Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik hoop voor je dat dat de enige schade is zeg, wat balen man!

de armpjes valt nog mee, voor ongeveer 80 euro per stuk ben je klaar als je het zelf kan. als je het moet laten doen kost het iets meer maar weggooien moet je nooit doen! Geef ze dan beter aan mij!! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
1 aan mij, dan heb ik er 2 . Wel zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hopen dat de lagers geen schade hebben, die punten waarop hij draait kunnen best wat hebben, maar blijkbaar heeft er nogal wat gewicht op gedrukt wat de lagers geen goed zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou voor de complete arm met gimbal en lagers gaan (maar dan zonder de base), het kan namelijk best zijn dat de armbuis ook klappen gehad heeft en niet meer de juiste geometrie heeft, om nog maar te zwijgen over de staat van de lagers...

De arm base zelf zal nog wel in orde zijn, mocht blijken dat dat niet zo is dan kan die ook los gekocht worden (45 euro). Mocht de arm fixing plate (intern onder de base) waar de lift in zit stuk zijn dan is dat ook geen ramp, die kost 11 euro.

Wat het adresje betreft, ik weet niet waar je woont? Misschien kan ik iets betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon in Haarlem, dus alles wat een beetje richting Alkmaar/Haarlem/Leiden is wat mij betreft nog oke ;). Dank in ieder geval voor het meeleven, ben er inderdaad ook echt zuur van. Is ook aardig wat kracht op gekomen en het feit dat ik mijn TT koffers thuis had staan maakt het extra zuur. Ik dacht: oh kan wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dingen hebben gewoon onder tig kilo's andere spullen gelegen of zijn ergens hard vanaf geknald. Dat je dat niet gemerkt hebt?? Het eerste wat gedaan moet worden is kijken wat de daadwerkelijke schade aan de draaitafels is. Arm, lagers, alles onder de arm, maar ook het plateau(lager), etc. Zelf doen is het goedkoopste als je daartoe instaat bent! Amsterdam hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 08-09-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Op de vinyl engine site staat een redelijk uitgebreide tutorial mét foto's van iemand die de complete draaitafel uit elkaar haalt en weer in elkaar zet.
Mócht je besluiten om zelf e.e.a. te doen is dit een essentieel hulpmiddel.

Deze bedoel ik

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jeeej, nieuwe plaatjes :) had ooit red hot chili peppers gekocht, als je dat ooit overweegt: niet doen!

De CD is al ongeveer het icoon van loudness war. Dus dan zal de LP daar geen last van hebben. Toch? Mooi niet, die klinkt net zo beroerd. Zonde. Want de nummers zelf zijn goed.
Maar die heb ik nu in de platenzaak geruild voor Dire Straits - alchemy. Die had ik nog niet van hun, niet op vinyl iig (wel 3 andere albums) . En dan the Police en Kensington erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 21:19
_ferry_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:56:
Jeeej, nieuwe plaatjes :) had ooit red hot chili peppers gekocht, als je dat ooit overweegt: niet doen!

De CD is al ongeveer het icoon van loudness war. Dus dan zal de LP daar geen last van hebben. Toch? Mooi niet, die klinkt net zo beroerd. Zonde. Want de nummers zelf zijn goed.
Maar die heb ik nu in de platenzaak geruild voor Dire Straits - alchemy. Die had ik nog niet van hun, niet op vinyl iig (wel 3 andere albums) . En dan the Police en Kensington erbij gekocht.
Welke LP Blood Sugar Sex Magik? Die stond namelijk nog op mijn wishlist :(

Zelf erg aan het twijfelen over een Lp van Brad, en een bootleg van Pearl Jam (Self Pollution Radio) Maar dat is toch weer 35 euro samen...

EDIT: Ik kan iedereen trouwens de nieuwe Rival Sons aanraden, heerlijke muziek.

[ Voor 4% gewijzigd door triesvan op 08-09-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nee, Californication. Ben benieuwd, zou blood sugar sex magic wel gewoon goed klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

masauri

aka qwybyte

Gewoon even ter info, ik heb wat dagen gespendeerd aan een nieuwe OP. Na overleg met mr_petit besloten om deze maar gewoon in een blog te gooien omdat deze misschien wel teveel info bevat. mr_petit haalt er wel uit wat gebruikt kan worden zoals de geupdate links enz. :) Bij deze dus:
(1/2): Various Random Stuff: Het Grote Vinyl Topic - OP (1/2)
Hier kan je de post bijna goed zien zonder de juiste headers, dus ik raad aan om (2/2) te nemen en de code in http://gathering.tweakers.net/forum/notepad te gooien
(2/2): Various Random Stuff: Het Grote Vinyl Topic - OP (2/2)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou of de duivel er mee speelt ... Ik heb vandaag na ruim een jaar geduld eindelijk een Emotiva XSP-1 van Marktplaats geplukt. Kwam af en toe wel wat voorbij van Emotiva maar niet deze. Dus niet twijfelen, bieden, mailen en kopen! Beestachtig goede voorversterker met super phono stage! Alles aangesloten, ik zet een plaat op en ... brom, geen linker kanaal en rechts klinkt alsof het uit m'n achterwerk komt. Ik zet het terug op de Denon en toen deden wel beide kanalen het, maar ook een brom. Totdat ik het rechterstekkertje aanraakte, toen deed tie het ineens goed. Ik laat em los, brom. Terug gezet op de Emotiva en met wat frunnelen en freubelen zitten ze nu goed, maar het is niet goed natuurlijk. De stekkertjes zijn gaar, het zijn goedkope pruldingen en die twee helften zitten helemaal los. Maar ook het pinnetje lijkt te dun want ook dat maakt dus geen goed contact.

Dat wordt dus toch een nieuwe, goeie kabel er aan solderen maar dat moet nu even wachten hoor na zo'n aanschaf (maar ik ben wel blij!!!!).

[ Voor 4% gewijzigd door InflatableMouse op 08-09-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

masauri schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:59:
Gewoon even ter info, ik heb wat dagen gespendeerd aan een nieuwe OP. Na overleg met mr_petit besloten om deze maar gewoon in een blog te gooien omdat deze misschien wel teveel info bevat. mr_petit haalt er wel uit wat gebruikt kan worden zoals de geupdate links enz. :) Bij deze dus:
Hier kan je de post bijna goed zien zonder de juiste headers, dus ik raad aan om (2/2) te nemen en de code in http://gathering.tweakers.net/forum/notepad te gooien
Qua shops kan in Delft sounds erbij, nieuw, maar sinds een tijd ook 2e hands vinyl. Oh, en audiohuis delft, wat sinds een tijdje onderdeel is van vinylvinyl/rick stoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 21:19
masauri schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:59:
Voor platenwinkels in Groningen misschien nog Plato/Elpee/De jongens van Hemmes?

http://www.platomania.eu/winkel/list
http://elpee-groningen.nl/
https://www.dejongensvanhemmes.nl/

Headline bestaat trouwens nog, wel vrij duur.
Nee, Californication. Ben benieuwd, zou blood sugar sex magic wel gewoon goed klinken?
Reviews op Discogs zijn wel redelijk, maar is wel door Rubin geproduceerd..

[ Voor 13% gewijzigd door triesvan op 08-09-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Bijgevoegd, deze link vond ik ook wel de moeite:
27 Breathtaking Record Stores You Have To Shop At Before You Die
http://www.buzzfeed.com/m...-around-the-world#14fvspg

[ Voor 79% gewijzigd door masauri op 08-09-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:58:

Dat wordt dus toch een nieuwe, goeie kabel er aan solderen maar dat moet nu even wachten hoor na zo'n aanschaf (maar ik ben wel blij!!!!).
2 plugjes á la Neutrik bestellen, oude plugjes eraf knippen, kabeltje strippen, nieuwe plugjes erop solderen, klaar. Hoeft die draaitafel ook niet open! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja, dat is een mooie quick fix dat klopt maar hij moet toch een keer open voor de armbase ... die speling. Kan later ook trouwens zo spannend is het niet want locked zit er geen speling meer op maar toch ... O-) .

For now, very happy met de nieuwe pre amp! Op het moment zitten de kabeltjes goed en klinkt het geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15
masauri schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:47:
Bijgevoegd, deze link vond ik ook wel de moeite:
27 Breathtaking Record Stores You Have To Shop At Before You Die
http://www.buzzfeed.com/m...-around-the-world#14fvspg
Leuk, al niet bepaald plaatsen waar ik snel ben of binnenkort naar toe ga. Heeft iemand ook een idee welke zaak in Nederland je absoluut eens heen moet gaan?

Ik ga zelf meestal naar delft (woonachtig in Amersfoort) omdat daar drie platenzaken bij elkaar in de buurt zitten en ik meestal slaag bij Sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
_ferry_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:22:
Ik heb ooit op YouTube een lezing gezien van degene die Californication heeft gemasterd, en die zei dat het niet met loudness war te maken had maar dat hij en de band het gewoon goed vonden klinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cardinal schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:33:
[...]

Leuk, al niet bepaald plaatsen waar ik snel ben of binnenkort naar toe ga. Heeft iemand ook een idee welke zaak in Nederland je absoluut eens heen moet gaan?

Ik ga zelf meestal naar delft (woonachtig in Amersfoort) omdat daar drie platenzaken bij elkaar in de buurt zitten en ik meestal slaag bij Sounds.
Plexus? Die eigenaar daar (Martin) weet volgens mij alles.

Bij Sounds is toch eigenlijk voornamelijk house/dance/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardinal schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:33:
[...]

Mocht je ooit eens in de buurt van Sittard zijn is Music Machine ook een hele leuke winkel om langs te gaan... Vergeet aldaar vooral niet te kijken tussen de tweedehands audio producten, want Stijn van het Vinl.net forum zet er met regelmaat wat moois neer... Onlangs had Stijn nog een Technics SL-D2 onderhanden genomen, vandaag had hij nog wat audio spullen naar Music Machnine gebracht... Wellicht dat die Technics er nu staat voor een leuke prijs (want de tweede hands audio is daar zeker niet duur, ik heb de prijzen zelf gezien toen ik een paar maanden terug ben geweeest)...

Een andere platen winkel is Sounds in Venlo... Mocht je ooit in de buurt zijn: niet vergeten om daar een kijkje te gaan nemen... Je vindt er bijna altijd wel wat door het ruime aanbod...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 09-09-2014 19:15 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ja ik heb net een hele resem op facebook zien voorbij komen van music machine alsook die SL-D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 19:43
Nooit geweten van die zaak in Sittard, binnenkort maar eens langs gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

MilaNL schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:22:
[...]

Dat album klinkt echt _/-\o_

[...]

Ik doe altijd ongeveer 1/3e isopropanol (ethanol kan ook prima, maar dan moet je misschien ietsje minder doen), 2/3e demiwater, en dan nog wat afwasmiddel.
Nou, ik heb zojuist dat Fleetwood Mac album (Rumours) gedraaid. Het witte vinyl is nog zowat in mint conditie en hij is door de Knosti geweest.
Maar het klinkt eigenlijk best beroerd. Als ik het volume opendraai is het hoog schel en lijkt het wel afgekapt te worden! Het klinkt allemaal teleurstellend.

Als proef even World Music van Goat erop gegooid (180gr blauw vinyl) en dat klinkt gewoon prima...
Slechte persing dus van die Fleetwood Mac plaat? Of is die opname gewoon zo beroerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check even je persing van Rumours (release)? Ik heb een stuk of 3, 4 verschillende, waarvan een Spaanse die aan een zijde totaal niet goed gecentreerd geperst is. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 09-09-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Von Henkel schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:55:
Nooit geweten van die zaak in Sittard, binnenkort maar eens langs gaan :P
Zeker doen, daar zul je geen spijt van krijgen! :)

Ik zag trouwens op de facebook pagina van Music Machine dat ze voor de opgeknapte Technics SL-D2 € 110,- vragen... Geen gekke prijs voor speler een service beurtje heeft gehad en gegarandeerd voorzien is van een goed naald + element (Stijn kennende past hij nooit vervangingsnaalden van Tonar toe en vervangt hij in het geval van een versleten naald waarbij de originele naald niet meer aan te komen is nog liever het element door een ander goed element die matcht met de toon arm)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:29:
[...]

Nou, ik heb zojuist dat Fleetwood Mac album (Rumours) gedraaid. Het witte vinyl is nog zowat in mint conditie en hij is door de Knosti geweest.
Maar het klinkt eigenlijk best beroerd. Als ik het volume opendraai is het hoog schel en lijkt het wel afgekapt te worden! Het klinkt allemaal teleurstellend.

Als proef even World Music van Goat erop gegooid (180gr blauw vinyl) en dat klinkt gewoon prima...
Slechte persing dus van die Fleetwood Mac plaat? Of is die opname gewoon zo beroerd...
Hey die witte Rumours heb ik ook, ik dacht dat tie best goed klonk eigenlijk maar ik zal morgen nog eens goed luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Cap schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:45:
Check even je persing van Rumours (release)? Ik heb een stuk of 3, 4 verschillende, waarvan een Spaanse die aan een zijde totaal niet goed gecentreerd geperst is. 8)7
Ik heb een Nederlandse editie op wit vinyl. Volgens Discogs zijn er alleen Nederlandse witte vinyl edities en er staan er twee.
Die ik heb is ook weer uniek omdat beide kanten het label van kant 2 bevatten...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:56:
Woon in Haarlem, dus alles wat een beetje richting Alkmaar/Haarlem/Leiden is wat mij betreft nog oke ;). Dank in ieder geval voor het meeleven, ben er inderdaad ook echt zuur van. Is ook aardig wat kracht op gekomen en het feit dat ik mijn TT koffers thuis had staan maakt het extra zuur. Ik dacht: oh kan wel even.
Dit kan je fixen. Kost even geld, dat is niet anders. Ik zou ook gaan voor een nieuwe arm, met lagers; die zullen waarschijnlijk beschadigd zijn door de puntbelasting.

Durf je dat zelf niet aan kan je wellicht eens contact opnemen met http://link.marktplaats.nl/m826430924
Als ik het goed heb heeft hij veel 1200s door zijn handen laten gaan.

Wise enough to play the fool

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Nyarlathotep schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:29:
Geweldig album, klinkt inderdaad ook erg goed op plaat! Heb de nieuwe al in pre-order staan.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, ik ook! Wilde eerst de box kopen met het album op 5 keer een 10" maar ik ben te lui om zo vaak van plaat te wisselen :P

Aankomende maandag weer langs twee kringloopwinkels om te snuffelen :)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vanmiddag maar even langs Plato om El Pintor van Interpol aan te schaffen, hoop dat ze hem ook op rood vinyl hebben, toch wat leuker dan zwart.
Af en toe afwisselen van kleur is op zich best een grappige gimmick maar als ik moet kiezen blijft uiteindelijk gewoon dat gedistingeerde zwarte diep glanzende vinyl toch het mooiste. :Y)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb enkel zwart en één gele plaat, dus is wel leuk om een keer een rode te hebben :). Kost volgens de site ook even veel als de normale, dus waarom niet :P?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik wil ook wel eens van één album een zwarte en gekleurde kopen, om te vergelijken.
Kijken of ik de 'gekleurd vinyl is slechter' mythe ook als mythe kan bevestigen :D

Koop de zwarte "Rumours"! ;) Ik heb die release van jou ook in het zwart. Althans ik neem aan dat de witte de WB 56344 1977 release is en niet de nieuwre re-release.

http://www.discogs.com/Fleetwood-Mac-Rumours/release/1242335

Ik heb deze:

http://www.discogs.com/Fleetwood-Mac-Rumours/release/4471066

Zal hem binnenkort nog eens beluisteren. :)

PS Wie zoekt er nog een leuk setje draaitafels voor 100 euro, ik zie net een mooi koopje staan:

http://link.marktplaats.nl/m846753717

(disclaimer: advertentie is niet van mij noch van een bekende, ik vind het gewoon 2 goede spelers, voor die prijs kan iemand mooi instappen)

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 10-09-2014 14:56 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39
IK KAN WEL JANKEN:
mijn 505-2 project naar de klote. Apparaat doet helemaal niets meer.
Zelfs niet met de truukjes die ik de vorige keer uit heb gehaald om hem aan de praat te krijgen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Heeft die reparateur dat verkloot? Je ging hem toch laten maken? Of heb je er helemaal niks aan gedaan / zelf lopen rommelen?

Hij draait niet meer als je de arm boven de plaat beweegt bedoel je denk ik. Met welke truukjes lukte het je vorige keer wel?

Dit:
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:38:
Thanx, even langs geweest, en dat was wel even schrikken.
Naald met onderhoudsbeurt (smeren, afstellen) was €240
en hij zei dat de aansluiting ook best gaar was, en dat was rond de €50

Zo toen deed mijn geldbeurs: KNORRR... dus dat wordt sparen

[ Voor 42% gewijzigd door Cap op 10-09-2014 15:20 ]

• Dj Neo Ziggy
Nee, niet de reparateur, anders was ik wel terug gegaan.
Maar even een dagje niet geluisterd en bam over.

Truukje vorige keer was open maken en paar keer de schakelaar zelf over halen. (die de arm dan eigenlijk aan duwt)

Het zal wel meevallen.

Waarschijnlijke oorzaak: vuile / geoxideerde microswitch. Stekker eruit. Wat contact spray, alcohol, ipa, wd40, kontakt 60 in de microswitch, het klik klak schakelaartje verbonden met het electrische circuit. Geen puur mechanisch hendeltje dus maar dat ding dus waar 2 of meer electrische draadjes in zitten! :) Schakelaartje vervolgens handmatig flink wat in en uit klikken, droogblazen als je perslucht / canned air hebt of een tijdje wachten, stekker erin, opnieuw proberen. Werkt dat, opgelost. Werkt dat half: behandeling herhalen. Werkt dat niet: behandeling toch nog eens herhalen, misschien met een ander goedje (WD40 / kontakt 60 verwijdert bijv. oxidatie terwijl alcohol / ipa alleen ontvet).

Minder waarschijnlijk: ander electrisch probleem in motor (sturing), hiervoor even checken of de interne zekering is doorgebrand.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 10-09-2014 15:50 ]

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Op de site van BOL staat een LP van Ryan Adama Gold Speciale uitgave. Weet iemand wat er zo speciaal is aan deze uitgave?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Denk dat dat ervoor staat: "180 gr" ?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52
^^ Heb je discogs al gechecked? Ltd. ed. enzo check ik altijd even wat er dan zo bijzonder aan is en dus de moeite waard is

discogs

Verwijderd

Gebruik al jaren dit apparaat, past mooi in mn audiomeubel in de woonkamer. Mn vriendin vind een boven opstaande niet zo mooi en de ruimte is ook verdwenen door nog een grotere tv haha.

Van Philips FP440, 1984 volgens mij. Werd geleverd in een set vaak, maar was ook los verkrijgbaar. Is wel iets smaller dan standaard audio apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://www.grammofoon.com/Philips/images/Philips70FP440Open.jpg

En vind het geluid zeker acceptabel. Gebruik een Pioneer A91D versterker met HPM speakers van Pioneer.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Leuk, is weer eens wat anders! :)

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:42
Gooi die plastic rommel weg en koop een fatsoenlijke draaitafel, Er zijn wel betere ''voor'' lader draaitafels, van Technics of allicht een B&O draaitafel. Zonde aan zo'n Pioneer versterker

Afbeeldingslocatie: http://www.dcaudio.pl/pioneer%20A-912.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Roderiktweaker op 11-09-2014 13:25 ]

Ik heb nog wel een Sony PS-FL7 in de aanbieding: die is ook tangentiaal en het plateau schuift ook naar buiten, echter geen plastic maar metaal. Staat toch maar in de kast stof te happen. ;)
Of kijk naar een sony PS-FL77; die heeft een biotracer arm!
Daarmee haal je pas exotische techniek in huis.
Je ziet ze zo nu en dan op MP

http://www.vinylengine.com/library/sony/ps-fl77.shtml

Pioneer PL-88F is ook interessant omdat dat een front loader is met pivot arm (dus zeg maar normale arm) ipv een tangentiale arm.
En het is natuurlijk een pioneer, dus past merktechnisch goed bij je set.
http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-88f.shtml
Weegt 10kg+, dus geen prul.
Ze komen zo nu en dan langs op MP

^^ ik vraag me af of technics en B&O wel front loaders gemaakt hebben....

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 11-09-2014 15:29 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik heb een probleem met mijn platenkast inclusief setup in combinatie met mijn vloer. Wanneer ik voorbij mijn kast loop en er staat een plaat op dan wil deze wel eens overslaan door de trilling die dit veroorzaakt. Ik loop heel rustig, soms extra voorzichtig maar alsnog ontstaat de trilling. Nee, het zit 'm niet in mijn gewicht ;)

In mijn (huur) appartement uit 1900 is de vloer als volgt: hardboard met daarover heen kliklaminaat. Zo op het oog een midrange serie van de IKEA of Kwantum. De muren zijn voorzien van een hardhouten plint, op het laminaat zit zo'n plakplint. Zie het als een L vorm, het liggende gedeelte is de plakplint.

Mijn platenkast staat helemaal vol, het is de stelling variant van de Expedit. Dus zonder de evenredige vakken. Deze heb ik in de breedte op mijn vloer staan met bovenop m'n Thorens. De wand-zijde van de kast staat op de plak plint. De voorzijde van de kast heb ik voorzien van plak-viltjes.

Wat kan ik veranderen of toevoegen zodat de trillingen worden geminimaliseerd? Wellicht eenzelfde plak plint aan de voorzijde onder de kast plakken in plaats van de viltjes? Doordat de trilling in heel de kast zit lijkt het plaatsen van spikes onder mijn Thorens niet de way to go. Ik heb daar wel de standaard rubberen voetjes onder zitten.

• Servor
  • Niet online
Mijn Thorens heb ik alleen - gegarandeerd - skipvrij kunnen krijgen door een plateau aan de muur te maken en daar de speler op te zetten. Echt, er kan nu een olifant door de kamer rennen en de speler geeft geen krimp. Sommige Thorensen zijn erg nerveus, kennelijk heb jij er ook zo 1. Ik vraag me af hoe dit vroeger in woonkamers heeft kunnen staan zelfs... Al mijn trajecten met rubberen voetjes/stoeptegels/spikes en weet ik veel wat waren onsuccesvol helaas.
Een muurplateau is idd het beste.
Als je dat niet wilt zou je kunnen denken aan opblaaskussens (te verkrijgen in dj zaken), of schuim. Denk dan aan 5-10cm dik zacht schuim.

• bartsled
Goeie tips! Voor ik in de muur ga boren wil ik de kast nog wat meer stabiliseren, om te kijken of ik zo al een hoop trillingen kan uitsluiten. Ik heb namelijk niet het idee dat die erg solide staat. Ik zal eens een test doen met een glas water, om de trilling waar te nemen.
Hebben jullie tips voor het stabiliseren van m'n kast? Verzwaren zal niet gaan, hij zit al ram vol vinyl :D

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
mr_petit schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:46:
Een muurplateau is idd het beste.
Als je dat niet wilt zou je kunnen denken aan opblaaskussens (te verkrijgen in dj zaken), of schuim. Denk dan aan 5-10cm dik zacht schuim.
Zo'n kussen of schuim is "not done", je draaitafel staat dan absoluut niet meer waterpas.
Dat hangt er vanaf.
Op een gegeven moment staat ie in een stand. Of dat waterpas is of niet hangt af van je vaardigheid om 'm uit te lijnen. De meeste tafels hebben daar een voorziening voor en je kan altijd zelf wat bedenken.
"not done" komt niet in mijn woordenboek voor ;)

• Servor
  • Niet online
Je kast aan de muur verankeren dan?

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Cap schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:05:
Denk dat dat ervoor staat: "180 gr" ?
Ja 180gr.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:10
Alhoewel Bol.com niet altijd mijn grootste vrienden zijn hebben ze nu wel een erg mooie deal voor de mensen die de Beatles in Stereo op vinyl willen hebben. 200 euro voor de hele box :)

http://www.bol.com/nl/p/vinyl-boxset/1000004011008254/

Ik heb er een besteld (ondanks dat ik van de week Sgt. Peppers op mono heb gekocht :+ ).. weet niet hoe lang hij nog voor deze prijs leverbaar.

• masauri

masauri

aka qwybyte

myrmidon192 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:17:
Alhoewel Bol.com niet altijd mijn grootste vrienden zijn hebben ze nu wel een erg mooie deal voor de mensen die de Beatles in Stereo op vinyl willen hebben. 200 euro voor de hele box :)

http://www.bol.com/nl/p/vinyl-boxset/1000004011008254/

Ik heb er een besteld (ondanks dat ik van de week Sgt. Peppers op mono heb gekocht :+ ).. weet niet hoe lang hij nog voor deze prijs leverbaar.
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, als ik het geld kon missen kocht ik m direct.
Wat vind je van deze reservatie trouwens? :+ :
http://www.bol.com/nl/p/c...8/#product_specifications
Zal ik m alvast reserveren voor dan?

• Von Henkel
Beschikbaar op 31-12-2099 |:(

• masauri

masauri

aka qwybyte

Dat en ook: Gewicht (1 plaat) 200 gram vond ik niet mis.

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:10
masauri schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:25:
[...]

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, als ik het geld kon missen kocht ik m direct.
Wat vind je van deze reservatie trouwens? :+ :
http://www.bol.com/nl/p/c...8/#product_specifications
Zal ik m alvast reserveren voor dan?
Ik zeg doen, 2100 wordt een goed vinyl jaar
http://www.bol.com/nl/l/m....html?sort=product_datum1
:9~
masauri schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:31:
[...]

Dat en ook: Gewicht (1 plaat) 200 gram vond ik niet mis.
De Analogue Productions (uit de Norah Jones boxset) zijn allemaal 200 gram!

Volgens mij is de versie die jij linkte de volgende:
http://www.discogs.com/No...y-With-Me/release/2827586
4 x 12' , met iedere keer 1 kant muziek 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door myrmidon192 op 11-09-2014 23:33 ]

• masauri

masauri

aka qwybyte

_O- made my night...
myrmidon192 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:31:
Volgens mij is de versie die jij linkte de volgende:
http://www.discogs.com/No...y-With-Me/release/2827586
4 x 12' , met iedere keer 1 kant muziek 8)7
Koopje dan toch!
Op discogs 3 stuks vanaf 140 euro!

[ Voor 36% gewijzigd door masauri op 11-09-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Wimmel

Hello

bartsled schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:40:
...Hebben jullie tips voor het stabiliseren van m'n kast? Verzwaren zal niet gaan, hij zit al ram vol vinyl :D
Geen tips voor het verzwaren van je kast maar kijk nog eens kritisch naar je Thorens. Wanneer de demping van de speler niet juist is afgesteld wordt hij gevoeliger voor invloeden van buitenaf. Kijk maar eens naar onderstaande filmpjes.

Voor afstelling

Na afstelling

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Mijn laatste 2 aankopen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PEE04HvaZ5VT153DMY2QB7kn/full.jpg

Het gaat om de volgende 2 releases:
Various – Woodstock - Music From The Original Soundtrack And More (1970)
http://www.discogs.com/Va...-And-More/release/2319472
Various – Woodstock "3 Days Of Peace & Music" (40 jarige editie 2009)
http://www.discogs.com/Va...ace-Music/release/3322456

De verschillen die ik tussen de orginele 3LP release en de versie uit de 40 jarige editie zie zijn de volgende:
(zie ook volgende 2 afbeeldingen)
- andere printing op de hoes
- andere kleur aan de binnenkant van de hoes (or.wit, 40j.zwart)
- bij de orginele release haal je de middenste plaat er van boven uit (bij de ander langs de binnen linkerkant
- de hoes van de orginele is dunner en minder sterk
- de orginele gebruikt paper sleeves, de 40 jarige platieke sleeves
- de 40jarige stinkt minder :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6lIprieKbUlqDG0Korq4kWNq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6BzlhDKPg3HPwvQZQeHmKZIG/full.jpg
Boven: Orginele pressing
Onder: 40 jarige editie

Doos en bijhorend boek van de 40 jarige editie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SWHjDiBLOufc6WE0t1iFWnSQ/full.jpg

De vraag die ik mezelf stel, hou ik de orginele pressing nu ik die dubbel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

masauri schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:42:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Nee. Verkopen en van dat geld andere platen kopen die je graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Omdat ik niet de ruimte heb voor een platenkast ben ik naar de plaatselijke RD4 winkel gegaan voor een koffer.
Mijn platencollectie staat op zolder, daar maak ik een keus van een 30 tal lp's die ik dan naar beneden neem.
Deze koffer kreeg ik mee voor de prijs van 1.50euro en de zo goed als nooit bespeelde dubbel lp voor 2 euro.
Afbeeldingslocatie: http://img8.uploadhouse.com/fileuploads/19882/1988260898c2d93ffe710eafe5a07b960acea250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, mijn snel exploderende platencollectie zal op een gegeven moment ook niet meer in de woonkamer passen.
Tot die tijd mijn Ikea Markor kast vol jassen, en de boeken maar een andere plek geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:29:
[...]

Nee. Verkopen en van dat geld andere platen kopen die je graag wil hebben.
Daar krijg je geen paar euro meer voor hoor. Wat denk je dat je daar voor terug kan kopen?

Alles wat ik ooit weg gedaan heb heb ik spijt van. Nieuwe kan anders/beter klinken maar de oude kleven herinneringen aan en wie weet vind je over een paar jaar de oude toch lekkerder klinken. Ik zeg lekker laten staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Omdat ik vrij lang moet wachten op mijn digitale naaldrukmeter, had ik alvast een Ortofon naaldruk weger besteld.
Deze laatste is dus werkelijk een prul.
Hij blijft gewoon hangen, waardoor het onmogelijk is ook maar iets te bepalen.
Kliko dus, en verder maar wachten op de digitale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoppa! Zojuist weer wat opgehaald om aan de collectie toe te voegen:

Led Zeppelin - Led Zeppelin - 2014 remaster, 180gr US/TML persing (EU versies zijn helaas stukken minder)
David Crosby - Croz - 2x180gr 33/45rpm
Agnes Obes - Aventine 180gr
Patricia Barber - Modern Cool - 200gr dubbel, 2014 remaster van Doug Sax
Alison Krauss + Union Station - Paper Airplane - 200gr

• bartsled
Wimmel schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:01:
[...]

Geen tips voor het verzwaren van je kast maar kijk nog eens kritisch naar je Thorens. Wanneer de demping van de speler niet juist is afgesteld wordt hij gevoeliger voor invloeden van buitenaf. Kijk maar eens naar onderstaande filmpjes.

Voor afstelling
[video]

Na afstelling
[video]
Bij mij stopt dat trillen al naar enkele secondes, betekend dat hij juist te strak is afgesteld? Veel minder vering dan in jouw voorbeelden.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Damn een paar uurtjes shoppen op de markt loont wel! Daar is je gulden een LP waard! En niet de eerste de beste ook nog es!

Roger Waters - The Pros and Cons of Hitchhiking
Neil Young - Tonight's The Night
Nat King Cole - The Best Of (ach, was maar 3 euro)
Peter Gabriel - 4 - Helaas spettert tie :'(
Lynyrd Skynyrd - Skynyrd's First and Last
Neil Young - Hawks & Doves
Steely Dan - Gaucho
Yes - The Yes Album
Yes - 90125
Joe Jackson - Body & Soul
Joe Jackson - Big World
Eric Clapton - Behind The Sun
Gerry Rafferty - City To City
Abba - The Album (grijs, helaas, klinkt dof, vlak en weinig hoog)
Eric Clapton - 461 Ocean Boulevard
Elton John - Elton John
Neil Young - Comes a Time

Klaar met wassen, allemaal bekeken en deels gespeeld. 2 miskoopjes maar de rest is perfect!! :9~
bartsled schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:20:
[...]

Bij mij stopt dat trillen al naar enkele secondes, betekend dat hij juist te strak is afgesteld? Veel minder vering dan in jouw voorbeelden.
Wat voor Thorens heb je Bartsled?

Als het dezelfde is als Wimmel hoort hij vrij te veren zoals op het filmpje van Wimmel... Dit geld overigens voor de TD-16X en de TD-14X serie... Mocht je een TD-31X / TD-32X serie hebben geld dat de vering wat stugger is, net zoals de bladveren bij een bestelbus of jeep van weleer ook stugger is dan schokdempers... Bij deze modellen is het normaal dat hij minder lang veert...

• Dj Neo Ziggy
Ik zie ook dat er vooral oudere vinyls worden gekocht, echter heb ik deze zaterdagnacht besteld bij kompakt.fm
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BtzYLynIAAAWZ31.jpg

Wat het is: Marc Romboy vs Stephan Bodzin - Kerebos/Styx

Wat een heerlijke minimal plaat!

[ Voor 12% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 13-09-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:20:
Gooi die plastic rommel weg en koop een fatsoenlijke draaitafel, Er zijn wel betere ''voor'' lader draaitafels, van Technics of allicht een B&O draaitafel. Zonde aan zo'n Pioneer versterker

[afbeelding]
Is een perfecte draaitafel. Je gaat het verschil echt niet horen. Heb ook een duurdere Dual staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
rcor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:36:
[...]

Wat voor Thorens heb je Bartsled?

Als het dezelfde is als Wimmel hoort hij vrij te veren zoals op het filmpje van Wimmel... Dit geld overigens voor de TD-16X en de TD-14X serie... Mocht je een TD-31X / TD-32X serie hebben geld dat de vering wat stugger is, net zoals de bladveren bij een bestelbus of jeep van weleer ook stugger is dan schokdempers... Bij deze modellen is het normaal dat hij minder lang veert...
Ik heb een TD166 MKII, hij veert wel, maar slechts een seconde of 3 a 4. Heb voor de zekerheid de transportschroeven gedubbel checked, maar die zaten netjes los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Wimmel

Hello

De speler in mijn filmpje is ook een 166 mkII en die moet gewoon rond de 15 seconden halen. Helaas is het vervangen van de snaar meestal al aanleiding om de demping opnieuw af te stellen omdat de snaarspanning ook invloed heeft op de demping.

Hier kun je een goede uitleg over het afstellen bekijken.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
Gisteren een LP (Dimmu Borgir - Puritanical euphoric misanthropia, (bijna nergens te krijgen)) binnen gekregen die ik via MP had gekocht.
Verkoper meld dat hij goed was toen hij had verzonden en van te voren heeft afgespeeld om hem voor de zekerheid testen.
Nu is hij wel even onderweg geweest met de post. Vrijdag verzonden, gisteren opgehaald bij postkantoor ivm niet aanwezig toen ze langskwamen.

Maar nu zitten er vage vlekken op 1 plaat, de 2de is wel goed. Maar de eerste heeft een vage ruis als hij over die vlekken gaat met de naald.
Mijn knosti wasbak kreeg hem niet goed :(

Heeft iemand anders nog een oplossing.
Nadeel is dat deze plaat bij nergens te krijgen, behalve op Ebay voor meer dan 100 euro....

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/35bb3gz.jpg

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Eh... Geld terug vragen aan de verkoper? Dat ding zal niet goedkoop zijn geweest....
Marktplaats... Succes met het touwtrekken alvast!

Edit: Is het deze gast?

[ Voor 37% gewijzigd door Nyarlathotep op 17-09-2014 12:07 ]

• Renegade666
@nyarlathotep, nee dat is hem niet.
Heb eerst wel eens gemaild, maar nooit reactie gekregen.

De verkoper van deze plaat reageerde verder prima. Maar als hij zegt dat hij prima was, en dat is de 2de plaat ook, en de hoes zelf is ook prima staat, dan heb ik niet zoveel om het tegendeel te bewijzen.

En tjah, wat is duur. was 18 euro.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Ja maar dat klopt dus gewoon niet. De platen waren niet beide prima en dat heeft hij dus niet goed getest. Dan moet je dat ook niet beweren. Dit hoort zo in de 1-4 euro bak met toevoeging staat "onbekend" of beter, "vlekken op 2e lp". De postbode heeft echt geen vlekken op die 2e lp gemaakt (en had ie dat wel voor elkaar gekregen dan had de verkoper de boel beroerd ingepakt). Gewoon hup, minimaal 10 euro terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 17-09-2014 15:02 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zou het kunnen dat dat pakker aan één kant heel warm is geworden? Misschien ergens in de zon gelegen...
Wordt een moeizaam traject met de verkoper.
Was het pakket zelf wel helemaal onbeschadigd?

• Renegade666
Pakket was onbeschadigd. En zat ook goed ingepakt.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Volgens mij is het gewoon een productiefout geweest, het patroon is herhalend, 5x hetzelfde patroon. Wellicht van de pers/verwarmingselement? Dat is echt niet iets wat tijdens transport zo symmetrisch ontstaat.

• masauri

masauri

aka qwybyte

En wat denken we van deze test record? : http://www.hifidelity.nl/...8&utm_campaign=TestRecord

Denk ik ook. Of er heeft een truck een rondje op gereden of zo. :P Des te meer reden om de verkoper aan zijn jasje te trekken en te zeggen dat het niet strookt met dat wat beloofd is. Ik zou zeggen gewoon geld terug.
Prima. En duur. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 17-09-2014 21:46 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het lijkt mij een winkel die zich met die hoge prijzen richt op de wat naïeve 'audiofiel'....

• masauri

masauri

aka qwybyte

Nyarlathotep schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:19:
Het lijkt mij een winkel die zich met die hoge prijzen richt op de wat naïeve 'audiofiel'....
Algemeen bekend, maar ik vroeg me af wat meerwaarde die testplaat zou kunnen zijn :P

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
Waarschijnlijk is zo'n ding bijzonder handig voor het correct afstellen van je platenspeler. Maar mijns inziens toch ietwat prijzig.

Punctuality is the politeness of kings

Klopt. Hiermee kom je er ook voor een paar euro. Hoewel de 2e versie, box met dubbel LP mijn voorkeur heeft maar die zie ik nu ff niet staan. Komt wel geregeld langs. Ik heb er 2, resp gratis en 4 euro. Vinyl prima in orde. ;)

• masauri

masauri

aka qwybyte

Cap schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:44:
Klopt. Hiermee kom je er ook voor een paar euro. Hoewel de 2e versie, box met dubbel LP mijn voorkeur heeft maar die zie ik nu ff niet staan. Komt wel geregeld langs. Ik heb er 2, resp gratis en 4 euro. Vinyl prima in orde. ;)
Thx voor de tip, moet ik is af en toe voor gaan kijken dan!
Heb je toevallig ook de cat.nr.?
Ik kan die niet goed aflezen ofwel heeft discogs m niet...wat me sterk lijkt.

Edit: nvm, gevonden: http://www.discogs.com/Un...i-Fi-Test/release/1571551 , beetje met de onleesbare cijfers liggen goochelen.

[ Voor 21% gewijzigd door masauri op 17-09-2014 23:00 ]

Soms zie je deze ook voor een aardig prijsje:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2648/5736498625_f3328530bb_b.jpg

Die is bijna hetzelfde als die wit/zwarte jan kool erato, maar de paarse firato heeft een extra track om de resonantie van je arm/element te testen. (die track staat geloof ik niet op de inhoudsopgave van de lp, maar hij staat er wel op). Zo'n track staat ook op de hifi-news test-lp en is een goede test om te zien of je element bij je arm past. Je kan het sommetje wel maken maar praktijk en theorie sluiten niet altijd op elkaar aan.
Hij is wel wat zeldzamer dan de erato uitvoering.

Daarom heeft die dus mijn voorkeur. Resonantietest staat wel vermeld op de index achterop de doos, |LP1, kant 1, band 8: test voor arm-resonantie frekwenties van 5 t/m 15 Hz". Erato 387012, Hi-Fi test (2), editie ter ere van de Firato. Ook in het meegeleverde boekje worden er wat woorden aan gewijd door Jan Kool.

@masauri deze dus ook nog:
http://www.discogs.com/Various-Hi-Fi-Test-2/release/4657108
http://www.catawiki.nl/ca...4014381-firato-hi-fi-test
Ik heb 'm er even bijgepakt en hij staat idd op de doos.
Maar... hij staat niet op het label, dàt was het (er was iets raars mee). Ten minste niet bij mij.
Daarom dacht ik eerst dat ik een erato-plaat in een firato hoes had. De labels zijn zo ongeveer gelijk.
Maar de track staat er wèl op.
Is dat bij jou ook het geval? Dat je dus als laatste tracktitel op het label 'band 8:zwevingstest' hebt?

Het is wel een mooie test lp; in zo'n doos.

Ik heb denk ik een stuk of 8 verschillende test-lp's, allemaal oud spul (en gekocht voor 1-3 euro/stuk oid), en die Firato (evt erato) is verreweg de beste.

De rest is allemaal matig. Wat toontjes en een stukje blank voor de antiskating meestal. En de achterkant dan met "moeilijke" goedkope rechtenvrije muziek.
Leuk om ze voor een euro oid weg te snaaien, maar 5 euro zou ik er nooit voor betalen.

De enige die ik wellicht nog zou kopen is de hifi news. Maar daar betaal je natuurlijk de volle mep voor omdat die vrij nieuw is en dus nooit van een zolderopruiming komt

[ Voor 46% gewijzigd door mr_petit op 18-09-2014 01:25 ]

Verwijderd

Te gek dat er een vinyl topic is op T.net <3

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Die van Hifi News heb ik nieuw bij Amazon gehaald voor +/- €30 incl. verzending. Was goedkoper dan wat er op Discogs te vinden was.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Cap schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:44:
Die dubbele heb ik hier thuis liggen... Inderdaad erg handig bij het afstellen van je element... Eigenlijk zelfs een onmisbare tool... ;)

@mr_petit de resonantietest staat hier ook niet op het label. Logisch ook, er is van die uitgave maar 1 persing van geweest speciaal voor de Firato van 1979. Ze zijn trouwens beide van het Erato label, ook op die Firato variant staat overal op de doos en labels Erato. :)

Ik had die verwarring tussen de 2 versies ook eens maar om een andere reden: toen ik hem opgestuurd kreeg bleken er 4 platen in te zitten, 2 daarvan bleken de Erato 1 uit 1973, en zo bleek toen ik verder keek 2 keer de nieuwere versie. In perfecte staat, dus koopje voor 4 euro! Ik heb nu 2 sets zodat ik 2 draaitafels / elementen gemakkelijk live kan vergelijken.

Hifi News heb ik ook gehad, maar die is kwijt geraakt / weggegeven / whatever, ik prefereerde toch de Jan Kool LP. :)
Ah ok, dus dat is een normale fout als meerdere dat label hebben.

Jammer van die hifinews. Ik heb 'm een paar keer geleend van een collega maar ik vond het een goede testLP.

[ Voor 46% gewijzigd door mr_petit op 18-09-2014 19:09 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic