Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dat kost wat moeite, maar kun je inderdaad wel heel mooi maken.

Ik had laatst de lp+cd van Racoon gepreordered, kwam ie gisteren binnen, bleek het alleen de cd te zijn. Vermoed dat de LP nog geperst moet worden. Jammer, maar de cd klinkt alvast erg lekker, en cd+lp is altijd leuk om te vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:18:...

Maar ik wil dat plankje in een doosje (plankje maak ik zelf wel ;)), en dan ruimte voor 10 headshells oid.

Dus ja, een passend doosje zoeken wat een beetje stevig is...
Het liefst met een doorzichtige deksel wat er ook een beetje apetijtelijk uitziet.

Hoeveel/welke elementen heb je eigenlijk? (zo uit nieuwsgierigheid)
Euh... veel te veel, degene die echt in (wissel)gebruik zijn dat is beperkt tot een stuk of 8, daarnaast heb ik er nog wel gemakkelijk 10-15 liggen...

Wat het doosje betreft trekt dat plexiglas mij niet zo, ik hoef niet zo nodig de hele tijd tegen zo'n set headshells aan te kijken en vind hout ook prettiger aanvoelen, vaak minder scherp/hard/hoekig en geschikter dus als materiaal voor een doos.

Ik moet het zelf toch ook oppakken, dus ga straks even kijken bij de Hema:

http://www.hema.nl/winkel?searchtext=opbergdoos+hout

Goedkope oplossing, alleen de hoogte is 8cm. Een een headshell is c.a. 7 cm, dus dat is net-wel / net-niet... ;)

Anders dit, geschikt voor stukken van 10 cm, dus dat zou moeten lukken:
http://www.schaakkwalitei...aliteit.nl/N_art_432.html

Van mij hoeft dat plexiglas niet zo, ik hoef niet zo nodig de hele tijd tegen zo'n set headshells aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hout is ook heel mooi.
Mooi antieken palissander doosje :)
Maar ja, die liggen ook niet voor het oprapen in de juiste maat.

Maar die houten kistjes zijn wel aardig.

Ik had ook wel houten doosjes gevonden om flessen in de vervoeren:
http://www.dehoutwagen.nl...=158_189&products_id=2494

Misschien wel wat aan de lange kant.

[ Voor 49% gewijzigd door mr_petit op 14-02-2015 15:13 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08
_ferry_ schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:31:
Dat kost wat moeite, maar kun je inderdaad wel heel mooi maken.

Ik had laatst de lp+cd van Racoon gepreordered, kwam ie gisteren binnen, bleek het alleen de cd te zijn. Vermoed dat de LP nog geperst moet worden. Jammer, maar de cd klinkt alvast erg lekker, en cd+lp is altijd leuk om te vergelijken :P
Dat had ik ook... Bol.com?

[ Voor 3% gewijzigd door hr15 op 14-02-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Klopt ja, de cd is wel op voorraad, de set niet, dus denk dat ze het hebben opgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 00:08
Ik heb hem teruggestuurd, en viavia maar geregeld :)
De Bol.com medewerkster vertelde dat er ergens iets fout was gegaan bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen lekker wat Genesis en collins geluisterd en de deur uit gegaan. Zonder door te hebben dat mijn plaat ten einde was maar nog draaide. Eerste keer dat me dat gebeurt. Zonde, heeft 4 uur in de "eind groef" rondjes gedraaid. Dan mis je toch de luxe van automatische afslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je iets als een safety riser monteren.
Het bestaan van die dingen betekend dat je niet de enige bent.

Maar je moet ze wel elke keer weer spannen.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 15-02-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets als de Q UP toonarm lift die ook een hele tijd terug ter sprake kwam bij het Vinl-forum bedoel je? Die is hier te bestellen en kan soms erg handig zijn als je geen automatische afslag hebt:
http://www.vinylvinyl.nl/...up+lift-Q+Up+Tonearm+Lift

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 15-02-2015 20:02 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan vind ik die audio technica toch wat mooier werken:

q-up:

YouTube: Q-UP Tonearm Lift sold by Sleeve City

audio-technica:

YouTube: Audio Technica AT6006 Safety Raiser automatically lifts the tonearm

Die q-up knalt de arm omhoog; daar zit geen demping in.
Die audio technica safety raiser wordt natuurlijk niet meer gemaakt, dus die moet je ergens gebruikt op de kop tikken helaas

Let wel dat als je zo'n ding monteert, je 'm elke keer moet gebruiken. Als je arm namelijk tegen dat ding komt terwijl de naald nog niet in de uitloopgroef zit (en dat zit ie niet anders zou hij niet werken), dan moet de naald omhoog, anders kan je 'm beschadigen.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 15-02-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Wel jammer dat ze voor dat dingetje 50 euro vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vol/halfautomaat kopen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 15-02-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die doen het een stuk subtieler idd.
En soms ook goedkoper dan 50 euro :D
Maar dat gaat toch niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:28:
Dan vind ik die audio technica toch wat mooier werken:

q-up:

YouTube: Q-UP Tonearm Lift sold by Sleeve City

audio-technica:

YouTube: Audio Technica AT6006 Safety Raiser automatically lifts the tonearm

Die q-up knalt de arm omhoog; daar zit geen demping in.
Die audio technica safety raiser wordt natuurlijk niet meer gemaakt, dus die moet je ergens gebruikt op de kop tikken helaas

Let wel dat als je zo'n ding monteert, je 'm elke keer moet gebruiken. Als je arm namelijk tegen dat ding komt terwijl de naald nog niet in de uitloopgroef zit (en dat zit ie niet anders zou hij niet werken), dan moet de naald omhoog, anders kan je 'm beschadigen.
Die Audio Technica werkt inderdaad beter... De arm gaat soepel en rustig omhoog en knalt niet direct omhoog zoals bij de Q UP... Daar zou mijn keus nu ook op vallen in ruil voor de Q UP als ik zoiets nodig zou hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappige dingen, maar ik houd het lekker zo. Als ik meerdere keren een nacht dat ding laat draaien en slijten, zou ik het interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet niet of je de versterker wel had uitgezet? Ik heb een master/slave stekkerdoos, met als master de versterker, en als slaves de platenspeler, cd speler, en subwoofer. Scheelt ook weer wat in sluipstroom bij bepaalde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

En dat was dan maar een paar uur inderdaad. Stel je voor dat je s'ochtends het huis uit gaat en 10 uur later pas terug komt. Het overkomt mij ook soms dat iemand de TV aanzet en geluid van Phono naar TV schakelt en dat we vergeten dat er een LP op stond. Gelukkig zie ik altijd wel het oranje lampje omdat ik concequent de tafel uitzet als ik niets draai.

Maat van me vertelde dat zijn arm een keer was doorgelopen het label op en daar uren lang had staan draaien. Zijn naald zat vol met papier en plastic slijpsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar eigenlijk nooit last van, Als ik LP's aan het draaien ben dan let ik er altijd op.
Meestal ga ik er ook gewoon rustig voor zitten, lekker genieten met een kopje koffie of glas whisky :)

Een tijdje geleden nog 2 LP's via marktplaats gekocht, kon ze voor €2,50 per stuk hier in de stad ophalen. Beide in uitstekende staat.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7322/16261753858_18e199d5d5_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze oude Technics advertentie wilde ik jullie niet onthouden
Afbeeldingslocatie: http://i361.photobucket.com/albums/oo57/hellenic_vanagon/TECHNICSNASACERTIFIED_zps56844058.jpg~original

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Certified Space Technology :9 :+

Wel mooi om te zien dat ze vroeger daadwerkelijk technische gegevens en specificaties in een advertentie vermelden. Waarbij het tegenwoordig vaak alleen maar grote overdreven markt termen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Ze zullen wel wat te verbergen hebben :). Het gaat veel om de looks (kleurige mdf plankjes, carbon en acryl ;)). Ik zie trouwens dat wij een vergelijkbare muzieksmaak hebben aan je discogs signature linkje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar die grafiekjes zijn vaak ook leuke marketing plaatjes.
Toen vond men dat 'high tech' terwijl wat je er van af kan lezen vaak beperkt is.
Zo stonden er soms ook frequentiegrafiekjes op luidprekers (bij de terminal ofzo).
Als je een luidspreker gaat meten weet je dat er niet zo'n grafiek uitrolt :D

Maar goed, als je bepaalde gegevens volgens bepaalde standaarden publiceert, dan kan je iig appels met appels vergelijken (ook al is die appel niet zoveel zeggend soms, er is ten minste 'een' vergelijk te maken)

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 17-02-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Hallo allemaal, ik ben nieuw in dit topic.

Zelf heb ik de Akai AP-100C van mijn oma gekregen (met element Akai PC-100).
Prima ding, al zeg ik het zelf. Deze platenspeler had ik eerst altijd aangesloten gehad op de Pioneer DC-Z82, maar omdat die toren al merkbaar ouder begon te worden besloot ik een nieuwe receiver te kopen: De Onkyo TX-NR636. Verder heb ik een kleine 100 lp's en 300 singles van mijn ouders gekregen.

Ook heb ik alvast een vraagje, op mijn Onkyo heb ik verschillende geluidsvoorkeuzes als: Stereo, Mono, Dolby Digital, DTS Neo:6, etc. Ik heb het idee dat sommige het geluid digitaal beïnvloeden, wat natuurlijk zonde is. Welke kan ik het beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

Heeft iemand voor mij een goede how to voor het vervangen van een element op een SL-D3?
WALUIGI96 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:59:
Hallo allemaal, ik ben nieuw in dit topic.

Zelf heb ik de Akai AP-100C van mijn oma gekregen (met element Akai PC-100).
Prima ding, al zeg ik het zelf. Deze platenspeler had ik eerst altijd aangesloten gehad op de Pioneer DC-Z82, maar omdat die toren al merkbaar ouder begon te worden besloot ik een nieuwe receiver te kopen: De Onkyo TX-NR636. Verder heb ik een kleine 100 lp's en 300 singles van mijn ouders gekregen.

Ook heb ik alvast een vraagje, op mijn Onkyo heb ik verschillende geluidsvoorkeuzes als: Stereo, Mono, Dolby Digital, DTS Neo:6, etc. Ik heb het idee dat sommige het geluid digitaal beïnvloeden, wat natuurlijk zonde is. Welke kan ik het beste kiezen?
voor muziek in stereo opgenomen: Stereo, direct, pure audio
voor muziek in surround: Dolby / DTS / THX / Audissey / DSX

voor muziek is Pure Audio het beste, dan gebruikt ie geen onnodige componenten. (weet niet of de 636 de pure auio mode heeft, zit wel op mijn 609 namelijk) hij gebruikt nog wel jouw voorkeurs instellingen van de speakers.
in Pure gebruikt ie alleen je twee front speakers.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Scighera schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:26:
[...]

voor muziek in stereo opgenomen: Stereo, direct, pure audio
voor muziek in surround: Dolby / DTS / THX / Audissey / DSX

voor muziek is Pure Audio het beste, dan gebruikt ie geen onnodige componenten. (weet niet of de 636 de pure auio mode heeft, zit wel op mijn 609 namelijk) hij gebruikt nog wel jouw voorkeurs instellingen van de speakers.
in Pure gebruikt ie alleen je twee front speakers.
Dank je, mijn 636 heeft idd ook Pure Audio, ik zal het eens uitproberen, ga nu de 12" single van The Communards - Don't Leave Me This Way luisteren.

Edit: het speelt inderdaad alleen af op de twee voorste luidsprekers, of er echt verschil in zit hoor ik niet echt duidelijk, het klinkt allemaal best wel goed :P, maar in ieder geval bedankt voor de tip

[ Voor 15% gewijzigd door WALUIGI96 op 18-02-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:55:
Klopt. Ze zullen wel wat te verbergen hebben :). Het gaat veel om de looks (kleurige mdf plankjes, carbon en acryl ;)). Ik zie trouwens dat wij een vergelijkbare muzieksmaak hebben aan je discogs signature linkje.
Klopt inderdaad, staan bij jou ook zeker wat artiesten tussen die ik zelf ook nog een keer op LP zou willen hebben o.a. Cocteau Twins, Echo & The Bunnymen en Joy Division :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:14:
Ooit willen zien hoe een versleten naald eruitziet?

Nou, zo dus:

[afbeelding]

En hoe klinkt dat dan?
Slecht:
http://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/versleten.wma
FF in navolging op m'n vorige post.
Ander element, niet versleten.
Naald bovenkant, heel moeilijk te focussen, met het oog door de microscoop ziet het er veel beter uit.
Ik heb dus geprobeerd te focussen op de naaldtip om de vorm te zien, niet op de cantilever (want dan zie je de naald helemaal niet!)
Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/5.jpg

Zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/4.jpg

Wie kan raden wat voor naaldvorm dit is? (behalve dat ie nude is) (of welk element :P )

Die vorige versleten naald zag er zo uit (van de zijkant, bovenkant staat in vorige post)
Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/2.jpg

Het andere naaldje klinkt ook een stuk anders:
http://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/testje.mp3
(wel met audacity ;) nog steeds quick 'n dirty, ging ook iets mis aan het begin, en hij staat volgens mij te hard)

Op dit setje:
http://www.thevintageknob.org/sony-Precise_P7.html
Een heel oud setje dus
Standaard uitlijning, standaard instelling. Je kan nu ten minste horen dat de plaat vuil is :+

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 18-02-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:50

masauri

aka qwybyte

Een microline naaldvorm?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Yep microline, en wel de AT440MLa. En anders een ander AT element in de hogere klasse. Cantilever, bevestiging naald met die dot achterop daar herken ik wel AT in.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
Scighera schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:26:
Heeft iemand voor mij een goede how to voor het vervangen van een element op een SL-D3?
Niet zo ver terug staat dat Technics dingetje waar je de headshell in vast zet. en dan de naaldtip op 52 mm zetten.

Maar je kunt ook protracktors gebruiken.
leesvoer dus ;)
:)

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 19-02-2015 06:51 ]

Bij albepro is ie een stukkie goedkoper (€2,90) ;)

• Bestla
Waar dat ding het goedkoopst is, daar ging het toch niet over? Dat mag de vraagsteller zelf ook wel uitzoeken hoor. :+

Maar het is goedkoop dat wel :P

Nu de 1952 jukebox weer speelt, werd het tijd voor de selectie eens wat van nieuwe input te voorzien.

Lekkere oude meuk:
Arthur Conley - I can 't stop / In the same old way
Arthur Conley - People act sure funny / Burning Fire
Jackie Wilson - Sweetest feeling / Lonely Teardrops
Desmond Dekker - Israelites / The Man
Neil Young - Only love can break your hart / Birds

En verder:
The Cure - Why can't i be you / Japanese Dream
Coldplay - Fix you / The world turned upside down
Coldplay - Yellow / Help is around the corner
Coldplay - Trouble / Brothers and sisters
The Gaslight Anthem - Forty-five / You got lucky (lekker singletje :Y )
The White Stripes - 7 nation army / Good to me

Out :
Cure - Boys don't cry, Denis Blondie, Koot en Bie - Ballen in me buik, King Crimson - Matte Kudasai, Welterusten Mr president - Boudewijn de Groot, Riding on the L & N - Bintangs, Specials - Gangsters, Herman Brood - Never be clever, enz. Ze maakten al sinds 2010 deel uit van de selectie. Met zo'n 3000 titles moet je soms plaats maken :P

[ Voor 104% gewijzigd door Bestla op 19-02-2015 15:29 ]

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag ook weer een draaitafel, een Pro-Ject Debut Carbon DC met Ortofon 2M Red cartridge. Het klinkt echt goed, alleen hoor ik bij hoger volume een zoemtoon via de versterker (ook wanneer de draaitafel uit staat). Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

De draaitafel is aangesloten op de phono ingang van een oude Sony versterker, aarde kabeltje zit netjes aan de daarvoor bestemde schroef.

Nog even een actiefoto O+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i8RQ4kkl.jpg

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

WALUIGI96 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:49:
[...]

