Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:03:
Iemand Sound City al gezien? Enige wat ik kan zeggen is... ga dat zien.. super vet
Toevallig gisteren gezien, inderdaad echt een super gave docu. Vond vooral het stuk over Fleedwood Mac met Buckingham en Nicks erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
loewie1984 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:03:
Iemand Sound City al gezien? Enige wat ik kan zeggen is... ga dat zien.. super vet
Oeh, dat ziet er interessant uit!

YouTube: Sound City Official Trailer
_ferry_ schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:06:
Zag dat de lijst van record store Day bekend is:
http://www.recordstoreday.nl/exclusieve-producten/jaar/2013
Zo eens doornemen, kijken of er platen tussen zitten van artiesten die ik graag in de collectie wil :)
Gelukkig, niets wat ik MOET hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57
Ik heb hem ook gezien (gedownload weliswaar) prachtige docu over the Neve analog mixer en uiteraard al die artiesten die er ooit hun album hebben opgenomen. Echt super vet om een keer te zien. En zoals Dave vertelt hoe alles full-circle is voor hem, maar dat zul je wel zien als je de docu ziet.

De RSD releases ben niet echt onder de indruk, wat mij opvalt is dat er steeds meer colour vinyl ingegooid wordt. Niet dat ik vies ben van een kleurtje, maar schijnbaar is dat én de oplage de enige manier om het interessant te houden.

Ik zag zappa, bowie, Jacco Gardner en Sigur Ros voorbij komen, dat is miss. de moeite waard voor mij dan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:20:
Deze week heb ik een project debut 3 over genomen. Als ik de platenspeler uit doen en weer aan moet ik steeds de band onder de zwarte plaat goed doen. Komt dit omdat de band is versleten? Zo ja, dan lijkt het me logisch dat ik een nieuwe band moet kopen of niet?
Voelt de aandrijf riem / aandrijf snaar slap aan als deze om de pully en de draaiplateau heen zit? Soms komt het voor dat de aandrijf riem / aandrijf snaar versleten is en er zijn twee punten waar aan je dit kunt herkennen, waarvan bovenstaande de eerste is... de tweede is: slipt de platen speler over alt je net een LP opzet of heeft de platen speler moeite met opgang komen? in beiden gevallen is er een kans dat de riem of snaar versleten is...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
rcor schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:14:
[...]

Voelt de aandrijf riem / aandrijf snaar slap aan als deze om de pully en de draaiplateau heen zit? Soms komt het voor dat de aandrijf riem / aandrijf snaar versleten is en er zijn twee punten waar aan je dit kunt herkennen, waarvan bovenstaande de eerste is... de tweede is: slipt de platen speler over alt je net een LP opzet of heeft de platen speler moeite met opgang komen? in beiden gevallen is er een kans dat de riem of snaar versleten is...
Versleten dus. Steeds als ik de speler aan uit doe moet kk de riem zelf verlegen. Heb net voor 10e een snaar besteld. Dit moet volgens mij de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

loewie1984 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:05:
Ik heb hem ook gezien (gedownload weliswaar) prachtige docu over the Neve analog mixer en uiteraard al die artiesten die er ooit hun album hebben opgenomen. Echt super vet om een keer te zien. En zoals Dave vertelt hoe alles full-circle is voor hem, maar dat zul je wel zien als je de docu ziet.

De RSD releases ben niet echt onder de indruk, wat mij opvalt is dat er steeds meer colour vinyl ingegooid wordt. Niet dat ik vies ben van een kleurtje, maar schijnbaar is dat én de oplage de enige manier om het interessant te houden.

Ik zag zappa, bowie, Jacco Gardner en Sigur Ros voorbij komen, dat is miss. de moeite waard voor mij dan.
Wat mij opviel is dat ik maar heel weinig artiesten ervan ken. Ja, dat ligt vast ook aan mij :+ Maar het zou een stuk toffer zijn als ook populaire/moderne artiesten er aan mee zouden doen. Die dan bijvoorbeeld een akoestische plaat uitbrengen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik heb er even vlug doorheen gescanned, maar er staan toch wel wat leuke dingen tussen:

Atlas Moth / Wolvhammer (split)
Botch - American Nervoso
Cave In - Until Your Heart Stops
Cult of luna - Vertikal (op wit vinyl)
Kvelertak - Kvelertak (op groen vinyl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 20:41
Zo, alvast de nieuwe Sigur Ros op 2x 12" Deluxe besteld, 17 juni release datum. Duurt lang!

http://www.sigur-ros.co.uk/kveikur/

Let op: Deluxe versie komt later als pre-order beschikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Sijhtam op 23-03-2013 14:06 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mcdeath schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:09:
Zo, alvast de nieuwe Sigur Ros op 2x 12" Deluxe besteld, 17 juni release datum. Duurt lang!

http://www.sigur-ros.co.uk/kveikur/
Thx voor de tip, wat waren de verzendkosten?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
loewie1984 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:13:
[...]

Thx voor de tip, wat waren de verzendkosten?
Ik zou even wachten, door een zinnetje verderop op de website. Staat namelijk dat deluxe preorders later volgen. Ik heb een XL versie besteld in tegenstelling tot de normale versie. Heb de vraag nu gesteld aan de webshop.

Verzendkosten €8,75

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnekort ook maar even de Amok LP aanschaffen, ziet er zeer goed uit en de plaat klink natuurlijk helemaal top! Hopen dat er nog ergens een deluxe edition te krijgen is.

En voor de liefhebbers die het nog niet wisten trouwens, Atoms for peace staat 7 Juli in de HMH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Mijn Amok deluxe is al 2 maal vertraagd bij BOL.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
Mcdeath schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:16:
[...]

Ik zou even wachten, door een zinnetje verderop op de website. Staat namelijk dat deluxe preorders later volgen. Ik heb een XL versie besteld in tegenstelling tot de normale versie. Heb de vraag nu gesteld aan de webshop.

Verzendkosten €8,75
Bedankt om het te melden! Voor een plaat die uitkomt op mijn verjaardag, wil ik toch wel de deluxe editie scoren zodat het wachten op die plaat één van de hoogtepunten zal zijn voor die dag. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
De atom valt niet ver van de boom:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/482377_553648494666807_1963186712_n.jpg

Zat net ff te kijken, de helft staat al in mijn platencollectie :) Tweaker wijkt wat te veel af en Sonoio heb ik nog niet geluisterd

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Le Enfant! schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Bedankt om het te melden! Voor een plaat die uitkomt op mijn verjaardag, wil ik toch wel de deluxe editie scoren zodat het wachten op die plaat één van de hoogtepunten zal zijn voor die dag. :*)
Ik heb mijn order zojuist weer geannuleerd, favouriete band ooit die verdienen een deluxe versie.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
In de tussentijd heb ik weer een nieuwe plaat gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/n5ovr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi47.tinypic.com/2444qia.jpg

Nu ga ik proberen te sparen voor een nieuw element en die nieuwe plaat van Sigur Rós.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Nieuwe platen!

Twin Shadow - Forget
Afbeeldingslocatie: http://www.bowlegsmusic.com/wp-content/uploads/2010/10/Twin-Shadow-Forget.jpg

Atoms for Peace - Amok
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.pitchfork.com/albums/18831/homepage_large.17526200.jpg

Metronomy - The English Riviera
Afbeeldingslocatie: http://www.mercuryprize.com/upload/pic/album_60_247_a2f.jpg

Arcade Fire - The Suburbs
Afbeeldingslocatie: http://www.recordsale.de/cdpix/a/arcade_fire-suburbs%5B3%5D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Ik heb, dankzij mijn ouders ook weer een plaat extra: obscured by clouds - Pink Floyd. Waarbij ze nog zeggen, volgens mij hebben we die ook op cd..... Nou niet helemaal, ik had hem al op Vinyl, ach dubbele platen horen er ook bij.

@newbreed, fijne platen zijn het. Amok en Arcade Fire staan hier ook in de platenkast.

[ Voor 16% gewijzigd door Sijhtam op 23-03-2013 20:43 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag heb ik de laatste LP van Normaal die ik moest hebben op de kop getikt. Het betreft het album De boer is troef.

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130323_001_zps11c07d92.jpg

Nu nog alles wat op cd is uitgebracht vinden en kopen om de collectie compleet te maken... Hopelijk ga ik qua lp's nog wat mooi's vinden op de mege platen en cd beurs in utrecht... een extra opberg rek van het zelfde merk en model als ik nu heb is ook zeer welkom... Dan kan mijn LP collectie nog wat verder groeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Pre-Order alarm!!!!

Daft Punk - Random Access Memory

http://www.myplaydirect.com/daft-punk

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de film Thief gezien uit 1981 van Michael Mann. Aanrader! Met heerlijke soundtrack van Tangerine Dream, gelijk maar ff besteld op Discogs: Afbeeldingslocatie: http://www.billstuff.com/images/rec-n816.jpg
Past mooi in mijn 80's soundtrack verzameling.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 13:10
Maar alleen jammer dat je dan invoerheffing moet betalen :(

[ Voor 22% gewijzigd door myrmidon192 op 24-03-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
myrmidon192 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:54:
[...]

Maar alleen jammer dat je dan invoerheffing moet betalen :(
Volgens mij kun je onder de invoerheffing uit komen door de lp als cadeautje te laten versturen... Althans, dat zei iemand op mijn werk ooit... Of het klopt weet ik niet, maar mocht het mogelijk zijn om op deze manier hem te bemachtigen zou ik dat zeker doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Thnx, direct besteld :9~
Toevallig dat deze nu uitkomt. Maandag krijg ik het oude album binnen op vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Most of our larger international orders ship via UPS World Wide Saver (Delivery Duty Paid) or Express Saver (Delivery Duty Paid), which means your total cost includes all duties, customs clearance fees, taxes or VAT, and international UPS freight charges. Your total US $ price is therefore locked in and no additional fees will be due when UPS delivers your parcel. Customs delays are also less likely since UPS handles the clearances on your behalf. All other international deliver methods do not include these costs, and taxes, duties, and customs fees may be due upon delivery.

Als ik het zo lees betaal je dus geen inklaringskosten meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
_ferry_ schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:31:
Most of our larger international orders ship via UPS World Wide Saver (Delivery Duty Paid) or Express Saver (Delivery Duty Paid), which means your total cost includes all duties, customs clearance fees, taxes or VAT, and international UPS freight charges. Your total US $ price is therefore locked in and no additional fees will be due when UPS delivers your parcel. Customs delays are also less likely since UPS handles the clearances on your behalf. All other international deliver methods do not include these costs, and taxes, duties, and customs fees may be due upon delivery.

Als ik het zo lees betaal je dus geen inklaringskosten meer :)
Hmm, misschien dan toch maar bestellen :) Wist niet dat er een dergelijke verzending met ingebouwde inklaring bestaat, dat ze dat voor 4 euro kunnen doen. Scheelt je allicht de 15 euro administratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, verwarrend, ergens anders hebben ze het weer over shipping vanuit europa, ( "Each of our stores ships all of its products either from the EU, or from the US, but not both. To find out from where your product will ship, please refer to product or check out pages of the specific online store.") diverse soorten UPS shipping, met de daarbij behorende levertijd etc. En bij het afronden van de bestelling staat er:
Estimated Delivery: May 21, 2013 to May 23, 2013
Ships from United States
Taxes & Duties may be due upon delivery
Nouja, ik zie wel, 2 tracks die ik tegenkwam op youtube klonken IIG wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
_ferry_ schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:58:
Hmm, verwarrend, ergens anders hebben ze het weer over shipping vanuit europa, ( "Each of our stores ships all of its products either from the EU, or from the US, but not both. To find out from where your product will ship, please refer to product or check out pages of the specific online store.") diverse soorten UPS shipping, met de daarbij behorende levertijd etc. En bij het afronden van de bestelling staat er:

[...]

Nouja, ik zie wel, 2 tracks die ik tegenkwam op youtube klonken IIG wel erg tof.
Die zin is toch best helder, het komt of uit Europa of uit Amerika, niet uit beide. Voor Daft Punk is de amerikaanse winkel gekozen.

Er is nog helemaal geen muziek beschikbaar op de 2x 15 seconden die tijdens SNL zijn uitgezonden. O-)
Zelfs de tracknamen zijn nog niet bekend, wel de tijdsduur.

[ Voor 7% gewijzigd door Sijhtam op 25-03-2013 16:45 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ah, ik zie het, zijn gewoon nep uploads. Die reacties zag ik niet toen ik vanochtend via mijn telefoon op youtube keek :(
Nouja, zijn muziek bevalt me wel, dus dan laat ik mij maar verrassen en hopen dat ook dit album leuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
De arm van de project debut 3 kan je instellen alleen wat houdt dit in? Welke waarde moet kk de arm instellen? De waarde gaat van 0-25.

Verder hangt er een gewichtje aan de arm. Deze hangt bij mij erg strak, hij hangt niet maar zit er direct tegen het uit einde aan. Wat doet dit gewichtje? Gaat de arm zonder gewicht omhoog? Want het touwtje is veels te kort. Het lijkt me goed om een nieuw gewichtje in te stellen, eens?

Oké best handig dus. Heb gelezen dat de arm op 17.5 moet staan.
Baal dat k een tweedehands heb gekocht. Bij een nieuwe weet je tenminste zeker dat alles het goed doet.

Laatste vraag, bij drie LP merk ik dat die in net midden steeds hapert. Hoe kan dit komen en eventueel over gaan?

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 25-03-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het lijkt mij dat je antiskating (gewichtje) ingesteld moet worden, en de naald druk. Ik vermoed dat het wieltje met 0-25 daarvoor is. In dit topic, maar ook in diverse YouTube filmpjes, en natuurlijk de manual van de debut, staat wel uitgelegd hoe je die correct instelt.

Gisteren weer wat platen besteld, weer wat Dance singeltjes, maar ook een 3xlp van Chicane. Die was niet heel voordelig, want de verzendkosten komen er ook nog bij, maar ik moest hem gewoon hebben :D jammer dat zijn andere albums alleen op cd te koop zijn. Maarja, dat maakt deze weer wat unieker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21
Versteegrob schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:56:
De arm van de project debut 3 kan je instellen alleen wat houdt dit in? Welke waarde moet kk de arm instellen? De waarde gaat van 0-25.

Verder hangt er een gewichtje aan de arm. Deze hangt bij mij erg strak, hij hangt niet maar zit er direct tegen het uit einde aan. Wat doet dit gewichtje? Gaat de arm zonder gewicht omhoog? Want het touwtje is veels te kort. Het lijkt me goed om een nieuw gewichtje in te stellen, eens?

Baal dat k een tweedehands heb gekocht. Bij een nieuwe weet je tenminste zeker dat alles het goed doet.

Laatste vraag, bij drie LP merk ik dat die in net midden steeds hapert. Hoe kan dit komen en eventueel over gaan?
Ook een nieuwe platenspeler moet je instellen. 0-25 is respectievelijk 0 tot 2,5 gram naalddruk.
Eerst begin je met je platenspeler waterpas te zetten. Daarna clip je de arm los. Opgelet voor de naald. Je draait aan dit gewicht - tot de arm waterpas "zweeft". Eenmaal het zover is, houd je het contragewicht tegen; en verdraai je de schaalverdeling naar het nulpunt (nulpunt gelijk met "nul"-lijn op de arm). De arm zweeft nog steeds. Je zoekt nu op op welke naalddruk je element moet ingesteld zijn. De meeste elementen van tegenwoordig zitten tussen 1,5-2,0 gram.

Het gewicht aan een touwtje moet "los" kunnen "bengelen" - voor de volledige uitzwaai van de arm (buitenkant LP - binnenkant LP). Indien dit niet zo is; zoek je een hengelsport-amateur - betaal de man een frisse pint, en keer terug met een stukje nylondraad :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Mijn project debut 3 wordt steeds mooier. Vanmorgen weer een plaatje geluisterd van Daft Punk. De muziek wordt mooier hoe langer ik luister wat goed is. Een speedbox ga ik volgende ophalen.

Nu heb ik de standaard element erop zitten wt in het begin prima is. Wat voegt een beter element toe? Hoe kan het geluid beter worden? Een element speelt toch gewoon het geluid af? Suggesties? Budget is 250e voor het element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41

er zit een handleiding bij waar heel netjes uitgelegd wordt hoe je dat ding in moet stellen (tenminste bij de mijne wel). Daarnaast ook filmpjes op youtube, handleidingen op google en zelfs hier is er al flink wat voorbij gekomen over die platenspeler. Wellicht een idee om de volgende keer eerst even zelf te zoeken?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Je kan op de website van Pro-ject alle handleidingen downloaden. Mocht dit niet helder zijn is hier een link voor de afstemming van een Pro-ject debut III http://youtu.be/7o9ArtrBa2Y Het "gewichtje" moet normaal gesproken in de middelste uitsparing komen te hangen bij dit model platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Versteegrob schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:56:
Mijn project debut 3 wordt steeds mooier. Vanmorgen weer een plaatje geluisterd van Daft Punk. De muziek wordt mooier hoe langer ik luister wat goed is. Een speedbox ga ik volgende ophalen.

Nu heb ik de standaard element erop zitten wt in het begin prima is. Wat voegt een beter element toe? Hoe kan het geluid beter worden? Een element speelt toch gewoon het geluid af? Suggesties? Budget is 250e voor het element.
Vinyl is analoog, dus hoe beter een naald de trillingen kan transporteren van plaat naar je element, waar dit omgezet wordt in een elektronische frequentie, hoe beter de uiteindelijke weergave die op het vinyl is aangebracht uiteindelijk in je speakers afspeelt.

Ortofon maakt leuke elementen.
Ortofon 2m blue kost rond de € 175

Grado maakt ook leuke elementen.
Grado Prestige Gold rond de € 170

De 2m serie van Ortofon is erg populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wirehead schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 07:41:
[...]

Ook een nieuwe platenspeler moet je instellen. 0-25 is respectievelijk 0 tot 2,5 gram naalddruk.
Eerst begin je met je platenspeler waterpas te zetten. Daarna clip je de arm los. Opgelet voor de naald. Je draait aan dit gewicht - tot de arm waterpas "zweeft". Eenmaal het zover is, houd je het contragewicht tegen; en verdraai je de schaalverdeling naar het nulpunt (nulpunt gelijk met "nul"-lijn op de arm). De arm zweeft nog steeds. Je zoekt nu op op welke naalddruk je element moet ingesteld zijn. De meeste elementen van tegenwoordig zitten tussen 1,5-2,0 gram.

Het gewicht aan een touwtje moet "los" kunnen "bengelen" - voor de volledige uitzwaai van de arm (buitenkant LP - binnenkant LP). Indien dit niet zo is; zoek je een hengelsport-amateur - betaal de man een frisse pint, en keer terug met een stukje nylondraad :)
Perfecte uitleg. Heb de handleiding door gelezen maar dit is een stuk duidelijker. Gelukkig ben ik zelf een visliefhebber dus dat moet goed komen. Ga van de week is aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
newbreed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:59:
[...]

Vinyl is analoog, dus hoe beter een naald de trillingen kan transporteren van plaat naar je element, waar dit omgezet wordt in een elektronische frequentie, hoe beter de uiteindelijke weergave die op het vinyl is aangebracht uiteindelijk in je speakers afspeelt.

Ortofon maakt leuke elementen.
Ortofon 2m blue kost rond de € 175

Grado maakt ook leuke elementen.
Grado Prestige Gold rond de € 170

De 2m serie van Ortofon is erg populair.
Ga me is verdiepen in de 2M-Blue. Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen het standard element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Niet dat ik momenteel het geld heb voor een nieuwe naald, maar hoe zit dat nu met het verschil tussen de Ortofon 2M Red en de 2M Blue? Het verschil in prijs is maar liefst honderd euro, maar hoe zit dat met de geluidsweergave?

Oh, voor mensen die kwalitatieve (audiofiele) reissue's zoeken kan ik Mobile Fidelity Sound Lab aanraden. Is een stuk betrouwbaarder dan Music On Vinyl (wat ook geen slecht reissue label hebben, maar die hebben niet altijd kwalitatieve platen).

[ Voor 35% gewijzigd door Le Enfant! op 26-03-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Versteegrob schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:11:
[...]

Ga me is verdiepen in de 2M-Blue. Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen het standard element.
Niet zomaar elementen gaan schroeven.. Je moet er één kiezen die "past" met de massa van je arm. De zogezegde "compliantie".

Een zware arm heeft een element met lage compliantie nodig - een lichte arm een hoge compliantie.

Het verschil tussen de 2M red en 2M blue is bij de Red het gebruik van een bonded diamond, de Blue is een nude diamond. Nude diamond is iets lichter (tip mass! - hoe lichter de tip, hoe beter de tracking normaalgezien. En dus minder vervorming).

Verder speelt ook de klankkleur een rol. Een Ortofon 2M klinkt "modern" - met het nodige treble - richtend naar "cd" geluid. Een Grado heeft bvb veel mid, en is iets minder luchtig, geslotener als het ware. Een Denon heeft een iets warmere klank en een breed geluidsbeeld. Een Nagaoka probeert "vlak" te zijn... En zo verder :) Het loont om je hierin te verdiepen :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Le Enfant! schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:25:
Niet dat ik momenteel het geld heb voor een nieuwe naald, maar hoe zit dat nu met het verschil tussen de Ortofon 2M Red en de 2M Blue? Het verschil in prijs is maar liefst honderd euro, maar hoe zit dat met de geluidsweergave?
Dit was voor mij een verhelderend stuk: http://www.polkaudio.com/...ed-vs-2M-Blue-my-thoughts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 00:57
myrmidon192 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:34:
[...]

Hmm, misschien dan toch maar bestellen :) Wist niet dat er een dergelijke verzending met ingebouwde inklaring bestaat, dat ze dat voor 4 euro kunnen doen. Scheelt je allicht de 15 euro administratiekosten.
Ik wil deze plaat ook wel hebben, maar hoef hem niet meteen. Wat is doorgaans de prijs bij de release? Is de plaat dan duurder dan de pre order?(en kan ik hem dus beter toch pre orderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
ranjo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:45:
[...]
Ik wil deze plaat ook wel hebben, maar hoef hem niet meteen. Wat is doorgaans de prijs bij de release? Is de plaat dan duurder dan de pre order?(en kan ik hem dus beter toch pre orderen).
De plaat zal bij release in Nederland waarschijnlijk ook wel een prijs van rond de 30 euro hebben, maar of je dan een even 'luxe' versie heb als die je nu kan bestellen (Inclusief een boekje e.d.) kan je natuurlijk alleen maar op hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het monteren van het DL110 element van Denon me wel heel veel heeft gebracht in mijn relatief simpele setup. Die Grado was gewoon geen goede match merk ik nu. Sinds de Denon heb ik een soort rust gevonden en is de neiging om verder te gaan upgraden (wat onherroepelijk wel een keer zal gaan gebeuren hoor) even gaan liggen. Ben echt heel erg tevreden nu, het klinkt als een huis. Vreemd genoeg klinkt de Denon wel het beste op de MC setting op mijn versterker terwijl het element ontworpen is voor high-output (en dus eigenlijk op een MM ingang zijn ding zou moeten doen).

Setup is nu: door Dr. Thorens gemodificeerde TD160 (oa nieuwe wiring, trespa bodemplaat, etc, etc) met Denon DL110 element, aangesloten op een Yamaha A700 versterker die op zijn beurt weer een paar Tannoy R1's aanstuurt. Heb de speakers bi-wire aangesloten maar merk daar verder geen noemenswaardig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Afbeeldingslocatie: http://img.deadformat.net/p/l/4f9bfd44f2878.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mooi :) (al had ik hem dan weer niet op tapijt gelegd)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie lijst links, deze kan ook wel toegevoegd worden:
http://www.pickupnaalden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Voor de fans die er voor willen betalen: http://iamshark.limitedru...m-menace-ost-2xlp-limited

[ Voor 5% gewijzigd door Le Enfant! op 29-03-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
2 links die niet werken, moet ik naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
loewie1984 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:26:
Mooi :) (al had ik hem dan weer niet op tapijt gelegd)
Haha, het is niet mijn foto/exemplaar. Even via google een foto gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ah, ok dan :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Altijdgriep schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:37:
2 links die niet werken, moet ik naar een andere provider?
Ik denk het wel. Bij mij werkt de link in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Bij mij nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week veel vinyl gekocht, ben een beetje doorgeslagen :X
Alvast excuses voor de lange post met alle foto's, heb speciaal voor de gelegenheid maar een flickr account aangemaakt :+

2ehands:

Led Zeppelin - Coda
http://www.discogs.com/Led-Zeppelin-Coda/release/2198352

Hiermee heb ik nu ook alle led zeppelin studio albums op LP!
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8244/8603765484_05f362616d_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8114/8603765332_3d4b95f911_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8537/8603764804_e38d69fe58_b.jpg

Pink Floyd - Animals (Pink Vinyl)
http://www.discogs.com/Pink-Floyd-Animals/release/2111019
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8243/8602750601_1a08e03120_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8259/8602660449_00b495dd36_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8125/8602659889_4e4047080c_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8258/8602659515_a424228b7b_b.jpg

Pink Floyd - Wish You Were Here (Blue Vinyl)
http://www.discogs.com/Pi...Were-Here/release/1892728
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8119/8603761370_f30e487e96_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8391/8602658785_8756c06f85_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8519/8602749517_4870df7679_z.jpg

Pink Floyd - High Hopes/Keep Talking (Limited Edition Blue Etched Vinyl)
http://www.discogs.com/Pi...p-Talking/release/1147336
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8260/8602662465_7647b54b0b_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8527/8603764142_22180aa14c_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8109/8602661681_f131c29a4e_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8391/8602750763_0871992d47_z.jpg

Nieuw:
De eerste 3 LP's komen bij Platomania vandaan, voor de mensen die nog de Deluxe versie van Amok zoeken die is daar nog te krijgen. De laatste 4 lp's heb ik in de Mediamarkt in Antwerpen gekocht toen ik daar deze week was. Ze hebben daar ontzettend veel keus en vrijwel alle LP's waren tussen de 14 en de 18 euro :*)

Grizzly Bear - Shields (2LP)
http://www.discogs.com/Grizzly-Bear-Shields/release/3873245
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8397/8603760440_f721dbc213_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8545/8602657801_7f2d5cbf7d_b.jpg

Tame Impala - Lonerism (2LP)
http://www.discogs.com/Tame-Impala-Lonerism/release/3925637
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8403/8603758218_6ae5fc5e91_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8114/8602655447_e141e43ff2_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8383/8602746547_b968eaf077_z.jpg

Atoms for Peace - Amok (2LP + CD Deluxe Edition)
http://www.discogs.com/Atoms-For-Peace-Amok/release/4313435

Deze hebben de meeste mensen inmiddels wel gezien dus even alleen een foto van de cover.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8545/8603850354_1e87d003d9_z.jpg

Agnes Obel - Philharmonics
http://www.discogs.com/Ag...harmonics/release/2469079
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8258/8603753882_e6d15135f5_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8392/8602743031_d51965f4e9_z.jpg

Nirvana - Unplugged in New York
http://www.discogs.com/Ni...-New-York/release/1901246
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8536/8602653013_9c6b08912b_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8120/8602744237_110e7989a6_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8393/8603754436_aa7bc80d3d_b.jpg

Pearl Jam - Vs
http://www.discogs.com/Pearl-Jam-Vs/release/3741410
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8528/8602656855_b4376298ab_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8387/8603758678_cb45975a01_b.jpg

The Editors - The Back Room
http://www.discogs.com/Editors-The-Back-Room/release/4072189
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8255/8603847836_4cb3322311_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8243/8603756448_bd1d3639fe_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8536/8602653547_01994de237_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Mooie aanwinsten! Mag ik vragen wat je voor Pink Floyd - Wish You Were Here (Blue Vinyl) betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
En waar? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Erg mooi en vet rijtje :) veel plezier ermee

ik heb al twee weken geen LP meer gekocht wilde ik gaan zeggen, maar dat is niet waar. Gisteravond was ik bij de albumpresentatie van "Peter Beeker en Ongenode Gasten" Venlose bluesrock recht uit het hart. Het was bijzonder en erg goed. Dus toen kwam de LP mee naar huis :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
Boven de eerste foto van PF wish you where here staat deze link.
http://www.discogs.com/Pi...Were-Here/release/1892728

Nog 4 te koop zag ik

20 euro Vg/G tot 55 euro voor NM/NM en 1 die 70 euro wil voor NM vinyl met VG sleeve 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Bestla op 01-04-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan er inderdaad een aantal te koop op discogs, mijn exemplaar komt van een duitse verkoper op eBay. Heb er 30 euro ex verzendkosten voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Vandaag bij de zwarte markt geweest en daar een leuke vangst gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4563_zps90d4ee63.jpg

Yes - going for the one
Yes - fragile
Yes - the yes album
Yes - relayer

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4565_zps7daa2c74.jpg

Focus - moving waves
Golden earring - grab it for a second
Golden earring - moontan
Golden earring - eight miles high

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4566_zpsb314f4c7.jpg

Jethro tull - aqualung
Pink Floyd - wish you were here
Pink Floyd - animals
Pink Floyd - obscured by clouds

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4567_zps420f96e5.jpg

Genesis - live
Genesis - wind & wuthering
Genesis - a trick of the tail
Rolling stones - black and blue

Afbeeldingslocatie: http://i1301.photobucket.com/albums/ag115/Altijdgriep/DSCF4568_zpsdc0bc4bd.jpg

Manfred mann's earth band - solar fire
Manfred mann's earth band - glorified magnified
Santana - borboletta
Jan akkerman - guitar for sale

En dat alles voor €15,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag het laatste beetje ruimte in mijn LP-opberg systeem benut om het mooie album "I'ts not me, it's You" van Lily Allen nog te kunnen opbergen nadat ik deze gisteravond via bol.com besteld had:

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130403_0011_zpsb5557b94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130403_0021_zps8e364a4d.jpg

Nu maar hopen dat er in Utrecht op de mega verzamel, cd / dvd en platenbeurs een stand is die exact hetzelfde opbergsysteem te koop heeft staan... dan kan mijn collectie nog wat verder groeien...

PS.: Zijn er trouwens nog mensen die al een verlanglijstje klaar hebben liggen voor de platenbeurs met daarom de cd's / lp's en dvd's waar ze op zoek naar zijn? Ben benieuwd waar jullie op zoek naar zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 03-04-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Altijdgriep schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:10:
Vandaag bij de zwarte markt geweest en daar een leuke vangst gedaan:

[afbeelding]

Yes - going for the one
Yes - fragile
Yes - the yes album
Yes - relayer

[...]

En dat alles voor €15,- :D
ha! Twee jaar terug The Yes Album cadeau gedaan aan iemand die 40 werd. Dit jaar wordt hij 42 en ga op zoek naar Level 42 ;)

En daarnaast nog een fatsoenlijke plaat. Is die van Traumahelikopter wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/vinyl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/vinyl2.jpg

Beans & Fatback limited op transparante plaat en Django Unchained limited met handgeprinte hoes en slipmat vandaag binnen gekregen :9

[ Voor 26% gewijzigd door Bierkameel op 03-04-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Dat is een mooie die van Django Unchained!
Die maar eens toevoegen aan de wishlist. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Bierkameel schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:55:
[afbeelding]

...en Django Unchained limited met handgeprinte hoes en slipmat vandaag binnen gekregen :9
Oeh, die is wel heel netjes. De gewone editie is ook wel tof met die bloedspetters/-vegen.
Gok dat die al uitverkocht is? Als Tarantino-fan (zonder platenspeler :+ ) moet ik die eigenlijk toch wel hebben :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Die django soundtrack ziet er ERG vet uit!:) Heb daar ook naar zitten zoeken maar de muziek kan me niet zo heel hard bekoren. Zou wel graag de soundtrack van Pulp Fuction hebben op vinyl. Helaas is die sinds recent niet meer te koop op bol.com en verder krijg ik m ook maar weinig te vinden. Iig niet voor een fatsoenlijke prijs:)

Toch even uit pure nieuwsgierigheid, waar heb je die limited edition vandaan? Net even de soundtrack op youtube beluisterd en een aantal nummer bevallen met wel:)

[ Voor 20% gewijzigd door boomr op 04-04-2013 09:25 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
lj_tree schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:35:
Die django soundtrack ziet er ERG vet uit!:) Heb daar ook naar zitten zoeken maar de muziek kan me niet zo heel hard bekoren. Zou wel graag de soundtrack van Pulp Fuction hebben op vinyl. Helaas is die sinds recent niet meer te koop op bol.com en verder krijg ik m ook maar weinig te vinden. Iig niet voor een fatsoenlijke prijs:)

Toch even uit pure nieuwsgierigheid, waar heb je die limited edition vandaan? Net even de soundtrack op youtube beluisterd en een aantal nummer bevallen met wel:)
Pulp Fiction soundtrack is nieuw via Discogs te vinden voor nog geen € 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mooie LP's Bierkameel :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

*O* Heb nu 60 LP's :P Uit verveling even alles ingevuld op de lijst. Al bedenk ik mij net dat ik de 2e hand platen van de Platenbeurs er nog niet in heb gezet |:(

Valt nog redelijk in het niets bij het aantal CD's dat ik heb( +/-200, waarvan ongeveer de helftl verzamelaars zoals 538 dance smash) maar toch... Heb nu ook niet echt artiesten waarvan ik nog een specifieke LP zoek, daarvoor moet ik denk ik eerst weer wat muziek ontdekken. Of artiesten die met een nieuw album op de proppen komen.

[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 04-04-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
newbreed schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:25:
[...]

Goed bezig! Had ook al op discogs gekeken alleen dan komen die dingen uit het buitenland en ik bestel ze toch liever in nederland. Nu is de prijs incl verzending wel netjes en heeft een verkoper ook nog wel wat andere plaatjes die ik de moeite waard vind dus ik ga het overwegen.

Nu de django unchained nog, waar is die limited edition besteld? Die is niet te vinden op discogs! Staan er wel een paar die als ltd aangeboden worden maar als je bij de details kijkt is dat toch de normale editie. Dus zwarte platen en geen slipmat, en andere hoes. Beetje jammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ik dacht eerst ook 'ik bestel liever in Nederland' alleen blijken de verzendkosten min of meer gelijk te zijn, als het allemaal beneden de 2 kg blijft. Ik vraag me alleen af wat er in de UK aan de hand is. Het duurt momenteel echt 2 maanden (zonder overdrijven) voordat er iets aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Django van mij komt ook uit de UK
Ik had hem al binnen 4 dagen thuis :)

Owja de Django plaat zelf is dus gewoon zwart, het gaat om de hoes en de slipmat, en het is een lekker dikke 180 grams plaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Bierkameel op 04-04-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Vreemd. Op 28 januari is een order verzonden. Op 11 feb een mailtje gestuurd dat ik het nog niet had ontvangen. Daarop volgend is er een nieuw exemplaar opgestuurd. Begin maart kreeg ik eindelijk het album binnen en dacht: Mooi, dat zal wel de zending zijn die opnieuw verstuurd is. Gisteren kwam de TNT weer aan de deur. Blijkt het de tweede zending te zijn.

Mijn broer heeft het zelfde met een ander album dat ergens in februari is verstuurd, maar deze week pas binnen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bierkameel schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:55:
[afbeelding]

[afbeelding]

Beans & Fatback limited op transparante plaat en Django Unchained limited met handgeprinte hoes en slipmat vandaag binnen gekregen :9
Besteld, thnx, ziet er heel vet uit.
newbreed schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:25:
[...]

Ook besteld, twee mooie platen erbij. Verder wacht ik met smart op het nieuwe album van Daft Punk op LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
Werd weer eens tijd om de jukebox op te starten met New Order - Blue Monday

Wel vinyl natuurlijk met 200 selecties

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 04-04-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:04:
*O* Heb nu 60 LP's :P Uit verveling even alles ingevuld op de lijst. Al bedenk ik mij net dat ik de 2e hand platen van de Platenbeurs er nog niet in heb gezet |:(

Valt nog redelijk in het niets bij het aantal CD's dat ik heb( +/-200, waarvan ongeveer de helftl verzamelaars zoals 538 dance smash) maar toch... Heb nu ook niet echt artiesten waarvan ik nog een specifieke LP zoek, daarvoor moet ik denk ik eerst weer wat muziek ontdekken. Of artiesten die met een nieuw album op de proppen komen.
Met alle respect. Als ik het gros van de collectie zie (dance, techno, Prodigy) denk ik niet gelijk aan Hi Fi of toegevoegde waarde van luisteren op vinyl. Je bent toch zelf een platenspeler aan het bouwen? Wat is je smaak buiten dance spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Met alle respect, maar wat een onzin. Hoezo is een genre die gebouwd is rond de vinyl cultuur inferieur om te beluisteren op vinyl? Heb je überhaupt al eens de moeite gedaan om verder te luisteren dan de radio en je eens verdiept in electronic? Als ik zo jouw bericht lees, heb je dat nog niet gedaan en kun je in het vervolg maar beter twee keer nadenken vooraleer je dergelijke onzin uitspuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Inderdaad, genre maakt veelal 0,0 uit. Op vinyl wordt er meestal anders gemastered, omdat men niet kan compressen zoals op een CD, anders vliegt de naald uit de groef. Er wordt "natuurlijker" gemixt. Dat is net het jammerlijke aan CD. Het is een superieur medium, maar wordt zo niet behandeld. Lang leve vinyl. De klank, het ritueel van het opzetten,.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En veel van die Lp's bevatten tracks van pakweg 7 tot 10 minuten, en verschillende remixen, terwijl diezelfde nummers op een cd vaak maar een minuut of 3 tot 5 duren. En als het tegenzit nog doorgemixt ook. Maar vooral: nostalgie :p allemaal platen, vaak voor 1-3euro per stuk, uit mijn jeugd. Waarom niet?! Ben nog wel wat albums aan het zoeken, maar aangezien die gauw 10-30 euro kosten wil ik die wel wat bewuster uitzoeken. En eerst wat beluisteren via Spotify. Maar dan moet er ook gewoon net iets uitkomen wat ik de moeite waard vind, (Kensington bijv.) of 2e hands tegenkomen. Bob marley vond ik bijv erg leuk op LP. Dus daar ga ik zeker nog meer van opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 11:00

NvM

Le Enfant! schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:55:
Met alle respect, maar wat een onzin. Hoezo is een genre die gebouwd is rond de vinyl cultuur inferieur om te beluisteren op vinyl? Heb je überhaupt al eens de moeite gedaan om verder te luisteren dan de radio en je eens verdiept in electronic? Als ik zo jouw bericht lees, heb je dat nog niet gedaan en kun je in het vervolg maar beter twee keer nadenken vooraleer je dergelijke onzin uitspuwt.
Doe niet zo geirriteerd, dat is helemaal niet nodig. Wat Wehmut vraagt is op zich wel interessant. Ik heb ook wel 'elektronische' muziek op vinyl maar vraag mij ook weleens in hoeverre het meer van toegevoegde waarde is (in geluidskwaliteit) omdat het wel in den beginne altijd digitaal geproduceerd is. Dat is toch vaak anders? Ik vind het een interessante opmerking, wellicht ietwat onhandig geformuleerd, maar je hoeft niet zo beledigd te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan er vanuit gaan dat alles nà 2000 digitaal opgenomen is.
Maar je moet de gedachtegang dat alles wat digitaal opgenomen is ook het best, of althans met de minste vervorming door een digitaal circuit afgespeeld moet/kan worden. Immers: digitale boxen bestaan niet.
Ook al zou vervorming een mate zijn voor muziekkwaliteit, dan kan je een compleet digitale keten opbouwen met minder dan 0,0000000001% vervorming (er vindt altijd wel ergens een resampling plaats ;)), maar dan komt het bij je luidsprekers, en die gooien er rustig 5% vervorming overheen (5 miljard keer zoveel dus).
En bij luidsprekers wordt altijd gezegd dat je die noooooooit op de specs uit het foldertje moet kopen (vervorming etc), en dat je altijd moet gaan luisteren. Dat staat haaks op de gedachte dat digitaal geproduceerde muziek geen materie voor vinyl zou zijn.
Zie een platenspeler op hetzelfde niveau als een luidspreker: het is een klankmachine, geen informatieverwerker.
En als je van mening bent dat er geen plek is voor een extra klankmachine in je keten, dan vind je het procentuele vervormingsgetal van je luidsprekers dus ook de belangrijkste parameter.

Just my 2 cents.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
In die paar maanden dat ik nu vinyl luister heb ik op discogs toch wel een paar dance platen gekocht.
En voor dezelfde redenen als ferry eigenlijk. Ik vind de meeste platen niet beter klinken als de cd, Maar dat zijn dan ook weer niet de beste platen(vies krassen etc). Zo heb ik een nieuw dubstep album wat dan weer wel minstens net zo goed klinkt als de flac op mn pc.

http://www.discogs.com/collection?user=Frietpan
Zie hier mijn vreemde collectie :P

[ Voor 3% gewijzigd door h4ze op 06-04-2013 01:37 . Reden: fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
@h4ze: Je link gaat naar mijn eigen collectie ;)

En ik koop wel meer platen van na 2000. Je kunt mij niet wijsmaken dat je het verschil tussen een analoog opgenomen plaat en de gedigitaliseerde versie daarvan kunt horen. Als er een verschil in geluidskwaliteit is komt dat hooguit door subjectieve factoren zoals de klank die een bepaald element aan vinyl geeft, of door de mastering (die in feite ook subjectief is). Bovendien komen verschillende masters voor CD en vinyl volgens mij niet heel veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 08:55
Mij viel het op dat in de vinyl versie van Phaeleh's "The Cold in You" meer laag zit. Heb het aan een vriend laten horen die bij een audiobedrijf heeft gewerkt (en dus een redelijk getraind oor heeft), en hem viel het ook op. Uiteindelijk maar aan de producer zelf gevraagd en hij heeft ook het idee dat er meer laag in het vinyl zit.

Toch vreemd dat een volledige digitale productie meer laag heeft op een analoog medium :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:59:
Bovendien komen verschillende masters voor CD en vinyl volgens mij niet heel veel voor.
Dan kan ik je wel even uit de droom helpen: alle vinylopnamen worden anders gemasterd (noem het postmastering) dan de cd masters. Dus ongeacht of het medium vinyl anders zou klinken (door de plaat zelf, en het element wat het aftast), is het signaal wat er in beginsel opgezet wordt al compleet anders.
De vinylengineer gooit de aangeleverde master door een hele reeks filters (zowel hoog, mid als laag), om de hier al eerder aangegeven reden dat anders de naald uit de groef springt. Ook wordt deze filterreeks aangepast aan het signaal wat aangeleverd wordt (het is dus niet altijd dezelfde filterreeks in even sterke mate), wat eveneens afhankelijk is van hoeveel muziek er op 1 kant moet (aantal speelminuten, toerental etc), en waar het op de plaat komt (als ie alles goed doet dan). Aan het begin van de plaat kan je namelijk een heel ander frequentiespectrum kwijt dan op de binnenste groeven, en daar kan je als sound engineer gebruik van maken. Als producer kan je er zelfs gebruik van maken door rekening te houden met welke nummers je van een album aan het begin plaatst en welke aan het eind. Vinyl is een medium met heel veel beperkingen die dus ook nog eens varieren. Bij cd heb je dit veel minder, en zijn marges waarbinnen je moet werken veel rechtlijniger. Daar zijn in het verleden dan ook heel veel fouten mee gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 06-04-2013 01:54 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Enfant! schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:55:
Let op je bloeddruk. Het is een gewone vraag en zoals ik al zeg, helemaal niet vervelend bedoeld. Je vraagt me of ik me wel eens verdiept heb in electronische muziek? Ik maak al 15 jaar electronische muziek. Heb hier 4 synths staan en weet er meer over dan jij, gegarandeerd. Heb ook veel electronisch in mijn collectie. Zeg maar gerust bakken.
Reden dat ik het vraag: In de meeste trance en dance platen uit de jaren 90 zit vrij weinig dynamiek en verfijning. Het zijn niet echt platen die gemastered of gemaakt zijn als luistervoer. Zet bijvoorbeeld eens Rumours van Fleetwood Mac op op een goede draaitafel (niet met DJ naaldje) en kijk eens hoe dat klinkt.
Het genre is ook niet gebouwd rond vinyl. Het is gedistrubueerd op vinyl. Het is gebouwd rond (analoge) synths, drumcomputers en samplers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:20:
En veel van die Lp's bevatten tracks van pakweg 7 tot 10 minuten, en verschillende remixen, terwijl diezelfde nummers op een cd vaak maar een minuut of 3 tot 5 duren. En als het tegenzit nog doorgemixt ook. Maar vooral: nostalgie :p allemaal platen, vaak voor 1-3euro per stuk, uit mijn jeugd. Waarom niet?! Ben nog wel wat albums aan het zoeken, maar aangezien die gauw 10-30 euro kosten wil ik die wel wat bewuster uitzoeken. En eerst wat beluisteren via Spotify. Maar dan moet er ook gewoon net iets uitkomen wat ik de moeite waard vind, (Kensington bijv.) of 2e hands tegenkomen. Bob marley vond ik bijv erg leuk op LP. Dus daar ga ik zeker nog meer van opzoeken :)
Gelijk heb je, ik heb ook the KLF, 2 Live Crew en D-Shake op vinyl. Mooie nostalgie. Ik ben er de laatste tijd zelf achter gekomen dat er veel meer "audiofiele kwaliteit" zit ook in wat oudere platen. Heb je discogs al eens gezien? is enorm veel te koop, ook tegen scherpe prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Als het inderdaad zo is, dan heb ik jouw bericht inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. ;) Al zou ik er niet zo snel van uitgaan dat jij er meer van weet dan ik. En ik doelde met 'gebouwd rond de vinyl cultuur' niet met wat het gemaakt wordt, maar dat vinyl er al tijden bijhoort. Zelfs toen vinyl niet meer in de mode was. Maar dat heb je zelf wel door, denk ik.

En hier laat ik het trouwens bij. Dit topic gaat niet over de muziek, maar over het formaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Le Enfant! op 06-04-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vandaag voor iemand die 42 wordt Level 42 - Level 42 en de laatste van Nick Cave gekocht. Eens kijken of hij het kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van de rommelmarkt in Enschede. Was een grote platenkraam waar ik een paar leuke platen heb meegenomen:
Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/platen-enschede-6-4-2013.jpg
  • Blue Oyster Cult - Fire of Unknown Origin (was ik al een hele tijd naar opzoek)
  • Barclay James Harvest - Once Again (Incl. krantenknipsels uit die tijd.. en natuurlijk: She Said _/-\o_ )
  • Mike Oldfield - Shadow on the Wall (extended, incl Taurus 3 op de b-kant)
  • Mike Oldfield - Boxed (1e 3 platen en een bonusplaat in een boxset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Enfant! schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:43:
Als het inderdaad zo is, dan heb ik jouw bericht inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. ;) Al zou ik er niet zo snel van uitgaan dat jij er meer van weet dan ik. En ik doelde met 'gebouwd rond de vinyl cultuur' niet met wat het gemaakt wordt, maar dat vinyl er al tijden bijhoort. Zelfs toen vinyl niet meer in de mode was. Maar dat heb je zelf wel door, denk ik.

En hier laat ik het trouwens bij. Dit topic gaat niet over de muziek, maar over het formaat.
Prima, zand erover. Ik kwam ook wat ongenuanceerd uit de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Bierkameel schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:55:
Django van mij komt ook uit de UK
Ik had hem al binnen 4 dagen thuis :)

Owja de Django plaat zelf is dus gewoon zwart, het gaat om de hoes en de slipmat, en het is een lekker dikke 180 grams plaat.
Besteld:) Vanmorgen betaald, half uur later al de status verzonden. Ben benieuwd deze week. Baal er wel van dat het de zwarte is. Das niet de limited edition volgens mij. Das de witte met bloedspetters:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanmaanen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik lees her en daar vragen over hoe je een lp schoonmaakt. Ik heb vroeger een "drive-in" gehad en heb alles uit de kast gehaald om platen schoon te krijgen.

De quick and dirty manier is om de plaat op de draaitafel te leggen en hem met een plantenspuit nat te spuiten voordat je de naald op de plaat zet. Werkt heel goed, maar vanwege kalkafzetting slijt je plaat wel heel snel.

Je had vroeger ook allerlei borsteltjes. Fluweel of met lange zachte haren. Maar daarvan werd je plaat statisch geladen, met rumble als gevolg. Bovendien maakte je je plaat er niet vetvrij mee. Je hoopte het stof er alleen maar mee op, in de groef.

De beste methode was om de plaat onder de koude kraan af te spoelen en dan met een zachte spons en afwasmiddel schoon te maken. Afspoelen en dan snel met een t-shirt afdrogen, zodat kalkvorming geen kans krijgt. Gebruik nooit warm water, want dan trekt je plaat krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik geloof dat de meest populaire budget methode nu de Antistat set is ;) al dan niet met eigen of third party schoonmaakmiddel (alhoewel ik best tevreden ben over de meegeleverde rommel).

Volgende week platenbeurs! ENORM veel zin in (alhoewel ik nog niet echt een idee heb van waar ik naar op zoek wil...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mr_petit schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:21:
Je kan er vanuit gaan dat alles nà 2000 digitaal opgenomen is.
Immers: digitale boxen bestaan niet.
Nav deze opmerking eens gaan googelen en alhoewel ze waarschijnlijk niet meer bestaan nu heb je niet 100% gelijk ;) zie Wikipedia: Digital speakers ! Kan alleen geen (historische?) voorbeelden vinden... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanmaanen
Ik lees ook veel over wat voor muziek je eigenlijk moet afspelen met een platenspeler. Het gaat dan al gauw over opnametechnieken en allerlei technische gegevens. Dat loopt soms zelfs hoog op.

Ik heb geen verstand van die technieken, maar die zijn volgens mij ook niet relevant. Het gaat volgens mij vooral om het gevoel. Je hebt bijvoorbeeld "The song remains the same" van Led Zeppelin in je handen. Derdehands. Of "Love you live" van de Stones. Wat mij betreft "Sollicitere" van de Janse Bagge Band of een lp van Normaal. Jaaaa, dat moet op de platenspeler. Genieten van die echte sound. Misschien is het de imperfectie wat het geluid perfect maakt. Ik weet het ook niet. Maar dat soort muziek hóórt te kraken. Hèt grote nadeel van de CD: na 1000 keer klonk de muziek nog steeds als nieuw.

Ik had vroeger lp's die ik versleet. Verrot draaide. Alleen nog maar gekras en ruis. De naald die in 3 seconde over de plaat naar het label gleed. Op. Verrot. Opnieuw kopen. En ik was echt niet de enige. Dát is een plaat draaien! Fuck, knik in mijn naald!

De discussie over verschillen met digitale weergave heb ik nooit begrepen. In de tijd van Aretha Franklin, James Brown, Burning Spear, Allman Brothers, Bob Marley, Eric Clapton, Doe Maar, Deep Purple, Jacques Brel, The Stooges, etc, etc, was er helemaal geen CD. Daarom is het ook zo lekker om die muziek te draaien met een platenspeler.

Nostalgie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 08:55
Maar dat soort muziek hoort te kraken
Mee eens. Ik kan me groen en geel ergeren aan een digitale plaat waar een kraakje in zit, maar op vinyl is het mooi en hoort het er bij. En het is altijd willekeurig, dat maakt denk ik ook wel een verschil.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanmaanen
Ik kende vroeger elk tikje uit mijn hoofd. Zelfs in de kroeg hoorde ik aan het gekraak welke plaat er was op gezet. Bij het ene kraakje was er niks aan de hand, bij het ander kraakje renden we snel van onze barkruk om luchtgitaar te gaan spelen.
Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic