Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:26
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:46:
ja, maar dan komt punt 2: is het alleen nog maar de overgebleven rommel of zitten de interessante dingen er nog tussen. En dan 3; is het mijn smaak. Ik heb geluk want er zit heel veel overlap met mijn voorkeur. Japan is daar zo een van.
De vinylhandelaren waar wij zo'n doos van kochten deden alleen 45 toeren singles.
Wij haalden wat wij leuk vonden er uit en verkochten de doos weer op Marktplaats. Altijd winst gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 15:51
Weet je wel zeker dat het de eerste persing is van Unknown Pleasures? Of bedoel je iets anders met originele versies? :p We delen trouwens dezelfde smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep.....joy division... :) still cool! Hopelijk zijn het persingen uit die tijd. Oh...lees dat de post dubbelop gaat met die van le enfant. Anyhow...ben d'r nog een steeds een liefhebber van.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:46:
ja, maar dan komt punt 2: is het alleen nog maar de overgebleven rommel of zitten de interessante dingen er nog tussen. En dan 3; is het mijn smaak. Ik heb geluk want er zit heel veel overlap met mijn voorkeur. Japan is daar zo een van.
Ik weet niet of prog-rock je smaak is, anders wil ik wel wat over kopen :)

De hoezen van die je daar op de foto hebt gezet zier er nog goed uit! Is het vinyl ook redelijk krasvrij?
Leuke aankoop in ieder geval!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is is prima staat: schoon en krasvrij. Stuur maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Random Access Memories Unboxing (teaser)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NF-ioyJeh8g]

Voor de mensen die niet tot de 17e kunnen wachten om de plaat te luisteren.
Hij is nu gratis te streamen vanuit itunes :)

http://search.itunes.appl...woa/wa/link?path=daftpunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 16:59
Ik heb hem geluisterd gisteravond. Dankzij 12000 peers was ie zo binnen (absurd getal ook) en mijn eerste conclusie is dat het zijn verwachting niet waarmaakt. Het album is te veel gehyped geworden als het dat al is en mijn indruk is dat het wel heel erg jaren 70 disco is. Nu is retro niet persé fout, maar het had van mij allemaal meer uptempo gemogen met die nadrukkelijke daft punk sound en die mis ik nu.

Voor mij zijn alleen Get Lucky en het laatste nummer top. Ik zit daarom sterk te overwegen de pre-order te cancellen, vind het het geld niet waard.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:59
Mensen ik ben opzoek naar het album Tron van Daft Punk. Als ik online ga kijken op discogs.com zie ik prijzen rond de 300 euro! Wow, k weet dat het limited album is maar zo duur. Verder ben ik opzoek naar Alive maar dat album is ook ruim 50 euro.

Gelukkig is Discovery wel betaalbaar en het nieuwe album heb ik al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
sypie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:03:
[...]
TV kan vast wel naar boven, wat daar aan beeld en geluid uit komt is tegenwoordig toch pulp. Dat kun je beter ergens kijken waar niemand er last van heeft...
Haha true ;). Het zou ook wel moeten passen hoor. Zal van de week eens wat op gaan meten. Aan de andere kant, met mijn muziekzoldertje ben ik ook wel erg blij hoor. Is een prima nerd hokje geworden met een platenspeler, pc, wat consoles...

Dus een 2e platenspeler? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Waarom niet? Ik heb zelf ook 2 platenspelers en een mengpaneel voor wat platendraaivreugde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik kan wel een paar reden waarom niet en die hebben voornamelijk met euro's te maken ;) alles bij elkaar is het toch weer een hoop geld geworden spelertje,(vooral de revisie/upgrade bij Dr. Thorens), versterker, speakers... om dat alles nóg een keer te kopen gaat me wat ver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:54:
Ik heb hem geluisterd gisteravond. Dankzij 12000 peers was ie zo binnen (absurd getal ook) en mijn eerste conclusie is dat het zijn verwachting niet waarmaakt. Het album is te veel gehyped geworden als het dat al is en mijn indruk is dat het wel heel erg jaren 70 disco is. Nu is retro niet persé fout, maar het had van mij allemaal meer uptempo gemogen met die nadrukkelijke daft punk sound en die mis ik nu.

Voor mij zijn alleen Get Lucky en het laatste nummer top. Ik zit daarom sterk te overwegen de pre-order te cancellen, vind het het geld niet waard.
Ik vind hem persoonlijk wel goed, niet geweldig en hij kon de hype natuurlijk nooit waarmaken. Maar ik vind hem een stuk beter dan Human After All, en ongeveer even goed als Homework. Discovery blijft voor mij hun beste album.

Ik ben het met je eens dat het wat meer uptempo had gemogen zoals hun vorige albums, maar ik vind dit juist een mooie afwisseling. Heb het album inmiddels drie keer geluisterd en de beste tracks voor mij zijn

1. Give live back to music
3. Giorgio by Moroder
5. Instant Crush
6. Lose yourself to dance
8. Get Lucky
13. Contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Hallo,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een leuke platenspeler, een kennis raad de Technics sl 2010 aan en een vriend van hem heeft er 1 te koop voor 240 euro. Op zich ben ik wel bereid het geld neer te leggen er voor, alleen wil ik er toch wel wat meer vanaf weten. Heeft iemand misschien een wat goedkoper alternatief, of is die 240 euro een hele goede deal?

Misschien handig om toe te voegen, ik heb een Onkyo tx-nr717 en Jamo s 608 zuilen.

Alvast bedankt!

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:36:
[...]

Ik vind hem persoonlijk wel goed, niet geweldig en hij kon de hype natuurlijk nooit waarmaken. Maar ik vind hem een stuk beter dan Human After All, en ongeveer even goed als Homework. Discovery blijft voor mij hun beste album.

Ik ben het met je eens dat het wat meer uptempo had gemogen zoals hun vorige albums, maar ik vind dit juist een mooie afwisseling. Heb het album inmiddels drie keer geluisterd en de beste tracks voor mij zijn

1. Give live back to music
3. Giorgio by Moroder
5. Instant Crush
6. Lose yourself to dance
8. Get Lucky
13. Contact
Cancellen was wat grofjes, het blijft een daft punk album. Altijd leuk om te hebben. 'Contact' vind ik echt een steengoede plaat. Het had allemaal wat meer in die richting gemogen van mij, ipv een of andere lompe Deutsche boer die door een plaat heen brabbelt (Sorry Hansjörg). Maargoed de LP is verzonden door de store van Daft Punk, komt uit de UK en volgens mij omdat ie onder de 32 eu blijft hoef je geen VAT of invoerrechten te betalen. Even zien als de postbode aan de deur komt een dezer dagen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:57
Als hij uit de UK komt, hoef je sowieso geen invoerrechten te betalen, want EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
loewie1984 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Cancellen was wat grofjes, het blijft een daft punk album. Altijd leuk om te hebben. 'Contact' vind ik echt een steengoede plaat. Het had allemaal wat meer in die richting gemogen van mij, ipv een of andere lompe Deutsche boer die door een plaat heen brabbelt (Sorry Hansjörg). Maargoed de LP is verzonden door de store van Daft Punk, komt uit de UK en volgens mij omdat ie onder de 32 eu blijft hoef je geen VAT of invoerrechten te betalen. Even zien als de postbode aan de deur komt een dezer dagen.
Die van mij staat gewoon nog op processing? :) Wacht het rustig af, ben dit weekend toch niet in de gelegenheid om te luisteren. Heb wel de stream eenmalig met een half oor geluistert.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Kasai schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:03:
Hallo,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een leuke platenspeler, een kennis raad de Technics sl 2010 aan en een vriend van hem heeft er 1 te koop voor 240 euro. Op zich ben ik wel bereid het geld neer te leggen er voor, alleen wil ik er toch wel wat meer vanaf weten. Heeft iemand misschien een wat goedkoper alternatief, of is die 240 euro een hele goede deal?

Misschien handig om toe te voegen, ik heb een Onkyo tx-nr717 en Jamo s 608 zuilen.

Alvast bedankt!
Bedoel je misschien de SL 1200 ? If yes, dan is 240 euro voor een nette 1200 een goede prijs, en zeker niet te hoog. Ik was al dik 300 kwijt voor een sl1210 (de zwarte 1200) Deze platenspelers zijn geliefd in de DJ scene. Dat zegt al genoeg over de bouwkwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 15-05-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag mogen ontvangen via PostNL: de Musical Fidelity V-LPSII phono preamp. Enkele foto's van de Musical Fidelity V-LPSII:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/DSCF2409_zps6a30a221.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/DSCF2410_zpsae44dc1a.jpg

De vorige phono preamp die ik heb ge-upgrade heb naar de Musical Fidelity is de Monacor SPR-4.
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/DSCF2411_zpsf8ad75ad.jpg
Het moge duidelijk zijn dat dit een flinke upgrade is en dat de geluidskwaliteit flink is toegenomen. Zowel in het hoog, laag als in het midden is het verschil echt merkbaar. Ik ben benieuwd wat het resultaat straks zal zijn als ik een upgrade van mijn speakerset (B&W CM1) ga doen als ik later op mij zelf ga wonen. Ik wil dan de Dali Mentor (zuilen, exacte model afhankelijk van de woonkamer op dat moment) serie speakers aanschaffen... Ik verwacht dan nog meer winst te gaan behalen in het laag en detail niveau in het hoog...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 15-05-2013 19:18 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Mijn eerste impressie van Random Access Memories is dat het ondanks een stroef midden een meer dan degelijke plaat is. Vooral het laatste stuk van de plaat is om te smullen. De kans dat ik hem koop op vinyl is wel klein, maar wie weet.

@hierboven, je post doet me er aan herinneren dat ik dringend de V-DAC II moet kopen. :p

[ Voor 16% gewijzigd door Le Enfant! op 15-05-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:02:
Mijn eerste impressie van Random Access Memories is dat het ondanks een stroef midden een meer dan degelijke plaat is. Vooral het laatste stuk van de plaat is om te smullen. De kans dat ik hem koop op vinyl is wel klein, maar wie weet.

@hierboven, je post doet me er aan herinneren dat ik dringend de V-DAC II moet kopen. :p
Is de X-24K DAC van Musical Fidelity ook goed? Dan is er op marktplaats namelijk nog een interessante aanbieding voor je beschikbaar:
http://link.marktplaats.nl/672738701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje veel geld voor zo'n oude DAC. Ik verkoop ze goedkoper en beter. Véél beter. Net als die phonotrap, ik heb ook een MF XLP gehad en ik ben blij dat ik hem weggedaan heb. Je moet er van houden misschien maar ik vind ze saai en vlak klinken. Vooral DAC's zijn sinds die tijd een stuk beter geworden.
Ik weet voor dat geld nog wel een echte buizenphono met MM. Alleen wordt ie door mijn mods wel wat duurder maar dan zit je ook in een ander segment mee te spelen (€500++).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Geen hond die dit koopt als het geen daft album was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Geen hond die dit koopt als het geen daft album was....
Wat een onzin, persoonlijk vind ik dat mensen het juist niet als daft punk moeten zien.
Wanneer je de naam Daft Punk weg haalt zijn de verwachtingen naar het oude werk verdwenen en dan opeens blijkt dat RAM echt een heerlijk album is.

Je moet het album eerst opzichzelf beluisteren en niet direct als het nieuwe werk van..
Op deze manier denken mensen waarschijnlijk te snel dat het een slecht album is, ze verwachten iets anders.
Maar als je daadwerkelijk de tijd neemt om elk nummer rustig en volledig zonder verwachtingen te beluisteren zul je zien dat er echt hele sterke tracks tussen zitten.

Ik heb het album inmiddels meer dan 5x gedraaid, en zoals iedereen was ik na de eerste keer vooral verbaast en ook wat teleurgesteld. Maar ik heb het niet opgegeven en inmiddels vind ik het echt een heerlijke plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over originele versies gesproken: deze van The Who is origineel:
Who's Zoo Stout Silver label
Afbeeldingslocatie: http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/m2lS5eK2z5bwyoIS626UuPQ.jpg
Het is exact deze en in prima staat, ik heb wel eens slechtere platen als 'nieuw' gekocht in de winkel.

Ik bedoel natuurlijk te zeggen dat hij in de verzameling zat en ik deze net gedraaid heb.

Led Zep III is een originele deluxe versie. I is een Franse uit 1973 en 2 een Duitse uit 1970.

Ik ga niet alle platen doorzoeken op versie, veel te veel werk. Ik ben geen verzamelaar maar een muziekliefhebber.

Joy Division Unknown Pleasures is geperst in de UK in 1979 (fact 10) en op de matrix staat "a porky prime cut" en hij is in VG/M staat. (disclaimer; op het oog beoordeeld). De hoes heeft een beetje slijtage op de onderkant en is wat verkleurd op het kale karton. Vandaar VG.

Ik vraag me af in hoeverre de Discogs prijzen ook reële prijzen zijn. Led Zep III en Joy Div Unkn Pl zijn origineel en zouden zo'n €40 doen. Ik ga me niet rijk rekenen maar misschien is het niet slim om zulk soort dingen in de bulkverkoop te doen als de muziek me niet interesseert.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Bestla schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:45:
[...]

Bedoel je misschien de SL 1200 ? If yes, dan is 240 euro voor een nette 1200 een goede prijs, en zeker niet te hoog. Ik was al dik 300 kwijt voor een sl1210 (de zwarte 1200) Deze platenspelers zijn geliefd in de DJ scene. Dat zegt al genoeg over de bouwkwaliteit.
Excuses, de sl 1200 inderdaad, helaas de zilveren. Na een nachtje over geslapen te hebben denk ik toch maar dat ik die ga aanschaffen.

Nu nog op jacht naar LP's :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Al dat gezaag over het nieuwe daft punk album. Is het niet gewoon een kwestie van smaak? Ik heb m al een week of 2 in de pre-order staan bij Bol.com en voor 22 euries is het in ieder geval niet te duur. Na het horen van het album online ga ik m zoiezo niet cancelen. Wellicht een kwestie van smaak maar ik kan het erg goed aanhoren.

Ik voorlopig nog 2 albums op de whishlist staan:
Hugh Laurie - Didn't it rain
Caro Emerald - The shocking miss emerald

Ik heb de eerste van hugh nu ook een paar weken op vinyl en dat beval SUPER! Heerlijke liedjes die erg lekker wegspelen. Het enige nadeel van het nieuwe album is dat zijn versie van Unchain my heart er niet op staat. Op de special edition van de CD wel:(

Dan het nieuwe caro album, net zo goed als het oude. Er staat weer wat leuke liedjes op afgewisseld met geweldige hits! Tangled up kennen we al maar i belong to you is een grote stap vetter! Wat een TOPnummer! Kan me niet voorstellen dat dat haar volgende hit niet zal zijn:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 02:10:
Joy Division Unknown Pleasures is geperst in de UK in 1979 (fact 10) en op de matrix staat "a porky prime cut" en hij is in VG/M staat. (disclaimer; op het oog beoordeeld). De hoes heeft een beetje slijtage op de onderkant en is wat verkleurd op het kale karton. Vandaar VG.
Hou het vinyl eens bij de lamp en kijk eens welke kleur de plaat heeft. Als het donkerrood kleurt, heb je de zeldzame originele persing in handen en dat kost logisch nog meer dan de 'normale' originele persingen. Ik ben trouwens ook in het bezit van de originele persing van Unknown Pleasures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
Het gaat spannend worden:

Random Access Memories (Vinyl)
code:
1
2
3
4
Shipped on Mei 16, 2013. 
Shipped from United Kingdom 
Taxes & Duties may be due upon delivery 
Tracking information is not available for this ship method.

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

Whoei

Afbeeldingslocatie: http://farm9.static.flickr.com/8336/8093934567_b2de524aee.jpg
Efterklang Piramida (2013)

&

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/c100.0.403.403/p403x403/429396_10151542303663120_636446195_n.jpg
Marble sounds Dear me, Look up (2013)

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 16-05-2013 12:50 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
bonzz.netninja schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:50:
Whoei

[afbeelding]
Efterklang Piramida (2013)

&

[afbeelding]
Marble sounds Dear me, Look up (2013)
Die plaat van Efterklang is echt prachtig! _/-\o_
Heb je ook de "making of" gezien? Als je ziet waar ze al die samples hebben opgenomen dan krijgt die plaat zoveel meer lading.

Marble Sounds kende ik nog niet, maar ik ben het nu aan het luisteren en moet zeggen dat het wel aardig klinkt. Ik ga er nog even iets meer van luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

newbreed schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Die plaat van Efterklang is echt prachtig! _/-\o_
Heb je ook de "making of" gezien? Als je ziet waar ze al die samples hebben opgenomen dan krijgt die plaat zoveel meer lading.

Marble Sounds kende ik nog niet, maar ik ben het nu aan het luisteren en moet zeggen dat het wel aardig klinkt. Ik ga er nog even iets meer van luisteren.
Nee helaas niet. Ik aas nog een beetje op de documentaire ergens, maar de screening sessies zijn afgelopen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Enfant! schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:29:
[...]

Hou het vinyl eens bij de lamp en kijk eens welke kleur de plaat heeft. Als het donkerrood kleurt, heb je de zeldzame originele persing in handen en dat kost logisch nog meer dan de 'normale' originele persingen. Ik ben trouwens ook in het bezit van de originele persing van Unknown Pleasures.
Nee, hij is gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:14:
Beetje veel geld voor zo'n oude DAC. Ik verkoop ze goedkoper en beter. Véél beter. Net als die phonotrap, ik heb ook een MF XLP gehad en ik ben blij dat ik hem weggedaan heb. Je moet er van houden misschien maar ik vind ze saai en vlak klinken. Vooral DAC's zijn sinds die tijd een stuk beter geworden.
Ik weet voor dat geld nog wel een echte buizenphono met MM. Alleen wordt ie door mijn mods wel wat duurder maar dan zit je ook in een ander segment mee te spelen (€500++).
De Musical Fidelity X-LP is ook lang niet zo goed als de Musical Fidelity V-LPSII. Dat bewijzen ook de diversen reviews die ik gelezen heb alvorens ik op zoek ben gegaan op marktplaats naar deze phono preamp. Met name in het hoog is Musical Fidelity flink vooruit gegaan de laatste jaren... Daarnaast vindt ik de V-LPSII persoonlijk niet vlak, eerder neutraal met veel detail in het hoog, mooie midden tonen en een subtiele, maar wel diepe laag weergave... Dat de V-LPSII neutraal klinkt zie ik zelf ook als een voordeel: de phono preamp past hierdoor bij heel veel muziek soorten en zal daardoor ook goed te combineren zijn met verschillende andere apparaten of luidsprekers van diversen merken met een eigen klank kleur...

Een buizen phono preamp is over het algemeen altijd beter... Maar dan blijft voor mij de vraag staan: "ga ik het verschil horen met mijn huidige hifi-installatie?" en het antwoord daarop is nee. Zelfs deze Musical Fidelity gaat veel verder dan mijn huidige hifi-installatie aan kan, maar dat is bewust gedaan met oog op de toekomst voor als ik straks op mezelf ga zitten en ik dan de Dali Mentor serie speakers ga aanschaffen... Dan zou het verschil nog hoorbaarder moeten zijn (want ik hoor nu al redelijk veel verschil, met name in het hoog)...

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 16-05-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het antwoord daarop is nee
tja, met zoveel stelligheid, wat ik daar nog op zeggen. Als je fan bent van MF dan is er natuurlijk niks beters te koop. Ik heb er verder ook geen verstand van hoor. Ik rommel maar een beetje aan. Dat modificeren doe ik ook alleen maar omdat ik anders toch niks te doen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 01:14:
[...]

tja, met zoveel stelligheid, wat ik daar nog op zeggen. Als je fan bent van MF dan is er natuurlijk niks beters te koop. Ik heb er verder ook geen verstand van hoor. Ik rommel maar een beetje aan. Dat modificeren doe ik ook alleen maar omdat ik anders toch niks te doen heb.
Ik ben ook geen Musical Fidelity fan... Ik heb gewoon mezelf goed voorbereid en de reviews aandachtig gelezen en vervolgens wel overwogen de Musical Fidelity V-LPSII gekozen... Als een andere phono preamp rond de prijsklasse van 165 euro beter was geweest had ik die waarschijnlijk aangeschaft... En er zullen best nog wel producten zijn die voor een paar tientjes meer nog beter zullen zijn (ook van andere merken). Daar ben ik zeker van overtuigd...

Hobbyen met audio doe ik ook hoor... Daar is absoluut niets mis mee... Onlangs nog een oude pc luidspreker set opgeknapt en de behuizing gemodificeerd (betere demping aan de binnenzijde geplaatst). Dit met zeer goede resultaten: de hoge tonen galmen niet meer door de plastic kastjes heen. Hierdoor is er meer detail hoorbaar in het hoog dan voor de modificatie... Tevens ook nog een zwaardere voeding op de speaker set aangesloten. Hierdoor kan de versterker meer vermogen afnemen wat een stabielere geluidsweergave oplevert...

Binnenkort ga ik eens kijken of het ook mogelijk is om mijn platen speler ook wat te dempen zodat je niet meer elke tik die je per ongeluk op de behuizing maakt of bijgeluiden van de motor terug hoort via de luidsprekers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is hier zojuist binnengekomen, had hem ge-preorderd bij bol.com

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7291/8747381818_ec94344554_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nice, grappig die 'vintage' labels op die LP's ziet er echt jaren '70 uit

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:17:
Hij is hier zojuist binnengekomen, had hem ge-preorderd bij bol.com

[afbeelding]
Hier ook binnen, maar gewoon uit de platenzaak :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ok... Je bent geen daft punk fan, dat is wel duidelijk nu.

[ Voor 74% gewijzigd door teacher op 17-05-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
CyBeR schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:26:
[...]

Hier ook binnen, maar gewoon uit de platenzaak :P
Grrr, in dat geval ga ik de volgende keer dus niet meer pre orderen bij myplaydirect en dergelijke.. Krijg uiteindelijk de bestelling later binnen en betaal er een stuk meer voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Same here, bij mijn lokale zaak krijg ik zelfs een poster erbij :/ :@

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:33:
[mbr]ja, ok... Je bent geen daft punk fan, dat is wel duidelijk nu.[/mbr]
Ik ben best wel een daft punk fan. Ik vind alleen dat er overdreven aandacht wordt geschonken aan wat nu blijkt een matig album te zijn. En omdat het van daft punk is, moet iederen het blijkbaar goed vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'Er wordt' helemaal geen overdreven aandacht aan gegeven. Mensen posten/praten erover. En als dat volgens jou overdreven veel is, dan vinden die personen het kennelijk belangrijk, of helemaal geen matig album of whatever.
En niemand 'moet hier iets goed vinden'. Het is allemaal muziek_smaak_.
En er komen ook goede tips uit die discussie. Kennelijk bereik je in dit geval met pre-orderen niet zoveel. Niet sneller, iets duurder, en geen poster :P

Je kan je idd afvragen of dit topic de plaats is om the bediscusseren of RAM een goed album is of niet omdat dat inhoudelijk over de muziek gaat, maar waar je 'm haalt, wat het kost, wat je krijgt en hoe het eruit ziet, kwaliteit van de plaat zelf etc is gewoon 'vinyl inhoudelijk'.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 17-05-2013 19:45 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

heb 'm ook binnen.
Pakjesdienst had hen door een openstaand bovenraampje gegooid, gelukkig was er geen hoek beschadigd ofzo. Lekkere testopstelling :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ls7Ete54UiSsNgz2Ue6skGho/full.jpg

Even snel aan het luisteren, zo te horen is get lucky wel 1 van de leukste tracks, en staan er ook tracks op die ik opeen CD speler gewoon zou skippen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er gelikt uit zeg!
Ik las al dat je ver gevorderd was, ondanks wat technische frustraties met de armlagering :D
Ik had zelf voor de armlagering een dual gimball gekozen als ik volledige ontwerpvrijheid had, met een (wellicht 2; onder en boven) puntige taats op kogels oid waarbij je de taatsplaat kan spannen dmv schroefdraad, dan had je het frictieprobleem ook minder denk ik. (dus bijv hoe dual z'n 7xx serie uitvoerde. Dat is ook de enige tafelseri/merk die ik zo kan bedenken die dat voor mekaar kreeg. Dat is op unipivot na denk ik de beste manier om horizontale frictie tot een minimum te beperken)

Op de foto ziet het er erg mooi uit iig. Dat antiskating torentje is een hele elegante vondst imho.
Er kwam nog een extra vliegwiel bij in je motordrive, begreep ik dat goed?

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 17-05-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dank voor de hint. Ik had helemaal nog niet door dat zijn 2e album een feit was of dat hij daar mee bezig was.

* sypie plaatst deze ook op zijn lijstje.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Rockin' With Reed -Hq Vin

(Voor dit artikel heb je een platenspeler nodig)

Drager: LP

Artiest(en): Jimmy Reed

LP
1 plaat
31 december 2099 :?

€ 9,99

Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar

Beschikbaar op 31.12.2099 :?
Levering door bol.com

Gratis verzending vanaf € 20,00
30 dagen bedenktijd

2099 ? en 30 dagen bedenktijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mr_petit schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:03:
Dat ziet er gelikt uit zeg!
Ik las al dat je ver gevorderd was, ondanks wat technische frustraties met de armlagering :D
Ik had zelf voor de armlagering een dual gimball gekozen als ik volledige ontwerpvrijheid had, met een (wellicht 2; onder en boven) puntige taats op kogels oid waarbij je de taatsplaat kan spannen dmv schroefdraad, dan had je het frictieprobleem ook minder denk ik. (dus bijv hoe dual z'n 7xx serie uitvoerde. Dat is ook de enige tafelseri/merk die ik zo kan bedenken die dat voor mekaar kreeg. Dat is op unipivot na denk ik de beste manier om horizontale frictie tot een minimum te beperken)

Op de foto ziet het er erg mooi uit iig. Dat antiskating torentje is een hele elegante vondst imho.
Er kwam nog een extra vliegwiel bij in je motordrive, begreep ik dat goed?
Thanks :) ja, het gaat niet zonder slag of stoot, maar dat weet je ook een beetje zodra je er aan begint.
Een dual gimbal, dat is waarschijnlijk zoals bijvoorbeeld ook in de arm van een technics zit? Met zeg maar een punt die in een schoteltje draait? Waarschijnlijk zal dat wel beter te stellen en minder weerstand hebben dan de kogellagers. Al doende leert men, en ik weet ook niet of ik het nauwkeurig genoeg kan produceren, want je moet dan heel fijn schroefdraad kunnen maken, om de speling nauwkeurig te kunnen stellen.
IIG nu de AT440mla aan het monteren, eens kijken of ik het een beetje afgesteld krijg....

Het vliegwiel bij de motor, die laat ik waarschijnlijk achterwege. Het motortje levert echt minimale hoeveelheid koppel, en de 2KG zware platter heeft een duidelijke overhand. Zo'n vliegwiel dempt weliswaar, maar de lagers geven ook weer trillingen, en het kost weer meer energie van de motor.

edit: met de jan kool test LP haalt ie IIG betere prestaties, de technics slaat over bij een bepaalde band ( plaat 1 kant 1, track 1:2,5khz niveau 2,) de mijne slaat niet over, en ook niet bij niveau 3. Wat volgens de handleiding toendertijd nog niet eens haalbaar was. De sinus is dan wel meer een soort haaientand. Ook de spoorprestaties (track 8) zijn beter. Misschien gaan de lagers zo stroef, dat de arm niet eens kan springen :+ Wel nog wat aan de afscherming/ground loop doen. Bedrading van arm-> pluggen inkorten op gewenste lengte zal daarin ook schelen. Oh, en de rpm is bijna goed, 300hz was 295hz.

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 17-05-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja een typische technics arm (dus à la sl1200) is ook dual gimbal.
Dit is hoe dual dat ooit deed met conische taatslagers rondom:
Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/Dual/721gimbal.jpg

Ik heb de lagers en de bewegingsassen maar even aangegeven omdat alle andere zooi voor de afslag, en armliftdemping etc is in de doorsnede.

Nu zie je die taatslagertjes met kleine kogeltjes rond de kegel heel veel voor de verticale beweging (ook in japanse tafels), maar niet voor de horizontale beweging, omdat de meeste tafels uit die tijd een afslag moesten hebben, waardoor ze een as nodig hadden die door de dekplaat heenging. Dual loste dat dus op door een parallelasje te laten lopen door een banaanvormig gleufje die door een mechanisme opgepakt kon worden. Dat is dus een redelijk zeldzame constructie, maar imho wel een mooie vonst om automatiek niet/zo min mogelijk ten koste te laten gaan van horizontale frictie. (de lagertjes zijn allemaal instelbaar door dus met een schroefdraadje de gewenste voorspanning te geven om het juiste punt te vinden tussen speling en frictie, en het schroefdraadje is uiteraard te borgen met een 2e moertje, maar dat is natuurlijk standaard techniek in toonarmen)

Je zou qua motor natuurlijk ooit kunnen upgraden naar een krachtigere motor, en die wel met vliegwiel stabiliseren. Of je daarmee een meer stabielere rondloop haalt is natuurlijk een tweede: een krachtigere motor geeft ook meer onstabiliteit in de rondloop op het moment dat de resultante van de lorentzkrachten in de motor zelf fluctueert.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 17-05-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ erg stijlvol! Mooi gedaan. _O-

Ik kwam weer wat leuks tegen in de collectie:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/7691271_New_Order_live_NY_tn.jpg
En nog wat aparts: 2 10"
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/6991273_chinese_tradition_tn.jpg
Traditionele muziek op authentieke instrumenten.

En een stapeltje bootlegs:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/1311268_div_bootlegs_Pink_tn.jpg
Dat missende label in het midden heb ik inmiddels gevonden, het plakte tegen de verkeerde hoes aan. Het is ook een PF.
Die middenonder is leuk om opengeklapt aan de muur te hangen voor als je schoonmoeder op bezoek komt. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Belt mijn neef op of hij langs kan komen om wat vinyl af te gooien.

Staat hij 45 minuten later met 2 boodschappentassen vol voor de deur.

Nu kijken wat het is en draaien voor kwaliteitscontrole. En we beginnen bij Meatloaf - Bat out of Hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/3029qxc.jpg

Zo, ik heb hem binnen. Hoop hem binnenkort te beluisteren, maar helaas nog geen tijd voor gehad. Maar ik vind de cover echt awesome, hopelijk is de plaat even goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:51:
[afbeelding]

Zo, ik heb hem binnen. Hoop hem binnenkort te beluisteren, maar helaas nog geen tijd voor gehad. Maar ik vind de cover echt awesome, hopelijk is de plaat even goed!!
Je hebt hem eerder binnen dan ik! :(
Wel heb ik deze album van tevoren even geluisterd op minder legale wijze en ik vind het zelf geen slechte plaat. De nummers die voor mij echt bovenuit staken zijn als volgt:

- I should live in salt
- Pink rabbits
- Slipped
- Sea of love

Ik moet wel zeggen dat ik deze album maar 1 keer goed geluisterd heb. Het probleem met the national is dat je hun platen meerdere keren moet draaien voordat je het echt kan waarderen. Zo kan het zijn dat ik na 10 keer luisteren een andere conclusie trek en er compleet andere nummers in het lijstje komen.

Ik ben dan ook erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn op vinyl.

[ Voor 18% gewijzigd door martini1993 op 19-05-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Deze gisteren binnengekregen, koopje via Discogs dmv een brutaal bod (25 euro ipv de 50 - 70 waar je 'm regelmatig voor ziet gaan), de 45 rpm versie van Fleetwood Mac - Fleetwood Mac:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33w5tp4.jpg

Wederom erg onder de indruk van de kunsten van Pallas als het op vinyl snijden gaat. Klinkt als een klok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik hoop dat er toch wat minder tikjes in zitten dan wat een klok doorgaans doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog meer leuks
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/1271276_the_Who_tn.jpg
Nog meer van The Who
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/2321279_Pink_Floyd_tn.jpg
Veel Pink Floyd
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/8891284_Deep_P_Santana_RW_tn.jpg
Deep Purple, wat Santana en nog wat leuks...
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/8231285_Roxy_Music_tn.jpg
Alle Roxy Music
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/6011287_Bowie_tn.jpg
Een boel Bowie
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/4511288_Peter_Bardens_tn.jpg
En we gaan door voor de koelkast...
rara wie is dit? Verrekt goeie muziek die aan Jimmy Hendrix doet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

_ferry_ schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:19:
heb 'm ook binnen.
Pakjesdienst had hen door een openstaand bovenraampje gegooid, gelukkig was er geen hoek beschadigd ofzo. Lekkere testopstelling :P
[afbeelding]

Even snel aan het luisteren, zo te horen is get lucky wel 1 van de leukste tracks, en staan er ook tracks op die ik opeen CD speler gewoon zou skippen :+
Wo, ziet er goed uit! _/-\o_

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:19:
heb 'm ook binnen.
[afbeelding]

Prach-tig!! Wat een smaakvolle unit (die bodemplaat..:)). Petje af voor je skills en het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon zo leuk al die oude hoezen. Hele 3D constructies en inlegvellen (Alice Cooper), hele boeken (24blz in Beatles) erin, fraaie covers (Yes ea), gekleurde platen, zoveel creativiteit!
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/6191295_A_Cooper_Beetles_tn.jpg
Alice Cooper - School's out, een paar Beatles en nog wat losse classics
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/7351302_Camel_tn.jpg
Camel. Ook gewoon de hele discografie... tik, tik, tik, tik. Tot er geen LP's meer kwamen.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/3831298_Eurithmics_Ian_Du_tn.jpg
Eurithmics (cpl, rest zit weer id doos), Ian Dury cpl,
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/1191300_U2_tn.jpg
Heel veel U2 (ik heb de nieuwere zelf al).
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/9401301_Yes_Gentle_Giant_tn.jpg
Mooie artwork hoezen (Yes, Gentle Giant). De eerste is een heel mooi album van Jon Anderson (Yes) 1e solo-LP, net een leergekaft sprookjesboek.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/6791289_Devo_are_we_not_m_tn.jpg
En als toetje een gele knaller: originele 1e van Devo in special edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
Het is gewoon zo leuk al die oude hoezen. Hele 3D constructies en inlegvellen (Alice Cooper), hele boeken (24blz in Beatles) erin, fraaie covers (Yes ea), gekleurde platen, zoveel creativiteit!
[afbeelding]
[afbeelding]
Camel. Ook gewoon de hele discografie... tik, tik, tik, tik. Tot er geen LP's meer kwamen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie artwork hoezen (Yes, Gentle Giant). De eerste is een heel mooi album van Jon Anderson (Yes) 1e solo-LP, net een leergekaft sprookjesboek.
[afbeelding]
Mooie lp's... Ik zag dat je U2 The Unforgettable fire ook had? die heb ik hier ook liggen... is best wel een leuk album van U2.... veel luister plezier zou ik zo zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Just asking, de synth aan de binnenkant van Daft Punk RMA hoort op zijn kop? ja dat hoort zo...

Vandaag binnen gekregen van Daft life, geen naheffing of iets dergelijks.

[ Voor 8% gewijzigd door Sijhtam op 21-05-2013 17:19 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi spul ]eep!. Je kan wel een platenwinkel beginnen met al dat vinyl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel een platenwinkel beginnen met al dat vinyl
Wat ik over of dubbel heb wel ja. Maar mijn verzameling blijf je mooi af. :D
Ik ben nu U2 aan het uitzoeken. Ik had zelf al alle studioalbums behalve October. Die oude albums War, Unforgettable Fire, Yoshua Tree, Rattle and Hum, Achtung Baby en Zooropa zijn toch wel de beste albums van U2. Daarna stopt het een beetje voor mij. Op vinyl. Misschien dat de muziek me minder kon boeien of de cd dat niet deed. Dat is toch wel gerelateerd vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:59
Mcdeath schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:55:
Just asking, de synth aan de binnenkant van Daft Punk RMA hoort op zijn kop? ja dat hoort zo...

Ik ook, zelfde tijd dus. Ben heel benieuwd, heb speciaal niks geluisterd zodat ik de plaat in 1 keer goed kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mcdeath schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:55:
Zo ook nogal speciaal zijn voor een product uit de EU.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstick
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06-2023
iets te ehh.... Wervend.....

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 25-05-2013 17:08 ]

'There is NO life...before coffee'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 03:50:
[...]

Wat ik over of dubbel heb wel ja. Maar mijn verzameling blijf je mooi af. :D
Ik ben nu U2 aan het uitzoeken. Ik had zelf al alle studioalbums behalve October. Die oude albums War, Unforgettable Fire, Yoshua Tree, Rattle and Hum, Achtung Baby en Zooropa zijn toch wel de beste albums van U2. Daarna stopt het een beetje voor mij. Op vinyl. Misschien dat de muziek me minder kon boeien of de cd dat niet deed. Dat is toch wel gerelateerd vreemd genoeg.
Misschien een idee om platen die je dubbel hebt of van af wilt ergens te koop zetten? Misschien zit er nog wat leuks voor ons vinyl freaks tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even een gesprek gehad met iemand van Velvet-music om de bulk van wat ik over heb over te nemen. Ik kan best wel wat los verkopen maar ik ga niet jaren lang alles uitpluizen en op ebay oid zetten. Ik wil de boel zsm ook weer netjes hebben. Niet jarenlang allemaal overbodige stapels platen laten rondslingeren.

Dus als je interesse hebt moet je snel zijn en me vragen via een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja? En wat wil je daarmee zeggen? Dat staat al tijden onderaan....
Moet ik dan voor 1 zinnetje verwijzen naar een ander topic en daar speciaal een posting maken met wat ik allemaal heb (en dat is nou precies waar ik dus al aangeef geen behoefte aan te hebben)? Vind je dat nou zelf realistisch?

En waar is het analoge hardware v+a topic? Dat heeft me al een ban van 2 weken opgeleverd omdat dat er niet is. Je moet een autist als ik niet gaan vragen de regels te interpreteren voor iets wat niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Juist...

Ontopic maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he? Alweer een post van mij verdwenen? Ik weet toch zeker dat ik na de post van brainstick iets gezegd heb? Het voelt nu net alsof ik aan het dementeren ben. Niet fijn. Anders een bedankje voor het melden van spam zou ook wel eens fijn zijn in plaats van censuur.

Ik ben graag ontopic.
Gisteren heb ik de band UK weer herontdekt. Er rinkelde wel een belletje, maar héél ver weg. Het is ook wel ff 30j geleden zeg.
Johnnie Winter: ook echt goede blues!
Ik leer wel hard bij zo. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:26:
Ik heb net even een gesprek gehad met iemand van Velvet-music om de bulk van wat ik over heb over te nemen. Ik kan best wel wat los verkopen maar ik ga niet jaren lang alles uitpluizen en op ebay oid zetten. Ik wil de boel zsm ook weer netjes hebben. Niet jarenlang allemaal overbodige stapels platen laten rondslingeren.

Dus als je interesse hebt moet je snel zijn en me vragen via een PB
Point taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
Ik heb inmiddels ook 'The National - Trouble Will Find Me' binnen en ik heb er echt van kunnen genieten. Na meerdere keren deze plaat geluisterd te hebben kan ik concluderen dat ik deze plaat wat minder vindt als hun vorige album High Violet. Individueel zijn de nummers fantastisch, maar als geheel is het... anders. :S

Maar alsnog zet ik hem er nu regelmatig op en kan ik er wel van genieten.

Hier wat plaatjes van de cover, de binnenkant en de LP zelf:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ra1Qtyt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RALVL6L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4y9bgIJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5K7KXHP.jpg

Edit: Plaatjes toonbaar gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door martini1993 op 28-05-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop eigenlijk dat er nog een color versie van Trouble Will Find Me komt. Heb zowel Boxer als High Violet beide op gekleurd vinyl en dat zou ik bij deze dus ook wel willen.

Vind het zelf ook een goed album en ik wil hem uiteindelijk dan ook gewoon op LP hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 11:00

NvM

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:42:
Ik hoop eigenlijk dat er nog een color versie van Trouble Will Find Me komt. Heb zowel Boxer als High Violet beide op gekleurd vinyl en dat zou ik bij deze dus ook wel willen.

Vind het zelf ook een goed album en ik wil hem uiteindelijk dan ook gewoon op LP hebben.
Er komt een special edition in juni met het album op transparant vinyl. Had zelf liever wit vinyl gehad. Ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ff die plaatjes goedzetten: ik zie niks.
zet de url tussen [ img ] [ /img ]tags (zonder de spaties).
Mooi artwork!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
NvM schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:39:
[...]

Er komt een special edition in juni met het album op transparant vinyl. Had zelf liever wit vinyl gehad. Ach.
Had ik dat maar eerder geweten. |:(

Weet er iemand of High Violet op gekleurd vinyl nog ergens te krijgen is? Ik heb op verschillende sites gekeken maar ik ben het tot nu toe nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
martini1993 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:35:
[...]

Weet er iemand of High Violet op gekleurd vinyl nog ergens te krijgen is? Ik heb op verschillende sites gekeken maar ik ben het tot nu toe nog niet tegengekomen.
Take your pick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 15:12
ik heb mijne enige tijd geleden gewoon bij plato besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martini1993 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:35:
[...]

7inchsingles
Plato
Bol.com

edit @ hieronder:

Vette cover! :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Vandaag is mijn eerste plaat binnen gekomen, gekocht van een Belg via tweedehandse.be Nu nog een mooie platenspeler, als het mee zit wordt dat aankomend weekend een Technics SL 1200.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/964973_10151700421491424_1055329183_o.jpg

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:04:
Vandaag is mijn eerste plaat binnen gekomen, gekocht van een Belg via tweedehandse.be Nu nog een mooie platenspeler, als het mee zit wordt dat aankomend weekend een Technics SL 1200.

[afbeelding]
De technics SL-1200 is een hele mooie platenspeler... Let wel bij de aanschaf goed op dat er geen speling op de toonarm van de platenspeler zit... Als de platenspeler door een DJ gebruikt is die er nogal ruig mee omgegaan is wil op de lagers van de toonarm nog wel eens speling zitten. Dit is iets wat absoluut ongewenst is... In veel van de gevallen kun je de speling wel verhelpen door de lagers opnieuw af te stellen, maar als je niet weet hoe dit moet loop je kans dat je dit moet laten doen (en dat kan dus extra geld kosten)...

Daarnaast is de kans groot dat als de Technics gebruikt is voor DJ doeleinden hij dan ook voorzien is van een DJ element en dito naald...
Dit hoeft geen probleem te zijn, maar houdt wel rekening met het volgende:
- In de meeste gevallen zullen platen sneller slijten door de hogere naalddruk die vereist wordt door het DJ element. Dit is ook logisch: tijdens het scratchen mag de naald niet uit de groef van de plaat ontsnappen...
- De geluidskwaliteit van DJ element is meestal niet zo goed als een hifi element, met name in de hoge frequenties hebben de DJ elementen minder detail dan een goed hifi-element.. Dit heeft te maken met de stijfheid van het naald die gewenst is voor o.a. het scratch werk en de stevigheid van het naald (hij mag tijdens het scratchen niet breken)... Gevolg is wel dat een DJ element de groef minder goed kan volgen dan een Hifi-element...

Mocht je dit geen probleem vinden en is de geluidskwaliteit voor jou voldoende, dan kun je prima genieten van de Technics... Maar persoonlijk zou ik het DJ-element vervangen door een Hifi element, mocht er een DJ element op gemonteerd zijn... Mocht je een DJ element hebben en je wilt wel upgraden naar een hifi-element zijn dit enkele voorbeelden van goede elementen:

- Audio Technica AT95E (gemiddeld 40 euro bij de shops, voor 25 euro vaker voorbij gekomen op E-bay, goede prijs kwaliteit verhouding)
- Ortofon 2M Red (99 euro bij de meeste webshops, zeer hoge scores bij reviews van o.a. Whathifi)
- Ortofon 2M Blue (199 euro bij www.pickupnaald.nl, is de betere broer van de 2M Red en heeft ook zeer hoge scores bij reviews van o.a. Whathifi)
- Goldring 2100 MM (160 euro gemiddeld qua prijs, zeer hoge scores bij reviews van o.a. Whathifi)
- Goldring 2500 MM (569 euro bij www.pickupnaald.nl, beduidend beter dan de 2100MM ook zeer hoge scores bij reviews van o.a. Whathifi)

Persoonlijk heb ik de Goldring 2100 MM en mijn conclusie is dat deze zich goed bij de zwaardere armen zoals die van de Technics (en heel veel andere DJ-platenspelers) laat combineren...

Hopelijk heb ik je hiermee op weg kunnen helpen en ik hoop dat de Technics in goede (technische) staat is zodat je er nog veel luister plezier van zult beleven na de aanschaf...

Succes in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De technics SL-1200 is een hele mooie platenspeler
... voor DJ's.

Net zoals de naald toegespitst is voor DJ gebruik is de draaitafel dat ook. Iedereen mag vinden wat ie wil maar de compromissen voor DJ gebruik zijn gewoon anders dan die voor hifi gebruik. Een SL1200 is nooit een slechte draaitafel maar voor HIFI kun je echt betere uitzoeken. Mijn paar centen...

Ik vond ook weer een mooie in de stapel:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/1361310_David_Bowie_stage_tn.jpg

En een paar van Brian Eno (Eno is een druk baasje :Y ):
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/9821311_Brian_Eno_A_tn.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/9711312_Brian_Eno_B_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Zeggen dat een 1200mk2 een dj tafel is, is net zoiets als zeggen dat je een zoom body hebt, ipv. een zoomlens, of een winterauto, ipv. winterbanden.

Het element en de naald maken het verschil.

Een 1200 is nooit bedoeld als dj draaitafel, maar als een middenklasse hifi draaitafel. Die kon je ook als sl-120 krijgen, zonder arm, zodat je die zelf kon kiezen. De mk2 was daar de verbeterde versie van.

Die werd, vanwege de zware bouw, loopeigenschappen en snelle start, neergezet in studio's en later ontdekt door dj's.

Dat dj elementen/naalden totaal andere eisen hebben vergeleken met hifi naalden, ja absoluut. Kijk maar naar de naald drukken die erbij horen.

Armen? Daar zijn hele discussies over geweest zonder een duidelijke winnaar. Leesvoer: http://www.kabusa.com/str8_doc.htm

Maar wat er mis is met een superstabiele draaitafel, met lage wow&flutter, waar een redelijke arm op zit.... Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:11:
Zeggen dat een 1200mk2 een dj tafel is, is net zoiets als zeggen dat je een zoom body hebt, ipv. een zoomlens, of een winterauto, ipv. winterbanden.

Het element en de naald maken het verschil.

Een 1200 is nooit bedoeld als dj draaitafel, maar als een middenklasse hifi draaitafel. Die kon je ook als sl-120 krijgen, zonder arm, zodat je die zelf kon kiezen. De mk2 was daar de verbeterde versie van.

Die werd, vanwege de zware bouw, loopeigenschappen en snelle start, neergezet in studio's en later ontdekt door dj's.

Dat dj elementen/naalden totaal andere eisen hebben vergeleken met hifi naalden, ja absoluut. Kijk maar naar de naald drukken die erbij horen.

Armen? Daar zijn hele discussies over geweest zonder een duidelijke winnaar. Leesvoer: http://www.kabusa.com/str8_doc.htm

Maar wat er mis is met een superstabiele draaitafel, met lage wow&flutter, waar een redelijke arm op zit.... Dat snap ik niet.
Lijkt me ook niks mis mee. Wat ik wel meet ]eep eens ben, voor het zelfde geld koop je een tafel met betere geluidskwaliteit. Zoals een Pro-ject carbon ofzo. Die levert in alle opzichten behalve misschien bouwkwaliteit al betere weergave dan een Technics sl 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Bedankt voor de reacties, ik staarde me nogal blind op de Technics omdat ik vanuit een hoop hoeken kreeg te horen dat het de beste platenspeler is.

Die Pro-ject Carbon is wel heel interessant! 310 euro voor een gloednieuwe die helemaal compleet is, een tweedehands Technics kost al gauw 300 of meer en dan moet er misschien een nieuwe element + naald op voor 40-160 euro en eventueel laten reviseren voor 160 euro. Bovendien zijn ze vaak al erg oud en dat zie je er vanaf.

Ik ga me verdiepen in die Pro-Ject Carbon 8)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasai schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:10:
Bedankt voor de reacties, ik staarde me nogal blind op de Technics omdat ik vanuit een hoop hoeken kreeg te horen dat het de beste platenspeler is.

Die Pro-ject Carbon is wel heel interessant! 310 euro voor een gloednieuwe die helemaal compleet is, een tweedehands Technics kost al gauw 300 of meer en dan moet er misschien een nieuwe element + naald op voor 40-160 euro en eventueel laten reviseren voor 160 euro. Bovendien zijn ze vaak al erg oud en dat zie je er vanaf.

Precies. Als je het budget hebt, zou ik idd vooral naar de Carbon kijken. Is een level beter dan de Debut III (betere toonarm, betere loskoppeling van de motor, outputs zodat je zelf high end kabels kan gebruiken etc etc). Succes! Kan je prima tweedehands kopen denk ik trouwens. Zat mensen die zo'n ding in een opwelling kopen en hem daarna weer op marktplaats zetten. Of je kan een Debut III nemen voor weinig met mooi element+naald! Ook interessant aangezien element en naald toch de grootste invloed hebben op je sound.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:38:
[...]
Lijkt me ook niks mis mee. Wat ik wel meet ]eep eens ben, voor het zelfde geld koop je een tafel met betere geluidskwaliteit. Zoals een Pro-ject carbon ofzo. Die levert in alle opzichten behalve misschien bouwkwaliteit al betere weergave dan een Technics sl 1200.
Dan vraagt het vervelende jongetje in mij: Waarom heeft een pro-ject carbon een betere geluidskwaliteit?

Let op: ik zeg niet dat er iets mis mee is!!

[ Voor 55% gewijzigd door teacher op 29-05-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik doe een poging, aldus de verkoper die mij een Music Hall mmf-2.2 verkocht welke gewoon de high-end broertjes van de pro-ject's zijn. (vraag me niet waarom)

Deze draaitafels gaan uit van zo min mogelijk bewegende delen om resonantie en andere verstoringen tegen te gaan. Zo heeft mijn draaitafel een aan/uit knop, een motor, de arm (die zich schijnbaar bevindt op een andere laag hout dan de buitenlaag om zo trillingen van buitenaf te isoleren) en uiteraard het platter.

Meer kan ik niet verzinnen. Boeit het mij? Nee niet echt, ik wilde een nieuwe (goede) platenspeler en mijn vrouw had maar 1 voorwaarde "Een witte" dus werd het een Music Hall mmf-2.2:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7054/6863396940_3e8c606fa0.jpg
Music Hall mmf-2.2 by loewie1984, on Flickr

Heb deze tafel met 150 eu korting kunnen kopen op de nieuwprijs dus verder interesseert me de rest ook niet echt dan.

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 29-05-2013 14:54 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het ook nooit objectief genoeg zeggen of er is wel iemand die er over valt dat het de grootste onzin is he?

Een simpele manier om een goede hifi draaitafel te maken is een zwaar plateau met een goede as. Dat is stabiel minder gevoelig voor trillingen (dempt ook beter) en is moeilijker uit balans te brengen (vliegwiel inertia). En minimale aandrijving. Je hoeft het zware plateau alleen maar op gang te brengen. Dat zijn allemaal dingen die je met een DJ-draaitafel niet kunt doen omdat het plateau zo snel mogelijk op toeren moet zijn. Dat zijn dus natuurkundig tegenstrijdige eisen.

Een goede arm is een goede arm, maar ook daarin zijn klankmatige en fysieke verschillen. Een cardangelagerde arm kan rammelen (en doet dat dus ook altijd iets). Een 1-punts arm is niet geschikt voor dj-gebruik. Net als een magnetisch gelagerde of opgehangen aan een draad. En dan is er nog de demping. En de headshell. Een vaste headshell is gewoon beter.

Ik zal het nog een keer zeggen zodat het doordringt
Een SL1200 is nooit een slechte draaitafel maar voor HIFI kun je echt betere uitzoeken.
En dit geld zeker voor de arm. Wie dit niet begrijpt weet blijkbaar niet wat er tegenwoordig allemaal te koop is aan draaitafels. Ik zeg alleen niet dat dit goedkoop is.

Music Hall mmf-2.2 verkocht welke gewoon de high-end broertjes van de pro-ject's zijn
Ja en nee. Het zijn de Amerikaanse broertjes. En daarom liggen de prijzen meestal hoger (transport en valuta). Pro-ject maakt ook hele dure draaitafels tegenwoordig. Het is meestal goedkoper om een lokaal apparaat te kopen zoals Rega en Pro-ject dan VPI en MH. De draaitafel van Rik Stoet (de Takumi à €595) is IMO eerder een high-end broertje van de Pro-ject 1Xpression. Heel compleet en serieus maar dan zit je al wel in een wat duurder segment.
Heb deze tafel met 150 eu korting kunnen kopen op de nieuwprijs dus verder interesseert me de rest ook niet echt dan.
Precies! Dan maakt het niet uit. :P
Ik vind hem ook erg mooi. d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik ben superblij met mijn SL1210mk2. No nonsense hufterproof platenspeler. EN met een Audio Technica 550 geeft die een supergeluid. Dat is mijn mening, dikke punt. EN ik weet ook dat er zat spelers zijn die beter zijn, mooier zijn etc. Bv Thorens, goede speler, maar ik vind hem niet mooi. Ieder zijn of haar ding.

Blijft over : de liefde voor vinyl <3 <3 Ah, Appleknockers Flophouse van Cuby & the Blizzards uit de jukebox. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 29-05-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:53:
Ik kan het ook nooit objectief genoeg zeggen of er is wel iemand die er over valt dat het de grootste onzin is he?
Ho, nu stel je het te scherp. Ik zeg nergens dat het de grootste onzin is.

Wat ik wel zeg:
Ja, natuurlijk wil je een zwaar plateau, voor een stabiele loop.
Zeker bij snaar aangedreven tafels met een (te?) lichte motor wil je die massatraagheid: de platter houdt de snelheid stabiel. Echter; dan komt je naalddruk weer om de hoek kijken: die heeft aan het begin van de plaat meer invloed op de snelheid dan aan het einde. Een snelheidsverschil is dan ineens heel goed mogelijk.

Maar, je kan op meerdere manieren een stabiele loop bewerkstelligen.
Door bijvoorbeeld een asynchrone inductiemotor ìn de platter te maken en de snelheid van die motor via een hall sensor te vergelijken met een quartzsignaal. Zo kan je op frequentie de snelheid regelen. En als je die motor dan ook nog een beetje krachtig maakt heb je geen platter van 20 kilo nodig. De kracht van je motor houdt, samen de de frequentieregeling, de boel stabiel. Eigenlijk precies zoals een 1200mk2 werkt :+

De arm is overigens doorontwikkeld tot de epa100, en dat is echt, echt geen slechte. Die werd gebruikt in/op/aan de technics sp10mk2, en dan heb je het over broadcast standard, die pas verdween toen de cd er in volle vaart aan kwam.

En een nieuwe pro-ject, of een gebruikte technics... Dat is net zoiets als een nieuwe ford focus of een gebruikte mercedes.

Overigens spreekt het minimalistische design van project mij best wel aan hoor :Y

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 29-05-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat spelers zijn die beter zijn, mooier zijn etc. Bv Thorens
Eensch. Maar Thorens verraad toch wel een beetje je mindset. >:)
Thorens is al lang geen naam van belang meer. Ze zijn nu marktvolger met onderdelen van anderen. Er wordt nog steeds flink verbeterd en vernieuwd. En dan moet je kijken bij merken als VPI, Rega, Funk Firm, Clearaudio en wat kleinere Duitse firma's (Feickert, Bauer, Scheu, Transrotor). Jammer genoeg druppelt de techniek niet echt door naar het goedkopere segment. Daar is de markt wat te klein voor en te druk bevolkt.

nu stel je het te scherp
Ok ok ik overdrijf wel eens om het punt duidelijk te maken. ;)
En een nieuwe pro-ject, of een gebruikte technics... Dat is net zoiets als een nieuwe ford focus of een gebruikte mercedes.
Dit is natuurlijk een oneerlijke generaliserende vergelijking.

Afbeeldingslocatie: http://www.project-audio.com/inhalt/bilder/xtension10_1.jpgDan vergelijk je dit met een Ford Focus?
Afbeeldingslocatie: http://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/242124-technics_sld202_turntable_with_stanton_881e_cartridge.jpgEn is dit dan een gebruikte Mercedes?

Ik denk dat ik liever de nieuwe Pro-ject kies. >:)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Kasai schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:10:

Voor 300 euro kan je mijn inziens tweedehands op marktplaats makkelijk, met een beetje zoeken, een betere platenspeler op de kop tikken dan een een pro-ject III. Denk aan een Dual, thorens, of een akai ap-307 (heb hem zelf ook ;). Staat één te koop op marktplaats http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr. Nieuwe ortofon red element of iets dergelijks erop en je bent waarschijnlijk voor onder de 200 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 22:10
[afbeelding]Dan vergelijk je dit met een Ford Focus?
[afbeelding]En is dit dan een gebruikte Mercedes?

Ik denk dat ik liever de nieuwe Pro-ject kies. >:)
Toon anders eens één van de duurste Pro-ject platenspelers van rond de 3000 euro (!) (Xtension 10) en een goedkopere Technics. Als je de Debut Carbon en de SL-1200/1210 zou weergeven, zou de vergelijking misschien al iets beter opgaan.

Verder ben ik van mening dat een element veel meer bijdraagt aan de geluidskwaliteit dan een draaitafel. Investeer dus liefst iets meer in een goede cartridge. Ik ben benieuwd of mensen in een dubbel blind test überhaupt een onderscheid kunnen maken tussen platenspelers. Daarbij komt nog dat de Technics zijn duurzaamheid reeds lang bewezen heeft (zo een ding gaat bij wijze van spreken je hele leven mee :9). Van de Debut Carbon moet ik dat nog zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Het vergelijk ging eigenlijk om "wat is het meeste waar voor je geld".

Als je plm 350 euro uit wil geven, en je gaat er van uit dat er hetzelfde element op zit: een 2m red kan nog net op een 1200 arm, dus laten we die even pakken; koop je dan een nieuwe debut? Of een gebruikte 1200?

Ik weet wel welke ik zou kiezen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik vraag me ook af of een project debut een zwaarder plateau heeft dan een sl1200, wat hier indirect beweert wordt. Een sl1200 heeft een plateau van 2kg. Kan iemand hier met een Debut zijn plateau even wegen? Ik denk dat dat helemaal niet zoveel zal schelen, dus dat een dj tafel een licht plateau zou moeten hebben kan met even met een korreltje zout nemen.
Dat een sl1200 snel start komt gewoon omdat er een hele sterke motor in zit.
Aan hele zware plateau's zitten overigens ook nadelen omdat er dan nogal wat eisen aan je lager gesteld worden.

Maar een sl1200 is nieuw toch aanzienlijk duurder dan een project debut?
Qua nieuwwaarde beter te vergelijken met een por-ject 2 xperience. Da's een mooie tafel om te zien met dat glazen dek.
Oh ja, met een plateau van 2kg, dat wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Wat ik erg lastig vind is dat je niet weet wat je in huis haalt als de Technics al 20 jaar oud is. Bovendien zijn de meeste die ik heb gezien cosmetisch gezien niet in hele goede staat. Wel is er een bedrijf in nl die de deck plates verkoopt, maar dan ben je ook weer 130 euro verder.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:07

Polycom

Poes van goud

Heren,

Een vriend van mij is in bezit van een Denon DP-59L met een Ortofon MC20 Super element (Kenners weten)

Afbeeldingslocatie: http://i25.photobucket.com/albums/c73/jp11801/DSCN1375.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.ortofon.com/images/stories/cartridges/mc20super/mc20superonheadshell.jpg

Nu heeft hij voor deze setup een speciale voorversterker nodig, namelijk een MC (Moving Coil) Iemand tips/adviezen wat hij het beste kan aanschaffen?
Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic