Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehm... een NAD PP2? Die kan je, volgens mij dus even checken, omschakelen naar MM/MC.

Oh ja, dat geneuzel over technics... ik ben denk ik een beetje een fanboy :Y
Maar ik wordt altijd een beetje tegendraads als een 1200 minachtend wordt weggezet als "inferieur dj spul".

Het zijn echt prima hifi draaitafels, die met het juiste element echt prima spelen.

Gebouwd als een tank
alle onderdelen nog verkrijgbaar
goed zelf te servicen

Ik ben het met je eens dat sommige draaitafels op marktplaats een beetje moe zijn en dat de deckplate soms slijtage heeft (maar dan praat je over "onder de 200" draaitafels). Ik herken het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z58bUrVrnOiZa2Q7QkuOHrEb/full.jpg
Maar voor alles is een oplossing :Y

* teacher loves metallic paars 8)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 15:51
Ik heb zelf een Pro-Ject Debut III en de SL1200 (MKII) en om eerlijk te zijn vind ik het verschil tussen beiden eigenlijk heel klein. Als ik het überhaupt hoor. Ik hoor daarom ook bij het kamp die van mening is dat het element het grootste aandeel heeft bij de uiteindelijke geluidsweergave (en ook de versterker en de speakers). Het is waar dat de meeste Technics SL1200's tweedehands in povere kwaliteit zijn, maar het leuke aan de Technics is dat het niet zo moeilijk is om er zelf aan te werken. Gelukkig dat ik ondanks het gebrek aan een stofkap en een degelijke naald een geweldige deal hebben kunnen maken op tweedehands.be. Volledig gerenoveerd en dat maar voor een prijs van 350 euro. Ik ben ook een klein beetje een 'fanboy', maar dat komt er nu eenmaal van als je hele leven (en dat bedoel ik letterlijk) een Technics hebt gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vergelijk ging eigenlijk om "wat is het meeste waar voor je geld".
Precies. Dat vind ik nou ook. Maar wie zegt dat er geen goede 2eH Pro-Ject te koop zou zijn? Er zijn meer variaties dan "een" 2eH Technics vs "een" nieuwe Pro-ject.

Ik ben het er ook niet mee eens dat een SL1200 slecht dj-spul is. Maar het is wel DJ-spul. En voor hifi ook niet beroerd. Maar het kan zóveel beter.

Ik heb zelf een 2eH Perspective gehad met gemodificeerde (Cardas) armbekabeling voor €450. Of Linn Axis. Dat verslaat een 2eH SL1200 aan alle kanten. Het is het alles waard om even verder te kijken dan de "standaard" (en vaak overrated) oude Technics of Thorens. Of Dual. Vaak zijn die gewoon aftands. Ik heb meer vertrouwen in een 2eH van een paar jaar oud dan eentje uit de "hoogtijdagen" 30 jaar oud.

Mijn ervaring is verder dat je met een budget van €300-400 nog echt grote sprongen kunt maken in kwaliteit door meer uit te geven aan deck, element en phonotrap. Daaronder blijft het nog een beetje zompig, gesloten, snerpend en knerpend.
Nu heeft hij voor deze setup een speciale voorversterker nodig, namelijk een MC (Moving Coil) Iemand tips/adviezen wat hij het beste kan aanschaffen?
Een mc-trafo ertussen.
Of een Jolida phonotrap met mijn mods. Zeer hoge versterkingsfactor en erg stil. Als dat te duur is dan een Bellari VP29 of een Pro-ject met buizen.
dat het element het grootste aandeel heeft bij de uiteindelijke geluidsweergave
Tot op zekere hoogte. Het ligt eraan waar je mee begint. Ik heb ook een veel duurder element erin dan de draaitafel zelf (Clearaudio Performance) maar dan heb je het over een hele goede basis. Voor een net MC-element zou ik toch echt een goede basis aanbevelen en een echt goede phonotrap. Die Denon DP59 is niet misselijk natuurlijk.

Ik kan hier ook een hele 'scheve' installatie neerzetten (volgens kenners een compleet scheve prijsverhouding, (en dan bedoel ik een prijsverschil van 100x tussen versterker en element) en het toch high-end laten klinken/zijn. Vaak weten mensen alleen niet wat ze horen of waarnaar ze moeten luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:46:
[...]
Er zijn meer variaties dan "een" 2eH Technics vs "een" nieuwe Pro-ject.

Maar het is ik vind het wel DJ-spul.
Uiteraard, maar daar hadden we het niet over. Enneh.. I fixed it for you :Y
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:46:
[...]
Dat verslaat een 2eH SL1200 aan alle kanten.
op welke vlakken? Als ik naar de specs kijk van een perspective:
Deviation from nominal speed >± 1.9% (!!!!)
Wow and Flutter >± 0.15%
Rumble (max) > -70dB

En naar een sl1200mk2:
Wow and flutter 0.01%
Derivation: 0,002%
Rumble: -56 76db (even de goede gepakt, -80db word ook genoemd)

Een Linn axis zal vast wel beter uit het vergelijk komen, want die is ook quartz gestuurd volgens mij.

[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 30-05-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er weer een met specs om zijn gelijk te halen...
Als je de cijfers niet kun correleren aan hun invloed op hoe een mens het hoort kun je allerlei specs aanhalen zonder enig nut voor een eerlijke discussie. Het feit alleen al dat we hier zitten te discussiëren op een vinyltopic en niet op een cd-topic zegt IMO al genoeg. Ik beweer al 30 jaar dat de specs van cd [edit:] /cd-afspeelapparatuur niks zeggen.
op welke vlakken
Ruimtelijkheid, focus, rust, bas, etc. Dingen die met muzikaliteit te maken hebben. Wat zou die 14dB verschil in rumble uitmaken denk je? -56dB is echt slecht. Dan zit je al bijna tegen de menselijke grens aan bij middelmatig gemoduleerde stukken. Je verliest flink informatie op rustige stukken en dus helemaal de indruk van ambiance.
Maar het is ik vind het wel DJ-spul.
Uiteraard, maar daar hadden we het niet over. Enneh.. I fixed it for you
Dit vind ik dus typisch arrogant gedrag. Waarom moet jij iets "fixen" door de waarheid geweld aan te doen? Het ziet er uit als een eend, het kwaakt als een eend, het loopt als een eend, het ruikt als een eend. Dan kun je vinden wat je wilt maar dan wordt het geen konijn.

Ik snap trouwens niet waarom jij vind dat iets mijn mening is ipv stochastisch feit? (dat de SL1200 een DJ-draaitafel is). Moeite met logica? Gezien de cijfers zou jij het omgekeerde moeten bewijzen. 95% wordt door DJ's gekocht. Ze stonden in de winkel altijd als DJ-draaitafel. Dat iets er oorspronkelijk niet voor bedoeld was maakt niks uit. Neem de Nobelprijs (dynamiet) als voorbeeld (Nobelprijs voor de vrede van de opbrengst van een explosief?) , of het gele memobriefje (superlijm). De meeste uitvindingen worden perongeluk gedaan terwijl men zoekt naar iets anders.

Het feit dat je met een Linn Axis aankomt (die ik dus vis à vis vergeleken heb) geeft aan dat je de cijfers in je overtuiging probeert uit te leggen (dat heet inlegkunde ip uitleg...). Als ik ze beide nog had en met het zelfde element en afregeling had kunnen laten horen zou de hele discussie na 2 seconden afgelopen zijn. Mijn Pro-ject Perspective maakte de Linn Axis af, pakt hem met boter en suiker in. Echt een groot verschil. Ik hoef ook nooit meer een Linn (veredelde Thorens voor wie dat gelooft). Ivor Tiefenbrunn is typisch iemand die denkt dat ie de waarheid in zijn zak heeft en dus nooit zal bedenken dat het ook anders kan. Hij heeft al zo vaak gelijk gehad dat ie nu niks anders meer kan en verzand in dure pietluttigheden.

Ik had trouwens een Speedbox bij de Perspective. Handig voor het toerental omschakelen. Voor de stabiliteit maakte het niet zo veel verschil. Ik hou er niet van mezelf voor de gek te houden. Voor mensen die dan gelijk zeggen als een kabel beter klinkt omdat ie duurder is en dat cognitieve dissonantie noemen, dan moet ik ze teleurstellen. Dan had ik het met de speedbox erbij véél beter moeten vinden klinken.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24
Gezien de laatste reply beginnen we best met een topic "Vinyl geperst door trollen, uit aardolie gewonnen uit het diepste van de aarde bij maanlicht".

De specs vertellen je wel iets. Je moet ze inderdaad correct interpreteren. -70dB is ook -70dB. Je vergelijking met CD is dan ook verkeerd. Daar vergelijk je een medium met afspeelapparatuur. Hoe slecht je CD ook gemastered is, z'n ondergrens van -96dB blijft. Dat men overcompressed etc etc, is een gevolg van de huidige marketing en iPod-generatie. Je kan een perfect master neerzetten - indien je wil.

Je haalt ook aan "-56dB" is echt slecht. Neem voor de grap eens "your average" LP - zelfs een goeie. En neem het groefgeluid op. Je zal véél geluk mogen hebben om daar niet boven te gaan.

De 1200 was trouwens zoals teacher beweert oorspronkelijk bedoeld als gewone tafel, niet voor DJ's. Hij sprong aan in dat milieu door de pitchcontrols, hoog draaimoment en de robuste arm. Hoewel ik persoonlijk geen fan ben van die tafel (eerder door z'n looks to be honest) - staat het gewoon vast dat dat een goeie tafel is, en zeer zeker door z'n specs. Zomaar in het wilde weg zeggen dat bvb een Pro-Ject beter is, is wat kort door de bocht. Er is een reden waarom bij veel "high-end" tafels geen specs qua Wow/Flutter, rumble,.. aanwezig zijn.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn heel veel manieren om dat te meten, en hoe je eventueel met meetstandaarden omgaat. Begin jaren 80 hebben ze ook zoiets uitgehaald met japanse draaitafels. Daar had een opvolgende draaitafel met bijna dezelfde constructie opeens een s/n die 20dB hoger lag (o.a. bij de specs van de pioneer p3 -> p3a; daar ging de s/n van -78dB naar -95dB. Allebei dezelfde 'meetstandaard' (DIN B in dit geval) maar toch met een kleine aanpassing)
Wirehead schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 06:41:
Gezien de laatste reply beginnen we best met een topic "Vinyl geperst door trollen, uit aardolie gewonnen uit het diepste van de aarde bij maanlicht".
Ik denk dat op het moment dat users hier hun persoonlijke smaakaspekt betreffende geluid als een feit gaan presenteren dat de bodem voor een vruchtbare discussie wel weg is. Straks gaat er ook nog iemand volhouden dat rood een mooiere kleur is dan groen 8)7
teacher schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 01:06:
op welke vlakken? Als ik naar de specs kijk van een perspective:
Deviation from nominal speed >± 1.9% (!!!!)
Dat zal toch wel een foutje zijn?
Luister eens met een online toongenerator wat het verschil tussen 1000hz en 1019hz is. Dat lijkt wel een halve noot :o
Zelfs wow en flutter van 0,15% is al tricky. Dat is namelijk de afwijking binnen ca. 1 omwenteling (wow 0,1-10hz en flutter boven 10hz0, en luister dan eens het verschil tussen 2000hz en 2003hz. Dat is waarneembaar (ik hoor het verschil duidelijk), en als je bijv. een klassiek stuk hebt met een fluit of strijker die een lange noot speelt, dan hoor je die noot gewoon continu zweven/fluctueren.

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 30-05-2013 09:57 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:51:
Ehm... een NAD PP2? Die kan je, volgens mij dus even checken, omschakelen naar MM/MC.

Oh ja, dat geneuzel over technics... ik ben denk ik een beetje een fanboy :Y
Maar ik wordt altijd een beetje tegendraads als een 1200 minachtend wordt weggezet als "inferieur dj spul".

Het zijn echt prima hifi draaitafels, die met het juiste element echt prima spelen.

Gebouwd als een tank
alle onderdelen nog verkrijgbaar
goed zelf te servicen

Ik ben het met je eens dat sommige draaitafels op marktplaats een beetje moe zijn en dat de deckplate soms slijtage heeft (maar dan praat je over "onder de 200" draaitafels). Ik herken het probleem:
[afbeelding]
Maar voor alles is een oplossing :Y

* teacher loves metallic paars 8)
En ik ben Pro-Ject fanboy (heb toevallig die NAD PP2, erg fijn ding! MM/MC schakel inderdaad).
Wat is beter en wat is betere kwaliteit: It's in the ear of the beholder. Wat ik wél vindt is dat een Pro-Ject carbon het voordeel heeft van 30 jaar evolutie, learnings en optimale materialen. Zo'n Technics (ik haal vanavond mijn Technics SL 3110 op by the way, voor erbij) is in 30 jaar niet wezenlijk verbeterd t.o.v. het originele ontwerp en componenten. het enige dat ik altijd hoor pro-Technics, is dat ze zo stevig gebouwd zijn. Je hoort nooit "ze klinken zo goed".
Deze gast heeft bijvoorbeeld zijn sl1200 bevindingen mooi opgeschreven http://thevinylanachronis...-of-technics-sl-1200.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zei de trol... die nog nooit maanlicht gezien had omdat hij onder een berg steen leeft. >:)
Ik ben het trouwens wel helemaal met je eens. Ik zei immers al ongeveer het zelfde.
Er is een reden waarom bij veel "high-end" tafels geen specs qua Wow/Flutter, rumble,.. aanwezig zijn.
The absence of proof is no proof of absence. Sommige worden misschien verkocht als high-end op MP. Ik denk dat een dergelijke 'high-end' draaitafel die het dus niet is het nooit lang uithoud in een competitieve markt (kapitalistisch systeem).

Je mag van mij nog héél lang over specs doorgaan.
Je vergelijking met CD is dan ook verkeerd.
Ok, aangepast, maar buiten mijn mixup hard/software...
Waarom? We zitten hier in 'Het Grote Vinyl Topic'. Vinyl dat 30 jaar geleden al dood verklaard werd. Dat feit alleen al geeft toch aan dat specs niet alles zeggen? Dat is leuk voor ingenieurs ea. nerds (waarvan er hier natuurlijk genoeg rondlopen) maar voor gewone mensen die door de muziek emotioneel geraakt willen worden totaal irrelevant. Van een lijstje met specs krijg ik geen tranen in mijn ogen maar van 3 minuten Jaques Brel wel. (middelen<>doel)

Hoeveel gezond verstand heb je ervoor nodig om te beseffen dat vinyl om wat voor reden dan ook nog steeds leeft als medium? Springlevend is zelfs, terwijl de cd-verkoop fors daalt. Kijk naar andere media die al lang het loodje gelegd hebben. De 8-track, de compact-cassette, de minidisc, de DAT. Allemaal op spec 'superieur' aan de LP (volgens de marketing afdeling). En wat stijgt in de verkopen? Niet CD en DVD iig.

Mijn mening is dat de LP bewijst dat je op een slimme manier, met eenvoudige middelen en met een hoge mate van verfijning dichter bij de emotie in de muziek komt dan omgekeerd. Zeg maar de japanse denkwijze en cultuur tegenover de chinese. Minimalisme, inventiviteit en ambacht vs overengineering, kopieerdrift en massaproductie.

Ironisch dat ik deze zelfde conversatie nu in 2013 heb in "Het Grote Vinyl Topic" als in 1993 in de Free Record Shop. >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Zit lekker onder het werken naar Genesis te luisteren op mijn Pro-Ject Debut Carbon. Klinkt prima, en daar gaat het toch om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:17

Polycom

Poes van goud

Helemaal eens met R8dical (Hoewel ik Genesis helemaal niets vind) meer praten over vinyl en muziek dan over Db'tje Hertzen en technics vs project dingen. Het kan nogwel 10 pagina's doorgaan maar jullie komen er toch nooit uit.

Nog bedankt voor teacher voor die NAD voorversterker tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy. Je hebt helemaal gelijk. Jij sexy beest. :P
Het ging mij er maar om dat er meer wegen zijn om een gans te villen en ik houd het graag bij K.I.S.S.

Ik had net een leuke hoes in handen van Hawkwind. De muziek is mss niet echt meer mijn ding maar de hoezen zijn geweldig! Retro (jaren '70 style dus '50-s look) en met humor. Of een grote uitklaphoes met cover in goa-style. Pic tba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
Precies, vinyl draaien ,en het waarderen dat het leeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Hier is vinyl nooit doodgeweest...
* teacher is een beetje ouderwetsch
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 02:35:

Dit vind ik dus typisch arrogant gedrag. Waarom moet jij iets "fixen" door de mijn waarheid geweld aan te doen?
I fixed it again. :*)

Ik heb aan willen tonen dat een SL1200 een hele, hele goede hifi draaitafel is, die qua vervorming nog steeds mee kan met moderner spul. Die niet afgeschilderd kan worden als inferieur dj spul, dus ongeschikt voor de woonkamer. Dat kan ik onderbouwen dmv specs. (en ik heb netjes de ongewogen rumble gepakt, gewogen is ie -76db).

Die onderbouwde specs worden gepareerd met een berg tekst waar ik niks mee kan: specs die niks zouden zeggen? Daarna komen de drogredenen, een berg ad hominems, een berg ongrijpbare dingen: "ruimtelijkheid? focus?" (Dat zou ik eerder aan een element/naald combinatie toedichten, maar dat zal mijn beperking wel zijn... ). Nog meer ad hominems, :O kortom, discussie om zeep.
Ik snap trouwens niet waarom jij vind dat iets mijn mening is ipv stochastisch feit?
stochastisch is een mooi woord voor willekeur. :+ Daar kunnen we niks mee.
Jij poneert jouw mening als waarheid. Zodra ik daarop wijs gedraag ik mij arrogant. :? Wederom discussie om zeep.

Dus... ik ga mee met de tendens: een discussie aangaan waarbij je nooit gelijk kan krijgen....
Of een LPtje opzetten? Lastige keuze.... Oh nee, toch niet..

YouTube: Ryuichi Sakamoto Risky Vocals by Iggy Pop
aanradertje :)

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 30-05-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
teacher schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:38:
* teacher is een beetje ouderwetsch

YouTube: Ryuichi Sakamoto Risky Vocals by Iggy Pop
aanradertje :)
* Bestla is ook ouderwets :7

En heeft zijn vinyl nooit weggedaan.

Iggy.......cool :Y Always a lust for life ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 30-05-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
Ik vind de Technics SL-1200 wel ongeschikt voor de woonkamer. Dit kan ik niet onderbouwen met specs, maar wel met looks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik krijg het bijna niet mijn toetsenbord uit, maar een mooie strakke draaitafel in de woonkamer is niks mis mee :P

Ik marktplaats wel eens naar retestrakke tangentiele beogram tafels. :Y

Even een plaatje, omdat het kan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.beoworld.org/assets/4000Lo01aa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit topic is ... hoe oud ook alweer? :?
teacher schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:38:
Waarom moet jij iets "fixen" door de mijn waarheid geweld aan te doen?

I fixed it again.
De uitdrukking is vooralsnog: de waarheid geweld aandoen. En dat doe je in dit geval door inflatie van het begrip waarheid toe te passen. Een universele waarheid wordt door jou 'gefixed' door het als relativistisch af te schilderen. Als er geen objectieve waarheid bestaat waarom is die van jou meer waard dan de mijne?
Ik heb aan willen tonen [aan de hand van specificaties] dat een SL1200 een hele, hele goede hifi draaitafel is, die qua vervorming nog steeds mee kan met moderner spul. Die niet afgeschilderd kan worden als inferieur dj spul, dus ongeschikt voor de woonkamer.
Je hebt dus geprobeerd je gelijk te krijgen in de overtreffende trap. Ik heb namelijk al gezegd dat de SL1200 geen slechte draaitafel is. Dat betekent hetzelfde als; niet inferieur. Waarom blijf je dan bezig anderen jouw objectieve 'waarheid' op te dringen? De algemene bevinding, google (en de marketing) spreken voor zich.
Die onderbouwde specs worden gepareerd met een berg tekst waar ik niks mee kan
Wanneer zijn die specs gemeten aan welke proefstukken en wat was de afwijking? Nu moet je het even echt gaan onderbouwen. Je poneert nu enkele getallen zonder variabelen, leeftijd en deviatie.
Daarna komen de drogredenen, een berg ad hominems, een berg ongrijpbare dingen:
Dat iemand voor jou niet begrepen zaken beschrijft wil nog niet zeggen dat dit drogredenen zijn. Iemand beschuldigen van het gebruik van drogredenen is volgens mij een ad hominem. Een beroep op gezond verstand volgens mij niet. Je doet dus zelf waar je een ander van beschuldigt.
Quote van Lenin: 'beschuldig een ander altijd van wat jij bent'.
stochastisch is een mooi woord voor willekeur. Daar kunnen we kan ik niks mee.
Tut tut.
stochast) is een begrip uit de kansrekening.

In veel kansexperimenten, zoals steekproeftrekkingen, wordt uit een populatie door toeval een element aangewezen
Om in de theorie over 'de leeftijd van een willekeurige voorbijganger' te kunnen spreken is het begrip 'stochastische variabele' ingevoerd

Dit is van wikipedia en geeft aan wat ik bedoel: mensen bepalen of de iets een dj-draaitafel is of niet. Vraag n willekeurige mensen (desnoods DJ's of Hifi enthousiasten) of de SL1200 een dj-draaitafel is dan krijg je een percentage 'ja' en 'nee'. Ik noemde dat een stochastisch feit. Misschien niet helemaal zuiver dat ik een % van 95 opnoem voor 'ja' maar het ligt daar zeker dichter bij dan andersom.
Jij poneert jouw mening als waarheid. Zodra ik daarop wijs gedraag ik mij arrogant. Wederom discussie om zeep.
Is dat jouw waarheid? Het is niet arrogant om iemand ergens op te wijzen, het is alleen arrogant om iemand te verbeteren als je het ergens niet mee eens bent onder het mom dat ieder een eigen waarheid heeft maar dat ondertussen jouw 'eigen waarheid' meer 'waar' is dan de 'eigen waarheid' van een ander.

Ik heb trouwens vandaag 3 LP's gekregen van Ryuichi Sakamoto, samen met nog een aantal classics. Helaas had ik 2 al, maar 1 is echt in betere staat dan die ik al had. De andere is Neo Geo, waar dit nummer op staat.
Album dat ik al in 1988 gekocht heb.

Teacher: Gezien je geniale onderschrift weet ik nog een mooi epitaaf: foolish enough to play the wise. Geeft een wat congruenter beeld.

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage! Ik heb afgelopen dagen hoop gelezen en heb besloten om vanavond te gaan kijken voor een Pro-ject Debut Carbon, voor zo ver ik heb begrepen is het echt een goede tafel voor de prijs en ben erg gecharmeerd van de minimal look :)

Dan nog ruimte maken op mijn tv meubel :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:10
Kasai schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:34:
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage! Ik heb afgelopen dagen hoop gelezen en heb besloten om vanavond te gaan kijken voor een Pro-ject Debut Carbon, voor zo ver ik heb begrepen is het echt een goede tafel voor de prijs en ben erg gecharmeerd van de minimal look :)

Dan nog ruimte maken op mijn tv meubel :+
Ondanks dat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb (zeg maar een Pioneer PL-300) ben ik erg tevreden over mijn Project Debut III Esprit. Ik zou zeker dus ook kijken naar de Esprit uitvoering van de Carbon. Je krijgt dan namelijk voor 50 euro meer dan de Debut Carbon Ortofon 2M Red uitvoering een acryl platter er bij, deze ziet er natuurlijk niet alleen fancy uit, maar schijnt ook beter te klinken :9.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik ook even naar een Debut III Esprit luisteren, deze gaan voor relatief goedkoop weg omdat het een oud model is, maar ik weet niet hoe groot het verschil in geluidskwaliteit is :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
De laatste maanden ben ik aan het zoeken naar een andere draaitafel, maar weet niet zo goed wat ik precies wil. Ik moet zeggen dat de twijfel na de laatste dagen discussie hier in dit topic wel toeneemt. Een technics, of meer de Dual/Thorens hoek. Of voor iets nieuws gaan richting een pro-ject? Aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb met verschillende tafels zal ik toch ergens moeten beginnen.

Tot die tijd speel ik vooral met deze Philips FP440 die van mijn vader is geweest. Heb ik tenminste geen last van anti-skating... En in een luie bui kan ik de plaat ook mooi op "repeat" zetten :*)

(ik zoek overigens nog de stereo toren die hier bij hoort)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-eLg_Kdy2sG0/UaeliTTFa3I/AAAAAAAAGm4/e5ZG5lZga7g/s640/P5300171.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-OtroiHrdClU/UaelkwNGZPI/AAAAAAAAGnM/MMvRuN1yqRU/s640/P5300173.JPG

De repeat knop valt net buiten beeld..

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-32oLapSt9SA/UaelmGvQDSI/AAAAAAAAGnQ/Ovvxb9MITxA/s640/P5300175.JPG

En voor jullie heb ik de kap er af gehaald zodat te zien is hoe die werkt.

Zoals de zien is met het rode licht, is er een soort lichtsluis ingebouwd waardoor de speler weet wanneer hij de arm moet verzetten. Voor een Maxi-Disk moet hij dus sneller draaien, maar tot nu toe heeft hij alle platen goed bij kunnen houden. Ook leuk is dat er een borsteltje in de la zit die langs de naald gaat wanneer je hem open doet. Op de luidspreker is hier overigens niks over te horen, dus er zit waarschijnlijk ergens een onderbreking in de geluidsbekabeling die pas geluid doorgeeft als de naald op de plaat is. (er is dus ook geen "plop" hoorbaar als de naald op de plaat komt)

Al met al zoek ik toch een "echte" draaitafel met een wat degelijk element. Ik blijf de discussies dus volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
ranjo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:27:
De laatste maanden ben ik aan het zoeken naar een andere draaitafel, maar weet niet zo goed wat ik precies wil. Ik moet zeggen dat de twijfel na de laatste dagen discussie hier in dit topic wel toeneemt. Een technics, of meer de Dual/Thorens hoek. Of voor iets nieuws gaan richting een pro-ject? Aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb met verschillende tafels zal ik toch ergens moeten beginnen.

Tot die tijd speel ik vooral met deze Philips FP440 die van mijn vader is geweest. Heb ik tenminste geen last van anti-skating... En in een luie bui kan ik de plaat ook mooi op "repeat" zetten :*)
Mooi spul! Ongelooflijk dat ze zo lang geleden dit soort spul al wisten te maken:) Een robotje met zo veel goed doordachte techniek. Blijft mooi om te zien. Alleen jammer dat de buitenkant niet meer echt iets is om in een modern interieur te zetten. Ik heb een paar jaar geleden van me meisje een Project Debut 3 gekregen en dat ziet er toch net iets moderner uit:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Het leuke van die philips is dat je die ook in een meubel zou kunnen zetten, hij hoeft niet prominent aanwezig te zijn op de bovenkant.

Heb ook even een filmpje opgezocht van die beogram, die werkt volgens hetzelfde principe:
http://youtu.be/tHlArr-CWdA
(Niet mijn filmpje)

Ik moet zeggen, ik weet niet zo heel veel van tangentiale systemen... Ik ga mij eens even een potje inlezen.

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 31-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
teacher schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:55:
Het leuke van die philips is dat je die ook in een meubel zou kunnen zetten, hij hoeft niet prominent aanwezig te zijn op de bovenkant.

Heb ook even een filmpje opgezocht van die beogram, die werkt volgens hetzelfde principe:
http://youtu.be/tHlArr-CWdA
(Niet mijn filmpje)

Ik moet zeggen, ik weet niet zo heel veel van tangentiële systemen... Ik ga mij eens even een potje inlezen.
Deze platenspeler is blijkbaar een onderdeel van een stereotoren Zie link

Ze passen inderdaad leuk in een meubel waarbij je niet van bovenaf bij de speler kan komen.

Het nadeel wat ik merk is dat de arm uniek is voor deze speler, evenals de naald die er op zit.
Vervangen voor een andere en dus betere is dus vrij lastig. Deze naald is al een keer afgebroken, maar wonder boven wonder kwam ik een reserve naald tegen in een kringloopwinkel vlakbij voor 1 euro _/-\o_ Ik heb alleen geen idee in welke staat deze naald is. Op marktplaats staan overigens 2 van deze spelers te koop voor een leuke prijs.

Voor nu blijft deze speler in ieder geval mooi staan, en zal die prima voldoen als "tweede speler" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Is het niet mogelijk om er een ander element in te modden?
Die naald zou ik even goed bekijken, je wil er geen versleten naald inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teacher schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:22:
Is het niet mogelijk om er een ander element in te modden?
Die naald zou ik even goed bekijken, je wil er geen versleten naald inzetten...
Als het goed is hoef je die er niet in te modden... De meeste platenspelers van dit soort zijn voorzien van een T4P element aansluiting. Een element zoals de Ortofon OMP10 T4P zul je waarschijnlijk zo moeten kunnen inbouwen en als je het naald dan ook nog upgrade (wat mogelijk is bij pickupnaalden.com, zie hiervoor: http://www.pickupnaald.nl...duct_id=5111&category_id=) zal de geluidskwaliteit zeker toenemen...

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 31-05-2013 17:49 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
lekker weekje zo, eerder de nieuwe The National opgepikt, samen met Wovenhand - Mosaic. Goat - World Music (met moeilijk lelijke hoes) kwam met de post en vandaag was deze afgegeven bij de buren:

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc_1712tqtr6n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc_1730th7rfm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc_1740thipob.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Als de muziek weinig voorstelt, kun je beter met een hele mooie hoes komen. ;) Alhoewel ik het wel eerst nog meer luisterbeurten wil geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie hoezen inderdaad. Maar een recordcompany gaat natuurlijk niet al die moeite doen om slechte muziek aan de man te brengen. Als een pas beginnend bandje nog niets heeft laten zien gaan ze je niet een contract geven en investeren in zulk artwork. Aan de andere kant heb je wel bepaalde genres die sterk visueel gericht zijn en het van image moeten hebben zoals gothic, hardrock etc. waarvan de fans ook met hun t-shirts rondlopen (bijvoorbeeld). Hoe meer 'out there' hoe uitgebreider het artwork. Goede muziek spreekt voor zichzelf.

Ik heb ook net Michael Jackson - Thriller gekregen. Kan ik met een gerust hart zeggen dat ik hem niet gekocht heb. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Qotsa heeft al bewezen goede muziek te kunnen maken. En veel mensen zullen dit album blind kopen. Dan maakt het niet super veel uit of dit album ook goed is. Zelf trek ik Qotsa al een tijdje niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 17:19

Wimmel

Hello

Ik heb een opknappertje op de kop getikt. Aangezien de speler uit een goed doorrookte omgeving komt heb ik hem eerst maar eens even helemaal uit elkaar gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/td160-1_thumb.jpg

Het eerste onderdeel heb ik schoongemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/poetsen_thumb.jpg

Wordt vervolgd..

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:04:
Ik heb een opknappertje op de kop getikt. Aangezien de speler uit een goed doorrookte omgeving komt heb ik hem eerst maar eens even helemaal uit elkaar gehaald.
[afbeelding]

[afbeelding]

Wordt vervolgd..
Mooi project... hopelijk heb je straks als de Thorens klaar is er veel plezier van...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik zag dat Pro-Ject nu ook ineens een Debut Carbon Esprit met ingebouwde speedbox heeft. Wel grappig, aangezien er geen losse speedbox is voor de Carbon.
Hij is dan wel ineens €500 trouwens, dus ik vraag me af of er voor dat geld geen betere tafels zijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga je nog verbeteringen/modificaties aanbrengen zoals een stevige mdf bodemplaat of wat zelfklevende bitumen op het subchassis en/of dekplaat?
De td160 is een mooi exemplaar met die tp16 arm (magnetische antiskating).

Ik neem aan dat je deze thorens pagina al hebt gevonden?
http://www.theanalogdept.com/mk1tp16.htm

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 01-06-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

MilaNL schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:04:
Hij is dan wel ineens €500 trouwens, dus ik vraag me af of er voor dat geld geen betere tafels zijn te krijgen.
Ik weet nog wel een leuke.....

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik wil wel aanpassingen aanbrengen maar dan wel met kurk ipv bitumen. De meningen verschillen; het ene kamp dempt zwaar met bitumen en het andere kamp licht met kurk. Aangezien ik de veren niet teveel wil belasten heb ik voor kurk gekozen. Ook het commentaar dat bitumen de tafel soms wat doods kan laten klinken heeft meegewogen in mijn keuze voor kurk.

Ik wil ook proberen om zelf een nieuwe plint en bodemplaat te maken. Ik heb 0 ervaring met houtbewerking dus dat gaat vast helemaal lukken. De Thorens pagina had ik inderdaad al gevonden maar ik denk dat ik de arm nog maar even intact laat.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
teacher schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:31:
[...]

Ik weet nog wel een leuke.....

:9
Heheh >:) Maar niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Wimmel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:04:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wordt vervolgd..
cool project! Zou mij niet lukken :P
Ik kocht er een half jaar geleden eentje in goede staat, nog steeds erg blij mee! _/-\o_
Ik hoop dat het je lukt om hem weer helemaal goed te krijgen, ik heb alleen de naald vervangen. >:)

[ Voor 0% gewijzigd door liffey op 01-06-2013 23:43 . Reden: spelvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:32:
Ook het commentaar dat bitumen de tafel soms wat doods kan laten klinken heeft meegewogen in mijn keuze voor kurk.
Kurk is ook een prima dempingsmateriaal en inderdaad veel lichter. Dat is idd soms een voordeel en soms een nadeel. Je kan ook zelfklevend rubber mat nemen.

In principe is alles wat van dun blik is gevoelig voor resonanties, en als dat in contact staat met de arm (in dit geval het subframe dus) is het verstandig iets van demping aan te brengen.

Heb je al een idee of je demping in de veren (schuim, watten etc) in de veren gaat aanbrengen of niet?
Daar zijn ook hele discussies over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Zijn er leuke kasten waarin je je platen kan opbergen buiten de ikea?misschien kan ik een tijdschriftenkast combineren.

[ Voor 29% gewijzigd door Wackmack op 02-06-2013 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Zelf een kast bouwen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik de veren niet teveel wil belasten
Waarom? Bedenk eens wat de consequenties zijn...

Ik zou gewoon lood op bitumen, of makkelijker nog op siliconenkit, plakken. De veren zijn van staal. Ze zullen hoogstens iets dieper komen te liggen. Dan breng je ze iets omhoog als het te laag wordt. Als je het subchassis gaat verzwaren op de zelfde veren is de consequentie dat ze iets meer doorzakken en dat de resonantiefrequentie omlaag gaat. Dit hoeft geen van beiden een probleem te zijn. En hij moet natuurlijk niet door zijn veren zakken zodat ie onderin ligt.

De enige belasting die je de veren kunt geven met relatie tot levensduur is metaalmoeheid, dus veel trilling op de veren met grote uitslag. Dat is door de vorm van een spiraalveer al bijna uitgesloten.
Kurk is ook een prima dempingsmateriaal en inderdaad veel lichter
En dat geeft dus precies aan waarom het voor dit geval niet waar is.

Als je het over demping hebt moet je wel weten wàt je wilt dempen. Luchtgeluid, contactgeluid of resonanties. Om contactgeluid te isoleren is kurk prima omdat het gesloten luchtkamers bevat (ontkoppeling). Echter om een zware constructie die al in trilling is te dempen heb je massa nodig. Kijk maar eens naar een wasmachine. Waarom zijn die zo rot verhuizen? Omdat ze zo zwaar zijn. En waarom is dat? Omdat er een flinke tegel beton onderin ligt om een centrifugerende trommel met 5kg wasgoed te dempen. Dus massa met schokdemping. Dik siliconenkit (demping) met plakken lood erop (massa) is veel effectiever.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Zo had ik het nog niet bekeken. Ik zal nog eens verder kijken naar de voors en tegens van looddemping.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfklevend bitumen is ook niet echt handig. Ten eerste gaat het lekken als het warm wordt en het stinkt. Maar het is duur per massa. Een tube siliconenkit kost geen drol en voor massa kun je van alles nemen. Lood of een ander metaal, of blokjes hout, of een onderplaat van mdf die er netjes inpast met zaagsneden op (0.6 x lengte van diverse afmetingen).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bitumen zijn veel buigslapper dan lood (of mdf for that matter), waardoor trillingen in het subchassis beter gedempt worden. Zelfklevende bitumenmat die gaat lekken moet ik nog meemaken.
De prijs valt ook wel mee (genoeg voor 8 subchassis..):
http://shop.merford.nl/pa...ds/vibraflexr-normal.html

Maar goed, kurk werkt ook prima. Zo weet ik uit 1e hands ervaring dat dat bijvoorbeeld wordt toegepast in onderzeeërs en panserwagens op grote stalen vlakken :)

soms heeft 10 jaar ervaring als projectleider bij een vooraanstaand akoestisch ingenieursbureau wel z'n voordelen :P
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:52:
[...]

En dat geeft dus precies aan waarom het voor dit geval niet waar is.

Als je het over demping hebt moet je wel weten wàt je wilt dempen. Luchtgeluid, contactgeluid of resonanties. Om contactgeluid te isoleren is kurk prima omdat het gesloten luchtkamers bevat (ontkoppeling). Echter om een zware constructie die al in trilling is te dempen heb je massa nodig. Kijk maar eens naar een wasmachine. Waarom zijn die zo rot verhuizen? Omdat ze zo zwaar zijn. En waarom is dat? Omdat er een flinke tegel beton onderin ligt om een centrifugerende trommel met 5kg wasgoed te dempen. Dus massa met schokdemping. Dik siliconenkit (demping) met plakken lood erop (massa) is veel effectiever.
We dempen hier staande golven (resonanties) in plaatmateriaal, niet de beweging van de plaat zelf. We moeten dus een materiaal met lage Q factor hebben. We willen ook geen geluidisolatie halen. Je massaverhaal gaat derhalve niet op.
Ik heb 10 jaar ervaring in professionele akoestiek, ik weet waar ik over praat

[ Voor 89% gewijzigd door mr_petit op 02-06-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Maar dat verschilt per soort bitumen. Gewone bitumen wordt keihard. Bitumen is een mengsel van heel veel koolwaterstoffen en als de vluchtige componenten na verloop van tijd verdampt zijn wordt het dus hard. Bitumen is gewoon vieze rommel (dierenlijken onder hoge druk en temp). Ik vind de prijs van die platen nog vrij hoog (+verzk?) en de massa laag. 1 plak eronder geplakt is 500 gram. Het is bedoeld als dreunplaat voor auto's (groot opp een beetje dempen). Lood en kit haal je gewoon ff bij de gamma. Lood is ook nog eens super makkelijk met een schaar te knippen.
We dempen hier staande golven (resonanties) in plaatmateriaal, niet de beweging van de plaat zelf
Contradictie? Het gaat niet over longitudinale maar vooral over transversale trillingen. Buigingen van de plaat. En dus beweging van de plaat zelf. Het gaat trouwens niet alleen om resonanties (al zijn die vaak wel het vervelendst) maar om alle excitaties. Maargoed, laten we het niet te ingewikkeld maken.
Je massaverhaal gaat derhalve niet op.
Gaat wel op. Ik deed deze truc 30 jaar geleden al. Maar schiet nou niet weer in de stress om je gelijk te halen en mij te overtroeven. Het gaat er niet om wie er nou gelijk heeft maar om Wimmel te helpen.

Ik bedoelde de MDF ook meer voor de (dode) massa. Niet voor demping.
Aangezien de speler uit een goed doorrookte omgeving komt heb ik hem eerst maar eens even helemaal uit elkaar gehaald
Een vriend van mij heeft die TD115 voor €20 opgehaald vorige week. Die was ook geen concurrentie voor gerookte paling. Hij doet het prima maar hij heeft er wel eerst 3 emmers met bruin water vanaf gesopt. Iew. ;(

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:52:
[...]En waarom is dat? Omdat er een flinke tegel beton onderin ligt om een centrifugerende trommel met 5kg wasgoed te dempen.[/quote]

offtopic:
Tijd om eens een wasmachine uit elkaar te gaan trekken dus... Dat stuk beton ligt bovenin, aan weerskanten van de trommel.

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 02-06-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

offtopic:
Of je neemt een Asko. Zo goed in balans (zelfs op 1800 rpm) dat ze het afkunnen met een gietijzeren contragewicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.appliancedistributors.com.au/images/Washer%20Construction.JPG
* Wimmel is trots eigenaar van een wasmachine die niet door de houten zoldervloer heen probeert te dansen
http://youtu.be/kFld6LCaqQU

[ Voor 6% gewijzigd door Wimmel op 02-06-2013 18:47 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar: de techniek staat niet stil. :P

Veel mensen snappen trouwens ook niet waarom je een centrifuge gelijk verdeeld moet laden. Nou zul je daar met de draaitafel gelukkig geen last van hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
vroegah (als in jaren 50) hadden alle wasmachines stalen stabilisatiegewichten. Staal is dan ook ruim 3x zo zwaar als beton bij hetzelfde volume ;). Beton is echter veel goedkoper :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Maar ondertussen twijfel ik nog steeds tussen kurk en andere demping. +1 voor prijsvoordeel kurk: 915*610*5mm = €6,72

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:48:
Zo zie je maar: de techniek staat niet stil. :P
Klopt, en echte muziek komt van iets wat zwart is. Zowel vinyl, tape als zwarte jazz & blues legendes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:51:
Maar ondertussen twijfel ik nog steeds tussen kurk en andere demping. +1 voor prijsvoordeel kurk: 915*610*5mm = €6,72
Kurk, rubber of bitumen. Hoe buigslapper en stroperiger des de beter. Een zo laag mogelijke Q factor zoek je

Wat dat betreft is rubber of bitumen wat effectiever dan kurk. Dus zelfklevende bitumenplaat, zelfklevende rubberplaat, een dikke laag siliconenrubber.... Hoe 'taaier' des de beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals: meer massa is wat je nodig hebt. Bovenop dat stroperige.
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:34:
Maargoed, laten we het niet te ingewikkeld maken.

Gaat wel op. Ik deed deze truc 30 jaar geleden al. Maar schiet nou niet weer in de stress om je gelijk te halen en mij te overtroeven. Het gaat er niet om wie er nou gelijk heeft maar om Wimmel te helpen.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de wiki link betreffende de q factor kan je nalezen wat je probeert te halen. Een overgedempt systeem, dus een materiaal met lage q factor.
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:34:Maar schiet nou niet weer in de stress om je gelijk te halen en mij te overtroeven.
Ik begin het overigens onderhand wel behoorlijk beu te worden van je argumentuum ad hominem, en ik kan wel zeggen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
spiegel?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Thorens TD 318 op de kop getikt. Mint condition :) Zit een oud MC element op. Klinkt eigenlijk niet minder dan mijn Pro-Ject 2Xperience... Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/968846_125134607692925_342745303_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet ik nog meer van je posts gaan quoten die dat gaan onderbouwen?
Of brul ik maar wat van m'n aperots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Wimmel schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:32:
Ik wil wel aanpassingen aanbrengen maar dan wel met kurk ipv bitumen. De meningen verschillen; het ene kamp dempt zwaar met bitumen en het andere kamp licht met kurk. Aangezien ik de veren niet teveel wil belasten heb ik voor kurk gekozen. Ook het commentaar dat bitumen de tafel soms wat doods kan laten klinken heeft meegewogen in mijn keuze voor kurk.

Ik wil ook proberen om zelf een nieuwe plint en bodemplaat te maken. Ik heb 0 ervaring met houtbewerking dus dat gaat vast helemaal lukken. De Thorens pagina had ik inderdaad al gevonden maar ik denk dat ik de arm nog maar even intact laat.
Misschien heb je hier wat aan mbt bodemplaat http://link.marktplaats.nl/660199480

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:26:
zei de hardste schreeuwer op de aperots
Je mag helemaal de alfa-aap uithangen. Ik ga wel ergens anders heen.
Toch weer teruggekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, want het is hier leuk. Zolang als het ego van mr_petit niet opspeelt. Je kunt natuurlijk altijd je gelijk krijgen met uit hun verband gerukte quotes en halve waarheden. Maar dat is natuurlijk niet waarvoor ik hier post. We zijn hier om elkaar te helpen en leuke dingen te delen. Ik verkeer nog steeds in de veronderstelling dat humor en behulpzaamheid gewaardeerd worden. Cynisme en agressie kom ik niet voor. Ik ben ook maar een mens en ik heb ook mijn fouten. Een van mijn fouten is dat ik gewoon de waarheid zeg. En een observatie uitspreken is misschien ook niet altijd verstandig. Tel dat maar bij mijn fouten op dan. Er zijn ook mensen die dat waarderen.
En zo ben ik weer verleid tot een volledig off-topic reaktie. :z

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gaan we het nu weer over plaatjes draaien hebben heren?

Na het kopen van tickets vanochtend heb meteen de jukebox aangeslingerd en de B 52's met Love shack uit de speakers laten knallen.
We gaan naar de B 52's, Simple Minds, Black Crowes, Neil Young, The Who, en volgend jaar naar Pink Project PFTTYpart2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

goeedddd.....

We doen net alsof er niet nog een discussie alweer uit de klauwen is gelopen...

Tijd voor een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dTomXENhwF08O1dfRL8zaobR/full.jpg

ohhhh... mooooi :Y
YouTube: Simple Minds - Promised You A Miracle (12"Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Gisteren mijn vierde Daft Punk album gekocht, wat super vet weer.

Wil voor mijn platencollectie deze kast kopen, heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.djfurniture.nl...gcategory&id=15&Itemid=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:01:
goeedddd.....
We doen net alsof er niet nog een de discussie niet alweer bijna uit de klauwen hand is gelopen...
Fixed it for you too. :)
Gaan we het nu weer over plaatjes draaien hebben heren
Heel goed idee, al was ik daar ondertussen mee bezig. Ik heb ondertussen killing Joke en Phil Manzanera schoongemaakt. Op die manier kun je ook de plaat poetsen.
Toevallig heb ik de Simple Minds gisteravond gedaan (uitgezocht en schoongemaakt).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:51:
Gisteren mijn vierde Daft Punk album gekocht, wat super vet weer.

Wil voor mijn platencollectie deze kast kopen, heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.djfurniture.nl...gcategory&id=15&Itemid=31
Ik heb daar ook wel eens gekeken voor een platenkast maar ze zijn echt overpriced.
Ze zijn kwa bouwkwaliteit gelijk aan die van de Ikea, maar ze zijn 3 keer zo duur.

Je kan ook overwegen om er een zelf naar je eigen smaak te maken, zelfs dan ben je nog stukken goedkoper uit.
Prices :

Standard 'DJ Friend 325' in unfinished mdf : € 125,-
Standard 'DJ Friend 325' in painted white side gloss: € 175,-
Standard 'DJ Friend 325' in painted custom colour side gloss: € 200,-

Available options :

4 wheels ( 2 with brake): € 60,-
1 Handle: € 15,-
Voor € 250,- krijg je dus slechts dit (exclusief inhoud)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/11rbpci.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Sterker nog, die hangreep ziet er bekend uit:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20116698/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Even nog mijn 2 centen... mijn Thorens TD 166 is gedempt met een op maat gemaakte trespa plaat (plaatje). Ik heb niet 25 opties afgeluisterd maar vond dit tussen MDF en trespa net iets beter klinken.

Daarnaast valt te melden dat ik na een 'hang de tv aan de muur' actie ik de Thorens tóch naar de woonkamer heb verplaatst, ben ik erg bij mee moet ik zeggen. Heb ondertussen (leve het vakantiegeld) ook een nieuwe versterker gekocht (Marantz) dus alles bij elkaar wordt het een leuk setje. Volgende stap is denk ik nieuwe speakers ter vervanging van mijn Tannoy's maar eerst zo maar eens luisteren en genieten. Gisteren lekker de hele avond plaatjes gedraaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 16:59
anesthetize schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:35:
lekker weekje zo, eerder de nieuwe The National opgepikt, samen met Wovenhand - Mosaic. Goat - World Music (met moeilijk lelijke hoes) kwam met de post en vandaag was deze afgegeven bij de buren:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

:9~
Vette LP idd, toen ik hem zag meteen maar ff besteld bij bol.com hij stond al op mijn lijstje maar toen ik die foto's zag kon ik er niet meer omheen.

Verder vind ik het album van QOTSA prima te hakken, tis wat rustiger en doet mij een beetje denken aan Them Crooked Vultures en dat vind ik prima. Van mij hoeft het niet altijd hard :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik ben vandaag lid geworden van de Hout Hobby Club.

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/hhc.jpg

Mijn bedoeling is een plint te maken die hierop lijkt:
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/voorbeeld.jpg

Ik ben vanavond begonnen met wat afvalhout om de machines te leren kennen. Het staat nu in de lijm en morgen gaan we verder.

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/balkje1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/balkje2.jpg

Het uiteindelijke resultaat ga ik maken van een paar stukken hardhout, maar dat zal nog wel even duren.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
d:)b Mooi idee, en het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Om hout netter op elkaar aan te laten sluiten kun je het beter in laagjes op elkaar lijmen met bruislijm. Daarna gooi je het geheel door de vandiktebank en over de schuurmachine. Dat is sneller, makkelijker en nauwkeuriger dan een gleuf zagen om daar een latje in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Je hebt helemaal gelijk, dat hadden ze me ook al verteld op de hhc. Dit was dan ook meer even om te klooien te leren werken met de machines. Het is normaliter de bedoeling dat je voor je eigen hout zorgt, wat ik nog niet wist, dus ik had nu even wat restantjes om eens te kijken hoe het eruit komt te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Wimmel op 03-06-2013 21:41 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 16:59
Nice :) altijd leuk zoiets. Als ik zoiets zie begint het mij te jeuken maarja, ik heb niet de ruimte om dat soort dingen te doen. Eens ff googlen op een dergelijk clubje bij mij in de buurt :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen32
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 22:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een goed idee om lid te worden van een houtbewerkingsclub. En je hebt gelijk een doel ook. En hulp als het lastig wordt. Ik neem aan dat je het onderste verkenninkje van het voorbeeld weglaat? Gewoon recht zoals in je 1e poging. En wat Sypie zei...
Hardhout is wel andere koek dan vuren hoor! Dat gaat een stuk langzamer. En let op de vleug van het hout.

Jurgen32: de Expedit rules.... maar dat hadden we geloof ik al door. (Sorry. Flauw O-) )
Maar! Ik wilde een 2x2 Expedit voor vlakbij de stereo en die was er voorheen alleen in wit, d.bruin en berken. Maar hij is er nu ook in hoogglans wit, grijs en rood (€40). :) Dus ook variatie in kleine maten.
Ik vind de Expedit serie toch wel wat beter dan die dure DJ-friend. Je kunt er diverse inzets met deurtjes of laatjes bij kopen voor afstandbedieningen, snoertjes, laders ea. Je mist wel de bladerbak bovenop maar dat is in de woonkamer imo toch alleen maar een stofnest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Crosspost uit nieuwe aanwinst topic.
Afbeeldingslocatie: http://i763.photobucket.com/albums/xx279/Pepperana/th_1B2FE2D3-9CA1-4CC9-BD90-8E9BAB9FF3F4-10716-00000971BEFC57B9_zps4973b579.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i763.photobucket.com/albums/xx279/Pepperana/th_8DD05C3F-C8B9-41CF-9EEC-408DBE2B2DD6-10716-00000971DAB10423_zps2da7ae77.jpg
Rik Stoet Takumi met Ortofon Blue.
Word wel alleen pas begin augustus geleverd :9~

Vandaag wezen luisteren en erg verbaasd. Klinkt erg goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Pepperana op 04-06-2013 20:59 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen32
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 22:07
Pepperana, 595 euro met een Ortofon 2mred, Heb je hem nog vergeleken met een Pro-ject?

Voor de looks hoef je het niet te doen, mooi ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinds dit weekend heb ik de platenspeler maar naast de oude hifi-installatie gezet die hier al een tijdje staat, toch wel erg leuk! :)

Tussen de platen van zolder zit een single van U2: Sunday Bloody Sunday. Op de B-side staan New Year's Day en Two Hearts Beat as One. Volgens de hoes zijn dit nummer 2 en 3, maar volgens het label op de plaat (en op die volgorde staat het ook op het vinyl) is dat andersom. Heb ik met deze special goud in handen!?! Of is er een andere reden waardoor dit door elkaar staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
Pepperana schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:58:

erf, meen je dat nou, augustus? ben in februari wezen luisteren, was ook onder de indruk, maar toen was het verhaal 'wordt eind maart geleverd'. me wel op de lijst laten zetten, begin april weer eens langsgegaan, wordt eind april.... tijdje op z'n beloop gelaten, wou net weer eens langs gaan hoe het er mee stond. niet echt netjes dat ze niet even rondmailen dat 't allemaal wel flink later wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

[afbeelding]
[afbeelding]

Wo wat een mooi ding _/-\o_

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb daar in december ook naar gekeken maar had al gehoord dat de levering flink uitgesteld was. Heb toen de Pro-Ject 2Xperience acryl gekocht bij Rik Stoet :9~ Bezuinig niet op je element/naald. Tafel is erg goed, maar het meest ga je halen uit een element/naald. Ik begon met de 2m blue maar was daar niet van onder de indruk. Ik vond hem vlak en saai klinken. Zit nu een Rondo Red MC op, 100x beter!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Thanks voor de tip Wehmut.
Ik zal het element eens onthouden.

Hij zei nu toch zeker dat de Onderdelen er eind Juli waren en Begin Augustus werd er met bouwen gestart.
Over de vertraging niks te horen gekregen. (logisch voor een nieuwe klant).

Als je twijfelt bel hem even het lijkt me een zeer geschikte kerel.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Wederom twee Britse klassiekers gekocht voor in mijn collectie:

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/309j7rk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/a9vj2u.jpg

<3

[ Voor 3% gewijzigd door Le Enfant! op 05-06-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even gebeld met Rik Stoet over de Takumi en de datum in augustus is vast (elke dag later kost hem gewoon geld). Ik wilde gewoon weten hoe het nu zat.

De assemblage is al eerder en alles moet eind juni op de boot. Dat duurt dan ongeveer 30 dagen. In de eerste week van augustus gaat hij dan eerst alle backorders uitleveren en daarna kun je hem dus zo in de winkel kopen.

En waarom duurt het dan allemaal zo lang: kwaliteitscontrole. Er waren nog een paar dingen die hij beter wilde. Hij is zelf met vriendin in april in China geweest en heeft de productie bekeken en verbeteringen aangebracht. De stofkap is nu van een betere mooiere kwaliteit (gelijmd ipv gegoten), en er zit een carbon interlink-kabel bij. Hij is ook coulant als je een ander element ingebouwd wilt, dan betaal je alleen de meerprijs tov de standaard Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed verhaal ]eep. Ik ga morgen avond even naar ze toe om mijn Thorens TD 318 even te laten servicen. Ziet er keurig uit en werkt top, maar hij verdient wat schoonmaak, smeer en liefde. En proberen niet weer teveel uit te geven daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/verstek.jpg

En nu op zoek naar een mooi stukje hout.
* Wimmel gaat morgen naar de Arnhemse Fijnhouthandel

En het verkenninkje van het voorbeeld wil ik handhaven. Dit maakt hem in mijn ogen net even slanker. Ik vind de plint van de MK2 ook net even vlotter dan de MK1.

[ Voor 24% gewijzigd door Wimmel op 05-06-2013 20:57 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:47:
[afbeelding]

En nu op zoek naar een mooi stukje hout.
* Wimmel gaat morgen naar de Arnhemse Fijnhouthandel

En het verkenninkje van het voorbeeld wil ik handhaven. Dit maakt hem in mijn ogen net even slanker. Ik vind de plint van de MK2 ook net even vlotter dan de MK1.
Mooi project... wellicht handig om hiervan een aparte topic te maken binnen forum van Tweakers, net zoals _ferry_ gedaan heeft... Ik zal je project zeker volgen, daar ik ook geïnteresseerd ben om zelf ooit eens een betere platen speler te kopen en deze te upgraden waar mogelijk... Vandaar dat ik dit soort projecten graag volg om zo bij te leren en ervaringen op te doen die anderen via het tweakers forum delen..

[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 05-06-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Wat ik aan het doen ben staat in geen verhouding tot waar _ferry_ mee bezig is. Ik denk dan ook dat het geen eigen topic waardig is. Ik denk dat ik hooguit nog 5 updates verwijderd ben van een werkende tafel.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:23:
Wat ik aan het doen ben staat in geen verhouding tot waar _ferry_ mee bezig is. Ik denk dan ook dat het geen eigen topic waardig is. Ik denk dat ik hooguit nog 5 updates verwijderd ben van een werkende tafel.
Ah oke, dan volgen we je reacties vanaf hier he... Ik ben benieuwd naar je eind resultaat als de speler helemaal klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Wat mij betreft maak je een mooi eigen bouwverslag hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gemaakte verbinding zo te zien. Stukken beter dan mijn eerste (al moest dat helemaal met de hand). Ik hoop dat je een beetje kunt kiezen daar de de Arnhemse FHH. Zo te zien is teak ook wel wat voor je.
Over dat verkenninkje, je kunt de plint natuurlijk ook nog wat royaler/groter/breder/platter maken en de verkenning groter.

Denk niet te min over jezelf. Daar zijn anderen vaak beter in. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Gisteren mijn standaard Ortofon Alpha element van mijn Project Debut III Esprit vervangen voor een Ortofon 2M blue. Man man man, dat had ik veel eerder moeten doen! Veel minder schel op hoger volume en het midden is beter in balans, daarnaast is het laag ook wat dikker :9

Nu nog ff inspelen om er helemaal van te kunnen genieten :)

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:28:
Ik heb net even gebeld met Rik Stoet over de Takumi en de datum in augustus is vast
Heb jij er ook 1 in order staan?
Misschien een meet met het ophalen. Lijkt me wel leuk!

Hij is tot 30 Juni nog €595 daarna word hij €695.
Iedereen die zich laat listen betaald €595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Even offtopic.

Gisteravond in het Ziggo Dome een geweldige support gezien van Los Lobos. (vergeet La Bamba, en kijk verder)
Daarna kwam Neil Young & Crazy Horse. d:)b
Sommige mensen liepen weg na 4 nummers omdat ze voor Old Man enz kwamen. MIS ! Gitaren!!!!!. Erg hard en typisch Crazy Horse. Maar na afloop zag ik nog een echtpaar van in de 80 die de rit hadden uit gezeten _/-\o_ Super granny & dad

Le Enfant! : Goede keuzes d:)b

Killing in the name - Rage atm :Y uit de jukebox, wat natuurlijk wel ontopic is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 06-06-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Schaamteloze crosspost: [DIY] Thorens verbouwing

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij er ook 1 in order staan?
Nee, ik heb al een aardige. Maar ik had het er al een paar keer met hem over gehad en ik vind het een goed initiatief. Ik ben zelf ook met wat kleine dingen bezig en ik draag hem/het een warm hart toe. Dus ik denk: we kunnen er nog lang speculeren maar informatie haal je bij de bron.

Je bent sowieso welkom hoor. Ik heb nog hele leuke andere Chinese spullen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wie weet waar (en heeft er ervaring met) ik buitenhoezen voor dubbel lp's kan kopen? Ik had laatst een stapel hoezen van vinylvinyl gekocht, prima dingen, maar als ik daar bijv. de dubbele 45rpm versie van Fleetwood Mac in stop scheurt de bovenste naad. Ook zo met de dubbele Siamese Dream van The Smashing Pumpkins. Als ik het aan de webwinkeltjes vraag past altijd alles dus wie weet heeft 1 van jullie ervaring met goede hoezen voor de wat dikkere dubbel lp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:11:
[...]

Nee, ik heb al een aardige. Maar ik had het er al een paar keer met hem over gehad en ik vind het een goed initiatief. Ik ben zelf ook met wat kleine dingen bezig en ik draag hem/het een warm hart toe. Dus ik denk: we kunnen er nog lang speculeren maar informatie haal je bij de bron.

Je bent sowieso welkom hoor. Ik heb nog hele leuke andere Chinese spullen staan.
Gisteravond weer even langs Rik Stoet geweest. Nieuwe stofkap voor die Takumi (gelijmd idd) ziet er poepiestrak uit!
Ondanks dat Rik er zelf niet direct veel wijzer van wordt, gaat hij mijn Thorens TD 318 bij ene "Niek" laten servicen voor een zeer schappelijke prijs. Topservice van hem.
Externe cinches, auto shut-off laten maken, leuk gebruikt element en arm kabeltje opnieuw solderen.
Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic