• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
Precies, ik heb een SL-1810 staan die ook nogal slapjes op de poten 'lijkt' te staan. Wel op alle 4 trouwens. :P

Naast de SL-1210mk2 die ik ook heb staan, is het ook een meer dan prima draaitafel gebleken voor de €50 die hij kostte. :Y
Verschil met de mk1's is dat de 1700mk2 echt gewoon de complete arm, electronica, motor, lager, plateau, mat en target light heeft van... een 1200mk2. Maar de mk1's zijn inderdaad vrijwel net zo goed, hebben alleen iets minder motor torque en demping (geen 1200 rubberen blok, geen subchassis - hoewel de 1600-1800 dan weer wel). Wat looks betreft zijn ze dan wel weer onovertroffen, zeker de zwarte: zo'n eerlijk strak stuk gegoten aluminium met weinig knoppen en fratsen. Kijk je verder naar hoe die dingen van binnen gebouwd zijn dan zie je waarom er zo weinig aan stuk kan. Voor het geld waar ze vaak voor weg gaan zijn die dingen gewoon eigenlijk een veel betere koop. ;)

PS wat de poten betreft: bij de 16/17/1800mk2's zijn die vastgeschroefd aan het topchassis, dus zit er geen beweging in. De onderbak, arm en plateau hangen aan het topchassis. Weet niet hoe dat bij jouw 1810 zit, maar is volgens mij hetzelfde principe?

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 14-08-2014 09:01 ]

Verwijderd

Inmiddels heb ik mijn Philips F 7224 opengeschroeft. Ik zag geen vreemde dingen maar durfde hem ook niet uit elkaar te halen. Ik benwel verder tevreden over de sound van deze platenspeler. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar iemand die hem zou kunnen repareren? Ik woon onder 's Hetogenbosch. Kent iemand een winkel of iemand die dat zou kunnen in deze regio?

• Mike2k
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:40:
Inmiddels heb ik mijn Philips F 7224 opengeschroeft. Ik zag geen vreemde dingen maar durfde hem ook niet uit elkaar te halen. Ik benwel verder tevreden over de sound van deze platenspeler. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar iemand die hem zou kunnen repareren? Ik woon onder 's Hetogenbosch. Kent iemand een winkel of iemand die dat zou kunnen in deze regio?
Je kunt eens vragen wat Green Vinyl kan doen voor je ( zitten in Breda ) http://www.green-vinyl.com/en/
Als je ons wat foto's kunt geven kunnen we met je meedenken wat het zou kunnen zijn...

Ik heb net de opdracht gegeven om de 1700 te laten repareren...jullie waren zo overtuigend en het is natuurlijk een dijk van een speler...Kost alles bij elkaar rond de 200/250 maar dan heb je wel weer wat...

PS: kon het niet laten om ook weer wat mooi zwart aan te schaffen:
http://www.discogs.com/Le...ppelin-II/release/5743308
http://www.discogs.com/Fo...ning-With/release/5639780 (die laatste is nog onderweg vanuit Duitsland)

[ Voor 13% gewijzigd door Mike2k op 14-08-2014 12:57 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Bestla
Cap schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:56:
Verschil met de mk1's is dat de 1700mk2 echt gewoon de complete arm, electronica, motor, lager, plateau, mat en target light heeft van... een 1200mk2. Maar de mk1's zijn inderdaad vrijwel net zo goed, hebben alleen iets minder motor torque en demping (geen 1200 rubberen blok, geen subchassis - hoewel de 1600-1800 dan weer wel). Wat looks betreft zijn ze dan wel weer onovertroffen, zeker de zwarte: zo'n eerlijk strak stuk gegoten aluminium met weinig knoppen en fratsen. Kijk je verder naar hoe die dingen van binnen gebouwd zijn dan zie je waarom er zo weinig aan stuk kan. Voor het geld waar ze vaak voor weg gaan zijn die dingen gewoon eigenlijk een veel betere koop. ;)

PS wat de poten betreft: bij de 16/17/1800mk2's zijn die vastgeschroefd aan het topchassis, dus zit er geen beweging in. De onderbak, arm en plateau hangen aan het topchassis. Weet niet hoe dat bij jouw 1810 zit, maar is volgens mij hetzelfde principe?
Als ik het onderchassis beweeg dan beweegt de platter en de arm mee.En de bovenbouw staat op 'zwabberpoten'. Dat onderbouw geheel hangt in de vering van het chassis. Dus wat jij zegt klopt . :)

En het is een mooie betrouwbare speler. En voor € 50 geen geld. oOo

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 14-08-2014 14:28 ]

Misschien gewoon de schroeven van de poten wat aandraaien dan? Kan er bij mijn 1600mk2 geen beweging in ontdekken.

• Bestla
Zwabberpoten was een geintje, de poten zitten vast, maar de vering is wel lekker soepel.

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 14-08-2014 20:43 ]

Ah ja, niks mis met soepele vering. Doen de Thorensen en Duals niet anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Ik heb al honderdduizend jaar terug een oude Lenco gekregen en merk dat ik de laatste tijd toch meer vinyl luister. Nu heb ik geen zin om monsterbedragen uit te geven, en wil ik eigenlijk iets hebben (sorry) wat er ook in de kamer mooi uitziet. Lees eigenlijk overwegend positieve dingen over de Rega RP1 (dan wel de performance-uitvoering, mits zonder die lelijke vlag), hebben jullie hier ervaringen mee? Ik hoef echt geen high-end apparatuur, en qua bedrag is dit een mooie.
En hoe verhoudt deze zich tot de Pro-Ject Debut Carbon-serie? Qua model wel aardig gelijk...

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
Ik zou denken dat de Rega RP1 en Pro-Ject Debut Carbon ongeveer gelijk presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 12:06
Ik heb de Pro-Ject en ben er zeer tevreden over. Ik heb ook getwijfeld tussen de Rega en deze, maar vond die vlag niet mooi. Kwalitatief schijnt het niet veel uit te maken al heeft de Pro-ject standaard een element van 100 euro.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:29
'' The Performance Pack is supplied as standard with Union Flag Edition ''

Je kan het Performance Pack in elke kleur bestellen alleen de Union Flag edition is er alleen met Performance pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zaiziks schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:03:
Nu heb ik geen zin om monsterbedragen uit te geven, en wil ik eigenlijk iets hebben (sorry) wat er ook in de kamer mooi uitziet.
Sorry zeggen is nergens voor nodig, smaak is persoonlijk. Ik vind juist die instap Pro-ject plankjes helemaal niet mooi, ze komen goedkoop op me over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:30:
[...]

Sorry zeggen is nergens voor nodig, smaak is persoonlijk. Ik vind juist die instap Pro-ject plankjes helemaal niet mooi, ze komen goedkoop op me over. :)
Helemaal mee eens Cap... Voor het geld dat je uitgeeft aan een pro-ject speler heb je ook een deftige Thorens of Technics platen speler, tweede hands, dat wel... Maar: beiden zijn top merken en voor hetzelfde geld als wat de Pro-ject speler (nieuw prijs) kost heb je gewoon een platen speler die nog veel beter zal zijn (zowel qua klank als bouw kwaliteit) dan de pro-ject ooit zou kunnen in binnen zijn prijs klasse...

Overigens durf ik haast te wedden dat zelfs die Lenco die hij nu heeft met het juiste element de Pro-ject spelers alle hoeken van de kamer laat zien, klank matig dan...

Maar goed, dat is mijn mening en dat hoeft niet de mening van een ander te zijn...

Dan nog even iets anders:

Vandaag gekocht op doorzichtig vinyl:
Bløf - In het midden van alles

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140815_001_zps1804dc2d.jpg

En dat ziet er zo stoer uit op m'n Thorens platen speler 8) :
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140815_002_zps1c0173ae.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door rcor op 16-08-2014 07:55 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Thanks all, vanmiddag bij een dealer langslopen en de Performance-uitvoering van de RP1 besteld, in het cool grey :)

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik wil graag een nieuwe hobby starten: het verzamelen en draaien van LP's.
Nou kan alleen nog niet echt wijs uit maken wat ik precies nodig heb.
Zelf heb ik al een tweetal boxen met simpel zwart en rood draadje.

Dan moet ik nog een platen speler hebben en een versterker. Meer niet als ik het goed heb.
- Maar wat voor versterker heb ik nodig? Icm met mijn boxen. Miss wat namen van versterkers?
- Het design van de Pro-ject platen spelers spreekt mij aan, maar zijn er ook soortgelijke alternatieven?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit topic is niet echt bedoeld voor aankoopadvies, en we verwachten wel een heel klein beetje eigen inzet.
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent in cea: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Met de adviezen die je daar krijgt kan je hier uiteraard wat gerichte vragen stellen :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een topic geopend, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:54
Eindelijk een eigen speler gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.inleveren.nu/images/rpm13acrylwit.jpg
Pro-ject 1.3, maar dan met 2M Blue element en acrylplaat.
Ik ben er erg blij mee :)

[ Voor 43% gewijzigd door FatalError op 17-08-2014 22:36 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Waarom die anti houding hier naar de moderne spelers? Hebben jullie echt kunnen vergelijken of kletsen jullie elkaar maar wat na? Ik vind een Thorens of technics echt niet mooi ogen. Kwalitatief zijn ze misschien goed, maar een nieuwe Pro-ject is echt niet slecht qua onderdelen, anders zouden ze toch ook bij de Media markt staan toch? Heb en Pro-ject die prachtig in de kamer staat en ben meer dan dik tevreden over het geluid op mijn Marantz versterker..

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Telfordia schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:36:
Waarom die anti houding hier naar de moderne spelers? Hebben jullie echt kunnen vergelijken of kletsen jullie elkaar maar wat na? Ik vind een Thorens of technics echt niet mooi ogen. Kwalitatief zijn ze misschien goed, maar een nieuwe Pro-ject is echt niet slecht qua onderdelen, anders zouden ze toch ook bij de Media markt staan toch? Heb en Pro-ject die prachtig in de kamer staat en ben meer dan dik tevreden over het geluid op mijn Marantz versterker..
Form over function ;) Waarom een Pro-ject van 400+ kopen als je voor 200 euro ook volledig klaar kan zijn? Vooral gecombineerd met de wat ouder lijkende speakers? Mooi hout op je speakers met een houten bekisting om je platenspeler staat best gers.

Afbeeldingslocatie: http://www.zenn.com.sg/Marketplace%20images/Analog/Dual_CS505-2.JPG

Overigens heb ik naar volle tevredenheid een Dual CS505-2 die hier straks een mooi plekje krijgt in de woonkamer.

Of mijn Sony kan ook nog. Die heeft tenslotte een reject knop op de platenspeler in plaats van eject 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Waarom die anti houding hier naar de moderne spelers? Hebben jullie echt kunnen vergelijken of kletsen jullie elkaar maar wat na? Ik vind een Thorens of technics echt niet mooi ogen...
Ik vind mijn Technics SL-D2 eigenlijk best erg mooi, ook al snap ik de charme van het minimalisme van (sommige) moderne spelers. Misschien moet ik eens een goede snaaraangedreven speler horen, maar mijn bezwaar tegen (veel) moderne speler is de snaaraandrijving. Ik vertrouw niet zo op de snelheidsstabiliteit van snaaraangedreven spelers, maar dat ik een kwestie van geloof, geloof ik :-)

Een vintage Technics heeft voor mij extra charme omdat ze even oud zijn als ik, en het daarom de spelers zijn waar ik in mijn jeugd jaloers op was...

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:06

masauri

aka qwybyte

FatalError schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:12:
Eindelijk een eigen speler gekocht:
[afbeelding]
Pro-ject 1.3, maar dan met 2M Blue element en acrylplaat.
Ik ben er erg blij mee :)
Plaatje is bij mij niet zichtbaar :)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pro-ject platenspelers hebben toch een aantal eigenaardigheden. Zo heeft mijn Pro-ject RPM 4 een lastige manier van wisselen tussen 33 en 45 rpm (plateau eraf, handmatig de snaar omleggen). Het lager van het plateau is een glijlager en bij mij al twee keer vervangen, ik ga er binnenkort een ander soort lager inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Dat wisselen van de snaar snap ik, dat heb ik ook bij mijn Carbon, maar heb er bewust voor gekozen aangezien ik toch bijna geen singeltjes heb. Waar merk je aan dat de glijlager niet goed is?

@Touchdomex, dat is toch hetzelfde als een oldtimer auto kopen of een nieuwe uit de fabriekrollende auto. Dan nog hoeft het niet te betekenen dat de nieuwe auto slechter is. In tegendeel misschien wel, al zit er een ander soort charme in qua rijbeleving.

Deze reacties overtuigen mij nog niet dat een moderne speler echt slechter is als een oudje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Telfordia schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:18:
Dat wisselen van de snaar snap ik, dat heb ik ook bij mijn Carbon, maar heb er bewust voor gekozen aangezien ik toch bijna geen singeltjes heb. Waar merk je aan dat de glijlager niet goed is?

@Touchdomex, dat is toch hetzelfde als een oldtimer auto kopen of een nieuwe uit de fabriekrollende auto. Dan nog hoeft het niet te betekenen dat de nieuwe auto slechter is. In tegendeel misschien wel, al zit er een ander soort charme in qua rijbeleving.

Deze reacties overtuigen mij nog niet dat een moderne speler echt slechter is als een oudje. ;)
Dat hoeft ook niet en het antwoord van TouchDomex is natuurlijk de definitie van smaak...

That being said: het is wel algemeen bekend dat de oude spelers steviger in elkaar zitten...er werden zwaardere onderdelen gebruikt (al is het alleen maar omdat ze het toen nog niet zo nauwkeurig konden berekenen) dikkere draden, zwaardere lagers etc...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Telfordia schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:18:
Verschil is wel dat de technologie met betrekking tot vinyl vrijwel stilgestaan heeft in het budget waar we nu over praten. Een moderne auto is in praktisch elk budget tegenwoordig veiliger, zuiniger, etc omdat ze doorontwikkeld zijn. Maar een moderne instap draaitafel is technisch niet heel veel anders dan 20, 30 jaar geleden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik kwan me voorstellen oudere spelers degelijker zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze slechter zijn.
Behalve dat je meer betaald voor het design en is het dus iets heel persoonlijks waar iemand voor kiest.

Dan nog is het ook nog zo dat een Raga of een Proj-ject niet in het schap van de BCC liggen en alleen verkocht worden door de betere hifi zaken, wat mij het gevoel geeft dat het geen rommel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Telfordia schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:56:
Ik kwan me voorstellen oudere spelers degelijker zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze slechter zijn.
Behalve dat je meer betaald voor het design en is het dus iets heel persoonlijks waar iemand voor kiest.
*shrug* ik heb verder geen ervaring met de nieuwe tafels - wou destijds een Pro-Ject kopen maar werd hier omgepraat - dus hou me ook inhoudelijk uit de discussie, maar...
Dan nog is het ook nog zo dat een Raga of een Proj-ject niet in het schap van de BCC liggen en alleen verkocht worden door de betere hifi zaken, wat mij het gevoel geeft dat het geen rommel kan zijn.
Okee, laat ik je meteen uit die droom helpen, de distributie-keuzes van een merk hebben echt niks te maken met de uiteindelijke kwaliteit van het product :+

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik denk niet dat een beetje gerenomeerde audiozaak zijn naam te grabbel legt als ze een platenspeler die het geld niet waard is staat tussen versterkers van meer dan 4000 euro en speakers van meer dan 10.000 euro per stuk. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Een speler van 15 jaar oud kan kwalitatief gerust net zo goed zijn als een gloedje nieuwe, het oog wil ook wat. De reden dat er bij ons een mooie strakke project Debut III staat is omdat het er netjes en straks uitziet en goed bij het interieur past. Het verplaatsen van de snaar voor 45 of 33 RPM doe ik heel af en toe. Ik heb vrij weinig singeltjes dus zo vaak komt het niet voor. Als je het vaker doet heeft project daar een oplossing voor in de vorm van een project speedbox. Ik weet niet of die voor alle draaitafels van project werkt, maar dat mag je zelf even uitzoeken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Telfordia schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:37:
Ik denk niet dat een beetje gerenomeerde audiozaak zijn naam te grabbel legt als ze een platenspeler die het geld niet waard is staat tussen versterkers van meer dan 4000 euro en speakers van meer dan 10.000 euro per stuk. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk :).
Gerenommeerde audiozaken verkopen vaak ook Monster kabels. Als dat is wat de klant wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telfordia schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:37:
Het is niet zo dat de Pro-jects onbruikbaar zijn, je kan er natuurlijk gewoon platen op afspelen, hij "doet wat ie moet doen". Maar vergelijk ik het pakket keuze, gebruikte technieken, materialen, afwerking én prijs van de betaalbare moderne platenspeler met de beste betaalbare van vroeger, dan valt de keuze voor mij toch echt in het voordeel uit van het nog enorme en diverse aanbod van vintage spelers. De dik geprijsde high-end markt (daarmee bedoel ik platenspelers van duizenden euro's en niet honderden) laat ik even buiten de discussie want daar spelen hele andere aspecten een rol, dat gold toen en nu.

Er is gewoon weinig concurrentie, de markt op het gebied van platenspelers is gewoon erg klein, valt zelfs totaal in het niet bij hoe het 35 jaar geleden was. Dat is ook meteen de reden waarom ze -afgezien van het "platenspelers zijn in dus we moeten het hebben" plastic gimmick-prul- nauwelijks tot niet bij de BCC's e.d. te krijgen zijn. Dat heeft niets met kwaliteit te maken. Dus datgene wát er is én geen absolute troep is (dat laatste is dus het bekende goedkope Chinese plastic), dat staat in de winkel. Verder verkopen de "kwaliteits" HiFi boeren naast goed spul ook gewoon wat men wil: dus bijv. te kleine plastic luidsprekertjes en ander duur design spul, omdat de klant dat wil. Niet omdat het zo goed is. Die branche doet ook gewoon wat nodig is om het hoofd boven water te houden. Je moet het dus omdraaien, het enige dat ze nauwelijks of niet verkopen is de hele goedkope rotzooi, die je wel bij de knakenwinkel, kijkshop en de blokker vindt.

Acolyte57 verwoordt dat goed. Verder maakt hij een goed punt waarom de vergelijking met auto's gewoon niet opgaat. Je moet niet denken dat een moderne platenspeler van veel andere inzichten gebruik maakt dan eentje van 30 jaar geleden. Het is zelfs waarschijnlijk dat het niveau van die inzichten toen hoger was en wijdverbreider. Je wilt niet weten hoeveel technische artikelen er destijds geschreven zijn over het afspelen van platen, daarvan is heel veel kennis verloren gegaan, onder het graf in van de velen techneuten van die tijd die nu niet meer leven. Je moet ook niet de illusie hebben dat ze nu voor eenzelfde prijs iets kunnen maken van dezelfde kwaliteit materialen als vroeger.

Dat wil niet zeggen dat je niet tevreden kan zijn met een Pro-ject platenspeler. Maar je kan voor relatief weinig geld iets kopen dat toen heel goed was en nu nog steeds is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

lj_tree schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:40:
Een speler van 15 jaar oud kan kwalitatief gerust net zo goed zijn als een gloedje nieuwe, het oog wil ook wat. De reden dat er bij ons een mooie strakke project Debut III staat is omdat het er netjes en straks uitziet en goed bij het interieur past. Het verplaatsen van de snaar voor 45 of 33 RPM doe ik heel af en toe. Ik heb vrij weinig singeltjes dus zo vaak komt het niet voor. Als je het vaker doet heeft project daar een oplossing voor in de vorm van een project speedbox. Ik weet niet of die voor alle draaitafels van project werkt, maar dat mag je zelf even uitzoeken:)
Er zijn er met ingebouwde SpeedBox. Op bepaalde modellen kun je zelfs op, met wat moeite, 78rpm afspelen. Daarvoor zijn een aparte naald en element wel aan te raden.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:36
Ik geloof dat een speedbox alleen niet werkt met een Pro-ject met ingebouwde amp. Ik heb hem nooit besteld omdat ik alleen maar albums koop en die blijken allemaal dezelfde RPM te hebben (33 dacht ik), dus heb ik er geen noodzaak voor.

Daarnaast beweren sommige dat de snelheid wat stabieler is met een speedbox, maar ik heb nooit bemerkt dat mijn Pro-ject er moeite mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Op de website van Pro-Ject is een overzicht te vinden met wat welke platenspeler kan.

Kijkt u eensch: http://project-audio.com/inhalt/en/pdf/78rpmpulleyset.pdf

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Waarom die anti houding hier naar de moderne spelers? Hebben jullie echt kunnen vergelijken of kletsen jullie elkaar maar wat na?
Of ben je nu je eigen keuze aan het goedpraten :+

Nee, even serieus, ik heb vergeleken. Draaitafels zijn voor mij niet "nieuw en hip"' heb er veel in mijn handen gehad, alhoewel ik vnl. sl1200's gerepareerd heb. Waar ik altijd tegen geageerd heb is het wegzetten van een 1200 als "inferieur dj spul" en soms ging dat ten koste van moderne draaitafels.

En je moet bedenken dat in die tijd het ging om "de beste weergave". En dat mocht wat kosten. Als je dat vergelijk met een debut (licht ongeregeld motortje, mdf chassis, lichte platter, redelijke nette arm, zeker de carbon) dan zie je dat er hier en daar beknibbeld is op de uitvoering ten faveure van het budget. En dan betaal je, naar verhouding, een beste prijs voor een minimum aan onderdelen.

Maar, als jij lekker bezig bent met de muziekhobby, en het klinkt goed, dan is het toch ook goed? Ieder zijn eigen voorkeuren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Top! Duidelijk Teacher. En tuurlijk wil graag dat de keuze die je zelf maakt de beste keuze is ;).

Ik heb de Carbon en las toen dat er een verbeterde gelijkloop in zat met kwartz-gestuurde zuivere 50hz aansturing. Wat zegt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 30-09 13:50
Wordt de Pro-ject 1.3 met Acrylplaat (witte uitvoering) ook compleet in Nederland verkocht?
Het enige wat ik kan vinden is dat de acrylplaat voor 136 euro los is te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat betekent dat de motor een iets betere aansturing krijgt, waardoor de wow&flutter ietsje lager is met 0,10
Verder een speed derivation van 0,8 en een gewogen snr van 68.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Von Henkel schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:24:
Wordt de Pro-ject 1.3 met Acrylplaat (witte uitvoering) ook compleet in Nederland verkocht?
Het enige wat ik kan vinden is dat de acrylplaat voor 136 euro los is te bestellen
De acryl plaat is volgens mij wel vanaf €100 te krijgen. Kijk eens op de website van Pro-ject. Verder heeft Hobohifi veel op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
teacher schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:26:
Dat betekent dat de motor een iets betere aansturing krijgt, waardoor de wow&flutter ietsje lager is met 0,10
Verder een speed derivation van 0,8 en een gewogen snr van 68.
Vreemd, mijn Debut Carbon heeft dezelfde specs en dat is niet de versie met ingebouwde speedbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 14:00
Daarom heb ik gekozen voor de Debut Carbon Esprit SB http://hificorner.nl/hifi...ct-debut-carbon-esprit-sb
synchroon motor, carbon arm, speedbox ingebouwd met schakelaar tussen 33 & 45 (handig ook ivm dubbel LP albums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Laatst online: 30-09 13:50
Goedkoopste Pro-ject 1.3 is deze http://www.acrylteller.co...ubProducts/11334018074317

Die heb je dan compleet (incl.verz.kosten) voor 589 euro in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Laat maar. Niet goed gelezen. :p

[ Voor 103% gewijzigd door SannrHerr op 18-08-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Von Henkel schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:08:
Goedkoopste Pro-ject 1.3 is deze http://www.acrylteller.co...ubProducts/11334018074317

Pfoe daar kun je bijna een 5.1 van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

MilaNL schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:46:
[...]

Vreemd, mijn Debut Carbon heeft dezelfde specs en dat is niet de versie met ingebouwde speedbox.
Dit zijn de specs van de carbon idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Von Henkel schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:08:

Die met Ortofon 2M Red is ongeveer 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
teacher schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:46:
[...]

Dit zijn de specs van de carbon idd.
De nieuwe Carbons (DC versie) hebben volgens mij allemaal een ingebouwd speedbox-achtig systeem, maar de specs zijn dus hetzelfde als de oude Carbons (die ik heb). Dat is toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb nu voor mijn Phlilips F7224 iemand gevonden die de arm kan fixen. Ondertussen ben ik toch verder aan t kijken naar een 2e platenspeler. Ik heb er een paar op het oog:

- http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Welke zouden jullie als eerste kiezen? Ik ben nu tevreden met mijn Philips F7224 dus hij hoeft niet beter te zijn dan dat niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van die drie zonder twijfel die Thorens. Die Philips heel snel vergeten, ongeacht de prijs: plastic, lichtgewicht en er past geen normaal element in. Die Marantz, niet geweldig, beetje een lichtgewicht, en veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Persoonlijk zou ik lekker even genieten van je huidige speler en door sparen voor wat mooiers. De spelers die je hier laat zien ga je toch weer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijdgriep schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 06:20:
Persoonlijk zou ik lekker even genieten van je huidige speler en door sparen voor wat mooiers. De spelers die je hier laat zien ga je toch weer vervangen.
Dit dan beter?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Bedankt voor de tip, ik heb ze gekocht!

Nee serieus, geniet nou maar van je huidige speler, dan weet je straks veel beter wat je wil en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van al die spelers zou ik voor de sl-d3 gaan (die thorens zou ik ook laten staan; de 110/115 series zijn behoorlijk low budget).

Ik vind dat er sowieso weinig interessants momenteel te koop staat in het gebied waar je zoekt.
Dus idd gewoon een tijdje doorspelen, mp in de gaten houden en een keer een echt mooi model van weleer voor een koopje scoren (daar moet je tegenaan lopen).
Probleem is natuurlijk altijd wel dat veel topmodellen van weleer die van zolder komen vaak niet meer werken en wat reparatie behoeven. Maar daar ben je dan ook tweaker voor ;)

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 19-08-2014 17:45 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom er een beetje achter wat echt wat beter is? Daarom wil er nu een aanschaffen om te kunnen vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Alle direct drive modellen van Technics zijn aan te bevelen. 1600 tot 1800 modellen kan je als je goed zoekt en meteen toehapt voor minder dan € 100 en in mijn geval een SL 1810 zelfs voor € 50 kopen.

Voor Thorens draaitafels zijn er vast Tweakers die daarbij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha misschien toch maar gewoon deze doen dan!

https://hificorner.nl/hif...-ject-debut-iii-mat-zwart

Meen ik wel serieus, ik wil gewoon een prima platenspeler. En als deze zijn geld waard is kan ik gewoon prima mijn platen draaien en hoef ik niet wekenlang marktplaats af te zoeken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je idd gewoon met een goede speler ongestoord platen wilt draaien dan is dat een goede keuze.
Maar neem 'm dan in rood of groen of blauw ;)
En ik zou toch proberen een deal te krijgen dat je gelijk een beter element aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:52:
Als je idd gewoon met een goede speler ongestoord platen wilt draaien dan is dat een goede keuze.
En ik zou toch proberen een deal te krijgen dat je gelijk een beter element aanschaft.
Euhm wat is een voorbeeld van een beter element?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mr_petit schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:52:
ROOD! Die rood met zwart is zo sexy O+

Afbeeldingslocatie: http://www.project-audio.com/inhalt/bilder/debut_4.jpg

Wel glimmend maar het idee is hetzelfde O+

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 19-08-2014 19:06 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuwe is wel meteen een pak duurder he. Voor zo'n bedrag staat er heel wat moois op marktplaats aangeboden. Maar als je een nieuwe wilt dan neem je zo'n MDF plankje. ;)

Voor een dergelijk bedrag koop je ook zoiets:

http://link.marktplaats.nl/m838999754
http://link.marktplaats.nl/m833195717

Vind ik persoonlijk meer karakter hebben. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 19-08-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:03:
[...]
Euhm wat is een voorbeeld van een beter element?
Vaak kan je ze krijgen in een deal met een ortofon 2m red. Dat is al een hele upgrade.
Dat element kost los ca 90 euro geloof ik op ebay.

Het standaard meegeleverde element doet de speler en een goede installatie imho geen eer aan. Dat is een echt instapelement. Daar kan je mee spelen, maar is absoluut niet geschikt om te beoordelen hoe goed de speler (of een plaat die erop ligt) kan klinken.
Zelfs een audio technica at-95e element is imho al een stuk beter, en dat is een element van 25 euro (dat is dan ook wel het beste element wat je onder de ca. 50 euro kan krijgen imo)

Wil je nog een stapje hoger, dan kan je een AT 440mla kiezen (ca 170 euro), of nog vele anderen.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 19-08-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortofon red, een weer eens geherdoopte om5 (Ortofon heeft de gewoonte steeds andere naampjes te verzinnen voor hetzelfde, ook nog omb / omp / omt etc.), en ook om10, ik vind het maar niks. Vanaf de om20 is het een ander verhaal, maar andere prijsklasse. Die AT's hierboven zijn wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:30:
Een nieuwe is wel meteen een pak duurder he. Voor zo'n bedrag staat er heel wat moois op marktplaats aangeboden. Maar als je een nieuwe wilt dan neem je zo'n MDF plankje. ;)

Voor een dergelijk bedrag koop je ook zoiets:

http://link.marktplaats.nl/m838999754
http://link.marktplaats.nl/m833195717

Vind ik persoonlijk meer karakter hebben. ;)
De eerste speler (bovenste link) moet 50 euro zakken in prijs en dan moet je direct die Ortofon er onder uit halen... Zet er om te beginnen een Audio Technica AT95e onder die voor 25 euro te verkrijgen is in Duitsland of als je budget het toelaat een Audio Technica AT440Mla... Die is een flink stuk beter dan de AT95e, maar in de prijs klasse waarin de AT95e zich bevindt is er geen betere dan de AT95e...

Bij de tweede (onderste link) zit volgens mij al een redelijk element op... En voor die 250 euro is het een prima deal (een betere deal dan de eerste)... Zeker als je een flesje olie voor het lager mee krijgt en twee reserve snaren... Ideaal!

@mubas:
Die tweede serieus in overweging nemen als je het niet erg vindt om een tweedehands speler te kopen... Nu ik toch bezig ben, dit is mijn TD-318 van Thorens met Audio Technica AT440Mla:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140815_002_zps1c0173ae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Waarom meteen de Ortofon eronder uit halen? Misschien is het wel een Super OM 40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind die tweede ook een betere deal hoor. Het zijn maar voorbeelden, en de prijzen zijn maar vraagprijzen. Mijn idee was inzetten op rond de 230-250 voor een van die spelers, waarbij inderdaad die zwarte de betere deal is ivm met de meegeleverde spullen. Hoewel die Sumiko volgens mij niet direct beter is dan pakweg een OM10 of 5e, is ook geen topper. 't is wat spelers betreft vooral ook een kwestie van voorkeur voor kleur. ;)

Edit: MilaNL inderdaad, als dat het geval is ben je spekkoper. Maar kleine kans dat de verkoper het dan niet specifiek erbij vermeldt. ;) Ik gok op een om10 of heel misschien een om20, om5 zou wel heel karig zijn op zo'n speler.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 19-08-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:46:
Waarom meteen de Ortofon eronder uit halen? Misschien is het wel een Super OM 40 :P
Daar zou ik maar niet op hopen... De meeste mensen die dit soort spelers hebben weten wat ze thuis hebben staan en halen een duurder element er vaak onderuit alvorens de speler in de verkoop gaat... Meestal wordt er dan een Audio Technica AT95e geplaatst (ansich geen verkeerd element om mee te starten, maar wel lekker budget) of een goedkope, wollig klinkende, Ortofon OM5e element die klank technisch m.i. niet de moeite waard is...

Mocht de verkoper bereid zijn om het duurdere / betere element ook mee te leveren is dat vaak tegen een meer prijs die niet altijd de moeite waar zal zijn omdat je niet kunt zien hoelang een element nog mee zal gaan (hoeveel hij afgesleten is)...

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 19-08-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sumiko oyster blue zou ik ook niet m'n geld op zetten _O-
Elke sferische bonded naald op instapelement is geen weg naar succes :z
Als je voor een sumiko gaat, moet je minimaal de pearl hebben.

Maar ik zie ook 2 dual cs-5000's staan waar de biedingen nog steeds onder de 200 euro zitten. Afhankelijk van hoe ze er uit zien zijn dat natuurlijk interessante spelers. Met gebruikt spul moet je altijd natuurlijk wel goed kijken hoe het eruit ziet en de werking goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Dual CS-5000 had ik ook zien staan ja, ook een goede mogelijkheid, evenals de tegenwoordig weer in de mode zijnde Lenco's van de oude stempel. Even op de Japanse toer. :) Ook prima spelers vanaf een paar tientjes tot zo'n 150 euro:

http://link.marktplaats.nl/m837775672
http://link.marktplaats.nl/m838611499
http://link.marktplaats.nl/m839257213
http://link.marktplaats.nl/m839148716
http://link.marktplaats.nl/m819466854
http://link.marktplaats.nl/m836227477
http://link.marktplaats.nl/m830927090
http://link.marktplaats.nl/m833676922
http://link.marktplaats.nl/m836483160
http://link.marktplaats.nl/m835108861

Van alles te kiezen, handmatig, halfautomaat, volautomaat... en eentje van 40 is niet slechter dan eentje van 150 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:07:
De Dual CS-5000 had ik ook zien staan ja, ook een goede mogelijkheid, evenals de tegenwoordig weer in de mode zijnde Lenco's van de oude stempel. Even op de Japanse toer. :) Ook prima spelers vanaf een paar tientjes tot zo'n 150 euro:

http://link.marktplaats.nl/m837775672
http://link.marktplaats.nl/m838611499
http://link.marktplaats.nl/m839257213
http://link.marktplaats.nl/m839148716
http://link.marktplaats.nl/m819466854
http://link.marktplaats.nl/m836227477
http://link.marktplaats.nl/m830927090
http://link.marktplaats.nl/m833676922
http://link.marktplaats.nl/m835108861

Van alles te kiezen, handmatig, halfautomaat, volautomaat... en eentje van 40 is niet slechter dan eentje van 150 euro. ;)
Die SL-Q3 is een koopje voor die 40 euro die ze er voor vragen! Als die in de buurt te koop stond had ik direct gereageerd... Die speelt een HEEL stuk beter dan de Kenwood KD-42R die hij zou moeten gaan vervangen bij de hifi-installatie onder het afdak bij ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat dit allemaal minimaal 70 km rijden is... Toch eerst een helikopter aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Cap, bedankt voor het zoekwerk :Y
SL1810 in Almere, centraler kan niet.
Ik zeg doen. De stofkap poetsen, of nieuwe kopen. Een AT 95 erbij en je hebt een erg goede combi. voor €100. of € 125/140 als er een nieuwe stofkap bijkomt.

Het is dat ik al voorzien ben, anders wist ik het wel. :9~

[ Voor 34% gewijzigd door Bestla op 20-08-2014 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Let op met die Debut III!!! Dat is inmiddels een uitlopend model en veel kleuren zijn niet meer te krijgen.

Op de site van de importeur is ook alleen de mat zwarte nog te vinden: http://www.acsonbv.nl/project/4/5/9/Debut-3.html

[ Voor 36% gewijzigd door SannrHerr op 20-08-2014 10:19 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:31:
Het is jammer dat dit allemaal minimaal 70 km rijden is... Toch eerst een helikopter aanschaffen!
Je mag er wel wat voor over hebben he! ;)

Die dan, staat er net op, volgens mij binnen 15 km. Mailen hoeveel de koper ervoor wil hebben, tegenbod doen en voor elk bedrag onder de 75 euro sowieso meenemen.

http://link.marktplaats.nl/m839433751

Pitch regelaars reinigen is een kwestie van onderkant losschroeven en een beetje contactspray, IPA, of desnoods wd40 in de snelheidspots onder de knoppen spuiten en deze dan een tijdje flink heen en weer bewegen. Weg oxidatie, en de pitch loopt weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met kopen van een Thorens TD 160 MKII, wat zijn punten bij dit model waar ik op moet letten?
En wat is volgens jullie een mooie prijs als die helemaal goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagers. Van arm en plateau. Altijd voorzichtig checken of de arm soepel en toch met weinig speling beweegt, en of het plateau mooi soepel, stabiel en stil draait.

Armlagers: zit er lichte weerstand in de beweging van de arm of rammelt ie in zijn ophanging dan moeten de armlagers afgesteld of zelfs vernieuwd worden. De hoeveelheid speling verschilt wel per model, bij een goede Japanner zit er vrijwel geen tot geen speling in, het kan zijn dat er bij Thorens altijd wat speling op zit, maar mijn hands-on Thorens kennis is inmiddels wat roestig.

Plateaulager check je, buiten volledig demonteren en inspecteren, eigenlijk het beste door er gewoon een plaat op de leggen en de versterker lekker hard te zetten, staat de muziek hard en hoor je op een stille groef tussen de nummers relatief weinig laag rumble geluid dan zit het wel goed.

Verder bij een Thorens snaaraandrijving altijd checken of ie goed op toeren loopt, en vooral hoe de wissel tussen 33 en 45 toeren en weer terug verloopt, hier hebben de spelers vaak moeite mee. Zit er een verse, originele Thorens snaar op dan gaat het meestal goed, zit er een (goedkopere) "universele" snaar op dan lukt dat vaak moeizaam of niet. Speel je altijd maar op 1 toerental dan is die wissel natuurlijk geen probleem. ;)

Ook moet de vering zo afgesteld staan dat het plateau voldoende vrij van het chassis komt en bovendien mooi horizontaal, dus overal even ver verwijderd.

Prijs is erg afhankelijk van de staat van zo'n ding, is ie helemaal compleet, schadevrij, nagekeken en spic en span dan is ie een stuk meer waard dan een stoffig zolderexemplaar met bekraste kap met barst en afgebroken armsteun die aan vervanging van de snaar toe is en een onderhoudsbeurt.

Maar een nette kale mag tegenwoordig al snel rond de 150 euro kosten denk ik. Met onderhoud etc ga je hoger. Thorensen zijn een beetje aan de prijs tegenwoordig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:21:
[...]

Je mag er wel wat voor over hebben he! ;)

Die dan, staat er net op, volgens mij binnen 15 km. Mailen hoeveel de koper ervoor wil hebben, tegenbod doen en voor elk bedrag onder de 75 euro sowieso meenemen.

http://link.marktplaats.nl/m839433751

Pitch regelaars reinigen is een kwestie van onderkant losschroeven en een beetje contactspray, IPA, of desnoods wd40 in de snelheidspots onder de knoppen spuiten en deze dan een tijdje flink heen en weer bewegen. Weg oxidatie, en de pitch loopt weer prima.
Allereerst bedankt voor de hulp! _/-\o_

Heb nu toch even de Thorens TD 115 MK II opgepikt, klinkt prima, en wilde er een 2e speler bij voor mn feestje binnenkort!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Na bij de kringloop al een flinke verzameling gehaald te hebben met o.a. Michael Jackson, Steely Dan, ABBA :P, Rush, Dire Straits en Simon & Garfunkel nu ook mijn eerste gloednieuwe LP's gekocht:

Live - Throwing Copper
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/0/8/4/3/1000004013023480.jpg
Dave Matthews Band - Big Whiskey And The Groogrux King
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/1/9/3/1000004007423917.jpg
Dave Matthews Band - Away From The World
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/8/8/1/2/1000004012542188.jpg

• Bestla
Lekkere platen FatalError, veel luisterplezier.

Als mijn vrouw zo de deur uit gaat, dan kan ik lekker mijn platen draaien. ( Ziektewet ) Want sommige muziek vindt ze maar niks. >:) Zoals Yes, daar heeft ze niet echt iets mee,en Todd Rundgren, dat is ook moeilijk voor haar. Gelukkig houd ze wel van Joe Bonamassa, bluesrock in het algemeen en Metallica O+
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:31:
Volgens mij is deze redelijk in de buurt. Grijp je kans zou ik zeggen:
http://link.marktplaats.nl/m839941842

Ik weet niet wat de staat van het element is, maar het is wel een goed element.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 21-08-2014 14:44 ]

• JB
  • Laatst online: 19:35

JB

Cédric roelt!

Ben me ook aan het verdiepen in het vinyl. Wil er graag mee gaan starten. Na wat adviezen hier en daar twijfel ik nu tussen een Music Hall MMF 2.2 en een Pro-ject Carbon Debut. De enige uitdaging hierin is mijn versterker een Onkyo 608 wat dus een preamp betekent of een versterker met een phono ingang.

Hoe zijn de meningen hier? Een preamp beter cq voordeliger dan een versterker met phono en is een versteker met phono alleen in de hoge prijsklasse de moeite of? Ben helemaal nieuw hiermee :)

Mijn boefje is liev!

• MilaNL
JB schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:18:
Ben me ook aan het verdiepen in het vinyl. Wil er graag mee gaan starten. Na wat adviezen hier en daar twijfel ik nu tussen een Music Hall MMF 2.2 en een Pro-ject Carbon Debut. De enige uitdaging hierin is mijn versterker een Onkyo 608 wat dus een preamp betekent of een versterker met een phono ingang.

Hoe zijn de meningen hier? Een preamp beter cq voordeliger dan een versterker met phono en is een versteker met phono alleen in de hoge prijsklasse de moeite of? Ben helemaal nieuw hiermee :)
De Debut Carbon is volgens mij wel beter dan de MMF 2.2...
Wat beter is ligt er helemaal aan wat welke preamp/versterker je vergelijkt. Er zijn versterkers met hele goede phono preamps, maar om nou een hele nieuwe versterker te kopen puur voor de phono ingang... In jouw geval zou ik voorlopig gewoon een prima preamp op de kop tikken en je huidige versterker houden.

--

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/23w0gmw.jpg
Paars op paars 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MilaNL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:51:
[...]

De Debut Carbon is volgens mij wel beter dan de MMF 2.2...
Wat beter is ligt er helemaal aan wat welke preamp/versterker je vergelijkt. Er zijn versterkers met hele goede phono preamps, maar om nou een hele nieuwe versterker te kopen puur voor de phono ingang... In jouw geval zou ik voorlopig gewoon een prima preamp op de kop tikken en je huidige versterker houden.

--

[afbeelding]
Paars op paars 8)
Dank voor je input. Als ik voor de Debut Carbon ga wil ik de ortofon 2m red cartridge erop laten zetten.

Als ik naar de preamp kijk, zie ik nu enigszins betaalbaar de Music Hall PA1.2 of de Musical Fidelity als opties maar ook een NAD PP2e. Als ik op de looks af ga heb ik liever de Music Hall of NAD in het zicht staan. De Fidelity is ook niet zo praktisch met de kabels. Veel verschil merkbaar tussen deze dat iemand kan zeggen cq. heeft ervaren?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 20:06

masauri

aka qwybyte

Ik heb mezelf getrakteerd op LP's van Urbanus, Zalig genieten.
Voor de mensen die in de buurt van Belgisch Limburg wonen, dit weekend is er op zondag een platenbeurs in C-Mine in Genk. (van 10:30 tot 17:00)
https://www.facebook.com/events/678060418931055/

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
JB schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:49:
[...]
Dank voor je input. Als ik voor de Debut Carbon ga wil ik de ortofon 2m red cartridge erop laten zetten.

Als ik naar de preamp kijk, zie ik nu enigszins betaalbaar de Music Hall PA1.2 of de Musical Fidelity als opties maar ook een NAD PP2e. Als ik op de looks af ga heb ik liever de Music Hall of NAD in het zicht staan. De Fidelity is ook niet zo praktisch met de kabels. Veel verschil merkbaar tussen deze dat iemand kan zeggen cq. heeft ervaren?
Er is verschil merkbaar, maar het is minimaal als je het vergelijkt met bv. element of speakers. Je kunt ook nog kijken naar de Cambridge 540p/640p/551p/651p en de Pro-Ject Phono Box'en; die zijn ook vrij populair. Deze en de NAD/Music-Hall zijn allemaal prima voorversterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MilaNL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:27:
[...]

Er is verschil merkbaar, maar het is minimaal als je het vergelijkt met bv. element of speakers. Je kunt ook nog kijken naar de Cambridge 540p/640p/551p/651p en de Pro-Ject Phono Box'en; die zijn ook vrij populair. Deze en de NAD/Music-Hall zijn allemaal prima voorversterkers.
De Pro-ject bestaat ook met ingebouwde PreAmp, namelijk de Pro-Ject Carbon DC Phono USB. Kan alleen nergens vinden wat voor versterker dat is en of dat wel/niet beter is dan een losse :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
JB schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:09:
[...]

De Pro-ject bestaat ook met ingebouwde PreAmp, namelijk de Pro-Ject Carbon DC Phono USB. Kan alleen nergens vinden wat voor versterker dat is en of dat wel/niet beter is dan een losse :?
Daar zit volgens mij echt alleen een USB aansluiting extra op (en dus geen line out). Ik denk niet dat dat veel zin heeft/handig is. Ik zou gewoon een losse preamp halen. Geeft je ook de mogelijkheid later te upgraden/vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door MilaNL op 22-08-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfordia schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:18:Waar merk je aan dat de glijlager niet goed is?
In het begin is het alleen niet vlot op gang komen, later kun je horen dat ie de snelheid die nodig is niet haalt. En last but not least hoor je het lager op een gegeven moment ook piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Heb nu 2 platenspeler thuis staan:
- Thorens TD 115 MK II
- Phlilips F7224

Wat me opvalt is dat de Phillips veel voller klinkt. De thorens klinkt krakend, Het lijkt wel alsof Mick Jagger door zo'n megafoon zingt?

Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:49:
[...]

Ik heb de musical fidelity v-lpsII... is een fantastisch klinkendde phono preamp, zeker als je net zoals ik een voeding upgrade van 17 euro er bij uitvoert, dat doet wonderen voor de sound quality... Ik zelf gebruik de laatste tijd deze voeding:
http://www.allekabels.nl/...vdc1500ma-direct-plu.html

Een HQ Power - PS1215 met de standaard meegeleverde pin die vervangen is door de juiste plug voor de Musical Fidelity, veel sterker dan de standaard voeding, maar dat is ook echt nodig om de winst te behalen... Dat zul je ook wel merken als je een plaat gaat afspelen op een fatsoenlijke set die zelf ook is uitgerust met een goede zware voeding... Voor de duidelijkheid, dit is de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1064713-0/niet-gestabiliseerde-adapter-ac-ingang-dc-uitgang-12vdc-1500ma-direct-plu-niet-gestabiliseerde-adapter-ac-ingang-dc-uitgang-12vdc-1500ma-direct-plug-in.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 22-08-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:07:
Hoi allemaal,

Heb nu 2 platenspeler thuis staan:
- Thorens TD 115 MK II
- Phlilips F7224

Wat me opvalt is dat de Phillips veel voller klinkt. De thorens klinkt krakend, Het lijkt wel alsof Mick Jagger door zo'n megafoon zingt?

Waar kan dat aan liggen?
Kan veel zijn: Afstelling van je element of arm, slechte/kapotte naald of verkeerde ingang op je versterker MC ingang en een MM element waardoor je overstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies: beide spelers zouden in staat moeten zijn om iemand beter te moeten laten klinken dan alsof ie door een megafoon praat.

Dus eerst heel basale zaken als een vuile naald of een verkeerd ingestelde naalddruk controleren. Heb je niet veel ervaring met platenspelers, dan altijd goed opzoeken in de handleiding van de platenspeler hoe dat moet. Nog beter is om vervolgens te verifiëren met een naalddrukwegertje, maar die hebben de meeste mensen niet. Ook de phono-pre's waarop de draaitafels zijn aangesloten omwisselen (indien beide voorzien van een MM of high-output MC element) om te kijken welke dan brak klinkt. Zo kom je achter de oorzaak. Als dat in orde is dan gok ik vooral op een slechte naald. Kwestie van even die elementen tussen de pickups wisselen en weer goed instellen (naalddruk, anti skating) en kijken of het nog steeds dezelfde pickup is die brak klinkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 23-08-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Of het element zit verkeerd om aangesloten (- en +). Dat heeft rcor gehad en het klonk precies zo alsof iemand door een megafoon praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:32:
Of het element zit verkeerd om aangesloten (- en +). Dat heeft rcor gehad en het klonk precies zo alsof iemand door een megafoon praat.
Dat was de schuld van een slechte audio / video monteur... Die prutser had op de platen speler die ik toen had microfoon kabel afgemonteerd en de kabels verkeerd vast gesoldeerd (en er was nog veel meer verprutst, maar daar ga ik het nu niet over hebben)... Dat heeft een goede kameraad die handig is met een soldeerbout nog hersteld...

't zou inderdaad zomaar kunnen dat dit jammerlijk genoeg ook gebeurd is met deze platen speler... Hoewel het niet echt voor de hand ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Nee maar als je gewoon de kabeltjes omdraait bij het aansluiten van het element zou je toch hetzelfde effect krijgen? En dan zou best kunnen aangezien niet elk element op dezelfde manier moet worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welke draaitafel waren die microfoonkabels dan gesoldeerd en wat was de fout?

Goede microfoonkabel is op zich prima geschikt als interlink: ook hetzelfde low level signaal en dus ook low capacity en shielded cable, maar als iemand ze vervolgens verkeerd vastsoldeert, tja... ;)

Met solderen kan wel meer mis gaan behalve links / rechts of signaal / massa verkeerd om. Wat bijv ook niet optimaal is, wanneer bij een afgeschermde kabel de mantel aan beide kanten van de kabel gesoldeerd op de massa gesoldeerd zit. Dan kan die namelijk lekker als een antenne werken en voeg ook meteen ongewenste capaciteit toe (condensator effect). Als je zelf een kabel maakt dan een kant los laten dus die mantel, aan de bronkant hang je dan die kant van de kabel waar de mantel aan de massa vast zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 23-08-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het betrof een Hitachi HTR-10 platen speler... Dit was 'm met de verkeerde bekabeling er aan:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20131203_19_11_15_Pro_zpse915130d.jpg

Op deze foto zie je duidelijk waar het mis gegaan is, het foute soldeer werk:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/aae95d32-7958-4e0b-9457-ee04d88d0170_zps29fcc614.jpg

Mijn goede vriend baalde toen we na het her solderen van de kabel er achter kwamen dat er iets niet goed zat... Toen ik zelf beter ging kijken zag ik direct wat er fout zat... Nadat deze fout was hersteld klonk de platen speler veel beter... Ik had alleen een verkeerd element voor deze speler op een gegeven moment erop gezet (Goldring 2100MM)... Met de Goldring is niets mis mee, die klinkt namelijk zeer goed, onder de juiste arm (een lichte arm) en dit was een middel zware arm en niet zoals op de Mc Crypt DJ-2650B een lichte arm (een andere speler die ik had waar dit element een flinke tijd onder gemonteerd zat)...

Hoe dan ook: microfoon bekabeling kan zeker als deze de juiste weerstand heeft... En deze had de verkeerde weerstand waardoor de speler zelf ook niet meer lekker klonk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk die brug tussen L/R massa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik weet... Die zat er schijnbaar fabriek af al in... Wat je hier heel duidelijk ziet is dat de linker min-pool (vanaf de toon arm naar het blokje) verbonden is met de plus pool van de tulp-kabel... en de linker plus pool (vanaf de toon arm naar het blokje) verbonden is met de min pool van de tulp-kabel... Erg fijn dit soort foutjes...

Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic