loewie1984 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:05:
[...]
Misschien heb ik het gemist, maar hoe vind je dat de spelers zich verhouden tot de laatste (SL1210). Ik heb zo'n Project Acryl altijd wel een vette tafel gevonden, maar toch heb jij besloten net als de Thorens' om ze in te ruilen voor een Technics.
Allereerst ben ik nogal impulsief

voordeel van die eigenschap is dat ik best wat spelers heb mogen horen.
Die Acryl ziet er prachtig uit, maar klinkt zo vlak als wat. Net als de Debut. Ik was eigenlijk wat teleurgesteld.
Allemaal met het Rondo Red MC element gehad. Toen ik dat element hoorde op een geveerde Thorens (TD318) viel mijn mond open "zo kan het dus ook, dit wil ik!!". Zo veel muzikaler en levendiger.
Het element doet het meest in een upgrade, mits goed afgesteld. Maar als de tafel in de basis niet meewerkt, hoor je het toch..
Ik ben echt fan van de TD3xx serie en later. Goed gebouwde dingen, klinken al snel goed.
Waarom die Technics: toch wel praktisch, en ik ben ook erg te spreken over de sound. Zit een beetje tussen mijn Thorensen en die pro-jects in. Maar sowieso muzikaler dan de Pro-jects, ook de acryl.
Blijft emotie en mijn smaak, maar ik kan echt niks verkeerds zeggen over de Technics. Dat deed ik eerst wel, als audio snob, maar ben daar hard op teruggekomen.
Klinkt super, werkt snel (start/stop), mooie S-arm, compliant met veel meer elementen dan mijn TP90 arm (TD 2001) kon hebben. Had veel massa en dus weinig element keuze.
Ik luister eigenlijk ook meer platen nu ik die Technics heb. Snel gestart, even de arm van nummer naar nummer "lepelen" zonder dat je hele speler gaat schudden. Best lekker eigenlijk. Het gaat mij vooral om de muziek en niet het audiofiele gedoe. Ik vind het top klinken zo.
Nu even gewisseld met een AT95e van mijn tweede Technics (SL-Q2) klinkt ook leuk. Vooral bij rock en punk.
Trouwens ook nog een AT440Mla besteld. Zodat ik lekker kan wisselen en spelen. Ook dat is makkelijk met die Technics headshells. Schoef je er zo af.
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 09-07-2014 20:02
]