Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitamine schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:25:
[...]
maar ik verwacht niet dat wij heel veel gebruik gaan maken van de platenspeler.
Ik spreek je over 2 maanden wel. Als je eenmaal begint, is het einde zoek. Veel te leuk dat plaatjes draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
draaien én verzamelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:41:
[...]

Ik spreek je over 2 maanden wel. Als je eenmaal begint, is het einde zoek. Veel te leuk dat plaatjes draaien!
Famous last words idd ;).

Hier net Reverence van Faithless binnen, de koperkleurige limited edition van de MOV reissue (nummer 1370). Schalt hier op volume achterlijk door het huis nu ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Soundman12 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:34:
[...]

Sony en Marantz zien er heel plasticy uit. Daarnaast kan je bij de duals het tegen-gewicht aanpassen. (Dit wil je altijd kunnen doen, ook zodat je de cartridge eventueel kan vervangen wanneer deze stuk gaat)

Ik weet niet hoe vaak je verwacht te luisteren naar platen, maar ik zou toch de investering in de pro-ject doen, als is het maar omdat hij er slikker uit ziet :)
Totaal, Pro-ject met voorversterker, komt het pakket dan rond/over de €300,-. Dat gaat mij te ver voor iets wat zich voor ons nog moet 'bewijzen'.
De Duals hebben dus de voorkeur, kan ik dus de vrouw de keuze maken wat betreft de looks :+.
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:41:
[...]

:X.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:59
Zeer aan te bevelen:
Edwards Audio Apprentice voor 211 euro. Boven budget, maar zeker GEEN rommel. Verbeterde kopie van Rega RP1.

Ik heb deze zelf ook gehad en na een tijdje heb ik deze voor dezelfde prijs verkocht en een Rega RP3 gekocht.

Heeft een voorversterker nodig (voor een paar tientjes te koop op marktplaats)

Dan heb je een serieuze starterset die niet meteen hoeft te worden vervangen als je onverhoopt meer wilt en die ook nog waardevast is.

Oh en de voorversterker is in het algemeen bij een serieuze speler NIET aanwezig (ook niet bij een nieuwe speler)

[ Voor 7% gewijzigd door coinman63 op 25-02-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
Vitamine schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:53:
Ondanks dat de vraag hier vaker gesteld is, ga ik het zelf toch ook doen :+. Dit omdat er een aantal dingen zijn waar ik geen (duidelijk) antwoord op kan vinden.
Mijn vriendin heeft een hoop platen gekregen van haar vader en nu zijn wij op zoek naar een platenspeler voor ± €150,-. Aangezien ik geen flauw idee heb waar ik naar kijk/zoek is Marktplaats niet direct een oplossing (ondanks dat daar, als ik het goed begrijp, voor weinig geld leuke dingen te vinden zijn).
Uit dit topic heb ik wel begrepen dat nieuw onder de €100,- niet het zoeken waard is. Nu is het met audio zo dat het ontzettend gek kan, alleen voor zo nu en dan een plaat geloof ik het wel en leg ik mij neer bij een (mogelijk) minder systeem.

Samengevat:
  • Dus een speler wat niet direct een topmodel zal zijn, maar ook geen directe rommel.
  • Budget ± €150,-
  • Kleur zwart.
  • Nieuw, dus ingebouwde versterker is over het algemeen aanwezig.
  • 'Plug and play', wil hem aansluiten op mijn versterker (Denon x2000)
De volgende heb ik zelf gevonden (aan de hand van het advies hier in het topic):
Die Dual DTJ3012 is wel een Technics SL 1210 ripoff met een Technics SL D2 S arm. Ik zou marktplaats in de gaten houden en als het echt niet anders kan een losse pre amp erbij kopen om het aan te sluiten op je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Bestla schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Die Dual DTJ3012 is wel een Technics SL 1210 ripoff met een Technics SL D2 S arm. Ik zou marktplaats in de gaten houden en als het echt niet anders kan een losse pre amp erbij kopen om het aan te sluiten op je versterker.
Is dit een goed of een slecht ding :9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Bestla schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:45:
[...]

Lijkt er inderdaad niet op dat die door Dual zelf wordt gemaakt. Totaal ander idee vergeleken met hun eigen ontwerpen. Hopelijk is die arm een beetje in orde.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Servor schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:09:
[...]

Famous last words idd ;).

Hier net Reverence van Faithless binnen, de koperkleurige limited edition van de MOV reissue (nummer 1370). Schalt hier op volume achterlijk door het huis nu ;).
Ai, vergeten... ist wat? Eens kijken of die ergens nog op gekleurd te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OgWok schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:22:
[...]

Lijkt er inderdaad niet op dat die door Dual zelf wordt gemaakt. Totaal ander idee vergeleken met hun eigen ontwerpen. Hopelijk is die arm een beetje in orde.
"Dual is in 1982, als gevolg van de concurrentie met de compact disc, failliet gegaan. In (2005) werden er nog steeds, op beperkte schaal, platenspelers gemaakt onder de naam Dual, maar de merknaam Dual was eigendom van Schneider AG. Vandaag is Dual Electronics Corp. de Amerikaanse afdeling van het Zuid-Koreaanse Namsung Corporation. Onder de naam Dual en met het bekende logo produceren ze diverse audio-, video- en navigatie-elektronica"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dual

Het gebruikelijke boevenwerk: labeltjesplakkerij. Heeft dus al járen helemaal niets meer met het oorspronkelijke Dual te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vitamine schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:53:

Uit dit topic heb ik wel begrepen dat nieuw onder de €100,- niet het zoeken waard is.
Dan heb je dit topic verkeerd begrepen. Ook die zooi voor 150 euro is bagger.....

Ik denk dan ook dat je er helemaal niet verstandig aan doet om zo'n prul te kopen. Als platen niets voor je is, dan gaat niemand die pickup van je overnemen. Ook niet voor 2 tientjes. Of je moet net een hansworst vinden.

Zo'n edwards audio kan je nog verkopen voor 100 euro oid. Die AT denk ik ook wel (wellicht nog meer).

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 25-02-2015 21:33 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:41:
[...]

Ai, vergeten... ist wat? Eens kijken of die ergens nog op gekleurd te krijgen is.
Prima release hoor. Klinkt uitstekend wat mij betreft. Moet hem nog even door de Knosti halen maar het viel me op dat deze release een stuk minder 'vies' uit de fabriek kwam dan wat ik anders binnenkrijg. Hopelijk is dat een teken van wat extra aandacht of betere quality control.

• Vitamine
mr_petit schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:29:
[...]

Dan heb je dit topic verkeerd begrepen. Ook die zooi voor 150 euro is bagger.....

Ik denk dan ook dat je er helemaal niet verstandig aan doet om zo'n prul te kopen. Als platen niets voor je is, dan gaat niemand die pickup van je overnemen. Ook niet voor 2 tientjes. Of je moet net een hansworst vinden.

Zo'n edwards audio kan je nog verkopen voor 100 euro oid. Die AT denk ik ook wel (wellicht nog meer).
Meerdere berichten in dit topic geven aan dat nieuw spul onder de €100,- (Ion/Crosley etc.) niet de moeite is, dus mijn aanname komt direct uit het topic.
Nu ben ik zeker niet in de positie om het tegendeel te bewijzen, enkel heb ik moeite te geloven dat een apparaat van €150,- regelrechte bagger is. Ongetwijfeld zal de bouwkwaliteit/gebruikte materialen etc. minder zijn, maar hij zal zijn kerntaak, het spelen van platen, toch prima uitvoeren?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Een apparaat van € 150,-- kan zeker goed/redelijk zijn. Je kan het er alleen niet aan afzien of wat je koopt ergens op lijkt. Behoorlijke testrapporten zijn er niet.
Als Conrad een platenspeler aanbiedt voor € 149,-- dan is die eigenlijk 20 tot 50% te duur.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vandaag de nieuwe Led Zeppelin opgehaald, Physical Grafitti. Gewoon de NL/EU versie dit keer (alle voorgaande heb ik US import). Maar met de huidige koers worden ze veels te duur. Hij is stil en ze zien er heel netjes uit. Echter is het niet 100%, er zit een soort kleerscheur geluid in op kant A laatste nummer en het heeft toch wat meer tikjes dan ik gewend ben van Pallas bijvoorbeeld.

Ook heb ik een Brothers In Arms opgehaald, US import, de half speed mastered van Stan Ricker. Op Discogs stond dat de nummers volle lengte zouden hebben maar dat is dus niet het geval (tijd staat alleen op de labels, niet op de kaft dus ik zag het pas toen ik hem thuis had open gemaakt). Beetje jammer ...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

InflatableMouse schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:33:
Vandaag de nieuwe Led Zeppelin opgehaald, Physical Grafitti. Gewoon de NL/EU versie dit keer (alle voorgaande heb ik US import). Maar met de huidige koers worden ze veels te duur. Hij is stil en ze zien er heel netjes uit. Echter is het niet 100%, er zit een soort kleerscheur geluid in op kant A laatste nummer en het heeft toch wat meer tikjes dan ik gewend ben van Pallas bijvoorbeeld.

Ook heb ik een Brothers In Arms opgehaald, US import, de half speed mastered van Stan Ricker. Op Discogs stond dat de nummers volle lengte zouden hebben maar dat is dus niet het geval (tijd staat alleen op de labels, niet op de kaft dus ik zag het pas toen ik hem thuis had open gemaakt). Beetje jammer ...
Zat er aan te denken om 'm ook te halen, maar na dit te lezen, en met mijn ervaring met de nieuwe herdruk van Led Zeppelin I laat ik 'm schieten (veel tikken, klinkt slechter als mijn Led Zeppelin II uit medio jaren '70). Ik probeer wel een goede oude 2e hands te vinden.

Overigens heb ik m'n audio geupgrade. Ofja, ik heb het nu zelf (voorheen luisterde ik op de Yamaha receiver en B&W speakers van een huisgenoot) :P Ik speel nu dan (nog steeds) op mijn Dual CS-521, met een Denon AVR-2802 en een set Mordaunt Short MS906 zuilen. Ik woon sinds kort in Arnhem, van het weekend ga ik eens wat platenzaken in Arnhem (be)zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2015 14:36 ]

Vaak bu'j te bang!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22
Voor nieuw spul is Kroese een aanrader in Arnhem. Ik kwam er tijdens mijn studie regelmatig en bestel daar nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door GWBoes op 26-02-2015 14:56 ]

Flickr - Strava

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
De remasters van Led Zeppelin moet je niet op elpee willen hebben. Ze klinken geweldig hoor, maar wel op cd. Zeppelin op elpee moet gewoon de 'oude' persing hebben en een kraakje met een ruis laten klinken. Babe, I'm Gonna Leave You hoort niet vlijmscherp en loepzuiver te klinken. Voor Plant gaat uithalen moet je het platen-haardvuurtje horen ;) Voor mij is Zeppelin een van de ultieme elpee bands. En Physical Graffiti is een van de aller beste albums ooit.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

-tom-562 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Zat er aan te denken om 'm ook te halen, maar na dit te lezen, en met mijn ervaring met de nieuwe herdruk van Led Zeppelin I laat ik 'm schieten (veel tikken, klinkt slechter als mijn Led Zeppelin II uit medio jaren '70). Ik probeer wel een goede oude 2e hands te vinden.
Nah zo erg is het niet hoor, ben er gewoon tevreden mee verder. Die kleerscheur is jammer en dat hoort niet, ik denk dat ik er mee terug ga om hem te ruilen. Maar die paar tikjes zijn totaal niet storend verder.

De kwaliteit van deze remasters is niet te vergelijken met de klank van de originele. Vind ik althans ;).

Verwijderd

/me gaat zijn Nederlands persing uit 1975 van Physical Graffiti ook maar weer eens opzetten :)

Het is dat ik alle studio albums van Led Zeppelin al op LP in mijn bezit heb, want ik ben best wel benieuwd naar hoe de remasters klinken. Ik hoor in ieder geval wel goede verhalen over de digitale versies van de laatste paar albums.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 16:22 ]

• Bestla
Ha Led zeppelin fans hier. Ik heb 2 7" singles met Stairway to Heaven / Whole lotta Love incl press sheet.

Labelnr : LZ3
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/6oliu495x/LZ3.jpg

http://www.feelnumb.com/2009/08/23/led-zep-stairway-to-heaven-rare-single-press-sheet/

[ Voor 34% gewijzigd door Bestla op 26-02-2015 16:38 ]

• bartsled
Ik heb (naast de 'standaard' volledige elpee collectie) vooral valse hoop ze ooit nog eens live te zien -O-

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

InflatableMouse schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:09:
[...]

Nah zo erg is het niet hoor, ben er gewoon tevreden mee verder. Die kleerscheur is jammer en dat hoort niet, ik denk dat ik er mee terug ga om hem te ruilen. Maar die paar tikjes zijn totaal niet storend verder.

De kwaliteit van deze remasters is niet te vergelijken met de klank van de originele. Vind ik althans ;).
Nou, van een nieuwe plaat verwacht ik toch echt niet dat die meer tikt als een 2e hands plaat uit de jaren '70!
Ik heb laatst ook 'The song remains the same' (live) gescoord, hoes is wat minder mooi, maar dat maakt me niet zoveel uit. Zooooo vet. Zijde 2 van LP 1 bestaat gewoon alleen uit 'Dazed and confused' 8)
bartsled schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:39:
Ik heb (naast de 'standaard' volledige elpee collectie) vooral valse hoop ze ooit nog eens live te zien -O-
Aan de ene kant wil ik ze heel graag ooit nog eens zien, maar aan de andere kant, Robert Plant klinkt niet meer zoals Robert Plant uit de jaren '70 (Celebration Day heb ik b.v. ook pas maar een paar keer geluisterd)

[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2015 16:49 ]

Vaak bu'j te bang!

• Bestla
Heerlijke band, en dazed and confused ea. zijn echte klassiekers.

• KeRsTmAnNeKe
Nieuwe platen lijken soms meer te tikken dan oude platen van de rommelmarkt :p Bekend voorbeeld is Nirvana's MTV unplugged. Maar heb ook 2 albums van The XX die best van wanten weten.

Zal Physical Graffiti vanavond ook eens uit de kast trekken. heb van de eerste 3 albums een remaster die ik eigenlijk gewoon goed vond klinken, de volgende 3 heb ik oude persingen van.

Verwijderd

Bestla schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:33:
Ha Led zeppelin fans hier. Ik heb 2 7" singles met Stairway to Heaven / Whole lotta Love incl press sheet.

Labelnr : LZ3
[afbeelding]

http://www.feelnumb.com/2009/08/23/led-zep-stairway-to-heaven-rare-single-press-sheet/
Aangezien je er toch 2 hebt, doe er eens heel snel eentje naar mij toe sturen :+

• Bestla
Voor € 175 mag je er 1 kopen. geintje :)

Achilles last stand, voor mij ook een wereldnummer. _/-\o_
[YouTube: http://youtu.be/YWOuzYvksRw]

[ Voor 36% gewijzigd door Bestla op 26-02-2015 16:55 ]

• bartsled
Bestla schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:54:
Voor € 175 mag je er 1 kopen. geintje :)

[video]
Alles op 'DVD' is geweldig. Al is de Royal Albert Hall in 1970 wel m'n favoriet. Zo rauw :9~

• Bestla
* Bestla zet nu de remastered Physical Graffity op

Heerlijk _/-\o_ Zelfs mijn SL1210mk2 vind het lekker. ;) ( Custard Pie)

[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 26-02-2015 17:15 ]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

-tom-562 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:46:
[...]

Nou, van een nieuwe plaat verwacht ik toch echt niet dat die meer tikt als een 2e hands plaat uit de jaren '70!
Dat heb ik ook niet gezegd.

Ik zei dat tie iets meer tikte dan de andere (US import) Pallas persingen. Die zijn nieuw. Die paar tikjes zijn te verwaarlozen.

Op kant 4 zitten nog 2 van die kleerscheuren. Dat is niet normaal natuurlijk, en Optimal (waar ze gepersd zijn) doet normaal niet onder voor Pallas.

Deze gaat morgen gewoon terug.

• bartsled
Bestla schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:13:
* bartsled zet nu de remastered Physical Graffity op

Heerlijk _/-\o_ Zelfs mijn SL1210mk2 vind het lekker. ;) ( Custard Pie)
Digitaal staat 'ie hier al een paar dagen op. Sick Again gast heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekmanm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 12:00
Nu het toch over US import vs Nl persing gaat heb ik ook een vraag.

Bij platomania is een versie van het nieuwe album bankrupt van phoenix verkrijgbaar uit de VS (20 euro) en een uit Nederland (25 euro). Zit er naast de prijs nog een ander (kwalitatief?) verschil?

Zie links voor beide:
http://www.platomania.eu/album/2247224/bankrupt-hq-/phoenix
http://www.platomania.eu/album/2248908/bankrupt-/phoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

broekmanm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:14:
Nu het toch over US import vs Nl persing gaat heb ik ook een vraag.

Bij platomania is een versie van het nieuwe album bankrupt van phoenix verkrijgbaar uit de VS (20 euro) en een uit Nederland (25 euro). Zit er naast de prijs nog een ander (kwalitatief?) verschil?

Zie links voor beide:
http://www.platomania.eu/album/2247224/bankrupt-hq-/phoenix
http://www.platomania.eu/album/2248908/bankrupt-/phoenix
Ik heb ze even opgezocht op Discogs en het is mij niet duidelijk waar ze geperst zijn. Dat is vaak het belangrijkste verschil, mits ze van dezelfde mastering komen uiteraard.

Ik vermoed dat de EU versie duurder is door de >70 extra download tracks die er bij zitten. Boeit je dat niet dan zou ik denk ik voor de US gaan omdat die goedkoper is.

Ik heb overigens mijn Led Zeppelin physical graffiti omgeruild. Bij de tweede luisterronde bleek er meerdere punten te zijn met vervorming. De nieuwe is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mijn PG van LZ klinkt van voor tot achter geweldig. Ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Hier moet de platenspeler weer eens geïnstalleerd worden... Ik heb een paar prachtige platen (sommige zijn dubbel, omdat de muzieksmaak van mij en mijn vriend nogal overeenkomt). Mijn vriend kreeg op Sinterklaasavond de nieuwe van Pink Floyd, de meest shiny versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke platenspeler? En die dubbele mag je naar mij sturen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Sturen kost geld. Ik kom ze gratis halen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Cap schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:01:
Welke platenspeler? En die dubbele mag je naar mij sturen. :D
Even spieken... Een Beogram 2000 :)
Neh, eerst kijken welke pers het beste klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zuinig zijn op het naaldje van die b&o.
Die zijn niet meer nieuw te krijgen, en andere naalden passen niet. (je zit dus vast aan andere gebruikte naalden of (dure) retips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik leer mijn sl-1210 MK5 steeds meer waarderen:
-Toonarm (massa) die compliant is met heel veel elementen
-Ultra strakke snelheid
-Snelle start
-Geeft geen kik bij springende kinderen
-Geen riempjes die vervangen moeten worden
-Klinkt fenomenaal met AT440mla (lijken wel voor elkaar gemaakt)
-Legio toonarm instellingen
-had ik al gezegd dat ie zo strak draait en snel start?

Etc.

*reclame uit* ik zit zwaar te genieten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:33:
Ik leer mijn sl-1210 MK5 steeds meer waarderen:
-Toonarm (massa) die compliant is met heel veel elementen
-Ultra strakke snelheid
-Snelle start
-Geeft geen kik bij springende kinderen
-Geen riempjes die vervangen moeten worden
-Klinkt fenomenaal met AT440mla (lijken wel voor elkaar gemaakt)
-Legio toonarm instellingen
-had ik al gezegd dat ie zo strak draait en snel start?

Etc.

*reclame uit* ik zit zwaar te genieten
Ik hoop dat ze met de doorstart van Technics weer een nieuwe draaitafel op de markt gaan brengen, welke gebaseerd is op de 1210/1200.

Tot die tijd moet ik het doen met mijn Super-OEM 1200 kloon :)

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot die tijd? Je kan ook een nette tweedehands kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:39:
Tot die tijd? Je kan ook een nette tweedehands kopen :)
Of je koopt een Pioneer PLX-1000 platen speler, die schijnt ook erg goed te zijn....

Even iets anders:

Vandaag was er een Zwarte Markt in Venray waar ik naar toe ben gegaan. Meestal valt het qua muziek op LP tegen... Veelal mensen die LP's verkopen van BZN, Alle 13 goed, James Last enz.. Hoogst irritant, maar vandaag was er toch nog iemand met goede muziek: Bob Dylan, Creedence ClearWater Revival, Phil Collins enz... Ik heb door de bakken heen gestruind en uiteindelijk Creedence ClearWwater Revival Chronicle Volume Two meegenomen ter aanvullen op het eerste deel van Chronicle die ik al heb:

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150301_003_zps48ejqvyo.jpg

Eerder vandaag heb ik hier dus uitgebreid van kunnen genieten! De twee lp's ogen zeer netjes, maar verdienen toch een schoonmaak beurtje in de Knosti bak...

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 01-03-2015 18:51 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Onvoorstelbaar wat er nog geboden wordt voor een SL1200 mk2. (niet dat ik de mijne wegdoe :p)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Vind het op zich niet raar. Als ik dit topic niet eerder gevonden had en ik gewoon voor een iconische draaitafel wou gaan (heb een mp3 DJ verleden in studententijd) had ik ook sowieso een SL1200 genomen. Want laten we eerlijk zijn, daarbuiten heeft geen enkele draaitafel iets van mainstream status. Maar de gemiddelde dance fan heeft wel eens ergens gelezen dat DJ's de 1200 belangrijk vinden enzo.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik vind het een stoer ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acolyte57 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:34:
Want laten we eerlijk zijn, daarbuiten heeft geen enkele draaitafel iets van mainstream status.
Ik denk dat bijna iedereen die ouder is dan 45 wel weet wat een thorens td-160 is.
In ieder geval net zo goed als wat een sl-1200 is.
Dus het hangt er maar net vanaf wie je het vraagt, en gezien nederland behoorlijk vergrijst is kan dat wel eens in de richting van de thorens uitvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Thorens look draaitafel met een Technics kloon arm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
@mr_petit: oh, dat zijn we ook... ik laat de heer des huizes liever een plaatje opgooien dan dat ik het zelf doe... De Beogram is tenslotte van hem, ik moet er niet aan denken om de naald te slopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mr_petit schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:03:
Ik denk dat bijna iedereen die ouder is dan 45 wel weet wat een thorens td-160 is.
Ik zei daarom ook mainstream, niet wat fossielen nog weten :+

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mainstream is de minderheid?

:P

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 01-03-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik val in die "mainstream" groep maar ware het niet voor een collega wist ik tot een jaar geleden niet van het bestaan van de 1200 af. Wel van Thorens. En Dual. En al die andere.

Mag je 1 keer raden wat ik heb staan ... 1210mk2 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Me 2 en 50 jaar jong/oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik heb geen van beide staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Okee guess I was wrong :D

En grappig genoeg heb ik dus wel een Thorens staan Hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja.....kruipt de fossiel toch nog uit z'n grot :D

Hier trouwens zowel geen thorens als technics.
Maar wel legio ouwe zooi natuurlijk, want dat is heel wat moderner en geavanceerder als spul van vandaag de dag gek genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:32

grass460

[DPC] Division_Brabant

Ik heb thuis een Pioneer PL-12D staan. Staat is moeilijk te zeggen.

Maar dit leek mij een leuke speler om het vinyl te gaan ervaren. Heb begrepen na wat speurwerk dat dit een aardige speler is om mee te beginnen.

Maar waar moet ik op letten en wat moet er evt gebeuren om deze weer speelklaar te krijgen.

versterking gaat door middel van een Denon AVR-4308 plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad een leuke speler die in staat is een nucleaire aanval te overleven.
Je moet een goede riem hebben, dus nog met voldoende veerkracht zodat die niet slipt.

En voor de motor is er een oliegaatje.
De centrale as/spindle kan je wellicht ook olien.
Daarvoor kan je motorolie gebruiken. Dat is in de regel vaak beter dan naaimachineolie/fietsenolie.

En ik denk dat je reciever geen phono input heeft, dus heb je een losse phono voorversterker nodig.
Bijvoorbeeld zoiets:
https://www.hifiklubben.n...afel-accessoires/nad-pp2e
Of (iets mindere, doch acceptabele kwaliteit, maar goedkoper):
http://www.new-line.nl/nl...luid/preamp-pro_12593.htm

En zoals gewoonlijk is de kans aanwezig dat je een nieuw elementje nodig hebt.
Bijvoorbeeld zoiets:
http://www.ebay.de/itm/Au...bnehmer-NEU-/351215859368

ff wat anders....... een naald voor een at-95e is nu dus officieel duurder dan een compleet at-95e element (incl schroefjes) 8)7
20 euro ex verzenden volgens bovenstaande link. Goede deal.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 02-03-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

Volgens de specs van de denon kan er een phono aangesloten worden mits deze een MM element heeft.
Met een MC moet er indd een phono voorversterker gebruikt worden.

Waaraan zie welk element er geplaatst is dus een MM of een MC.

Thnx mr_Petit

[ Voor 3% gewijzigd door grass460 op 02-03-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grass460 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:10:

Waaraan zie welk element er geplaatst is dus een MM of een MC.
merk/type ff googelen.

zonder dat ik iets gezien heb gok ik op een mm :P

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 03-03-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:01:

http://www.ebay.de/itm/Au...bnehmer-NEU-/351215859368

ff wat anders....... een naald voor een at-95e is nu dus officieel duurder dan een compleet at-95e element (incl schroefjes) 8)7
20 euro ex verzenden volgens bovenstaande link. Goede deal.
Kan nog wat goedkoper bij de concurrent: verkoopt dezelfde spullen alleen altijd net ff iets goedkoper dan Thakker. :P

http://www.ebay.de/itm/OR...leitung-NEU-/151597899494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Cap schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:28:
[...]

Kan nog wat goedkoper bij de concurrent: verkoopt dezelfde spullen alleen altijd net ff iets goedkoper dan Thakker. :P

En dan te bedenken terwijl ik zelf hetzelfde element voor 50 euro hebt gekocht een aantal maanden geleden 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Cap schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:28:
[...]

voor dat geld toch maar eens die AT95 gekocht, binnenkort even een tweede headshell kopen om 'm op te zetten en dan heb ik wat te bergelijken met mijn ortofon FF15MKII die denk ik in dezelfde klasse zit (en op sommige platen waanzinnig goed klinkt, en op anderen zo vlak als ik weet niet wat).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:50:
[...]

voor dat geld toch maar eens die AT95 gekocht, binnenkort even een tweede headshell kopen om 'm op te zetten en dan heb ik wat te bergelijken met mijn ortofon FF15MKII die denk ik in dezelfde klasse zit (en op sommige platen waanzinnig goed klinkt, en op anderen zo vlak als ik weet niet wat).
Waarschijnlijk maakt de AT95e gehakt van die Ortofon... Deze Audio Technica is zo goed als niet te verslaan in zijn prijs klasse... Vergeet niet dat de Ortofon nogal wollig klinkt waardoor er detail in het hoog verloren gaat... Eigenlijk heb je dus nu al een goede upgrade gedaan voor een paar cent... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50
Hmm, is ook een optie voor mijn technics :)

Met het risico nr zoveel te zijn: hoe zorg ik ervoor dat ik hem goed installeer op mijn draaitafel? Dus niet alleen op de juiste plek, maar dat ik ook de verschillende gewichten en krachten goed instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

rcor schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:27:
[...]
Waarschijnlijk maakt de AT95e gehakt van die Ortofon... Deze Audio Technica is zo goed als niet te verslaan in zijn prijs klasse... Vergeet niet dat de Ortofon nogal wollig klinkt waardoor er detail in het hoog verloren gaat... Eigenlijk heb je dus nu al een goede upgrade gedaan voor een paar cent... :)
Ik ben benieuwd, na je commentaar nog meer dan eerst :) zal dan maar even snelheid zetten achter het regelen van een nieuwe headshell zodat ik lekker kan wisselen om te vergelijiken (dus maar even twee besteld en nog wat ander prul bij Conrad)

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 04-03-2015 00:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundman12 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:36:
[...]

En dan te bedenken terwijl ik zelf hetzelfde element voor 50 euro hebt gekocht een aantal maanden geleden 8)7 :X
dat zal dan bij een nederlandse shop geweest zijn.....niet bij Thakker en consorten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
mr_petit schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 02:29:
[...]

dat zal dan bij een nederlandse shop geweest zijn.....niet bij Thakker en consorten iig.
Jup, en dat was eens en nooit meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
rcor schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:27:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de 2M Red en Blue van Ortofon? Zit erover te twijfelen om die als upgrade to kopen voor mijn AT95e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een ortofon blue zal je zeker een vooruitgang boeken, maar dat is wel een element van 180 euro.

In die prijsklasse heb je natuurlijk best veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het probleem waar ik het een aantal weken geleden over had is er nog steeds. Het lijkt af en toe erger te worden en soms is het echt storend.

Het gaat om een soort ruis/gekraak in het geluid, en dan met name bij bepaalde tonen/klanken. Het is écht niet om aan te horen.
Mijn element en naald zijn prima. Ook nog vrij nieuw en afgesteld met een protractor.
Het enige nieuwe element is de VLPS I versterker met dedicated voeding. Maar die heeft het in het begin ook prima gedaan...

Zou dit een kabel issue kunnen zijn? Nu moet ik sowieso nog even een nieuwe tulpkabel kopen omdat ik er nu één van 7 meter aan heb hangen.
Hier kan ik natuurlijk al e.e.a. mee uitsluiten, maar dit is wel balen want de oorzaak is moeilijk te achterhalen :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik naar de AT440mla gaan. Iets goedkoper dan ern 2m blue en presteert op niveau van een 2m Bronze (eveneens microline/fineline slijping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56
<verplaatst naar aankoopadvies forum>

[ Voor 93% gewijzigd door Cass Casey op 04-03-2015 11:53 . Reden: verkeerd topic ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundman12 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:46:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de 2M Red en Blue van Ortofon? Zit erover te twijfelen om die als upgrade to kopen voor mijn AT95e.
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:48:
Dan zou ik naar de AT440mla gaan. Iets goedkoper dan ern 2m blue en presteert op niveau van een 2m Bronze (eveneens microline/fineline slijping)
Hier sluit ik mij volledig bij aan... De AT440Mla heeft ook nog eens een veel betere sound (lees: veel minder wollig) dan zo'n Ortofon 2M Red / 2M Blue... En dan is hij ook nog eens flink goedkoper... Ook aanraders (qua geluidskwaliteit) zijn Goldring elementen, zoiets als de Goldring 2300MM of als goedkoper ook mag een 2100MM, maar ook die kunnen prijs technisch niet tippen aan de AT440Mla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
De AT440Mla wordt ook mijn volgende aankoop.
Draai nu met de AT95e, ben wel eens benieuwd naar het verschil.
Heeft iemand ergens een test tussen beide gezien?

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
rcor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:51:
[...]

[...]

Hier sluit ik mij volledig bij aan... De AT440Mla heeft ook nog eens een veel betere sound (lees: veel minder wollig) dan zo'n Ortofon 2M Red / 2M Blue... En dan is hij ook nog eens flink goedkoper... Ook aanraders (qua geluidskwaliteit) zijn Goldring elementen, zoiets als de Goldring 2300MM of als goedkoper ook mag een 2100MM, maar ook die kunnen prijs technisch niet tippen aan de AT440Mla...
Goldring ben ik nog niet tegengekomen.... Hoe presteren die elementen? Ik vind mijn AT element goed klinken en zeker voor het geld, maar ik zou toch liever een warmer geluid hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Mijn geek-collectie is weer iets groter, wat platen via Discogs besteld, ging eigenlijk best goed... Zat oa de Ghostbusters II soundtrack bij... heerlijk fout 80's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De audio technica 440 (maar ook de duurdere 150mlx) hebben wel wat benadrukte hoge tonen. Met andere woorden, ze klinken helderder dan andere elementen. Je moet er van houden maar het moet ook in je installatie passen. Heb je al schelle metal dome tweeters of andere componenten die hier niet lekker bij passen zou je nog wel eens minder gecharmeerd kunnen zijn van de "AT sound". Het kan dan heel vermoeiend zijn en zelfs vervelend bij hogere volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Normaal vind ik wat meer hoog wel fijn maar als ik sommige platen op mijn koptelefoon luister dan wordt het soms idd vermoeiend om naar te luisteren. En soms vliegt hij ook uit de bocht bij hoge tonen en Drum symbals.

[ Voor 21% gewijzigd door Soundman12 op 04-03-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundman12 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Goldring ben ik nog niet tegengekomen.... Hoe presteren die elementen? Ik vind mijn AT element goed klinken en zeker voor het geld, maar ik zou toch liever een warmer geluid hebben. :)
De genoemde elementen presteren zeer goed, maar de prijs van zo'n Goldring ligt hoger dan bij een Audio Technica... Vergelijk de prijzen maar eens bij William Thakker:
Goldring 2100MM:
https://www.thakker.eu/to...00-mm-tonabnehmer/a-5013/
Kost bijna 140 euro excl. verzendkosten en heeft een standaard elliptische naald, net zoals de AT95e van 25 euro...

De Audio Technica AT440Mla kost maar een paar tientjes meer en heeft een microline naald (beter geslepen vorm die de groef beter kan aftasten):
https://www.thakker.eu/to...0-mla-tonabnehmer/a-4922/

De Goldring die hier aan kan tippen kost ruim 100 euro meer en is de Goldring 2300MM:
https://www.thakker.eu/to...00-mm-tonabnehmer/a-5015/
Deze heeft een soort gelijke naald die Gyger II wordt genoemd door Goldring...

Maar wat InflatableMouse zegt is inderdaad wel waar: de AT440Mla moet je wel liggen en passen in je audio set... Maar als hij past en de sound spreekt je aan, heb je een wereld element voor een scherpe prijs... Mocht je iemand kennen met dit element zou ik gewoon eens gaan luisteren bij die persoon om zelf te beoordelen of het element je bevalt...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Soundman12 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Voor een warme sound (needle drops, heb er nooit een zelf gehad) zit je beter bij Shure denk ik.
rcor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:51:
[...]
Hier kan ik het niet mee eens zijn. Ik heb de 2m Red en die klinkt juist heel helder en gedetailleerd met weinig midden tonen. Beetje koud zelfs. Of bedoel je wat anders met wollig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een element moet juist meer bieden dan alleen wat detail... Belangrijk aspect zijn de midden tonen en de dynamiek die een element ten gehore brengt, als die ontbreken klopt er iets niet aan het geluidsbeeld van de 2M Red... Dat zijn nou juist de punten waarop een AT95e helemaal niet onaardig scoort als je na gaat dattie slechts 25 euro kost...

Overigens zou ik een Shure al helemaal niet kopen, daar zit geen enkele vorm van goed geluid in... Weinig dynamiek, maar vooral een wollige sound (wellicht nog wolliger dan een 2M Red)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460

grass460

[DPC] Division_Brabant

Okee dan ga ik eerdaags maar eens afstoffen en kijken of alles nog mooi loopt. De belt controleren.

Het is duidelijk dat ik maar eens een AT95e aanschaf en een belt indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Iemand trouwens ervaring met dit soort dingen:

http://www.pickupnaald.nl...tisch-pistool-204146.html

Mijn platen zijn altijd zeer statisch (vanwege tapijt en een aantal andere factoren denk ik) en ik denk dat dit misschhien een oplossing is. (Omdat ik weinig trek heb om ze elke keer te wassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ze een keer gewassen hebt dan blijven ze toch best mooi anti statisch? Althans met mijn zelfbrouwsel H2O/IPA/wetting agent heb ik geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
rcor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:43:
Een element moet juist meer bieden dan alleen wat detail... Belangrijk aspect zijn de midden tonen en de dynamiek die een element ten gehore brengt, als die ontbreken klopt er iets niet aan het geluidsbeeld van de 2M Red... Dat zijn nou juist de punten waarop een AT95e helemaal niet onaardig scoort als je na gaat dattie slechts 25 euro kost...

Overigens zou ik een Shure al helemaal niet kopen, daar zit geen enkele vorm van goed geluid in... Weinig dynamiek, maar vooral een wollige sound (wellicht nog wolliger dan een 2M Red)...
Ik zou ook niet snel een Shure kopen, maar ieder heeft zo zijn voorkeur.

De 2m red zou ik niet meteen aanraden omdat je mijn inziens nauwelijks of geen stappen zet tov de at95e.

Maar wat bedoel je nu precies met wollig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@soundman12:
Mr_Petit heeft in het verleden al zijn uitspraak gedaan over de Milty zero stat 3:
mr_petit schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:55:
Voor je eigen bestwil: laat zo'n milty zerostat niet aan je vrienden zien, want je wordt nooit meer serieus genomen :D
@Goodfellas:
De 2m red heeft een soort van wollig laagje in zijn sound als ik de reviews van anderen op het Vinl-forum mag geloven... Hierdoor gaat een deel van de details in het hoog verloren... De diepere details van het hoog zitten als het ware een beetje verstopt terwijl deze eigenlijk wat meer naar voren mogen komen..

Overigens zou ik ook eerder een AT95e kopen dan een 2m Red, maar een geluidstechnisch is een Goldring 2300MM ook geweldig goed... Maar helaas ook peperduur... :)

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 04-03-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je ze zelf ook wel eens beluisterd?, want je praat nu enkel andere mensen na. Ik heb zowel een Ortofon 2M Red als een Blue gehad. De 2M red klonk echt niet verkeerd of "wollig" wat dat dan ook mag zijn.

Uiteindelijk kon ik goedkoop een 2M blue naald overnemen en daar was ik zeer zeker over te spreken, enige nadeel was dat hij niet geweldig tracked waardoor het geluid bij sommige platen niet goed in balans leek.
Uiteindelijk bleek dat het ook geen perfecte match was met de arm op mijn Dual draaitafel destijds.

Inmiddels overgestapt op een Thorens TD-166MKII incl met AT440mla, en zoals de meeste hier ben ik erg te spreken over die AT. Echter vind ik het jammer dat ik die 2M blue met de dual verkocht heb, Die zou ik best wel eens onder deze arm willen horen. Ben ervan overtuigd dat hij dan echt wel goed kan klinken.

Zelfde verhaal met die Shure elementen, ik hoor veel verschillende verhalen van verschillende mensen. Maar ik heb er zelf nooit een gehad, dus kan ik er niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 2m blue gehad onder de Pro-ject 2xperience acryl die ik destijds had. Ik was echt onaangenaam verrast over hoe vlak dat klonk. Een beetje het gevoel dat je naar een cd luistert: alles klopt, maar je hart gaat er niet sneller van kloppen. Toen een Ortofon rondo red (mc) eronder gezet, dat was al een enorm verschil. Maar dat kost ook € 519 Het blijft een kwestie van smaak, maar de AT440mla klinkt zo levendig. Dát wil ik en verwacht ik als ik vinyl luister. Laatst nog een extra gekocht als back-up. nogmaals, ieder zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Ik vind de 2m ook niet wollig (afgaande op jouw definitie). Juist in het hoog erg veel detail.

Ik heb ook de at95e gehoord op en vond deze vergelijkbaar. De 2m red zat standaard op mijn project debut, anders had ik er niet extra aan uitgegeven tov de at95e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Soundman12 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:46:
Iemand trouwens ervaring met dit soort dingen:

http://www.pickupnaald.nl...tisch-pistool-204146.html

Mijn platen zijn altijd zeer statisch (vanwege tapijt en een aantal andere factoren denk ik) en ik denk dat dit misschhien een oplossing is. (Omdat ik weinig trek heb om ze elke keer te wassen)
Ja, ik heb zo'n ding. Iemand had me 5 euro tegoed en gaf me zo'n ding voor in de plaats :).

Werkt voor geen ene meter. Ik ruik het wel (beetje zo'n ozon luchtje) maar het doet geen drol met de statische lading van een LP hoor. Het leek me allemaal al onzin maar nu weet ik het zeker. Voor 5 euro is het wel lache.

Ik heb ook wel getest, uit nieuwsgierigheid met een statische LP. Als er een stofje op plakte of je het er met zon gun af kreeg. Kan schieten tot je een ons weegt maar als je de LP op pakt knettert tie nog steeds en zo'n stofje vliegt niet ineens magisch weg of zo. En zoveel mensen die claimen dat hun LP's er beter door klinkt .. echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Goodfellas schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:39:
Ik vind de 2m ook niet wollig (afgaande op jouw definitie). Juist in het hoog erg veel detail.

Ik heb ook de at95e gehoord op en vond deze vergelijkbaar. De 2m red zat standaard op mijn project debut, anders had ik er niet extra aan uitgegeven tov de at95e.
Goed gedetaileerd hoog gaat gewoon samen met wollig.

Wollig is ongedefineerd midden-laag en laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Ja wacht even, dan heb jij een andere definitie van 'wollig'. Ik heb aangegeven dat ik afging op onderstaande:
De 2m red heeft een soort van wollig laagje in zijn sound als ik de reviews van anderen op het Vinl-forum mag geloven... Hierdoor gaat een deel van de details in het hoog verloren... De diepere details van het hoog zitten als het ware een beetje verstopt terwijl deze eigenlijk wat meer naar voren mogen komen..
En daarom heb ik ook een beetje moeite met termen als 'wollig' zonder verdere toelichting.

Ik probeer niemand te overtuigen van de 2m red/blue, integendeel. De Ortofons geven niet de meeste bang for buck: voor het geld van een red zou ik een at95e kopen (en een lp van het geld dat ik over houd), voor het geld van de blue een at440mla.

De zwakke plekken van de 2m red zitten volgens mij in het gebrek aan midden gebied en inner groove distortion. Dat eerste is meer persoonlijke voorkeur dan wat anders, dat tweede is inherent aan de naald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik ben niet ontevreden over mijn 2m Red om eerlijk te zijn, en die heb ik gekocht nadat ik een AT95e heb gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo'n knosti-apparaat: waar kan je die geschikt krijgen op korte termijn? Zaterdag heb ik een verjaardag van iemand en die wil er eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Conrad met wat geluk, vaak nog de goedkoopste ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:08

kraats

Ik rol

Die ga je niet voor zaterdag binnen hebben, ben ik bang.

Ik zie er trouwens ook nog wel een paar op marktplaats staan..

[ Voor 37% gewijzigd door kraats op 05-03-2015 08:14 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conrad heeft ze voor een redelijke prijs maar mijn ervaring is dat het daar wat langer duurt met de levering vanuit het magazijn in DL: bij mij duurt het eigenlijk altijd 4 dagen of meer voordat ik de producten in huis heb.

Verder weet ik Hifi corner met zijn 1-dag levertijd, maar dan betaal je de hogere prijs.

En dan heb je natuurlijk nog de gespecialiseerde vinylzaken in de steden, hier in Amsterdam verkopen ze het bij Concerto en Record Friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ophalen is niet echt een probleem. Dus dat is ook nog een optie
Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic