Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Als er een echt goed element op zit, is zo'n Pro-ject weer veel beter dan de zoveelste overpriced Thorens op Marktplaats. Het ligt eigenlijk niet zozeer aan de speler, maar aan de som van de componenten.
Vandaar dat op mijn Pro-ject dat element van Goldring zit, dat ongeveer net zoveel kost als een complete Thorens of Pro-ject met redelijk element op MP.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
Ja, je kunt eigenlijk beter je speler op het element uitzoeken dan andersom. Maar zo gaat het zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
En dan moeten we het nog hebben over de arm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tjah, 't is maar hoe je er tegen aan kijkt... Qua demping zal een Pro-ject het zeker verliezen van een Thorens... Een tik op de houten plank (want meer is het niet) en je hoort het direct terug via je speakers... Over priced of niet: bij bijna elke Thorens hoor je die tik nauwelijks of zoals bij mijn TD-318 MKI niet... Demping is gewoon goed (met dank aan een geveerde subchasis) en ik twijfel bij een Pro-ject Debut 3 er zeer aan of de demping net zo goed is (een subchasis heeft een Pro-ject niet eens)...

Vergelijk het maar als volgt: je neemt een fiets zonder vering en je voelt elke hobbel of kuiltje... Neem een fiets met voor vering en je voelt de hobbel of kuil al wat minder of zorg dat je een fiets hebt met voor en achter vering: je voelt helemaal niets van die hobbel of kuil (tenzij je echt lomp gaat doen uiteraard)...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 04-07-2014 23:39 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Komt gewoon door de subchassis. Je tikt niet op je draaitafel, je tikt op het kastje eromheen. En je moet er natuurlijk ook gewoon niet op tikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
En daarom rijd ik liever op mijn racefies met 10 bar in de 23mm bandjes en niet op een geveerd comfortabel zacht apparaat :)

Nee, serieus. Hoe vaak zit jij te trommelen op je platenspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreamscape schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:58:
Als er een echt goed element op zit, is zo'n Pro-ject weer veel beter dan de zoveelste overpriced Thorens op Marktplaats. Het ligt eigenlijk niet zozeer aan de speler, maar aan de som van de componenten.
Vandaar dat op mijn Pro-ject dat element van Goldring zit, dat ongeveer net zoveel kost als een complete Thorens of Pro-ject met redelijk element op MP.
Misschien mis ik het punt, maar als er op die overpriced Thorens (of iets anders moois) óók een echt goed (en echt goed matchend!) element zit dan is die wellicht weer beter, dus dat lijkt me niet echt een argument voor de Pro-ject per se? Ik weet niet welke Goldring je hebt. Ik heb zelf de 1042 gehad die ik op mijn draaitafels niet beter vond dan een AT440MLa of DL-301 of DL-160. Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders er heel gelukkig mee is. Smaak en match met de phono pre en de arm van de draaitafel spelen een grote rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreamscape schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 00:17:
En daarom rijd ik liever op mijn racefies met 10 bar in de 23mm bandjes en niet op een geveerd comfortabel zacht apparaat :)

Nee, serieus. Hoe vaak zit jij te trommelen op je platenspeler?
In principe nooit, maar als ik wil weten hoe goed een speler gedempt is of gewoon wil testen of een fabrikant iets ondernomen heeft om te voorkomen dat bij geluiden via het element naar je speakers gaan tik ik meerdere malen op de behuizing tijdens het afspelen... Dit doe ik uiteraard alleen voor ik een speler ga aanschaffen of als ik nieuwsgierig ben hoe goed iemand anders zijn platenspeler gedempt is, want als ik het daarna eenmaal weet tik ik ook niet meer op de plint van de platenspeler... Is natuurlijk een beetje onzinnig om eeuwig op de behuizing te gaan tikken tijdens het afspelen van een LP zonder reden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik denk dat het een eerlijkere test is om op de oppervlakte onder de draaitafel te tikken. Dat is uiteindelijk waar de trillingen vandaan komen.
Hoewel dat ook wel mee zou moeten vallen als je je platenspeler op de goede plek zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo, heb vandaag heel wat lichaamsbeweging :+ om de 5 a 10 min. Een nieuw plaatje op zetten. Leuk hoor, dance vinyl uit mijn jeugd, maar met maar 1 track per kant (en soms nog een remix) blijf je lopen.
En soms zit er dan een 45rpm tussen, die sorteer ik er nu ook meteen tussenuit, want telkens de snaar wisselen is niet zo handig. Komt wel een lekkere dikke bass uit als je 45rpm op 33,5 afspeelt :+

Wat betreft demping, het tikken zegt ook nog niet alles natuurlijk. Want hoe goed is de islotaie vanuit de ondergrond, hoe stijf is het chassis, en wat is de frequentie waarop het trilt, eigenlijk zegt zo'n tik nog maar een klein stukje over de totale kwalitet. Met een stille groef test je IMHO een stuk meer, dsn kun je het volume opdraaien tot hij gaat rondzingen, en dan zie je gauw genoeg welke speler de minste last heeft van natrillen, slechte demping, motorgeluid of stuiterende arm/element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja still groef vertelt meer over lagers, motor, en andere inwerkende geluiden. Als je je versterker op max kan draaien zonder dat ie rond gaat zingen dan zit het iig wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag allemaal,

Ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen met het volgende: ik wil mijn platenspeler verkopen via Marktplaats, maar heb geen idee hoeveel ik voor dit apparaat kan vragen.

Het gaat om een Dual cs 628 ULM series. Ik heb 'm ongeveer een jaar geleden via Marktplaats gekocht, maar voor hoeveel weet ik niet mee(volgens mij 125 euro). Na aankoop kwam ik er echter achter dat ik er toch niet de ruimte voor had en dus heb ik 'm nooit gebruikt of zelfs maar aangesloten. Volgens mij is het enige mankement het afgebroken plastick haakje waar de naald op kan rusten.

Apparaat is in goede staat en volgens de vorige verkoper zit er een nieuwe naald van hoge kwaliteit op.Ik heb jammer genoeg geen idee hoe ik er een foto bij moet plaatsen.

Kan iemand mij dus een idee geven wat de waarde is van dit apparaat?

Geert

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Korte vraag: iemand bekend met de webwinkel cdon.eu?
Staat een limited edition die ik graag willen hebben, maar beetje lastig om te zien of ie op voorraad is of niet, en ik ken ook de reputatie van die gasten niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@geert, ik neem aan dat je niet de naald bedoelt maar de arm, dwz de armsteun is afgebroken. Speler lijkt me in goede werkende staat zo'n 80 euro waard, dus met afgebroken armsteun als minpunt en nog een bruikbaar element en naald als pluspunt zeker niet meer dan 100 euro. Zit er een super element op dan misschien meer, maar lijkt me niet want dan had je dat wel genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 06-07-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Heb net beslist mijn technics weg te doen omdat ik enkel gewoon goed geluid wil en niet perce mixen en dergelijke. Wil gewoon rustig naar m'n vinyl platen luisteren in een goede kwaliteit. Ben nu zowat zeker dat ik de project debut carbon ga aanschaffen maar twijfel nog tussen 2mRed die duurder is of de OM10. Kan iemand me helpen? Of moet je echt al audiophille zijn om het verschil te horen?

niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Wat voor Technics ?

Als het een SL-1200 MK2 of nieuwer is, mooi elementje eronder en spelen maar! Of moet zijn dat de arm ed helemaal naar de klote zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke Technics doe je weg? Ze zijn niet alleen voor mixen bedoeld hoor. ;) Meestal niet zelfs. Zo zijn ze niet ontworpen. Zelfs de SL1200 MK2 is ooit ontworpen als HiFi platenspeler, en werd ontdekt door de scratchers en DJ's. Maar dat maakt de Hi Fi kwaliteiten niks minder. En Technics heeft buiten de 1200 nog meer moois gemaakt.

De 2M Red is als ik het goed heb gewoon een OM10 speciaal geoptimaliseerd voor een Rega arm (compliantie).

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 07-07-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afhankelijk van de Technics en de staat waarin hij verkeert zal je er met die Debut niet echt veel op vooruit gaan. Als je de variant neemt met OM10 al helemaal niet. Kun je denk ik beter een goed los element voor je technics kopen, bijv. die 2mRed. En voor het overgehouden geld wat leuk vinyl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je echt dat je het verschil zal horen tussen een om10 en een portofoon 2mred. Weet wat je er meer mee kan dan enkel scratchen. Maar ik wil gewoon lekker naar m'n vinyl kunnen luisteren en tegelijk een strakke speler hebben. Dan komt de project wel in de buurt dacht ik zo. Vraag me alleen af of er zo een groot verschil zou zijn tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:23:
Denk je echt dat je het verschil zal horen tussen een om10 en een portofoon 2mred. Weet wat je er meer mee kan dan enkel scratchen. Maar ik wil gewoon lekker naar m'n vinyl kunnen luisteren en tegelijk een strakke speler hebben. Dan komt de project wel in de buurt dacht ik zo. Vraag me alleen af of er zo een groot verschil zou zijn tussen de twee.
Die pro-ject speler is een hele andere speler en persoonlijk vindt ik de Technics (er van uit gaande dat je een SL-1200MK2 hebt) stukken beter dan de Pro-ject (juist op Hifi vlak)...

Ik ben het dan ook helemaal eens met Cap en ook ik zou in dit geval voor de Technics gaan... Mocht je echt perse van je Technics af willen en je zoekt iets goeds, kijk dan eens naar tweedehands Thorens speler (Thorens TD-318MKI / MKII / MKII zijn hele mooie spelers)... Die zijn ook zeker de moeite waard...

Van de Technics of Thorens uitgaande zou ik als element voor de Audio Technica AT440MLa kiezen... Deze matched goed en klinkt ook nog eens fantastisch... Uiteraard bestel je die bij onze grote vriend in Duitsland:
www.williamthakker.eu
Scheelt namelijk enorm in de aanschaf prijs en de service is gewoon goed! Momenteel heeft hij drie weken vakantie, waarvan de eerste week nu voorbij is, dus nu kun je er niets bestellen... Anders had ik wel gelinkt naar het product wat ik bedoelde...

Succes ermee!

Edit 23:27 uur:
Voor ik het vergeet:
Gisteren een tweedehands aankoop gedaan op de Luikse Markt in Wanssum:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140707_001_zps3a451879.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140707_002_zpsb3a28b8b.jpg

Het betreft Drukwerk - Ho Stil, Wacht Stop!

LP en hoes zijn in goede conditie, nu al veel luister plezier aan beleefd... :)

[ Voor 24% gewijzigd door rcor op 07-07-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn heel erg veel ken ik er niet van. De technics heb ik ooit samen gekocht met een maar waarmee ik nu nog samenwoon. Ik verhuis en hij neemt ze mee en betaalt mij uit. Ik wil namelijk enkel gewoon goede klank om naar jazz, soul,... te luisteren. Had op verscheidene fora gelezen dat de project behoorlijk goed waren tot zeer goed. Maar blijkbaar dus niet en als ik ze al zou nemen dan zeker de 2mred. Maar jij zou dus de thorens aanraden. Probleem is dat ik er zoals ik al zei niet zo erg veel van af ken en bij tweedehands kan er mss nog wat werk aan zijn. Merci alvast ik kijk eens rond voor thorens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Wil maar zeggen als ik beide vergelijk in dezelfde prijsklasse

http://www.hifistereo.nl/.../product.html#prettyPhoto

http://www.project-audio....dc&cat=turntables&lang=en

Kan de 2mred nieuw voor 369 kopen.

Is de Thorens hier dan zoveel beter?

NIels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Nee. rcor doelt op oude (vintage) Thorens spelers.
De AT440MLa is trouwens eigenlijk gemaakt voor lichte armen (hoge compliantie). Zal best prima werken op middelzware arm, maar een perfecte match zou ik het ook weer niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:18:
Nee. rcor doelt op oude (vintage) Thorens spelers.
De AT440MLa is trouwens eigenlijk gemaakt voor lichte armen (hoge compliantie). Zal best prima werken op middelzware arm, maar een perfecte match zou ik het ook weer niet noemen.
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:55:
Hi,

Wil maar zeggen als ik beide vergelijk in dezelfde prijsklasse

http://www.hifistereo.nl/.../product.html#prettyPhoto

http://www.project-audio....dc&cat=turntables&lang=en

Kan de 2mred nieuw voor 369 kopen.

Is de Thorens hier dan zoveel beter?

NIels
Klopt helemaal MilaNL... Ik doel inderdaad op Thorens spelers van de periode 1980-1995... Een nette TD-318 of TD-320 MKII zijn zeer de moeite waard:
http://link.marktplaats.nl/m824003127
http://link.marktplaats.nl/m822023760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
@ Frank Mintjes

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/epcrptr33/Technics_Sl_D2.jpg
Playing : Jack White - Lazaretto 7"

Hij draait al goed nadat ik hem opengemaakt heb, en alles wat met toeren te maken had heb ik schoongemaakt en met contactspray heb ingespoten. Lekker alles rondgedraaid, geschoven van links naar rechts enz. :)

Nu de behuizing grondig reinigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 08-07-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:31:
Om eerlijk te zijn heel erg veel ken ik er niet van. De technics heb ik ooit samen gekocht met een maar waarmee ik nu nog samenwoon. Ik verhuis en hij neemt ze mee en betaalt mij uit. Ik wil namelijk enkel gewoon goede klank om naar jazz, soul,... te luisteren. Had op verscheidene fora gelezen dat de project behoorlijk goed waren tot zeer goed. Maar blijkbaar dus niet en als ik ze al zou nemen dan zeker de 2mred. Maar jij zou dus de thorens aanraden. Probleem is dat ik er zoals ik al zei niet zo erg veel van af ken en bij tweedehands kan er mss nog wat werk aan zijn. Merci alvast ik kijk eens rond voor thorens.
De eerste vraag die je moet beantwoorden is: wat wil je eraan uitgeven? Het meest waarschijnlijk is dat je het meeste plezier beleeft aan een goede tweedehands speler. Dat is zo als je 25 euro uit wilt geven, maar ook als je 100 of 300 euro wilt uitgeven. Die tweedehands spelers klinken vaak goed, hebben een mooi vintage karakter en gebruiken bovendien technieken en materialen die tegenwoordig niet meer voor handen zijn voor een betaalbare prijs.

Kijk dus eens op marktplaats in de afdeling platenspelers wat er zoal aangeboden wordt en wat je aanspreekt. Kom dan hier met dat lijstje terug, dan kunnen mensen je tips geven over wat wel en wat niet, en waarom. Er komen allerlei merken in aanmerking want er is in de jaren 70-80 veel moois gemaakt. Geliefd zijn merken als Thorens, Lenco, Garrard, Dual, Micro Seiki, Sony, Technics, Denon, Yamaha, Pioneer, maar er zijn er meer. Staar je dus niet blind op een enkel merk.

Kan het geld je echt niks schelen en zit je in de klasse 1000+ euro, dan koop je nieuw wat je ook maar mooi vindt. Dat betekent overigens nog steeds niet dat hij een goed onderhouden 2e hands speler van 300 euro wegspeelt, maar dat terzijde. ;)

PS er is ook wel "nieuw" of "nieuwerwets" (jaren 90 en 00) te vinden voor een betaalbaardere prijs, maar ook daarvoor kun je beter naar 2e hands aangeboden waar kijken. Scheelt je vaak 50% of meer tov de oorspronkelijke nieuwprijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 08-07-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:13
Als aanvulling wil ik nog wel noemen dat mijn Proj-ject super goed klinkt op mijn Marantz versterker met Elac boxen. Het is ook echt belangrijk welke aparatuur je er op aansluit. Sluit je er een simpel Sony setje op aan dan hoef je ook niet zo'n geavanceerde speler te hebben. Ik weet niet of ik persoonlijk verschil zou horen met een Thorenz. Het voelt voor mij een beetje als de tv die je gaat kopen. In de winkel zie je het allermooiste beeld en als je de tv met iets minder mooi beeld koopt zie je thuis niet meer dat deze iets minder is. Ik ging meer voor het moderne uiterlijk wat ik persoonlijk mooier vindt dan de vintagelook en daarnaast ben ik niet zo'n pruts type en moet iets het gewoon doen zonder er te veel naar om te hoeven kijken. Dus ben ik gewoon voor een nieuwe speler gegaan.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk ook wel dat je echt een hele audiofiele kanjer moet zijn wil je het verschil tussen 2 tafels met dezelfde elementen horen in dezelfde setup... de verschillen worden vaak erg uitvergroot en overdreven idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ben ik het in het algemeen eens dat er een boel audiofiel ge-OH is dat tussen de oren zit (over versterkers, DACs, kabels, etc), en ik ben het er ook mee eens dat het element veel uitmaakt, maar in het specifieke geval van een platenspeler is er meer dan dat. Wat in deze hogelijk mechanische en met zeer lage spanningen werkende wereld echt hoorbaar is:

- een element dat slecht spoort in een slecht gematchte arm. Dwz een heel stijf geveerde naald (lage compliantie) in een hele lichte arm of een heel soepel geveerde naald (hoge compliantie) in een hele zware arm. Het element is dan op zich wel goed, de arm ook, maar de combinatie is dat niet
- een kabel van te hoge capaciteit -> behoorlijke resonantiepiek in het middenhoog. Dus in het hoorbare gebied ver onder de 20 kHz, dus geen esoterische zaken voor 10 jarigen met super oren die nog duidelijk horen op 25 kHz of hoger ;)
- slecht afgeschermde kabel -> brom, ruis, stoorsignalen
- slechte aandrijving -> wow & flutter
- slechte lagering as -> rumble
- slechte isolatie van het arm-element systeem van zijn omgeving -> akoestische feedback
- slechte uitlijning element

En zo valt er nog wel meer te bedenken. Het is wél zo dat je naar mijn mening heel veel draaitafels - vast ook jouw Pro-Ject (welk model?) - prima kan laten klinken met de goede afstemming van de keten element - arm - RIAA voorversterker en een goede setup in de zin van uitlijning element, goede naalddruk, en goed opstellen van de draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:13
Ik heb een pro-ject debut Carbon usb DC met ingebouwd voorversterker. Standaad zit hier een Ortofon OM-10 element op.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advies gevraagd: ik ben op zoek naar een nieuwe platenspeler met ingebouwde voorversterker en ik heb een budget van ongeveer 400 euro. Welke apparaten zijn in deze prijsklasse dan aan te raden?

En welke winkels in de regio Amsterdam kan ik het beste langs gaan voor de aanschaf van een goede platenspeler. Ik neem althans aan dat ik beter niet naar de Mediamarkt of de BCC kan gaan.

Ik hoor graag van jullie.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:53:
Korte vraag: iemand bekend met de webwinkel cdon.eu?
Staat een limited edition die ik graag willen hebben, maar beetje lastig om te zien of ie op voorraad is of niet, en ik ken ook de reputatie van die gasten niet.
Even mezelf quoten ;)
Iemand met ervaring? Die limited edition wil ik namelijk best wel graag hebben...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci voor alle tips jullie zijn zalig. Als ik de pro ject koop zal het sowieso de debut carbon ortofoon 2mred zijn. Momenteel ken ik er nog niet zo veel van maar nu ben ik zo wat op het moment gekomen dat ik al m'n materiaal wil/moet vernieuwen. En het zou stom zijn om nu een koop te doen en dan binnen een jaar te bemerken dat het eigenlijk niet 'genoeg' is. Heb nu al een grote collectie platen en zou ze dan ook graag op goed materiaal afspelen. (nu nog gebruik makend van materiaal van een vriend)

Ik zal eerst nog wat rondsnuisteren op het internet naar een goeie speler. Maar eigenlijk ook nieuwe boxen en versterker nodig. Momenteel iets van m'n vader nog
'technics stereo tuner amplifier sa-ch 950' met bijhorende boxen. maar dat zal ook een hele zoektocht worden. Tenzij iemand de ideale combo heeft;-)

NIels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:51:
Advies gevraagd: ik ben op zoek naar een nieuwe platenspeler met ingebouwde voorversterker
Mag ik vragen waarom je op zoek bent naar een platenspeler met ingebouwde voorversterker? Voor 400 euro koop je namelijk aardig wat moois, dat wil zeggen platenspeler + losse voorversterker. En als een voorversterker al ingebouwd moet zitten dan zou ik hem aan de versterker kant kiezen. Dan is er genoeg moois verkrijgbaar. Voor een platenspeler met ingebouwde voorversterker ligt dat lastiger, vind ik gewoon niet zo'n gelukkige combi.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:06:
Ik zal eerst nog wat rondsnuisteren op het internet naar een goeie speler. Maar eigenlijk ook nieuwe boxen en versterker nodig. Momenteel iets van m'n vader nog
'technics stereo tuner amplifier sa-ch 950' met bijhorende boxen. maar dat zal ook een hele zoektocht worden. Tenzij iemand de ideale combo heeft;-)
Nou, op naar marktplaats dan en kom maar op met dat lijstje spelers dat je aanspreekt. Bij een versterker kun je op zoek gaan naar een versterker met een goede phono pre. Nieuw zijn er dan een paar (wat duurdere) opties en je raadt het al... in de 70-80-er jaren is er veel gemaakt met een mooie ingebouwde phono pre. Ook die staan op marktplaats. Boxen is een ander verhaal, daarbij hoef je bij je keuze eigenlijk alleen maar te letten op of je het geluid mooi vindt en of de impedantie en gevoeligheid zodanig is dat je versterker voldoende vermogen (eigenlijk stroom) kan leveren. Meestal is dat bij een beetje versterker trouwens wel het geval hoor. :) Je hebt verder ook nog de keus om de phono pre los aan te schaffen, dat is in totaal waarschijnlijk dan wel wat duurder. Vanaf een prijs van zo'n 100 euro beginnen de fatsoenlijke phono pre's.

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 08-07-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37
Is een heel mooie speler, maar wel een beetje aan de prijs...
Ik heb hem ook en ongeveer een jaar geleden, ook in onberispelijke staat, voor minder dan de helft aangeschaft

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik zie hier zo'n soortgelijke, maar met veel betere naald en in veel betere staat (de Thorens waar je naar verwijst heeft zelfs lichte schade!). En die op Marktplaats is nog goedkoper ook!

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde gewoon weten of het okey speler was. probleem is dat ik van gent ben. Hoe dichter te beter e ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 15:47
Ik zie veel advies naar voor 2e hands spelers, maar er zijn ook nadelen hoor. Een prachtige vintage Thorens moet maar in je huiskamer passen bijvoorbeeld. De stofkap is vaak type "matglas". De mooi gereviseerde zijn 2e hands ook nog best kostbaar en de kwaliteit van de naald is dan nog afwachten: is de hoge kwaliteit naald ingespeeld of versleten?

Nieuw met instapnaald heeft dan ook nog wel z'n charme. Kan je ook altijd nog wel een keer upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Wobblier op 08-07-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn ook niet echt dealbreakers.

Als de looks van de echte vintage Europese modellen a la Thorens niet bevallen, heb je ook nog nieuwerwetsere Duals en Thorensen van goede kwaliteit, en natuurlijk een hele rits high tech Japanners van prima kwaliteit. Dus 2e hands is zat te kiezen qua looks. De stofkap kan je zolang er geen barsten en hele diepe krassen in zitten met wat autopoetsmiddel, doek en wat geduld weer mooi toonbaar krijgen.

Zo'n elementje met nog goede naald als een bonus zien, meestal zit er, zowel nieuw als 2e hands, een eenvoudige variant onder gemonteerd. En dat soort elementen zijn nieuw met naald al vanaf 25 euro verkrijgbaar, en overigens verrassend goed voor het geld. Zit er een element onder dat heel aardig is en is de naald niet meer zo geweldig dan kun je overwegen om een vervangingsnaald te kopen. Ook niet echt een issue dus. In het algemeen moet je bij een element uit de wat hogere klasse toch op zoek naar een element wat je persoonlijk aanspreekt. Of je nu nieuw op 2e hands koopt.

De enorme extra keuze, het karakter van die spelers en de bang for the buck vergoeden het m.i. nog steeds ruim.

Let wel als je de archetypische consument bent - je weet wel zo iemand met 2 linker handen, nul kennis van of inzicht in techniek, wellicht lid van de consumentenbond, en die alles wat de verkoper zegt en waar de fabrikant mee adverteert voor waar aanneemt - dan ligt het natuurlijk voor de hand om nieuw te kopen. Sterker nog, ik zou dergelijke consumenten niets anders aanraden. Dat doen ook hele volksstammen, maar die zie je niet op een forum om er vragen over te stellen of zich te oriënteren.
Het feit dat iemand op een forum als dit gaat vragen wat ie moet kopen en waarom zegt al iets. We zijn hier niet voor niets op Tweakers hè. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 09-07-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Merci voor al jullie tips!!! al op verscheidde websites gekeken in belgie maar niets te vinden voor een aanvaardbare prijs. telkens in goeie staat vanaf 300 euro en dat terwijl ik de carbon 2Mred van project kan kopen voor 360. Ik kijk vandaag nog eens goed rond maar anders zal het de project worden. Hopelijk valt mijn oog vandaag op iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij die Pro-Ject gewoon mooi vindt dan moet je die gewoon kopen.

Maar ik kijk nu even op kazapa.be en zie van alles langs komen. Dus dat er niets te vinden is geloof ik niet.

Prachtige Technics SL-1401 van super zware kwaliteit, bijna 10 kilo, platter alleen al meer dan 2 kilo! - dat is een zwaarder plateau dan dat van de SL1200's, chassis van gietaluminium, quartz lock direct drive, arm met gimbal ophanging, geveerd subchassis, redelijk zeldzaam, prijs: 60 euro. Dit is er echt eentje uit de beste series van Technics. Indien ie goed werkt en de staat behoorlijk is dan is dat een koopje voor zo'n brok kwaliteit.

http://www.kapaza.be/nl/platenspelers/technics-85438768.htm
http://www.vinylengine.com/library/technics/sl-1401.shtml

Verder meer vintage verschillende Lenco's, een zware Kenwood die best eens heel erg goed zou kunnen zijn (even onderzoeken), een prima hogere instapper van Technics (5200 denk ik op basis van de foto), een Dual CS214, een tangentiale super Pioneer, een Marantz, gewoon maar wat voorbeelden van instap tot duurder van de eerste 3 pagina's aan advertenties.

http://www.kapaza.be/nl/p...raaier-l75-s-85850474.htm
http://www.kapaza.be/nl/platenspelers/lenco-78-85924991.htm
http://www.kapaza.be/nl/p...platenspeler-85907631.htm
http://www.kapaza.be/nl/p...r-lenco-l133-84045275.htm
http://www.kapaza.be/nl/p...platenspeler-85756824.htm
http://www.kapaza.be/nl/p...platenspeler-85885992.htm
http://www.kapaza.be/nl/p...--ongebruikt-85877489.htm
http://www.kapaza.be/nl/p...-arm-pioneer-85836322.htm
http://www.kapaza.be/nl/p...rive-control-85779476.htm

Ps door een brakke foto, een laagje stof en wat krasjes moet je vaak heen kijken, even schoonmaken doet wonderen. Zoek van dezelfde speler een goed genomen fotootje op in schone staat en je krijgt een heel andere indruk.

Die Kenwood, mooie looks en 17.5 kg schoon aan de haak. Vraagprijs 500 euro, kan vast zakken en dan heb je ook wat. Of die Technics voor maar 60 euro..., ik zou het wel weten. :P

[ Voor 74% gewijzigd door Cap op 09-07-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees nu pas je vorig antwoord. Okey ik weet vanavond wat te doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van jouw linkjes zijn die Technics SL-1500 (manual, geen auto-retun) en Pioneer PL-518 (auto-return) ook heel okay.

Maar van de voorbeelden die net langskomen heeft die Technics SL-1401 (auto-return) heeft mijn persoonlijke voorkeur. Het is eigenlijk een kruising tussen de klassieke SL1400 (strakke looks van chassis) en de SL1400MK2 (quartz lock, verend subchassis, plateau, gimbal arm). Vind er hem ook mooi strak uit zien met dat zware metalen chassis, de gladde ronde knoppen en dat zware plateau. Ben benieuwd naar de staat van die speler. Is ie goed dan is het voor 60 euro echt een koopje. Het was geen budgettafel: hij mocht in de US in 1978 zo'n 300 dollar kosten, en een dollar was toen ruim 2 gulden. Inflatie erbij en... ;)

Zie het linkje voor de brochure en wat foto's
http://www.vinylengine.com/library/technics/sl-1401.shtml
http://www.vinylengine.co...hnics/products-1978.shtml
http://jpegbay.com/gallery/000877549-2.html#2

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 09-07-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er eens langs om te gaan kijken. Welk element zou je der dan opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ga werken en kijk vanavond eens verder. Kan net een nieuwe project debut carbon 2mred kopen voor 300 euro. Los van het feit dat hij eigenlijk misschien wat te duur is. Veronderstel ik toch dat hij een mooie klank heeft?

Heb al een mail gekregen van de technics en blijkbaar in een niet zo goede staat. Man dit is moeilijker dan ik dacht. Was eerst behoorlijk zeker van de project maar twijfel nu toch erg. Toch erg merci voor de tips. Vanavond gaat de zoektocht verder nu eerst wat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat was er niet goed aan de Technics? Buiten fysieke schade door lomp gebruik kan er eigenlijk niet zoveel aan stuk, ze zijn robuust en vrij eenvoudig van opbouw. Is er fysieke schade aan de arm(lagers) of het plateaulager dan is dat een probleem. Kan je eenvoudig checken en is normaalgesproken niet het geval bij de thuisspelers. Een probleem met het omschakelen in snelheid / vasthouden van snelheid is vaak een kwestie van de contacten even reinigen of op zijn hoogst wat goedkope elcos (laten) vervangen. De motor zelf gaat eigenlijk nooit stuk. Een onderdeeltje is vaak nog wel ergens verkrijgbaar. Mij ervaring is dat er meestal niks stuk is bij dit soort Technicsen. Een beetje poetsen, misschien het plateaulager smeren met een drupje olie, misschien wat siliconenvet voor mooi gedempt dalen van de armlift, dat is het meestal wel. Uitzondering is de armlift van de SL 13x0/14x0mk2 serie maar ook die kan ik inmiddels repareren.

Cosmetische schade: wat stof, wat krasjes, dat mag de pret niet drukken en krijg je stukken beter met wat poetsen. Krasjes op een doffe kap kan je wegpoetsen. Zelfs een kapotte kap (barsten) is nog wel te vervangen door een andere Technics kap.

Maar ik kan me voorstellen dat je hier geen zin in hebt en liever een nieuwe koopt. Punt bij tweedehands is dat als je zelf wat kan doen en de oude spelers kan waarderen, dat je dan iets heel moois voor heel weinig geld hebt met veel karakter. En het risico is nogal beperkt voor enkele tientjes.

Dit is meer bedoeld voor andere geinteresseerde meelezers want ik denk dat jij meer neigt naar een nieuwe draaitafel. Is ook goed. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 09-07-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Useful information Cap! Voor de grap even op een rijtje wat ik nu in 5 jaar tijd aan spelers gehad heb (nu dus de heerlijke SL 1210 MK5):
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3301.livefilestore.com/y2pPpf-UliC0gSxNqlbdvpBZWUjWQTMO5FSmZJcNyvV4yYGvYHt9m4OknKd9cO_zozNonaMAWE_76a7MKPRxe4TeGEjTkFpLaPYCVvqHObGch8/1%201.jpg?psid=1
Pro-Ject Debut 3
Pro-Ject 2Xperience Acryl
Thorens TD 318
Thorens TD 2001
Technics SL 1210 MK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:08:

Heb al een mail gekregen van de technics en blijkbaar in een niet zo goede staat.
Wat is "slechte staat"? Zolang die draait, zou ik het voor 60 euro wel weten. En anders ga je kijken en probeer je de speler voor een lager bedrag mee te krijgen.

En het element, begin eens met de Audio Technica AT95E, die is goedkoop (kost ongeveer 30 euro), maar klinkt niet goedkoop. Mocht de speler goed zijn, kan je later altijd een luxer element monteren. En met dit soort spelers is het wel zo prettig dat je even een element kan wisselen (doordat de kop eenvoudig te demonteren is).
Dat alles heb ik ook gedaan, eerst dit element erop gezet om te controleren of de speler eigenlijk wel goed was (natuurlijk was die goed ;) ). En daarna heb ik een AT3200XE erop gezet, MC element met nude diamond, klinkt nog net ietsje ruimtelijker. Maar wil ik een oudere LP afspelen, dan zet ik vaak toch weer de AT95E erop, dan is het niet zo erg als de naald wat harder slijt door de tikjes.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:28:
Useful information Cap! Voor de grap even op een rijtje wat ik nu in 5 jaar tijd aan spelers gehad heb (nu dus de heerlijke SL 1210 MK5):
[afbeelding]
Pro-Ject Debut 3
Thorens TD 318
Thorens TD 2001
Technics SL 1210 MK5
Mooi lijstje! Daarvoor nog een Reloop toch? Durf je die er niet bij te zetten. ;)

Hoe bevalt de 1210?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik zal ook even opsommen wat ik allemaal had/heb staan.

1980ish : Technics Type? iets goedkoops met rechte arm en geen strobo/pitch.
1985 : Technics SL-D2 , en gelijk 2 stuks voor 100 gulden uit een 2e hands winkeltje in Groningen.
1989 : einde vinyl en ging over op CD.
2007 : Vinyl van zolder en cd naar zolder want de SL-D2 werd in ere herstelt.
2008 : SL 1210mk2
2009 : SL 1810

Zowel de 1210 als de 1810 doen nog dienst, maar de 2 SL D2 draaitafels mogen weg. 1 is vergeven aan Frank Mintjes hier op Tweakers.

2008: Rowe Ami R88 Jukebox 200 selections stereo. Speelt bijna dagelijks.

En kwam dit op tegen op zoektocht naar die 1980ish noname Technics
De SL -1100 AC
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-bSv-uLjQsgo/UkmFooUWeVI/AAAAAAAAGVo/zq0A80JUW-Y/s1600/Technics+SL-1100AC.jpg :9~

[ Voor 28% gewijzigd door Bestla op 09-07-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16
Hier nog niet zo'n lange historie qua spelers. Zeker omdat m'n huidige nog wel een tijdje blijft toeren :)

Sansui P-50
Afbeeldingslocatie: http://images.bidorbuy.co.za/user_images/421/384421_111010205208_IMG_9389.JPG

naar een

Philips 777
Afbeeldingslocatie: http://www.audiosurvivors.nl/popups/Draaitafels/Philips/777/Totaal.jpg

en op 't moment zeer tevreden met mijn

Thorens TD166 MKII
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2014/022/8/0/thorens_td166_mkii_by_amilehi-d73akok.jpg

Heb mn Sansui nog steeds in de opslag staan. Mijn Thorens gaat na de zomer een nummertje trekken voor een servicebeurt bij de Dr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@redneck Tja, SL1100 tot SL1800 (of "10" ipv "00" voor de bruinzwarte series): allemaal onverslijtbaar en goed. :) Zwaar metalen chassis en plateau, uitstekende motor en gewoon goede arm als je het goede element erbij kiest. Prijzen rond de 100 euro. Is voor bijna niemand een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Klopt, die 1810 kostte € 50 incl Stanton 500mk2 cartridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:49:
[...]
Mooi lijstje! Daarvoor nog een Reloop toch? Durf je die er niet bij te zetten. ;)
Hoe bevalt de 1210?
Ik durf alles ;) Vergeten, heb er ook geen foto van. Die SL 1210 bevalt heel goed. Ik merk dat ik vaker muziek luister.
Even een 7" erop of een los nummer hier en daar. Hij start zo lekker snel en ik "lepel" met de hand die arm van nummer naar nummer. Fijn in gebruiksgemak! Er komt volgend weekend een AT440Mla op.

Heb afgelopen weekend mijn TD 2001 verkocht voor € 450 op Marktplaats.

@Redneck: vet die De SL -1100 AC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik zocht gelijk al op Ebay naar een 1100. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima ding, werd in 1975 geintroduceerd samen met de SL1200 (mk1 dus, niet te verwarren met de mk2 en later). De SL1100 was een wat luxere (zwaardere) versie van die SL1200 en afgekeken van het SP10 pro model. Ze waren ook in armloze modellen verkrijgbaar als SL110 en SL120, de SL110 met een mooi rosewood armboard. Daar werd dan vaak een SME3009 in gezet. Missen de quartz-lock en dus super strakke gelijkloopwaarden van de latere modellen, ook geen super gedempt of geveerd subchassis. Maar prima spul, zwaar! :)

http://www.thevintageknob.org/technics-SL-1100.html
http://www.audioscope.net...-with-sme-3009-p-810.html
YouTube: My Technics SL-110 & SME-3009 @ Technics EPC-205C mkIII Amazing!!!

Goed lesje historie:
http://www.soundfountain.com/amb/sp10page.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een dikkerd (SL-110):
http://link.marktplaats.nl/m812343381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:28:
Pro-Ject Debut 3
Thorens TD 318
Thorens TD 2001
Technics SL 1210 MK5
Misschien heb ik het gemist, maar hoe vind je dat de spelers zich verhouden tot de laatste (SL1210). Ik heb zo'n Project Acryl altijd wel een vette tafel gevonden, maar toch heb jij besloten net als de Thorens' om ze in te ruilen voor een Technics.

Ik ben dan wel nieuwsgierig waarom.

Uiteraard vind ik DD tov snaar aangedreven en de stabiliteit die het met zich mee brengt wel een groot voordeel. Maar toch ben ik benieuwd hoe jij het ervaart.

en dan heb ik dit en dit gelezen: Verwijderd in "Het Grote Vinyl Topic" en Verwijderd in "Het Grote Vinyl Topic"

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
@Cap
Dank u , leuk leesvoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed... Ik doe ook even lekker mee met mijn lijstje van spelers:
1. McCrypt DJ-2650B. Mijn eerste eigen platen speler... Gekocht met een studenten budget indertijd van rond de 100 euro... Uiteindelijk heb ik 'm voorzien van een Goldring 2100MM element, welke op dit moment buiten gebruik ligt tot ik een nieuwe naald voor 'm heb... Daarna gaat dat element op de hieronder genoemde Akai speler... Dit was de McCrypt speler:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130205_007_zpsffe114a8.jpg

2. Een tweede speler voor erbij die uiteindelijk bij de woonkamer hifi-set is geplaatst (foto van dezelfde speler van internet geplukt, niet mijn speler). Het betreft een Akai AP-D210C met de vaak genoemde Audio Technica AT95e element van 25 euro:
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/7258/akaiapd21012882front.jpg

3. Hitachi HT-R10 (een model platen speler van Hitachi die je weinig ziet). Ooit gekocht als speler voor bij de woonkamer set, maar na advies van iemand willen gebruiken bij mijn hoofd hifi-set... Kwam er achter dat het een opknapper was en het opknappen mislukte helaas, was verder een fantastische speler. Uiteindelijk naar de gemeente stort gegaan omdat het benodigde onderdeel lastig was aan te komen:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20131203_19_17_26_Pro1_zpsefe359bb.jpg

4. Toen uiteindelijk de Hitachi HT-R10 en de McCrypt ongelukkig tegelijk defect waren geraakt heb ik een Kenwood KD-42R gekocht om beiden tijdelijk te vervangen tot ik iets goeds kon kopen. Uiteindelijk is deze speler bij een hifi-set onder het afdak gekomen en speelt hij daar nu al een tijdje wat leuke plaatjes, sinds kort ook met Audio Technica AT95e element van 25 euro (wegens ontbreken van een goede eigen foto voor nu wederom eentje van Internet):
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjgxWDEwMjQ=/z/qXAAAOSwFL9TttYY/$_84.JPG

5. Na een korte periode met de Kenwood gespeeld te hebben op mijn hoofd hifi-set begon het mij toch te kriebelen... Uiteindelijk de knoop doorgehakt en deze Thorens TD-318 MKI aangeschaft. Onlangs heeft hij onderhoud gehad en wat modificaties (o.a. Tulp Chasis delen en een nieuw element, Audio Technica AT-440MLa) via Dr. Thorens waar ik zeer blij mee ben:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140701_004_zps43dcd10d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140701_006_zps74d48521.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140701_007_zpsb9f2ddf5.jpg

@limanilla:
Ik laat van de Thorens meer plaatjes zien zodat je kunt zien wat er allemaal mogelijk is met een Thorens TD-318 MKI... Want zo zag hij er van achteren uit voor het onderhoud:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140615_002_zpsb10a7435.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:05:
[...]
Misschien heb ik het gemist, maar hoe vind je dat de spelers zich verhouden tot de laatste (SL1210). Ik heb zo'n Project Acryl altijd wel een vette tafel gevonden, maar toch heb jij besloten net als de Thorens' om ze in te ruilen voor een Technics.
Allereerst ben ik nogal impulsief :) voordeel van die eigenschap is dat ik best wat spelers heb mogen horen.
Die Acryl ziet er prachtig uit, maar klinkt zo vlak als wat. Net als de Debut. Ik was eigenlijk wat teleurgesteld.
Allemaal met het Rondo Red MC element gehad. Toen ik dat element hoorde op een geveerde Thorens (TD318) viel mijn mond open "zo kan het dus ook, dit wil ik!!". Zo veel muzikaler en levendiger.
Het element doet het meest in een upgrade, mits goed afgesteld. Maar als de tafel in de basis niet meewerkt, hoor je het toch..

Ik ben echt fan van de TD3xx serie en later. Goed gebouwde dingen, klinken al snel goed.

Waarom die Technics: toch wel praktisch, en ik ben ook erg te spreken over de sound. Zit een beetje tussen mijn Thorensen en die pro-jects in. Maar sowieso muzikaler dan de Pro-jects, ook de acryl.

Blijft emotie en mijn smaak, maar ik kan echt niks verkeerds zeggen over de Technics. Dat deed ik eerst wel, als audio snob, maar ben daar hard op teruggekomen.

Klinkt super, werkt snel (start/stop), mooie S-arm, compliant met veel meer elementen dan mijn TP90 arm (TD 2001) kon hebben. Had veel massa en dus weinig element keuze.

Ik luister eigenlijk ook meer platen nu ik die Technics heb. Snel gestart, even de arm van nummer naar nummer "lepelen" zonder dat je hele speler gaat schudden. Best lekker eigenlijk. Het gaat mij vooral om de muziek en niet het audiofiele gedoe. Ik vind het top klinken zo.

Nu even gewisseld met een AT95e van mijn tweede Technics (SL-Q2) klinkt ook leuk. Vooral bij rock en punk.
Trouwens ook nog een AT440Mla besteld. Zodat ik lekker kan wisselen en spelen. Ook dat is makkelijk met die Technics headshells. Schoef je er zo af.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.blu.livefilestore.com/y2psEMAUGBjdoz_KZp_XhUjCepvgYxxZQtANlPHzixesIg6qv9cUuaHGK3hlUwVfUf_7JKV5Jt_r8HsxLULjIeZE_Q--6Bqu_ux8GMFw5ntHas/photo.JPG?psid=1

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Mintjes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
Gaaf om te zien dat veel van jullie al een grote geschiedenis met spelers hebben. Vooral de spelers die Wehmut liet zien vind ik erg vet. Ik hoop zelf ook een beetje kennis te krijgen als ik binnenkort mijn SL-D2 kan oppikken bij Redneck. Alleen weet ik zelf nog niet echt hoe ik een mooie platencollectie bij elkaar zoek.

Ik probeer nog een beetje mijn stijl te vinden en weet iemand waar je dit goed kunt doen? Ik ben namelijk redelijk nieuw in het gebied Vinyl en zoek nu vooral nummers op die ik leuk vind en kijk of die ook op Vinyl zijn maar meestal zijn die daar te nieuw voor. Dus iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank Mintjes schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:37:
Gaaf om te zien dat veel van jullie al een grote geschiedenis met spelers hebben. Vooral de spelers die Wehmut liet zien vind ik erg vet. Ik hoop zelf ook een beetje kennis te krijgen als ik binnenkort mijn SL-D2 kan oppikken bij Redneck. Alleen weet ik zelf nog niet echt hoe ik een mooie platencollectie bij elkaar zoek.

Ik probeer nog een beetje mijn stijl te vinden en weet iemand waar je dit goed kunt doen? Ik ben namelijk redelijk nieuw in het gebied Vinyl en zoek nu vooral nummers op die ik leuk vind en kijk of die ook op Vinyl zijn maar meestal zijn die daar te nieuw voor. Dus iemand nog tips?
Noem eens wat je leuk vindt? Paar voorbeelden?
Een dringende tip: kijk op www.discogs.com
Daar staan alle vinyl releases. Grote muziek database. Ook kun je ze er gelijk kopen (ik heb er ook een webshopje met stuk of 25 platen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar laten jullie de spelers dan opknappen? En een goed adresje in Gent? Jullie beginnen me te overtuigen om naar tweedehands te gaan. Maar inderdaad heb weinig zin in dat hele gedoe. terwijl dat er eigenlijk ook wel bijhoort. Als ik iets vindt in de omgeving van Gent dan ga ik kijken. Die ene technics die mij aangeraden werden zijn mij net iets te ver. Ik zoek verder en als ik iets in gent vindt vraag ik hier raad wat ik er mee kan doen. Probleem is dat ik in augustus verhuis en ik wil onmiddellijk al kunnen muziek beluisteren dus zal me moeten haasten.

Dus hopelijk kan ik snel iets vinden die niet te ver van huis is. Merci voor jullie vele tips. Toch nog schrik voor het opknapwerk. Ken er namelijks niets van om het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.2dehands.be/au...r-technics-193290902.html

Dit iets? Is in het Genste. wat rondgekeken en lijkt me wel ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas twee missers... Doordat er gebruik gemaakt wordt van T4P elementen bij beide spelers wordt je keuze vrijheid in welk element je neemt als vervangend element ernstig belemmerd... Ik zou nog even verder zoeken limanilla...

Edit 01:41 uur:
Ik weet niet of Gistel-Moere in de buurt is, maar dit is wel een interessante speler:
http://www.2dehands.be/au...2-technics-196557637.html

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 10-07-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn de Kenwood KD-2070 en Technics SL-1500 wel bij jou in de buurt. Die Kenwood is betaalbaar. Niet zo mooi als die Technics SL-1401 maar a la. :) Verder zie ik nog een Marantz staan maar het is niet duidelijk wat de verkoper daar voor wil hebben.

http://www.2dehands.be/au...r-perfecte-195774297.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Mintjes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:42:
[...]

Noem eens wat je leuk vindt? Paar voorbeelden?
Een dringende tip: kijk op www.discogs.com
Daar staan alle vinyl releases. Grote muziek database. Ook kun je ze er gelijk kopen (ik heb er ook een webshopje met stuk of 25 platen).
Ja discogs kende ik al wel maar daar zijn zoveel platen dat ik dan geen idee meer heb wat ik leuk vind enzo. Dingen die ik wel leuk vind zijn bijvoorbeeld bands zoals U2, Florence + the machine, Blof, Racoon, Red Hot Chili Peppers.

Misschien kan je daar iets mee. Vooral de popbands vind ik leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Frank Mintjes schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:37:
Ik probeer nog een beetje mijn stijl te vinden en weet iemand waar je dit goed kunt doen? Ik ben namelijk redelijk nieuw in het gebied Vinyl en zoek nu vooral nummers op die ik leuk vind en kijk of die ook op Vinyl zijn maar meestal zijn die daar te nieuw voor.
Oh, mijn smaak gaat dat eigenlijk just vrij goed bij. Alles wat ik tegenwoordig luister (via Spotify, ik ben een barbaar overdag ;)) heeft eigenlijk ook wel een vinyl album release. Je kunt niet echt meer een zelfrespecterend indie/hipster bandje zijn zonder ook op vinyl te staan natuurlijk ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank Mintjes schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:01:
[...]

Ja discogs kende ik al wel maar daar zijn zoveel platen dat ik dan geen idee meer heb wat ik leuk vind enzo. Dingen die ik wel leuk vind zijn bijvoorbeeld bands zoals U2, Florence + the machine, Blof, Racoon, Red Hot Chili Peppers.

Misschien kan je daar iets mee. Vooral de popbands vind ik leuk.
Dan is Youtube een uitkomst met die "gerelateerde" filmpjes rechts in beeld. Of inderdaad Spotify (related artists).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phranque
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-07-2014
Goedemiddag,

Erg leuk om dit topic te lezen. Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met vinyl verzamelen en luisteren.
Heb al aardig wat tijd, geld en aandacht in het vinyl zelf gestoken. Heb inmiddels een verzameling rond de 500 platen, en in mijn beleving met bijzondere stukken ertussen.

maar goed, ik begonnen met een standaard akai platenspeler van de mediamarkt. DIe kreeg ik voor mijn verjaardag en hij doet het goed, alleen ben ik niet tevreden over het geluid. Ik zou me graag meer willen verdiepen hierin, alleen vind het lastig met alle termen die ik langs zie vliegen. Verder heb ik als versterker een pioneer vsx-922 met mono ingang. Pracht versterker, alleen ik ben nog steeds niet tevreden over het geluid. Daar naast heb ik 2 x jbl lx1000 en 2x jbl lx600.

Kunnen jullie hier iets mee? zien jullie iets wat duidelijk vervangen moet worden?

Ben overigens onlangs verhuist en heb een me een eigen kamer toegeeist. hier wil ik mijn platen aan de muur hangen met een van de eerder besproken systemen in dit topic. Ik zal wel wat foto's uploaden.

Hier ook nog een in de categorie : Recente aankopen:

Onlangs voor het eerst in een kringloop in utrecht geweest. Medewerkers kwamen me vertellen dat een muziekliefhebben onlangs een flinke verzameling had langs gebracht ( zon 10 dagen voor mijn bezoek ) . Ze vertelde me dat er al een hoop weg was, en dat er een hoop verzamelaars waren geweest, maar dat er misschien nog wel wat voor me lag. met als resultaat :

4 x rush .( Waarvan 1 x hemispheris op rood vinyl + poster !!!)
1 x king crimson - beat.
1 x Todd rundgren
1 x floyd - relics
3 x talking heads
2 x Dixie dregs
1 x Steely dan - pretzel logic ( mint )
+ nog 2 stuks die ik me even niet kan herinneren. Platen waren 2,50 per stuk, en 5 voor een 10tje. Kreeg er uiteindelijk 15 mee voor 25 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Damn, welke was dat? Ik zit ook in utrecht :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik ook... de Oudegracht is veel duurder, dus ik ben ook wel benieuwd welke dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phranque
Hij zit in kanaleneiland, vlak bij de Ikea. De waarde heet die. Kwam er toevallig langs. Lag ook nog een hoop kiss voor de liefhebber.

Idd is de ouwe gracht duurder, en zoals ik het zaterdag zag, voor 60 procent leeg. lag haast niks meer. Vind het sowieso wat zuinigjes hier in utrecht met het aanbod :(

[ Voor 39% gewijzigd door Phranque op 10-07-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Welke Todd Rundgren heb je gekocht? Ik heb zelf: Initiation en Utopia. Deze laatste is met wit Bearsville label omdat het een promotional copy/not for sale uitvoering is.

Allebei erg goede platen , tenminstte , dat is mijn mening. :+

Initiation kant B. All instruments by Todd Rundgren. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Bestla op 10-07-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phranque
Ik heb het album todd gekocht

Heb er inmiddels 5:

Todd
utopia -ra
Utopia - oops wrong planet
A wizard a true star
2nd wind

Ik ben nog op zoek naar something/ anything van hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Phranque schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:06:
Hij zit in kanaleneiland, vlak bij de Ikea. De waarde heet die. Kwam er toevallig langs. Lag ook nog een hoop kiss voor de liefhebber.
Sja, in Kiss heb ik dan weer totaal geen interesse :+ Maar ik ga er over een maandje wel eens langs, misschien hebben ze dan weer wat voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phranque
Ik weet nirt wat je zoekt, maar werk ernaast, kan wel kijken als er wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16
Heeft iemand nog goeie adresjes in Amsterdam? Ik ga er zaterdag heen en een degelijke vinyl shop mag dan niet ontbreken :)

60s / 70s / Rock / Blues / Hard rock / Britpop is mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:25:
Heeft iemand nog goeie adresjes in Amsterdam? Ik ga er zaterdag heen en een degelijke vinyl shop mag dan niet ontbreken :)

Ik weet niet hoe het nu met FAME gesteld is, maar vroeger hadden die ook veel speciaal werk (zoals Blues) op LP... Fame zit nog steeds in Amsterdam op het volgende adres:
Nieuwezijds Voorburgwal 182

Je zou er eens een kijkje kunnen nemen zeg ik maar zo... Niet geschoten altijd mis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Phranque schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:11:
Ik weet nirt wat je zoekt, maar werk ernaast, kan wel kijken als er wat is
Ik zoek niet naar speciale dingen, mijn muzieksmaak is redelijk breed. Van de goed verkrijgbare zoek ik op dit moment o.a. Joni Mitchell/Neil Young/Leonard Cohen/Genesis (vroege werk)/Kate Bush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:25:
Gewoon ff naar Concerto op de Utrechtsestraat. Zeeeeeeer ruime collectie. Prima prijzen (geen euroknallers, maar je krijgt er een nette onbekraste plaat voor).

Klinkt super trouwens, zo'n AT440mla. Net afgesteld op mijn Technics. Lekker levendig element. Trackt nu op 1,3 gram :):):) Hij pakt ook veel minder krasjes en tikken mee, hoor ik een stuk minder (tot NIET) meer op wat oudere platen die ik heb.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2poyased8_2N4LgNjKx7BcUYpu6tM_NFxib6r7IgIgWGJmzJU9lQXnExhbY2AX7mPtRPNwIWK99wgUVLfi7b1EGtFInwfhrM-odEVtqui-gr4/photo%202.JPG?psid=1

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phranque
@ mila

welke dan zoal van genesis?heb je ook boots? is minj grootste zoekopdracht namelijk. heb alle officiele al wel, masr weet ook wel waar er iets te koop is in utrecht. genesis to revelation lag 2 weken terug bij de gramaphoonwinkel bij nijntje pleintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 20:06

masauri

aka qwybyte

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:14:
[...]
Gewoon ff naar Concerto op de Utrechtsestraat. Zeeeeeeer ruime collectie. Prima prijzen (geen euroknallers, maar je krijgt er een nette onbekraste plaat voor).
Misschien gelijk ff aan de op toevoegen? :p :P

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masauri schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:21:
[...]

Misschien gelijk ff aan de op toevoegen? :p :P
Kan prima inderdaad. Leuk om te zien: 5 aaneenesloten panden. Meeste dat anno 2014 als warme broodjes over de toonbank gaat: vinyl, vinyl en nog eens vinyl. Druk daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:14:
[...]

Klinkt super trouwens, zo'n AT440mla. Net afgesteld op mijn Technics. Lekker levendig element. Trackt nu op 1,3 gram :):):) Hij pakt ook veel minder krasjes en tikken mee, hoor ik een stuk minder (tot NIET) meer op wat oudere platen die ik heb.
[afbeelding]
Ziet er goed uit op je Technics Wehmut! Inderdaad een super element... Ik heb hem zelf ook op m'n Thorens en het is zeker een waardevolle upgrade voor nog net geen 200 euro via William Thakker... Wie geen MC element wil of kan betalen, krijgt voor een zeer mooie en goede prijs een perfect klinkend (muzikaal) element... :) Veel luister plezier in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:51:
[...]
Ziet er goed uit op je Technics Wehmut! Inderdaad een super element... Ik heb hem zelf ook op m'n Thorens en het is zeker een waardevolle upgrade voor nog net geen 200 euro via William Thakker... Wie geen MC element wil of kan betalen, krijgt voor een zeer mooie en goede prijs een perfect klikend (muzikaal) element... :) Veel luister plezier in ieder geval!
Dank je. Zeker een top element, ik begrijp nu de "hype" om dit ding. Gekocht bij Hifistudio69 voor € 189. Ook voor MC bezitters met wat oudere platen een mooie aanwinst. Die microline naaldtip pakt wat minder krassen etc mee dan mijn Rondo Red (MC). Niet dat ik veel bekraste platen heb (behalve die van min ouders, Toto, Roxy Music etc.. Niet netjes me omgegaan). En tracking dus op 1,3 gram geregeld hier (rondo red op 2,3 gram dus.). Dat moet toch minder slijtage opleveren.. Lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Phranque schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:19:
@ mila

welke dan zoal van genesis?heb je ook boots? is minj grootste zoekopdracht namelijk. heb alle officiele al wel, masr weet ook wel waar er iets te koop is in utrecht. genesis to revelation lag 2 weken terug bij de gramaphoonwinkel bij nijntje pleintje
Ik heb nog weinig van Genesis, dus ik wil alles wel. De grammophoonwinkel ben ik 1x geweest, maar dat was nogal een ongemakkelijk bezoek. Kleine winkel met een man ander de toonbank die je aankijkt maar niet echt spraakzaam is. Niet echt excited om daar dus nog eens heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:03:
[...]

Dank je. Zeker een top element, ik begrijp nu de "hype" om dit ding. Gekocht bij Hifistudio69 voor € 189. Ook voor MC bezitters met wat oudere platen een mooie aanwinst. Die microline naaldtip pakt wat minder krassen etc mee dan mijn Rondo Red (MC). Niet dat ik veel bekraste platen heb (behalve die van min ouders, Toto, Roxy Music etc.. Niet netjes me omgegaan). En tracking dus op 1,3 gram geregeld hier (rondo red op 2,3 gram dus.). Dat moet toch minder slijtage opleveren.. Lijkt me.
Misschien maar eens een keer een 440MLa naald kopen voor m'n AT120e, spul past gewoon op elkaar... body schijnt wel iets verschil in te zitten... per review wisselt het ook of iemand de AT120, AT440 of AT440 naald op AT120e element fijner vind :p

Heb toen ik dat ding net even had heel stom de arm een beuk gegeven waardoor naald iets scheef is gaan staan... gelukkig geen prijzig ding :x

Heb gelukkig keuze:
ATN103, ATN120E, ATN125LC, ATN130E, ATN135E, ATN140LC, ATN150E(a), ATN155LC and ATN160ML as well as the ATN150Ti and ATN150MLX, the ATN440ML(a), ATN430E and ATN450E, the ATN7V, also all of the needles for the AT102P family (from ATN102P up to the ATN152LP and ATN152MLP - plus the newer ones like the ATN422EP and ATN432EP), and then also a couple of Signet needles... Not to mention quite a few renamed versions.
En dat was in 2009, nu heb je nog een AT120II en AT110, passen ook vast.

Pink Floyd collectie is weer 1 plaat groter geworden hier, toestraks Ummagumma van iemand overgenomen... Dit weekend de Knosti maar weer eens tevoorschijn halen, paar 2e hands platen die erdoor mogen...

[ Voor 17% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 10-07-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci voor jullie tips!! ik ga toch maar voor de project 2mred denk ik. tweedehands heb ik wat schrik. Jullie kennen het allemaal al en hebben geen garantie nodig. Jee weet waarmee je bezig bent en kan het fixen in een min. Ik koop de project en probeer er ondertussen wat bij te leren en dan wachten op een goede tweedehands. Ik wil nu gewoon snel terug naar m'n blues, jaz soul platen luisteren want kan ze niet missen. Toch merci. Binnenkort kom ik eens vragen wat jullie van versterkers vinden. En jullie tips over de platenspeler hou ik bij. Ik zoek iedere week wel eens verder naar een goede speler in het geste. MERCI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik heb hier ook 2e hands speler... zonder enige kennis van dat spul gekocht :p
5 tientjes en gewoon een leuke speler. Daarna voor 35 euro nog een 2e hands Technics gekocht... werkt ook goed.

Bedenk wel dat die Pro-ject zover ik weet geen enkele 'handigheid' bevat, geen start, stop, autoreturn enz. zelfs oor 45 toeren mag je een riem omleggen.
Vind het wel een mooi ding... ook heel even naar gekeken, maar zou wel een hoop van die functies missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:26:
Ik heb hier ook 2e hands speler... zonder enige kennis van dat spul gekocht :p
Same here. 3 spelers gekocht ondertussen en ik ben nog steeds n00b. Soms moet je een kansje durven nemen.

(soms gaat dat mis. Heb vorige week een tweedehandse espresso machine gekocht; ik heb ondertussen net zoveel aan vervangingsonderdelen betaald als aan de machine zelf. Ook dat hoort erbij :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Apart dat jouw ervaring precies andersom is dan die van mij met de 440MLa, Wehmut. Ik heb juist het idee dat de 440 wel wat gevoeliger is voor tikjes en krasjes dan de AT95e die ik hiervoor had... zou het dan toch een kwestie van afstelling kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afstellingen idd, en combinatie met arm, en combinatie met phono pre (capaciteit, afsluitweerstand), en misschien wel een gedeelte subjectiviteit. Probleem is altijd dat je zo lastig kan A/B-en. :P
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:19:
Merci voor jullie tips!! ik ga toch maar voor de project 2mred denk ik. tweedehands heb ik wat schrik. Jullie kennen het allemaal al en hebben geen garantie nodig. Jee weet waarmee je bezig bent en kan het fixen in een min. Ik koop de project en probeer er ondertussen wat bij te leren en dan wachten op een goede tweedehands. Ik wil nu gewoon snel terug naar m'n blues, jaz soul platen luisteren want kan ze niet missen. Toch merci. Binnenkort kom ik eens vragen wat jullie van versterkers vinden. En jullie tips over de platenspeler hou ik bij. Ik zoek iedere week wel eens verder naar een goede speler in het geste. MERCI!
Prima toch, daar kan je ook goed plaatjes mee draaien, hij kost alleen een stukje meer. Maar je hoeft volgens mij niet zoveel schrik te hebben voor een 2e hands speler van pakweg 50 euro, risico is dan toch beperkt?

[ Voor 70% gewijzigd door Cap op 11-07-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phranque
@ mila,

Ja het sociale gedeelte van die winkel vind ik ook soms ongemakkelijk, maar verder hebben ze wel veel daar.

overigens, in amersfoort:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:27:
Afstellingen idd, en combinatie met arm, en combinatie met phono pre (capaciteit, afsluitweerstand), en misschien wel een gedeelte subjectiviteit. Probleem is altijd dat je zo lastig kan A/B-en. :P
Subjectiviteit valt wel mee, heb genoeg vergelijking met andere elementen op mijn collectie. Het is ook logisch dat de AT440 minder krasjes laat horen, omdat de microline naaldtip dieper in de groef zakt dan een elliptische. Dus ik denk dat het in de afstelling zit (perfecte VTA, tracking gewicht, anti-skating setting etc)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic