Na enige tijd in Het Grote Vinyl Topic gespamd te hebben, heb ik toch maar besloten een eigen topic aan mijn verbouwing te wijden.
Ik heb vorige week een Thorens TD160 mk.1 uit 1975 aangeschaft. Aangezien deze speler de hoogtijdagen van de rookcultuur nog heeft mee mogen maken is hij een beetje plakkerig. Ik wilde dus beginnen met een grondige schoonmaakbeurt maar tijdens de demontage heb ik bedacht dat het ook wel leuk zou zijn de speler een beetje meer naar mijn zin te maken.

Zoals te zien is, is de plint een beetje ouderwets, mede daarom ligt de WAF te laag om de speler op, in plaats van in het dressoir te mogen plaatsen. Ik ben me al enige tijd aan het inlezen in Thorens spelers en kwam op het internet iets tegen wat helemaal mijn smaak is. Dus beter goed gejat dan slecht bedacht heb ik besloten een soortgelijke kleurstelling te gaan gebruiken.

Het eerste probleem waar ik tegenaan liep: ik heb geen ervaring met houtbewerken. Gelukkig is er in mijn omgeving een houthobbyclub dus daar ben ik afgelopen maandag lid van geworden. Daar word ik door kundige heren begeleid bij mijn eerste kennismaking met houtbewerking. Met behulp van enkele stukken afvalhout heb ik na enkele uurtjes (verdeeld over 2 avonden) een knappe verstekverbinding gemaakt.

Ik heb ondertussen voldoende vertrouwen in de machines gekregen en ben op zoek gegaan naar een paar mooie stukken hout. Hiervoor ben ik vandaag even langs de Arnhemse Fijnhouthandel geweest en heb daar een stuk Esdoorn en een stuk Amerikaans Noten gekocht.

Helaas is de houthobbyclub alleen van maandag t/m donderdag geopend dus voor nu even geen houtupdates. Ik ga ondertussen wel verder met het schoonmaken van de onderdelen. Hieronder is te zien wat afnemen met ammoniak en even oppoetsen doet.

Wordt vervolgd..
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs