He Revision, bedankt voor het compliment! Uiteraard, hier is het
linkje
Voor wat betreft mijn vinyl verzameling, die is ooit begonnen met dj vinyl. Destijds grote fan van Tiësto, naderhand meer verschoven naar Armin van Buuren, maar ik koester nog steeds mijn klassiekers, als:
Mary Go Wild - Grooveyard
Underworld - Born Slippy
Delerium - Silence
etc.
Naderhand heeft het bij mij een beetje stil gelegen en nu zit de vaart er weer goed in. Het afgelopen jaar is mijn vinyl verzameling gestaag gegroeid. De reden waarom ik LP's koop is niet met een simpel argument af te doen. Ik zie het als een stukje waardering naar de artiest toe, uiteraard vind ik veelal de hoezen heel erg mooi en zijn de speciale edities die ik heb gewoon bijzonder voor mij en ik ben daar ook erg trots op.
Daarnaast luister ik ook nog gewoon actief LP, helaas niet zoveel als ik zou willen, en spotify draagt daar ook niet heel erg aan bij omdat dat gewoon een stuk makkelijker is als ik de iPad naast de platenspeler heb liggen aangesloten op mijn stereo. Dan wint de iPad het veelal van de plaat, maar zo nu en dan draai ik dan nog wel eens een plaat.
Het genre wat ik verzamel is hoofdzakelijk Rock met al zijn sub stromingen. Dingen die ik heel erg koester is de recente "
My Chemical Romance - My Conventional Weapons Box" nu bekend zijn geworden dat ze uit elkaar zijn. EP's van
Bombay Show Pig,
How To Destroy Angels, en mijn 'piece du resistance' de soundtrack van '
The Girl With The Dragon Tattoo'. Daarnaast alles wat een kleurtje en of beperkte oplage heeft vind ik wel leuk om te hebben en inderdaad de bijzondere edities.
Het irritante ervan is bij bijzondere edities (neem nu die van Amok, recentelijk) dat die dan ook meteen gekocht moet worden omdat je weet dat het tijdelijk is, en vaak pis je naast de pot als je er niet gelijk actie op neemt. Dat voelt mijn bankrekening dan ook weer meteen.
Als laatste haal ik wat inspiratie op uit nieuwsbrieven van North End Haarlem, 7inchsingles.nl, lpvinyl.nl en 45toeren.nl (nieuwsbrieven zijn ook niet goed voor je bankrekening

) en volg ik wat vinyl blogs:
http://modern-vinyl.com/ waar voornamelijk speciale of zelfzame LP's belicht worden.