Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Kan dat dan :D?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja dat is heel normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Oeh nu voel ik me beetje dom, ik wist echt niet dat je dat kon horen |:(

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn Decca London element heb je bijna geen versterker nodig zo'n kabaal maakt dat ding. :P

Ik zag een berichtje over een nieuw instapmodel draaitafel. Ik vind m erg geslaagd. Toptechniek met een eenvoudige arm die je eenvoudig kunt upgraden. Doet erg denken aan de VPI Travelller maar dan Duitse techniek en lokale prijs.
Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-signature.com/images/60-wow-black-table50.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.acoustic-signature.com/images/60-wow-weiss-loadtable50.jpg

en een artikel uit de NY Times: Weaned on CDs, They’re Reaching for Vinyl
...an 18 percent increase over 2011, but still only 1.4 percent of the total market, made up mostly of digital downloads (which are increasing) and CDs (for which sales are declining)....

“When you look at the sales for a group like Daft Punk,” he said, “you’re seeing young kids collecting records like we did when we were young.”

“We never expected the vinyl resurgence to become as crazy as it is,” he said. “But it’s come full circle. We get kids calling us up and telling us why they listen to vinyl, and when we ask them why they don’t listen to CDs, they say, ‘CDs? My dad listens to CDs — why would I do that?"

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Mooie tafel!

Haha die opmerking over cd's :D

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Toch heb ik van de week ook weer enorm zitten genieten van mijn CD verzameling hoor. Vooral omdat ik daar veel meer keus heb (700 CD's tegenover 40 LP's). Die stonden nog op zolder maar heb ik ook maar - gedeeltelijk - naar beneden gehaald weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk artikel, met veel interessante cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
Servor schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:01:
Toch heb ik van de week ook weer enorm zitten genieten van mijn CD verzameling hoor. Vooral omdat ik daar veel meer keus heb (700 CD's tegenover 40 LP's). Die stonden nog op zolder maar heb ik ook maar - gedeeltelijk - naar beneden gehaald weer.
De mijne staan daar nog steeds stof te vangen omdat alles wat ik luister op vinyl heb. En 200 selecties aan vinyl in de jukebox heb zitten plus 3000 losse singletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bestla schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:37:
[...]

De mijne staan daar nog steeds stof te vangen omdat alles wat ik luister op vinyl heb. En 200 selecties aan vinyl in de jukebox heb zitten plus 3000 losse singletjes.
Pfoe, zover ben ik nog niet hoor ;). Ben ook pas 'bezig' met weer vinyl te verzamelen, zo begin van het jaar zeg maar. Daarnaast ben ik op vinyl veel avontuurlijker bezig geweest, heb heel veel jazz verzameld en daar lagen in mijn cd koop periode niet bepaald mijn interesses. Ook wel handig (not) trouwens als je muzieksmaak grotendeels in de jaren '90 ligt... de periode waar echt het minste vinyl is gemaakt dus. Dat merk je lekker inde prijs :D. Zou bijv. heel graag Amused to Death van Roger Waters op vinyl willen maarja... voor minder dan 300 euro gaat ie niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Servor schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:29:
[...]

Pfoe, zover ben ik nog niet hoor ;). Ben ook pas 'bezig' met weer vinyl te verzamelen, zo begin van het jaar zeg maar. Daarnaast ben ik op vinyl veel avontuurlijker bezig geweest, heb heel veel jazz verzameld en daar lagen in mijn cd koop periode niet bepaald mijn interesses. Ook wel handig (not) trouwens als je muzieksmaak grotendeels in de jaren '90 ligt... de periode waar echt het minste vinyl is gemaakt dus. Dat merk je lekker inde prijs :D. Zou bijv. heel graag Amused to Death van Roger Waters op vinyl willen maarja... voor minder dan 300 euro gaat ie niet he.
Inderdaad, heb ik ook met veel platen. Kosten gewoon een fortuin. Niet alleen Amused To Death, maar bijvoorbeeld ook de LP box "Pulse" (Pink Floyd). Deze moet meer dan 300 Euro opbrengen. Sealed zelfs rond de 500 Euro... Staat de voor mij beste uitvoering van DSOTM op. Wie weet word ik ooit nog eens zo gek om deze aan te schaffen.

Iemand anders hier al eens een plaat van 100 Euro of hoger aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52
Ja, laatst nog:

Deze: Django Unchained Soundtrack
was incl. inklaringskosten 105 of 110 eu.

En de onbetwiste nummer 1 in mijn verzameling was deze: TGWTDT Soundtrack
300 dollar voor de box, 50 dollar verzend en 85 eu inklaringskosten (had ik ff niet aan gedacht) :(

Maar ik lig er niet meer wakker van, was een weloverwogen beslissing waar ik 3 maanden over heb zitten dubben. En nu voor mij een pièce de résistance in mijn eigen verzameling en daar ben ik trots op!

edit: en ik zit ook nog altijd te azen op een goede versie van "Melancholy Infinite Sadness", dan weet je het ook wel.

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 27-06-2013 16:05 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 10:24
loewie1984 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:03:
Ja, laatst nog:

Deze: Django Unchained Soundtrack
was incl. inklaringskosten 105 of 110 eu.

En de onbetwiste nummer 1 in mijn verzameling was deze: TGWTDT Soundtrack
300 dollar voor de box, 50 dollar verzend en 85 eu inklaringskosten (had ik ff niet aan gedacht) :(

Maar ik lig er niet meer wakker van, was een weloverwogen beslissing waar ik 3 maanden over heb zitten dubben. En nu voor mij een pièce de résistance in mijn eigen verzameling en daar ben ik trots op!

edit: en ik zit ook nog altijd te azen op een goede versie van "Melancholy Infinite Sadness", dan weet je het ook wel.
Mijn Django Unchained was dacht ik 30e via discogs.com. De versie lijkt hetzelfde, voorkant 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R8dical schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:09:

Inderdaad, heb ik ook met veel platen. Kosten gewoon een fortuin. Niet alleen Amused To Death, maar bijvoorbeeld ook de LP box "Pulse" (Pink Floyd). Deze moet meer dan 300 Euro opbrengen. Sealed zelfs rond de 500 Euro... Staat de voor mij beste uitvoering van DSOTM op. Wie weet word ik ooit nog eens zo gek om deze aan te schaffen.

Heb iets meer dan een jaar geleden een UK 1st press van The Division Bell van Pink Floyd gekocht. Helemaal origineel (dus geen bootleg) in bijna mint conditie. Destijds 110 euro voor betaald.

http://www.discogs.com/Pi...sion-Bell/release/1290103

De box van Pulse staat ook bij mij nog op het lijstje maar dat is iets voor in de toekomt.

Daarnaast heb ik een paar maanden geleden The Beatles Collection box gekocht voor 150euro.
Maar dit waren dan wel gelijk 14 LP's in tegenstelling tot de enkele Division Bell.

http://www.discogs.com/Be...ollection/release/3816099

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Versteegrob schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:08:
[...]

Mijn Django Unchained was dacht ik 30e via discogs.com. De versie lijkt hetzelfde, voorkant 100%.
Heb je ook 2x 180 grams blood spattered red vinyl?

Afbeeldingslocatie: http://slyvinyl.com/wp-content/uploads/2013/02/django-bloody.jpg

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
loewie1984 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:16:
[...]

[afbeelding]
Die is echt MATELOOS vet:) Ik heb de soundtrack ook thuis liggen maar enkel met (toch wel erg toffe) slipmat. Vind het wel een erg lekker plaatjes trouwens! Freedom is echt een toppertje!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ebay staat redelijk vol met die Django Unchained vinyl versie, voornamelijk door US verkopers. De prijs is om je rot te lachen (net als de verzendkosten).

Zal dit weekend ook eens wat leuke plaatjes posten van apart vinyl.

En eens kijken of ik een oude platenspeler aan de gang krijg, dan kan ik mijn kleine collectie eindelijk eens beluisteren...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

[...]

[afbeelding]
Holy shit :9~

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Gaaf, maar voor mij zou dat geen €70 meer waard zijn dan de gewone. Ik kan me gelukkig inhouden ;)

Duurste plaat voor mij was (afgezien van boxen) die 2 keer 10" van Astrosoniq die ik laatst heb gepost. Die kostte me bijna €40,- inclusief verzending. En dat vond ik al lastig te rechtvaardigen voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Servor schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:29:
[...]

Laat ik die wel op vinyl hebben :) Maar 300 euro ,!@##!!? die zijn van lotje getikt geworden.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/large/842/lqgg.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 28-06-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
R8dical schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:09:
[...]

Metallica - Master of Puppets 7"vinylsingle voor 150 britse ponden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Toch blijft het een Lada met sportstrepen als de muziek niet goed is. Hoe leuk het ook is, het gaat er niet om collectibles te maken maar muziek. De muziekindustrie is er goed in om mensen hebberig (en addicted) te maken.

Hier een voorbeeld: de soundtrack van de Ridley Scott cultfilm Bladerunner.
Afbeeldingslocatie: http://www.musicdirect.com/images/product/medium/125285.jpg
Ik las net een nieuwsbericht hierover op analog planet:
Ridley Scott's 1982 "future noir" classic "Bladerunner" based on Philip K.Dick's "Do Androids Dream of Electric Sheep" was a box-office flop when first released... the movie's visual and sonic pleasures are greater than the storytelling.

For one reason or another, this music was not released as a music soundtrack until 1994. This Audio Fidelity issue on 180g is its first vinyl issue and from Vangelis's comments in the gatefold packaging written in 1994, some of the material was not in the film, though it was composed for it.

Surely Kevin Gray cut this from a digital source, though the source is not identified on the record or in the press release.

However, this is almost all from synthesizers so who cares?
Dikke piep!
Ten eerste heb ik hier een originele (mint) volledig analoge soundtrack op LP uit 1982 die ik zelf in de winkel gekocht heb. Ik was nml al jaren fan van Vangelis. De film heb ik ook direct in de bios gezien en was voor zover ik me kan herinneren zeker geen flop maar ook geen hit. Natuurlijk was het in Nederland anders omdat Rutger Hauer zijn eerste echte grote rol in een Amerikaanse film speelde maar hij acteert beter dan Harrison Ford. De film was zijn tijd gewoon ver vooruit (zoals Ridley Scott meestal!). Het verhaal was dik in orde. Het had vanwege de filmmaatschappij een verplicht happy end ipv Scotts meer open einde.

Een nummer dat er op staat waar de schrijver (die zijn huiswerk niet gedaan heeft) het specifiek over heeft: memories of green staan ook al op 'See you later' van een paar jaar daarvoor. De verwijzing naar Brian Eno zijn ook nogal 'paard achter de wagen'. Als er iemand origineel is dan is het Vangelis wel; hij begon op zijn 4e in 1947 al muziek te schrijven en gaf zijn eerste concert 2 jaar later. Niet dat het een soort van 2e Mozart is, maar wel zéér muzikaal en origineel. Hij gebruikte ook altijd analoge synthesizers en had altijd weer nieuwe dingetjes en samples. Volgens mij de eerste die met synthesizers een koor neerzette, of een donderbui, violen etc. Allemaal analoog ge-experimenteer van hem. Geluidskwaliteit doet er dus zeker wel toe.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/624Vangelis_blade_runner_tn.jpg
Dit is mijn origineel

Edit: hoezo hij heeft zijn huiswerk niet gedaan? Hij staat onder artiest:"New American Orchestra" (discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:39:
Laat ik die wel op vinyl hebben :) Maar 300 euro ,!@##!!? die zijn van lotje getikt geworden.

[afbeelding]
Ik hoop dat je niet teveel hebt betaald voor deze plaat, deze versie is namelijk unofficial en gemarkeerd als counterfeit release.

http://www.discogs.com/Ro...d-To-Death/release/951937

Er is maar één originele versie welke in 1992 is gereleased, deze is rond de 130/140gr. Deze plaat heeft een gelimiteerde oplage en is tegenwoordig zeer moeilijk te vinden. Vandaar dat hij dan ook voor tussen de 250 en de 400 euro verkocht wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik heb 35 of 40 euro betaald of zo. Gewoon in de winkel. Maar die releasedatum van 1992 voor de 180 grams dat kan nooit kloppen, dat moet mijns inziens ergens na 2000 zijn en zelfs na 2010, omdat hij in NL gemaakt is. Hier in NL zit toch iemand die de vinylpersfabriek van Sony heeft gekocht en nu platen uitbrengt op 180 grams, overigens met toestemming van de rechthebbenden.

Maar het blijft een apart album. :*)

[ Voor 77% gewijzigd door Bestla op 29-06-2013 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 07:55
[...]

[afbeelding]
Zeker vet! Hebbon :9

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:32
Sowieso een ontwikkeling die mij op valt. In veel onafhankelijke platenzaken liggen 'officieele' albums nieuw in 't plastic. Echter is 9 van de 10 een counterfeit. Ik snap dat ze ook hun knaken moeten maken, maar 25 euro vragen voor een neppert uit Japan zodat je flinke winst kunt pakken vind ik niet netjes. Zeker omdat ze als officieel over de toonbank gaan. Door dergelijke ontwikkelingen ga je haast standaard nieuwe pressingen online bestellen bij de bekende handelaren...

Daarnaast heb je 't natuurlijk zelf in de hand, maar van een hoop platen kun je 't niet zien. En je kunt natuurlijk niet van alle albums op je wenslijst weten naar welke dingen je moet kijken :P

En als 't nog om prijzige plaatjes gaat, dit singletje staat al jaren op m'n wenslijst:
http://www.discogs.com/Ni...Big-Cheese/release/392900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:04:
[...]

Toch blijft het een Lada met sportstrepen als de muziek niet goed is. Hoe leuk het ook is, het gaat er niet om collectibles te maken maar muziek. De muziekindustrie is er goed in om mensen hebberig (en addicted) te maken.
Dat mag je vinden en een bold statement maken is ook prima, maar moet het allemaal om de pure muziek draaien of de kwaliteit daarvan? Maakt vinyl als deze mijn verzameling onwaardig? Ik vind het gewoon leuk om bijzondere dingen te verzamelen.

Voor jou zijn alle postzegels ook zwart, en vooral zonder kleur.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42

Polycom

Poes van goud

Leuk altijd die dure platen. Die Roger Waters heb ik ook (nog in het plastic) :P Heb zelf ook nog deze;

http://www.discogs.com/Pi...t-The-Sky/release/2023175 &
http://www.discogs.com/Pi...mily-Play/release/2207582

Allebei EX++ (hoes en vinyl met middenstuk)

Die Point me at the sky ging laatst op marktplaats voor €300,- Zelf heeft mijn moeder die een keer uit een bak gehaald met 10 andere singles voor €5,-
See Emily Play heb ik zelf gekocht 7 jaar geleden voor €100,-

En over geluk gesproken, deze http://www.discogs.com/Pi...Rotterdam/release/3843537 een keer in Antwerpen gekocht voor €2,50 niet in een hele goede staat maar toch wel een leuke aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:35:
[...]

Dat mag je vinden en een bold statement maken is ook prima, maar moet het allemaal om de pure muziek draaien of de kwaliteit daarvan? Maakt vinyl als deze mijn verzameling onwaardig? Ik vind het gewoon leuk om bijzondere dingen te verzamelen.
Nee, dat bedoel ik niet als statement richting jou maar richting de muziekindustrie. Ik ken de muziek niet en ik vind 'm ook mooi, maar gaat het nou om uiterlijk of om de inhoud. Ik heb het liefst èn, èn in plaats van òf, òf. Als het aan de geldwolven van de industrie ligt worden we allemaal apegeil van een superdeluxe commemorative special colored 40 year anniversary edition van "alle 13 goed", Mantovani of James Last... :O

Het voorbeeld dat ik gaf van Bladerunner toont aan dat het ze totaal niks uitmaakt, als het maar verkoopt. Als ik op de leugens van dat nieuwsbericht af ga tenminste.

Verzamelen is leuk maar postzegels is idd een goed voorbeeld. Jaren geleden was een verzameling nog flink geld waard. Dat steeg alleen maar in waarde. Mijn broer heeft ook een flinke verzameling maar nu wil niemand het meer hebben. En wat heb je dan uiteindelijk? Boeken vol met kleine likbare plaatjes die veel geld gekost hebben maar niets waard zijn. Het heeft geen intrinsieke waarde, het appelleert alleen aan emotie. Ik vind het nogal twijfelachtig dat platenmaatschappijen er zoveel moeite voor doen om dat soort gevoelens op te wekken zodat zij er zelf rijk van kunnen worden. Dat probeerde ik even wat te relativeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

in eenieder van ons schuilt een kleine completist ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xfd5Aai.jpg

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ziet er strak uit Nerpissad :)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:38:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet als statement richting jou maar richting de muziekindustrie. Ik ken de muziek niet en ik vind 'm ook mooi, maar gaat het nou om uiterlijk of om de inhoud. Ik heb het liefst èn, èn in plaats van òf, òf. Als het aan de geldwolven van de industrie ligt worden we allemaal apegeil van een superdeluxe commemorative special colored 40 year anniversary edition van "alle 13 goed", Mantovani of James Last... :O

Het voorbeeld dat ik gaf van Bladerunner toont aan dat het ze totaal niks uitmaakt, als het maar verkoopt. Als ik op de leugens van dat nieuwsbericht af ga tenminste.
Kijk dat ben ik wel met je eens, tegenwoordig wordt alles 'ltd. ed', 'special edition' gemaakt, de beatles box, de led zep box, de soundtracks, de nieuwe 30 sec2 mars a $300.00 USD dat is allemaal gekkenwerk omdat ze denken dat vinyl verzamelaars wel bereid zijn wat extra's uit te geven omdat het speciaal en 'tenslotte' vinyl is. Met dat soort melkkoe gedrag ben ik het ook niet eens.

Ik las laatst een artikel dat vinyl levend houden verder gaat dan eens per jaar een #RSD met wat gekleurd en gelimiteerd vinyl. Ik ben alleen bang dat al die bobo's (thans het gros) die er over gaat, dat niet snapt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sowieso doet dat gekleurde vinyl mij persoonlijk bar weinig, ja, het staat mooi, maar ik luister vinyl omdat CD vaak beroerd klinkt. Dan klop je mij geen extra geld uit de zakken om een ander kleurtje vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bestla schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 07:12:
Hier in NL zit toch iemand die de vinylpersfabriek van Sony heeft gekocht en nu platen uitbrengt
Record industry in haarlem.

Nederland heeft al heel lang de grootste vinylperserij in europa staan. Begonnen als artone, later overgenomen door cbs, later overgenomen door sony. Toen sony de stekker er uit trok startte het door als record industry.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:06:
Sowieso doet dat gekleurde vinyl mij persoonlijk bar weinig, ja, het staat mooi, maar ik luister vinyl omdat CD vaak beroerd klinkt. Dan klop je mij geen extra geld uit de zakken om een ander kleurtje vinyl.
Dat zelfde geld eigenlijk ook voor mij, maar soms vindt ik het gekleurde vinyl wel vet uitzien... Zoiets als Within Temptation - Mother Earth op picture disc ziet er gewoon mooi uit en als de prijs dan ook nog eens meevalt (zeg maar max. 2 euro meer ten aanzien van de normale editie of een extra plaat / cd met echt toegevoegde waarde) heb je mij om en koop ik de mooiere picture disc of limited edition... Anders koop ik gewoon de normale versie als die er is...

Maar 1 ding is zeker: bij nieuwere LP's wordt vaak als bron een cd gebruikt om de LP te kunnen persen... Deze LP's klinken daardoor vaak niks beter dan de cd versie en dat is eigenlijk doodzonde voor zo'n mooi medium....

[ Voor 11% gewijzigd door rcor op 30-06-2013 19:18 . Reden: toevoeging van tekst over cd's die gebruikt worden om lp's te maken ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets als Within Temptation - Mother Earth op picture disc ziet er gewoon mooi uit
Jammer alleen dat ie kraakt als een open haard vuur. En zoals vaak bij picturediscs dat ie in zo'n rottig plakkende doorzichtige hoes zit ipv een normale hoes met binnenhoes die in je kast tenminste een leesbare rug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Gisteren achter gekomen dat ik geen single adapter heb gekregen bij mijn Debut Carbon :(

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:06:
Vind ik ook, ik wil mooie muziek horen, daar heb ik geen hip kleurtje bij nodig. Maar gelukkig is de kwaliteit wel beter dan gekleurd vinyl dat er in de jaren '90 was. Heb wat transparante en gekleurde platen (Biosphere, Djax etc) wat echt vreselijk slecht op gekleurd vinyl is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:48:
[...]

Vind ik ook, ik wil mooie muziek horen, daar heb ik geen hip kleurtje bij nodig. Maar gelukkig is de kwaliteit wel beter dan gekleurd vinyl dat er in de jaren '90 was. Heb wat transparante en gekleurde platen (Biosphere, Djax etc) wat echt vreselijk slecht op gekleurd vinyl is gezet.
Het beste blijven zwarte vinyl schijven van eind jaren 70 vlak voor de cd er was, liefst geperst op 180 grams vinyl... Die lp's klinken gewoon beter omdat ze volledig analoog zijn opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen32
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 22:07
Kasai schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:01:
Gisteren achter gekomen dat ik geen single adapter heb gekregen bij mijn Debut Carbon :(
Mis je dan ook het inbussleuteltje?, zitten samen in een zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
jurgen32 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:00:
[...]

Mis dan ook het inbussleutel?, zitten samen in een zakje
Die zit er idd niet bij. Ook geen inbus. Heb ik er ook niet bij gehad.

Ik heb trouwens geen debut carbon meer.... ben nu de trotse eigenaar van een Marantz tt15s1.
Is basicly een Clearaudio Emotion... alleen dan aangepast :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen hier met een ortofon 2m red die last hebben van sibilance? Bij mij is het vooral bij bepaalde hoge tonen. Vooral het 2e gedeelte van Platinum (Mike Oldfield) is het goed te horen. Bij die plaat begon ik me er voor het eerst aan te storen.

Heb al van alles geprobeerd:
  • Element gedraaid: recht en met verschillende protractors (uitgeprint)
  • vta aanpassen (op het oog.. Veel standen geprobeerd)
  • Naalddruk hoger lager zetten (ook digitale naalddrukweegschaal gehaald..)
Iemand nog tips? Of is dit met zo'n element niet te voorkomen?

Heb trouwens een Project RPM 1.3 genie, met acryl platter..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:49:
Zijn er meer mensen hier met een ortofon 2m red die last hebben van sibilance? Bij mij is het vooral bij bepaalde hoge tonen. Vooral het 2e gedeelte van Platinum (Mike Oldfield) is het goed te horen. Bij die plaat begon ik me er voor het eerst aan te storen.

Ik heb op deze site nog enkele informatie gevonden over sibilance... Ik weet niet of er iets bruikbaars tussen zit, maar de site legt e.e.a. wel heel duidelijk uit... Voor de geïnteresseerden:
http://www.recordtech.com/prodsounds.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

jurgen32 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:00:
[...]

Mis je dan ook het inbussleuteltje?, zitten samen in een zakje
Die zit er wel bij. Ik heb Avtrader gemaild, zij wisten niet zeker of die er wel bij hoorde te zitten, ze laten me deze week nog weten hoe of wat.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 04:28:
[...]

Jammer alleen dat ie kraakt als een open haard vuur. En zoals vaak bij picturediscs dat ie in zo'n rottig plakkende doorzichtige hoes zit ipv een normale hoes met binnenhoes die in je kast tenminste een leesbare rug hebben.
Picture discs zijn dan eigenlijk ook niet bedoeld om af te spelen, maar ter decoratie (aan de muur b.v.).

Heb zelf sinds kort ook een platenspeler (afdankertje) staan om mijn kleine collectie plaatjes mee af te kunnen spelen.
De naald was gaar, dus heb ik een elementje geleend om de periode te overbruggen tot mijn nieuwe platenspeler.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2eaigk6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:49:

Wat heb je voor een phono voorversterker en kun je wellicht de weestand of capaciteit aanpassen?
Misschien kun je eens een losse phono preamp proberen en kijken of dat het oplost?

http://www.soundfountain.com/amb/ttcartridge.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blissard schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:12:
[...]

Wat heb je voor een phono voorversterker en kun je wellicht de weestand of capaciteit aanpassen?
Misschien kun je eens een losse phono preamp proberen en kijken of dat het oplost?

http://www.soundfountain.com/amb/ttcartridge.html
Ik heb hem op mijn versterker aangesloten: Onkyo TX-8030
Hierop is qua weerstand verder niets in te stellen maar het komt exact overeen met de benodigde specs van de platenspeler.
Input Sensitivity and Impedance
Line 200 mV/47 kΩ
Phono MM 2.5 mV/47 kΩ
Losse pre-amp heb ik niet maar het moet met deze versterker en dit element toch ook goed te krijgen zijn? Maar ik heb geen idee waar het aan ligt.
Daarom was ik benieuwd of er meer mensen met dit element zijn en of zij dit probleem ook ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Specs zijn precies goed inderdaad. Dan zou het nog aan de kwaliteit van de voortrap kunnen liggen. Misschien toch eens een preamp proberen te lenen.

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

verder ben je niet de enige met dit probleem. Wellicht ligt het toch aan de ortofon

[ Voor 41% gewijzigd door blissard op 03-07-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag opgehaald bij de lokale cd / lp winkel Miez-D in Horst (LB):

Daft Punk - Random Access Memories:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130703_002_zps58b51d96.jpg

Supervet album die ik eerst goed wilde horen alvorens ik deze eventueel zou bestellen... En zoals je ziet beviel het album mij zeer goed (één van de twee lp's van dit album wordt tijdens het knippen van de foto's zelfs afgespeeld) ...

Ik had alleen één probleem: mijn lp opberg systeem zat vol en er kon er geen één meer bij... Bij Planète disque (http://www.planetedisque.com/nl/) in België (levert ook aan Nederland) hadden ze exact het zelfde opberg systeem te koop als de geen die ik had. Het voordeel van mijn systeem is dat je ze aan elkaar kunt vastmaken met een meegeleverde strip... Zie hier het resultaat en de zee van ruimte die ik gecreëerd heb op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130703_003_zpsf38eb55d.jpg

De collectie kan nu wat verder groeien en kan ik nog meer genieten van, zoals ik het altijd zeg, "het zwarte goud"...

[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 03-07-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat systeem heb ik er ook 3 van. Ik heb ze ooit gevonden dus wat dat betreft prima, maar voor €14 vind ik ze toch wat schamel plastic. In een 2x2 Expedit van €20 gaan wel 8x zoveel zonder die lastige tussenschotjes. Ik heb vaak dat wanneer ik er een LP weer in wil steken naast dat schotje dat ik blijf hangen en de hoes bijna kapotmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:15:
[...]

Maar 1 ding is zeker: bij nieuwere LP's wordt vaak als bron een cd gebruikt om de LP te kunnen persen... Deze LP's klinken daardoor vaak niks beter dan de cd versie en dat is eigenlijk doodzonde voor zo'n mooi medium....
Hoe weet je dat? Lijkt mij dat er gewoon een master gebruikt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:46:
[...]

Dat klopt, maar die master wordt gemaakt van een bepaalde bron... en die is tegenwoordig veelal een cd... Zie ook de aflevering van het Klokhuis op youtube die al eens eerder gepost is hier door Versteegrob op 08-04-2013. Daar werd als bron ook een cd gebruit om de master schijf van de klokhuis jingle te maken (ze moesten uiteraard achteraf nog wat zaken regelen, want rechtstreeks van cd naar lp gaat niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:17:
[...]

Dat klopt, maar die master wordt gemaakt van een bepaalde bron... en die is tegenwoordig veelal een cd... Zie ook de aflevering van het Klokhuis op youtube die al eens eerder gepost is hier door Versteegrob op 08-04-2013. Daar werd als bron ook een cd gebruit om de master schijf van de klokhuis te maken (ze moesten uiteraard achteraf nog wat zaken regelen, want rechtstreeks van cd naar lp gaat niet)...
Ah, dat zal dan wel een SACD zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Super_audio_compact_disc
Dat is andere koek dan een normale cd.
"De sacd heeft dezelfde vorm en grootte als de cd, maar verschilt in afspeelmethodes, audiokwaliteit en opslaggeheugen. Cd's zijn gebaseerd op de PCM-techniek, met een bemonsteringsfrequentie van 44,1 kHz en 16 bit-resolutie. Bij sacd wordt het DSD-proces gebruikt (zie eerder.) Afspelen als cd heeft een theoretisch hoogste frequentie van 22 kHz en een dynamisch bereik van 96 dB. Bij sacd ligt deze frequentie theoretisch boven de 100 kHz met een dynamisch bereik van 120 dB"

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:20:
[...]

Ah, dat zal dan wel een SACD zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Super_audio_compact_disc
Dat is andere koek dan een normale cd.
"De sacd heeft dezelfde vorm en grootte als de cd, maar verschilt in afspeelmethodes, audiokwaliteit en opslaggeheugen. Cd's zijn gebaseerd op de PCM-techniek, met een bemonsteringsfrequentie van 44,1 kHz en 16 bit-resolutie. Bij sacd wordt het DSD-proces gebruikt (zie eerder.) Afspelen als cd heeft een theoretisch hoogste frequentie van 22 kHz en een dynamisch bereik van 96 dB. Bij sacd ligt deze frequentie theoretisch boven de 100 kHz met een dynamisch bereik van 120 dB"
Dat zou zomaar kunnen... zover gaat mijn kennis van dit soort technieken ook niet, maar je ziet tegenwoordig vaker dat de lp eigenlijk gewoon geperst worden voor de liefhebbers die het leuk vinden om een plaatje te draaien en dat de daadwerkelijke kwaliteiten die een lp zou moeten kunnen bieden uit het oog verloren gegaan zijn omdat ze een digitale bron gebruikten... Volledig analoge opname is voor LP's nog steeds het beste (levert ook het beste geluid op)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou een muzikant die een beetje serieus is met een cd aankomen zetten voor LP-mastering? Tegenwoordig neem je toch gewoon je HD mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:32
Nog moderner, gewoon via de cloud. Thans, zo gaat het in ieder geval bij de Wisseloord Studios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:46:
[...]
Het liefst hebben ze helemaal geen master van de cd (of de cd zelf). Bij het opnemen van een LP gaat er een hele riedel filters overheen met hele andere specificaties als het filterpakket wat je over een normale master/cd heengooit. Die zitten elkaar vaak in de weg. M.a.w. dingen worden versterkt die niet versterkt hadden moeten worden en vice versa. Ze willen het liefst de rauwe mix met de effecten. Dan gaat het nog geeneens zozeer om de gebruikte bitrates etc, maar meer over normalizen, ditheren enz (en de compressors natuurlijk).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:57:
[...]

Het liefst hebben ze helemaal geen master van de cd (of de cd zelf). Bij het opnemen van een LP gaat er een hele riedel filters overheen met hele andere specificaties als het filterpakket wat je over een normale master/cd heengooit. Die zitten elkaar vaak in de weg. M.a.w. dingen worden versterkt die niet versterkt hadden moeten worden en vice versa. Ze willen het liefst de rauwe mix met de effecten. Dan gaat het nog geeneens zozeer om de gebruikte bitrates etc, maar meer over normalizen, ditheren enz (en de compressors natuurlijk).
Begrijp ik allemaal. Er werd echter beweerd dat veel LP's tegenwoordig van een cd'tje geperst werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
En dan de hoes onder de scanner gooien en hem gewoon uitvergroten. Nee, dat gebeurt tegenwoordig echt niet.

Behalve bij Music on Vinyl natuurlijk.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb een paar LP's waarvan de artiest heeft aangegeven dat er een aparte 'LP mastering' voor is gebruikt.

Kunnen we er van uit gaan dat voor de meeste albums dezelfde mastering wordt gebuikt op zowel CD als LP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:52:
Kunnen we er van uit gaan dat voor de meeste albums dezelfde mastering wordt gebuikt op zowel CD als LP?
Heel veel LP's nu zijn behoorlijke prestigeobjecten (gezien de kunstzinnige verpakkingen en prijzen), dus ik denk dat daar wel een aparte lp master voor wordt gemaakt. Zo duur is dat niet.
Dat het niet wordt vermeld betekent natuurlijk niet dat het niet gedaan wordt.
En ik denk dat je het ook wel zou horen; hedendaagse cd's hebben vaak zo weinig dynamiek (want hard signaal verkoopt goed), dat dat op een lp belabberd gaat klinken. En het is veel makkelijker om in een signaal dynamiek weg te halen dan dynamiek terug te plaatsen.
Ik denk dus dat je er rustig van uit kan gaan dat elk serieus album wat goed klinkt gewoon een hele nette LP master heeft.
Misschien ligt dat voor hobbybandjes die eens een keer 1000 plaatjes laten drukken anders. Maar als je het over tienduizenden exemplaren of meer gaat dan is de investering zó groot dat je het in 1x goed wilt doen. Dat zal het label ook eisen en elke perserij vertellen.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 05-07-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook iemand die graag colored vinyl of deluxe editie's van LP's aangeschaft. Het belangrijkste voor mij is wel de muziek, ik koop ook alleen LP's als ik de muziek echt goed vind. Ik zal ze nooit kopen enkel omdat ze er gaaf uitzien. Verder is de prijs voor mij ook belangrijk. De artiest, hoe goed ik het album vind en de prijs bepalen voor mij hoeveel ik aan een LP wil uitgeven.

Er zijn natuurlijk een aantal uitzonderingen, zo heb ik wat platen van Led Zeppelin en Pink Floyd die ik voornamelijk heb gekocht om mijn collectie compleet te maken.

Maar goed vanmiddag wederom een leuke plaat mogen ontvangen.
Via discogs.com besteld vanuit frankrijk, totaal 23euro incl. verzendkosten voor betaalt.

Flaming Lips - Yoshimi battles the pink robots (Red Vinyl)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/hrjw9v.jpg
foto even van google geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn gereviseerde en gepimpte Thorens TD 318 opgehaald bij Rik Stoet. Blaast mijn Pro-Ject 2Xperience Acryl weg. Zo goed klinkt ie (met de Ortofon Rondo Red :)).
-Nagekeken en gesmeerd
-Vering afgesteld
-Kurk matje
-2 nieuwe interlinks direct vanaf de toon arm
-Ortofon Rondo Red MC element erop

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/1000691_139151159624603_173651312_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zet je die Rondo Red niet op de 2Xperience dan? Ik weet niet (meer?) wat voor element je daar op hebt maar je kunt draaitafels niet echt vergelijken als je op de ene een veel beter MC-element zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:19:
En waarom zet je die Rondo Red niet op de 2Xperience dan? Ik weet niet (meer?) wat voor element je daar op hebt maar je kunt draaitafels niet echt vergelijken als je op de ene een veel beter MC-element zet.
Die Rondo zat ook op de 2Xperience, heb ze even gewisseld. zelfde element

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is een eerlijke vergelijking? Ik ben toch wel wat verbaasd daarover. Mijn ervaring met vergelijkbare draaitafels/systemen is nml net andersom. De kabels doen ook best veel. Mijn Perspective had doorgaande (Cardas) bekabeling van element tot phono-amp en dat maakte veel verschil. De Linn Axis/Akito klonk daarmee in vergelijking saai, duf en levenloos.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:33:
Dus het is een eerlijke vergelijking? Ik ben toch wel wat verbaasd daarover. Mijn ervaring met vergelijkbare draaitafels/systemen is nml net andersom. De kabels doen ook best veel.
Zitten veel betere interlinks op de Thorens. Bij de 2Xperience heb ik dat nooit ge-upgrade. Ik vind de Thorens "helderder" klinken. Meer definitie. De Pro-Ject klinkt wat doffer. Het zijn subtiele verschillen, maar duidelijk hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 19:44
Ik heb zelf een hele collectie aan zwart goud liggen en ben van plan deze van de hand te doen. Alleen weet ik niet zo goed waar ik dat het best kan doen? Hoe zoeken jullie jullie platen op? Gaan jullie naar speciaalzaken om jullie inkopen te doen, of eventueel ook jullie verkopen..? Ik ga hier niet mijn hele collectie typen want daar is het vraag en aanbod topic voor (geïnteresseerden moeten daar maar eens een kijkje nemen) maar mijn vraag is eigenlijk gewoon, wat kun je er het beste mee doen of waar kan ik ermee terecht?

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unrealiac schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:18:
Ik heb zelf een hele collectie aan zwart goud liggen en ben van plan deze van de hand te doen. Alleen weet ik niet zo goed waar ik dat het best kan doen? Hoe zoeken jullie jullie platen op? Gaan jullie naar speciaalzaken om jullie inkopen te doen, of eventueel ook jullie verkopen..? Ik ga hier niet mijn hele collectie typen want daar is het vraag en aanbod topic voor (geïnteresseerden moeten daar maar eens een kijkje nemen) maar mijn vraag is eigenlijk gewoon, wat kun je er het beste mee doen of waar kan ik ermee terecht?
Naast Marktplaats kun je ze ook hier op tweakers te koop aanbieden op Het grote vinyl vraag & aanbod topic op dit forum. Je kunt er komen via onderstaande link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511288

Succes in iedergeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Vandaag bij de mediamarkt in Eindhoven even tussen de plaatjes geneust (het zijn er maar een stuk of 30) en kwam daar de nieuwe Caro Emerald tegen. dubbele plaat, voor 16,99. Mooi prijsje! Ook de nieuwe Daft Punk lag er voor 19 euro. Best nette prijzen! Eeuwig zonder dat het aanbod zo onwijs beperkt is.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lj_tree schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:29:
Vandaag bij de mediamarkt in Eindhoven even tussen de plaatjes geneust (het zijn er maar een stuk of 30) en kwam daar de nieuwe Caro Emerald tegen. dubbele plaat, voor 16,99. Mooi prijsje! Ook de nieuwe Daft Punk lag er voor 19 euro. Best nette prijzen! Eeuwig zonder dat het aanbod zo onwijs beperkt is.
Helemaal mee eens... In de mediamarkt van Eindhoven hebben ze bar weinig lp's in het aanbod... Maar dat zelfde geld ook voor de Saturn in Venlo (die hebben zelfs nog minder)... Het beste kun je nog gewoon naar Sounds in Venlo gaan... Groot aanbod, zowel nieuw als tweedehands en daar zit veel leuke muziek tussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even een vraagje voor mijn beeldvorming:
Als je met je vingernagels op je de plint van je platenspeler tikt, tijdens het spelen, hoor je dat dan duidelijk terug door de speakers? Ik heb daar momenteel best wel last van bij mijn zelfbouw speler. Volgens mij zelfs nog meer dan ik bij mij Technics speler met plastic plint had :/ Ik had gehoopt/verwacht dat de 7kg aan hout+ijzer en 2kg aan acryl plateau beter zou presteren wat dat betreft. Al zegt gewicht natuurlijk lang niet alles.

Moet wel zeggen, dat nu ik op wat lager geluidsniveau speel (-32 dB op de versterker ipv -20), het allemaal meer binnen proporties lijkt te zijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door _ferry_ op 11-07-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:13:
Even een vraagje voor mijn beeldvorming:
Als je met je vingernagels op je de plint van je platenspeler tikt, tijdens het spelen, hoor je dat dan duidelijk terug door de speakers? Ik heb daar momenteel best wel last van bij mijn zelfbouw speler. Volgens mij zelfs nog meer dan ik bij mij Technics speler met plastic plint had :/ Ik had gehoopt/verwacht dat de 7kg aan hout+ijzer en 2kg aan acryl plateau beter zou presteren wat dat betreft. Al zegt gewicht natuurlijk lang niet alles.

Moet wel zeggen, dat nu ik op wat lager geluidsniveau speel (-32 dB op de versterker ipv -20), het allemaal meer binnen proporties lijkt te zijn :)
Welk soort hout heb je gebruikt? De beste houtsoorten voor een plint zijn namelijk de zware houtsoorten met een zeer hoge dichtheid. Door de hogere dichtheid kan het hout minder had trillen en worden er dus ook minder trillen afgegeven aan je naald + element.

Mijn audio meubel heb ik daarom gemaakt van Berken multiplex (18 mm dik): hoge dichtheid, trillingen vanaf de grond (veroorzaakt door bijv. een subwoofer elders, in dezelfde lijn geplaatst als het meubel) worden dan door het meubel al aardig tegen gehouden...

Wellicht een idee om een volgende zelfbouw speler ook van dit materiaal te maken? Ik zou dan wel voor een echte bak gaan (zoals gebruikt bij bijv. de Thorens TD-160) en deze goed isoleren van binnen met een bitumen of kurken.

Hoe doder de kast gemaakt wordt, des te minder bij geluiden heb je achteraf.... Eventueel kun je, voor ik het vergeet, aan de onderzijde spikes plaatsen zodat de trillingen van onderaf nog moeilijker kunnen doorgegeven kunnen worden aan de speler...

Ik weet niet of het nog mogelijk is om je huidige speler nog te voorzien van een bitumen mat van onder (hij moet voor het oog uiteraard ook nog mooi blijven), maar ik weet vrijwel zeker dat je winst gaat boeken als je hem van onder stijver maakt.

Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Van onder stijver? Goed plan :9

Hij is ook gemaakt van 18mm berken multiplex, allemaal strookjes van 4,5cm breed op elkaar gelijmd + draadeindes met moeren om het bij elkaar te houden. Spikes geven juist trillingen door, maar er zitten mooie rubberen voetjes onder waardoor trillingen in het meubel IIG niet in de plint voelbaar zijn. Hij staat nu op mijn bureau, welke nogal flink trilt, maar het audiomeubel van MDF en 2,5cm dik eiken doet dat vast minder.
Ik ga toch maar eens op zoek naar wat bitumen, heb ook wel diverse stalen platen liggen, maar ik denk dat het belangrijk is dat het met een soort elastische laag zoals de lijmlaag van bitumen overal contact maakt. Anders kan de plaat met zijn schroeven ook weer gaan trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een platenspeler van rubber maakt weet ik zeker dat je dat getik niet meer hoort ;) (buigslapheid)

Kan je niet gewoon stoppen met tikken op de plint? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:07:

Spikes geven juist trillingen door, maar er zitten mooie rubberen voetjes onder waardoor trillingen in het meubel IIG niet in de plint voelbaar zijn. Hij staat nu op mijn bureau, welke nogal flink trilt, maar het audiomeubel van MDF en 2,5cm dik eiken doet dat vast minder.
En ik maar denken dat spikes door de spitsepunt van onderen juist amper trillingen door laat... Ze hebben mij zelfs ooit eens geadviseerd spikes onder mijn subwoofer te monteren omdat er dan minder gedreun / trillingen aan de vloer wordt door gegeven...

Weer wat geleerd... Maar de speler stijven met bitumen is zeker het proberen waard... Ik loop er over na te denken bij mijn Mc Crypt ook bitumen aan de binnenzijden te plaatsen om de behuizing stijver te maken waardoor ik minder last heb van bijgeluiden als ik de speler per ongeluk aantik tijdens het afspelen. Ik moet alleen nog ff kijken of e.e.a. mogelijk is met mijn speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De reden dat oudere platenspelers juist in veren hingen was om te voorkomen dat getik op het apparaat doorgegeven zou worden naar de versterker toe. De platenspelers die jullie beiden hebben gemaakt zijn massief zonder afgeveerde elementen. Dit had je dus van te voren kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
rcor schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:39:
[...]

Helemaal mee eens... In de mediamarkt van Eindhoven hebben ze bar weinig lp's in het aanbod... Maar dat zelfde geld ook voor de Saturn in Venlo (die hebben zelfs nog minder)... Het beste kun je nog gewoon naar Sounds in Venlo gaan... Groot aanbod, zowel nieuw als tweedehands en daar zit veel leuke muziek tussen....
KLopt...maar de prijs van wat ze hebben is wel weer erg netjes. Ik heb dat nieuwe album van caro emerald al een tijdje op de foon staan en wilde m zoiezo op vinyl hebben. En toen ik die toevallig zag staan voor dat geld kon ik m niet laten liggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:03
Ik meld me ook in dit topic,
Heb een Thorens TD145 op de kop getikt, near mint condition, klein hoekje van de kap is afgebroken.
Qua winkels nog niet veel ervaring, maar Plato in Utrecht kan wel wat meer bezoekjes van mijn kant verwachten.
Ik ben van plan mijn Thorens in de toekomst te upgraden met een stevigere bodemplaat.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikmattie schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:15:
Ik meld me ook in dit topic,
Heb een Thorens TD145 op de kop getikt, near mint condition, klein hoekje van de kap is afgebroken.
Qua winkels nog niet veel ervaring, maar Plato in Utrecht kan wel wat meer bezoekjes van mijn kant verwachten.
Ik ben van plan mijn Thorens in de toekomst te upgraden met een stevigere bodemplaat.
Welkom! Leuk dat je een 'vintage' Thorens hebt gekocht. Welk element zit erop? Daar zou ik mee beginnen als upgrade, hoor je eerder dan een bodemplaat IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:03
er zit nu een Shure N95ed ofzoiets op.
ik heb gekeken naar andere elementen, maar wat zit daar een hoop prijsverschil (en dus ook kwaliteitsverschil neem ik aan...) in zeg....
Ik doe het nu voorlopig met deze, als de naald op is vervang ik denk ik gelijk het hele element.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks mis mee! Veel plezier man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 07:23:
[...]

En ik maar denken dat spikes door de spitsepunt van onderen juist amper trillingen door laat... Ze hebben mij zelfs ooit eens geadviseerd spikes onder mijn subwoofer te monteren omdat er dan minder gedreun / trillingen aan de vloer wordt door gegeven...
Nu is er ook ergens een topic over het hele spikes vs rubber verhaal. Maar de TLDR versie:
Spikes: Koppelen de massa, zorgen voor optimaal contact waardoor er geen "geklapper" tussen de onderkant van de speaker en de vloer is. Je wilt daarmee dus koppelen met iets wat een grote massa heeft. Zoals de vloer.
Rubbers: Zorgen ervoor dat hetgeen wat er op staat vrij heen en weer kan bewegen, waardoor trillingen uit het ene niet doorgaan naar het andere. Ontkoppeling dus. Punt is dat je geen speaker op rubbers wil zetten, want doordat de conus heen en weer gaat, brengt hij de speakerkast zelf ook in beweging, waardoor die gaat taan schommelen.
Een combinatie van die 2 kan ook, en zie je ook wel eens bij platenspelers. Een dikke zware bodemplaat op spikes, vaak met de motor daar op/aan/in, met op die bodemplaat rubbers waarop de plint staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien een onbehouden vraag, maar mijn oma gaat naar het verzorgingstehuis en ik kwam daar deze Panasonic platenspeler tegen. Een werkende en in goede staat verkerende Panasonic SG-5000 met ingebouwde versterker met handleiding en bijpassende Sony luidsprekers.

Is dit nog wat en kan iemand mij hier wat meer over vertellen of beter meegeven met de kringloop volgende week? Deze serie ken ik namelijk nog niet. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/51e01c600aff5/51e01c6004a5a-2013-07-07_21.02.00_%28Small%29.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 12-07-2013 17:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:10:
Misschien een onbehouden vraag, maar mijn oma gaat naar het verzorgingstehuis en ik kwam daar deze Panasonic platenspeler tegen. Een werkende en in goede staat verkerende Panasonic SG-5000 met ingebouwde versterker met handleiding en bijpassende Sony luidsprekers.

Is dit nog wat en kan iemand mij hier wat meer over vertellen of beter meegeven met de kringloop volgende week? Deze serie ken ik namelijk nog niet. :)
[afbeelding]
Lijkt mij wel een cool ding eigenlijk! kijk dan: Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2wqu620.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:10:

[afbeelding]
Dat ding ziet er idd cool uit en de platenspeler oogt helemaal niet verkeerd die erin zit... Ik zou eens een gok wagen en deze eerst uit proberen, mocht hij na 1 week testen niet bevallen kun je hem alsnog wegdoen...

Ps.: Werkt het cassettedeck ook nog?

Zoja, twee dingen doen:
1. Demagnetiseer de koppen met een demagnetiseer cassette van Tonar (hier te koop: http://www.pickupnaalden....DEMAGNETIZER#.UeAjG0F7JyU)
2. Reinig de koppen, aandruk rollen en capstangen met een wattenstaafje met wat Alcohol (96%)

Als je voor het degmanetiseren een bandje afspeelt dat in goede staat is met een kwalitatief goede opname zul je na bovenstaande acties verrast zijn over het grote verschil... Veel mensen gooiden vroeger hun cassettedeck namelijk weg omdat deze dof begon te klinken. Dat kwam omdat de residu van het bandje aan de kop ging vast kleven doordat alles magnetisch was. Door te demagnetiseren week je dat residu los en kun je de vuiligheid daarna er zo afpoetsen met alcohol.

Succes in ieder geval.

Oh ja, logischerwijs wel ff de koppen laten drogen na het schoonmaken met alcohol alvorens je een cassettebandje gaat afspelen...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 12-07-2013 18:22 . Reden: verduidelijking van teksten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik was net bij de IKEA en daar werd mij verteld dat de zo geliefde PRÄNT dozen die hier veelal gebruikt worden voor LP's eruit vliegen bij hun. Dus wie nog van plan was ze te gaan kopen, moet snel zijn :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:23:
Ik was net bij de IKEA en daar werd mij verteld dat de zo geliefde PRÄNT dozen die hier veelal gebruikt worden voor LP's eruit vliegen bij hun. Dus wie nog van plan was ze te gaan kopen, moet snel zijn :)
Mochten ze op raken, dan is er altijd de perfecte Expedit nog
Afbeeldingslocatie: http://d3qk4yk8nq0n55.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/02/expedit_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Ik zal trouwens nog even de doos platen van m'n pa weer opentrekken, naar mijn mening vele malen beter dan die CD troep :P
Maargoed, zelfs m'n pa zegt dat vinyl verouderd is, ik snap het niet :/

Er zitten wel aardig veel picture discs bij, ik stuur in de komende weken wel even een foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
De laatste tijd ben ik weer vaker met vinyl bezig, platen heb ik genoeg, maar een goede draaitafel had ik niet meer. Wel zo'n USB platenspeler, maar dat vond ik toch niet echt een goede ervaring. Dus ben ik al tijden bij kringloopwinkels aan het kijken of ze nog iets hebben liggen. Vaak is er wel iets, maar dan is het iets wat niet veel beter lijkt dan wat ik nu al heb.

Tot afgelopen weekend, stond er een Marantz TT120 voor maar €7,50 (foto is trouwens niet van mij)

Afbeeldingslocatie: http://www.kallionretro.kotisivukone.com/files/kallionretro.kotisivukone.com/marantztt120.jpg

Toch maar op de gok gekocht. Thuis gekomen stekker in stopcontact, blijkt die niet te werken :'( Er lijkt niets te gebeuren, niets te horen ook. Had ik weer :(
Dan maar openmaken, kapotter kon die toch niet worden ;)

Binnen ziet alles er wel redelijk uit, alleen niet zo heel schoon. Wat ik zag, aan de arm zit binnen een soort van vork, die moet inhaken op een ander deel. Alleen deed dat niet zoveel, de arm zat daar blijkbaar nogal los en kon je bewegen zonder dat er verder iets gebeurde. Ik weet alleen niet hoe ik dat stroever kan krijgen, er lijkt daarvoor geen schroef oid aanwezig te zijn. Maar door de veer van dat andere deel wat op te rekken en op het raakvlak tussen de twee delen wat vaseline te smeren, gebeurde er nu wel iets. En ja, nu draait de motor wel! *O* Alleen moet ik nu de arm wat snel naar de plaat bewegen om die schakelaar om te krijgen, niet ideaal natuurlijk, maar voorlopig werkt het tot ik erachter kom hoe ik het verder kan verbeteren.

En dan een plaatje draaien, er komt nog goed geluid uit ook. De naald doet prima z'n werk (zo te zien is het de standaard bij Marantz meegeleverde naald+element), beter dan ik had verwacht! Er lijkt veel meer detail in te zitten. Ik wisselde even met die USB draaitafel, legde er een plaat van John Lennon op en draaide Imagine af. Het verschil is duidelijk hoorbaar. Lijkt John er met die USB speler geen zin in te hebben, klinkt hij nogal vlak, is het op die Marantz duidelijk hoorbaar dat hij er alle emotie in legt. Bijzonder om te horen hoe groot zo'n verschil kan zijn. En dan is die Marantz nog bij lange na geen topmodel.
Ook grijsgedraaide platen doen het een stuk beter, ineens is daar ook weer detail te horen. Sterker nog, waar er eerst nog behoorlijk wat vervorming te horen was, is er nu weer te horen wat er gezongen word.

Het contragewicht moet ik ook niog goed afstellen. Dat gaat lastig, want eerst wilde die nog verplaatsen door eraan te draaien, nu doet die dat ineens niet meer. Dus daar komt een beetje meer kracht bij kijken. Ik heb 'm maar zo ingesteld, dat die nog maar heel licht op de naald drukt. In ieder geval lichter (lijkt het) dan die USB speler.

Er zit nog wel een lichte brom in, misschien komt dat door de nog loszittende aardekabel. Ik twijfel of ik veel ga aanpassen, heb al wel naar een ander element zitten kijken, maar weet nog niet of dat veel verbetering gaat brengen. Dat element is trouwens de Audio Technica 92E, iemand nog ervaring mee?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
Een te lage naalddruk is niet goed voor je platen. Ik zou dat contragewicht eerst afstellen. Dus arm balanceren bij 0, en dan op 1-1.5g zetten (voor de AT92E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kruisbestuiving met het Chinese audio topic:
Afbeeldingslocatie: http://www.destiny-audio.com/cms/images/products/InDue/InDue_01.jpg
Wat denken jullie dat dit mag kosten?

offtopic:
toch maar 1200

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
eurotje of 2000

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
En ze leveren 'm met een 2M Red. Als die tafel zo goed is als hij eruit ziet, is dat gewoon zonde. Kunnen ze beter zonder element leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Wimmel

Hello

Kan iemand mij helpen aan ≈ 5ml Tergitol™ 15-S-7? Ik lees goede berichten over dit spul icm platenwassen maar kan het alleen in 500ml flessen krijgen (à 102 euro p/fles ex verzenden). Volgens the Library of Congress heb je aan 2 ml voldoende om 4 ltr schoonmaakvloeistof aan te maken.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:05:
Kan iemand mij helpen aan ≈ 5ml Tergitol™ 15-S-7?
http://www.dow.com/surfactants/contact/request.htm

Zo maak ik mijn schoonmaakvloeistof met een surfactant van Air products, een vergelijkbaar middel (surfynol).
Was helemaal gratis, ik kreeg gewoon 5 flesjes thuis.

Ooit een keer 5 verschillende samples aangevraagd en een test gedaan op een plaat:
isopropylalcohol 33%, 1/1000 deel surfactant, 66% demiwater, tesamen met een controlevloeistof zonder surfactant en eentje met afwasmiddel, en dan op een plaat druppels leggen en meten na een bepaalde tijdsperiode welke het verst door de groef heen was weggelopen. Daarna laten indrogen en kijken welke het meeste sediment achter liet. En eentje kwam er het beste uit :)
Leuk man, spelen met reageerbuisjes en laboratoriumpipetjes :P

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 15-07-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Wimmel

Hello

Verzoek verzonden, bedankt voor de tip. En wat gebruikt mr_petit zelf voor producten en in welke verhouding en heb je al eens kunnen spelen met Tergitol?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik gebruik surfynol als wetting agent (surfynol 104 PA om precies te zijn; dat is degene waarbij het wetting agent in isopropanol is opgelost).
Voor de rest gebruik ik 66% demiwater en 33% isopropanol (en misschien 2 a 3ml surfynol per liter).
Maar Tergitol zal ongetwijfeld ook goed werken; het zijn producten met vergelijkbaar toepassingsbereik.
Als m'n surfynol op is zal ik eens tergitol proberen. Dat zal ongeveer in 2065 zijn :P
Voor de rest gebruik ik gewoon een knosti. Ik koop de laatste jaren niet zoveel platen meer, dus maak ik ook weinig schoon. Als je netjes werkt en je platen in een hoes met schone antistatische binnenhoes bewaard worden ze bijna niet meer vuil. De platen die ik 2x heb moeten wassen (dus een 2e keer na de 'aanschafwasbeurt') kan je op 1 hand tellen denk ik.

Dit soort flesjes kreeg ik thuis:
Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/CEC/wettingagent.jpg
Aan de houdbaarheidsdatum op de ene (is overigens niet echt van toepassing; het zijn stabiele stoffen die niet bederven) kan je al zien dat het een tijdje geleden is. Dit zijn wetting agents die de lat niet hebben gehaald :P
En m'n verzameling reageerbuisjes :+

Overigens kan je bij die sampleaanvraag bij dow ook triton x100, x114 etc aanvragen. Die worden ook vaak in persoonlijke receptjes gebruikt. Dan kan je je eigen vergelijkende testen doen.

Het komt allemaal redelijk op hetzelfde neer overigens (die triton en tergitol producten). De actieve stoffen zijn redelijk vergelijkbaar (zelfde chemicaliengroep) (al is die surfynol wel chemisch heel anders; geen fenolgroep erin, dus waarschijnlijk minder kankerverwekkend :9 )

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 15-07-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste manier om je platen schoon te houden is door ze antistatisch te maken met Milty Permostat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-4736831-1373894722-5412.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-4736831-1373895010-1945.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-4736831-1373895035-3043.jpeg

nieuwe album van New Cool Collective.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:05:
Volgens the Library of Congress heb je aan 2 ml voldoende om 4 ltr schoonmaakvloeistof aan te maken.
Ik zat die link nog ff door te lezen, maar daar geven ze dus de MSDS van water 7(8)7
Echt... die amerikanen....

Maar ze gebruiken dus een oplossing zonder alcohol. Dat zou ik zelf nooit doen op een vinyl plaat (op schellak moet je wel). De alcohol zorgt voor heel veel reinigende en antistatische werking.
Ik heb in die testen namelijk ook een watergebaseerde oplossing gemaakt, maar die was echt lang niet zo goed. Water+ wetting agent was minder goed dan water+alcohol maar zonder wetting agent...
Alcohol (isopropanol) haalde ik bij drogisterij de lang (ik woonde toen ook gewoon in rotterdam)
http://www.drogisterijdelang.nl/productCategory/153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:10
Nieuwe aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/6041/e5uq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1074/7416.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/2051/4l8n.jpg

De eerste twee afbeeldingen zijn van de grote kanshebber van plaat van het jaar. D'r zit zelfs een downloadlink in om het in FLAC te downloaden. _/-\o_ Let trouwens niet op de vuiligheid, door de warmte kom ik maar niet tot opruimen.

[ Voor 11% gewijzigd door Le Enfant! op 17-07-2013 20:56 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic