Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja, lastig is dat. Ik zit ook altijd te prutsen met treble en bass instellingen op mijn versterker, net zolang tot het me bevalt. Een echte audiofiel zal daarvan gruwen (die zorgt volgens mij liever dat z'n componenten zo puur en zuiver zijn dat nabewerken van het signaal overbodig is) maar op 'alles flat' beval het mij meestal ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Volgende week komt mijn receiver binnen met phono ingang. Nu ben ik op zoek naar mijn eerste platenspeler. In de buurt kan ik een Pioneer PL-514X overnemen voor rond de 60/70e, goede keus?

http://link.marktplaats.nl/648164881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

Polycom

Poes van goud

Ik snap sommige mensen in dit topic echt niet. Ik begrijp dat we op een tweakers forum zitten en dat mensen graag sleutelen aan hun spullen, maar sommige slaan er echt te ver in door. Uiteindelijk gaat het er om om gewoon lekker muziek (vinyl) te luisteren via (bijvoorbeeld) een versterker, platenspeler en speakers?

Zoals ik al eens eerder aangaf, kan het tech praat niet een eigen topic krijgen zodat dit topic in de toekomst voor 90% over vinyl gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
PuDy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:54:
Ik snap sommige mensen in dit topic echt niet. Ik begrijp dat we op een tweakers forum zitten en dat mensen graag sleutelen aan hun spullen, maar sommige slaan er echt te ver in door. Uiteindelijk gaat het er om om gewoon lekker muziek (vinyl) te luisteren via (bijvoorbeeld) een versterker, platenspeler en speakers?

Zoals ik al eens eerder aangaf, kan het tech praat niet een eigen topic krijgen zodat dit topic in de toekomst voor 90% over vinyl gaat?
Het sleutelen kan toch een hobby op zich zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nofi hoor maar wat een klinklare onzin.

Dit topic gaat over alle aspecten van muziek op vinyl. Je kan een plaat imho niet loszien van de speler. Wil je over muziek leuteren? dan is er vast wel ergens een muziektopic te vinden. Dit topic staat niet voor niets in het forum Consumentenelectronica->Audio en Hifi.

En daarnaast geef je het zelf al aan: dit is Tweakers, dus mogen we de essentie van de betekenis van dat woord best hoog houden op dit forum. Het aanpassen en optimaliseren van zaken hoort imho in de genen van de users hier te zitten.
Een beetje acceptatie is daarom best wel op z'n plaats. Je ziet hier toch ook niemand zeuren over of de aankopen van vinyl niet in een eigen "show je plaatje topic" moeten?

Ik zou zeggen lees de eerste paragraaf van de TS even door zodat je precies snapt waar dit topic over gaat. Is dit topic niet helemaal naar je zin en zou je graag een ander topic willen die een andere inhoud dekt? Wat let je?
Als de posts met technische lading je niet interesseren kan je die toch ook niet lezen? Niemand verplicht je daartoe.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 14-03-2013 10:07 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Kan jouw vinyl-in-fotolijstjespraat dan ook een eigen topic krijgen?
Volgens mij ben jij echt de enige die zich hier druk om maakt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Volgens mij gaat het hier om vinyl in de breedste zin des woord (zo heb ik het ook geinterpreteerd, als dat volgens een mod écht niet de bedoeling is, mijn excuses alvast) aangezien het idd in een electronica forum staat én we tweakers zijn.

Dat het uiteindelijk gaat om het luisteren naar plaatjes en daarvan genieten, staat vast. Maar de hobby in z'n geheel houdt voor mijn persoonlijk véél meer in. En dat gaat van fotolijstjes tot voorversterkertjes tot her restaureren van oude platenspelers wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 18:21
Ik vind het wel een fijne afwisseling, techniek, plaatjes van boxsets en fotolijstjes.
Over die laatste: ik ben verre van te spreken over de lijstjes van de IKEA. Ze zijn net een tikkie te groot waardoor je een halve tot een hele centimeter ruimte overhoud aan de boven en zijkant. Heb ik een slechte lichting of kunnen meer mensen beamen dat de lijstjes niet 'skintight' zijn? Ik heb zelf een paar jaar geleden 2 lijstjes uit Antwerpen meegenomen en deze passen wel precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Dat ze ieeeets te groot zijn had ik al gelezen ja. Misschien op te lossen door er een zwarte achtergrond in te plaatsen en de hoezen uit te lijnen zodat het wat minder opvalt?

Iemand enig idee waar je een headshell voor de Thorens 166 (ik geloof dat dat de TP60 is) zou kunnen vinden? eBay en Marktplaats hebben 'm niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

Polycom

Poes van goud

Jongens het was maar een idee, niet zo blazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Ze zijn inderdaad iets te groot maar ze hebben al een zwarte achtergrond.

Je moet echt naar de rand van je plaat staren om het op te merken, vooral omdat de lijst zelf ook al zwart is.

Ik heb nu al meerdere malen een plaat verwisseld in deze lijstjes en het makkelijkste is om:

- de plaat er in te leggen

- de achterkant er op leggen

- het geheel met handen vasthouden en omdraaien

- de plaat mooi in het midden sturen door de achterkant te verschuiven

- boel weer omdraaien en de klipjes bevestigen

Het lijkt een hoop werk als ik het zo op noem maar het is echt binnen de minuut te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 11:29

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Servor schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:24:
Iemand enig idee waar je een headshell voor de Thorens 166 (ik geloof dat dat de TP60 is) zou kunnen vinden? eBay en Marktplaats hebben 'm niet ;).
ligt er aan welk type TD166 je hebt (check hier maar), maar bij mijn weten zijn headshells 'officieel' niet meer te koop. ik zou MP en ebay etc. in de gaten blijven houden want ze worden met enige regelmaat wel aangeboden.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb de eerste versie van de 166, dus idd de TP60 headshell. Ik kan volgens mij het beste op zoek naar een spare-parts 166 van Marktplaats ofzo voor weinig ;). Misschien geeneens zo'n heel slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
rcor schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:07:
[...]

Mooie box van my chemical romance... kleurijke lp's... zouden in ieder geval niet misstaan in een LP foto lijst...
7" 45rpm singles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33

kraats

Ik rol

Versteegrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:43:
Volgende week komt mijn receiver binnen met phono ingang. Nu ben ik op zoek naar mijn eerste platenspeler. In de buurt kan ik een Pioneer PL-514X overnemen voor rond de 60/70e, goede keus?

http://link.marktplaats.nl/648164881
Hhmm.. die heb ik voor 5 euro op de rommelmarkt gehaald.. Draai ik wel het liefst op van al mijn platenspelers, maar ik heb het idee dat 70 euro toch wel teveel is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Op de rommelmarkt kun je natuurlijk wel ongelooflijk mazzelen in tegenstelling tot marktplaats waar mensen toch net vaak iets beter weten wat ze verkopen (en sowieso vaak aan de hoge kant zitten om onzinbiedingen voor te zijn). Ik zeg niet dat die tafel 70 euro waard is (geen idee) maar voor 5 euro op de rommelmarkt is wel erg veel mazzel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
kraats schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:56:
[...]
Hhmm.. die heb ik voor 5 euro op de rommelmarkt gehaald.. Draai ik wel het liefst op van al mijn platenspelers, maar ik heb het idee dat 70 euro toch wel teveel is.
Bende dus. Heb net een Project Debut 3 mat zwart gehaald voor 175e. Krijg hem maandag binnen en hopelijk is dan mijn eerste plaat binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 18:21
Altijdgriep schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:18:
Ze zijn inderdaad iets te groot maar ze hebben al een zwarte achtergrond.

Je moet echt naar de rand van je plaat staren om het op te merken, vooral omdat de lijst zelf ook al zwart is.

Ik heb nu al meerdere malen een plaat verwisseld in deze lijstjes en het makkelijkste is om:

- de plaat er in te leggen

- de achterkant er op leggen

- het geheel met handen vasthouden en omdraaien

- de plaat mooi in het midden sturen door de achterkant te verschuiven

- boel weer omdraaien en de klipjes bevestigen

Het lijkt een hoop werk als ik het zo op noem maar het is echt binnen de minuut te doen.
Er is inderdaad wel een mouw aan te breien, ware het niet dat ze uit de toon vallen ivm m'n 4 wel skintight lijstjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zijn er vinyl winkels in A'dam? Ben opzoek naar dance vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er toevallig mensen hier die een platen puck/clamp gebruiken? Ik zie ze op diverse andere fora regelmatig voorbij komen. Ik vraag me serieus af of het echt wat toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Versteegrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:30:
Nee, in Amsterdam hebben ze dat niet.

Je mag best wat meer moeite doen voordat je hier je simpele vraag neer plempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hahaha, ik ben pas in Amsterdam geweest (als boertje van buiten ;) ) en ik ben bij Velvet op de Rozengracht geweest (leuk maar wel 'gewoon' Velvet, beetje 2e hands, beetje nieuw, veel CD en DVD verder), ik was naar aanleiding van een verhaal dat ik ergens hoorde op zoek naar Phantasio maar die is dus al 2 jaar weg :+ en ben nog bij Flesch Records geweest, welke echt geweldig spul heeft (denk ik) maar wel erg obscuur. Helaas was ik vrij laat in A'dam en moest ik toen mijn zoektocht alweer afbreken...

Kennelijk is Concerto the place to be zo'n beetje maar daar had ik echt geen tijd meer voor. Ik heb deze link gebruikt ter voorbereiding: http://muziek-en-film.inf...inkels-van-amsterdam.html (waar dus kennelijk wat verouderde info in staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Versteegrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:30:
Take your pick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:32:
Zijn er toevallig mensen hier die een platen puck/clamp gebruiken? Ik zie ze op diverse andere fora regelmatig voorbij komen. Ik vraag me serieus af of het echt wat toevoegt.
Ben er ook wel benieuwd naar, volgens mij is het feit dat ze al gauw 50€ of meer kosten genoeg om de kopers het idee te geven dat ze echt wat toevoegen. Terwijl de bobbels aan de buitenkant van de plaat echt niet minder worden door in het midden (waar de plaat toch al plat op de platter ligt) een extra gewicht toe te voegen.

Over bobbels gesproken, heb een plaat van Keane, en daarin zit ook een bobbel. En die is best wel hoorbaar omdat er lange noten gespeeld worden op de piano, en die hoor je dan bij elk rondje qua toonhoogte heen en weer schieten. Het is maar een een plekje van pajkweg 5cm doorsnede, daarom geeft het denk ik zo'n effect. Ik zat te denken om hem op een plat oppervlak te leggen en dan te kijken of ik hem plat krijg met warm water. Het is nu ook niet echt een genot om naar te luisteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
_ferry_ schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:01:
[...]

Ben er ook wel benieuwd naar, volgens mij is het feit dat ze al gauw 50€ of meer kosten genoeg om de kopers het idee te geven dat ze echt wat toevoegen. Terwijl de bobbels aan de buitenkant van de plaat echt niet minder worden door in het midden (waar de plaat toch al plat op de platter ligt) een extra gewicht toe te voegen.

Over bobbels gesproken, heb een plaat van Keane, en daarin zit ook een bobbel. En die is best wel hoorbaar omdat er lange noten gespeeld worden op de piano, en die hoor je dan bij elk rondje qua toonhoogte heen en weer schieten. Het is maar een een plekje van pajkweg 5cm doorsnede, daarom geeft het denk ik zo'n effect. Ik zat te denken om hem op een plat oppervlak te leggen en dan te kijken of ik hem plat krijg met warm water. Het is nu ook niet echt een genot om naar te luisteren :/
Dat onderwerp is al eens eerder voorbij gekomen.
Er werd toen gesproken over 2 glasplaten, daartussen het vinyl en hem op een warme plek leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Handig zeg, ga gelijk even kijken. Wat is voor jullie de reden om voor Vinyl kiezen ipv mp3/cd's?
De mensen die ik spreek zeggen vaak dat vinyl niet eens mooier klinkt.

Voor mezelf vind ik de hele sfeer erom heen erg interessant. Ik kreeg er meer gevoel bij dan wanneer ik een liedje afspeel vanaf youtube. Nostalgie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
De reden? Tsja, lastig wel... ik ben van origine (vanuit m'n puberjaren zeg maar, ondertussen een jaar of 20 geleden) wel een echte muziekfreak. Had op een gegeven moment een collectie van een CD of 600 opgebouwd. Met de komst van mp3's en internet is het gevoel rondom muziek een beetje weggezakt, naast dat ik er door diverse redenen (trouwen, huisje, kind, etc) allemaal wat minder tijd voor had. Dat gevoel ben ik toch best wel gaan missen vandaar dat ik nu op onze zolder een lekker muziekhoekje heb gemaakt. Daar stonden al wat retro console's (oa megadrive, snes) en een pc en daar is nu een draaitafel etc bijgekomen.

Muziek luisteren is dan echt een ritueel. 's Avonds lekker naar boven met een goed glas of flesje ;) , als de rest al ligt, zorgvuldig een plaatje uitkiezen en hem dan van a tot z aandachtig luisteren. Om de 1 of andere reden lukt me dat niet met mp3's enzo, ik ga dan lopen album- en trackskippen en heb dan binnen een uur 50 halve nummers geluisterd :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Muziek is voor mij sowieso erg belangrijk, ik ben hier toch wel gemiddeld een uur of twee per dag mee bezig. Ik ga graag naar concerten, leer nieuwe bandjes kennen en speel (nu overigens erg weinig) zelf ook wat. Op mijn werk zit het liefst met een koptelefoon op, omdat ik dan veel lekkerder werk kan verzetten.

Een album op vinyl luistert anders. Je moet de plaat opzetten en na een minuut of 15, 20 of max 30 de plaat omdraaien. Je wordt gedwongen om wat actiever te luisteren. Ik zal nooit beweren dat de kwaliteit van vinyl beter is dan cd. En als dat zo zal zijn, dan haal ik het maximale er zeker niet uit met mijn apparatuur. De ervaring van het luisteren heeft voor mij voldoende toegevoegde waarde; daarnaast vind ik een albumhoes voor vinyl veel leuker dan een cd-hoesje.

Edit:
Gear: Technics SL-1510 met Ortofon 2m red, Musical Fidelity V-LPSII | Phono Stage, Marantz NR1501, Boston Acoustics A25 in stereo opstelling.

[ Voor 9% gewijzigd door newbreed op 15-03-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ach ja, de discussie of het beter klinkt. Ik weet dat niet. Ik ben niet zo'n audiofiel en ook niet gezegend met een absoluut gehoor, ik weet wel dat ik aan het luisteren naar een plaat meer plezier beleef dan het aanklikken van een mp3 op de PC. En ja, dat heeft ook met de 'klank' te maken voor mij persoonlijk maar waar het dat in zit kan ik niet precies aanwijzen.

Belangrijkste reden blijft voor mij dat ik van nature nogal een chaoot ben en het luisteren naar een plaat mij tot rust dwingt. Werkt dus bijna therapeutisch ;).

Overigens volgende week even terug langs Dr. Thorens. De armlift van mijn TD166 doet het niet meer en ik heb zelf niet zo'n zin om hem open te maken dus hij kijkt er even naar. Hij vond het zelf erg vervelend dat het gebeurde maar ik denk dat hij er weinig aan kan doen. Plus dat ik van harte welkom was om er even naar te laten kijken. Mag -ie gelijk even mijn zojuist bestelde Denon DL110 monteren en afregelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Versteegrob schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:27:
Wat is voor jullie de reden om voor Vinyl kiezen ipv mp3/cd's?
Het is vooral een stukje beleving. Het daadwerkelijk fysiek uitzoeken van de juiste plaat, het ding klaarleggen op de speler en voorzichtig die arm laten zakken, dat brengt mij op een of andere manier dichter bij een goed stuk muziek dan een plaat selecteren via mijn tablet of smartphone en hem door mijn mediacenter laten afspelen.

In mijn setup klinkt vinyl net zo goed als mijn FLAC's of 320kbps MP3's uit mijn HTPC. Beide systemen* hebben duidelijk hun voordelen. Digitaal is handig, omdat ik dankzij het illegaalonbetaald downloaden van muziek de laatste tien jaar veel meer nieuwe dingen heb ontdekt. Ook heb ik alles binnen handbereik en draai je in een paar seconden een playlist voor een hele spelletjesavond met vrienden in elkaar. Op dat soort momenten is het niet handig om iedere 20 minuten weer op te staan om met platen te gaan rommelen.

En, ook al download ik me helemaal suf en betaal ik daar helemaal niks voor, ik wil muzikanten die een goed stuk muziek maken ook best wat betalen. Dat kan via concertbezoeken en via het aanschaffen van vinyl. Ik heb echt geen zin om 15 tot 20 euro uit te geven aan cd's, van die fragiele plastic schijfjes in een ongeïnspireerd klein plastic doosje. Maar ik geef graag 20 tot 35 euro uit aan een mooi uitgevoerde plaat. Soms nog wel meer.

Platen zijn voor mij gewoon mooie dingen om te hebben. Een beetje net zoals met boeken. Ik koop mooie boeken voor in mijn boekenkast en download gewoon het epub-bestand voor op mijn ereader.

*: voor de volledigheid: het betreft een eerste generatie Pro-Ject Debut met Goldring G1012 en Pro-Ject pre-amp en een mediacenter met ESI Maya44 voor de S/Pdif out. Beide aangesloten op een Rotel RSX-1055 en een set oude BNS Jubilee speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
[...]

Handig zeg, ga gelijk even kijken. Wat is voor jullie de reden om voor Vinyl kiezen ipv mp3/cd's?

Voor mezelf vind ik de hele sfeer erom heen erg interessant. Ik kreeg er meer gevoel bij dan wanneer ik een liedje afspeel vanaf youtube. Nostalgie 8)
Ik ben 48 jaar nu, en heb veel vinyl gedraaid voordat de cd kwam. Het was nieuw, eindelijk geen krassen meer enz.
Mijn Lp's heb ik nooit weggedaan, en sinds dat we een jukebox hebben zijn er ook singletjes gekomen. daar hebben we er nu zo'n 3000 van.
Tevens 2 draaitafels van Technics, een mengpaneel en zo komen we het jaar wel door. Cd's zijn naar zolder vertrokken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
[...]

Altijd leuk zo'n vraag :)

Ik ben allround muziekliefhebber, met een brede smaak. Altijd al geweest en de laatste tijd steeds meer mijn grenzen aan het verleggen. Het is gewoon een onderdeel van mijn leven geworden. Ik ga veel naar concerten, en waar dat vroeger veelal mainstream en grote concerten waren is het nu veel meer beginnende bands, die doen nog normaal en dan kun je er ook mee in contact komen :) Zo heb ik wel wat contact met DeWolff en Bombay Show Pig en dat zij jouw herkennen zorgt gewoon voor een speciale band met die band .. :) ..dat versterk mijn muziek beleving alleen maar.

Het vinyl koop ik dan om een aantal redenen: het is veel tastbaarder voor mij dan een CD, de artwork is soms schitterend het vinyl zelf net zo goed. Ik steun de artiest veelal direct omdat ik altijd probeer een LP mee te nemen bij een optreden of via de artiest' zijn eigen webshop. Vinyl heeft voor mij een bepaalde charme, het wassen, het afspelen, het catalogiseren, het verzamelen, het luisteren ervan soms met meerdere personen in mijn woonkamer. Muziek brengt zoveel dingen in mijn leven samen en daar hoort vinyl bij! Ten slotte zorgt vinyl bij mij nog voor 2 dingen, een gat in mijn hand en een lege bankrekening.

Of vinyl mooi klinkt, ik zou zeggen dat het wat meer dynamiek toevoegt voor mijn gevoel. Als ik achter mijn computer zit luister ik aldoor muziek via Spotify en ondanks dat ik goede luidsprekers heb bij mijn computer waar kwalitatief goed geluid uitkomt klinkt het in mijn woonkamer toch weer anders, op vinyl toch weer anders. Uiteindelijk is alles subjectief zeker als het op gehoor aankomt maar ik ben happy met alles zoals het nu is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Even een domme vraag stellen maar kan het antwoord niet vinden in de OP

http://7inchsingles.nl/ op deze site heb je vier categorieën voor vinyl

7 inch
10 inch
12 inch
LP, albums

Heb net de Project Debut 3 gekocht. Kan ik hier alle vier de platen op afspelen? De platenspeler heeft twee snelheden, wat is het nu om dit te veranderen? Dat de plaat sneller wordt afgespeeld? Of heeft het een andere functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Pak de handleiding er even bij. Daar staat precies omschreven hoe je de snaar moet omleggen voor 45 rpm.
En ja, je kan alle formaten afspelen. Het zijn overigens 3 formaten. "LP albums" zegt niets over de grootte van de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan al die formaten afspelen. Je hebt 33 toeren voor Albums, en 45 toeren voor Singles en EP's (over het algemeen). Dus een album op 45 toeren zetten, ipv 33 gaat ie een stuk sneller, klinkt dan ook gelijk nergens meer naar. Net als een Single op 33 toeren knallen.. Leuk dat het kan, maar je hebt er bar weinig aan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Gebruikelijk is dat albums op 33 toeren worden gespeeld en singles op 45 toeren. Maar er zijn ook albums op 45 toeren en andersom vast ook ;). Het staat meestal op de plaat of single aangegeven. En de Project kan idd allemaal alleen moet je even handmatig de snaar omleggen (of een Speedbox kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Omdat je daar dit niet mee kunt doen:

Afbeeldingslocatie: http://ollavogala.hopto.org/dirlist/images/DSC_1466_th.jpg

Omdat een plaat meer is dan een cdtje. Een cd geeft weinig extra's boven een digitaal bestand een vinyl plaat wel. En natuurlijk het eerder genoemde beter gaan zitten voor het luisteren van muziek.

En zeg nou zelf, is het leuker om een cd op te zetten of:
Afbeeldingslocatie: http://ollavogala.hopto.org/dirlist/images/DSC_1452.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

newbreed schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:05:
[...]

Dat onderwerp is al eens eerder voorbij gekomen.
Er werd toen gesproken over 2 glasplaten, daartussen het vinyl en hem op een warme plek leggen.
Okee, ga ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Jelte schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:53:
[...]
Omdat je daar dit niet mee kunt doen:
[afbeelding]
Zo, daar zit even een mooie lijst klassiekers tussen... van Oceansize, Tool en Kyuss tot onze eigen helden van 7 Zuma 7 en 35007.
Je weet wel hoe je mijn 'nog aanschaffen' lijstje weer weet te vullen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
35007 - Phase V hangt rechtsboven en dan heb ik ook nog Sea of Tranquility ;) Ik heb een mooie collectie, waarbij de helft in de doos zit en vaak niet eens in deze houders passen omdat ze simpelweg te dik zijn (meer dan 2 LP's bijvoorbeeld, maar ook alle ISIS platen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Jelte schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:25:
35007 - Phase V hangt rechtsboven en dan heb ik ook nog Sea of Tranquility ;) Ik heb een mooie collectie, waarbij de helft in de doos zit en vaak niet eens in deze houders passen omdat ze simpelweg te dik zijn (meer dan 2 LP's bijvoorbeeld, maar ook alle ISIS platen).

Ik ben jaloers.
Jij bent op tijd begonnen met verzamelen, of je hebt flink gestretched om een aantal schaarse platen te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Soms moet je gewoon rustig wachten totdat een plaat opnieuw wordt uitgebracht (Oceansize). Of ik was er op tijd bij (35007 - Liquid gekocht bij laatste show 35007).

Het meest wat ik heb uitgegevan een aan album is iets van €30,- dus dat valt reuze mee. Alhoewel de Mogwai - Special Moves box een stuk duurder. Maar die kwam met krassen op de plaat binnen en daarvoor heb ik mijn geld teruggekregen en de box mogen houden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8316/7899438726_880528824a_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben echt zowat helemaal uitgekeken op cd's en koop nu alleen nog maar LP's. Echter zijn deze toch wel een stuk duurder (factor 2) dan die kleine cd'tjes. Maar het artwork komt zo veel beter tot zijn recht. En dan heb je nog zo veel verschillende kleuren vinyl, of splatter, blobs etc. Heb al een een LP gezien met de kleur baby poop :D

De LP Lateralus van Tool zag ik laatst voor een euro of 30 (nieuw in seal), en die heb ik gemist :X
Ik moet echt de rem er op houden, want ik koop me helemala suf aan die troep :o

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik draai platen vooral omdat ik vaak de hoezen veel mooier en persoonlijker vindt... Ook de boeken die ze er wel eens bij doen zijn vaak ook erg leuk... Daarnaast straalt zo'n groot boek waar je geen "vergrootglas" nodig hebt iets uit... je hebt het gevoel dat je wat van waarde vast hebt... en dat heeft de cd allemaal niet, zeker als je het boekje dat bij de cd wordt meegeleverd onderhand met een vergrootglas moet gaan lezen...

Daarnaast vindt ik de meeste lp's ook mooier klinken dan cd's... Zet een cd op die van oorsprong ook op LP beschikbaar is en luister er maar eens goed naar... Zet vervolgens op een goede platenspeler met fatsoenlijke element + naald en overige hifi componenten maar eens de LP versie van dat album op en luister dan nogmaals eens goed naar de muziek... Je zult opmerken dat een LP veel levendiger is en vooral niet vlak klinkt... De cd klinkt vaak vlak en is veel minder levendig qua klank over het algemeen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:30:

De LP Lateralus van Tool zag ik laatst voor een euro of 30 (nieuw in seal), en die heb ik gemist :X
Ik moet echt de rem er op houden, want ik koop me helemala suf aan die troep :o
Haha ik heb Lateralus wel (als picture disc). Mega vet!
En ja, ik koop me ook helemaal suf 8)

Één van mijn laatste aanwinsten: Ra Ra Riot - Beta Love (ltd in purple marble).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wmEfcHY.jpg

Turntable is de robuuste Stanton ST150 (hoi Bierkameel :w ) met een simpel mixertje

[ Voor 22% gewijzigd door Beta op 15-03-2013 21:45 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:28:
[...]

Haha ik heb Lateralus wel (als picture disc). Mega vet!
En ja, ik koop me ook helemaal suf 8)

Één van mijn laatste aanwinsten: Ra Ra Riot - Beta Love (ltd in pink marble).

[afbeelding]

Turntable is de robuuste Stanton ST150 (hoi Bierkameel :w ) met een simpel mixertje
Mooie plaat en platen speler... alleen jammer dat er een dj-element met aandruk gewicht op gemonteerd zit... zowel het dj-element als het aandruk gewicht zijn niet bevorderlijk voor de levensduur van je lp's... en een dj-element klinkt ook niet zo goed als een hifi-element... dus mocht je niet mixen of scratchen raad ik je aan dit element te vervangen door een hifi-element...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

rcor schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:45:
[...]

Mooie plaat en platen speler... alleen jammer dat er een dj-element met aandruk gewicht op gemonteerd zit... zowel het dj-element als het aandruk gewicht zijn niet bevorderlijk voor de levensduur van je lp's... en een dj-element klinkt ook niet zo goed als een hifi-element... dus mocht je niet mixen of scratchen raad ik je aan dit element te vervangen door een hifi-element...
:o

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MgoOyPV.jpg

Ik ga mijn mond spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou zo erg is het gebruik van een DJ-element nou ook weer niet, maar platen slijten sneller bij het afspelen door de hogere naald druk die gewenst is bij een DJ-element (de naald moet bij het scratchen immers gegarandeerd in de groef blijven zitten)...

Maar goed, heeft iemand toevallig ervaring met de rotel rq-970bx phono preamp? Ik heb deze zojuist gespot op marktplaats voor 150 euro en ik vroeg me af of het een goede phono preamp is met een goede geluidskwaliteit, daar ik zelf wellicht een andere wil gaan kopen om de geluidskwaliteit op te krikken... De marktplaats advertentie is hier te zien:
http://link.marktplaats.nl/646192486

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 15-03-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

rcor schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:58:
[...]

Nou zo erg is het gebruik van een DJ-element nou ook weer niet, maar platen slijten sneller bij het afspelen door de hogere naald druk die gewenst is bij een DJ-element (de naald moet bij het scratchen immers gegarandeerd in de groef blijven zitten)...

Maar goed, heeft iemand toevallig ervaring met de rotel rq-970bx phono preamp? Ik heb deze zojuist gespot op marktplaats voor 150 euro en ik vroeg me af of het een goede phono preamp is met een goede geluidskwaliteit, daar ik zelf wellicht een andere wil gaan kopen om de geluidskwaliteit op te krikken... De marktplaats advertentie is hier te zien:
http://link.marktplaats.nl/646192486
Ik weet het. Ben ook een lekkere prutser dus het verandert hier nogal eens.
Beetje proberen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Ik weet het. Ben ook een lekkere prutser dus het verandert hier nogal eens.
Beetje proberen enzo :P
Alleen proberen voor 150 euro is wel een beetje duur... vandaar dat ik wat even een rondvraag doe hier alvorens ik erover na ga denken om een bod te plaatsen... De prijs / kwaliteit verhouding en de leeftijd moeten immers ook een beetje op elkaar afgestemd zijn... zeker omdat de 9 serie van Rotel max. 10 jaar oud zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

rcor schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:45:
[...]
Ik heb dezelfde tafel en er zijn inderdaad betere naalden ook al komt de default naald erg goed uit de reviews, mag ook wel voor een tafel van 500 euro, als deze op is koop ik wel een goede hifi naald.
Slijtage is onzin, het gewicht is per gram in te stellen en anti skating ook.
Ik scratch zelf niet dus heb hem op 2 gram staan, daardoor slijten mijn platen niet meer dan op een normale tafel.

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Klein3.jpg

Hij bevalt me iig erg goed O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Bierkameel schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:04:
[...]

Ik heb dezelfde tafel en er zijn inderdaad betere naalden ook al komt de default naald erg goed uit de reviews, mag ook wel voor een tafel van 500 euro, als deze op is koop ik wel een goede hifi naald.
Slijtage is onzin, het gewicht is per gram in te stellen en anti skating ook.
Ik scratch zelf niet dus heb hem op 2 gram staan, daardoor slijten mijn platen niet meer dan op een normale tafel.

[afbeelding]

Hij bevalt me iig erg goed O+
:9 :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wmQPNBn.jpg

PS bij de tweede foto ben je vergeten de naald op de plaat te zetten... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Beta op 15-03-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPMTSLR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02-2023
Spaar al heel lang vinyl. Dit is m'n platenspeler de JVC QL-Y55F met een Denon DL-110 cartridge

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mXbIm46l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A3xrzbWl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie speler/combi.
Met instelbare demping / Q factor op de arm geloof ik? (electromagnetische demping)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 15-03-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPMTSLR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02-2023
Ja klopt! Al heb ik nooit echt begrepen waar de Q-Damping voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPMTSLR schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:31:
Spaar al heel lang vinyl. Dit is m'n platenspeler de JVC QL-Y55F met een Denon DL-110 cartridge

[afbeelding]

[afbeelding]
De plaatjes van jou speler komen verrekte goed overeen met de platen speler die ik zojuist op marktplaats heb gevonden:
http://link.marktplaats.nl/655875134

Heb je hem toevallig dan ook te koop staan momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPMTSLR schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:49:
Ja klopt! Al heb ik nooit echt begrepen waar de Q-Damping voor is.
Daarmee kan je de sterkte van de demping regelen.
Hoe hoger de Q, hoe minder de demping.
Waarschijnlijk/wellicht zal de frequentiebreedte van de demping wel toenemen met een hoge Q (dus hoge Q is weinig demping maar over een breed gebied (bijv. 6-16hz) en een lage q is veel demping in een smal gebied (bijv 9-11Hz).
Zo is het gedrag van Q factoren traditioneel in een electronisch circuit.

Maar wellicht is het bij jouw speler alleen de hevigheid van de demping, en neemt ie alle frequenties qua trilling mee. (dus hoe hoger de Q, hoe minder de demping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 00:57
Leuk om te horen (vooral vorige pagina) waarom zo veel mensen bij vinyl blijven of terug komen. Ik ben me er de laatste tijd steeds meer van bewust van geworden dat ik met muziek veel herinneringen boven haal. Vanaf de tijd dat ik ongeveer bewust muziek hoorde kan ik me nu nog bepaalde momenten herinneren welke muziek rond die tijd speelde. Grappig bijvoorbeeld met vakanties: ik kan me nu nog naar voren halen in welk jaartal ik naar vakantie X ben geweest door te zoeken wanneer een nummer uit die tijd is uitgebracht.

Een tijd geleden ben ik daarom een aparte map gaan bijhouden met mp3's met een speciale herinnering, of gewoon mooie nummers. Toen ik er achter kwam hoeveel er nog op vinyl is ben ik begonnen met sparen. In feite koop ik nu steeds meer "herinneringen" die ik heb.. en dan merk je dat het meer is dan de aparte klank. Vinyl is dus voor mij ook heel persoonlijk.

Ik koop nu vooral veel platen bij freaky in Eindhoven, omdat ik vooral veel dance/house/trance uit eind jaren 90/begin 2000 wil verzamelen. De collectie is daar heel groot en er valt veel te snuffelen. "Nadeel" van deze genre muziek is dat het eigenlijk allemaal maxi singles zijn. Ook ga ik veel langs kringloopwinkels, sommige houden een sortering per genre aan zodat je niet door alle BZN hoeft te speuren. Een andere leuke zaak vind ik de didi in Heerlen. Enorm ruime keus en goede prijs.

Andere muziek waar ik echt van kan genieten is onder andere muziek van Santana en Dire Straits. De kwaliteit van de opnames is voor mijn gevoel soms beter dan de meeste dance platen die ik heb (er valt meer te "ontdekken" in de nummers). In die richting moet ik nog wat meer ontdekken.

Wat ik wel merk is dat steeds meer mensen vinyl "her"ontdekken, waardoor de prijzen omhoog schieten. Dit komt vooral door handelaren die partijen opkopen bij bv kringloopwinkels en het 5voudige op een markt durven vragen. Echt jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
ranjo schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 00:57:

Wat ik wel merk is dat steeds meer mensen vinyl "her"ontdekken, waardoor de prijzen omhoog schieten. Dit komt vooral door handelaren die partijen opkopen bij bv kringloopwinkels en het 5voudige op een markt durven vragen. Echt jammer..
Helaas pindakaas, maar als iets 1 euro waard is ga ik geen 5 euro betalen. 13 en 14 april is weer de mega platen en cd beurs in Utrecht.

Even kijken of ik tijd en zin heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Helaas pindakaas, maar als iets 1 euro waard is ga ik geen 5 euro betalen. 13 en 14 april is weer de mega platen en cd beurs in Utrecht.

Even kijken of ik tijd en zin heb ;)
Daar ga ik op 14 april zeker heen... Vandaag of morgen ga ik online ff mijn tickets bestellen (ik ga samen met een kameraad die ook muziek liefhebber is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ja, ga ik ook heen! Eerste jaar dat ik écht serieus voor vinyl kan gaan kijken... heb er nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:51:
Ja, ga ik ook heen! Eerste jaar dat ik écht serieus voor vinyl kan gaan kijken... heb er nu al zin in!
Ik ga voor zowel vinyl, cd's als platen speler accessoires er heen... uiteraard zal ik hier mijn aanwinsten op vinyl of voor mijn platen speler tonen...

Daarnaast ben ik ook benieuwd wat jou aanwinsten gaan worden op de beurs... een ding weet ik voorop: je geeft altijd meer uit dan je van oorsprong wilde uitgeven op die beurs... en dat komt juist door die ene cd of lp die je nou net zocht, maar niet verwachtte te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 11:00

NvM

Vandaag 'Rufus Wainwright - Out of the game' nieuw gekocht voor €14,99! Wel wat lichte beschadigingen aan de hoes, maar fors goedkoper dan de €30 waar hij normaal voor weggaat. Een dubbel-LP op 180 gram vinyl trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door NvM op 16-03-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
_ferry_ schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:40:
[...]

Okee, ga ik eens proberen :)
Hier doe ik het zo:
• Vooraf een dunne microvezeldoek op een glasplaat leggen
• Bak met (best wel) warm - niet kokend - water vullen
• Kleine "as" gebruiken om de plaat rond te draaien in het warme water - het label wordt hierdoor niet nat
• Plaat op het microvezeldoek op glasplaat leggen
• Let gravity do it's magic :)

Heb er nog geen nadeel aan ondervonden :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn nieuwe aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2laemg5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2hohbev.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/js234j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 18:01
Welke versie van Physical Graffiti is dat wel? Tot zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit een rode vinyl versie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat op Discogs als een unofficial release...... Ik heb hem bij de Plato in Leiden gekocht. Verder weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
rcor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:49:
[...]

Ik ga voor zowel vinyl, cd's als platen speler accessoires er heen... uiteraard zal ik hier mijn aanwinsten op vinyl of voor mijn platen speler tonen...

Daarnaast ben ik ook benieuwd wat jou aanwinsten gaan worden op de beurs... een ding weet ik voorop: je geeft altijd meer uit dan je van oorsprong wilde uitgeven op die beurs... en dat komt juist door die ene cd of lp die je nou net zocht, maar niet verwachtte te vinden...
Ik ga al jaren elk jaar naar deze beurs (meestal de eind van het jaar editie trouwens) maar had tot nu toe geen reden om voor vinyl te kijken omdat ik geen speler had. En CD's kopen vind ik een stuk minder interessant toch. Dus dit jaar eens lekker los gaan op het vinyl ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag was er een vlooienmarkt in Venray. Ik had het geluk weer twee LP's op de kop te kunnen tikken:

- Normaal: Steen-stoal en sentiment
- Smokie: Single Living next door to alice / Run to you

Beide LP's moeten nog ff gewassen worden met de knosti platenwasser, maar daarna gaan ze als nieuw klinken...

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20130317_001_zps141b4bd4.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 17-03-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een paar mooie 2e handse platen (en 1 nieuwe) kunnen krijgen op de platenbeurs in Enschede. Vooral Stand Up van Jethro Tull vindt ik erg mooi. In uitstekende staat en met mooie pop-up hoes:
Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/lps-enschede.jpg
  • Mike Oldfield - Ommadawn (incl In Dulci Jubilo)
  • Barclay James Harvest - Berlin (live)
  • Barclay James Harvest - Live Tapes
  • Barclay James Harvest - Everyone is Everybody Else
  • Pink Floyd - London 1966/1967 (nieuw)
  • Marillion - Real to Reel
  • Jethro Tull - Stand up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Alt-J en Jacco :) Heerlijk :)

Gister had ik de postbode ook weer aan de deur staan (zal het kort proberen te houden deze keer :) ):
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8244/8565762302_4a08eb5b54_z.jpg
Atoms for Peace - AMOK by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8519/8565761318_a8649c05ef_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8509/8564661983_862909fe46_z.jpg

Thanks McDeath :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8391/8564657773_dc4f54b068_z.jpg
She & Him - Volume One by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8245/8565755746_44ed8a7c06_z.jpg
She & Him - Volume One by loewie1984, on Flickr

^^ Deze was van de vrouw :) Haar eerste :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8379/8564656925_c19da1578a_z.jpg
How To Destroy Angels - Welcome Oblivion by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8098/8564656199_253d58a153_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8371/8565763760_6df21d8380_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8377/8565758308_0cd258baa4_z.jpg
Killing the Dream - Lucky Me by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8252/8564658579_8ba36213d8_z.jpg
Killing the Dream - Lucky Me by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8377/8564661435_019b9a1440_z.jpg
Bombay Show Pig - EP Remixes by loewie1984, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8247/8564660871_39a455ac24_z.jpg
Bombay Show Pig - EP Remixes by loewie1984, on Flickr

Die van Killing the Dream, wist ik dus niet dat ie split groen/zwart was, mijn eerste LP in de verzameling die zo is. De EP van Bombay Show Pig is een 10" op transparant roze vinyl. ltd. ed. 1/200

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loewie,

Ik zou toch wel eens een foto van jouw platenkast willen zien xD. Zo veel (mooie) platen die jij iedere week binnen krijgt, waar laat je ze allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Thanks :) Helaas laat ik ze allemaal in van die IKEA kisten die hier aangedragen zijn. Dat is op dit moment de compromis thuis. Ik heb geen plek voor een expedit of anderzins mooie platenkast, Enige wat ik heb zijn 2 plankjes boven de tv waar ik 4 a 5 rijen dik, 6 LP's naast elkaar kan zetten. Dat ziet er dan toevallig vandaag, zo uit..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C8QK2a8KVGIygp7TxcMub5jC/full.jpg

En elke week :P ik ben aan het minderen maar de laatste tijd is het keihard gegaan ja. Maar het gat in mijn hand wordt al kleiner voor nu, voorlopig, zodra er weer iets speciaals voorbij komt en het begint weer te kriebelen /im lost :P

edit: plus die wanted list op discogs helpt ook niet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 17-03-2013 19:56 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Coole plaat die van She & Him.
Zit ik met een schuin ook nog wel naar te kijken.

Die kerstplaat vond ik drie keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hmmm, mijn nood Curver kratje waar ik mijn platen in laat tot nu toe begint ook aardig vol te raken nu. Dus daar moet wat anders bij/voor komen. Welke IKEA kisten zijn dat precies?

En Denon DL-110 element besteld bij 'een hifi winkel' in de woonplaats van Dr. Thorens. Die pik ik donderdagochtend even op, kan -ie hem gelijk even erop zetten en afregelen. Daar ben ik niet zo'n held in. Ben wel erg benieuwd hoe het element klinkt ivm mijn Grado Black. Lees er goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Servor schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:58:
Hmmm, mijn nood Curver kratje waar ik mijn platen in laat tot nu toe begint ook aardig vol te raken nu. Dus daar moet wat anders bij/voor komen. Welke IKEA kisten zijn dat precies?
Het is de PRÄNT: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/30170864/
Zoals eerder ook gezegd, likje verf erover en klaar heb je een leuke eenvoudige doos om je platen in op te slaan. Ze worden wel zwaar als ze helemaal volzitten maar welke krat is dat niet.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:49:
[...]

Ik vind het nog wel lastig om platen te vinden, althans, de vorige keer was ik pas net een maand of 2 bekend met vinyl, en dan kom je daar op zo'n beurs met een enorme collectie... Ehhh ja, wat zoek ik, welke artiest, waar vind ik het, en wat is een eerlijke prijs :P
het is ook meer de bekende 90's,00's en 10's die ik op vinyl zoek. Dus dat vind je daar wel, maar dan is het ook gauw een stuk kostbaarder, of gewoon nieuw aanschaffen. IIG kun je er wel een dag lekker rondstruinen en natuurlijk plaatjes vinden waar je lang naar zoekt, of juist toevallig tegenaan loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
De dingen waar je toevallig tegenaan loopt zijn vaak ook nog eens de platen waar je het meest plezier aan beleeft. Althans, dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:02:
De dingen waar je toevallig tegenaan loopt zijn vaak ook nog eens de platen waar je het meest plezier aan beleeft. Althans, dat is mijn ervaring.
En ook dat is helemaal waar.... Ik spaar momenteel alle LP's en cd's van Normaal die tot nog toe zijn uitgebracht... Maar van de LP's die ik per toeval vond van Normaal, beleef ik nog steeds het meeste plezier...
_ferry_ schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:45:
[...]
Ik vind het nog wel lastig om platen te vinden, althans, de vorige keer was ik pas net een maand of 2 bekend met vinyl, en dan kom je daar op zo'n beurs met een enorme collectie... Ehhh ja, wat zoek ik, welke artiest, waar vind ik het, en wat is een eerlijke prijs :P
het is ook meer de bekende 90's,00's en 10's die ik op vinyl zoek. Dus dat vind je daar wel, maar dan is het ook gauw een stuk kostbaarder, of gewoon nieuw aanschaffen. IIG kun je er wel een dag lekker rondstruinen en natuurlijk plaatjes vinden waar je lang naar zoekt, of juist toevallig tegenaan loopt :)
Het ligt ook een beetje aan de artiest he... als je bijv. Andre Hazes zoekt zijn er misschien maar twee kramen waar je met veel geluk Andre vindt.... en dan nog moet je geluk hebben dat net die ene er tussen zit waar je op zoek naar was... Terwijl zoiets als Guns 'n' Roses met gemak tientallen keren voor komt op de beurs... Het mooiste zijn eigenlijk de (soms zeldzame) Japanse uitgaves... Helaas zijn juist die logischerwijs altijd duur... Maar dan heb je ook wat...

[ Voor 55% gewijzigd door rcor op 18-03-2013 18:43 . Reden: toevoeging omtrent bericht Ferry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 20:41
Graag gedaan O-)

Iemand nog een goed adres voor plastic beschermhoezen?

[ Voor 14% gewijzigd door Sijhtam op 18-03-2013 20:30 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
vinylvinyl.nl ?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Mcdeath schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:28:
[...]

Graag gedaan O-)

Iemand nog een goed adres voor plastic beschermhoezen?
Met Who's your daddy heb ik goede ervaringen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ah gelijk wat hoezen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net heb ik mijn project debut 3 binnen gekregen. Alles ziet er goed uit maar ik kan het nog niet testen omdat ik geen speakers heb. Heb gelezen dat ik de snelheid handmatig moet veranderen. Waar kan ik een speedbox bestellen? Zag er 1 op hificormer echter was die 400e

[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 19-03-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:54:
Net heb ik mijn project debut 3 binnen gekregen. Alles ziet er goed uit maar ik kan het nog niet testen omdat ik geen speakers heb. Heb gelezen dat ik de snelheid handmatig moet veranderen. Waar kan ik een speedbox bestellen? Zag er 1 op hificormer echter was die 400e
Ik heb hem voor € 99 bij vinylvinyl.nl besteld. Niet alleen makkelijk toerental switchen, vooral veel stabielere draaisnelheid! Strakkere sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Die moet ik hebben. Die van 400e is te duur. Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:03:
Die moet ik hebben. Die van 400e is te duur. Thnx voor de tip.
109 euro, sorry, vergiste me (ook in zilver te koop) http://www.vinylvinyl.nl/pro-ject-speed-box_3745.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hèhè wilde die link al geven. Bestel die dan. Als ik de box installeer moet de debut 3 dan op 45 of 33 toeren staan of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Versteegrob schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:08:
Hèhè wilde die link al geven. Bestel die dan. Als ik de box installeer moet de debut 3 dan op 45 of 33 toeren staan of maakt het niet uit?
ik dacht altijd op 33. hier is de user manual ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Implar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-10-2016
Ik heb even een vraagje over het kuisen van vinyl. Overal kom ik andere methodes tegen, gaande van wat Dreft tot dure machines.

Wat is een goede, veilige maar betaalbare manier om platen schoon te maken? Is zo'n carbon brush bvb al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Zo'n carbon brush is voor het stof van je plaat te halen, niet om je platen te wassen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:08:
Dan moet hij op de 33 toeren pulley (kleine pulley). Wat er bebeurt als je dan op 45 toeren drukt: de pulley gaat gewoon harder draaien. Hoef je niks om te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Implar schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:43:
Ik heb even een vraagje over het kuisen van vinyl. Overal kom ik andere methodes tegen, gaande van wat Dreft tot dure machines.

Wat is een goede, veilige maar betaalbare manier om platen schoon te maken? Is zo'n carbon brush bvb al voldoende?
Volgens mij staat daar veel over gepost wat pagina's terug. Beste (value for money) optie blijkt Knosti Disco Antistat. Ik maak mijn eigen mengsel want de vloeistof die je erbij krijgt laat een wit residu achter op je platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Implar schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:43:

Ik heb een paar weken geleden een Okki Nokki gekocht. Het is wel een kleine investering maar hij is het geld dubbel en dwars waard. Reinigt erg goed en grondig en is makkelijk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

h4ze schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:09:
Net deze 2 van de postman mogen ontvangen.

Jimi Hendrix - Electric Ladyland
Dr Dre - 2001

Maar die laatste is echt een miskoop. Ik heb die gloednieuw gekocht, Maar het lijkt wel een 2e hands plaat.
Echt op elke kant slaat wel een of meerdere nummers over. En ik keek er nog wel zo naar uit om die eens lekker te gaan luisteren. :( :(
Ik heb 't zelfde gehad bij kant A, laatste nummer. Maar.. Na 'm een keer of drie gedraaid te hebben was het weg! Ik denk vuil vanuit de fabriek? Dus wie weet is dit ook bij jou ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vanochtend dus even bij Dr. Thorens geweest om de armlift te laten maken en een headshell kraakje nog even na te laten kijken. Wat een vriendelijke man is het toch. Bood gelijk zijn fiets aan toen ik zei dat ik in de tussentijd wel even de stad in ging zodat hij rustig kon werken, zodat ik niet het drukke centrum in hoefde met de auto. In de stad nog wat Brubeck (Time Changes) en Miles Davis (Carnegie Hall 1961) gescoord.

Hij heeft ook gelijk mijn Denon DL-110 element gemonteerd en afgesteld, wat een heerlijk geluid komt er nu uit m'n set zeg! Moet nog wel even ingespeeld worden maar als het alleen maar beter kan worden dan gaat mijn glimlach ook alleen maar groter worden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
h4ze schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:09:
Net deze 2 van de postman mogen ontvangen.

Jimi Hendrix - Electric Ladyland
Dr Dre - 2001

Maar die laatste is echt een miskoop. Ik heb die gloednieuw gekocht, Maar het lijkt wel een 2e hands plaat.
Echt op elke kant slaat wel een of meerdere nummers over. En ik keek er nog wel zo naar uit om die eens lekker te gaan luisteren. :( :(
Als hij dat na grondige reiniging Okki Nokki of de Redneckmanier met houtlijm nog doet. (echt waar, kijk maar eens op youtube).

Wil het dan nog niet lukken dan kun je proberen wat ik doe in zo'n geval. Ik pak de andere draaitafel en zet daar een element op met een goedkope naald met 2 a 3 gram druk. Ik onthoud waar de naald overspringt. Ik zet de naald dan 2 sporen verder, en draai de plaat achteruit. Soms moet je dit herhalen maar de meeste kleine overspringende foutjes krijg ik zo wel weg. Werk met het nodige geduld, dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Deze week heb ik een project debut 3 over genomen. Als ik de platenspeler uit doen en weer aan moet ik steeds de band onder de zwarte plaat goed doen. Komt dit omdat de band is versleten? Zo ja, dan lijkt het me logisch dat ik een nieuwe band moet kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online
Iemand Sound City al gezien? Enige wat ik kan zeggen is... ga dat zien.. super vet

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zag dat de lijst van record store Day bekend is:
http://www.recordstoreday.nl/exclusieve-producten/jaar/2013
Zo eens doornemen, kijken of er platen tussen zitten van artiesten die ik graag in de collectie wil :)
Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic