 4LP-box, picturedisk EN set van 2LP+poster+boek op de markt brengt, is dat niet meer leuk voor de fan en verzamelaar. Aan de andere kant: als wij het niet kopen wordt het aanbod misschien wat beperkter terwijl zo af en toe een 'Limited Edition' toch stiekem wel heel leuk isloewie1984 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:30:
[...]
Hoe mooi en prachtig het mag zijn, dit is nu een mooi voorbeeld hoe verrot de vinyl industrie is op dit moment. Alles voor de € en maar melken, want ja wij kopen het toch wel, = limited dus $$
Ach als je specifiek van een artiest zoiets spaart, dan kan ik de lol er nog van in zien. Maar je zou maar fan zijn van The Beatles, Led Zeppelin, en nog een paar van die bands. Dan heeft je bankrekening het toch zwaar te verduren (voor de vinyl liefhebber die zich niet in toom kan houden)
En ook ik ben wel eens overstag gegaan voor een voor mij must have object:
http://www.discogs.com/Tr...on-Tattoo/release/3594421
En ook ik ben wel eens overstag gegaan voor een voor mij must have object:
http://www.discogs.com/Tr...on-Tattoo/release/3594421
Ach nouja, die Knopfler limited edition box heb ik uiteindelijk toch ook gekocht... wel met een kadobon erbij zodat ie me uiteindelijk iets van 70 euro koste, maar toch. Best veel geld. Maar dat is weer het fijne aan een vrije markt
je mág het kopen, het hoeft niet. Er is keuze genoeg, ik had me ook tevreden kunnen stellen met de CD versie of de 2LP versie.
Soms lopen de prijzen idd de spuigaten uit, en hoop ik maar op heruitgaven die wat minder gelimiteerd zijn.
Zo probeer ik alle albums van EELS op vinyl te krijgen. Sowieso koop ik nu elk nieuw album meteen als het uitkomt op LP, en dat valt nog erg mee, de prijzen zijn dan niet of nauwelijks hoger dan de CD's. Maar mijn "holy grail" is het Electro Shock Blues album, wat bij uitgave alleen gelimiteerd op 2x 10" blauw vinyl is uitgekomen. Als je die al te koop tegen komt variëren de prijzen van 150 t/m 300 euro, en dat vindt ik het dan weer niet waard.
Nu komen er bij mondjesmaat heruitgaven uit van albums, dus koop ik die maar. Zo heb ik Beautiful Freak als heruitgave voor $20 gekocht, terwijl de originele uitgave voor boven de 150 gaat. Het gaat mij toch vooral om de muziek en niet perse de verzamelwaarde.
Nu hoop ik op een heruitgave van Electro Shock Blues
.
Totaal ander punt:
Ik ben enorm tevreden met mijn ong. 50 jaar oude Dual 1009, voor mijn, waarschijnlijk niet al te audiofiele oren klinkt hij fantastisch, en de looks zijn zo mogelijk nog fantastischer
.
Nu begin ik al een tijdje te merken dat de naald hard aan het verslijten is, dus ging is eens kijken naar een andere. Een nieuwe, originele, naald is duurder dan een AT 95, dus heb ik eens gekeken naar de bevestiging van mijn huidige element. Nu blijkt dat een vorige eigenaar, het element aan de headshell heeft gelijmd, en dat, ook al zou ik hem los breken, ik een nieuw element helemaal niet kan afstellen, aangezien de headshell alleen maar gaatjes heeft i.p.v. sleuven
.
Nou ja uiteindelijk maar alleen een nieuwe naald besteld, aangezien ik toch wel tevreden ben over de klank.
Voor de liefhebbers, het gaat om een Dual DMS 200 element wat weer een rebrand is van een instap AT element. Volgens VinylEngine vergelijkbaar met de AT95, dus dat was waarschijnlijk toch niet echt een upgrade geweest.,
Zo probeer ik alle albums van EELS op vinyl te krijgen. Sowieso koop ik nu elk nieuw album meteen als het uitkomt op LP, en dat valt nog erg mee, de prijzen zijn dan niet of nauwelijks hoger dan de CD's. Maar mijn "holy grail" is het Electro Shock Blues album, wat bij uitgave alleen gelimiteerd op 2x 10" blauw vinyl is uitgekomen. Als je die al te koop tegen komt variëren de prijzen van 150 t/m 300 euro, en dat vindt ik het dan weer niet waard.
Nu komen er bij mondjesmaat heruitgaven uit van albums, dus koop ik die maar. Zo heb ik Beautiful Freak als heruitgave voor $20 gekocht, terwijl de originele uitgave voor boven de 150 gaat. Het gaat mij toch vooral om de muziek en niet perse de verzamelwaarde.
Nu hoop ik op een heruitgave van Electro Shock Blues
Totaal ander punt:
Ik ben enorm tevreden met mijn ong. 50 jaar oude Dual 1009, voor mijn, waarschijnlijk niet al te audiofiele oren klinkt hij fantastisch, en de looks zijn zo mogelijk nog fantastischer
Nu begin ik al een tijdje te merken dat de naald hard aan het verslijten is, dus ging is eens kijken naar een andere. Een nieuwe, originele, naald is duurder dan een AT 95, dus heb ik eens gekeken naar de bevestiging van mijn huidige element. Nu blijkt dat een vorige eigenaar, het element aan de headshell heeft gelijmd, en dat, ook al zou ik hem los breken, ik een nieuw element helemaal niet kan afstellen, aangezien de headshell alleen maar gaatjes heeft i.p.v. sleuven

Nou ja uiteindelijk maar alleen een nieuwe naald besteld, aangezien ik toch wel tevreden ben over de klank.
Voor de liefhebbers, het gaat om een Dual DMS 200 element wat weer een rebrand is van een instap AT element. Volgens VinylEngine vergelijkbaar met de AT95, dus dat was waarschijnlijk toch niet echt een upgrade geweest.,
............in mijn geval dus Metallica...........loewie1984 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:18:
Ach als je specifiek van een artiest zoiets spaart, dan kan ik de lol er nog van in zien. Maar je zou maar fan zijn van The Beatles, Led Zeppelin, en nog een paar van die bands. Dan heeft je bankrekening het toch zwaar te verduren (voor de vinyl liefhebber die zich niet in toom kan houden)
Verwijderd
Heb je het nu over Random Access Memories?Goodfellas schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:17:
[...]
Ik heb hem op het lijstje, als ik hem ergens tweedehands of goedkoop kan scoren doe ik dat zeker. Tot op heden alleen maar voor $60 gevonden wat met de huidige wisselkoers neer komt op 42 euro. In contrast: de cd kost $12.50
Deze is namelijk gewoon voor een normaal bedrag te krijgen:
http://www.bol.com/nl/s/a...ex.html?_requestid=253451
http://www.platomania.eu/...access-memories/daft-punk
en laat dat nou net het album zijn dat ik heel graag wil hebbenKeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:10:
...
Het enige album wat lastiger is is On Every Street.
...
Ach geduld is een schone zaak, er moet toch een moment komen waarop iemand 'm voor een leuk prijsje wil verkopen
PH-MRK request startup
Absoluut in nl, maar ik woon wat verder weg en hier is de keuze zeer beperkt. Ik heb een lijstje voor als ik weer in nl ben
OES is toch niet zo heel lastig te krijgen? Of zit ik er naast? (heb zelf de box gekocht met alle studio albums, maar kon me herinneren dat OES redelijk betaalbaar was)
Ik kwam hem toevallig een keer tegen, inderdaad nieuw uit die heruitgave, of die uit een box getrokken was of dat ze ook los te koop zijn weet ik niet.
De rest van de albums kan je gewoon in hele stapels van marktplaats trekken voor leuke prijzen.
De rest van de albums kan je gewoon in hele stapels van marktplaats trekken voor leuke prijzen.
Als ik OES morgen niet kan vinden in Utrecht, bestel ik hem hier wel: http://www.bol.com/nl/p/on-every-street/9200000026409680/
Ik heb de 7" van Master of PuppetsVintage1967 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:31:
[...]
............in mijn geval dus Metallica...........
Kostte maar liefst € 150
Gaaf! Maar dat soort bedragen voor een 7" ga ik niet neertellen. Zelfs niet voor MOP van MetallicaBestla schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:40:
[...]
Ik heb de 7" van Master of Puppets
Kostte maar liefst € 150

Bij mij houdt het zo'n beetje op bij bootlegs van rond de € 60,00.
Uitzondering was de box van Death Magnetic van, ik dacht € 95,00.
Verwijderd
Zo, aardige bedragen. Ik kreeg gisteren via Discogs Ride the Lightning binnen. Originele uitgave van Music for Nations uit 1984, heb ik € 16 voor betaald (very good plus). http://www.discogs.com/Me...-Lightning/release/377464Vintage1967 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:29:
[...]
Gaaf! Maar dat soort bedragen voor een 7" ga ik niet neertellen. Zelfs niet voor MOP van Metallica![]()
Bij mij houdt het zo'n beetje op bij bootlegs van rond de € 60,00.
Uitzondering was de box van Death Magnetic van, ik dacht € 95,00.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 16:25 ]
Netjes hoor, meteen ook maar geordered op Discogs. Op MFN label voor iets meer, maar Mint vinyl, sleeve VG+ 
Incl shipping 35 euro
Incl shipping 35 euro
[ Voor 96% gewijzigd door Bestla op 10-04-2015 17:04 ]
Een klassieker!!! De hoes alleen al maakt het album de moeite waard.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:24:
[...]
Zo, aardige bedragen. Ik kreeg gisteren via Discogs Ride the Lightning binnen. Originele uitgave van Music for Nations uit 1984, heb ik € 16 voor betaald (very good plus). http://www.discogs.com/Me...-Lightning/release/377464
Voor VG+ is dat een mooie prijs. Soms heb ik namelijk wel eens het idee dat mensen hun realiteitszin verliezen op het moment dat ergens 'Metallica' op staat. Maar dit lijkt me geen slechte deal. Zeker gezien ik er zelf een jaar of zes geleden ook al € 16,00 voor betaalde. Vond ik best veel geld, maar ja, het merchandiseformulier zat er zelfs nog bij.........en dat zie je niet veel meer.
Overigens ben ik zo gek

Die hoes komt aan de muur in 1 van die IKEA gevallen.
Stomme vraag misschien, maar wat doe je met de plaat dan? Want ik zat er pas ook aan te denken, maar had weinig zin om steeds die plaat uit de wissellijst te trekken. En ik wil 'm ook wel herkenbaar in de kast hebben staan.Bestla schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:05:
Die hoes komt aan de muur in 1 van die IKEA gevallen.
Verwijderd
Nice Redhawk.Cass Casey schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:08:
[...]
Stomme vraag misschien, maar wat doe je met de plaat dan? Want ik zat er pas ook aan te denken, maar had weinig zin om steeds die plaat uit de wissellijst te trekken. En ik wil 'm ook wel herkenbaar in de kast hebben staan.
Ik heb al 2 reissues gehad van RTL en die waren kapot geremastered. Compressed en vlak. Daarom nu maar een originele gekocht. Prijs viel me ook mee. Op platenmarkt laatst vroegen ze € 35 voor een exemplaar met best wat krasjes.
Wat je zou kunnen doen, is van die blanco buitenhoezen kopen. Die heb je in het zwart en het wit. Dan kan de originele hoes aan de muur. Als je wilt kan je een kopietje van de voor- en achterkant van de hoes maken en die samen met de LP en hoes in een PVC-beschermhoes schuiven.Cass Casey schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:08:
[...]
Stomme vraag misschien, maar wat doe je met de plaat dan? Want ik zat er pas ook aan te denken, maar had weinig zin om steeds die plaat uit de wissellijst te trekken. En ik wil 'm ook wel herkenbaar in de kast hebben staan.
Alternatief voor de mooiste hoes of hoezen: schaf een poster aan van de hoes en lijst die in.
Zelf zet ik de hoes op een mooi plekje op het moment dat ik het album draai. Maar goed, dat is mijn persoonlijke voorkeur
Ik ben benieuwd welke oplossingen anderen bedacht hebben!
Tja, maar daar staat dan wel 'Metallica' opVerwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:14:
[...]
Nice Redhawk.
Ik heb al 2 reissues gehad van RTL en die waren kapot geremastered. Compressed en vlak. Daarom nu maar een originele gekocht. Prijs viel me ook mee. Op platenmarkt laatst vroegen ze € 35 voor een exemplaar met best wat krasjes.
Hier gaat de de hoes aan de muur in zo'n lijst, en de inserthoes met plaat gaat in zo'n plastic beschermhoes.
Al het vinyl staat op alfabetische volgorde hier, dus makkelijk terug te vinden zonder buitenhoes.
Al het vinyl staat op alfabetische volgorde hier, dus makkelijk terug te vinden zonder buitenhoes.
[ Voor 32% gewijzigd door Bestla op 10-04-2015 17:26 ]
Die her uitgaves zijn ook los te verkrijgen en klinken erg goed (back to black label incl. download bon voor MP3-bestanden (helaas geen flac))... Gekocht bij de Mediamarkt in Venlo... On Every Street hebben ze daar nu niet meer omdat ik die daar gekocht heb, maar Making Movies is daar nog wel op voorraad, mits niemand 'm gekocht heeft in de tussentijd...KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:10:
Ik kwam hem toevallig een keer tegen, inderdaad nieuw uit die heruitgave, of die uit een box getrokken was of dat ze ook los te koop zijn weet ik niet.
Ben je dan niet bang dat het vinyl daar eerder door slijt? Die hoes is toch een extra laag. Of zie ik dat verkeerdBestla schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:24:
Hier gaat de de hoes aan de muur in zo'n lijst, en de inserthoes met plaat gaat in zo'n plastic beschermhoes.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic