Mijn grens ligt heel erg veel lager. Ik koop alleen tweedehands elpees, heb ook al voldoende grote collectie om uit te kiezen, zodat ik gewoon niet de behoefte heb om 25 euro of meer aan een enkel album uit te geven. Het enige nadeel is dan dat je de moderne releases niet kan meepakken, maar daarvoor heb ik dan de mediaserver. Voor mij is het ware vinyl toch dat uit het elpee tijdperk, dus alles na vanaf de 90-er jaren gaat op vinyl aan mij voorbij. Ik heb er wel een paar hoor, maar die draai ik eigenlijk nooit. En ik weet, als je jong bent dan is dit natuurlijk ook een echt vinyl tijdperk.
Tegen een verzameling Japanse Floyd's zou ik natuurlijk ook geen nee zeggen. Maar aangezien ik ze allemaal al heb in vintage Europese versie besteed ik mijn geld liever aan andere dingen. Ben je fervent verzamelaar dan kan ik het me best voorstellen dat je dure releases koopt, de grens ligt dan waar jij je goed bij voelt. Maar dat weten de verkopers helaas ook.
Om een indruk te geven: laatst nog 100+ elpees gekocht waaronder een stuk of tien van Bowie (Space Oddity, Low, Ziggy Stardust, Hunky Dory, etc), prijs nog geen een euro per stuk. Dat zijn leuke vondsten. Ze moeten alleen nog wel even door de wasmachine.\
@Jetel, duur elpeetje inderdaad.

Zo te zien wel een typische discogs vraagprijs. De prijs waarvoor ie wel aangeboden staat maar niet verkocht gaat worden dus. Kom je vaak tegen op discogs. Ik doe de gemiddelde prijs door 2 en die waarde sla ik dan op bij mijn album, dan klopt het aardig. Echt high value verzamelobjecten heb ik niet, geeft niet want voor mij gaat het om de muziek en de persoonlijke waarde, niet de verzamelwaarde.
PS voor die prijs zou ik dat album lekker verkopen en hem digitaal luisteren hoor. Dan moet de muziek wel heel ge-wel-dig zijn.
[
Voor 18% gewijzigd door
Cap op 29-07-2014 11:22
]