Tsja hij is afgesteld door Dr. Thorens en ik kan me niet voorstellen dat daar enorme missers bij gemaakt zijn. Heb zelf ook al met tracking en anti skate zitten spelen maar dat leverde weinig op. Misschien toch nog maar eens naar laten kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:40:
[...]
Subjectiviteit valt wel mee, heb genoeg vergelijking met andere elementen op mijn collectie. Het is ook logisch dat de AT440 minder krasjes laat horen, omdat de microline naaldtip dieper in de groef zakt dan een elliptische. Dus ik denk dat het in de afstelling zit (perfecte VTA, tracking gewicht, anti-skating setting etc)
@Wehmut: Vind dat met die tikjes maar lastige materie.
Toen ik zelf nog een AT440MLa had was mijn ervaring in ieder geval niet dat de AT440 hoorbaar minder tikjes liet horen dan mijn overige elementen. Ik heb toen ook opnamen gemaakt van eenzelfde muziekfragment (expres ook met tikken) ter direct vergelijk, misschien heb ik die nog wel. Eens zoeken. Maar goed, die andere elementen waren ook geen prullen met conische naalden of zo, maar beter (of slechter) dan bijvoorbeeld een Denon DL160 of een Goldring 1042 deed ie het niet.
Ik vind die theorie van dieper in de groef zakken bij microline / shibata naalden altijd wel mooi, maar dat daaruit volgt dat je minder tikken zou moeten horen heb ik nooit met zekerheid kunnen herleiden.
Het essentiële punt is volgens dat dat het contactoppervlak van deze slijping groter zou moeten zijn in de verticale richting, dus inderdaad meer diepe groef maar dus óók het stuk ondiepe groef daarboven. In die zin klopt de theorie, want het signaal dat de naald oppikt is een stuk diepe groef + een stuk ondiepere groef, en dus verhoudingsgewijs minder ondiepe groef. Vergelijk je het met het andere uiterste, een bot geslepen / versleten conische naald, dan zie je dat die helemaal niet diep in de groef komt en het verticale contactoppervlak geringer is, maar het horizontale contactoppervlak juist groter vanwege de grotere ronding. Dat laatste is, zodra die diameter groter is dan dat van de punt van de cutter, natuurlijk niet wenselijk omdat je dan resolutie van het signaal verliest.
Maar waar ik niet uit kwam en waarover destijds ook discussies waren op Vinyl Asylum / Vinyl Engine: het kan net zo goed zijn dat daar dieper in de groef ook zooi / aankoeksel zit. En ik bedenk er ook altijd bij dat als je steeds dunner gaat met je slijping, het net zo goed kan zijn dat je op de grens zit wat de punt van cutter kon bewerkstelligen, en dat daarom de groef daar juist een minder mooie kopie is van het oorspronkelijke signaal. Met andere woorden, misschien is het wat minder diepe gedeelte van de groef van een nieuwe plaat wel "mooier" dan het diepe. Aan de andere kant wil je er natuurlijk vanuit gaan dat de fabrikant van de naalden daar rekening mee heeft gehouden. Ik kan me ook voorstellen dat het per plaat / persing verschilt. Verder heb je nog dat de oorzaak van de tik in het vinyl zelf kan zitten, of aankoeksel kan zijn of losse stofjes.
Het blijft in ieder geval interessante materie waar je je hoofd over kan breken. Aan de andere kant, als het goed klinkt, dan is het goed.
Ik vind die theorie van dieper in de groef zakken bij microline / shibata naalden altijd wel mooi, maar dat daaruit volgt dat je minder tikken zou moeten horen heb ik nooit met zekerheid kunnen herleiden.
Het essentiële punt is volgens dat dat het contactoppervlak van deze slijping groter zou moeten zijn in de verticale richting, dus inderdaad meer diepe groef maar dus óók het stuk ondiepe groef daarboven. In die zin klopt de theorie, want het signaal dat de naald oppikt is een stuk diepe groef + een stuk ondiepere groef, en dus verhoudingsgewijs minder ondiepe groef. Vergelijk je het met het andere uiterste, een bot geslepen / versleten conische naald, dan zie je dat die helemaal niet diep in de groef komt en het verticale contactoppervlak geringer is, maar het horizontale contactoppervlak juist groter vanwege de grotere ronding. Dat laatste is, zodra die diameter groter is dan dat van de punt van de cutter, natuurlijk niet wenselijk omdat je dan resolutie van het signaal verliest.
Maar waar ik niet uit kwam en waarover destijds ook discussies waren op Vinyl Asylum / Vinyl Engine: het kan net zo goed zijn dat daar dieper in de groef ook zooi / aankoeksel zit. En ik bedenk er ook altijd bij dat als je steeds dunner gaat met je slijping, het net zo goed kan zijn dat je op de grens zit wat de punt van cutter kon bewerkstelligen, en dat daarom de groef daar juist een minder mooie kopie is van het oorspronkelijke signaal. Met andere woorden, misschien is het wat minder diepe gedeelte van de groef van een nieuwe plaat wel "mooier" dan het diepe. Aan de andere kant wil je er natuurlijk vanuit gaan dat de fabrikant van de naalden daar rekening mee heeft gehouden. Ik kan me ook voorstellen dat het per plaat / persing verschilt. Verder heb je nog dat de oorzaak van de tik in het vinyl zelf kan zitten, of aankoeksel kan zijn of losse stofjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 11-07-2014 10:12 ]
Ik ga zaterdag een Thorens TD 165 ophalen, uiterlijk is in zeer goede staat en de eigenaar zegt dat hij verder goed werkt en klinkt. ER zit waarschijnlijk een orgineel ortofon element op. Ik zit dat de eigenaar ook nog een aantal andere elementen met nieuwe naald te koop heeft zoals de Dual CDS 660, een idee om het orgineel te laten vervangen? Waar moet ik in ieder geval goed op letten?
Ik zou het zelf eerst proberen met de Ortofon. Is het er eentje uit de OM serie? OM(P)10, 20 of aanverwant? Zeker de 20 is niet verkeerd. Luisteren en liefst ook met vergelijkingsmateriaal van een andere draaitafel met een element waarvan je weet dat ie goed is, dwz goed afgesteld en geen versleten naald.
Hebben jullie voor mij ook een advies wat ik als vervolg speler het best kan kopen in combinatie met mijn andere hardware?
Die ziet er wel goed uit. Hoewel ik bij Dual eerder denk aan de belt-drives dan direct drives. Maar het zal wel ok zijn. Dual wist wel wat ie deed en deze speler komt uit de goede tijd, 1977. Dus geen vlieggewicht, met nog een degelijk plateau enzo. Is ook nog in originele staat met de originele mat en headshell zo te zien en een Dual / AT element gemonteerd. Plus de stofkap ook nog. Die vanaf prijs van 75 euro lijkt me ok, meer zou ik niet geven. Maar de advertentie staat er al lang op zo te zien. Wellicht is ie niet meer te koop en anders wil de verkoper misschien nog wel wat zakken. Of is dat onderhandelen typisch Hollands?:PVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:46:
http://www.2dehands.be/au...ual-cs-604-178695437.html
zou dit een goede beginner zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 11-07-2014 10:28 ]
Verwijderd
http://www.kapaza.be/nl/p...-arm-pioneer-85836322.htm
@CAP momenteel aan het onderhandelen voor deze die jij mij aangeraden hebt. 400 lijkt me wat veel. Maar best wel een goede speler denk ik?
Komt in de buurt van de project prijs die ik sws ging uitgeven. Dan is dit een betere koop veronderstel ik ;-)
@CAP momenteel aan het onderhandelen voor deze die jij mij aangeraden hebt. 400 lijkt me wat veel. Maar best wel een goede speler denk ik?
Komt in de buurt van de project prijs die ik sws ging uitgeven. Dan is dit een betere koop veronderstel ik ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 10:30 ]
Jij weet ook niet wat je wilt. Van nieuw naar instapper naar "high-tech" tangentiale draaitafel in de categorie collectors item. 
Het zijn wel mooie dingen als je van het tangentiale principe houdt. Zitten wel wat complexer in elkaar dan spelers met een gewone draaiende arm natuurlijk. Dat is een risico als er wat stuk gaat ivm verkrijgbaarheid onderdelen.
http://www.thevintageknob.org/pioneer-PL-L1000.html
Op Ebay worden ze in werkende staat verkocht tussen de 250 en 450 euro. Ligt natuurlijk mede aan hoe netjes hij eruit ziet, maar het blijft altijd een beetje "wat de gek ervoor geeft".
Het zijn wel mooie dingen als je van het tangentiale principe houdt. Zitten wel wat complexer in elkaar dan spelers met een gewone draaiende arm natuurlijk. Dat is een risico als er wat stuk gaat ivm verkrijgbaarheid onderdelen.
http://www.thevintageknob.org/pioneer-PL-L1000.html
Op Ebay worden ze in werkende staat verkocht tussen de 250 en 450 euro. Ligt natuurlijk mede aan hoe netjes hij eruit ziet, maar het blijft altijd een beetje "wat de gek ervoor geeft".
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 11-07-2014 10:37 ]
Verwijderd
Jullie maken mij het ook niet gemakkelijk ;-). M'n keuze stond van met de project en nu.... Heb inderdaad wat rond gezocht en nieuwe onderdelen verkrijgen zijn inderdaad geen makkie....
Verder zoeken dan maar....
Net gebeld voor die pioneer met tangentiële arm kan er wel 50 euro van af doen. Ik overdrijf mss wat als 'instapmodel' maar ziet er wel lekker uit. Enkel twijfels over die arm. Kan iemand me helpen?
Verder zoeken dan maar....
Net gebeld voor die pioneer met tangentiële arm kan er wel 50 euro van af doen. Ik overdrijf mss wat als 'instapmodel' maar ziet er wel lekker uit. Enkel twijfels over die arm. Kan iemand me helpen?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 10:56 ]
Ik zag jouw vragen net nogmaals langskomen op het AF forum, antwoord komt zoals je ziet neer op hetzelfde antwoord als ik je gegeven heb. Ze zijn daar meestal nog wat meer anti Project en andere nieuwe frutsels, kan ik je alvast verklappen. 
Waarom niet die Dual voor 75 euro die je hierboven voorstelde? Lijkt me prima, weinig risico voor die prijs en hij lijkt er goed uit te zien in originele staat.
Of als je toch zit te kijken naar een draaitafel van een paar honderd euro, waarom dan niet eens informeren naar die Kenwood KD750? Da's een rots van een speler en wellicht kan de prijs omlaag. Gewoon laag inzetten.
http://www.kapaza.be/nl/p...platenspeler-85756824.htm
Waarom niet die Dual voor 75 euro die je hierboven voorstelde? Lijkt me prima, weinig risico voor die prijs en hij lijkt er goed uit te zien in originele staat.
Of als je toch zit te kijken naar een draaitafel van een paar honderd euro, waarom dan niet eens informeren naar die Kenwood KD750? Da's een rots van een speler en wellicht kan de prijs omlaag. Gewoon laag inzetten.
http://www.kapaza.be/nl/p...platenspeler-85756824.htm
Ik heb destijds de keuze af laten hangen van gemak en gevoel. Had ook niet echt een voorkeur, maar er stond een paar straten verderop een Thorens te koop, daar ben ik heen gewandeld, heb het ding even spelend bekeken en meegenomen. Soms moet je het ook niet over compliceren, voor 50 - 100 euro kun je nog een risicootje lopen meestal.
<-- Andere nick, met 3 andere letters toch nog herkenbaar.
Ik heb nog 1 Technics SL D2 in de aanbieding. Ik geef die ook een contactspraytje op de nodige punten zodat hij weer prima op snelheid blijft draaien .Stofkap is aanwezig ,maar niet netjes meer. Mag weg voor wat biertjes. Stofkap kan je ook zelf maken. Idee over hoe en wat zijn zat te vinden in het casemod topique.
info via DM
Gisteren ook maar een in mintstaat verkerende Todd Rundgren's Initiation gekocht via eBay. Op 1,2 gram naalddruk van de 440mLa sloeg mijn oude toch wel een paar keer over, en waren er zeer harde tikken te horen.
Ik heb nog 1 Technics SL D2 in de aanbieding. Ik geef die ook een contactspraytje op de nodige punten zodat hij weer prima op snelheid blijft draaien .Stofkap is aanwezig ,maar niet netjes meer. Mag weg voor wat biertjes. Stofkap kan je ook zelf maken. Idee over hoe en wat zijn zat te vinden in het casemod topique.
info via DM
Gisteren ook maar een in mintstaat verkerende Todd Rundgren's Initiation gekocht via eBay. Op 1,2 gram naalddruk van de 440mLa sloeg mijn oude toch wel een paar keer over, en waren er zeer harde tikken te horen.
[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 11-07-2014 16:39 ]
Eergisteren kwam er een bijzonder aangenaam pakketje bij me aan:

Je hebt lazaretto,...
Jack White - Lazaretto ltd. ed. Blue & White Split by loewie1984, on Flickr
...en je hebt lazaretto

Je hebt lazaretto,...

...en je hebt lazaretto
Verwijderd
Die technics waarschijnlijk in nederland ;-) @redhawk?
De persoon van de dual reageert niet op emails. Ik ga morgen gewoon een speler gaan beluisteren van 80 euro hier om te hoek. Als die mij aanstaat koop ik die wel gewoon en dan zien we wel. Ik gan er wat mee spelen en als ik hem niet goed lijk te vinden...... Heb m'n geld dan toch niet weggesmeten aan een slechte project blijkbaar ;-)
De persoon van de dual reageert niet op emails. Ik ga morgen gewoon een speler gaan beluisteren van 80 euro hier om te hoek. Als die mij aanstaat koop ik die wel gewoon en dan zien we wel. Ik gan er wat mee spelen en als ik hem niet goed lijk te vinden...... Heb m'n geld dan toch niet weggesmeten aan een slechte project blijkbaar ;-)
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 22:01 ]
Zeg na al die moeite, vertel dan even welke? Linkje naar advertentie? 
(Bevalt ie je niet dan verkoop je hem voor om en nabij hetzelfde bedrag. Maximale risico, wat zal het zijn, 3 tientjes?)
(Bevalt ie je niet dan verkoop je hem voor om en nabij hetzelfde bedrag. Maximale risico, wat zal het zijn, 3 tientjes?)
[ Voor 46% gewijzigd door Cap op 11-07-2014 22:25 ]
Verwijderd
Weet ik niet is de platenwinkel om de hoek die nog iets staan had. Kan morgen kijken 80 euro.
Merci iedereen. Ik ga jullie tips gebruiken. Al goed dat ik geen project gekocht heb
Merci iedereen. Ik ga jullie tips gebruiken. Al goed dat ik geen project gekocht heb
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 22:34 ]
Vraag het hem ff? Kunnen wij je zeggen of het wat is voor die 80 euro of dat ie er eigenlijk maar 10 of 20 euro voor mag vragen.
Dan pas kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 11-07-2014 22:35 ]
Verwijderd
Laat het morgen weten via m'n gsm dan. Vraag dan even bedenktijd en wacht op jullie respons thé
Verwijderd
Het gaat om een TEAC P70 Om eerlijk te zijn het zegt me wel iets dat merk maar meer ook niet. Ga straks luisteren. Tips?
Of ga ik dan beter voor de 1 Technics SL D2 van redhawk? Zonder kap dan welliswaar.
Op internet lijk ik er niets van te vinden
Of ga ik dan beter voor de 1 Technics SL D2 van redhawk? Zonder kap dan welliswaar.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 11:21 ]
Dan is dit 'm:Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:04:
Het gaat om een TEAC P70 Om eerlijk te zijn het zegt me wel iets dat merk maar meer ook niet. Ga straks luisteren. Tips?

Of hij de prijs waard is, is mij niet bekend... maar hij ziet er goed uit qua opbouw... en Teac is een goed merk... Als hij er netjes uitziet zou ik de gok wagen en deze kopen...
[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 12-07-2014 11:40 ]
Ik wilde even mijn laatste opknapproject tonen, Thorens TD166 mkII.
Voor:

Na:

De speler is helemaal uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt, afgesteld en waar nodig geolied. Draaiplateau gepolijst, nieuwe snaar, element en Wengéhouten plint op spikes.
Voor:

Na:

De speler is helemaal uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt, afgesteld en waar nodig geolied. Draaiplateau gepolijst, nieuwe snaar, element en Wengéhouten plint op spikes.
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Hier nog wat foto's.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:04:
http://www.dba.dk/pladespiller-andet-p-70-t/id-1000838566/
Dat ziet er op het eerste gezicht best uit als een serieus ding, direct drive, automatic, plateau en arm lijken ok.
Of ie 80 euro waard is weet ik niet, dit is een onbekende speler dus het is moeilijk om er info over te vinden. Het ligt erg aan de staat en daarnaast het materiaalgebruik.
Staat: laagje stof deert niet, maar zitten er krassen op de behuizing, kap, arm? Is de platenspeler helemaal compleet (originele kap, mat, headshell, single adapter, etc). Zit er ook een element op, en zo ja welke? En is de naald nog goed of moet je er nog een bij kopen?
Materiaal: hier zegt het gewicht veel. Weegt ie 8+ kilo dan ja want dan is er serieus dempend materiaal toegepast. Weegt ie 5- kilo nee want dan is het vooral plastic wat de klok slaat.
Voorlopig zeg ik op basis van de foto's: als ie er netjes uitziet en er een element op zit, 50 euro bieden, ergens in het midden uitkomen en meenemen.
Verwijderd
Ik ga er nu heen. Element zit er niet op. Ik ga er eens heen gaan en kijken of onderhandelen mogelijk is!
Vergeet niet om ons in te lichten of het gelukt is...Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:41:
Ik ga er nu heen. Element zit er niet op. Ik ga er eens heen gaan en kijken of onderhandelen mogelijk is!
Element zou een AT95E wel passend zijn denk ik. Die is voor 25 euro verkrijgbaar. Hoewel ik de gegevens van deze onbekende speler niet heb dus ik ken de effectieve armmassa niet, maar meestal past een AT95E wel op zo'n Japanner. Maar wat dat betreft zou het handig zijn als er een handleiding bij zit voor at meer specs van de speler.
Ik hoop voor jou van wel! Succes met bieden!Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:59:
OM goed. Die verkopen ze daar?
[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 12-07-2014 16:10 ]
Mooi, Wimmel. Mag je trots op zijn lijkt me!Wimmel schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:02:
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Verwijderd
Zeer mooi en smaakvol gedaan!Wimmel schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:02:
Na:
[afbeelding]
Het blijft verdacht stil.rcor schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:56:
[...]
Vergeet niet om ons in te lichten of het gelukt is...
Inderdaad... Wellicht toch weer gaan twijfelen?
Of hij zit nu plaatjes te draaien, en is GoT helemaal vergeten.

Verwijderd
De speler woog max 4kg was echt een lichtgewichtje. 80 euro was zijn enige prijs en zo blijf ik dus op zoek ;-)
Ik heb de andere D2 even een servicebeurtje gegeven. Alleen nog een stekker er aan maken, en kijken hoe hij draait.
En jawel, keurig op toeren blijvend
En jawel, keurig op toeren blijvend

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 13-07-2014 17:20 ]
Een speler van 4kg zou max. 30 euro mogen kosten, mits in goede staat...Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:54:
De speler woog max 4kg was echt een lichtgewichtje. 80 euro was zijn enige prijs en zo blijf ik dus op zoek ;-)
Edit 18:01 uur:
Ik zou eens gaan praten met Redhawk... Die SL-D2 is een prima speler als hij op snelheid blijft lopen... Dus mijn inziens niet verder zoeken en met Redhawk om de tafel gaan zitten...
[ Voor 25% gewijzigd door rcor op 13-07-2014 18:02 ]
Ik zou hem zelf pianolak wit spuiten met een zelfgemaakte rookglazen plexi stofkap en blauwe leds in de strobo.
Dus als niemand hem wil, ik wacht nog wel een paar weken, dan ga ik dat doen want blauwe leds staan al in bestelling.
De D2 is van binnen echt ubersimpel, er kan weinig stuk. dat maakt het ook erg makkelijk om hem te pimpen.
Dus als niemand hem wil, ik wacht nog wel een paar weken, dan ga ik dat doen want blauwe leds staan al in bestelling.
De D2 is van binnen echt ubersimpel, er kan weinig stuk. dat maakt het ook erg makkelijk om hem te pimpen.
[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 13-07-2014 18:48 ]
Jammer, was er al een beetje bang voor: bij een platenzaak die "nog wat heeft staan" zou ik verwachten dat ie voor een degelijke draaitafel meer vraagt dan een particulier. Een paar tientjes, dat is wel de max voor veel plastic en zonder element. Anyway, heb je toch nog iets gehad aan ons advies.Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:54:
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 14-07-2014 09:50 ]
Ik heb nog een Dual CS1219 staan als je interesse hebt, stuur me maar een DMVerwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:54:
Kwam gister bij de vintage store een zut ouwe Disney LP's tegen. Snowwhite, Cinderella, Peter Pan, etc. allemaal meegenomen voor de nostalgie waarde
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Momenteel aan het praten met redhawk. Kijk er al naar uit om het pakketje te ontvangen.!!!! yeees enkel nog een element
Gewoon een AT95e van 25 euro kopen en je hebt voor weinig geld een puike starterset.
Jammer alleen dat onze duitse vrienden tot 31 juli op vakantie zijn
Op Ebay staan er meer voor rond de 25 euro, dus je hoeft niet te wachten
Het pimpen van die sl-d2 van redhawk lijkt me ook een supervet idee. Kan je eigenlijk gewoon alles doen aan zo'n behuizing? En welke leds vervang je dan precies?
Alleen die van de strobo, want meer zitten er niet in. Maar je kunt in de rand waar de platter in draait wel los gaan met ledjes. Tussen de bovenbak en de onderbak is ruimte voor plexi dat verlicht kan worden. Leef je uit zeg ik .
Voorbeeld met een 1200
Ik heb zelf een zwarte 1210 en een 1810. Ik zit er aan te denken om daar wat mee te gaan doen. En niet zo'n kermisgeval van pimpmyturntable.com, maar netjes wit met witte leds.
Voorbeeld met een 1200
Ik heb zelf een zwarte 1210 en een 1810. Ik zit er aan te denken om daar wat mee te gaan doen. En niet zo'n kermisgeval van pimpmyturntable.com, maar netjes wit met witte leds.
[ Voor 44% gewijzigd door Bestla op 15-07-2014 20:35 ]
Ik denk dat een mat zwarte speler met een kurken mat wel mooi staat. En dan niet teveel poespas met ledjes. Dat laat het er dan weer zo goedkoop of dj-achtig uitzien. Alleen hoe doe je het met de tekst die op de speler geschreven staat?
Probeer eBay want daar vond ik wel stickers van een 1200.
Even voor limanilla, dit is zijn SL- D2

Moet nog even gepoetst worden hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 15-07-2014 21:06 ]
Ziet er prima uit. Hij is dus niet zonder kap maar met?
En ook een element, Technics EPC-270c? En ik geloof voor wel een heel net prijsje...?
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 15-07-2014 21:56 ]
Klopt helemaal . Hij hoeft alleen maar de verzendkosten te betalen.
Ziet er nu al goed uit Redhawk! en dat terwijl deze nog niet eens gepoetst is...Bestla schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:04:
Probeer eBay want daar vond ik wel stickers van een 1200.
[afbeelding]

* Bestla ziet graag blije vinyl liefhebbers.
[ Voor 88% gewijzigd door Bestla op 16-07-2014 16:47 ]
So do I! Daarom ben ik hier en op www.vinl.net actief... Lekker mensen helpen en zorgen dat ze een leuke platenspeler scoren die echt de moeite waard is in plaats van een goedkope chinese prul met ION / Lenco als merknaam erop geplakt...Bestla schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:33:
Zeker en vast.
* rcor ziet graag blije vinyl liefhebbers.
Een goede start van een mooie platen afspeel hobby is essentieel om mensen goed te laten horen welke mooie sound van LP's af kan komen mits je het goed aanpakt... Of te wel: een goede start is het halve werk!
Een vrolijk draaiende SL-D2 met een netjes uitgelijnd Technics 270c element is in mijn ogen een meer dan prima begin. Misschien nog even het plateau verwijderen en onderaan de spindle het lager een paar drupjes olie geven, liefst Technics origineel maar motorolie werkt ook prima. Misschien nog even schoonmaken en oppoetsen maar dat is het dan wel. Prima platenspeler.
Verwijderd
Kijk, een man met smaakFrank Mintjes schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:01:
Ik denk dat een mat zwarte speler met een kurken mat wel mooi staat. En dan niet teveel poespas met ledjes. Dat laat het er dan weer zo goedkoop of dj-achtig uitzien. Alleen hoe doe je het met de tekst die op de speler geschreven staat?
Ik heb dat allemaal gedaan in de servicebeurt incl uitlijncontrole van het element. Proefgedraaid met 7" en LP's om het 45 en 33 rpm gedeelte te testen.Cap schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:58:
Een vrolijk draaiende SL-D2 met een netjes uitgelijnd Technics 270c element is in mijn ogen een meer dan prima begin. Misschien nog even het plateau verwijderen en onderaan de spindle het lager een paar drupjes olie geven, liefst Technics origineel maar motorolie werkt ook prima. Misschien nog even schoonmaken en oppoetsen maar dat is het dan wel. Prima platenspeler.
@Wehmut : mooie speler blijft het toch

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 16-07-2014 20:49 ]
Bestla schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:31:
@Wehmut : mooie speler blijft het tochIk heb de mk2 met AT 440mLa er op.
Ook ik speel met een Audio Technica AT440MLa op m'n Thorens TD-318 MKI... En ja, 't lijkt wel of ze voor elkaar gemaakt zijn... Top combinatie, net zoals hij ook goed combineert met de diversen Technics spelers...Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:58:
[...]
Nice man! Ik heb er nu ook een AT440Mla op. Mooie combinatie, klinkt super.
Check
[afbeelding]
Limanilla's Technics is net overgedragen aan de postdienst.
En vandaag binnen de in near mint verkerende Todd Rundgren's Initiation.
En vandaag binnen de in near mint verkerende Todd Rundgren's Initiation.

[ Voor 55% gewijzigd door Bestla op 17-07-2014 20:04 ]
Hoe kan je zelf een stofkap maken? En ik kan die stickers van de sl-d2 nergens vinden helaas.
Ik ben serieus aan het nadenken over het kopen van een platenspeler, maar ik weet er weinig vanaf. Wat is een redelijke prijs voor een technics SL-D2/SL-D3? En zijn het een beetje fatsoenlijke spelers?
Heeft iemand nog tips voor het polijsten van een stofkap? Die op mijn Onkyo ziet er niet uit, heb het al met koperpoets en tandpasta geprobeerd, daar werd het niet echt beter van.
Stofkap is vrij zacht kunstof, je zou met iemand die auto detailer is kunnen vragen voor een handpad en een hele fijne polijstpasta, daar kun je het weer goed mee krijgen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Goh, wat ziet die speler er bekend uit
Ik dacht eerst dat ik op een oud deel van het Tweakers forum was belandt. Komt door het kleurgebruik op de Pioneer site
Mijn MK2's zijn na 20 jaar gebruik nog steeds niet aan vervanging toe, maar mocht het ooit komen dan zijn dit misschien waardige vervangers..Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:44:
[...]
Ik dacht eerst dat ik op een oud deel van het Tweakers forum was belandt. Komt door het kleurgebruik op de Pioneer site
Met nagel voelbare krassen: nat schuren in ronde bewegingen, met zeer fijn schuurpapier > korrel 400, liefst 800 of nog hoger. Zachtjes drukken want je wilt een glad resultaat en geen nieuwe diepere sporen van het schuurpapier. Niet schrikken als je kap nu geheel dof is, dat hoort erbij als er diepere krassen op zitten.hellum schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:00:
Heeft iemand nog tips voor het polijsten van een stofkap? Die op mijn Onkyo ziet er niet uit, heb het al met koperpoets en tandpasta geprobeerd, daar werd het niet echt beter van.
Daarna Commandant 4 autopoets op licht vochtig microvezeldoekje (want dat krast niet itt veel andere vezels) en flink boenen in alle richtingen totdat de dofheid weg is. Dan is het wellicht nog een beetje melkachtig, dat krijg je weg met Commandant 5 of koperpoets, tandpasta. Voor superglans afmaken met siliconenspray.
Bij elke stap tussentijds steeds checken hoe ver je bent door de plek schoon te vegen en even te beoordelen.
Bij ondiepe krassen kan je de stap met schuurpapier overslaan en levert Commandant 4 + nabehandeling snel een mooi resultaat. Flink boenen is het devies, maar steeds uitkijken dat je niet te hard gaat ivm kuilvorming / hitte bij te droog werken.
Reken wel dat je in totaal wellicht wel een uur aan het boenen bent voor een slechte kap, dus dat ga je voelen in je armen. Je kan ook met een poetsmachine aan de slag gaan, maar dan moet je uitkijken dat je niet te hard gaat of teveel op een plek, een verprutste kap met een kuil erin is dan het resultaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 19-07-2014 10:11 ]
Daar wil ik wel eens mee spelenNyarlathotep schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:44:
[...]

Wise enough to play the fool
Ik mag hopen dat er een typfout in die prijs van die mat zit:
TW-ACUSTIC PLATEN MAT
TW-ACUSTIC PLATEN MAT
Met plexiglas. ( Acrylaat is ook goed )Kijk eens in het Case Modding topic, of google op plexi lijmen, en daar staan how to's over het lijmen en zagen van dat spul.Frank Mintjes schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:02:
Hoe kan je zelf een stofkap maken? En ik kan die stickers van de sl-d2 nergens vinden helaas.
Een doosje maken met 2 scharnieren is dan niet zo moeilijk.
En stickers, verdiep je in het lettertype, en ga langs winkels met kantoorbenodigdheden. Krasletters/ afwrijfletters is dan wat je zoekt.
https://www.google.nl/search?q=afwrijfletters&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&channel=rcs&gfe_rd=cr&ei=R7rJU_3SN8OZ-Abb7ICYDQ
Ps, fijne vakantie?

[ Voor 49% gewijzigd door Bestla op 19-07-2014 11:56 ]
Ik sta hier nu in een kringloopwinkel waar voor 45 euro een goed uitziende B&O Beogram 5500 speler staat zonder element. Is het de moeite waard om die mee te nemen? Ik ken dit type speler helemaal niet, maar hij ziet er wel gaaf uit!
Net een 2e hands Heed Quasar phono stage opgehaald voor een zeer mooie prijs. Vinyl blijft toch erg verslavend. Ondertussen heb ik 3 (
) phono stages (Heed Quasar, Dynavector P75 mk III en Cambridge Audio 640p) en 1 platenspeler. Tijd voor een 2e platenspeler...
Mocht iemand overigens interesse hebben in de CA 640p voor een nette prijs, dan mag je contact met mij opnemen.

Mocht iemand overigens interesse hebben in de CA 640p voor een nette prijs, dan mag je contact met mij opnemen.
Ligt er een beetje aan wat jou een nette prijs lijkt.
Of ruilen voor een platenspeler?
Leuk speelgoed, maar hebben die niet aparte, dure elementjes?Nyarlathotep schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:39:
Ik sta hier nu in een kringloopwinkel waar voor 45 euro een goed uitziende B&O Beogram 5500 speler staat zonder element. Is het de moeite waard om die mee te nemen? Ik ken dit type speler helemaal niet, maar hij ziet er wel gaaf uit!
Ja, ik heb even gekeken, en er gaan inderdaad speciale elementen op. Kosten al gauw 200+ euri, dus als knutseltafel laat ik deze wel staan
Welke plaat is dat?Nyarlathotep schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:20:
Tijd dat ik ook eens een foto post van mijn Technics + AT440Mla
[afbeelding]
Dat is Timelesness van Serdce.
Ah ja kzie het, multi-splatter, heel mooi gedaan vind ik
Verwijderd
Hahaha vet, sowieso dus al 3 man met de SL en AT440mla combinatie. Klinkt top he?Nyarlathotep schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:20:
[afbeelding]
PS: Redhawk: pro tractor gebruikt bij afstelen van je element? Lijkt erg achterin je headshell te zitten t.o.v. de mijne en Nyarlathotep. Kan ook aan de hoek van de foto liggen..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 16:16 ]
Hoek van de foto. Ik gebruik dat plastic tooltje, en ik heb het gecontroleerd met een pro tractor en het was spot on .
Check , check double check.
To be sure , schoefkop zit echt voorbij het midden naar voren toe. Hart op 1 derde van het totaal zeg maar.
To be sure , schoefkop zit echt voorbij het midden naar voren toe. Hart op 1 derde van het totaal zeg maar.
[ Voor 26% gewijzigd door Bestla op 20-07-2014 18:56 ]
Verwijderd
NiceBestla schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:53:
Hoek van de foto. Ik gebruik dat plastic tooltje, en ik heb het gecontroleerd met een pro tractor en het was spot on .
Ik zit nu lekker Steely Dan (Gaucho) te luisteren. In mijn oren echt wel audiofiele kwaliteit, niet slecht voor zo'n DJ ding
Nice, en een 1200/1210 was altijd al een droom om te hebben. Gewoon omdat het moest schijnbaar.
Verwijderd
Lucky us! Ze worden niet meer gemaakt, wij hebben er eenBestla schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:56:
Nice, en een 1200/1210 was altijd al een droom om te hebben. Gewoon omdat het moest schijnbaar.
Pioneer wil nu in het gat springen dat Technics heeft achtergelaten: http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/DJ/Turntable/PLX-1000
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 20:25 ]
Ook een mooie hoor,
maar eerst sparen voor iets heeeeeeel anders. Als je weet wat mijn avatar betekend,(Ruger) en dan sparen voor de vakantie 2015 in Noorwegen. De komende trip naar de US of A kost ook al genoeg.
Ik heb van de Vinylengine site de Technics protractor gebruikt om de boel uit te lijnen. Was op mijn werk nog wel even prutsen om dat ding op ware grootte uit te printen.
Uiteindelijk dat ding hier op de platenspeler gelegd en ik was binnen tien minuten klaar. Het element losjes op de headshell schroeven en een beetje schuiven. Alleen oppassen dat je niet met je naald over het papier gaat schuren
@Redhawk: Volgens mij zit jouw element wel degelijk iets verder naar achteren. Die van mij zit op 2 á 3 milimeter na helemaal voor in de headshell (een imitatie Technics headshell van Thakker).
Maar het klinkt echt geweldig
Uiteindelijk dat ding hier op de platenspeler gelegd en ik was binnen tien minuten klaar. Het element losjes op de headshell schroeven en een beetje schuiven. Alleen oppassen dat je niet met je naald over het papier gaat schuren

@Redhawk: Volgens mij zit jouw element wel degelijk iets verder naar achteren. Die van mij zit op 2 á 3 milimeter na helemaal voor in de headshell (een imitatie Technics headshell van Thakker).
Maar het klinkt echt geweldig
Wanneer ga je? Heb je nog een klein plekje in je koffer over op de terugweg?
Wise enough to play the fool
13 september en zolang het geen crimineel spul is, ja.
@ Wehmut
Ik zal eens een andere proT opsnorren. Welke heb jij gebruikt dan? Ik heb die van Conrad Hoffman Stevenson ProTr, en die komt overeen met dat plastic tooltje.
En nu blijkt dat met Lofgren B ik een eind (2mm) op moest schuiven zoals jij al zei.

Maar met 3 PT's zat ik wel aardig in de buurt, alleen Lof B week iets meer af en op vinylengine vertelde ze dat Stevenson door Technics gebruikt zou kunnen zijn.
Quote Rolls-Royce vinyl engine
If you set up the program with DIN, a 215mm P2S distance, and Stevenson A selected, you'll get numbers for the SL-1200 that are within 0.1mm and 0.1 degrees (229.929mm effective length, 14.929mm overhang, and 22.102 degrees offset angle) of those in my SL-1200MK2's manual. Looks like Technics used Stevenson.
Het is een en al compromissen dat afstellen.
Maar met dat plastic tooltje maakt men er zich wel makkelijk vanaf. Het is niet fout, maar kan beter.
@ Wehmut
Ik zal eens een andere proT opsnorren. Welke heb jij gebruikt dan? Ik heb die van Conrad Hoffman Stevenson ProTr, en die komt overeen met dat plastic tooltje.
En nu blijkt dat met Lofgren B ik een eind (2mm) op moest schuiven zoals jij al zei.

Maar met 3 PT's zat ik wel aardig in de buurt, alleen Lof B week iets meer af en op vinylengine vertelde ze dat Stevenson door Technics gebruikt zou kunnen zijn.
If you set up the program with DIN, a 215mm P2S distance, and Stevenson A selected, you'll get numbers for the SL-1200 that are within 0.1mm and 0.1 degrees (229.929mm effective length, 14.929mm overhang, and 22.102 degrees offset angle) of those in my SL-1200MK2's manual. Looks like Technics used Stevenson.
Het is een en al compromissen dat afstellen.
[ Voor 202% gewijzigd door Bestla op 21-07-2014 08:29 ]
Verwijderd
Ik heb mijn AT440 precies zo in die headshell zitten Redhawk. Zat dus toch in de hoek van de foto.Bestla schreef op maandag 21 juli 2014 @ 06:16:
13 september en zolang het geen crimineel spul is, ja.
@ Wehmut
[afbeelding]
Het is een en al compromissen dat afstellen.Maar met dat plastic tooltje maakt men er zich wel makkelijk vanaf. Het is niet fout, maar kan beter.
Nu even een lekker stukje rock opgezet : Led Zeppelin 1. En LZ 2
[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 21-07-2014 10:11 ]
LZ2 heb ik afgelopen week ook in huis gehaald (remaster)... klinkt wel lekker. Ook 1 en 3 nog maar eens halen. Heb van 2 wel de versie met bonusspul, maar echt interessant is dat niet (versie zonder lag er niet...)
Ik ook dan maar?Nyarlathotep schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:20:
[afbeelding]

PS, vanwege die Sl1200 petitie op facebook, en het feit dat Pioneer ook met een platenspeler komt, schijnt het toch steeds meer werkelijkheid te gaan worden dat de 1200 terug komt.
Verwijderd
Cool, is dat een pro-ject speler?_ferry_ schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:14:
[...]
Ik ook dan maar?
[afbeelding]
PS, vanwege die Sl1200 petitie op facebook, en het feit dat Pioneer ook met een platenspeler komt, schijnt het toch steeds meer werkelijkheid te gaan worden dat de 1200 terug komt.
Die 1200 terugkomst: ik moet het nog zien. Heb jij een bron waaruit het blijkt dat Technics dit wil gaan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 14:23 ]
Jeps, een RPM5.
https://translate.google....l.html&edit-text=&act=url
Hier staat het nieuws, maar is nog niet bevestigd ofzo, het is nogal makkelijk om een nieuwsbericht te maken zonder ook een echte bron te hebben.
Hier staat het nieuws, maar is nog niet bevestigd ofzo, het is nogal makkelijk om een nieuwsbericht te maken zonder ook een echte bron te hebben.
Op het plaatje van je link ziet het er niet naar uit dat ze een pro tractor hebben gebruikt bij het afstellen van die cartridge. 

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 21-07-2014 15:26 ]
Verwijderd
Als je dit artikel leest lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de SL 1200 weer in productie gaat: http://djworx.com/technic...alists-view/#.U80Q3LE7sU__ferry_ schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:27:
Jeps, een RPM5.
Van de reserve onderdelen er eentje in elkaar sleutelen. Van elk part een reserve bestellen. Kost wat verzendkosten maar je hebt wel een OEM NOS product.
fixed
fixed
[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 21-07-2014 15:34 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic