Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58
Llewy schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:04:
Iemand de nieuwe Daft Punk al in de pre-order? Ik twijfel nog, voor hetzelfde geld koop ik een paar leuke plaatjes via Amazon..
Ja gisteravond gedaan, net als een paar mensen hier al eerder (moet je even zoeken in dit topic op 'daft punk')
Ik was volgens paypal 34 eu kwijt. Voorlopig althans :P

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de nieuwe daft punk ook al bij een nederlandse webwinkel te preorderen of alleen maar via hun eigen website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 20:50
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:40:
Is de nieuwe daft punk ook al bij een nederlandse webwinkel te preorderen of alleen maar via hun eigen website?
http://nl.myplaydirect.com/daft-punk

Inderdaad 34 euro, betaling via iDeal ook mogelijk.

*twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Overigens is RSD2013 voor mij aardig in het water gevallen, mijn lokale platenzaak claimt mijn bestelling nooit ontvangen te hebben :/ waar heb je anders een contactform voor op je site staan 8)7

Dus dan toch maar online nog geprobeerd te redden wat er te redden viel :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:40:
Waarom niet rechtstreek halen? Qua snelheid maakt het niks uit heb ik gemerkt. Het buitenland is net zo snel of soms sneller en net zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik ga hem ook bestellen een dezer dagen.
Net "get lucky" geluisterd op youtube, Lekker plaatje.
Ben erg benieuwd naar de rest van het album. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wirehead schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:35:
[...]

Opgepast met die Crosley - Die staan erom bekend om meer platen kapot te spelen dan werkelijk af te spelen..
Veelal zijn die nl. uitgerust met een ceramisch element, waarvan de naalddruk enorm hoog is. Worst-case even vervangen dus door een AT-95e ofzo. Voor een 25 EUR heb je dan zekerheid :)
Ik heb deze platen speler afgelopen zondag gezien bij Sounds in Venlo... Het element is niet vervangbaar door een beter exemplaar... Platenspelers waar dit soort elementen onder gemonteerd zitten (o.a. diversen Ion en Lenco platenspelers van hooguit 80 euro) kun je beter compleet links laten liggen (hoewel de crosley bij Sounds 129 euro koste, maar die heeft dan ook een interne versterker en speakers aan boord)... En ik kan het weten: ons pap had ooit zo'n goedkope speler van een ander merk, maar toen ik van die speler de naald op de plaat liet zakken viel het element gewoon van armoede letterlijk uit elkaar... Vervolgens heb ik dat element nooit meer in elkaar gekregen... In die platenspeler had ik toen maar een Philips element afgemonteerd die ik nog had liggen en die toevallig paste, want die speler had slechts een afmontage mogelijkheid: een standaard oem element die vroeger ooit eens door Philips was ontwikkeld en die per element hooguit 10 euro kostte...

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 22-04-2013 21:23 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Als de Crosley over een half jaar uit elkaar valt dan zei het zo. Wat ik jammer vind op vandaag dat alles zo technisch perfect moet zijn op het boze Internet. Het gaat ook om de beleving. Als ik een perfecte weergave wil hebben dan draai ik mijn vinyl op mijn hi-fi installatie. De Crosley is voor de gezelligheid/romantiek als we in de avonduren op een zwoele avond buiten in de tuin zitten. Koffertje open en een of andere (tweede hands) funk/soul/jazz LP erop. Dat is ook muziek luisteren/ervaren en als dan het element ruk is... I don't care. Als er maar leuk muziek uit de speakertjes komt en het plaatje daar staat te draaien in het koffertje :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
That's the spirit! :)
Eigenlijk moet je bij een kringloopwinkel nog even een ouderwetse platenkoffer scoren, met zo'n harmonica-binnenwerk. Dan gooi je daar gewoon die relaxte oude plaatjes in voor op je Crosley.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 11:00

NvM

Joepv schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:19:
Als de Crosley over een half jaar uit elkaar valt dan zei het zo. Wat ik jammer vind op vandaag dat alles zo technisch perfect moet zijn op het boze Internet. Het gaat ook om de beleving. Als ik een perfecte weergave wil hebben dan draai ik mijn vinyl op mijn hi-fi installatie. De Crosley is voor de gezelligheid/romantiek als we in de avonduren op een zwoele avond buiten in de tuin zitten. Koffertje open en een of andere (tweede hands) funk/soul/jazz LP erop. Dat is ook muziek luisteren/ervaren en als dan het element ruk is... I don't care. Als er maar leuk muziek uit de speakertjes komt en het plaatje daar staat te draaien in het koffertje :)
Precies. Je verwoordt mijn gedachten! Naast mijn Pro-ject Debut III wil ik ook deze aanschaffen, puur voor de leuk én het krakkemikkige geluid. Had hiervoor de Coca Cola-platenspeler (stiekem ook van Crosley) en dik een jaar intens van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Heren en dames,

Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Skytec? Mij zegt het niet veel, maar een vriend van mij heeft er een staan en hij zei dat ik die platenspeler zo mocht hebben. Hij heeft het model tec 3020.

Plaatjes:

http://i.imgur.com/nBUW0Vf.jpg

http://i.imgur.com/O1yvwMz.jpg

Alvast bedankt voor jullie reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 18:40
Losstaand van het feit of die Crossley nu stevig gebouwd is of niet - ik haalde gewoon het mogelijk risico aan, dat met het standaard element, er kans is op beschadiging van de plaat zelf. Zelf heb ik geen probleem met dat apparaat, het is best leuk trouwens :) Maar ik zou er een "veilig" element optweaken :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
martini1993 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:28:
Heren en dames,

Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Skytec? Mij zegt het niet veel, maar een vriend van mij heeft er een staan en hij zei dat ik die platenspeler zo mocht hebben. Hij heeft het model tec 3020.

Plaatjes:

Tja, Skytec het is plastic fantastic. Maar als je het voor niks krijgt is het toch goed om mee te beginnen.
Hij ziet er wel mooier uit als mijn plastieke sony zo met die s arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:43:
[...]

Ja inderdaad, kom er alleen net achter dat er geen testfrequenties in het 4-20hz deel op staan. Waarmee ik mijn effectieve massa zou kunnen bepalen, da's wel jammer :/ Dat wil ik juist graag bepalen bij mijn zelfbouw draaitafel. Die tracks staan dan weer op de Hifi news test LP
Maargoed, als de platenspelers de andere tracks wel goed doorstaat, dan hoef ik over die resonantiefrequentie waarschijnlijk niet heel veel zorgen te maken. Want stel dat die op 20hz ofzo uitkomt, dan gaat het ook mis bij de andere tracks.
Is deze test LP niet de ene die je eigenlijk zocht?
http://www.triplemaudiosh...tridge-man-hifi-testplaat

Wordt daar voor 49 euro verkocht... weet alleen niet of ze aan verzenden doen als je niet in buurt woont... En of je dit wilt / kunt uitgeven momenteel...

Edit:

Ik vond zojuist een grappige filmpje op youtube. Iemand is erg creatief geweest met Lego, met dit resultaat tot gevolg:

Er dient nog wel e.e.a. verbeterd te worden aan de speler, maar grappig is het wel en het idee erachter vindt ik ook leuk...

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 23-04-2013 21:24 . Reden: Toevoeging platenspeler van Lego filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
De nieuwe Daft Punk plaat nu ook bij Bol.com in de pre-order. Betere prijs en gratis verzending:
http://www.bol.com/nl/p/r...emories/9200000012127368/

Ik ga m begin Mei ergens bestellen denk ik.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Maar is het ook dezelfde uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Geen idee. lijkt er wel op. Als de rest van het album net zo lekker is als Get Lucky dan wordt dat zoiezo feest:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zo ver ik kan zien komt er maar een enkele 2LP versie uit. Dan lijkt mij dit dezelfde als die via de officiele website te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 18:03
martini1993 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:28:
Heren en dames,

Plaatjes:

Inderdaad plastic fantastickloon van een Technics SL1200/1210 mk2

Als hij nog prima werkt, gewoon gebruiken, met misschien een ander element+naald.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 24-04-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit van een Technics Sl 1200/1210? Is dat bruikbaar als Hifi platenspeler? Mooi element+naald erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik heb een Audio Technica 440MLa op een 1210 zitten. Veel helderder geluid dan met het vorige Stanton MK2 element.

De speler zelf is 'hufterproof' , en daarom gelieft in de DJ scene. En zelfs 2ehands nog flink aan de prijs. Mede door die DJ bekendheid.
Ik ben geen DJ, maar ik vind het gewoon een goede speler, en hij heeft zich bewezen.

[ Voor 59% gewijzigd door Bestla op 24-04-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:43:
Ik heb een Audio Technica 440MLa op een 1210 zitten. Veel helderder geluid dan met het vorige Stanton MK2 element.
Cool, maar is het qua geluidskwaliteit vergelijkbaar met een Pro-Ject carbon bijvoorbeeld? weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dat is moelijk , want speakers, versterker, kabels, stekkers etc kunnen van invloed zijn. Zelf gaan luisteren met verschillende setups , want het is jouw en alleen jouw smaak wat de doorslag moet geven.

edit

Verschil is er zeker maar of je het hoort?

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 24-04-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
Ik gebruik ook een Technics SL1200 MKII en ik vind het zelf een meer dan degelijke hi-fi platenspeler. Een Pro-Ject mag dan beter zijn (alhoewel het verschil in mijn oren en via mijn hi-fi setup maar marginaal is), mijn Technics weet me ook te bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:44:
Voor zo ver ik kan zien komt er maar een enkele 2LP versie uit. Dan lijkt mij dit dezelfde als die via de officiele website te koop is.
Waarschijnlijk wel ja, zelfde aantal tracks, download erbij.... Heb de daft punk store maar even gemaild, om mijn order te cancelen, want hij is daar al wat duurder, en daar bovenop nog BTW + administratieve vergoeding voor de pakjesdienst erbij. Dan kan hij zomaar het dubbele gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:45:
[...]

Cool, maar is het qua geluidskwaliteit vergelijkbaar met een Pro-Ject carbon bijvoorbeeld? weet iemand dat?
Ik denk dat het verschil in geluidskwaliteit voor meer dan 90% door het element wordt bepaald. En de arm van een sl-1200 is wat makkelijker voor het uitzoeken van een passend element (meer keuze qua compliantie).
En ik vind een direct drive soms minder lawaai maken (bij een riem hoor je soms motor en riem). Dat kan een factor zijn als dat ding dicht bij je oor staat en je muziek luistert op een wat lager niveau. Net zoals cd spelers vaak hoorbaar geluid maken (motor en de laser pickup).
Voor de rest is geluidskwaliteit een subjectieve maatstaf. Er bestaat geen 'betere' of 'slechtere' geluidskwalitiet. We kunnen niet in jouw oren/hersenen kijken wat jij mooi vindt ;).
Bovenstaande zaken zijn dus wat meer down to earth en objectiever en wellicht waard om op te letten.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
Inmiddels heb ik toch maar de philips opgehaald aangezien ik al reactie had van de verkoper op marktplaats en ik toch meer vertrouwen had in de philips dan de skytec. Ik kreeg bij deze speler ook zo'n 50 platen mee dus ik ben meer dan tevreden. ;)

Ik ben nu aan het experimenteren en het ontdekken van vinyl. Wel moet ik zeggen dat tot nu toe het mij wel bevalt, er zit een stuk meer klank en detail in dan met een normale cd.

http://i.imgur.com/v4KYh9O.jpg

http://i.imgur.com/4O5umdd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat het verschil in geluidskwaliteit voor meer dan 90% door het element wordt bepaald. En de arm van een sl-1200 is wat makkelijker voor het uitzoeken van een passend element (meer keuze qua compliantie).
En ik vind een direct drive soms minder lawaai maken (bij een riem hoor je soms motor en riem). Dat kan een factor zijn als dat ding dicht bij je oor staat en je muziek luistert op een wat lager niveau. Net zoals cd spelers vaak hoorbaar geluid maken (motor en de laser pickup).
Voor de rest is geluidskwaliteit een subjectieve maatstaf. Er bestaat geen 'betere' of 'slechtere' geluidskwalitiet. We kunnen niet in jouw oren/hersenen kijken wat jij mooi vindt ;).
Bovenstaande zaken zijn dus wat meer down to earth en objectiever en wellicht waard om op te letten.
True, element en naald is absoluut de grootste factor. En met subjectieve geluid ervaring heb je ook gelijk. ik probeer alleen te zoeken naar wat significante verschillen. Wil namelijk naast mijn 2Xperience acryl nog een Technics SL1210 MK5 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martini1993 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:02:
Inmiddels heb ik toch maar de philips opgehaald aangezien ik al reactie had van de verkoper op marktplaats en ik toch meer vertrouwen had in de philips dan de skytec. Ik kreeg bij deze speler ook zo'n 50 platen mee dus ik ben meer dan tevreden. ;)

Ik ben nu aan het experimenteren en het ontdekken van vinyl. Wel moet ik zeggen dat tot nu toe het mij wel bevalt, er zit een stuk meer klank en detail in dan met een normale cd.

http://i.imgur.com/v4KYh9O.jpg

http://i.imgur.com/4O5umdd.jpg
Die philips is een prima speler om mee te beginnen, zou je in de toekomst ook nog een leuk element op kunnen zetten.

Die gele vinyl van The National heb ik ook :*) ontzettend lekker album vind ik het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:08:
[...]

Die philips is een prima speler om mee te beginnen, zou je in de toekomst ook nog een leuk element op kunnen zetten.

Die gele vinyl van The National heb ik ook :*) ontzettend lekker album vind ik het!
Ja, Boxer van The National vind ik een heerlijke plaat. Ik zet hem meestal op als het laat is en als ik alleen thuis ben. Vervolgens ga ik dan gewoon zitten luisteren met een wijntje in mijn hand.

Wat kan een mens snel tevreden zijn wat dat betreft. :P.

Nu is het alleen maar wachten op hun nieuwe album komende maand. :)

Edit: 'Ik had hem al op CD voordat ik hem op vinyl had. Ik wou dan ook wat vergelijkingsmateriaal hebben.'

[ Voor 21% gewijzigd door martini1993 op 25-04-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:49:
[...]

Waarschijnlijk wel ja, zelfde aantal tracks, download erbij.... Heb de daft punk store maar even gemaild, om mijn order te cancelen, want hij is daar al wat duurder, en daar bovenop nog BTW + administratieve vergoeding voor de pakjesdienst erbij. Dan kan hij zomaar het dubbele gaan kosten.
Heb toevallig gisteren een kortingscode van €2,50 ontvangen van bol.com. Zojuist de LP gereserveerd, kost me nu dus maar €24,49 incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:04:
[...]

Heb toevallig gisteren een kortingscode van €2,50 ontvangen van bol.com. Zojuist de LP gereserveerd, kost me nu dus maar €24,49 incl verzending.
Hij staat inmiddels ook voor 19,93 in de pre-order op Amazon.co.uk. Nu hopen dat er ook goedkopere wederverkopers 'm opnemen in het assortiment en dat wordt de goedkoopste aanbieder denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 24-09 10:27
ik ben ook eindelijk weer toegetreden tot de vinyl luisteraars. Vroeger al een platenspeler gehad als kind en het begon door het vintage en vinyl topic hier op got weer te kriebelen. Dus een tijdje op marktplaats gekeken naar iets leuks en goedkoops in de buurt (<10km). Uiteindelijk een Erres uitvoering van de Philips GA212 gevonden voor €20. Ding is in een keurige staat, aanzetten en gaan! Ik zal 'm nog eens goed onderzoeken van binnen, maar vooralsnog doet hij het goed. Zelfs de aan/uit schakelaar die nogal eens verduurd doet het nog. Mijn enige 2 LP's die ik nog had gelijk gedraaid (Queen: Greatest Hits I en Live Killers) klonk eigenlijk beter dan gehoopt. Het element is de Philips 400, geen idee of het een MK I / II is.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8112/8683851398_170fd25111_c.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door lexi op 26-04-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
lexi schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:02:
ik ben ook eindelijk weer toegetreden tot de vinyl luisteraars. Vroeger al een platenspeler gehad als kind en het begon door het vintage en vinyl topic hier op got weer te kriebelen. Dus een tijdje op marktplaats gekeken naar iets leuks en goedkoops in de buurt (<10km). Uiteindelijk een Erres uitvoering van de Philips GA212 gevonden voor €20. Ding is in een keurige staat, aanzetten en gaan! Ik zal 'm nog eens goed onderzoeken van binnen, maar vooralsnog doet hij het goed. Zelfs de aan/uit schakelaar die nogal eens verduurd doet het nog. Mijn enige 2 LP's die ik nog had gelijk gedraaid (Queen: Greatest Hits I en Live Killers) klonk eigenlijk beter dan gehoopt. Het element is de Philips 400, geen idee of het een MK I / II is.

[afbeelding]
Ik moet zeggen dat hij er best goed uitziet, mooier dan wat ik nu heb liggen. :P

Hier kun je ook zien dat de GOT toch wel een invloed heeft op mensen want het gekriebel begon ook bij mij toen ik een poos geleden door de topic heen ging scrollen. Ik wens je dan ook veel plezier met de speler en dat je nog veel platen zal gaan draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
De nieuwe Daft Punk besteld bij Bol.com. 22 euro voor de 2lp versie met digitale download. Nu helaas nog 3 weken wachten voordat die binnen is:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Blijkbaar zijn er geen plannen om een deluxe editie uit te brengen van de aankomende plaat van Sigur Rós. Een beetje jammer, maar dat is niet zo een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
lexi schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:02:

[afbeelding]
Leuk om die speler weer eens te zien. Mijn vader had vroeger de Philips uitvoering, die bovenop een zilverkleurige Pioneer set stond.

Ook nog 3 lp's meegenomen uit Alesund.
Pink Floyd - Delicate sound of thunder
Pink Floyd - A Momentary laps of reason
Rolling Stones - Between the buttons (1967)

Alledrie NL pressings , en alledrie M- kwaliteit.

We zochten een winkel die lp's verkocht en waren lukraak wat aan het rondlopen. Tot we aan de overkant een hifiwinkel zagen. Laten we het daar eens vragen, en ik kijk om naar mijn vrouw, en zie dat we voor een secondhand winkel stonden :F die oude Rolling Stone magazines en onder andere ook wat vinyl had liggen.
Vandaar de goede oogst. Er lag ook een picturedisc van Metallica - One , maar 600 NOK (ongeveer 79 euro) is wat te veel gevraagd.
Daarom niet meegenomen. Nu wel een beetje spijt :X

Noorwegen kent een voorkeur voor het wat stevige gitaarwerk, daar puilen de bakken echt van uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 30-04-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik zie dat vrijdag de release is van het nieuwe album van Caro Emerald. Heb met volle teugen genoten van deleted scenes from the cutting room op vinyl (en cd:) ) dus ga deze ook zeker kopen! Ik zie dat er hier en daar wel wat sites zijn die m op vinyl beloven maar kan m nog niet bestellen op bol.com. even afwachten dus.

En over 2 weken de nieuwe Daft Punk in de brievenbus!!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Zojuist toch nog wat van Record Store Day 2013 aangeschaft, Mumford and Sons - Live at Bull Moose (10 inch, 6000 stuks). Hoop alleen nog de heruitgave van Sigur Ros - Hvarf (2x gekleurd LP) ergens tegen te komen.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
vorige week stond die Sigur Ros nog bij sounds in delft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Laatst online: 27-09 15:52
anesthetize schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:45:
vorige week stond die Sigur Ros nog bij sounds in delft
Is bij mij niet echt om de hoek en hij staat ook niet meer op de website.

Found it, Platenzaak in groningen had hem nog staan _/-\o_ .

[ Voor 11% gewijzigd door Sijhtam op 03-05-2013 14:20 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
Iemand hier ervaring met platenzaak "De waaghals" in arnhem/nijmegen? Ik ben van plan er binnenkort heen te gaan en ik vraag me af of er hier goede ervaringen over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
martini1993 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:43:
Iemand hier ervaring met platenzaak "De waaghals" in arnhem/nijmegen? Ik ben van plan er binnenkort heen te gaan en ik vraag me af of er hier goede ervaringen over zijn.
Waaghals stond in de top zoveel toch qua platenzaken? Schijnt iig wel ok te zijn. Maar beter ga je even langs het Vinyl Archief :). Ben ik helemaal weg van! Een onmetelijke hoeveelheid 2e hands platen om eindeloos doorheen te struinen O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waaghals Nijmegen is een goede winkel. Niet heel bijzonder, maar wel in een mooi oud pand :) En ze hebben houders voor platen. Alleen een metalen frame met ringetjes die ze zelf ook in de winkel gebruiken.

Vinylarchief is zeker een uitkomst als je wat speciaals zoekt. Daar hebben ze heel veel oudere platen. Niet heel goedkoop, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
Jelte schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:21:
Waaghals Nijmegen is een goede winkel. Niet heel bijzonder, maar wel in een mooi oud pand :) En ze hebben houders voor platen. Alleen een metalen frame met ringetjes die ze zelf ook in de winkel gebruiken.

Vinylarchief is zeker een uitkomst als je wat speciaals zoekt. Daar hebben ze heel veel oudere platen. Niet heel goedkoop, dat niet.
Ok, dan zie ik maar dat ik binnenkort daar naartoe ga. Daarbij zijn de platenhouders een mooie bijkomstigheid aangezien ik er zelf nog geen heb. :X

Ook ben ik wel nieuwsgierig geworden naar het vinylarchief. Ik heb het zojuist even opgezocht en het eerste wat er door me heen ging was dat het ENORM is qua aanbod! :o
Daar ben je wel een dagje druk voordat je alles hebt gehad en je je keuze hebt gemaakt. xD

In ieder geval bedankt voor de reactie's en als ik er ben geweest dan ga ik mijn bevindingen wel delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Schuin tegenover het vinylarchief zit ook nog een winkeltje met vinyl. Niet enorm groot en voornamelijk gericht op films (bluray/dvd) maar ook wel leuk spul hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 26-09 14:03
Vinylarchief in Nijmegen heeft inderdaad veel om doorheen te struinen, maar ze zijn imho wel erg duur. Voor tweedehands plaatjes waar ik al lang naar zoek en waar ik iets meer voor wil betalen kom ik bij hun meestal wel aan mijn trekken, maar voor het reguliere aanbod ga ik toch echt naar de Waaghals. Of naar Señor Hernandez op de Houtstraat, als je iets specifieker richting duister gitaarwerk zoekt...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Heeft iemand toevallig de genummerde, op oranje vinyl geperste, special edition van dEUS - Ideal crash te pakken weten te krijgen? Ik had deze zelf al in maart gepreorderd zodat ik er in ieder geval op tijd bij zou zijn en nu blijk ik de gewone editie gekregen te hebben. Kroese in Arnhem (waar ik de plaat besteld heb) zegt alleen deze versie binnengekregen te hebben. Nu ben ik benieuwd of er iemand tóch nog in bezit is gekomen van de special edition van Ideal crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13
Van mijn oma een Philips automatic 406 kunnen overnemen omdat die toch niet meer gebruikt wordt. Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten bij dit model?

Hierop zit een din aansluiting, ik ga morgen nog een din -> tulp aansluiting halen.
Ik neem aan dat er geen versterker ingebouwd zit, als dat er wel in zit staat dit dan in het algemeen bij platenspelers in de naam met tuner ofzo? Ik heb in ieder geval nog een oude versterker met phono ingang liggen waarop hij zou moeten werken, maar uiteindelijk ben ik toch van plan om een losse voorsterker te halen.

Op mijn huidige versterker zit geen phono, is het mogelijk om de oude versterker het geluid binnen te laten komen en dan via de tape-out weer naar mijn huidige versterker? (anders moet ik speaker kabels gaan wisselen de hele tijd :P )

Heb nog wat LP platen mee kunnen nemen ook, een begin van een (eventuele) collectie :P
Ennio Morricone ‎– C'Era Una Volta Il West
Frankie Laine ‎– The Best Of Frankie Laine
Paul Simon ‎– Still Crazy After All These Years
Simon & Garfunkel ‎– The Concert In Central Park
Blood, Sweat And Tears ‎– Latin Fire
Various ‎– Now That's What I Call Music 6

[ Voor 13% gewijzigd door StygMa op 05-05-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
NvM schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:00:
Heeft iemand toevallig de genummerde, op oranje vinyl geperste, special edition van dEUS - Ideal crash te pakken weten te krijgen? Ik had deze zelf al in maart gepreorderd zodat ik er in ieder geval op tijd bij zou zijn en nu blijk ik de gewone editie gekregen te hebben. Kroese in Arnhem (waar ik de plaat besteld heb) zegt alleen deze versie binnengekregen te hebben. Nu ben ik benieuwd of er iemand tóch nog in bezit is gekomen van de special edition van Ideal crash.
Hier kun je hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

StygMa schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:48:
Van mijn oma een Philips automatic 406 kunnen overnemen omdat die toch niet meer gebruikt wordt.

[...]

Heb nog wat LP platen mee kunnen nemen ook, een begin van een (eventuele) collectie :P
Ennio Morricone ‎– C'Era Una Volta Il West
[...]
Geweldige soundtrack! Zo'n plaat zou ik ook wel willen hebben. :)
Ik heb er een aantal van mijn vader en van mijn opa. Nu nog een platenspeler.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StygMa schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:48:
Van mijn oma een Philips automatic 406 kunnen overnemen omdat die toch niet meer gebruikt wordt. Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten bij dit model?

Hierop zit een din aansluiting, ik ga morgen nog een din -> tulp aansluiting halen.
Ik neem aan dat er geen versterker ingebouwd zit, als dat er wel in zit staat dit dan in het algemeen bij platenspelers in de naam met tuner ofzo? Ik heb in ieder geval nog een oude versterker met phono ingang liggen waarop hij zou moeten werken, maar uiteindelijk ben ik toch van plan om een losse voorsterker te halen.

Op mijn huidige versterker zit geen phono, is het mogelijk om de oude versterker het geluid binnen te laten komen en dan via de tape-out weer naar mijn huidige versterker? (anders moet ik speaker kabels gaan wisselen de hele tijd :P )

[...]
Je kunt de oude versterker inderdaad prima gebruiken als tijdelijke voorversterker... Maar een losse voorversterker is altijd beter. Mocht je voldoende budget hebben is het zinvol om eens te kijken naar de volgende modellen voorversterkers:
- NAD PP2 / PP3 (beiden zijn identiek, maar PP3 heeft nog een USB-uitgang voor de pc)
- Project Phonobox 2 SE
- Musical Fidelity VLPS / VLPSII

Al deze voorversterkers zitten in de prijsklasse van 100 euro tot maximaal 170 euro. Mocht je budget wat minder zijn schijnt de TCC TC-750 ook een leuke te zijn. Deze kost rond de 40 euro.

Succes in ieder geval en veel luister plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Bedankt voor de tip, ik had zelf al wat eerder rondgekeken qua voorversterkers. Ik zat hiervoor inderdaad met een budget van rond de 100 voor in mijn hoofd.

Ik denk dat ik ga voor de Pro-Ject Phono Box ga (of is de S / 2 SE versie aanzienlijk beter?) met een zilver frontje in ieder geval zodat het mooi matcht met mijn Topping TP21. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Dank, alleen deze omschrijving heeft Kroese ook (en iedere andere aanbieder), en ik vraag me af of iemand de plaat elders heeft besteld en wél de special edition binnengekregen heeft. Het betreft namelijk maximaal 1000 exemplaren en wellicht zijn die allemaal al naar België gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
NvM schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:59:
[...]

Dank, alleen deze omschrijving heeft Kroese ook (en iedere andere aanbieder), en ik vraag me af of iemand de plaat elders heeft besteld en wél de special edition binnengekregen heeft. Het betreft namelijk maximaal 1000 exemplaren en wellicht zijn die allemaal al naar België gegaan.
De barcode komt overeen met je omschrijving. Een andere versie kan ik niet terugvinden en wordt omschreven als limited en orange. Dit zou dus de goeie moeten zijn.

Wat heb jij dan binnen gekregen? Zwart en ongenummerd? Wat is de barcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

newbreed schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:56:
[...]

De barcode komt overeen met je omschrijving. Een andere versie kan ik niet terugvinden en wordt omschreven als limited en orange. Dit zou dus de goeie moeten zijn.

Wat heb jij dan binnen gekregen? Zwart en ongenummerd? Wat is de barcode?
Inderdaad, zwart en ongenummerd met barcode 8713748984168. Gek genoeg dezelfde barcode als de oranje genummerde versie die op Discogs vermeldt staat. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
NvM schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:11:
[...]

Inderdaad, zwart en ongenummerd met barcode 8713748984168. Gek genoeg dezelfde barcode als de oranje genummerde versie die op Discogs vermeldt staat. Vreemd.
Waag er even een mailtje naar 45toeren aan? Over het algemeen reageren ze vrij vlot op de mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:00:
Heb me deze ook aangeschaft, de originele pressing is me veel te duur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
NvM schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:59:
[...]

Nee hoor, ik had alle drie de albums van dEUS bij mij van 7inchsingles.nl vandaan (en ze staan daar nog in de webshop, dus ook te bestellen) (de goud, transparant en rode versie van de albums). Verder kun je ze ook nog hier bestellen: http://www.musicmaniarecords.be/

http://www.musicmaniareco...uct=deus-suds-soda-12inch
http://www.musicmaniareco...in-a-bar-under-the-sea-lp
http://www.musicmaniareco...us-worst-case-scenario-lp
http://www.musicmaniareco...2-deus-the-ideal-crash-lp

Ik had ze gemaild voor te informeren naar de oplage, van elk zijn er 1000 gekleurd en 1000 zwart (of dat dan de originele pressings waren? of re-issues) in ieder geval, na die 1000 houdt het op.

Ik zal vanavond nog even wat foto's posten, lig nl. een beetje achter :P

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 06-05-2013 13:00 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
Zo, toch zaterdag even naar de waaghals geweest in arnhem en ik vond het niet tegenvallen. In het begin dacht ik wel even van 'is dit alles?', maar als je eenmaal aan het zoeken gaat valt het vies tegen. Zeker als je beseft dat er onder de bakken er nog extra lades zijn waar je doorheen kunt bladeren.

Ik kom daar zeker terug, ik heb nog niet eens de helft van de winkel gehad want ze gingen sluiten xD.

Zie hier mijn aanwinsten:
http://i.imgur.com/0oZg91Y.jpg

Grootste hits van Queen:
Geluidskwaliteit is redelijk te noemen. De muziek zelf blijft natuurlijk ongeëvenaard. :)

Mumford and sons, Babel:
Deze kon ik niet laten liggen, ook al had ik hem al op CD. Ik vind dit album gewoon heerlijk om op de achtergrond te laten draaien en dat doe ik dan nu op de 'traditionele' manier. ;)

Paul Simon, Graceland:
Geweldige geluidskwaliteit! Dit album blijft tijdloos. Zelf draai ik 'Diamonds on the sools of her shoes' en 'Homeless' het meest omdat ik het heerlijk vind hoe ze het in acapella zingen. Het geluid komt veel voller over dan op de CD en je kunt veel gemakkelijker de stemmen en instrumenten onderscheiden.

Coldplay, Viva la vida:
Niet slecht, maar van het geluidskwaliteit had ik meer verwacht. Maar alleen de art op de cover vind ik het al meer doen goed maken. Als ik een muur vol met LP's had opgehangen dan had dit zeker niet misgestaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Zo tijd voor jullie om weer eens wat te scrollen. Mijn aanwinsten van de afgelopen tijd met name RSD13 die in het water was gevallen omdat mijn lokale platenboer geen bestellijstje ontvangen had, terwijl ik het toch gestuurd had. Gelukkig heeft North End Haarlem en 7inchsingles de boel toch nog gered.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7369/8714370675_0c2024470a_z.jpg
Biffy Clyro - Modern Magic Formula #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7446/8714370455_2ff9459b48_z.jpg
Biffy Clyro - Modern Magic Formula #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7426/8714370221_e8b759b1ac_z.jpg
Kliko Fest #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7375/8714369889_07700c69eb_z.jpg
Kliko Fest #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7398/8715490848_5f40670d6d_z.jpg
Kensignton - Home Again #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7460/8714369315_aa490b77cb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7373/8715490340_56c81410db_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7358/8715490112_3b273ee296_z.jpg
David Bowie - Drive-In Saturday #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7419/8715489882_0dcdf5b5a9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7452/8715489664_fd32751872_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7392/8714368111_3a347b114d_z.jpg
David Bowie - The Stars (Are Out Tonight) #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7325/8714367769_b6f3b85320_z.jpg
David Bowie - The Stars (Are Out Tonight) #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7335/8714367601_cb4191f21b_z.jpg
Trouble In Mind #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7334/8714367241_47b37b513d_z.jpg
Trouble In Mind #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7407/8715488400_1793caf8a1_z.jpg
Orgel Vreten by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7310/8714366743_594904ec5c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7432/8715487852_03a24b965f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7358/8715487560_4269ac1180_z.jpg
Maxïmo Park - Questing Not Coasting by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7334/8715487310_b505847c00_z.jpg
Maxïmo Park - Questing Not Coasting by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7409/8714365785_c440183f0d_z.jpg
Dewolff - Voodoo Mademoiselle by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7375/8715486754_aecba2e354_z.jpg
Dewolff - Voodoo Mademoiselle by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7321/8714365225_cca4b4a7ec_z.jpg
Keane - Is It Any Wonder? by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7398/8715486250_d6206d6b01_z.jpg
Keane - Is It Any Wonder? by loewie1984, on Flickr

Zo tot aan hier was 7" singeltjes

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7450/8715485974_73c5284a91_z.jpg
Bombay Show Pig - Remixes EP by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7382/8714364423_1b1194786d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7331/8715485434_5a6b88b557_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7323/8715485126_44b92126d9_z.jpg
Triggerfinger - Driveby #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7435/8714363647_25fe530349_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7296/8714363431_2eb19dc066_z.jpg

Zo tot aan hier was 10" EP

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7319/8714363117_4f09467d3f_z.jpg
dEUS - The Ideal Crash Ltd. Ed. #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7334/8715484130_4e9bca6f23_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7451/8715483790_2e903367d4_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7391/8715483518_efd76e6e33_z.jpg
dEUS - In A Bar Under The Sea Ltd. Ed. #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7378/8714361913_56d0519cd8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7325/8715482922_b5f5da7462_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7392/8715482656_9d01aa3050_z.jpg
dEUS - Worst Case Scenario Ltd. Ed. #RSD13 by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7309/8714361025_b6b5d1ae4e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7418/8715481930_ed494807cd_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7374/8715481598_3524053a85_z.jpg

En tot aan hier was 12",...

me = happy :)

[ Voor 105% gewijzigd door loewie1984 op 06-05-2013 22:24 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 23-09 20:17
Dat zijn flink wat mooie aanwisten. Goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Vandaag contact gehad met Kroese Arnhem en kan mijn 'gewone' editie van Ideal crash van Deus komen omruilen voor de special edition! Goed geregeld van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09
Mooi vinyl ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van in a bar under the sea de originele pressing... Duur maar een aanwinst.
Verder laura gekocht van bat for lashes. En het meesterlijke nummer an girls in hawaii "misses". Ook oscar and the wolf. Verder triggerfingerlinks laten liggen, beetje overhyped ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
ik heb een Philips automatic 406 met een Philips 400 element.
Ik heb er niet veel verstand van maar hij doet het eigenlijk alleen mono. Is het element of de speler gewoonweg mono of doet een kanaal het niet goed?

Aan de versterker ligt het sowieso niet, om hem aan te sluiten op de versterker (phono) heb ik deze kabel gebruikt: http://www.allekabels.nl/...0/681/din-tulp-kabel.html
De rode werkt, maar op alle andere geeft hij een bromtoon.

Ik heb hem opengemaakt, maar ik heb geen losse kabels gezien voor zover ik kon beoordelen.
Ik kan hem ook 2x mono draaien (met adapter ertussen), maar ik weet niet of dat anders klinkt dan gewoon stereo met LP's.

[ Voor 5% gewijzigd door StygMa op 07-05-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Ik keek net even hoeveel het debuut van Mogwai kost en het valt me vies tegen. Niet enkel zijn de exemplaren te duur, er werden maar drie vinyl uitgaven uitgebracht en dat valt me dik tegen. Ik hoop dat ze ooit nog een reissue uitbrengen, want die plaat moet ik gewoon op vinyl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StygMa schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:40:
ik heb een Philips automatic 406 met een Philips 400 element.
Ik heb er niet veel verstand van maar hij doet het eigenlijk alleen mono. Is het element of de speler gewoonweg mono of doet een kanaal het niet goed?

Aan de versterker ligt het sowieso niet, om hem aan te sluiten op de versterker (phono) heb ik deze kabel gebruikt: http://www.allekabels.nl/...0/681/din-tulp-kabel.html
De rode werkt, maar op alle andere geeft hij een bromtoon.

Ik heb hem opengemaakt, maar ik heb geen losse kabels gezien voor zover ik kon beoordelen.
Ik kan hem ook 2x mono draaien (met adapter ertussen), maar ik weet niet of dat anders klinkt dan gewoon stereo met LP's.
Om te beginnen zou ik eens deze kabel bestellen:
http://www.onlinekabelsho...Ovr15fhhLcCFU2N3godlRUAYg
Afbeeldingslocatie: http://static.onlinekabelshop.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/CABLE-332-din-2rca-g.jpg

Dan heb je iig een kabel die alleen audio uitstuurt. Controleer ook of de toon arm bekabeling goed is aangesloten op je element. Als een van de twee audio kanalen niet goed is aangesloten kan het voorkomen dat er maar uit een kanaal geluid komt. Ik heb om het je makkelijk te maken even foto's gemaakt van hoe mijn element is aangesloten (kleur codering zou hetzelfde moeten zijn):
Linker kanaal:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130507_005_zpsc4e7b644.jpg

Rechter kanaal:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130507_007_zpsc16f061e.jpg

Let wel: hoe jou element aangesloten moet worden verschilt merk ik nu op. In deze handleiding staat aangegeven hoe je hem moet aansluiten:
https://drive.google.com/...dYdnBYMjVaNGc&usp=sharing

Mocht dit het probleem nog niet oplossen, zou ik eens een ander element proberen. Als je probleem dan nog niet opgelost is heb je waarschijnlijk ergens een kabelbreuk in de toon arm bekabeling of in de kabel waar de DIN-stekker aan vast zit. In het laatste geval zou ik de kabel direct laten vervangen door een variant waar je direct tulp pluggen mee krijgt (voor het gemak).

Even nog voor de duidelijkheid: dat philips 400 element is gewoon een stereo element en als het element nog goed is, geeft deze bij het afspelen van een stereo plaat gewoon stereo geluid (de plaat moet dus in stereo zijn opgenomen).

Succes in ieder geval. Ik hoop je op de goede weg te hebben geholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 07-05-2013 23:15 . Reden: Linker kanaal stond bij rechter kanaal qua aansluiting van het element. 2de edit: verkeerde kabel uitgekozen voor omvormen DIN naar Tulp. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:53:
Zo tijd voor jullie om weer eens wat te scrollen. Mijn aanwinsten van de afgelopen tijd met name RSD13 die in het water was gevallen omdat mijn lokale platenboer geen bestellijstje ontvangen had, terwijl ik het toch gestuurd had. Gelukkig heeft North End Haarlem en 7inchsingles de boel toch nog gered.
Erg mooie lijst met aanwinsten loewie1984!
Wat me opvalt is dat er bij jou vrijwel altijd erg mooie platen/hoezen en deluxe editions tussen zitten. Ik vroeg me af jij de platen dan ook echt voor de muziek koopt of misschien meer voor het uiterlijk of een combinatie daarvan?

Heb je misschien een linkje naar je collectie op discogs, voor mij een goede plek om inspiratie op te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
rcor schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:37:
[...]

Om te beginnen zou ik eens deze kabel bestellen:

verhaal

Succes in ieder geval. Ik hoop je op de goede weg te hebben geholpen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik zal zo het pdfje doorlezen en vanavond naar de speler/arm zelf kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
He Revision, bedankt voor het compliment! Uiteraard, hier is het linkje

Voor wat betreft mijn vinyl verzameling, die is ooit begonnen met dj vinyl. Destijds grote fan van Tiësto, naderhand meer verschoven naar Armin van Buuren, maar ik koester nog steeds mijn klassiekers, als:
Mary Go Wild - Grooveyard
Underworld - Born Slippy
Delerium - Silence
etc.

Naderhand heeft het bij mij een beetje stil gelegen en nu zit de vaart er weer goed in. Het afgelopen jaar is mijn vinyl verzameling gestaag gegroeid. De reden waarom ik LP's koop is niet met een simpel argument af te doen. Ik zie het als een stukje waardering naar de artiest toe, uiteraard vind ik veelal de hoezen heel erg mooi en zijn de speciale edities die ik heb gewoon bijzonder voor mij en ik ben daar ook erg trots op.

Daarnaast luister ik ook nog gewoon actief LP, helaas niet zoveel als ik zou willen, en spotify draagt daar ook niet heel erg aan bij omdat dat gewoon een stuk makkelijker is als ik de iPad naast de platenspeler heb liggen aangesloten op mijn stereo. Dan wint de iPad het veelal van de plaat, maar zo nu en dan draai ik dan nog wel eens een plaat.

Het genre wat ik verzamel is hoofdzakelijk Rock met al zijn sub stromingen. Dingen die ik heel erg koester is de recente "My Chemical Romance - My Conventional Weapons Box" nu bekend zijn geworden dat ze uit elkaar zijn. EP's van Bombay Show Pig, How To Destroy Angels, en mijn 'piece du resistance' de soundtrack van 'The Girl With The Dragon Tattoo'. Daarnaast alles wat een kleurtje en of beperkte oplage heeft vind ik wel leuk om te hebben en inderdaad de bijzondere edities.

Het irritante ervan is bij bijzondere edities (neem nu die van Amok, recentelijk) dat die dan ook meteen gekocht moet worden omdat je weet dat het tijdelijk is, en vaak pis je naast de pot als je er niet gelijk actie op neemt. Dat voelt mijn bankrekening dan ook weer meteen.

Als laatste haal ik wat inspiratie op uit nieuwsbrieven van North End Haarlem, 7inchsingles.nl, lpvinyl.nl en 45toeren.nl (nieuwsbrieven zijn ook niet goed voor je bankrekening :P ) en volg ik wat vinyl blogs: http://modern-vinyl.com/ waar voornamelijk speciale of zelfzame LP's belicht worden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Heerlijk toch loewie1984 d:)b

Ik was in de jaren 80 een van de eerste die een cd speler had. Massaal cd's aangeschaft want het zou superieur aan de LP zijn. Die discussie ga ik hier niet voeren, maar in het licht van die tijd was iedereen aan het omschakelen.

Maar ik heb mijn vinyl nooit weggedaan, daar ben ik nu reuzeblij mee, en ik heb alle cd's naar zolder verbannen. Luister internetradio, heb een jukebox met vinylsingles met in totaal zo'n 3000 singletjes in voorraad, en zo'n 300 lp's. Van pop tot rock.
En draai zeer regelmatig lp's.

Zal ik wel zal ik niet deze kopen : Yep, gekocht : Ruby Velle & the Soulphonics - It's about time

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 09-05-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StygMa schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 07:48:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik zal zo het pdfje doorlezen en vanavond naar de speler/arm zelf kijken.
Ik ben benieuwd of het opgelost is nadat je e.e.a. gecontroleerd hebt en eventueel hebt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijd (tevergeefs) op zoek geweest te zijn naar kastjes voor m'n LP's heb ik zelf maar wat gemaakt :) :
Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/lpkast1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/lpkast3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/lpkast2.jpg

Planken van 1cm dik gehaald, in 15 stukken van 35x35cm gezaagd, hier en daar 1 of 2 cm eraf en gelijmd + vastgespijkerd en vervolgens afgelakt. Al met al een paar avonden werk.

Kastjes bestaan uit 5 planken, ze zijn aan de buitenkant 35x35x35 en van binnen 33x33x34 (hoog, breed, diep).

Edit: maten verkeerd, thanks _ferry_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nice DIY dekkelkamp oOo

Zocht er iemand nog iets speciaals?

http://modern-vinyl.com/2...als-great-gatsby-details/

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel de gold als platinum LP zien er goed uit qua looks... Maar goedkoop...? Ik ga er van uit dat ze hiervoor wel een fikse prijs zullen vragen....

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 08-05-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:39:
Na een tijd (tevergeefs) op zoek geweest te zijn naar kastjes voor m'n LP's heb ik zelf maar wat gemaakt :) :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Planken van 1cm dik gehaald, in 15 stukken van 50x50cm gezaagd, hier en daar 1 of 2 cm eraf en gelijmd + vastgespijkerd en vervolgens afgelakt. Al met al een paar avonden werk.

Kastjes bestaan uit 5 planken, ze zijn aan de buitenkant 50x50x50 en van binnen 30x30x31 (hoog, breed, diep).
Je maten kloppen niet helemaal, als je een buitenmaat hebt van 50 en binnen 30, dan heb je een wanddikte van 10 cm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:22:
[...]

Zowel de gold als platinum LP zien er goed uit qua looks... Maar goedkoop...? Ik ga er van uit dat ze hiervoor wel een fikse prijs zullen vragen....
250US Dollars en US only
These unique hand made sets will retail for $250 and Pre-Sales will be available in a limited number through the Third Man website (US only) BEGINNING at 9am on Friday May 10th in order to coincide with the Great Gatsby cinema release. Also on Friday the 10th, the first 100 physical copies of the set will be available in the Third Man retail store in Nashville from 10am.
Hier nog een fototje

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7395/8721836765_0fbb960a06_c.jpg

Ik vind hem er echt super vet uitzien, zowel de hoes als de LP's zelf. Helaas is het prijs voor mij echt te hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 08:21:
[...]

Je maten kloppen niet helemaal, als je een buitenmaat hebt van 50 en binnen 30, dan heb je een wanddikte van 10 cm ;)
Inderdaad, buitenmaat moet natuurlijk 35x35x35 zijn :) en dat is ook zo.. verkeerd geschreven gisteren..
Van binnen is hij 33x33x34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:29:
[...]

250US Dollars en US only

[...]

Hier nog een fototje

[afbeelding]

Ik vind hem er echt super vet uitzien, zowel de hoes als de LP's zelf. Helaas is het prijs voor mij echt te hoog.
Ze zien er zeker vet uit... Mocht je een van deze twee lp's kopen, koop je ze niet om af te spelen... Laat dat gezegd zijn... Zo'n mooie lp's show je via een lp wissellijst (en dan uiteraard zowel de hoes als de lp) omdat het te dure lp's zijn om af te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:45:
[...]

Ze zien er zeker vet uit... Mocht je een van deze twee lp's kopen, koop je ze niet om af te spelen... Laat dat gezegd zijn... Zo'n mooie lp's show je via een lp wissellijst (en dan uiteraard zowel de hoes als de lp) omdat het te dure lp's zijn om af te spelen...
Het is een set (dubbel lp) voor die $250,- krijg je dus zowel de plaat van goud als platinum en de bijpassende hoezen. Hier nog een stukje van de website:
Third Man Records is humbled to be a part of such a stellar confluence of literature, art and music in handling the vinyl release of the soundtrack to Baz Luhrmann's The Great Gatsby.

In an effort to present an object that integrates all the inter-connected components of this release, Third Man Records has gone the extra mile with their limited-edition version of the soundtrack in pioneering a never-before released method for vinyl records.

Both LPs in the set are blindingly reflective metallized discs. Disc one is platinum and disc two is gold. These are the first-ever commercially available records made using these precious metals via this process.

Not stopping there, the records come housed in a entirely unique laser-cut wooden LP jacket riveted to aluminum spines. All of these elements (gold, platinum, aluminum, wood and brass) showcase the Art Deco-meets-modern style, classic meets cutting edge, which is the essence of The Great Gatsby film and Third Man Records.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel goed voor de naald zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tptmulder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 09:25
Voor de liefhebbers, bol heeft speciaal in de maand mei het nieuwste album van daft punk (random access memories) in de aanbieding. klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
rcor schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:45:
[...]

Wat voor de één duur is, is voor de ander goedkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40

Polycom

Poes van goud

tptmulder schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:35:
Voor de liefhebbers, bol heeft speciaal in de maand mei het nieuwste album van daft punk (random access memories) in de aanbieding. klikje
Thanks voor de tip. 21euro is een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag via marktplaats overgenomen van iemand anders: een Musical Fidelity VLPS II phono preamp... Slechts een half jaar oud en heeft nog garantie... De man in kwestie deed hem weg wegens een upgrade naar de Musical Fidelity M1... Jammer genoeg had de beste man zijn V-PSU II al verkocht, anders had ik deze ook nog wellicht overgenomen (die externe voeding schijnt wonderen te verrichten als het om het verbeteren van de geluidskwaliteit gaat).... Voor nu geldt dat ik met smart op dinsdag 14-05-2013 wacht (de dag dat de VLPS II aankomt als alles meezit, nadat deze op maandag verzend gaat worden)... Zodra de musical fidelity aangekomen is zal ik hier zeker wat foto's gaan posten...

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 12-05-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Eindelijk binnen, besteld via WowHD, wel lekker goedkoop (regelmatig 15% extra korting daar), maar bijna een maand op moeten wachten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tLZK4F01wps6StA041BsTlxE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:52:
Eindelijk binnen, besteld via WowHD, wel lekker goedkoop (regelmatig 15% extra korting daar), maar bijna een maand op moeten wachten:
[afbeelding]
Ten is echt een geweldig album, en is persoonlijk een van mijn favorieten albums. Heb het origineel uit 1991 en dit is toch de LP die ik van mijn collectie waarschijnlijk het meest draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I've got 200kg big, black and beautiful @ home. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:06

Skef

Ik scheer.me

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/920032_459437114141635_991022702_o.jpg
De complete serie van de Beatles maar eens aan de muur gehangen... Is een stuk beter dan bij paps op zolder in de blauwe Beatles Collection koffer...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:03:
[...]

Ten is echt een geweldig album, en is persoonlijk een van mijn favorieten albums. Heb het origineel uit 1991 en dit is toch de LP die ik van mijn collectie waarschijnlijk het meest draai.
Jeps, gisteren opgezet, klonk lekker. Al moet ik er nog even voor gaan zitten om de verschillen tussen de ene LP en de redux/remastered versie te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Skef schreef op maandag 13 mei 2013 @ 00:44:
[afbeelding]
De complete serie van de Beatles maar eens aan de muur gehangen... Is een stuk beter dan bij paps op zolder in de blauwe Beatles Collection koffer...
Heej! Waarom hangt in die derde van onder geen plaat?

....

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 18:21
Skef schreef op maandag 13 mei 2013 @ 00:44:
[afbeelding]
Ze zien er nog beter uit op een pickup ;)
Enne... waar is the Magical Mystery Tour? Zit niet in de box maar maakt het wel compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een maandje heb ik een nieuw meubel voor mijn vinyl en speler. Dit weekend eindelijk even wat foto's kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7310/8733970495_0b7582161f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7302/8733970109_4d8f7169be_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7290/8733969985_f4b9bc3ec4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7287/8735087982_234e285c38_c.jpg

Het meubel komt van de ikea, het is de Hemnes. Ik heb er alleen 2 plankjes tussenuit gehaald zodat de versterker en cdspeler eronder passen.

Hier nog een foto met een iets beter beeld van de de kamer, zoals je ziet moet ik nog even kabels wegwerken ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7318/8733968723_eceaac06a7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Erg mooi ReVision. Jouw fotoserie doet me beseffen dat ik mijn setup eigenlijk ook wel graag in de woonkamer zou willen hebben (staat nu op zolder) - jammer dat we zo klein woonkamertje hebben. Zal eens voorzichtig informeren of er wat te reorganiseren valt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, en dan nu de foto's. Ik had het niet over een big mamma maar over iets 'Het Grote Vinyl Topic' waardig:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/717LP_verzameling_aankoop_tn.jpg
200kg schoon aan de haak aan black beauty

originele versies Led Zeppelin (deel)-King Crimson
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/8101253_Led_Zep_King_Cr.jpg
King Crimson (deel)- Joy Division-Jethro Tull (deel) etc
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/2931255_King_Cr_Joy_Div_J.jpg
Joe Jackson-House of Love etc
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/5601260_Joe_Jackson_HoLov.jpg
Japan
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/3501261_Japan.jpg

En dat was doos 1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 11:29

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

dat lijkt me ook wel eens wat zo'n collectie opkopen! voelt denk ik een beetje als je eigen platenwinkel... ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
We kochten weleens een bananendoos vol van vinylhandelaars die alleen singletjes die in mintstaat waren er uit haalden. In zo'n doos zaten ongeveer 500 singletjes.
Nu zijn wij best tevreden met EX of VG+, en zodoende zaten er heel wat pareltjes in. Zo'n doos kochten we voor 50 euro.
Nooit een miskoop gehad.

@ Nerpissad, marktplaats staat er vol mee. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 13-05-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar dan komt punt 2: is het alleen nog maar de overgebleven rommel of zitten de interessante dingen er nog tussen. En dan 3; is het mijn smaak. Ik heb geluk want er zit heel veel overlap met mijn voorkeur. Japan is daar zo een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Servor schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:02:
Zal eens voorzichtig informeren of er wat te reorganiseren valt ;).
TV kan vast wel naar boven, wat daar aan beeld en geluid uit komt is tegenwoordig toch pulp. Dat kun je beter ergens kijken waar niemand er last van heeft...
Pagina: 1 ... 42 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic