Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:22:
[...]

Nav deze opmerking eens gaan googelen en alhoewel ze waarschijnlijk niet meer bestaan nu heb je niet 100% gelijk ;) zie Wikipedia: Digital speakers ! Kan alleen geen (historische?) voorbeelden vinden... Iemand?
Bestaan ze wel of bestaan ze niet? Ik wil namelijk toch voor die 100% gaan :+
Dat stuk gaat erover hoe je een digitaal systeem zou kunnen maken ;) (met al z'n tekortkomingen en onmogendheden :P ). Let wel: je hebt 65000 (2^16) individueel aangestuurde luidsprekers nodig om een cd te kunnen weergeven :+

Misschien in de toekomst met 1 grote chip waarop al die speakertjes geëtst zijn; dus vergelijkbaar met een dlp chip voor beeld. Maar die speakertjes moeten wel boven de 20khz onvervormd kunnen weergeven. Een dlp chip haalt 200hz oid.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 06-04-2013 18:22 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Voor de mensen uit 030, ik was net bij de Episode (vintage kleding winkel, hipster toko uiteraard) en daar zijn ze nu bezig de hele bovenverdieping (was opslag) leeg te maken. Wordt volledige verdieping met alleen maar vintage vinyl, klinkt veelbelovend.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Heerlijk toch? Vinyl is niet dood, maar springlevend. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
Zijn er hier mensen die gebruik maken van de Amerikaanse Amazon? Ik ben namelijk van plan om daar een heleboel vinyl platen te bestellen, maar ik ben een beetje bang dat de douane ook zijn aandeel gaat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mijn US Amazon pakketjes werden altijd door de douane gepakt. Ben gestopt met daar bestellen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
Totaalbedrag onder de 25 euro houden. Dus elke plaat apart laten verzenden! Dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Hebben ze die platen niet bij Amazon UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Jawel, maar;
100 dollar is 77.36 euro.
100 pond is 117,88 euro.

En alhoewel ik wel familie heb in de UK blijft het nog steeds goedkoper als je dingen bestelt op de Amerikaanse Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb nog niet exact in de gaten hoe ik dit moet aanpakken maar ik probeer het maar eens. Hoe krijg ik een platenspeler aangesloten op een pioneer vsx 922 receiver? Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:03:
Hallo, ik heb nog niet exact in de gaten hoe ik dit moet aanpakken maar ik probeer het maar eens. Hoe krijg ik een platenspeler aangesloten op een pioneer vsx 922 receiver? Kan iemand me helpen?
Als je versterker geen phono-ingang heeft moet je een phono pre-amp ertussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
MilaNL schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:05:
[...]

Als je versterker geen phono-ingang heeft moet je een phono pre-amp ertussen zetten.
wat ik zo snel kon vinden via google, heeft deze geen phono ingang. Volgens mij bijna geen receiver heeft dat meer. Dus een pre-amp er tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Intronaut - Habitual Levitations

Afbeeldingslocatie: http://www.cmdistro.de/images/products/large/55761_634983302010431207.jpg

gisteren bij het concert gekocht voor € 30
Staat online te koop voor € 18 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgende week op Roadburn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Norinco schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:12:
[...]

wat ik zo snel kon vinden via google, heeft deze geen phono ingang. Volgens mij bijna geen receiver heeft dat meer. Dus een pre-amp er tussen zetten.
Onkyo's en Integra's uit het duurdere segment zijn allen voorzien van een phono ingang... Ook bij Pioneer zijn ze dan voorzien van een phonopreamp... maar het model dat hier genoemd wordt heeft geen phono preamp... een phonopreamp is dus een must-have alvorens je een platen speler kunt aansluiten.

Sallant detail bij Pioneer is wel dat de goedkopere 5.1 kanaals receivers niet voorzien zijn van een phonopreamp, terwijl alle stereo versterkers (en dus ook de budget modellen) voorzien zijn van een phono preamp... Althans dat constateer ik als ik bij de huidige modellen van Pioneer kijk.
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:03:
Als phono preamp zijn er een aantal die geschikt zouden kunnen zijn en ook nog eens goed klinken volgens de reviews, te weten:
- Pro-ject phonobox
- Musical fidelity VLPS II
- Nad PP3 / Nad PP2

Mocht je een beperkt budget hebben schijnt de TCC TC-750 ook nog een goede phono preamp te zijn voor zijn geld (hoewel de de eerder genoemde modellen beter zouden moeten zijn). Zorg er in ieder geval voor dat je een exemplaar met aardings-aansluiting aanschaft zodat je elke platen speler kunt aansluiten.

Succes in ieder geval.

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 07-04-2013 23:50 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ja, ik weet het.
Maar ik boycot roadburn, omdat het zo belachelijk overpriced is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goedkoop is het niet nee, maar de ratio goede bands/geld is enorm hoog vergeleken bij andere festivals.

Voor mij wordt het de eerste keer, ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
mr_petit schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:51:
[...]

Dan kan ik je wel even uit de droom helpen: alle vinylopnamen worden anders gemasterd (noem het postmastering) dan de cd masters. Dus ongeacht of het medium vinyl anders zou klinken (door de plaat zelf, en het element wat het aftast), is het signaal wat er in beginsel opgezet wordt al compleet anders.
De vinylengineer gooit de aangeleverde master door een hele reeks filters (zowel hoog, mid als laag), om de hier al eerder aangegeven reden dat anders de naald uit de groef springt. Ook wordt deze filterreeks aangepast aan het signaal wat aangeleverd wordt (het is dus niet altijd dezelfde filterreeks in even sterke mate), wat eveneens afhankelijk is van hoeveel muziek er op 1 kant moet (aantal speelminuten, toerental etc), en waar het op de plaat komt (als ie alles goed doet dan). Aan het begin van de plaat kan je namelijk een heel ander frequentiespectrum kwijt dan op de binnenste groeven, en daar kan je als sound engineer gebruik van maken. Als producer kan je er zelfs gebruik van maken door rekening te houden met welke nummers je van een album aan het begin plaatst en welke aan het eind. Vinyl is een medium met heel veel beperkingen die dus ook nog eens varieren. Bij cd heb je dit veel minder, en zijn marges waarbinnen je moet werken veel rechtlijniger. Daar zijn in het verleden dan ook heel veel fouten mee gemaakt.
Hier wordt het goed uitgelegd YouTube: Klokhuis Langspeel Plaat LP klokhuis aflevering over de LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

newbreed schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:04:
[...]

Ja, ik weet het.
Maar ik boycot roadburn, omdat het zo belachelijk overpriced is.
Overpriced?? Wut?!
Er komen bijna 90 bands, die allen een minimale speeltijd hebben van 45 minuten. Vaak een uur of zelfs langer.
Het is veel geld, dat is waar. Maar no way overpriced.
Ik ga dit jaar voor de derde keer _/-\o_

En ook daar is véél vinyl te koop. Ik neem dan ook een aparte tas mee voor platen :9

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Van het weekend trouwens bij de ikea nog een paar Lekman kisten gehaald. Passen de platen prima in! Voor het mooie mag hij net een halve centimeter breder IVM met een randje aan de bovenkant waar ze bij het uitnemen net achter kunnen blijven hangen. Platen zijn vrij zwaar, dus niet al te ruig doen met de kist.
Jammergenoeg waren de LP-lijsten uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:39:
[...]
Hier wordt het goed uitgelegd YouTube: Klokhuis Langspeel Plaat LP klokhuis aflevering over de LP.
Leuk filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Nyarlathotep schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:35:
[...]

Overpriced?? Wut?!
Er komen bijna 90 bands, die allen een minimale speeltijd hebben van 45 minuten. Vaak een uur of zelfs langer.
Het is veel geld, dat is waar. Maar no way overpriced.
Ik ga dit jaar voor de derde keer _/-\o_

En ook daar is véél vinyl te koop. Ik neem dan ook een aparte tas mee voor platen :9
Volledig off-topic:

Good for you! Als jij het € 165 waard vind (ex slaapplek) dan is dat alleen maar goed. Maar ik zal nu je cognitieve dissonantie even lekker voeden met mijn off-topic gezever:
Het is op geen enkel manier aanvallend van mij bedoeld, maar ik vind € 165 een hoop geld. Nu zou ik ook helemaal niet willen dat Metallica komen optreden ofzo, maar de artiesten die spelen doen het waarschijnlijk nog gratis ook; het zijn niet echt grote namen in muziekland. Om het even te verhelderen, het headliners -argument slaat alleen op gage die de artiest mogelijk zou vragen. Als je het vergelijkt met een festival als Best Kept Secret (even niet gelet op genre), dan loopt de verhouding volledig mank. Dus ik ga lekker naar de individuele concerten. Zaterdag was ik naar Intronaut, Castle en The Atlas Moth en in mei naar COL, the Ocean en Lo!.

even een vergelijk:

RB:
3 dagen en geen echte headliners (90 bands die je in een willekeurige groep kan opnoemen en waarbij iedereen je de volledige 5 minuten vertwijfeld en glazig aanstaart)
Kamperen is € 57,50 extra (Wait, whut?!)
In concertzaal of kroegje
Prijs: € 165

BKS:
3 dagen met daar een aantal headliners tussen. (Bands die je kan noemen en mensen zeggen 'oja, weleens van gehoord' dus = meer duur)
incl crepeerplek
een locatie die volledig ingericht moeten worden. (zal ook wat extra kosten in vergelijking met een concertzaal of kroeg, waar ze alle apparatuur al hebben staan)
Prijs: € 121,50

On-Topic:
Sowieso mieters dat je lekker vinyl kan gaan kopen op Roadburn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Versteegrob schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:39:
[...]

Oei oei, al die vingers, mijn nekharen staan recht overeind.

Wel leuk filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Gisteren in de Melkweg ook weer een album op vinyl aangeschaft:

And So I Watch You From Afar - All Hail Bright Futures (instrumentale rock)

Was erg fijn, op de terugweg alvast een pre-order geplaatst voor het nieuwe Queens of the Stone Age album: http://store.qotsa.com/St...+deluxe+lp+preorder.html#
Bevat: 2 x 180g vinyl cut at 45rpm, super-heavyweight gatefold sleeve plus 12" booklet. (alleen die prijs 8)7 )

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, nieuw vinyl is vaak aan de prijs... Maar dat een grote band als QotSA zo'n prijs durft te vragen! Gelukkig ben ik geen fan :P

Ik ga zo eens bij Concerto kijken wat ze aan leuke (metal) LP's hebben staan.

@newbreed: het is gewoon maar net wat je zoekt op een festival. Persoonlijk geef ik helemaal niets om headliners... Op de grote metalfestivals zie ik steeds dezelfde namen terugkomen: Slayer, Metallica, In Flames, Motorhead... Heb ik allemaal al tig keer gezien.
Bij Roadburn gaat het mij echt om de muziek en sfeer. De hoge prijs is volgens mij ook mede te danken aan het feit dat veel bands speciaal naar NL worden gehaald voor 1 show. Vliegtickets, hotelverblijf...
En en gemiddeld concertbezoek is, inclusief vervoer naar de venue, ook niet altijd goedkoop meer helaas. Bands in het meer obscure genre moeten het dan ook echt hebben van optredens en merchandise.
Onlangs bij Steven Wilson liep het storm bij de merchandise, en zijn laatste LP was dan ook snel uitverkocht (helaas).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Heeft iemand anders die Tonar Nostatic Brush (of een kloon ervan)?
Ik gebruik hem voor elke draai, maar ik deed dat laatst in goed licht en zag de haartjes er letterlijk vanaf vallen en in de groef blijven steken. Lijkt me niet goed eigenlijk. Anderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilaNL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:04:
Heeft iemand anders die Tonar Nostatic Brush (of een kloon ervan)?
Ik gebruik hem voor elke draai, maar ik deed dat laatst in goed licht en zag de haartjes er letterlijk vanaf vallen en in de groef blijven steken. Lijkt me niet goed eigenlijk. Anderen hier last van?
Zo een? Gebruik ik ook, nog geen uitvallende "haren" ontdekt.Afbeeldingslocatie: http://www.divineaudio.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/q/aq_record_brush_1_.jpg

Eerst had ik deze gele van Tonar. Vrij snel weg gegooid, maakt je platen juist ENORM statisch ipv anti-statisch:
Afbeeldingslocatie: http://www.analogueseduction.net/user/products/1247241725_tonar_velvet_w450_h400.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een variant op die audioquest (die van mij staat gewoon 'carbon fibre cleaner' op), geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Die dingen ja. Het is alleen zichtbaar met goed licht. Ik heb 'm nu even flink uitgeschud (waarbij de haartjes gewoon door de lucht zweefden), en nu is het beter :) Maar misschien toch eens een nieuwe halen. Wellicht hebben die dingen gewoon niet zo'n grote levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
MilaNL schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:24:
Wellicht hebben die dingen gewoon niet zo'n grote levensduur.
Dat dus. Ik had er ook een die na verloop van tijd in de rui raakte. Gewoon een nieuwe gekocht en die gaat wel weer een paar jaar mee.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
In de order:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Bierkameel schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:55:
Django van mij komt ook uit de UK
Ik had hem al binnen 4 dagen thuis :)

Owja de Django plaat zelf is dus gewoon zwart, het gaat om de hoes en de slipmat, en het is een lekker dikke 180 grams plaat.
Ik krijg net een berichtje van me vriendin dat hij binnen is. Vanavond genieten dus:) Ze vind het wel grappig. Nu nog in onderhandeling over de soundtrack van Pulp Fiction. Hopen dat dat goed gaat komen want ide soundtrack is echt te lekker voor woorden!:)

Kan wellicht een dealtje maken over de prijs en verzendkosten als ik m combineer met Daft Punk - Discovery.

Edit: Bierkameel: nogmaals bedankt:)

Nog een edit van een dagje later:) Wat een heerlijk plaatje! Kwam met een erg mooie slipmat (zie foto bierkameel) en het klinkt echt heerlijk! Absolute topper! had m meer als eyecandy verwacht maar het klinkt nog leuk ook:)

[ Voor 13% gewijzigd door boomr op 12-04-2013 08:57 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 18:10
Gisteren mijn Pro-ject 2xperience Comfort met Grado Gold element ingeruild... en tegelijkertijd een Pro-ject Xtension 10 Evolution met Nagaoke MP-300 element terug gekocht. 22 kilo platenspeler schoon aan de haak. _/-\o_

Het gaat een leuk weekend worden... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Rebel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:06:
Gisteren mijn Pro-ject 2xperience Comfort met Grado Gold element ingeruild... en tegelijkertijd een Pro-ject Xtension 10 Evolution met Nagaoke MP-300 element terug gekocht. 22 kilo platenspeler schoon aan de haak. _/-\o_

Het gaat een leuk weekend worden... :9~
Nice!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.velosterturbo.org/forum/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 18:10
Kon ik die foto's nu maar maken. Mompelt iets over werk en kantoor enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Rebel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:35:
Kon ik die foto's nu maar maken. Mompelt iets over werk en kantoor enzo...
Komt wel. Heel benieuwd. Heb even op Google gezocht, ziet er heel vet uit. En zo zal hij ook wel klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Wat is qua prijs een goede verhouding tussen een element en draaitafel?

Stel dat ik op mijn Pro-ject Debut Carbon een Ortofon 2M Bronze zou zetten (zit nu een Red op). Zou de draaitafel dit element goed aankunnen of is de Pro-ject dit element niet waardig.

Je krijgt dan namelijk een element wat maar 50 Euro onder de prijs van de draaitafel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tja, een optimale verhouding is er denk ik niet, maar de meeste verbetering haal je volgens mij uit het element. Dus waarschijnlijk heb je voor dat bedrag meer verbetering dan wanneer je je element behoud en een het geld gebruikt voor een betere tafel. Denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:48:
Tja, een optimale verhouding is er denk ik niet, maar de meeste verbetering haal je volgens mij uit het element. Dus waarschijnlijk heb je voor dat bedrag meer verbetering dan wanneer je je element behoud en een het geld gebruikt voor een betere tafel. Denk ik ;)
Eens. Het element/naald heeft de meest hoorbare invloed op het geluid. Als je gaat upgraden, begin bij het Element, zoals hij nu ook doet. IMO kan je makkelijk een element kopen dat net zo duur of duurder is dan je tafel :)

Bij die Debut Carbon zit het echt wel snor met de tafel. Goed gebouwd ding! Had ik eerst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afspraak die ik vanavond (13-04-2013) met een goede collega had kon door omstandigheden vanaf zijn zijde niet doorgaan... Daardoor had ik geluk en kon ik met mijn kameraad één dag eerder naar de mega cd / dvd en platen beurs op de Jaarbeurs in Utrecht dan gepland (we zouden 14-04-2013 eigenlijk gaan)... Ik heb enkele lp's en cd's daar weten te scoren voor mezelf te weten:

- Within Temption: Mother Earth (vinyl, picture disc)
- Normaal: op 12 inch (vinyl, 12 inch single)
- Vengaboys: the platinum album (CD)
- Vengaboys: Greatest Hits! Part 1 (CD)
- Scooter: Our Happy Hardcore (CD)
- Scooter: The Stadium Techno Experience (CD)
- A night at the museum 2 (Blu-ray film)

Enkele foto's van mijn nieuwe aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130413_0011_zps5765d8de.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/b4043ab5-e156-4855-afb3-b222589680b7_zps6ce14687.jpg

Helaas was er niemand aanwezig die hetzelfde platen opbergsysteem verkocht zoals ik thuis heb. Deze ga ik later online nog wel ff bestellen zodat ik de nieuwe lp's goed kan opbergen (de huidige oplossing zit helemaal vol met platen en er kan er geen één meer bij).

Daarnaast heb ik nog enkele lp's en cd's voor mijn ouders meegenomen. Te weten:
- Ben Steneker: Take a ride in the country with me (vinyl, officieel gesigneerd door Ben Steneker in 1982)
- Ben & Carmen Steneker: Homeland (CD)
- Black Hills Country Band: In The Shadows of The Black Hills (Vinyl)
- Dixie Aces: Cast off the line (CD)

Enkele foto's van de aanwinsten die ik voor mijn ouders heb meegenomen:

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130413_0041_zps15645984.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130413_0061_zps87533775.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130413_0071_zps627319bd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130413_0081_zps30faea34.jpg

Ik ben benieuwd wat de overige muziek liefhebbers op dit forum gekocht hebben op de mega cd / dvd en platen beurs op de Jaarbeurs in Utrecht (voor de geen die er heen zijn gegaan)... Ik ben in ieder geval voor mijn gevoel zeer goed geslaagd!

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 14-04-2013 08:17 . Reden: Toevoeging LP Black Hills Country Band omdat deze ontbrak en enkele textuele verbeteringen aangebracht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:56:
De afspraak die ik vanavond (13-04-2013) met een goede collega had kon door omstandigheden vanaf zijn zijde niet doorgaan... Daardoor had ik geluk en kon ik met mijn kameraad één dag eerder naar de mega cd / dvd en platen beurs op de Jaarbeurs in Utrecht dan gepland (we zouden 14-04-2013 eigenlijk gaan)... Ik heb enkele lp's en cd's daar weten te scoren voor mezelf te weten:

- Within Temption: Mother Earth (vinyl, picture disc)
- Normaal: op 12 inch (vinyl, 12 inch single)

...

Ik ben benieuwd wat de overige muziek liefhebbers op dit forum gekocht hebben op de mega cd / dvd en platen beurs op de Jaarbeurs in Utrecht (voor de geen die er heen zijn gegaan)... Ik ben in ieder geval voor mijn gevoel zeer goed geslaagd!
Mooi, vooral die van Within Temptation. Klinkt zo'n picture disk ook goed?

Ik ben er gisteren ook geweest. Eerst dacht ik dat er bijna geen vinyl was (we kwamen binnen in hal 8, daar waren vooral beelden, postzegels etc..). Maar vanaf hal 9 was er aardig wat te vinden. Zo veel zelfs dat ik rond 2 uur 's middags opgehouden ben met kijken :) tegen die tijd was mijn cash geld ook wel op.

Dit zijn mijn aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/platenbeurs-utrecht.jpg
  • Genesis - Trespass
  • Rush - Fly by Night
  • Pink Floyd - The Wall
  • Genesis - Foxtrot
  • The Moddy Blues - Days of Future Passed

• Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
  • Mike Oldfield - QE2
  • Marillion - Fugazi
  • Blue Öyster Cult - Agents of Fortune

• The Cure - Disintegration
  • Mike Oldfield - Islands
  • Marillion - Seasons End
  • Steve Hackett - Voyage of the Acolyte
Alle LP's in goede staat behalve the moody blues, maar kie kostte ook maar 3 euro..
Hoes van agents of fortune is iets minder, maar de plaat is perfect. Voor de rest de hoezen ook heel mooi; zonder stickers etc.

Heb ook Mike Oldfield - Boxed in zeer goede staat kunnen krijgen voor 5 euro. Was eerst 20 euro, maar ik zag dat het label op 1 van de lp's er verkeerd opzat en mocht hem voor 5 meenemen.
Ik had thuis al een minder goede versie van Boxed dus die 2 heb ik mooi kunnen combineren tot een 'near mint' boxset.

Al met al een geslaagde (eerste) mega platenbeurs. Mijn platencollectie is erdoor gegroeid tot 101 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:46:
[...]
Mooi, vooral die van Within Temptation. Klinkt zo'n picture disk ook goed?
Die picture disk van Within Temptation klinkt goed ja... Ik moet de LP alleen nog even wassen in de wasstraat (hij knettert nogal bij het afspelen)... Verder heb ik daarover niets te klagen... Alleen ja, de muziek he... Je moet van de muziek soort houden ik mee genomen heb... En daar ben ik nou juist heel gevarieerd in, mijn stemming en zin bepaald welke muziek ik op een bepaald moment luister...
[...]

Ik ben er gisteren ook geweest. Eerst dacht ik dat er bijna geen vinyl was (we kwamen binnen in hal 8, daar waren vooral beelden, postzegels etc..). Maar vanaf hal 9 was er aardig wat te vinden. Zo veel zelfs dat ik rond 2 uur 's middags opgehouden ben met kijken :) tegen die tijd was mijn cash geld ook wel op.
Genoeg vinyl te vinden in allerlei genres, maja ik kan niet ophouden met kijken... Ik loop alle stands af die de muziek gecategoriseerd hebben... en dan je gewoon echt zoet voor een lange tijd... Ik was er omstreeks 11:30 uur en ik ging richting 16:00 uur weer weg... Dus dan weet je genoeg...

Waar ik dan weer benieuwd naar ben is wie nou eigenlijk die gouden / platina platen in de laatste (rechtse) rij nou zou kopen? Want als je daar de prijzen van ziet... Dan denk ik: poeh, voor dat geld koop ik toch liever een auto... Maja, neemt niet weg dat er echt mooie collector items bijzitten soms...
[...]

Dit zijn mijn aanwinsten:
[afbeelding]
  • Genesis - Trespass
  • Rush - Fly by Night
  • Pink Floyd - The Wall
  • Genesis - Foxtrot
  • The Moddy Blues - Days of Future Passed

• Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
  • Mike Oldfield - QE2
  • Marillion - Fugazi
  • Blue Öyster Cult - Agents of Fortune

• The Cure - Disintegration
  • Mike Oldfield - Islands
  • Marillion - Seasons End
  • Steve Hackett - Voyage of the Acolyte
Alle LP's in goede staat behalve the moody blues, maar kie kostte ook maar 3 euro..
Hoes van agents of fortune is iets minder, maar de plaat is perfect. Voor de rest de hoezen ook heel mooi; zonder stickers etc.

Heb ook Mike Oldfield - Boxed in zeer goede staat kunnen krijgen voor 5 euro. Was eerst 20 euro, maar ik zag dat het label op 1 van de lp's er verkeerd opzat en mocht hem voor 5 meenemen.
Ik had thuis al een minder goede versie van Boxed dus die 2 heb ik mooi kunnen combineren tot een 'near mint' boxset.
Verder mooie aanwinsten gedaan hoor... Ik hoop dat je er veel luister plezier van hebt!

[ Voor 95% gewijzigd door rcor op 14-04-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:41:
[...]

Eens. Het element/naald heeft de meest hoorbare invloed op het geluid. Als je gaat upgraden, begin bij het Element, zoals hij nu ook doet. IMO kan je makkelijk een element kopen dat net zo duur of duurder is dan je tafel :)

Bij die Debut Carbon zit het echt wel snor met de tafel. Goed gebouwd ding! Had ik eerst ook.
Waarom heb je hem weggedaan? En wat heb je nu voor tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 00:57
Helaas is mijn naald afgebroken van mijn Dual cs435.. hoewel ik natuurlijk een nieuwe naald kan kopen, kan ik natuurlijk ook meteen kijken of ik een nieuwe pick up kan regelen. Deze dual liep namelijk ook al niet echt op een goede snelheid en leek niet in snelheid te verstellen.

Nou kwam ik een Technics SL-1710 tegen op marktplaats met een vraagprijs van 175 euro. Als ik dit topic doorlees dan vind ik vooral veel over de SL-1200 series, die nu op marktplaats meestal voor absurde bedragen te koop staan. Over de bovengenoemde serie is een stuk minder te vinden. Ook het element wat hier op zit zegt me vrij weinig. Wat vinden jullie van het model en de bijbehorende prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Sinds vorige week de soundtrack van Django op vinyl binnen. Wat een heerlijk plaatje! Mooie slipmat erbij. Dit nummer alleen al is het geld MEER dan waard. Eeuwig zonde dat er geen repeat op de platenspeler zit:)

YouTube: "Freedom" by Anthony Hamilton & Elayna Boynton in "Django Unchained"

En deze week word ook een erg goede week want de soundtrack van Pulp Fiction is ook onderweg. Morgen of donderdag als het goed is in de bus, en we kennen allemaal het welbekende nummer van Al Green toch?:) Mooie tijden:D

[ Voor 23% gewijzigd door boomr op 16-04-2013 10:58 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R8dical schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:09:
[...]

Waarom heb je hem weggedaan? En wat heb je nu voor tafel?
Heb nu de Pro-Ject 2Xpression Acryl met Ortofon Rondo Red MC element en Speedbox II. Heb me laten verleiden door de looks vooral ;)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/893976_183727541774710_603322372_o.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ranjo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:49:
Nou kwam ik een Technics SL-1710 tegen op marktplaats met een vraagprijs van 175 euro. Als ik dit topic doorlees dan vind ik vooral veel over de SL-1200 series, die nu op marktplaats meestal voor absurde bedragen te koop staan. Over de bovengenoemde serie is een stuk minder te vinden. Ook het element wat hier op zit zegt me vrij weinig. Wat vinden jullie van het model en de bijbehorende prijs?
Ik vind 'm een beetje aan de prijs. Dit is de 1710 mk1, en die heeft bijv. niet het hoogteverstelmechanisme voor de arm zoals bijv. een sl-1200 dat heeft, of de 1710 mk2. Als het een 1710 mk2 was geweest, die goed werkte (er zit bij de mk2 binnenin een tandwieltje voor de afslag wat kwetsbaar is), dan was ie z'n geld waard geweest. Nu vind ik 'm persoonlijk rond de 100-125 euro waard.
Zo'n ep-271 element is op zich wel aardig (ik heb er een gehad), maar dat is natuurlijk al een oud element met onbekende staat van de naald, en de originele naald is niet te krijgen. En aangezien een at-95e nieuw slechts 25 euro kost en ongeveer even goed is, is dat natuurlijk niet echt een waardeverhogende factor.

Maar het zijn geen slechte spelers, en doorgaans onbreekbaar (je ziet ze regelmatig langskomen)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik heb naast de 1210mk2 een 1810 staan die er heel veel op lijkt en is geen half/automaat (arm keert niet terug na afspelen plaat)
Dan kan er ook weinig stuk ;)

Ik heb voor de mijne 50 euro betaald. De speler had zelfs nog een zeer nette stofkap, Dat is iets wat je maar weinig ziet.
Ik vind 175 euro ook zeer hoog.

[...]

Al met al een geslaagde (eerste) mega platenbeurs. Mijn platencollectie is erdoor gegroeid tot 101 :)
101 stuks :) Dan heb je nog wat te gaan :Y Ik zit nu op ongeveer 300 stuks Lp's en >3000 singletjes.
Ik daarvoor aardig wat beurzen afgelopen en veel via internet gekocht.
Het blijft een leuke hobby, en zeker singletjes die we hebben voor de jukebox is leuk zoeken naar die waardevolle persing. Je schrikt soms van de prijzen die ze vragen.

[ Voor 53% gewijzigd door Bestla op 16-04-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ranjo schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:49:
Helaas is mijn naald afgebroken van mijn Dual cs435.. hoewel ik natuurlijk een nieuwe naald kan kopen, kan ik natuurlijk ook meteen kijken of ik een nieuwe pick up kan regelen. Deze dual liep namelijk ook al niet echt op een goede snelheid en leek niet in snelheid te verstellen.

Voor dat geld zou ik eerder een leuke tweedehands pro-ject kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:57:
[...]

Heb nu de Pro-Ject 2Xpression Acryl met Ortofon Rondo Red MC element en Speedbox II. Heb me laten verleiden door de looks vooral ;)
[afbeelding]
Netjes. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

A.s. Zaterdag ook weer Record Store Day he :)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:39:
101 stuks :) Dan heb je nog wat te gaan :Y Ik zit nu op ongeveer 300 stuks Lp's en >3000 singletjes.
Ik daarvoor aardig wat beurzen afgelopen en veel via internet gekocht.
Ik vindt het toch aardig snel gaan, vorig jaar begonnen :)
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:34:
Inmiddels ook een platenspeler aangeschaft: Een Pro-Ject RPM 1.3 (zwart).
...
Mijn eerste platen komen van de bazaar in beverwijk:
  • Camel - Mirage (1974)
  • Pink Floyd - Wish you were here (1975)
  • Marillion - Misplaced childhood (1985)

Het blijft een leuke hobby, en zeker singletjes die we hebben voor de jukebox is leuk zoeken naar die waardevolle persing. Je schrikt soms van de prijzen die ze vragen.
Ja er waren op de platenbeurs in utrecht afgelopen weekend ook platen van rond de 400 euro.. dat heb ik er (nog?) niet voor over :) gaat me nu nog vooral om de muziek. Maar vindt het natuurlijk wel mooi als de plaat en hoes in goede staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 13:45
Misschien niet het juiste topic maar ik stel hier toch maar even mijn vraag:

Sinds kort heb ik een platenspeler (Pioneer PL-335) aangesloten en is vandaag een nieuwe snaar binnengekomen. Deze aangesloten, het aandrijfmechanisme waar de snaar omheen gespannen zit draait gewoon maar het plateau zelf gaat helaas niet draaien. De arm gaat wel naar de plaat als ik zelf de plaat handmatig draai en dan komt er ook geluid uit de speakers. De platenspeler heeft overigens een aantal jaar niet gedraaid maar ik heb dus een gloednieuwe snaar erop gemaakt aangezien de oude kapot was.

Probleem is dus dat het plateau niet vanzelf begint en blijft draaien. Hoe los ik dat evt op?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 20:50
Waus26 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:30:
Misschien niet het juiste topic maar ik stel hier toch maar even mijn vraag:

Sinds kort heb ik een platenspeler (Pioneer PL-335) aangesloten en is vandaag een nieuwe snaar binnengekomen. Deze aangesloten, het aandrijfmechanisme waar de snaar omheen gespannen zit draait gewoon maar het plateau zelf gaat helaas niet draaien. De arm gaat wel naar de plaat als ik zelf de plaat handmatig draai en dan komt er ook geluid uit de speakers. De platenspeler heeft overigens een aantal jaar niet gedraaid maar ik heb dus een gloednieuwe snaar erop gemaakt aangezien de oude kapot was.

Probleem is dus dat het plateau niet vanzelf begint en blijft draaien. Hoe los ik dat evt op?
Samengevat draait de motor dus wel, maar krijgt de snaar geen grip op de motor?

Snaar zit wel strak genoeg? En geen vertanding aan 1 zijde op de snaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Llewy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:02:
[...]

Samengevat draait de motor dus wel, maar krijgt de snaar geen grip op de motor?

Snaar zit wel strak genoeg? En geen vertanding aan 1 zijde op de snaar?
Daar lijkt het wel op inderdaad. De snaar zit strak genoeg maar draait zelf niet. Klopt dat? Had al een beetje gegoogled maar kan weinig vinden. De snaar is nieuw uit de verpakking gekomen vandaag, vertanding niet op gelet maar volgens mij niet.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Het lager van de platter die wat olie kan gebruiken? :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
En is de snaar wel de juiste maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Wirehead schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:35:
Het lager van de platter die wat olie kan gebruiken? :)
Ja dat zou kunnen wellicht,het heeft jaren stilgestaan. De oude snaar was geknapt en een deel samengesmolten tot een bolletje. Gewoon iets van dat WD40 spul of? (Leek dat ik ben)

Snaar is wel de goeie lengte. Moet die ook meedraaien? Gok van wel maar dat gebeurde niet

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als de platter draait (dat lager smeer je met een hele lichte machine olie) en de snaar goed is, dan blijft de poelie op de as van de motor over:

Draait de as van de motor niet los in de poelie?

Kan je anders foto's / filmpje posten?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waus26 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:50:
[...]

Ja dat zou kunnen wellicht,het heeft jaren stilgestaan. De oude snaar was geknapt en een deel samengesmolten tot een bolletje. Gewoon iets van dat WD40 spul of? (Leek dat ik ben)

Snaar is wel de goeie lengte. Moet die ook meedraaien? Gok van wel maar dat gebeurde niet
Zoals teacher zegt zou ik ook iets van naaimachine olie gebruiken. WD40 is best aggressief spul voor rubber en plastic.
Maak je pully goed schoon (niet met olie! dat gaat slippen), verwijder het bolletje rubber, leg de nieuwe snaar om de pulley en je plateau. Dan zou het moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Ik heb niet echt een positieve ervaring met de Disco Antistat. Het schijnt dat een aantal van de labels van mijn platen beschadigd of bevlekt zijn. Zo is een kopie van The Wall nu met een mooie gele rand op de label. Kopie van Tubular Bells is zelfs de label van beschadigd.

Iemand anders hier ervaring mee? Zo nee, hoe zorg je dat het label droog blijft bij het schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Oef, daar maakte ik me ook erg zorgen over. En alhoewel ik regelmatig zie dat er wat spul op een label zit droogt het altijd weer onzichtbaar op. Die gele randen waar ik zo bang voor was en waar jij het over hebt heb ik nog niet gehad gelukkig... gebruik je de originele vloeistof of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Hij is binnen!!

Ghost - Infestissumam

De Limited Edition, Clear , Scandinavian.

Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-4378945-1365788041-2683.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-4378945-1365788030-9879.jpeg

Artwork bij ieder nummer:
Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-4378945-1365788034-7522.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Deze jong zit heel hard te hopen dat de soundtrack van Pulp Fiction dadelijk op de deurmat of bij de buren ligt als het werk eindelijk gedaan is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
lj_tree schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:08:
Deze jong zit heel hard te hopen dat de soundtrack van Pulp Fiction dadelijk op de deurmat of bij de buren ligt als het werk eindelijk gedaan is:)
Heb deze afgelopen week ontvangen en het klinkt echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Gebruik nu QS Vinyl Cleaner. Dit moet volgens de verkoper erg goed spul zijn. Maar volgens mij worden de randen met dit spul alleen maar erger. Ik dacht eerst ook dat alles goed opdroogde, maar naar de plaat schuin in het licht te houden viel mij de gele rand op waar het vloeistof heeft gezeten. En bij een paar labels zelfs een soort van raffelige rand... Ik ben nu serieus zo gek om aan een Okki Nokki te denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
R8dical schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:11:
Gebruik nu QS Vinyl Cleaner. Dit moet volgens de verkoper erg goed spul zijn. Maar volgens mij worden de randen met dit spul alleen maar erger. Ik dacht eerst ook dat alles goed opdroogde, maar naar de plaat schuin in het licht te houden viel mij de gele rand op waar het vloeistof heeft gezeten. En bij een paar labels zelfs een soort van raffelige rand... Ik ben nu serieus zo gek om aan een Okki Nokki te denken....
Ik zal vanavond nog eens kritisch kijken maar ik heb mijn eerste platen nu een ruime maand geleden gedaan en er is me nog niks geks opgevallen. Ik gebruik de origine vloeistof dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik word wel een beetje gestoord van die re-issues die je om de oren vliegen momenteel. Fijn dat ze er zijn hoor, zeker sommige hard-to-get titels maar er zou een website moeten zijn die de geluidskwaliteit van die dingen vergelijkt... Weet iemand zo'n site? Ben nu al een paar keer tegen een CD-op-180g-vinyl aangelopen en dat is het toch niet hoor. Sommige dingen zijn echt wel de moeite waard maar andere... brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R8dical schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:59:
Ik heb niet echt een positieve ervaring met de Disco Antistat. Het schijnt dat een aantal van de labels van mijn platen beschadigd of bevlekt zijn. Zo is een kopie van The Wall nu met een mooie gele rand op de label. Kopie van Tubular Bells is zelfs de label van beschadigd.

Iemand anders hier ervaring mee? Zo nee, hoe zorg je dat het label droog blijft bij het schoonmaken?
Dan kan je beter wat langer wachten voor je die doppen los schroeft die over je label zitten. Als je die gewoon goed vast draait, en ff 5 minuten wacht voor je ze er na het wassen weer afhaalt, is er niks aan de hand. Tenminste, bij mij niet. Heb er ongeveer 170 door de Anti Stat heen gehaald nu. Wel met een andere vloeistof dan die je erbij krijgt, want die troep laat wit residu achter in je groeven.

Speel maar eens een gewassen plaat af. Zit er een wit bolletje troep op je naald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:54:
[...]

Speel maar eens een gewassen plaat af. Zit er een wit bolletje troep op je naald.
Klopt, is mij ook opgevallen. Het is na 1 of 2 x afspelen per plaat weg trouwens. En het laat zich ook vrij makkelijk 'afborstelen' met een naaldborsteltje. Enige wat ik nog niet heb kunnen vaststellen is of het ook kwaad kan voor je naald. Vooralsnog heb ik daar geen berichten over kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:00:
[...]

Klopt, is mij ook opgevallen. Het is na 1 of 2 x afspelen per plaat weg trouwens. En het laat zich ook vrij makkelijk 'afborstelen' met een naaldborsteltje. Enige wat ik nog niet heb kunnen vaststellen is of het ook kwaad kan voor je naald. Vooralsnog heb ik daar geen berichten over kunnen lezen.
Ik heb er ook nog niks over gelezen. Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zie het als een ongemak. Wat je ook kan doen is nog een ant-stat "was bak" vullen met gedemineraliseerd water om na het wassen de boel af te spoelen zodat je geen residu krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:04:
[...]

Ik heb er ook nog niks over gelezen. Ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zie het als een ongemak. Wat je ook kan doen is nog een ant-stat "was bak" vullen met gedemineraliseerd water om na het wassen de boel af te spoelen zodat je geen residu krijgt ;)
Ja klopt, las ik ook. Ach. De meeste platen hebben nu hun 2 draaibeurten wel weer gehad dus het is weer ff weg. Moet wel weer nieuw schoonmaakspul hebben om mijn nieuwe aanwinsten een schrobbeurt te geven... Tips? Liefst ergens online te koop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57
Servor schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:08:
[...]

Ja klopt, las ik ook. Ach. De meeste platen hebben nu hun 2 draaibeurten wel weer gehad dus het is weer ff weg. Moet wel weer nieuw schoonmaakspul hebben om mijn nieuwe aanwinsten een schrobbeurt te geven... Tips? Liefst ergens online te koop ook.
vinylvinyl.nl of zelf maken zoals hier al vaker aangehaald is geworden.
demin water, alcohol, en druppeltje dreft of iets in die trant

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over de Pebbles vloeistof: http://www.vinylvinyl.nl/pebbles_763.html
Gewoon voor 50 cent bij de supermarkt gedemineraliseerd water kopen. 100 ml uit die fles gieten en dan de 100ml pebbles in de fles gieten. Even schudden en klaar. Een mengsel dat erg goed reinigt en echt nul komma nul residu achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Inmiddels ben ik ook toe aan mijn eerste platenspeler. Het zoeken naar een degelijke platenspeler vind ik erg moeilijk, aangezien ik er nog geen verstand van heb. Ondertussen heb ik deze platenspeler gevonden op marktplaats:

Philips electronic 222
http://link.marktplaats.nl/666001263

Ik vind hem er nog er goed uitzien en Philips was vroeger een goed merk qua platenspelers, heb ik me laten vertellen. Mijn vraag is nu eigenlijk of dit wel een goede koop is voor 50 euro. Mits alles werkt natuurlijk. :P

Daarbij moet ik nog wat accessoires halen zoals een anti-statisch borsteltje voor de platen. Weet iemand wat een goed borsteltje is en waar ik het kan bestellen? Als laatste wilde ik vragen of een schoonmaak machine echt nodig is of zijn er andere manieren om een plaat schoon te krijgen?

Ik hoop dat ik niet te lastig ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
martini1993 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:36:
Inmiddels ben ik ook toe aan mijn eerste platenspeler. Het zoeken naar een degelijke platenspeler vind ik erg moeilijk, aangezien ik er nog geen verstand van heb. Ondertussen heb ik deze platenspeler gevonden op marktplaats:

Philips electronic 222
http://link.marktplaats.nl/666001263

Ik vind hem er nog er goed uitzien en Philips was vroeger een goed merk qua platenspelers, heb ik me laten vertellen. Mijn vraag is nu eigenlijk of dit wel een goede koop is voor 50 euro. Mits alles werkt natuurlijk. :P

Daarbij moet ik nog wat accessoires halen zoals een anti-statisch borsteltje voor de platen. Weet iemand wat een goed borsteltje is en waar ik het kan bestellen? Als laatste wilde ik vragen of een schoonmaak machine echt nodig is of zijn er andere manieren om een plaat schoon te krijgen?

Ik hoop dat ik niet te lastig ben. ;)
tja, kun je je een buil vallen voor 50 euro? spreekt voor zich dat het geen top is, dat kan ook niet voro die prijs, maar als de naald goed is kan ie zomaar leuk geluid aan je hobby geven.
Als het je primaire muziekbron is zou ik wat meer neerleggen en bijvoorbeeld zoeken naar de thorens td190.
Ik draai of vinyl, of mp3. Cd's zijn verdwaalde geluidsdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1993
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
liffey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:50:
[...]

tja, kun je je een buil vallen voor 50 euro? spreekt voor zich dat het geen top is, dat kan ook niet voro die prijs, maar als de naald goed is kan ie zomaar leuk geluid aan je hobby geven.
Als het je primaire muziekbron is zou ik wat meer neerleggen en bijvoorbeeld zoeken naar de thorens td190.
Ik draai of vinyl, of mp3. Cd's zijn verdwaalde geluidsdragers.
Nee, ik weet ook wel dat het geen top kan zijn. Maar ik dacht om effe te vragen zodat ik iets zekerder ben dat het geen drollenbak is. ;)

Ik moet nog gaan kijken naar die speler dus het kan nog alle kanten op. Daarbij ben ik ook niet van plan om er een primaire geluidsbron van te maken, maar meer voor tussendoor zoals je al zei. In ieder geval bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
martini1993 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:35:
[...]

Nee, ik weet ook wel dat het geen top kan zijn. Maar ik dacht om effe te vragen zodat ik iets zekerder ben dat het geen drollenbak is. ;)

Ik moet nog gaan kijken naar die speler dus het kan nog alle kanten op. Daarbij ben ik ook niet van plan om er een primaire geluidsbron van te maken, maar meer voor tussendoor zoals je al zei. In ieder geval bedankt voor de reactie.
Ik heb het zelfde element gehad en was daar niet erg tevreden over. Maar ik ken je kwaliteitseisen niet. Als je gewoon gezellig een plaatje wil draaien, zou dit moeten volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
teacher schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:56:
Als de platter draait (dat lager smeer je met een hele lichte machine olie) en de snaar goed is, dan blijft de poelie op de as van de motor over:

Draait de as van de motor niet los in de poelie?

Kan je anders foto's / filmpje posten?
De platter moet dan ingesmeerd worden gok ik. Denk dat ie al zeker 15 jaar stil heeft gestaan. De snaar is dus nieuw, maar moet deze ook zelf meedraaien? Dat gebeurd namelijk niet. De poelie draait ook gewoon.

(Leek vraag sorry). Foto's (klik voor vergroting), op de foto's draait de poelie maar de snaar is dus stil:

Afbeeldingslocatie: http://s02.imageupper.com/1_t/4/I13663744292199463_3.jpg Afbeeldingslocatie: http://s02.imageupper.com/1_t/4/I13663744292199463_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://s02.imageupper.com/1_t/4/I13663744292199463_5.jpg Afbeeldingslocatie: http://s02.imageupper.com/1_t/4/I13663744292199463_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s02.imageupper.com/1_t/4/I13663744292199463_4.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door MaSw85 op 19-04-2013 14:36 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
martini1993 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:35:
[...]

Voor 50 euro liep ik tegen een Technics SL1810 aan. Dus soms moet je gewoon geluk hebben met wat er op je pad komt.
Maar ga eerst maar eens vinyl draaien, en hopelijk ben je verslaafd na de eerste LP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waus26 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:05:
[...]

De platter moet dan ingesmeerd worden gok ik. Denk dat ie al zeker 15 jaar stil heeft gestaan. De snaar is dus nieuw, maar moet deze ook zelf meedraaien? Dat gebeurd namelijk niet. De poelie draait ook gewoon.

(Leek vraag sorry). Foto's (klik voor vergroting), op de foto's draait de poelie maar de snaar is dus stil:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]
Om te beginnen zou ik de aandrijfsnaar eens monteren rondom het draaiplateau (want nu zit hij foutief afgemonteerd aan de behuizing van de speler. Er zit een ronde rand die naar beneden uitsteekt tussen het midden en het einde van de draaiplateau in, waar je de snaar om heen moet doen). En dan de hem vanaf daar om de motor poulie leggen via een van de twee gaten in het draai plateau... Ik denk dat je probleem dan wel opgelost zal zijn... Succes in iedergeval...

Edit:
Op deze site wordt een en ander nog duidelijker uitgelegd d.m.v. foto's (montage van de riem is voor jou speler hetzelfde als bij deze speler):
http://ivedrunksunshinewi...ace-a-record-player-belt/

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 19-04-2013 18:47 . Reden: Toevoeging link naar website met uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
OH YESSSS de Pulp Fiction soundtrack is binnen. HEERLIJK plaatje! Net ook maar even de Reservoir Dogs soundtrack besteld bij Bol.com samen met Hugh Laurie - Let them Talk....als het goed is ergens volgende week in de bus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rcor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:20:
[...]

Om te beginnen zou ik de aandrijfsnaar eens monteren rondom het draaiplateau (want nu zit hij foutief afgemonteerd aan de behuizing van de speler. Er zit een ronde rand die naar beneden uitsteekt tussen het midden en het einde van de draaiplateau in, waar je de snaar om heen moet doen). En dan de hem vanaf daar om de motor poulie leggen via een van de twee gaten in het draai plateau... Ik denk dat je probleem dan wel opgelost zal zijn... Succes in iedergeval...

Edit:
Op deze site wordt een en ander nog duidelijker uitgelegd d.m.v. foto's (montage van de riem is voor jou speler hetzelfde als bij deze speler):
Thanks, ga het proberen!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 14:17

roger is here

duss..

Ja, ik zal me hier ook maar eens melden...
Kan wel 17 jaar geleden zijn dat ik mijn laatste LP heb aangeschaft..heerlijk weer om een plaatje te draaien :)

Maar dit is hem claw boys claw - hammer een lp en een 10" + cd

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/mc3ur4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dnee1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/r6w84g.jpg

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roger is here schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:45:
Ja, ik zal me hier ook maar eens melden...
Kan wel 17 jaar geleden zijn dat ik mijn laatste LP heb aangeschaft..heerlijk weer om een plaatje te draaien :)

Maar dit is hem claw boys claw - hammer een lp en een 10" + cd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie lp + cd box. Ik hoop dat je er veel luister plezier aan zult beleven!
Waus26 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:18:
[...]

Thanks, ga het proberen!
Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost, laat even weten of dit ook het geval is. Succes er mee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En, wat hebben we allemaal gekocht op RSD?
Ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2AzQxS2OdUNU46lUExR3DJSq/full.jpg

- 2x test LP, voor een whopping 1€/stuk (stonden ook nog 2 andere) Op marktplaats vragen ze gerust 25€ :')
- Kings of Leon - Rarely, voornamelijk oude tracks, ondanks dat ik het eerste album helemaal ruk vond, vind ik deze LP wel leuk (verrasing, want ik had hem vantevoren natuurlijk niet gehoord, en kwam ook niet echt bekende nummers tegen op de achterzijde.
- Kensington - Home Again, met handtekening :) Want ze traden op in Delft.
- Coldplay single met 2 tracks+boekje, wel wat prijzig voor 2 liedjes, maar het is denk ik wel een collectors item.
- En dan 3 CD's, maar daar mag je het hier niet over hebben he? :P

En nog besteld:
-Pearl Jam - Ten
-Train - Califormia 37
Train heb ik een tijdje terug een concert van gezien, dus dan is zo'n LP extra leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Weer geslaagd op RSD2013:
- Steven Wilson - Luminol (demo)
- Scientist Dub
- Brass Sabbath aka Jungle by Night & Gaslamp Killer doen de Black Sabbath

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mP7VFNq.jpg

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:48:
En, wat hebben we allemaal gekocht op RSD?
Ik het volgende:
[afbeelding]

- 2x test LP, voor een whopping 1€/stuk (stonden ook nog 2 andere) Op marktplaats vragen ze gerust 25€ :')
- Kings of Leon - Rarely, voornamelijk oude tracks, ondanks dat ik het eerste album helemaal ruk vond, vind ik deze LP wel leuk (verrasing, want ik had hem vantevoren natuurlijk niet gehoord, en kwam ook niet echt bekende nummers tegen op de achterzijde.
- Kensington - Home Again, met handtekening :) Want ze traden op in Delft.
- Coldplay single met 2 tracks+boekje, wel wat prijzig voor 2 liedjes, maar het is denk ik wel een collectors item.
- En dan 3 CD's, maar daar mag je het hier niet over hebben he? :P

En nog besteld:
-Pearl Jam - Ten
-Train - Califormia 37
Train heb ik een tijdje terug een concert van gezien, dus dan is zo'n LP extra leuk :)
Mooie aanwinsten... Die hifi test lp is ook handig om te hebben... Ik moet die test lp ook nog eens een keer aanschaffen... En wat betreft de cd's, je mag ze rustig benoemen hoor... Niet alles is op lp aan te komen en soms wil je iets nou juist net niet op lp omwille van bijv. het kunnen afspelen van de muziek in je auto of bij familie / vrienden die geen platen speler hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
RSD2013 aanwinsten :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.wirehead.be/audio/RSD2013.jpg
-Mad Season - Above
-Shuggie Otis - Introducing Shuggie Otis
-Rory Gallagher - Rory Gallagher
-Rory Gallagher - Continental OP
-Bill Withers - Just as I am
-Triggerfinger - Driveby
-Brian Eno - Nicolas Jaar - Grizzly Bear
:D

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
hier ook die Steven Wilson - Luminol picture disc gescoord (uiteraard). Zal morgen, als ik weer kan staan (het waren drie lange dagen), wat foto's maken van de oogst van Roadburn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:04:
[...]

Mooie aanwinsten... Die hifi test lp is ook handig om te hebben... Ik moet die test lp ook nog eens een keer aanschaffen...
Ja inderdaad, kom er alleen net achter dat er geen testfrequenties in het 4-20hz deel op staan. Waarmee ik mijn effectieve massa zou kunnen bepalen, da's wel jammer :/ Dat wil ik juist graag bepalen bij mijn zelfbouw draaitafel. Die tracks staan dan weer op de Hifi news test LP
Maargoed, als de platenspelers de andere tracks wel goed doorstaat, dan hoef ik over die resonantiefrequentie waarschijnlijk niet heel veel zorgen te maken. Want stel dat die op 20hz ofzo uitkomt, dan gaat het ook mis bij de andere tracks.

[ Voor 20% gewijzigd door _ferry_ op 21-04-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er iemand van jullie onlangs nog in Londen geweest?

Ben daar jaren geleden in de Virgin Megastore geweest, maar die blijkt gesloten.
Zijn er nog goede 'opvolgers'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
http://www.timeout.com/london/music/londons-best-music-shops

Deze winkels staan terecht in deze lijst, vooral Rough Trade is een uitstekende winkel. Misschien moet je ook eens een city trip doen naar Manchester. Die stad vind ik een stuk 'beter' dan Londen, al ben ik misschien niet echt objectief. ;) En daar hebben ze trouwens de beste platenzaak van de UK (en eigenlijk ook van de hele wereld), Piccadilly Records.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
rcor schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:20:
[...]

Edit:
Dat was inderdaad de oplossing. Snaar om plateau en poelie en het werkt! Enorm bedankt. Nu is het tijd om de platen te gaan sorteren en uiteraard beluisteren. Heb een verhuisdoos vol van mijn vader gekregen :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Onze Record Store Day aankopen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_0988.jpg

- Milestones van Miles Davis featuring John Coltrane and Cannonball Adderley in MONO!
- Driveby van Triggerfinger

En niet RSD: Gary Clark Jr. Blak and Blu. Deze wilde ik al een tijd, maar bij ons in de platenzaak steeds niet te vinden. En bij vinyl wil ik niet online bestellen, vind het leuker om de platen echt te "vinden".

En al eerder gekocht voor buiten op het terras als eindelijk de zon door komt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2632444/IMG_0836.jpg

Een Crosley Portable Turntable. Echt een vet ding met speakertjes erin. Natuurlijk geen top audiofiele kwaliteit, maar heel vet voor buiten lekker een plaatje te luisteren.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen V&A op het forum.

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 21-04-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep toevallig tegen een Thorens TD115 op. Duidelijk niet mijn ding. Hij is dus niet van mij maar mocht iemand interesse hebben ik heb er hier maar een advertentie van gemaakt ook al heb ik niks te koop. Hij staat er nogal verloren tussen alle meuk advertenties, maar als het zo moet dan moet het maar.

Voor de duidelijkheid: ik bied niet zelf iets aan maar als er iemand interesse heeft in een leuke degelijke Thorens weet ik waar hij staat.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16FHJGkE9no8fyJzBR(ZnCC-YQ~~60_84.JPG
Dit type. IMO echt een slag beter dan de TD160 etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Joepv schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:14:

Een Crosley Portable Turntable. Echt een vet ding met speakertjes erin. Natuurlijk geen top audiofiele kwaliteit, maar heel vet voor buiten lekker een plaatje te luisteren.
Opgepast met die Crosley - Die staan erom bekend om meer platen kapot te spelen dan werkelijk af te spelen..
Veelal zijn die nl. uitgerust met een ceramisch element, waarvan de naalddruk enorm hoog is. Worst-case even vervangen dus door een AT-95e ofzo. Voor een 25 EUR heb je dan zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 20:50
Iemand de nieuwe Daft Punk al in de pre-order? Ik twijfel nog, voor hetzelfde geld koop ik een paar leuke plaatjes via Amazon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Le Enfant! schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:18:
http://www.timeout.com/london/music/londons-best-music-shops

Deze winkels staan terecht in deze lijst, vooral Rough Trade is een uitstekende winkel. Misschien moet je ook eens een city trip doen naar Manchester. Die stad vind ik een stuk 'beter' dan Londen, al ben ik misschien niet echt objectief. ;) En daar hebben ze trouwens de beste platenzaak van de UK (en eigenlijk ook van de hele wereld), Piccadilly Records.
Staat bij mij op het lijstje :)
Manchester ga ik er denk ik niet doorheen krijgen bij het reisgezelschap :(

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 22-04-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Wirehead schreef op maandag 22 april 2013 @ 07:35:
[...]

Opgepast met die Crosley - Die staan erom bekend om meer platen kapot te spelen dan werkelijk af te spelen..
Veelal zijn die nl. uitgerust met een ceramisch element, waarvan de naalddruk enorm hoog is. Worst-case even vervangen dus door een AT-95e ofzo. Voor een 25 EUR heb je dan zekerheid :)
Ow.. ok... ;( Was mij niet bekend. Bedankt voor de info!

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic