Ik heb zojuist op een vlooienmarkt een Akai AP-206C platenspeler gezien:
De speler is in nette staat en gaat weg voor 20 euro, maar ik twijfel of de speler een zinvolle aanschaf zal zijn voor mij... Daarnaast is de speler technisch gezien een opknapper:
- De toonarm lift werkte niet (althans, hij ging niet omlaag toen ik aan de draaiknop kwam (stond al boven))
- Er was een sticker op de kap geplakt met de tekst "automatische start werkt niet" wat zou betekenen dat dit mechaniek gerepareerd dient te worden of opnieuw in het vet gezet moet worden
- Op het draaiplateau zit nu een DJ slipmat op van Numark die niet origineel is en dus eigenlijk vervangen moet worden door een originele rubberen mat van Akai zelf
Op de speler zit een Philips 400 element gemonteerd (kon alleen niet zien of dit de MK1 of MK2 was)
De volgende vragen probeer ik nu voor mezelf beantwoordt te krijgen:
- Is de speler technisch flink beter (denk aan Wow en Flutter, demping enz.) dan wat ik nu heb (Mccrypt DJ-2650B met Goldring 2100MM element)?
- Het Philips 400 element is voor zijn tijd geen verkeerd element, maar de Goldring zal geluidstechnisch flink beter zijn. Combineert mijn Goldring goed met de toonarm die afgemonteerd zit op de Akai?
- Wordt de speler niet te duur als ik hem ook nog moet opknappen?
Mijn huidige speler:
Wat denken jullie? Is dit een goede deal of kan ik beter mijn huidige speler behouden? Het is dat ik 'm voor 20 euro zie staan en hij daardoor wellicht interessant kan zijn, mits hij beduidend beter is, anders zou ik nu niets overwegen omdat ik verder wel tevreden ben over mijn huidige speler...