Dank je, mijn 636 heeft idd ook Pure Audio, ik zal het eens uitproberen, ga nu de 12" single van The Communards - Don't Leave Me This Way luisteren.

Edit: het speelt inderdaad alleen af op de twee voorste luidsprekers, of er echt verschil in zit hoor ik niet echt duidelijk, het klinkt allemaal best wel goed :P, maar in ieder geval bedankt voor de tip
Als de center mee gaat doen kost je dat je stereobeeld onder andere, kost je dynamiek op dat vlak

www.triathlete.nl

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Bestla schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 06:44:
[...]

Niet zo ver terug staat dat Technics dingetje waar je de headshell in vast zet. en dan de naaldtip op 52 mm zetten.

Maar je kunt ook protracktors gebruiken.
leesvoer dus ;)
:)
Thanks!
Die 52cm weet ik nog ja, zo maar ff kijken of ik me er vandaag al aan waag :)

www.triathlete.nl

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Thanks voor het witte dingetj tip en de beste witte dingetje winkel ;)

Dat blijkt dus de makkelijkste methode te zijn zonder dingen op schaal te moeten printen eeen vermoeid brein door wat damage :P (lezen is een ramp momenteel)

zal dat dingetje ff bestellen en dan aan de slag gaan :)

nogmaals mijn dank!

www.triathlete.nl

• Bestla
Have fun, dat 52mm gevalletje viel met 1 van de protracktors samen. maar met de AT 440 ben ik gaan experimenteren met andere protracktors, en daar kwam toch een andere waard uit. Dwz, meer als 52 mm .

Maar..........nothing is perfect, alleen jouw oren bepalen wat de goede afstand is. :*)

Om een idee te geven, met de Technics 52mm stond mijn AT 440 nagenoeg in het midden van de headshell schroefbanen. Nu staat hij veel verder naar voren op meer als 3/4 van de schroefbanen.

Dit gaf een veel betere weergave bij de binnenste en middengroeven, terwijl die 52mm beter was bij de buitenste en middengroeven. Nu wil het toeval dat op LP's vaak de rustige nummers op de binnenste groeven staan. En daar wil je natuurlijk wel van genieten.

[ Voor 44% gewijzigd door Bestla op 19-02-2015 16:51 ]

• mrkwark
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-07 16:50
Goedemiddag ! :D

Ik ben Mark 16 jaar oud en dit is mijn eerste bericht op tweakers.net

en hier komt tie hoor haha..

Ik heb een Superla Exquisit EN Gekregen en heb toen mijn vader zen Lp's van zolder afgehaald.
Nu is mijn probleem.. Ik heb twee ingebouwde naalden der in zitten eentje voor 78 toeren en een voor 33/45 mijn probleem is nu.. de naald voor de 33/45 is versleten, En ik heb al perongeluk een tijdje op de 78 naald gespeeld. Maar als je dan Phil Collins aan het luisteren bent en je komt bij de Drumsolo en dan skipt tie opeens... Tja daar word je natuurlijk niet blij van.

Mijn vraag is dus nu

1.Zou ik die naald kunnen vervangen zo ja met welke naald?
2. Sinds dit ding best wel antiek is wou ik de AKAI ATT01U gaan kopen is dit wat?
3. Als ik de Akai ga kopen moet ik daar nog iets voor doen zoals de naald vervangen of is de standaard gewoon goed genoeg?

Dankje jongens !

• Bestla
78 rpm naalden zijn dikker dan 33/45rpm naalden.

Die Akai is best leuk, en komt met een cartridge en naald. Die zijn geschikt voor 33/45rpm. 78rpm is very oldschool, en wordt niet meer gebruikt alleen door puristen.

[ Voor 64% gewijzigd door Bestla op 19-02-2015 17:18 ]

• mrkwark
Ja dat had ik al door.. :)

• Bestla
Beter is het om op marktplaats te zoeken naar vintage Thorens, Technics , Dual , etc.

Lees dit topic eens door, een musthave voor iemand als jij.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 19-02-2015 17:33 ]

• mrkwark
Bestla schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:20:
Beter is het om op marktplaats te zoeken naar vintage Thorens, Technics , Dual , etc.

Lees dit topic eens door, een musthave voor iemand als jij.
zal ik doen ! :)

• WALUIGI96
Scighera schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Als de center mee gaat doen kost je dat je stereobeeld onder andere, kost je dynamiek op dat vlak
Oké, dus het beste kan ik stereo doen of pure sound, in ieder geval iets zodat alleen de twee frontspeakers geluid doorgeven.
(Hoewel mijn Pioneer het instrumentale van de muziek ook kon doorsturen naar de twee surroundspeakertjes)
Cap schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:33:
Yep microline, en wel de AT440MLa. En anders een ander AT element in de hogere klasse. Cantilever, bevestiging naald met die dot achterop daar herken ik wel AT in.
Precies, at440mla. heel goed!

En ik ben vandaag helemaal in mijn nopjes.
Die laatste versleten conische naald? Dat was dus een audio technica AT10 naald op een AT12 body.
Die body's zijn allemaal hetzelfde in zo'n range. Die body zat op een headshell die ik graag wou, en daar heb ik omdat die versleten naald erop zat wellicht 5 euro extra voor betaald.
En waarom?
Ik kreeg vandaag deze beauty binnen:

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/at12xe1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/at12xe2.jpg

Dat is een gloednieuwe originele nude elliptical (square/grain orientated) AT-12XE naald (die dus op die body past), wat eigenlijk de voorloper van de AT120E/T is. Die naald vond ik in een engelse webshop voor £20,- + £2,- verzendkosten 8)7
Dus voor 35 euro heb ik een nieuwe voorloper van de at-120E :P
Hij ging gelijk onder de microscoop om de staat te checken.

En hij klinkt echt als een klok!
Ik heb ook een AT-14SA (is nog iets ouder), en die klinkt ook heel lekker qua geluidbalans. Hij spoort niet zo goed als mijn denon dl-160 (terwijl ik dat van een shibatanaald eigenlijk wel had verwacht), maar lage tonen komen heel goed door etc, dat element swingt.
En deze doet dat dus ook. Hij klinkt misschien wel beter dan de 440mla. Die kan wat scherp zijn en vooral omdat hij zoveel detail kan weergeven, komen hele kleine tikjes meer naar voren dan met een eliptische naald.
Dus als je een gebruikte plaat op zet (zoals die nummers die ik linkte) is er wel een argument te maken voor een slechtere naald :+

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Rood op rood, mooie combi! :9

Aarde draad wel goed?, zit de versterker wel op een geaard stopcontact? Draai anders de stekker om in het stopcontact, vreemd genoeg wil dat soms helpen.
Ainnir schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:46:
Ik heb sinds vandaag ook weer een draaitafel, een Pro-Ject Debut Carbon DC met Ortofon 2M Red cartridge. Het klinkt echt goed, alleen hoor ik bij hoger volume een zoemtoon via de versterker (ook wanneer de draaitafel uit staat). Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

De draaitafel is aangesloten op de phono ingang van een oude Sony versterker, aarde kabeltje zit netjes aan de daarvoor bestemde schroef.

Nog even een actiefoto O+
[afbeelding]

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
HQvinyl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:23:
Rood op rood, mooie combi! :9

Aarde draad wel goed?, zit de versterker wel op een geaard stopcontact? Draai anders de stekker om in het stopcontact, vreemd genoeg wil dat soms helpen.

[...]
De aarde draad zit wel goed, als ik de draad los haal klinkt er een harde bromtoom. De stekkers van de versterker en platenspeler zijn allebei gewoon plat, zonder aarde. Het stopcontact is ook niet geaard (geen enkel stopcontact hier is).

Ik zal straks eens wat experimenteren met de plaatsing van de stekkers. Mijn huisgenoot heeft ook nog een draaitafel staan die ik even mag lenen om te testen, dan kan ik kijken of het aan de draaitafel ligt of aan de versterker.

EDIT: Net maar even geprobeerd met die andere draaitafel, zelfde gezoem. Helaas wel dezelfde kabels moeten gebruiken maar ik denk dat het dan aan de versterker ligt. Zelfs zonder stekkers hoor ik zacht gezoem als ik de versterker op phono zet op hoger volume..

[ Voor 14% gewijzigd door Ainnir op 20-02-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 21-09 14:22

talin

ES-MA

Ainnir schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:41:
[...]

De aarde draad zit wel goed, als ik de draad los haal klinkt er een harde bromtoom. De stekkers van de versterker en platenspeler zijn allebei gewoon plat, zonder aarde. Het stopcontact is ook niet geaard (geen enkel stopcontact hier is).

Ik zal straks eens wat experimenteren met de plaatsing van de stekkers. Mijn huisgenoot heeft ook nog een draaitafel staan die ik even mag lenen om te testen, dan kan ik kijken of het aan de draaitafel ligt of aan de versterker.

EDIT: Net maar even geprobeerd met die andere draaitafel, zelfde gezoem. Helaas wel dezelfde kabels moeten gebruiken maar ik denk dat het dan aan de versterker ligt. Zelfs zonder stekkers hoor ik zacht gezoem als ik de versterker op phono zet op hoger volume..
als je nou eens een draad zelf maakt vanaf het aansluitpunt op je versterker naar de centrale verwarming of iets anders waarvan je weet dat het geaard is?

dus buiten je stekkers om een eigen aard punt maken?

( probeer het eerst eens met je ene vinger op de schroef waar de aardedraad van de platenspeler op zit en je andere hand vinger op de cv ( het liefst nog iets waar geen verf zit) )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
talin schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:42:
[...]

als je nou eens een draad zelf maakt vanaf het aansluitpunt op je versterker naar de centrale verwarming of iets anders waarvan je weet dat het geaard is?

dus buiten je stekkers om een eigen aard punt maken?

( probeer het eerst eens met je ene vinger op de schroef waar de aardedraad van de platenspeler op zit en je andere hand vinger op de cv ( het liefst nog iets waar geen verf zit) )
Net even geprobeerd, geen verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluit je versterker en platenspeler eens aan op een hele andere plek in het huis, bromtoon ff controleren met koptelefoon?

Blijft de brom even sterk dan lijkt het niet op storing van buitenaf maar van binnenuit. En dan gok ik op de trafo van de platenspeler, niet de versterker. En trouwens, ik weet niet wat "hoger volume" is, maar een minieme hoeveelheid brom of ruis is niet ongewoon als je de volumeknop geheel opendraait. Aan de andere kant is het wel zo dat een beetje phono-voorversterker (al dan niet geintegreerd in de versterker) op normale geluidsniveaus (dus volumknop voor 12 uur) geen brom laat horen en meestal ook geen ruis. Tenzij je de oren van een 15 jarige hebt, dat zijn echte hoogfrequente ruis sensoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier zelf wel eens een phono pre gemaakt?
Al dan niet van een kant en klare module, danwel bouwpakket of eigen ontwerp.

Welke heb je gekozen en waarom?

Ik wil er eentje bouwen (bestaand ontwerk iig), en heb wel eentje in m'n hoofd, maar sta open voor input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joyoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 11:10
Hallo, ik ben in het bezit van een SL-1500 MK2 draaitafel. Deze heeft (uiteraard) een kapotte armlift. Via shapeways heb ik een vervangend onderdeel gekocht

(http://www.shapeways.com/...el-bush?optionId=42682582) .

Heeft iemand ervaring en/of een stappenplan t.b.v. deze reparatie?

Alvast bedankt voor je reactie.

https://www.discogs.com/user/wateenlangenaam/collection?header=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

WALUIGI96 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:11:
[...]

Oké, dus het beste kan ik stereo doen of pure sound, in ieder geval iets zodat alleen de twee frontspeakers geluid doorgeven.
(Hoewel mijn Pioneer het instrumentale van de muziek ook kon doorsturen naar de twee surroundspeakertjes)
klopt!

heb zelf ook zware surround en rear speakers staan (7.0 opstelling) maar ik merk dat door de center de dynamiek aanzienlijk minder wordt (all channel stereo mode), THX/DTS geven meer galm

(Front speakers Delta 70, surround speakers Delta 60, rear speakers Hepta Facet)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
joyoo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:44:
Hallo, ik ben in het bezit van een SL-1500 MK2 draaitafel. Deze heeft (uiteraard) een kapotte armlift. Via shapeways heb ik een vervangend onderdeel gekocht

(http://www.shapeways.com/...el-bush?optionId=42682582) .

Heeft iemand ervaring en/of een stappenplan t.b.v. deze reparatie?

Alvast bedankt voor je reactie.
Als je online geen stappenplan kan vinden, a la ifixit, dan zou ik foto's of een video nemen. Dan kun je ze in omgekeerde volgorde bekijken om het weer terug te plaatsen.

En in het geval van veel schroefjes: iedere stap een nummer op een a4tje schrijven en de schroefjes daar bij leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo joyoo. Speciaal voor deze vraag lid geworden van tweakers zie ik. :) Er zijn verschillende versies van de 1500mk2 armliften in omloop, het onderdeel van shapeways past maar op het type met de gladde ring, en dus niet de ring met profiel. Ik heb beide versies onder handen gehad. Welke versie heb jij?

PS die reparatie is niet voor de beginner, de hele draaitafel moet uit elkaar, dan de arm eraf, dan de armbedrading los solderen en de armbase helemaal uit elkaar (tig schroefjes/onderdeeltjes), en dan is het goed monteren van het onderdeel ook nog geen sine cure...

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 20-02-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een überidee zeg van die shapeways site. Dat kende ik helemaal niet, maar ik vind het concept geweldig.
3d printing service met marketing en produce on demand.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 20-02-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:15:
Sluit je versterker en platenspeler eens aan op een hele andere plek in het huis, bromtoon ff controleren met koptelefoon?

Blijft de brom even sterk dan lijkt het niet op storing van buitenaf maar van binnenuit. En dan gok ik op de trafo van de platenspeler, niet de versterker. En trouwens, ik weet niet wat "hoger volume" is, maar een minieme hoeveelheid brom of ruis is niet ongewoon als je de volumeknop geheel opendraait. Aan de andere kant is het wel zo dat een beetje phono-voorversterker (al dan niet geintegreerd in de versterker) op normale geluidsniveaus (dus volumknop voor 12 uur) geen brom laat horen en meestal ook geen ruis. Tenzij je de oren van een 15 jarige hebt, dat zijn echte hoogfrequente ruis sensoren. ;)
Ik zal dit straks eens proberen. De zoemtoom begint hoorbaar te worden als ik de volumeknop op 9 uur of hoger zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze week binnengekomen nadat ik 'm via Bol.com besteld had:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150221_001_zps71a97f01.jpg

BZB - 7 LP bevat leuke nummers van deze band en de knal oranje kleur is gewoon vet kicken!

Daarnaast zit ik ook nog te wachten op Dropkick Murphys - Signed And Sealed In Blood. Deze heb ik ook besteld bij Bol.com, maar is nog niet verzonden naar mij. Deze wordt 27-02-2015 weer op voorraad verwacht bij bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 07:51
Sinds vandaag eigenaar van een Thorens TD 318 MK1 :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xRGKjFx.jpg

Erg blij mee! Op korte termijn moet de snaar even vervangen worden. Verder staat voor de langere termijn nog een onderhoudsbeurt en een nieuw element op de planning.
Eerst maar even een Knosti kopen, zodat ik mijn huidige platen even kan schoonmaken :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, hele goede speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

MartijnLoarne schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:11:
<>
Eerst maar even een Knosti kopen, zodat ik mijn huidige platen even kan schoonmaken :)
Knosti is inderdaad het beste waar je je eerste geld tegenaan wilt gooien, eventueel wat nieuwe binnenhoezen om je gewassen platen ook papierstof vrij te houden. Kan je goed platen draaien zonder failliet te gaan op allerlei dingen (ok, ik heb wel een nieuwe naald gekocht en een nieuwe snaar zou ik ook doen - maar als het goed genoeg klinkt en alles werkt zou ik bijvoorbeeld de onderhoudsbeurten nog even uitstellen)

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 21-02-2015 21:39 . Reden: tyops ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnLoarne schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:11:
Sinds vandaag eigenaar van een Thorens TD 318 MK1 :9

[afbeelding]

Erg blij mee! Op korte termijn moet de snaar even vervangen worden. Verder staat voor de langere termijn nog een onderhoudsbeurt en een nieuw element op de planning.
Deze TD-318MKI eigenaar sluit zich aan bij Wehmut... Zeer mooie speler met een goede geluidskwaliteit (mits het juiste element er op gemonteerd zit) en demping door het tweede subchassis.... Je kunt best leuke dingen doen met deze speler en een goede start voor onderhoud en upgrades is Dr. Thorens uit Nijmegen:
http://diensten-vakmensen...7-thorens-dr-thorens.html

Zie ook mijn post van vlak na het onderhoud voor meer info wat er mogelijk is met deze speler bij Dr. Thorens:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42486395

En deze post later waar ik nog iets meer laat zien omtrent de wijzigingen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43029732

De exacte prijzen die hij nu hanteert weet ik niet, maar het viel destijds reuze mee... Puur onderhoud was 95 euro incl. originele Thorens snaar (altijd origineel pakken en niet een namaak snaar)... Setje tulp-chassis delen was meen ik 40 euro... Zelfbouw tulp kabels zijn ook erg goed bij hem en kostte mij destijds meen ik 30 euro per kabel...

Qua element zou ik in de toekomst een Audio Techina AT440Mla laten afmonteren door Dr.Thorens... Dat doet hij met liefde voor je en dan zit het meteen goed afgemonteerd... 't enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je het element hebt... Zo'n AT440Mla bestel je gewoon in Duitsland bij de hof leverancier van veel vinyl liefhebbers hier, William Thakker:
https://www.thakker.eu/tonabnehmer/audio-technica-at-440-mla-tonabnehmer/a-4922/

Kosten: 165 euro excl. verzendkosten, maar dan heb je ook wat en ook nog eens veel goedkoper dan dat het hier in NL zou kosten... Ook Dr. Thorens haalt zijn originele Thorens en thakker namaak snaren vandaan bij die William Thakker voor ik het vergeet...

Ps.: lees je persoonlijk bericht nu pas, maar mocht je de speler voor 170 euro op de kop getikt hebben, heb je een wereld deal gesloten omdat deze speler tegenwoordig al gauw 250 euro kost tweedehands

Succes en veel luisterplezier toegewenst!

[ Voor 42% gewijzigd door rcor op 21-02-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinyl87
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 18:08
Goedeavond liefhebbers,

Ik ben nog op zoek naar een leuke versterker/reciever voor mijn Technics SL-Q2. Nu heb ik de volgende op het oog:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

of

Wat vinden jullie van beide? Of kan ik beter een klasse hoger gaan qua budget?

Hierna ga ik nog een paar mooie boxen aanschaffen om het compleet te maken.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joyoo
Cap schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:44:
Hallo joyoo. Speciaal voor deze vraag lid geworden van tweakers zie ik. :) Er zijn verschillende versies van de 1500mk2 armliften in omloop, het onderdeel van shapeways past maar op het type met de gladde ring, en dus niet de ring met profiel. Ik heb beide versies onder handen gehad. Welke versie heb jij?

PS die reparatie is niet voor de beginner, de hele draaitafel moet uit elkaar, dan de arm eraf, dan de armbedrading los solderen en de armbase helemaal uit elkaar (tig schroefjes/onderdeeltjes), en dan is het goed monteren van het onderdeel ook nog geen sine cure...
Beste Cap, ik weet nog niet welk type ik heb, ik heb nog de platenspeler nog niet gedemonteerd. Ik ben me ervan bewust dat de reparatie lastig is, vandaar mijn vraag op dit forum. Ik hoop dat iemand een uitgewerkt stappenplan heeft. Dan heb ik een leidraad. Ik begrijp dat jij de reparatie al eens hebt uitgevoerd, heb jij een aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 07:51
Bedankt Wehmut!
franssie schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:38:
Knosti is inderdaad het beste waar je je eerste geld tegenaan wilt gooien, eventueel wat nieuwe binnenhoezen om je gewassen platen ook papierstof vrij te houden. Kan je goed platen draaien zonder failliet te gaan op allerlei dingen (ok, ik heb wel een nieuwe naald gekocht en een nieuwe snaar zou ik ook doen - maar als het goed genoeg klinkt en alles werkt zou ik bijvoorbeeld de onderhoudsbeurten nog even uitstellen)
Klopt, een Knosti is niet al te duur en biedt goede resultaten volgens de gebruikers. Binnenhoezen was ik inderdaad ook van plan om te gaan kopen. Ik ga dan ook gelijk even een platenborstel en een naaldborstel aanschaffen, gewoon die in de must-haves post staan in de TS :)
rcor schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:46:
Deze TD-318MKI eigenaar sluit zich aan bij Wehmut... Zeer mooie speler met een goede geluidskwaliteit (mits het juiste element er op gemonteerd zit) en demping door het tweede subchassis.... Je kunt best leuke dingen doen met deze speler en een goede start voor onderhoud en upgrades is Dr. Thorens uit Nijmegen:
http://diensten-vakmensen...7-thorens-dr-thorens.html

Zie ook mijn post van vlak na het onderhoud voor meer info wat er mogelijk is met deze speler bij Dr. Thorens:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42486395

En deze post later waar ik nog iets meer laat zien omtrent de wijzigingen:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43029732

De exacte prijzen die hij nu hanteert weet ik niet, maar het viel destijds reuze mee... Puur onderhoud was 95 euro incl. originele Thorens snaar (altijd origineel pakken en niet een namaak snaar)... Setje tulp-chassis delen was meen ik 40 euro... Zelfbouw tulp kabels zijn ook erg goed bij hem en kostte mij destijds meen ik 30 euro per kabel...

Qua element zou ik in de toekomst een Audio Techina AT440Mla laten afmonteren door Dr.Thorens... Dat doet hij met liefde voor je en dan zit het meteen goed afgemonteerd... 't enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je het element hebt... Zo'n AT440Mla bestel je gewoon in Duitsland bij de hof leverancier van veel vinyl liefhebbers hier, William Thakker:
https://www.thakker.eu/tonabnehmer/audio-technica-at-440-mla-tonabnehmer/a-4922/

Kosten: 165 euro excl. verzendkosten, maar dan heb je ook wat en ook nog eens veel goedkoper dan dat het hier in NL zou kosten... Ook Dr. Thorens haalt zijn originele Thorens en thakker namaak snaren vandaan bij die William Thakker voor ik het vergeet...

Ps.: lees je persoonlijk bericht nu pas, maar mocht je de speler voor 170 euro op de kop getikt hebben, heb je een wereld deal gesloten omdat deze speler tegenwoordig al gauw 250 euro kost tweedehands

Succes en veel luisterplezier toegewenst!
Bedankt rcor! Mede dankzij de lovende posts van Wehmut en van jou in dit topic heb ik besloten om voor deze speler te gaan. De posts over het onderhoud bij dr. Thorens had ik ook al gezien, dat ziet er goed uit! In de toekomst ga ik ook zeker een onderhoudsbeurt bij hem laten uitvoeren. De prijzen vallen inderdaad best mee. Waarschijnlijk laat ik er dan ook een AT440Mla opzetten. Momenteel zit er een Sumiko Oyster Blue element op, volgens de verkoper was die vergelijkbaar met een AT95e. Er valt dus nog wel meer uit deze speler te halen volgens mij ;)

Voor nu eerst een Knosti en wat bijbehorend materiaal, en een nieuwe snaar. In de shop van William Thakker zag ik geen originele Thorens snaar, alleen een Thakker-imitatie snaar. Heb er al een mailtje achteraan gestuurd, wordt vervolgd!

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

vinyl87 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:15:
Goedeavond liefhebbers,

Ik ben nog op zoek naar een leuke versterker/reciever voor mijn Technics SL-Q2. Nu heb ik de volgende op het oog:

of

Wat vinden jullie van beide? Of kan ik beter een klasse hoger gaan qua budget?

Hierna ga ik nog een paar mooie boxen aanschaffen om het compleet te maken.

Bedankt.
Geen ervaring met beide, maar zou dan naar de JVC neigen: geen onnodige poespas. Zorg wel dat je speakers bij de versterker passen. Voor Infinity Delta is deze versterker te zwak om maar wat te noemen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joyoo schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Beste Cap, ik weet nog niet welk type ik heb, ik heb nog de platenspeler nog niet gedemonteerd. Ik ben me ervan bewust dat de reparatie lastig is, vandaar mijn vraag op dit forum. Ik hoop dat iemand een uitgewerkt stappenplan heeft. Dan heb ik een leidraad. Ik begrijp dat jij de reparatie al eens hebt uitgevoerd, heb jij een aanpak?
Je schreef: "Via shapeways heb ik een vervangend onderdeel gekocht", vandaar dat ik benieuwd ben welk onderdeel je gekocht hebt, want welke je moet hebben verschilt dus per versie. Dus hopelijk heb je dan op de gok het goede onderdeel gekocht. ;)

Ik heb natuurlijk een aanpak maar niet op papier. Je moet gewoon vertrouwd zijn met het repareren van apparaten, dus het stapsgewijs demonteren van schroeven en onderdelen, en alles gesorteerd houden zodat je weet hoe alles weer terug moet, desnoods voorzien van extra aantekeningen/foto's. Inmiddels weet ik het wel uit mijn hoofd, maar dat is nog steeds niet zo 1-2-3 opgeschreven. Waar woon je? Wellicht is er wat te regelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 22-02-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnLoarne schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:45:
[...]

De posts over het onderhoud bij dr. Thorens had ik ook al gezien, dat ziet er goed uit! In de toekomst ga ik ook zeker een onderhoudsbeurt bij hem laten uitvoeren. De prijzen vallen inderdaad best mee.
Dr Thorens is niet de enige, het hangt er ook een beetje vanaf van waar je woont wat handig is. Deze is bijv ook prima (geen connectie ;)):

http://diensten-vakmensen...en-foto/38504-limmid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joyoo
Cap schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Je schreef: "Via shapeways heb ik een vervangend onderdeel gekocht", vandaar dat ik benieuwd ben welk onderdeel je gekocht hebt. ;)

Ik heb natuurlijk een aanpak maar niet op papier. Je moet gewoon vertrouwd zijn met het repareren van apparaten, dus het stapsgewijs demonteren van schroeven en gesorteerd houden zodat je weet hoe alles weer terug moet, desnoods voorzien van extra aantekeningen/foto's. Waar woon je? Wellicht is er wat te regelen.
Beste Cap,

Ik heb inmiddels een Duitse handleiding gevonden, ik ga die maar volgen, ondanks dat mijn Duits niet up to date is. Ik woon overigens in de Kop van Overijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok! Als er plaatjes in staan dan moet het wellicht lukken... Handigheid en geduld wel vereist. :) Overijssel is een beetje uit de richting voor mij helaas.

PS welk type heb je nu gekocht, die voor de gladde ring of voor de ring met bobbelprofiel?

[ Voor 65% gewijzigd door Cap op 22-02-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joyoo
Cap schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:04:
Ok! Als er plaatjes in staan dan moet het wellicht lukken... Handigheid en geduld wel vereist. :) Overijssel is een beetje uit de richting voor mij helaas.
Staan plaatjes in...ik ga het proberen. En anders heb ik nog wel een paar TT reserve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat er weer wat reuring is in dit topic :D, was een rustige week. Wat voor mat gebruiken jullie op je plateau? Ik heb een tijdje twee aan elkaar verlijmde kurk matjes gebruikt maar heb nu weer de originele rubber mat op mijn Technics liggen. Wat geluid betreft hoor ik eigenlijk geen verschil.. Hooguit dat kurk wat doffer/donkerder lijkt te klinken. Zal het me ongetwijfeld inbeelden.

Dus: Wat gebruiken jullie voor mat? Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:55:
[...]

Dr Thorens is niet de enige, het hangt er ook een beetje vanaf van waar je woont wat handig is. Deze is bijv ook prima (geen connectie ;)):

http://diensten-vakmensen...en-foto/38504-limmid.html
Ja of gewoon zèlf doen. Als je handig bent heb je óók daar nog eens voldoening van.
Je moet wel comfortabel zijn met mechaniekjes, maar er zijn zat mensen met 'gouden handjes' (zo omschrijf ik het maar :P)
Momenteel zit er een Sumiko Oyster Blue element op, volgens de verkoper was die vergelijkbaar met een AT95e. Er valt dus nog wel meer uit deze speler te halen volgens mij ;)

Voor nu eerst een Knosti en wat bijbehorend materiaal, en een nieuwe snaar. In de shop van William Thakker zag ik geen originele Thorens snaar, alleen een Thakker-imitatie snaar. Heb er al een mailtje achteraan gestuurd, wordt vervolgd!
Sumiko oyster blue is een conische/sferische naald, en de at-95e elliptisch. Dat laatste is in theorie beter, dus die at-95e staat eigenlijk op een hoger technologisch niveau. Welke beter klinkt is natuurlijk persoonlijk.

Maar het belangrijkste is een knosti (of duurdere platenwasser natuurlijk).
Niet alleen vanwege vuil, maar ik heb net een gloednieuwe plaat opstaan (mark ronson, nèt uit het plastic), en ik hoor gewoon statische tikjes zo nu en dan, dat viel me gelijk weer op. Daarvoor is wassen (meestal met alcohol gebaseerde vloeistoffen) óók heel effectief.
Hij knettert er ook over nu ik 'm van de mat afpak... 8)7

Qua mat: ik gebruik rubber. Dempt het plateau m.i. het best, en heeft meer massa.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:15:

Dus: Wat gebruiken jullie voor mat? Meningen?
Zelf gebruik ik geen mat, Acryl draaitafel met clamping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt rcor! Mede dankzij de lovende posts van Wehmut en van jou in dit topic heb ik besloten om voor deze speler te gaan. De posts over het onderhoud bij dr. Thorens had ik ook al gezien, dat ziet er goed uit! In de toekomst ga ik ook zeker een onderhoudsbeurt bij hem laten uitvoeren. De prijzen vallen inderdaad best mee. Waarschijnlijk laat ik er dan ook een AT440Mla opzetten. Momenteel zit er een Sumiko Oyster Blue element op, volgens de verkoper was die vergelijkbaar met een AT95e. Er valt dus nog wel meer uit deze speler te halen volgens mij ;)

Zorg dat je een goede Phono preamp hebt, dat scheelt enorm samen met een goed element... Persoonlijk vindt ik combinatie zoals ik 'm heb goed klinken... Wat heb ik dan momenteel in gebruik:
- Thorens TD-318 MKI platen speler
- Musical Fidelity V-LPSII met HQ power PS1215 voeding (als je handig bent: bouw zelf een voeding, dat is nog beter dan deze kant-en-klare oplossing, hoewel je hier ook al winst mee boekt qua stabiliteit en detail niveau in de muziek)
- Dr. Thorens tulpkabels tussen de platen speler <-> phono preamp en phono preamp <-> receiver
- Audio Technica AT440Mla element

De overige apparatuur:
- Integra DTR-7.9 Home Cinema receiver
- Onkyo TA-201 cassettedeck (tijdelijke vervanger van m'n Yamaha KX-10 cassettedeck tot dat die gerepareerd is (kan het onderdeel wat ik nodig heb niet vinden))
- Marantz CD6005 cd speler
- Sony MDS-JE520 minidisc speler
- Philips BDP-7500 MKII blu-ray speler
- B&W CM1 als front speakers
- Dali Concept1 als surround speakers
- Dali Concept Center center speaker
- Sony Subwoofer

@Wehmut:
Qua mat gebruik ik de standaard dikke rubberen mat van Thorens zelf...

Dan nog even een discussie opwekken: is er verschil hoorbaar tussen een plasticken 45-toeren adapter of een mooie massief aluminium 45-toeren adapter als je een singletje afspeelt?

Ik heb namelijk een zelf gemaakte aluminium 45-toeren adapter (massief uitgevoerd), en sindsdien heb ik het gevoel dat singletjes beter zijn gaan klinken... Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140328_001_zps1ef72f60.jpg

Ben benieuwd wat jullie mening is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

@rcor - eerste gedachte is elfeneffect
tweede gedachte is dat als de adapter echt goed snugfit/ast zit dat het het slippen van de single tegen kan gaan
derde geachte is probeer het ook eens bovenop een grote plaat 12", als je het effect dan ook hoort helpt het gewoon omje plateau te verzwaren?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ahmhq4hph/vinylkado.jpg

Kadootje voor onszelf na 12,5 jaar lief en leed. Restte nog de film, en uit eten in Leiden.
Met volle buik de buit showen dat moet gewoon. >:)

[ Voor 54% gewijzigd door Bestla op 22-02-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Racoon heb ik van het weekend ook gehaald. :) Verder nog eentje van Tool en een Muddy Waters live. :)
Die Tool is een dubbel LP, het eerste nummer kraak (of tikt) me eigenlijk net iets te veel, misschien dat ik daar nog mee terug ga. Verder nog tevreden over m'n AT440Mla. Wel een verbetering tov het standaard element op m'n SL-D2.
Gister nog even lekker via m'n draadloze Sony headphone geluisterd. Dat gaat beter dan verwacht. Dan kan ik lekker s'avonds op de bank nog even een LP'tje opzetten terwijl er TV gekeken wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joyoo
Cap schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:04:

PS welk type heb je nu gekocht, die voor de gladde ring of voor de ring met bobbelprofiel?
Beste Cap,

Ik heb de gladde versie. Er is nu overigens ook eentje de ring voor bobbelprofiel.

Link: bobbelprofiel: http://www.shapeways.com/...el-bush?optionId=42682582

Link gladde versie: http://www.shapeways.com/...om-shop&optionId=55924403

Als ik dus de verkeerde versie heb, bestel ik de andere. De verkeerde raak ik (in dit forum) wel kwijt. Ik hoop natuurlijk dat ik de goede heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Coenen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:17:
Racoon heb ik van het weekend ook gehaald. :) Verder nog eentje van Tool en een Muddy Waters live. :)
Die Tool is een dubbel LP, het eerste nummer kraak (of tikt) me eigenlijk net iets te veel, misschien dat ik daar nog mee terug ga. Verder nog tevreden over m'n AT440Mla. Wel een verbetering tov het standaard element op m'n SL-D2.
Gister nog even lekker via m'n draadloze Sony headphone geluisterd. Dat gaat beter dan verwacht. Dan kan ik lekker s'avonds op de bank nog even een LP'tje opzetten terwijl er TV gekeken wordt. :)
Ik zag vrijdagavond/nacht nog een optreden van Status Quo acoustic op BBC 4. Dat klonk best ok moet ik zeggen, al ben ik wel meer gecharmeerd van het electrische Status Quo geluid. :) Heerlijk als Caroline door de speakers galmt bij een concert, en Rick Parfitt weer een snaar breekt. ;)

Ook hier een AT440Mla, maar op een SL1210mk2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joyoo schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:19:
[...]
De verkeerde raak ik (in dit forum) wel kwijt. Ik hoop natuurlijk dat ik de goede heb. ;)
Dat is maar afwachten hoor, ik ben hier nog niemand tegengekomen die een SL1500 (1300/1400) MK2 gebruikt. Behalve mezelf dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
hehe, ik heb een 1210 en een 1810

Gaat lekker hier met het draaien van de nieuwe aanwinst. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Bestla op 22-02-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Bestla schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:03:
[afbeelding]

Kadootje voor onszelf na 12,5 jaar lief en leed. Restte nog de film, en uit eten in Leiden.
Is dat de Live in Buenos Aires elpee van Nirvana? Zo ja, dan zit je (helaas? :P ) met een herperssing van een veel uitgebrachte bootleg. Tevens ook niet een van de betere bootlegs, laat staan concerten van Nirvana. Als 'ie nog gesealed is en je kunt ruilen, dan zou ik 'm snel omwisselen voor een officieele live release. Live at Reading is erg goed, of de live-compi 'From the Muddy Banks of the Wishkah'.

Led Zep, nice! _/-\o_ En gefeliciteerd natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Hoe bevalt die nieuwe LP van Racoon jullie? Ben eind mei weer in NL, dus hij kan op het lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Na veel klooien met kabels en wisselen van stekkers/stopcontact is de zoemtoon eindelijk weg. Geen idee waar het nou aan lag maar voor nu werkt het :)

Ik weet niet of deze link hier al voorbij is gekomen, voor de last.fm gebruikers hier is het misschien wel leuk: http://vinylscrobbler.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Goodfellas schreef op maandag 23 februari 2015 @ 06:11:
Hoe bevalt die nieuwe LP van Racoon jullie? Ben eind mei weer in NL, dus hij kan op het lijstje...
Hij bevalt mij goed, lekkere nummers weer en voor mij is de kwaliteit ook in orde.
Lekker hoor, CD in de auto, LP thuis op de speler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:03:
[afbeelding]

Rivals heb ik zelf ook, echt erg goed en een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11014728_10152817946173541_470109014_n.jpg?oh=8e16fba64dc9af17fbac155e5ade8410&oe=54EDA221&__gda__=1424831061_964cd7f43834bf373542fb273645f71f

Zo, nieuw element zit erop (AT95E)

links: het oude Technics 270C element (metaal lijkt aangetast) welke niet zuiver klonk in hoog en binnenste ringen
midden: oud 270C element van mijn andere draaitafel (naald krom, en moet de potmeters nog schoonmaken)
rechts: nieuwe AT95E element.

Resultaat is zeer positief: zuiverder, dynamischere geluid: Dynamiek springt er echt uit en geen vervorming meer in het hoog.

De tracking force voor dit element is 1,5-2,5 gram. Ik neem aan dat 1.5 beter is voor het vinyl zelf? en mits ik geen last van skippen heb ook zo kan laten?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Thanks, en ja het is live in Buenos Aires. Wel uit de sealing gehaald, maar nog niet gedraaid. Als het een repressing is van een bootleg is hij toch zo illegaal als het maar zijn kan? Gekocht bij de Mediamarkt Arena Amsterdam.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 23-02-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scighera schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:15:

De tracking force voor dit element is 1,5-2,5 gram. Ik neem aan dat 1.5 beter is voor het vinyl zelf? en mits ik geen last van skippen heb ook zo kan laten?
Op zich is meer naalddruk niet automatisch slechter voor je platen. Wat in weze het beste is als de naald het beste spoort, dus het beste moeilijke golflengtes/frequenties goed kan volgen. Dan resoneert je naald het minste in de groeven.
Dat kan je met een testplaat afstellen. Daarom staan overdreven hard opgenomen tracks, en kan je dus uittesten met welke naalddruk en antiskating de hardste track nog onvervormd weergegeven kan worden.

Ga er vanuit dat dat naar schatting tussen de 1,7 en 2 gram zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:46:
Thanks, en ja het is live in Buenos Aires. Wel uit de sealing gehaald, maar nog niet gedraaid. Als het een repressing is van een bootleg is hij toch zo illegaal als het maar zijn kan? Gekocht bij de Mediamarkt Arena Amsterdam.
Dat komt regelmatig voor, bij Plato in Utrecht staan er ook altijd wel een aantal bootlegs tussen..
Zo heb ik daar wel eens Electric Ladyland van Jimi Hendrix gekocht, om er vervolgens thuis achter te komen dat de versie die ik had geen originele repress was.

Deze heb ik terug gebracht en toen een ander album aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, ik heb bij de lokale platenboer hier Mutter van Rammstein op LP aangeschaft. Dat album is nooit officieel op plaat uitgebracht....
Hij klinkt verder prima, er ontbreekt aan één kant echter wel een label én de plaat is zwaar off-center geperst.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Nyarlathotep schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:08:
Ja, ik heb bij de lokale platenboer hier Mutter van Rammstein op LP aangeschaft. Dat album is nooit officieel op plaat uitgebracht....
Hij klinkt verder prima, er ontbreekt aan één kant echter wel een label én de plaat is zwaar off-center geperst.
Foto?? :)

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19-09 17:14
Stomme platenspelers en upgradedrang... zit soms zo gewoon eens te kijken wat er allemaal te koop is... en blijf Rega-stijl spelers wel gewoon mooi vinden, al is het eigenlijk maar een plaat mdf :p

Maar om iets te krijgen wat echt beter is dan de Sony die ik heb nu heb staan moet ik echt flink wat geld tevoorschijn trekken lijkt het wel.
2e hands krijg je dan de (soms te) duurdere Thorensen en Technicsen, en nieuw ... tja voor datzelfde geld heb je eigenlijk niks vergelijkbaars qua kwaliteit en zit je met instappers van Rega en Pro-Ject, al lijkt me de Edwards Audio TT1 ook nog wel tof, een gemodificeerde Rega P2.

En bij die spelers zit je er ook nog eens mee dat ik vergeleken met mn huidige speler een hoop gemak ga missen, snel starten, knopje voor 33/45 toeren, minimale afwijking van snelheid. En de plaatsing is ook nog eens van belang, komt weer wat nauwer dan zo'n 'lompe' zware DD bak.

Voordeeltje van 2e hands is als je er een leuke prijs voor betaald en het redelijk gewilde tafels zijn je ze meestal weer kwijt kan voor hetzelfde, al dan niet meer. Een nieuwe lever je dan weer op in.

Volgens mij kom ik hier ook om de 3 maanden mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar wat voor draaitafel ben je op zoek? En budget? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19-09 17:14
Beide niet echt specifiek... dat is de grap :p

Heb nu een Sony PS-X4, die gaan tegenwoordig ook voor bizarre prijzen (zag er een voor 170 euro op MP, wtf!). Lekker zware, DD draaitafel, met X-tal (magneetstrip/tracking) om lekker stabiel te blijven qua snelheid.

Enige wat misschien wat minder is is de arm.. maar voor de rest is er eigenlijk weinig mis mee... maar heb gewoon altijd een beetje een upgradedrang.
Wil ik wat beters binnen hetzelfde type speler dan zit ik aan de Technics SL-1x10 serie (liefst zwart), of wat nieuwere Sony's (PS-X50 of hoger) of de Biotracers, maar die gaan ook voor erg duur, tot extreem duur.

Aan de andere kant heb je de snaar aangedreven spelers, die mogelijk wat beter klinken, maar waar je op gemak inlevert, minder snel starten en bij (bijna) al die mdf-plank spelers zelfs omleggen om te wisselen van aantal toeren. Qua looks winnen de laatste het dan weer wel :P

En eigenlijk heb ik nog een auto af te betalen, dus eigenlijk niks extra's te besteden :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snaar vs DD an sich is een non issue, het is niet zo dat de een of de ander beter klinkt. De implementatie van de gebruikte techniek telt, niet de techniek zelf.

Koop gewoon af en toe iets op MP en probeer ze uit. Leuk en je verkoopt ze toch weer voor ongeveer dezelfde prijs, dus een dure hobby is het niet. ;)

Iets anders, FWIW:

"K, so I was at the Bristol Hi-Fi show last weekend and Technics were there showing a (relatively) modest system they've just launched. I spoke to a Japanese guy and asked if Technics were going to make another turntable. He was pretty cagey as was the English guy with him but I persisted, saying how much I value my SP10 and what great turntables Technics made in the past.

They then confirmed to me that they are going to produce a new turntable. They didn't say when or give any details other than it was going to be aimed at the hi-fi market and not for DJs."

http://www.vinylengine.co....php?f=16&t=75414#p610088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Ondanks dat de vraag hier vaker gesteld is, ga ik het zelf toch ook doen :+. Dit omdat er een aantal dingen zijn waar ik geen (duidelijk) antwoord op kan vinden.
Mijn vriendin heeft een hoop platen gekregen van haar vader en nu zijn wij op zoek naar een platenspeler voor ± €150,-. Aangezien ik geen flauw idee heb waar ik naar kijk/zoek is Marktplaats niet direct een oplossing (ondanks dat daar, als ik het goed begrijp, voor weinig geld leuke dingen te vinden zijn).
Uit dit topic heb ik wel begrepen dat nieuw onder de €100,- niet het zoeken waard is. Nu is het met audio zo dat het ontzettend gek kan, alleen voor zo nu en dan een plaat geloof ik het wel en leg ik mij neer bij een (mogelijk) minder systeem.

Samengevat:
  • Dus een speler wat niet direct een topmodel zal zijn, maar ook geen directe rommel.
  • Budget ± €150,-
  • Kleur zwart.
  • Nieuw, dus ingebouwde versterker is over het algemeen aanwezig.
  • 'Plug and play', wil hem aansluiten op mijn versterker (Denon x2000)
De volgende heb ik zelf gevonden (aan de hand van het advies hier in het topic):

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Vitamine schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:53:
Ondanks dat de vraag hier vaker gesteld is, ga ik het zelf ook doen :+. Dit omdat er een aantal dingen zijn waar ik geen (duidelijk) antwoord op kan vinden.
Mijn vriendin heeft een hoop platen gekregen van haar vader en nu zijn wij op zoek naar een platenspeler voor ± €150,-. Aangezien ik geen flauw idee heb waar ik naar kijk/zoek is Marktplaats niet direct een oplossing (ondanks dat daar, als ik het goed begrijp, voor weinig geld leuke dingen te vinden zijn).
Uit dit topic heb ik wel begrepen dat nieuw onder de €100,- niet het zoeken waard is. Nu is het met audio zo dat het ontzettend gek kan, alleen voor zo nu en dan een plaat geloof ik het wel en leg ik mij neer bij een (mogelijk) minder systeem.

Samengevat:
  • Dus een speler wat niet direct een topmodel zal zijn, maar ook geen directe rommel.
  • Budget ± €150,-
  • Kleur zwart.
  • Nieuw, dus ingebouwde versterker is over het algemeen aanwezig.
  • 'Plug and play', wil hem aansluiten op mijn versterker (Denon x2000)
De volgende heb ik zelf gevonden (aan de hand van het advies hier in het topic):
Ik zou de Sony en de Marantz links laten liggen en gaan voor 1 van de 2 Duals. Hebben bijden nagenoeg dezelfde feautures. Dit het komt aan op smaak/looks. :P

Als je bereid bent iets meer te besteden:

http://hificorner.nl/hifi...-ject-debut-iii-mat-zwart

Let op hier zit geen voorversterker in!

[ Voor 4% gewijzigd door Soundman12 op 25-02-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Soundman12 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:06:
[...]

Ik zou de Sony en de Marantz links laten liggen en gaan voor 1 van de 2 Duals. Hebben bijden nagenoeg dezelfde feautures. Dit het komt aan op smaak/looks. :P

Als je bereid bent iets meer te besteden:

http://hificorner.nl/hifi...-ject-debut-iii-mat-zwart

Let op hier zit geen voorversterker in!
Bedankt voor je snelle reactie! Wat is precies de reden om niet voor de Sony/Marantz te kiezen?
Verder vind ik die Pro-ject speler heel erg mooi, maar ik verwacht niet dat wij heel veel gebruik gaan maken van de platenspeler. Dan is hij mij net wat te kostbaar ;).

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Vitamine schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie! Wat is precies de reden om niet voor de Sony/Marantz te kiezen?
Verder vind ik die Pro-ject speler heel erg mooi, maar ik verwacht niet dat wij heel veel gebruik gaan maken van de platenspeler. Dan is hij mij net wat te kostbaar ;).
Sony en Marantz zien er heel plasticy uit. Daarnaast kan je bij de duals het tegen-gewicht aanpassen. (Dit wil je altijd kunnen doen, ook zodat je de cartridge eventueel kan vervangen wanneer deze stuk gaat)

Ik weet niet hoe vaak je verwacht te luisteren naar platen, maar ik zou toch de investering in de pro-ject doen, als is het maar omdat hij er slikker uit ziet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Soundman12 op 25-02-2015 12:36 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic