Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:52:
Wie weet waar (en heeft er ervaring met) ik buitenhoezen voor dubbel lp's kan kopen? Ik had laatst een stapel hoezen van vinylvinyl gekocht, prima dingen, maar als ik daar bijv. de dubbele 45rpm versie van Fleetwood Mac in stop scheurt de bovenste naad. Ook zo met de dubbele Siamese Dream van The Smashing Pumpkins. Als ik het aan de webwinkeltjes vraag past altijd alles dus wie weet heeft 1 van jullie ervaring met goede hoezen voor de wat dikkere dubbel lp's.
Ik heb mijn hoezen gekocht bij Who's Your Daddy Records
Volgens mij heb ik destijds de Clear PE versie gekocht en ik kan vermelden dat hier de dubbele Siamese Dream in past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook bij Who's your daddy binnen en buitenhoezen gehaald. De binnenhoezen zijn al op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
Servor schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:52:
Wie weet waar (en heeft er ervaring met) ik buitenhoezen voor dubbel lp's kan kopen? Ik had laatst een stapel hoezen van vinylvinyl gekocht, prima dingen, maar als ik daar bijv. de dubbele 45rpm versie van Fleetwood Mac in stop scheurt de bovenste naad. Ook zo met de dubbele Siamese Dream van The Smashing Pumpkins. Als ik het aan de webwinkeltjes vraag past altijd alles dus wie weet heeft 1 van jullie ervaring met goede hoezen voor de wat dikkere dubbel lp's.
Heb de laatste keer bij Planète Disque gekocht (verstuurd vanuit België). Waren goedkoper dan Who's Your Daddy Records, en het is erg goed bevallen.
Ze zijn volgens mij allemaal 1cm groter dan een LP, zodat dubbel LP's ook passen. Bij mij zijn ze in ieder geval nog niet gescheurd. Het nadeel is dat de enkele LP's er dan weer wat los in zitten, maar je kunt niet alles hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door MilaNL op 08-06-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bedankt voor de suggesties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:11:
[...]

Je bent sowieso welkom hoor. Ik heb nog hele leuke andere Chinese spullen staan.
Ik ben nog tzt op zoek naar een mooie buizenversterker dus wie weet neem ik je uitnodiging een keer aan, thanks!

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
Net binnen:
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/7/7/1/1000004012431773.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:37
Topplaat, heb hem op cd, vinyl staat nog op "het lijstje".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Bij de LP kreeg ik ook een downloadcode + 8 bonus tracks , een win/win situatie dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Ok, waar heb je hem besteld? Download in mp3 of ook lossless formaten?

Je ziet dat steeds vaker dat er ook een download bij zit, maar negen van de tien keer in mp3. Wanneer gaat de industrie nu eens snappen dat je vinyl koopt omdat je van een goede geluidskwaliteit houdt en dus geen genoegen neemt met mp3?

Goed voorbeeld van hoe het wel moet is recordkicks. Als je van Ruby Velle houdt vind je hier nog meer van je gading

http://recordkicks.bandcamp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gewoon bij Bol.com.
En downloaden heb ik nog niet gedaan.
Thanks.

[ Voor 37% gewijzigd door Bestla op 09-06-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Bij de LP van Jake Bugg kon ik 320kbit mp3's downloaden. Dat vind ik toch wel erg dicht tegen goed genoeg aanschurken hoor ;). Maar idd, losless zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
320kb mp3 is natuurlijk ook niet slecht maar als je het toch aanbied doe het dan goed en laat me zelf beslissen wat ik er dan mee wil doen. Het is 2013 dus dat geneuzel over bandbreedte en opslagruimte is niet meer aan de orde.

Hieronder wat van mijn laatste aanwinsten

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20259751/WP_20130601_001.jpg

De New Orléans Funk verzamelaars zijn echt te gek. José James is minimaal net zo goed

[ Voor 16% gewijzigd door Jazz37 op 09-06-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazz37 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:56:
320kb mp3 is natuurlijk ook niet slecht maar als je het toch aanbied doe het dan goed en laat me zelf beslissen wat ik er dan mee wil doen. Het is 2013 dus dat geneuzel over bandbreedte en opslagruimte is niet meer aan de orde.

Hieronder wat van mijn laatste aanwinsten

[afbeelding]

De New Orléans Funk verzamelaars zijn echt te gek. José James is minimaal net zo goed
Het klopt wat je zegt, ware het niet dat lossless formaten niet wijd verbreedt ondersteund worden... Hoewel er vast MP3 spelers zullen zijn die bijv. Flac of WMA Lossless ondersteunen, ken ik er eigenlijk geen een van... Dit geeft al aan dat er maar weinig draagbare MP3 spelers zijn die Lossless formaten ondersteunen... Ook ken ik geen een autoradio die WMA Lossless of Flac ondersteund... Daardoor is de keus voor MP3 ineens logischer... Daarnaast gebruik ik ook 320Kb/s MP3 bestanden, niet omdat ze beter klinken, maar omdat je dan de beste ondersteuning hebt en dus het minste gezeik omdat het niet werkt...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

rcor schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:21:
[...]

Het klopt wat je zegt, ware het niet dat lossless formaten niet wijd verbreedt ondersteund worden... Hoewel er vast MP3 spelers zullen zijn die bijv. Flac of WMA Lossless ondersteunen, ken ik er eigenlijk geen een van... Dit geeft al aan dat er maar weinig draagbare MP3 spelers zijn die Lossless formaten ondersteunen... Ook ken ik geen een autoradio die WMA Lossless of Flac ondersteund... Daardoor is de keus voor MP3 ineens logischer... Daarnaast gebruik ik ook 320Kb/s MP3 bestanden, niet omdat ze beter klinken, maar omdat je dan de beste ondersteuning hebt en dus het minste gezeik omdat het niet werkt...
Android ondersteund FLAC out of the box. WMA is wat tricky maar die bestanden worden ook echt huge dan. Alsnog doen steeds meer apparaten FLAC ondersteuning.

Het is overigens wel zo netjes als je toch MP3 erbij propt dat je ook maar voor de echte liefhebbers FLAC kan aanbieden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Mijn Onkyo tx-nr717 ondersteunt wav files, flac weet ik even niet zeker, zal zo eens kijken op de usb stick die erin zit.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kasai schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:14:
Mijn Onkyo tx-nr717 ondersteunt wav files, flac weet ik even niet zeker, zal zo eens kijken op de usb stick die erin zit.
Volgende de handleiding speelt die alle gangbare formaten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Bij the national - trouble will find me kreeg ik 2 downloadcodes, 1 voor mp3 en 1 voor flac. Die snappen het dus wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
martini1993 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:53:
Bij the national - trouble will find me kreeg ik 2 downloadcodes, 1 voor mp3 en 1 voor flac. Die snappen het dus wel. ;)
Queens of the Stone Age ook 2 download codes en de mogelijkheid om beide 3x te downloaden _/-\o_ .

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Van het weekend Astrosoniq - Made in Oss binnengekregen via Discogs. Mijn eerste aankoop daar en eentje die ik al een tijdje wilde hebben. Nederlandse muziek is zeker zo slecht nog niet. Je moet misschien alleen even door alle commerciele meuk heenduiken. Maar is dat niet overal?

Afbeeldingslocatie: http://www.willumgeerts.nl/projects/p58_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.willumgeerts.nl/projects/p58_2.jpg

twee keer 10" bruin vinyl met een (zo te zien nooit beluisterde) cd met alle tracks. Fijn :D

[ Voor 24% gewijzigd door Jelte op 10-06-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond even bezig geweest met een OM20 af te stellen in een Thorens TD115. Nou, dat was een drama als je een standaard 1/2" met schroefjes gewend bent. De vingerlift fungeert namelijk ook als siamees moertje voor de schroefjes die een stuk dunner zijn dan gangbaar en bovendien te lang. Je kunt de schroefjes namelijk niet aan de bovenkant door laten steken. De headshell heeft een u-vorm op de zij waar de de vingerlift aan de achterkant in kunt schuiven en waar je de schroefjes van de onderkant in kunt schroeven. Maar ze mogen/kunnen niet meer dan 2mm uitsteken.

Het element zat met 2st 2mm plastic afstandhoudertjes op de headshell omdat de schroefjes te lang zijn en daardoor hing de arm achterover en klopte de hoek niet. Kortere boutjes zijn ook niet te vinden want ze zijn dunner... Ik heb dus maar 2 standaard boutjes genomen en die naar beneden laten hangen, de vingerlift met tape omwikkeld en tussen de u geklemd.

Het element was ook nog eens te licht voor de arm/contragewicht. Het contragewicht zat strak tegen de aanslag pas op 0.7 gram. Dus met een stukje zelfklevend bitumen maar wat verzwaard.

Één geluk met monteren was dat de kop+arm los konden aan de kant van de basis. Constructief wat beter dan een losse headshell maar weer een oxiderend contact en elke keer azimut instellen (als je armen zou wisselen). Weegt trouwens niks. Doe mij maar een Rega arm of vglb. Form follows function en niet flinterdunne cosmetica.

Het zit nu redelijk goed maar ik vind een OM20 (LM20 eigenlijk) nog steeds niet mooi klinken. En hij heeft echt meer dan 1.5gr nodig! Ik heb hem op 1.9 gezet. Zwaarder is beter voor de lp's dan lichter en rondspringend.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik heb wel vaker dat elementen beter klinken als je ze net iets (~0.2g) boven hun gespecificeerde tracking force zet. Te licht klinkt in ieder geval slecht (en is nog slecht voor je platen ook). Misschien is het ook wel de combinatie met de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gescoord bij de kringloop voor € 1 in mint condition: The Shining OST. Gaan op discogs vanaf € 40. Maar dat doet er niet toe want ik verkoop hem nooit :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2461/3990613222_1ae261d2f9.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me zonet een Denon DP-300F platenspeler aangeschaft. En ik hoopte dat ik die kon aansluiten op mijn Sonos Play:5. De AUX kabel van de Denon past echter niet op de line-in van de Sonos. Weet iemand raad aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:39:
Ik heb me zonet een Denon DP-300F platenspeler aangeschaft. En ik hoopte dat ik die kon aansluiten op mijn Sonos Play:5. De AUX kabel van de Denon past echter niet op de line-in van de Sonos. Weet iemand raad aub?
Kabeltje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit niet genoeg is. Je hebt een phonotrap nodig om het signaal op line-in niveau te krijgen (250mV) en voor de RIAA correctie van de frequentiecurve. Anders klinkt het schel en heel zacht met veel ruis.

Oeps. Ik dacht dat het een oude draaitafel was. Ik had een ander model in mijn hoofd de DP60. :z

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt newbreed! Zonet een kabeltje gaan halen in de winkel en nu kan ik m'n speler rechtstreeks op de Play 5 aansluiten! Bespaart me de kost van een Sonos Connect.

Edit: dan vraag ik me wel nog af, als ik later een tweede Play:5 erbij koop om ze in stereo te zetten. Kan ik dan nog steeds via dat converter kabeltje werken, of kan ik dan niet anders dan een Connect(:Amp) erbij om het inkomend signaal van de platenspeler te verdelen over de verschillende Play boxen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:48:
Bedankt newbreed! Zonet een kabeltje gaan halen in de winkel en nu kan ik m'n speler rechtstreeks op de Play 5 aansluiten! Bespaart me de kost van een Sonos Connect.

Edit: dan vraag ik me wel nog af, als ik later een tweede Play:5 erbij koop om ze in stereo te zetten. Kan ik dan nog steeds via dat converter kabeltje werken, of kan ik dan niet anders dan een Connect(:Amp) erbij om het inkomend signaal van de platenspeler te verdelen over de verschillende Play boxen?
Dat zou je in theorie met 2 single RCA --> Mono jack -adapters kunnen doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.stekkers.eu/media/catalog/product/cache/1/image/350x350/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/c/ac-001_adapter_verloopstekker_van_3.5mm_mono_jack_plug_naar_rca_vrouwelijk.jpg

Hoe je dit practisch oplost zou je zelf even kunnen onderzoeken, want de split ends van je RCA out zijn natuurlijk niet lang genoeg om 2 Play:5's optimaal te plaatsen :P

Maar met een rca verlengsnoer en een klein beetje huisvlijt kom je natuurlijk een heel eind:
Afbeeldingslocatie: http://www.112kabels.nl/product_plaatjes/CABLE-451.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door newbreed op 14-06-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 07:41
Hallo, ik heb een vraagje over 12" vinyl 45 rmp platen.

Ik heb Pendulum - Hold Your Colour op 12" 45 rmp vinyl gekocht en iedere nummer heeft dus zijn eigen kant.
De groeven van de plaat zijn enorm en nu krijg ik hem niet goed afgespeeld, de naald skipt soms.
Nu heb ik de naald druk al verhoogd en met de anti skate ook al verhoogt en verlaagd maar krijg het niet echt goed.
Ik speel het af op een Dual CS12 en er zit een nieuwe naald op.
Is er een vereiste van het één of ander om zulke platen af te spelen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt toch als een verkeerd afgestelde arm. Weet je zeker dat je de 0 instelling van je arm goed hebt?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
Najah ik dacht dus van wel want bij 33 rpm platen met meerdere nummers op 1 kant speelt hij wel vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag. Zweeft je naald net boven de plaat bij naalddruk 0 en antiskating 0?
En welke naald/naalddruk/antiskating instelling gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Kan je 'zien'dat de naald inveert als je die op de plaat laat rusten? Veert hij niet echt in dan is de druk te laag. Veert hij helemaal in dan is de druk te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan uiteindelijk natuurlijk ook een slecht gesneden plaat zijn. Maar die kans acht ik klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
Wat is er nou duidelijker als beeldmateriaal!

Let niet op de eerste 2 á 3 seconden want dan beweegt de lens nog even maar daarna is de camera helemaal stil, staat op statief.

Dit is een andere plaat, Noisia voor de mensen die het willen weten, en ook hier het zelfde, je ziet de naald zoeken/wiebelen in de groef.

Ik heb alle anti-skate instellingen geprobeerd en dat heeft niet gewerkt en volgens mij ligt het dus aan de naald druk, maar ook die kan je licht of zwaar zetten, nog skipt ie af en toe een groef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

als je 100% zeker bent dat die cam niet bewoog dan zit je volgens mij met een plaat die niet 100% vlak is. ik zie het oppervlak op en neer gaan...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De meeste platen zijn niet 100% vlak. Wat je hier ziet zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:17
Dat element zal gewoon geen supergoeie tracker zijn. Te zware tip-mass bvb waardoor hij niet omweg kan met verschillen in dynamiek. Je kan iets meer naalddruk geven, maar dat is niet zo'n goeie manier.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zien alleen een filmpje. Elke info waarom gevraagd wordt ontbreekt. Ik had veel liever een filmpje gezien waarop te zien was hoe hij z'n arm instelde.
Ik hoor trouwens ook geen overslaan, maar dat is bij drum 'n bass altijd maar een beetje raden :+
Als ik iets zie is een trillende headshell, en dat zou kunnen duiden op een gigantische compliantiemismatch. Maar ja, zonder de gevraagde info lopen we met z'n allen in het duister te tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24
Daft Punk - Alive 1997

Heeft iemand dit album nog ergens liggen?

Worden jullie wel is moe dat je steeds op moet staan wil je je plaat verwisselen? Zit je er net lekker in, moet je na 10 min weer opstaan. Zijn er platenspelers die automatisch kunnen terug spoelen, neem aan van niet?

[ Voor 62% gewijzigd door Wackmack op 16-06-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nee hoor dat hoort er juist bij vind ik. En 10 minuten? Da's wel erg kort ;).

Bij 45rpm albums is het soms wel eens teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooi moment voor een nieuw biertje toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:44:
Mooi moment voor een nieuw biertje toch! :)
Je bedoelt een whisky refill? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Servor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:40:
Nee hoor dat hoort er juist bij vind ik. En 10 minuten? Da's wel erg kort ;).

Bij 45rpm albums is het soms wel eens teveel van het goede.
Veel meer dan 10 minuten is het niet hoor... Het is een album van 2 platen met een totale speelduur van 45:30, dus dan zit je net boven de 11 minuten per kant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:27:
Daft Punk - Alive 1997

Heeft iemand dit album nog ergens liggen?

Worden jullie wel is moe dat je steeds op moet staan wil je je plaat verwisselen? Zit je er net lekker in, moet je na 10 min weer opstaan. Zijn er platenspelers die automatisch kunnen terug spoelen, neem aan van niet?
Die zijn er wel, maar voor 99% van de spelers geld dat je zult op moeten staan om zelf de naald naar het juiste nummer te verplaatsen...

PS.: heeft iemand hier ooit deze speler gezien en / of gehoord?
Afbeeldingslocatie: http://www.audioturntable.com/images/lt1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audioturntable.com/images/lt5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.audioturntable.com/images/guts.jpg

Het betreft de ELP Laser Turntable. Voor de geïnteresseerden heb ik nog een linkje naar de website:
http://www.audioturntable.com/index.html

Er zit zoals ik lees op de website geen naald en element in en zal bij het afspelen van de plaat geen slijtage veroorzaken aan het vinyl... Bij deze speler doet een laser de plaat afspelen...

Wellicht iets voor jou Versteegrob? Ik neem aan dat deze wel op afstand bediend kan worden...

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 16-06-2013 18:58 . Reden: Extra plaatjes toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:27:
Zijn er platenspelers die automatisch kunnen terug spoelen, neem aan van niet?
Er zijn in het verleden talloze volautomaten geweest met repeat functie, of platenwisselaars, spelers die 2 zijden kunnen afspelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24
Lekker old school maar ik blijf wel lekker plaatjes wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
rcor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:31:

Het betreft de ELP Laser Turntable. Voor de geïnteresseerden heb ik nog een linkje naar de website:
http://www.audioturntable.com/index.html
Najah :D. Net als je denkt dat je alles al hebt gezien... :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:28:
[...]
Ondanks dat ik ook verbaasd was bij het zien van deze speler, houdt ik het toch liever bij een speler met naald en element... Al was het maar omdat ik het geknetter en gekraak die een lp kan veroorzaken niet kan missen (dat hoort bij een lp)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 15:12
mijn automatische akai heeft inderdaad een repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:28:
[...]

och dat ding weer? Op elk hifi forum is dat ding denk ik wel 10x de revue gepasseerd. imho een totaal overbodige academische oefening betreffende hoe je een plaat niet moet afspelen.
Als je denkt dat een normale afspeelmethode al kraakt, dan moet je al helemaal niet aan dit ding beginnen. Als er iets gevoelig is voor vuil etc dan is het wel een laser.

Best logisch ook als je er even over nadenkt: een naald tikt alleen als er vuil of een kras zit die fysiek de naald opzij kan duwen. Hierbij hoeft het alleen licht te verstoren, dus letterlijk èlk vuiltje en krasje knalt er doorheen. Dit ding heeft alleen nut bij gebroken of zwaar beschadigde oude (meestal bakkelieten) platen waarbij een normale naald niet meer in de groef kan blijven.
Maar voor dergelijke (archiveer) methoden zijn ze al veel verder met een normale scanner die de hele plaat in 1x scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
Aangezien de Shure M97xE flink in prijs is gezakt, vraag ik me af welke naald nu de beste zou zijn. De Ortofon 2M Red of de Shure M97xE?

[ Voor 4% gewijzigd door Le Enfant! op 17-06-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Alhoewel ik nog steeds een nieuwe naald moet hebben, kon ik het niet laten om deze twee platen te laten liggen:
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/964/ovd9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/2541/rdtg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/721/iw1i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/7726/2dgk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/4676/muyk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/3935/z3a3.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Le Enfant! op 18-06-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52
je plaatjes doen het (hier) niet :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie de plaatjes gelukkig wel en het zijn mooie lp's...

Edit: na een refresh vallen bij mij nu ook de plaatjes weg...

Maar welk element Le Enfant nu wel of niet moet nemen weet ik zo ook niet... Shure maakt goede elementen die meestal goede allround scores neer zet... Maar Ortofon heeft met de 2m Red een goede troef in handen die ook lastig te verslaan is in zijn prijs klasse... Ooit eens een Goldring 2100MM overwogen? Ik heb zelf dit element en ik vindt hem persoonlijk zeer goed klinken (naast de diversen zeer lovende revviews zoals die van Whathifi: http://www.whathifi.com/Review/Goldring-2100/)...

[ Voor 104% gewijzigd door rcor op 18-06-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
De plaatjes doen het weer. ;)

En bedankt voor het reageren. De Goldring 2100MM ziet er inderdaad interessant uit. Even zoeken naar wat meer informatie betreffende dit element. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik kom even teasen met iets bijzonders, het is hier nl. al de revue gepasseerd (zo ergens rond pagina 15x) maar niet in de uitvoering die morgen opgehaald gaat worden bij het postkantoor.

En ik ben er superblij mee :D

tot morgen :P *O*

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een Denon DL110 aanraden als je die voor minder dan de NL prijs kunt krijgen. €250 vind ik veel te duur maar €150 ((incl BTW en verzk) heb ik m ook voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:17
Die Shure en Ortofon zijn 2 serieus verschillende elementen ook. De Shure heeft een warmere klank, terwijl de Ortofon heel wat treble heeft.

De Shure is een goeie tracker (weinig sibilance) maar klinkt niet zo open. De Ortofon is dan wel open, maar gevoelig voor sibilance.

Een element die ik on-par zet qua prestatie met die Ortofon is de AT-95E; in de meest basic versie is die goedkoop te krijgen, en minder gevoelig qua sibilance (mits goed afgesteld natuurlijk). Bij bvb LPgear kan je zelfs Vivid Line en Shibata naalden krijgen ervoor. Dus als het je bevalt kan je de performance 'gevoelig' verhogen.

Welke TT / Arm heb je? Wellicht dat we met die info een goeie match kunnen vinden.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortofon 2m red, shure m97xe, Grado Green en Audio Technica AT 120 E/II zijn allemaal zowel prijstechnische concurrenten als technologische concurrenten van elkaar. Allemaal MM(Grado:MI), en allemaal een bonded elliptische naald. De Goldring 2100 is al iets duurder, maar iig. technologisch hetzelfde. De grado is in ieder geval op ebay etc minder makkelijk verkrijgbaar (wellicht gaat grado stoppen met de prestige serie?).
Het zijn allemaal elementen onder de 100 euro (de goldring iets daarboven)

Kijk in ieder geval even naar je armmassa en of het goed matcht met de compliantie. Van de grado weet ik dat de compliantie een stuk lager kan uitvallen dan opgave.
Persoonlijk ben ik altijd wel te spreken over goldring en AT mm's qua tonale balans.
Veel van de mm elementen binnen 1 merk klinken vaak redelijk hetzelfde qua tonale balans omdat dat behoorlijk beinvloed wordt door het binnenwerk (spoelen en gebruikte systeem), en daar zit niet zoveel variatie in. Naar mate je een duurder element binnen het mm aanbod koopt krijg je vaak een betere naald en dan mkrijg je vooral meer verfijning en detail, maar de globale klank blijft hetzelfde. Zo heeft mijn AT14SA (redelijk high end mid jaren 80 MM) opvallend veel dezelfde klankeigenschappen als een AT95e (modern budget element), omdat de techniek nog redelijk hetzelfde is (dual magnet V vorm etc). Qua detail en breedte van het frequentiespectrum is er uiteraard wel een verschil (Nude shibata op tapered cantilever tov bonded elliptisch op normale cantilever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Kan het eigenlijk ook per arm verschillen of er sibilance optreedt met eenzelfde element en plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
In navolging van: Bierkameel in "Het Grote Vinyl Topic"

En
h4ze schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:15:
Dat is een mooie die van Django Unchained!
Die maar eens toevoegen aan de wishlist. :9~
Presenteer ik met gepaste trots *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :)F

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5526/9086454080_2877eaa3a7_z.jpg
OST - Django Unchained by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7369/9086453240_3d6fcc1924_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5476/9086453700_8116d3429c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3668/9084238019_089ab3e36f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7398/9086452438_eaf66b018e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7320/9084236395_7bc7f2df88_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2865/9086450760_475d4ab9ce_z.jpg

1/500 Limited Edition, White Vinyl With "Blood" Red Splatter

Happy :)

Deed maar een beetje pijn in de beurs met ook maar weer eens 25 eu inklaringskosten voor de verandering :/ Dus helaas heeft de verkoper het bedrag van de eBay bieding opgegeven ipv. de 'echte' verkoopprijs.

Achja, kan er mee leven :D

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
loewie1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:10:

En

[...]

Presenteer ik met gepaste trots *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :)F

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deed maar een beetje pijn in de beurs met ook maar weer eens 25 eu inklaringskosten voor de verandering :/ Dus helaas heeft de verkoper het bedrag van de eBay bieding opgegeven ipv. de 'echte' verkoopprijs.

Achja, kan er mee leven :D
Er moet altijd een baas boven een baas zijn..... O-) _/-\o_

Ziet er wel heel vet uit hoor!

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:58:
Kan het eigenlijk ook per arm verschillen of er sibilance optreedt met eenzelfde element en plaat?
Ja, sibilance is een vorm van vervorming; de naald kan de groef niet meer volgen.
Het element heeft daar invloed op, maar bijv. ook uitlijning; dus hoe het element in je arm gemonteerd zit en wat de tracking error van je arm zelf is. En uiteindelijk kan misschien de hoeveelheid frictie van de lagers daar zelfs invloed op uitoefenen, doordat die een rol hebben in hoeverre bijv de naald tegen de linkerkant of rechterkant van de groef drukken.
Je kan het testen met een testplaat. De spoortests (meestal 400hz tracks) zijn een maat voor de te verwachten hoeveelheid sibilance. Als je met die tracks verschillende waarden krijgt, dan zal je waarschijnlijk ook verschillende hoeveelheden sibilance hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
loewie1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:10:

Fucking vet!!!:) Het nummer Freedom is echt geweldig! Hele plaat al meerdere malen met plezier beluisterd!

Ik heb destijds de versie gekocht met de django slipmat erbij. Helaas wel zwarte vinyl:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Zo, na 3 weken wachten is ie dan eindelijk binnen!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1015308_10151744053351424_1330113572_o.jpg

Ik moet eerlijk zeggen dat ik was verrast als ik tussen 33 en 45 wil switchen, dat ik dan die belt moet verplaatsen 8)7

Noob alert :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja dat hebben ze bijna allemaal die pro-ject's en music-hall's. Maar dat kan je oplossen door voor 110 eu een pro-ject speedbox te kopen. Ben je van dat gedoe af! :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Haha of alleen 33 rpm platen kopen :D

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Of alleen 45 rpm ;-).

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Alleen er is geen speedbox voor de Debut Carbon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Dat is waar, maar die kost bijna net zo veel als de tafel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Laatst online: 16:49

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Dat is wel iets dat ik niet helemaal snap. Waarom maak je een platenspeler en maak je het tegelijkertijd zo moeilijk om van snelheid te wisselen?
Het zal wel een kwestie van meer geld verdienen zijn omdat ze dan ook zo'n speedbox aan je kunnen slijten...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
mr_petit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 04:13:
[...]

Ja, sibilance is een vorm van vervorming; de naald kan de groef niet meer volgen.
Het element heeft daar invloed op, maar bijv. ook uitlijning; dus hoe het element in je arm gemonteerd zit en wat de tracking error van je arm zelf is. En uiteindelijk kan misschien de hoeveelheid frictie van de lagers daar zelfs invloed op uitoefenen, doordat die een rol hebben in hoeverre bijv de naald tegen de linkerkant of rechterkant van de groef drukken.
Je kan het testen met een testplaat. De spoortests (meestal 400hz tracks) zijn een maat voor de te verwachten hoeveelheid sibilance. Als je met die tracks verschillende waarden krijgt, dan zal je waarschijnlijk ook verschillende hoeveelheden sibilance hebben
Dank. Had/heb er erg veel last van. Ik was in de veronderstelling dat mijn element goed afgesteld was en het gewoon door slechte masteringen of persingen kwam, maar aangezien het wel bij erg veel (vooral nieuwe) platen voorkwam, ben ik toch weer gaan twijfelen aan mijn setup (vandaar mijn vraag). Na gisteren en vandaag flink te hebben lopen bijstellen is de sibilance toch verminderd.
Het is me opgevallen dat de cartridge wat scheef in de headshell zit (verticaal gezien, dus met de protractor zag het er prima uit). Nu heb ik dus de headshell scheef de andere kant op gezet (ik heb een losse headshell), zodat de cartridge weer min of meer recht staat. Het ziet er erg maf uit, maar het heeft wel geholpen. Het klinkt alleen niet als een erg goede oplossing :/
Sibilance is overigens nog steeds aanwezig, maar het is in ieder geval minder irritant geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Mijn laatste aanwinst: Kurt Vile

Afbeeldingslocatie: https://uyf9ea.blu.livefilestore.com/y2p40Z7j1bxOmkzTnsH2coRIkBdJ5oDyuPeffphtcMGYVytWakIpxE3HiaL0rop2hP1g57N_OpyTKJ3fWvsJ54ekF0EGP3xzee_3IjUBBklP7k/kurtvile1.png?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://wz08hq.blu.livefilestore.com/y2p_Mh5UPL4v7dOsujL5yjTS_xe5T5nxdMShHMhkS7wtecgA12RbRNbQ_ms3te1oUJSN-7MqFpSAUrN_IPHqSIzF9FnVl69snUs9MqRD38gmcY/kurtvile2.png?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://wz08hq.blu.livefilestore.com/y2piJriFD-63BPp4dG1ZtB6JeQVWnGzgFjcuKlpoHQBGKQffUzHjHeVB0nTvzdykcWOWD7-QATIS6WvVBp738deTqLL9Exdls8xbn07Sx7IZeQ/kurtvile3.png?psid=1

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

Nerpissad schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:47:
Dat is wel iets dat ik niet helemaal snap. Waarom maak je een platenspeler en maak je het tegelijkertijd zo moeilijk om van snelheid te wisselen?
Het zal wel een kwestie van meer geld verdienen zijn omdat ze dan ook zo'n speedbox aan je kunnen slijten...
Huh moeilijk? Daar is echt werkelijk niks moeilijks aan. Het kost precies evenveel werk als een schakelaar omzetten

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Beta schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:57:
Vet album :D

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:42:
[...]
Sibilance is overigens nog steeds aanwezig, maar het is in ieder geval minder irritant geworden.
Als het goed is moet je element ook uitgelijnd kunnen worden op zo'n manier dat hij recht in de headshell zit. Dàn heb je ook de kleinste fouthoek. Ik weet niet wat voor protractor je nu gebruikt (waarschijnlijk baerwald), maar je zou een stevenson uitlijning kunnen proberen. Die neemt niet de kleinste gemiddelde fouthoek maar de kleinste fouthoek op de binnenste groef (daar waar sibilance het meest optreedt)
Je kent het systeem met zo'n vulpotloodvulling met wat plakband voor op je element plakken zodat je goed kan zien of je element recht staat? Voor de meeste protractors is dat de manier om uit te lijnen.

Ook moet je kijken of je headshell recht in de arm zit (azimuth) en of je VTA (vertical tracking angle) goed staat (afstelbaar dmv armhoogte)

Uiteindelijk kan je naald ook versleten zijn. Het eerste wat bij een versleten naald toeneemt is sibilance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:57:
Vind het echt een lekker album, stond al op het verlanglijstje maar wist niet dat er een Colored edition was :9~
Kun je ons misschien vertellen waar je deze gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:32:
[...]

Vind het echt een lekker album, stond al op het verlanglijstje maar wist niet dat er een Colored edition was :9~
Kun je ons misschien vertellen waar je deze gekocht hebt?
Hier bijvoorbeeld :) 45toeren.nl

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
mr_petit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:32:
[...]

Als het goed is moet je element ook uitgelijnd kunnen worden op zo'n manier dat hij recht in de headshell zit. Dàn heb je ook de kleinste fouthoek. Ik weet niet wat voor protractor je nu gebruikt (waarschijnlijk baerwald), maar je zou een stevenson uitlijning kunnen proberen. Die neemt niet de kleinste gemiddelde fouthoek maar de kleinste fouthoek op de binnenste groef (daar waar sibilance het meest optreedt)
Je kent het systeem met zo'n vulpotloodvulling met wat plakband voor op je element plakken zodat je goed kan zien of je element recht staat? Voor de meeste protractors is dat de manier om uit te lijnen.

Ook moet je kijken of je headshell recht in de arm zit (azimuth) en of je VTA (vertical tracking angle) goed staat (afstelbaar dmv armhoogte)

Uiteindelijk kan je naald ook versleten zijn. Het eerste wat bij een versleten naald toeneemt is sibilance.
Ik gebruikte al Stevenson (stupid protractor van vinylengine). Truc met het vulpotlood zal ik eens gaan proberen (heb nu geen vulpotlood of iets anders rechts en lichts in huis :P ), alhoewel ik wel denk dat hij er behoorlijk recht in zit. De cartridge zelf is ook al rechthoekig en staat perfect uitgelijnd met de parallele lijnen op de protractor aan alle kanten.
De headshell zit dus niet recht in de arm, om te corrigeren voor het feit dat de cartridge scheef in de headshell zit (waar weinig aan lijkt te veranderen; als je hem vast schroeft hangt hij gewoon scheef). Als de cartridge op de protractor ligt, staat de cantilever nu recht naar boven (voor zover ik dat kan zien aan de lijn die naar achter loopt op de protractor).
Hoogte van de arm kan ik niet afstellen. De arm hangt aan de kant van de headshell iets (~1mm) lager over de plaat dan aan de kant van de pivot. Zou dat een verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die hoogte kan, voor wat ik er over gelezen heb, best veel uitmaken. Daarom kun je bij dure armen on the fly afstellen, om te kunnen luisteren bij welke hoek het het beste klinkt. Evt zou je met opvulplaatjes aan de slag kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Inderdaad of als je in Rotterdam komt: Velvet.

Voor de kenners: deze versie heeft geen graffiti op de voorkant.
Er zit een stickervel bij zodat je zelf de graffiti aan kan brengen en daardoor de hoes kan personaliseren.

Review:

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:23:
Ja dat hebben ze bijna allemaal die pro-ject's en music-hall's. Maar dat kan je oplossen door voor 110 eu een pro-ject speedbox te kopen. Ben je van dat gedoe af! :P
Klopt. Maar wat nog veel cooler is aan een speedbox is dat de afspeelsnelheid veel strakker is. Je hebt met die box gelijk een Quartz locked aansturing.

"Aside from providing better regulation of platter speed, the Speed Box II permits electronic switching between 33 1/3 and 45rpm. Everything tightened up: high-frequency transients sharpened, bass textures became far more musically recognizable, and overall “tunefulness” – the ability of the table to deliver the beats that make music sound real – became credible. If you’ve got a Pro-Ject or a Music Hall turntable, do yourself a favor and invest some money in a Speed Box Mk II! It makes the table sound twice as good. No kidding!"
Michael Fremer, Stereophile, July 2006

Hi-Fi News had this to say about the Speed Box in their May 2005 issue, 'The addition of a Speed Box proved very worthwhile, adding more control to the timing, a better sense of placement of the performers in a venue that seemed to have grown in size in all directions.'

6Moons.com said 'Truth be told, I really wasn't expecting much from this teeny weeny box...Aye Caramaba! The wee Speed Box was a minor revelation, even with a couple of thousand dollars of fancy power cables and AC conditioning, the Speed Box had a huge impact on playback!'

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

In dat geval weet ik wat ik voor Sinterklaas ga vragen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Klopt. Maar wat nog veel cooler is aan een speedbox is dat de afspeelsnelheid veel strakker is. Je hebt met die box gelijk een Quartz locked aansturing.
Klopt, echter vind ik kun je daarover discussieren, want het impliceert naar mijn idee dat die tafels in beginsel dus niet goed staan afgesteld op hun platter snelheid. Of 'ontzettend' onderhevig zijn de stroom die er uit je stopcontact komt. Dusja, dure 33/45 toerenknop heb je dan. Mijn music hall heeft hetzelfde en ook hier staat nog een speedbox op de verlanglijst, maar zoveel 45rpm draai ik niet. Dus dat zal nog wel even duren of ik moet er echt de schijt van krijgen een keer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
ik heb een probleem met mijn draaitafel:

afgelopen week wilde ik een plaat (Muse - the Resistance Collectors edition :( ) opzetten, en tot mijn grote schrik zag ik dat er een aantal grote krassen opzaten. De kinderen (4 en 5) er bij gehaald, en na een vriendelijke ondervraging ben ik er van overtuigd dat zij hier niet verantwoordelijk voor waren. Blijven vriendjes c.q. vriendinnetjes over, maar ja, daar valt niets te bewijzen.

Dus een andere LP gepakt, en nu blijkt dat de arm zich in 4 seconden van buitenkant van de plaat naar binnenkant verplaatst. Veel gekraak natuurlijk! Wat kan dat zijn?

Platenspeler: Philips 967

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee165/107mb/20090406-IMG_3907.jpg

is het een kwestie van afstellen, of is hij defect?

[ Voor 6% gewijzigd door 107mb op 21-06-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat er iets met de antiskating aan de hand is. Kijk eens hoe dat ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

kraats

Ik rol

Of de diamant die uit je naald gebroken is :(

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Klopt, echter vind ik kun je daarover discussieren, want het impliceert naar mijn idee dat die tafels in beginsel dus niet goed staan afgesteld op hun platter snelheid. Of 'ontzettend' onderhevig zijn de stroom die er uit je stopcontact komt. Dusja, dure 33/45 toerenknop heb je dan. Mijn music hall heeft hetzelfde en ook hier staat nog een speedbox op de verlanglijst, maar zoveel 45rpm draai ik niet. Dus dat zal nog wel even duren of ik moet er echt de schijt van krijgen een keer.
Dat hebben veel belt drive platenspelers die op het stroomnet aangesloten worden. Stroom signaal is "rommelig" en zorgt vor instabiele draaisnelheid van het motortje. Duurdere spelers hebben daar een ingebouwde oplossing voor (weet even niet hoe dat heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hoorde via-via dat ze bij de nieuwe vinyl afdeling van de Episode (vintage winkel in 030) wat foute inschattingen hadden gemaakt bij wat platen die ze hadden liggen. Een verzamelaar kwam ze achteraf nog even vertellen dat hij daar oa een bepaalde persing Elvis plaat a 600eu en een zeldzame Beatles persing waar er maar 100 van waren uit de schappen had gehaald :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:01:
[...]

Dat hebben veel belt drive platenspelers die op het stroomnet aangesloten worden. Stroom signaal is "rommelig" en zorgt vor instabiele draaisnelheid van het motortje. Duurdere spelers hebben daar een ingebouwde oplossing voor (weet even niet hoe dat heet).
Die meten de snelheid (optisch of hall effect) en vergelijken dat met een quartz signaal.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nerpissad schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:47:
Alles heeft nu eenmaal zijn prijs. En voor een laag budget moet je gewoon afwegingen maken. De best mogelijke kwaliteit of gebruiksgemak? Bij mijn Perspective moest ik oorspronkelijk zelfs van motor wisselen voor 33-45. Zij vonden dat blijkbaar een solidere en goedkopere oplossing dan de riem omleggen of electronisch regelen. Ik heb er direct een Speedbox van (toen) €90 bijgekocht vooral vanwege het gemak maar ook vanwege de winst in geluid.

Bij een draaitafel van €400 een speedbox van €429 bijleggen is bijna het Linn systeem van upgrades. Dat is gewoon krom. Koop dan liever gelijk 1 van €800 dan steek je meer geld in andere dingen die niet onder het rode potlood hoeven en meer opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:49:
[...]

Alles heeft nu eenmaal zijn prijs. En voor een laag budget moet je gewoon afwegingen maken. De best mogelijke kwaliteit of gebruiksgemak? Bij mijn Perspective moest ik oorspronkelijk zelfs van motor wisselen voor 33-45. Zij vonden dat blijkbaar een solidere en goedkopere oplossing dan de riem omleggen of electronisch regelen. Ik heb er direct een Speedbox van (toen) €90 bijgekocht vooral vanwege het gemak maar ook vanwege de winst in geluid.

Bij een draaitafel van €400 een speedbox van €429 bijleggen is bijna het Linn systeem van upgrades. Dat is gewoon krom. Koop dan liever gelijk 1 van €800 dan steek je meer geld in andere dingen die niet onder het rode potlood hoeven en meer opleveren.
Speedbox kost nu ook iets van 110 euro...
En ik moet zeggen; in delen 800 euro uitgeven heeft wel een grotere WAF. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik moet zeggen; in delen 800 euro uitgeven heeft wel een grotere WAF.
Je kunt ook eens een rekensom maken. Allebei even veel uitgeven aan de hobby en wie geeft hoeveel uit aan zijn/haar hobby. En tel dan ook alle waxinelichtjes, bloemetjes, vaasjes, poppetjes, verjaardagskalenders, potpourri, nagellak, lipstick, foundation, maskers, de kapper, taartvormen, bakblikken, naaimachine, tafelkleedjes etc etc mee. >:) Moet je eens kijken wat dat kost. Dan heb ik het nog niet eens over roken...

Maar de mogelijkheid van upgraden is wel een positief punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Voor de soundtrack verzamelaar: "Man Of Steel" voor het luttele bedrag van 26,68 dollar excl. verzend een ltd. ed. (oplage is nog niet bekend) van de nieuwe Superman film. Muziek uiteraard door Hans Zimmer en geen fancy-pancy kleurtje maar gewoon degelijk 180 grams zwart vinyl. Pre-order nu en het album komt tussen 30-8 en 30-9 bij je aan (wordt pas 1ste week van augustus gereleased)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist op een vlooienmarkt een Akai AP-206C platenspeler gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.magnatmuseum.nl/Cliparts/HiFi%20Museum/Akai/akai%20ap-206c.jpg

De speler is in nette staat en gaat weg voor 20 euro, maar ik twijfel of de speler een zinvolle aanschaf zal zijn voor mij... Daarnaast is de speler technisch gezien een opknapper:
- De toonarm lift werkte niet (althans, hij ging niet omlaag toen ik aan de draaiknop kwam (stond al boven))
- Er was een sticker op de kap geplakt met de tekst "automatische start werkt niet" wat zou betekenen dat dit mechaniek gerepareerd dient te worden of opnieuw in het vet gezet moet worden
- Op het draaiplateau zit nu een DJ slipmat op van Numark die niet origineel is en dus eigenlijk vervangen moet worden door een originele rubberen mat van Akai zelf

Op de speler zit een Philips 400 element gemonteerd (kon alleen niet zien of dit de MK1 of MK2 was)
De volgende vragen probeer ik nu voor mezelf beantwoordt te krijgen:
- Is de speler technisch flink beter (denk aan Wow en Flutter, demping enz.) dan wat ik nu heb (Mccrypt DJ-2650B met Goldring 2100MM element)?
- Het Philips 400 element is voor zijn tijd geen verkeerd element, maar de Goldring zal geluidstechnisch flink beter zijn. Combineert mijn Goldring goed met de toonarm die afgemonteerd zit op de Akai?
- Wordt de speler niet te duur als ik hem ook nog moet opknappen?

Mijn huidige speler:
Afbeeldingslocatie: http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/180/180e06849e90ec2d66515d3cb63da416.jpg

Wat denken jullie? Is dit een goede deal of kan ik beter mijn huidige speler behouden? Het is dat ik 'm voor 20 euro zie staan en hij daardoor wellicht interessant kan zijn, mits hij beduidend beter is, anders zou ik nu niets overwegen omdat ik verder wel tevreden ben over mijn huidige speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42

Polycom

Poes van goud

je geeft feitelijk zelf antwoord op je eigen vraag. Lekker laten staan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuDy schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:08:
je geeft feitelijk zelf antwoord op je eigen vraag. Lekker laten staan dus.
En dat heb ik inmiddels ook gedaan... Mocht ik in de toekomst nog een andere speler willen kan ik misschien beter een tweedehandse Dual 721, een nieuwe Pro-ject Debut Carbon Espirit of een nieuwe Rega RP 2/3 kopen buiten de vlooienmarkt om zodat ik e.e.a. ook nog kan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Gisteren viel het mij op als ik bij mijn versterker het geluid laag zet of helemaal uit, dat ik nog heel zacht de muziek hoor vanuit de achterkant van mijn platenspeler. Uiteraard hoor ik dat niet als ik mijn versterker op een normaal volume heb staan, maar ik vond het nogal bijzonder. Iemand enig idee hoe dat kan?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoor je niet gewoon de naald zelf?
Pagina: 1 ... 45 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic