Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Cap schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:07:
De Dual CS-5000 had ik ook zien staan ja, ook een goede mogelijkheid, evenals de tegenwoordig weer in de mode zijnde Lenco's van de oude stempel. Even op de Japanse toer. :) Ook prima spelers vanaf een paar tientjes tot zo'n 150 euro:

http://link.marktplaats.nl/m837775672

Van alles te kiezen, handmatig, halfautomaat, volautomaat... en eentje van 40 is niet slechter dan eentje van 150 euro. ;)
Oeh, een PS-X6, heb z'n kleine broertje (de X4) en er heeel even over nagedacht. Maar enige voordeel van de X6 is dat een volautomaat met tiptoetsen is tegenover een halfautomaat met gewone knoppen (nouja, knop). De X5 ertussen is vol met normale knoppen.
Klankmatig zou het dus (in theorie) geen verschil moeten zijn... dus laat em lekker voor een ander over.

Moet bij mij nog wel een keer de tulpkabel vervangen... Kan nu iig zien hoe het niet moet :p

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-08-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
rcor schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:50:
Ja ik weet... Die zat er schijnbaar fabriek af al in... Wat je hier heel duidelijk ziet is dat de linker min-pool (vanaf de toon arm naar het blokje) verbonden is met de plus pool van de tulp-kabel... en de linker plus pool (vanaf de toon arm naar het blokje) verbonden is met de min pool van de tulp-kabel... Erg fijn dit soort foutjes...
Maar is die brug nu ook verwijderd of heb je die ook laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doessie schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:54:
[...]

Maar is die brug nu ook verwijderd of heb je die ook laten zitten?
Die brug hebben we uiteindelijk nog verwijderd... Maar de platen speler is er niet meer... Op het einde van de rit klopte de azimuth instelling niet (element stond aan de rechterzijde lager dan aan de linker zijde)... Dus even corrigeren door het schroefje los te draaien aan de onderzijde bij de element houder en dan zorgen dat hij weerszijden even recht staat... Dat "even" werd een drama omdat de houder waarin de headshell zat bij het terug vast schroeven door poreusheid gewoon inscheurde... En toen was het helaas afgelopen voor de Hitachi HT-R10... Moeilijk aan te komen onderdeel, niet aan te komen via Radiobbb of onderdelenstraat...

Daarnaast is het een model platenspeler van Hitachi die je zelden ziet (zeg maar zeldzaam model)... Dus toen hield het op, want gemakkelijk aan onderdelen komen zat er niet in... De platenspeler heb ik toen van ellende maar afgevoerd en daarna heb ik als vervanger een Thorens TD-318 in huis gehaald, want de Mc Crypt die ik toen ook had, had op exact dat zelfde moment een defecte potmeter gekregen en de snaar moest vervangen worden... Dus die weer inzetten was geen optie (gewoon te duur voor een platenspeler van net iets meer dan 100 euro nieuw)...

De genoemde Thorens werkt erg mooi en ik heb er geen spijt van dat ik 'm gekocht heb, de Hitachi klonk erg mooi, maar de Thorens is nog veel beter... Desondanks geen spijt van de aanschaf van de Hitachi, hij heeft immers minimaal 1 tot 1,5 jaar in de woonkamer prima zijn rondjes gedraaid tot ik besloot 'm te proberen op te lappen omdat ik er achter kwam dat hij wat meer liefde nodig had dan ik in eerste instantie gezien had bij de aanschaf (denk hierbij aan corrosie enz.)...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 23-08-2014 23:14 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:06

masauri

aka qwybyte

Voila, vanmiddag even op de beurs in Genk mijn LP collectie van urbanus compleet gemaakt.
In Hasselt is er schijnbaar ook een beurs bezig vandaag hoorde ik er maar wegens tijdgebrek geraakte ik er niet meer. Balen. Wel weer een nieuwe 3LP ontdekt van Woodstock die op mijn wantlist gaat.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo, ook maar weer eens op platenjacht geweest in lange tijd. Koopzondag in Tilburg, dus even langs Sounds geweest en een mooie Ummagumma meegenomen, die had ik nog helemaal niet op vinyl en Take Ten van Paul Desmond voor mijn Brubeck en aanverwanten collectie ;).

Toen nog even langs de Saturn voor wat 'nieuw' vinyl in het kader van de 3 voor 2 actie, viel me nog geeneens tegen wat ze hadden staan, uiteraard ligt het eraan waar je naar op zoek bent. Heb een Johnny Cash (Blood, Sweat & Tears), Chet Baker (Chet is Back) en een 'Best of' van Cream meegenomen. Al met al geen onaardige score :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wist niet eens dat ze vinyl verkochten bij Saturn 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:36
Je moet je er ook niet te veel bij voorstellen. Het is een beperkt aanbod, al bemerk ik in bijlmer dat er steeds meer komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ach, met zo'n actie is een kijkje nemen het altijd wel waard inderdaad :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Thomasx4 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:31:
Wist niet eens dat ze vinyl verkochten bij Saturn 8)7.
Wisselt per filiaal, idem voor de Media Markt. Laatste heeft in Breda bv niks, maar in Eindhoven toch een redelijk aanbod.
Aanbod bij Saturn Tilburg is ook redelijk, check wel je hoezen even goed op beschadigingen, het aantal platen daar wordt steeds groter en die bakken kunnen er vaak niet zoveel aan, waardoor er regelmatig eentje op de grond valt. (dingen die aan de muur hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, ik zie Amused To Death van Roger Waters nu toch weer opduiken op de diverse bestel sites met een verwachte leverdatum van eind september. Nu is deze re-issue al diverse keren aangekondigd en uitgesteld, maar eind september is wel vaker opgedoken. Iemand die op een andere plek in het besteltraject zit (shops, distributeur) die hier wat zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Op Lowlands heb ik de LP van The KIK gekocht, omdat de heren een signeer sessie hadden, leek het me wel een leuk hebbending. Ik wilde eigenlijk ook al heel lang een platenspeler en omdat ik nu toch deze LP heb, heb ik er gister dan ook maar eentje besteld.

Ik heb de Denon DP-300F besteld bij HiFi Klubben in Rotterdam, ik dacht al te hebben gelezen dat de Denon een ingebouwde voorversterkker had, de verkoper beweerde dat dit niet het geval was en heeft me ook een Pro-Ject Phono Box MMRIAA/phono-voorversterker verkocht.

Mijn vraag, heeft de Pro-Ject Phono Box nog een voordeel tegenover de ingebouwde voorversterker? Klinkt het vele malen beter? Of is de ingebouwde ook goed?

Als een losse voorversterker echt verschil maakt... Ik heb een eind versterker van Camebridge Audio waar ik erg tevreden over ben...

Is het dan misschien nog een idee om in plaats van de Pro-Ject Phono Box een Camebridge Audio 551P voorversterker te kopen? Deze is maar 40 euro duurder dan de Pro-ject en ik koop liever gelijk iets duurders / beters en van hetzelfde merk dan dat ik achteraf spijt krijg..

Ik heb nog niets betaald aan m'n bestelling, dus kan nog alle kanten op ;)

Thanks voor jullie advies!

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat slecht toch weer zeg van HiFi Klubben, dat is nou de reden waarom steeds minder mensen naar de winkel komen: je kan het beter zelf uitzoeken op het internet.

Ik weet niet hoe de inbouw-pre is, maar laat ik het zo zeggen: de Phono Box doet zijn werk en is gelukkig vrij ruisarm / storingsarm (mede door zijn metalen behuizing) en in die zin probleemloos. Maar ik vind het niks bijzonders: een middenklasse versterker uit de 70ties en 80ties heeft in mijn ervaring een phono pre die meekomt met de Phono Box. Het hangt verder ook af van je gemonteerde element en de speakers waar je over luistert: ik vind de Phono Box vrij tam, is je element dat ook en zijn je speakers dat ook, dan kan het wel eens wat teveel van het goede worden.

Ik zou gaan luisteren en vergelijken op de volgende punten:

- brom / storing (versterker hard zetten zonder plaat)
- ruis (idem)
- dynamiek en frekwentiekarakteristiek (op het oor, grofweg verhouding hoog/mid/laag)

en kijken welke je beter bevalt.

Of de Cambridge beter klinkt durf ik niet te zeggen, ik geloof wel dat de gemiddelde consensus op het internet is dat de Cambridge 640 modellen wel wat boven de Phono Box zitten. Maar je zou echt zelf moeten luisteren. De 551P ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Cap schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:47:
Ortofon red, een weer eens geherdoopte om5 (Ortofon heeft de gewoonte steeds andere naampjes te verzinnen voor hetzelfde, ook nog omb / omp / omt etc.), en ook om10, ik vind het maar niks. Vanaf de om20 is het een ander verhaal, maar andere prijsklasse. Die AT's hierboven zijn wel prima.
Kan je dit onderbouwen? Want ik heb nu een om5 en wil deze vervangen voor een red op mijn 505-2

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:29
@Martien

Der zit zeker een voorversterker in er is een schuifje onder het draaiplateau. Erg fijne draaitafel trouwens klonk bij mij met Grado Gold element erg goed. Mooie arm en degelijke behuizing zonde dat ik deze destijds verkocht heb. (vond het draaiplateau wat licht dus upgrade Thorens td-320)

De losse Phono voorversterker zou waarschijnlijk wel ietsje beter klinken, maar als je dit had geweten had je beter in een ander element kunnen investeren, laat je het standaard element zitten ? ; Dit is een rebrande Audiotechnica. Geld terug zien te krijgen en investeren in een beter element zou mijn advies zijn. ( Goldring elektra, Ortofon red, enz)

[ Voor 36% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-08-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Roderiktweaker schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:19:
@Martien

Der zit zeker een voorversterker in er is een schuifje onder het draaiplateau. Erg fijne draaitafel trouwens klonk bij mij met Grado Gold element erg goed. Mooie arm en degelijke behuizing zonde dat ik deze destijds verkocht heb. (vond het draaiplateau wat licht dus upgrade Thorens td-320)

De losse Phono voorversterker zou waarschijnlijk wel ietsje beter klinken, maar als je dit had geweten had je beter in een ander element kunnen investeren, laat je het standaard element zitten ? ; Dit is een rebrande Audiotechnica. Geld terug zien te krijgen en investeren in een beter element zou mijn advies zijn. ( Goldring elektra, Ortofon red, enz)
Ik heb nog niets betaald, dus misschien wel een goed idee om gewoon de ingebouwde voorversterker te gebruiken en het element te vervangen...

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:07:
[...]

Kan je dit onderbouwen? Want ik heb nu een om5 en wil deze vervangen voor een red op mijn 505-2
Ik vind het geluid van de OM5 niet mooi, het hoog is matig als ik dat vergelijk met veel elementen in de prijsklasse tot 200 euro. Dat komt vooral omdat er een eenvoudig bonded elliptical diamantje (de "tip") onder zit met een vrij hoge tip massa: dat beweegt niet zo snel en precies door de groef als een fijnere tip. De Red is volgens mij wat diamant betreft niet veel anders dan de OM5e.

Wil je beter hoog dan heb je een fijner geslepen diamantje nodig, en die zijn duurder. Aan het elementje zelf ligt het meestal niet: ik denk dat als je in die OM5 een OM20 met nude elliptical diamant in prikt dan klinkt hij prima klinkt. Volgens mij zijn die wat dimensies betreft compatible, en electrisch ook. Vaak zijn de hogere elementen uit eenzelfde serie gewoon de "hand picked" exemplaren: na fabricage wordt gekeken hoe de elementen meten (impedantie, kanaalbalans) en de beste groep wordt gereserveerd voor de duurdere serie, de iets mindere voor een stap daaronder, etc.

Voor het geld kun je m.i. veel beter voor de AT95E gaan. Als je arm een beetje compatible is.
Martien schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:20:
[...]

Ik heb nog niets betaald, dus misschien wel een goed idee om gewoon de ingebouwde voorversterker te gebruiken en het element te vervangen...
Absoluut een idee. Voorversterker upgraden kan altijd nog. Wat voor element zit er in?

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 25-08-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
Vergelijk je een element van 40 euro met elementen uit de prijsklasse tot 200 euro?! Ja dan is het logisch dat hij onderpresteert. Maar de meeste mensen willen geen 200 euro aan een element uitgeven.
En de 2M Red klinkt en trackt wel beter dan de AT95E. Het verschil is niet enorm en ze zijn allebei niet fantastisch (als je vergelijkt met prijsklasse tot 200 euro) maar er zit wel een verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat deed ik. Ik pakte de prijsklasse van 0-200 euro omdat naar mijn ervaring de meeste mensen in die regio zoeken, tot aan het 440MLa / DL110 / Prestige Gold / 2M Blue regionen. Maar die grens is inderdaad vrij arbitrair, ik had ook 100 euro kunnen roepen.

Tja hoe kan ik het verder beargumenteren zonder de duurdere elementen erin te betrekken: ik ben geen fan van het geluid van de Ortofon Red, kon er weinig beters aan ontdekken dan een OM5e. Ik heb wat dat betreft liever een AT95E. En dan zit ik ook een element van pakweg 100 euro met eentje van 30 euro te vergelijken. Prijs zegt wat mij betreft dus niet altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Prijs zegt zeker niet altijd wat nee. En de AT95E is inderdaad een koopje. Tevens de goedkoopste elliptische naald die je gaat kunnen vinden. Ik denk dat de meeste mensen ook in die prijsklasse zoeken: goedkoop en goed genoeg. Maar dat kunnen we niet zeker weten natuurlijk.
Ben het er wel mee eens dat ik een OM5e niet zou vervangen door een 2M Red. Dan is het verschil toch te klein voor 80 euro. Dan kun je beter het dubbele uitgeven en direct naar de 440MLa / DL110 / Prestige Gold / 2M Blue regionen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:54
Net een NAD PP2e gehaald. Het is lastig vergelijken, maar volgens mij is die toch echt een stuk beter dan de ingebouwe preamp van mijn Onkyo TX-NR709.
Afbeeldingslocatie: http://www.webdistrib.com/wpc/documents/produits/6/5703120211176_l_f_l_0.jpg

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 30-09 13:50
Volgens mij valt het resultaat van de Pro-ject 1.3 tegen.
Achteraf gezien, niet liever een andere gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Von Henkel schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:16:
Volgens mij valt het resultaat van de Pro-ject 1.3 tegen.
Achteraf gezien, niet liever een andere gekocht?
Hoe bedoel je? Ik ben erg blij met mijn Pro-Ject 1.3. Ja, ik weet dat hij eigenlijk wel heel duur is voor wat je krijgt, maar het ding staat duidelijk in het zicht en deze Pro-Ject past prima in mijn interieur. (Een RPM 9.1 is mooier, maar die valt buiten mijn budget :) )
Ik ben erg tevreden met het geluid, maar dat wijt ik voornamelijk aan de Ortofon 2M Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zojuist de Knosti platenwasser binnengekregen. Dat wordt een stapel van 200 oude LP's die ik van mijn pa heb gehad grondig wassen :)

Nu wil ik een eigen mengsel gebruiken. Ik heb nu een liter gedemineraliseerd water staan, en een flesje gedenatureerde alcohol á 96%. Nu moet er alleen nog afwasmiddel bij geloof ik. Eventueel kan ik ook nog delen van die Disco Antistat fles gebruiken.
Wat zijn nu de juiste verhoudingen, als ik een liter van dit spul wil maken?
Er staat wel her en der wat in dit topic, en ik geloof dat sommigen er soms nog meer bestanddelen doorheen gooien. Maar ik houd het liever zo simpel mogelijk.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Dat is het belangrijkste, als je maar tevreden bent ;)
Vandaag na veel wikken en wegen heb ik ook de knoop doorgehakt.
Pro-Ject of Marantz, het is de Marantz TT-15S1 geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Von Henkel schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:34:
Dat is het belangrijkste, als je maar tevreden bent ;)
Vandaag na veel wikken en wegen heb ik ook de knoop doorgehakt.
Pro-Ject of Marantz, het is de Marantz TT-15S1 geworden :)
Dat is volgens mij serieus geld uitgeven, toch? Iets van anderhalf duizend euro staat me bij? Heb je hem al? Ben zelf als Marantz liefhebber erg geïnteresseerd, heb er al eens likkebaardend naar gekeken maar ik kan het budgetair niet echt verantwoorden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er stond er één op MP, en die is nu voor nog geen 1000 euro weg...

Mooie speler, maar hij lijkt zo fragiel met die snaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zo zat ik ook net te kijken naar de zilveren marantz 6300... Die zou het visueel echt fantastisch doen bij mijn zilveren marantz setup denk ik, maar ik ben er nog niet aan toe om afscheid te nemen van mijn Thorens geloof ik. Zit ook te veel geld in nu qua opknappen enzo. Maar wel mooi spul (overigens heb ik geen idee hoe die 6300's presteren... Je ziet ze wel vaker voorbij komen, maar meestal niet de zilveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
MilaNL schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:30:
Prijs zegt zeker niet altijd wat nee. En de AT95E is inderdaad een koopje. Tevens de goedkoopste elliptische naald die je gaat kunnen vinden. Ik denk dat de meeste mensen ook in die prijsklasse zoeken: goedkoop en goed genoeg. Maar dat kunnen we niet zeker weten natuurlijk.
Ben het er wel mee eens dat ik een OM5e niet zou vervangen door een 2M Red. Dan is het verschil toch te klein voor 80 euro. Dan kun je beter het dubbele uitgeven en direct naar de 440MLa / DL110 / Prestige Gold / 2M Blue regionen stappen.
Kijk natuurlijk mag het wat kosten, maar €200 uitgeven aan een naald voor draaitafel (dual 505-2) die ik denk ik het niet eens waard is.
En ja de elementen die er onder zitten zijn nu 6 jaar oud (niet veel gebruikt) dus verjaardags kado was wel leuk geweest zo'n red. Overigs moet ik zeggen dat ik die AT95e wel lelijk vind qua uiterlijk.

Overigs zie ik net dat het een OM pro S is en geen om5e is.
Is het dan verstandig om alleen de naald te vervangen of het gehele element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal gewoon het element vervangen, het geld voor een nieuwe naald is die ortofon niet waard naar mijn mening.

En wat maakt het uit hoe het element eruit ziet?
Dat iemand het uiterlijk van de draaitafel belangrijk vind kan ik nog wel begrijpen. Maar bij een element, dat ding valt toch niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die meer dan 1000 euro willen uitgeven: voor dat soort bedragen kan je ook dit soort dingen kopen:

http://link.marktplaats.nl/m836961223

Een van de vele vintage toppers verkrijgbaar. Ziet er toch ook mooi uit? En dan heb je iets wat een echt collectors item is. Wordt alleen maar meer waard. Tot vinyl weer "uit" is uiteraard. :) Vergis je niet, bijna 20 kilo schoon aan de haak, het plateau is verantwoordelijk voor een kwart van dat gewicht. Externe voeding. Of een Technics SP10mk2 met externe voeding, moet ook te doen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 27-08-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:56:
Dat iemand het uiterlijk van de draaitafel belangrijk vind kan ik nog wel begrijpen. Maar bij een element, dat ding valt toch niet op.
100% eens: een element koop je voor het geluid, ook al is ie spuuglelijk. En al draagt een aap een gouden ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dat ding valt juist heel erg op. Zo'n felgroene AT95 op de tip van je arm trekt best wel aandacht. En die rode Ortofon 2M die er bij mij nu op zit is ook niet heel onopvallend dankzij z'n vorm enzo. Vind de AT95 zelf trouwens niet lelijk, maar goed, hou dus wel van wat oldschool looks.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb bij FlyingTiger (winkelketen) deze lijst gekocht waar precies een LP in past. Leuk voor aan de muur te hangen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.flying-tiger.nl/uploads/c_product/20092173_picture_9480_1.jpg

http://www.flying-tiger.n...st_voor_lps_20092173.html

[ Voor 18% gewijzigd door W00fer op 27-08-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trek je de kleur van een element / naald echt niet dan pak je toch even de zwarte / zilveren / whatever spuitbus... probleem opgelost. Wel een beetje slim aftapen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:21:
[...]

Kijk natuurlijk mag het wat kosten, maar €200 uitgeven aan een naald voor draaitafel (dual 505-2) die ik denk ik het niet eens waard is.
Ik speelde met een denon dl-160 (ca 200 euro) op een CEC BD-7000 die ik voor 30 euro had gekocht.

Hele normale verhouding hoor. In een 505-2 werd vroeger rustig een ortofon om-40 gezet. Da's een naald van 300 euro oid.
Cap schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:03:
Voor mensen die meer dan 1000 euro willen uitgeven: voor dat soort bedragen kan je ook dit soort dingen kopen:

http://link.marktplaats.nl/m836961223
Die arm doet 'm eigenlijk geen eer aan. Daar hoort een ma-505 op

AT-33ev valt wel op hoor:
Afbeeldingslocatie: http://usr.audioasylum.com/images/0/4266/at33_aro2.jpg

Of een dynavector XV-T1:
Afbeeldingslocatie: http://www.pearaudio.com/DrTXV-1s_crp_sm.jpg

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Servor schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:57:
[...]

Dat is volgens mij serieus geld uitgeven, toch? Iets van anderhalf duizend euro staat me bij? Heb je hem al? Ben zelf als Marantz liefhebber erg geïnteresseerd, heb er al eens likkebaardend naar gekeken maar ik kan het budgetair niet echt verantwoorden ;).
Was een aanbieding in Duitsland, voor 999 euro.
Afwachten nu tot hij binnen komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens wat betreft die ma-505, maar ja los loopwerk he dus men combineerde naar believen. Ik blijf het loopwerk prachtig vinden, zowel wat uiterlijk, materiaalgebruik als de technische uitvoering betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Knoop doorgehakt, het word doorsparen voor een 2m blue. Bijna elke review die ik lees over de Red zegt eigenlijk, spaar maar door voor de blauwe is veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Een Duits blad (Audio Magazine) geeft de Red 48 punten.
De blauwe krijgt 60 punten.

[ Voor 20% gewijzigd door Von Henkel op 27-08-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:42:
Knoop doorgehakt, het word doorsparen voor een 2m blue. Bijna elke review die ik lees over de Red zegt eigenlijk, spaar maar door voor de blauwe is veel beter!
Heb je ook gekeken naar de Audio Technica 440 MLa? Die klinkt in mijn oren vele malen spannender dan de 2M blue (heb ik een jaar gehad op mijn eerste tafel: Pro-ject Debut 3). Meer dynamiek, en hij trackt fantastisch op slechts 1,4 gram mede door de microline (fineline) tip. Bij Ortofon betaal je ook mee voor het merk..
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2poyased8_2N4LgNjKx7BcUYpu6tM_NFxib6r7IgIgWGJmzJU9lQXnExhbY2AX7mPtRPNwIWK99wgUVLfi7b1EGtFInwfhrM-odEVtqui-gr4/photo%202.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Spannender? Ik zou niet kunnen vertellen hoe dat klinkt.

Vraag me ook af hoe ik dat zou kunnen ondervinden/vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb dezelfde naald (op 1,3 gram ingesteld zelfs) en hij klinkt echt fantastisch! Bij mij was het ook twijfelen tussen deze en de Ortofon Blue.
Na vele reviews en forum posts te hebben gelezen werd het de AT. Dat was ook de betere keuze voor mijn Technics SL-1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:17:

Hij heeft vooral meer middenhoog (qua klankkleur). En de microline naald pikt waarschijnlijk sowieso meer detail (hoge tonen) op dan de 2M Blue. Maar ik heb de 2M Blue niet gehoord.
Het is een kwestie van smaak. Ik denk dat de 2M Blue neutraler klinkt en de AT440MLa wat vervormder qua klankkleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:42:
Zeg ik toch. ;) De AT 440MLa is inderdaad ook een optie in die prijsklasse.

Waar je wel op moet letten is dat de 505-2 waarschijnlijk een ultra low mass (ULM) arm heeft en dan gaat een complianter (soepeler geveerd) naaldje beter passen, vandaar dat er traditioneel Ortofon (Super) OM's op gezet werden. De compliantie AT440MLa zal in de buurt zitten van de 17 Cu @ 10 Hz, die van de OM5e op 20 Cu en die van de Ortofon OM10 en hoger op 25 Cu. Dus terwijl die 440MLa mooi gaat op een Technics SL1200 S-arm of iets lichtere arm, gaat de Ortofon OM10 en hoger goed op de lichtere tot low mass armen. Eerst even in de handleiding checken wat de eff. massa van je arm is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Volgens mij zijn de Dual ULM armen niet lichter dan de Pro-Ject Debut Carbon armen (6 gram), en de AT440MLa is (uitgerekend, 10Hz resonantiefreq.) een perfecte match voor de Carbon arm. Dus ik denk dat de AT440MLa wel prima gaat op een lichte arm :)

edit: dan ga ik wel uit van een compliantie van 20 (door kennis gemeten met testplaat)

[ Voor 15% gewijzigd door MilaNL op 27-08-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:17:

Door er naar te luisteren :P Ik heb ze beiden gehad, dus dan kan je het vergelijken. De 2M Blue klinkt vrij vlak/eendimensionaal (vind ik) en de AT440mla heeft meer detail en diepte.
Zelfs op een crappy Youtube filmpje hoor je al een duidelijk verschil tussen de 2M red en de AT440MLA. Even 720p selecteren voor betere geluidkwaliteit. Het vlakke dat de 2m red heeft, heeft de 2m blue ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vandaag weer 2 zwarte schijven binnengekregen, Jagged Little Pill (Alanis) en Throwing Copper (Live). Beide jeugdsentiment uit de jaren '90. Beide recente reissues die wat mij betreft toch weer prima klinken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Servor schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:02:
Vandaag weer 2 zwarte schijven binnengekregen, Jagged Little Pill (Alanis) en Throwing Copper (Live). Beide jeugdsentiment uit de jaren '90. Beide recente reissues die wat mij betreft toch weer prima klinken hoor.
Goeie! Throwing Copper had ik al, Jagged Little Pill heb ik nu ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bij mij is Throwing Copper een roze schijf :+ Dat was een pinkpop uitvoering. Echt het meest lelijke roze wat je je kunt voorstellen overigens :P Het album van Ed Kowalczyk zelf is dan juist weer mooi transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:03:
[...]

Door er naar te luisteren :P Ik heb ze beiden gehad, dus dan kan je het vergelijken. De 2M Blue klinkt vrij vlak/eendimensionaal (vind ik) en de AT440mla heeft meer detail en diepte.
Interessant filmpje is dat. Zelfs op m'n laptopluidsprekerjes kan ik verschil horen wat ik absoluut niet verwacht had. Daarop hoor je vooral dat die 440mla veel meer detail in het stereobeeld heeft.

Kan het zijn dat bij de beeldoverschakeling op 1:35 (van 2m red naar 440mla) de overschakeling van het geluid 2 seconde later is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wel echt typisch zo'n 'vinyl' liedje... filmpje destijds ook paar keer bekeken toen ik m'n AT95e wilde upgraden. Ben iets onder de AT440Mla blijven hangen bij de AT120e... maar aangezien ik die een beetje verminkt heb zet ik er misschien de 440Mla naald onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een aantal goede sites waar je 2e hands LP's kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tsja, discogs begint toch een beetje wel de standaard te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Wow dat filmpje heeft me echt wel overtuigd. Ik ga voor de AT440mla.
Nu nog even een winkel in de buurt van den haag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
MilaNL schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:35:
Volgens mij zijn de Dual ULM armen niet lichter dan de Pro-Ject Debut Carbon armen (6 gram), en de AT440MLa is (uitgerekend, 10Hz resonantiefreq.) een perfecte match voor de Carbon arm. Dus ik denk dat de AT440MLa wel prima gaat op een lichte arm :)

edit: dan ga ik wel uit van een compliantie van 20 (door kennis gemeten met testplaat)
Gevonden in de manual:
Tonearm: distortion free ultra low mass aluminium tubular tonearm in 4 point tip bearing

En hifi studio zwaard gevonden in R'dam alexander, nog geen 5 min. van mijn werk.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 27-08-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:57:
Wow dat filmpje heeft me echt wel overtuigd. Ik ga voor de AT440mla.
Nu nog even een winkel in de buurt van den haag vinden.
Daar ga je echt geen spijt van hebben (te lui om terug te lezen: op welke arm/tafel gaat hij komen?). Ik was eerst ook Ortofon luisteraar (Rondo Red MC element á € 519), maar ben echt fan van de 440Mla.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:04:
[...]

Gevonden in de manual:
Tonearm: distortion free ultra low mass aluminium tubular tonearm in 4 point tip bearing

En hifi studio zwaard gevonden in R'dam alexander, nog geen 5 min. van mijn werk.
Je kan 'm ook bij William Thakker bestellen in Duitsland. Ik geloof dat zowat iedereen op dat forum zijn elementen en drive belts daar koopt.

Op Ebay staat er ook een voor ongeveer 166 euro.

Verwijderd

Scherpe prijs, ik heb € 200 betaald incl verzenden bij Hificorner (daar staat ie voor € 239, maar had gemaild dat ie elders goedkoper was).

• MilaNL
Bij Thakker kost(te) het €174,50 incl. de verzending, in case you're wondering aangezien zijn website offline is nu. Die 166 is wel een erg mooie prijs inderdaad. Zou er bijna nog een kopen :+

• Dj Neo Ziggy
Ik ga hem onder een dual 505-2 zetten.
Daar laat ik meteen hem servicen. Ding is nooit onderhanden geweest sinds 1994, dus na 20 jaar mag ie wel een schoonmaak beurt krijgen. Laat meteen de naald eronder zetten en laten calibreren.

Dit allemaal als eerbetoon aan de opa van mijn vrouw.

Verwijderd

super match Neo Ziggy, lichte armen.

• Dj Neo Ziggy
Thanx, even langs geweest, en dat was wel even schrikken.
Naald met onderhoudsbeurt (smeren, afstellen) was €240
en hij zei dat de aansluiting ook best gaar was, en dat was rond de €50

Zo toen deed mijn geldbeurs: KNORRR... dus dat wordt sparen

• MilaNL
Nou voor een naald die €200 euro kost is naald+onderhoudsbeurt van €240 toch niet zo'n slechte deal?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nouja, die naald heb je dus voor 170 euro. Monteren en afstellen is ook het werk niet.

Maar als je daar niet handig in bent of gewoon zekerheid wilt, is het het extra geld wellicht wel waard.
Zijn de aansluitingen ook echt 'gaar'? Waar leidt die persoon dat uit af?

Dat soort prijzen motiveert mij altijd om het ff zelf te doen, maar je moet er maar zin in hebben. ;) Is wel leerzaam.

• KeRsTmAnNeKe
Ondanks hele MOV verhaal toch deze in huis gehaald... nr 750 van 2500.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/korn.jpg

En deze kon ik ook niet (meer) laten liggen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/norah.jpg

Follow the leader van Korn heb ik ook nog in bestelling :p

• Servor
  • Niet online
Ik vind 'het hele MOV verhaal' schromelijk overdreven vooral. Ik heb nu een stuk of 10 platen van dit label en dat zijn stuk voor stuk prima releases.

• KeRsTmAnNeKe
De MOV platen die ik hier heb eigenlijk ook wel... Misschien zijn dat wat exclusievere releases ofzo waar meer moeite in wordt gestoken, of gewoon een kwestie van 'niet beter weten', zolang er geen originele release beschikbaar is...of gewoon niet bestaat, zoals in dit geval.

• Servor
  • Niet online
Achja, het staat altijd erg interssant om te zeggen dat die en die eerste uk persing met die en die matrices toch echt super veel beter klinken dan die nare mov releases van 2 tientjes he ;). En soms is dat ook zo hoor maar het wordt wel eens extreem uitvergroot allemaal.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb twee MOV releases van Faith No More: Introduce Yourself op geel vinyl en Album of the Year op goud vinyl en beiden klinken gewoon prima :)

• masauri

masauri

aka qwybyte

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:25:
Ondanks hele MOV verhaal toch deze in huis gehaald... nr 750 van 2500.
[afbeelding]
MOV verhaal ontgaat me even, dure aankoop van een schijf?
Ik zoek nog een VG/VG+/Mint van de eerste pressing van de woodstock 3LP, 55 euries is veel? :+
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:25:
En deze kon ik ook niet (meer) laten liggen:
[afbeelding]
Eigenlijk niet bij stilgestaan dat het zo logisch kan zijn, ben wat op zoek naar dit soort muziek om gewoon 's avonds voor het slapen ff op te leggen. Denk dat ie dus ook op mijn verlanglijst komt _/-\o_

• KeRsTmAnNeKe
MOV in kort: kwaliteit tussen de verschillende albums wisselt.

Mannen brengen vrij veel uit (wekelijks verschillende nieuwe releases). Soms gebruiken ze een cd als bron en ook de hoes is weleens een uitvergrote versie van een cd hoes.

Ik heb er zelf eigenlijk (nog) geen slechte ervaringen mee ondanks al verschillende albums, maar andere zijn er minder tevreden over.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik heb een paar MOV platen, Daarvan is er eentje echt slecht, Dubbel lp waarbij elke kant het 1e en het laatste nummer overslaat of blijft hangen. (Cypress hill) Gewoon mijn 2 cent.
Dat was 1 misser de rest is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Ben ook even benieuwd naar dat MOV verhaal. Heb de LP Rivals van Kensington in bestelling (geen voorraad) en zie dat deze daar ook vanaf komt? Zijn hier ook problemen mee of hoe herken je ze?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Volgens mij kwam er laatst ook al een soortgelijk linkje voorbij, maar het blijft wel interessant leesvoer: http://www.independent.co...inyl-records-9695409.html

Overigens bevalt mijn RP1 tot nog toe uitstekend, helderder dan de oude Lenco die dan ook in V&A staat :)

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja oké, beter dan die Lenco dat wil ik wel geloven. Dat is namelijk geen oude Lenco (Zwitsers uit de jaren 60, 70, begin80) maar een nieuwe (Chinees uit de jaren 2000). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:18:
Ben ook even benieuwd naar dat MOV verhaal.
"Het" MOV verhaal is gewoon het feit dat er heel veel mensen (puristen, audiofielen) kritisch tot zeer kritisch staan tegenover re-issue labels in het algemeen en aangezien MOV wel een heel populaire is/begint te worden, vangen zij als hoge boom veel wind. En toegegeven, ze hebben wel eens een misser gemaakt. Maar welk label heeft dit niet?

Persoonlijk denk ik dat we best blij mogen zijn met een Nederlands product als deze. En wees blij dat het geen Doxy of Get Back is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sv8AkqPh8Yi7NpsuY874uHWr/medium.jpg

Eindelijk aangekomen, mint editie inc. verzendkosten maar 18 euro.
Als ik van men werk thuis ben word dit gezellig luisteren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Servor schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:54:
[...]
En wees blij dat het geen Doxy of Get Back is.
Zegt me beiden niks... wasdat ?:P

Ken wel weer Arcade (wie niet...) heb daar een Golden Earring verzamelaar van bv, waar gewoon op staat dat de nummers ingekort zijn zodat het beter klinkt oid... gewoon om zoveel mogelijk op een kant te persen, en ook met zo min mogelijk dynamiek, want dat kost ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Net naar aanleiding van de comeback van Kate Bush eens Hounds of Love erop gelegd, en die klikt erg goed icm de AT440MLa. Heb het idee dat al die platen met zo'n typische 80s synth/drums (moeilijk uit te leggen) lekker klinken op de AT440MLa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
MilaNL schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:28:
Net naar aanleiding van de comeback van Kate Bush eens Hounds of Love erop gelegd, en die klikt erg goed icm de AT440MLa. Heb het idee dat al die platen met zo'n typische 80s synth/drums (moeilijk uit te leggen) lekker klinken op de AT440MLa.
Heb het idee dat al het vinyl uit de jaren 70/80 wat ik hier in de kast heb staan veel lekkerder klinken dan alles wat ik nu nieuw in de winkel koop op 180 ?? grams vinyl.
Weet het wel zeker eigenlijk en ben een geoefend 'analoog' luisteraar!

Op dus weer naar de jaren 60/70/80 opname apparatuur en platenpersen als het aan mij ligt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ja dat is ook mijn ervaring inderdaad. De oude platen klinken altijd vele malen beter!
Maar de klank van de AT440MLa gaat nog eens heerlijk samen met 80s platen.
Voorbeeld (oke 90s plaat dan, maar hetzelfde idee):
YouTube: AT440MLa / ATOC9III Comparison - Michael Jackson - Black Or White (Vinyl)

[ Voor 6% gewijzigd door MilaNL op 30-08-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik had een plaat gekocht bij een bekende online winkel, maar deze is vrij krom. Ik gok dat de plaat soms wel 3 milimeter op en neer gaat. Zouden jullie dit accepteren? Ik denk niet dat ik het kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden als hij gewoon draait en je hoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Doessie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:36:
[...]

Heb het idee dat al het vinyl uit de jaren 70/80 wat ik hier in de kast heb staan veel lekkerder klinken dan alles wat ik nu nieuw in de winkel koop op 180 ?? grams vinyl.

Op dus weer naar de jaren 60/70/80 opname apparatuur en platenpersen als het aan mij ligt!!
Verschil in opnametechniek en masters die echt voor vinyl gemaakt waren ten opzichte van nu, waar masters gemaakt worden voor cd en/of iTunes en zo hard mogelijk moeten zijn voor de radio ed en later herverbouwd worden naar vinyl?

En volgens mij zijn de platenpersen die gebruikt worden juist die uit de 60's-80's. Weet niet of er 'al' nieuwe gemaakt worden, maar overal lees ik dat ze juist oude machines inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Doessie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:36:
[...]

Ik vind dat nogal een veralgemenisering, soms is het waar, soms niet. Misschien ben je wat kritischer op wat je nieuw koopt en vergeet niet, de inzichten over wat 'lekker/goed/commercieel/etc klinkt' veranderen ook nog wel eens. De 'snelle' reissue labels zoals MOV voegen qua geluidskwaliteit weinig toe, maar hebben wel weer als voorbeeld dat ze dure titels (uit de bijna vinyl loze jaren '90 bijvoorbeeld) heruitgeven die je anders niet zou kunnen of willen betalen.

Daarintegen speelt mijn Impex versie van Time Further Out (Brubeck) echt elke 'oude' versie compleet van de tafel. En die is uit 2011. Maar wel uitgegeven door een 'audiofiel' (wat ik zéker niet ben!) label. Zelfde als de 45rpm versie van Rumours (2011, geperst door Pallas), daar kan geen origineel tegenop.

Verder vandaag eens op pad geweest naar de Vinylloods in Dordrecht, ochtendje gesnuffeld tussen letterlijk bak-ken vol ongesorteerd vinyl (samen met heel veel anderen, vrij druk). Leuk hoor. Van alles wat en redelijke prijzen wel. Wat spul van Queen, Black Sabbath en Fleetwood Mac meegenomen. Niet perse dingen waar ik al eeuwen naar op zoek was maar een leuke aanvulling op de verzameling. Wel nog een paar mooie jazz platen gevonden van Paul Desmond en Monk, beide originelen voor een leuke prijs. Wellicht een aanrader voor wie eens in de buurt is (ze zijn lang niet altijd open, laat je even op de mailing list zetten!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb hier een Fleetwood Mac plaat op wit vinyl, uit de collectie van mijn pa. Het is het album Rumours. En dan ook nog eens een misprint, want er zit twee maal het label van kant 2 op :P

Overigens over de klank van oud vinyl: het verschilt echt enorm. Zo heb ik hier ook uit mijn pa's collectie het album Long John SIlver van Jefferson Airplane (die mooie sigarendoos) maar dat album klinkt echt slecht! Enorm dof ofzo. Ik kon er niet naar luisteren. De plaat zelf is in prima staat...

Nog even een vraag ook die ik een tijdje terug stelde: Ik wil mijn Knosti platenwasser gaan gebruiken, maar dan niet met het bijgeleverde mengsel. Ik heb nu een liter demi-water staan, een flesje gedenatureerde alcohol en diverse wasmiddelen. En natuurlijk die Disco Antistat meuk.
Als ik nou een liter reinigingsvloeistof wil maken, wat zijn dan de verhoudingen om dit te mengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Nyarlathotep schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:52:
Ik heb hier een Fleetwood Mac plaat op wit vinyl, uit de collectie van mijn pa. Het is het album Rumours. En dan ook nog eens een misprint, want er zit twee maal het label van kant 2 op :P
Dat album klinkt echt _/-\o_
Nog even een vraag ook die ik een tijdje terug stelde: Ik wil mijn Knosti platenwasser gaan gebruiken, maar dan niet met het bijgeleverde mengsel. Ik heb nu een liter demi-water staan, een flesje gedenatureerde alcohol en diverse wasmiddelen. En natuurlijk die Disco Antistat meuk.
Als ik nou een liter reinigingsvloeistof wil maken, wat zijn dan de verhoudingen om dit te mengen?
Ik doe altijd ongeveer 1/3e isopropanol (ethanol kan ook prima, maar dan moet je misschien ietsje minder doen), 2/3e demiwater, en dan nog wat afwasmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Nyarlathotep schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:52:
Bewaren! Zelfs als jem ooit beu word is ie wat waard! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmm, dat isopropanol is wel duur. En via internet alleen in literverpakkingen te krijgen anders betaal je 70 euro verzendkosten :|
Even verder kijken, desnoods voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Misschien is de gedenatureerde alcohol die je hebt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zo terug van vakantie en meteen goed begonnen 8) .

M'n Stevie Ray Vaughan box was binnen, ik had initieel de 33rpm besteld maar toch besloten om de 45rpm versie te nemen. Zeer mooie box, ik heb nummer 356 van de 1000 :).

Ook wat andere backorder spul was binnen, dus dat heb ik ook meteen opgehaald. Ik mag toevoegen aan de collectie:

Muddy Waters - Folk Singer - Analogue Productions 2xLP 45rpm 200g
Patricia Barber - Cafe Blue 2xLP 200g
Neil Young - After The Goldrush en Harvest (nieuw, uit de Neil Young Archives)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:26:
Hmm, dat isopropanol is wel duur. En via internet alleen in literverpakkingen te krijgen anders betaal je 70 euro verzendkosten :|
1L kost je amper 9 euro bij een goede drogist of online. Daarmee maak je 3 liter reinigingsvloestof. Dat is dan toch niet duur?

http://www.drogisterijdelang.nl/productCategory/153

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 30-08-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is per liter helemaal goedkoop. (incl verzendkosten en al)
Dan zit je dus wel met bijna 20 liter schoonmaakvloeistof :D

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 30-08-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Handig voor als je van plan bent heel oud te worden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik heb die 6 flessen gekocht. Een jaar geleden ofzo :D Toch al zeker 1 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik zie deze net in de aanbieding staan: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50224272/?icid=be|ic|b2sorganizepage_nl|KASSETT_nl#/90224270
Zou normaal met 33x38x30 geen probleem mogen zijn voor een vinyl of zit ik mis?

[ Voor 20% gewijzigd door masauri op 31-08-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Een lp in een hoes is 31,5 cm, word lastig met de deksel, daarbij zijn lp's best zwaar. En die dozen kunnen niet veel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wil je het opbergen? of wat wil je ermee doen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 72 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic