Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JeroendeGroot schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:41:
[...]

Ik heb hier nog een hele berg kinderen voor kinderen liggen, als je er belang bij hebt mag je ze gratis van mij hebben :) Ik zal vanavond even een lijstje maken met welke precies, anders gaan ze naar de kringloop namelijk.
Hahah je woont ook nog eens in de buurt :D oOo _O-

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Haha mooi die oude KvK's heb ik ook nog hier liggen omdat m'n ouders die draaiden toen ik heul jong was :D

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 20:22
Touchdomex schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:57:
[...]

Hahah je woont ook nog eens in de buurt :D oOo _O-
Maakt het alleen maar makkelijker ;)

Even een algemene vraag, ik kan voor weinig 2 x een jb systems high q 30d mk2 overnemen, hebben jullie hier ervaring mee? Ik vind ze qua look in ieder geval wel leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.njuskalo.hr/image-bigger/gramofoni/gramofon-jb-systems-high-q-30d-mk2-povoljno-slika-21009359.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door JeroendeGroot op 31-07-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dat waren toen ik nog DJ'de goedkope beginnersdecks. Een vriend had er een van en die ruilde hij vrij snel in voor een Super OEM model (van die 1200 klonen die in de mid 00s populair waren), dus ik geloof dat ie er niet zo tevreden over was :)

[ Voor 9% gewijzigd door Acolyte57 op 31-07-2014 10:42 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:31
JB Systems is kijkshop materiaal. Dan zou ik nog liever een 'oudje' van marktplaats af halen, zoals een fatsoenlijke Dual, of doorsparen voor een Reloop 3000, Stanton ST 150 of Technics SL12xx...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dit is gewoon een goedkope knock-off van de SL1200, Dan heb ik het puur over het uiterlijk en niet over de techniek, die lijkt er niet eens op. En helaas is de poging het uiterlijk te kopiëren ook maar deels gelukt, zet hem maar eens naast een echte 1200 voor het verschil in look en vooral feel.

Ik heb zelf dan veel liever een eerlijk budget home deck van Technics, direct drive of belt drive. Zoals een SL-B2, SL-D2, etc. Of van een ander echt platenspeler merk natuurlijk.

Dus

a) vaag merk (je herkent ze vaak aan de foute merknaam die wanhopig probeert hip te zijn)
b) 1200 look alike poging

is voor mij no-go. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 31-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:35:
JB Systems is kijkshop materiaal. Dan zou ik nog liever een 'oudje' van marktplaats af halen, zoals een fatsoenlijke Dual, of doorsparen voor een Reloop 3000, Stanton ST 150 of Technics SL12xx...
Wellicht dat die Pioneer PLX-1000 ook een optie is als er gekozen wordt om door te sparen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoepT3gelus
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik heb een Dual CS 505-4 van een kennis kunnen krijgen omdat ik de platencollectie van mijn ouders alvast maar even geclaimd heb. Element dat erop zit is een Ortofon OMB 10.
Hij zou prima in staat moeten zijn en ik kan er ook geluid uit krijgen. Heb het contragewicht opnieuw afgesteld en zou eigenlijk de hoek van de naald nog moeten controleren.
Maar er komt mij toch een nare hoge fluitende/sissende toon vanaf. Ligt dit puur aan de naald of zou het aan de rca kabel kunnen liggen? Lage tonen lijken mijn luidsprekers ook ineens niet meer voort te kunnen brengen. Ik moet mijn versterker sowieso vrij ver open draaien om er wat volume uit te krijgen.
Platenspeler is overigens aangesloten op een HK AVR247 en de luidsprekers zijn B&W DM602's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

StoepT3gelus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:03:[...] Element dat erop zit is een Ortofon OMB 10.[...] aangesloten op een HK AVR247 [...]
Heb je er wel een phono pre-amp tussen dan? Voor zover ik weet heeft de AVR247 geen phono ingang.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StoepT3gelus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:03:
Ik heb een Dual CS 505-4 van een kennis kunnen krijgen omdat ik de platencollectie van mijn ouders alvast maar even geclaimd heb. Element dat erop zit is een Ortofon OMB 10.
Hij zou prima in staat moeten zijn en ik kan er ook geluid uit krijgen. Heb het contragewicht opnieuw afgesteld en zou eigenlijk de hoek van de naald nog moeten controleren.
Maar er komt mij toch een nare hoge fluitende/sissende toon vanaf. Ligt dit puur aan de naald of zou het aan de rca kabel kunnen liggen? Lage tonen lijken mijn luidsprekers ook ineens niet meer voort te kunnen brengen. Ik moet mijn versterker sowieso vrij ver open draaien om er wat volume uit te krijgen.
Platenspeler is overigens aangesloten op een HK AVR247 en de luidsprekers zijn B&W DM602's.
Ik heb je receiver even opgezocht op internet. Je receiver blijkt geen phono ingang te hebben... Hierdoor moet je een phono preamp tussen de platenspeler en de receiver plaatsen... Enkele voorbeelden van tweedehands goede phono preamps:
- http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr (verkopende partij is een bekende van mij van het VINL forum en de phonopreamp is een betrouwbare en goed werkend apparaat)

- http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

De phono preamp is namelijk een voorversterker die het signaal van je platenspeler dermate versterkt zodat je normale lijn ingang van je receiver er mee overweg kan. Als je receiver een phono ingang heeft zit er achter deze ingang al een phono preamp weggewerkt... Omdat de jouwe dat niet heeft zul je een externe losse phono preamp moeten gaan gebruiken, gelijk aan de geen die ik in de links hierboven laat zien..

Succes en veel plezier gewenst met je nieuwe platen afspeel hobby!

Ps.: op het Vinnl forum gaan we nog dieper in op het afspelen van platen, muziek en nog veel meer... neem eens een kijkje op http://forum.vinl.net/index.php en mocht je het forum wat vinden, voel je vrij om lid te worden... Er zijn daar genoeg mensen met veel kennis van Audio producten (en dus ook platen spelers)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoepT3gelus
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Af en toe kan het best wel uit om zelf even na te denken ja, bedankt voor de opmerkingen. Morgen maar achter een preamp aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw Dual CS 505-4 is echt een prima platenspeler die zichzelf al heel erg vaak bewezen heeft! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik ben opgegroeid met LP's. Stapels met vinyl had ik vroeger. Ik had m'n eigen goedkope draaitafeltje. Toen kwamen CD's. Veel handiger enzo en zeker vergeleken met de goedkopere draaitafels, relatief slechte elementen en versleten naalden klonken CD's nogal snel beter. Ik begon CD's te verzamelen en langzaam maar zeker werden m'n favoriete LP's vervangen voor CD's. Uiteindelijk zit je naar zo'n berg LP's te staren die je nooit meer draait en moet je ze voor de zoveelste keer verhuizen. Dan zet je voor old times' sake nog eens een plaatje op en het klinkt natuurlijk voor geen ene meter. Naar de stort er mee! Ouwe rommel!

Sinds jaren heb ik ook al geen CD speler meer. Al m'n CD's zijn geript, staan in FLAC op een NAS en een HTPC zorgt er voor dat de muziek via een TEAC UD-501 DAC afgespeeld kan worden.

Toch mis ik iets. Al die CD'tjes zijn leuk maar uiteindelijk staan ze op zolder in een doos. Het zijn lelijke plastic doosjes en de boekjes zijn verkleinde en vaak ook vereenvoudigde versies van wat de oude vinyl hoezen te bieden hadden. Mooie grote kunstwerken met soms handgeschreven songteksten op binnenhoezen. Die priegel lettertjes in zo'n CD boekje is toch niet hetzelfde. De emotionele band met een LP is nooit hetzelfde geweest met CD's en dat is dan ook de reden dat ik jaren geleden al gestopt ben met CD's te kopen. Ik ben altijd van mening geweest dat het gat in de wet dat ons downloaden van muziek toestond nooit zo bedoeld was, maar ja, het was toch wel gemakkelijk. En vooral goedkoop. Vrijwel alles watje hartje begeert binnen handbereik. En als je dan toch al weinig met die lelijke CD's had waarom zou je ze dan niet downloaden? We betalen er per slot van rekening heffingen voor, was de redenering.

Maar wat is de CD eigenlijk slecht geworden. Produkties zijn sinds mid-jaren 80's werkelijk om te janken zo slecht, de ene na de andere remaster volgen elkaar op en ze klinken nog slechter dan de vorige. Harder, scheller, vetter. Gecomprimeerd tot en met (in dynamisch bereik, zgn. loudness wars) met overdreven hoog, volle, overdreven bassen en vaak ook nog midrange weggedrukt om de vocals maar niet te laten overheersen. Zomaar iets downloaden was er de laaste tijd voor mij niet meer bij, ik wilde geen recente remaster meer van de laatste pak em beet 20 jaar, nee ik moest op zoek gaan naar rips van de eerste generatie CD releases. Soms lukte dat maar vaak ook niet en dan zat ik te balen als een stekker.

Het download verbod was voor mij de druppel die me deed realizeren wat ik eigenlijk met m'n hobby heb gedaan. Alleen naar de muziek luisteren was helemaal niet mijn hobby! Het was het verzamelen, de interesse in de artiesten, de muzikanten, zelfde de producers en mastering engineers. Er was een tijd dat ik wist wie een album had gemastered, wie het had geproduceerd en als ik dan in de winkel stond en een andere LP in m'n hand had zag ik die zelfde namen en dan, ondanks dat ik de artiest of album niet kende ging ik er naar luisteren omdat ik wist dat het in ieder geval kwaliteit was. Soms had je ineens een debiel goed album en soms was het niet m'n ding. Maar Hoeveel plezier beleef ik nu nog aan muziek? Om je de waarheid te zeggen, weinig. Uiteraard gaat het om de muziek en die wordt niet beter of slechter (even los van de produktie) als je het gedownload hebt of netjes hebt gekocht in de winkel dus ja, als je het draait kan je er naar luisteren en er van genieten. Dat is niet anders. Maar de laatste tijd wist ik vaak niet eens meer hoe een nummer heette, op welk album het stond en ja, hoe zag die hoes er eigenlijk uit? Wie waren de muzikanten, wie heeft het geproduceerd? Waar is het opgenomen? De tijd dat ik een plaat opzette en met de hoes op de bank zat om het te bestuderen tijdens het luisteren waren vervlogen tijden. Ik was vergeten hoe dat was. De hobby van het verzamelen en ontdekken is vervallen in ordinair luisteren. Beetje het 'all you can eat' principe. Je zit propvol, het was best goed te vreten en het bier was ook goed en als je dat te vaak doet dan vergeet je hoe het was in een bovengemiddeld restaurant was je welliswaar iets meer betaalt, minder krijgt maar wel overheerlijke top gerechten in een 4 gangen menu met een passend wijntje bij elke gang.

Ik heb stiekum altijd spijt gehad dat ik mijn LP collectie destijds weg heb gedaan. Die spijt is de laatste tijd alleen maar sterker geworden en een aantal weken geleden heb ik "het" dan gedaan! Ik heb weer een platenspeler gekocht, een mooie en in bijna nieuwstaat verkerende Technics SL1210MK2. Het element met naald was wel aan vervanging toe maar ondanks dat klonk het ding verrassend goed! Ik moest op zoek naar een mooi nieuw element en mijn keuze is uitgekomen op een Audio Technica AT150MLX. Ik heb helemaal uitgezocht hoe zo'n ding afgesteld moet worden en ik heb van een kennis een test LP mogen lenen met uitleg en al over hoe het werkt en hoe je bepaalde vervormingen bij het afspelen van test tracks op kan lossen.

Het resultaat mag er wezen! Ik had helemaal niet verwacht dat het zo goed zou klinken, het ging me om het geheel, het opzetten, het verzorgen van die platen, het verzamelen. Maar ik was echt enorm onder de indruk hoe goed dit klonk. Maak ook de afstelling. Ondanks dat ik initieel alles goed had gedaan met een Baerwald protractor speciaal voor de Technics, en de afstelling van anti skating en horizontaal zetten van de arm, alles leek goed. Toch waren er een paar albums waar hoge tonen in stemmen vrij hard vervormden, enorm slissen. Die test LP's hebben me geholpen dat op te lossen. Het heeft me ook laten zien hoe goed dit element eigenlijk is: vrijwel alle tests worden foutloos doorlopen en de arm resonantie frequentie ligt op een redelijk nette 10 of 11hz. Ik wil dit nog wel een keer iets naar beneden krijgen want op een aantal klassieke LP's begint tie soms hard te schudden wat betekent dat tie 10 of 11hz op de LP aanwezig is. Ik hoor uiteraard niets maar het schudden is niet zo netjes.

Ik heb ondertussen een aantal echte goeie dingen op vinyl gekocht en het klinkt helemaal fantastisch! Ik wilde helemaal niet dat het beter klonk of zo, het moest "goed genoeg" zijn. Maar nu het dan zo goed was, kon ik het niet laten om een aantal albums te vergelijken met de Teac DAC. Goed uitgezocht of de CD niet geremastered was zodat je naar vergelijkbaar materiaal zit te luisteren. Het verschil is vrij duidelijk: in het hoog en midden wint de LP met kop en schouders, met name zang komt zo veel beter uit de verf, staat veel mooier geplaatst, dat verschil is niet misselijk. In het laag wint de Teac met gemak; veel mooier, strak en gedetaileerd. Plaatsing is met de Teac ook iets beter heb ik het idee, maar dat verschil is eigenlijk te klein om met zekerheid te kunnen zeggen. Mede door het mooie herdere hoog en de zang die zoveel beter is gaat mijn voorkeur helemaal uit naar vinyl.

Maar het belangrijkste: om weer met een mooie hoes op de bank te zitten, genieten. Om in een platenzaak weer door de bakken te bladeren is leuk!

Ik heb ondertussen ruim 130 LP's weten te vergaren, grotendeels 2de hands. Helaas zijn er veel bij die er niet al te best aan toe zijn maar goed, dat is jammer maar helaas.

Digitaal zal ik niet de rug toekeren overigens. Ondanks dat mijn voorkeur uit gaat naar vinyl om bovengenoemde redenen zal ik nooit beweren dat digitaal slecht is of zo. Bovendien is het gemak van digitaal natuurlijk niet weg te denken. Muziek in de auto, onderweg, als ik achter de PC zit met een koptelefoontje. Maar als ik weer echt wil genieten draai ik wel een plaatje >:) . Maar sommige dingen zijn niet op vinyl verkrijgbaar, dan zetten we lekker een CDtje op!

Wow, sorry beetje lang verhaal geworden >:) .Mischien moet ik maar een blog beginnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heel herkenbaar InflatableMouse :). Welkom terug ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
InflatableMouse , TL; but did read ;)

Maar heel herkenbaar, maar mijn LP's naar de stort......never, en gelukkig maar, ik heb alles nog. oOo
Ik heb zelfs al mijn 7" s nog.

Vinyl is meer dan alleen geluid, het bezig zijn, het artwork, de geur, de tic, de kras en de onvermijdelijke surface noise. >:)
I love it. *O*

3000 stuks 7"
250+ stuks LP
Jukebox met 200 selecties 7"

Voor als het echt op vinyl moet : http://www.vinylcuts.com/dutch/home.php3

[ Voor 55% gewijzigd door Bestla op 01-08-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hoe is het vinyl aanbod bij de MM te Breda? Ben morgen bij die grote blauwe Zweedse toko te vinden en vroeg me af of het de moeite waard is daar even naar toe te lopen ook. Prijs maakt me niet zoveel uit, zal wel niet de allergoedkoopste zijn, maar hebben ze een beetje leuk aanbod ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alle Mediamarkt filialen waar ik ben geweest in Nederland viel het erg tegen. Breda specifiek durf ik niet te zeggen. Bij de Mediamarkt in Antwerpen hebben ze wel een heel groot en divers aanbod voor leuke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:34:
Bij alle Mediamarkt filialen waar ik ben geweest in Nederland viel het erg tegen. Breda specifiek durf ik niet te zeggen. Bij de Mediamarkt in Antwerpen hebben ze wel een heel groot en divers aanbod voor leuke prijzen.
In Eindhoven is het aanbod tegenwoordig ook best aardig te noemen voor een Mediamarkt... Uiteraard nog geen aantallen zoals bij bijv. Sounds in Venlo, maar voor een Mediamarkt valt 't mee... Hoe dat zit met de Mediamarkt in Breda weet ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nou, dan horen jullie het morgen dus wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Het is karig, Sinds de MM (Breda dus) is verbouwd kon ik ze zo 1,2,3 ook niet meer vinden. Maargoed er stonden eerst nog een 25 - 30 tal platen, Een Micheal Jackson,Supertramp, Jimmy Hendrix, Beatles en dat soort spul. Ik heb er nooit een meegenomen want de prijs online zelfs met verzendkosten is lager en bij bol.com zelfs gratis, Dan scheelt al zon 10 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door h4ze op 02-08-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
30 platen... dat kan je toch niet serieus nemen. :)

Dan koop je toch lekker bij een echte platenzaak, of 2e hands uit een veel ruimer aanbod, of bij een online shop? Een beetje winkel heeft natuurlijk gewoon een paar duizend platen. Het begint natuurlijk bij een beetje keuze.

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 02-08-2014 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Servor schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:50:
Hoe is het vinyl aanbod bij de MM te Breda? Ben morgen bij die grote blauwe Zweedse toko te vinden en vroeg me af of het de moeite waard is daar even naar toe te lopen ook. Prijs maakt me niet zoveel uit, zal wel niet de allergoedkoopste zijn, maar hebben ze een beetje leuk aanbod ook?
Breda is niks... paar keer geweest (sinds de verbouwing, met de 'media' bij de kassa's ipv boven), kon niks vinden, beter ga je centrum in naar Velvet of Tunesville.
MM en Saturn zijn (als ze vinyl hebben) wel best cheap daarmee.

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 02-08-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Een tip geven voor diegenen die vinyl nieuw willen kopen, kijk uit met Music on Vinyl uitgaven. Ze adverteren met zgn. audiofiel, 180 grams etc etc, maar het is vaak bagger. De kans dat je daar een miskoop mee doet is erg groot. Er kunnen goede releases tussen zitten maar in principe weet je dat niet tot je thuis bent. Op internet vind je te weinig specifieke info over individuele uitgaven, maar er zijn wel algemeen negatieve berichten over MoV te vinden.

MoV gebruikt in ieder geval geen virgin vinyl, het is vaak hergebruikt, ze sourcen soms van CD of gebruiken recente remasters (die vaak niet beter zijn dan CD) en persen slecht. De laatste die ik van ze had zat ruim een centimeter uit het midden, dat is echt belachelijk veel, dat hoor je goed zwengelen! Ook sloeg tie regelmatig over en vervormde het geluid af en toe. Voor mij is het simpel, als de kans dat ik zulk slecht vinyl tegenkom bestaat, koop ik er beter niets meer van. Er zijn beter klinkende tweedehands te vinden dan dat. Wat mij betreft zijn het eigenlijk een stel oplichters die met buzzwords snel geld verdienen aan een terugkomende markt maar eigenlijk schieten ze zichzelf in de voet op deze manier, maar goed.

Er zijn denk ik zat goede winkels met nieuw en tweedehands die niet onder grote ketens vallen. Er zit ook een erg leuke zaak in Delft, Plexus aka het Platenmanneke bijvoorbeeld. Zit vlak naast de Velvet maar is alleen 3x zo groot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Volgens mij heb ik daar eens een eigen track laten persen. Toen alles klaar was, bleek dat ze één track versneld hadden gezet zodat hij (samen met een andere track) op één kant zou passen. Zonder navraag wat ik dan wilde of iets. Ze hebben vast gedacht dat ik dat met die muziek toch niet zou horen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mijn MoV releases zijn niet per se slecht, maar de afwerking is tragisch. Album artwork lijkt een vergrote scan van een CD hoesje te zijn, je kunt het moiree patroon met de hoes op armafstand zien, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
Soms kan het ook gewoon niet beter omdat ze de originele tapes/artwork niet krijgen, of omdat het origineel gewoon digitaal is opgenomen. Ik kan je garanderen dat van de nieuwe platen er heel wat meer in je platencollectie zitten die van digitale bron komen.
Mijn enige MoV (Into The Wild) klinkt in ieder geval behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:36
Ok, ik heb een probleem met mijn platenspeler. Sinds gisteren is er een brom aanwezig. Vandaag heb ik alles maar eens nagelopen en wat kabels tijdelijk vervangen om het probleem te achterhalen. Nou valt 1 ding op.

Op het moment dat ik de aarde van de platenspeler (pro-ject Debut3) afhaal is de brom grotendeels weg. Op het moment dat de aarde weer aansluit is de brom direct terug. Het is nogal vreemd dat juist de aarde voor dit probleem zorgt.

Overigens als ik de arm aanraak is de brom weer terug tot ik de arm loslaat (zonder aarding)
De aarde zit aangesloten op de aarde het stopcontact in de muur.

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Cardinal op 03-08-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
De aarde zit aangesloten op het stopcontact in de muur? Je hoort het aan je versterker te verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

En dat is dus het probleem met MoV ... je weet nooit waar je precies aan toe bent. Het kan goed zijn, kan net zo goed bizar slecht zijn zoals ik het trof. Mijn hoes zag er redelijk uit (anders was er direct wel een belletje gaan rinkelen) maar zoals Acolyte57 ook al aangeeft, zo'n scan van de CD hoes hoor ik ook wel vaker, daar koop je toch geen LP's voor?

Digitale bron hoeft niet direct een probleem te zijn, maar toch niet rechtstreeks van een CD, dat heeft toch geen enkele zin? Daarom koop ik niets meer van die gasten, als je werkelijk de vinyl fans goed wilt bedienen dan pers je liever geen vinyl als het niet goed is maar schijnbaar verdienen ze liever geld met dat soort zwendel en loze kreten dan dat ze voor kwaliteit kiezen.

@Cardinal, heb je je aardedraadje die van de platenspeler afkomt al eens aan je versterker gehangen? Of gebruik je een losse phono amp, dan zou tie daar aan moeten.

Wat gek genoeg ook wel eens helpt is een stekker in het stopcontact omdraaien. Probeer ze een voor een es en kijk of de brom verandert. Anders zal je moeten gaan meten, mischien heb je een andere aardlek ergens of werkt je aarde op je stopcontact niet meer?

Wat is het laatste wat je verandert hebt, of is die brom er plots gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat 180 grams vinyl an sich iets met geluidskwaliteit te maken zou hebben is een nogal wijdverbreide misvatting. Het voelt lekker zwaar in de hand, en heeft meer weerstand tegen kromtrekken. Maar dat laatste is eigenlijk een drogreden om voor 180 grams te gaan, want kromtrekken gebeurt ook met dun vinyl niet als je ze goed bewaart. All things equal klinkt 180 grams vinyl niet beter dan wat-minder-grams. Hoe goed een plaat kan klinken bepaalt de opname, de master, de cutter en het vakmanschap waarmee het fabricageproces verloopt.

Natuurlijk kun je redeneren "ze hebben de moeite genomen voor 180 grams dus dan zal het met de rest ook wel goed zitten". Maar die kopersredenatie counteren door in de huid van een verkoper te gaan zitten en zijn commerciële redenatie te volgen in de trant van "ik gebruik 180 grams + de vrijblijvende term 'audiofiel' erbij omdat de extra kosten verhoudingsgewijs miniem zijn maar ik er wel veel meer voor kan vragen". ;)

Komt een plaat al krom van de pers, ja dan is het een ander verhaal. Daar doe je weinig aan behalve proberen hem plat te walsen met al dan niet professionele tools of zelfmaak oplossingen, maar dat is niet ideaal. Sowieso is het soms beschamend hoe ze een plaat in de winkel durven te zetten, met een gat dat totaal niet in het midden zit of een golvend oppervlak.

Ook opnieuw ge-releasde albums klinken in weerwil van wat men vaak wil doen geloven vaak helemaal niet beter dan de oude originele. Hetzij omdat het remasteren het er al niet beter op gemaakt heeft (bijv. door gebrek aan kennis hoe je rekening houdend met de specifieke eigenschappen van het analoge format een goede master maakt, die kennis was vroeger natuurlijk veel meer aanwezig), hetzij omdat er in het fabricageproces onnodige fouten worden gemaakt (expertise was vroeger ook veel groter op dat gebied en er waren veel meer fabrieken met meer, nieuwe machines).
MilaNL schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:38:
De aarde zit aangesloten op het stopcontact in de muur? Je hoort het aan je versterker te verbinden..
Hij bedoelt denk ik dat er een geaarde stekkerdoos op een geaard stopcontact aan zit gesloten. :) De project zelf heeft waarschijnlijk (meeste niet "hai-ent" apparatuur heeft het niet iig) geen stekker met aarde, dus veel zal dat niet helpen, maar dat terzijde. :P

Klinkt als een los aarddraadje inderdaad of aardstroom door aarden op verschillende punten ipv 1 (potentiaalverschil tussen de 2 aardpunten, met als gevolg een stroompje tussen die punten en dus een brom). Ik zou alle stekkers even loshalen van andere apparatuur, alleen je versterker aangesloten en je platenspeler. Dan kijk of je nog steeds brom hoort, en dan net zo lang stekkers draaien, ander stopcontact zoeken etc totdat je de oorzaak gevonden hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 03-08-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
InflatableMouse schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:39:
En dat is dus het probleem met MoV ... je weet nooit waar je precies aan toe bent. Het kan goed zijn, kan net zo goed bizar slecht zijn zoals ik het trof. Mijn hoes zag er redelijk uit (anders was er direct wel een belletje gaan rinkelen) maar zoals Acolyte57 ook al aangeeft, zo'n scan van de CD hoes hoor ik ook wel vaker, daar koop je toch geen LP's voor?

Digitale bron hoeft niet direct een probleem te zijn, maar toch niet rechtstreeks van een CD, dat heeft toch geen enkele zin? Daarom koop ik niets meer van die gasten, als je werkelijk de vinyl fans goed wilt bedienen dan pers je liever geen vinyl als het niet goed is maar schijnbaar verdienen ze liever geld met dat soort zwendel en loze kreten dan dat ze voor kwaliteit kiezen.
Nou met digitale bron bedoel ik in dit geval CD. Ik durf best te wedden dat de meerderheid van je nieuwe platen gewoon vanaf de CD (of een pre-master ervan) geremasterd worden voor vinyl. En bijna alle nieuwe vinyl is slechter (qua master en persing) dan oud vinyl. Dus waarom zou dat dan voor MoV anders moeten zijn. Ik zou het bij hen juist verwachten. Het is een reissue label dat veelal muziek uitbrengt die nooit op vinyl is verschenen.
En dat de hoes een uitvergrote versie van de CD hoes is ziet er misschien niet zo mooi uit.. Maar wat moet je dan als het origineel verdwenen is of je er geen toegang tot krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop ook liefst de originele uitgaven. Net trouwens behoorlijke schrik: ik stootte tegen de toonarm en die schoot weg. Cantilever op mijn zo goed als ieuwe AT440mla licht gebogen. Heel voorzichtig met tangetje rechtgebogen. Niks aan de hand :)
Naaldtip staat ook nog recht in de groef.. pfew..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
InflatableMouse schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:39:
@Cardinal, heb je je aardedraadje die van de platenspeler afkomt al eens aan je versterker gehangen? Of gebruik je een losse phono amp, dan zou tie daar aan moeten.

Wat gek genoeg ook wel eens helpt is een stekker in het stopcontact omdraaien. Probeer ze een voor een es en kijk of de brom verandert. Anders zal je moeten gaan meten, mischien heb je een andere aardlek ergens of werkt je aarde op je stopcontact niet meer?

Wat is het laatste wat je verandert hebt, of is die brom er plots gekomen?
De brom is plotseling gekomen na ruim een maand zonder enige problemen.
De aarde van de TT (los draadje) zat aan de aarde van het stopcontact. Ik gebruik een Pro-ject phonobox, maar daar zit niet specifiek een aarde connectie aan of ze hebben het niet overduidelijk gemaakt waar de aarde draad aan moet. Ik hoop dat iemand daar ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die draad van je platenspeler moet aan de metalen behuizing van de phonobox óf de versterker, maar niet aan het stopcontact.

http://www.project-audio.com/inhalt/bilder/phonobox_2.jpg

Metalen knop links is voor de aardedraad.

In het geval dat een phono-pre er geen zou hebben (zou wel heel vreemd zijn, maar ja) gebruik je gewoon een schroefje van het phono-pre of versterker chassis om de draad onder vast te schroeven. Wel zorgen dat er wat bare-metal is onder het schroefje/chassis voor goed contact natuurlijk. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 03-08-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Cap schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:24:
Die draad van je platenspeler moet aan de metalen behuizing van de phonobox óf de versterker, maar niet aan het stopcontact.

http://www.project-audio.com/inhalt/bilder/phonobox_2.jpg

Metalen knop links is voor de aardedraad.

In het geval dat een phono-pre er geen zou hebben (zou wel heel vreemd zijn, maar ja) gebruik je gewoon een schroefje van het phono-pre of versterker chassis om de draad onder vast te schroeven. Wel zorgen dat er wat bare-metal is onder het schroefje/chassis voor goed contact natuurlijk. :)
_/-\o_

Ik had het datnkzij jullie opmerkingen al geprobeerd en inderdaad dit haalt het probleem compleet weg.
Waarom het ruim 1,5 maand zonder problemen heeft gewerkt is me een raadsel, maar het is opgelost en ik ben geheel gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:02:
Ik koop ook liefst de originele uitgaven. Net trouwens behoorlijke schrik: ik stootte tegen de toonarm en die schoot weg. Cantilever op mijn zo goed als ieuwe AT440mla licht gebogen. Heel voorzichtig met tangetje rechtgebogen. Niks aan de hand :)
Naaldtip staat ook nog recht in de groef.. pfew..
Ken het gevoel :x
Hier met z'n 'kleine broertje' de AT120e. Best schrikken. Ding is heel lichtjes gebogen nu, ben bang dat als ik er met een tang aan ga zitten het alleen erger wordt. Na de zomer eens wat anders eraan knopen denk ik, heb keuze zat, kan de standaard ATN120e pakken, maar ook een 130 of 440. Laatste schijnt toch anders te klinken dan een complete AT440Mla.

Sindsdien doe ik ook steeds eerst de armlift omhoog als ik met een plaat aan de slag ga, ding tik je er toch zo vanaf. Dat terwijl de SL-Q2 nog een soort weerstand erin heeft zitten waar je hem doorheen moet duwen, toch wat veiliger.

Van MoV heb ik toch wel wat platen liggen :x
Deels onwetendheid, deel omdat er gewoon geen andere vinyl releases van zijn. Ben ingeschreven op de nieuwsbrief en die duwen er wekelijks toch wel verschillende (re)releases uit. Weet ook niet of ze aan sommige releases meer aandacht besteden dan aan anderen? Heb er gelukkig nog geen extreem mislukte platen van ze tussen zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 03-08-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:00
Ik heb twee MoV releases, Highway 61 Revisited en Electric Ladyland, en ik kan eigenlijk weinig klagen. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat beide van de originele persing komen. Je moet gewoon goed kijken aan de achterkant, want tegenwoordig staat daar wel de bron op van de opnames.

En niet iedere reissue is slecht, er zijn er zelfs in omloop die beter zijn dan het origineel. De recenste reissue van Mezzazine van Massive Attack is daar het beste voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ow, heb hier Led Zeppelin I II en III remasters, die klinken naar mijn idee ook erg lekker. Wachten op IV :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nieuwe aanwinsten:

J.J. Cale - Troubadour - reissue door Analogue Productions, 200 grams.
Neil Young - Neil Young - origineel nederlands. In goede staat, behalve 1 nummer is helemaal grijs, alle hoog is er uit dus daar moet ik even mee terug helaas.
Crosby Stills Nash & Young - Deja Vu - origineel amerikaanse uitgave, met de textured gatefold hoes. Mooie staat en vinyl is nog erg goed!
The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Canadese reissue. Rare hoes maar mooi stil vinyl, weinig gedraaid
Supertramp - Crime of the Century - Nederlandse uitgave, ook nog mooi stil.
Neil Young - After The Goldrush - Origineel duitse persing, als nieuw!

En zo bouwen we lekker verder het huis vol :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

MilaNL schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:59:
[...]

Nou met digitale bron bedoel ik in dit geval CD. Ik durf best te wedden dat de meerderheid van je nieuwe platen gewoon vanaf de CD (of een pre-master ervan) geremasterd worden voor vinyl. En bijna alle nieuwe vinyl is slechter (qua master en persing) dan oud vinyl.
Daarom koop ik geen nieuw vinyl van oude muziek tenzij ik zeker weet dat het goed is (JJ Cale bv, zie mijn vorige post :P). Als ik nieuwe muziek op vinyl zou kopen dan zoek ik het goed uit waar het vandaan komt. Steve Hoffman fora zijn een goede bron. En als de bron dan digitaal is hoeft het ook niet slecht te zijn. Patricia Barber Cafe Blue is een goed voorbeeld (van de SACD is al aangetoond dat het een upsample is van de 44 of 48 kHz), maar de LP klinkt gewoon geweldig goed.

Mijn laatste woorden over MoV. Ik ben niet op een persoonlijke kruistocht tegen hun maar wil mensen wel waarschuwen. Het is voor mij ook een principe kwestie. Die stikkers en marketing roepen dingen als "high quality remasters", 180 grams audiophile vinyl en meer van dat soort geblaat, maar het is soms dus regelrecht rommel. Het is 180 gram hergebruikt vinyl en er is niets audiofiels aan. Het is niet (altijd) geremastered, het is soms van een CD geplukt met een slechte D/A converter met wat hoog en laag erin geequalized (die LP die ik had klonk echt heel slecht). Ik vind het besodemieterij van goedgelovige mensen die niet zomaar muziek luisteren (ala iTunes generatie) maar die een liefde hebben, een hobby. Ik vind het fout wat ze doen. Ik stem daarom met mijn portomonee. Ik heb die LP's van hun dan ook terug gebracht en ik heb mijn geld terug gevraagd. Ik koop er niets meer van, dan zet ik wel een CDtje op. Klinkt ook gewoon goed hoor :). Nogmaals, ik zeg niet dat alles van hun slecht is er zal best goeds tussen zitten. Maar nu genoeg daarover >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Geen vinyl te bekennen in mm breda. Weten we dat ook weer.

Ik was ook altijd mov kritisch, totdat ik Ah Um van Charles Mingus kocht van dit label. Sensationeel klinkende plaat. Een vd best klinkende in mijn verzameling. Daarnaast wordt er niet zo op mov neergekeken op stevehoffman hoor. Ze hebben hun missers maar dat hebben ze allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hier een Opeth - Damnation van MOV (clear vinyl). Klinkt flawless.
Faithless - Sunday 8pm is dan weer "mwah", ook wel te zien aan de hoes. Kopie van de cd.

Maar MOV is vissen in een grote sloot met veel soorten vis.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:08:
En niet iedere reissue is slecht, er zijn er zelfs in omloop die beter zijn dan het origineel. De recenste reissue van Mezzazine van Massive Attack is daar het beste voorbeeld van.
Niet onlogisch, want de release van dat album was ten tijde van het CD tijdperk. ;)
Le Enfant! schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:08:
Neil Young - Neil Young - origineel nederlands. In goede staat, behalve 1 nummer is helemaal grijs, alle hoog is er uit dus daar moet ik even mee terug helaas.
Toch in niet zo goede staat dus, zeker dat het niet de opname is? :P
InflatableMouse schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:37:

The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination - Canadese reissue. Rare hoes maar mooi stil vinyl, weinig gedraaid
Juist een mooie vintage hoes, met dat aparte boekwerk in de gatefold geniet, hoes is nu echt een boekwerkje. Prima plaat trouwens, hoewel niet wat de meesten van AP gewend zijn natuurlijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 03-08-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:35:
Juist een mooie vintage hoes, met dat aparte boekwerk in de gatefold geniet, hoes is nu echt een boekwerkje. Prima plaat trouwens, hoewel niet wat de meesten van AP gewend zijn natuurlijk.
Ik denk dat je een andere voor ogen hebt, ik heb deze:
http://www.discogs.com/Al...agination/release/1583034

Ik vind het de beste plaat van AP!

Gewone normale hoes, op zich wel mooi maar niet wat je doorgaans ziet vandaar dat ik hem 'apart' noem.
Cap schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:35:
Toch in niet zo goede staat dus, zeker dat het niet de opname is? :P
Nee, de rest is perfect, het is alleen dat ene nummer en het is niet een klein verschil ook. Ik ken de LP heel goed en dat nummer hoort niet anders te klinken dan de rest. Ik ken het effect ook heel goed omdat ik een zooitje LP's van een omroep heb overgenomen. Veel LP's van hun waren in smetteloze staat op 1 nummer na, namelijk het nummer wat in de top xxx stond en wat paar keer per dag gedraaid werd. Dat stukje is dan echt helemaal grijs, het klinkt enorm dof en zo plat als een dubbeltje. Helaas .. Ik hoop dat tie nog een andere heb.

Van de week ga ik een (hoop ik) mooie box ophalen, de Pink Floyd Collection, 10 studio albums waarvan 3 dubbel in smetteloze staat. Ik hoop alleen uiteraard dat het vinyl net zo mooi is en dat het de duitse persingen zijn. Ik moet er een aardig eindje voor rijden namelijk dus laten we hopen dat het niet voor niets is 8) .

[ Voor 47% gewijzigd door InflatableMouse op 04-08-2014 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik heb een duitse DSOTM, maar die klinkt niet, laag mist gewoon lijkt wel. Heb ook de 2012(?) remaster, die klinkt dan beter. En van m'n vader nog een NL persing geleend gehad, die klinkt ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
NL persingen staan goed te boek hoor, over het algemeen.

Zie bijvoorbeeld deze thread: http://forums.stevehoffma...rable-to-uk-vinyl.201955/

Wat dat betreft hoeven we onszelf echt niet te onderschatten. En wees blij dat je niet in Zuid-Amerika of in sommige delen van Azie woont... over erbarmelijk vinyl gesproken ;).

[ Voor 34% gewijzigd door Servor op 04-08-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja, niets mis met de Nederlandse. Ik had er twee van de eerste persing, eentje weggegeven maar ze klinken grandioos. Beter vind ik persoonlijk dan de latere remasters.

Zelfde met andere PF releases, weinig tot niets mis met de nederlandse.

Ik denk dat je een grijsgedraaide had of zo, want ook de duitse zouden volgens mij ook gewoon goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Mijn Nederlandse Animals klinkt ook fenomenaal, alleen jammer van die kras op de 2e kant. :). Maar verder een prima exemplaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vanuit een ziekenhuisbed :w

Blij dat ik straks toch naar huis mag ipv een nacht te moeten blijven. Kan ik lekker plaatjes draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Bestla schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:14:
Vanuit een ziekenhuisbed :w

Blij dat ik straks toch naar huis mag ipv een nacht te moeten blijven. Kan ik lekker plaatjes draaien.
offtopic:
wat doet ge in een ziekenhuis bed?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Nervus Ulnarus in mijn linkerelleboog is vanochtend operatief verlegd naar de binnenkant.

Net weer thuis, en het gaat naar omstandigheden super. Morgen lekker plaatjes draaien want ik mag 2 weken niet werken op de shovel.

[ Voor 43% gewijzigd door Bestla op 04-08-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dadelijk naar Londen voor een paar dagen, kijken of daar nog wat toffe platenzaken zitten... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dat zal toch wel, London England, bakermat van heel wat leuks. :)

Over een week of 9 hoop ik in Berkeley bij [url="http://http://www.amoeba.com/our-stores/"]Amoeba Records[/url] te staan. Dan zijn we in alledrie de vestigingen geweest.
:)

[ Voor 38% gewijzigd door Bestla op 05-08-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 06:44:
Dadelijk naar Londen voor een paar dagen, kijken of daar nog wat toffe platenzaken zitten... :-)
Ze zitten er, maar breng een dikke portemonnee mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wow! Daarnet een mooie deal gekregen. Vorige week had ik geboden op een advertentie op marktplaats, dat liep op niets uit, die kerel communiceerde raar en wilde niet onderhandelen, wilde wachten op meer biedingen. Ik heb mn biedingen weggehaald en ben 5 euro boven het hoogste bod gaan zitten, ik vond het wel best, ik was het daarna eigenlijk vergeten.

Vandaag mailde die me of ik me kon vinden in 50 euro (had 45 geboden). Ik denk niet dat tie door had dat ik hem vorige week dus al gemaild had met biedingen van 60 en 70 euro waar tie niet op in is gegaan.

Het ging om 23 LP's van onder andere Neil Young, Pink Floyd, Bob Dylan en zo nog een paar dikke namen. Ze zouden in zeer goede staat zijn (en dat klopte, ze zijn over het algemeen echt heel mooi). Een twee of drietal zijn licht gekrast (voornamelijk van in en uit de hoes halen) en zijn goed gedraaid, maar geen enkele klinkt echt slecht, geen grijsgedraaide dus. Behalve mischien Harvest van Neil Young, die spettert als een kampvuur. Klinkt verder wel oke dus mischien is tie nog te redden met een goeie schoonmaakbeurt.

Zie ik in de hoek een ander stapeltje liggen en ik zeg joh wat is dat dan allemaal? Komen daar ook nog een een 15 tal LP's uit die ik wel zag zitten: Kate Bush, Fleetwood Mac, Joe Cocker, Eric Clapton. Dus ik vraag het maar nog eens voor de zekerheid, is dit alles wat je hebt of heb je stiekum nog meer. Nee zeg tie dat is het, tenzij je van klassiek houd ... nou zeg ik, ligt er aan, wat heb je dan?

Komt tie met een joekel van een boodschappentas aan, wel 60 a 70 LP's, allemaal klassiek. Zag er niet uit, onder het stof en vuil, spinnenwebben en het stonk muf (thuis kwamen er nog een paar dikke spinnen uitgekropen haha!). Ik heb er niet veel aandacht aan besteed verder maar ik zeg joh weet je wat, ik neem het hele handeltje wel mee voor 100 euro. Nou zegt tie, ik dacht zelf aan 120, maar voor 110 mag je het ook meenemen. Deal!!

Eenmaal thuis blijkt dat dus eigenlijk al dat klassiek praktisch nieuw is. Sommige zijn letterlijk nog nooit gedraaid. Echt supermooi allemaal!!

Zo wil ik nog wel een paar deals sluiten, was vandaag dus errug happy!

Zitten trouwens een paar hele oude dingen tussen (die dus niet meer nieuw zijn :P). Een 10" uit 1953 bijvoorbeeld. Mono uiteraard maar klinkt niet eens slecht of zo, was redelijk verbaasd wat voor kwaliteit daar nog vanaf kwam. Zit een catalogus kaartje bij van een museum in Duitsland. Heb em al opgezocht en het is denk ik geen kont waard maar goed, is wel leuk voor de heb! Zo nog een paar uit Frankrijk, ik denk niet zo oud maar wel ver voor mijn tijd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi man, leuk is dat he. ;) Laatst ook een stuk of 130 albums gekocht voor 100 euro. En nog wel op een kwartier fietsen. Merendeel van het vinyl is zeer netjes, ook de hoezen zien er prima uit. Alleen de verzameling van 15 Bowie lp's waren al meer waard. Discogs geeft median value 550 euro en minimum value 320 euro, doe dat eens door de helft en ik heb er nog steeds een prima koop aan. Betreft merendeels begin eighties maar ook eind seventies en latere eighties, en er zit bijna geen meuk ertussen. 2 verzamel lp's, dat is het wel. Verder eerlijke, mooie albums, veel dubbelaars. Bijv ook PF The Wall in perfecte staat. 10x Deutsche Grammophon klassiek, ook beslist geen meuk.
Wel een lamme hand van het door de knosti halen, maar dat hoort bij de hobby. :) En los van die virtuele waarde: minstens 115 van die lp's had ik nog niet, en minstens driekwart ervan kan ik echt waarderen. Dat is de échte waarde. Zo blijft een hobby leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 06-08-2014 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:43
Leuk om te lezen dat dit soort collecties in goede handen terecht komen van echte liefhebbers. Zo gaan ze in ieder geval niet verloren.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zo, ik heb alle pop/rock albums die ik gisteren heb opgehaald nu schoongemaakt en in nieuwe sleeves gestopt. Gaf me ook de gelegenheid elk album te inspecteren en op een enkeling na zijn de meeste in nieuwstaat. De stapel klassiek hoeft denk ik niet, de meeste zijn volgens mij nog nooit uit de hoezen geweest. Mischien dat ik het alsnog wel doe een keer, ik zie wel. Ik heb namelijk ook nog een andere stapel ouwe meuk om uit te zoeken en schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:48:
[...]

Ze zitten er, maar breng een dikke portemonnee mee.
Wow inderdaad... 1 straatje in Soho met iets van 4-5 winkels al, oa Reckless die redelijk bekend schijnt te zijn... Ook bijna overal een kopie van de hoes in de schappen en de echte plaat achter de toonbank, wel netjes... Maar duur!

Uiteindelijk alleen de remaster van sgt peppers gekocht, eigenlijk geen londense band :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:19:
[...]

Wow inderdaad... 1 straatje in Soho met iets van 4-5 winkels al, oa Reckless die redelijk bekend schijnt te zijn... Ook bijna overal een kopie van de hoes in de schappen en de echte plaat achter de toonbank, wel netjes... Maar duur!

Uiteindelijk alleen de remaster van sgt peppers gekocht, eigenlijk geen londense band :p
Yep. Toch leuk dat je een fijne plaat hebt meegenomen. Leuk ook voor de herinnering aan Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Sgt. Pepper is een leuke plaat. Ik heb een origineel nederlandse uitgave in zeer goede staat! Geeft je een totaal nieuw idee van wat stereo betekende in die tijd: instrument links, zang rechts :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 16:58
InflatableMouse schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:41:
Sgt. Pepper is een leuke plaat. Ik heb een origineel nederlandse uitgave in zeer goede staat! Geeft je een totaal nieuw idee van wat stereo betekende in die tijd: instrument links, zang rechts :D.
Volgens mij heb ik die ook. Hoor jij ook op het eind iemand schreeuwen/lachen?
Dan denk je dat de plaat is afgelopen en dan ineens.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo is inderdaad het meeste stereo < 1970. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

jovael schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:54:
[...]

Ja zoiets, eerst een sinister lachje en dan iets "duivels" wat achterstevoren in een loepje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 07:21
Tijdje terug had ik het over de Pioneer PL-430, nu eindelijk aangesloten. Helaas gaat de arm automatisch terug, hij speelt prima af voor een paar seconden en daarna gaat de arm terug. Iemand een idee?

Ik las over transparante platen, ik heb zowel een transparante als een zwarte plaat geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PascalvE schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:35:
Tijdje terug had ik het over de Pioneer PL-430, nu eindelijk aangesloten. Helaas gaat de arm automatisch terug, hij speelt prima af voor een paar seconden en daarna gaat de arm terug. Iemand een idee?

Ik las over transparante platen, ik heb zowel een transparante als een zwarte plaat geprobeerd.
Vermoedelijk de auto-return mechaniek die verkeerd staat afgesteld... Gaat hij automatisch terug op exact hetzelfde punt? Zo ja, controleer dan eens de instelling van het auto-return mechaniek... Hoe je deze moet instellen zal wellicht in de servicemanual staan welke je hier kunt downloaden:
http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-430.shtml

Geen account op Vinylengine? gewoon eentje aanmaken, kost niets en is super handig!

Succes met het afstellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 07:21
Thanks, manual had ik inderdaad gedownload, kom er alleen niet echt uit. Lijkt meer op de technische specificaties.

Als ik m op manual zet (6x de schijf teruguit draaien heb ik gelezen) blijft ie wel gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt omdat het appendix is voor de service manual, maar de service manual zelf is helaas niet aanwezig op de VE site. Probeer de service manual van de PL-420:

http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-420.shtml

Daar staat wel een uitleg in over het afstellen en smeren van het mechanisme. Ik vermoed aan het uiterlijk, typenummer en de specs te zien dat dit de voorloper is van de 430, goede kans dat het automatische mechanisme hetzelfde is of sterk gelijkend.

Ik zou niet meteen de boel gaan verstellen. Waarschijnlijk is er wat vet uitgehard op het mechanisme dat zorgt voor de automatische toonarmbeweging, of misschien is er een veertje te slap geworden. Wat helpt om het auto mechanisme te begrijpen is om de draaitafel met de bodem eraf op de poten van een omgekeerd klein tafeltje o.i.d. te zetten en te bekijken hoe het mechanisme werkt terwijl je hem bedient. Of indien het mechanisme juist op de bodem vast zit, zonder plateau / bovenchassis natuurlijk. ;) Samen met de service manual vind je dan met wat geduld wel wat er mis gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 08-08-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net besteld, meest dat ik ooit heb uitgegeven voor een LP (€ 85 ex verzenden):
[YouTube: http://youtu.be/qFCHD_4Xgw4]

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
jovael schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:54:
[...]

Dat zit hier precies in de automatische afslag, wel jammer... Zelfde met andere platen met een loop op et eind zoals Atom Heart Mother

Volgens mij heeft deze Beatles plaat wel een nieuwe stereomix gehad, alleen à Day in the life lijkt op de 'ouderwetse' manier in stereo te staan... Had er al vaker van gehoord, dat dit in ieder geval voor de Beatles de manier van stereo opnemen was.

Overigens had ik nog wat centen over, dus ook nog 2 platen (nieuw/reissue) van the Doors meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag meegenomen van de Vrije Markt in Cuijk: Creedence Clear Water Revival:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140809_003_zpsccb1620a.jpg

Hoes en LP's bevinden zich in mint staat! Zit daarom nu al een tijdje lekker te genieten van deze aankoop! :)

[ Voor 40% gewijzigd door rcor op 09-08-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien niet helemaal de juiste plek, maar weet iemand waar je in Nederland Direct Hits van the Killers op vinyl kan krijgen :P? Plato/Concerto heeft 'm volgens hun website niet, 7inchsingles ook niet :S.

E: Hmm, lijkt erop dat alleen de "uber deluxe" edition van 80 of 90 (incl. shirt) dollar te koop is... Daar doe ik het helaas niet voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomas op 10-08-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
@rcor, heerlijke band. :Y

@ Thomasx4, die deluxe versie is met 5 x 10" platen. Wel een leuke set bij de weg. :) $74,99 / € 55,92 voor de 5 + boek.

http://killers.shop.brava...p=14783_62877&pc=BGLPKR08

[ Voor 96% gewijzigd door Bestla op 10-08-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toch wel een flinke duit, maar 5x10" is wel erg leuk ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waneer verzamelen een beetje uit de hand loopt..

http://www.nytimes.com/20...=rss&smid=tw-nytimes&_r=0

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat stukje toevallig gisteravond ook aan het lezen, echt heel bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Leesvoer d:)b

Leuk verhaal.ook , en een niet voor te stellen hoeveelheid vinyl. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Een vraag die hopelijk in dit topic thuis hoort: mijn oude "stereotoren" (zo'n bakbeest uit de jaren '90) heeft het eindelijk begeven, en nu ben ik op zoek naar een miniset waarop ik toch mijn analoge pick up kan aansluiten...

Weet iemand of en hoe dat mogelijk is? Minisets met een AUX of PHONO ingang lijken niet meer te bestaan (ik kan ze tenminste niet vinden), en ik wil eigenlijk geen losse versterker e.d. aanschaffen; dat wordt me te duur, en neemt ook teveel ruimte in. Maar ik wil wel mijn platen blijven draaien...

Alvast dank!
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:39:
Hallo,

Een vraag die hopelijk in dit topic thuis hoort: mijn oude "stereotoren" (zo'n bakbeest uit de jaren '90) heeft het eindelijk begeven, en nu ben ik op zoek naar een miniset waarop ik toch mijn analoge pick up kan aansluiten...

Weet iemand of en hoe dat mogelijk is? Minisets met een AUX of PHONO ingang lijken niet meer te bestaan (ik kan ze tenminste niet vinden), en ik wil eigenlijk geen losse versterker e.d. aanschaffen; dat wordt me te duur, en neemt ook teveel ruimte in. Maar ik wil wel mijn platen blijven draaien...

Alvast dank!
Niels
Wat voor iets had je en waar ben je naar op zoek? Wat is je budget? Dat laatste is vooral belangrijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:39:
Hallo,

Alvast dank!
Niels
Ik weet wel nog een compacte losse componenten set die niet veel meer ruimte in neemt dan een echte miniset... Het betreft de Yamaha RX-10... Er staat er een te koop op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m835989222

Zet hier een CD-speler uit dezelfde serie bij (Yamaha CD-X10):
http://link.marktplaats.nl/m808518238 Het model nummer wordt hier verkeerd genoemd (kx-10 is het 3 koppen cassettedeck uit deze serie) en hij is defect, maar je krijgt een voorbeeld van wat ik bedoel...

Er is ook een minidisc beschikbaar in deze serie: http://link.marktplaats.nl/m835981453

Hoe dan ook: op de RX-10 kun je een platen speler aansluiten... Niet nieuw, maar ze klinken wel erg goed en zijn lekker compact... Vooral in combinatie met een stel tweedehands JPW ML 410 speakers... Voor nog geen 150 euro moet je een leuke basis set (lees: speakers, receiver en cd-speler) kunnen samen stellen...

Sterker nog: dit weekend deze receiver met de genoemde cd-speler en de JPW ML 410 speakers mogen aanhoren op de vrije markt in Cuijk bij een handelaar... Hij deed de gehele set weg werkend weg voor slechts 125 euro... 't is dat ik 'm momenteel niet kan gebruiken, anders had ik toegehapt.. Wat klonk dat mooi zeg! Stijn van het Vinl forum had al vaker de JPW'tjes aangeprezen, maar ik snap nu ook echt waarom! Super geluid voor het geld dat je betaald...

Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 10-08-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Koop de mini set die je wil en steek er een phono preamp tussen..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik denk dat een goede 2e hands set die rcor laat zien ,met phono ingang goedkoper is dan een niieuwe set + phono pre amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:14:
Ik denk dat een goede 2e hands set die rcor laat zien ,met phono ingang goedkoper is dan een niieuwe set + phono pre amp.
Kwalitatief gezien zul je voor 150 euro een betere set kopen dan voor 150 a 200 een miniset die meestal ook nog eens minder klinkt... Deze set staat bekend om zijn high-end sound en als je een werkende set kunt aankomen is het zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb de Stevie Ray Vaughan Texas Hurricane vinyl box besteld! Alle 6 zijn LP's in 200 gram van Analogue Productions. Gewoon 33rpm want de 45rpm dubbel LP's vond ik toch echt te gortig en ik twijfel oprecht of het wel hoorbaar is.

Na m'n vakantie kan ik em afhalen!! Dit wordt voor het eerst dat ik uitkijk naar thuis komen van vakantie haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Momenteel heb ik thuis de Philips F7224(weet niet of dat een prima platenspeler is?) staan, maar de arm gaat alleen nog maar omhoog of omlaag en moet ik dus steeds handmatig boven de plaat duwen. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Hoi mubas, dat moet ik ook, en ik denk een heleboel hier. Maar omdat het een automaat is lijkt het er op dat er iets niet goed zit onder de kap om het zomaar te zeggen.

En dat betekend dat hj opengemaakt moet worden om te kijken of er iets niet goed zit, of dat er iets kapot is.

Speelt hij verder gewoon goed af? Met aan het einde van de LP, dat de arm terug komt. Dan zou je hem verder als een halfautomaat kunnen gebruiken.

Verder is de Philips F 7224 een direct drive volautomatische platenspeler uit de jaren 70. Goede middenklasser zou ik zeggen.

[ Voor 100% gewijzigd door Bestla op 12-08-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij speelt verder wel gewoon af, maar hij gaat ook niet terug. Dus als de plaat afgelopen is gaat hij omhoog maar zet zichzelf dus weer terug op de plaat. Dat maakt nooit zo'n geweldig geluid, niet heel erg ideaal voor de naald lijkt me. Meestal ren ik vlug naar de platenspeler om hem dan handmatig terug te zetten voordat hij opnieuw op de plaat komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 20:06

masauri

aka qwybyte

Mijn eerste holy-shit-damn-want-this-no-think-search-buy-koop is een feit.
Na deze comment uit het robbin williams topic:
Naar discogs gegaan en een mint versie gezocht en besteld O-)

[ Voor 3% gewijzigd door masauri op 13-08-2014 01:26 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 00:43:
Hij speelt verder wel gewoon af, maar hij gaat ook niet terug. Dus als de plaat afgelopen is gaat hij omhoog maar zet zichzelf dus weer terug op de plaat. Dat maakt nooit zo'n geweldig geluid, niet heel erg ideaal voor de naald lijkt me. Meestal ren ik vlug naar de platenspeler om hem dan handmatig terug te zetten voordat hij opnieuw op de plaat komt...
Dan moet hij opengemaakt worden. Ik had al gezocht naar een manual van die speler, maar dan kom je op sites die ik niet echt vertrouw, of dat er mee word omgegaan of het top secret materiaal is.

Ik zou hem eerst maar eens openschroeven om te kijken of er iets te zien valt wat niet goed is.

tip: Als je hem openschroeft, maak dan foto's hoe het in elkaar zit. Dan zit je later niet te puzzelen van hoe zat het ook al weer? 8)7 :? |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 13-08-2014 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ha! Da's mooi net voordat ik op vakantie ga komt nr.5 binnen uit de 25th aniversary editie van Walter Trout >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
^^
Thanks man, meteen ook maar besteld op wit vinyl. _/-\o_

Geweldige kerel

[ Voor 44% gewijzigd door Bestla op 13-08-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cool!

Ik had zwart besteld (en betaald) maar wit gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Ugh, mijn technics SL1700 MK2 heeft een probleem dat af en toe de platter ongecontroleerd begint te spinnen zonder dat de arm boven de plaat is en de toeren selector lampjes branden allebei. Ergens gaat er dus iets fout in de sturing.

Van het weekend even weggebracht...blijkt de chip van de motor sturing om zeep te zijn...schijnt sluiting in te zitten waardoor hij af en toe dat gedrag vertoont..

Nu twijfel ik heel erg want de draaitafel is wel een dijk van een apparaat...kan hem laten maken kost € 100/150 exlusief andere zaken die wellicht kapot zijn (pootjes zijn wat slap geworden, kras op het deksel enz. ) of ik kan een mooie Dual CS505-4 met een Ortofon Red element kopen voor zo'n € 160,- als ik me niet vergis...

Wat zouden jullie doen ?

edit:
Exacte model draaiftafel toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Mike2k op 13-08-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Repareren, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dat ^^ .... of inruilen voor een 1200MK2 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Heb net even gevraagd wat het zou kosten om er echt weer een goede van te maken want ik geloof wel dat hij een stuk beter is dan de dual...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Geen enkele Dual van 160 euro kost gaat beter zijn dan jouw kapotte Technics ;).

Is geen keuze als je het mij vraagt, gewoon laten repareren dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17

Polycom

Poes van goud

Heren,

Ik heb hier een Dual CS-435-1 staan. (http://www.conrad.nl/nl/d...nspeler-zwart-342253.html)

Tijdens een verhuizing een aantal jaar geleden heeft deze lichte schade opgelopen. De arm zit nogal los en ik heb het idee dat de aandrijfsnaar niet helemaal lekker meer is.
Ik heb sindsdien een SL-1210 MK2 in bruikleen en eigenlijk nooit meer aandacht besteed aan deze Dual. Omdat de nieuwprijs van de platenspeler rond de €300,- ligt vind ik het zonde dat deze maar een beetje stof staat te happen.

Ik wil hem dus of laten repareren of verkopen (of beide) iemand tips wat ik hier het beste mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Er staat er eentje op Marktplaats, 125 euro vraagprijs.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat er mee aan de hand is en wat het gaat kosten om het te repareren, maar het zou zo maar kunnen zijn dat die reparatiekosten hoger gaan zijn dan de huidige verkoopwaarde.
Mike2k schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:33:
Ugh, mijn technics SL1700 MK2

....

Wat zouden jullie doen ?
Pssst... hij is voor home Hi-Fi gebruik net zo goed als een SL-1200 MK2 en net zo mooi gemaakt... en unieker. Dus niet wegdoen. Is de motorsturing echt kapot dan heb je alsnog een SL-1200 MK2, je moet alleen zelf de arm op de plaat leggen. ;)

Als de IC het leeuwendeel van de kosten uitmaakt, misschien heb je dan wat aan deze tip, lees 'even' de hele thread.

Slappe poten lijkt me niet kunnen, die zijn gewoon vastgeschroefd? De veren kunnen wel wat slapper geworden zijn maar dat geeft niet, is het plateau wat uit balans dan gewoon de juiste veer wat verder opspannen door de moer wat verder aan te draaien (of de overige veren allemaal een tandje losser).

Kras op deksel: a) niet aan storen, b) indien niet al te diep even 30 min goed poetsen met polish, c) sl-1200 deksel op de kop tikken. :)

Kortom niet weg doen (ik heb de 1600mk2 en dat is na de 1300mk2 mijn favo speler, de 1200mk2 heb ik ook nog staan).
Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic